Wat ik lees is iets over antifa's, dat is dan ongetwijfeld een linkse tegendemonstratie tegen een extreemrechtse optocht. Ik zou niet weten wat moslims daar verder mee te maken hebben.quote:Op maandag 21 september 2015 10:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die waren er ook dacht ik. Demonstratie - tegendemonstratie.
Ja, zoiets dacht ik ook. Reactie op een extreem rechtse demonstratie. Maar het toont leuk aan dat mediabeelden dus gewoon lekker misbruikt worden om een punt te maken welke niks met die betreffende beelden te maken heeft. Daarom benader ik al die filmpjes altijd met argwaan, of het nu gaat om rellende moslims of om zielige asielkinderen...quote:Op maandag 21 september 2015 10:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit zijn antifa figuren in een kat en muisspel met de politie. Ergens in 2011 of zo.
Ik zou er sowieso even mee wachten, een jaartje of 15 of zo.quote:Op maandag 21 september 2015 10:40 schreef H.FR het volgende:
Mijn wijk wordt ingeklemd tussen 2 AZC's á 800 man.
En ze gaan net beginnen met het bouwen van 1000 nieuwe woningen (tot +/- 2022).
Wilde er eigenlijk een een woning kopen, maar die mensen moeten straks natuurlijk ook ergens wonen. Zal je zien dat het straks in plaats van 15% sociale huur/15% huur/70% koop (verschillende klassen) ongeveer 35%/15%/50% wordt
Dan koop ik er morgen 1 en overmorgen is de waarde met 20% gedaald.
Toch maar even wachten...
Het moge ook duidelijk zijn dat dat gaat over het afwijzen van de asielaanvraag en niet gaat over de vraag of het een vluchteling is.quote:Op zondag 20 september 2015 21:47 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Beste Burbusse, ik citeer even het volgende beginsel: 'Een asielaanvraag kan worden afgewezen indien de aanvrager niet blijkt te voldoen aan die criteria (dan heet de aanvraag manifest ongegrond), maar ook omdat deze gearriveerd is via een ander veilig land, waar dan zijn aanvraag had moeten zijn ingediend en behandeld (veilig derde land- of land van eerste ontvangst-beginsel).'
Het moge duidelijk zijn dat Turkije een veilig land is.
Wat een ellendequote:Op maandag 21 september 2015 10:57 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik zou er sowieso even mee wachten, een jaartje of 15 of zo.
Wat je nu gaat krijgen, is hetzelfde als toen met mijn huis is gebeurd.
Er zijn hier koopwoningen neergezet, die zijn verpatst aan naievelingen. Toen die verkocht waren is er meteen een AZC naast geplempt. Nu krijgt niemand die zooi meer verpatst, dus hele buurt pissig.
Gelukkig kan ik nu wel een prachtig huis huren voor bijna niets. Minder dan een kamer in Amsterdam
Maar moraal van het verhaal:
Probeer op te passen, ze gaan je proberen in een koophuis te lokken waarna je zelf voor de schade mag opdraaien omdat ze er een AZC naast plempen.
Ik neem aan niets? Waar hebben ze zakgeld voor nodig?quote:Op maandag 21 september 2015 11:26 schreef RamboDirk het volgende:
Heeft er iemand een overzicht van wat de vluchtelingen krijgen qua zakgeld etc. in de verschillende landen?
alvast bedankt.
Als je na het zien van deze video nog niet in de gaten hebt dat de hele situatie onhoudbaar is en dat er een absolute stop moet komen ben je compleet krankzinnig. Echt om te huilen die aantallen.quote:
Om te eten misschien?quote:Op maandag 21 september 2015 11:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik neem aan niets? Waar hebben ze zakgeld voor nodig?
Inderdaad een cruciaal stukje maar die constatering beantwoord niet de vraag of hun leven of vrijheid daar in gevaar was en zoals je ook kon lezen "each case must be judged on its merits". Als Duitsland of België dreigen die persoon terug te sturen is zijn leven mogelijk nog steeds in gevaar, net als nu speelt bij landen die mensen niet registreren als asielzoeker of mensen niet toelaten tot de procedure.quote:Op zondag 20 september 2015 22:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
"The Contracting States shall not impose penalties, on account of their illegal entry or presence, on refugees who, coming directly from a territory where their life or freedom was threatened in the sense of article 1, enter or are present in their territory without authorization, provided they present themselves without delay to the authorities and show good cause for their illegal entry or presence.".
Cruciaal stukje. In Duitsland en Belgie is geen oorlog.
Gedurende de asielaanvraag krijgen ze een wekelijks budget voor voedsel en kleding. Het gaat niet om grote bedragen en is maximaal 43 euro per week. http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/geldigheidsdatum_10-04-2014quote:Op maandag 21 september 2015 11:30 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ik neem aan niets? Waar hebben ze zakgeld voor nodig?
Flauwekul want ook Duitsland en België zijn partij bij het EVRM en hebben te voldoen aan 3 EVRM(verbod van onmenselijke behandeling). Of zijn leven gevaar loopt wordt als het ware al getoetst in Belgie en Duitsland.quote:Op maandag 21 september 2015 11:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Inderdaad een cruciaal stukje maar die constatering beantwoord niet de vraag of hun leven of vrijheid daar in gevaar was en zoals je ook kon lezen "each case must be judged on its merits". Als Duitsland of België dreigen die persoon terug te sturen is zijn leven mogelijk nog steeds in gevaar, net als nu speelt bij landen die mensen niet registreren als asielzoeker of mensen niet toelaten tot de procedure.
Natuurlijk zou dit moeten stoppen en zouden maaltijden moeten worden verschaft door COA die dat in vele malen goedkoper kan doen door schaalvoordelen.quote:Op maandag 21 september 2015 11:34 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Gedurende de asielaanvraag krijgen ze een wekelijks budget voor voedsel en kleding. Het gaat niet om grote bedragen en is maximaal 43 euro per week. http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/geldigheidsdatum_10-04-2014
Stop maar met het overtuigen van deze mensen. Ik heb het gisteren ook geprobeerd en toen werd alles geprobeerd om maar te bewijzen dat het derde veilige land beginsel niet van toepassing is. In Turkije zou oorlog zijn of het zou niet aan te tonen zijn waar de Nederlandse vluchtelingen vandaan komen (Duitsland of Belgie). Deze mensen zijn daadwerkelijk zo doorgedraaid dat elke vorm van redelijkheid ontbreekt. Het is extreem frustrerend maar dat is de huidige situatie al maanden.quote:Op maandag 21 september 2015 11:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Flauwekul want ook Duitsland en België zijn partij bij het EVRM en hebben te voldoen aan 3 EVRM(verbod van onmenselijke behandeling). Of zijn leven gevaar loopt wordt als het ware al getoetst in Belgie en Duitsland.
Het zit iets anders. Tijdens de asielprocedure krijgen ze alles van het COA maar zodra ze de vergunning hebben en geplaatst worden in een AZC krijgen ze inderdaad 43e per week voor voedsel.quote:Op maandag 21 september 2015 11:34 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Gedurende de asielaanvraag krijgen ze een wekelijks budget voor voedsel en kleding. Het gaat niet om grote bedragen en is maximaal 43 euro per week. http://wetten.overheid.nl/BWBR0017959/geldigheidsdatum_10-04-2014
Daar heeft het een kapitaal gekost.quote:Op zondag 20 september 2015 20:59 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ooit wel eens van Australië gehoord? Daar heeft het wel gewerkt zonder veel kosten. Het gaat maar om een paar echte vaarroutes die worden gebruikt. Patrouilleer deze routes veelvuldig voor een tweetal weken en het aantal boten en zogenoemde asielzoekers zal radicaal afnemen. Daarna kan de operationele kracht ook weer worden teruggeschroefd. Indien het blijkt dat meer mensen weer de overtocht wagen schroef je de mankracht en schepen weer op.
Dat het volgens jij niet zou moeten gebeuren betekent niet dat het niet mogelijk is. Australië is het beste bewijs.
Het moge duidelijk zijn dat de kosten altijd lager worden gepresenteerd dan de werkelijkheid laat zien. Weliswaar wordt medische zorg opgenomen, maar niet de mogelijkheid dat deze mensen door traumatische gebeurtenissen jarenlang psychologische hulp nodig hebben. Daarnaast wordt de belasting op het onderwijs niet meegenomen en de significante kans dat velen - zij het 30% of 50% - nooit aan een baan zullen komen. Vluchtelingen uit Eritrea, Somalië en andere landen hebben dit al eerder laten zien.quote:Op maandag 21 september 2015 11:40 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het zit iets anders. Tijdens de asielprocedure krijgen ze alles van het COA maar zodra ze de vergunning hebben en geplaatst worden in een AZC krijgen ze inderdaad 43e per week voor voedsel.
Er wordt op deze manier gegoocheld met cijfers. In de media lees je wel eens dat asielzoekers 900 mil per jaar kosten. Valt mee zou je zeggen maar daar vallen de kosten voor mensen met een vergunning niet onder.
Die krijgen als ze een huis hebben bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag, stufi etc.
Je blijft maar doordrammen over het feit dat ik gezegd zou hebben dat Turkije in oorlog zou zijn, maar dat is helemaal niet zo. Ik trok slechts jouw kromme beredeneringen door.quote:Op maandag 21 september 2015 11:36 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Stop maar met het overtuigen van deze mensen. Ik heb het gisteren ook geprobeerd en toen werd alles geprobeerd om maar te bewijzen dat het derde veilige land beginsel niet van toepassing is. In Turkije zou oorlog zijn of het zou niet aan te tonen zijn waar de Nederlandse vluchtelingen vandaan komen (Duitsland of Belgie). Deze mensen zijn daadwerkelijk zo doorgedraaid dat elke vorm van redelijkheid ontbreekt. Het is extreem frustrerend maar dat is de huidige situatie al maanden.
Je hebt het over 2013, nu in 2015 zullen die kosten lager liggen gezien het feit dat deze migranten ook de wetenschap hebben dat een overtocht niet loont. Daarnaast is de kust die wij moeten patrouilleren vele malen kleiner dan Australië. Dit gaat echter enkel om Griekenland.quote:Op maandag 21 september 2015 11:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar heeft het een kapitaal gekost.
http://www.abc.net.au/new(...)ention-costs/4718730
Daarnaast neemt australië veel vluchtelingens op.
http://www.theguardian.co(...)n-us-led-air-strikes
Daarnaast heeft Australïe ook jaarlijks een behoorlijk aantal plekken voor humanitaire visa:
http://www.aph.gov.au/Abo(...)/RefugeeResettlement
Persoonlijk vind ik het Australische beleid niet zo slecht, alleen is de geldverspilling van die politieke daadkracht mbt bootvluchtelingen bijzonder idioot. Ik ben blij dat dat beleid voor de EU toch niet kan werken.
Jij zegt wel meerdere dingen die niet waar zijn. Je kan werkelijk niets en ik betwijfel of je een HBO opleiding hebt.quote:Op maandag 21 september 2015 11:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je blijft maar doordrammen over het feit dat ik gezegd zou hebben dat Turkije in oorlog zou zijn, maar dat is helemaal niet zo. Ik trok slechts jouw kromme beredeneringen door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |