Dan is het hier ook oorlog. Je kan dan geen risico nemen tegen over de autochtone bevolking en zal actie moeten ondernemen. Iedereen die ook maar iets aan extremisme gelinkent kan worden uitzetten of anders levenslang de cel in. Blijven de aanslagen doorgaan dan moet je gaan denken aan een nieuwe reconquista.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is al lang geen oorlog in het midden oosten meer natuurlijk als Europese landen meevechten.
Que? Ik ben ook geen fan van de christenen, maar hier sla je de plank wel heel even heel erg mis.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:11 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat zoiets niet in de Bijbel staat?
Eagles of Death Metal maakt, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, geen metalquote:Op zaterdag 14 november 2015 18:52 schreef Nober het volgende:
[..]
Of iemand die geen fan is van metal en een einde wilde maken aan die herrie omdat hij er last van had.
Ik zeg niet onthoofden, maar alsof de christenen een grote fan van ongelovigen zijn.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Que? Ik ben ook geen fan van de christenen, maar hier sla je de plank wel heel even heel erg mis.
Nou nou, dat is wel heel erg drastisch.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:57 schreef Bombshell het volgende:
Ik mag hopen dat Raqqa en Moisul compleet plat gebombardeerd worden. Puur als payback.
Bij de Koran is het wel anders. De Koran is volgens de moslims het woord van God, dat is bij de Bijbel heel anders.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar dit is dus niet iets wat zomaar aan komt waaien bij religie.
Als je het verschil wilt zien tussen Islam en Christenen moet je gewoon naar Nigeria kijken. 50% Christen en 50% Moslim. Het moge duidelijk zijn uit welke hoek de terreur komt.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik zeg niet onthoofden, maar alsof de christenen een grote fan van ongelovigen zijn.
Ik zie maar één optie.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch zijn vele wel bereid om die mensen die geen moordenaars zijn gruwelijk te behandelen. Hun vrijheid te ontnemen, te verbannen, over te leveren aan regelrechte barbaren. Ze te behandelen als potentiële moordenaars.
Ik denk dat we een manier moeten vinden om te zeven, om de isis en co lui eruit te zeven. Maar dat we tegelijkertijd ons niet van onze humaniteit moeten laten beroven, dus dat we de onschuldige burger blijven steunen.
Als we ons laten verleiden tot afschuwelijke mensonterende maatregelen hebben we pas echt verloren.
Maar hoe, dat is ontzettend lastig.
e hoeft ook geen fan te zijn, maar moord gaat wel een groot aantal stappen verder..quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik zeg niet onthoofden, maar alsof de christenen een grote fan van ongelovigen zijn.
De islam is natuurlijk wel behoorlijk oververtegenwoordigd in de wereldwijde terreur. Doen alsof er geen verband is en dat dit niks met de islam te maken is, is behoorlijk naïef.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:13 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bij de Koran is het wel anders. De Koran is volgens de moslims het woord van God, dat is bij de Bijbel heel anders.
Misschien, en het wordt ook in de naam van de Koran gedaan, maar ik vind het een beetje kortzichtig om alle moslims te veroordelen op het feit dat er bepaalde dingen in een boek staan geschreven wat zij aanhangen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:14 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als je het verschil wilt zien tussen Islam en Christenen moet je gewoon naar Nigeria kijken. 50% Christen en 50% Moslim. Het moge duidelijk zijn uit welke hoek de terreur komt.
Het probleem is hoe ga je dat filteren. En wat met al die instroom die nu gaande is waar gewoon totaal geen controle over is. Het is compleet uit de hand gelopen met moslims in Europa.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:15 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik zie maar één optie.
Dat zij die een toekomst willen opbouwen, voor hunzelf en hun kinderen, in Europa, ook onze Europese waarden overnemen. Normen, daar mogen we in verschillen, maar er zijn tegenwoordig een grote groep moslims in Europa die niks hebben met democratie, vrijheid,gelijkheid, recht, tolerantie etc hebben. Van mij mogen deze groep mensen serieus uitgezet worden. Dan heb je gelijk je zeefmechanisme.
Ik doe niet alsof er geen verband is, maar dat heb ik uitgelegd in mijn vorige post.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De islam is natuurlijk wel behoorlijk oververtegenwoordigd in de wereldwijde terreur. Doen alsof er geen verband is en dat dit niks met de islam te maken is, is behoorlijk naïef.
Leg eens uit?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
Bij de Koran is het wel anders. De Koran is volgens de moslims het woord van God, dat is bij de Bijbel heel anders.
Bij extremisten niet hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:18 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Leg eens uit?
Ik denk wel gods woord maar het letterlijk nemen van die teksten is bij Christenen verzwakt.
De nazi's pleegden geen aanslagen zoals moslims dat nu doen, maar toch.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:03 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt relevant aangezien Moslim"extremisten" niet vergelijkbaar zijn met andere extremisten.
Er zijn een boel meer Christenen in Europe dan Moslims. Er zijn mogelijk ook meer rechtsextremisten dan Moslimextremisten. Toch zijn het elke keer weer Moslims die deze zieke aanslagen plegen.
Ook bij de Christenen zijn er stromingen die dat allemaal erg letterlijk nemen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:18 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Leg eens uit?
Ik denk wel gods woord maar het letterlijk nemen van die teksten is bij Christenen verzwakt.
Maar... die moorden niet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:19 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ook bij de Christenen zijn er stromingen die dat allemaal erg letterlijk nemen.
ik ben geen kenner maar volgens mij zitten de extreme teksten in het oude testament. Zelfs de SGP is geen voorstander van het houden van slaven etcquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:18 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Leg eens uit?
Nee hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:14 schreef Merkie het volgende:
[..]
twitter:VTMNIEUWS twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:10:07[VIDEO] Minister @JanJambon reageerde in #VTMNIEUWS op aanslagen en Belgische link: "Ik ga Molenbeek opkuisen." https://t.co/Gk0Vq3xnVN reageer retweet
Hij zei hetgeen wat de ander het meest beledigd vooral... Het zegt minder over zijn visie over ongelovigen, daarvoor heb je meer info nodig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is dus helemaal niet relevant. Hij ziet ongelovigen als het kwaad.
Well, jij bent degene die Moslims met Nazi's vergelijktquote:Op zaterdag 14 november 2015 20:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De nazi's pleegden geen aanslagen zoals moslims dat nu doen, maar toch.
moorden zij omdat de bijbel zegt dat ze moeten moorden? Of omdat ze racist zijn en daarnaast ook toevallig lid van kerkquote:
Toch doet de Ku Klux Klan dat ook met de Bijbel in de hand.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef Bombshell het volgende:
[..]
In de bijbel staat niet dat je negers moet vermoorden.
Grote woorden maar zal wel weinig daden worden. Hoe wil ie dat gaat doen ?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:21 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:VTMNIEUWS twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:10:07[VIDEO] Minister @JanJambon reageerde in #VTMNIEUWS op aanslagen en Belgische link: "Ik ga Molenbeek opkuisen." https://t.co/Gk0Vq3xnVN reageer retweet
Religie is een leidraad voor een goed, deugdelijk leven. Dan staat het plegen van aanslagen daar nogal haaks op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:12 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Echt zo en dooddoener. Die ISIS lui verdedigen al hun acties mbt Koran en Hadith. En mensen proberen krampachtig om alles behalve religie voor die aanslagen verantwoordelijk te houden.
"Terrorism has no religion" is gewoon een kansloze oneliner zonder enige argumentatie.
Zij weten de teksten in de Bijbel zo te hanteren dat ze de leer volgen. Net zoals ISIS dat ook doet.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
moorden zij omdat de bijbel zegt dat ze moeten moorden? Of omdat ze racist zijn en daarnaast ook toevallig lid van kerk
Spaanse Inquisitie.quote:
hoe lang geleden?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef Tayu het volgende:
[..]
Toch doet de Ku Klux Klan dat ook met de Bijbel in de hand.
Het gaat er niet om wie hij bedoelt. Het gaat erom dat hij de term 'ongelovigen' ziet als iets slechts. Mensen die anders denken, zijn ongelovig en dus kwaad. Hij heeft geen begrip voor mensen die anders denken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
[..]
Well, als het Shia is kan hij Sunni (inclusief ISIS) als "ongeloven" benoemen. Volgens polls is ISIS behoorlijk populair onder bepaalde Sunni groepen.
Maar je kunt wel zeggen dat de Nazi's de ideeën van Nietzsche's unter- en ubermensch verkeerd interpreteerden.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Well, jij bent degene die Moslims met Nazi's vergelijkt. Als je de lat daar legt....
Moorden die eigenlijk nog steeds?quote:
Moorden moslims omdat de koran zegt dat ze moeten moorden? Of omdat ze extremistisch machtsbelust zijn en toevallig opgegroeid met de koran. Het werkt twee kanten op.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
moorden zij omdat de bijbel zegt dat ze moeten moorden? Of omdat ze racist zijn en daarnaast ook toevallig lid van kerk
Interpretatie...quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
hoe lang geleden?
En staat er volgens jou dan in de bijbel dat je zwarten moet vermoorden?
In de Bijbel staan vergelijkbare barbaarse maatregelen, het gros van de christenen is echter door een heropvoedingstraject gegaan en nemen de bijbel nu grotendeels metaforisch (op dat hiernamaals en wat restant leefregels na dan hè, anders heeft het geen toegevoegde waarde meer voor zequote:Op zaterdag 14 november 2015 20:13 schreef Heroinjunk het volgende:
Daar heb je gelijk in. En in het verleden, al is dat nu wat minder relevant.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Nou ja je hebt wel christenen in centraal afrika bijvoorbeeld die homo's stenigen.
I know en het is ook echt 1000000 jaar geleden, maar het gaat meer om het idee dat ongelovigen niet heel erg populair zijn (waren) bij gelovigen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:25 schreef highender het volgende:
[..]
In de Bijbel staan vergelijkbare barbaarse maatregelen, het gros van de christenen is echter door een heropvoedingstraject gegaan en nemen de bijbel nu grotendeels metaforisch (op dat hiernamaals en wat restant leefregels na dan hè, anders heeft het geen toegevoegde waarde meer voor ze).
JA!quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Moorden moslims omdat de koran zegt dat ze moeten moorden?
Wat is het land van een moslim die hier geboren is? Of een Nederlander die zich bekeerd heeft tot islam?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:25 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil niet te extremistisch klinken maar de enigste oplossing is alle moslims laten terugkeren naar hun eigen landen. Geen etnische zuiveringen maar gewoon als regering aangeven dat ze terug moeten. Het westen en de islam is als een slecht huwelijk waar uiteindelijk alleen maar verliezers zijn. Hoe zwaar dan ook ooit moet je de knoop doorhakken. Het is nu compleet mis aan het gaan. Met een schone lei beginnen en dan heel gecontroleerd een systeem van greencards opzetten. Kijk naar de banlieus daar wordt niemand beter van.
En japie die onlangs bekeerd is? Naar welk land moet die? En Hassan die hier geboren en getogen is?quote:Op zaterdag 14 november 2015 20:25 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil niet te extremistisch klinken maar de enigste oplossing is alle moslims laten terugkeren naar hun eigen landen. Geen etnische zuiveringen maar gewoon als regering aangeven dat ze terug moeten. Het westen en de islam is als een slecht huwelijk waar uiteindelijk alleen maar verliezers zijn. Hoe zwaar dan ook ooit moet je de knoop doorhakken. Het is nu compleet mis aan het gaan. Met een schone lei beginnen en dan heel gecontroleerd een systeem van greencards opzetten. Kijk naar de banlieus daar wordt niemand beter van.
twitter:AFP twitterde op zaterdag 14-11-2015 om 20:24:48#BREAKING Two migrants sought over Paris attacks registered in Greece: police reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |