abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157551983
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:59 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Tijd om daar eens wat aan te gaan doen.
Heel lang al. De tijd is nog niet rijp echter.

Nog drie, vier van dit soort aanslagen en wellicht gaat er een lampje branden.
Naturheilmittel
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:04:18 #27
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_157551992
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Extremisme staat ook zo ver verwijderd van de gemiddelde religieuze persoon. Als je gevoelig bent voor extremisme kun je dat ook vinden in ideologieën. Er is altijd wel iets. Normale mensen richten hun leven inderdaad niet compleet naar een religie of ideologie, of erger nog naar de verspreiding ervan.
Zo ver staat het niet. Ik hoorde gisteren een inwoner van Beirut over de aanslagen. Hij veroordeelde ze hard met de volgende woorden: "Het zijn ongelovigen die dood en verderf willen zaaien." Zelfs bij gematigde moslims heerst er zeer vaak een beeld dat ongelovigen het kwaad zelf zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_157551998
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:57 schreef Bombshell het volgende:
Ik mag hopen dat Raqqa en Moisul compleet plat gebombardeerd worden. Puur als payback.
Het zal het alleen maar erger maken, maar toch zou het wel lekker zijn. Hopelijk nuked Putin die apen even, want van de rest hoeven we het niet te hebben. :7
pi_157552001
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat krijg je als je oorlog voert.
En tevens de rotte appels gewoon je land laat binnen komen.
Vragen om problemen.

Enige optie is het nu snel en groot aan te pakken zodat die regio weer kan gaan opbouwen. Daar tegenover heb je wel verregaande middelen in eigen landen nodig de slapende cellen en extremisten stil te houden. Dus, iedereen die als extremist bekend staat bij de veiligheidsdiensten of ooit eens veroordeeld is geweest, wegnemen uit de maatschappij waar ze schade kunnen berokkenen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157552002
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:57 schreef Bombshell het volgende:
Ik mag hopen dat Raqqa en Moisul compleet plat gebombardeerd worden. Puur als payback.
Dat ze daar maar een hele mooie parkeerplaats van mogen maken.
pi_157552013
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, het heeft daar helaas wel mee te maken. IS kan het op het slagveld niet winnen van het westen, dus plegen ze aanslagen in de hoop dat de publieke opinie in Europa zich tegen de bombardementen keert.

Wat mij betreft is deze serie aanslagen echter geen reden om de strijd te staken. Het lijkt mij eerder dat we de strijd moeten intensiveren.
Alleen de daders weten natuurlijk waarom ze die aanslagen plegen. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat de reden is om de publieke opinie tegen de bombardementen te keren.

Volgens mij plegen ze aanslagen om 1) niet Moslims af te slachten en 2) nieuwe recruten te krijgen door mediaaandacht en backlash tegen Moslims en alle experts op TV noemen sowieso nummer 2).
pi_157552014
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:02 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Lafaards zijn het om onschuldige mensen hier om te leggen. Het is oorlog in het midden oosten. Ga daar vechten als je zo stoer bent.
Het is al lang geen oorlog in het midden oosten meer natuurlijk als Europese landen meevechten.
pi_157552018
Hulde aan de hulpverleners
pi_157552029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:04 schreef TC03 het volgende:
Zo ver staat het niet. Ik hoorde gisteren een inwoner van Beirut over de aanslagen. Hij veroordeelde ze hard met de volgende woorden: "Het zijn ongelovigen die dood en verderf willen zaaien." Zelfs bij gematigde moslims heerst er zeer vaak een beeld dat ongelovigen het kwaad zelf zijn.
Beirut was een aanslag op Shia. Het lijkt me vrij belangrijk om te weten of de persoon die dit zei Shia of Sunni is.
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:06:45 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_157552037
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is al lang geen oorlog in het midden oosten meer natuurlijk als Europese landen meevechten.
Of als Europese jihadisten lekker meevechten?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:07:15 #36
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_157552047
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Beirut was een aanslag op Shia. Het lijkt me vrij belangrijk om te weten of de persoon die dit zei Shia of Sunni is.
Dat is dus helemaal niet relevant. Hij ziet ongelovigen als het kwaad.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_157552049
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mij betreft is deze serie aanslagen echter geen reden om de strijd te staken. Het lijkt mij eerder dat we de strijd moeten intensiveren.
Nu zeg je in mijn ogen wat zinnigs. Maar helaas brengt dat nog een ingewikkeldere discussie voort.
pi_157552055
quote:

[..]

Dat is al geen gemiddelde religieuze meer. Dat is gewoon een extreme opvatting. Lijkt wel alsof de verhouding extreme gedachten/ normale gedachten bij moslims gewoon echt te scheef voor woorden is.
1947-2016
pi_157552061
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:05 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Alleen de daders weten natuurlijk waarom ze die aanslagen plegen. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat de reden is om de publieke opinie tegen de bombardementen te keren.

Volgens mij plegen ze aanslagen om 1) niet Moslims af te slachten en 2) nieuwe recruten te krijgen door mediaaandacht en backlash tegen Moslims en alle experts op TV noemen sowieso nummer 2).
Wat de achterliggende reden ook is, het is in ieder geval een oorlogsdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157552065
quote:

[..]

Religie heeft wel de neiging om ongelovigen zwaar te veroordelen, ja. :{
pi_157552089
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:07 schreef TC03 het volgende:
Well, als het Shia is kan hij Sunni (inclusief ISIS) als "ongeloven" benoemen. Volgens polls is ISIS behoorlijk populair onder bepaalde Sunni groepen.
pi_157552092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Niet alle moslims zijn moordenaars, dat weten de meeste mensen ook wel.
Toch zijn vele wel bereid om die mensen die geen moordenaars zijn gruwelijk te behandelen. Hun vrijheid te ontnemen, te verbannen, over te leveren aan regelrechte barbaren. Ze te behandelen als potentiële moordenaars.

Ik denk dat we een manier moeten vinden om te zeven, om de isis en co lui eruit te zeven. Maar dat we tegelijkertijd ons niet van onze humaniteit moeten laten beroven, dus dat we de onschuldige burger blijven steunen.
Als we ons laten verleiden tot afschuwelijke mensonterende maatregelen hebben we pas echt verloren.
Maar hoe, dat is ontzettend lastig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157552108
quote:

[..]

Of bedoelde hij het meer op deze manier:

zaterdag 14 november 2015 @ 20:09:56 #44
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157552109
In de Koran staat ook dat geschreven dat ongelovigen onthoofd mogen worden. Gezellig boekje. Elke moslim die dat verderfelijke boek als leidraad gebruikt spoort niet helemaal en steunt terrorisme.
2000 light years from home
pi_157552110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:04 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Het zal het alleen maar erger maken, maar toch zou het wel lekker zijn. Hopelijk nuked Putin die apen even, want van de rest hoeven we het niet te hebben. :7
Het maakt het helemaal niet erger. Wat niemand snapt is dat moderne oorlogen van hele lage intensiteit zijn. Dus weinig doden per dag en geen grote schokgolven tijdens grandioze veldslagen. Niemand heeft in de moderniteit geprobeerd om opstandelingen/rebellen met grof geweld uit te schakelen. Precisiebombardementen, drones en special forces gebruiken is als dweilen met de kraan open, hele steden wegvagen werkt wel maar is moreel dubieus.
Naturheilmittel
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:10:55 #46
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157552124
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Slaat nergens op. Religieuze fanatici maken mensen dood zonder reden, atheïsten.
pi_157552132
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:09 schreef Merkie het volgende:
In de Koran staat ook dat geschreven dat ongelovigen onthoofd mogen worden. Gezellig boekje. Elke moslim die dat verderfelijke boek als leidraad gebruikt spoort niet helemaal en steunt terrorisme.
Je gaat er vanuit dat zoiets niet in de Bijbel staat?
pi_157552142
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Onzin. Want moslimextremisten.
1947-2016
  zaterdag 14 november 2015 @ 20:12:07 #49
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_157552148
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 november 2015 20:11 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Je gaat er vanuit dat zoiets niet in de Bijbel staat verkondigt?
Even idioot.
pi_157552149
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Echt zo en dooddoener. Die ISIS lui verdedigen al hun acties mbt Koran en Hadith. En mensen proberen krampachtig om alles behalve religie voor die aanslagen verantwoordelijk te houden.

"Terrorism has no religion" is gewoon een kansloze oneliner zonder enige argumentatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')