abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156194605

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Zencap, kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@cfmailserver.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@cfmailserver.nl .

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 23-09-2015 10:02:47 ]
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:07:50 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156194931
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:45 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik pak de crematie mee voor 300.
Ik pak hem ook mee, voor een iets hoger bedrag. Prima project.
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:09:39 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156194970
Waarom wil GvE opnieuw een kopie van legitimatie ontvangen? Deze hebben ze in 2012 al gekregen van mij.
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:11:30 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156195007
Hij is bijna vol. In nog geen 2 uur tijd 3 ton opgehaald 8)7
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:12:53 #5
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156195026
Ik doe hem niet; gaat tegen mijn principes in omdat het een startende onderneming is. Ziet er wel goed uit zeker gezien de vergrijzing en het geld wat deze generatie heeft.
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:18:31 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156195080
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:12 schreef xzaz het volgende:
Ik doe hem niet; gaat tegen mijn principes in omdat het een startende onderneming is. Ziet er wel goed uit zeker gezien de vergrijzing en het geld wat deze generatie heeft.
Ik doe ook weinig starters, maar deze is toch wel erg goed ^O^
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:24:56 #7
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156195173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:09 schreef leolinedance het volgende:
Waarom wil GvE opnieuw een kopie van legitimatie ontvangen? Deze hebben ze in 2012 al gekregen van mij.
Als het goed is heb jij deze brief ook gekregen:
quote:
Geachte meneer Crowd-fundi,

Op 22 juli jongstleden hebben we aangekondigd dat we gebruik zouden gaan maken van een Stichting Derdengelden Rekening.

Door onvoorziene technische problemen bij de implementatie hiervan door de bank, is vertraging ontstaan in de ingebruikname van de stichting.

We kunnen u melden dat vanaf vandaag onze Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl operationeel is. Het doel van deze stichting is om het geīnvesteerd en geīncasseerd vermogen strikt te scheiden van het ondernemingsvermogen van Geldvoorelkaar.nl V.O.F., de vennoten van Geldvoorelkaar.nl V.O.F. of degenen die bij Geldvoorelkaar.nl V.O.F. werkzaam zijn. Het gescheiden houden van vermogen is van belang in geval van een calamiteit en vergroot de veiligheid voor u als gebruiker van het platform.

Met de nieuwe stichting is ook een nieuw rekeningnummer geopend welke vanaf heden actief is. We verzoeken u om betalingen van investeringen voortaan te voldoen op rekeningnummer:
NL39 INGB 07 000 71 016 ten name van Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar

Vanaf heden zullen alle uitbetalingen aan investeerders via deze rekening plaatsvinden. Met de oprichting van de stichting en het gebruik van de nieuwe rekening zijn tegelijkertijd de juridische documenten aangepast en ingericht op de nieuwe structuur. De Overeenkomst Lening, de Investeringsovereenkomst en de Algemene Voorwaarden zijn aangepast. Inhoudelijk heeft het geen consequenties voor u als klant. Wel verzoeken we u om, op het moment dat u een nieuwe investering in een nieuw project (publicatie vanaf vandaag) via ons platform doet, eenmalig de nieuwe Investeringsovereenkomst getekend aan ons te retourneren. De nieuwe Investeringsovereenkomst geldt, zoals u gewend bent, vervolgens weer voor alle mogelijke toekomstige investeringen. Bij het doen van een nieuwe investering zult u een kopie van de Algemene Voorwaarden alsook de nieuwe overeenkomst meegezonden krijgen.

Onze excuses voor het mogelijke ongemak met betrekking het opnieuw moeten aanleveren van de overeenkomst. Het is een noodzakelijke actie om ook in de toekomst uw belangen optimaal te kunnen behartigen.

Indien u vragen of suggestie heeft met betrekking tot deze email kunt u uiteraard contact met ons opnemen. U kunt ons bereiken op 085-27 33 465 of via info@geldvoorelkaar.nl

Met vriendelijke groet,

de directie
Edwin Adams
Martijn van Schelven
pi_156195274
Zo, de paardenfikker is mijn eerste project op GvE. Tot nu toe alleen op Symbid investeringen gedaan, nu tijd om eens wat te gaan spreiden :)
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:36:07 #9
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156195320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:24 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Als het goed is heb jij deze brief ook gekregen:

[..]

Klopt, maar daar staat het dan ook niet in.

quote:
Bent u een bestaande investeerder bij Geldvoorelkaar.nl, dan verzoeken wij u, in verband met de oprichting van de Stichting Klantengelden Geldvoorelkaar.nl, zowel een kopie legitimatie als de Investeringsovereenkomst getekend retour te zenden.
Zijn dezelfde fratsen als Bank of Scotland ooit gedaan heeft bij de overname door Lloyds. Heeft ze veel klanten gekost, waaronder mij. Zie ook (en vele andere klachten op inet):

WGR / 2ew herinnering lloyds bank kopie legitimatie WTF??
WGR / Lloydsbank wil rekening sluiten
  vrijdag 18 september 2015 @ 12:52:33 #10
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156195551
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klopt, maar daar staat het dan ook niet in.

[..]

Zijn dezelfde fratsen als Bank of Scotland ooit gedaan heeft bij de overname door Lloyds. Heeft ze veel klanten gekost, waaronder mij. Zie ook (en vele andere klachten op inet):

WGR / 2ew herinnering lloyds bank kopie legitimatie WTF??
WGR / Lloydsbank wil rekening sluiten
Sorry, ik heb je vraag niet goed gelezen! Die vraag om een kopie legitimatie werd inderdaad niet gesteld in de brief.
Intussen heb ik toch maar exact dezelfde kopie als twee jaar geleden gestuurd en dat werd geaccepteerd.
pi_156195584
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 11:19 schreef Jackthe het volgende:

[..]

8.4% is zeker niet verkeerd. Echter de looptijd vind ik wel aan de langere kant. In 6 jaar kan veel gebeuren. Aan de andere kant is deze sector zeker groeiend en een van de 3 levenszekerheden (geboorte, dood, belastingen).
Twijfel.. Twijfel..

Wie weet ga ik hem als projectje 40 toevoegen.
Bij twijfel gewoon 100,- er in.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_156195741
Heb net de overeenkomst teruggestuurd met een verwijzing naar kopie legitimatie van een jaar geleden. Ik wacht hun reactie af...
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:05:41 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156195766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:52 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Sorry, ik heb je vraag niet goed gelezen! Die vraag om een kopie legitimatie werd inderdaad niet gesteld in de brief.
Intussen heb ik toch maar exact dezelfde kopie als twee jaar geleden gestuurd en dat werd geaccepteerd.
Bedankt! Compleet overbodig om het te vragen van GvE dus.
pi_156196005
De Top 40 van week 38:
  vrijdag 18 september 2015 @ 13:43:53 #15
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156196661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Bedankt! Compleet overbodig om het te vragen van GvE dus.
Ik denk dat het niet mag; je mag niet zomaar persoonsgegevens van het ene bedrijf naar een andere stichting verplaatsen.

SPOILER
pi_156196706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:17 schreef djh77 het volgende:
De Top 40 van week 38:
[ afbeelding ]
En het crematorium dan? Of ging die 300k zo snel dat je hem hebt gemist :)
Signature
pi_156196746
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 12:55 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Bij twijfel gewoon 100,- er in.
Dat dacht ik ook. Echter toen ik op de activeringslink klikte was die al vol! :s
Signature
pi_156196837
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:45 schreef Jackthe het volgende:

[..]

die lijst is volgens mij niet realtime
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_156196853
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet mag; je mag niet zomaar persoonsgegevens van het ene bedrijf naar een andere stichting verplaatsen.

zoiets zou ook mijn gok zijn ja....
pi_156196871
Wat mij overigens opvalt is dat bij Lendico tegenwoordig de leningen sneller vol lopen en wanneer ze nog maar een paar dagen te gaan hebben, ze helemaal vol komen. Zouden ze extern investeringsgeld hebben dat de leningen vol maakt als ze bijna zijn afgelopen?

Soort van crowdfunding die ook zonder crowd door gaat
Signature
pi_156196935
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:43 schreef xzaz het volgende:

[..]

SPOILER
Volgens mij mogen ze dat inderdaad niet overhevelen. Daarbuiten, ze zijn bij GvE heus niet voor hun lol bezig om voor iedereen nieuwe overeenkomsten te maken en te actualiseren. Ga er maar vanuit dat de toezichthouder e.e.a. wel voorgeschreven zal hebben.
pi_156196961
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:45 schreef Jackthe het volgende:

[..]

Ik denk dat die er pas volgende week bij zit.
  vrijdag 18 september 2015 @ 14:00:07 #23
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156197060
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:54 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij mogen ze dat inderdaad niet overhevelen. Daarbuiten, ze zijn bij GvE heus niet voor hun lol bezig om voor iedereen nieuwe overeenkomsten te maken en te actualiseren. Ga er maar vanuit dat de toezichthouder e.e.a. wel voorgeschreven zal hebben.
Het is in ieder geval niet aangegeven in de eerdere mail. Ik heb ze gemaild dat ik er vanuit ga dat ze aan mijn eerder gestuurde legitimatie voldoende hebben. Als dit niet het geval is hoor ik graag waarom, en kunnen ze het alsnog een exacte kopie van eerder gestuurde legitimatie ontvangen.
pi_156197331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:00 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb ze gemaild dat ik er vanuit ga dat ze aan mijn eerder gestuurde legitimatie voldoende hebben.
Misschien hebben ze aan jou mail, waarin je aangeeft akkoord te gaan met een eventuele overheveling, inderdaad wel genoeg….
  vrijdag 18 september 2015 @ 14:16:18 #25
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156197431
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 13:51 schreef Jackthe het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat bij Lendico tegenwoordig de leningen sneller vol lopen en wanneer ze nog maar een paar dagen te gaan hebben, ze helemaal vol komen. Zouden ze extern investeringsgeld hebben dat de leningen vol maakt als ze bijna zijn afgelopen?

Soort van crowdfunding die ook zonder crowd door gaat
Mijn toezegging van vorige week is niet verwerkt. Staat niet meer onder de toezeggingen en is niet bijgeboekt bij de investeringen. Misschien ook wel uit de grote zak betaald. :? Mail hierover is nog niet beantwoord.
Niet dat het m'n favo-platform is. Wat ik er in heb, hou ik er in en meer ook niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door crowd-fundi op 18-09-2015 14:22:58 ]
pi_156197813
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:16 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Mijn toezegging van vorige week is niet verwerkt. Staat niet meer onder de toezeggingen en is niet bijgeboekt bij de investeringen. Misschien ook wel uit de grote zak betaald. :? Mail hierover is nog niet beantwoord.
Niet dat het m'n favo-platform is. Wat ik er in heb, hou ik er in en meer ook niet.
Bij mij staat die nu in geannulleerde projecten, mits je het had over de "grafsteen".

Wat mij ook op viel is dat er in sommige projecten zomaar 4k en 5k de lening ineens vol is.
  vrijdag 18 september 2015 @ 14:33:41 #27
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156197925
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:29 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Bij mij staat die nu in geannulleerde projecten, mits je het had over de "grafsteen".

Wat mij ook op viel is dat er in sommige projecten zomaar 4k en 5k de lening ineens vol is.
Idd, dat grafmonument. Staat bij mij (nog) niet onder de geannuleerde projecten. Nou ja, niet erg. Dan gaat dat naar Lendahands nieuwste land onder het motto: Alle beetje helpen om vandaag het derde miljoen aan te tikken.
pi_156198706
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 14:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Misschien hebben ze aan jou mail, waarin je aangeeft akkoord te gaan met een eventuele overheveling, inderdaad wel genoeg….
Ik denk dat ze niet het risico willen lopen om op de nieuwe rechtspersoon een verouderd paspoort geregistreerd te hebben staan.
Toevallig had ik zelf ook een nieuw paspoort gekregen in de tussentijd.
Pecunia non olet
pi_156199086
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik denk dat ze niet het risico willen lopen om op de nieuwe rechtspersoon een verouderd paspoort geregistreerd te hebben staan.
Toevallig had ik zelf ook een nieuw paspoort gekregen in de tussentijd.
Ja, precies. En gelijk hebben ze.
pi_156199195
Volgens mij moeten er nog een paar GVE projectjes komen. Volgens het Engelse bericht zouden er deze week 10 projecten komen. Volgens mij hebben we er 7 gehad. Dus nog 3 te gaan. Dan moeten ze nu wel opschieten willen ze het deze week nog halen!
pi_156199282
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Volgens mij moeten er nog een paar GVE projectjes komen. Volgens het Engelse bericht zouden er deze week 10 projecten komen. Volgens mij hebben we er 7 gehad. Dus nog 3 te gaan. Dan moeten ze nu wel opschieten willen ze het deze week nog halen!
Of zullen ze het speciaal in het Engels gedaan hebben en gedacht hebben dat wij het niet door zouden hebben :+ *)
pi_156199561
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:29 schreef Horsemen het volgende:
Of zullen ze het speciaal in het Engels gedaan hebben en gedacht hebben dat wij het niet door zouden hebben
Je hebt nog gelijk ook! We expect at least 10 new projects over the coming week, we krijgen er komende week tenminste 10. :P
pi_156199564
Een nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/MedEvent

60K, B+, 4 jaar, 7.5%, hoofdelijke aansprakelijkheid.
Ziet er op zich best goed uit.
  vrijdag 18 september 2015 @ 15:44:10 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156199644
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, precies. En gelijk hebben ze.
Niet mee eens. Dan zouden ze ook zonder overheveling de identiteitsbewijzen om de zoveel jaar opnieuw op moeten vragen. Of noteren wanneer een ID verloopt en dan vragen om een nieuwe.

Maar niet echt boeiend verder, ik stuur de kopie wel gewoon nog een keer.
pi_156199653
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:41 schreef mrbombastic het volgende:
Een nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/MedEvent

60K, B+, 4 jaar, 7.5%, hoofdelijke aansprakelijkheid.
Ziet er op zich best goed uit.
Nou zo nieuw is die niet. Die hebben we vanmorgen reeds besproken. :)
pi_156199674
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Nou zo nieuw is die niet. Die hebben we vanmorgen reeds besproken. :)
Ow, dan krijg ik hem gewoon laat binnen :).
pi_156200203
Volgens mij is die stichting geen bank, nietbje werkgever en geen publieke instelling.
ze mogen je paspoort niet eens hebben.

KOM en AGD vragen er ook niet om. Symbid en Lendahand ook niet. Ik zit niet bij GVE, maar mijn papieren zouden ze dan ook niet krijgen.
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156200337
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:45 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Ow, dan krijg ik hem gewoon laat binnen :).
Dan krijg je vast niet de Fok! mailing via ĩ.
pi_156200361
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:08 schreef RavigotteSaus het volgende:
KOM en AGD vragen er ook niet om. Symbid en Lendahand ook niet. Ik zit niet bij GVE, maar mijn papieren zouden ze dan ook niet krijgen.
Er is hier wel een verschil. GvE is vergunninghouder van de AFM. De anderen die je noemt hebben geen vergunning maar hebben een ontheffing van vergunning van de AFM. Zou best wel eens kunnen zijn dat een vergunninghouder onder een strenger regime valt.
  vrijdag 18 september 2015 @ 16:16:07 #40
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156200386
Morgen een nieuwe op investormatch:
quote:
Geachte investeerder,

Omdat u eerder geīnvesteerd heeft in één van onze crowdfundingpitches behoort u tot de Inner Circle van Investormatch. Dit betekent dat we u als eerste de mogelijkheid geven om te investeren in onze nieuwste projecten. Zojuist is op onze website een nieuwe pitch online gezet: Groeifinanciering voor steigerbouwer RO Montagebedrijf. De pitch zal vanaf morgenochtend, zaterdag 19-09, om 10:00 uur openbaar gezet worden.
40000
B+
9%
48 maanden
Graydon 1,7%
pi_156200402
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je hebt nog gelijk ook! We expect at least 10 new projects over the coming week, we krijgen er komende week tenminste 10. :P
^O^
pi_156200485
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:16 schreef crowd-fundi het volgende:
40000
B+
9%
48 maanden
Graydon 1,7%
Hebben ze ook een website? Kan ze niet vinden.
pi_156200514
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:16 schreef crowd-fundi het volgende:
Morgen een nieuwe op investormatch:

[..]

40000
B+
9%
48 maanden
Graydon 1,7%
Staat er dan geen link bij?
  vrijdag 18 september 2015 @ 16:25:13 #44
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156200599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hebben ze ook een website? Kan ze niet vinden.
Website is er wel, pitch nu alleen nog open voor de "inner circle".
pi_156200636
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:25 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Website is er wel, pitch nu alleen nog open voor de "inner circle".
website van het bedrijf waarover de pitch gaat, zodat er alvast een beeld gevormd kan worden over het bedrijf ;)

edit: Ik was niet ingelogt, ik zie hem nu wel |:(
pi_156200844
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
website van het bedrijf waarover de pitch gaat, zodat er alvast een beeld gevormd kan worden over het bedrijf
Inderdaad website van het bedrijf even posten. Ik ben nog geen inner circle :)
pi_156200912
Het gaat om de volgende Pitch op Investormatch:
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door CRWD op 18-09-2015 16:53:38 ]
  vrijdag 18 september 2015 @ 16:55:34 #48
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156201172
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Inderdaad website van het bedrijf even posten. Ik ben nog geen inner circle :)
Als je ooit een investering op IM gedaan hebt, behoor je automatisch tot de inner circle.
pi_156201180
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:43 schreef CRWD het volgende:
Het gaat om de volgende Pitch op Investormatch:
Dan moet hij dus zo'n 1000 euro per maand aflossen de komende 4 jaar met zijn zzp business. Gezien wat hij nu al binnen harkt moet dat wel mogelijk zijn. Bovendien krijgen we er een hoop mensen bij dus er zal de komende jaren wel behoorlijk gebouwd worden.
Klint wel interessant.
Kunnen jullie nu al inschrijven? Of kunnen jullie alleen kijken en nog niet kopen?
  vrijdag 18 september 2015 @ 16:57:58 #50
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156201239
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dan moet hij dus zo'n 1000 euro per maand aflossen de komende 4 jaar met zijn zzp business. Gezien wat hij nu al binnen harkt moet dat wel mogelijk zijn. Bovendien krijgen we er een hoop mensen bij dus er zal de komende jaren wel behoorlijk gebouwd worden.
Klint wel interessant.
Kunnen jullie nu al inschrijven? Of kunnen jullie alleen kijken en nog niet kopen?
Ik doe mee. Net als inmiddels 5 anderen. Kan zomaar een gevalletje CCF worden.
Voordeel is: je kunt er nu al vast over nadenken, dankzij de info hierboven!
pi_156201383
Dat is grappig. Ik herinderde me dat ik me in het verleden wel al had aangemeld . Heb dus toegang tot mijn investormatch, maar zie dit project niet. Ze hebben het dus inderdaad zo ingeregeld dat je echt eerder geinvesteerd moet hebben.
Jammer had hem wel mee willen pakken maar ben het weekend weg.
pi_156201404
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:57 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik doe mee. Net als inmiddels 5 anderen. Kan zomaar een gevalletje CCF worden.
Voordeel is: je kunt er nu al vast over nadenken, dankzij de info hierboven!
Even voor mijn beeldvorming, de informatie in de spoiler, is dat alle informatie die je krijgt of zie je als je ingelogd ben meer informatie?
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:10:44 #53
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156201457
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Even voor mijn beeldvorming, de informatie in de spoiler, is dat alle informatie die je krijgt of zie je als je ingelogd ben meer informatie?
Nee, er is heel wat meer info.
pi_156201497
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:10 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Oke, bedankt. Ik zal mij eerdaags maar eens inschrijven.
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:15:55 #55
447634 Investormatch2
Ondernemend financieren
pi_156201558
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dat is grappig. Ik herinderde me dat ik me in het verleden wel al had aangemeld . Heb dus toegang tot mijn investormatch, maar zie dit project niet. Ze hebben het dus inderdaad zo ingeregeld dat je echt eerder geinvesteerd moet hebben.
Jammer had hem wel mee willen pakken maar ben het weekend weg.
Geachte forumleden, iedereen met een account op Investormatch die nog niet is toegevoegd aan de Inner Circle kan een PM sturen tot vandaag 17:30 met zijn/haar e-mailadres. We zullen je dan toevoegen zodat de pitch alvast te zien is.

quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:08 schreef Horsemen het volgende:
Na inloggen heb je toegang tot meer informatie en is financiële documentatie te downloaden.
pi_156201591
Investormatch leest hier toch mee!
Graag even open zetten voor NaRegenDeZon. Kan ik vanavond nog even een bouwvakker blij maken. Mag ook voor de andere mensen die al ingeschreven zijn op jullie site :)
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:23:17 #57
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156201720
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:15 schreef Investormatch2 het volgende:

[..]

Geachte forumleden, iedereen met een account op Investormatch die nog niet is toegevoegd aan de Inner Circle kan een PM sturen tot vandaag 17:30 met zijn/haar e-mailadres. We zullen je dan toevoegen zodat de pitch alvast te zien is.

[..]

Na inloggen heb je toegang tot meer informatie en is financiële documentatie te downloaden.
Kijk, leuke incentive voor FOK!kers!
pi_156201774
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:15 schreef Investormatch2 het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Investormatch leest hier toch mee!
Graag even open zetten voor NaRegenDeZon. Kan ik vanavond nog even een bouwvakker blij maken. Mag ook voor de andere mensen die al ingeschreven zijn op jullie site
Kruizende berichten. :)
pi_156201814
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Ja, en dan weten ze gelijk wie er achter de Fok! namen zitten :X
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:30:51 #60
447634 Investormatch2
Ondernemend financieren
pi_156201875
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

[..]

Omdat ik nog geen 10 posts heb gezet kan ik nog geen gebruik maken van het PM systeem. Maar als het goed is kan je hem nu bekijken!
pi_156201900
heb je een pm gestuurd, investormatch2
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:34:34 #62
447634 Investormatch2
Ondernemend financieren
pi_156201976
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:31 schreef Gijsbertus het volgende:
heb je een pm gestuurd, investormatch2
Je bent toegevoegd
  vrijdag 18 september 2015 @ 17:37:13 #63
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156202028
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, en dan weten ze gelijk wie er achter de Fok! namen zitten :X
Ja, dat is het nadeel van incentives.
Maar daar heb jij toch niet zoveel moeite mee? Je bent tenslotte ook met GVE in gesprek gegaan.
pi_156202075
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:10 schreef crowd-fundi het volgende:
Ik heb het net even bekeken. Inderdaad nette financiele onderbouwing. precies genoeg om een beeld te vormen van dit kleine bedrijf. Ik zie nog wel een risico in het feit dat het een mans bedrijf in de bouw is met een verhoogd risico op ongelukken. Heeft de goede man een verzekering voor ongelukken op het werk? Met andere woorden wat gebeurd er als hij van een stijger valt met de terugbetaling?

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-09-2015 18:36:14 ]
pi_156203395
Had toch gelijk moeten investeren in dat crematorium, heb hem nu helaas gemist, dacht niet dat ie zo snel vol zou zijn.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_156203462
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:37 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, dat is het nadeel van incentives.
Maar daar heb jij toch niet zoveel moeite mee? Je bent tenslotte ook met GVE in gesprek gegaan.
Ja, dat is ook zo. Maar ik probeer wel altijd even stil te staan bij dit soort dingen. Voor mij was het zo wie zo niet aan de orde aangezien ik mij eerst nog moet aanmelden.
  vrijdag 18 september 2015 @ 18:55:03 #67
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156203514
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik heb het net even bekeken. Inderdaad nette financiele onderbouwing. precies genoeg om een beeld te vormen van dit kleine bedrijf. Ik zie nog wel een risico in het feit dat het een mans bedrijf in de bouw is met een verhoogd risico op ongelukken. Heeft de goede man een verzekering voor ongelukken op het werk? Met andere woorden wat gebeurd er als hij van een stijger valt met de terugbetaling?
Dank voor het compliment.

Wat betreft verzekering: Op ons aandringen is hij er een aan gaan vragen (meeste 'bouwvakkers' hebben hem niet, hoe onverstandig ook). Hier hebben we ruimte voor gelaten in de begroting.
  vrijdag 18 september 2015 @ 19:10:31 #68
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_156203937
Hier wellicht een nieuwe Crowdfund-er ;) . Al een lange tijd aan het 'in' danwel mee-lezen in dit topic en mij vanmiddag ingeschreven voor de nieuwsbrieven zoals in de OP al gemeld is.
Is het wellicht verstandig om deze in spoilers te vermelden zodat het enkel te lezen is voor ingelogde gebruikers?

Ik heb niet veel 'kapitaal' om het zo maar te noemen, dus met kleine bedragen zal er waarschijnlijk geinvesteerd worden. Enkel merk ik wel dat ik aan het orienteren ben hoe ik mezelf -wat met een huurwoning wel erg moeilijk is- meer financieel onafhankelijk kan maken in de toekomst.
Helemaal is niet mogelijk zolang er geen koopwoning aanwezig is (helaas) maar kan niet vroeg genoeg beginnen :)
  vrijdag 18 september 2015 @ 19:31:11 #69
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156204581
En ja hoor, Lendahand is over de 3 mio.
En bij IM is de "inner circle" lekker bezig! Met dit tempo is er morgen geen crowd meer nodig. Dat kan ook weer niet de bedoeling zijn. Bewonderenswaardig hoe IM er in slaagt om dit soort kleine investeringen te kunnen publiceren.

[ Bericht 75% gewijzigd door crowd-fundi op 18-09-2015 20:01:39 ]
pi_156210191
Ik hoef dus morgen geen account aan te maken bij im voor dat project ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_156210234
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2015 19:10 schreef Sjowhan het volgende:
Hier wellicht een nieuwe Crowdfund-er ;) . Al een lange tijd aan het 'in' danwel mee-lezen in dit topic en mij vanmiddag ingeschreven voor de nieuwsbrieven zoals in de OP al gemeld is.
Is het wellicht verstandig om deze in spoilers te vermelden zodat het enkel te lezen is voor ingelogde gebruikers?

Ik heb niet veel 'kapitaal' om het zo maar te noemen, dus met kleine bedragen zal er waarschijnlijk geinvesteerd worden. Enkel merk ik wel dat ik aan het orienteren ben hoe ik mezelf -wat met een huurwoning wel erg moeilijk is- meer financieel onafhankelijk kan maken in de toekomst.
Helemaal is niet mogelijk zolang er geen koopwoning aanwezig is (helaas) maar kan niet vroeg genoeg beginnen :)
Welkom *O*.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 18 september 2015 @ 22:28:24 #72
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156210452
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 22:19 schreef komrad het volgende:
Ik hoef dus morgen geen account aan te maken bij im voor dat project ;)
Toch maar even doen. De stroom is wat opgedroogd. Hij staat nu op 35,75%, dus als het je wat lijkt kun je er nog wel 25000 in gooien. :)
pi_156210607
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 22:28 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Toch maar even doen. De stroom is wat opgedroogd. Hij staat nu op 35,75%, dus als het je wat lijkt kun je er nog wel 25000 in gooien. :)
haha, mag het een onsje minder

Eerst morgen maar eens goed doornemen :)
  vrijdag 18 september 2015 @ 22:34:08 #74
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
  vrijdag 18 september 2015 @ 22:52:30 #75
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156211102
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 22:32 schreef komrad het volgende:

[..]

haha, mag het een onsje minder

Eerst morgen maar eens goed doornemen :)
Precies! En bedenk dat nagenoeg elke ondernemer iets zegt in de trant van: tot nu toe ging het slecht, maar met jouw geld heb ik het vanaf nu stukken beter! :)
pi_156214736
quote:
99s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:02 schreef CaLeX het volgende:

[..]

In dit tempo (6k de laatste 24 uur) loopt hij precies vol op de laatste dag.

Ik denk niet dat collin het laat gebeuren dat ze niet meer kunnen zeggen dat ze een 100% succesratio hebben.
Varkensboer loopt op dit moment toch langzamer vol dan nodig. Er is nog ruim E 6.600 per dag nodig. Wordt spannend of Collin100% succesratio gaat behouden
pi_156214758
Ik doe uit principe sowieso geen investeringen op Collin wegens hun dramatisch slechte en trage website. Zeker met een wat tragere verbinding vanuit momenteel Azie is dat extreem irritant. Ze zouden hier prima wat aan kunnen doen maar ze houden vast aan dat vreselijke 3rd party web framework.
pi_156215437
Weekend, tijd voor bezinning ;)

Ik zat nog even te denken over dat crematorium. 9% rente en 300.000 in paar uur vol. Waarom bieden ze dan 9%, met 8% of 7.5% komt het toch ook wel vol. Wie adviseert hierin?
pi_156215897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 22:52 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Precies! En bedenk dat nagenoeg elke ondernemer iets zegt in de trant van: tot nu toe ging het slecht, maar met jouw geld heb ik het vanaf nu stukken beter! :)
begrijp ik nu uit je post dat je twijfels bij dit project hebt? Of is het meer een algemene opmerking?
pi_156215974
Ik kom het volgende tegen bij een pitch op KOM:

Omzetverwachting
De omzetverwachting voor 2015 is ¤ 82.500. Neem daarbij in gedachten dat het bedrijf pas in april 2015 opgericht is en pas in augustus de eerste omzet draaide. Voor 2016 word een omzet van ¤ 885.700 verwacht gebaseerd op de huidige trend en vraag naar producten. Omdat Avicenna een dualistisch model voert; groeien op de Nederlandse markt, maar ook de Euro-Azië markt ziet Avicenna in de eerste jaren een snelle groei tegemoet. De prognose is gebaseerd op een voorzichtige en conservatieve benadering.

Ik hoop van harte dat het bedrijf succesvol wordt maar deze prognose voorzichtig en conservatief noemen is bizar. Vraag me echt af hoe KOM dit soort pitches kan plaatsen :X
  zaterdag 19 september 2015 @ 10:11:48 #81
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156216073
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 09:55 schreef komrad het volgende:

[..]

begrijp ik nu uit je post dat je twijfels bij dit project hebt? Of is het meer een algemene opmerking?
In het project van IM heb ik geīnvesteerd. De laatste drie van IM (de zeeman, de advocaat en de bouwvakker) vond ik leuke projecten, al heb ik uiteraard wel vragen. De server van de advocaat heeft het hier zelfs gered tot TT te worden verheven ;) Net zoals velen hier heb ik enorme twijfels bij heel wat projecten op GVE en KOM. Soms lijkt het overduidelijk, dat ondernemers met heel veel bombarie alleen maar bezig zijn met je geld uit je zak te kloppen. Ik wrijf m'n ogen uit dat de "groeten vanuit Avicenna" toch nog redelijk enthousiast worden ontvangen, bijvoorbeeld. En Wiebke, ach, een bijzonder mens met een bijzondere roeping om haar nieuwe vaderland aan een oude traditie te helpen.
Op voorhand vind ik het allemaal serieuze mensen, maar ik hoop dat ze m'n cynisme enigszins kunnen begrijpen.
pi_156216846
Wat ik niet begrijp is dat er bij de steigerbouwer nauwelijks verandering (lees: verbetering) in de marge te zien is. Doel is toch steigermateriaal kopen om een betere marge te realiseren volgens de pitch. Ook zie ik het resultaat procentueel naar beneden gaan (van dik 75% naar 60% vanaf 2015-2016). Waarom een lening van 40K op je hals halen als je niet verwacht dat je resultaat substantieel beter is?
pi_156218229
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 11:12 schreef rockenfeller het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er bij de steigerbouwer nauwelijks verandering (lees: verbetering) in de marge te zien is. Doel is toch steigermateriaal kopen om een betere marge te realiseren volgens de pitch. Ook zie ik het resultaat procentueel naar beneden gaan (van dik 75% naar 60% vanaf 2015-2016). Waarom een lening van 40K op je hals halen als je niet verwacht dat je resultaat substantieel beter is?
Heb je het doorgerekend? Ik zie namelijk dat de cijfers van 2015 tot en met 2018 rekenfouten bevatten. Het resultaat stijgt wel degelijk al is het niet spectaculair.
Pecunia non olet
pi_156218258
Zo heeft 2015 (als de variabelen tenminste kloppen.........) een netto winst van 56.400 en niet van 48.200.

Andere jaren zijn ook hoger.

Denk dat ze een beetje hebben zitten rommelen met de prognose (diverse varianten doorgerekend).

Les 1 excel: overal met formules en verwijzingen verwerken, dan blijft het kloppen als je ergens wat verandert ~O>
Pecunia non olet
pi_156218327
Even wat anders: via een spaarforum werd ik attent gemaakt op deze site.

http://www.webservices.nl/faq/wat-is-de-pd-rating/

Inhoudelijk valt er van alles op aan te merken, maar met name die grijze lijn in de grafiek lijkt mij interessant om te weten. Hopelijk was de steekproef groot genoeg.......

Ik snap niet waarom de categorie CC een hogere defaultrate heeft (35%) dan de C categorie (22%). Komt mij uiterst onlogisch voor. Dat kan uiteraard met de grootte van de steekproef en dus gebrekkigheid van het onderzoek te maken hebben.
De defaults van CC liggen denk ik rond het gemiddelde van CCC en C ?

Ook wordt er gesuggereerd dat er een snijpunt is van lijnen, een soort van break-even punt dus. Die gedachte kan ik niet volgen.
Pecunia non olet
pi_156218627
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heb je het doorgerekend? Ik zie namelijk dat de cijfers van 2015 tot en met 2018 rekenfouten bevatten. Het resultaat stijgt wel degelijk al is het niet spectaculair.
je hebt gelijk. Had ik nog niet gezien. Als je de goede cijfers neemt daalt het resultaat nog wel procentueel maar minder dan ik eerder schreef.
pi_156218636
Dubbel
Pecunia non olet
pi_156218910
Zie hier vooral GvE voorbij komen, vroeg me af of mensen ook ervaring hebben met Symbid, wel groter risico maar met interessante projecten kan het wel stuk interessanter worden
  zaterdag 19 september 2015 @ 13:54:09 #89
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156219465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:42 schreef obligataire het volgende:
Zo heeft 2015 (als de variabelen tenminste kloppen.........) een netto winst van 56.400 en niet van 48.200.

Andere jaren zijn ook hoger.

Denk dat ze een beetje hebben zitten rommelen met de prognose (diverse varianten doorgerekend).

Les 1 excel: overal met formules en verwijzingen verwerken, dan blijft het kloppen als je ergens wat verandert ~O>

Bij extra financiële cijfers staat ook de V/W rekening. In de begroting is het resultaat opgenomen voor belasting (en niet de EBITDA). Wat jullie nu uitrekenen in de EBITDA. Hier moeten nog afschrijvingen en financiële lasten vanaf. Deze kosten had hij eerder niet, waardoor het resultaat eerste tijd wat lager is. Steiger gaat echter langer mee (gelukkig) en financieringslasten gaan ook weer weg.
NB: Akkoord dat het verwarrend kan overkomen, omdat deze niet zijn opgenomen in de prognose. Passen wij aan om verdere misverstanden te voorkomen.
pi_156220191
Misschien is het een idee om vanuit het item 'cijfers' (rechtsboven) een directe link te plaatsen naar 'extra financiële cijfers'. Of om die extra financiële cijfers direct te integreren in de 'cijfers' . Dan heb je het financiële gedeelte netjes bij elkaar staan, blijft anders een beetje bij elkaar puzzelen zo.
Overigens wel mijn complimenten voor de gedetailleerde info, moge andere platformen zich hieraan optrekken :)
Pecunia non olet
pi_156221328
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 13:23 schreef EindhovenAB het volgende:
Zie hier vooral GvE voorbij komen, vroeg me af of mensen ook ervaring hebben met Symbid, wel groter risico maar met interessante projecten kan het wel stuk interessanter worden
Ik investeer daar nu sinds een half jaar, zit goed in elkaar en er komen leuke projecten langs. Groot verschil met lending based CF is natuurlijk dat je geen idee hebt of en wanneer je er rendement uit zal gaan halen. Dus Symbid is wat mij betreft vooral leuk als een klein deel van je totale investeringen, en moet je zien als zeer high-risk en lange termijn.
pi_156224212
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:46 schreef obligataire het volgende:

Inhoudelijk valt er van alles op aan te merken, maar met name die grijze lijn in de grafiek lijkt mij interessant om te weten. Hopelijk was de steekproef groot genoeg.......

Ik snap niet waarom de categorie CC een hogere defaultrate heeft (35%) dan de C categorie (22%). Komt mij uiterst onlogisch voor. Dat kan uiteraard met de grootte van de steekproef en dus gebrekkigheid van het onderzoek te maken hebben.
Ik ga er van uit dat de populatie van de C ratings (maar 2% van het totaal) voor een afwijking op het resultaat kan zorgen. Dus denk dat eerder C incorrect is.

quote:
Ook wordt er gesuggereerd dat er een snijpunt is van lijnen, een soort van break-even punt dus. Die gedachte kan ik niet volgen.
Zijn twee compleet niet gerelateerde zaken die in één grafiek getoond worden. Defaultkans per Creditgroup alsmede hoe veel van de bedrijven in een bepaalde Creditgroup zitten. Er is dus niet sprake van een snijpunt noch van een break-even punt.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_156225462
Lendahand heeft een forse portie openstaande leningen op dit moment, valt me op. Veel potentiële projecten :)

Verder jammer dat ik de laatste tijd wat potentieeltjes bij KOM en GVE heb gemist, als ik het zo lees. Hopelijk volgt er nog meer. Eerst van de week maar eens de sheet van Investormatch gaan invullen. Heb nu nog de sheet die één van de fokkers hier eens ter beschikking heeft gesteld, maar die van IM lijkt ook wel erg fijn en overzichtelijk.
Schip ahoy!
  zaterdag 19 september 2015 @ 21:23:40 #94
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156229040
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Lendahand heeft een forse portie openstaande leningen op dit moment, valt me op. Veel potentiële projecten :)
Een bulk van 17 projectjes in Mongolië (waarvan er nog 5 open staan) lijkt er medeverantwoordelijk voor te zijn dat de andere projecten wat langzamer vollopen. Ik meen te constateren dat daar nagenoeg dezelfde bedragen in worden geīnvesteerd, maar vooral de Ghanese projecten zijn in de regel wat groter en hebben dus meer tijd nodig om vol te lopen. Niet verkeerd dat er weer eens wat te kiezen valt bij LAH, zowel qua project als qua land = locale partner.
pi_156238476
Iemand toevallig Business Class gezien? Een crowdfunding project van 3 sportzaken gearrangeerd door een of ander adviesbureautje. Herinrichting van de winkels naar 2.0. ¤ 500.000,-- nodig. 6% rente. 70% wordt in 7 jaar afgelost. 30% na het zevende jaar. Lijkt mij een pareltje _O- _O-
pi_156238594
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:09 schreef rockenfeller het volgende:
Iemand toevallig Business Class gezien? Een crowdfunding project van 3 sportzaken gearrangeerd door een of ander adviesbureautje. Herinrichting van de winkels naar 2.0. ¤ 500.000,-- nodig. 6% rente. 70% wordt in 7 jaar afgelost. 30% na het zevende jaar. Lijkt mij een pareltje _O- _O-
En 10% commissie voor Harry Mens :)
pi_156238727
Zit een poosje bij symbid maar vind de waardering van bedrijven vaak erg hoog, waarde 1 mln zonder omzet is geen uitzondering, als je naar lendahand vind ik de waardering ook erg hoog. Soms zit ereen, voor mij, realistische waarde tussen. Verder komen vele projecten maar moeilijk vol, dus jeb ik geld al maanden vastzitten zonder dat net oroject vol is.
pi_156240569
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:23 schreef snoopy40 het volgende:
Zit een poosje bij symbid maar vind de waardering van bedrijven vaak erg hoog, waarde 1 mln zonder omzet is geen uitzondering, als je naar lendahand vind ik de waardering ook erg hoog. Soms zit ereen, voor mij, realistische waarde tussen. Verder komen vele projecten maar moeilijk vol, dus jeb ik geld al maanden vastzitten zonder dat net oroject vol is.
Dat is wat mij betreft een fout in de opzet van Symbid. Als ze net als GvE met toezegging zouden werken dan kwamen proposities veel sneller vol. Nu is er elkee keer een korte sprint bij de start, dan meestal 1-2 maanden weinig beweging, en dan aan het einde komen ze vaak toch nog vol.

Op Leapfunder bijv. krijg je tenminste nog een bonus als je als early bird investeert, dat is bij Symbid niet. Er is dus geen enkele motivatie om vroeg te investeren. Ik wacht dus tegenwoordig ook tot een proposititie ~90% vol is, en dan investeer ik wel of niet.

Projecten lopen zeer zelden snel vol bij Symbid, uitzondering was een of andere bierbrouwer vorige week die in een dag vol zat, dat had ik nog niet eerder gezien.
pi_156240622
De link naar Business Class:
http://www.business-class(...)en_sport2000/id/1418

En mogelijk gemaakt door Keijzerstaete:
http://www.keijzerstaete.nl/?q=service/crowdfunding

Klinkt als zeer goed doorgebakken lucht..
pi_156242213
Investeren vanaf E 5000. Die hoeft niet op dit forum

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 20-09-2015 14:27:27 ]
pi_156242999
Er zijn hier wel mensen die 5k of meer per project investeren. Dat zijn alleen enkele denk ik. De meeste leggen misschien maar paar honderd per project in.

Overigens komt investeren vanaf 5K bij mij al snel over als een scam deal.

Wat betreft Harry Mens (Business Class), daar zijn alle oplichters vanuit de financiële wereld wel langs gekomen zoals Palm invest en nog vele andere. Meneertje Mens heeft daar lekker aan mee verdiend. Ze zouden hem achter de tralies moeten zetten :)
Als hij reclame voor iets maakt, zal ik daar never nooit aan mee doen.
pi_156243635
quote:
Wat betreft Harry Mens (Business Class), daar zijn alle oplichters vanuit de financiële wereld wel langs gekomen zoals Palm invest en nog vele andere. Meneertje Mens heeft daar lekker aan mee verdiend. Ze zouden hem achter de tralies moeten zetten :)
100% mee eens. Dan leen ik nog eerder aan Griekenland ;)
pi_156248237
Harry Mens verhuurt alleen zendtijd. Maar het programma heeft inderdaad een bedenkelijke reputatie gekregen. Dit wetende, moet iemand als die Keijzers redelijk wanhopig geweest zijn om zich tot Mens te wenden. Hij had er beter mee naar GvE kunnen gaan.
Pecunia non olet
pi_156248281
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Projecten lopen zeer zelden snel vol bij Symbid, uitzondering was een of andere bierbrouwer vorige week die in een dag vol zat, dat had ik nog niet eerder gezien.
De Brouwtoren inderdaad. Daar wilde ik ook wel instappen, maar ik was zelfs te laat, dat had ik niet verwacht. Die heeft geen dag open gestaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:23 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Een bulk van 17 projectjes in Mongolië (waarvan er nog 5 open staan) lijkt er medeverantwoordelijk voor te zijn dat de andere projecten wat langzamer vollopen. Ik meen te constateren dat daar nagenoeg dezelfde bedragen in worden geīnvesteerd, maar vooral de Ghanese projecten zijn in de regel wat groter en hebben dus meer tijd nodig om vol te lopen. Niet verkeerd dat er weer eens wat te kiezen valt bij LAH, zowel qua project als qua land = locale partner.
Van de vijftien die er op dit moment openstaan, komen er vijf uit Mongolië. Best wat inderdaad, maar dus ook nog genoeg anderen.
Schip ahoy!
pi_156250606
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft een fout in de opzet van Symbid. Als ze net als GvE met toezegging zouden werken dan kwamen proposities veel sneller vol. Nu is er elkee keer een korte sprint bij de start, dan meestal 1-2 maanden weinig beweging, en dan aan het einde komen ze vaak toch nog vol.

Op Leapfunder bijv. krijg je tenminste nog een bonus als je als early bird investeert, dat is bij Symbid niet. Er is dus geen enkele motivatie om vroeg te investeren. Ik wacht dus tegenwoordig ook tot een proposititie ~90% vol is, en dan investeer ik wel of niet.

Heb je die suggestie daar al eens neergelegd?
pi_156251129
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:44 schreef CRWD het volgende:
Er zijn hier wel mensen die 5k of meer per project investeren. Dat zijn alleen enkele denk ik. De meeste leggen misschien maar paar honderd per project in.

Ik ben benieuwd hoeveel rendement je zou hebben gemaakt als je in elk project die bij Business Class is gepromoot zou hebben geīnvesteerd... ik gok dat het rendement behoorlijk negatief is :Y

Als iets in BC aan bod komt, dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen :Y
pi_156255135
100% mee eens, keek regelmatig naar mens maar tegenwoordig is het een lange reclame spot, zonde van je tijd en alles wat daar langs komt zijn slechte investeringen, alleen maar om de kas van harry te spekken, jammer hij had er een mooi programma van kunnen maken maar ik geef hem niet lang meer als hij zo doorgaat😀😀
pi_156259017
Helaas (voor mij), Glasaal op CaN heeft het niet gehaald. Met nog 1 uurtje te gaan zijn ze tot 180k (60%) gekomen. Nu afwachten hoe snel CaN mijn 2k weer terug gaat storten.
pi_156260935
2k was nog best veel voor die glasaal! Althans, als je bedenkt dat het nul zekerheden bood. Maar wel een project met ene gunfactor, dat dan weer wel.
Schip ahoy!
pi_156261774
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
2k was nog best veel voor die glasaal! Althans, als je bedenkt dat het nul zekerheden bood. Maar wel een project met ene gunfactor, dat dan weer wel.
Nee, zekerheid was er zeker niet en het risico was groot om je inleg kwijt te raken. De gunfactor was voor mij overigens van ondergeschikt belang, ik had/heb er wel vertrouwen in dat het ze uiteindelijk gaat lukken.
pi_156261809
Ik had ergens dat vertrouwen ook wel, maar niet genoeg om te investeren. Hopelijk heb je het snel terug en kun je vlot in een alternatief project stappen :)
Schip ahoy!
pi_156262655
quote:
2s.gif Op zondag 20 september 2015 19:57 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Heb je die suggestie daar al eens neergelegd?
Deels, ik heb een keer een bericht geplaatst bij een specifiek project waar dit effect wel heel erg duidelijk was. Duurde eeuwen voordat het vol kwam, tot op het laatste moment, toen wou opeens iedereen investeren en gingen ze met overfunding nog maar wat extra geld ophalen...
pi_156263276
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik had ergens dat vertrouwen ook wel, maar niet genoeg om te investeren. Hopelijk heb je het snel terug en kun je vlot in een alternatief project stappen :)
Inmiddels een mail ontvangen dat het er aan gaat komen, dat is alvast snel.
pi_156263450
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:44 schreef CRWD het volgende:

Hoe zal dit geregeld zijn met AFM ontheffing?
pi_156263463
Update Kruid & Druif (KoM):
Onze succesvolle crowdfundingcampagne heeft ons hernieuwde energie gegeven en wij zijn hard aan de slag gegaan om alle plannen te realiseren. De winkel op de oude locatie is nu een week gesloten. De verbouwing van ons nieuwe winkelpand is achter de rug, net zoals de fysieke verhuizing. De komende dagen gaan we verder met het inrichten. De (soft) opening is op donderdag 24 september a.s.

Het ontwerp van onze nieuwe verpakkingsmaterialen is nagenoeg klaar voor productie en de productiemiddelen staan klaar om getest te worden. Zodra de fase succesvol is vindt de “Grand Opening” plaats, medio november. Deze Grand opening is voor ons tevens het moment om de incentives te verzorgen, helemaal in onze nieuwe Kruid & Druif stijl.

Hartelijke groet,
Marloes & Erik

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 21-09-2015 08:55:38 ]
pi_156263857
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:46 schreef obligataire het volgende:

Zit het artikel te lezen van graydon. Conclusie is dat de ratings allemaal veel te rooskleurig zijn. Bijvoorbeeld bij rating A zouden max 0,62% default op moeten treden. Volgens de grafiek zit hij al op 2%. En bij B zou er max 5% default op mogen treden maar dat is in werkelijkheid 13%
pi_156263956
Aan de ratings hecht ik niet zoveel waarde. De ratings worden altijd afgegeven vķķrdat het bedrijf een lening aangaat en daarmee een nieuwe activiteit ontplooit, nieuwe kapitaalgoederen koopt, verhuisd, flink uitbreidt etc etc.
pi_156265173
De steigerbouwer meegepakt voor een klein bedragje!

Ik wil IM complimenteren met de uitgebreide financiële informatie die ze bij ieder project leveren en de transparante manier van presenteren! Daar kunnen andere platforms nog een puntje aan zuigen... :)

[ Bericht 0% gewijzigd door AapNootMuis op 21-09-2015 13:43:43 ]
pi_156265298
quote:
1/3 van het jaar is dus slap en er is amper onderpand. Zie dit meer als een sociaal gokje dan als een goed onderbouwde investering :). Beetje zoals IIC Assembly een tijdje terug.
Schip ahoy!
pi_156265439
quote:
Ik pak hem mee op de gunfactor...
pi_156265559
Ik snap de structuur niet hellemaal. Veel stichtingen MEO op het adres en een Holding BV.
Wie gaat er allemaal tekenen voor deze lening wat zijn de zekerheden?
Niet duidelijk aangegeven hoe het zit naar mijn idee.
pi_156265560
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:23 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

1/3 van het jaar is dus slap en er is amper onderpand. Zie dit meer als een sociaal gokje dan als een goed onderbouwde investering :). Beetje zoals IIC Assembly een tijdje terug.
Het is de vraag wat de hoofdelijke aansprakelijkheid inhoud en voor wie dit allemaal geldt. Staat niet duidelijk in de pitch. Ondernemer is getrouwd, dus mogelijk ook via de partner
pi_156265709
Vervallen.
Pecunia non olet
pi_156265792
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:51 schreef obligataire het volgende:
Vervallen.
;)
pi_156265962
quote:
Ik had hem wel mee willen nemen echter wie meetekent was voor mij weer eens niet duidelijk.
Heb hierover maar weer een mail gestuurd naar GVE dat dit beter moet!
Ging de laatste tijd beter, Er is er blijkbaar weer een tussen door geslipt met onduidelijkheden,
Wel vervelend!! :(
pi_156266040
Ik ga minderen met de projecten.
Voornaamste reden is een verhuizing die binnenkort gaat plaatsvinden, de tweede is dat ik niet wil doordraven met de projecten.
Richt mij op 2 projecten p/m waarbij de inleg net zo hoog zal zijn als de inkomsten.
Op zoek naar de krenten in de pap :D
pi_156266085
Ik ben niet rouwig dat ik die stichting niet heb kunnen meenemen. Ik zie een teruglopend Eigen Vermogen. Krijg de indruk dat de lening bedoeld is om wat boze crediteuren te betalen :)
Pecunia non olet
pi_156266309
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:12 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik ga minderen met de projecten.
Voornaamste reden is een verhuizing die binnenkort gaat plaatsvinden, de tweede is dat ik niet wil doordraven met de projecten.
Richt mij op 2 projecten p/m waarbij de inleg net zo hoog zal zijn als de inkomsten.
Dat is altijd mooi natuurlijk. Als je op een gegeven moment een basis hebt van waaruit je kan herinvesteren. Ik heb dat nu ook een beetje, zij het beperkt. Maar ik kan wel maandelijks een return weer ergens in steken (gaat overigens niet allemaal automatisch in CF).
En ik doe wat met Lendahand, dan krijg je niet maandelijks een return (ik leg niet elke maand in), maar eens in de zoveel tijd een wat groter bedrag. Dan kan ik altijd zien of ik wil herinvesteren of dat ik het geld juist even zelf kan gebruiken. En de looptijden zijn wat korter, plus je hebt een gunfactor.
Schip ahoy!
pi_156266363
Lendahand heb ik ook wat staan. Dat was toen met de 25 euro die je extra kreeg bij een investering..
pi_156266397
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:12 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik ga dat ook moeten doen, of ik moet nog beslissen dat ik m'n gespaarde geld niet ga gebruiken om mijn hypotheek af te lossen het komende jaar.

Hypotheek kan nog 15 jaar lopen, laten we zeggen / hopen dat het voor 5 jaar kan ad 2,x%
Zou dan ook e.a. in CF kunnen stoppen ad 5% verdien je toch 300 euro op jaarbasis per 10.000 euro. 1.500 over 5 jaar
Maarja is eigenlijk wel geld dat ik niet kan missen, is immers bedoeld voor aflossing van de hypotheek... Luxe hoofdpijnen ik weet het, maar hoofdpijn blijft hoofdpijn.
pi_156266428
Een maand geleden heb ik bericht gekregen dat wederom een project van GVE in de problemen is geraakt. Inmiddels het 3e project (van de voor mij in totaal 37) waarbij vroegtijdig problemen zijn ontstaan. Ik ben in het begin een beetje te enthousiast geweest qua investeringsbedrag door de hoge rente % en de tot dan 100% behaalde aflossingen/terugbetalingen zoals werd gesteld op de website van GVE. Hopelijk blijft het hierbij, maar ik vrees dat dit niet het laatste project gaat zijn wat vroegtijdig in de problemen komt. Overigens ben ik zeer benieuwd of ik van deze 3 projecten (Grahams Skincare, Fashion to Dress en dit 3e project) nog wat terug ga zien...
pi_156266493
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:35 schreef RuuuNL het volgende:
Overigens ben ik zeer benieuwd of ik van deze 3 projecten (Grahams Skincare, Fashion to Dress en dit 3e project) nog wat terug ga zien...
Dat zou de meerwaarde van platformen moeten zijn, dat deze wel namens de collectieve CF met een incasso/deurwaarder gaan. Terwijl als je echt zelf 1.000 euro of 100 euro (of welk ander bedrag) leent dan moet je zelf het wiel gaan uitvinden, om nog te twijfelen over de kosten vs baten.
pi_156266495
Halllo RuuuNL,
Zo te zien ben je nieuw hier. Welkom!
Wat is je derde project met problemen?
pi_156266530
En wat is dat derde project dan?
Schip ahoy!
pi_156266751
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:33 schreef namliam het volgende:

[..]

Ik ga dat ook moeten doen, of ik moet nog beslissen dat ik m'n gespaarde geld niet ga gebruiken om mijn hypotheek af te lossen het komende jaar.

Hypotheek kan nog 15 jaar lopen, laten we zeggen / hopen dat het voor 5 jaar kan ad 2,x%
Zou dan ook e.a. in CF kunnen stoppen ad 5% verdien je toch 300 euro op jaarbasis per 10.000 euro. 1.500 over 5 jaar
Maarja is eigenlijk wel geld dat ik niet kan missen, is immers bedoeld voor aflossing van de hypotheek... Luxe hoofdpijnen ik weet het, maar hoofdpijn blijft hoofdpijn.
Ik ben zelf niet zo'n fan van hypotheek extra aflossen.
Heb nu een vrij lage rente voor 20 jaar.
Op de huidige rente - HRA = het voordeel niet zo gigantisch.
Een spaarrekening biedt meer soelaas. Zeker wanneer de rente gaat stijgen en je het geld voor langere tijd kan wegzetten.
Al heeft een ieder zijn eigen visie op dit gebied..
pi_156267005
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Halllo RuuuNL,
Zo te zien ben je nieuw hier. Welkom!
Wat is je derde project met problemen?
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
En wat is dat derde project dan?
Dankje NaRegenDeZon :)

Gaat om project 5097. Volgens GVE is het eigenlijk beter om deze info niet te delen, maar zo te zien is dat hier met andere in probleem geraakte projecten ook niet gebeurd. Ik vraag me ook af of het daadwerkelijk negatieve gevolgen kan hebben en het "leed" samen kunnen delen werkt toch wel verzachtend ;)

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 11:38 schreef namliam het volgende:

[..]

Dat zou de meerwaarde van platformen moeten zijn, dat deze wel namens de collectieve CF met een incasso/deurwaarder gaan. Terwijl als je echt zelf 1.000 euro of 100 euro (of welk ander bedrag) leent dan moet je zelf het wiel gaan uitvinden, om nog te twijfelen over de kosten vs baten.
Bij GVE wordt het project wel namens het hele collectief van investeerders aan een (vaste) incasso/deurwaarder gegeven. De transparantie/berichtgeving hierover is op zich goed, maar zou naar mijn mening wel iets regelmatiger mogen zijn vwb voortgang.

[ Bericht 0% gewijzigd door RuuuNL op 21-09-2015 12:25:50 ]
pi_156267021
Ik ben wel weer toe aan een uitbreiding van de platformen waarmee ik zaken doe, dit naast GvE, KoM, HcN, AgD en CaN. Met zowel HcN, AgD als CaN doe ik overigens maar heel incidenteel iets dus die tel ik niet echt mee. Eigenlijk vooral dus naast GvE en KoM. Ik twijfel een beetje tussen Investormatch en Collin. Na beide bedrijven globaal te hebben doorgenomen gaat mijn voorkeur toch meer richting IvM, met als twee belangrijkste pluspunten van IvM de cijfermatige onderbouwing van projecten en het niet berekenen van een fee voor de investeerders. Hebben jullie nog tips of ideeën?
pi_156267059
IVM ben ik ook net mee begonnen.
Er staat er nu een in waar ik redelijk fors wat in heb gestopt. Een steigerbouwert :)
  maandag 21 september 2015 @ 12:11:19 #140
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_156267120
Horsemen, gebruik jij CF echt als investering of een hobby? Om de discussie maar even bij de tt te houden.
pi_156267142
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:11 schreef xzaz het volgende:
Horsemen, gebruik jij CF echt als investering of een hobby? Om de discussie maar even bij de tt te houden.
Beide :P
pi_156267227
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:05 schreef RuuuNL het volgende:

[..]

[..]

Dankje NaRegenDeZon :)

Gaat om project 5097 XXXXXXXXXX. Volgens GVE is het eigenlijk beter om deze info niet te delen, maar zo te zien is dat hier met andere in probleem geraakte projecten ook niet gebeurd. Ik vraag me ook af of het daadwerkelijk negatieve gevolgen kan hebben en het "leed" samen kunnen delen werkt toch wel verzachtend ;)

Deze is wel aan de orde gekomen maar nog niet in de OP vermeld, daar er vermoedelijk nog wat te halen zou zijn. Het is dan inderdaad beter de naam niet te vaak in het forum te noemen. Je zou hem in je post nog even weg kunnen halen. Baat het niet dan schaadt het niet.
En het leed is nu gedeeld :) .
Je hebt overgens wel pech met 3 uit 37. De meeste hier zitten toch wat lager in percentage dan jij.

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-09-2015 12:58:16 ]
pi_156267292
Hier GvE, Kom en AGD. Pas een paar maanden bezig maar toch al aardig geīnvesteerd. Mijn minimale bedrag is 2000 per investering. Nu in 9 projecten. Collin niet vanwege bijna geen financiële gegevens. HCN is horeca dus ook niet. Projecten op IM zijn mij te risicovol.
pi_156267436
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:21 schreef rockenfeller het volgende:
Hier GvE, Kom en AGD. Pas een paar maanden bezig maar toch al aardig geīnvesteerd. Mijn minimale bedrag is 2000 per investering. Nu in 9 projecten. Collin niet vanwege bijna geen financiële gegevens. HCN is horeca dus ook niet. Projecten op IM zijn mij te risicovol.
Bedankt @Bleyenburg en @Rockenfeller. Ik kan maar een project bij IvM inzien maar heb niet de indruk dat die risicovoller is dat de gemiddelde projecten bij GvE of KoM. Ik begrijp dat IvM al een aantal jaren bezig is maar ik zie pas drie projecten of zijn dat er meer? Ik heb vooral de indruk dat ze bezig zijn met participaties. Kan iemand mij daar iets meer over zeggen?
pi_156267492
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 12:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bedankt @Bleyenburg en @Rockenfeller. Ik kan maar een project bij IvM inzien maar heb niet de indruk dat die risicovoller is dat de gemiddelde projecten bij GvE of KoM. Ik begrijp dat IvM al een aantal jaren bezig is maar ik zie pas drie projecten of zijn dat er meer? Ik heb vooral de indruk dat ze bezig zijn met participaties. Kan iemand mij daar iets meer over zeggen?
Ik heb op IM de schipper, het advocatenkantoor en de steigerbouwer meegepakt. Laatste is wat meer risico, maar rente (9% en geen fee) is daar ook naar.

Inderdaad nog niet zoveel projecten maar voelt als platform verder wel heel goed en solide.

[ Bericht 0% gewijzigd door AapNootMuis op 21-09-2015 13:33:59 ]
pi_156267661
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 12:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt participaties en sinds 3 projecten CF. Ziet er allemaal profesioneel uit. Wat dat betreft zit IvM een fase verder dan YGD
pi_156267729
Zo heeft ieder zijn zienswijze. Ik vind de projecten op IM niet logisch. Wat betreft de schipper en advocatenkantoor weet ik het niet precies meer. We hebben er hier over gesproken en mijn gevoel was niet goed. Wat betreft de steigerbouwer begrijp ik niet wat het doel is van de hele transactie als je winst maar nauwelijks stijgt.
pi_156267796
Met die nieuwe layout van dit forum zie ik niet meer hoe ik iets kan quoten en editten? Wie helpt me?
pi_156267887
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:47 schreef rockenfeller het volgende:
Met die nieuwe layout van dit forum zie ik niet meer hoe ik iets kan quoten en editten? Wie helpt me?
Ga met je cursor naar de plek waar het vroeger zat en het wijst zich vanzelf, de functies blinken dan op.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-09-2015 12:58:56 ]
pi_156267996
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:44 schreef rockenfeller het volgende:
Zo heeft ieder zijn zienswijze. Ik vind de projecten op IM niet logisch. Wat betreft de schipper en advocatenkantoor weet ik het niet precies meer. We hebben er hier over gesproken en mijn gevoel was niet goed. Wat betreft de steigerbouwer begrijp ik niet wat het doel is van de hele transactie als je winst maar nauwelijks stijgt.
Ja, dat begrijp ik wel (steigerbouwer). Hij moet de komende 4 jaar natuurlijk rente en aflossing betalen, dus stijgen zijn kosten die 4 jaar. Na, die 4 jaar is het stijgermateriaal zijn eigendom maar vallen deze kosten weg en zal zijn winst dus wel stijgen.
  maandag 21 september 2015 @ 13:08:21 #151
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156268203
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:47 schreef rockenfeller het volgende:
Rechts boven zitten die functies. Misschien moet je je scherm iets verschuiven?
pi_156268482
stEIger idd ;)
pi_156268532
Ik vind de steigerbouwer op Investormatch een prima pitch.
Lekker helder. de man staat met naam, toenaam en mobiel nummer vermeld.
Overzichtelijk bedrag, prima rente en mooi bedrijfje.
Zo lust ik er nog wel een paar hoor.
pi_156268795
IvM is goed op weg. Ik heb laatst ook telefonisch met ze gesproken, in tegenstelling tot andere platformen.

Ik heb aan de laatste projecten meegedaan (schipper, advocatenkantoor en de steigerbouwer), voor een paar K per project. Ik zie niet per definitie een veel hoger risico dan bij andere platformen, eerder meer info e.d.

Ik kreeg bij de defaults bij GVE de indruk dat de leners niet echt weten/begrijpen (of het niet willen weten) dat er hoofdelijke aansprakelijk is en men in prive mag terug betalen.
Dat haal ik uit een interview van laatst van een geflopt concept, waarbij de 'lener' doodleuk vertelde dat er niets meer te halen valt in zijn bedrijf.
pi_156269189
Ik vind sowieso dat IvM hun zaakjes voorlopig het beste voor elkaar hebben.

- Veel en duidelijke informatie bij de pitches.
- Directe communicatie met de investeerder.
- A-kwaliteit website (vergeleken met het Geocities-model van GvE, de trage bagger van Collin, en de OK voor KoM)

Het wordt afwachten hoe zij omgaan met defaults, in vergelijking met bijv. GvE.

Ik zou ook graag meer statistieken ingebouwd in de IvM website willen zien, het IvM excel sheet krijg ik in ieder geval nog niet goed werkend.
pi_156269581
Voor mij is belangrijk dat er een betaalschema in mijn dashboard zit met data en betalingen, uitgesplitst naar rente en aflossing.

Weet iemand of dit bij IVM het geval is?
pi_156269708
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:02 schreef bleyenburg het volgende:
Voor mij is belangrijk dat er een betaalschema in mijn dashboard zit met data en betalingen, uitgesplitst naar rente en aflossing.

Weet iemand of dit bij IVM het geval is?
aflossingsschema met betalingen is direct na totstandkoming beschikbaar. Niet zoals GvE waar je maar moet afwachten wanneer de 1e betaling komt. Uitspitsing rente en aflossing is minder duidelijk

[ Bericht 11% gewijzigd door djh77 op 21-09-2015 14:22:40 ]
pi_156270050
dank je djh77
pi_156271035
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:48 schreef redbull666 het volgende:

- A-kwaliteit website (vergeleken met het Geocities-model van GvE, de trage bagger van Collin, en de OK voor KoM)

Ik zou ook graag meer statistieken ingebouwd in de IvM website willen zien, het IvM excel sheet krijg ik in ieder geval nog niet goed werkend.
Hallo Redbull666,

Als ik het goed zie ben je nieuw hier. Welkom!
Heb je veel projecten lopen bij de verschillende platformen dat je ze zo weet te kwalificeren aangaande de website waarmee ze opereren?
pi_156271594
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ga met je cursor naar de plek waar het vroeger zat en het wijst zich vanzelf, de functies blinken dan op.
Thnx gevonden. @crowd-fundi ook thnx
pi_156274293
Volgens mij mag het eigenlijk niet op dit forum, maar ik ga toch even reclame maken :P

Ontvang ¤25 korting op uw lening!

Heeft er iemand interesse om te starten met Lend-a-hand met een bonus van ¤25,00 ?

Wanneer iemand hier interesse in heeft graag even PM-en.
Het is namelijk zo dat: op het moment dat iemand uit uw omgeving een lening verstrekt via Lendahand (met ¤25 korting), ontvangt u ook 25 euro korting op uw eerstvolgende lening. Zo profiteert u allebei van deze mooie actie.
pi_156274300
Ik heb besloten bij IM de steigerbouwer ook maar eens mee te pakken om portefeuille wat op peil te houden.
Schip ahoy!
pi_156274327
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:14 schreef Murene het volgende:
Volgens mij mag het eigenlijk niet op dit forum, maar ik ga toch even reclame maken :P

Heeft er iemand interesse om te starten met Lend-a-hand met een bonus van ¤25,00 ?

Het is namelijk zo dat: op het moment dat iemand uit uw omgeving een lening verstrekt via Lendahand (met ¤25 korting), ontvangt u ook 25 euro korting op uw eerstvolgende lening. Zo profiteert u allebei van deze mooie actie.
Alleen voor nieuwe leden, neem ik aan?
Schip ahoy!
pi_156274346
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:15 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Alleen voor nieuwe leden, neem ik aan?
Ja klopt, helaas wel
pi_156274449
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:15 schreef Murene het volgende:

[..]

Ja klopt, helaas wel
Heb je een linkje waar je de info vandaan hebt?
Schip ahoy!
  maandag 21 september 2015 @ 17:31:21 #166
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156274743
quote:

Zo, dat is dus zoiets als 1 + 1 gratis (als je een minimale lening verstrekt)?
pi_156274744
quote:

"Kettingbrief" marketing :N
pi_156275727
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:31 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Zo, dat is dus zoiets als 1 + 1 gratis (als je een minimale lening verstrekt)?
Vorige keer was het bij minimaal 50 euro. Dus 25 eigen geld en 25 korting. Dus meteen 100% rendement

Info komt van het mailtje wat ze gestuurd hebben. Neem aan dat elke investeerder dit gekregen heeft
pi_156276312
Ik zou de site GVE niet klakkeloos vertrouwen wat betreft de ratings en het risico profiel op wanbetaling.

Het lijkt wel alsof ze klakkeloos overnemen wat de geldlener ze ervan uitgaande dat ze waar is.

Op dit project bijv. geeft de geldlener aan dat het eigen vermogen 16,5% is omdat het bedrijfspand van haar eigendom is.

Maar op een Hypothecair bericht die ik van geldleners bedrijfspand heb staan er 2 hypotheken op 1 van 70.000 en 1 van 700.000 . De eerste hypotheek stamt uit 2005 de andere uit 2006 Crowdfunding dus voor het Project.
Daarnaast staat de eerste hypotheek niet op naam van de geldlener maar van familie dus is het ook nog maar de vraag wie de eigenaar is lijkt mij.

Ik heb het Hypothecair bericht in mijn bezit omdat ik gewerkt heb bij dit bedrijf en het geen loon uitbetaald , ook ging al het loon dat wel uitbetaald werd buiten de loonadministratie/belastingdienst om.
Ik kwam het Crowdfunding project toevallig tegen in mijn research of een deurwaarder of rechter misschien zin heeft voor het achterstallige loon.
Ik zag in de beschrijving van het project meerdere onlogische zaken en onwaarheden, als je geen hypotheek hebt dan neem je die toch ? Dat lijkt mij goedkoper lenen dan tegen de 10% rente van GVE .
  maandag 21 september 2015 @ 18:48:07 #170
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156276428
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 18:12 schreef Murene het volgende:

[..]

Vorige keer was het bij minimaal 50 euro. Dus 25 eigen geld en 25 korting. Dus meteen 100% rendement

Info komt van het mailtje wat ze gestuurd hebben. Neem aan dat elke investeerder dit gekregen heeft
Nee, geen mail gehad. Vreemd. Was wel zo aardig geweest. Ik krijg niet elke dag zomaar 25 euro. :)
pi_156276797
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:48 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee, geen mail gehad. Vreemd. Was wel zo aardig geweest. Ik krijg niet elke dag zomaar 25 euro. :)
Precies, mijn vrouw wil ook wel een klein bedrag investeren :)
pi_156277585
kent iemand van jullie crowdpartners.nl? Heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Best aardige projecten
pi_156277603
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 18:41 schreef bouwsky het volgende:
Ik zou de site GVE niet klakkeloos vertrouwen wat betreft de ratings en het risico profiel op wanbetaling.

Het lijkt wel alsof ze klakkeloos overnemen wat de geldlener ze ervan uitgaande dat ze waar is.

Op dit project bijv. geeft de geldlener aan dat het eigen vermogen 16,5% is omdat het bedrijfspand van haar eigendom is.

Maar op een Hypothecair bericht die ik van geldleners bedrijfspand heb staan er 2 hypotheken op 1 van 70.000 en 1 van 700.000 . De eerste hypotheek stamt uit 2005 de andere uit 2006 Crowdfunding dus voor het Project.
Daarnaast staat de eerste hypotheek niet op naam van de geldlener maar van familie dus is het ook nog maar de vraag wie de eigenaar is lijkt mij.

Ik heb het Hypothecair bericht in mijn bezit omdat ik gewerkt heb bij dit bedrijf en het geen loon uitbetaald , ook ging al het loon dat wel uitbetaald werd buiten de loonadministratie/belastingdienst om.
Ik kwam het Crowdfunding project toevallig tegen in mijn research of een deurwaarder of rechter misschien zin heeft voor het achterstallige loon.
Ik zag in de beschrijving van het project meerdere onlogische zaken en onwaarheden, als je geen hypotheek hebt dan neem je die toch ? Dat lijkt mij goedkoper lenen dan tegen de 10% rente van GVE .
Beste Bouwsky,

Zie dat je hier nieuw bent, We hebben hier nog geen geluiden gehoord dat de mevrouw van project 9221 niet aan haar verplichtingen voldoet. Wij horen dat in het algemeen wel heel snel hier.
Ik begrijp van de pitch dat mevrouw regelmatig werkkrachten inhuurt. Als mevrouw haar personeel werkelijk zo slecht behandeld als u suggereert dan zou ik u adviseren andere werknemers te mobiliseren en gesamelijk mevrouw aan te spreken via een rechtsbijstandsverzekering of advocaat.
Wij zullen eens navragen hoe het zit bij GVE met het checcken van het eigen vermogen in dit soort gevallen.
Overgens kan het soms lucratiever zijn om 20000 euro voor 3 jaar tegen 7 % via CF te lenen dan een hypotheek te nemen voor 20000 euro met alle notaris en bank kosten van dien.
Succes met het verhalen van uw geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-09-2015 20:55:13 ]
pi_156277720
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:34 schreef rockenfeller het volgende:
kent iemand van jullie crowdpartners.nl? Heb ik hier nog niet voorbij zien komen. Best aardige projecten
Ik lees dat dit platform via IVM is gefinancierd.
Dus via IVM is een directe concurent van IVM gefinancierd?!?!
Kan IVM die hier meeleest dit uitleggen?
pi_156277782
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik lees dat dit platform via IVM is gefinancierd.
Dus via IVM is een directe concurent van IVM gefinancierd?!?!
Kan IVM die hier meeleest dit uitleggen?
huh? Waar lees je dat?
pi_156277871
quote:

Ik begrijp dat het heel vervelend is dat je niet betaald krijgt maar ik geloof niet dat wij hier iets voor je kunnen betekenen. Overigens wil het hebben van een hypotheek niet zeggen dat er geen vermogen is.
pi_156278110
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:42 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

huh? Waar lees je dat?
Ik geloof dat ik verkeerd gelezen heb. Bovenin draaien wat teksten rond o.a. van het management van het bedrijf, maar ook deze.

Op een crowdfundingbijeenkomst bij een advocatenkantoor zijn we in contact gekomen met Investormatch. Er bleken via hen dertig partijen geīnteresseerd om durfkapitaal in onze onderneming te steken. Uiteindelijk zijn we in zee gegaan met een partij die een minderheidsbelang nam
Vincent de Vries van Loodgieter.nl

Ben hierdoor vermoedelijk op het verkeerde been gezet. Maar ik hoor graag ook uitleg van IVM is toch raar dat dit op een site van de concurent rond draait. Ik kan niet zien dat Loodgieter.nl via Crowndpartners geleend heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 21-09-2015 20:00:38 ]
  maandag 21 september 2015 @ 20:02:23 #178
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156278453
Nou je zit niet helemaal mis. In het van juni 2015 is een interviewtje te zien, waarin ook gesproken wordt over samenwerking tussen crowdpartners en investormatch (vanaf minuut 1:37).
pi_156278491
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:02 schreef crowd-fundi het volgende:
Nou je zit niet helemaal mis. In het van juni 2015 is een interviewtje te zien, waarin ook gesproken wordt over samenwerking tussen crowdpartners en investormatch (vanaf minuut 1:37).
De oprichter van crowdpartners werkt ook bij im
pi_156278545
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:02 schreef crowd-fundi het volgende:
Nou je zit niet helemaal mis. In het juni 2015 is een interviewtje te zien, waarin ook gesproken wordt over samenwerking tussen crowdpartners en investormatch (vanaf minuut 1:37).
Er is een samenwerkingsovereenkomst

https://crowdpartners.nl/(...)ngsovereenkomst.aspx

https://crowdpartners.nl/Partners.aspx
pi_156278584
Wat denken jullie van de openstaande projecten van KoM en CCF. Denken jullie dat deze nog vollopen, ze lijken namelijk een beetje stil te staan
pi_156278656
quote:
Ik krijg hier niet het goede gevoel bij. Twee bedrijven die in de zelfde vijver vissen zich voordoen als concurenten en met elkaar samenwerken. Hier moet een goede uitleg volgen! :(
  maandag 21 september 2015 @ 20:16:07 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156278856
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:48 schreef redbull666 het volgende:

Meen je dat van die A-Kwaliteit website? Ik vind IvM echt mega onduidelijk en rommelig.
pi_156278957
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik krijg hier niet het goede gevoel bij. Twee bedrijven die in de zelfde vijver vissen zich voordoen als concurenten en met elkaar samenwerken. Hier moet een goede uitleg volgen! :(
Volgens mij doen ze alleen wat in de backoffice. Zie dit interview http://www.sameningeld.nl/news/in-gesprek-met-bernd-mintjes/
  maandag 21 september 2015 @ 20:19:11 #185
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156278958
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 17:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

"Kettingbrief" marketing :N
Wat bedoel je hiermee? Is toch hartstikke top dat hij dit hier meldt? Zo kan iemand anders (zoals ik, nog niet actief bij Lendahand) er van profiteren. Ik hoop dat meer mensen dit soort acties hier melden!
  maandag 21 september 2015 @ 20:23:08 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156279084
quote:

Slecht nieuws dus, ik zit in dit project. 9-9 heeft de laatste betaling plaatsgevonden. Ik ga GvE even mailen of er iets bijzonders bekend is over dit project.
pi_156279151
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Is toch hartstikke top dat hij dit hier meldt? Zo kan iemand anders (zoals ik, nog niet actief bij Lendahand) er van profiteren. Ik hoop dat meer mensen dit soort acties hier melden!
Geen probleem dat het hier staat, maar ik hou niet van deze manier van ketting promoten.
pi_156279237
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Slecht nieuws dus, ik zit in dit project. 9-9 heeft de laatste betaling plaatsgevonden. Ik ga GvE even mailen of er iets bijzonders bekend is over dit project.
Wil toch helemaal nog niet zeggen dat het slecht nieuws is voor de lening als zich hier een ontevrede werknemer meldt. Informeren bij GVE lijkt me wel een goede zaak.
pi_156279276
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 20:19 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij doen ze alleen wat in de backoffice. Zie dit interview http://www.sameningeld.nl/news/in-gesprek-met-bernd-mintjes/
Als ik de website bekijk is dat niet alleen backoffice. Je kunt gewoon investeren
  maandag 21 september 2015 @ 20:30:08 #190
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156279318
quote:

[..]

Ach ja, de een is Marskramer, de ander de Big Bazar en de derde de Xenos. Bij de Marskramer probeerde ik vorige week met een Blokkertegoedbon te betalen. Lukte niet. En toch is het één pot nat.
Ik krijg niet de indruk dat IVM en Crowdpartners nagenoeg hetzelfde bedrijf zijn. Ze werken samen, meer niet. Gelukkig maar. IVM vraagt geen fee. Bij Crowdpartners ligt dat heel anders.
pi_156279333
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wil toch helemaal nog niet zeggen dat het slecht nieuws is voor de lening als zich hier een ontevrede werknemer meldt. Informeren bij GVE lijkt me wel een goede zaak.
Helemaal mee eens. We hadden laatst ook die roeptoeter bij het schip van KoM. Vaak gedreven door emotie
  maandag 21 september 2015 @ 20:31:13 #192
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156279358
quote:

[..]

Inderdaad. Waarschijnlijk lezen de partijen (of in ieder geval één) hier mee en willen ze duidelijkheid scheppen. Tot die tijd stop ik er in ieder geval geen cent in.
  maandag 21 september 2015 @ 20:32:42 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156279414
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geen probleem dat het hier staat, maar ik hou niet van deze manier van ketting promoten.
Oh zo. Tsja, gebeurt natuurlijk erg vaak, ik heb er niet zo'n probleem mee.
  maandag 21 september 2015 @ 20:33:33 #194
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156279437
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:27 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Klopt, hoeft niets te zeggen. Maar werknemers die niet betaald worden zijn meestal niet echt een positief signaal. Daarbij heb ik ook dit bericht gevonden: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rug-toekomst-onzeker

Wil allemaal niets zeggen natuurlijk, maar wie weet. Volgens Facebook en andere bronnen lijkt de zaak nog aardig actief.

[ Bericht 10% gewijzigd door leolinedance op 21-09-2015 20:46:25 ]
pi_156280124
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Klopt, hoeft niets te zeggen. Maar werknemers die niet betaald worden zijn meestal niet echt een positief signaal. Daarbij heb ik ook dit bericht gevonden: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)rug-toekomst-onzeker

Wil allemaal niets zeggen natuurlijk, maar wie weet. Volgens Facebook en andere bronnen lijkt de zaak nog aardig actief.
Denk dat je blij mag zijn dat die grote overname van de link niet door is gegaan. Je ziet vaak bij die kleine bedrijfjes dat dat dan net te veel hooi op de vork is. Laat ze maar lekker jullie termijnen van de geleende 20000 euro terug betalen de komende 27 maanden. :)
  maandag 21 september 2015 @ 21:17:52 #196
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156281243
quote:

[..]

Beste Forumleden,

Even uitleg waarom wij met Crowdpartners samenwerken.

Investormatch richt zich in eerste instantie op MKB bedrijven. Dit gaat met aandelen (participaties, met investeerders die vanaf 50k investeren) of leningen (crowdfunding, vanaf 100 euro).

Waar onze kennis niet zit is het waarderen van vastgoed of bijvoorbeeld nice markten als schepen (vooral het waarderen van een schip). Dit zijn investeringen die beide vragen om hypothecaire zekerheid (zowel bij vastgoed als schepen), die dan eerst gewaardeerd moet worden. Omdat wij nu geen hypothecaire zekerheid aanbieden (waarderen van vastgoed en schepen is echt niet ons vakgebied) maar wij wel met regelmaat bij Investormatch aanvragen krijgen om dit te financieren, zijn wij met Crowdpartners samen gaan werken. Hier kunnen ze wel vastgoed en schepen waarderen en dit ook juridisch juist vastleggen.

Een van de partners van IVM is betrokken bij crowdparters (hij is gevraagd ivm met onze expertise op het gebied van investeren). Crowdpartners plaatst overigens niet zelf case's: ze faciliteren. Wij kunnen een case daar plaatsen, waarna zij de waardering op zich nemen en dit contractueel met hypothecaire zekerheid vastleggen. Vervolgens kan iedereen investeren via hun platform.

In de toekomst is het niet uitgesloten dat wij zelf de expertise over vastgoed en of schepen in huis halen, maar wij vinden het niet erg om niet alles te kunnen. We kunnen hierdoor de kosten laag houden, wat ook richting de investeerders (geen fee) weer een voordeel is.

Mochten er nog vragen zijn, schroom absoluut niet deze te stellen!

Groet,

Peter
  maandag 21 september 2015 @ 21:27:23 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156281649
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:17 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Beste Forumleden,

Investormatch richt zich in eerste instantie op MKB bedrijven. Dit gaat met aandelen (participaties, met investeerders die vanaf 50k investeren) of leningen (crowdfunding, vanaf 100 euro).

Waar onze kennis niet zit is het waarderen van vastgoed of bijvoorbeeld nice markten als schepen (vooral het waarderen van een schip). Dit zijn investeringen die beide vragen om hypothecaire zekerheid (zowel bij vastgoed als schepen), die dan eerst gewaardeerd moet worden. Omdat wij nu geen hypothecaire zekerheid aanbieden (waarderen van vastgoed en schepen is echt niet ons vakgebied) maar wij wel met regelmaat bij Investormatch aanvragen krijgen om dit te financieren, zijn wij met Crowdpartners samen gaan werken. Hier kunnen ze wel vastgoed en schepen waarderen en dit ook juridisch juist vastleggen.

Een van de partners van IVM is betrokken bij crowdparters (hij is gevraagd ivm met onze expertise op het gebied van investeren). Crowdpartners plaatst overigens niet zelf case's: ze faciliteren. Wij kunnen een case daar plaatsen, waarna zij de waardering op zich nemen en dit contractueel met hypothecaire zekerheid vastleggen. Vervolgens kan iedereen investeren via hun platform.

In de toekomst is het niet uitgesloten dat wij zelf de expertise over vastgoed en of schepen in huis halen, maar wij vinden het niet erg om niet alles te kunnen. We kunnen hierdoor de kosten laag houden, wat ook richting de investeerders (geen fee) weer een voordeel is.

Groet,

Peter
Dank! ^O^
pi_156281753
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:17 schreef Investormatch het volgende:

[..]

Beste Forumleden,

Groet,

Peter
Dank. Maar toch nog een vraag. Waarom moeten de schepen gewaardeerd worden het betreft toch slechts een lening. Waarderen jullie de pitches allemaal?
pi_156281794
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat klopt. Zou me ook niet verbazen als ze over een week op symbid gaan roepen hoe hard ze wel niet gegroeid zijn. (Zonder er bij te melden dat dit met eigen geld is)
  maandag 21 september 2015 @ 21:33:47 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156281909
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 21:30 schreef Murene het volgende:

[..]

Dat klopt. Zou me ook niet verbazen als ze over een week op symbid gaan roepen hoe hard ze wel niet gegroeid zijn. (Zonder er bij te melden dat dit met eigen geld is)
Ik volg het even niet. Symbid = Lendahand?
  maandag 21 september 2015 @ 21:34:54 #201
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156281953
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:30 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dank. Maar toch nog een vraag. Waarom moeten de schepen gewaardeerd worden het betreft toch slechts een lening. Waarderen jullie de pitches allemaal?
Bij binnenvaart schepen vinden wij het logisch dat het schip als onderpand dient. Maar dan moet dat schip wel een waarde toegekend worden. En dat laatste is zo makkelijk nog niet. (althans, als ik naar een schip kijk kan ik de waarde niet zien. Vak apart).

Dus wij waarderen alleen als er iets als onderpand (naast natuurlijk hoofdelijke aansprakelijkheid) te vergeven is. En projecten met (veel)vastgoed en schepen doen wij dus via een partner.
pi_156282592
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik volg het even niet. Symbid = Lendahand?
Nee, maar lendahand heeft een propositie lopen bij symbid. Om eigen vermogen aan te trekken
pi_156282852
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 21:50 schreef Murene het volgende:

[..]

Nee, maar lendahand heeft een propositie lopen bij symbid. Om eigen vermogen aan te trekken
Nog meer dwarsverbanden?!
pi_156288854
Op zencap staat een nieuwe pitch: de aankoop van een bedrijfspand. Het vreemde hierbij is dat de ze de bedrijfsnaam niet noemen: De bedrijfsnaam is niet openbaar toegankelijk. Ik vind dit niet kunnen naar potentiele investeerders.

Lees je verder blijkt het te gaan om een sportschool in de metropool Ter Aar. De keuze van zencap wordt nog vreemder. Er is namelijk maar 1 sportschool waar het om kan gaan :N

[ Bericht 10% gewijzigd door djh77 op 22-09-2015 08:12:48 ]
pi_156288855
Het meest recente project op Crowdpartner is voor een anti-fouling product, ik zie dan niet helemaal wat dat te maken heeft met het waarderen van schepen.

Maar ok, het is natuurlijk wel een redelijk niche product.
pi_156288856
quote:
0s.gifDe metropool Ter Aar
Haha :D
pi_156289353
Zie wel dat ĩ veel meer kan verdienen met zijn notificaties:

http://www.crowdfundingalerts.nl/#pricingtable
pi_156289412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:24 schreef Murene het volgende:

Ja inderdaad, ook daar zit blijkbaar handel in.
pi_156289515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:24 schreef Murene het volgende:

Misschien wordt de FOK mailer daar wel voor gebruikt, zodat die partij mails/sms kan uitsturen :)
pi_156289743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:39 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Misschien wordt de FOK mailer daar wel voor gebruikt, zodat die partij mails/sms kan uitsturen :)
Dat zou ĩ mogelijk kunnen checken. De fok-mailer is nu door 'ons' gefaciliteerd, zou wel zuur zijn als iemand anders daar overheen geld loopt te cashen.

Al is de kans groot dat ze gewoon zelf een scriptje hebben geschreven voor de populaire sites.
Schip ahoy!
pi_156289782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:56 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat zou ĩ mogelijk kunnen checken. De fok-mailer is nu door 'ons' gefaciliteerd, zou wel zuur zijn als iemand anders daar overheen geld loopt te cashen.

Al is de kans groot dat ze gewoon zelf een scriptje hebben geschreven voor de populaire sites.
Lijkt er wel op. Je kan je voor meer platforms abonneren dan via fok
SPOILER
pi_156289895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 05:51 schreef djh77 het volgende:
Op zencap staat een nieuwe pitch: de aankoop van een bedrijfspand. Het vreemde hierbij is dat de ze de bedrijfsnaam niet noemen: De bedrijfsnaam is niet openbaar toegankelijk. Ik vind dit niet kunnen naar potentiele investeerders.

Lees je verder blijkt het te gaan om een sportschool in de metropool Ter Aar. De keuze van zencap wordt nog vreemder. Er is namelijk maar 1 sportschool waar het om kan gaan :N
Normaal zie je bij Zencap de bedrijfsnaam wél, als je eenmaal ingelogd bent. Ik kan die keuze wel begrijpen uit oogpunt van privacy voor de kredietnemer. Echter in dit geval zie je de naam inderdaad helemaal niet? Op facebook maken ze er geen geheim van :)

https://www.facebook.com/(...)973055297117?sk=wall

Ik vind het wel een mooi project eigenlijk. Ter Aar zit vlakbij Alpen a/d Rijn dus voldoende klandizie en de financiële cijfertjes zien er netjes uit. Mooie winsten (wel dalend). En het is een B.V. dus het salaris DGA is er al van af. Een kortlopende schuld (aan de DGA?) die terugloopt. Goed EV. Denk dat ik maar eens ga inschrijven.
Pecunia non olet
pi_156290114
Ik begrijp dat de sportschool al drie maanden dicht is. En de nieuwe lokatie moet nog aangekocht en ingericht worden. Dat zal zijn weerslag hebben op het financieel resultaat. Verder vind ik het cijfermateriaal veel te summier.
pi_156290253
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:07 schreef obligataire het volgende:
Ik vind het wel een mooi project eigenlijk. Ter Aar zit vlakbij Alpen a/d Rijn dus voldoende klandizie en de financiële cijfertjes zien er netjes uit. Mooie winsten (wel dalend). En het is een B.V. dus het salaris DGA is er al van af. Een kortlopende schuld (aan de DGA?) die terugloopt. Goed EV. Denk dat ik maar eens ga inschrijven.
Alleen moet je wel een goed USP hebben (bijv. de prijs) om mensen uit Alphen te lokken, want daar zullen ook genoeg sportscholen zitten.
Schip ahoy!
pi_156290435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:20 schreef Justme7005 het volgende:
Ik begrijp dat de sportschool al drie maanden dicht is. En de nieuwe lokatie moet nog aangekocht en ingericht worden. Dat zal zijn weerslag hebben op het financieel resultaat. Verder vind ik het cijfermateriaal veel te summier.
Als dat zo is dat heb je goede kans dat een deel van de klanten al bij andere sportscholen zijn gaan trainen.
Hmm, moeilijk. Dit hadden ze moeten melden. Dat zal bij de meeste pitches wel zo zijn trouwens dat ze niet alles vertellen

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 22-09-2015 09:45:24 ]
Pecunia non olet
pi_156290531
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als dat zo is dat heb je goede kans dat de klanten al bij andere sportscholen zijn gaan trainen.
Hmm, moeilijk.
Scroll maar es een stuk naar beneden op die facebookpagina, zie je het vanzelf
pi_156292343
Hey inderdaad, een commerciele alert-service.

Het is niet lastig om zelf te maken dus dat zullen ze wel hebben gedaan :s).

De FOK!-mailer blijft in ieder geval gratis.
జ్ఞ‌ా
pi_156292363
Nieuwe op Collin: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/VHT0b0vJyQ6F-18165

HJ Brothers | Werkkapitaal (voor de tweede keer dit jaar)
¤ 200.000 | 7,5% rente | 60 maanden |

Ik sla hem waarschijnlijk over.
pi_156292383
We zouden ook SMS-alerts kunnen maken :P. SMS is 8 cent inkoop ofzo.
జ్ఞ‌ా
pi_156292410
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/FloatRooms-Nederland
FloatCenter is een concept van FloatRooms Nederland BV. Floaten was voorheem weggelegd voor "The Happy Few" Daar komt nu verandering in door het voor iedereen toegankelijk te maken. Floaten is kort gezegd de meest gerichte manier van ontspannen voortgekomen vanuit de wetenschap. Wie ooit in de Dode Zee heeft gezwommen, heeft floaten eigenlijk al een keer ervaren. Het komt er in het kort op neer dat je drijft op ruim 30 cm zout water in een speciaal doorvoor ontwikkelde floatcabine of floatroom.

pi_156292430
quote:
"Onze huisbankier de Rabobank wilde ons wel financieren, maar kon het niet en heeft ons verwezen naar Kapitaal Op Maat"

?? 8-)
pi_156292467
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:13 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

"Onze huisbankier de Rabobank wilde ons wel financieren, maar kon het niet en heeft ons verwezen naar Kapitaal Op Maat"

?? 8-)
Geld was zeker op bij de Rabo :X
pi_156292468
Dat is breaking news hoor....Het geld is dus op bij de Rabobank???
pi_156292472
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:09 schreef CRWD het volgende:
Nieuwe op Collin: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/VHT0b0vJyQ6F-18165

HJ Brothers | Werkkapitaal (voor de tweede keer dit jaar)
¤ 200.000 | 7,5% rente | 60 maanden |

Ik sla hem waarschijnlijk over.
Waarom sla je hem over? Het verhaal klinkt plausibel en dat ze de tweede tranche bij hetzelfde platform doen vind ik ook positief. Samen met de privé aansprakelijkheid lijkt het mij niet verkeerd. De 7,5% is misschien wat laag, bij 8% had ik gelijk meegedaan. Maar op zich lijkt het me geen verkeerde pitch.
pi_156292479
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:13 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

?? 8-)
Vertaling: De bankier zei "nee", wij gingen zeuren, bankier zei "ga zeuren bij een crowdfundingsite"
pi_156292527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:15 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Vertaling: De bankier zei "nee", wij gingen zeuren, bankier zei "ga zeuren bij een crowdfundingsite"
hahaha _O- _O-
pi_156292559
Mn eerste investering bij Collin is een feit
pi_156292583
het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit
pi_156292609
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:15 schreef wou het volgende:

[..]

Waarom sla je hem over? Het verhaal klinkt plausibel en dat ze de tweede tranche bij hetzelfde platform doen vind ik ook positief. Samen met de privé aansprakelijkheid lijkt het mij niet verkeerd. De 7,5% is misschien wat laag, bij 8% had ik gelijk meegedaan. Maar op zich lijkt het me geen verkeerde pitch.
Dat komt met name omdat ik wat selectiever ben deze periode. Afgelopen twee maanden heb ik me CF portfolio weer met 28K verhoogd. Mede als ik bijvoorbeeld de Fee vergelijk tussen IvM en Collin, dan wacht ik liever weer een project af op IvM tegen een betere rente.

Daarbij moet ik zeggen dat ik zelf niet heel erg happig ben wanneer een partij op korte termijn een tweede financiering vraagt. Al hoeft dat niet perse negatief te zijn natuurlijk.

Het project gaat overigens weer mega snel.
pi_156292659
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:10 schreef ĩ het volgende:
We zouden ook SMS-alerts kunnen maken :P. SMS is 8 cent inkoop ofzo.
Da's stiekem nog aardig duur dan. Ik weet van een bekende die jaren bij een telecomprovider heeft gewerkt dat de kostprijs van een sms versturen voor een provider ongeveer een halve cent is.

Hoe dan ook, ik vind het met de mails wel prima :).
Schip ahoy!
pi_156292696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:23 schreef CRWD het volgende:

[..]

Dat komt met name omdat ik wat selectiever ben deze periode. Afgelopen twee maanden heb ik me CF portfolio weer met 28K verhoogd. Mede als ik bijvoorbeeld de Fee vergelijk tussen IvM en Collin, dan wacht ik liever weer een project af op IvM tegen een betere rente.

Daarbij moet ik zeggen dat ik zelf niet heel erg happig ben wanneer een partij op korte termijn een tweede financiering vraagt. Al hoeft dat niet perse negatief te zijn natuurlijk.

Het project gaat overigens weer mega snel.
Genemuiden/Kampen: goede betalers :)
Pecunia non olet
pi_156292743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Genemuiden/Kampen: goede betalers :)
Een pareltje dus? ;)

Niet voor iedereen komt het project even helder naar voren. Daarom ook de vraag onderaan de pitch. Volgens mij wel gewoon hoofdelijke aansprakelijkheid.
pi_156292848
Ik heb voor het eerst iets op Investormatch gedaan.
Het verbaast mij enorm dat die steigerbouwer nog niet vol zit.
Bekendheid (ofwel het ontbreken daarvan) is schijnbaar enorm cruciaal.
pi_156292855
Ik zat ook al in de eerste tranche.
De contracten die ze uitzetten leveren maandelijkse revenuen op dus in feite verdient de Collin-lening zich vanzelf terug. Risico is er altijd maar het lijkt me hier heel beheersbaar. Als de klanten niet betalen worden de spullen weer opgehaald.
Pecunia non olet
pi_156292866
De persoonlijke borgstelling brengt mee dat beiden zich met hun hele ondernemings- en prive vermogen verbinden aan de verplichtingen van de lening. De holding heeft een behoorlijk eigen vermogen. Samen met de verpanding van de leasecontracten en de non-onttrekking heb je denk ik maximale zekerheden
pi_156292931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:26 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Da's stiekem nog aardig duur dan. Ik weet van een bekende die jaren bij een telecomprovider heeft gewerkt dat de kostprijs van een sms versturen voor een provider ongeveer een halve cent is.

Hoe dan ook, ik vind het met de mails wel prima :).
Halve cent of minder inderdaad ;).
Behalve als je geen telco bent :+.
https://www.messagebird.com/nl/tarieven?PageSpeed=noscript
జ్ఞ‌ా
pi_156292942
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:36 schreef Justme7005 het volgende:
De persoonlijke borgstelling brengt mee dat beiden zich met hun hele ondernemings- en prive vermogen verbinden aan de verplichtingen van de lening. De holding heeft een behoorlijk eigen vermogen. Samen met de verpanding van de leasecontracten en de non-onttrekking heb je denk ik maximale zekerheden
En copiers en printers zullen de komende 5 jaar nog wel gebruikt worden! Met de nu duidelijke persoonlijke borgstelling van de eigenaren heb ik ook maar mijn duit in het zakje gedaan. :)
pi_156293122
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:18 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

hahaha _O- _O-
Bij mij is het geld net als bij de Rabobank ook op voor dit project. Bovendien zit ik al via GVE in een zoutbad. Moet trouwens nog steeds van mijn incentive gebruik maken. :)
pi_156293424
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bij mij is het geld net als bij de Rabobank ook op voor dit project. Bovendien zit ik al via GVE in een zoutbad. Moet trouwens nog steeds van mijn incentive gebruik maken. :)
Volgens mij is dat een zoutkamer
pi_156293454
Het verhaal van de Lendahand-actie klopt trouwens. Even mailcontact gehad en de komende weken gaan ze de actie verder uitrollen. Wel gelimiteerd tot één aanmelding per persoon :)
Schip ahoy!
pi_156293503
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een zoutkamer
Dat zou kunnen. Heb jij daar al gelegen om je longen op te schonen?
pi_156293542
vrijdag op GvE nieuw project van een oude bekende :)
pi_156293559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:11 schreef bleyenburg het volgende:
Vandaag ķķk
pi_156293629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Heb jij daar al gelegen om je longen op te schonen?
Nee, ook (nog?) niet gedaan :)
pi_156293642
Wat een onzin verhaal heeft IvM in hun mailing van vandaag staan onder het kopje crowdfunding: “Met ¤29.000 in nog geen 4 dagen tijd is RO Montagebedrijf één van de snelst vollopende crowdfundingprojecten in Nederland. Het project is reeds 73% volgestort en er staat nog ¤11.000 open om te verstrekken tegen een rente van 9%. “ Met onzin verkopen moeten ze wel oppassen.
Ik heb overigens ook mijn eerste investering bij ze gedaan.
pi_156293647
Dit is allemaal wel erg cryptisch
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:12 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Vandaag ķķk
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:11 schreef bleyenburg het volgende:
pi_156293665
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dit is allemaal wel erg cryptisch

[..]

[..]

Over een kwartiertje staat ie er op volgens GvE
pi_156293681
Spannend :+.
జ్ఞ‌ా
pi_156293698
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:16 schreef Horsemen het volgende:
Wat een onzin verhaal heeft IvM in hun mailing van vandaag staan onder het kopje crowdfunding: “Met ¤29.000 in nog geen 4 dagen tijd is RO Montagebedrijf één van de snelst vollopende crowdfundingprojecten in Nederland. Het project is reeds 73% volgestort en er staat nog ¤11.000 open om te verstrekken tegen een rente van 9%. “ Met onzin verkopen moeten ze wel oppassen.

Dat viel mij ook al op. Een erg vaag stukje tekst. Ze doelen op een snelle financiering via hun platform terwijl het project nog niet eens vol is. Collin en GVE halen een paar 100K per uur op als het moet, maar IvM heeft met de montage toko één van de snelst vol lopende projecten van NL, met 29K in vier dagen.... :) :)
pi_156293925
Nieuwe GvE:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11905

Horeca, 5s. Niets voor mij. Foto's zien er overigens wel goed/lekker uit ;)
pi_156294140
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:31 schreef MSR het volgende:
Nieuwe GvE:

Krijg er idd wel trek van :)
pi_156294155
quote:
Nieuwe GvE:

En ook een leuke incentive. Alkmaar is alleen niet zo om de hoek bij mij.
pi_156294166
Foto's zien er inderdaad goed uit en prima dat het andere restaurant voldoende genereert om de privé-onttrekkingen uit te doen. Maar er is dus geen marktonderzoek, ik heb geen idee hoe de omgeving qua grilltenten is en welke druk legt het op het echtpaar om van één zaak naar twee te gaan...?
Schip ahoy!
  dinsdag 22 september 2015 @ 12:46:52 #254
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_156294222
quote:
Nieuwe GvE:

Ik sla ook even over. :)
pi_156294236
excuses. ik had niet goed gelezen.
idd vandaag.

Ik zit ook in Stefano's.
Deze pak ik ook mee. alleen al vanwege de incentive :)
de vorige bood trouwens 10%.
Dus deze 8,5% is dan een tegenvallertje. dat dan weer wel ;)
pi_156294258
Wijk bij Duurstede <-> Alkmaar. Z'n huwelijk geef ik geen stuiver meer voor ;)
pi_156294325
Mijn meisje is indertijd naar de opening van Stefano's in Wijk bij Duurstede geweest en kwam erg enthousiast terug.
Ik heb wel vertrouwen in die gozer.
pi_156294670
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:48 schreef bleyenburg het volgende:
Wijk bij Duurstede <-> Alkmaar. Z'n huwelijk geef ik geen stuiver meer voor ;)
Het wordt dus een ochtend (humeur) huwelijk als hij van s'middags tot sávonds laat in alkmaar zit. :)
pi_156294818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Het wordt dus een ochtend (humeur) huwelijk als hij van s'middags tot sávonds laat in alkmaar zit. :)
Of misschien is dat juist hun geheim voor een goed huwelijk ;)
Schip ahoy!
pi_156295586
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:11 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/FloatRooms-Nederland
Wie ooit in de Dode Zee heeft gezwommen, heeft floaten eigenlijk al een keer ervaren. Het komt er in het kort op neer dat je drijft op ruim 30 cm zout water in een speciaal doorvoor ontwikkelde floatcabine of floatroom.
Ik heb inderdaad wel eens in de Dode Zee gezwommen, heel leuk om een uurtje te doen, aparte ervaring. Je moet die rommel overigens niet in je ogen krijgen want dan sta je hevig te jodelen :)

Sla over, heb vandaag al in de broers uit Kampen geīnvesteerd.......
Pecunia non olet
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:57:13 #261
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_156295606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:51 schreef bleyenburg het volgende:
Mijn meisje is indertijd naar de opening van Stefano's in Wijk bij Duurstede geweest en kwam erg enthousiast terug.
Als het idd de 2de is geeft dat ook al wel weer vertrouwen ja en mocht het iets slechter gaan kun je nog vanuit die 1e wat doen.

Ik heb nog geen Horeca (wel hotels trouwens) dus ik denk dat ik hier gewoon eens 100,- in doe.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_156295631
Op zich lijkt die Stefano's wel een goede tent:

http://www.iens.nl/restaurant/28566/wijk-bij-duurstede-stefanos

Bij investering vanaf 500,- toch mooi 2.5% incentive, niet slecht. Ik denk er nog even over.
pi_156296172
incentive is m.i. gewoon keihard 10%
pi_156296605
Leuk GVE project van Meat & CO, als ik mocht inleggen had ik die wel meegenomen, puur en alleen voor de incentive.
pi_156296619
Bon van ¤ 50,00 bij ¤ 500,00 investering en bon van ¤ 100,00 bij investering ¤ 1000,00.
De incentive is dus al 10% waard :)

zullen we afspreken om met Fokkers die van de incentive gebruik maken, tegelijk te gaan? :)
(gesponsord Fok!-uitje);)
pi_156296803
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:19 schreef CRWD het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op. Een erg vaag stukje tekst. Ze doelen op een snelle financiering via hun platform terwijl het project nog niet eens vol is. Collin en GVE halen een paar 100K per uur op als het moet, maar IvM heeft met de montage toko één van de snelst vol lopende projecten van NL, met 29K in vier dagen.... :) :)
en dat er twee plaatjes van projecten niet volgelopen zijn; 3d printen en de tassen
pi_156296840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:42 schreef bleyenburg het volgende:
Bon van ¤ 50,00 bij ¤ 500,00 investering en bon van ¤ 100,00 bij investering ¤ 1000,00.
De incentive is dus al 10% waard :)

Mooie incentive idd, kort de 'terug verdien tijd' met een maand of 4 in ^O^
SPOILER
pi_156296915
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:21 schreef bleyenburg het volgende:
incentive is m.i. gewoon keihard 10%
Per jaar dus 2.5%.
pi_156296945
Nieuwe op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12043

Van online shop naar fysiek, dat zie je toch niet vaak, of je moet al snel Coolblue heten.
pi_156297456
GvE gevestigd in Heemstede???
pi_156297489
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:30 schreef bleyenburg het volgende:
GvE gevestigd in Heemstede???
Al een tijdje
pi_156297493
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:01 schreef redbull666 het volgende:
Nieuwe op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=12043

Van online shop naar fysiek, dat zie je toch niet vaak, of je moet al snel Coolblue heten.
Snel vol in ieder geval, had ik niet verwacht.

Heb beide geskipt vandaan. Voor deze was ik sowieso te laat.

Wanneer krijg je eigenlijk bericht dat je aan GvE moet betalen? Heb op 3 ingeschreven maar daarna niks meer gehoord
  dinsdag 22 september 2015 @ 15:35:51 #273
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156297576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:32 schreef EindhovenAB het volgende:

[..]
Wanneer krijg je eigenlijk bericht dat je aan GvE moet betalen? Heb op 3 ingeschreven maar daarna niks meer gehoord
Soms kort (2 dagen), soms wat langer, oplopend tot een week of vier, vijf.
In je mijn geldvoorelkaar kun je zien hoe ver je project is.
pi_156297609
Mogelijke aankomende projecten op AygoDutch:
• Houthandel in plaatmateriaal: circa 60k financiering gezocht. Actuele status: doorrekenen van de prognose op aflossingscapaciteit en het checken van de zekerheden
• Producent van machines voor de voeding- en genotmiddelen industrie. Actuele status: beoordelen van de pitch, met name het bepalen van de positie van de crowd aangaande de zekerheden.
• Thuis lekker uit eten. Een project om het mogelijk te maken dat je een sterren kok thuis, of op je bedrijf, laat koken. Actuele status: doorrekenen van de plannen.
• Voorraad financiering van een importeur van jong gebruikte auto’s. circa 90k financiering gezocht. Actuele status: Doorrekenen afloscapaciteit.
pi_156297639
quote:

[..]

Heb beide geskipt vandaan. Voor deze was ik sowieso te laat.

Kan zo ongeveer tussen de 4 en 50 dagen duren ;)
pi_156298335
quote:

[..]

Als er 2 investeerders 5K en 1 investeerder 10K in de kanariepietjes stopt dan gaat het al snel hard in een project van 45K
pi_156298679
Wie gaan er nog meer eten in Alkmaar bij Meat & Co?
pi_156298797
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:17 schreef bleyenburg het volgende:
Wie gaan er nog meer eten in Alkmaar bij Meat & Co?
Ik heb dit diner overgeslagen. Dus helaas.
pi_156298817
Trouwens mijn kaartje voor jaar lang gratis wassen gehad hoor van Carwash Heemstede.
Gold programma nog wel. :)
Aardige man en prima Carwash, ook aanhanger verhuur.
pi_156298838
Ik heb zowat een dagtaak aan alle incentives bijhouden.... :)
pi_156298893
Ik kan zeker een paar dagen daarmee vullen:
Auto wassen, daarna naar de kapper, kleding uitzoeken in Deventer en 's avonds een hapje eten :)
pi_156299029
Ik zie de e-kinderen niet meer staan op GvE. Is dat project verlopen of gewoon weggehaald?

Nu ja, toch een beetje een kansloos project.
pi_156299182
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:30 schreef MSR het volgende:
Ik zie de e-kinderen niet meer staan op GvE. Is dat project verlopen of gewoon weggehaald?

Nu ja, toch een beetje een kansloos project.
Dat project had vanochtend mog 1 dag te gaan met 260K in de tas en 500K gevraagd. Dus is vandaag vermoedelijk afgevoerd.
Einde oefening.
Ben benieuwd of hij nog ergens anders opduikt.
Volgens de pitch hadden ze er al behoorlijk wat in geinvesteerd en het systeem al draaien bij hun 4 eigen kinderdagverblijven. Ze zullen wel op een laag pitje verder gaan met ontwikkelen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 21:16:24 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156306509
Bericht van GvE gehad inzake Groenuit. Bij hen is niets bekend en wordt netjes aan de betaalverplichting voldaan. Dan gaan we er maar vanuit dat er niets aan de hand is :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:51 schreef bleyenburg het volgende:
Je hebt je dochter naar die toko gestuurd? :P
pi_156309040
Mijn keuzes bij Bondora zijn niet gelukkig: 5 van de 17 leningen zitten in de default-fase.
Heeft iemand ervaring daarmee? Komt er nog wat terug of kan ik ze afschrijven? Het gaat allemaal om personen uit Estland.
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:04:30 #286
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156311098
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:16 schreef Camogli het volgende:
Mijn keuzes bij Bondora zijn niet gelukkig: 5 van de 17 leningen zitten in de default-fase.
Heeft iemand ervaring daarmee? Komt er nog wat terug of kan ik ze afschrijven? Het gaat allemaal om personen uit Estland.
Ja, het zijn wat onregelmatige betalers. Ik heb er slechts 7. 4 Esten die goede betalers zijn; 2 Slovenen, die nogal eens menen alleen de hoofdsom terug te moeten betalen en 1 Fin die nog niet eens de eerste termijn betaald heeft... Dat loopt al meer dan een jaar.
pi_156311550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, het zijn wat onregelmatige betalers. Ik heb er slechts 7. 4 Esten die goede betalers zijn; 2 Slovenen, die nogal eens menen alleen de hoofdsom terug te moeten betalen en 1 Fin die nog niet eens de eerste termijn betaald heeft... Dat loopt al meer dan een jaar.
kan dus wel even duren.
pi_156314880
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:19 schreef Camogli het volgende:

[..]

kan dus wel even duren.
Yup, heb hier ook meerdere wanbetalers die al enkele maanden lopen en waarbij het einde nog niet in zicht is. Bij mij gaat er geen cent meer in.
pi_156314895
Zo zo, geen enkel openstaand project meer bij GvE. Dat is lang geleden, is het niet?

Kan me eigenlijk niet herinneren of dat eerder voorgevallen is sinds ik daar ben begonnen.
  woensdag 23 september 2015 @ 09:30:51 #290
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156315480
Mijn eerste projectje op Lendahand is een feit. En daarmee meteen project Enkhbayar Sandagjav gevuld :)

Dit was met de 25 euro korting actie die door een user in dit topic werd weggegeven. Mochten er nog users zijn die 25 euro korting via mij willen krijgen wil ik dit, indien mogelijk, wel regelen.

[ Bericht 34% gewijzigd door leolinedance op 23-09-2015 09:38:00 ]
pi_156315661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:50 schreef MSR het volgende:
Zo zo, geen enkel openstaand project meer bij GvE. Dat is lang geleden, is het niet?

Kan me eigenlijk niet herinneren of dat eerder voorgevallen is sinds ik daar ben begonnen.
Vorige keer was minimaal 60dagen geleden voor de ekids ;)
pi_156317017
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:30 schreef leolinedance het volgende:
Mijn eerste projectje op Lendahand is een feit. En daarmee meteen project Enkhbayar Sandagjav gevuld :)

Dit was met de 25 euro korting actie die door een user in dit topic werd weggegeven. Mochten er nog users zijn die 25 euro korting via mij willen krijgen wil ik dit, indien mogelijk, wel regelen.
Ik heb mijn korting inderdaad ook aan een user gegeven, even afwachten hoe het nu gaat lopen. Mogelijk dat mijn vriendin ook wel iets wil investeren, dan zoek ik nog iemand die samen wil profiteren :).
Schip ahoy!
pi_156317240
Nieuw op Collin

Thijs & Aafke
Overnamefinanciering
¤300.000
| 8,0% rente | 60 maanden | Investeerders: 36 | Reacties
  woensdag 23 september 2015 @ 11:17:59 #294
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_156317248
quote:

Mooi dat je er nogal vertrouwen in hebt en meteen maar een project van 18 maanden pakt, terwijl er ook nog eentje van 6 maanden is en meerdere van 12 maanden. :)
pi_156317285
De nieuwe op collin een horeca gelegenheid waar ook de rabobank tussen zit en de verpanding van voorraad en activa op zich neemt.
Ik laat deze aan mij voorbij gaan.
pi_156317351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:19 schreef Gijsbertus het volgende:
De nieuwe op collin een horeca gelegenheid waar ook de rabobank tussen zit en de verpanding van voorraad en activa op zich neemt.
Ik laat deze aan mij voorbij gaan.
Me too. Wij mogen de goodwill, het huurdersbelang en het werkkapitaal financieren |:(
Pecunia non olet
pi_156317469
de steigerbouwer op investormatch zit voor 90% vol
zojuist betaalverzoek binnen gekregen.
nog ¤ 4000,00 te gaan.
pi_156317480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:16 schreef Camogli het volgende:
17 leningen is niet heel veel en het is ook nog afhankelijk van welke risico klasse je zit.
Categorie E = 15% kans, F 20% kans en HR zelfs 40% kans.

Ik gebruik de portfolio manager die nu 41 kleine investeringen heeft gedaan (¤ 5 - ¤ 10), waardoor het risico aanzienlijk meer gespreid is.

Omdat het platform voor mij nieuw is ben ik er een paar weken geleden mee gestart met ¤ 200 en heb er vorige week nog ¤ 800 in gestopt en heb "al" twee betalingen terug ontvangen.

Dan kan ik zien wat er uit gaat komen. Als in de komende 3-4 maanden het rendement positief is, wil ik er nog wel wat in stoppen.

In Trustbuddy heb ik ook ¤ 1000 zitten, zodat ik kan vergelijken wat de risico's en de rendementen zijn tussen de twee platformen.

Crowdfunding heb ik aanzienlijk meer in zitten, maar de laatste tijd zie ik weinig interessante projecten voorbij komen. En degene die ik wel interessant vind, ben ik blijkbaar niet de enige, want die zitten vol voordat ik überhaupt not heb kunnen klikken :)
pi_156317493
quote:

Heb ook al een mailtje gehad van lendahand dat je investering gelukt is en ik dus mijn korting krijg. Doen ze toch behoorlijk snel.

Nu in totaal 150 euro geīnvesteerd waarvan 50 euro door Lendahand zelf is betaald :s)
pi_156317561
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:30 schreef Murene het volgende:

[..]

Heb ook al een mailtje gehad van lendahand dat je investering gelukt is en ik dus mijn korting krijg. Doen ze toch behoorlijk snel.

Nu in totaal 150 euro geīnvesteerd waarvan 50 euro door Lendahand zelf is betaald :s)
Mooie zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')