De Brouwtoren inderdaad. Daar wilde ik ook wel instappen, maar ik was zelfs te laat, dat had ik niet verwacht. Die heeft geen dag open gestaan.quote:Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Projecten lopen zeer zelden snel vol bij Symbid, uitzondering was een of andere bierbrouwer vorige week die in een dag vol zat, dat had ik nog niet eerder gezien.
Van de vijftien die er op dit moment openstaan, komen er vijf uit Mongolië. Best wat inderdaad, maar dus ook nog genoeg anderen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:23 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Een bulk van 17 projectjes in Mongolië (waarvan er nog 5 open staan) lijkt er medeverantwoordelijk voor te zijn dat de andere projecten wat langzamer vollopen. Ik meen te constateren dat daar nagenoeg dezelfde bedragen in worden geïnvesteerd, maar vooral de Ghanese projecten zijn in de regel wat groter en hebben dus meer tijd nodig om vol te lopen. Niet verkeerd dat er weer eens wat te kiezen valt bij LAH, zowel qua project als qua land = locale partner.
Heb je die suggestie daar al eens neergelegd?quote:Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef redbull666 het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft een fout in de opzet van Symbid. Als ze net als GvE met toezegging zouden werken dan kwamen proposities veel sneller vol. Nu is er elkee keer een korte sprint bij de start, dan meestal 1-2 maanden weinig beweging, en dan aan het einde komen ze vaak toch nog vol.
Op Leapfunder bijv. krijg je tenminste nog een bonus als je als early bird investeert, dat is bij Symbid niet. Er is dus geen enkele motivatie om vroeg te investeren. Ik wacht dus tegenwoordig ook tot een proposititie ~90% vol is, en dan investeer ik wel of niet.
Projecten lopen zeer zelden snel vol bij Symbid, uitzondering was een of andere bierbrouwer vorige week die in een dag vol zat, dat had ik nog niet eerder gezien.
Ik ben benieuwd hoeveel rendement je zou hebben gemaakt als je in elk project die bij Business Class is gepromoot zou hebben geïnvesteerd... ik gok dat het rendement behoorlijk negatief isquote:Op zondag 20 september 2015 14:44 schreef CRWD het volgende:
Er zijn hier wel mensen die 5k of meer per project investeren. Dat zijn alleen enkele denk ik. De meeste leggen misschien maar paar honderd per project in.
Overigens komt investeren vanaf 5K bij mij al snel over als een scam deal.
Wat betreft Harry Mens (Business Class), daar zijn alle oplichters vanuit de financiële wereld wel langs gekomen zoals Palm invest en nog vele andere. Meneertje Mens heeft daar lekker aan mee verdiend. Ze zouden hem achter de tralies moeten zetten
Als hij reclame voor iets maakt, zal ik daar never nooit aan mee doen.
Nee, zekerheid was er zeker niet en het risico was groot om je inleg kwijt te raken. De gunfactor was voor mij overigens van ondergeschikt belang, ik had/heb er wel vertrouwen in dat het ze uiteindelijk gaat lukken.quote:Op maandag 21 september 2015 00:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
2k was nog best veel voor die glasaal! Althans, als je bedenkt dat het nul zekerheden bood. Maar wel een project met ene gunfactor, dat dan weer wel.
Deels, ik heb een keer een bericht geplaatst bij een specifiek project waar dit effect wel heel erg duidelijk was. Duurde eeuwen voordat het vol kwam, tot op het laatste moment, toen wou opeens iedereen investeren en gingen ze met overfunding nog maar wat extra geld ophalen...quote:Op zondag 20 september 2015 19:57 schreef Moralitas het volgende:
[..]
Heb je die suggestie daar al eens neergelegd?
Inmiddels een mail ontvangen dat het er aan gaat komen, dat is alvast snel.quote:Op maandag 21 september 2015 00:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik had ergens dat vertrouwen ook wel, maar niet genoeg om te investeren. Hopelijk heb je het snel terug en kun je vlot in een alternatief project stappen
Hoe zal dit geregeld zijn met AFM ontheffing?quote:Op zondag 20 september 2015 14:44 schreef CRWD het volgende:
Er zijn hier wel mensen die 5k of meer per project investeren. Dat zijn alleen enkele denk ik. De meeste leggen misschien maar paar honderd per project in.
Overigens komt investeren vanaf 5K bij mij al snel over als een scam deal.
Zit het artikel te lezen van graydon. Conclusie is dat de ratings allemaal veel te rooskleurig zijn. Bijvoorbeeld bij rating A zouden max 0,62% default op moeten treden. Volgens de grafiek zit hij al op 2%. En bij B zou er max 5% default op mogen treden maar dat is in werkelijkheid 13%quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:46 schreef obligataire het volgende:
Even wat anders: via een spaarforum werd ik attent gemaakt op deze site.
http://www.webservices.nl/faq/wat-is-de-pd-rating/
Inhoudelijk valt er van alles op aan te merken, maar met name die grijze lijn in de grafiek lijkt mij interessant om te weten. Hopelijk was de steekproef groot genoeg.......
Ik snap niet waarom de categorie CC een hogere defaultrate heeft (35%) dan de C categorie (22%). Komt mij uiterst onlogisch voor. Dat kan uiteraard met de grootte van de steekproef en dus gebrekkigheid van het onderzoek te maken hebben.
De defaults van CC liggen denk ik rond het gemiddelde van CCC en C ?
Ook wordt er gesuggereerd dat er een snijpunt is van lijnen, een soort van break-even punt dus. Die gedachte kan ik niet volgen.
1/3 van het jaar is dus slap en er is amper onderpand. Zie dit meer als een sociaal gokje dan als een goed onderbouwde investeringquote:Op maandag 21 september 2015 10:10 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11881
[ afbeelding ]
Ik pak hem mee op de gunfactor...quote:Op maandag 21 september 2015 10:10 schreef djh77 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is de vraag wat de hoofdelijke aansprakelijkheid inhoud en voor wie dit allemaal geldt. Staat niet duidelijk in de pitch. Ondernemer is getrouwd, dus mogelijk ook via de partnerquote:Op maandag 21 september 2015 10:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
1/3 van het jaar is dus slap en er is amper onderpand. Zie dit meer als een sociaal gokje dan als een goed onderbouwde investering. Beetje zoals IIC Assembly een tijdje terug.
Ik had hem wel mee willen nemen echter wie meetekent was voor mij weer eens niet duidelijk.quote:Op maandag 21 september 2015 10:10 schreef djh77 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is altijd mooi natuurlijk. Als je op een gegeven moment een basis hebt van waaruit je kan herinvesteren. Ik heb dat nu ook een beetje, zij het beperkt. Maar ik kan wel maandelijks een return weer ergens in steken (gaat overigens niet allemaal automatisch in CF).quote:Op maandag 21 september 2015 11:12 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik ga minderen met de projecten.
Voornaamste reden is een verhuizing die binnenkort gaat plaatsvinden, de tweede is dat ik niet wil doordraven met de projecten.
Richt mij op 2 projecten p/m waarbij de inleg net zo hoog zal zijn als de inkomsten.
Op zoek naar de krenten in de pap
Ik ga dat ook moeten doen, of ik moet nog beslissen dat ik m'n gespaarde geld niet ga gebruiken om mijn hypotheek af te lossen het komende jaar.quote:Op maandag 21 september 2015 11:12 schreef Gijsbertus het volgende:
Richt mij op 2 projecten p/m waarbij de inleg net zo hoog zal zijn als de inkomsten.
Op zoek naar de krenten in de pap
Dat zou de meerwaarde van platformen moeten zijn, dat deze wel namens de collectieve CF met een incasso/deurwaarder gaan. Terwijl als je echt zelf 1.000 euro of 100 euro (of welk ander bedrag) leent dan moet je zelf het wiel gaan uitvinden, om nog te twijfelen over de kosten vs baten.quote:Op maandag 21 september 2015 11:35 schreef RuuuNL het volgende:
Overigens ben ik zeer benieuwd of ik van deze 3 projecten (Grahams Skincare, Fashion to Dress en dit 3e project) nog wat terug ga zien...
Ik ben zelf niet zo'n fan van hypotheek extra aflossen.quote:Op maandag 21 september 2015 11:33 schreef namliam het volgende:
[..]
Ik ga dat ook moeten doen, of ik moet nog beslissen dat ik m'n gespaarde geld niet ga gebruiken om mijn hypotheek af te lossen het komende jaar.
Hypotheek kan nog 15 jaar lopen, laten we zeggen / hopen dat het voor 5 jaar kan ad 2,x%
Zou dan ook e.a. in CF kunnen stoppen ad 5% verdien je toch 300 euro op jaarbasis per 10.000 euro. 1.500 over 5 jaar
Maarja is eigenlijk wel geld dat ik niet kan missen, is immers bedoeld voor aflossing van de hypotheek... Luxe hoofdpijnen ik weet het, maar hoofdpijn blijft hoofdpijn.
quote:Op maandag 21 september 2015 11:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Halllo RuuuNL,
Zo te zien ben je nieuw hier. Welkom!
Wat is je derde project met problemen?
Dankje NaRegenDeZonquote:Op maandag 21 september 2015 11:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
En wat is dat derde project dan?
Bij GVE wordt het project wel namens het hele collectief van investeerders aan een (vaste) incasso/deurwaarder gegeven. De transparantie/berichtgeving hierover is op zich goed, maar zou naar mijn mening wel iets regelmatiger mogen zijn vwb voortgang.quote:Op maandag 21 september 2015 11:38 schreef namliam het volgende:
[..]
Dat zou de meerwaarde van platformen moeten zijn, dat deze wel namens de collectieve CF met een incasso/deurwaarder gaan. Terwijl als je echt zelf 1.000 euro of 100 euro (of welk ander bedrag) leent dan moet je zelf het wiel gaan uitvinden, om nog te twijfelen over de kosten vs baten.
Beidequote:Op maandag 21 september 2015 12:11 schreef xzaz het volgende:
Horsemen, gebruik jij CF echt als investering of een hobby? Om de discussie maar even bij de tt te houden.
Deze is wel aan de orde gekomen maar nog niet in de OP vermeld, daar er vermoedelijk nog wat te halen zou zijn. Het is dan inderdaad beter de naam niet te vaak in het forum te noemen. Je zou hem in je post nog even weg kunnen halen. Baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op maandag 21 september 2015 12:05 schreef RuuuNL het volgende:
[..]
[..]
Dankje NaRegenDeZon
Gaat om project 5097 XXXXXXXXXX. Volgens GVE is het eigenlijk beter om deze info niet te delen, maar zo te zien is dat hier met andere in probleem geraakte projecten ook niet gebeurd. Ik vraag me ook af of het daadwerkelijk negatieve gevolgen kan hebben en het "leed" samen kunnen delen werkt toch wel verzachtend
Bedankt @Bleyenburg en @Rockenfeller. Ik kan maar een project bij IvM inzien maar heb niet de indruk dat die risicovoller is dat de gemiddelde projecten bij GvE of KoM. Ik begrijp dat IvM al een aantal jaren bezig is maar ik zie pas drie projecten of zijn dat er meer? Ik heb vooral de indruk dat ze bezig zijn met participaties. Kan iemand mij daar iets meer over zeggen?quote:Op maandag 21 september 2015 12:21 schreef rockenfeller het volgende:
Hier GvE, Kom en AGD. Pas een paar maanden bezig maar toch al aardig geïnvesteerd. Mijn minimale bedrag is 2000 per investering. Nu in 9 projecten. Collin niet vanwege bijna geen financiële gegevens. HCN is horeca dus ook niet. Projecten op IM zijn mij te risicovol.
Ik heb op IM de schipper, het advocatenkantoor en de steigerbouwer meegepakt. Laatste is wat meer risico, maar rente (9% en geen fee) is daar ook naar.quote:Op maandag 21 september 2015 12:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bedankt @Bleyenburg en @Rockenfeller. Ik kan maar een project bij IvM inzien maar heb niet de indruk dat die risicovoller is dat de gemiddelde projecten bij GvE of KoM. Ik begrijp dat IvM al een aantal jaren bezig is maar ik zie pas drie projecten of zijn dat er meer? Ik heb vooral de indruk dat ze bezig zijn met participaties. Kan iemand mij daar iets meer over zeggen?
Klopt participaties en sinds 3 projecten CF. Ziet er allemaal profesioneel uit. Wat dat betreft zit IvM een fase verder dan YGDquote:Op maandag 21 september 2015 12:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Bedankt @Bleyenburg en @Rockenfeller. Ik kan maar een project bij IvM inzien maar heb niet de indruk dat die risicovoller is dat de gemiddelde projecten bij GvE of KoM. Ik begrijp dat IvM al een aantal jaren bezig is maar ik zie pas drie projecten of zijn dat er meer? Ik heb vooral de indruk dat ze bezig zijn met participaties. Kan iemand mij daar iets meer over zeggen?
Ga met je cursor naar de plek waar het vroeger zat en het wijst zich vanzelf, de functies blinken dan op.quote:Op maandag 21 september 2015 12:47 schreef rockenfeller het volgende:
Met die nieuwe layout van dit forum zie ik niet meer hoe ik iets kan quoten en editten? Wie helpt me?
Ja, dat begrijp ik wel (steigerbouwer). Hij moet de komende 4 jaar natuurlijk rente en aflossing betalen, dus stijgen zijn kosten die 4 jaar. Na, die 4 jaar is het stijgermateriaal zijn eigendom maar vallen deze kosten weg en zal zijn winst dus wel stijgen.quote:Op maandag 21 september 2015 12:44 schreef rockenfeller het volgende:
Zo heeft ieder zijn zienswijze. Ik vind de projecten op IM niet logisch. Wat betreft de schipper en advocatenkantoor weet ik het niet precies meer. We hebben er hier over gesproken en mijn gevoel was niet goed. Wat betreft de steigerbouwer begrijp ik niet wat het doel is van de hele transactie als je winst maar nauwelijks stijgt.
Rechts boven zitten die functies. Misschien moet je je scherm iets verschuiven?quote:Op maandag 21 september 2015 12:47 schreef rockenfeller het volgende:
Met die nieuwe layout van dit forum zie ik niet meer hoe ik iets kan quoten en editten? Wie helpt me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |