Ja dat denk ik echt anders zeg ik het toch niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Stel dat het gebeurt hè! Dat je morgenochtend wakker wordt en 1,6 miljard mensen hebben verklaard geen moslim te zijn. Denk je dan echt dat de aanslagen stoppen?
waar lul je over? Ik interesseer me geen ene reet in Joods recht.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:02 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Nee, maar waarom doen zij niet aan stenigingen enzulks als het onderdeel is van het Joods recht?
Daarom noem ik het 90%... noem eens een paar goeie oorlogen waar géén moslimland bij betrokken was uit de afgelopen 20 jaar?quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:03 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Ik was vergeten dat er vrede op aarde was behalve voor moslimterrorisme
Natuurlijk wel. Fatsoenlijke landen kunnen gewoon op toeristenvisumquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:03 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Dat is wel erg kleinzielig. Dan kun je immers ook niet meer vrij reizen.
Gedachtegoed kun je niet uitroeien, maar dat is wat anders dan een groepering.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Meer succes hebben is niet hetzelfde als uitroeien. Je kunt dit soort ideologieën simpelweg niet uitroeien/verslaan. Zelfs al zou je IS als groepering helemaal kapot maken, dan nog kunnen daar weer splintergroepjes uit ontstaan.
Rozen verwelken, schepen vergaan. Maar gewelddadige ideologieën in de wereld zullen altijd blijven bestaan.
Waarom zouden bijv. Palestijnen geen aanslagen meer plegen?quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:04 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ja dat denk ik echt anders zeg ik het toch niet.
Het zijn fransmannen. Geboren en getogen, islam of niet. Als je ze allemaal bij elkaar flikkert in een uitzichtloze situatie is een imam met de opdracht zelfmoordterroristen te ronselen het makkelijkste baantje wat er is.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar waarom méér potentieel gevaar naar binnen halen? Dat vraag ik me af.
Daarnaast volbloed frans... het blijven islam-geindoctrineerde arabieren, want ik gok dat hun eerdere generaties niet volbloed frans waren.
Watquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Ook al kan je de ideologie niet met wortel en tak uitroeien, je kan toch vast wel meer succes hebben met het inperken ervan dan wat we als westen tot nu toe hebben laten zien? Onder Saddam was er immers geen Al-Quaeda, dus het kán wel als je het maar op een bepaalde manier aanpakt.
http://www.sg.uu.nl/programma/najaar-2015/terrorisme-dichtbijquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is wel waar, maar waarom méér potentieel gevaar naar binnen halen? Dat vraag ik me af.
Daarnaast volbloed frans... het blijven islam-geindoctrineerde arabieren, want ik gok dat hun eerdere generaties niet volbloed frans waren.
Tja, tot hoeveel generaties wil je teruggaan om te bepalen of iemand "volbloed Frans" is?quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Neonazi's zijn ook niet uitgeroeid.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gedachtegoed kun je niet uitroeien, maar dat is wat anders dan een groepering.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Fatsoenlijke landen kunnen gewoon op toeristenvisum
Men zou die term wat vaker moeten gebruiken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is salafisme, en dat dateert al van zolang de islam bestaat.
Volbloed als in 'ze hadden de Franse nationaliteit'. Dat heeft niets met volbloed te maken, hiermee suggereer je dat ze van ethnisch Franse komaf waren. Niets is minder waar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De Kouachi's waren volbloed Fransmannen. Je kunt je blijk blijven richten op de vluchtelingen, maar het enige echte probleem zijn de jongens die vatbaar zijn vanwege een uitizichtloze situatie in een aftandse achterstandswijk waar je nog niet dood gevonden wil worden. Geboren en getogen Fransmannen zijn degene die het gevaar vormen.
Nee, dat is niet iets anders. De groepering is gebouwd op een ideologie, de ideologie zorgt voor de massa aanhangers, strijders.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Gedachtegoed kun je niet uitroeien, maar dat is wat anders dan een groepering.
Dat heeft niks met generaties te maken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, tot hoeveel generaties wil je teruggaan om te bepalen of iemand "volbloed Frans" is?
Als men het over moslims heeft (haatbaarden en hakbars en dat teringtuig), dan gaat het in 90% van de gevallen om die stroming.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Men zou die term wat vaker moeten gebruiken.
Rwanda. Meteen ook de topper met 1 miljoen doden ruimquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daarom noem ik het 90%... noem eens een paar goeie oorlogen waar géén moslimland bij betrokken was uit de afgelopen 20 jaar?
Point taken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Neonazi's zijn ook niet uitgeroeid.
Dat zijn Bretonnen hoor. Kijk maar uit, volgens mij ligt dat nog wel gevoelig allemaal in Bretagne.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volbloed als in 'ze hadden de Franse nationaliteit'. Dat heeft niets met volbloed te maken, hiermee suggereer je dat ze van ethnisch Franse komaf waren. Niets is minder waar.
Het waren moslims van Algerijnse afkomst. Niks geen volbloed Fransen. Asterix en Obelix, dat zijn volbloed fransen.
Onmogelijk. Wij moeten er genoegen mee nemen dat wij hier niets aan kunnen doen en dat het gewoonweg afwachten is tot er een aanslag komt in Nederland.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Point taken.
Uitdunnen tot er geen dreiging meer van uit is, dan.
Rwandese Genocide, Congolese Burgeroorlog, Rusland-Georgië, Rusland-Oekraiëne, Servië-Kroatië moet ik doorgaan?quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:05 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daarom noem ik het 90%... noem eens een paar goeie oorlogen waar géén moslimland bij betrokken was uit de afgelopen 20 jaar?
quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Mensen zoals jij zijn medeschuldig aan dit soort aanslagen
Lul niet. Beide geboren in het 10e arrondissement. Enige verre uitstapje wat ze ooit gemaakt hebben is Jemen nadat ze allebei geronseld zijn voor de heilige oorlog.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volbloed als in 'ze hadden de Franse nationaliteit'. Dat heeft niets met volbloed te maken, hiermee suggereer je dat ze van ethnisch Franse komaf waren. Niets is minder waar.
Het waren moslims van Algerijnse afkomst. Niks geen volbloed Fransen. Asterix en Obelix, dat zijn volbloed fransen.
Graag, en zet daarna even de lijst ernaast van de conflicten waar wél moslims bij betrokken waren.. kijken of we een verschil kunnen ontdekken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:09 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Rwandese Genocide, Congolese Burgeroorlog, Rusland-Georgië, Rusland-Oekraiëne, Servië-Kroatië moet ik doorgaan?
Nou ja, dan is per definitie niemand "volbloed Frans".quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heeft niks met generaties te maken.
Dat ligt aan de religie want die moet dat uitstralen, dat is nu wel duidelijk lijkt mij.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:39 schreef danos het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen dat religie heel veel mensen juist houvast geeft en dus ook voorkomt dat veel mensen ontsporen.
Er zit veel goeds in religie als het gaat om hoop, troost, houvast, geborgenheid, saamhorigheid, zingeving.
Bullcrap. Ook in frankrijk heb je kansen genoeg. Maar als jij wil blijven vasthouden aan een totaal idiote opvatting van een bedorven ideologie, dan krijg je dat pas.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De Kouachi's waren volbloed Fransmannen. Je kunt je blijk blijven richten op de vluchtelingen, maar het enige echte probleem zijn de jongens die vatbaar zijn vanwege een uitizichtloze situatie in een aftandse achterstandswijk waar je nog niet dood gevonden wil worden. Geboren en getogen Fransmannen zijn degene die het gevaar vormen.
Een groepering is georganiseerd. Aanhangers van een bepaalde ideologie kunnen nog steeds individuen zijn. Ik vind dat wel wat anders.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef conservatief_liberaal het volgende:
[..]
Nee, dat is niet iets anders. De groepering is gebouwd op een ideologie, de ideologie zorgt voor de massa aanhangers, strijders.
IS lijkt me zo georganiseerd als zo'n groepering kan zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een groepering is georganiseerd. Aanhangers van een bepaalde ideologie kunnen nog steeds individuen zijn. Ik vind dat wel wat anders.
quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bullcrap. Ook in frankrijk heb je kansen genoeg. Maar als jij wil blijven vasthouden aan een totaal idiote opvatting van een bedorven ideologie, dan krijg je dat pas.
Slaat nergens op iedere keer te wijzen naar een uitzichtloze situatie. Beetje stamkaart die echt geen enkel stuk hout snijd.
De ideologie zorgt mede voor de organisatie, verbintenis. Met ze alle ergens voor strijden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een groepering is georganiseerd. Aanhangers van een bepaalde ideologie kunnen nog steeds individuen zijn. Ik vind dat wel wat anders.
Waarom wil jij zo nodig kijken naar de afgelopen 20 jaar? De islam bestaat meer dan 1300 jaar. Of komt het dan niet meer overeen met jouw denkbeelden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Graag, en zet daarna even de lijst ernaast van de conflicten waar wél moslims bij betrokken waren.. kijken of we een verschil kunnen ontdekken.
Waar denk je dat IS de pijlers op richt als ze mensen gaan recruiteren? Of Al-Qaida? De kanslozen. Jongeren zonder ouders. Zij zonder richting in hun leven. Dat soort doelgroepen. Het is onzin om te zeggen dat het geen hout snijdt, want het is een feit dat het juist dat soort mensen zijn die, vooral aldaar, worden geworven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bullcrap. Ook in frankrijk heb je kansen genoeg. Maar als jij wil blijven vasthouden aan een totaal idiote opvatting van een bedorven ideologie, dan krijg je dat pas.
Slaat nergens op iedere keer te wijzen naar een uitzichtloze situatie. Beetje stamkaart die echt geen enkel stuk hout snijd.
Het is natuurlijk weer de schuld van de grote boze blanke die die gasten niet wil accepteren....quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]Ik zou dat gewoon blijven geloven.
Voornaam Ahmed in een achterstandwijk van Marseille staat gelijk aan alle kansen van de wereld.
En draait zich om en trekt nog een biertje open. Echt hèquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:14 schreef Infection het volgende:
Ik dacht ik kijk even op facebook. 90% heeft opeens een Franse vlag door hun profielfoto heen.
Inderdaad, iedereen met de naam Ahmed is schuldig!quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk weer de schuld van de grote boze blanke die die gasten niet wil accepteren....
Hoe komt dat ook alweer? Omdat dat kutvolk zich niet kan gedragen naar Westerse maatstaven en wil blijven zitten in kansloosheid.
Eigen keuze. Wederom.
Specifieke voorbeelden zeggen niets. Iemand als Jihadi John heeft alle kansen van de wereld gekregen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]Ik zou dat gewoon blijven geloven.
Voornaam Ahmed in een achterstandwijk van Marseille staat gelijk aan alle kansen van de wereld.
Het zijn kansloze figuren. Eerste puntje van uitzicht is een dikke training in Jemen om eindelijk van nut te kunnen zijn. Ze rekruteren doelgericht bij mensen die voor een hoop mensen zonde van het zuurstof zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk weer de schuld van de grote boze blanke die die gasten niet wil accepteren....
Hoe komt dat ook alweer? Omdat dat kutvolk zich niet kan gedragen naar Westerse maatstaven en wil blijven zitten in kansloosheid.
Eigen keuze. Wederom.
34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. 36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn. 37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig. 38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig. 39 Die zijn ziel vindt, zal dezelve verliezen; en die zijn ziel zal verloren hebben om Mijnentwil, zal dezelve vinden. 40 Die u ontvangt, ontvangt Mij; en die Mij ontvangt, ontvangt Hem, Die Mij gezonden heeft. 41 Die een profeet ontvangt in den naam eens profeten, zal het loon eens profeten ontvangen; en die een rechtvaardige ontvangt in den naam eens rechtvaardigen, zal het loon eens rechtvaardigen ontvangen. 42 En zo wie een van deze kleinen te drinken geeft alleenlijk een beker koud water, in den naam eens discipels, voorwaar zeg Ik u, hij zal zijn loon geenszins verliezen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef watisdezen het volgende:
[..]
"Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword."
Beetje overdreven inderdaad. Is gewoon zoiets als "Iedereen doet het, dus laat ik maar meedoen, anders hoor ik er niet bij"quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:18 schreef Pek het volgende:
[..]
En draait zich om en trekt nog een biertje open. Echt hè
Dat is het wel, want je kunt ook zonder ouders gewoon een westers leven opbouwen. Maar omdat je je inlaat met die waanzin, pak je een ak47 en loop je een persredactie op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar denk je dat IS de pijlers op richt als ze mensen gaan recruiteren? Of Al-Qaida? De kanslozen. Jongeren zonder ouders. Zij zonder richting in hun leven. Dat soort doelgroepen. Het is onzin om te zeggen dat het geen hout snijdt, want het is een feit dat het juist dat soort mensen zijn die, vooral aldaar, worden geworven.
Nou nou, massa? Het is gewoon een groepje idioten onder een vergrootglas.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:07 schreef conservatief_liberaal het volgende:
Nee, dat is niet iets anders. De groepering is gebouwd op een ideologie, de ideologie zorgt voor de massa aanhangers, strijders.
Ja, dat is het ook. Het punt is dat je een groepering niet zou kunnen uitroeien omdat je een ideologie niet zou kunnen uitroeien. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar dan maak ik dus het onderscheid tussen een georganiseerde groepering en individuen met een bepaalde overtuiging die verder niet in contact staan met elkaar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 21:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
IS lijkt me zo georganiseerd als zo'n groepering kan zijn.
je doet alsof dat lang isquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:17 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Waarom wil jij zo nodig kijken naar de afgelopen 20 jaar? De islam bestaat meer dan 1300 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |