quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:26 schreef RobinOok het volgende:
Bedankt LHO! Ik heb een goeie beurt gemaakt dankzij jou. Ed helemaal blij.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 16:26 schreef RobinOok het volgende:
Bedankt LHO! Ik heb een goeie beurt gemaakt dankzij jou. Ed helemaal blij.
Dan ben ik ook erg benieuwd!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:07 schreef Aure het volgende:
Fudge was lekker![]()
En heb mijn ouders blij gemaakt met een walnootvijgenbroodben benieuwd wat ze er van vinden, want die eten vaak alleen smaakloos fabrieksbrood
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Het trekt toch weer aan.En de cheesecake is al bijna op! Spartakapper kocht inderdaad 45 stukjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je dat niet iedere zaterdag?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 15:03 schreef Isegrim het volgende:
Ja, ik had er vanmorgen een beetje een hard hoofd in want het was errug stil. Maar inmiddels bijna weer uitverkocht.
quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Grote opdracht Fudge verkocht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is uiteraard niet voor eigen gebruik.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:18 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Na die 10 kilo is ze vast geen zus"je" meer ;-)
Wordt onderdeel van het dessert.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jeetje.Gaat ze die bij de koffie geven?
Witte bolletjesquote:
Oh wat stom! Had vandaag langs kunnen komenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:36 schreef Isegrim het volgende:
Ja hoor, prima dag.Iets meer over dan ik zou willen, maar qua omzet weinig te klagen.
Dat is de regel. Maar voor iemand die verder weg woont kan daar wel van afgeweken worden hoor.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:56 schreef Peter het volgende:
Ik heb ook nog 4 bonnen bij jullie liggen meen ik, en even heen en weer vanuit Den Haag kost me een uur. En je mag er eigenlijk maar 2 tegelijk omwisslen toch?
Ja. Nu al.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 09:18 schreef DavetheNL het volgende:
Klinkt goedHopelijk vandaag wel weer een uitverkocht huis
huh? En het is ook nog herfstvakantiequote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja. Nu al.En we hadden nog wel extra gebakken!
Wow! Als ik ooit langs kom is bestellen wel slim dus :pquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 13:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja. Nu al.En we hadden nog wel extra gebakken!
Nou, normaal gaat het niet zo snel.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:06 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Wow! Als ik ooit langs kom is bestellen wel slim dus :p
Volgens mij bestaat er niet eens meer een landelijke AD.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:49 schreef Susi het volgende:
Oh leuk dat artikel in het AD. AD landelijk of in Rotterdam alleen?
En dat terwijl je zou denken dat tegenwoordig niemand meer een krant leest.quote:
hebben jullie vandaag een verkooprecord gehaald?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:35 schreef Isegrim het volgende:
Think again!Wel vooral iets oudere mensen.
En er stond in het artikel wat de broden kosten, dus iedereen die kwam, heeft het er ook voor over.
Eén iemand heeft voor volgende week van elke soort eentje besteld.
Dat net niet volgens mij, maar dat komt vooral doordat we niet voor mijn zusje gebakken hebben (eens in de twee weken 42 kleine broden).quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:37 schreef komrad het volgende:
[..]
hebben jullie vandaag een verkooprecord gehaald?
Haha zeker, ga niet 80 km enkele reis rijden voor lege schappen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 15:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, normaal gaat het niet zo snel.Maar bestellen mag altijd, weet je ook zeker dat je keus er is.
De fudge was heerlijkquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:58 schreef Isegrim het volgende:
Rotterdam.
De laatste twee stukjes taart net ook verkocht.
Alleen niemand heeft fudge gekocht vandaag.Alleen Negentiendertig.
LHO al druk aan de slag dus?quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:14 schreef Isegrim het volgende:
Iemand met een overijverige spellingscontrole bestelt zojuist een brood met zaadcellen.![]()
quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:14 schreef Isegrim het volgende:
Iemand met een overijverige spellingscontrole bestelt zojuist een brood met zaadcellen.![]()
Jij en Molo toch?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:47 schreef Cat22 het volgende:
Leuk verslag!
Over twee weken kom ik kneden en mengen en bakken en snoepenzin an
Dank! En volgende keer inderdaad uitproberen met veel bloem.. en voor de zekerheid maar wat bakpapier onderin. De pan zelf werkte perfectquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:20 schreef Isegrim het volgende:
En wat ziet je broodje er leuk uit! Zonde dat hij er niet ongeschonden uit kwam. Misschien in zo'n pan wel flink bebloemen?
Heel veel plezier - het is echt superleuk / lekker!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:47 schreef Cat22 het volgende:
Leuk verslag!
quote:
Eerst ons flink in het zweet kneden en daarna volvreten.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:39 schreef Molo het volgende:
[..]
En daarna eten bij Obba en cocktails atten
Ik zal nog wat plat Haags voor je schreeuwen als extragratis bonusquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Eerst ons flink in het zweet kneden en daarna volvreten.![]()
Dagje uit voor dit provinciaaltje hoor!
Dank je, je verslag zorgt alweer voor extra voorpret.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:15 schreef TwinkleStar001 het volgende:
[..]
Heel veel plezier - het is echt superleuk / lekker!
Dan lul ik Limbourgeois terugquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 18:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zal nog wat plat Haags voor je schreeuwen als extragratis bonus
Vaostelevlaaivondquote:
welkom in Toektown!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:47 schreef Cat22 het volgende:
Leuk verslag!
das best veel idd!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien ooit, als ik niet ook nog een gewone baan ernaast heb.
Vorige week 75 uur gemaakt.
Hoeft ook nietquote:
Klinkt dolletjesquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:22 schreef Isegrim het volgende:
Ja.Liep zondag echt op mijn tandvlees. Maandag uitgeslapen tot 13:00 ofzo, voor het eerst in jaren.
Echt leuk, zo'n eigen bedrijf.
Dat zag ik wel... Hopelijk kun je snel weer wat uren terugschroeven (linksom of rechtsom)quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:22 schreef Isegrim het volgende:
Ja.Liep zondag echt op mijn tandvlees. Maandag uitgeslapen tot 13:00 ofzo, voor het eerst in jaren.
Echt leuk, zo'n eigen bedrijf.
begin hier eens: CUL / Brood bakken in de oven #21: We bakken ze bruin!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:06 schreef trekker25 het volgende:
Is het ook makkelijk een keer thuis een zuurdesem brood te bakken. Had graag workshop gedaan maar vanuit midden Limburg toch wel een heel eind...
Dank voor het hele verslagquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 17:16 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Afgelopen zondag een workshop brood bakken gevolgd.. en als enigste Fok! vertegenwoordigster werd er meteen gevraagd of ik een verslagje wilde schrijven, bij deze dus.
Bij binnenkomst stond er al thee en overheerlijke fudge klaar. Het was een klein groepje, 6 personen, wat denk ik wel het maximale is gezien de ruimte. Van Jeroen kregen we een korte uitleg wat we konden verwachten. Twee broden bakken, en zelf deeg maken om mee te nemen.
Schort om, sieraden af en we waren klaar om te beginnen. Aangezien het zuurdesembrood een hele lange rijstijd heeft, was er al deeg voorbereid. Voor ieder een volkoren en een wit brood.
Petra gaf iedereen deeg, de rijsmandjes werden alvast neergezet en de bedoeling was dat wij het deeg mooi in vorm gingen brengen voordat het verder mocht rijzen. Het viel meteen op hoe snel Jeroen een brood vormt, terwijl wij allemaal nog stonden te klungelen, was zijn brood al mooi van vorm. Oefening baart duidelijk kunst. En we zagen dat Jeroen en Petra tegenovergestelde vouwtechnieken hanteren ;-)
Tussen de uitleg door werd er ook uitgebreid aandacht besteed aan de verschillende soorten meel, wat is zuurdesem, hoe rijst een brood nu, welke methodes zijn er om brood te bakken en leuke anekdotes over brood in de oorlog!
Met het deeg in de rijsmandjes was er een pauze met meer thee en verschillende soorten brood om te proeven met lekkere dipjes. Daar werd flink van gesmikkeld en en-passant liet Jeroen ook blijken kennis te hebben van bacterien en wat deze allemaal wel niet kunnen veroorzaken. Ik weet nu wat te doen als je iemand echt niet mag..
Na de pauze mocht het brood de oven in! Al snel kwamen er heerlijke geuren vrij en turend door de raampjes zag je het gewoon echt mooi brood worden.
Ondertussen gingen wij verder met het maken van deeg, waarbij er uitgelegd werd hoe dat nou zat met de verhoudingen water & meel, hoeveel zuurdesem, wat zout doet en de verschillen tussen Europees en Amerikaans meel.
En dan.. het resultaat!
[ afbeelding ]
Van het deeg dat we mee naar huis namen heb ik een zonnebloempittenbrood gemaakt. In de pan zoals aanbevolen.. Het brood ziet er super uit, alleen ik kreeg het er niet geheel ongeschonden uit de pan.. Maar het smaakt er niet minder om.
[ afbeelding ]
Bedankt voor deze gezellige en leerzame middag!
Zou heel goed kunnen. Maar even goed nadenken over een oplossing want zwaardere pannen heb ik niet..quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 23:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dank voor het hele verslag![]()
![]()
De reden dat het aan je pan is blijven plakken, is denk ik dat dit een relatief lichte pan is. Met een zwaardere pan vormt er vrijwel direct een korst bij aanraking.
Verwacht je weer van die lange dagen te maken dit weekend?quote:Op donderdag 29 oktober 2015 13:29 schreef Isegrim het volgende:
Ben heel benieuwd hoe komend weekend gaat lopen. Het is nogal druk op de mail sinds het AD. Tientallen nieuwe subscribers op de nieuwsbrief, veel meer bestellingen, veel inschrijvingen voor de workshops... Spannend!
Gaaf! Als het zo doorgaat kun jij je baan binnenkort ook opzeggen :-)quote:Op donderdag 29 oktober 2015 13:29 schreef Isegrim het volgende:
Ben heel benieuwd hoe komend weekend gaat lopen. Het is nogal druk op de mail sinds het AD. Tientallen nieuwe subscribers op de nieuwsbrief, veel meer bestellingen, veel inschrijvingen voor de workshops... Spannend!
Ah joh, denk maar zo.. Jullie hebben het debacle van een stukje deegschraper in het brood + daardoor grote partij weggooien alvast overleefd.quote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:26 schreef Isegrim het volgende:
Moet zeggen dat ik het ook wel eng vind hoor.Wat als we het allemaal niet aan kunnen?
Ik ben echt een vreselijke stresskip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 12:51 schreef robdriessen het volgende:
Handel aan de achterdeur, LHO? Was dat wel bloem of soms ander wit poeder?
kan dat qua capaciteit of loop je dan tegen grenzen aan?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:15 schreef Isegrim het volgende:
We kunnen morgen wel 4 x zoveel als normaal bakken denk ik.
Makkelijkquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:33 schreef komrad het volgende:
[..]
kan dat qua capaciteit of loop je dan tegen grenzen aan?
Tot aan je enkels in de fudge!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:15 schreef Isegrim het volgende:
We kunnen morgen wel 4 x zoveel als normaal bakken denk ik.
Als LHO straks geen baan meer heeft (binnen enkele weken) dan gaan we gewoon 4-5 dagen open.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 13:20 schreef Elleska het volgende:
klinkt alsof er genoeg klanten zijn om een extra dag open te gaan
oei dat met het werk is al op zo'n korte termijnquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als LHO straks geen baan meer heeft (binnen enkele weken) dan gaan we gewoon 4-5 dagen open.
Heel erg lang verhaal.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
oei dat met het werk is al op zo'n korte termijn
maar goed dat jullie de bakkerij achter de hand hebben. of is dat een rede dat hij eruit wordt geschopt?
hele verhaal hoeft ook nietquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 14:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heel erg lang verhaal.Maar het korte antwoord is 'nee'.
mooi! heb je wat meer tijd om de 4x productie van morgen voor te bereiden. Of had dat al eerder gemoeten?quote:
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
en hoeveel broden gaan er morgen gebakken worden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
Tegen de 200.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:37 schreef komrad het volgende:
[..]
en hoeveel broden gaan er morgen gebakken worden?
Zulke verhalenquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:19 schreef Isegrim het volgende:
Dat een klant vertelt dat iemand op de eilanden ons brood had gekocht en dat zijn/haar kind dat mee naar school had genomen, dat een medeleerling vervolgens dat brood heel lekker vond en dat ze daardoor bij ons terecht was gekomen.
Zeeuwse / zuid-hollandse eilanden mag ik hopen toch?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:19 schreef Isegrim het volgende:
Dat een klant vertelt dat iemand op de eilanden ons brood had gekocht en dat zijn/haar kind dat mee naar school had genomen, dat een medeleerling vervolgens dat brood heel lekker vond en dat ze daardoor bij ons terecht was gekomen.
oh gelukkigquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 12:23 schreef Isegrim het volgende:
Druk druk druk druk druk! Geen tijd voor meer toelichting.
Noordereilandquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 21:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Zeeuwse / zuid-hollandse eilanden mag ik hopen toch?
Tssssk, te lui om te lopenquote:
Dat nog wel!quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 14:49 schreef komrad het volgende:
[..]
en ook geen brood meer in de winkel ?
Ik zou eigenlijk zo'n stappenteller moeten dragen. Heb vandaag heel wat kilometers afgelegd op die 40 vierkante meter.quote:
dat zou best wel eens een grote tegenvaller voor meneer kunnen worden indien jullie dat brood letterlijk na weten te maken. Kans is vrij groot dat hij zich een ander brood herinnert dan wat hij in werkelijkheid at. De sfeer (hongerwinter, kwaliteit van het eten was slecht, "we hebben iets gejat van die Duitser") zal zeker bijgedragen hebben bij de vorming van de herinnering aan dat brood.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:59 schreef Isegrim het volgende:
Ik wil weten wat voor brood dat was en dan wil ik dat bakken voor die meneer.
net als het zweedse wittebrood waar mijn moeder zo lyrisch over wasquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:05 schreef frederik het volgende:
[..]
dat zou best wel eens een grote tegenvaller voor meneer kunnen worden indien jullie dat brood letterlijk na weten te maken. Kans is vrij groot dat hij zich een ander brood herinnert dan wat hij in werkelijkheid at.
Zo ken ik een verhaal uit mijn familie, moeder had koekjes gebakken van suikerbiet en nog wat ingredienten, man man man waren die lekker, smullen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 17:05 schreef frederik het volgende:
[..]
dat zou best wel eens een grote tegenvaller voor meneer kunnen worden indien jullie dat brood letterlijk na weten te maken. Kans is vrij groot dat hij zich een ander brood herinnert dan wat hij in werkelijkheid at. De sfeer (hongerwinter, kwaliteit van het eten was slecht, "we hebben iets gejat van die Duitser") zal zeker bijgedragen hebben bij de vorming van de herinnering aan dat brood.
Kortom, ik zou het bij de herinnering laten, en zaagsel en resten van de vloer gewoon weggooien, niet gaan gebruiken.
Als ik het niet vergeet zal ik het de volgende keer als ik m'n oma zie aan haar vragen. Ze werkte voor en tijdens de oorlog in een bakkerij(ja zo oud is ze onderhand) en heeft het wel eens eerder over kuch gehad.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
eea even uitgezocht.
De Wehrmacht vond dat dagrantsoen van iedere soldaat 750 gram brood moest bevatten. Dit betrof een standaard broodsoort, Kommissbrot. Dat is een volkorenbrood uit rogge en tarwemeel op basis van zuurdesem (langer houdbaar). In het Nederlandse leger kende men dat destijds (voor de oorlog dan) ook, werd Kuch genoemd, (Rats Kuch en Bonen, Hutspot, commiesbrood en bruine bonen)
Recept voor Kommissbrot
Lijkt me eigenlijk een prima brood
http://brotdoc.com/2012/11/01/kommissbrot/
De schrijver daar schrijft ook over een brood uit Rogge en Tarwe, maar zijn recept is 100% Rogge
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou dat vergelijkbaar zijn met "Crema di Lardo" Is eigenlijk ook gewoon smeerbaar vet. Erg lekker op vers brood inderdaad, en bij de meeste mensen moet je het gewoon voorzetten zonder te zeggen wat het precies is.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo een soldaten brood eet je natuurlijk met smout, niet met boter.
Neem vetspek en snij dat aan dobbelsteentjes en zet het met een half kopje water op in een steelpan, breng het aan de kook en laat het rustig doorkoken, als het water weggekookt is gaat het knisperen. De kaantjes vormen zich.
Tijdje laten knisperen en dan in een potje af laten koelen. Erg lekker op dit soort brood
Nu die Heinkel op Heijplaat heeft gestaan kan toch alles?quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:17 schreef RobinOok het volgende:
Je moet geen moffenbrood gaan bakken hoor. Dat lijkt me echt een vergissing.
Lezen muts, het is geen moffenbrood, het is soldatenbrood, Nederlandse soldaten noemde het kuchquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:17 schreef RobinOok het volgende:
Je moet geen moffenbrood gaan bakken hoor. Dat lijkt me echt een vergissing.
Ik lees prima: moffenbrood dus. Gebakken door de mof voor de mof. Punt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:59 schreef Isegrim het volgende:
Als jongetje kwam hij daarom regelmatig in de grote bakkerij die zich ooit in de buurt van Station Noord bevond, mee met een ervaren metselaar in dienst bij zijn ouders.
In de oorlog bakten de Duitsers daar. En als hij daar dan was, stal hij brood uit de vrachtwagens als de laders even niet opletten. Dat heeft hem en zijn gezin de Hongerwinter door geholpen.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een van de 2 niet opgehaalde bestellingen is inmiddels geconsumeerd, ik vind het lekkere broden. De volgende keer neem ik een groot brood.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hu? Why?quote:Op zondag 1 november 2015 10:40 schreef Isegrim het volgende:
Misschien komt die meneer wel nooit meer terug, vond hij het brood hartstikke vies.
Moet ookquote:Op maandag 2 november 2015 18:05 schreef Isegrim het volgende:
Nee, met onze werkwijze (doorgaan met bakken als de winkel open is) kunnen we nog flink wat meer aan dan we de afgelopen weken hebben verkocht.
Nee joh, waarom? We hebben heerlijk gesmuld van de rozijnenbollen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Potverdrie! Krijg je de volgende keer twee naturel graties!
Die witte 'dingetjes' waren gewoon roomkaas, ondanks zeker 20min mixen in de keukenmachine.Het was roomkaas van de groothandel, wat steviger dan bijvoorbeeld Monchou. Niet 100% glad gemixt dus.
3,2kW. Maar als hij eenmaal warm is (duurt 2,5 uur voordat het zover is) blijft hij heel lang warm.quote:Op maandag 2 november 2015 19:08 schreef mytec het volgende:
[..]
Moet ooknatuurlijk de ovens zo efficient mogelijk vullen, lijkt me dat zo'n oven aardig wat aan stroom opvreet. Dus je hebt liever een goed volle oven dan een enorme oven waar voor de helft zoetigheid in zit.
Wat leuk om te horen!quote:Op maandag 2 november 2015 19:23 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Nee joh, waarom? We hebben heerlijk gesmuld van de rozijnenbollen.
Ah! En wij maar proeven om te kijken of het witte chocola was ofzoWeet je al wat voor zoetigheid je aanstaand weekeinde gaat maken?
We vonden beiden het brood zo lekker dat we plannen om dit weekend weer langs te komen. Mocht het inderdaad het geval zijn hoor je het van me.
Mocht het rustiger zijn door de weeks, kun je ook denken aan een aantal belegde broodjesquote:Op dinsdag 3 november 2015 13:02 schreef Isegrim het volgende:
Dat merken we vanzelf.Er zullen in elk geval ook wel zakelijke klanten bij komen als we de hele week open zijn.
We bezorgen ook hč!
Leuk om die positieve berichten over jullie zaak te lezen!!quote:Op vrijdag 6 november 2015 07:57 schreef Isegrim het volgende:
Er heeft iemand 40 blokjes fudge besteld.![]()
Vandaag testbroodjes bakken voor restaurant om de hoek.
quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:06 schreef Isegrim het volgende:
Dat fudge snijden, daar moet ik nog iets op verzinnen. Wat een kutklus is dat zeg.Ik zou een raster willen dat ik er zo doorheen kan drukken. Als iemand iets weet...
Had ik ook al naar zitten kijken ja, maar ik weet niet of dat veel minder werk is dan met het wiegemes dat ik nu gebruik. Ik zou vooral zo'n hele plaat in één keer in blokjes willen joetsen.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:47 schreef Erasmo het volgende:
Een kaassnijder wellicht wat?
[ afbeelding ]
Ik denk dat het daarin te veel blijft plakken. De fudge die ik maak is vrij zacht en sticky.quote:Op vrijdag 6 november 2015 10:48 schreef Puala het volgende:
Ik heb nog nooit fudge gemaakt, maar kan je het niet gewoon in die bonbon vormen maken? Dan kan je nog leuke vormpjes maken evt. ook
Hmm dat weet ik dan weer niet. Mijn moeder maakte altijd bonbons met die platen en dat ging prima met het er uit drukken. Maar de echte technieken ken ik niet neequote:Op vrijdag 6 november 2015 10:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat het daarin te veel blijft plakken. De fudge die ik maak is vrij zacht en sticky.
Deze danquote:Op vrijdag 6 november 2015 10:49 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Had ik ook al naar zitten kijken ja, maar ik weet niet of dat veel minder werk is dan met het wiegemes dat ik nu gebruik. Ik zou vooral zo'n hele plaat in één keer in blokjes willen joetsen.
Dat werkt wel, maar niet sneller dan de huidige methode. Het gaat me vooral om 'veel blokjes ineens'.quote:
Neequote:Op vrijdag 6 november 2015 10:32 schreef Isegrim het volgende:
Ja, maar heb je de prijzen van die shit gezien?
Dat onthou ik!quote:Op vrijdag 6 november 2015 11:56 schreef Erasmo het volgende:
Met een rooster en een krik kom je een heel eind, alleen geen idee of dat haccp is
Ja!quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:01 schreef minilot het volgende:
Gewoon zoiets dus, en er dan op gaan zitten?
http://www.systeemplafond(...)HS-8gCFRJmGwodPwwM0Q
2100?quote:Op vrijdag 6 november 2015 12:00 schreef minilot het volgende:
Zoiets had ik ook wel kunnen gebruiken toen ik anderhalve maand geleden 2100 stukjes fudge met de hand heb moeten snijden voor een bruiloft.
Voor zo'n bedrag valt het te proberen!quote:Op zaterdag 7 november 2015 13:19 schreef FranticDJ het volgende:
http://nl.aliexpress.com/(...)der/32288737620.html
[ afbeelding ]
Misschien beetje poppentuig
Ik ben heul niet engquote:Op zaterdag 7 november 2015 13:18 schreef Molo het volgende:
Vooral Cat22 is heel eng hoor
En mooi, werkse vandaag!
Oh jee! En nu?quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:17 schreef Cat22 het volgende:
O, en grote afsluitbare bak-loos, dat ben ik ook
Grote kom, plastic zak met elastiekje en hoop op aanwezigheid van plastic folie in de bakkerijquote:
Check!quote:Op zaterdag 7 november 2015 14:35 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Grote kom, plastic zak met elastiekje en hoop op aanwezigheid van plastic folie in de bakkerij![]()
quote:
goed uitgekiend!quote:Op zaterdag 7 november 2015 16:15 schreef Isegrim het volgende:
Officieel zijn we dicht nu en ik heb nog 1 groot en 1 klein brood.
Meer omzet dan vorige week zaterdag! Ik heb zin om een grafiekje te maken.
heb je zelf nog wel iets te etenquote:Op zondag 8 november 2015 12:58 schreef Isegrim het volgende:
We hebben de twee voorbeeldbroden uit de eerste workshop van vandaag gewoon meteen verkocht, aan twee verschillende voorbijgangers.
Koekela (lunch) en Obba (diner) waren ook niet verkeerdquote:
No worries! Die is hier zatquote:
Dat zeg je nu pasquote:
Wat is vroeg?quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:26 schreef Toekito het volgende:
[..]
Dat zeg je nu pas
Bazin Ise is er evt een 'vroege' afspraak (qua ophalen) te maken voor een bestelling op een zaterdag?
Heul wel! You promised!!!quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:31 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb mijn blob vandaag ook gebakken
Maar na Molo haar crumbshot durf ik geen plaatjes meer te plaatsen
moet de 21ste tegen 7.30 a 8.00 op Toren op zuid zijn. Dus daarvoor haha. Als het niet lukt (begrijpelijk) moet ik even checken welke zaterdag ik wel op christelijke tijden in Roffa ben.quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Wat is vroeg?We zijn er vanaf 05:00.
Maar dan is het brood nog niet klaar.
Jij hebt de privépics alquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Heul wel! You promised!!!
Evil cat lady!
Dat waren je naaktfoto's van onder de douche mevrouwquote:
Kan wel hoor, maar kan zijn dat we dan nog maar één of twee soorten hebben.quote:Op dinsdag 10 november 2015 23:32 schreef Toekito het volgende:
[..]
moet de 21ste tegen 7.30 a 8.00 op Toren op zuid zijn. Dus daarvoor haha. Als het niet lukt (begrijpelijk) moet ik even checken welke zaterdag ik wel op christelijke tijden in Roffa ben.
En dus vind ik het wat ver gaan om nu nog meer pics te vragenquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat waren je naaktfoto's van onder de douche mevrouw
Voorlopig hebben we geen van dat hier gezienquote:Op dinsdag 10 november 2015 23:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En dus vind ik het wat ver gaan om nu nog meer pics te vragen
quote:Op woensdag 11 november 2015 00:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Voorlopig hebben we geen van dat hier gezien
Buitenkant kan prima hoorquote:Op woensdag 11 november 2015 00:13 schreef Cat22 het volgende:
Nou, daar zijn ze dan.![]()
Alle baksels van de workshop. En mijn iets te lang gebakken negerbrood.[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Is wel zwart. Mag dat nog wel van de sinterklaaspolitie?quote:Op woensdag 11 november 2015 00:13 schreef Cat22 het volgende:
Nou, daar zijn ze dan.![]()
Alle baksels van de workshop. En mijn iets te lang gebakken negerbrood.[ link |
quote:Op vrijdag 13 november 2015 11:21 schreef Isegrim het volgende:
Het moment dat je een qua hoeveelheden omgerekend recept drie keer checkt, alles klopt, je het maakt en je denkt "Jezus, dat is echt héél veel te veel!".ik ben sowieso er wel benieuwd naar, ik ben gek op citroenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.morgen proeven
![]()
Gezellig! Er is ook een meet morgen!quote:Op vrijdag 13 november 2015 22:29 schreef Dragonberry het volgende:
Ik ben morgen eindelijk een keer in Rotterdam. Eens kijken of ik de winkel kan vinden om mijn brood op te halen van de crowdfunding
Druk bezig :pquote:Op zaterdag 14 november 2015 05:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Bak ze bruin vandaag weer jongens!! Succes
Gaaf! Wat voor eentje is het geworden?quote:Op maandag 16 november 2015 11:48 schreef Isegrim het volgende:
Heteluchtoven is besteld. Straks hoeft de zoetigheid ook niet meer thuis.
quote:Op maandag 16 november 2015 12:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Gaaf! Wat voor eentje is het geworden?
En hoera voor de weekendomzet!
Mooi! En fijn zo, met vier bakplaten. Veel koekies tegelijk.quote:Op maandag 16 november 2015 12:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.horecawebshop.(...)34lob3ojfng6sd8ct6f3
Behuizing RVS
Binnenruimte geėmailleerd
Temperatuurschakelaar: 0 - 300 °C
Tijdschakelaar: 0 - 120 minuten
Deur met dubbele beglazing
2 motoren / ventilatoren
Inclusief 4 bakblikken
Afmetingen bakblikken: 4 x (433 x 333 mm)
Roosterafstand: 70 mm
Gewicht: 38 kg
B 595 x D 615 x H 570 mm
2,67 kW/230V
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |