abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156257127
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:59 schreef Achterhoker het volgende:
https://ejbron.wordpress.(...)000-netto-per-maand/

Laat ze dan maar lekker verhongeren, ondankbaar tuig dat het is.
Haha jezus, die mensen zijn echt gestoord.
Rossoneri siamo noi.
pi_156257226
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet eens te doen, dat is al meedere keren gedaan door anderen. Wil je nu echt een herhaling van zetten, gewoon omdat ik een andere user ben dan diegene die jou en anderen er al op wezen?

En welke stelling eigenlijk? Dat ze allemaal niet binnen mogen? Dat de grenzen dicht moeten? Dat waren stellingen? Ze roepen alleen maar vragen op. En dat was de voornaamste reden dat ik reageerde in dit topic.
Wederom omdat je het zo moeilijk vindt. Je dacht dat deze mensen automatisch kunnen worden gekwalificeerd als vluchteling en dat het daardoor onmogelijk is om deze mensen terug te sturen. Ik geef heel gedegen aan dat het begrip vluchteling niet volledig is uitgekristalliseerd als het gaat om mensen die in Griekenland arriveren per boot. Om mijn stelling kracht bij te zetten laat ik je zien dat het internationaal recht het beginsel kent van het derde veilige land. Dit beginsel lijkt van toepassing te zijn op de huidige situatie nu Turkije niet gekwalificeerd kan worden als een land in oorlog.
Veel interpretatie is dus mogelijk en het is juridisch gezien absoluut niet een uitgemaakte zaak dat deze mensen automatisch als vluchtelingen moeten worden beschouwd.

Je emotionele betoog vergt geen verdere weerlegging aangezien deze discussie niet gebaat is bij irrationele argumenten.
pi_156257347
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:18 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Wederom omdat je het zo moeilijk vindt. Je dacht dat deze mensen automatisch kunnen worden gekwalificeerd als vluchteling en dat het daardoor onmogelijk is om deze mensen terug te sturen. Ik geef heel gedegen aan dat het begrip vluchteling niet volledig is uitgekristalliseerd als het gaat om mensen die in Griekenland arriveren per boot. Om mijn stelling kracht bij te zetten laat ik je zien dat het internationaal recht het beginsel kent van het derde veilige land. Dit beginsel lijkt van toepassing te zijn op de huidige situatie nu Turkije niet gekwalificeerd kan worden als een land in oorlog.
Veel interpretatie is dus mogelijk en het is juridisch gezien absoluut niet een uitgemaakte zaak dat deze mensen automatisch als vluchtelingen moeten worden beschouwd.

Je emotionele betoog vergt geen verdere weerlegging aangezien deze discussie niet gebaat is bij irrationele argumenten.
Wederom herhaal je wat je al eeder zei en wat al weerlegd was. En niet alleen door mij. Keep machining on, bro.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156257470
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:20 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wederom herhaal je wat je al eeder zei en wat al weerlegd was. En niet alleen door mij. Keep machining on, bro.
Je weerlegging was dat Turkije wel in oorlog is en daardoor niet kan worden gezien als een veilig land. Deze weerlegging is pertinent onjuist omdat Turkije absoluut niet in een staat van oorlog verkeert. Sterker nog, de plaatsen waar deze mensen aan boord gaan in Turkije zijn zelfs nu nog vakantiebestemmingen voor vele westerse toeristen. Van oorlog kan men dan ook niet spreken.

Ga eerst je opleiding HBO rechten afronden want je hebt klaarblijkelijk totaal geen juridische kennis. Dit is niet erg en wordt ook niet van je verwacht, zij het niet dat je constant pretendeert veel wetenschap te hebben van het recht.
pi_156257574
Eh, wat heeft Turkije hiermee te maken? Het Vluchtelingenverdrag regelt hooguit iets over de juridische verhouding in de driehoek tussen Griekenland, Turkije en de asielzoeker. Nederland heeft daar verder niks mee te maken, want Nederland grenst niet aan Turkije.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2015 22:26:31 ]
pi_156257600
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Volgens die VN-conventie waar je het steeds maar over hebt, is een vluchteling iemand die:

[..]

Iemand die buiten zijn eigen land is en daar niet terug naartoe kan dus. Ook iemand die van een veilig derde land naar een ander land reist blijft dus vluchteling.
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 20:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Volgens die VN-conventie waar je het steeds maar over hebt, is een vluchteling iemand die:

[..]

Iemand die buiten zijn eigen land is en daar niet terug naartoe kan dus. Ook iemand die van een veilig derde land naar een ander land reist blijft dus vluchteling.
Diezelfde conventie zegt dat de vluchteling in kwestie direct teruggestuurd kan worden op grond van derde land. Dus Nederland hoeft niemand binnen te laten.
pi_156257700
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Diezelfde conventie zegt dat de vluchteling in kwestie direct teruggestuurd kan worden op grond van derde land. Dus Nederland hoeft niemand binnen te laten.
Eh, nee. Dat stukje na "Dus" is niet de juiste conclusie, want terugsturen is iets waar medewerking van twee kanten voor vereist is.

Correct is dus dat Nederland met een ander veilig land afspraken kan maken om de vluchtelingen daaraan over te dragen.

Maar ja, types zoals jij zitten juist vooral te juichen over landen die geen zin hebben om zulke afspraken te maken, dus wat wil je nou. :{w
pi_156257740
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

[..]

Deze mensen zijn werkelijkheid de onwetendheid zelve en verdienen eigenlijk niet de aandacht die ze momenteel ontvangen. Ik stop ermee. De andere jongen probeerde fervent te betogen dat Turkije niet als veilig land kan worden aangemerkt omdat zijn beleving hem vertelde dat Turkije in een staat van oorlog is. Ik ben bang dat je nu wel weet hoe het gesteld is met deze zelfbenoemde academici in spe.
pi_156257810
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:18 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Nee. Nee. En nee. Eerst begin je met de het proberen de definitie van vluchteling uit te rekken. Daarna volgt er een weerwoord welke helder uitlegt wanneer iemand een vluchteling is en dat jouw bewering van het derde veilige land op drijfzand is gebouwd.

Eerst was er geen interpretatie mogelijk volgens jou. Lees je eigen posts maar even terug. Nu opeens wel. Maar alleen maar omdat je mij op 'emotie' betrapt hebt? Really?

Kudos voor de poging tot duur taalgebruik btw. Blijf wel even oefenen. En nu je dat toch doet, doe jezelf een plezier en lees even terug naar wat je gepost hebt.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156257856
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:23 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Je weerlegging was dat Turkije wel in oorlog is en daardoor niet kan worden gezien als een veilig land. Deze weerlegging is pertinent onjuist omdat Turkije absoluut niet in een staat van oorlog verkeert. Sterker nog, de plaatsen waar deze mensen aan boord gaan in Turkije zijn zelfs nu nog vakantiebestemmingen voor vele westerse toeristen. Van oorlog kan men dan ook niet spreken.

Ga eerst je opleiding HBO rechten afronden want je hebt klaarblijkelijk totaal geen juridische kennis. Dit is niet erg en wordt ook niet van je verwacht, zij het niet dat je constant pretendeert veel wetenschap te hebben van het recht.
Dat was mijn weerleggeng niet eens. Damn. Je leest wel selectief he?
pi_156257894
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, nee. Dat stukje na "Dus" is niet de juiste conclusie, want terugsturen is iets waar medewerking van twee kanten voor vereist is.

Correct is dus dat Nederland met een ander veilig land afspraken kan maken om de vluchtelingen daaraan over te dragen.

Maar ja, types zoals jij zitten juist vooral te juichen over landen die geen zin hebben om zulke afspraken te maken, dus wat wil je nou. :{w
Dergelijke nuance is veel te ver gegrepen vrees ik :')
  zondag 20 september 2015 @ 22:47:27 #187
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156258239
Het keerpunt is reeds lang geleden gepasseerd. We kunnen nooit meer terug, omdat hiervoor de democratische middelen ontbreken. Ook al is er een grote meerderheid tegen nog meer migranten, in de tweede kamer en het kabinet zit een minderheid van profiteurs die het volk niet meer vertegenwoordigen.

Ook een staatsgreep lijkt uitgesloten, hoewel dat een laatste redmiddel zou kunnen zijn. Maar ons leger wordt al jarenlang uitgekleed en de handvol overgebleven soldaten vechten in verre buitenlanden in vreemde oorlogen.

Ik leg me er bij neer. De welvaart waar mijn voorvaderen eeuwenlang voor hebben gezwoegd, zal in korte tijd verdampen. Onze felbevochten vrijheid zal binnenkort verleden tijd zijn. De opportunisten onder ons zullen zich laten bekeren en binnenkort in jurk over straat gaan. De rest zal emigreren of worden onderworpen.

Triest, om zo getuige te moeten zijn van het einde van een beschaving.
pi_156258525
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik leg me er bij neer. De welvaart waar mijn voorvaderen eeuwenlang voor hebben gezwoegd, zal in korte tijd verdampen. Onze felbevochten vrijheid zal binnenkort verleden tijd zijn. De opportunisten onder ons zullen zich laten bekeren en binnenkort in jurk over straat gaan. De rest zal emigreren of worden onderworpen.
Die felbevochten vrijheid is ook de vrijheid om de religie aan te hangen die je wil. Om te wonen waar je wil, te werken waar je wil, en te trouwen en evt. een gezin te stichten met degene met wie je dat wil. En dat geldt dus ook voor moslims.

En de angst dat de moslims straks in de meerderheid zullen zijn en van Nederland een sharialand zullen maken is nergens op gebaseerd, dat is gewoon een fobie, een angststoornis waarvoor je naar de psycholoog zou moeten als je niet overdrijft en daar echt bang voor bent.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2015 22:54:15 ]
pi_156260228
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar je het nou over heeft is mij een raadsel. Ik juich wel over landen die er alles aan doen om deze lieden buiten de poort te houden.
  zondag 20 september 2015 @ 23:41:00 #190
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156260231
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Die felbevochten vrijheid is ook de vrijheid om de religie aan te hangen die je wil. Om te wonen waar je wil, te werken waar je wil, en te trouwen en evt. een gezin te stichten met degene met wie je dat wil. En dat geldt dus ook voor moslims.

En de angst dat de moslims straks in de meerderheid zullen zijn en van Nederland een sharialand zullen maken is nergens op gebaseerd, dat is gewoon een fobie, een angststoornis waarvoor je naar de psycholoog zou moeten als je niet overdrijft en daar echt bang voor bent.
Een bekende denkfout. Islam en vrijheid sluiten elkaar uit. Je kunt dat niet verbloemen door het een religie te noemen en je dan te beroepen op vrijheid van godsdienst.

Vrijheid betekent ook niet dat je alle wetten en regels aan je laars kunt lappen, zoals nu gebeurt door grote groepen illegalen en ongeregistreerde migranten.

Tegen legale immigratie heb ik geen bezwaar. Maar dat is inmiddels een zeer zeldzaam verschijnsel geworden.
pi_156260270
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:30 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Deze mensen zijn werkelijkheid de onwetendheid zelve en verdienen eigenlijk niet de aandacht die ze momenteel ontvangen. Ik stop ermee. De andere jongen probeerde fervent te betogen dat Turkije niet als veilig land kan worden aangemerkt omdat zijn beleving hem vertelde dat Turkije in een staat van oorlog is. Ik ben bang dat je nu wel weet hoe het gesteld is met deze zelfbenoemde academici in spe.
De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We zouden het moeten hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetteren :r
Ik stop er ook even mee.
pi_156260347
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We kunnen het hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetteren :r
Ik stop er ook even mee.
Mooi hoe jullie elkaar hebben gevonden. O+
  Redactie Frontpage zondag 20 september 2015 @ 23:49:53 #193
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156260478
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De pro-immigratie types verlagen het totale niveau in een discussie, waardoor er nooit gesproken kan worden over constructieve oplossingen. Het gaat alleen maar over dat we iedereen moeten opvangen, maar daar gaan we kapot aan. We zouden het moeten hebben over de vraag hoe we deze "vluchtelingen" Europa uit krijgen en wat we in de regio kunnen doen. Maar dan beginnen al die wereldvreemde "welkom"-roepers er weer doorheen te tetteren :r
Ik stop er ook even mee.
Ik heb ook liever vluchtelingen dan die 'jij bent welkom' roepers.

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_156260860
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar je het nou over heeft is mij een raadsel. Ik juich wel over landen die er alles aan doen om deze lieden buiten de poort te houden.
Ja, dat zeg ik toch? Je juicht over elk land dat de deur voor Nederland dicht gooit om een deal te maken over het overdragen van de asielzoekers die wij binnenkrijgen.

Hoe f*cking moeilijk is het nou om te snappen dat als je een groep asielzoekers hebt en iedereen wil ze buiten de deur houden, dat dat gewoon niet kan? Jouw niveau van redeneren is alsof je de stoelendans speelt en dan als "oplossing" bedenkt dat iedereen gewoon moet gaan zitten. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2015 00:07:32 ]
pi_156260975
Het verschil tussen de opvang nu en tijdens andere conflicten is dat we net door een economische crisis heen zijn. Dat duurde al veel te lang en nu moet de prille groei niet om zeep worden geholpen door een factor die onze welvaart en stabiliteit verstoord. Daar hebben deze migranten ook helemaal niets aan. Zij kunnen beter in de regio blijven om straks de puinhopen in het Midden Oosten weer op te bouwen. Of we moeten overgaan op de-islamisatie van grote groepen migranten (en migranten kinderen) zodat deze beter integreren in onze maatschappij, maar dat past niet in ons beeld van vrijheid. De oorlog is Syrie is sowieso nu snel afgelopen, want iedereen is het zat dat de haatbaarden daar een kalifaatje aan het stichten zijn.
  maandag 21 september 2015 @ 00:15:12 #196
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156261286
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:47 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Beste Burbusse, ik citeer even het volgende beginsel: 'Een asielaanvraag kan worden afgewezen indien de aanvrager niet blijkt te voldoen aan die criteria (dan heet de aanvraag manifest ongegrond), maar ook omdat deze gearriveerd is via een ander veilig land, waar dan zijn aanvraag had moeten zijn ingediend en behandeld (veilig derde land- of land van eerste ontvangst-beginsel).'
Op grond hiervan kunnen ALLE asielaanvragen worden afgewezen. Waarom gebeurt dit niet? Vertellen de migranten dat ze uit de lucht zijn komen vallen, en trapt de IND daar in? Is dat dezelfde IND die het Nederlanders zo lastig maakt als ze hun vakantieliefde bij zich willen hebben, of is dat de afdeling zielige verhalen slikken voor zoete koek?
censuur :O
pi_156261364
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik toch? Je juicht over elk land dat de deur voor Nederland dicht gooit om een deal te maken over het overdragen van de asielzoekers die wij binnenkrijgen.

Hoe f*cking moeilijk is het nou om te snappen dat als je een groep asielzoekers hebt en iedereen wil ze buiten de deur houden, dat dat gewoon niet kan? Jouw niveau van redeneren is alsof je de stoelendans speelt en dan als "oplossing" bedenkt dat iedereen gewoon moet gaan zitten. :')
Ik zeg gewoon grenzen dicht voor elke asielzoeker. Japanse aanpak. Allemaal terugsturen naar de regio. Het belang van Nederland en de Nederlanders moet onvoorwaardelijk op nummer 1 staan.
pi_156261425
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Op grond hiervan kunnen ALLE asielaanvragen worden afgewezen. Waarom gebeurt dit niet? Vertellen de migranten dat ze uit de lucht zijn komen vallen, en trapt de IND daar in? Is dat dezelfde IND die het Nederlanders zo lastig maakt als ze hun vakantieliefde bij zich willen hebben, of is dat de afdeling zielige verhalen slikken voor zoete koek?
Ten eerste las ik in dit topic dat er een uitzondering op dat principe is als iemand ergens al familie heeft zitten.

En ten tweede zit je met de bewijslast. Er is een Europees systeem waarbij het idee is dat bij het eerste land van binnenkomst de vingerafdrukken worden afgenomen zodat bij een asielaanvraag in een ander land gelijk vast staat dat dat land niet verantwoordelijk is en welk land wél verantwoordelijk is. Maar het grote probleem is nou net dat dus massa's immigranten hierheen zijn gekomen die die vingerafdrukregistratie in alle onderweglanden zijn ontglipt. Doen ze dan in Nederland een aanvraag, dan is Nederland volgens de database dus het land van binnenkomst.
pi_156261453
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten eerste las ik in dit topic dat er een uitzondering op dat principe is als iemand ergens al familie heeft zitten.

En ten tweede zit je met de bewijslast. Er is een Europees systeem waarbij het idee is dat bij het eerste land van binnenkomst de vingerafdrukken worden afgenomen zodat bij een asielaanvraag in een ander land gelijk vast staat dat dat land niet verantwoordelijk is en welk land wél verantwoordelijk is. Maar het grote probleem is nou net dat dus massa's immigranten hierheen zijn gekomen die die vingerafdrukregistratie in alle onderweglanden zijn ontglipt. Doen ze dan in Nederland een aanvraag, dan is Nederland volgens de database dus het land van binnenkomst.
Gewoon er uit gooien dat volk. Kappen met dat correcte gedoe. De illegalen die hier naartoe komen bedonderen de zaak, dan hoeven wij ook niet correct te zijn. Bovendien zegt het VN Vluchtelingen verdrag niets over vingerafdrukken. Gewoon uitzetten naar Turkije.
  maandag 21 september 2015 @ 00:21:33 #200
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156261455
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee, dat is één van de redenen waarom Nederland tijdens deze crisis absoluut gezien weinig asielaanvragen binnenkrijgt en Griekenland juist zoveel. Onze geografische ligging is niet denderend.

Het valt niet altijd te bepalen hoe een vluchteling Nederland precies bereikt heeft. Reisdocumenten zijn veelal niet aanwezig. Een vluchteling kan wel beweren via Duitsland te zijn binnen gekomen, maar zonder bewijs had dat net zo goed België of Engeland kunnen zijn. In dat geval - als er geen hard bewijs is - dient Nederland alsnog de asielaanvraag te behandelen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')