abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 november 2015 @ 15:32:52 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157763702
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:13 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Is dat mijn zorg?
Ja, aangezien je een land zover zal moeten krijgen ze niet retour afzender te sturen.
  maandag 23 november 2015 @ 15:34:15 #152
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_157763738
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom is het wel het probleem van Turkije of Marokko?
Vanwege dat andere paspoort natuurlijk, waar ze ook helemaal niet van af kunnen. Voor die landen zijn het nog altijd onderdanen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 23 november 2015 @ 15:34:25 #153
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_157763744
quote:

[..]

Ze voelen zich meer aangetrokken tot die landen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_157763760
quote:

[..]

Omdat die mensen hun Nederlandse / Belgische nationaliteit hebben verspeeld als gevolg van hun gedrag in ons land.

En aangezien je kennelijk meer bent begaan met de zorgen van Turkije en Marokko, dan met onze eigen zorgen (en belangen), verwijs ik je nog eens naar dit (prima) antwoord van Vilas_Rubin: NWS / 'Politieke lafheid laat moslimextremisme welig tieren.'

Pak ze hun nationaliteit af, trap ze het land uit. Dan is het niet meer ons probleem. Hun loyaliteit lag toch al niet in Nederland of België, maar bij dat andere land waarvan ze een paspoort hebben. Veel succes met de rest van je leven daar. :W En trouwens: gedraag je een beetje, want daar weten ze wél wat strenge gevangenisstraffen zijn.
pi_157763815
quote:

[..]

Dus als iemand je huis binnenkomt, alles kapot slaat, je vrouw en kinderen gevaar lopen, dan werk je hem ook je huis niet uit want hij zou dan hetzelfde kunnen doen bij je buren.
pi_157763829
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:30 schreef Elfletterig het volgende:
Zowel voor crimineel als radicaal gedrag geldt dat je het zo vroeg mogelijk de kop in moet drukkken. En laten we wel zijn: de problemen spelen al 30-40 jaar en zijn tot dusver lang niet krachtig genoeg aangepakt. De fluwelen handschoen-benadering heeft aantoonbaar gefaald en heeft ons mede gebracht waar we nu staan.
Oh? Waar staan wij dan precies? Want volgens mij gaat het niet eens zo slecht in Nederland. Verder is het niet zozeer de fluwelen-handschoen aanpak die niet heeft gefaald (die trouwens ook relatief nieuw is), maar de 'laat maar gaan'-mentaliteit die gemeengoed was in de jaren '80 en '90. Naar ik heb begrepen werpen buurtvaders wel degelijk hun vruchten af.

quote:
Wat jij doet en wat het artikel ook adresseert, is jongeren (moslims) in de slachtofferrol duwen. Ze zijn geen slachtoffer. De "oplossing" ligt dus ook niet bij vertrouwenspersonen, maar de oplossing ligt in de richting van stevig corrigeren. En eventuele gevangenisstraffen zul je zodanig vorm moeten geven dat jongeren niet vatbaar zijn voor radicalisering. Bedenk maar iets. Tuchtschool-achtige straffen of iets dergelijks.
Je hoeft jongeren weliswaar niet dood te knuffelen, maar ze alleen maar 'hard straffen' werkt juist averechts. Ooit zelf puber geweest?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157763844
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, aangezien je een land zover zal moeten krijgen ze niet retour afzender te sturen.
Als je mensen hun Nederlandse nationaliteit afneemt en ze tot ongewenst vreemdeling verklaart, zijn ze alleen nog staatsburger van dat andere land waarvan ze een paspoort hebben. Overigens heeft dat land dat aan zichzelf te danken. Zowel Turkije als Marokko voeren beleid waarmee ze grip houden op de Marokkanen en Turken die in Europa wonen.

Bij de Turkse presidentsverkiezingen stemde zo'n beetje 80 procent van de Nederlandse Turken - voor een deel hetzelfde electoraat waar D66 op mikt - op de islamistische AK-partij van Erdogan. De AK-partij streeft een politieke islam na.
pi_157763905
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:18 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
Er staat dat de gematigden zullen buigen onder de druk van de radicalen.
Het staat er wel:
quote:
“Trouwens, een ‘gematigde’ islam bestaat niet, punt uit, net zomin als ‘gematigde’ moslims.
  maandag 23 november 2015 @ 15:41:52 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157763906
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat die mensen hun Nederlandse / Belgische nationaliteit hebben verspeeld als gevolg van hun gedrag in ons land.

En aangezien je kennelijk meer bent begaan met de zorgen van Turkije en Marokko, dan met onze eigen zorgen (en belangen), verwijs ik je nog eens naar dit (prima) antwoord van Vilas_Rubin: NWS / 'Politieke lafheid laat moslimextremisme welig tieren.'

Pak ze hun nationaliteit af, trap ze het land uit. Dan is het niet meer ons probleem. Hun loyaliteit lag toch al niet in Nederland of België, maar bij dat andere land waarvan ze een paspoort hebben. Veel succes met de rest van je leven daar. :W En trouwens: gedraag je een beetje, want daar weten ze wél wat strenge gevangenisstraffen zijn.
Dus omdat wij niet in staat zijn onze problemen op te lossen moeten Turkije en Marokko onze problemen gaan oplossen. Vind je het heel raar dat ze daar niet aan mee gaan werken?
  maandag 23 november 2015 @ 15:43:00 #160
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_157763924
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
Want volgens mij gaat het niet eens zo slecht in Nederland.
Ligt er aan welke maatstaven je gebruikt natuurlijk. Waarom denk jij dat het niet eens zo slecht gaat? Puur op basis van vergelijking met Belgie en Frankrijk?
pi_157763967
quote:

[..]

Oh? Waar staan wij dan precies? Want volgens mij gaat het niet eens zo slecht in Nederland. Verder is het niet zozeer de fluwelen-handschoen aanpak die niet heeft gefaald (die trouwens ook relatief nieuw is), maar de 'laat maar gaan'-mentaliteit die gemeengoed was in de jaren '80 en '90. Naar ik heb begrepen werpen buurtvaders wel degelijk hun vruchten af.

[..]

Je hoeft jongeren weliswaar niet dood te knuffelen, maar ze alleen maar 'hard straffen' werkt juist averechts. Ooit zelf puber geweest?
Buurtvaders zijn een lapmiddel. Openbare orde, gezag en handhaving horen geen zaken van buurtvaders te zijn. En zoals hierboven al is opgemerkt: jongeren luisteren alleen naar de buurtvaders omdat die mannen moslim zijn. Ze weigeren het bevoegde gezag in ons land te respecteren, maar luisteren alleen naar moslims.

Ik vind dat juist een zeer groot probleem, ook al hebben we op de korte termijn baat bij de inzet van buurtvaders om de rust in de wijk te doen terugkeren.

Het gaat helemaal niet goed in Nederland. De problemen zijn hier misschien nog wat minder erg dan in Molenbeek, maar we gaan hard dezelfde kant op. De taferelen in de Schilderswijk zijn wat dat betreft een teken aan de wand. Dat de boel alleen met moslim-buurtvaders valt te sussen ook.

We straffen al jarenlang soft. We hebben dit soort discussies talloze malen gevoerd. Ik heb herhaaldelijk verwezen naar artikelen waarin politiechefs beschrijven wat ze zien gebeuren: jonge crimineeltjes krijgen lage straffen, vervallen in herhaling, worden opnieuw niet adequaat bestraft en groeien uit tot volleerde beroepscriminelen. Dat is niet wat ik zeg, maar dat is wat politiechefs in de betreffende wijken zeggen, omdat ze het zien gebeuren!
pi_157764002
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:43 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Ligt er aan welke maatstaven je gebruikt natuurlijk. Waarom denk jij dat het niet eens zo slecht gaat? Puur op basis van vergelijking met Belgie en Frankrijk?
Ik denk dat Nederland de vergelijking met 99 procent van alle landen ter wereld wel doorstaat. Verder beweer ik nergens dat ons land gevrijwaard is van problemen. Criminele allochtoontjes vormen inderdaad een lastig vraagstuk. Echter, over het geheel genomen is het toch meer dan behoorlijk toeven in ons land.
pi_157764021
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het staat er wel:

[..]

Tussen haakjes, daarna omschrijft hij die beïnvloedbare groep.
Zijn boodschap is dan ook niet oorlog met alle moslims, maar de radicalen eruit werken.
pi_157764039
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het staat er wel:

[..]

Volgens mij behoeft dit punt nuance. Natuurlijk bestaat er wel een gematigde islam. Iedere moslim kan namelijk voor zichzelf bepalen hoe hij z'n geloof invult. En dat kun je gematigd doen.

Maar het zijn de radicalen die de gematigde moslims graag voorspiegelen dat er geen gematigde islam bestaat. Een leuk (of eigenlijk triest) voorbeeld hebben we een paar weken geleden gezien toen Tofik Dibi uit de kast kwam. Die blijft zichzelf zien als moslim, maar wordt door een deel van de Nederlandse moslims verketterd, met teksten als: "Als je ervoor kiest om homo te zijn, dan ben je geen moslim". En dat is dan nog een voorbeeld van een milde reactie. Ik heb ook oproepen gelezen om hem van een dak te gooien.

Overigens, het kan niet vaak genoeg worden benadrukt: seksuele geaardheid is geen keuze, religie wel.
pi_157764044
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
We straffen al jarenlang soft. We hebben dit soort discussies talloze malen gevoerd. Ik heb herhaaldelijk verwezen naar artikelen waarin politiechefs beschrijven wat ze zien gebeuren: jonge crimineeltjes krijgen lage straffen, vervallen in herhaling, worden opnieuw niet adequaat bestraft en groeien uit tot volleerde beroepscriminelen. Dat is niet wat ik zeg, maar dat is wat politiechefs in de betreffende wijken zeggen, omdat ze het zien gebeuren!
En vervolgens zijn weer andere experts die verklaren dat jongeren alleen maar crimineler worden als je ze langere tijd opsluit in de gevangenis. Als je toch per se een 'hardere aanpak' wil, dan ben ik meer voorstander van het uitdelen van meer taakstraffen. Criminele jongeren al op jonge leeftijd opsluiten met gelijkgestemden is namelijk geen goed plan.
  maandag 23 november 2015 @ 15:49:37 #166
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157764055
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2015 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat dat betreft heeft de islam hun eigen versie van de ''verlichting'' nodig. Het christendom was vroeger (en tegenwoordig nog steeds in bepaalde landen) niet anders.

Ze zitten nog in de middeleeuwen.
Ja maar dat zal vanuit de moslimwereld zelf moeten komen want als wij er iets van zeggen zijn wij de 'slechte' ongelovigen.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dit sluit ook weer precies aan bij hoe mensen als Ahmed Marcouch worden verketterd als ze zeggen waar het op staat, bijvoorbeeld wat betreft het probleemgedrag van Marokkaanse jongeren.
Uiteindelijk moet integreren gewoon vanuit die mensen zelf komen. Dat houdt bijvoorbeeld in dat jij als moslimman een vrouw gewoon de hand moet schudden bijvoorbeeld. En dan niet gaan janken wanneer iemand jou om allerlei van dit soort (achterlijke) regeltjes niet wil aannemen. Het zou een baas namelijk klanten kunnen kosten vanwege deze onbeleefde actie van de werknemer. Maar dan is de wereld natuurlijk weer te klein en moeten wij zogenaamd respect hebben.
Fade to Black
pi_157764088
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tussen haakjes, daarna omschrijft hij die beïnvloedbare groep.
Zijn boodschap is dan ook niet oorlog met alle moslims, maar de radicalen eruit werken.
Nee niet tussen haakjes tussen quotes.
Daarna lijkt de schrijver zichzelf inderdaad weer tegen te spreken maar dat doet niets af aan het citaat. Duidelijk is wel dat het een erg slecht stuk is. Ook vreemd dat hij niet weet dat juist veel moslims nu tegen de extremisten van IS vechten, hoezo "buigen zij toch voor de druk van de extremisten"?
pi_157764091
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus omdat wij niet in staat zijn onze problemen op te lossen moeten Turkije en Marokko onze problemen gaan oplossen. Vind je het heel raar dat ze daar niet aan mee gaan werken?
Ze zullen wel moeten. Het zijn hun staatsburgers en die mensen hebben geen ander paspoort dan een Turks of Marokkaans paspoort.

Die landen zijn er bovendien zelf mede-veroorzaker van, door bijvoorbeeld te eisen dat hier geboren kinderen ook de Marokkaanse nationaliteit krijgen. En de arm van Ankara strekt, onder meer via bewegingen als DENK, ook tot ver in de Nederlandse samenleving, met alle negatieve gevolgen van dien. Het is de AK-partij die Turken in Europa oproept om vooral Turks te blijven. Dat staat hun integratie in de weg.

Als mensen zich hier dan misdragen, dan mogen die landen ook zelf de shit opruimen. Ik stel ons Nederlandse / Belgische belang voorop. Jij lijkt kennelijk meer begaan te zijn met het Turkse en Marokkaanse belang.
  maandag 23 november 2015 @ 15:52:13 #169
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_157764094
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:49 schreef Achterhoker het volgende:
Dat houdt bijvoorbeeld in dat jij als moslimman een vrouw gewoon de hand moet schudden bijvoorbeeld
Helemaal mee eens!

Maar ja wat doe je als een dergelijk persoon dit gewoonweg weigert te doen?
pi_157764118
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
En vervolgens zijn weer andere experts die verklaren dat jongeren alleen maar crimineler worden als je ze langere tijd opsluit in de gevangenis. Als je toch per se een 'hardere aanpak' wil, dan ben ik meer voorstander van het uitdelen van meer taakstraffen. Criminele jongeren al op jonge leeftijd opsluiten met gelijkgestemden is namelijk geen goed plan.
Ik vind het prima, zolang de straffen maar effectiever zijn dan nu het geval is. En wat mij betreft is langdurigheid een wezenlijk aspect om effectief te straffen.
pi_157764127
De puinhopen van rechts kunnen we nu inderdaad concluderen. Het laffe rechtse beleid van de laatste 15 jaar in Europa heeft alles flink verergert. Het beleid van wegkijken en separatie van domrechts heeft de ghetto's en haathaarden, zoals de buitenwijken van Parijs en Molenbeek, gecreëerd.
pi_157764129
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarom moet je je dus richten op preventie; zien te voorkomen dat jongeren radicaliseren. Dat doe je door ze in de gaten te houden en met ze in gesprek te gaan als het ze het allemaal even niet meer weten.

Maar wat is jouw oplossing, buiten een immigratiestop voor moslims?
Ik vrees dat er geen verdere oplossing mogelijk is buiten inderdaad een immigratiestop en het actief ontmoedigen van religie. Het vrije onderwijs inperken, i.e. geen religieuze scholen meer toestaan, maar louter neutrale/openbare scholen. Het aantal dubbele nationaliteiten flink beperken. (Klein)kinderen van migranten horen geen dubbele paspoorten meer te hebben, één dus inleveren. Financiering van fanatieke religieuze instellingen vanuit het buitenland verbieden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Childofthe90s op 23-11-2015 16:04:52 ]
pi_157764131
quote:

[..]

[..]

Er zijn denk ik wel duizenden steden in Europa waar dit soort jongeren overlast bezorgen. Bijna elke aanpak is geprobeerd, van doodknuffellen in Zweden tot normaal straffen in andere landen. Het levert niks op. Hard straffen komt bij mijn weten weinig voor in Europa. In islamitische landen zelf worden ze wel hard gestraft en bezorgen ze geen of veel minder overlast.
  maandag 23 november 2015 @ 15:58:01 #174
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157764196
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten. Het zijn hun staatsburgers en die mensen hebben geen ander paspoort dan een Turks of Marokkaans paspoort.

Die landen zijn er bovendien zelf mede-veroorzaker van, door bijvoorbeeld te eisen dat hier geboren kinderen ook de Marokkaanse nationaliteit krijgen. En de arm van Ankara strekt, onder meer via bewegingen als DENK, ook tot ver in de Nederlandse samenleving, met alle negatieve gevolgen van dien. Het is de AK-partij die Turken in Europa oproept om vooral Turks te blijven. Dat staat hun integratie in de weg.

Als mensen zich hier dan misdragen, dan mogen die landen ook zelf de shit opruimen. Ik stel ons Nederlandse / Belgische belang voorop. Jij lijkt kennelijk meer begaan te zijn met het Turkse en Marokkaanse belang.

He Turkse of Marokkaanse belang kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Wat me wel kan schelen is hoe landen geopolitiek gezien met elkaar omgaan. En ik denk dat het door een hele hoop landen niet gewaardeerd gaat worden als we op die manier onze zooi ergens anders gaan dumpen, en dat zijn niet enkel Turkije en Marokko.
pi_157764230
quote:
14s.gif Op maandag 23 november 2015 15:54 schreef Joezi het volgende:
De puinhopen van rechts kunnen we nu inderdaad concluderen. Het laffe rechtse beleid van de laatste 15 jaar in Europa heeft alles flink verergert. Het beleid van wegkijken en separatie van domrechts heeft de ghetto's en haathaarden, zoals de buitenwijken van Parijs en Molenbeek, gecreëerd.
Ik zal de laatste zijn die rechts volledig vrijpleit, maar deze opmerking is toch wel tamelijk hilarisch. Het is juist naïef-links beleid, een beleid van wegkijken en relativeren, dat de problemen zo heeft verergerd. In de Brusselse gemeente Molenbeek is Philippe Moureaux (PS) twintig jaar burgemeester geweest. Het wegkijk-beleid van deze man ligt nu volop onder vuur in de media.

NB: de PS is de Waalse variant van de PvdA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')