quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
"De burgers"?quote:Op zondag 20 september 2015 13:02 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
De enorme afstand tussen die visie van politici en de visie van de burgers op dit probleem is om gek van te worden.
Dus: illegale geluksmigranten vragen asiel aan in Hongarije, en verlaten direct het land op zoek naar meer geld en luxe in Duitsland? Dit heeft werkelijk niets met asielzoekers te maken, dat moet zelfs de meest linkse knuffelpoliticus toch snappen?quote:Het land (Oostenrijk) hield een groep van ongeveer honderd vluchtelingen tegen. Ze wilden vanuit Slovenië het land binnentrekken. De migranten konden asielaanvragen noch reisdocumenten laten zien, aldus een woordvoerder van de politie.
Oostenrijk laat inmiddels wel geregistreerde vluchtelingen uit Hongarije toe. De autoriteiten in Wenen verwachten zondag ongeveer 7.000 mensen uit dat land.
Vertel mij eens: welk land moeten die vluchtelingen wel heen? Als Oostenrijk ze nu naar Turkije wil sturen, dan kan Turkije immers ook weer zeggen dat Oostenrijk een veilig land is.quote:Op zondag 20 september 2015 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
http://www.nu.nl/dvn/4129(...)genproblematiek.html :
[..]
Dus: illegale geluksmigranten vragen asiel aan in Hongarije, en verlaten direct het land op zoek naar meer geld en luxe in Duitsland? Dit heeft werkelijk niets met asielzoekers te maken, dat moet zelfs de meest linkse knuffelpoliticus toch snappen?
Er is geen oorlog in Hongarije, dus iedereen die daarvandaan komt is per definitie geen vluchteling.
Naar een moslimland naar keuzequote:Op zondag 20 september 2015 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Vertel mij eens: welk land moeten die vluchtelingen wel heen? Als Oostenrijk ze nu naar Turkije wil sturen, dan kan Turkije immers ook weer zeggen dat Oostenrijk een veilig land is.
Larie.quote:Op zondag 20 september 2015 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Er is geen oorlog in Hongarije, dus iedereen die daarvandaan komt is per definitie geen vluchteling.
Ik wil ook een vluchteling zijnquote:Op zondag 20 september 2015 13:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben ook vluchteling. Geef mij geld. Als je van jezelf zegt dat je vluchteling bent, ben je vluchteling. Dat is de realiteit.
Dan kun je waarschijnlijk nog een hoop "moslimlanden naar keuze" gaan platbombarderen omdat ze niet mee willen werken. Met trouwens waarschijnlijk dan nog meer vluchtelingen als gevolg.quote:Op zondag 20 september 2015 13:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Naar een moslimland naar keuze
Wie niet mee wil werken word platgebombardeerd/neergeschoten
Er zitten natuurlijk ook homoseksuelen tussen.quote:Op zondag 20 september 2015 12:04 schreef BlauweSporttas het volgende:
PM maar, ik zoek dit er namelijk ook gedeeltelijk achter. Heb je echter wel een verklaring waarom er ook mannen zijn die pro-vluchteling zijn?
Zo als de waard is, vertrouwt hij zijn gasten hè!quote:Op zondag 20 september 2015 12:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het heel simpel: iedereen die voor de import van deze "vluchtelingen" is, heeft daar een bepaald persoonlijk belang bij. Iedereen. En meestal is het een financieel belang. (..) Maar bij veel mensen, en dat zijn dan met name vrouwen, blijft het belang onduidelijk. En dan blijft er eigenlijk maar één ding over: seks, een primaire levensbehoefte.
Is toch niet zo gek? Iedereen heeft er een belang bij, hoe klein of groot dan ook. Er is niemand die de effecten hiervan niet zal voelen.quote:Op zondag 20 september 2015 16:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo als de waard is, vertrouwt hij zijn gasten hè!
Niet iedereen handelt altijd alleen maar uit eigenbelang.quote:Op zondag 20 september 2015 16:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Is toch niet zo gek? Iedereen heeft er een belang bij, hoe klein of groot dan ook. Er is niemand die de effecten hiervan niet zal voelen.
Dat is de vraag. Het eigenbelang kan er ook uit bestaan dat je je "goed" voelt, omdat je voor iemand anders bent opgekomen.quote:Op zondag 20 september 2015 16:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet iedereen handelt altijd alleen maar uit eigenbelang.
Jawel.quote:Op zondag 20 september 2015 16:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Een warm en gelukkig gevoel krijgen omdat jij denkt dat je tienduizenden illegale migranten aan een beter leven helpt is ook eigenbelang! Totaal niet in het belang van ons land trouwens...quote:Op zondag 20 september 2015 16:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat deel klopt inderdaad nog.quote:Op zondag 20 september 2015 15:06 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Er is geen oorlog in Hongarije en al helemaal niet in Kroatië, Oostenrijk of Griekenland.
Dat altruïsme in die zin ook egoïsme is, is een filosofische discussie die me verder irrelevant lijkt.quote:Op zondag 20 september 2015 17:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een warm en gelukkig gevoel krijgen omdat jij denkt dat je tienduizenden illegale migranten aan een beter leven helpt is ook eigenbelang!
Ik ga binnenkort naar Spanje en overweeg mij ook aan te melden als vluchteling. Want, het leven is daar beter, meer zonquote:Op zondag 20 september 2015 13:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik ben ook vluchteling. Geef mij geld. Als je van jezelf zegt dat je vluchteling bent, ben je vluchteling. Dat is de realiteit.
Ik denk met de chaos van nu véél minder Duitsers op Merkel zouden stemmen. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Laten we over een jaar nog zo'n peiling houden als de idealistische knuffelhype is genormaliseerd tot het normale gezonde verstand en de definitieve ellende pas echt goed zichtbaar is geworden.quote:Op zondag 20 september 2015 13:14 schreef Igen het volgende:
[..]
"De burgers"?
Eventjes een reality-check: de mensen die het niet met jou eens zijn, zijn ook burgers. De miljoenen Duitsers die op Merkel hebben gestemd en dat volgens de opiniepeilingen nog steeds zouden doen, zijn óók burgers van Europa.
Men is zich overal duidelijk bewust van het naieve Europa, en speelt er heel handig op in. Hoeveel kleurstof is er nog over voor de volgende serie roze brillen? En moet daar inmiddels niet zoveel roze kleurstof in dat er daarmee helemaal geen mogelijkheid meer is om er nog door te kunnen kijken?quote:Op zondag 20 september 2015 13:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 19 september 2015 11:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De Amerikaan in dit filmpje slaat echt de spijker op zijjn kop. De verdeling van "illegals" (zoals die mensen zeer correct worden aangeduid in dit filmpje) ligt in het verlengde van alle idioterie die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden.
Eh, dat blijkt dus nou net niet uit de peilingen. Bijvoorbeeld deze, meest recente peiling van 11 september:quote:Op zondag 20 september 2015 18:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk met de chaos van nu véél minder Duitsers op Merkel zouden stemmen. En dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Overal onder mensen die denken in termen van een " white nationalist think tank " waarschijnlijk wel ja.quote:Op zondag 20 september 2015 18:21 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Men is zich overal duidelijk bewust van het naieve Europa, en speelt er heel handig op in. Hoeveel kleurstof is er nog over voor de volgende serie roze brillen? En moet daar inmiddels niet zoveel roze kleurstof in dat er daarmee helemaal geen mogelijkheid meer is om er nog door te kunnen kijken?
Dat komt door het ontbreken van oppositie. Alle partijen in de Reichstag zijn vóór "vluchtelingen". AfD is te marginaal om wat te kunnen betekenen. Daarnaast speelt het oorlogstrauma nog, tegen "vluchtelingen" stemmen wordt gezien als vóór Hitler stemmen.quote:Op zondag 20 september 2015 18:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, dat blijkt dus nou net niet uit de peilingen. Bijvoorbeeld deze, meest recente peiling van 11 september:
[ afbeelding ]
CDU/CSU van Merkel gewoon stabiel, niks geen daling te zien.
quote:Op zondag 20 september 2015 18:32 schreef Igen het volgende:
[..]
"Reichstag", "Kristallnacht", nou nou nou...
Sinds Hitler verslagen is heet het "Bundestag". Alhoewel ze nu wel weer in het "Reichtagsgebäude" bijeenkomen, dat wel.quote:Op zondag 20 september 2015 18:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]De Reichstag is gewoon het Duitse parlement
Dat klopt helemaal en daarom daalt Merkel niet in de peilingen.quote:Op zondag 20 september 2015 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Afijn, de AfD haalt uit dit hele gedoe ook echt nul winst, dus blijkbaar zijn dat soort denkbeelden in Duitsland gewoon niet erg wijdverspreid. De extreem-rechtse luitjes en de linkse hippie-boomknuffelaars maken het meeste lawaai, maar driekwart van alle mensen zwijgt en wil met allebei de uitersten niks te maken hebben.
Zoals ik al eerder opschreef, laten ze die peiling over één jaar nog een keer houden. Men zit nu nog verstrikt in de idealistische hype. Vergelijk het met verliefd zijn. Dan zie je de dingen ook niet in het juiste perspectief. Totdat de harde realiteit zich aandient en blijvend is.quote:Op zondag 20 september 2015 18:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal en daarom daalt Merkel niet in de peilingen.
Serieuze oppositie tegen die zgn. "vluchtelingen" ontbreekt simpelweg. Met de NPD wil uiteraard geen weldenkend mens te maken hebben, die zijn te extreem.
Maar Pegida, een keurige burgerbeweging, wordt ook aan alle kanten tegengewerkt.
Oh myquote:Op zondag 20 september 2015 18:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ontluisterend verslag van een voorlichtingsavond: http://joostniemoller.nl/(...)htelingen-verslagje/
Ho, Pegida was een keurige burgerbeweging. Voordat Bachmann's Hitler-imitaties uitlekten, die uiteindelijk voor een splitsing zorgden waarbij de gematigden zoals Katrin Oertel eruit gewerkt werden.quote:Op zondag 20 september 2015 18:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar Pegida, een keurige burgerbeweging, wordt ook aan alle kanten tegengewerkt.
Die Kristallnacht kan heel snel komen.quote:Op zondag 20 september 2015 18:48 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder opschreef, laten ze die peiling over één jaar nog een keer houden. Men zit nu nog verstrikt in de idealistische hype. Vergelijk het met verliefd zijn. Dan zie je de dingen ook niet in het juiste perspectief. Totdat de harde realiteit zich aandient en blijvend is.
Deze immigranten lokken met valse beloften is als spelen met vuur. Merkel heeft met vuur gespeeld en ze zal zich vroeg of laat flink gaan verbranden. Misschien wel na de top van aanstaande woensdag als er geen eensgezinde aanpak zal worden bereikt.
Een prima analyse. In Nederland is de multikul niet meer te vermijden; zelfs in de kleinste dorpjes kopvodden en/of azc's.quote:Op zondag 20 september 2015 19:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Duitsers zijn denk ik sowieso wat minder ontevreden over hun politieke leiders. De economie draait goed, er is zelfs een begrotingsoverschot. Bedrijven als Volkswagen boeken record winsten. En het land is veel dunner bevolkt, met ook nog eens een bevolkingsdaling. En als je zou willen is het niet heel moeilijk de asielzoekers te mijden lijkt mij, de meesten zullen richting de grote steden trekken.
Het gros heeft een economisch motief als de financiële middelen de oversteek te maken. Natuurlijk zitten er schrijnende gevallen tussen (waaronder kinderen) en die moet je ook hulp bieden. Maar zodra een goed uitziende jongeman met moderne kleding en een dure smartphone in de hand zich weigert te registreren dan moet er toch een belletje gaan rinkelen.quote:Op zondag 20 september 2015 18:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die Kristallnacht kan heel snel komen.
Ik zeg al een tijdje hier op dit forum dat er in Nederland geen vluchtelingen zijn. Immers, mensen die van veilig land naar veilig land reizen, kun je geen vluchteling noemen. Maar binnenkort krijgen we wel echte vluchtelingen: Joden uit Duitsland. Al vrees ik dat ook wij hun veiligheid niet kunnen garanderen.
quote:Op zondag 20 september 2015 19:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Duitsers zijn denk ik sowieso wat minder ontevreden over hun politieke leiders. De economie draait goed, er is zelfs een begrotingsoverschot. Bedrijven als Volkswagen boeken record winsten. En het land is veel dunner bevolkt, met ook nog eens een bevolkingsdaling. En als je zou willen is het niet heel moeilijk de asielzoekers te mijden lijkt mij, de meesten zullen richting de grote steden trekken.
Het is helemaal geen koudwatervrees, maar ze zien de beelden ook wel van West-Europa. De rellende menigtes in Frankrijk, Zweden en Nederland. Overigens is niet iedereen die tegen de komst van niet-westerse allochtonen is extreem-rechts. Tegen buitenlanders zijn ze niet, tegen de komst van een Nederlander of een Pool in het dorp zal geen bezwaar zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 19:11 schreef Igen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Buitenlanders, je moet de percentages wrs. ongeveer x2 doen voor het totale aantal allochtonen (dus inclusief mensen die genaturaliseerd zijn, en de kinderen van immigranten).
Extreem-rechts is trouwens vooral populair in de gebieden waar bijna geen buitenlanders wonen. Blijkbaar is het ook een beetje koudwatervrees. Of misschien is het een schijnverband, en zijn het de plekken waar het economisch kut gaat waar én de buitenlanders niet willen wonen én extreem-rechts een vruchtbare voedingsbodem heeft door de ontevredenheid van de mensen.
Inderdaad wat weer een idioterie, het gaat helemaal niet om illegalen.quote:Op zondag 20 september 2015 18:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ontluisterend verslag van een voorlichtingsavond: http://joostniemoller.nl/(...)htelingen-verslagje/
Al ze nog niet geregistreerd zijn is het verdrag van Dublin ook nog niet aan de orde. Bij een Dublin claim bijkt natuurlijk pas na de asielaanvraag en dus zeker ook na de registratie of Nederland de asielaanvraag kan afwijzen omdat een ander land verantwoordelijk is. Maar ach dat wist je natuurlijk al, ik heb je dat nu al zo vaak uitgelegd.quote:Ze waren nog niet geregistreerd, zei de stadsdeelvoorzitter. Ik wilde weten hoe dat dan zat met het Verdrag van Dublin.
enquote:In de meeste gevallen is het land waar de vreemdeling het Schengengebied als eerste is binnengekomen verantwoordelijk. Maar het kan ook zijn dat een ander land verantwoordelijk is, omdat daar gezins- of familieleden wonen, die daar een verblijfsvergunning hebben.
Als op grond van onderzoek blijkt dat een ander land dan Nederland verantwoordelijk is voor een asielverzoek, dan wordt het asielverzoek in Nederland afgewezen. Vreemdelingen die in Nederland geen asiel aanvragen, maar dat eerder in een ander Schengenland wel deden, kunnen ook aan dat andere land worden overgedragen.
http://www.dienstterugkee(...)en/dublin-claim.aspxquote:Verzoek om overdracht
De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) dient het verzoek om overdracht in bij het andere land. Dit is de zogenaamde Dublin-claim. Als de claim door het andere Dublinland wordt geaccepteerd, ontvangt de vreemdeling een overdrachtsbesluit. Hij wordt dan overgedragen aan de Dienst Terugkeer en Vertrek (DT&V). Deze is verantwoordelijk voor de feitelijke overdracht van de vreemdeling. Het land dat verantwoordelijk is voor de vreemdeling is verplicht hem terug te nemen. In verband met deze overdracht is vaak een speciaal Dublin-laissez passer (vervangend reisdocument) nodig.
Het gaat om tuig dat illegaal Europa binnen is gekomen dus zo illegaal als het maar kan.quote:Op zondag 20 september 2015 19:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Inderdaad wat weer een idioterie, het gaat helemaal niet om illegalen.
[..]
Al ze nog niet geregistreerd zijn is het verdrag van Dublin ook nog niet aan de orde. Bij een Dublin claim bijkt natuurlijk pas na de asielaanvraag en dus zeker ook na de registratie of Nederland de asielaanvraag kan afwijzen omdat een ander land verantwoordelijk is. Maar ach dat wist je natuurlijk al, ik heb je dat nu al zo vaak uitgelegd.
[..]
en
[..]
http://www.dienstterugkee(...)en/dublin-claim.aspx
De daad van het illegaal grens overschrijden is illegaal, maar vond niet in Nederland plaats, dus in Nederland is geen sprake van iets illegaals.quote:Op zondag 20 september 2015 19:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat om tuig dat illegaal Europa binnen is gekomen dus zo illegaal als het maar kan.
Nederland maakt deel uit van de Schengenzone. Iemand die illegaal de Schengenzone binnen komt, is in elk schengenland illegaal.quote:Op zondag 20 september 2015 19:40 schreef Igen het volgende:
[..]
De daad van het illegaal grens overschrijden is illegaal, maar vond niet in Nederland plaats, dus in Nederland is geen sprake van iets illegaals.
Vreemde bewering aangezien die mensen nog niet eens geregistreerd zijn, blijkbaar weet jouw onderbuik al wel wie het zijn?quote:Op zondag 20 september 2015 19:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het gaat om tuig dat illegaal Europa binnen is gekomen dus zo illegaal als het maar kan.
Ze zijn door het veilige Duitsland of België gekomen dus ze mogen hier niet zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 19:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vreemde bewering aangezien die mensen nog niet eens geregistreerd zijn, blijkbaar weet jouw onderbuik al wel wie het zijn?
Illegaal binnenkomen mag een vluchteling zelfs doen want art 31 van het vluchtelingenverdrag levert vervolgingsbeletsel op.quote:Op zondag 20 september 2015 19:40 schreef Igen het volgende:
[..]
De daad van het illegaal grens overschrijden is illegaal, maar vond niet in Nederland plaats, dus in Nederland is geen sprake van iets illegaals.
Dus moeten ze verplicht onmiddellijk asiel aanvragen.quote:Op zondag 20 september 2015 19:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Illegaal binnenkomen mag een vluchteling zelfs doen want art 31 van het vluchtelingenverdrag levert vervolgingsbeletsel op.
Bewijs dat dan maar eens want ik ben het er niet mee eens.quote:Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze zijn door het veilige Duitsland of België gekomen dus ze mogen hier niet zijn.
Ze worden door de politie ontvangen op treinstations. Dus dan onmiddellijk registreren.quote:Op zondag 20 september 2015 19:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bewijs dat dan maar eens want ik ben het er niet mee eens.
Nee ze moeten zich melden, dat hebben ze gedaan want ze krijgen opvang, dat Nederland nog niet de tijd heeft gehad ze te registreren is natuurlijk niet hun schuld.quote:Op zondag 20 september 2015 19:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus moeten ze verplicht onmiddellijk asiel aanvragen.
Loket 1: Aanvraag.
Na aanvraag bij loket 2 in de rij staan
Loket 2: Ontvangst afwijzing op grond van veilig derde land of Dublin.
Je kunt allerlei excuses verzinnen, na alle formaliteiten die we flink moeten versnellen, blijkt dat ze hier niets hebben te zoeken.quote:Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee ze moeten zich melden, dat hebben ze gedaan want ze krijgen opvang, dat Nederland nog niet de tijd heeft gehad ze te registreren is natuurlijk niet hun schuld.
Mits direct vanuit een onveilig land en meteen de autoriteiten worden opgezocht, lees ik. Wie vanuit Turkije zonder toestemming naar Griekenland gaat en wil doorreizen naar Nederland valt daar dus in meerdere opzichten niet onder, lijkt me.quote:Op zondag 20 september 2015 19:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Illegaal binnenkomen mag een vluchteling zelfs doen want art 31 van het vluchtelingenverdrag levert vervolgingsbeletsel op.
Je doet alleen maar beweringen, ik zie geen enkel wetsartikel of ander bewijs.quote:Op zondag 20 september 2015 19:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze worden door de politie ontvangen op treinstations. Dus dan onmiddellijk registreren.
Om het voor iedere aanvrager waterdicht te kunnen bewijzen, zijn grenscontroles nodig.
Verplicht stellen om vliegticket te tonen. Hebben ze die niet? Dan aangekomen over land.
Tegen zoveel onnozelheid kan ik niet op.quote:Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je doet alleen maar beweringen, ik zie geen enkel wetsartikel of ander bewijs.
Beweringen vanuit de onderbuik, ze zijn nog niet eens geregistreerd en je kunt dus niet eens weten over wie het gaat.quote:Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je kunt allerlei excuses verzinnen, na alle formaliteiten die we flink moeten versnellen, blijkt dat ze hier niets hebben te zoeken.
Je houdt je van de domme.quote:Op zondag 20 september 2015 19:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Beweringen vanuit de onderbuik, ze zijn nog niet eens geregistreerd en je kunt dus niet eens weten over wie het gaat.
Dat terwijl jij een bewering doet die je niet wil onderbouwen. Daarnaast als ik al onnozel ben en jij kunt daar niet tegenop dat is het wel erg met je gesteld dat je een discussie niet kunt winnen.quote:Op zondag 20 september 2015 19:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Tegen zoveel onnozelheid kan ik niet op.
Waarom zou dat nou weer relevant zijn?quote:Op zondag 20 september 2015 19:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je houdt je van de domme.
Je weet ook wel dat ze allemaal over land komen. Als ze toch door de lucht zijn gekomen, kunnen ze dat gemakkelijk aantonen.
Ze krijgen opvang van Nederland dan hebben ze toch contact opgenomen met de autoriteiten, dat onze overheid ze niet meteen kan registreren maakt die mensen niet strafbaar.quote:Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Mits direct vanuit een onveilig land en meteen de autoriteiten worden opgezocht, lees ik. Wie vanuit Turkije zonder toestemming naar Griekenland gaat en wil doorreizen naar Nederland valt daar dus in meerdere opzichten niet onder, lijkt me.
Maar dat is dus verder iets voor de Griekse politie.
Volgens mij zou het best mogelijk zijn voor Nederland om uit Schengen te stappen, Duitsland en België compleet als veilige derdelanden en herkomstlanden te benoemen en op grond daarvan iedereen zonder visum gelijk aan de grens tegen te houden.quote:Op zondag 20 september 2015 19:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Beweringen vanuit de onderbuik, ze zijn nog niet eens geregistreerd en je kunt dus niet eens weten over wie het gaat.
Zoals ik al zei. Je houdt je bewust van de domme nu, want je snapt het echt wel.quote:Op zondag 20 september 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou dat nou weer relevant zijn?
Voor de niet-strafbaarheid volgens het vluchtelingenverdrag is óók vereist dat ze direct uit een gevaarlijk land komen. Direct naar de autoriteiten gaan is niet genoeg.quote:Op zondag 20 september 2015 19:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze krijgen opvang van Nederland dan hebben ze toch contact opgenomen met de autoriteiten, dat onze overheid ze niet meteen kan registreren maakt die mensen niet strafbaar.
Straat haaks op wat het SCP voor pleit:quote:Op zondag 20 september 2015 18:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Kwestie van tijd voor dat het met dit soort grapjes af is gelopen.quote:SCP-directeur: geef burger meer inspraak over komst vluchtelingen
Burgers moeten meer inspraak krijgen in de manier waarop gemeenten vluchtelingen opvangen. Daarvoor pleit Kim Putters, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) vandaag in Trouw.
bron
Dat is een prima plan.quote:Op zondag 20 september 2015 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij zou het best mogelijk zijn voor Nederland om uit Schengen te stappen, Duitsland en België compleet als veilige derdelanden en herkomstlanden te benoemen en op grond daarvan iedereen zonder visum gelijk aan de grens tegen te houden.
Heeft natuurlijk wel (te) grote praktische bezwaren.
Nee dan kan het nog niet want het terugsturen op basis van Dublin III kan pas na een beperkt onderzoek. Er kunnen ook nog andere redenen zijn waarom men niet op basis van Dublin III kan terugsturen naar een ander land. Die link heb ik eerder al gegeven.quote:Op zondag 20 september 2015 19:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij zou het best mogelijk zijn voor Nederland om uit Schengen te stappen, Duitsland en België compleet als veilige derdelanden en herkomstlanden te benoemen en op grond daarvan iedereen zonder visum gelijk aan de grens tegen te houden.
Heeft natuurlijk wel (te) grote praktische bezwaren.
Maar ik heb het toch niet over terugsturen, maar over überhaupt niet het land in laten?quote:Op zondag 20 september 2015 19:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dan kan het nog niet want het terugsturen op basis van Dublin III kan pas na een beperkt onderzoek. Er kunnen ook nog andere redenen zijn waarom men niet op basis van Dublin III kan terugsturen naar een ander land. Die link heb ik eerder al gegeven.
Aha.quote:Article 3
Access to the procedure for examining an application for
international protection
1. Member States shall examine any application for international
protection by a third-country national or a stateless
person who applies on the territory of any one of them,
including at the border or in the transit zones.
Dat onderzoek kan geautomatiseerd worden. Aanvraag invoeren, afwijzing rolt uit de printer doordat de computersoftware aan de hand van de gegevens heeft bepaald dat de aanvrager hier niet thuis hoort.quote:Op zondag 20 september 2015 19:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dan kan het nog niet want het terugsturen op basis van Dublin III kan pas na een beperkt onderzoek. Er kunnen ook nog andere redenen zijn waarom men niet op basis van Dublin III kan terugsturen naar een ander land. Die link heb ik eerder al gegeven.
Dan heb je als vreemdeling nog het recht een asielaanvraag te doen en moet onderzocht worden of je dat recht op asiel hebt.quote:Op zondag 20 september 2015 19:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar ik heb het toch niet over terugsturen, maar over überhaupt niet het land in laten?
jajaja zie ninja-edit.quote:Op zondag 20 september 2015 20:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan heb je als vreemdeling nog het recht een asielaanvraag te doen en moet onderzocht worden of je dat recht op asiel hebt.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je naar mij toe maar allemaal beweringen blijft doen, het moet je nu toch zo langzaam aan wel duidelijk zijn dat het mij niet gaat om wat je zegt maar om waarom je het zegt. Jouw beweringen zonder onderbouwing zijn gewoon totaal onbelangrijk want het is mij al duidelijk wat jouw mening over dit onderwerp is.quote:Op zondag 20 september 2015 20:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat onderzoek kan geautomatiseerd worden. Aanvraag invoeren, afwijzing rolt uit de printer doordat de computersoftware aan de hand van de gegevens heeft bepaald dat de aanvrager hier niet thuis hoort.
Nu begrijp ik waarom je ontkent dat al die zgn. "vluchtelingen" geen vluchtelingen zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 20:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je naar mij toe maar allemaal beweringen blijft doen, het moet je nu toch zo langzaam aan wel duidelijk zijn dat het mij niet gaat om wat je zegt maar om waarom je het zegt. Jouw beweringen zonder onderbouwing zijn gewoon totaal onbelangrijk want het is mij al duidelijk wat jouw mening over dit onderwerp is.
Juist in kleine dorpjes is het gevaar van buitenlandse overheersing levensgroot.quote:Op zondag 20 september 2015 19:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een prima analyse. In Nederland is de multikul niet meer te vermijden; zelfs in de kleinste dorpjes kopvodden en/of azc's.
De wal keert het schip. Als we straks 100% van het BNP kwijt zijn aan de opvang van illegalen, zal er hopelijk een keer een lichtje gaan schijnen in huize Samsom.quote:Op zondag 20 september 2015 19:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nog meer geld voor illegalen: 'Meer geld voor opvang indien nodig'
Als je dat zegt wordt je weggezet als "xenofoob".quote:Op zondag 20 september 2015 20:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Juist in kleine dorpjes is het gevaar van buitenlandse overheersing levensgroot.
Je zal maar in zo'n dorp wonen als Oranje, ik geloof 140 inwoners normaal, nu met 700 asielzoekers erbij. De hel op aarde dus.
Als Griekenland (en andere onderweglanden) dan niet netjes de registratie met afname van de vingerafdrukken heeft uitgevoerd, dan gebeurt dat dus niet.quote:Op zondag 20 september 2015 20:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat onderzoek kan geautomatiseerd worden. Aanvraag invoeren, afwijzing rolt uit de printer doordat de computersoftware aan de hand van de gegevens heeft bepaald dat de aanvrager hier niet thuis hoort.
Ja, die flauwekul ken ik.quote:Op zondag 20 september 2015 20:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je dat zegt wordt je weggezet als "xenofoob".
Wat is er tegen buitenlanders? Waarom maken 700 asielzoekers een hel op aarde? Het zijn toch mensen? Dat soort prietpraat
Daarom zijn ze ook zo bang voor registratie in Hongarije. Nood breekt wet, gewoon zonder registratie terugsturen naar Turkije.quote:Op zondag 20 september 2015 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Als Griekenland (en andere onderweglanden) dan niet netjes de registratie met afname van de vingerafdrukken heeft uitgevoerd, dan gebeurt dat dus niet.
En dan heb je dus een probleem, lijkt me. Want dan kun je wel zeggen dat diegene terug naar Duitsland of België moet, maar via het Dublin-verdrag zijn dan in principe die landen niet, maar is juist Nederland verantwoordelijk.
Je begrijpt alleen nog steeds niet dat ik niets kan met jouw kreten omdat je nog steeds niet opschrijft waarom je het opschrijft. Ik kan nu alleen maar gokken dat het je eindelijk duidelijk is geworden wat de definitie van het begrip vluchteling is en dat je eindelijk snapt dat een reis door veilige derde landen of door Dublin III landen niets verandert aan het zijn van vluchteling maar wel gevolgen kan hebben voor de behandeling van het asielverzoek van de vluchteling. Ik gok overigens dat je het nog steeds niet begrijpt.quote:Op zondag 20 september 2015 20:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nu begrijp ik waarom je ontkent dat al die zgn. "vluchtelingen" geen vluchtelingen zijn.
De eenvoudigste, goedkoopste en beste oplossing is die van Hongarije: een groot hek van prikkeldraad of mesjesdraad langs de grenzen van de Schengenzone.quote:Op zondag 20 september 2015 20:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daarom zijn ze ook zo bang voor registratie in Hongarije. Nood breekt wet, gewoon zonder registratie terugsturen naar Turkije.
De hele dag zit je over regels te mierenneuken en nou is het ineens "nood breekt wet"?quote:Op zondag 20 september 2015 20:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daarom zijn ze ook zo bang voor registratie in Hongarije. Nood breekt wet, gewoon zonder registratie terugsturen naar Turkije.
Zodra iemand in een veilig land is aangekomen, bijvoorbeeld Turkije, is hij geen vluchteling meer.quote:Op zondag 20 september 2015 20:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je begrijpt alleen nog steeds niet dat ik niets kan met jouw kreten omdat je nog steeds niet opschrijft waarom je het opschrijft. Ik kan nu alleen maar gokken dat het je eindelijk duidelijk is geworden wat de definitie van het begrip vluchteling is en dat je eindelijk snapt dat een reis door veilige derde landen of door Dublin III landen niets verandert aan het zijn van vluchteling maar wel gevolgen kan hebben voor de behandeling van het asielverzoek van de vluchteling. Ik gok overigens dat je het nog steeds niet begrijpt.
Behalve Igen en Wespensteek.quote:Op zondag 20 september 2015 20:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Zodra iemand in een veilig land is aangekomen, bijvoorbeeld Turkije, is hij geen vluchteling meer.
Daar zijn alle deskundigen het over eens.
Ook weer van die loze kreten. Kom dan eens met de onderbouwing van die stelling, als je zoveel deskundigen hebt gehoord daarover heb je vast wel ergens de onderbouwing gelezen.quote:Op zondag 20 september 2015 20:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Zodra iemand in een veilig land is aangekomen, bijvoorbeeld Turkije, is hij geen vluchteling meer.
Nee, die vinden dat je de rest van je leven kunt blijven dóórvluchten, zolang dat zo uitkomt.quote:Op zondag 20 september 2015 20:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Behalve Igen en Wespensteek.
Wat evident is, hoeft niet onderbouwd te worden. Gras is groen, sneeuw is wit, een mens in een veilig land is geen vluchteling.quote:Op zondag 20 september 2015 20:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook weer van die loze kreten. Kom dan eens met de onderbouwing van die stelling, als je zoveel deskundigen hebt gehoord daarover heb je vast wel ergens de onderbouwing gelezen.
Jawel, juist op het moment dat iemand zijn eigen land uitvlucht en in een veilig land aankomt is het wél een vluchteling.quote:Op zondag 20 september 2015 20:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, dan is hij een vluchteling geweest.quote:Op zondag 20 september 2015 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, juist op het moment dat iemand zijn eigen land uitvlucht en in een veilig land aankomt is het wél een vluchteling.
Klopt.quote:Op zondag 20 september 2015 20:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, juist op het moment dat iemand zijn eigen land uitvlucht en in een veilig land aankomt is het wél een vluchteling.
Zo evident is het niet:quote:Op zondag 20 september 2015 20:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat evident is, hoeft niet onderbouwd te worden. Gras is groen, sneeuw is wit, een mens in een veilig land is geen vluchteling.
http://www.unhcr.org/4ec262df9.htmlquote:It defines a refugee as a person who is outside his or her country of nationality or habitual residence; has a well-founded fear of being persecuted because of his or her race, religion,
nationality, membership of a particular social group or political opinion; and is unable or unwilling to avail him or herself of the protection of that country, or to return there, for fear of persecution (see Article 1A(2)).
Het is natuurlijk de grootste onzin dat vluchtelingen zomaar een land uit mogen kiezen. Het is geen vakantie!!quote:Op zondag 20 september 2015 20:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zo evident is het niet:
[..]
http://www.unhcr.org/4ec262df9.html
Ik zie niets staan over het bereiken van een veilig land of reizen door een veilig land staan. Zou ook raar zijn overigens want dan hoeft dat land ze meteen geen asiel meer te geven omdat ze dan geen vluchteling meer zijn.
Wat is DE waarheid? En wat heeft liberaal ermee te maken?quote:Op zondag 20 september 2015 20:23 schreef Ali_boo het volgende:
Liberalen zijn allergisch voor de waarheid
Discussiëren met hun heeft heen enkele zin
Jawel. Volgens die VN-conventie waar je het steeds maar over hebt, is een vluchteling iemand die:quote:Op zondag 20 september 2015 20:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt.
Als hij vervolgens doorreist naar een ander veilig land, dan is hij geen vluchteling meer.
Iemand die buiten zijn eigen land is en daar niet terug naartoe kan dus. Ook iemand die van een veilig derde land naar een ander land reist blijft dus vluchteling.quote:owing to wellfounded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality,
membership of a particular social group or political opinion, is outside the country of his nationality and is unable or, owing to such fear, is unwilling to avail himself of the protection of that country; or who, not having a nationality and being outside the country of his former habitual residence as a result of such events, is unable or, owing to such fear, is unwilling to return to it.
Mja, dat ziet men natuurlijk als vakantie, zoals hierboven al boos gesuggereerd werd...quote:Op zondag 20 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Volgens die VN-conventie waar je het steeds maar over hebt, is een vluchteling iemand die:
[..]
Iemand die buiten zijn eigen land is en daar niet terug naartoe kan dus. Ook iemand die van een veilig derde land naar een ander land reist blijft dus vluchteling.
Het is leuk dat je wat beweringen doet, ik ben het zelfs een keer met je eens het is inderdaad geen vakantie.quote:Op zondag 20 september 2015 20:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de grootste onzin dat vluchtelingen zomaar een land uit mogen kiezen. Het is geen vakantie!!
Ja goed gevonden, behalve dat je bij een vakantie ook vaak weer naar huis gaat.quote:Op zondag 20 september 2015 20:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mja, dat ziet men natuurlijk als vakantie, zoals hierboven al boos gesuggereerd werd...
Ze moeten zich melden en jij denkt dat die mensen, sommigen wetende dat ze niet zouden mogen blijven, zich gaan melden? Hoe naief kun je zijn?quote:Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee ze moeten zich melden, dat hebben ze gedaan want ze krijgen opvang, dat Nederland nog niet de tijd heeft gehad ze te registreren is natuurlijk niet hun schuld.
Het was niet mijn bewering. Een vakantie hoort leuk te zijn voor iedereen. Wat er nu gebeurt ziet er meer uit als het obligate familie kerstdiner. Met de verplichte oom met een slok teveel op....quote:Op zondag 20 september 2015 20:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja goed gevonden, behalve dat je bij een vakantie ook vaak weer naar huis gaat.
Grappig weer jij denkt dat ik iets denk, mag ik weten hoe je erbij komt dat ik dat zou denken? Overigens worden er genoeg asielverzoeken afgewezen en ik denk inderdaad dat een aantal van die mensen best weten dat het waarschijnlijk is dat dat zou gebeuren. Als jij vindt dat ik daarom naïef ben dan is dat maar zo.quote:Op zondag 20 september 2015 20:31 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Ze moeten zich melden en jij denkt dat die mensen, sommigen wetende dat ze niet zouden mogen blijven, zich gaan melden? Hoe naief kun je zijn?
Ja een verplicht kerstdiner met een tafel met een bordje met een cracker. Het is al even karig dus moest de familie het crackertje delen.quote:Op zondag 20 september 2015 20:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het was niet mijn bewering. Een vakantie hoort leuk te zijn voor iedereen. Wat er nu gebeurt ziet er meer uit als het obligate familie kerstdiner. Met de verplichte oom met een slok teveel op....
Vandaar dat ze ook niet zomaar zonder papieren overal de grens over mogen.quote:Op zondag 20 september 2015 20:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de grootste onzin dat vluchtelingen zomaar een land uit mogen kiezen. Het is geen vakantie!!
Nee, in dit geval is het precies andersom. De treurigheid van sommige users in deze reeks is onvoorstelbaar. Er wordt serieus gezegd dat er een tweede kristallnacht aan zit te komen, en dat deze door de migranten begonnen zal worden. Daarnaast wordt aan de hand van een satirisch stukje van Youp van het Hek de suggestie gewekt dat Nederlandse vrouwen serieus voor deze immigratie zijn, want dan worden ze eindelijk bezwangerd door een avontuurlijke buitenlander. Oh, en iedere man die geen probleem zou hebben met immigratie is potentieel homo. Nog nooit zulke debiele onzinnigheid gelezen in lange tijd. Ik zit deze hele reeks echt met stijgende verbazing te lezen. Geen enkele praktische of haalbare oplossing, alleen maar schreeuwen om "eruit met dat volk!"quote:Op zondag 20 september 2015 20:35 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja een verplicht kerstdiner met een tafel met een bordje met een cracker. Het is al even karig dus moest de familie het crackertje delen.
Toen kwam de dronken oom aan, en heeft al zijn vrienden meegenomen. Hij komt even kijken of het leuk genoeg is, want dan zouden de vriendin en kinders van het gezelschap ook meekomen. Vervolgens is oom het laatste gekomen, dus hij eist dat hij recht heeft op 50% van de cracker anders pleegt hij zelfmoord.
Je overdrijft nu wel erg enorm, kan me totaal niet vinden in jouw voorbeelden terwijl ik dit ook gewoon volg. Ben vandaag wat minder actief geweest dus kan wat gemist hebben.quote:Op zondag 20 september 2015 20:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, in dit geval is het precies andersom. De treurigheid van sommige users in deze reeks is onvoorstelbaar. Er wordt serieus gezegd dat er een tweede kristallnacht aan zit te komen, en dat deze door de migranten begonnen zal worden. Daarnaast wordt aan de hand van een satirisch stukje van Youp van het Hek de suggestie gewekt dat Nederlandse vrouwen serieus voor deze immigratie zijn, want dan worden ze eindelijk bezwangerd door een avontuurlijke buitenlander. Oh, en iedere man die geen probleem zou hebben met immigratie is potentieel homo. Nog nooit zulke debiele onzinnigheid gelezen in lange tijd. Ik zit deze hele reeks echt met stijgende verbazing te lezen. Geen enkele praktische of haalbare oplossing, alleen maar schreeuwen om "eruit met dat volk!"
Dan heb je inderdaad wat gemist.quote:Op zondag 20 september 2015 20:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je overdrijft nu wel erg enorm, kan me totaal niet vinden in jouw voorbeelden terwijl ik dit ook gewoon volk. Ben vandaag wat minder actief geweest dus kan wat gemist hebben.
Dan heb je idd wat gemistquote:Op zondag 20 september 2015 20:44 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je overdrijft nu wel erg enorm, kan me totaal niet vinden in jouw voorbeelden terwijl ik dit ook gewoon volg. Ben vandaag wat minder actief geweest dus kan wat gemist hebben.
Een oplossing is best geboden, we flikkeren de grenzen dicht voor iedereen en laten ze naar gelang onze capaciteit binnen. Die oplossing kwam van mij namelijk.
Wel mensen met hele andere waarden en normen. 700 asielzoekers op zo weinig inwoners daar komt echt niets goeds van hoor. Kortom ze horen hier niet, we kunnen hier godverdomme wel half Afrika opnemen als we dan toch alle mensen moeten opvangen die op de vlucht zijn voor oorlog. Zelfs in Syrië zelf zijn er relatief veilige gebieden waar deze mensen nog naar toe hadden kunnen gaan. Onderweg komt men door Turkije, Griekenland, Servië, Montenegro en geen van die landen is goed genoeg? Nog niet te spreken over landen als Saudi Arabië, Oman en de Verenigde Arabische Emiraten waar het ook prima zou moeten zijn. Het moge toch duidelijk zijn dat deze mensen op zoek zijn naar meer?quote:Op zondag 20 september 2015 20:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je dat zegt wordt je weggezet als "xenofoob".
Wat is er tegen buitenlanders? Waarom maken 700 asielzoekers een hel op aarde? Het zijn toch mensen? Dat soort prietpraat
Zou prima kunnen, Hongarije kan het toch ook?quote:Op zondag 20 september 2015 20:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan heb je idd wat gemist
En even voor de duidelijkheid; grenzen dicht voor 100% is simpelweg fysiek en financieel onhaalbaar. Hoe zie je het voor je om de gehele grens van Europa te voorzien van een hek (let wel, ook daar klimmen ze overheen), voorzien van wachtorens ed, 24/7 bemand. Dat kan gewoon niet. Dus hou gewoon op met dat 'grenzen dicht!' argument. Het is net zo debiel als 'Ze hebben wel allemaal een Iphone!' verhaal. Alsof jij je telefoon weg gaat gooien zodra je je tas pakt.
Een discussie hebben over deze problematiek is meer dan prima, maar laat de bullshit en onzin erbuiten.
Nee, Hongarije kan het nog steeds niet want ze komen nog steeds binnen. En dan hebben we het slechts over een paar kilometer.quote:Op zondag 20 september 2015 20:55 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zou prima kunnen, Hongarije kan het toch ook?
En kap even met het alleenrecht te eisen op dit onderwerp gast. Ben je wel goed snik?
Ooit wel eens van Australië gehoord? Daar heeft het wel gewerkt zonder veel kosten. Het gaat maar om een paar echte vaarroutes die worden gebruikt. Patrouilleer deze routes veelvuldig voor een tweetal weken en het aantal boten en zogenoemde asielzoekers zal radicaal afnemen. Daarna kan de operationele kracht ook weer worden teruggeschroefd. Indien het blijkt dat meer mensen weer de overtocht wagen schroef je de mankracht en schepen weer op.quote:Op zondag 20 september 2015 20:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En even voor de duidelijkheid; grenzen dicht voor 100% is simpelweg fysiek en financieel onhaalbaar. Hoe zie je het voor je om de gehele grens van Europa te voorzien van een hek (let wel, ook daar klimmen ze overheen), voorzien van wachtorens ed, 24/7 bemand. Dat kan gewoon niet. Dus hou gewoon op met dat 'grenzen dicht!' argument. Het is net zo debiel als 'Ze hebben wel allemaal een Iphone!' verhaal. Alsof jij je telefoon weg gaat gooien zodra je je tas pakt.
Een discussie hebben over deze problematiek is meer dan prima, maar laat de bullshit en onzin erbuiten.
Je hebt het over dat een discussie over deze problematiek prima is, maar bullshit als grenzen dicht erbuiten (haha) moet worden gelaten.quote:Op zondag 20 september 2015 20:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, Hongarije kan het nog steeds niet want ze komen nog steeds binnen. En dan hebben we het slechts over een paar kilometer.
En ik eis niks, ik geef alleen praktische bezwaren aan. En ik ben je gast niet.
Bij Hongarije komen ze binnen omdat Hongarije zich gedwongen voelt om er een paar weer binnen te laten (of ze gaan rellen, zie eerder deze week). Hongarije is het voorbeeld dat een goedkoop hek perfect werkt. Alleen is het stoppen van de vaarroutes praktisch een beter alternatief.quote:Op zondag 20 september 2015 20:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, Hongarije kan het nog steeds niet want ze komen nog steeds binnen. En dan hebben we het slechts over een paar kilometer.
En ik eis niks, ik geef alleen praktische bezwaren aan. En ik ben je gast niet.
Het is al meerdere malen door meerdere users in ditzelfde draadje aangetoond dat deze werkwijze miljarden meer kost en daarnaast ook nog een afhankelijk is van de medewerking van andere landen. Daarnaast is de vergelijking Australie - Groot eiland met Europa - geen groot eiland ook al niet correct.quote:Op zondag 20 september 2015 20:59 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ooit wel eens van Australië gehoord? Daar heeft het wel gewerkt zonder veel kosten. Het gaat maar om een paar echte vaarroutes die worden gebruikt. Patrouilleer deze routes veelvuldig voor een tweetal weken en het aantal boten en zogenoemde asielzoekers zal radicaal afnemen. Daarna kan de operationele kracht ook weer worden teruggeschroefd. Indien het blijkt dat meer mensen weer de overtocht wagen schroef je de mankracht en schepen weer op.
Dat het volgens jij niet zou moeten gebeuren betekent niet dat het niet mogelijk is. Australië is het beste bewijs.
Ach die betreffende persoon is wereldvreemd en heeft blijkbaar ook niet het nieuws bijgehouden. Hongarije is juist zo vaak bekritiseerd omdat het hek beter werkte dan gedacht. Je kunt met nog zo veel redelijke argumenten aankomen, maar waarschijnlijk zal de persoon in kwestie toch vasthouden aan zijn eigen wereld van onbetwistbare waarheden.quote:Op zondag 20 september 2015 21:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je hebt het over dat een discussie over deze problematiek prima is, maar bullshit als grenzen dicht erbuiten (haha) moet worden gelaten.
Probeer je hier niet, als een echte Rutte, de discussie te vullen met door jouw goedgekeurde meningen en onderwerpen?
Ga toch weg gast.
Oh dan zou ik dat bewijs wel eens willen zien.quote:Op zondag 20 september 2015 21:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is al meerdere malen door meerdere users in ditzelfde draadje aangetoond dat deze werkwijze miljarden meer kost en daarnaast ook nog een afhankelijk is van de medewerking van andere landen. Daarnaast is de vergelijking Australie - Groot eiland met Europa - geen groot eiland ook al niet correct.
En ik zeg nergens dat iets niet zou moeten gebeuren, lees even wat ik typ. Ik zeg dat het simpelweg fysiek en financieel onhaalbaar zal zijn. C'est tout.
Wat fysiek en financieel niet onhaalbaar zou zijn is er actief aan bijdragen dat al die mensen geen reden meer zouden hebben om hier te komen. Maar ja, daar wil niemand aan.
Wat is grenzen dicht dan? Zie je het echt voor je? Wat bedoel je met grenzen dicht?quote:Op zondag 20 september 2015 21:00 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Je hebt het over dat een discussie over deze problematiek prima is, maar bullshit als grenzen dicht erbuiten (haha) moet worden gelaten.
Probeer je hier niet, als een echte Rutte, de discussie te vullen met door jouw goedgekeurde meningen en onderwerpen?
Ga toch weg gast.
true that, ik ga even etenquote:Op zondag 20 september 2015 21:04 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ach die betreffende persoon is wereldvreemd en heeft blijkbaar ook niet het nieuws bijgehouden. Hongarije is juist zo vaak bekritiseerd omdat het hek beter werkte dan gedacht. Je kunt met nog zo veel redelijke argumenten aankomen, maar waarschijnlijk zal de persoon in kwestie toch vasthouden aan zijn eigen wereld van onbetwistbare waarheden.
Dat kun je zelf opzoeken, zelfs in deze reeks.quote:Op zondag 20 september 2015 21:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh dan zou ik dat bewijs wel eens willen zien.
Wat kost een meter hek bijvoorbeeld?
Omdat wij geen groot eiland zijn is het bij ons dus alleen maar makkelijker om die paar realistische vaarroutes te blokkeren. Ik zou het bewijs wel eens willen zien ja.quote:Op zondag 20 september 2015 21:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het is al meerdere malen door meerdere users in ditzelfde draadje aangetoond dat deze werkwijze miljarden meer kost en daarnaast ook nog een afhankelijk is van de medewerking van andere landen. Daarnaast is de vergelijking Australie - Groot eiland met Europa - geen groot eiland ook al niet correct.
En ik zeg nergens dat iets niet zou moeten gebeuren, lees even wat ik typ. Ik zeg dat het simpelweg fysiek en financieel onhaalbaar zal zijn. C'est tout.
Wat fysiek en financieel niet onhaalbaar zou zijn is er actief aan bijdragen dat al die mensen geen reden meer zouden hebben om hier te komen. Maar ja, daar wil niemand aan.
Ok, ik ben wereldvreemdquote:Op zondag 20 september 2015 21:04 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ach die betreffende persoon is wereldvreemd en heeft blijkbaar ook niet het nieuws bijgehouden. Hongarije is juist zo vaak bekritiseerd omdat het hek beter werkte dan gedacht. Je kunt met nog zo veel redelijke argumenten aankomen, maar waarschijnlijk zal de persoon in kwestie toch vasthouden aan zijn eigen wereld van onbetwistbare waarheden.
Gezien je incorrecte conclusie dat het Hongaars hek niet werkt wel ja. Uit elk nieuwsbericht is gebleken dat het hek juist wel goed werkt. Helaas te goed voor veel mensen.quote:
Volgens mij is dat wel het laatste wat Nederland gaat doen.quote:Op zondag 20 september 2015 21:07 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Gezien je incorrecte conclusie dat het Hongaars hek niet werkt wel ja. Uit elk nieuwsbericht is gebleken dat het hek juist wel goed werkt. Helaas te goed voor veel mensen.
Aangezien de aantallen nog niet afnemen maar er gewoon omheen gaan lijkt me de stelling dat dat hek een succes is juist nogal voorbarig. Nogmaals de vraag, hoe zie je het voor je, een hek om heel Europa, inclusief de gehele kustlijn, alle eilanden? 24 uur per dag bewaakt. Denk je echt dat dat haalbaar is?quote:Op zondag 20 september 2015 21:07 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Gezien je incorrecte conclusie dat het Hongaars hek niet werkt wel ja. Uit elk nieuwsbericht is gebleken dat het hek juist wel goed werkt. Helaas te goed voor veel mensen.
Klopt, ik denk ook niet dat wij dit in de voorzienbare toekomst gaan doen. De prescriptieve vraag of we het zouden moeten doen staat natuurlijk los van de vraag of we het gaan doen. Daarnaast is Nederland ook irrelevant omdat het slechts om de buitengrenzen van de EU gaat.quote:Op zondag 20 september 2015 21:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel het laatste wat Nederland gaat doen.
Ja de enige reden waarom het voor Hongarije zelf werkt is omdat ze zelf een hek hebben neergezet. Dat de buurlanden totaal in de shit kwamen maakte ze verder niet uit.quote:Op zondag 20 september 2015 21:12 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Klopt, ik denk ook niet dat wij dit in de voorzienbare toekomst gaan doen. De prescriptieve vraag of we het zouden moeten doen staat natuurlijk los van de vraag of we het gaan doen. Daarnaast is Nederland ook irrelevant omdat het slechts om de buitengrenzen van de EU gaat.
Ze zijn inderdaad afgeweken naar alternatieve routes en ontwijken zo het hek. Blijkbaar loont het niet om een illegale oversteek te riskeren, aangezien ze nu een omweg maken van een aantal honderden kilometers. Dit verklaart ook het feit dat er geen afzwakking heeft plaatsgevonden in de constante stroom van vluchtelingen die arriveren in Duitsland. Een hek werkt natuurlijk alleen maar als de gehele grens is bedekt.quote:Op zondag 20 september 2015 21:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Aangezien de aantallen nog niet afnemen maar er gewoon omheen gaan lijkt me de stelling dat dat hek een succes is juist nogal voorbarig. Nogmaals de vraag, hoe zie je het voor je, een hek om heel Europa, inclusief de gehele kustlijn, alle eilanden? 24 uur per dag bewaakt. Denk je echt dat dat haalbaar is?
Klopt, daarvoor ontvangen ze nu ook veel kritiek. Unilateraal besluiten nemen is inderdaad niet handig.quote:Op zondag 20 september 2015 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja de enige reden waarom het voor Hongarije zelf werkt is omdat ze zelf een hek hebben neergezet. Dat de buurlanden totaal in de shit kwamen maakte ze verder niet uit.
Dit is niet zo'n zeldzame verschijning.quote:Op zondag 20 september 2015 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat de buurlanden totaal in de shit kwamen maakte ze verder niet uit.
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoe zie je dat haalbaar worden, een hek - letterlijk en figuurlijk - om heel Europa?quote:Op zondag 20 september 2015 21:14 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad afgeweken naar alternatieve routes en ontwijken zo het hek. Blijkbaar loont het niet om een illegale oversteek te riskeren, aangezien ze nu een omweg maken van een aantal honderden kilometers. Dit verklaart ook het feit dat er geen afzwakking heeft plaatsgevonden in de constante stroom van vluchtelingen die arriveren in Duitsland. Een hek werkt natuurlijk alleen maar als de gehele grens is bedekt.
Nee maar dan snap je toch dat het argument van grenzen dicht en een hek eigenlijk verder niks oplossen. Je geeft zelf al aan dat de gehele grens moet worden afgesloten. Hoe realistisch is dat?quote:Op zondag 20 september 2015 21:15 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Klopt, daarvoor ontvangen ze nu ook veel kritiek. Unilateraal besluiten nemen is inderdaad niet handig.
Die kunnen toch ook gewoon een hek neerzetten?quote:Op zondag 20 september 2015 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja de enige reden waarom het voor Hongarije zelf werkt is omdat ze zelf een hek hebben neergezet. Dat de buurlanden totaal in de shit kwamen maakte ze verder niet uit.
Je moet natuurlijk hoge straffen zetten op illegale grensoverschrijding.quote:Op zondag 20 september 2015 21:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar dan snap je toch dat het argument van grenzen dicht en een hek eigenlijk verder niks oplossen. Je geeft zelf al aan dat de gehele grens moet worden afgesloten. Hoe realistisch is dat?
Het wordt pas helemaal een knullige "oplossing" als ze straks gedwongen worden de vluchtelingen op te vangen, met het hek dwingen ze eigenlijk af dat Dublin wordt aangepast. Ze maakten kosten voor het hek, weet iemand trouwens wat het gekost heeft?, en moeten desondanks vluchtelingen opnemen. Mogelijk volgen ook nog wat rechtszaken wegens het hek en het niet nakomen van verplichtingen.quote:Op zondag 20 september 2015 21:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Erm...nee. Dat maak je er nu zelf van.quote:Op zondag 20 september 2015 21:18 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die kunnen toch ook gewoon een hek neerzetten?
Verder was het trouwens niet de vraag of we een hek zouden moeten neerzetten.
Er werd gesteld dat het niet mogelijk zou zijn de grens fysiek af te sluiten. Dat was in respons op mijn stelling dat de grens dicht moest, en naar capaciteit binnen gelaten moest worden.
Vervolgens werd er onderbouwd met nieuwsberichten dat een hek wel werkt in Hongarije.
Het bewijs van de tegenpartij dat een hek absoluut onhaalbaar is ontbreekt maar zou hier ergens in deze reeks van topics moeten rondzwerven.
Verder mocht er niet meer over afsluiten van grenzen gesproken worden want dat was onhaalbaar, en niet inhoudelijke bullshit.
Even een samenvatting van de kromheid
Preciesquote:Op zondag 20 september 2015 21:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het wordt pas helemaal een knullige "oplossing" als ze straks gedwongen worden de vluchtelingen op te vangen, met het hek dwingen ze eigenlijk af dat Dublin wordt aangepast. Ze maakten kosten voor het hek, weet iemand trouwens wat het gekost heeft?, en moeten desondanks vluchtelingen opnemen. Mogelijk volgen ook nog wat rechtszaken wegens het hek en het niet nakomen van verplichtingen.
Je hoeft natuurlijk geen hek om heel Europa te bouwen. De vaarroutes rond Griekenland blokkeren is veel efficiënter dan een hek en kost ook veel minder. Natuurlijk kun je het nooit waterdicht maken en zullen er altijd mensen blijven komen (zie Australië waar de stroom bijna nihil is geworden maar niet totaal is verdwenen). Dit is financieel gezien zeker haalbaar als je het relatief kleine gebied in ogenschouw neemt dat zou moeten worden gepatrouilleerd.quote:Op zondag 20 september 2015 21:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Hoe zie je dat haalbaar worden, een hek - letterlijk en figuurlijk - om heel Europa?
En daarbij ga ik nog niet eens op de - ook al eerder aangegeven - onjuiste aanname dat illegaal een grens oversteken je automatisch illegaal maakt waardoor je geen recht hebt op een asielprocedure.
Nogmaals, illegaal een grens overschrijden maakt jou geen illegaal. Wil je die hele internationale regelgeving ook overhoop gooien?quote:Op zondag 20 september 2015 21:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk hoge straffen zetten op illegale grensoverschrijding.
NWS / EU wil asielzoeker verdelen #9 Waar migranten blijven komenquote:Op zondag 20 september 2015 21:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Erm...nee. Dat maak je er nu zelf van.
Vaarroutes blokkeren kan en mag niet zomaar in verband met vrije doorgang op zee. Er bestaat zoeits als internationaal maritiem recht. Een land kan dat niet zomaar eenzijdig opzeggen. Daarnaast, je moet ook de vindingrijkheid niet onderschatten van mensen die echt binnen willen en/of moeten komen. Die weten de zwakke plekken in dat 'hek' wel te vinden, desnoods proefondervindelijk.quote:Op zondag 20 september 2015 21:23 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk geen hek om heel Europa te bouwen. De vaarroutes rond Griekenland blokkeren is veel efficiënter dan een hek en kost ook veel minder. Natuurlijk kun je het nooit waterdicht maken en zullen er altijd mensen blijven komen (zie Australië waar de stroom bijna nihil is geworden maar niet totaal is verdwenen). Dit is financieel gezien zeker haalbaar als je het relatief kleine gebied in ogenschouw neemt dat zou moeten worden gepatrouilleerd.
Het volgende vraagstuk wordt Libië, wat inderdaad problematischer wordt. Maar gezien de significantie van Lampedusa lijkt het blokkeren van deze route al de grootste klus te klaren.
Gewoon de tekst deletenquote:Op zondag 20 september 2015 21:24 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Pardon dubbelpost, ik weet niet hoe ik dit kan verwijderen?
Lijkt mij in veel van de huidige gevallen weinig nut hebben bij vluchtelingen vanwege de strafuitsluitingsgrond op basis van artikel 31.quote:Op zondag 20 september 2015 21:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk hoge straffen zetten op illegale grensoverschrijding.
Internationaal maritiem recht gaat natuurlijk omtrent open wateren. Maar Griekenland heeft net zoals Australië wateren rondom haar eilanden die behoren tot Griekenland. In deze wateren kan Griekenland vrij patrouilleren zonder enig internationaal recht te overschrijden, het gaat immers om Grieks gebied.quote:Op zondag 20 september 2015 21:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Vaarroutes blokkeren kan en mag niet zomaar in verband met vrije doorgang op zee. Er bestaat zoeits als internationaal maritiem recht. Een land kan dat niet zomaar eenzijdig opzeggen. Daarnaast, je moet ook de vindingrijkheid niet onderschatten van mensen die echt binnen willen en/of moeten komen. Die weten de zwakke plekken in dat 'hek' wel te vinden, desnoods proefondervindelijk.
Met grenzen dicht hoeft niet per se een fysieke grens bedoeld te zijn. Het kan ook gewoon zijn dat mensen hier geen verblijfsvergunning krijgen en als ze opgepakt worden meteen terug op het vliegtuig gezet!quote:Op zondag 20 september 2015 20:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, leuk, een quote. Maar dat was een vraag, en niet eens alleen aan jou gericht.quote:Op zondag 20 september 2015 21:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
NWS / EU wil asielzoeker verdelen #9 Waar migranten blijven komen
Ook als het echte vluchtelingen zijn?quote:Op zondag 20 september 2015 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met grenzen dicht hoeft niet per se een fysieke grens bedoeld te zijn. Het kan ook gewoon zijn dat mensen hier geen verblijfsvergunning krijgen en als ze opgepakt worden meteen terug op het vliegtuig gezet!
Alleen is er daar nog een ander "probleem" je mag ze niet terugsturen:quote:Op zondag 20 september 2015 21:30 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Internationaal maritiem recht gaat natuurlijk omtrent open wateren. Maar Griekenland heeft net zoals Australië wateren rondom haar eilanden die behoren tot Griekenland. In deze wateren kan Griekenland vrij patrouilleren zonder enig internationaal recht te overschrijden, het gaat immers om Grieks gebied.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)gsturen.277827.lynkxquote:Vluchtelingen hebben recht op bescherming, ook als zij zich op zee bevinden. Dat heeft het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg aan Italië te verstaan gegeven.
Nu neem je aan dat wij deze mensen gelijk als vluchtelingen moeten beschouwen. Er zit veel speelruimte in het begrip vluchteling.quote:Op zondag 20 september 2015 21:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alleen is er daar nog een ander "probleem" je mag ze niet terugsturen:
[..]
https://www.nd.nl/nieuws/(...)gsturen.277827.lynkx
Dan nog hebben ze een probleem. Binnen nationale wateren mag je een schip niet zomaar terugsturen, er moet een gegronde reden voor zijn. Gezien de armoedige staat van die bootjes betekent terugsturen/slepen een doodsvonnis. En dat mag niet, zelfs als men het zou willen.quote:Op zondag 20 september 2015 21:30 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Internationaal maritiem recht gaat natuurlijk omtrent open wateren. Maar Griekenland heeft net zoals Australië wateren rondom haar eilanden die behoren tot Griekenland. In deze wateren kan Griekenland vrij patrouilleren zonder enig internationaal recht te overschrijden, het gaat immers om Grieks gebied.
Ik denk niet dat de vraag zou moeten zijn of het financieel haalbaar is, maar eerder of wij als het Europa het zouden moeten willen. De kosten zijn voor een groot bloc als de EU marginaal. Helemaal nu je je moet realiseren dat volledige operationele kracht beperkt blijft tot een paar weken. De boodschap is snel verspreid dat het niet mogelijk is onder migranten. Ik zeg niet totaal onmogelijk, maar wel tot die hoogte dat het de kosten niet meer waard is om nog een overtocht te riskeren.
Er zit erg weinig speelruimte in de juridische definitie van vluchteling en inderdaad een land moet dat dus onderzoeken als een asielaanvraag wordt gedaan.quote:Op zondag 20 september 2015 21:35 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Nu neem je aan dat wij deze mensen gelijk als vluchtelingen moeten beschouwen. Er zit veel speelruimte in het begrip vluchteling.
Die gegronde reden lijkt mij duidelijk, het illegaal binnentreden van een landsgrens. Wat je eventueel zou kunnen doen is je een overeenkomst aangaat met Turkije waarin je het recht verkrijgt om zelf de vluchtelingen terug te brengen naar Turkije. Weliswaar zal hier een financiële vergoeding voor tegenover staan. Het punt is dat deze gehele problematiek slechts twee weken hoeft te duren. Het nieuws dat iets onmogelijk is verspreidt zich net zo snel onder migranten als het nieuws dat Denemarken haar uitkeringen heeft verlaagd. Heel snel dus.quote:Op zondag 20 september 2015 21:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan nog hebben ze een probleem. Binnen nationale wateren mag je een schip niet zomaar terugsturen, er moet een gegronde reden voor zijn. Gezien de armoedige staat van die bootjes betekent terugsturen/slepen een doodsvonnis. En dat mag niet, zelfs als men het zou willen.
Nu kunnen we beargumenteren dat een paar duizend doden in de Middellandse zee het waard is om niet alleen ons maar ook de vluchtelingen het probleem te besparen om Europa binnen te komen, maar ik vrees niet dat het werkt en ik denk dat het vele malen duurder is aangezien we dit systeem aan zouden moeten houden zolang er rotzooi is in het M-O.
Het is al heel duidelijk gedefinieerd wat een vluchteling precies is door de internationale gemeenschap maar jij wilt speelruimte over mensen in een bootje? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?quote:Op zondag 20 september 2015 21:35 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Nu neem je aan dat wij deze mensen gelijk als vluchtelingen moeten beschouwen. Er zit veel speelruimte in het begrip vluchteling.
Nee hoor, in Turkije is geen oorlog en daardoor valt het zeker te betwijfelen of deze mensen nog als vluchtelingen moeten worden beschouwd.quote:Op zondag 20 september 2015 21:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zit erg weinig speelruimte in de juridische definitie van vluchteling en inderdaad een land moet dat dus onderzoeken als een asielaanvraag wordt gedaan.
Nogmaals, het illegaal betreden van een landsgrens maakt de persoon geen illegaal. Daar is de hele wetgeving niet op gebaseerd.quote:Op zondag 20 september 2015 21:43 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Die gegronde reden lijkt mij duidelijk, het illegaal binnentreden van een landsgrens. Wat je eventueel zou kunnen doen is je een overeenkomst aangaat met Turkije waarin je het recht verkrijgt om zelf de vluchtelingen terug te brengen naar Turkije. Weliswaar zal hier een financiële vergoeding voor tegenover staan. Het punt is dat deze gehele problematiek slechts twee weken hoeft te duren. Het nieuws dat iets onmogelijk is verspreidt zich net zo snel onder migranten als het nieuws dat Denemarken haar uitkeringen heeft verlaagd. Heel snel dus.
Beste Burbusse, ik citeer even het volgende beginsel: 'Een asielaanvraag kan worden afgewezen indien de aanvrager niet blijkt te voldoen aan die criteria (dan heet de aanvraag manifest ongegrond), maar ook omdat deze gearriveerd is via een ander veilig land, waar dan zijn aanvraag had moeten zijn ingediend en behandeld (veilig derde land- of land van eerste ontvangst-beginsel).'quote:Op zondag 20 september 2015 21:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nogmaals, het illegaal betreden van een landsgrens maakt de persoon geen illegaal. Daar is de hele wetgeving niet op gebaseerd.
Volgens jouw bijzonder ruime definitie is Turkije in oorlog, want IS heeft mortieraanvallen uitgevoerd die terecht kwamen op Turks grondgebied en heeft Turkije geschoten op Koerden die zich op Syrisch landgebied bevonden.quote:Op zondag 20 september 2015 21:44 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Nee hoor, in Turkije is geen oorlog en daardoor valt het zeker te betwijfelen of deze mensen nog als vluchtelingen moeten worden beschouwd.
Wat is mijn ruime definitie?quote:Op zondag 20 september 2015 21:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens jouw bijzonder ruime definitie is Turkije in oorlog, want IS heeft mortieraanvallen uitgevoerd die terecht kwamen op Turks grondgebied en heeft Turkije geschoten op Koerden die zich op Syrisch landgebied bevonden.
Of. Syrie is helemaal niet in oorlog, want er is geen formele oorlogsverklaring afgegeven.
Hoe cynisch wil je het hebben zeg?
Ja, mooi. Ik neem aan dat je de loophole ziet je eigen quote? En EU wetgeveing gaat in dit geval boven NL wetgeving.quote:Op zondag 20 september 2015 21:47 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Beste Burbusse, ik citeer even het volgende beginsel: 'Een asielaanvraag kan worden afgewezen indien de aanvrager niet blijkt te voldoen aan die criteria (dan heet de aanvraag manifest ongegrond), maar ook omdat deze gearriveerd is via een ander veilig land, waar dan zijn aanvraag had moeten zijn ingediend en behandeld (veilig derde land- of land van eerste ontvangst-beginsel).'
Het moge duidelijk zijn dat Turkije een veilig land is.
Ik volg slechts jouw argumentatie.quote:Op zondag 20 september 2015 21:49 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wat is mijn ruime definitie?
Door nu te stellen dat er in Turkije een oorlog plaatsvindt kan ik je helaas niet heel serieus nemen. In ieder geval zal het conflict in Turkije nooit de kwalificatie van oorlog doorstaan. Helaas klopt je punt gewoon niet.
Wat is dan mijn omschrijving van het begrip oorlog? Volgens mij heb ik die nog niet gegeven en kun je aldus moeilijk het volgende schrijven: "volgens jouw bijzonder ruime definitie is Turkije in oorlog".quote:Op zondag 20 september 2015 21:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik volg slechts jouw argumentatie.
"The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence.".quote:Op zondag 20 september 2015 21:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij in veel van de huidige gevallen weinig nut hebben bij vluchtelingen vanwege de strafuitsluitingsgrond op basis van artikel 31.
"The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence."
"The expression "coming directly" in Article 31(1), covers the situation of a person who enters the country in which asylum is sought directly from the country of origin, or from another country where his protection, safety and security could not be assured. It is understood that this term also covers a person who transits an intermediate country for a short period of time without having applied for, or received, asylum there. No strict time limit can be applied to the concept "coming directly" and each case must be judged on its merits."
Een goede oplossing is werk maken van de internationale samenwerking, kijken naar de verdragen en eventueel aanpassen. Als landen niet gaan registreren en vluchtelingen doorlaten of zoveel problemen hebben dat ze de toestroom niet aankunnen kun je die illegale grensoverschrijdingen niet meer afstraffen hoe hoog de straf ook is.
Nee, laat maar. Je probeert alles aan te sturen op simpelweg niks anders dan, ze hebben hier niks te zoeken. Eerst lap je internationale wetgeving aan je laars omdat het je niet aan staat, daarna wil je het begrip 'vluchteling' juridisch uitrekken totdat het begrip niet meer bestaat, en dan suggerreer je dat best nog wel meer internationale wetgeving aangepast/genegeerd kan worden in deze situatie.quote:Op zondag 20 september 2015 21:51 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wat is dan mijn omschrijving van het begrip oorlog? Volgens mij heb ik die nog niet gegeven en kun je aldus moeilijk het volgende schrijven: "volgens jouw bijzonder ruime definitie is Turkije in oorlog".
Misschien moet je eerst eens inlezen. Het beginsel dat ik inroep vloeit voort uit het internationaal recht. Specifieker ziet het op het Internationaal Verdrag betreffende de Status van Vluchtelingen.
Dan moet je wel bewijzen dat ze via Duitsland of België zijn gekomen, wat natuurlijk lastig wordt als Nederland het eerste land blijkt te zijn waar de persoon in kwestie geregistreerd is / een vingerafdruk heeft afgegeven.quote:Op zondag 20 september 2015 22:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
"The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence.".
Cruciaal stukje. In Duitsland en Belgie is geen oorlog.
Waar begin je nu weer over? Ontkracht mijn stelling nu eens voordat je begint met een emotioneel betoog. Als je niet juridisch bent onderbouwd moet je niet het recht gaan inroepen als rechtvaardiging. Blijkbaar klopt je stelling gewoon niet omdat je geen rekening hebt gehouden met het veilig derde land beginsel. Accepteer dit gewoon, het is niet erg om een keer een fout te maken.quote:Op zondag 20 september 2015 22:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, laat maar. Je probeert alles aan te sturen op simpelweg niks anders dan, ze hebben hier niks te zoeken. Eerst lap je internationale wetgeving aan je laars omdat het je niet aan staat, daarna wil je het begrip 'vluchteling' juridisch uitrekken totdat het begrip niet meer bestaat, en dan suggerreer je dat best nog wel meer internationale wetgeving aangepast/genegeerd kan worden in deze situatie.
En weet je wat het jammere is? Er is al meedere malen door meerdere mensen een suggestie aangegeven wat het probleem misschien op zou kunnen lossen. Niet alleen op Fok! trouwens. Geen hekken. Geen massale protsesten. Geen azc's in boerendorpen. Maar niemand gaat daar ook echt op in. Wat het meest trieste is van alles. Want weet je, we kunnen het nog zo heftig oneens zijn met elkaar. Maar het gewoon oneens zijn met elkaar lost niks op. Jij lost het niet op, ik los het niet op.
Deze mensen nemen die vluchtelingencrisis zo emotioneel op dat elke vorm van een helder beoordelingsvermogen ontbreekt. Ze roepen maar wat te pas en te onpas en gebruiken het recht om hun eigen gelijk te bevestigen en ontkennen de werking van het recht indien het recht een andere uitkomst laat zien. Vervolgens noemen ze andersdenkenden onwetend of intellectueel incapabel. Het blijven eigenaardige mensen.quote:Op zondag 20 september 2015 22:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
"The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence.".
Dat hoef ik niet eens te doen, dat is al meedere keren gedaan door anderen. Wil je nu echt een herhaling van zetten, gewoon omdat ik een andere user ben dan diegene die jou en anderen er al op wezen?quote:Op zondag 20 september 2015 22:05 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Waar begin je nu weer over? Ontkracht mijn stelling nu eens voordat je begint met een emotioneel betoog. Als je niet juridisch bent onderbouwd moet je niet het recht gaan inroepen als rechtvaardiging. Blijkbaar klopt je stelling gewoon niet omdat je geen rekening hebt gehouden met het veilig derde land beginsel. Accepteer dit gewoon, het is niet erg om een keer een fout te maken.
En als toevoeging hierop: natuurlijk zou dat eigenlijk wel moeten, maar voor een flink deel gebeurt het niet. Vandaar dat dus wordt gezegd dat de Dublin-afspraken niet werken en dat er dus iets anders nodig is. Wat ook de hele achtergrond is van het voorstel waar dit topic eigenlijk over gaat.quote:Op zondag 20 september 2015 22:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan moet je wel bewijzen dat ze via Duitsland of België zijn gekomen, wat natuurlijk lastig wordt als Nederland het eerste land blijkt te zijn waar de persoon in kwestie geregistreerd is / een vingerafdruk heeft afgegeven.
Ik geloof dat ik juist ontwetend genoemd werd door iemand. Wat oke is, but educate me then, gebruik het niet als een waardeoordeelquote:Op zondag 20 september 2015 22:08 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Deze mensen nemen die vluchtelingencrisis zo emotioneel op dat elke vorm van een helder beoordelingsvermogen ontbreekt. Ze roepen maar wat te pas en te onpas en gebruiken het recht om hun eigen gelijk te bevestigen en ontkennen de werking van het recht indien het recht een andere uitkomst laat zien. Vervolgens noemen ze andersdenkenden onwetend of intellectueel incapabel. Het blijven eigenaardige mensen.
Haha jezus, die mensen zijn echt gestoord.quote:Op zondag 20 september 2015 21:59 schreef Achterhoker het volgende:
https://ejbron.wordpress.(...)000-netto-per-maand/
Laat ze dan maar lekker verhongeren, ondankbaar tuig dat het is.
Wederom omdat je het zo moeilijk vindt. Je dacht dat deze mensen automatisch kunnen worden gekwalificeerd als vluchteling en dat het daardoor onmogelijk is om deze mensen terug te sturen. Ik geef heel gedegen aan dat het begrip vluchteling niet volledig is uitgekristalliseerd als het gaat om mensen die in Griekenland arriveren per boot. Om mijn stelling kracht bij te zetten laat ik je zien dat het internationaal recht het beginsel kent van het derde veilige land. Dit beginsel lijkt van toepassing te zijn op de huidige situatie nu Turkije niet gekwalificeerd kan worden als een land in oorlog.quote:Op zondag 20 september 2015 22:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet eens te doen, dat is al meedere keren gedaan door anderen. Wil je nu echt een herhaling van zetten, gewoon omdat ik een andere user ben dan diegene die jou en anderen er al op wezen?
En welke stelling eigenlijk? Dat ze allemaal niet binnen mogen? Dat de grenzen dicht moeten? Dat waren stellingen? Ze roepen alleen maar vragen op. En dat was de voornaamste reden dat ik reageerde in dit topic.
Wederom herhaal je wat je al eeder zei en wat al weerlegd was. En niet alleen door mij. Keep machining on, bro.quote:Op zondag 20 september 2015 22:18 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wederom omdat je het zo moeilijk vindt. Je dacht dat deze mensen automatisch kunnen worden gekwalificeerd als vluchteling en dat het daardoor onmogelijk is om deze mensen terug te sturen. Ik geef heel gedegen aan dat het begrip vluchteling niet volledig is uitgekristalliseerd als het gaat om mensen die in Griekenland arriveren per boot. Om mijn stelling kracht bij te zetten laat ik je zien dat het internationaal recht het beginsel kent van het derde veilige land. Dit beginsel lijkt van toepassing te zijn op de huidige situatie nu Turkije niet gekwalificeerd kan worden als een land in oorlog.
Veel interpretatie is dus mogelijk en het is juridisch gezien absoluut niet een uitgemaakte zaak dat deze mensen automatisch als vluchtelingen moeten worden beschouwd.
Je emotionele betoog vergt geen verdere weerlegging aangezien deze discussie niet gebaat is bij irrationele argumenten.
Je weerlegging was dat Turkije wel in oorlog is en daardoor niet kan worden gezien als een veilig land. Deze weerlegging is pertinent onjuist omdat Turkije absoluut niet in een staat van oorlog verkeert. Sterker nog, de plaatsen waar deze mensen aan boord gaan in Turkije zijn zelfs nu nog vakantiebestemmingen voor vele westerse toeristen. Van oorlog kan men dan ook niet spreken.quote:Op zondag 20 september 2015 22:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wederom herhaal je wat je al eeder zei en wat al weerlegd was. En niet alleen door mij. Keep machining on, bro.
quote:Op zondag 20 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Volgens die VN-conventie waar je het steeds maar over hebt, is een vluchteling iemand die:
[..]
Iemand die buiten zijn eigen land is en daar niet terug naartoe kan dus. Ook iemand die van een veilig derde land naar een ander land reist blijft dus vluchteling.
Diezelfde conventie zegt dat de vluchteling in kwestie direct teruggestuurd kan worden op grond van derde land. Dus Nederland hoeft niemand binnen te laten.quote:Op zondag 20 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Eh, nee. Dat stukje na "Dus" is niet de juiste conclusie, want terugsturen is iets waar medewerking van twee kanten voor vereist is.quote:Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Diezelfde conventie zegt dat de vluchteling in kwestie direct teruggestuurd kan worden op grond van derde land. Dus Nederland hoeft niemand binnen te laten.
Deze mensen zijn werkelijkheid de onwetendheid zelve en verdienen eigenlijk niet de aandacht die ze momenteel ontvangen. Ik stop ermee. De andere jongen probeerde fervent te betogen dat Turkije niet als veilig land kan worden aangemerkt omdat zijn beleving hem vertelde dat Turkije in een staat van oorlog is. Ik ben bang dat je nu wel weet hoe het gesteld is met deze zelfbenoemde academici in spe.quote:Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
[..]
Diezelfde conventie zegt dat de vluchteling in kwestie direct teruggestuurd kan worden op grond van derde land. Dus Nederland hoeft niemand binnen te laten.
Nee. Nee. En nee. Eerst begin je met de het proberen de definitie van vluchteling uit te rekken. Daarna volgt er een weerwoord welke helder uitlegt wanneer iemand een vluchteling is en dat jouw bewering van het derde veilige land op drijfzand is gebouwd.quote:Op zondag 20 september 2015 22:18 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wederom omdat je het zo moeilijk vindt. Je dacht dat deze mensen automatisch kunnen worden gekwalificeerd als vluchteling en dat het daardoor onmogelijk is om deze mensen terug te sturen. Ik geef heel gedegen aan dat het begrip vluchteling niet volledig is uitgekristalliseerd als het gaat om mensen die in Griekenland arriveren per boot. Om mijn stelling kracht bij te zetten laat ik je zien dat het internationaal recht het beginsel kent van het derde veilige land. Dit beginsel lijkt van toepassing te zijn op de huidige situatie nu Turkije niet gekwalificeerd kan worden als een land in oorlog.
Veel interpretatie is dus mogelijk en het is juridisch gezien absoluut niet een uitgemaakte zaak dat deze mensen automatisch als vluchtelingen moeten worden beschouwd.
Je emotionele betoog vergt geen verdere weerlegging aangezien deze discussie niet gebaat is bij irrationele argumenten.
Dat was mijn weerleggeng niet eens. Damn. Je leest wel selectief he?quote:Op zondag 20 september 2015 22:23 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Je weerlegging was dat Turkije wel in oorlog is en daardoor niet kan worden gezien als een veilig land. Deze weerlegging is pertinent onjuist omdat Turkije absoluut niet in een staat van oorlog verkeert. Sterker nog, de plaatsen waar deze mensen aan boord gaan in Turkije zijn zelfs nu nog vakantiebestemmingen voor vele westerse toeristen. Van oorlog kan men dan ook niet spreken.
Ga eerst je opleiding HBO rechten afronden want je hebt klaarblijkelijk totaal geen juridische kennis. Dit is niet erg en wordt ook niet van je verwacht, zij het niet dat je constant pretendeert veel wetenschap te hebben van het recht.
Dergelijke nuance is veel te ver gegrepen vrees ikquote:Op zondag 20 september 2015 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Dat stukje na "Dus" is niet de juiste conclusie, want terugsturen is iets waar medewerking van twee kanten voor vereist is.
Correct is dus dat Nederland met een ander veilig land afspraken kan maken om de vluchtelingen daaraan over te dragen.
Maar ja, types zoals jij zitten juist vooral te juichen over landen die geen zin hebben om zulke afspraken te maken, dus wat wil je nou.
Die felbevochten vrijheid is ook de vrijheid om de religie aan te hangen die je wil. Om te wonen waar je wil, te werken waar je wil, en te trouwen en evt. een gezin te stichten met degene met wie je dat wil. En dat geldt dus ook voor moslims.quote:Op zondag 20 september 2015 22:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik leg me er bij neer. De welvaart waar mijn voorvaderen eeuwenlang voor hebben gezwoegd, zal in korte tijd verdampen. Onze felbevochten vrijheid zal binnenkort verleden tijd zijn. De opportunisten onder ons zullen zich laten bekeren en binnenkort in jurk over straat gaan. De rest zal emigreren of worden onderworpen.
Waar je het nou over heeft is mij een raadsel. Ik juich wel over landen die er alles aan doen om deze lieden buiten de poort te houden.quote:Op zondag 20 september 2015 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Dat stukje na "Dus" is niet de juiste conclusie, want terugsturen is iets waar medewerking van twee kanten voor vereist is.
Correct is dus dat Nederland met een ander veilig land afspraken kan maken om de vluchtelingen daaraan over te dragen.
Maar ja, types zoals jij zitten juist vooral te juichen over landen die geen zin hebben om zulke afspraken te maken, dus wat wil je nou.
Een bekende denkfout. Islam en vrijheid sluiten elkaar uit. Je kunt dat niet verbloemen door het een religie te noemen en je dan te beroepen op vrijheid van godsdienst.quote:Op zondag 20 september 2015 22:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Die felbevochten vrijheid is ook de vrijheid om de religie aan te hangen die je wil. Om te wonen waar je wil, te werken waar je wil, en te trouwen en evt. een gezin te stichten met degene met wie je dat wil. En dat geldt dus ook voor moslims.
En de angst dat de moslims straks in de meerderheid zullen zijn en van Nederland een sharialand zullen maken is nergens op gebaseerd, dat is gewoon een fobie, een angststoornis waarvoor je naar de psycholoog zou moeten als je niet overdrijft en daar echt bang voor bent.
De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We zouden het moeten hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetterenquote:Op zondag 20 september 2015 22:30 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Deze mensen zijn werkelijkheid de onwetendheid zelve en verdienen eigenlijk niet de aandacht die ze momenteel ontvangen. Ik stop ermee. De andere jongen probeerde fervent te betogen dat Turkije niet als veilig land kan worden aangemerkt omdat zijn beleving hem vertelde dat Turkije in een staat van oorlog is. Ik ben bang dat je nu wel weet hoe het gesteld is met deze zelfbenoemde academici in spe.
Mooi hoe jullie elkaar hebben gevonden.quote:Op zondag 20 september 2015 23:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We kunnen het hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetteren
Ik stop er ook even mee.
Ik heb ook liever vluchtelingen dan die 'jij bent welkom' roepers.quote:Op zondag 20 september 2015 23:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We zouden het moeten hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetteren
Ik stop er ook even mee.
Ja, dat zeg ik toch? Je juicht over elk land dat de deur voor Nederland dicht gooit om een deal te maken over het overdragen van de asielzoekers die wij binnenkrijgen.quote:Op zondag 20 september 2015 23:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar je het nou over heeft is mij een raadsel. Ik juich wel over landen die er alles aan doen om deze lieden buiten de poort te houden.
Op grond hiervan kunnen ALLE asielaanvragen worden afgewezen. Waarom gebeurt dit niet? Vertellen de migranten dat ze uit de lucht zijn komen vallen, en trapt de IND daar in? Is dat dezelfde IND die het Nederlanders zo lastig maakt als ze hun vakantieliefde bij zich willen hebben, of is dat de afdeling zielige verhalen slikken voor zoete koek?quote:Op zondag 20 september 2015 21:47 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Beste Burbusse, ik citeer even het volgende beginsel: 'Een asielaanvraag kan worden afgewezen indien de aanvrager niet blijkt te voldoen aan die criteria (dan heet de aanvraag manifest ongegrond), maar ook omdat deze gearriveerd is via een ander veilig land, waar dan zijn aanvraag had moeten zijn ingediend en behandeld (veilig derde land- of land van eerste ontvangst-beginsel).'
Ik zeg gewoon grenzen dicht voor elke asielzoeker. Japanse aanpak. Allemaal terugsturen naar de regio. Het belang van Nederland en de Nederlanders moet onvoorwaardelijk op nummer 1 staan.quote:Op maandag 21 september 2015 00:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch? Je juicht over elk land dat de deur voor Nederland dicht gooit om een deal te maken over het overdragen van de asielzoekers die wij binnenkrijgen.
Hoe f*cking moeilijk is het nou om te snappen dat als je een groep asielzoekers hebt en iedereen wil ze buiten de deur houden, dat dat gewoon niet kan? Jouw niveau van redeneren is alsof je de stoelendans speelt en dan als "oplossing" bedenkt dat iedereen gewoon moet gaan zitten.
Ten eerste las ik in dit topic dat er een uitzondering op dat principe is als iemand ergens al familie heeft zitten.quote:Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op grond hiervan kunnen ALLE asielaanvragen worden afgewezen. Waarom gebeurt dit niet? Vertellen de migranten dat ze uit de lucht zijn komen vallen, en trapt de IND daar in? Is dat dezelfde IND die het Nederlanders zo lastig maakt als ze hun vakantieliefde bij zich willen hebben, of is dat de afdeling zielige verhalen slikken voor zoete koek?
Gewoon er uit gooien dat volk. Kappen met dat correcte gedoe. De illegalen die hier naartoe komen bedonderen de zaak, dan hoeven wij ook niet correct te zijn. Bovendien zegt het VN Vluchtelingen verdrag niets over vingerafdrukken. Gewoon uitzetten naar Turkije.quote:Op maandag 21 september 2015 00:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ten eerste las ik in dit topic dat er een uitzondering op dat principe is als iemand ergens al familie heeft zitten.
En ten tweede zit je met de bewijslast. Er is een Europees systeem waarbij het idee is dat bij het eerste land van binnenkomst de vingerafdrukken worden afgenomen zodat bij een asielaanvraag in een ander land gelijk vast staat dat dat land niet verantwoordelijk is en welk land wél verantwoordelijk is. Maar het grote probleem is nou net dat dus massa's immigranten hierheen zijn gekomen die die vingerafdrukregistratie in alle onderweglanden zijn ontglipt. Doen ze dan in Nederland een aanvraag, dan is Nederland volgens de database dus het land van binnenkomst.
Nee, dat is één van de redenen waarom Nederland tijdens deze crisis absoluut gezien weinig asielaanvragen binnenkrijgt en Griekenland juist zoveel. Onze geografische ligging is niet denderend.quote:Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op grond hiervan kunnen ALLE asielaanvragen worden afgewezen. Waarom gebeurt dit niet? Vertellen de migranten dat ze uit de lucht zijn komen vallen, en trapt de IND daar in? Is dat dezelfde IND die het Nederlanders zo lastig maakt als ze hun vakantieliefde bij zich willen hebben, of is dat de afdeling zielige verhalen slikken voor zoete koek?
Ja. De IND kent vrijwel alle aanvragen toequote:Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat je dat zegt, maar "de regio" doet ook mee aan de stoelendans hè. Iets wat je keer op keer voor het gemak vergeet. Alsof "de regio" een of andere Nederlandse kolonie is waar je zo-even duizenden en nog eens duizenden mensen kan droppen - wat natuurlijk niet zo is.quote:Op maandag 21 september 2015 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon grenzen dicht voor elke asielzoeker. Japanse aanpak. Allemaal terugsturen naar de regio. Het belang van Nederland en de Nederlanders moet onvoorwaardelijk op nummer 1 staan.
Ah, hier spreekt de kenner..quote:Op maandag 21 september 2015 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon grenzen dicht voor elke asielzoeker. Japanse aanpak. Allemaal terugsturen naar de regio. Het belang van Nederland en de Nederlanders moet onvoorwaardelijk op nummer 1 staan.
Zoals ik net ook al zei: Turkije is geen Nederlandse kolonie of zoiets. Dat is een soeverein land wat ook zelf dingen kan beslissen en dus bijvoorbeeld op het idee kan komen dat Nederland een veilig land is en dat ze dus geen vluchtelingen uit Nederland hoeven op te vangen.quote:Op maandag 21 september 2015 00:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gewoon er uit gooien dat volk. Kappen met dat correcte gedoe. De illegalen die hier naartoe komen bedonderen de zaak, dan hoeven wij ook niet correct te zijn. Bovendien zegt het VN Vluchtelingen verdrag niets over vingerafdrukken. Gewoon uitzetten naar Turkije.
Wat ongelofelijk domquote:Op maandag 21 september 2015 00:25 schreef Ryon het volgende:
Als we dan toch met idiote plannen aankomen zetten:
Elke vluchteling die binnenkomt neemt een IQ test af. Vervolgens wisselen wij die vluchteling met een Nederlandse inwoner die lager scoort. Die sturen we dan naar Turkije of Rusland of een ander veilig derdeland,
Win-win situatie. Nederland gaat erop vooruit en wij bieden bescherming aan degene die het wel nodig hebben.
Want? Kun je nagaan hoe zwakzinnig jouw plannen zijn.quote:
Vind dit wel een goede eigenlijk.quote:Op maandag 21 september 2015 00:25 schreef Ryon het volgende:
Elke vluchteling die binnenkomt neemt een IQ test af. Vervolgens wisselen wij die vluchteling met een Nederlandse inwoner die lager scoort. Die sturen we dan naar Turkije of Rusland of een ander veilig derdeland,
Win-win situatie. Nederland gaat erop vooruit en wij bieden bescherming aan degene die het wel nodig hebben.
En mentaal stabielquote:Op maandag 21 september 2015 00:25 schreef Ryon het volgende:
Kijk, zo komen we ergens. Een paar honderd miljard aan Griekenland betalen, handje contantje, in de ruil voor de opvang van vluchtelingen, dat is een onderhandelingsbasis.quote:Op maandag 21 september 2015 00:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Het is te gek voor woorden dat we ons laten ringeloren door een stel achterlijken.
Tijd om out-of-the-box te denken. Als ze echt niet teruggestuurd kunnen worden zoals sommigen hier zeggen, stuur ze dan naar Griekenland. Zet in Griekenland grote kampen op. Op deze manier kan Griekenland de schuld die ze bij ons hebben voldoen.
Ah, hier komt de aap uit de mouw.quote:Ondertussen moet het vluchtelingen verdrag worden opgezegd. Er dient een nieuw verdrag te komen dat alleen geldig is in alle niet-islamitische landen van Europa, Australië, Canada en de VS.
Japan is natuurlijk totaal niet te vergelijken, dat is een eiland zonder grenzen op land. Dan is het een stuk makkelijk 'tegen' te houden dan iets onrealistisch als een hek om een heel continent.quote:Op maandag 21 september 2015 00:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ook dat ja.quote:Op maandag 21 september 2015 00:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Japan is natuurlijk totaal niet te vergelijken, dat is een eiland zonder grenzen op land. Dan is het een stuk makkelijk 'tegen' te houden dan iets onrealistisch als een hek om een heel continent.
Madagaskar en Australië volproppenquote:Op maandag 21 september 2015 00:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Ook dat ja.
Een keertje Risk spelen is wat dat betreft eigenlijk erg leerzaam.
Onze grenzen bewaken is wel degelijk heel realistisch. Het probleem is echter dat het niet eens geprobeerd wordt... Natuurlijk kan je niet iedereen tegenhouden, maar 99% moet zeker lukken. Dat zal ook leiden tot een enorme afname van het aantal mensen dat het probeert.quote:Op maandag 21 september 2015 00:29 schreef LTVDK het volgende:
Japan is natuurlijk totaal niet te vergelijken, dat is een eiland zonder grenzen op land. Dan is het een stuk makkelijk 'tegen' te houden dan iets onrealistisch als een hek om een heel continent.
Lang genoeg om de formulieren voor de toeslagen in te vullen als minimum.quote:
In het kort: Turkije erkent mensen alleen als vluchteling als ze uit Europa komen. De miljoenen Syriërs die in Turkije zijn opgevangen zitten weliswaar in keurige tentenkampen, maar de insteek van Turkije is dat ze gauw weer naar huis zullen kunnen; ze krijgen geen erkenning als vluchteling, mogen niet in Turkije werken, etc.etc. Dus vandaar dat die 'gelukszoekers' zo graag naar Europa willen. Want i.t.t. de Turkse regering beseffen zij wel dat ze niet gauw weer naar huis zullen kunnen.quote:The limits to Turkey’s hospitality
With no end in sight to the flow of Syrian refugees from Turkey to Greece, and the inevitable tragedies connected with this dangerous form of migration, the time has come for Turkey to answer this uncomfortable question: Why do all these Syrians want to leave Turkey and take such immense risks to reach the European Union?
If one were to believe Turkish politicians and analysts, Turkey has done a great job with its open-door policy for over 2 million Syrians escaping the horrors in their country. Turkey is the largest refugee-hosting country in the world and, apparently for that reason alone, its refugee policy is beyond doubt or criticism. The ones to blame are the Europeans, who refuse to share the burden because they are selfish, racist and/or Islamophobic. As I wrote before, there are indeed many good reasons to criticize European countries for the lack of a just and effective common policy. Having said that, the question remains why hundreds of thousands of Syrian refugees still prefer to leave the Turkish heaven and enter the European hell. The answer is simple: For Syrian refugees, Turkey is not heaven and Europe is not hell.
Let there be no misunderstanding: Since the start of the civil war in Syria in 2011, Turkey behaved extremely generously, giving every Syrian refugee the right to have an unlimited duration of stay in Turkey. State-of-the-art camps were set up along the border, and Syrians out of the camps were helped, for instance with access to the Turkish healthcare system. I am sure all of them are and will remain grateful for this modern version of the traditional Turkish hospitality. But there have always been certain limits as well and they are becoming clearer every day. In a recent, very insightful article on the website The Disorder of Things, Can Mutlu, assistant professor at Bilkent University in Ankara, explained what these structural problems are.
First, Syrian refugees cannot apply for asylum in Turkey, but live under a temporary protection regime based on the expectation that one day, hopefully soon, the Syrian guests will return home. That status does not give them the right to employment, which means in practice that many either do not have a job or have to work for incredibly low wages and under poor health and safety conditions. It is true that some Syrians managed to organize a new life for themselves in Turkey, but the majority did not. On top of that comes a growing feeling among many Turks that “the” Syrians, with their access to the Turkish social welfare, health and education systems, are becoming a burden too heavy to carry for Turkey in times when the economic prospects are not so bright anymore, unemployment is on the rise and the lira has plummeted.
Again, Turkey offered a great temporary solution but is now in dire need of a long-term one knowing the refugees are not going to return home any time soon.
The crumbling social acceptance of large numbers of non-integrated refugees is a common problem facing many other countries as well. The point is that Ankara seems unwilling to accept this unpleasant reality and act on it.
One way to do so would be to reconsider the infamous “geographical limitation” that is a key component of Turkey's refugee policy. It basically means that, for historical reasons, only Europeans can apply for asylum in Turkey. The rest are condemned to stay here without a status, wait years for approval by the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR) (waiting time now almost 10 years) or move on to a country that does offer Syrians refugees the chance to be recognized as a refugee and start a new life. As stated by many Syrian refugees, at the moment their crucial problem with Turkey is the fact that they can survive here, but they cannot live and prosper. Turkey offering at least some of them the possibility to become an integral part of society by providing them with a permanent status would be one of the ways to convince Syrians to stay in Turkey and not put their lives at risk in shaky rubber boats.
At the moment, another reason for Turkey not to allow Syrians to leave Turkey for Europe through legal and regular means is a set of agreements between Turkey and the EU. It includes the right of EU member states to send back migrants that cross into EU territory via Turkey if their asylum application is rejected. Why not interpret this re-admission agreement in a more flexible way, albeit temporarily, and allow Turkey to help Syrian refugees reach the EU in a safe way because almost all of them are sure to be recognized as such once they have arrived in Europe? Why not discuss this option with Donald Tusk, the president of the European Council, when he visits Turkey this week?
One way or the other, Turkey can no longer hide behind its laudable policies of the past. It has to come up with solutions for the urgent problems of today and tomorrow.
http://www.todayszaman.co(...)pitality_398568.html
En terecht.quote:Op maandag 21 september 2015 01:12 schreef Zwolsboy het volgende:
En wij maar accepteren accepteren accepteren![]()
OPEN JE OGEN DE HOGE HEREN IN DEN HAAG DE ILLUMINATIE!!!einz!111!!quote:
Dit lijkt me fake, aangezien hetzelfde filmpje lijkt te zijn geupload in april, maart, januari 2015, tot en met terug tot 2011...quote:
Die waren er ook dacht ik. Demonstratie - tegendemonstratie.quote:
Wat ik lees is iets over antifa's, dat is dan ongetwijfeld een linkse tegendemonstratie tegen een extreemrechtse optocht. Ik zou niet weten wat moslims daar verder mee te maken hebben.quote:Op maandag 21 september 2015 10:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die waren er ook dacht ik. Demonstratie - tegendemonstratie.
Ja, zoiets dacht ik ook. Reactie op een extreem rechtse demonstratie. Maar het toont leuk aan dat mediabeelden dus gewoon lekker misbruikt worden om een punt te maken welke niks met die betreffende beelden te maken heeft. Daarom benader ik al die filmpjes altijd met argwaan, of het nu gaat om rellende moslims of om zielige asielkinderen...quote:Op maandag 21 september 2015 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit zijn antifa figuren in een kat en muisspel met de politie. Ergens in 2011 of zo.
Ik zou er sowieso even mee wachten, een jaartje of 15 of zo.quote:Op maandag 21 september 2015 10:40 schreef H.FR het volgende:
Mijn wijk wordt ingeklemd tussen 2 AZC's á 800 man.
En ze gaan net beginnen met het bouwen van 1000 nieuwe woningen (tot +/- 2022).
Wilde er eigenlijk een een woning kopen, maar die mensen moeten straks natuurlijk ook ergens wonen. Zal je zien dat het straks in plaats van 15% sociale huur/15% huur/70% koop (verschillende klassen) ongeveer 35%/15%/50% wordt
Dan koop ik er morgen 1 en overmorgen is de waarde met 20% gedaald.
Toch maar even wachten...
Het moge ook duidelijk zijn dat dat gaat over het afwijzen van de asielaanvraag en niet gaat over de vraag of het een vluchteling is.quote:Op zondag 20 september 2015 21:47 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat Turkije een veilig land is.
Wat een ellendequote:Op maandag 21 september 2015 10:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik zou er sowieso even mee wachten, een jaartje of 15 of zo.
Wat je nu gaat krijgen, is hetzelfde als toen met mijn huis is gebeurd.
Er zijn hier koopwoningen neergezet, die zijn verpatst aan naievelingen. Toen die verkocht waren is er meteen een AZC naast geplempt. Nu krijgt niemand die zooi meer verpatst, dus hele buurt pissig.
Gelukkig kan ik nu wel een prachtig huis huren voor bijna niets. Minder dan een kamer in Amsterdam
Maar moraal van het verhaal:
Probeer op te passen, ze gaan je proberen in een koophuis te lokken waarna je zelf voor de schade mag opdraaien omdat ze er een AZC naast plempen.
Ik neem aan niets? Waar hebben ze zakgeld voor nodig?quote:Op maandag 21 september 2015 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
Heeft er iemand een overzicht van wat de vluchtelingen krijgen qua zakgeld etc. in de verschillende landen?
alvast bedankt.
Als je na het zien van deze video nog niet in de gaten hebt dat de hele situatie onhoudbaar is en dat er een absolute stop moet komen ben je compleet krankzinnig. Echt om te huilen die aantallen.quote:
Om te eten misschien?quote:Op maandag 21 september 2015 11:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik neem aan niets? Waar hebben ze zakgeld voor nodig?
Inderdaad een cruciaal stukje maar die constatering beantwoord niet de vraag of hun leven of vrijheid daar in gevaar was en zoals je ook kon lezen "each case must be judged on its merits". Als Duitsland of België dreigen die persoon terug te sturen is zijn leven mogelijk nog steeds in gevaar, net als nu speelt bij landen die mensen niet registreren als asielzoeker of mensen niet toelaten tot de procedure.quote:Op zondag 20 september 2015 22:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gedurende de asielaanvraag krijgen ze een wekelijks budget voor voedsel en kleding. Het gaat niet om grote bedragen en is maximaal 43 euro per week. http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/geldigheidsdatum_10-04-2014quote:Op maandag 21 september 2015 11:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik neem aan niets? Waar hebben ze zakgeld voor nodig?
Flauwekul want ook Duitsland en België zijn partij bij het EVRM en hebben te voldoen aan 3 EVRM(verbod van onmenselijke behandeling). Of zijn leven gevaar loopt wordt als het ware al getoetst in Belgie en Duitsland.quote:Op maandag 21 september 2015 11:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Inderdaad een cruciaal stukje maar die constatering beantwoord niet de vraag of hun leven of vrijheid daar in gevaar was en zoals je ook kon lezen "each case must be judged on its merits". Als Duitsland of België dreigen die persoon terug te sturen is zijn leven mogelijk nog steeds in gevaar, net als nu speelt bij landen die mensen niet registreren als asielzoeker of mensen niet toelaten tot de procedure.
Natuurlijk zou dit moeten stoppen en zouden maaltijden moeten worden verschaft door COA die dat in vele malen goedkoper kan doen door schaalvoordelen.quote:Op maandag 21 september 2015 11:34 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Gedurende de asielaanvraag krijgen ze een wekelijks budget voor voedsel en kleding. Het gaat niet om grote bedragen en is maximaal 43 euro per week. http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/geldigheidsdatum_10-04-2014
Stop maar met het overtuigen van deze mensen. Ik heb het gisteren ook geprobeerd en toen werd alles geprobeerd om maar te bewijzen dat het derde veilige land beginsel niet van toepassing is. In Turkije zou oorlog zijn of het zou niet aan te tonen zijn waar de Nederlandse vluchtelingen vandaan komen (Duitsland of Belgie). Deze mensen zijn daadwerkelijk zo doorgedraaid dat elke vorm van redelijkheid ontbreekt. Het is extreem frustrerend maar dat is de huidige situatie al maanden.quote:Op maandag 21 september 2015 11:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Flauwekul want ook Duitsland en België zijn partij bij het EVRM en hebben te voldoen aan 3 EVRM(verbod van onmenselijke behandeling). Of zijn leven gevaar loopt wordt als het ware al getoetst in Belgie en Duitsland.
Het zit iets anders. Tijdens de asielprocedure krijgen ze alles van het COA maar zodra ze de vergunning hebben en geplaatst worden in een AZC krijgen ze inderdaad 43e per week voor voedsel.quote:Op maandag 21 september 2015 11:34 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Gedurende de asielaanvraag krijgen ze een wekelijks budget voor voedsel en kleding. Het gaat niet om grote bedragen en is maximaal 43 euro per week. http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/geldigheidsdatum_10-04-2014
Daar heeft het een kapitaal gekost.quote:Op zondag 20 september 2015 20:59 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ooit wel eens van Australië gehoord? Daar heeft het wel gewerkt zonder veel kosten. Het gaat maar om een paar echte vaarroutes die worden gebruikt. Patrouilleer deze routes veelvuldig voor een tweetal weken en het aantal boten en zogenoemde asielzoekers zal radicaal afnemen. Daarna kan de operationele kracht ook weer worden teruggeschroefd. Indien het blijkt dat meer mensen weer de overtocht wagen schroef je de mankracht en schepen weer op.
Dat het volgens jij niet zou moeten gebeuren betekent niet dat het niet mogelijk is. Australië is het beste bewijs.
Het moge duidelijk zijn dat de kosten altijd lager worden gepresenteerd dan de werkelijkheid laat zien. Weliswaar wordt medische zorg opgenomen, maar niet de mogelijkheid dat deze mensen door traumatische gebeurtenissen jarenlang psychologische hulp nodig hebben. Daarnaast wordt de belasting op het onderwijs niet meegenomen en de significante kans dat velen - zij het 30% of 50% - nooit aan een baan zullen komen. Vluchtelingen uit Eritrea, Somalië en andere landen hebben dit al eerder laten zien.quote:Op maandag 21 september 2015 11:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het zit iets anders. Tijdens de asielprocedure krijgen ze alles van het COA maar zodra ze de vergunning hebben en geplaatst worden in een AZC krijgen ze inderdaad 43e per week voor voedsel.
Er wordt op deze manier gegoocheld met cijfers. In de media lees je wel eens dat asielzoekers 900 mil per jaar kosten. Valt mee zou je zeggen maar daar vallen de kosten voor mensen met een vergunning niet onder.
Die krijgen als ze een huis hebben bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, stufi etc.
Je blijft maar doordrammen over het feit dat ik gezegd zou hebben dat Turkije in oorlog zou zijn, maar dat is helemaal niet zo. Ik trok slechts jouw kromme beredeneringen door.quote:Op maandag 21 september 2015 11:36 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Stop maar met het overtuigen van deze mensen. Ik heb het gisteren ook geprobeerd en toen werd alles geprobeerd om maar te bewijzen dat het derde veilige land beginsel niet van toepassing is. In Turkije zou oorlog zijn of het zou niet aan te tonen zijn waar de Nederlandse vluchtelingen vandaan komen (Duitsland of Belgie). Deze mensen zijn daadwerkelijk zo doorgedraaid dat elke vorm van redelijkheid ontbreekt. Het is extreem frustrerend maar dat is de huidige situatie al maanden.
Je hebt het over 2013, nu in 2015 zullen die kosten lager liggen gezien het feit dat deze migranten ook de wetenschap hebben dat een overtocht niet loont. Daarnaast is de kust die wij moeten patrouilleren vele malen kleiner dan Australië. Dit gaat echter enkel om Griekenland.quote:Op maandag 21 september 2015 11:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar heeft het een kapitaal gekost.
http://www.abc.net.au/new(...)ention-costs/4718730
Daarnaast neemt australië veel vluchtelingens op.
http://www.theguardian.co(...)n-us-led-air-strikes
Daarnaast heeft Australïe ook jaarlijks een behoorlijk aantal plekken voor humanitaire visa:
http://www.aph.gov.au/Abo(...)/RefugeeResettlement
Persoonlijk vind ik het Australische beleid niet zo slecht, alleen is de geldverspilling van die politieke daadkracht mbt bootvluchtelingen bijzonder idioot. Ik ben blij dat dat beleid voor de EU toch niet kan werken.
Jij zegt wel meerdere dingen die niet waar zijn. Je kan werkelijk niets en ik betwijfel of je een HBO opleiding hebt.quote:Op maandag 21 september 2015 11:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je blijft maar doordrammen over het feit dat ik gezegd zou hebben dat Turkije in oorlog zou zijn, maar dat is helemaal niet zo. Ik trok slechts jouw kromme beredeneringen door.
Nee dat zegt het niet en dat is ook niet juist. De praktijk is juist dat er al de nodige keren is aangetoond dat terugsturen naar landen die vaak worden genoemd niet mag.quote:Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
[..]
quote:De nieuwe uitspraak is overigens in lijn met een eerdere uitspraak in januari door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat Hof bepaalde dat Griekenland mensenrechten van asielzoekers schendt. Landen die doorgereisde asielzoekers terugsturen naar Griekenland, zouden daarmee ook de mensenrechten schenden. Hierdoor werd Nederland gedwongen tweeduizend asielzoekers die via Griekenland naar Nederland waren gekomen, in de asielprocedure op te nemen.
Het is vooral een kwestie van willen dan kunnen.quote:Op maandag 21 september 2015 00:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Onze grenzen bewaken is wel degelijk heel realistisch. Het probleem is echter dat het niet eens geprobeerd wordt... Natuurlijk kan je niet iedereen tegenhouden, maar 99% moet zeker lukken. Dat zal ook leiden tot een enorme afname van het aantal mensen dat het probeert.
Zoals wat dan? En je kan op de man blijven spelen maar dat helpt niet echt.quote:Op maandag 21 september 2015 11:47 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Jij zegt wel meerdere dingen die niet waar zijn. Je kan werkelijk niets en ik betwijfel of je een HBO opleiding hebt.
GMTAquote:Op maandag 21 september 2015 11:59 schreef Razoemichin het volgende:
Voor al die zielen die nog geloven dat het tegenhouden van migranten praktisch onmogelijk is, hier een mooie tweet van een man met meer autoriteit dan ik.
https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/644787435759603712
'Wel gek dat Hongarije maandenlang is bekritseerd omdat "Zo'n hek toch niet werkt" en nu kritiek krijgt "want het hek houdt iedereen tegen".
De morele bedenkingen die jullie hebben bij het plaatsen van een hek staat los van de haalbaarheid en functionaliteit van een hek. Maar blijkbaar is het onmogelijk omdat onderscheid te maken.
Orban is een baas wat dat betreft.quote:Op maandag 21 september 2015 11:59 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het is vooral een kwestie van willen dan kunnen.
Eerst zeggen ze dat het niet mogelijk is en dat het nooit werkt. Orban zet een hek op z'n grens en houdt succesvol z'n land gesloten en krijgt vervolgens de halve EU over zich heen dat het hek te goed werkt
Precies, maar elk argument wordt aangehaald om maar de bevestiging te krijgen dat alles en iedereen welkom zou moeten zijn. Nu er realistische bezwaren komen tegen de komst van vluchtelingen, waarvan meer dan de helft niet eens uit Syrië komt, wordt opeens de praktische haalbaarheid van een hek in twijfel getrokken. Het is de totale onwil om ook maar iets te doen dat doorslaggevend is, omdat het credo nog steeds is hoe meer hoe beter.quote:Op maandag 21 september 2015 11:59 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het is vooral een kwestie van willen dan kunnen.
Eerst zeggen ze dat het niet mogelijk is en dat het nooit werkt. Orban zet een hek op z'n grens en houdt succesvol z'n land gesloten en krijgt vervolgens de halve EU over zich heen dat het hek te goed werkt
Proberen is nog altijd beter dan meteen zeggen van:"jah da gut toch nie werreke"quote:Op maandag 21 september 2015 12:02 schreef Barbusse het volgende:
Dat gezeik over dat hek ook![]()
Ze gaan er gewoon omheen. Nu kun je zeggen dat het werkt, maar het werkt dus alleen voor Hongarije. Hoe zie je zoiets nu werkbaar voor je voor heel Europa?
Heel hek met geschutskoepels en mijnenvelden om de Europese grensquote:Op maandag 21 september 2015 12:02 schreef Barbusse het volgende:
Dat gezeik over dat hek ook![]()
Ze gaan er gewoon omheen. Nu kun je zeggen dat het werkt, maar het werkt dus alleen voor Hongarije. Hoe zie je zoiets nu werkbaar voor je voor heel Europa?
quote:Op maandag 21 september 2015 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Heel hek met geschutskoepels en mijnenvelden om de Europese grens. Italiaanse stranden afzetten met hekken in het water
. Alles verleggen als we meer landen toelaten tot de EU
.
Ze proberen inderdaad de kosten wat te drukken want ze zien zelf ook wel dat de situatie onhoudbaar is. Maar aan de andere kant lijkt ze dat ook niet erg goed te lukken want tegenover de geplande besparingen staan ook weer intensiveringen.quote:Op maandag 21 september 2015 11:46 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Je hebt het over 2013, nu in 2015 zullen die kosten lager liggen gezien het feit dat deze migranten ook de wetenschap hebben dat een overtocht niet loont. Daarnaast is de kust die wij moeten patrouilleren vele malen kleiner dan Australië. Dit gaat echter enkel om Griekenland.
Maar ook extra uitgaven:quote:The Government will achieve savings of $554.5 million over five years from 2014‑15 by consolidating the immigration detention network.
quote:The Government will provide $74.3 million over five years from 2014‑15 to increase the availability of the Australian Customs Vessel (ACV) Ocean Shield for maritime people smuggling operations from 180 days per year to 300 days per year over the period 2015‑16 to 2017‑18, and to support ongoing operations of 180 days per year from 2018‑19.
quote:The Government will provide $164.8 million over four years from 2015‑16 to implement capability enhancements to further strengthen Australia's border protection services.
quote:The Government will continue with its commitment to stopping the boats by providing an additional $4.7 million in 2015‑16 for international engagement activities to prevent and disrupt maritime people smuggling.
quote:The Government will provide $389.6 million over two years to implement refugee resettlement arrangements for Illegal Maritime Arrivals (IMAs) who are found to be owed protection, and removal arrangements for IMAs found not to be owed protection.
Een hek werkt zeker en in combinatie met meer patrouilles op zee zou het een relatief wondermiddel zijn om de stroom tegen te houden. Maar opnieuw, het is een prescriptieve kwestie in plaats van een vraagstuk omtrent haalbaarheid.quote:Op maandag 21 september 2015 12:03 schreef karton2 het volgende:
[..]
Proberen is nog altijd beter dan meteen zeggen van:"jah da gut toch nie werreke"
Zonder te lezen: is de tweet van Pino?quote:Op maandag 21 september 2015 11:59 schreef Razoemichin het volgende:
Voor al die zielen die nog geloven dat het tegenhouden van migranten praktisch onmogelijk is, hier een mooie tweet van een man met meer autoriteit dan ik.
https://twitter.com/HaraldDoornbos/status/644787435759603712
'Wel gek dat Hongarije maandenlang is bekritseerd omdat "Zo'n hek toch niet werkt" en nu kritiek krijgt "want het hek houdt iedereen tegen".
De morele bedenkingen die jullie hebben bij het plaatsen van een hek staat los van de haalbaarheid en functionaliteit van een hek. Maar blijkbaar is het onmogelijk om dat onderscheid te maken.
Zoiets inderdaad:quote:Op maandag 21 september 2015 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Heel hek met geschutskoepels en mijnenvelden om de Europese grens. Italiaanse stranden afzetten met hekken in het water
.
Je kunt dat geld beter investeren in extra opvanglocaties.quote:Op maandag 21 september 2015 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
.
Het is idd bizarquote:Op maandag 21 september 2015 11:31 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Als je na het zien van deze video nog niet in de gaten hebt dat de hele situatie onhoudbaar is en dat er een absolute stop moet komen ben je compleet krankzinnig. Echt om te huilen die aantallen.
De hele tijd een antwoord, maar geen antwoord op mijn vraag. Hoe zie je dat voor je, een hek om heel Europa?quote:Op maandag 21 september 2015 12:03 schreef karton2 het volgende:
[..]
Proberen is nog altijd beter dan meteen zeggen van:"jah da gut toch nie werreke"
Neuh.quote:
Het liefst ook nog op de Nederlandse grens, ik wil wel Polen kunnen weren.quote:Op maandag 21 september 2015 12:05 schreef karton2 het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar komen ze al!quote:Op maandag 21 september 2015 12:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het liefst ook nog op de Nederlandse grens, ik wil wel Polen kunnen weren.
quote:
Het voorbeeld staat al op schaal in Hongarije.quote:Op maandag 21 september 2015 12:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De hele tijd een antwoord, maar geen antwoord op mijn vraag. Hoe zie je dat voor je, een hek om heel Europa?
Ik heb elders al een voorbeeld gegeven van een uitspraak aar België is teruggefloten, het is een beetje naïef om te denken dat regeringen zich allemaal aan de regels houden en zeker in individuele gevallen een juist afweging maken. Opvallend hoe veel mensen aan de ene kant totaal geen vertrouwen hebben in de regering en aan de andere kant er blind op vertrouwen dat regeringen alles conform de regels doen.quote:Op maandag 21 september 2015 11:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Flauwekul want ook Duitsland en België zijn partij bij het EVRM en hebben te voldoen aan 3 EVRM(verbod van onmenselijke behandeling). Of zijn leven gevaar loopt wordt als het ware al getoetst in Belgie en Duitsland.
Welke grenzen wil je trouwens hanteren? De grenzen van de EU, of van Europa zelf?quote:Op maandag 21 september 2015 12:07 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het voorbeeld staat al op schaal in Hongarije.
Dus dat leg je om de hele EU heen. En wat verwacht je dat de migranten dan doen? Nu gaan ze via een ander land omdat dat een eenvoudigere oplossing is. Maar als dat geen optie meer is dan verzeker ik je dat er vanzelf gaten in die hekken gaan verschijnen. Of wil je enorme hoeveelheden militairen in gaan zetten om het hele hek te gaan bewaken?quote:Op maandag 21 september 2015 12:07 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het voorbeeld staat al op schaal in Hongarije.
Dan verzinnen ze ook wel wat. Gaan ze parachutevluchten organiseren ofzo.quote:Op maandag 21 september 2015 12:10 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dus dat leg je om de hele EU heen. En wat verwacht je dat de migranten dan doen? Nu gaan ze via een ander land omdat dat een eenvoudigere oplossing is. Maar als dat geen optie meer is dan verzeker ik je dat er vanzelf gaten in die hekken gaan verschijnen. Of wil je enorme hoeveelheden militairen in gaan zetten om het hele hek te gaan bewaken?
quote:Op maandag 21 september 2015 12:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan verzinnen ze ook wel wat. Gaan ze parachutevluchten organiseren ofzo.
Die video stamt echter al uit 2011. Iemand verandert de titel om misinformatie te verspreiden over de vluchtelingen.quote:
Politici en lange termijn plannenquote:Op maandag 21 september 2015 12:12 schreef kipknots het volgende:
Maar ik vraag me af wat in de toekomst gaat gebeuren als meer delen van het MO / Afrika door climate change onbewoonbaar gaan worden. Want wat er nu aan de gang is is waarschijnlijk maar een klein voorproefje van wat er gaat komen.
Enige manier om dit op te lossen is om als wereld de handen in een te slaan en goede lange termijn plannen te maken.
Tsja, helaas is de politieke stroming die fel gekant is tegen de opvang van asielzoekers ook nog een zwaar tegen verduurzaming van de samenleving. Dat is namelijk (s)links geneuzel.quote:Op maandag 21 september 2015 12:12 schreef kipknots het volgende:
Maar ik vraag me af wat in de toekomst gaat gebeuren als meer delen van het MO / Afrika door climate change onbewoonbaar gaan worden. Want wat er nu aan de gang is is waarschijnlijk maar een klein voorproefje van wat er gaat komen.
Enige manier om dit op te lossen is om als wereld de handen in een te slaan en goede lange termijn plannen te maken.
Er is al een uitspraak van het Europeese hof dat je die mensen niet zomaar terug mag sturen dus hoe kan jouw suggestie dan helpen?quote:Op maandag 21 september 2015 12:09 schreef Razoemichin het volgende:
Je hoeft alleen maar de kust rondom Griekenland en de vertrekpunten vanuit Libië te patrouilleren. Vergelijk die kustlijn is met de kustlijn van noord Australië en je zult zien dat de hele vergelijking mank loopt.
http://www.vluchtelingenw(...)en-bootvluchtelingenquote:Met het onderscheppen en terugsturen van boten met vluchtelingen worden diverse mensenrechten geschonden. Dat oordeelt vandaag het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Italië is door het Hof terechtgewezen omdat het boten terugstuurde naar Libië zonder te onderzoeken of de opvarenden gevaar zouden lopen.
Wederom, Turkije is een veilig land en het derde veilige land beginsel is daarom van toepassing. Die uitspraak ziet op vluchtelingen en indien het zojuist genoemde beginsel wordt gehanteerd zijn die mensen niet meer te kwalificeren als vluchtelingen. Libië is een ander verhaal maar het gaat deze migranten nooit lukken om in Libië aan te komen. Dit gezien de houding van Saoedi-Arabie en Israel ten opzichte van vluchtelingen.quote:Op maandag 21 september 2015 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is al een uitspraak van het Europeese hof dat je die mensen niet zomaar terug mag sturen dus hoe kan jouw suggestie dan helpen?
[..]
http://www.vluchtelingenw(...)en-bootvluchtelingen
Luchtafweergeschut neerzetten. Niet denken in problemen, maar in oplossingen! Alles voor de veiligheid van de Europeesche übermensch.quote:Op maandag 21 september 2015 12:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het IJzeren Gordijn in Duitsland moet wel een van de best bewaakte grenzen ter wereld zijn geweest. Met uitkijktorens, patrouillewagens, schietbevelen, landmijnen, noem maar op. Maar zelfs daar durfden ze uiteindelijk niks te doen toen men met z'n duizenden tegelijk aan kwamen zetten en de grens over wilde.quote:Op maandag 21 september 2015 12:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het Europees Hof is dan ook alle contact met de werkelijkheid kwijt. En daarbij: 't is een ondemocratisch clubje waar Nederlanders altijd tegen zijn geweest en nooit voor gekozen hebben.quote:Op maandag 21 september 2015 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is al een uitspraak van het Europeese hof dat je die mensen niet zomaar terug mag sturen dus hoe kan jouw suggestie dan helpen?
De vluchtelingenstroom die we nu hebben wordt al gedeeltelijk veroorzaakt door de klimaatverandering; In Syrie veroorzaakte dat een jarenlange periode van grote droogte. Landbouw mislukte, mensen leden aan honger en dat stookte weer de conflicten op. Dat gaat in de toekomst op veel grotere schaal voorkomen. En opvang in de regio is niet heel realistisch als de hele regio er last van heeft.quote:Op maandag 21 september 2015 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, helaas is de politieke stroming die fel gekant is tegen de opvang van asielzoekers ook nog een zwaar tegen verduurzaming van de samenleving. Dat is namelijk (s)links geneuzel.
Jawohl! Of net als bij de DMZ bij Noord korea 2 miljoen landmijnen neerleggen.quote:Op maandag 21 september 2015 12:17 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Luchtafweergeschut neerzetten. Niet denken in problemen, maar in oplossingen! Alles voor de veiligheid van de Europeesche übermensch.
Die video dus nietquote:Op maandag 21 september 2015 12:13 schreef Belabor het volgende:
[..]
Die video stamt echter al uit 2011. Iemand verandert de titel om misinformatie te verspreiden over de vluchtelingen.
Het is jammer dat het met het internet tegenwoordig zo lastig is om nog te kunnen bepalen wat nu de waarheid is en wat voorgelogen wordt. Helemaal omdat het de beeldvorming compleet scheef kan trekken, wat nu ook al in grote mate gebeurt.
Verblijf in Turkije biedt alleen geen perspectief voor de vluchtelingen. Ze kunnen niet werken, niks. Het enige wat ze kunnen, is de hele dag in het kamp rondhangen. Je hebt dus 0,0 toekomstperspectief.quote:Op maandag 21 september 2015 12:17 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wederom, Turkije is een veilig land en het derde veilige land beginsel is daarom van toepassing. Die uitspraak ziet op vluchtelingen en indien het zojuist genoemde beginsel wordt gehanteerd zijn die mensen niet meer te kwalificeren als vluchtelingen. Libië is een ander verhaal maar het gaat deze migranten nooit lukken om in Libië aan te komen. Dit gezien de houding van Saoedi-Arabie en Israel ten opzichte van vluchtelingen.
En dat langs heel europa, vreselijk visioenquote:Op maandag 21 september 2015 12:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Het IJzeren Gordijn in Duitsland moet wel een van de best bewaakte grenzen ter wereld zijn geweest. Met uitkijktorens, patrouillewagens, schietbevelen, landmijnen, noem maar op. Maar zelfs daar durfden ze uiteindelijk niks te doen toen men met z'n duizenden tegelijk aan kwamen zetten en de grens over wilde.
Wat een flauwekul want Turkije geldt niet eens als veilig land omdat ze mensen geen verblijfsvergunning geven en de asielprocedures niet in orde zijn. Daarmee voldoen ze dus niet aan de criteria.quote:Op maandag 21 september 2015 12:17 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wederom, Turkije is een veilig land en het derde veilige land beginsel is daarom van toepassing. Die uitspraak ziet op vluchtelingen en indien het zojuist genoemde beginsel wordt gehanteerd zijn die mensen niet meer te kwalificeren als vluchtelingen. Libië is een ander verhaal maar het gaat deze migranten nooit lukken om in Libië aan te komen. Dit gezien de houding van Saoedi-Arabie en Israel ten opzichte van vluchtelingen.
Waarom niet beide? Europa voor Europeanen!quote:Op maandag 21 september 2015 12:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Jawohl! Of net als bij de DMZ bij Noord korea 2 miljoen landmijnen neerleggen.
Nee, dat is het niet. Dit is ook een video van Antifa rellen waarbij iemand een verkeerde titel geplaatst heeft. Jammer dat veel mensen zo naïef zijn om het maar te geloven omdat de video-omschrijving zegt dat het zo is.quote:Op maandag 21 september 2015 12:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die video dus niet
Jij bedoelt die video van die rellen. Dat waren idd rellen in 2011 met antifa figuren.
Deze video is gewoon actueel en authentiek.
quote:Hmm Seit wann tragen Flüchtlinge rote Fahnen mit der Aufschrift Antifaschistische Aktion? Ich habe langsam die schnauze voll von Leuten die ihre Videos falsch beschriften und damit Hass/Angst Schüren wollen, ihr betreibt so mit Manipulation ergo die gleiche Agenda wie die Elite, Teile und Herrsche.
quote:This is a 4 year old video of the so called "black block", Antifa leftists. Though they want even more immigrants.
OPEN JE OGEN!!!11!!quote:Wo soll das sein? Und vor allen Dingen, diese "men in black" sehen für mich eher nach Antifa/schwarzer Block aus!
Mit einem Klick auf deinen Kanal, der `in meinem Land nicht verfügbar ist` , steht für mich fest : *knip*
Landen die mee willen doen lijkt me. Liefst zoveel mogelijk anders heeft het geen zin.quote:Op maandag 21 september 2015 12:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welke grenzen wil je trouwens hanteren? De grenzen van de EU, of van Europa zelf?
Ik denk dat er bijna geen oplossing is dan actieve bewaking. Verder is een ontmoedigingsbeleid natuurlijk ook handig, want daar begint het mee.quote:Op maandag 21 september 2015 12:10 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dus dat leg je om de hele EU heen. En wat verwacht je dat de migranten dan doen? Nu gaan ze via een ander land omdat dat een eenvoudigere oplossing is. Maar als dat geen optie meer is dan verzeker ik je dat er vanzelf gaten in die hekken gaan verschijnen. Of wil je enorme hoeveelheden militairen in gaan zetten om het hele hek te gaan bewaken?
En wat als Italië, Frankrijk en België nu geen hek willen plaatsen. Moet Nederland dan maar zelf de eigen grenzen bewaken?quote:Op maandag 21 september 2015 12:27 schreef karton2 het volgende:
[..]
Landen die mee willen doen lijkt me. Liefst zoveel mogelijk anders heeft het geen zin.
Al lijkt het me wel een utopie om het EU breed te regelen, want crisissituaties aanpakken lukt bij de EU niet.
Stop nu eens, het ging niet om die video. Het gaat om deze videoquote:Op maandag 21 september 2015 12:25 schreef Belabor het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Dit is ook een video van Antifa rellen waarbij iemand een verkeerde titel geplaatst heeft. Jammer dat veel mensen zo naïef zijn om het maar te geloven omdat de video-omschrijving zegt dat het zo is.
Kijk maar naar deze comments:
[..]
[..]
[..]
OPEN JE OGEN!!!11!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |