Haha jezus, die mensen zijn echt gestoord.quote:Op zondag 20 september 2015 21:59 schreef Achterhoker het volgende:
https://ejbron.wordpress.(...)000-netto-per-maand/
Laat ze dan maar lekker verhongeren, ondankbaar tuig dat het is.
Wederom omdat je het zo moeilijk vindt. Je dacht dat deze mensen automatisch kunnen worden gekwalificeerd als vluchteling en dat het daardoor onmogelijk is om deze mensen terug te sturen. Ik geef heel gedegen aan dat het begrip vluchteling niet volledig is uitgekristalliseerd als het gaat om mensen die in Griekenland arriveren per boot. Om mijn stelling kracht bij te zetten laat ik je zien dat het internationaal recht het beginsel kent van het derde veilige land. Dit beginsel lijkt van toepassing te zijn op de huidige situatie nu Turkije niet gekwalificeerd kan worden als een land in oorlog.quote:Op zondag 20 september 2015 22:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat hoef ik niet eens te doen, dat is al meedere keren gedaan door anderen. Wil je nu echt een herhaling van zetten, gewoon omdat ik een andere user ben dan diegene die jou en anderen er al op wezen?
En welke stelling eigenlijk? Dat ze allemaal niet binnen mogen? Dat de grenzen dicht moeten? Dat waren stellingen? Ze roepen alleen maar vragen op. En dat was de voornaamste reden dat ik reageerde in dit topic.
Wederom herhaal je wat je al eeder zei en wat al weerlegd was. En niet alleen door mij. Keep machining on, bro.quote:Op zondag 20 september 2015 22:18 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wederom omdat je het zo moeilijk vindt. Je dacht dat deze mensen automatisch kunnen worden gekwalificeerd als vluchteling en dat het daardoor onmogelijk is om deze mensen terug te sturen. Ik geef heel gedegen aan dat het begrip vluchteling niet volledig is uitgekristalliseerd als het gaat om mensen die in Griekenland arriveren per boot. Om mijn stelling kracht bij te zetten laat ik je zien dat het internationaal recht het beginsel kent van het derde veilige land. Dit beginsel lijkt van toepassing te zijn op de huidige situatie nu Turkije niet gekwalificeerd kan worden als een land in oorlog.
Veel interpretatie is dus mogelijk en het is juridisch gezien absoluut niet een uitgemaakte zaak dat deze mensen automatisch als vluchtelingen moeten worden beschouwd.
Je emotionele betoog vergt geen verdere weerlegging aangezien deze discussie niet gebaat is bij irrationele argumenten.
Je weerlegging was dat Turkije wel in oorlog is en daardoor niet kan worden gezien als een veilig land. Deze weerlegging is pertinent onjuist omdat Turkije absoluut niet in een staat van oorlog verkeert. Sterker nog, de plaatsen waar deze mensen aan boord gaan in Turkije zijn zelfs nu nog vakantiebestemmingen voor vele westerse toeristen. Van oorlog kan men dan ook niet spreken.quote:Op zondag 20 september 2015 22:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wederom herhaal je wat je al eeder zei en wat al weerlegd was. En niet alleen door mij. Keep machining on, bro.
quote:Op zondag 20 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Volgens die VN-conventie waar je het steeds maar over hebt, is een vluchteling iemand die:
[..]
Iemand die buiten zijn eigen land is en daar niet terug naartoe kan dus. Ook iemand die van een veilig derde land naar een ander land reist blijft dus vluchteling.
Diezelfde conventie zegt dat de vluchteling in kwestie direct teruggestuurd kan worden op grond van derde land. Dus Nederland hoeft niemand binnen te laten.quote:Op zondag 20 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel. Volgens die VN-conventie waar je het steeds maar over hebt, is een vluchteling iemand die:
[..]
Iemand die buiten zijn eigen land is en daar niet terug naartoe kan dus. Ook iemand die van een veilig derde land naar een ander land reist blijft dus vluchteling.
Eh, nee. Dat stukje na "Dus" is niet de juiste conclusie, want terugsturen is iets waar medewerking van twee kanten voor vereist is.quote:Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Diezelfde conventie zegt dat de vluchteling in kwestie direct teruggestuurd kan worden op grond van derde land. Dus Nederland hoeft niemand binnen te laten.
Deze mensen zijn werkelijkheid de onwetendheid zelve en verdienen eigenlijk niet de aandacht die ze momenteel ontvangen. Ik stop ermee. De andere jongen probeerde fervent te betogen dat Turkije niet als veilig land kan worden aangemerkt omdat zijn beleving hem vertelde dat Turkije in een staat van oorlog is. Ik ben bang dat je nu wel weet hoe het gesteld is met deze zelfbenoemde academici in spe.quote:Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
[..]
Diezelfde conventie zegt dat de vluchteling in kwestie direct teruggestuurd kan worden op grond van derde land. Dus Nederland hoeft niemand binnen te laten.
Nee. Nee. En nee. Eerst begin je met de het proberen de definitie van vluchteling uit te rekken. Daarna volgt er een weerwoord welke helder uitlegt wanneer iemand een vluchteling is en dat jouw bewering van het derde veilige land op drijfzand is gebouwd.quote:Op zondag 20 september 2015 22:18 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wederom omdat je het zo moeilijk vindt. Je dacht dat deze mensen automatisch kunnen worden gekwalificeerd als vluchteling en dat het daardoor onmogelijk is om deze mensen terug te sturen. Ik geef heel gedegen aan dat het begrip vluchteling niet volledig is uitgekristalliseerd als het gaat om mensen die in Griekenland arriveren per boot. Om mijn stelling kracht bij te zetten laat ik je zien dat het internationaal recht het beginsel kent van het derde veilige land. Dit beginsel lijkt van toepassing te zijn op de huidige situatie nu Turkije niet gekwalificeerd kan worden als een land in oorlog.
Veel interpretatie is dus mogelijk en het is juridisch gezien absoluut niet een uitgemaakte zaak dat deze mensen automatisch als vluchtelingen moeten worden beschouwd.
Je emotionele betoog vergt geen verdere weerlegging aangezien deze discussie niet gebaat is bij irrationele argumenten.
Dat was mijn weerleggeng niet eens. Damn. Je leest wel selectief he?quote:Op zondag 20 september 2015 22:23 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Je weerlegging was dat Turkije wel in oorlog is en daardoor niet kan worden gezien als een veilig land. Deze weerlegging is pertinent onjuist omdat Turkije absoluut niet in een staat van oorlog verkeert. Sterker nog, de plaatsen waar deze mensen aan boord gaan in Turkije zijn zelfs nu nog vakantiebestemmingen voor vele westerse toeristen. Van oorlog kan men dan ook niet spreken.
Ga eerst je opleiding HBO rechten afronden want je hebt klaarblijkelijk totaal geen juridische kennis. Dit is niet erg en wordt ook niet van je verwacht, zij het niet dat je constant pretendeert veel wetenschap te hebben van het recht.
Dergelijke nuance is veel te ver gegrepen vrees ikquote:Op zondag 20 september 2015 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Dat stukje na "Dus" is niet de juiste conclusie, want terugsturen is iets waar medewerking van twee kanten voor vereist is.
Correct is dus dat Nederland met een ander veilig land afspraken kan maken om de vluchtelingen daaraan over te dragen.
Maar ja, types zoals jij zitten juist vooral te juichen over landen die geen zin hebben om zulke afspraken te maken, dus wat wil je nou.
Die felbevochten vrijheid is ook de vrijheid om de religie aan te hangen die je wil. Om te wonen waar je wil, te werken waar je wil, en te trouwen en evt. een gezin te stichten met degene met wie je dat wil. En dat geldt dus ook voor moslims.quote:Op zondag 20 september 2015 22:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik leg me er bij neer. De welvaart waar mijn voorvaderen eeuwenlang voor hebben gezwoegd, zal in korte tijd verdampen. Onze felbevochten vrijheid zal binnenkort verleden tijd zijn. De opportunisten onder ons zullen zich laten bekeren en binnenkort in jurk over straat gaan. De rest zal emigreren of worden onderworpen.
Waar je het nou over heeft is mij een raadsel. Ik juich wel over landen die er alles aan doen om deze lieden buiten de poort te houden.quote:Op zondag 20 september 2015 22:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee. Dat stukje na "Dus" is niet de juiste conclusie, want terugsturen is iets waar medewerking van twee kanten voor vereist is.
Correct is dus dat Nederland met een ander veilig land afspraken kan maken om de vluchtelingen daaraan over te dragen.
Maar ja, types zoals jij zitten juist vooral te juichen over landen die geen zin hebben om zulke afspraken te maken, dus wat wil je nou.
Een bekende denkfout. Islam en vrijheid sluiten elkaar uit. Je kunt dat niet verbloemen door het een religie te noemen en je dan te beroepen op vrijheid van godsdienst.quote:Op zondag 20 september 2015 22:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Die felbevochten vrijheid is ook de vrijheid om de religie aan te hangen die je wil. Om te wonen waar je wil, te werken waar je wil, en te trouwen en evt. een gezin te stichten met degene met wie je dat wil. En dat geldt dus ook voor moslims.
En de angst dat de moslims straks in de meerderheid zullen zijn en van Nederland een sharialand zullen maken is nergens op gebaseerd, dat is gewoon een fobie, een angststoornis waarvoor je naar de psycholoog zou moeten als je niet overdrijft en daar echt bang voor bent.
De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We zouden het moeten hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetterenquote:Op zondag 20 september 2015 22:30 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Deze mensen zijn werkelijkheid de onwetendheid zelve en verdienen eigenlijk niet de aandacht die ze momenteel ontvangen. Ik stop ermee. De andere jongen probeerde fervent te betogen dat Turkije niet als veilig land kan worden aangemerkt omdat zijn beleving hem vertelde dat Turkije in een staat van oorlog is. Ik ben bang dat je nu wel weet hoe het gesteld is met deze zelfbenoemde academici in spe.
Mooi hoe jullie elkaar hebben gevonden.quote:Op zondag 20 september 2015 23:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We kunnen het hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetteren
Ik stop er ook even mee.
Ik heb ook liever vluchtelingen dan die 'jij bent welkom' roepers.quote:Op zondag 20 september 2015 23:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We zouden het moeten hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetteren
Ik stop er ook even mee.
Ja, dat zeg ik toch? Je juicht over elk land dat de deur voor Nederland dicht gooit om een deal te maken over het overdragen van de asielzoekers die wij binnenkrijgen.quote:Op zondag 20 september 2015 23:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar je het nou over heeft is mij een raadsel. Ik juich wel over landen die er alles aan doen om deze lieden buiten de poort te houden.
Op grond hiervan kunnen ALLE asielaanvragen worden afgewezen. Waarom gebeurt dit niet? Vertellen de migranten dat ze uit de lucht zijn komen vallen, en trapt de IND daar in? Is dat dezelfde IND die het Nederlanders zo lastig maakt als ze hun vakantieliefde bij zich willen hebben, of is dat de afdeling zielige verhalen slikken voor zoete koek?quote:Op zondag 20 september 2015 21:47 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Beste Burbusse, ik citeer even het volgende beginsel: 'Een asielaanvraag kan worden afgewezen indien de aanvrager niet blijkt te voldoen aan die criteria (dan heet de aanvraag manifest ongegrond), maar ook omdat deze gearriveerd is via een ander veilig land, waar dan zijn aanvraag had moeten zijn ingediend en behandeld (veilig derde land- of land van eerste ontvangst-beginsel).'
Ik zeg gewoon grenzen dicht voor elke asielzoeker. Japanse aanpak. Allemaal terugsturen naar de regio. Het belang van Nederland en de Nederlanders moet onvoorwaardelijk op nummer 1 staan.quote:Op maandag 21 september 2015 00:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch? Je juicht over elk land dat de deur voor Nederland dicht gooit om een deal te maken over het overdragen van de asielzoekers die wij binnenkrijgen.
Hoe f*cking moeilijk is het nou om te snappen dat als je een groep asielzoekers hebt en iedereen wil ze buiten de deur houden, dat dat gewoon niet kan? Jouw niveau van redeneren is alsof je de stoelendans speelt en dan als "oplossing" bedenkt dat iedereen gewoon moet gaan zitten.
Ten eerste las ik in dit topic dat er een uitzondering op dat principe is als iemand ergens al familie heeft zitten.quote:Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op grond hiervan kunnen ALLE asielaanvragen worden afgewezen. Waarom gebeurt dit niet? Vertellen de migranten dat ze uit de lucht zijn komen vallen, en trapt de IND daar in? Is dat dezelfde IND die het Nederlanders zo lastig maakt als ze hun vakantieliefde bij zich willen hebben, of is dat de afdeling zielige verhalen slikken voor zoete koek?
Gewoon er uit gooien dat volk. Kappen met dat correcte gedoe. De illegalen die hier naartoe komen bedonderen de zaak, dan hoeven wij ook niet correct te zijn. Bovendien zegt het VN Vluchtelingen verdrag niets over vingerafdrukken. Gewoon uitzetten naar Turkije.quote:Op maandag 21 september 2015 00:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ten eerste las ik in dit topic dat er een uitzondering op dat principe is als iemand ergens al familie heeft zitten.
En ten tweede zit je met de bewijslast. Er is een Europees systeem waarbij het idee is dat bij het eerste land van binnenkomst de vingerafdrukken worden afgenomen zodat bij een asielaanvraag in een ander land gelijk vast staat dat dat land niet verantwoordelijk is en welk land wél verantwoordelijk is. Maar het grote probleem is nou net dat dus massa's immigranten hierheen zijn gekomen die die vingerafdrukregistratie in alle onderweglanden zijn ontglipt. Doen ze dan in Nederland een aanvraag, dan is Nederland volgens de database dus het land van binnenkomst.
Nee, dat is één van de redenen waarom Nederland tijdens deze crisis absoluut gezien weinig asielaanvragen binnenkrijgt en Griekenland juist zoveel. Onze geografische ligging is niet denderend.quote:Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op grond hiervan kunnen ALLE asielaanvragen worden afgewezen. Waarom gebeurt dit niet? Vertellen de migranten dat ze uit de lucht zijn komen vallen, en trapt de IND daar in? Is dat dezelfde IND die het Nederlanders zo lastig maakt als ze hun vakantieliefde bij zich willen hebben, of is dat de afdeling zielige verhalen slikken voor zoete koek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |