abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157551726
quote:
Parijs is gisteravond opgeschrikt door schietpartijen, gijzelingen en explosies. Daarbij vielen zeker 127 doden. Ook raakten 180 mensen gewond, van wie er 80 zeer slecht aan toe zijn. Een overzicht van de gebeurtenissen.

Wat is er gisteravond gebeurd?
Vrijwel gelijktijdig begonnen er op verschillende plekken in de Franse hoofdstad schietpartijen en waren er explosies. Dit gebeurde in het oostelijk deel van het centrum van Parijs.

De eerste schietpartij werd gemeld bij restaurant Le Petit Cambodge aan de Rue Bichat. Daarbij vielen zeker twee doden en zeven gewonden.

Ook gingen terroristen het Theater Bataclan aan de Boulevard Voltaire binnen tijdens een optreden van de Californische rockband Eagles of Death Metal en gijzelden de aanwezigen. Hierbij vielen de meeste slachtoffers, ongeveer honderd. Bij invallen van de Franse politie iets na middernacht zijn zeker drie terroristen gedood.

Ook op de Avenue de la République, de Boulevard Beaumarchais, de Rue de Charonne en op de Boulevard Voltaire, niet ver van theater Bataclan, zijn aanslagen gemeld.

Verder waren er buiten het stadion Saint-Denis explosies te horen. Daar voetbalde op dat moment Frankrijk een vriendschappelijke wedstrijd tegen Duitsland. Die werd gewoon doorgespeeld. President François Hollande, die bij de wedstrijd aanwezig was, werd door zijn beveiligers uit het stadion gehaald. In de buurt van de explosies vielen zeker drie doden. Het gaat hier waarschijnlijk om zelfmoordaanslagen.

Wat weten we over de daders?
Islamitische Staat heeft de aanslagen inmiddels opgeëist en ook de Franse president Hollande heeft de terreurgroep aangewezen als dader. De president zei dat aanvallen buiten het land door IS zijn georganiseerd en met hulp in Frankrijk zijn uitgevoerd.

Volgens de Franse justitie zijn er bij de aanslagen zeker acht terroristen omgekomen, waarvan zeven omdat ze zichzelf met explosieven hebben opgeblazen. Mogelijk lopen er ook nog terroristen vrij rond.

Getuigen, waaronder radiojournalist Julien Pearce op radiozender Europe 1, noemen de aanslagplegers 'zeer jong en zeer beheersd'. Pearce was bij het concert aanwezig. De drie terroristen die in theater Bataclan om zich heen schoten zouden geen gezichtsbedekking hebben gedragen en tijdens het schieten geen woord hebben gezegd. 'Een van hen leek een gewone jongen, die een kalasjnikov vasthield. Dat was alles', aldus Pearce.

Onder de daders van de aanslagen van Parijs was ook een vrouw, meldt wederom radiozender Europe 1 op basis van gesprekken met ooggetuigen. Bij de lichamen van twee daders zijn een Syrisch en een Frans paspoort gevonden. Een van de auto's die door de daders is gebruikt, zou een Belgisch kenteken hebben.

Wat zijn de (politieke) reacties?
'Een oorlogshandeling', noemt de Franse president Hollande de aanslagen. 'Geconfronteerd met terreur moet Frankrijk sterk zijn, groot zijn, en de overheid moet kracht uitstralen. Dat zal gebeuren. We moeten ook een beroep doen op iedereen om verantwoordelijkheid te nemen', zo zei Hollande in een toespraak.

'Dit is een aanslag op de menselijkheid', zei de Amerikaanse president Barack Obama gisteren direct na de aanslagen. Hij benadrukte dat de Verenigde Staten Frankrijk willen helpen bij het onderzoek naar de aanslagen. Ook China heeft de aanslagen in Parijs veroordeeld en is bereid om Frankrijk en de internationale gemeenschap te helpen in de strijd tegen terrorisme.

Mark Rutte reageert geschokt en noemt de aanslagen 'werkelijk afschuwelijk'. 'We hebben hier te maken met extremisten die maar één doel hebben: onze westerse samenleving destabiliseren door haat te zaaien. Ons beste antwoord aan deze barbaren is dat we ons niet uit elkaar laten spelen. We laten ons niet intimideren. Wij zijn met meer, we wijken niet voor onverdraagzaamheid. Geweld en extremisme zullen nooit winnen van vrijheid.'

Welke maatregelen zijn er nu genomen?
In Frankrijk is gisteravond de noodtoestand uitgeroepen. Daarmee kan beter ingegrepen worden bij groot dreigend gevaar of vermoeden daarvan. Zo hebben leger en politie ruime bevoegdheden om invallen te doen en mensen aan te houden. Ook worden de grenzen gesloten. Luchthavens blijven wel open en treinen blijven rijden.

Minister-president Rutte raadt reizigers naar Frankrijk aan om extra waakzaam te zijn. Maar ook in Nederland zijn extra veiligheidsmaatregelen genomen, zowel zichtbaar als ontzichtbaar. De grensbewaking opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor alle verkeer herleidbaar tot Frankrijk. Dit geldt ook voor luchthavens en treinstations.

http://www.parool.nl/paro(...)t-nu-toe-weten.dhtml

[ Bericht 99% gewijzigd door Specularium op 14-11-2015 19:57:00 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157551737
CBSNLive twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 19:45:04 JUST IN: 20-year-old American Nohemi Gonzalez killed in Paris attacks, university says in statement. https://t.co/iYZvDaR7w5 reageer retweet
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_157551739
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Bijna 3 miljard moslims in de wereld. Hoeveel 'leden' kent IS?
Niet alle moslims zijn moordenaars, dat weten de meeste mensen ook wel.
pi_157551742
Ik zit op m'n mobiel en daarom neemt ie de oorspronkelijke OP niet mee.

Zou een mod dat kunnen fiksen? Bij voorbaat dank.
pi_157551783
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)d-tegengehouden-door

Het had dus nog erger kunnen zijn
pi_157551792
Ik kan mij maar niet neerleggen bij de uitspraak dat wij er maar aan moeten wennen dat er nog meer aanslagen zullen gaan plaatsvinden en wij hier maar aan moeten wennen.
pi_157551810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:51 schreef superniger het volgende:
CBSNLive twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 19:45:04 JUST IN: 20-year-old American Nohemi Gonzalez killed in Paris attacks, university says in statement. https://t.co/iYZvDaR7w5 reageer retweet
[ afbeelding ]
Altijd goed om Amerika aan je kant te hebben. Van Zweden hoef je weinig te verwachten.
Naturheilmittel
pi_157551811
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:54 schreef Bombshell het volgende:
Ik kan mij maar niet neerleggen bij de uitspraak dat wij er maar aan moeten wennen dat er nog meer aanslagen zullen gaan plaatsvinden en wij hier maar aan moeten wennen.
Die zullen wel degelijk plaats gaan vinden. Maar eraan wennen? Dat gaat niet zomaar...
pi_157551820
quote:
Het kan altijd erger ja.
Goed dat ie niet het stadion in is gekomen iig.
pi_157551823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Leg me uit wat er precies verandert als een vereniging zich moet uitschrijven bij de Kamer van Koophandel. Het is onmogelijk om de (ex-)leden te verbieden nog steeds te vergaderen, extremistische ideeën uit te wisselen of te verspreiden (al dan niet via de krochten van het internet) en andere ongein uit te halen. Ze zijn pas weer strafbaar als ze aanslagen gaan plannen en dergelijke.

Ik ben overigens niet tegen een dergelijk wetsartikel, maar ik denk dat je er niet zo veel aan hebt. Zelfs niet áls je het inzet.
Het lost ongetwijfeld niet alles op. Maar zou het niet een drempel opwerpen? Je kan er misschien wel mee voorkomen dat zulke islam-fundamentalistische organisaties er aan de voorkant keurig en legitiem uitzien.

En het kan evt. ook geldstromen tegenhouden. Ik weet niet hoe graag een Arabische sjeik bijvoorbeeld via bitcoin geld naar Europa stuurt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 19:57:08 ]
pi_157551828
quote:
Ik denk dat hij erop gokte dat als hij later zou komen ze minder goed zouden fouilleren.. die mensen daar hebben veel geluk gehad. Ze hadden ook zichzelf kunnen opblazen op het moment dat er voor de wedstrijd veel mensen buiten stonden
pi_157551849
Ik mag hopen dat Raqqa en Moisul compleet plat gebombardeerd worden. Puur als payback.
pi_157551858
quote:
Hoeft ook helemaal niet.

Wel mag je accepteren dat dit het gevolg is van ontwikkelingen die al enkele decennia gaande zijn.
Naturheilmittel
pi_157551895
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:57 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Hoeft ook helemaal niet.

Wel mag je accepteren dat dit het gevolg is van ontwikkelingen die al enkele decennia gaande zijn.
Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.
pi_157551897
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
Ik zit op m'n mobiel en daarom neemt ie de oorspronkelijke OP niet mee.

Zou een mod dat kunnen fiksen? Bij voorbaat dank.
Gefixed.
pi_157551900
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:49 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Moslims zijn namelijk, net zoals ons, gewoon mensen. Hun handelen is niet lauter gebaseerd op de Islam.
Extremisme staat ook zo ver verwijderd van de gemiddelde religieuze persoon. Als je gevoelig bent voor extremisme kun je dat ook vinden in ideologieën. Er is altijd wel iets. Normale mensen richten hun leven inderdaad niet compleet naar een religie of ideologie, of erger nog naar de verspreiding ervan.
pi_157551908
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:57 schreef Bombshell het volgende:
Ik mag hopen dat Raqqa en Moisul compleet plat gebombardeerd worden. Puur als payback.
Mosul is van de Koerden. Liever niet dus. Die staan al jaren aan de kant van het westen en die hebben we keihard nodig in het grondoffensief aldaar. Raqqa daar in tegen, de 'hoofdstad' van is, prima...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157551921
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Bijna 3 miljard moslims in de wereld. Hoeveel 'leden' kent IS?
veeel te veel.Alleen qua strijders al minimaal 70.000. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de enablers, de mensen die de strijders mogelijk maken, dit is daar een veelvoud van. En daarnaast nog veel meer sympathisanten. En het bestaat nog niet eens zo lang, deze groepering. Tel daarnaast aanverwante groeperingen als Al-Nusra, Al Qaida, boko haram etc. nog maar bij op.

Deze islamitische strijders hebben verder weinig mogelijkheden tot ontplooien gehad. Zou bijvoorbeeld heel Syrie onder IS gaan vallen, en men daar een klein beetje stabiliteit (voor zover dat mogelijk is in een dergelijke extremistische staat, ze kunnen onderling waarschijnlijk niet lang genoeg vrede hebben) krijgt, zal dat aantal heel snel toenemen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_157551927
quote:
Dat krijg je als je oorlog voert.
pi_157551956
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Lafaards zijn het om onschuldige mensen hier om te leggen. Het is oorlog in het midden oosten. Ga daar vechten als je zo stoer bent.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:02:46 #21
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_157551960
quote:
Wie spreekt dat uit dan?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_157551964
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Geen moordenaars, maar wat wel...
pi_157551965
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:02 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Lafaards zijn het om onschuldige mensen hier om te leggen. Het is oorlog in het midden oosten. Ga daar vechten als je zo stoer bent.
Maar de rest van de wereld bemoeit zich met de oorlog.
pi_157551975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Extremisme staat ook zo ver verwijderd van de gemiddelde religieuze persoon. Als je gevoelig bent voor extremisme kun je dat ook vinden in ideologieën. Er is altijd wel iets. Normale mensen richten hun leven inderdaad niet compleet naar een religie of ideologie, of erger nog naar de verspreiding ervan.
Lijkt me niet echt relevant aangezien Moslim"extremisten" niet vergelijkbaar zijn met andere extremisten.

Er zijn een boel meer Christenen in Europe dan Moslims. Er zijn mogelijk ook meer rechtsextremisten dan Moslimextremisten. Toch zijn het elke keer weer Moslims die deze zieke aanslagen plegen.
pi_157551981
quote:

[..]

Tsja, het heeft daar helaas wel mee te maken. IS kan het op het slagveld niet winnen van het westen, dus plegen ze aanslagen in de hoop dat de publieke opinie in Europa zich tegen de bombardementen keert.

Wat mij betreft is deze serie aanslagen echter geen reden om de strijd te staken. Het lijkt mij eerder dat we de strijd moeten intensiveren.
pi_157551983
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:59 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.
Heel lang al. De tijd is nog niet rijp echter.

Nog drie, vier van dit soort aanslagen en wellicht gaat er een lampje branden.
Naturheilmittel
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:04:18 #27
53267 TC03
pi_157551992
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo ver staat het niet. Ik hoorde gisteren een inwoner van Beirut over de aanslagen. Hij veroordeelde ze hard met de volgende woorden: "Het zijn ongelovigen die dood en verderf willen zaaien." Zelfs bij gematigde moslims heerst er zeer vaak een beeld dat ongelovigen het kwaad zelf zijn.
pi_157551998
quote:
Het zal het alleen maar erger maken, maar toch zou het wel lekker zijn. Hopelijk nuked Putin die apen even, want van de rest hoeven we het niet te hebben. :7
pi_157552001
quote:

[..]

En tevens de rotte appels gewoon je land laat binnen komen.
Vragen om problemen.

Enige optie is het nu snel en groot aan te pakken zodat die regio weer kan gaan opbouwen. Daar tegenover heb je wel verregaande middelen in eigen landen nodig de slapende cellen en extremisten stil te houden. Dus, iedereen die als extremist bekend staat bij de veiligheidsdiensten of ooit eens veroordeeld is geweest, wegnemen uit de maatschappij waar ze schade kunnen berokkenen.
1947-2016
pi_157552002
quote:
Dat ze daar maar een hele mooie parkeerplaats van mogen maken.
pi_157552013
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, het heeft daar helaas wel mee te maken. IS kan het op het slagveld niet winnen van het westen, dus plegen ze aanslagen in de hoop dat de publieke opinie in Europa zich tegen de bombardementen keert.

Wat mij betreft is deze serie aanslagen echter geen reden om de strijd te staken. Het lijkt mij eerder dat we de strijd moeten intensiveren.
Alleen de daders weten natuurlijk waarom ze die aanslagen plegen. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat de reden is om de publieke opinie tegen de bombardementen te keren.

Volgens mij plegen ze aanslagen om 1) niet Moslims af te slachten en 2) nieuwe recruten te krijgen door mediaaandacht en backlash tegen Moslims en alle experts op TV noemen sowieso nummer 2).
pi_157552014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:02 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het is al lang geen oorlog in het midden oosten meer natuurlijk als Europese landen meevechten.
pi_157552018
Hulde aan de hulpverleners
pi_157552029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:04 schreef TC03 het volgende:
Zo ver staat het niet. Ik hoorde gisteren een inwoner van Beirut over de aanslagen. Hij veroordeelde ze hard met de volgende woorden: "Het zijn ongelovigen die dood en verderf willen zaaien." Zelfs bij gematigde moslims heerst er zeer vaak een beeld dat ongelovigen het kwaad zelf zijn.
Beirut was een aanslag op Shia. Het lijkt me vrij belangrijk om te weten of de persoon die dit zei Shia of Sunni is.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:06:45 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157552037
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is al lang geen oorlog in het midden oosten meer natuurlijk als Europese landen meevechten.
Of als Europese jihadisten lekker meevechten?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:07:15 #36
53267 TC03
pi_157552047
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Beirut was een aanslag op Shia. Het lijkt me vrij belangrijk om te weten of de persoon die dit zei Shia of Sunni is.
Dat is dus helemaal niet relevant. Hij ziet ongelovigen als het kwaad.
pi_157552049
quote:

[..]

Nu zeg je in mijn ogen wat zinnigs. Maar helaas brengt dat nog een ingewikkeldere discussie voort.
pi_157552055
quote:

[..]

Dat is al geen gemiddelde religieuze meer. Dat is gewoon een extreme opvatting. Lijkt wel alsof de verhouding extreme gedachten/ normale gedachten bij moslims gewoon echt te scheef voor woorden is.
1947-2016
pi_157552061
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Alleen de daders weten natuurlijk waarom ze die aanslagen plegen. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat de reden is om de publieke opinie tegen de bombardementen te keren.

Volgens mij plegen ze aanslagen om 1) niet Moslims af te slachten en 2) nieuwe recruten te krijgen door mediaaandacht en backlash tegen Moslims en alle experts op TV noemen sowieso nummer 2).
Wat de achterliggende reden ook is, het is in ieder geval een oorlogsdaad.
pi_157552065
quote:

[..]

Religie heeft wel de neiging om ongelovigen zwaar te veroordelen, ja. :{
pi_157552089
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

quote:
Well, als het Shia is kan hij Sunni (inclusief ISIS) als "ongeloven" benoemen. Volgens polls is ISIS behoorlijk populair onder bepaalde Sunni groepen.
pi_157552092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Toch zijn vele wel bereid om die mensen die geen moordenaars zijn gruwelijk te behandelen. Hun vrijheid te ontnemen, te verbannen, over te leveren aan regelrechte barbaren. Ze te behandelen als potentiële moordenaars.

Ik denk dat we een manier moeten vinden om te zeven, om de isis en co lui eruit te zeven. Maar dat we tegelijkertijd ons niet van onze humaniteit moeten laten beroven, dus dat we de onschuldige burger blijven steunen.
Als we ons laten verleiden tot afschuwelijke mensonterende maatregelen hebben we pas echt verloren.
Maar hoe, dat is ontzettend lastig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157552108
quote:

[..]

Of bedoelde hij het meer op deze manier:

zaterdag 14 november 2015 @ 20:09:56 #44
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157552109
In de Koran staat ook dat geschreven dat ongelovigen onthoofd mogen worden. Gezellig boekje. Elke moslim die dat verderfelijke boek als leidraad gebruikt spoort niet helemaal en steunt terrorisme.
2000 light years from home
pi_157552110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:04 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Het zal het alleen maar erger maken, maar toch zou het wel lekker zijn. Hopelijk nuked Putin die apen even, want van de rest hoeven we het niet te hebben. :7
Het maakt het helemaal niet erger. Wat niemand snapt is dat moderne oorlogen van hele lage intensiteit zijn. Dus weinig doden per dag en geen grote schokgolven tijdens grandioze veldslagen. Niemand heeft in de moderniteit geprobeerd om opstandelingen/rebellen met grof geweld uit te schakelen. Precisiebombardementen, drones en special forces gebruiken is als dweilen met de kraan open, hele steden wegvagen werkt wel maar is moreel dubieus.
Naturheilmittel
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:10:55 #46
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157552124
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Slaat nergens op. Religieuze fanatici maken mensen dood zonder reden, atheïsten.
pi_157552132
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:09 schreef Merkie het volgende:
In de Koran staat ook dat geschreven dat ongelovigen onthoofd mogen worden. Gezellig boekje. Elke moslim die dat verderfelijke boek als leidraad gebruikt spoort niet helemaal en steunt terrorisme.
Je gaat er vanuit dat zoiets niet in de Bijbel staat?
pi_157552142
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Onzin. Want moslimextremisten.
1947-2016
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:12:07 #49
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157552148
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:11 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat zoiets niet in de Bijbel staat verkondigt?
Even idioot.
pi_157552149
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Echt zo en dooddoener. Die ISIS lui verdedigen al hun acties mbt Koran en Hadith. En mensen proberen krampachtig om alles behalve religie voor die aanslagen verantwoordelijk te houden.

"Terrorism has no religion" is gewoon een kansloze oneliner zonder enige argumentatie.
pi_157552150
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan is het hier ook oorlog. Je kan dan geen risico nemen tegen over de autochtone bevolking en zal actie moeten ondernemen. Iedereen die ook maar iets aan extremisme gelinkent kan worden uitzetten of anders levenslang de cel in. Blijven de aanslagen doorgaan dan moet je gaan denken aan een nieuwe reconquista.
pi_157552162
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:11 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat zoiets niet in de Bijbel staat?
Que? Ik ben ook geen fan van de christenen, maar hier sla je de plank wel heel even heel erg mis.
1947-2016
pi_157552164
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

Even idioot.
Dat is ook zo, maar dit is dus niet iets wat zomaar aan komt waaien bij religie.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:12:57 #54
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_157552166
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 18:52 schreef Nober het volgende:

[..]

Of iemand die geen fan is van metal en een einde wilde maken aan die herrie omdat hij er last van had.
Eagles of Death Metal maakt, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, geen metal :P
pi_157552177
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Que? Ik ben ook geen fan van de christenen, maar hier sla je de plank wel heel even heel erg mis.
Ik zeg niet onthoofden, maar alsof de christenen een grote fan van ongelovigen zijn.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:13:52 #56
28033 Pek
je moet wat
pi_157552182
quote:
Nou nou, dat is wel heel erg drastisch. :{w
Eerst gewoon een nuke op Raqqa, daarna kijken we wel verder.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:14:40 #57
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157552196
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat is ook zo, maar dit is dus niet iets wat zomaar aan komt waaien bij religie.
Bij de Koran is het wel anders. De Koran is volgens de moslims het woord van God, dat is bij de Bijbel heel anders.
pi_157552197
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:13 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik zeg niet onthoofden, maar alsof de christenen een grote fan van ongelovigen zijn.
Als je het verschil wilt zien tussen Islam en Christenen moet je gewoon naar Nigeria kijken. 50% Christen en 50% Moslim. Het moge duidelijk zijn uit welke hoek de terreur komt.
pi_157552210
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch zijn vele wel bereid om die mensen die geen moordenaars zijn gruwelijk te behandelen. Hun vrijheid te ontnemen, te verbannen, over te leveren aan regelrechte barbaren. Ze te behandelen als potentiële moordenaars.

Ik denk dat we een manier moeten vinden om te zeven, om de isis en co lui eruit te zeven. Maar dat we tegelijkertijd ons niet van onze humaniteit moeten laten beroven, dus dat we de onschuldige burger blijven steunen.
Als we ons laten verleiden tot afschuwelijke mensonterende maatregelen hebben we pas echt verloren.
Maar hoe, dat is ontzettend lastig.
Ik zie maar één optie.

Dat zij die een toekomst willen opbouwen, voor hunzelf en hun kinderen, in Europa, ook onze Europese waarden overnemen. Normen, daar mogen we in verschillen, maar er zijn tegenwoordig een grote groep moslims in Europa die niks hebben met democratie, vrijheid,gelijkheid, recht, tolerantie etc hebben. Van mij mogen deze groep mensen serieus uitgezet worden. Dan heb je gelijk je zeefmechanisme.
pi_157552232
quote:

[..]

e hoeft ook geen fan te zijn, maar moord gaat wel een groot aantal stappen verder..
pi_157552236
quote:

[..]

De islam is natuurlijk wel behoorlijk oververtegenwoordigd in de wereldwijde terreur. Doen alsof er geen verband is en dat dit niks met de islam te maken is, is behoorlijk naïef.
pi_157552238
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:14 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij de Koran is het wel anders. De Koran is volgens de moslims het woord van God, dat is bij de Bijbel heel anders.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:14 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als je het verschil wilt zien tussen Islam en Christenen moet je gewoon naar Nigeria kijken. 50% Christen en 50% Moslim. Het moge duidelijk zijn uit welke hoek de terreur komt.
Misschien, en het wordt ook in de naam van de Koran gedaan, maar ik vind het een beetje kortzichtig om alle moslims te veroordelen op het feit dat er bepaalde dingen in een boek staan geschreven wat zij aanhangen.
pi_157552245
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:15 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik zie maar één optie.

Dat zij die een toekomst willen opbouwen, voor hunzelf en hun kinderen, in Europa, ook onze Europese waarden overnemen. Normen, daar mogen we in verschillen, maar er zijn tegenwoordig een grote groep moslims in Europa die niks hebben met democratie, vrijheid,gelijkheid, recht, tolerantie etc hebben. Van mij mogen deze groep mensen serieus uitgezet worden. Dan heb je gelijk je zeefmechanisme.
Het probleem is hoe ga je dat filteren. En wat met al die instroom die nu gaande is waar gewoon totaal geen controle over is. Het is compleet uit de hand gelopen met moslims in Europa.
pi_157552248
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De islam is natuurlijk wel behoorlijk oververtegenwoordigd in de wereldwijde terreur. Doen alsof er geen verband is en dat dit niks met de islam te maken is, is behoorlijk naïef.
Ik doe niet alsof er geen verband is, maar dat heb ik uitgelegd in mijn vorige post.
pi_157552249
quote:

[..]

Leg eens uit?
Ik denk wel gods woord maar het letterlijk nemen van die teksten is bij Christenen verzwakt.
pi_157552262
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:18 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Ik denk wel gods woord maar het letterlijk nemen van die teksten is bij Christenen verzwakt.
Bij extremisten niet hoor.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157552265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt relevant aangezien Moslim"extremisten" niet vergelijkbaar zijn met andere extremisten.

Er zijn een boel meer Christenen in Europe dan Moslims. Er zijn mogelijk ook meer rechtsextremisten dan Moslimextremisten. Toch zijn het elke keer weer Moslims die deze zieke aanslagen plegen.
De nazi's pleegden geen aanslagen zoals moslims dat nu doen, maar toch.
pi_157552280
quote:

[..]

Leg eens uit?
Ook bij de Christenen zijn er stromingen die dat allemaal erg letterlijk nemen.
pi_157552298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:19 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ook bij de Christenen zijn er stromingen die dat allemaal erg letterlijk nemen.
Maar... die moorden niet.
pi_157552299
quote:

[..]

Leg eens uit?
ik ben geen kenner maar volgens mij zitten de extreme teksten in het oude testament. Zelfs de SGP is geen voorstander van het houden van slaven etc
pi_157552307
quote:

[..]

Nee hoor.
pi_157552317
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ku Klux Klan?
pi_157552320
VTMNIEUWS twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:10:07 [VIDEO] Minister @JanJambon reageerde in #VTMNIEUWS op aanslagen en Belgische link: "Ik ga Molenbeek opkuisen." https://t.co/Gk0Vq3xnVN reageer retweet
pi_157552327
quote:

[..]

Hij zei hetgeen wat de ander het meest beledigd vooral... Het zegt minder over zijn visie over ongelovigen, daarvoor heb je meer info nodig.
Als je een radicaal goed op de kast wil krijgen moet je zeggen dat hij gewoon geen gelovige is. Vooral als je wat kan tikken met onderdelen uit het betreffende geloof doet dat pijn bij de radicaal. Levert een schuimbekkende radicaal op ;)

Normale gelovigen vinden het irritant, maar gaan niet over hun stift, een radicaal voelt zich zwaar beledigd door zo'n opmerking.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157552333
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:21 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ku Klux Klan?
In de bijbel staat niet dat je negers moet vermoorden.
pi_157552346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De nazi's pleegden geen aanslagen zoals moslims dat nu doen, maar toch.
Well, jij bent degene die Moslims met Nazi's vergelijkt :P. Als je de lat daar legt....
pi_157552347
quote:

[..]

Ku Klux Klan?
moorden zij omdat de bijbel zegt dat ze moeten moorden? Of omdat ze racist zijn en daarnaast ook toevallig lid van kerk
pi_157552348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef Bombshell het volgende:

[..]

In de bijbel staat niet dat je negers moet vermoorden.
Toch doet de Ku Klux Klan dat ook met de Bijbel in de hand.
pi_157552352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
VTMNIEUWS twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:10:07 [VIDEO] Minister @JanJambon reageerde in #VTMNIEUWS op aanslagen en Belgische link: "Ik ga Molenbeek opkuisen." https://t.co/Gk0Vq3xnVN reageer retweet
Grote woorden maar zal wel weinig daden worden. Hoe wil ie dat gaat doen ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:23:24 #80
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157552369
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee hoor.
Wel.
pi_157552372
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Echt zo en dooddoener. Die ISIS lui verdedigen al hun acties mbt Koran en Hadith. En mensen proberen krampachtig om alles behalve religie voor die aanslagen verantwoordelijk te houden.

"Terrorism has no religion" is gewoon een kansloze oneliner zonder enige argumentatie.
Religie is een leidraad voor een goed, deugdelijk leven. Dan staat het plegen van aanslagen daar nogal haaks op.
pi_157552375
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

moorden zij omdat de bijbel zegt dat ze moeten moorden? Of omdat ze racist zijn en daarnaast ook toevallig lid van kerk
Zij weten de teksten in de Bijbel zo te hanteren dat ze de leer volgen. Net zoals ISIS dat ook doet.
pi_157552377
quote:

[..]

Spaanse Inquisitie.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_157552389
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef Tayu het volgende:

[..]

Toch doet de Ku Klux Klan dat ook met de Bijbel in de hand.
hoe lang geleden?
En staat er volgens jou dan in de bijbel dat je zwarten moet vermoorden?
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:24:26 #85
53267 TC03
pi_157552392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:09 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[..]

Well, als het Shia is kan hij Sunni (inclusief ISIS) als "ongeloven" benoemen. Volgens polls is ISIS behoorlijk populair onder bepaalde Sunni groepen.
Het gaat er niet om wie hij bedoelt. Het gaat erom dat hij de term 'ongelovigen' ziet als iets slechts. Mensen die anders denken, zijn ongelovig en dus kwaad. Hij heeft geen begrip voor mensen die anders denken.
pi_157552394
quote:

[..]

Nou ja je hebt wel christenen in centraal afrika bijvoorbeeld die homo's stenigen.
pi_157552397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:23 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Spaanse Inquisitie.
Gozer dat is bijna 1000 jaar terug
pi_157552399
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, jij bent degene die Moslims met Nazi's vergelijkt :P. Als je de lat daar legt....
Maar je kunt wel zeggen dat de Nazi's de ideeën van Nietzsche's unter- en ubermensch verkeerd interpreteerden.
pi_157552401
quote:

[..]

Ku Klux Klan?
Moorden die eigenlijk nog steeds?
Dacht dat het een beetje een uitstervend groepje was.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_157552402
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Moorden moslims omdat de koran zegt dat ze moeten moorden? Of omdat ze extremistisch machtsbelust zijn en toevallig opgegroeid met de koran. Het werkt twee kanten op.
pi_157552405
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

hoe lang geleden?
En staat er volgens jou dan in de bijbel dat je zwarten moet vermoorden?
Interpretatie...
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:25:00 #92
224960 highender
Travellin' Light
pi_157552406
quote:
In de Bijbel staan vergelijkbare barbaarse maatregelen, het gros van de christenen is echter door een heropvoedingstraject gegaan en nemen de bijbel nu grotendeels metaforisch (op dat hiernamaals en wat restant leefregels na dan hè, anders heeft het geen toegevoegde waarde meer voor ze :') ).
pi_157552412
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij extremisten niet hoor.
Klopt.
pi_157552420
Ik wil niet te extremistisch klinken maar de enigste oplossing is alle moslims laten terugkeren naar hun eigen landen. Geen etnische zuiveringen maar gewoon als regering aangeven dat ze terug moeten. Het westen en de islam is als een slecht huwelijk waar uiteindelijk alleen maar verliezers zijn. Hoe zwaar dan ook ooit moet je de knoop doorhakken. Het is nu compleet mis aan het gaan. Met een schone lei beginnen en dan heel gecontroleerd een systeem van greencards opzetten. Kijk naar de banlieus daar wordt niemand beter van.
pi_157552425
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Nou ja je hebt wel christenen in centraal afrika bijvoorbeeld die homo's stenigen.
Daar heb je gelijk in. En in het verleden, al is dat nu wat minder relevant.
pi_157552434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:25 schreef highender het volgende:

[..]

In de Bijbel staan vergelijkbare barbaarse maatregelen, het gros van de christenen is echter door een heropvoedingstraject gegaan en nemen de bijbel nu grotendeels metaforisch (op dat hiernamaals en wat restant leefregels na dan hè, anders heeft het geen toegevoegde waarde meer voor ze :') ).
I know en het is ook echt 1000000 jaar geleden, maar het gaat meer om het idee dat ongelovigen niet heel erg populair zijn (waren) bij gelovigen.
pi_157552436
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Moorden moslims omdat de koran zegt dat ze moeten moorden?
JA!
Geen zin om politiek correct te lopen doen, want het staat idd in de koran
pi_157552438
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:25 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil niet te extremistisch klinken maar de enigste oplossing is alle moslims laten terugkeren naar hun eigen landen. Geen etnische zuiveringen maar gewoon als regering aangeven dat ze terug moeten. Het westen en de islam is als een slecht huwelijk waar uiteindelijk alleen maar verliezers zijn. Hoe zwaar dan ook ooit moet je de knoop doorhakken. Het is nu compleet mis aan het gaan. Met een schone lei beginnen en dan heel gecontroleerd een systeem van greencards opzetten. Kijk naar de banlieus daar wordt niemand beter van.
Wat is het land van een moslim die hier geboren is? Of een Nederlander die zich bekeerd heeft tot islam?
pi_157552447
quote:
En japie die onlangs bekeerd is? Naar welk land moet die? En Hassan die hier geboren en getogen is?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_157552452
AFP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:24:48 #BREAKING Two migrants sought over Paris attacks registered in Greece: police reageer retweet
pi_157552459
quote:

[..]

Inderdaad. Ik zie niet hoe het gunstig gaat uitpakken voor IS dat ze dit hebben gedaan.
pi_157552460
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef marsan het volgende:

[..]

Officieel bestaat het volgens mij niet meer als één groepering. Maar er zijn wel vele subgroeperingen uit ontstaan die nog altijd actief zijn maar minder in het oog springen. Het gedachtengoed leeft iig nog altijd.
pi_157552467
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat is het land van een moslim die hier geboren is? Of een Nederlander die zich bekeerd heeft tot islam?
Mensen met een dubbel paspoort terug. Een nederlander bekeerd tot de islam mag blijven dat is niet anders.
pi_157552479
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef marsan het volgende:

[..]

dat zijn ze ook
Waarschijnlijk worden de inquisitie en kruisvaarders er weer bijgehaald zometeen
pi_157552482
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Nee, ik vergelijk extremisten met extremisten.
pi_157552499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:23 schreef -Strawberry- het volgende:
Religie is een leidraad voor een goed, deugdelijk leven. Dan staat het plegen van aanslagen daar nogal haaks op.
Waarom denk je dat religie een leidraad is voor een goed deugdelijk leven? Dat is complete onzin en ontzettend beledigend voor niet religieuze mensen omdat het suggereert dat ze minder moraal zijn omdat ze niet geloven in een opperwezen.

Anyway, It’s Official: Religion Doesn’t Make You More Moral
pi_157552506
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

JA!
Geen zin om politiek correct te lopen doen, want het staat idd in de koran
Dat betekent niet simpelweg dat dat is waarom ze moorden, want dan zou elke moslim dat doen, maar het speelt natuurlijk wel mee.
pi_157552511
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:27 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Mensen met een dubbel paspoort terug. Een nederlander bekeerd tot de islam mag blijven dat is niet anders.
En moslims zonder dubbel paspoort maar die niet bekeerd zijn.
pi_157552525
Volgens Aboutaleb wordt het nu echt tijd om IS helemaal weg te vagen! ^O^
pi_157552535
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Moorden moslims omdat de koran zegt dat ze moeten moorden? Of omdat ze extremistisch machtsbelust zijn en toevallig opgegroeid met de koran. Het werkt twee kanten op.
Well, hun profeet moordde ook, of niet dan? Mohammed is de "ideale Moslim". Dat is behoorlijk een verschil met Jezus. Jezus en Mohammed zijn als dag en nacht. En zelfs het Christendom is in staat tot wandaden, laat staan Islam.
pi_157552536
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Waarom denk je dat religie een leidraad is voor een goed deugdelijk leven? Dat is complete onzin en ontzettend beledigend voor niet religieuze mensen omdat het suggereert dat ze minder moraal zijn omdat ze niet geloven in een opperwezen.

Gelovigen denken van wel.

In Amerika schijnt ook een meerderheid meer vertrouwen in moslims dan in atheïsten te hebben, omdat moslims tenminste de vrees van een god hebben om hun op het rechte pad te houden, en atheïsten niet. Dat er ook andere vormen van moraliteit dan de angst voor de hel zijn, snappen die blijkbaar niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 20:30:57 ]
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:30:47 #112
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157552539
Aboutaleb reageert weer sterk. ^O^
pi_157552551
AFP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:24:48 #BREAKING Two migrants sought over Paris attacks registered in Greece: police reageer retweet
pi_157552580
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Net als met al qaeda enzo.
Na IS komt er wel een ander groepje met een andere naam.
pi_157552581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:30 schreef Igen het volgende:

[..]

In Amerika schijnt ook een meerderheid meer vertrouwen in moslims dan in atheïsten te hebben, omdat moslims tenminste de vrees van een god hebben om hun op het rechte pad te houden, en atheïsten niet. Dat er ook andere vormen van moraliteit dan de angst voor de hel zijn, snappen die blijkbaar niet.
Hier is maar een reactie op mogelijk: 'Murica.
pi_157552586
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:27 schreef Tayu het volgende:

[..]

Officieel bestaat het volgens mij niet meer als één groepering. Maar er zijn wel vele subgroeperingen uit ontstaan die nog altijd actief zijn maar minder in het oog springen. Het gedachtengoed leeft iig nog altijd.
Lynchings gebeuren nog steeds, al halen die nauwelijks het nieuws of worden gezien als zelfmoord.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_157552592
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:30 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, hun profeet moordde ook, of niet dan? Mohammed is de "ideale Moslim". Dat is behoorlijk een verschil met Jezus. Jezus en Mohammed zijn als dag en nacht. En zelfs het Christendom is in staat tot wandaden, laat staan Islam.
Heeft Jezus dan ook bestaan?
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:32:36 #118
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_157552596
quote:
Je pakt hiermee meteen het meest fundamentele onderdeel aan van de westerse beschaving en artikel 1 van onze grondwet.
#FreeHat
pi_157552602
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:30 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is bekend dat de bijbel ook niet alleen vredelievend is. Maar over het verschil tussen de profeten had ik nooit zo nagedacht. Ik weet niet wat Mohammed predikte verder.

Mja religie. ;(
pi_157552605
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:25 schreef highender het volgende:

[..]

Echt serieus, als je de leefwijze van moslims gaat goedpraten met dit ''ja maar zij doen het ook' argument, ben je echt ver heen.
1947-2016
pi_157552614
Aparte uitzending van Pauw zo direct
pi_157552615
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:33:32 #123
28033 Pek
je moet wat
pi_157552622
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
De man heeft gelijk, het moet maar eens afgelopen zijn. Carpetbombing, napalm, kom er maar in }:|
pi_157552626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk irrelevant. Ook als Jezus fictief zou zijn, de hippie Jezus is een voorbeeld voor Chistenen en de warlord Mohammed een voorbeeld voor Moslims.
pi_157552627
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

For the sake of the discussion, let's say he did.
pi_157552630
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:31 schreef Scrummie het volgende:
Tsja. Zelfs als je met alle goede wil van de wereld iedereen die Europa binnenkomt registreert is het nog altijd onmogelijk om de duizenden die per dag binnenkomen ook echt te screenen en in de gaten te houden. En dat is ervan uitgaande dat ze al bekend staan als extremist. Maar ik denk dat er nog veel meer extremisten zijn dan we denken.
pi_157552645
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef OMG het volgende:

[..]

Lynchings gebeuren nog steeds, al halen die nauwelijks het nieuws of worden gezien als zelfmoord.
Precies, het gedachtengoed leeft nog altijd, de daden zijn er ook nog altijd, maar omdat het verdeeld is over vele kleinere groeperingen is het niet bedreigend en de moeite van het vermelden niet waard. Maar het bestaat wel degelijk.
pi_157552649
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:33 schreef Dienstverlener het volgende:
Aparte uitzending van Pauw zo direct
Thanks!

20:48 NPO1 zie ik. :)
pi_157552656
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:31 schreef Scrummie het volgende:
Twee van de half miljoen immigranten blijkt terrorist tot nu toe, goede score.
Naturheilmittel
pi_157552670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:30 schreef Igen het volgende:

[..]

pi_157552675
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:34 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

"tot nu toe".
Lambo of Rekt
pi_157552678
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echt serieus, als je de leefwijze van moslims gaat goedpraten met dit ''ja maar zij doen het ook' argument, ben je echt ver heen.
Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling, maar het gaat erom een beeld te schetsen dat religie op zich erg gewelddadig en intolerant kan zijn en dat dit niet alleen bij de Islam voorkomt. Dat dit niet goed te praten valt is geen twijfel over.
pi_157552695
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef marsan het volgende:

[..]

Nee, na IS komen Assad en Al-Abadi om alle terreurclubjes uit te roeien.

Vervolgens nog wachten op iemand in Libië en we zitten weer stabiel voor wat jaren.
Naturheilmittel
pi_157552697
quote:
Gezien ze nog geen jaar in Europa zijn lijkt me dat niet al te best. Deze lui konden nog niet eens wachten met "settlen" voordat ze niet-Moslims begonnen af te slachten. Anyway, anderen waren natuurlijk op de boot al bezig met het afmaken van niet-Moslims.
pi_157552720
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:26 schreef Houtenbeen het volgende:
'jamaar daar zitten echt geen extremisten tussen hoor... daaaar hebben wij echt een aanleiding toe dat te denken..' Inlichtingendiensten.
'tussen de stromen zitten geen moslimfundementalisten, geen aanwijzing voor' fraulein merkel
'Nee hoor, dat is een pure fascistische en populistische waanzingedachte en angstmakerij, dat er aanslagplegers tussen de vluchtelingen zitten.' Policor.

Slaap lekker allemaal.
1947-2016
pi_157552721
Aboutaleb praat grotendeels onzin. Je kunt IS niet wegvagen. Het is, hoe graag ze ook zouden willen, geen staat.
Dit, dus.
pi_157552726
quote:

[..]

Twee teveel
pi_157552737
quote:

[..]

Er zijn meer terroristen onder de migranten, alleen hebben die in Europa (nog) niks gedaan. Wel is hun vv afgewezen, maar kunnen niet worden teruggestuurd.
pi_157552743
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:36 schreef Buitendam het volgende:
Aboutaleb praat grotendeels onzin. Je kunt IS niet wegvagen. Het is, hoe graag ze ook zouden willen, geen staat.
Dan is de term IS onjuist
pi_157552744
Conflicts twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:36:08 #ParisAttacks victims so far:FrenchAmericanBritishBelgianSpanishSwedishPortuguese ChileanTunisianAlgerianMoroccan reageer retweet
pi_157552751
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:35 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Gezien ze nog geen jaar in Europa zijn lijkt me dat niet al te best. Deze lui konden nog niet eens wachten met "settlen" voordat ze niet-Moslims begonnen af te slachten. Anyway, anderen waren natuurlijk op de boot al bezig met het afmaken van niet-Moslims.
Het zullen zeker niet de laatsten zijn.

We halen oorlog binnen, maar zelfs dat maakt sommige Europeanen niets uit.
Naturheilmittel
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:37:54 #142
311468 Van_Poppel
pi_157552763
quote:
Hij heeft wel groot gelijk dat de Moslimgemeenschap in Europa moet opstaan en zeggen dat ze dit niet pikken.
pi_157552778
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:33 schreef kilon het volgende:

[..]

Tsja. Zelfs als je met alle goede wil van de wereld iedereen die Europa binnenkomt registreert is het nog altijd onmogelijk om de duizenden die per dag binnenkomen ook echt te screenen en in de gaten te houden. En dat is ervan uitgaande dat ze al bekend staan als extremist. Maar ik denk dat er nog veel meer extremisten zijn dan we denken.
Daarom stoppen met die ongein. Omdat je gewoon niet kan garanderen dat zo'n motherfucker er niet langs komt.
En dit is maar 1 reden waarom die waanzin per direct moet stoppen.
1947-2016
pi_157552785
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het de enige leidraad is voor een deugdelijk leven, maar dat het is hoe ze het gebruiken. Ik ben zelf atheïst.
pi_157552786
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:37 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hij heeft wel groot gelijk dat de Moslimgemeenschap in Europa moet opstaan en zeggen dat ze dit niet pikken.
Dat doet de moslimgemeenschap al vaak genoeg.
pi_157552803
quote:
Kun je een groepering niet wegvagen?
pi_157552812
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:35 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling, maar het gaat erom een beeld te schetsen dat religie op zich erg gewelddadig en intolerant kan zijn en dat dit niet alleen bij de Islam voorkomt. Dat dit niet goed te praten valt is geen twijfel over.
Je zou ook kunnen zeggen dat religie heel veel mensen juist houvast geeft en dus ook voorkomt dat veel mensen ontsporen.

Er zit veel goeds in religie als het gaat om hoop, troost, houvast, geborgenheid, saamhorigheid, zingeving.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_157552814
Dit soort aanslagen gaan ook in Nederland en wij kunnen daar helemaal niets aan doen. Dat is beangstigend en geruststellend tegelijk.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:39:44 #149
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_157552828
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:37 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Hebben ze die niet zelf verzonnen?
#FreeHat
pi_157552835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe dan?
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:39:57 #151
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157552841
quote:

[..]

We proberen Al-Qaida al 15 jaar non-stop weg te vagen en alles is alleen erger geworden
pi_157552842
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:39 schreef danos het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen zeggen dat religie heel veel mensen juist houvast geeft en dus ook voorkomt dat veel mensen ontsporen.

Er zit veel goeds in religie als het gaat om hoop, troost, houvast, geborgenheid, saamhorigheid, zingeving.
Dat klopt, daarom vind ik religie op zich niet een slecht ding. Het gaat voornamelijk om hoe mensen de dingen interpreteren.
pi_157552857
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:39 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Dit soort aanslagen gaan ook in Nederland en wij kunnen daar helemaal niets aan doen. Dat is beangstigend en geruststellend tegelijk.
Blijkbaar moet het een keer goed in Nederland gebeuren voordat de linkse struisvogels misschien een keer hun kop een klein stukje uit het zand trekken. Dus wat dat betreft is het noodzakelijk dat het gebeurt.
Lambo of Rekt
pi_157552858
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:37 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Dit, dus.
pi_157552889
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Blijkbaar moet het een keer goed in Nederland gebeuren voordat de linkse struisvogels misschien een keer hun kop een klein stukje uit het zand trekken. Dus wat dat betreft is het noodzakelijk dat het gebeurt.
Daar heeft het dus geen moer mee te maken. Onze geblondeerde clown in Den Haag gaat ook niets oplossen.

Mensen die kwaad willen, willen kwaad. Jij, ik of Geertje kunnen daar helemaal niets aan doen.
pi_157552890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:39 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom vind ik religie op zich niet een slecht ding. Het gaat voornamelijk om hoe mensen de dingen interpreteren.
Ach hou toch op met die interpretatie-bullshit, lekker makkelijk verschuilen.

"Dood hen met uw zwaard" interpreteer ik natuurlijk ook graag als "houd van hen en heb ze lief"

Interpretatie-verdediging en verheerlijking van islam :r
Lambo of Rekt
pi_157552910
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:38 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Dat doet de moslimgemeenschap al vaak genoeg.
Stilzwijgend?
pi_157552913
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:41 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Daar heeft het dus geen moer mee te maken. Onze geblondeerde clown in Den Haag gaat ook niets oplossen.

Mensen die kwaad willen, willen kwaad. Jij, ik of Geertje kunnen daar helemaal niets aan doen.
Misschien kunnen we voorkomen dat we het gevaar naar ons toe halen, dat zou al heel wat zijjn.
Lambo of Rekt
pi_157552915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:39 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Hoe dan?
Leden uitroeien. Snap dat het in de praktijk wat lastiger is dan een staat wegvagen, maar dat betekent niet dat het niet kan.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:42:10 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_157552919
quote:
Dat is al gebeurd. Er is een aanslag gepleegd op een religie-kritische filmregisseur. Op de fiets.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_157552928
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

"Dood hen met uw zwaar" interpreteer ik natuurlijk ook graag als "houd van hen en heb ze lief"

Staat in de bijbel ook. Alle bejaarden zijn terroristen.
Dit, dus.
pi_157552930
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Concert van de "toppers" lijkt me een geschikt moment.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_157552932
quote:

[..]

"Dood hen met uw zwaar" interpreteer ik natuurlijk ook graag als "houd van hen en heb ze lief"

Ja kijk uit, er staan 1,5 miljard moslims klaar om je aan te vallen met een zwaard.
Naturheilmittel
pi_157552934
RTL is niet sterk met de verslaggeving
pi_157552936
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Leden uitroeien. Snap dat het in de praktijk wat lastiger is dan een staat wegvagen, maar dat betekent niet dat het niet kan.
Hoe ga je alle leden uitroeien? voor een dooie IS strijder, hebben ze er weer twee bij.

Het is een ideologie dat ze aanhangen.
pi_157552942
De passiviteit en gelatenheid van de mensen is echt weerzinwekkend .
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_157552944
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:41 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Je gaat dit inderdaad niet tegenhouden maar je hoeft het 'ze' ook niet makkelijker te maken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157552949
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:39 schreef watisdezen het volgende:

[..]

We proberen Al-Qaida al 15 jaar non-stop weg te vagen en alles is alleen erger geworden
Neuh.

IS is toch in de eerste plaats ontstaan omdat we in Irak oorlog hebben gevoerd - waar Al-Quaeda helemaal niet actief was - en daar een halve burgeroorlog hebben laten ontstaan en toen, onder leiding van Obama, gauw ervandoor zijn gegaan omdat het allemaal te duur werd enzo. En toen, in een situatie van oorlog en chaos, is IS ontstaan. En kon ook nog wat Amerikaans wapentuig buit maken.

Als je met een goed plan van aanpak echt doelgericht IS aanpakt en daar ook vastberaden mee doorzet, dan kun je vast wel meer succes hebben.
pi_157552952
quote:

[..]

"Dood hen met uw zwaard" interpreteer ik natuurlijk ook graag als "houd van hen en heb ze lief"

Klopt, als een atheïst verdedig en verheerlijk ik iedere religie, waaronder de islam. :')
pi_157552961
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Staat in de bijbel ook. Alle bejaarden zijn terroristen.
Krijgen we dit weer.

Hoevaak zien we tegenwoordig christenen aanslagen plegen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lambo of Rekt
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:43:33 #171
311468 Van_Poppel
pi_157552962
Straks een extra uitzending Pauw (n.a.v. de aanslagen in Parijs):

TV / [Pauw #128] #Paris Is Burning
pi_157552964
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:42 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je gaat dit inderdaad niet tegenhouden maar je hoeft het 'ze' ook niet makkelijker te maken
Wat wil je doen dan? kom eens met suggesties?
pi_157552973
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:42 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Ja kijk uit, er staan 1,5 miljard moslims klaar om je aan te vallen met een zwaard.
Nee, maar wel dik 4% daarvan, dat zijn er al 50 miljoen.
Lambo of Rekt
pi_157552975
quote:

[..]

Niets is zwart/wit. Gelukkig maar. O+
pi_157552976
quote:

[..]

ISIS is veel meer dan haar leden. ISIS is een ideologie. Een ideologie is veel lastiger onschadelijk te maken dan mensen.
pi_157552984
quote:

[..]

Dit is correct. Religie heeft de mensheid meer gegeven dan al die kortzichtige kleuters hier denken. Lekker simpel blindstaren op de misdaden van enkele extremistische gelovigen, hoe idioot wil je het hebben.
Naturheilmittel
pi_157552990
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:42 schreef truthortruth het volgende:
De passiviteit en gelatenheid van de mensen is echt weerzinwekkend .
Om bij de volgende aanslagen weer allemaal in koor te roepen "WEERZINWEKKEND!".
pi_157553002
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:43 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, maar wel dik 4% daarvan, dat zijn er al 50 miljoen.
En die wonen allemaal in Europa zeker.
Naturheilmittel
pi_157553006
quote:

[..]

Juist en de illusie die sommige mensen prediken dat zonder religie er geen haat, oorlog en extremisme zou zijn (geweest) is zo bizar simplistisch. Ik kan daar echt niet over uit, het spookt misschien 1 minuut door mijn hoofd als je die afschuwelijke beelden ziet maar dan neemt de gezond verstand het gelukkig weer over.
pi_157553019
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:44 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

En die wonen allemaal in Europa zeker.
Nee, we halen ze zelf binnen, dat is nog erger.
Lambo of Rekt
pi_157553022
quote:

[..]

Krijgen we dit weer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moslims zijn 9 van de 10 keer het slachtoffer van jihadisten. Niet wij Europeanen.
Dit, dus.
pi_157553042
quote:

[..]

Krijgen we dit weer.

SPOILER
Waarom zouden oorlogen tussen landen van andere proportie zijn? IRA?
pi_157553046
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Moslims zijn 9 van de 10 keer het slachtoffer van jihadisten. Niet wij Europeanen.
Moet je nagaan wat een verdorven zooitje dat is.
Lambo of Rekt
pi_157553053
quote:

[..]

pi_157553080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

ISIS is veel meer dan haar leden. ISIS is een ideologie. Een ideologie is veel lastiger onschadelijk te maken dan mensen.
En het is geen land ook. Vandaag vliegt het ons om de oren dat we in oorlog zijn met ISIS. Net zoals we al meer dan een decennium in oorlog zijn met "terrorisme".

Je kunt niet in oorlog zijn met een gedachte. Dat is een strijd zonder begin of einde.
pi_157553090
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zouden oorlogen tussen landen van andere proportie zijn? IRA?
Nee, militaire objecten bombarderen versus rustig in koele bloede weerloze mensen afknallen zonder rede (behalve je 72 maagden)

Klein nuance verschilletje.
Lambo of Rekt
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:46:40 #187
224960 highender
Travellin' Light
pi_157553097
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:32 schreef Red_85 het volgende:
Dat stel ik dan ook niet, de koran en bijbel delen dezelfde barbaarse inhoud, daar ligt het dus niet aan. Het gros van de christenen zijn - gedwongen door kennistoemane - hun 'bron' steeds meer metaforsich gaan interpreteren, veel meer dan moslims in ieder geval. De meeste moslims zijn nog steeds creationist, ze nemen o.a. de scheppingsmythe letterlijk, christelijke creationisten zijn al ruim in de minderheid.
pi_157553103
quote:

[..]

Religie corrumpeert de gelovige in het zicht op de werkelijkheid.

Ja, religie is in ieder opzicht een slecht ding.
1947-2016
pi_157553109
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:44 schreef danos het volgende:

[..]

Juist en de illusie die sommige mensen prediken dat zonder religie er geen haat, oorlog en extremisme zou zijn (geweest) is zo bizar simplistisch. Ik kan daar echt niet over uit, het spookt misschien 1 minuut door mijn hoofd als je die afschuwelijke beelden ziet maar dan neemt de gezond verstand het gelukkig weer over.
Van dat gezonde verstand is anders bar weinig te merken.
pi_157553113
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:45 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Moet je nagaan wat een verdorven zooitje dat is.
Nee, meer hoe oliedom jouw teksten zijn. Het zijn juist de moslims waar jij zo negatief over praat die dagelijks worden vermoord.
Dit, dus.
pi_157553133
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Religie corrumpeert de gelovige in het zicht op de werkelijkheid.

Ja, religie is in ieder opzicht een slecht ding.
Ik zal het mijn schoonouders melden.
pi_157553163
quote:

[..]

Wat je bedoelt is dat Shia 9 van de 10 keer slachtoffer zijn van Sunni. Moslims zijn geen homogene groep. Shia hebben dezelfde problemen als wij: ISIS, Al Qaida, Salafi's.
pi_157553167
Het gewelddadig salafisme wat IS aanhangt is een kanker binnen de islam, een interpretatie waar inderdaad vooral veel moslims last van hebben.
pi_157553169
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, meer hoe oliedom jouw teksten zijn. Het zijn juist de moslims waar jij zo negatief over praat die dagelijks worden vermoord.
Wie zegt dat ik over die moslims praat? Ik heb het over bepaalde stromingen in de islam.. en oliedom is weer persoonlijk, beetje jammer. Blijkbaar begrijp jij niet waar ik het over heb en noemt me dan oliedom.
Lambo of Rekt
pi_157553171
quote:

[..]

Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_157553184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:42 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Hoe ga je alle leden uitroeien? voor een dooie IS strijder, hebben ze er weer twee bij.

Het is een ideologie dat ze aanhangen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Neuh.

IS is toch in de eerste plaats ontstaan omdat we in Irak oorlog hebben gevoerd - waar Al-Quaeda helemaal niet actief was - en daar een halve burgeroorlog hebben laten ontstaan en toen, onder leiding van Obama, gauw ervandoor zijn gegaan omdat het allemaal te duur werd enzo. En toen, in een situatie van oorlog en chaos, is IS ontstaan. En kon ook nog wat Amerikaans wapentuig buit maken.

Als je met een goed plan van aanpak echt doelgericht IS aanpakt en daar ook vastberaden mee doorzet, dan kun je vast wel meer succes hebben.
Een beetje wat hij zegt.

Geen enkele bron is onuitputbaar.
pi_157553193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:48 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Het gewelddadig salafisme wat IS aanhangt is een kanker binnen de islam, een interpretatie waar inderdaad vooral veel moslims last van hebben.
Dat is waar ik het over heb ja, salafisme staat niet open voor andere interpretatie. Het is de zuiverste vorm en puurste vorm van islam.... niks te interpreteren aan, behalve letterlijk.
Lambo of Rekt
pi_157553229
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Neuh.

De ideologie die ISIS aanhangt dateert van lang voor de oorlog in Irak. Al Qaida, die dezelfde ideologie aanhangt, natuurlijk ook. Het is wel heel simpel om dit allemaal op de plaat van het Westen te schuiven.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:51:09 #199
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157553258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De ideologie die ISIS aanhangt dateert van lang voor de oorlog in Irak. Al Qaida, die dezelfde ideologie aanhangt, natuurlijk ook. Het is wel heel simpel om dit allemaal op de plaat van het Westen te schuiven.
Maar waarom is die ideologie nu dan zo sterk aanwezig in Syrië en Irak?
pi_157553278
quote:

[..]

Dat is salafisme, en dat dateert al van zolang de islam bestaat.
Lambo of Rekt
pi_157553283
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:46 schreef highender het volgende:
de koran en bijbel delen dezelfde barbaarse inhoud
Dat is gewoon niet waar.

Jezus was de dude van "als iemand je slaat, keer de andere wang toe" en " heb je vijanden lief". Jezus heeft, tenzij jij mij anders kan vertellen, niemand afgemaakt.

Mohammed heeft in de Koran en Hadith genoeg mensen afgemaakt en bijv seksslaven gehad.

Behoorlijke verschillen tussen de profeten.
pi_157553285
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:47 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik zal het mijn schoonouders melden.
Doe dat. Een god heeft de wereld niet geschapen. Dat is de natuur zelf geweest. Begin daar maar eens mee. En vraag daarna hoe het zit met de dino's. En als ze er nog niet uit zijn, waarom bestaan er nog Koala's, Kangaroe's, Kea's en Kiwi's op deze wereld als ze niet zijn meegenomen door Noah?
1947-2016
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:52:32 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157553304
quote:

[..]

Altijd lekker makkelijk dat inderdaad, oh Bush heeft het gedaan, het is onze eigen schuld en meer van dat soort onzin :').

Allemaal kortzichtige zelfhaters.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157553319
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe dat. Een god heeft de wereld niet geschapen. Dat is de natuur zelf geweest. Begin daar maar eens mee. En vraag daarna hoe het zit met de dino's.
Vergeet niet te vragen hoe adam en eva 2 zonen kregen, waar incest in de bijbel verboden is, en hoe het dan verder ging ;(
Lambo of Rekt
pi_157553320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Omdat veel dudes die die ideologie aanhangen, zich naar Syrie en Irak verplaatsen. Die ideologie is natuurlijk ook aanwezig in Somalie, Kenia, Nigeria, Bangladesh, Pakistan, Rusland etc etc.
pi_157553326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe dat. Een god heeft de wereld niet geschapen. Dat is de natuur zelf geweest. Begin daar maar eens mee. En vraag daarna hoe het zit met de dino's.
Meerdere keren gedaan, maar daar krijg ik geen bevredigend antwoord op. Wil niet zeggen dat het slechte mensen zijn en dat ze een wereldbeeld hebben wat nergens op slaat (oké soms wel, maar dat heeft niet zozeer met religie te maken).
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:53:06 #207
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157553328
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar.

Jezus was de dude van "als iemand je slaat, keer de andere wang toe" en " heb je vijanden lief". Jezus heeft, tenzij jij mij anders kan vertellen, niemand afgemaakt.

Mohammed heeft in de Koran en Hadith genoeg mensen afgemaakt en bijv seksslaven gehad.

"Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword."
pi_157553332
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:48 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik over die moslims praat? Ik heb het over bepaalde stromingen in de islam.. en oliedom is weer persoonlijk, beetje jammer. Blijkbaar begrijp jij niet waar ik het over heb en noemt me dan oliedom.
Je praat over een verdorven zooitje. Die ene bepaalde stroming binnen die ene bepaalde religie zeker? Dat voor die ene bepaalde stroming van die ene bepaalde religie bepaalde grenzen dichtmoeten.

Messcherpe teksten. Noemde ik ze nou oliedom?
Dit, dus.
pi_157553355
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Het is inderdaad de schuld van het westen. Beter hadden we gewoon elke moslim destijds uitgeroeid zodat IS nooit kon ontstaan.
pi_157553375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Een beetje wat hij zegt.

Geen enkele bron is onuitputbaar.
Meer succes hebben is niet hetzelfde als uitroeien. Je kunt dit soort ideologieën simpelweg niet uitroeien/verslaan. Zelfs al zou je IS als groepering helemaal kapot maken, dan nog kunnen daar weer splintergroepjes uit ontstaan.

Rozen verwelken, schepen vergaan. Maar gewelddadige ideologieën in de wereld zullen altijd blijven bestaan.
pi_157553406
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Meerdere keren gedaan, maar daar krijg ik geen bevredigend antwoord op. Wil niet zeggen dat het slechte mensen zijn en dat ze een wereldbeeld hebben wat nergens op slaat (oké soms wel, maar dat heeft niet zozeer met religie te maken).
Ik had nog wat toegevoegd na jou quote..

Breng deze de volgende keer op tafel tijdens het eten:

'En als ze er nog niet uit zijn, waarom bestaan er nog Koala's, Kangaroe's, Kea's en Kiwi's op deze wereld als ze niet zijn meegenomen door Noah?'

Ook leuk.
1947-2016
pi_157553409
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je praat over een verdorven zooitje. Die ene bepaalde stroming binnen die ene bepaalde religie zeker? Dat voor die ene bepaalde stroming van die ene bepaalde religie bepaalde grenzen dichtmoeten.

Messcherpe teksten. Noemde ik ze nou oliedom?
Als ik een miljoen vluchtelingen binnen moet laten (let wel, het zijn er meer, alleen in duitsland zitten er al zoveel meen ik), en ik heb 4% kans op terroristen die de hele westerse samenleving willen vernietigen zo hard als dat kan.... Ja, dan zou ik mijn grenzen sluiten.

Ben ik nou zo oliedom?
Lambo of Rekt
pi_157553423
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:52 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Vergeet niet te vragen hoe adam en eva 2 zonen kregen, waar incest in de bijbel verboden is, en hoe het dan verder ging ;(
Oew, goeie. Nooit aan gedacht...

3 overigens. Abel, Kain en Set. Volgens dat boek. Nog vager.
1947-2016
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:55:17 #214
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157553434
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
LOL en wie neemt hij daar voor mee ? :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157553437
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik had nog wat toegevoegd na jou quote..

Breng deze de volgende keer op tafel tijdens het eten:

'En als ze er nog niet uit zijn, waarom bestaan er nog Koala's, Kangaroe's, Kea's en Kiwi's op deze wereld als ze niet zijn meegenomen door Noah?'

Ook leuk.
Ik probeer ze het merendeel van de tijd niet tegen me in het harnas te jagen aangezien ik graag nog met hun zoon samen wil blijven.
pi_157553457
quote:

[..]

Ook al kan je de ideologie niet met wortel en tak uitroeien, je kan toch vast wel meer succes hebben met het inperken ervan dan wat we als westen tot nu toe hebben laten zien? Onder Saddam was er immers geen Al-Quaeda, dus het kán wel als je het maar op een bepaalde manier aanpakt.
pi_157553476
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

LOL en wie neemt hij daar voor mee ? :D
Hij gaat alleen
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:56:28 #218
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157553491
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Het is inderdaad de schuld van het westen. Beter hadden we gewoon elke moslim destijds uitgeroeid zodat IS nooit kon ontstaan.
Nee, het is gewoon toeval dat Irak een puinhoop is sinds 2003 en dat het overgeslagen is naar Syrië
pi_157553497
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Als ik een miljoen vluchtelingen binnen moet laten (let wel, het zijn er meer, alleen in duitsland zitten er al zoveel meen ik), en ik heb 4% kans op terroristen die de hele westerse samenleving willen vernietigen zo hard als dat kan.... Ja, dan zou ik mijn grenzen sluiten.
Misschien domme vraag, maar waar komt die 4% vandaan? Ik las 'm ook al eerder.
pi_157553499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook al kan je de ideologie niet met wortel en tak uitroeien, je kan toch vast wel meer succes hebben met het inperken ervan dan wat we als westen tot nu toe hebben laten zien? Onder Saddam was er immers geen Al-Quaeda, dus het kán wel als je het maar op een bepaalde manier aanpakt.
Dat is 1 van de grootste fouten geweest op dit gebied ja... Saddam hunten.
Lambo of Rekt
pi_157553514
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ben ik nou zo oliedom?
Ja.

De grenzen sluiten doet niets aan de veiligheid als bijvoorbeeld de terroristen van Charlie Hebdo en uiteraard gisteren ook weer gewoon uit de achterstandswijken van Parijs en Marseille komen. Grenzen dicht en de terroristen binnen. Lekker plan.
Dit, dus.
pi_157553519
quote:

[..]

Natuurlijk, Ratko Mladić style.
pi_157553528
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:56 schreef Cootz het volgende:

[..]

Misschien domme vraag, maar waar komt die 4% vandaan? Ik las 'm ook al eerder.
50 miljoen mensen hangen het salafisme aan wereldwijd.

En voor als je wil weten wat dat voor stroming is in de islam;

quote:
Salafisme

Extremistische moslimbeweging.
Wordt tot de meest radicale gerekend.

Woordbetekenis
De naam komt van het woord Salaf (voorganger), waarmee de volgelingen van de profeet Mohammed bedoeld worden. De stroming wordt ook wel wahhabisme (of: wahabisme, wahabieten, wahhabieten) genoemd, hoewel dat eigenlijk een aparte stroming is. De salafistische beweging heet voluit Salafisten Groep voor Prediking en Strijd (GSPC).

Globaal
Het salafisme is een wereldwijde stroming met islamitische wortels. De stroming kent ook niet-Saoedische voorgangers, maar de Saoedische versie is de meest bekende. Ook het salafisme in Algerije is een bekende variant. In Saoedi-Arabië vinden we het wahhabisme; in India de Deobandi-leerschool.

Rechte leer
Salafisten noemen zichzelf de ‘ware moslims’. De stroming is een rechtlijnige, puriteinse en compromisloze vorm van de islam, die streeft naar terugkeer van de religieuze beleving in haar meest zuivere vorm, zoals in de begintijd van de profeet Mohammed en zijn volgelingen. De aanhangers richten zich op de eerste drie generaties na de profeet Mohammed.

Intolerant
De Salafisten staan afwijzend tegenover alles wat volgens hen in tegenspraak is met deze zuivere vorm van de islam. Zij staan dus niet alleen afwijzend tegenover andere religies, zoals het christendom en het jodendom, maar ook tegenover andere (mildere) islamitische stromingen, waaronder het sjiisme en het soefisme.

Twee vormen
Het salafisme kent twee stromingen: de salafiyya ilmiyya en de salafiyya jihadiyya. De eerste variant is de stroming die het Saoedische koningshuis propageert. De tweede stroming heeft minder aanhangers en keert zich onder meer juist tégen het koningshuis in Saoedi-Arabië.

Terreurorganisatie?
Beide stromingen propageren de Jihad, de heilige oorlog tegen de westerse samenleving, al lijkt de eerste groep minder fanatiek dan de tweede. De meeste Salafisten propageren weliswaar religieuze rechtlijnigheid maar zijn niet uit op gewelddadige overheersing. In diverse westerse landen, zoals ook in het onze, worden sommige vormen van het salafisme beschouwd als een bedreiging voor de staatsveiligheid. Ook zouden banden met Al Qaida aantoonbaar zijn.

Meer weten?
http://www.nctb.nl/wat_is_terrorisme/inleiding/salafisme/
www.aufenthaltstitel.de/stichwort/salafisten.html
www.globalsecurity.org/military/intro/islam-salafi.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Salafism
http://www.forum.nl/agenda/salafisme.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Salafisme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salafisme
http://www.kennislink.nl/web/show?id=164302
np
Lambo of Rekt
pi_157553529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar.

Maar het Oude Testament is gelijk aan de Koran en heeft ook dezelfde Semitische oorsprong.

Het beeld van God in het Oude Testament en het beeld van God in het Nieuwe Testament is dan ook volledig tegenstrijdig.

Zowel de Moslims, de Christenen als ook de Joden eren allemaal dezelfde God. De enige strijd die er is, gaat niet over de God maar over de afzonderlijke profeten. De Moslims hebben Mohammed, de Christenen hebben Jezus en de Joden hebben Mozes. Dat waren allemaal mensen! Mensen, zoals jij en ik! De strijd gaat niet over God, de strijd gaat over welke cultuur de belangrijkste MENS had :D Het is te belachelijk voor woorden, als je erover nadenkt, en er is weinig goddelijks in te ontdekken.

Hindoes en Boeddhisten gaan er overigens vanuit dat Boeddha dezelfde persoon was als Jezus. Of Mohammed. Of Mozes.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:58:19 #225
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157553552
Als moslims nu verstandig zijn nemen ze massaal afstand van hun achterlijke geloof. Hopen dat deze mensen ooit eens tot die conclusie kunnen komen.
Fade to Black
pi_157553557
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:57 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja.

De grenzen sluiten doet niets aan de veiligheid als bijvoorbeeld de terroristen van Charlie Hebdo en uiteraard gisteren ook weer gewoon uit de achterstandswijken van Parijs en Marseille komen. Grenzen dicht en de terroristen binnen. Lekker plan.
Wat is je alternatief, nóg meer potentiele suicide bombers binnen halen? Zoiets als; oh ik ben al een keer door glas gereden, misschien is mn band lek... laat ik er nog maar een paar keer doorheen rijden.
Lambo of Rekt
pi_157553591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:57 schreef Tayu het volgende:

[..]

Maar het Oude Testament is gelijk aan de Koran en heeft ook dezelfde Semitische oorsprong.

Het beeld van God in het Oude Testament en het beeld van God in het Nieuwe Testament is dan ook volledig tegenstrijdig.

christenen volgen het nieuwe testament
pi_157553616
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

En Genesis heb je dan gewoon maar overgeslagen? ;)
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:59:54 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157553621
Als ik het goed begrijp had de belangrijkste aanslag eigenlijk in het voetbalstadion moeten plaatsvinden. Drie zelfmoordterroristen hadden zich daar tot ontploffing moeten brengen. Tientallen doden daarbij, en wellicht honderden bij de paniek die ontstaat als de massa op hol slaat.
De eerste terrorist die binnen wilde werd echter gefouilleerd, waarna hij zijn vest buiten het stadion heeft laten afgaan.
The End Times are wild
pi_157553626
Ik ga maar een tijdje FB ontlopen, ik zie serieus 20 tot 30 updates achterelkaar met dat iemand z'n profielfoto heeft gewijzigd. :')
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:00:08 #231
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157553630
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:59 schreef computergirl het volgende:

[..]

En de Joden?
pi_157553644
itsGsusBitch twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 00:21:33 SAY IT LOUDER FOR THE PEOPLE IN THE BACK https://t.co/yIQOiB5jDG reageer retweet
Waarheid.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:00:32 #233
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157553649
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:58 schreef Achterhoker het volgende:
Als moslims nu verstandig zijn nemen ze massaal afstand van hun achterlijke geloof. Hopen dat deze mensen ooit eens tot die conclusie kunnen komen.
Stel dat het gebeurt hè! Dat je morgenochtend wakker wordt en 1,6 miljard mensen hebben verklaard geen moslim te zijn. Denk je dan echt dat de aanslagen stoppen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157553674
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:00 schreef watisdezen het volgende:

[..]

En de Joden?
de talmut volgens mij. Is dit het domme vragen uurtje of zo?
pi_157553677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:00 schreef Scrummie het volgende:
itsGsusBitch twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 00:21:33 SAY IT LOUDER FOR THE PEOPLE IN THE BACK https://t.co/yIQOiB5jDG reageer retweet
Waarheid.
_O-
pi_157553686
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:55 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik probeer ze het merendeel van de tijd niet tegen me in het harnas te jagen aangezien ik graag nog met hun zoon samen wil blijven.
Als ik een vriendin had van gelovige ouders, was het eten denk ik niet zo gezellig. Ik ben namelijk wel van de suggestieve vragen en constructieve discussies. Ben namelijk benieuwd naar hun beeld. Sterker nog, ik wordt als zeer irritant beschouwd door mijn tante en oom vanwege dit. Niet overtuigend en dwingend, maar 'challenging'.
1947-2016
pi_157553704
quote:
Waarheid.
Heel toevallig wel dat er bij 7 miljard mensen op de wereld, 90% van de "violent" acts komen uit een groep van 1.4 miljard... kans 1 op 5.. maar wel een hitscore van 90%.. seems legit.
Lambo of Rekt
pi_157553708
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Stel dat het gebeurt hè! Dat je morgenochtend wakker wordt en 1,6 miljard mensen hebben verklaard geen moslim te zijn. Denk je dan echt dat de aanslagen stoppen?
Inderdaad. Die blijven gewoon komen. Ellende zaait ellende. En er is voldoende ellende rondom en in Europa.
Naturheilmittel
pi_157553710
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:58 schreef Achterhoker het volgende:
Ik denk dat de chaos dan nog wel een stukje groter gaat worden...
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:02:11 #240
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157553713
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

de talmut volgens mij. Is dit het domme vragen uurtje of zo?
Nee, maar waarom doen zij niet aan stenigingen enzulks als het onderdeel is van het Joods recht?
pi_157553725
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:43 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Wat wil je doen dan? kom eens met suggesties?
grenzen dicht
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157553732
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

grenzen dicht
Lambo of Rekt
pi_157553741
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:58 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wat is je alternatief, nóg meer potentiele suicide bombers binnen halen? Zoiets als; oh ik ben al een keer door glas gereden, misschien is mn band lek... laat ik er nog maar een paar keer doorheen rijden.
De Kouachi's waren volbloed Fransmannen. Je kunt je blijk blijven richten op de vluchtelingen, maar het enige echte probleem zijn de jongens die vatbaar zijn vanwege een uitizichtloze situatie in een aftandse achterstandswijk waar je nog niet dood gevonden wil worden. Geboren en getogen Fransmannen zijn degene die het gevaar vormen.
Dit, dus.
pi_157553754
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ik een vriendin had van gelovige ouders, was het eten denk ik niet zo gezellig. Ik ben namelijk wel van de suggestieve vragen en constructieve discussies. Ben namelijk benieuwd naar hun beeld. Sterker nog, ik wordt als zeer irritant beschouwd door mijn tante en oom vanwege dit. Niet overtuigend en dwingend, maar 'challenging'.
Mwah, ik kom er bijna nooit meer, dus ik kan me redelijk inhouden op die momenten.
pi_157553757
quote:
8s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:00 schreef Etsu het volgende:
Ik ga maar een tijdje FB ontlopen, ik zie serieus 20 tot 30 updates achterelkaar met dat iemand z'n profielfoto heeft gewijzigd. :')
disrespectloos van je dit
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157553758
quote:

[..]

grenzen dicht
Prima plan.

Ga bij Frontex werken.
Naturheilmittel
pi_157553764
quote:

[..]

grenzen dicht
Dat is wel erg kleinzielig. Dan kun je immers ook niet meer vrij reizen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:03:49 #248
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157553768
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Heel toevallig wel dat er bij 7 miljard mensen op de wereld, 90% van de "violent" acts komen uit een groep van 1.4 miljard... kans 1 op 5.. maar wel een hitscore van 90%.. seems legit.
Ik was vergeten dat er vrede op aarde was behalve voor moslimterrorisme
pi_157553778
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De Kouachi's waren volbloed Fransmannen. Je kunt je blijk blijven richten op de vluchtelingen, maar het enige echte probleem zijn de jongens die vatbaar zijn vanwege een uitizichtloze situatie in een aftandse achterstandswijk waar je nog niet dood gevonden wil worden. Geboren en getogen Fransmannen zijn degene die het gevaar vormen.
Dat is wel waar, maar waarom méér potentieel gevaar naar binnen halen? Dat vraag ik me af.

Daarnaast volbloed frans... het blijven islam-geindoctrineerde arabieren, want ik gok dat hun eerdere generaties niet volbloed frans waren.
Lambo of Rekt
pi_157553797
quote:
Waarheid.
Iets wat je FoxNews nooit zal zien.
1947-2016
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:04:58 #251
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157553810
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja dat denk ik echt anders zeg ik het toch niet.
Fade to Black
pi_157553819
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:02 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Nee, maar waarom doen zij niet aan stenigingen enzulks als het onderdeel is van het Joods recht?
waar lul je over? Ik interesseer me geen ene reet in Joods recht.
Sinds wanneer is dit topic verzand in volstrekt nutteloze vergelijkingen tussen religies eigenlijk?
pi_157553820
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:03 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Ik was vergeten dat er vrede op aarde was behalve voor moslimterrorisme
Daarom noem ik het 90%... noem eens een paar goeie oorlogen waar géén moslimland bij betrokken was uit de afgelopen 20 jaar?
Lambo of Rekt
pi_157553832
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:03 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Dat is wel erg kleinzielig. Dan kun je immers ook niet meer vrij reizen.
Natuurlijk wel. Fatsoenlijke landen kunnen gewoon op toeristenvisum
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157553839
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Meer succes hebben is niet hetzelfde als uitroeien. Je kunt dit soort ideologieën simpelweg niet uitroeien/verslaan. Zelfs al zou je IS als groepering helemaal kapot maken, dan nog kunnen daar weer splintergroepjes uit ontstaan.

Rozen verwelken, schepen vergaan. Maar gewelddadige ideologieën in de wereld zullen altijd blijven bestaan.
Gedachtegoed kun je niet uitroeien, maar dat is wat anders dan een groepering.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:05:58 #256
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157553841
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:04 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ja dat denk ik echt anders zeg ik het toch niet.
Waarom zouden bijv. Palestijnen geen aanslagen meer plegen?
pi_157553848
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

ok
pi_157553851
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:04 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is wel waar, maar waarom méér potentieel gevaar naar binnen halen? Dat vraag ik me af.

Daarnaast volbloed frans... het blijven islam-geindoctrineerde arabieren, want ik gok dat hun eerdere generaties niet volbloed frans waren.
Het zijn fransmannen. Geboren en getogen, islam of niet. Als je ze allemaal bij elkaar flikkert in een uitzichtloze situatie is een imam met de opdracht zelfmoordterroristen te ronselen het makkelijkste baantje wat er is.

Grenzen gaan dicht is miljoenen mensen zoals vrouwen, peuters en kleuters terugdrijven in de handen van IS. Ondertussen ronselt de imam lekker verder. Maar de grensjes zijn dicht, hoera.
Dit, dus.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:06:21 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157553854
quote:

[..]

Wat :D!?
pi_157553858
quote:

[..]

http://www.sg.uu.nl/programma/najaar-2015/terrorisme-dichtbij

Dit was een lezing op de Universiteit in Utrecht en daarbij kwam een ex-radicaal praten over hoe hij radicaliseerde en uiteindelijk weer hiervan terugkwam. Hij is gewoon een Nederlander.
pi_157553863
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:03 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

disrespectloos.... klinkt als een dubbele ontkenning, is respectvol dus :+
Lambo of Rekt
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 november 2015 @ 21:07:11 #262
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157553878
quote:

[..]

Tja, tot hoeveel generaties wil je teruggaan om te bepalen of iemand "volbloed Frans" is?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_157553879
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Neonazi's zijn ook niet uitgeroeid.
pi_157553890
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Fatsoenlijke landen kunnen gewoon op toeristenvisum
:')

Schei uit, hoor.
pi_157553891
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is salafisme, en dat dateert al van zolang de islam bestaat.
Men zou die term wat vaker moeten gebruiken.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:07:33 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157553896
quote:

[..]

Volbloed als in 'ze hadden de Franse nationaliteit'. Dat heeft niets met volbloed te maken, hiermee suggereer je dat ze van ethnisch Franse komaf waren. Niets is minder waar.
Het waren moslims van Algerijnse afkomst. Niks geen volbloed Fransen. Asterix en Obelix, dat zijn volbloed fransen.
The End Times are wild
pi_157553910
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dat is niet iets anders. De groepering is gebouwd op een ideologie, de ideologie zorgt voor de massa aanhangers, strijders.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:08:17 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_157553922
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, tot hoeveel generaties wil je teruggaan om te bepalen of iemand "volbloed Frans" is?
Dat heeft niks met generaties te maken.
The End Times are wild
pi_157553923
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Men zou die term wat vaker moeten gebruiken.
Als men het over moslims heeft (haatbaarden en hakbars en dat teringtuig), dan gaat het in 90% van de gevallen om die stroming.
Lambo of Rekt
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:08:35 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157553929
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Daarom noem ik het 90%... noem eens een paar goeie oorlogen waar géén moslimland bij betrokken was uit de afgelopen 20 jaar?
Rwanda. Meteen ook de topper met 1 miljoen doden ruim :{
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157553934
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Neonazi's zijn ook niet uitgeroeid.
Point taken. :)

Uitdunnen tot er geen dreiging meer van uit is, dan.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:09:27 #272
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157553963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volbloed als in 'ze hadden de Franse nationaliteit'. Dat heeft niets met volbloed te maken, hiermee suggereer je dat ze van ethnisch Franse komaf waren. Niets is minder waar.
Het waren moslims van Algerijnse afkomst. Niks geen volbloed Fransen. Asterix en Obelix, dat zijn volbloed fransen.
Dat zijn Bretonnen hoor. Kijk maar uit, volgens mij ligt dat nog wel gevoelig allemaal in Bretagne.
pi_157553965
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

:')

Schei uit, hoor.
Mensen zoals jij zijn medeschuldig aan dit soort aanslagen
Jij bent het zonnetje!!!
pi_157553975
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Point taken. :)

Uitdunnen tot er geen dreiging meer van uit is, dan.
Onmogelijk. Wij moeten er genoegen mee nemen dat wij hier niets aan kunnen doen en dat het gewoonweg afwachten is tot er een aanslag komt in Nederland.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:09:44 #275
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157553978
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Rwandese Genocide, Congolese Burgeroorlog, Rusland-Georgië, Rusland-Oekraiëne, Servië-Kroatië moet ik doorgaan?
pi_157553983
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn medeschuldig aan dit soort aanslagen
_O-

You a funny guy.
pi_157553990
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Lul niet. Beide geboren in het 10e arrondissement. Enige verre uitstapje wat ze ooit gemaakt hebben is Jemen nadat ze allebei geronseld zijn voor de heilige oorlog.

In Frankrijk worden Franse jongens klaargestoomd om de laatste episode van hun training af te ronden. Ze waren in Frankrijk al klaar voor de strijd.
Dit, dus.
pi_157554003
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:09 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Rwandese Genocide, Congolese Burgeroorlog, Rusland-Georgië, Rusland-Oekraiëne, Servië-Kroatië moet ik doorgaan?
Graag, en zet daarna even de lijst ernaast van de conflicten waar wél moslims bij betrokken waren.. kijken of we een verschil kunnen ontdekken.
Lambo of Rekt
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 14 november 2015 @ 21:11:23 #279
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_157554027
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat heeft niks met generaties te maken.
Nou ja, dan is per definitie niemand "volbloed Frans".
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:12:04 #280
78780 deedeetee
pi_157554054
quote:

[..]

Dat ligt aan de religie want die moet dat uitstralen, dat is nu wel duidelijk lijkt mij.
pi_157554131
quote:

[..]

Bullcrap. Ook in frankrijk heb je kansen genoeg. Maar als jij wil blijven vasthouden aan een totaal idiote opvatting van een bedorven ideologie, dan krijg je dat pas.
Slaat nergens op iedere keer te wijzen naar een uitzichtloze situatie. Beetje stamkaart die echt geen enkel stuk hout snijd.
1947-2016
pi_157554155
Ik dacht ik kijk even op facebook. 90% heeft opeens een Franse vlag door hun profielfoto heen. :')
pi_157554172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef conservatief_liberaal het volgende:

[..]

Nee, dat is niet iets anders. De groepering is gebouwd op een ideologie, de ideologie zorgt voor de massa aanhangers, strijders.
Een groepering is georganiseerd. Aanhangers van een bepaalde ideologie kunnen nog steeds individuen zijn. Ik vind dat wel wat anders.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:15:59 #284
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157554205
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Een groepering is georganiseerd. Aanhangers van een bepaalde ideologie kunnen nog steeds individuen zijn. Ik vind dat wel wat anders.
IS lijkt me zo georganiseerd als zo'n groepering kan zijn.
pi_157554219
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bullcrap. Ook in frankrijk heb je kansen genoeg. Maar als jij wil blijven vasthouden aan een totaal idiote opvatting van een bedorven ideologie, dan krijg je dat pas.
Slaat nergens op iedere keer te wijzen naar een uitzichtloze situatie. Beetje stamkaart die echt geen enkel stuk hout snijd.
:') Ik zou dat gewoon blijven geloven.

Voornaam Ahmed in een achterstandwijk van Marseille staat gelijk aan alle kansen van de wereld.
Dit, dus.
pi_157554233
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De ideologie zorgt mede voor de organisatie, verbintenis. Met ze alle ergens voor strijden.
pi_157554240
Die mevrouw bij Pauw zegt best slimme dingen.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:17:26 #288
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157554253
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:10 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Graag, en zet daarna even de lijst ernaast van de conflicten waar wél moslims bij betrokken waren.. kijken of we een verschil kunnen ontdekken.
Waarom wil jij zo nodig kijken naar de afgelopen 20 jaar? De islam bestaat meer dan 1300 jaar. Of komt het dan niet meer overeen met jouw denkbeelden?
pi_157554267
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar denk je dat IS de pijlers op richt als ze mensen gaan recruiteren? Of Al-Qaida? De kanslozen. Jongeren zonder ouders. Zij zonder richting in hun leven. Dat soort doelgroepen. Het is onzin om te zeggen dat het geen hout snijdt, want het is een feit dat het juist dat soort mensen zijn die, vooral aldaar, worden geworven.
pi_157554275
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Voornaam Ahmed in een achterstandwijk van Marseille staat gelijk aan alle kansen van de wereld.
Het is natuurlijk weer de schuld van de grote boze blanke die die gasten niet wil accepteren....

Hoe komt dat ook alweer? Omdat dat kutvolk zich niet kan gedragen naar Westerse maatstaven en wil blijven zitten in kansloosheid.
Eigen keuze. Wederom.
1947-2016
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:18:08 #291
28033 Pek
je moet wat
pi_157554283
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:14 schreef Infection het volgende:
Ik dacht ik kijk even op facebook. 90% heeft opeens een Franse vlag door hun profielfoto heen. :')
En draait zich om en trekt nog een biertje open. Echt hè :|W
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:18:45 #292
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157554302
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk weer de schuld van de grote boze blanke die die gasten niet wil accepteren....

Hoe komt dat ook alweer? Omdat dat kutvolk zich niet kan gedragen naar Westerse maatstaven en wil blijven zitten in kansloosheid.
Eigen keuze. Wederom.
Inderdaad, iedereen met de naam Ahmed is schuldig!
pi_157554318
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Specifieke voorbeelden zeggen niets. Iemand als Jihadi John heeft alle kansen van de wereld gekregen.

De reden/grondslag tot radicalisatie is redelijk complex en divers. Het gaat van jonge jongens die avontuur wilde tot jongens/mannen die het simpelweg tof vinden om verderf te zaaien (psychopaten).
pi_157554335
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eigen keuze. Wederom.
Het zijn kansloze figuren. Eerste puntje van uitzicht is een dikke training in Jemen om eindelijk van nut te kunnen zijn. Ze rekruteren doelgericht bij mensen die voor een hoop mensen zonde van het zuurstof zijn.
Dit, dus.
  zaterdag 14 november 2015 @ 21:19:57 #295
78780 deedeetee
pi_157554348
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef watisdezen het volgende:

[..]

"Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword."
34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. 36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn. 37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig. 38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig. 39 Die zijn ziel vindt, zal dezelve verliezen; en die zijn ziel zal verloren hebben om Mijnentwil, zal dezelve vinden. 40 Die u ontvangt, ontvangt Mij; en die Mij ontvangt, ontvangt Hem, Die Mij gezonden heeft. 41 Die een profeet ontvangt in den naam eens profeten, zal het loon eens profeten ontvangen; en die een rechtvaardige ontvangt in den naam eens rechtvaardigen, zal het loon eens rechtvaardigen ontvangen. 42 En zo wie een van deze kleinen te drinken geeft alleenlijk een beker koud water, in den naam eens discipels, voorwaar zeg Ik u, hij zal zijn loon geenszins verliezen.
pi_157554360
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:18 schreef Pek het volgende:

[..]

En draait zich om en trekt nog een biertje open. Echt hè :|W
Beetje overdreven inderdaad. Is gewoon zoiets als "Iedereen doet het, dus laat ik maar meedoen, anders hoor ik er niet bij" :')

Was ook met dat homorechten gedoe en de MH17. :')
pi_157554365
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waar denk je dat IS de pijlers op richt als ze mensen gaan recruiteren? Of Al-Qaida? De kanslozen. Jongeren zonder ouders. Zij zonder richting in hun leven. Dat soort doelgroepen. Het is onzin om te zeggen dat het geen hout snijdt, want het is een feit dat het juist dat soort mensen zijn die, vooral aldaar, worden geworven.
Dat is het wel, want je kunt ook zonder ouders gewoon een westers leven opbouwen. Maar omdat je je inlaat met die waanzin, pak je een ak47 en loop je een persredactie op.
1947-2016
pi_157554370
quote:
Nou nou, massa? Het is gewoon een groepje idioten onder een vergrootglas.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_157554389
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

IS lijkt me zo georganiseerd als zo'n groepering kan zijn.
Ja, dat is het ook. Het punt is dat je een groepering niet zou kunnen uitroeien omdat je een ideologie niet zou kunnen uitroeien. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar dan maak ik dus het onderscheid tussen een georganiseerde groepering en individuen met een bepaalde overtuiging die verder niet in contact staan met elkaar.
pi_157554390
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:17 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Waarom wil jij zo nodig kijken naar de afgelopen 20 jaar? De islam bestaat meer dan 1300 jaar.
je doet alsof dat lang is :D
pi_157554393
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:18 schreef watisdezen het volgende:

[..]

Inderdaad, iedereen met de naam Ahmed is schuldig!
Que? Waar zeg ik dat?
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')