Dat is gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:46 schreef highender het volgende:
de koran en bijbel delen dezelfde barbaarse inhoud
Doe dat. Een god heeft de wereld niet geschapen. Dat is de natuur zelf geweest. Begin daar maar eens mee. En vraag daarna hoe het zit met de dino's. En als ze er nog niet uit zijn, waarom bestaan er nog Koala's, Kangaroe's, Kea's en Kiwi's op deze wereld als ze niet zijn meegenomen door Noah?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik zal het mijn schoonouders melden.
Altijd lekker makkelijk dat inderdaad, oh Bush heeft het gedaan, het is onze eigen schuld en meer van dat soort onzinquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De ideologie die ISIS aanhangt dateert van lang voor de oorlog in Irak. Al Qaida, die dezelfde ideologie aanhangt, natuurlijk ook. Het is wel heel simpel om dit allemaal op de plaat van het Westen te schuiven.
Vergeet niet te vragen hoe adam en eva 2 zonen kregen, waar incest in de bijbel verboden is, en hoe het dan verder gingquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe dat. Een god heeft de wereld niet geschapen. Dat is de natuur zelf geweest. Begin daar maar eens mee. En vraag daarna hoe het zit met de dino's.
Omdat veel dudes die die ideologie aanhangen, zich naar Syrie en Irak verplaatsen. Die ideologie is natuurlijk ook aanwezig in Somalie, Kenia, Nigeria, Bangladesh, Pakistan, Rusland etc etc.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Maar waarom is die ideologie nu dan zo sterk aanwezig in Syrië en Irak?
Meerdere keren gedaan, maar daar krijg ik geen bevredigend antwoord op. Wil niet zeggen dat het slechte mensen zijn en dat ze een wereldbeeld hebben wat nergens op slaat (oké soms wel, maar dat heeft niet zozeer met religie te maken).quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe dat. Een god heeft de wereld niet geschapen. Dat is de natuur zelf geweest. Begin daar maar eens mee. En vraag daarna hoe het zit met de dino's.
"Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword."quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar.
Jezus was de dude van "als iemand je slaat, keer de andere wang toe" en " heb je vijanden lief". Jezus heeft, tenzij jij mij anders kan vertellen, niemand afgemaakt.
Mohammed heeft in de Koran en Hadith genoeg mensen afgemaakt en bijv seksslaven gehad.
Behoorlijke verschillen tussen de profeten.
Je praat over een verdorven zooitje. Die ene bepaalde stroming binnen die ene bepaalde religie zeker? Dat voor die ene bepaalde stroming van die ene bepaalde religie bepaalde grenzen dichtmoeten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik over die moslims praat? Ik heb het over bepaalde stromingen in de islam.. en oliedom is weer persoonlijk, beetje jammer. Blijkbaar begrijp jij niet waar ik het over heb en noemt me dan oliedom.
Het is inderdaad de schuld van het westen. Beter hadden we gewoon elke moslim destijds uitgeroeid zodat IS nooit kon ontstaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef watisdezen het volgende:
[..]
Maar waarom is die ideologie nu dan zo sterk aanwezig in Syrië en Irak?
Meer succes hebben is niet hetzelfde als uitroeien. Je kunt dit soort ideologieën simpelweg niet uitroeien/verslaan. Zelfs al zou je IS als groepering helemaal kapot maken, dan nog kunnen daar weer splintergroepjes uit ontstaan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[..]
Een beetje wat hij zegt.
Geen enkele bron is onuitputbaar.
Ik had nog wat toegevoegd na jou quote..quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Meerdere keren gedaan, maar daar krijg ik geen bevredigend antwoord op. Wil niet zeggen dat het slechte mensen zijn en dat ze een wereldbeeld hebben wat nergens op slaat (oké soms wel, maar dat heeft niet zozeer met religie te maken).
Als ik een miljoen vluchtelingen binnen moet laten (let wel, het zijn er meer, alleen in duitsland zitten er al zoveel meen ik), en ik heb 4% kans op terroristen die de hele westerse samenleving willen vernietigen zo hard als dat kan.... Ja, dan zou ik mijn grenzen sluiten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je praat over een verdorven zooitje. Die ene bepaalde stroming binnen die ene bepaalde religie zeker? Dat voor die ene bepaalde stroming van die ene bepaalde religie bepaalde grenzen dichtmoeten.
Messcherpe teksten. Noemde ik ze nou oliedom?
Oew, goeie. Nooit aan gedacht...quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:52 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Vergeet niet te vragen hoe adam en eva 2 zonen kregen, waar incest in de bijbel verboden is, en hoe het dan verder ging
LOL en wie neemt hij daar voor mee ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:VTMNIEUWS twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:10:07[VIDEO] Minister @JanJambon reageerde in #VTMNIEUWS op aanslagen en Belgische link: "Ik ga Molenbeek opkuisen." https://t.co/Gk0Vq3xnVN reageer retweet
Ik probeer ze het merendeel van de tijd niet tegen me in het harnas te jagen aangezien ik graag nog met hun zoon samen wil blijven.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik had nog wat toegevoegd na jou quote..
Breng deze de volgende keer op tafel tijdens het eten:
'En als ze er nog niet uit zijn, waarom bestaan er nog Koala's, Kangaroe's, Kea's en Kiwi's op deze wereld als ze niet zijn meegenomen door Noah?'
Ook leuk.
Ook al kan je de ideologie niet met wortel en tak uitroeien, je kan toch vast wel meer succes hebben met het inperken ervan dan wat we als westen tot nu toe hebben laten zien? Onder Saddam was er immers geen Al-Quaeda, dus het kán wel als je het maar op een bepaalde manier aanpakt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De ideologie die ISIS aanhangt dateert van lang voor de oorlog in Irak. Al Qaida, die dezelfde ideologie aanhangt, natuurlijk ook. Het is wel heel simpel om dit allemaal op de plaat van het Westen te schuiven.
Hij gaat alleenquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
LOL en wie neemt hij daar voor mee ?
Nee, het is gewoon toeval dat Irak een puinhoop is sinds 2003 en dat het overgeslagen is naar Syriëquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:53 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Het is inderdaad de schuld van het westen. Beter hadden we gewoon elke moslim destijds uitgeroeid zodat IS nooit kon ontstaan.
Misschien domme vraag, maar waar komt die 4% vandaan? Ik las 'm ook al eerder.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als ik een miljoen vluchtelingen binnen moet laten (let wel, het zijn er meer, alleen in duitsland zitten er al zoveel meen ik), en ik heb 4% kans op terroristen die de hele westerse samenleving willen vernietigen zo hard als dat kan.... Ja, dan zou ik mijn grenzen sluiten.
Dat is 1 van de grootste fouten geweest op dit gebied ja... Saddam hunten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Ook al kan je de ideologie niet met wortel en tak uitroeien, je kan toch vast wel meer succes hebben met het inperken ervan dan wat we als westen tot nu toe hebben laten zien? Onder Saddam was er immers geen Al-Quaeda, dus het kán wel als je het maar op een bepaalde manier aanpakt.
Ja.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:54 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als ik een miljoen vluchtelingen binnen moet laten (let wel, het zijn er meer, alleen in duitsland zitten er al zoveel meen ik), en ik heb 4% kans op terroristen die de hele westerse samenleving willen vernietigen zo hard als dat kan.... Ja, dan zou ik mijn grenzen sluiten.
Ben ik nou zo oliedom?
Natuurlijk, Ratko Mladić style.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Ook al kan je de ideologie niet met wortel en tak uitroeien, je kan toch vast wel meer succes hebben met het inperken ervan dan wat we als westen tot nu toe hebben laten zien? Onder Saddam was er immers geen Al-Quaeda, dus het kán wel als je het maar op een bepaalde manier aanpakt.
50 miljoen mensen hangen het salafisme aan wereldwijd.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:56 schreef Cootz het volgende:
[..]
Misschien domme vraag, maar waar komt die 4% vandaan? Ik las 'm ook al eerder.
npquote:Salafisme
Extremistische moslimbeweging.
Wordt tot de meest radicale gerekend.
Woordbetekenis
De naam komt van het woord Salaf (voorganger), waarmee de volgelingen van de profeet Mohammed bedoeld worden. De stroming wordt ook wel wahhabisme (of: wahabisme, wahabieten, wahhabieten) genoemd, hoewel dat eigenlijk een aparte stroming is. De salafistische beweging heet voluit Salafisten Groep voor Prediking en Strijd (GSPC).
Globaal
Het salafisme is een wereldwijde stroming met islamitische wortels. De stroming kent ook niet-Saoedische voorgangers, maar de Saoedische versie is de meest bekende. Ook het salafisme in Algerije is een bekende variant. In Saoedi-Arabië vinden we het wahhabisme; in India de Deobandi-leerschool.
Rechte leer
Salafisten noemen zichzelf de ‘ware moslims’. De stroming is een rechtlijnige, puriteinse en compromisloze vorm van de islam, die streeft naar terugkeer van de religieuze beleving in haar meest zuivere vorm, zoals in de begintijd van de profeet Mohammed en zijn volgelingen. De aanhangers richten zich op de eerste drie generaties na de profeet Mohammed.
Intolerant
De Salafisten staan afwijzend tegenover alles wat volgens hen in tegenspraak is met deze zuivere vorm van de islam. Zij staan dus niet alleen afwijzend tegenover andere religies, zoals het christendom en het jodendom, maar ook tegenover andere (mildere) islamitische stromingen, waaronder het sjiisme en het soefisme.
Twee vormen
Het salafisme kent twee stromingen: de salafiyya ilmiyya en de salafiyya jihadiyya. De eerste variant is de stroming die het Saoedische koningshuis propageert. De tweede stroming heeft minder aanhangers en keert zich onder meer juist tégen het koningshuis in Saoedi-Arabië.
Terreurorganisatie?
Beide stromingen propageren de Jihad, de heilige oorlog tegen de westerse samenleving, al lijkt de eerste groep minder fanatiek dan de tweede. De meeste Salafisten propageren weliswaar religieuze rechtlijnigheid maar zijn niet uit op gewelddadige overheersing. In diverse westerse landen, zoals ook in het onze, worden sommige vormen van het salafisme beschouwd als een bedreiging voor de staatsveiligheid. Ook zouden banden met Al Qaida aantoonbaar zijn.
Meer weten?
http://www.nctb.nl/wat_is_terrorisme/inleiding/salafisme/
www.aufenthaltstitel.de/stichwort/salafisten.html
www.globalsecurity.org/military/intro/islam-salafi.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Salafism
http://www.forum.nl/agenda/salafisme.html
http://fr.wikipedia.org/wiki/Salafisme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salafisme
http://www.kennislink.nl/web/show?id=164302
Maar het Oude Testament is gelijk aan de Koran en heeft ook dezelfde Semitische oorsprong.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:51 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar.
Jezus was de dude van "als iemand je slaat, keer de andere wang toe" en " heb je vijanden lief". Jezus heeft, tenzij jij mij anders kan vertellen, niemand afgemaakt.
Mohammed heeft in de Koran en Hadith genoeg mensen afgemaakt en bijv seksslaven gehad.
Behoorlijke verschillen tussen de profeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |