abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2015 @ 21:34:54 #201
446634 Investormatch
financieringsplatform
pi_156281953
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:30 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dank. Maar toch nog een vraag. Waarom moeten de schepen gewaardeerd worden het betreft toch slechts een lening. Waarderen jullie de pitches allemaal?
Bij binnenvaart schepen vinden wij het logisch dat het schip als onderpand dient. Maar dan moet dat schip wel een waarde toegekend worden. En dat laatste is zo makkelijk nog niet. (althans, als ik naar een schip kijk kan ik de waarde niet zien. Vak apart).

Dus wij waarderen alleen als er iets als onderpand (naast natuurlijk hoofdelijke aansprakelijkheid) te vergeven is. En projecten met (veel)vastgoed en schepen doen wij dus via een partner.
pi_156282592
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik volg het even niet. Symbid = Lendahand?
Nee, maar lendahand heeft een propositie lopen bij symbid. Om eigen vermogen aan te trekken
pi_156282852
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 21:50 schreef Murene het volgende:

[..]

Nee, maar lendahand heeft een propositie lopen bij symbid. Om eigen vermogen aan te trekken
Nog meer dwarsverbanden?!
pi_156288854
Op zencap staat een nieuwe pitch: de aankoop van een bedrijfspand. Het vreemde hierbij is dat de ze de bedrijfsnaam niet noemen: De bedrijfsnaam is niet openbaar toegankelijk. Ik vind dit niet kunnen naar potentiele investeerders.

Lees je verder blijkt het te gaan om een sportschool in de metropool Ter Aar. De keuze van zencap wordt nog vreemder. Er is namelijk maar 1 sportschool waar het om kan gaan :N

[ Bericht 10% gewijzigd door djh77 op 22-09-2015 08:12:48 ]
pi_156288855
Het meest recente project op Crowdpartner is voor een anti-fouling product, ik zie dan niet helemaal wat dat te maken heeft met het waarderen van schepen.

Maar ok, het is natuurlijk wel een redelijk niche product.
pi_156288856
quote:
0s.gifDe metropool Ter Aar
Haha :D
pi_156289353
Zie wel dat µ veel meer kan verdienen met zijn notificaties:

http://www.crowdfundingalerts.nl/#pricingtable
pi_156289412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:24 schreef Murene het volgende:

Ja inderdaad, ook daar zit blijkbaar handel in.
pi_156289515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:24 schreef Murene het volgende:

Misschien wordt de FOK mailer daar wel voor gebruikt, zodat die partij mails/sms kan uitsturen :)
pi_156289743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:39 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Misschien wordt de FOK mailer daar wel voor gebruikt, zodat die partij mails/sms kan uitsturen :)
Dat zou µ mogelijk kunnen checken. De fok-mailer is nu door 'ons' gefaciliteerd, zou wel zuur zijn als iemand anders daar overheen geld loopt te cashen.

Al is de kans groot dat ze gewoon zelf een scriptje hebben geschreven voor de populaire sites.
Schip ahoy!
pi_156289782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:56 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat zou µ mogelijk kunnen checken. De fok-mailer is nu door 'ons' gefaciliteerd, zou wel zuur zijn als iemand anders daar overheen geld loopt te cashen.

Al is de kans groot dat ze gewoon zelf een scriptje hebben geschreven voor de populaire sites.
Lijkt er wel op. Je kan je voor meer platforms abonneren dan via fok
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156289895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 05:51 schreef djh77 het volgende:
Op zencap staat een nieuwe pitch: de aankoop van een bedrijfspand. Het vreemde hierbij is dat de ze de bedrijfsnaam niet noemen: De bedrijfsnaam is niet openbaar toegankelijk. Ik vind dit niet kunnen naar potentiele investeerders.

Lees je verder blijkt het te gaan om een sportschool in de metropool Ter Aar. De keuze van zencap wordt nog vreemder. Er is namelijk maar 1 sportschool waar het om kan gaan :N
Normaal zie je bij Zencap de bedrijfsnaam wél, als je eenmaal ingelogd bent. Ik kan die keuze wel begrijpen uit oogpunt van privacy voor de kredietnemer. Echter in dit geval zie je de naam inderdaad helemaal niet? Op facebook maken ze er geen geheim van :)

https://www.facebook.com/(...)973055297117?sk=wall

Ik vind het wel een mooi project eigenlijk. Ter Aar zit vlakbij Alpen a/d Rijn dus voldoende klandizie en de financiële cijfertjes zien er netjes uit. Mooie winsten (wel dalend). En het is een B.V. dus het salaris DGA is er al van af. Een kortlopende schuld (aan de DGA?) die terugloopt. Goed EV. Denk dat ik maar eens ga inschrijven.
Pecunia non olet
pi_156290114
Ik begrijp dat de sportschool al drie maanden dicht is. En de nieuwe lokatie moet nog aangekocht en ingericht worden. Dat zal zijn weerslag hebben op het financieel resultaat. Verder vind ik het cijfermateriaal veel te summier.
pi_156290253
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:07 schreef obligataire het volgende:
Ik vind het wel een mooi project eigenlijk. Ter Aar zit vlakbij Alpen a/d Rijn dus voldoende klandizie en de financiële cijfertjes zien er netjes uit. Mooie winsten (wel dalend). En het is een B.V. dus het salaris DGA is er al van af. Een kortlopende schuld (aan de DGA?) die terugloopt. Goed EV. Denk dat ik maar eens ga inschrijven.
Alleen moet je wel een goed USP hebben (bijv. de prijs) om mensen uit Alphen te lokken, want daar zullen ook genoeg sportscholen zitten.
Schip ahoy!
pi_156290435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:20 schreef Justme7005 het volgende:
Ik begrijp dat de sportschool al drie maanden dicht is. En de nieuwe lokatie moet nog aangekocht en ingericht worden. Dat zal zijn weerslag hebben op het financieel resultaat. Verder vind ik het cijfermateriaal veel te summier.
Als dat zo is dat heb je goede kans dat een deel van de klanten al bij andere sportscholen zijn gaan trainen.
Hmm, moeilijk. Dit hadden ze moeten melden. Dat zal bij de meeste pitches wel zo zijn trouwens dat ze niet alles vertellen

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 22-09-2015 09:45:24 ]
Pecunia non olet
pi_156290531
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als dat zo is dat heb je goede kans dat de klanten al bij andere sportscholen zijn gaan trainen.
Hmm, moeilijk.
Scroll maar es een stuk naar beneden op die facebookpagina, zie je het vanzelf
pi_156292343
Hey inderdaad, een commerciele alert-service.

Het is niet lastig om zelf te maken dus dat zullen ze wel hebben gedaan :s).

De FOK!-mailer blijft in ieder geval gratis.
జ్ఞ‌ా
pi_156292363
Nieuwe op Collin: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/VHT0b0vJyQ6F-18165

HJ Brothers | Werkkapitaal (voor de tweede keer dit jaar)
¤ 200.000 | 7,5% rente | 60 maanden |

Ik sla hem waarschijnlijk over.
pi_156292383
We zouden ook SMS-alerts kunnen maken :P. SMS is 8 cent inkoop ofzo.
జ్ఞ‌ా
pi_156292410
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/FloatRooms-Nederland
FloatCenter is een concept van FloatRooms Nederland BV. Floaten was voorheem weggelegd voor "The Happy Few" Daar komt nu verandering in door het voor iedereen toegankelijk te maken. Floaten is kort gezegd de meest gerichte manier van ontspannen voortgekomen vanuit de wetenschap. Wie ooit in de Dode Zee heeft gezwommen, heeft floaten eigenlijk al een keer ervaren. Het komt er in het kort op neer dat je drijft op ruim 30 cm zout water in een speciaal doorvoor ontwikkelde floatcabine of floatroom.

pi_156292430
quote:
"Onze huisbankier de Rabobank wilde ons wel financieren, maar kon het niet en heeft ons verwezen naar Kapitaal Op Maat"

?? 8-)
pi_156292467
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:13 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

"Onze huisbankier de Rabobank wilde ons wel financieren, maar kon het niet en heeft ons verwezen naar Kapitaal Op Maat"

?? 8-)
Geld was zeker op bij de Rabo :X
pi_156292468
Dat is breaking news hoor....Het geld is dus op bij de Rabobank???
pi_156292472
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:09 schreef CRWD het volgende:
Nieuwe op Collin: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/VHT0b0vJyQ6F-18165

HJ Brothers | Werkkapitaal (voor de tweede keer dit jaar)
¤ 200.000 | 7,5% rente | 60 maanden |

Ik sla hem waarschijnlijk over.
Waarom sla je hem over? Het verhaal klinkt plausibel en dat ze de tweede tranche bij hetzelfde platform doen vind ik ook positief. Samen met de privé aansprakelijkheid lijkt het mij niet verkeerd. De 7,5% is misschien wat laag, bij 8% had ik gelijk meegedaan. Maar op zich lijkt het me geen verkeerde pitch.
pi_156292479
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:13 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

?? 8-)
Vertaling: De bankier zei "nee", wij gingen zeuren, bankier zei "ga zeuren bij een crowdfundingsite"
pi_156292527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:15 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Vertaling: De bankier zei "nee", wij gingen zeuren, bankier zei "ga zeuren bij een crowdfundingsite"
hahaha _O- _O-
pi_156292559
Mn eerste investering bij Collin is een feit
pi_156292583
het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit
pi_156292609
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:15 schreef wou het volgende:

[..]

Waarom sla je hem over? Het verhaal klinkt plausibel en dat ze de tweede tranche bij hetzelfde platform doen vind ik ook positief. Samen met de privé aansprakelijkheid lijkt het mij niet verkeerd. De 7,5% is misschien wat laag, bij 8% had ik gelijk meegedaan. Maar op zich lijkt het me geen verkeerde pitch.
Dat komt met name omdat ik wat selectiever ben deze periode. Afgelopen twee maanden heb ik me CF portfolio weer met 28K verhoogd. Mede als ik bijvoorbeeld de Fee vergelijk tussen IvM en Collin, dan wacht ik liever weer een project af op IvM tegen een betere rente.

Daarbij moet ik zeggen dat ik zelf niet heel erg happig ben wanneer een partij op korte termijn een tweede financiering vraagt. Al hoeft dat niet perse negatief te zijn natuurlijk.

Het project gaat overigens weer mega snel.
pi_156292659
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:10 schreef µ het volgende:
We zouden ook SMS-alerts kunnen maken :P. SMS is 8 cent inkoop ofzo.
Da's stiekem nog aardig duur dan. Ik weet van een bekende die jaren bij een telecomprovider heeft gewerkt dat de kostprijs van een sms versturen voor een provider ongeveer een halve cent is.

Hoe dan ook, ik vind het met de mails wel prima :).
Schip ahoy!
pi_156292696
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:23 schreef CRWD het volgende:

[..]

Dat komt met name omdat ik wat selectiever ben deze periode. Afgelopen twee maanden heb ik me CF portfolio weer met 28K verhoogd. Mede als ik bijvoorbeeld de Fee vergelijk tussen IvM en Collin, dan wacht ik liever weer een project af op IvM tegen een betere rente.

Daarbij moet ik zeggen dat ik zelf niet heel erg happig ben wanneer een partij op korte termijn een tweede financiering vraagt. Al hoeft dat niet perse negatief te zijn natuurlijk.

Het project gaat overigens weer mega snel.
Genemuiden/Kampen: goede betalers :)
Pecunia non olet
pi_156292743
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Genemuiden/Kampen: goede betalers :)
Een pareltje dus? ;)

Niet voor iedereen komt het project even helder naar voren. Daarom ook de vraag onderaan de pitch. Volgens mij wel gewoon hoofdelijke aansprakelijkheid.
pi_156292848
Ik heb voor het eerst iets op Investormatch gedaan.
Het verbaast mij enorm dat die steigerbouwer nog niet vol zit.
Bekendheid (ofwel het ontbreken daarvan) is schijnbaar enorm cruciaal.
pi_156292855
Ik zat ook al in de eerste tranche.
De contracten die ze uitzetten leveren maandelijkse revenuen op dus in feite verdient de Collin-lening zich vanzelf terug. Risico is er altijd maar het lijkt me hier heel beheersbaar. Als de klanten niet betalen worden de spullen weer opgehaald.
Pecunia non olet
pi_156292866
De persoonlijke borgstelling brengt mee dat beiden zich met hun hele ondernemings- en prive vermogen verbinden aan de verplichtingen van de lening. De holding heeft een behoorlijk eigen vermogen. Samen met de verpanding van de leasecontracten en de non-onttrekking heb je denk ik maximale zekerheden
pi_156292931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:26 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Da's stiekem nog aardig duur dan. Ik weet van een bekende die jaren bij een telecomprovider heeft gewerkt dat de kostprijs van een sms versturen voor een provider ongeveer een halve cent is.

Hoe dan ook, ik vind het met de mails wel prima :).
Halve cent of minder inderdaad ;).
Behalve als je geen telco bent :+.
https://www.messagebird.com/nl/tarieven?PageSpeed=noscript
జ్ఞ‌ా
pi_156292942
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:36 schreef Justme7005 het volgende:
De persoonlijke borgstelling brengt mee dat beiden zich met hun hele ondernemings- en prive vermogen verbinden aan de verplichtingen van de lening. De holding heeft een behoorlijk eigen vermogen. Samen met de verpanding van de leasecontracten en de non-onttrekking heb je denk ik maximale zekerheden
En copiers en printers zullen de komende 5 jaar nog wel gebruikt worden! Met de nu duidelijke persoonlijke borgstelling van de eigenaren heb ik ook maar mijn duit in het zakje gedaan. :)
pi_156293122
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:18 schreef AapNootMuis het volgende:

[..]

hahaha _O- _O-
Bij mij is het geld net als bij de Rabobank ook op voor dit project. Bovendien zit ik al via GVE in een zoutbad. Moet trouwens nog steeds van mijn incentive gebruik maken. :)
pi_156293424
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Bij mij is het geld net als bij de Rabobank ook op voor dit project. Bovendien zit ik al via GVE in een zoutbad. Moet trouwens nog steeds van mijn incentive gebruik maken. :)
Volgens mij is dat een zoutkamer
pi_156293454
Het verhaal van de Lendahand-actie klopt trouwens. Even mailcontact gehad en de komende weken gaan ze de actie verder uitrollen. Wel gelimiteerd tot één aanmelding per persoon :)
Schip ahoy!
pi_156293503
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een zoutkamer
Dat zou kunnen. Heb jij daar al gelegen om je longen op te schonen?
pi_156293542
vrijdag op GvE nieuw project van een oude bekende :)
pi_156293559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:11 schreef bleyenburg het volgende:
Vandaag óók
pi_156293629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Heb jij daar al gelegen om je longen op te schonen?
Nee, ook (nog?) niet gedaan :)
pi_156293642
Wat een onzin verhaal heeft IvM in hun mailing van vandaag staan onder het kopje crowdfunding: “Met ¤29.000 in nog geen 4 dagen tijd is RO Montagebedrijf één van de snelst vollopende crowdfundingprojecten in Nederland. Het project is reeds 73% volgestort en er staat nog ¤11.000 open om te verstrekken tegen een rente van 9%. “ Met onzin verkopen moeten ze wel oppassen.
Ik heb overigens ook mijn eerste investering bij ze gedaan.
pi_156293647
Dit is allemaal wel erg cryptisch
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:12 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Vandaag óók
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:11 schreef bleyenburg het volgende:
pi_156293665
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dit is allemaal wel erg cryptisch

[..]

[..]

Over een kwartiertje staat ie er op volgens GvE
pi_156293681
Spannend :+.
జ్ఞ‌ా
pi_156293698
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:16 schreef Horsemen het volgende:
Wat een onzin verhaal heeft IvM in hun mailing van vandaag staan onder het kopje crowdfunding: “Met ¤29.000 in nog geen 4 dagen tijd is RO Montagebedrijf één van de snelst vollopende crowdfundingprojecten in Nederland. Het project is reeds 73% volgestort en er staat nog ¤11.000 open om te verstrekken tegen een rente van 9%. “ Met onzin verkopen moeten ze wel oppassen.

Dat viel mij ook al op. Een erg vaag stukje tekst. Ze doelen op een snelle financiering via hun platform terwijl het project nog niet eens vol is. Collin en GVE halen een paar 100K per uur op als het moet, maar IvM heeft met de montage toko één van de snelst vol lopende projecten van NL, met 29K in vier dagen.... :) :)
pi_156293925
Nieuwe GvE:

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=11905

Horeca, 5s. Niets voor mij. Foto's zien er overigens wel goed/lekker uit ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')