dus nu moet ik mijn ID sturen of anders. ik word min of meer gechanteerd. hoe kom ik hier onderuit?quote:U heeft een Internet Spaarrekening bij Lloyds Bank (voorheen Bank of Scotland). Toen u deze rekening opende, hebben wij uw identiteit gecontroleerd aan de hand van uw persoonsgegevens die vermeld stonden op de eerste storting vanaf uw betaalrekening. Vanwege aangescherpte regels rondom terrorismebestrijding en anti-witwasbeleid hebben wij u recent enige malen gevraagd om een kopie van uw paspoort of identiteitsbewijs. Wij hebben deze kopie tot op heden helaas niet ontvangen. Hierdoor zijn wij genoodzaakt uw Internet Spaarrekening per *** te sluiten.
http://www.rijksoverheid.(...)aken-en-bewaren.htmlquote:Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Financiële instellingen zijn wel verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT).
Met andere woorden, bank kan het account opzeggen, en TS kan nergens een nieuw account openen omdat het een lulhannes is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:55 schreef Wokkel het volgende:
Je kopie ID sturen met de non relevante gegevens onherkenbaar.
(foto bijvoorbeeld, die hebben ze niet nodig voor een bankrekening)
Of langsgaan...
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)aken-en-bewaren.html
Het is hun verantwoordelijkheid om dat te doen, het is hun spelletje, jij speelt volgens hun regels of je speelt niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:53 schreef 123dudeguys het volgende:
Ik krijg dus al sinds april mails dat ik mijn ID naar LLOYDSBANK moet sturen maar ik wil niet.
Nu willen ze me rekening sluiten.
Dit is toch van de zotte, waarom moet ik mijn ID sturen zodat ik kans krijg op identificatie diefstal.
[..]
dus nu moet ik mijn ID sturen of anders. ik word min of meer gechanteerd. hoe kom ik hier onderuit?
quote:Op woensdag 19 juni 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb Lloyd's even getrolld door ze een kopie van mijn paspoort te sturen.
Like a boss!quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef Sloggi het volgende:
ONTVANGST KOPIE IDENTITEITSBEWIJS
Geachte heer, mevrouw,
Graag bevestigen wij de ontvangst van de kopie van uw identiteitsbewijs.
Wij danken u hartelijk voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Lloyds Bank
Spaar Service Desk
Volgens mij begrijp jij het niet. Een kopie is niet verplicht, dat staat toch op de site van rijksoverheid!quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:57 schreef jroz het volgende:
[..]
Met andere woorden, bank kan het account opzeggen, en TS kan nergens een nieuw account openen omdat het een lulhannes is.
Is zelfs niet toegestaanquote:Op woensdag 24 juli 2013 15:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het niet. Een kopie is niet verplicht, dat staat toch op de site van rijksoverheid!
quote:Het identiteitsbewijs moet origineel zijn. Op een door de klant gemaakte kopie van een identiteitsbewijs mag niet worden afgegaan.
Naja, ze zeggen zelf dat je identiteit al is gecontroleerd. Ik snap dus niet echt wat hun probleem isquote:Op woensdag 24 juli 2013 15:15 schreef 123dudeguys het volgende:
dus alleen de foto mag weg? sofinummer moet blijven staan? dat maakt het wel heel makkelijk voor ID-stelers. ik heb onlangs een doc gezien op NL2 en iemand had opeens 20k schuld door gestolen kopie van ID.
Volgens mij begrijp jij het niet. Er staat toch:quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het niet. Een kopie is niet verplicht, dat staat toch op de site van rijksoverheid!
En volgens mij heeft Lloyds Bank nog steeds geen fysieke vestigingen waar je als klant langs kan gaan in Nederland. Dus tenzij TS even naar de andere kant van de Noordzee wil gaan moet hij het dus digitaal doen.quote:Financiële instellingen zijn wel verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen.
Dan heeft die bank toch echt een probleem, ze mogen dus niet uitgaan van een door de klant gemaakt kopie. Laat ze maar een legertje mensen langs de deuren sturen (uiteraard na afspraak met de klant) om het identiteitsbewijs in te zien.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef jroz het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het niet. Er staat toch:
[..]
En volgens mij heeft Lloyds Bank nog steeds geen fysieke vestigingen waar je als klant langs kan gaan in Nederland. Dus tenzij TS even naar de andere kant van de Noordzee wil gaan moet hij het dus digitaal doen.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:59 schreef -jos- het volgende:
Het schijnt wettelijk verplicht te zijn sinds kort volgens de Nederlandse wet. Ik vond het zelf ook een beetje vreemd, maar heb toch maar een kopietje opgestuurd...
Doet mijn plaatje het niet of zo?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef jroz het volgende:
[..]
[..]
En volgens mij heeft Lloyds Bank nog steeds geen fysieke vestigingen waar je als klant langs kan gaan in Nederland. Dus tenzij TS even naar de andere kant van de Noordzee wil gaan moet hij het dus digitaal doen.
Hij doet het wel, had hem alleen niet gelezen. Maar jouw plaatje is van jan 2013 en volgens mij had ik ergens dit jaar gelezen dat er bepaalde regelgeving veranderd was waardoor banken verplicht waren om hun klanten te identificeren. Heb alleen geen tijd nu om dat op te zoeken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:22 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[..]
Doet mijn plaatje het niet of zo?
Hm, ik kom hier alleen januari 2013 tegenquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
Hij doet het wel, had hem alleen niet gelezen. Maar jouw plaatje is van jan 2013 en volgens mij had ik ergens dit jaar gelezen dat er bepaalde regelgeving veranderd was waardoor banken verplicht waren om hun klanten te identificeren. Heb alleen geen tijd nu om dat op te zoeken.
Dat is niet het probleem van TS. Lloyds Bank kiest er blijkbaar voor om hier klanten te werven, dat betekent niet dat de klant er dan voor moet kiezen om zaken op te sturen die niet ter zake doen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:14 schreef jroz het volgende:
[..]
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |