Varkensboer loopt op dit moment toch langzamer vol dan nodig. Er is nog ruim E 6.600 per dag nodig. Wordt spannend of Collin100% succesratio gaat behoudenquote:Op woensdag 16 september 2015 12:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
In dit tempo (6k de laatste 24 uur) loopt hij precies vol op de laatste dag.
Ik denk niet dat collin het laat gebeuren dat ze niet meer kunnen zeggen dat ze een 100% succesratio hebben.
begrijp ik nu uit je post dat je twijfels bij dit project hebt? Of is het meer een algemene opmerking?quote:Op vrijdag 18 september 2015 22:52 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Precies! En bedenk dat nagenoeg elke ondernemer iets zegt in de trant van: tot nu toe ging het slecht, maar met jouw geld heb ik het vanaf nu stukken beter!![]()
In het project van IM heb ik geïnvesteerd. De laatste drie van IM (de zeeman, de advocaat en de bouwvakker) vond ik leuke projecten, al heb ik uiteraard wel vragen. De server van de advocaat heeft het hier zelfs gered tot TT te worden verhevenquote:Op zaterdag 19 september 2015 09:55 schreef komrad het volgende:
[..]
begrijp ik nu uit je post dat je twijfels bij dit project hebt? Of is het meer een algemene opmerking?
Heb je het doorgerekend? Ik zie namelijk dat de cijfers van 2015 tot en met 2018 rekenfouten bevatten. Het resultaat stijgt wel degelijk al is het niet spectaculair.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:12 schreef rockenfeller het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er bij de steigerbouwer nauwelijks verandering (lees: verbetering) in de marge te zien is. Doel is toch steigermateriaal kopen om een betere marge te realiseren volgens de pitch. Ook zie ik het resultaat procentueel naar beneden gaan (van dik 75% naar 60% vanaf 2015-2016). Waarom een lening van 40K op je hals halen als je niet verwacht dat je resultaat substantieel beter is?
je hebt gelijk. Had ik nog niet gezien. Als je de goede cijfers neemt daalt het resultaat nog wel procentueel maar minder dan ik eerder schreef.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:40 schreef obligataire het volgende:
[..]
Heb je het doorgerekend? Ik zie namelijk dat de cijfers van 2015 tot en met 2018 rekenfouten bevatten. Het resultaat stijgt wel degelijk al is het niet spectaculair.
Bij extra financiële cijfers staat ook de V/W rekening. In de begroting is het resultaat opgenomen voor belasting (en niet de EBITDA). Wat jullie nu uitrekenen in de EBITDA. Hier moeten nog afschrijvingen en financiële lasten vanaf. Deze kosten had hij eerder niet, waardoor het resultaat eerste tijd wat lager is. Steiger gaat echter langer mee (gelukkig) en financieringslasten gaan ook weer weg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:42 schreef obligataire het volgende:
Zo heeft 2015 (als de variabelen tenminste kloppen.........) een netto winst van 56.400 en niet van 48.200.
Andere jaren zijn ook hoger.
Denk dat ze een beetje hebben zitten rommelen met de prognose (diverse varianten doorgerekend).
Les 1 excel: overal met formules en verwijzingen verwerken, dan blijft het kloppen als je ergens wat verandert![]()
Ik investeer daar nu sinds een half jaar, zit goed in elkaar en er komen leuke projecten langs. Groot verschil met lending based CF is natuurlijk dat je geen idee hebt of en wanneer je er rendement uit zal gaan halen. Dus Symbid is wat mij betreft vooral leuk als een klein deel van je totale investeringen, en moet je zien als zeer high-risk en lange termijn.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:23 schreef EindhovenAB het volgende:
Zie hier vooral GvE voorbij komen, vroeg me af of mensen ook ervaring hebben met Symbid, wel groter risico maar met interessante projecten kan het wel stuk interessanter worden
Ik ga er van uit dat de populatie van de C ratings (maar 2% van het totaal) voor een afwijking op het resultaat kan zorgen. Dus denk dat eerder C incorrect is.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:46 schreef obligataire het volgende:
Even wat anders: via een spaarforum werd ik attent gemaakt op deze site.
http://www.webservices.nl/faq/wat-is-de-pd-rating/
Inhoudelijk valt er van alles op aan te merken, maar met name die grijze lijn in de grafiek lijkt mij interessant om te weten. Hopelijk was de steekproef groot genoeg.......
Ik snap niet waarom de categorie CC een hogere defaultrate heeft (35%) dan de C categorie (22%). Komt mij uiterst onlogisch voor. Dat kan uiteraard met de grootte van de steekproef en dus gebrekkigheid van het onderzoek te maken hebben.
De defaults van CC liggen denk ik rond het gemiddelde van CCC en C ?
Zijn twee compleet niet gerelateerde zaken die in één grafiek getoond worden. Defaultkans per Creditgroup alsmede hoe veel van de bedrijven in een bepaalde Creditgroup zitten. Er is dus niet sprake van een snijpunt noch van een break-even punt.quote:Ook wordt er gesuggereerd dat er een snijpunt is van lijnen, een soort van break-even punt dus. Die gedachte kan ik niet volgen.
Een bulk van 17 projectjes in Mongolië (waarvan er nog 5 open staan) lijkt er medeverantwoordelijk voor te zijn dat de andere projecten wat langzamer vollopen. Ik meen te constateren dat daar nagenoeg dezelfde bedragen in worden geïnvesteerd, maar vooral de Ghanese projecten zijn in de regel wat groter en hebben dus meer tijd nodig om vol te lopen. Niet verkeerd dat er weer eens wat te kiezen valt bij LAH, zowel qua project als qua land = locale partner.quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Lendahand heeft een forse portie openstaande leningen op dit moment, valt me op. Veel potentiële projecten
En 10% commissie voor Harry Mensquote:Op zondag 20 september 2015 12:09 schreef rockenfeller het volgende:
Iemand toevallig Business Class gezien? Een crowdfunding project van 3 sportzaken gearrangeerd door een of ander adviesbureautje. Herinrichting van de winkels naar 2.0. ¤ 500.000,-- nodig. 6% rente. 70% wordt in 7 jaar afgelost. 30% na het zevende jaar. Lijkt mij een pareltje![]()
Dat is wat mij betreft een fout in de opzet van Symbid. Als ze net als GvE met toezegging zouden werken dan kwamen proposities veel sneller vol. Nu is er elkee keer een korte sprint bij de start, dan meestal 1-2 maanden weinig beweging, en dan aan het einde komen ze vaak toch nog vol.quote:Op zondag 20 september 2015 12:23 schreef snoopy40 het volgende:
Zit een poosje bij symbid maar vind de waardering van bedrijven vaak erg hoog, waarde 1 mln zonder omzet is geen uitzondering, als je naar lendahand vind ik de waardering ook erg hoog. Soms zit ereen, voor mij, realistische waarde tussen. Verder komen vele projecten maar moeilijk vol, dus jeb ik geld al maanden vastzitten zonder dat net oroject vol is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |