abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156250219
Nog meer geld voor illegalen: 'Meer geld voor opvang indien nodig'
pi_156250258
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:40 schreef Igen het volgende:

[..]

De daad van het illegaal grens overschrijden is illegaal, maar vond niet in Nederland plaats, dus in Nederland is geen sprake van iets illegaals.
Illegaal binnenkomen mag een vluchteling zelfs doen want art 31 van het vluchtelingenverdrag levert vervolgingsbeletsel op.
pi_156250294
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Illegaal binnenkomen mag een vluchteling zelfs doen want art 31 van het vluchtelingenverdrag levert vervolgingsbeletsel op.
Dus moeten ze verplicht onmiddellijk asiel aanvragen.
Loket 1: Aanvraag.
Na aanvraag bij loket 2 in de rij staan
Loket 2: Ontvangst afwijzing op grond van veilig derde land of Dublin.
pi_156250307
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze zijn door het veilige Duitsland of België gekomen dus ze mogen hier niet zijn.
Bewijs dat dan maar eens want ik ben het er niet mee eens.
pi_156250319
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bewijs dat dan maar eens want ik ben het er niet mee eens.
Ze worden door de politie ontvangen op treinstations. Dus dan onmiddellijk registreren.
Om het voor iedere aanvrager waterdicht te kunnen bewijzen, zijn grenscontroles nodig.

Verplicht stellen om vliegticket te tonen. Hebben ze die niet? Dan aangekomen over land.
pi_156250344
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus moeten ze verplicht onmiddellijk asiel aanvragen.
Loket 1: Aanvraag.
Na aanvraag bij loket 2 in de rij staan
Loket 2: Ontvangst afwijzing op grond van veilig derde land of Dublin.
Nee ze moeten zich melden, dat hebben ze gedaan want ze krijgen opvang, dat Nederland nog niet de tijd heeft gehad ze te registreren is natuurlijk niet hun schuld.
pi_156250371
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee ze moeten zich melden, dat hebben ze gedaan want ze krijgen opvang, dat Nederland nog niet de tijd heeft gehad ze te registreren is natuurlijk niet hun schuld.
Je kunt allerlei excuses verzinnen, na alle formaliteiten die we flink moeten versnellen, blijkt dat ze hier niets hebben te zoeken.
pi_156250373
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mits direct vanuit een onveilig land en meteen de autoriteiten worden opgezocht, lees ik. Wie vanuit Turkije zonder toestemming naar Griekenland gaat en wil doorreizen naar Nederland valt daar dus in meerdere opzichten niet onder, lijkt me.

Maar dat is dus verder iets voor de Griekse politie.
pi_156250374
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze worden door de politie ontvangen op treinstations. Dus dan onmiddellijk registreren.
Om het voor iedere aanvrager waterdicht te kunnen bewijzen, zijn grenscontroles nodig.

Verplicht stellen om vliegticket te tonen. Hebben ze die niet? Dan aangekomen over land.
Je doet alleen maar beweringen, ik zie geen enkel wetsartikel of ander bewijs.
pi_156250391
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je doet alleen maar beweringen, ik zie geen enkel wetsartikel of ander bewijs.
Tegen zoveel onnozelheid kan ik niet op.
pi_156250408
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je kunt allerlei excuses verzinnen, na alle formaliteiten die we flink moeten versnellen, blijkt dat ze hier niets hebben te zoeken.
Beweringen vanuit de onderbuik, ze zijn nog niet eens geregistreerd en je kunt dus niet eens weten over wie het gaat.
pi_156250441
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Beweringen vanuit de onderbuik, ze zijn nog niet eens geregistreerd en je kunt dus niet eens weten over wie het gaat.
Je houdt je van de domme.
Je weet ook wel dat ze allemaal over land komen. Als ze toch door de lucht zijn gekomen, kunnen ze dat gemakkelijk aantonen.
pi_156250451
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:49 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Tegen zoveel onnozelheid kan ik niet op.
Dat terwijl jij een bewering doet die je niet wil onderbouwen. Daarnaast als ik al onnozel ben en jij kunt daar niet tegenop dat is het wel erg met je gesteld dat je een discussie niet kunt winnen.
pi_156250470
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je houdt je van de domme.
Je weet ook wel dat ze allemaal over land komen. Als ze toch door de lucht zijn gekomen, kunnen ze dat gemakkelijk aantonen.
Waarom zou dat nou weer relevant zijn?
pi_156250503
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Mits direct vanuit een onveilig land en meteen de autoriteiten worden opgezocht, lees ik. Wie vanuit Turkije zonder toestemming naar Griekenland gaat en wil doorreizen naar Nederland valt daar dus in meerdere opzichten niet onder, lijkt me.

Maar dat is dus verder iets voor de Griekse politie.
Ze krijgen opvang van Nederland dan hebben ze toch contact opgenomen met de autoriteiten, dat onze overheid ze niet meteen kan registreren maakt die mensen niet strafbaar.
pi_156250509
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij zou het best mogelijk zijn voor Nederland om uit Schengen te stappen, Duitsland en België compleet als veilige derdelanden en herkomstlanden te benoemen en op grond daarvan iedereen zonder visum gelijk aan de grens tegen te houden.

Heeft natuurlijk wel (te) grote praktische bezwaren.
pi_156250520
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom zou dat nou weer relevant zijn?
Zoals ik al zei. Je houdt je bewust van de domme nu, want je snapt het echt wel.
pi_156250534
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze krijgen opvang van Nederland dan hebben ze toch contact opgenomen met de autoriteiten, dat onze overheid ze niet meteen kan registreren maakt die mensen niet strafbaar.
Voor de niet-strafbaarheid volgens het vluchtelingenverdrag is óók vereist dat ze direct uit een gevaarlijk land komen. Direct naar de autoriteiten gaan is niet genoeg.
pi_156250538
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 18:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ontluisterend verslag van een voorlichtingsavond: http://joostniemoller.nl/(...)htelingen-verslagje/
Straat haaks op wat het SCP voor pleit:

quote:
SCP-directeur: geef burger meer inspraak over komst vluchtelingen

Burgers moeten meer inspraak krijgen in de manier waarop gemeenten vluchtelingen opvangen. Daarvoor pleit Kim Putters, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) vandaag in Trouw.
bron
Kwestie van tijd voor dat het met dit soort grapjes af is gelopen.
pi_156250557
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens mij zou het best mogelijk zijn voor Nederland om uit Schengen te stappen, Duitsland en België compleet als veilige derdelanden en herkomstlanden te benoemen en op grond daarvan iedereen zonder visum gelijk aan de grens tegen te houden.

Dat is een prima plan.
Alleen iedereen zonder visum tegenhouden is onjuist geformuleerd. Je moet iedereen zonder geldige papieren tegenhouden. Mensen met paspoorten uit andere westerse landen hebben geen visumplicht. Juist door bewust foute formuleringen te gebruiken, proberen voorstanders van Schengen angst te zaaien voor grenscontroles.
pi_156250632
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee dan kan het nog niet want het terugsturen op basis van Dublin III kan pas na een beperkt onderzoek. Er kunnen ook nog andere redenen zijn waarom men niet op basis van Dublin III kan terugsturen naar een ander land. Die link heb ik eerder al gegeven.
pi_156250662
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dan kan het nog niet want het terugsturen op basis van Dublin III kan pas na een beperkt onderzoek. Er kunnen ook nog andere redenen zijn waarom men niet op basis van Dublin III kan terugsturen naar een ander land. Die link heb ik eerder al gegeven.
Maar ik heb het toch niet over terugsturen, maar over überhaupt niet het land in laten?

quote:
Article 3
Access to the procedure for examining an application for
international protection
1. Member States shall examine any application for international
protection by a third-country national or a stateless
person who applies on the territory of any one of them,
including at the border or in the transit zones.
Aha. :@

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2015 20:02:35 ]
pi_156250708
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat onderzoek kan geautomatiseerd worden. Aanvraag invoeren, afwijzing rolt uit de printer doordat de computersoftware aan de hand van de gegevens heeft bepaald dat de aanvrager hier niet thuis hoort.
pi_156250730
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar ik heb het toch niet over terugsturen, maar over überhaupt niet het land in laten?
Dan heb je als vreemdeling nog het recht een asielaanvraag te doen en moet onderzocht worden of je dat recht op asiel hebt.
pi_156250743
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan heb je als vreemdeling nog het recht een asielaanvraag te doen en moet onderzocht worden of je dat recht op asiel hebt.
jajaja zie ninja-edit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')