Volgens mij was het sarcasme.quote:Op maandag 23 november 2015 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zal de laatste zijn die rechts volledig vrijpleit, maar deze opmerking is toch wel tamelijk hilarisch. Het is juist naïef-links beleid, een beleid van wegkijken en relativeren, dat de problemen zo heeft verergerd. In de Brusselse gemeente Molenbeek is Philippe Moureaux (PS) twintig jaar burgemeester geweest. Het wegkijk-beleid van deze man ligt nu volop onder vuur in de media.
NB: de PS is de Waalse variant van de PvdA.
Het wordt hoog tijd dat we in Nederland en België eens een keer vuile handen maken. En dat we eens grondig duidelijk maken dat we niet over ons heen laten lopen.quote:Op maandag 23 november 2015 15:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
He Turkse of Marokkaanse belang kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Wat me wel kan schelen is hoe landen geopolitiek gezien met elkaar omgaan. En ik denk dat het door een hele hoop landen niet gewaardeerd gaat worden als we op die manier onze zooi ergens anders gaan dumpen, en dat zijn niet enkel Turkije en Marokko.
Ik zie je vaak over de term "Buurtvaders" spreken. En ja dit werkt idd goed.quote:Op maandag 23 november 2015 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
erder beweer ik nergens dat ons land gevrijwaard is van problemen. Criminele allochtoontjes vormen inderdaad een lastig vraagstuk
Eh het gaat om nationaal beleid, de christelijke wegkijkdemocraten en de liberale speratisten hebben het beleid gemaakt de laatste decennia in België. Als burgemeester ben je partijloos slimmerd.quote:Op maandag 23 november 2015 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zal de laatste zijn die rechts volledig vrijpleit, maar deze opmerking is toch wel tamelijk hilarisch. Het is juist naïef-links beleid, een beleid van wegkijken en relativeren, dat de problemen zo heeft verergerd. In de Brusselse gemeente Molenbeek is Philippe Moureaux (PS) twintig jaar burgemeester geweest. Het wegkijk-beleid van deze man ligt nu volop onder vuur in de media.
NB: de PS is de Waalse variant van de PvdA.
Dan is dat zowel mislukt alsook onterecht, want er zijn ook steden met een overwegend rechts bestuur waar deze problemen spelen. Iedereen herinnert zich de opstelling van de Haagse VVD-burgemeester Van Aartsen bij de problemen in de Schilderswijk.quote:Op maandag 23 november 2015 16:00 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Volgens mij was het sarcasme.
Je ziet toch bij heel veel groepen die zich afzetten tegen de "maatschappij" dat ze niet meer luisteren naar het gezag.quote:Op maandag 23 november 2015 16:03 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik zie je vaak over de term "Buurtvaders" spreken. En ja dit werkt idd goed.
Maar het is toch eigenlijk van de zotte dat deze crimineeltjes alleen naar mensen met dezelfde religie luisteren?
Dan heb je in mijn ogen al dusdanig gefaald in je aanpak om deze allochtonen criminelen aan te pakken.
Van Aartsen heeft natuurlijk wel te maken met een linkse gemeenteraad, en uiteindelijk maken die toch voornamelijk het beleid. Verder komt Van Aartsen op mij over als een nogal machtsbelust individu, niet echt een visionair of iemand die staat voor zijn idealen.quote:Op maandag 23 november 2015 16:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan is dat zowel mislukt alsook onterecht, want er zijn ook steden met een overwegend rechts bestuur waar deze problemen spelen. Iedereen herinnert zich de opstelling van de Haagse VVD-burgemeester Van Aartsen bij de problemen in de Schilderswijk.
Zoals ik hierboven al schreef, geef ik je er gelijk in dat het niet een specifiek links of rechts probleem is. Wegkijken gebeurde / gebeurt over vrijwel de volle breedte van het politieke spectrum. Ja, het landelijke beleid schiet tekort. Maar in het geval van Molenbeek, heb je toch ook echt een lokaal bestuur dat er met de neus bovenop zit, maar de problemen niet onder ogen zag. Daarvoor was de genoemde burgemeester hoofdverantwoordelijk, 20 jaar lang.quote:Op maandag 23 november 2015 16:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Eh het gaat om nationaal beleid, de christelijke wegkijkdemocraten en de liberale speratisten hebben het beleid gemaakt de laatste decennia in België. Als burgemeester ben je partijloos slimmerd.
Uhm, neequote:Op maandag 23 november 2015 16:03 schreef Joezi het volgende:
Als burgemeester ben je partijloos slimmerd.
Denk je echt dat ruzie gaan maken met Turkije door onze problemen bij hen te dumpen de hele situatie veel gaat verbeteren? Ik denk eigenlijk dat we meer van de regen in de drup komen.quote:Op maandag 23 november 2015 16:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd dat we in Nederland en België eens een keer vuile handen maken. En dat we eens grondig duidelijk maken dat we niet over ons heen laten lopen.
Geopolitiek? We mogen nog wel even, willen we net zo dubieus op de kaart staan als bijvoorbeeld Turkije, waar oppositieleiders worden beschoten, waar islamist Erdogan de kritische pers monddood maakt en waar de AK-partij beschikt over adresgegevens van Turken in Nederland, die kort voor de verkiezingen met post worden bestookt.
Wat jij "onze zooi" noemt, noem ik hun zooi.
Klopt.quote:Op maandag 23 november 2015 16:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je ziet toch bij heel veel groepen die zich afzetten tegen de "maatschappij" dat ze niet meer luisteren naar het gezag.
Ik vind dat ze het in de VS wel aardig aanpakken (op de doodstraf na dan). Gericht op het individu en niet op de groep.quote:Op maandag 23 november 2015 16:05 schreef Braindead2000 het volgende:
Maar voordat we het wiel weer opnieuw gaan uitvinden kunnen we toch naar landen om ons heen kijken? Welk land in Europa pakt niet westerse immigranten het hardst aan en wat zijn de resultaten?
Ik sta er heel pragmatisch in. Als iets werkt, dan werkt het.quote:Op maandag 23 november 2015 16:03 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Ik zie je vaak over de term "Buurtvaders" spreken. En ja dit werkt idd goed.
Maar het is toch eigenlijk van de zotte dat deze crimineeltjes alleen naar mensen met dezelfde religie luisteren?
Dan heb je in mijn ogen al dusdanig gefaald in je aanpak om deze allochtonen criminelen aan te pakken.
Laat het nou net Turkije zijn die problemen bij ons dumpen. Honderdduizenden vluchtelingen komen via dat land de EU binnen.quote:Op maandag 23 november 2015 16:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk je echt dat ruzie gaan maken met Turkije door onze problemen bij hen te dumpen de hele situatie veel gaat verbeteren? Ik denk eigenlijk dat we meer van de regen in de drup komen.
Daarbij pleit je ook nog om ons te gaan gedragen als dubious land zoals Turkije. Lijkt me ook niet zo'n goed idee.
Dat is ook niet anders dan bij veel andere groepen. Het is juist de kracht van die groepen dat ze hun mensen isoleren en ze zich laten afzetten tegen de rest van de wereld.quote:Op maandag 23 november 2015 16:10 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen denk ik dat het verschil met deze groepen t.o.v. de Marokaanse jeugd is dat de Marokaanse jeugd zich niet alleen afzetten tegen het gezag maar tegen heel Nederlanders, de inwoners, het Westen. En ik ben bang dat daar het gevaar in schuilt.
Is ook. En ben blij dat het enigszins zijn vruchten afwerpt. Maar eigenlijk kijk je dan al over het werkelijke probleem heen en dat is geen respect e.d. voor het Nederlandse gezag, voor Nederlanders enz.quote:Op maandag 23 november 2015 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
Ik sta er heel pragmatisch in. Als iets werkt, dan werkt het.
Geef eens wat voorbeelden....... Welke groepen zich afzetten tegen het gezag maar OOK tegen Nederland/ Nederlanders an sich.quote:Op maandag 23 november 2015 16:13 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is ook niet anders dan bij veel andere groepen.
Als burgemeester bepaal je het landelijk beleid niet.. Je bepaalt ook niet waar je je geld aan uit mag geven, zoals geld voor integratie en aanpakken van de kutjeugd.. Daar is flink op bezuinigd.quote:Op maandag 23 november 2015 16:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al schreef, geef ik je er gelijk in dat het niet een specifiek links of rechts probleem is. Wegkijken gebeurde / gebeurt over vrijwel de volle breedte van het politieke spectrum. Ja, het landelijke beleid schiet tekort. Maar in het geval van Molenbeek, heb je toch ook echt een lokaal bestuur dat er met de neus bovenop zit, maar de problemen niet onder ogen zag. Daarvoor was de genoemde burgemeester hoofdverantwoordelijk, 20 jaar lang.
Ik weet niet of een burgemeester in België exact dezelfde bevoegdheden en taken heeft als hier in Nederland, maar in Nederland is het zo dat openbare orde en veiligheid in de portefeuille van de burgemeester zit. En dat is nou net waar het in Molenbeek keer op keer aan schortte. De politie durfde soms de wijk niet eens in!
Er zijn behoorlijk wat sektes die dat doen maar in het verleden waren er ook groepen onder de hippies, krakers en bijv. neo-nazistische groepen. Zelfs de PVV is daarmee bezig immers alles is slecht behalve de PVV. Het vijandbeeld dat wordt geschapen is erg sterk om de mensen aan de eigen groep te binden. Voorbeeld was laatst ook die baas van dat christelijke bedrijf dat gods wetten belangrijker vond dan de regels van de mensen en daarom een homo een stage weigerde. Je doet wat ze willen of je bent een vijand. De mate waarin het zich uit verschilt bij per groep, in Duitsland was de RAF een extreem voorbeeld, in Nederland Rara.quote:Op maandag 23 november 2015 16:15 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Geef eens wat voorbeelden....... Welke groepen zich afzetten tegen het gezag MAAR ook tegen Nederland/ Nederlanders an sich.
quote:“Ik had het gehad met Nederland. En Nederland met mij.”
Islamitische landen lachen zich dood om onze softe aanpak, moslims in Nederland zeggen zelf dat ze harder aangepakt moeten worden, rechts en christelijk Nederland zegt het. Het is maar een klein groepje dat daar tegen is en keer op keer blijkt dat een softe of normale aanpak niet werkt.quote:Op maandag 23 november 2015 16:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het in de VS wel aardig aanpakken (op de doodstraf na dan). Gericht op het individu en niet op de groep.
Mwa ben ik het niet mee eens.quote:Op maandag 23 november 2015 16:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn behoorlijk wat sektes die dat doen maar in het verleden waren er ook groepen onder de hippies, krakers en bijv. neo-nazistische groepen. Zelfs de PVV is daarmee bezig immers alles is slecht behalve de PVV. Het vijandbeeld dat wordt geschapen is erg sterk om de mensen aan de eigen groep te binden. Voorbeeld was laatst ook die baas van dat christelijke bedrijf dat gods wetten belangrijker vond dan de regels van de mensen en daarom een homo een stage weigerde. Je doet wat ze willen of je bent een vijand. De mate waarin het zich uit verschilt bij per groep, in Duitsland was de RAF een extreem voorbeeld, in Nederland Rara.
http://www.npogeschiedeni(...)alen-van-RaRa-1.html
[..]
De softe aanpak lijkt me juist het rechtse beleid van wegkijken en separatie. Intensief de wijk in is hard aanpakken.quote:Op maandag 23 november 2015 16:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Islamitische landen lachen zich dood om onze softe aanpak, moslims in Nederland zeggen zelf dat ze harder aangepakt moeten worden, rechts en christelijk Nederland zegt het. Het is maar een klein groepje dat daar tegen is en keer op keer blijkt dat een softe of normale aanpak niet werkt.
Dat zegt die vent toch zelf? Als je een hekel hebt aan de cultuur van Nederland of bepalende zaken in Nederland als de godsdienstvrijheid of democratie of het kapitalisme dan kun je denk ik wel zeggen dat ze een hekel aan Nederland hebben.quote:Op maandag 23 november 2015 16:27 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Mwa ben ik het niet mee eens.
De groepen die jij benoemde zullen ongetwijfeld het gezag ondermijnen. Maar ik vind niet dat je bij deze groepen kan spreken dat ze het land Nederland, de Nederlanders en alles wat met Nederland te maken heeft haten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |