abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156242999
Er zijn hier wel mensen die 5k of meer per project investeren. Dat zijn alleen enkele denk ik. De meeste leggen misschien maar paar honderd per project in.

Overigens komt investeren vanaf 5K bij mij al snel over als een scam deal.

Wat betreft Harry Mens (Business Class), daar zijn alle oplichters vanuit de financiële wereld wel langs gekomen zoals Palm invest en nog vele andere. Meneertje Mens heeft daar lekker aan mee verdiend. Ze zouden hem achter de tralies moeten zetten :)
Als hij reclame voor iets maakt, zal ik daar never nooit aan mee doen.
pi_156243635
quote:
Wat betreft Harry Mens (Business Class), daar zijn alle oplichters vanuit de financiële wereld wel langs gekomen zoals Palm invest en nog vele andere. Meneertje Mens heeft daar lekker aan mee verdiend. Ze zouden hem achter de tralies moeten zetten :)
100% mee eens. Dan leen ik nog eerder aan Griekenland ;)
pi_156248237
Harry Mens verhuurt alleen zendtijd. Maar het programma heeft inderdaad een bedenkelijke reputatie gekregen. Dit wetende, moet iemand als die Keijzers redelijk wanhopig geweest zijn om zich tot Mens te wenden. Hij had er beter mee naar GvE kunnen gaan.
Pecunia non olet
pi_156248281
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Projecten lopen zeer zelden snel vol bij Symbid, uitzondering was een of andere bierbrouwer vorige week die in een dag vol zat, dat had ik nog niet eerder gezien.
De Brouwtoren inderdaad. Daar wilde ik ook wel instappen, maar ik was zelfs te laat, dat had ik niet verwacht. Die heeft geen dag open gestaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 21:23 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Een bulk van 17 projectjes in Mongolië (waarvan er nog 5 open staan) lijkt er medeverantwoordelijk voor te zijn dat de andere projecten wat langzamer vollopen. Ik meen te constateren dat daar nagenoeg dezelfde bedragen in worden geïnvesteerd, maar vooral de Ghanese projecten zijn in de regel wat groter en hebben dus meer tijd nodig om vol te lopen. Niet verkeerd dat er weer eens wat te kiezen valt bij LAH, zowel qua project als qua land = locale partner.
Van de vijftien die er op dit moment openstaan, komen er vijf uit Mongolië. Best wat inderdaad, maar dus ook nog genoeg anderen.
Schip ahoy!
pi_156250606
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef redbull666 het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft een fout in de opzet van Symbid. Als ze net als GvE met toezegging zouden werken dan kwamen proposities veel sneller vol. Nu is er elkee keer een korte sprint bij de start, dan meestal 1-2 maanden weinig beweging, en dan aan het einde komen ze vaak toch nog vol.

Op Leapfunder bijv. krijg je tenminste nog een bonus als je als early bird investeert, dat is bij Symbid niet. Er is dus geen enkele motivatie om vroeg te investeren. Ik wacht dus tegenwoordig ook tot een proposititie ~90% vol is, en dan investeer ik wel of niet.

Projecten lopen zeer zelden snel vol bij Symbid, uitzondering was een of andere bierbrouwer vorige week die in een dag vol zat, dat had ik nog niet eerder gezien.
Heb je die suggestie daar al eens neergelegd?
pi_156251129
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:44 schreef CRWD het volgende:
Er zijn hier wel mensen die 5k of meer per project investeren. Dat zijn alleen enkele denk ik. De meeste leggen misschien maar paar honderd per project in.

Ik ben benieuwd hoeveel rendement je zou hebben gemaakt als je in elk project die bij Business Class is gepromoot zou hebben geïnvesteerd... ik gok dat het rendement behoorlijk negatief is :Y

Als iets in BC aan bod komt, dan moeten alle alarmbellen gaan rinkelen :Y
pi_156255135
100% mee eens, keek regelmatig naar mens maar tegenwoordig is het een lange reclame spot, zonde van je tijd en alles wat daar langs komt zijn slechte investeringen, alleen maar om de kas van harry te spekken, jammer hij had er een mooi programma van kunnen maken maar ik geef hem niet lang meer als hij zo doorgaat😀😀
pi_156259017
Helaas (voor mij), Glasaal op CaN heeft het niet gehaald. Met nog 1 uurtje te gaan zijn ze tot 180k (60%) gekomen. Nu afwachten hoe snel CaN mijn 2k weer terug gaat storten.
pi_156260935
2k was nog best veel voor die glasaal! Althans, als je bedenkt dat het nul zekerheden bood. Maar wel een project met ene gunfactor, dat dan weer wel.
Schip ahoy!
pi_156261774
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
2k was nog best veel voor die glasaal! Althans, als je bedenkt dat het nul zekerheden bood. Maar wel een project met ene gunfactor, dat dan weer wel.
Nee, zekerheid was er zeker niet en het risico was groot om je inleg kwijt te raken. De gunfactor was voor mij overigens van ondergeschikt belang, ik had/heb er wel vertrouwen in dat het ze uiteindelijk gaat lukken.
pi_156261809
Ik had ergens dat vertrouwen ook wel, maar niet genoeg om te investeren. Hopelijk heb je het snel terug en kun je vlot in een alternatief project stappen :)
Schip ahoy!
pi_156262655
quote:
2s.gif Op zondag 20 september 2015 19:57 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Heb je die suggestie daar al eens neergelegd?
Deels, ik heb een keer een bericht geplaatst bij een specifiek project waar dit effect wel heel erg duidelijk was. Duurde eeuwen voordat het vol kwam, tot op het laatste moment, toen wou opeens iedereen investeren en gingen ze met overfunding nog maar wat extra geld ophalen...
pi_156263276
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 00:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik had ergens dat vertrouwen ook wel, maar niet genoeg om te investeren. Hopelijk heb je het snel terug en kun je vlot in een alternatief project stappen :)
Inmiddels een mail ontvangen dat het er aan gaat komen, dat is alvast snel.
pi_156263450
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 14:44 schreef CRWD het volgende:

Hoe zal dit geregeld zijn met AFM ontheffing?
pi_156263463
Update Kruid & Druif (KoM):
Onze succesvolle crowdfundingcampagne heeft ons hernieuwde energie gegeven en wij zijn hard aan de slag gegaan om alle plannen te realiseren. De winkel op de oude locatie is nu een week gesloten. De verbouwing van ons nieuwe winkelpand is achter de rug, net zoals de fysieke verhuizing. De komende dagen gaan we verder met het inrichten. De (soft) opening is op donderdag 24 september a.s.

Het ontwerp van onze nieuwe verpakkingsmaterialen is nagenoeg klaar voor productie en de productiemiddelen staan klaar om getest te worden. Zodra de fase succesvol is vindt de “Grand Opening” plaats, medio november. Deze Grand opening is voor ons tevens het moment om de incentives te verzorgen, helemaal in onze nieuwe Kruid & Druif stijl.

Hartelijke groet,
Marloes & Erik

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 21-09-2015 08:55:38 ]
pi_156263857
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 12:46 schreef obligataire het volgende:
Even wat anders: via een spaarforum werd ik attent gemaakt op deze site.

http://www.webservices.nl/faq/wat-is-de-pd-rating/

Inhoudelijk valt er van alles op aan te merken, maar met name die grijze lijn in de grafiek lijkt mij interessant om te weten. Hopelijk was de steekproef groot genoeg.......

Ik snap niet waarom de categorie CC een hogere defaultrate heeft (35%) dan de C categorie (22%). Komt mij uiterst onlogisch voor. Dat kan uiteraard met de grootte van de steekproef en dus gebrekkigheid van het onderzoek te maken hebben.
De defaults van CC liggen denk ik rond het gemiddelde van CCC en C ?

Ook wordt er gesuggereerd dat er een snijpunt is van lijnen, een soort van break-even punt dus. Die gedachte kan ik niet volgen.
Zit het artikel te lezen van graydon. Conclusie is dat de ratings allemaal veel te rooskleurig zijn. Bijvoorbeeld bij rating A zouden max 0,62% default op moeten treden. Volgens de grafiek zit hij al op 2%. En bij B zou er max 5% default op mogen treden maar dat is in werkelijkheid 13%
pi_156263956
Aan de ratings hecht ik niet zoveel waarde. De ratings worden altijd afgegeven vóórdat het bedrijf een lening aangaat en daarmee een nieuwe activiteit ontplooit, nieuwe kapitaalgoederen koopt, verhuisd, flink uitbreidt etc etc.
pi_156265173
De steigerbouwer meegepakt voor een klein bedragje!

Ik wil IM complimenteren met de uitgebreide financiële informatie die ze bij ieder project leveren en de transparante manier van presenteren! Daar kunnen andere platforms nog een puntje aan zuigen... :)

[ Bericht 0% gewijzigd door AapNootMuis op 21-09-2015 13:43:43 ]
pi_156265298
quote:
1/3 van het jaar is dus slap en er is amper onderpand. Zie dit meer als een sociaal gokje dan als een goed onderbouwde investering :). Beetje zoals IIC Assembly een tijdje terug.
Schip ahoy!
pi_156265439
quote:
Ik pak hem mee op de gunfactor...
pi_156265559
Ik snap de structuur niet hellemaal. Veel stichtingen MEO op het adres en een Holding BV.
Wie gaat er allemaal tekenen voor deze lening wat zijn de zekerheden?
Niet duidelijk aangegeven hoe het zit naar mijn idee.
pi_156265560
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:23 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

1/3 van het jaar is dus slap en er is amper onderpand. Zie dit meer als een sociaal gokje dan als een goed onderbouwde investering :). Beetje zoals IIC Assembly een tijdje terug.
Het is de vraag wat de hoofdelijke aansprakelijkheid inhoud en voor wie dit allemaal geldt. Staat niet duidelijk in de pitch. Ondernemer is getrouwd, dus mogelijk ook via de partner
pi_156265709
Vervallen.
Pecunia non olet
pi_156265792
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 10:51 schreef obligataire het volgende:
Vervallen.
;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: