SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Tijd voor herfst.quote:
Mooi hequote:
Prachtigquote:Op woensdag 16 september 2015 20:48 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mooi he. En dan van die lagere wolken die enorm hard voorbij waaiden
Het regende best hardquote:Op donderdag 17 september 2015 12:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoezo, sta je dan aan de grens bij Hongarije?
quote:Op donderdag 17 september 2015 13:00 schreef Klonk het volgende:
Ondertussen in Limburg: prima weertje, beetje woei das alles
Een van de vele voordelen van deze provinciequote:
Even het neerslagtekort wegwerkenquote:Op donderdag 17 september 2015 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
En ja hoor, het stortregent weer.....
origineel.
Hier 32000 liter water voor de deur gehaaldquote:
Zou er hier een zwembad mee vullen.quote:Op donderdag 17 september 2015 14:56 schreef CklokC het volgende:
[..]
Hier 32000 liter water voor de deur gehaald
Haha het is hier een moeras. We zakken weg in de blubber met zn allen als dit zo doorgaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Even het neerslagtekort wegwerken
Zuid blijft relatief droog. Die gaan het tekort niet meer wegwerken.quote:
Mwoa, de weg stond net blank toen ik er overheen reed. Dus er is wel weer wat bij gevallenquote:Op donderdag 17 september 2015 16:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Zuid blijft relatief droog. Die gaan het tekort niet meer wegwerken.
Maar wel er na?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is nooit tijd voor herfst
Het is hier slechts 29.8quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan moet je toch even een paar duizend kilometer naar het zuidoosten vrees ik...
Hoe kan een deken nu gezellig zijn?quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:57 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vanacht mn herstdeken uit de kast gehaald, lekker warm en gezellig
Volgens mij is het de hele dag al droog te Adam?quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:39 schreef Ajaxfan het volgende:
Hier zon - kraan vol open - zon - kraan weer vol open.
Heel lokale buien denk ik? Kwam 2x met bakken uit de lucht hier.quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
Volgens mij is het de hele dag al droog te Adam?
Dat zal, werd hier wel even bewolkt maar geen wolkbreuk gemerktquote:Op vrijdag 18 september 2015 15:44 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Heel lokale buien denk ik? Kwam 2x met bakken uit de lucht hier.
Afgelast dit jaarquote:Op vrijdag 18 september 2015 16:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Zo ongelooflijk veel regen gehad de laatste tijd..Waar is de nazomer
Prima, als de winter maar weg blijft.quote:Op vrijdag 18 september 2015 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Afgelast dit jaar
Daarvoor in de plaats krijgen we wel 7 maanden lang herfst!
April?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer stopt het eens met regenen![]()
Wat leuk dat ik net een topic van jou open en zit te lezen in FB. En dat uitgerekend jij nu mij quote in dit topic hier.quote:
Nu?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer stopt het eens met regenen![]()
Ja is wel wat droger aan het worden. Ging mij meer om het feit dat ik in deze hele maand amper de zon heb zien schijnen en bijna alleen maar heb zien regenen, Zo ook gisteravond toen ik ging slapen en vanochtend toen ik wakker werd.quote:
Nu al een doldwaze zaterdag.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wat leuk dat ik net een topic van jou open en zit te lezen in FB. En dat uitgerekend jij nu mij quote in dit topic hier.
True, dikke poepmaand.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja is wel wat droger aan het worden. Ging mij meer om het feit dat ik in deze hele maand amper de zon heb zien schijnen en bijna alleen maar heb zien regenen, Zo ook gisteravond toen ik ging slapen en vanochtend toen ik wakker werd.
Niet verkeerd idd. Soms wel bewolkt en grijzig, maar zonnetje komt er soms mooi door. En op de achtergrond veel gehonk door een stoomtrein...quote:
Ja, niemand mag zijn 30ste verjaardag meer vieren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:47 schreef Dven het volgende:
Vandaag de laatste 30+er van het jaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar komt Den Helder al
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Maar de zon schijnt.quote:Op zondag 20 september 2015 13:19 schreef Djeez het volgende:
Wat een vies, goor tyfusweer is het! Grijs en miezerig, bah!
Hier niet. Alleen Drenthe koud, nat en guur.quote:
quote:Op zondag 20 september 2015 12:28 schreef Dagoduck het volgende:
Is dat de valkenburg in Limburg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar komt Den Helder al"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ja. Nee.quote:
Apart wel, tussen al die kuststeden. Had dan eerder verwacht dat het Valkenburg aan zee was.quote:
Ik had het fout, het is Valkenburg (Zuid-Holland)quote:Op zondag 20 september 2015 14:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Apart wel, tussen al die kuststeden. Had dan eerder verwacht dat het Valkenburg aan zee was.
Die droge periode zorgde toch voor wat zorgen, scheuren in dijken enzo.quote:Op zondag 20 september 2015 13:41 schreef Djeez het volgende:
[..]
Hier niet. Alleen Drenthe koud, nat en guur.
[ afbeelding ]
Echt, dit moet wel het allernatste jaar aller tijden worden. Is dit jaar maar twee weken droog geweest of zo
En van al het zeiken wordt het ook niet bepaald droger.quote:Op zondag 20 september 2015 16:08 schreef Djeez het volgende:
Ik woon weer eens in verreweg de natste stad van het land. Assen, de natste stad van het natste land ter wereld in het natste jaar aller tijden
[ afbeelding ]
Prima dag vandaag ook in Zeeland, zonnig en vrijwel windstil.quote:Op zondag 20 september 2015 17:13 schreef MaLo het volgende:
Hier was het lekker vandaag! Zacht en droog
Je bent de realiteit wel een beetje kwijt. Nederland staat niet eens in de top 1000 van landen met meeste regenval. Er zijn steden die in een dag meer regen hebben gezien dan Assen in een jaar ziet.quote:Op zondag 20 september 2015 16:08 schreef Djeez het volgende:
Ik woon weer eens in verreweg de natste stad van het land. Assen, de natste stad van het natste land ter wereld in het natste jaar aller tijden
[ afbeelding ]
Damn, je zou maar in Appelscha wonenquote:Op maandag 21 september 2015 11:32 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Assen ook extreem natquote:Op maandag 21 september 2015 20:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Damn, je zou maar in Appelscha wonen
Ik heb er familie wonen, hun tuin staat altijd blankquote:
Hier ook. Wilders zal blij zijnquote:Op maandag 21 september 2015 21:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb er familie wonen, hun tuin staat altijd blank
Vlissingen 8 bam!quote:Op maandag 21 september 2015 20:06 schreef Dagoduck het volgende:
1. Vlissingen 1018 (+8)
2. Valkenburg 1004 (+7)
3. Hoek van Holland 1002 (+6)
4. Den Helder 999 (+7)
5. Wijk aan Zee 994 (+6)
Den Helder bijna op 3
Nou, mijn dochter moest voor aardrijkskunde leren dat in het tropisch REGENwoud (Amazone) slechts twee keer zoveel neerslag valt als in Nederlandquote:Op maandag 21 september 2015 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Je bent de realiteit wel een beetje kwijt. Nederland staat niet eens in de top 1000 van landen met meeste regenval. Er zijn steden die in een dag meer regen hebben gezien dan Assen in een jaar ziet.
Nog wel, heb je buienradar gezien?;)quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Godskolere, het is gewoon droog. Dat ik dit nog mag meemaken in 2015.
Overdrijven is ook een vak
Bedankt. Het wordt weer een waardeloze dagquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:53 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Nog wel, heb je buienradar gezien?;)
YWquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Bedankt. Het wordt weer een waardeloze dag
twitter:janvissersweer twitterde op dinsdag 22-09-2015 om 13:17:17Waterhoos bij Petten hedenochtend (bron: Loonbedrijf Hoogland). http://t.co/ZYJWesFvpP http://t.co/yT0WiABkwe reageer retweet
twitter:SevereweatherNL twitterde op dinsdag 22-09-2015 om 15:34:28Spectaculaire hoos in Haarlem gesignaleerd! Komende uren nog meer kans op hozen! Foto: @Tijn023 http://t.co/QLoPBmOetg reageer retweet
Mooi reisverslag: 8/10.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:13 schreef Vriezzer het volgende:
Jammerrr.. daarstraks in Veldhoven net voor een pittige bui van kantoor naar de bushalte weten te lopen, om vervolgens net na die pittige bui van de bus het station in te kunnen wandelen, om vervolgens in Weert op de fiets in de regen te belanden.
Jawel, vanaf donderdag!quote:Op woensdag 23 september 2015 00:14 schreef Arcee het volgende:
We krijgen geen nazomer meer zeker, hè?
6 maanden schijtweer zeker.
Droog zonnig en 18 graden anderhalve week lang (voor zover dat kan kloppen). Dat noem ik nazomer. Wel in het zuiden van Nederland he, dat scheelt.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:08 schreef Dven het volgende:
[..]
?Want stabiel in temperatuur maar met redelijk wat bewolking en wind?
[ afbeelding ]
Tsja, dat kan jij zo noemen.. Feit blijft dat het gewoon redelijk normaal weer is voor de tijd van het jaar. Nazomer is weer nadat de zomer voorbij is maar alsnog zomers aandoet. En dat is toch al eerder 2 graden boven de 20 dan max 2 onder de 20..quote:Op woensdag 23 september 2015 09:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Droog zonnig en 18 graden anderhalve week lang (voor zover dat kan kloppen). Dat noem ik nazomer. Wel in het zuiden van Nederland he, dat scheelt.
Mwah, als er 18 voorspeld wordt, dan is het hier meestal wel een paar graden warmer, dus schat wel 20 of iets meer. Was afgelopen maandag ook.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, dat kan jij zo noemen.. Feit blijft dat het gewoon redelijk normaal weer is voor de tijd van het jaar. Nazomer is weer nadat de zomer voorbij is maar alsnog zomers aandoet. En dat is toch al eerder 2 graden boven de 20 dan max 2 onder de 20..
[ afbeelding ]
18 graden voor het zuidoosten en bij jou nog wel een graad of 2/3 hoger? Naja, we gaan het zienquote:Op woensdag 23 september 2015 09:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mwah, als er 18 voorspeld wordt, dan is het hier meestal wel een paar graden warmer, dus schat wel 20 of iets meer. Was afgelopen maandag ook.
Ja, in werkelijkheid is het vaak een paar graden hoger dan ze voorspellen. Nooit opgevallen?quote:Op woensdag 23 september 2015 09:48 schreef Dven het volgende:
[..]
18 graden voor het zuidoosten en bij jou nog wel een graad of 2/3 hoger? Naja, we gaan het zien
Nee. Alles behalve. Daar zie ik graag eens een onderzoekje naarquote:Op woensdag 23 september 2015 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, in werkelijkheid is het vaak een paar graden hoger dan ze voorspellen. Nooit opgevallen?
De werkelijkheid in het zuiden is vaak wat hoger dan wat voor De Bilt wordt verwacht ja. Maar ter compensatie is het bij Djeez dan minimaal hetzelfde aantal graden kouder.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, in werkelijkheid is het vaak een paar graden hoger dan ze voorspellen. Nooit opgevallen?
quote:Op woensdag 23 september 2015 00:14 schreef Arcee het volgende:
We krijgen geen nazomer meer zeker, hè?
6 maanden schijtweer zeker.
Ja idd, de maximale temperatuur valt meestal hoger uit dan voorspeld.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
quote:Op woensdag 23 september 2015 11:56 schreef Dagoduck het volgende:
De zon schijnt weer lekker!Lopen die Zeelanders weer uit. Dat gaat niet meer goedkomendit jaar. Teleurstellende plek. Buiten de landelijke top 3 en zelfs de top 5 loopt gevaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
ar voor logica achter??!!??quote:Op woensdag 23 september 2015 10:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja idd, de maximale temperatuur valt meestal hoger uit dan voorspeld.
Het jaar is nog lang niet over.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Lopen die Zeelanders weer uit. Dat gaat niet meer goedkomendit jaar. Teleurstellende plek. Buiten de landelijke top 3 en zelfs de top 5 loopt gevaar
Geen ideequote:Op woensdag 23 september 2015 12:40 schreef Dven het volgende:
Wat zit da
[..]
ar voor logica achter??!!??
Dat niemand hier op gereageerd heeft.... ik vind het toffe foto's! Er werd ook wat over gezegd (+ foto's) bij het RTL Weer.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:janvissersweer twitterde op dinsdag 22-09-2015 om 13:17:17Waterhoos bij Petten hedenochtend (bron: Loonbedrijf Hoogland). http://t.co/ZYJWesFvpP http://t.co/yT0WiABkwe reageer retweet
twitter:SevereweatherNL twitterde op dinsdag 22-09-2015 om 15:34:28Spectaculaire hoos in Haarlem gesignaleerd! Komende uren nog meer kans op hozen! Foto: @Tijn023 http://t.co/QLoPBmOetg reageer retweet
zitten er nu mensen in het water?quote:Op woensdag 23 september 2015 18:16 schreef Rabieluh het volgende:
http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/
Ze takelen een bootje weg.
Misschien pakt de één volledige zon en de ander de minimale hoeveelheid nodig om over 'zonneschijn' te kunnen spreken. Verschillen worden er ieder geval niet minder op. RIP Den Helder als zonnigste plekje van Nederlandquote:Op donderdag 24 september 2015 11:55 schreef Dagoduck het volgende:
Klopt ook niets van, dat eind september pas 1000 uur zon is geweest, deze klopt beter denk ik:
http://weergegevens.nl/av(...)&dag2=23&station=235
Vlissingen:
Zonneschijn (uur): 1577.3
Den Helder:
Zonneschijn (uur): 1535.0
Hoorn (Terschelling):
Zonneschijn (uur): 1527.8
Wijk aan zee:
Zonneschijn (uur): 1520.2
Westdorpe:
Zonneschijn (uur): 1513.7
Hoek van Holland:
Zonneschijn (uur): 1513.4
Valkenburg:
Zonneschijn (uur): 1513.0
Die ik net postte is van KNMI-gegevens.quote:Op donderdag 24 september 2015 12:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien pakt de één volledige zon en de ander de minimale hoeveelheid nodig om over 'zonneschijn' te kunnen spreken. Verschillen worden er ieder geval niet minder op. RIP Den Helder als zonnigste plekje van Nederland
Zon + weinig wind en 16 a 17 graden vanaf zaterdag.quote:donderdag 01 oktober tot en met donderdag 08 oktober
Grote kans (70-80%) op voortzetting van het droge weertype met temperaturen rond het langjarig gemiddelde.
Koudquote:Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zon + weinig wind en 16 a 17 graden vanaf zaterdag.![]()
Eind september > Begin oktober 20+ lijkt mij ook niet helemaal ideaal.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Koud
September all over again.
Want? Helemaal perfect datquote:Op donderdag 24 september 2015 14:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Eind september > Begin oktober 20+ lijkt mij ook niet helemaal ideaal.
quote:
Dit kan echt serieus niet kloppen gewoon!quote:Op donderdag 24 september 2015 14:39 schreef Dagoduck het volgende:
Het regent hier al de hele dag.
[ afbeelding ]
Dat is om je te laten wennen aan de winter.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:54 schreef dick_laurent het volgende:
Oh jottum, ik mag zo weer eens door de zeikende motregen naar huis fietsen.
regenregenregenregenregen, fucking KUT regen. Flikker nou eens op.
Dus Vlissingen gaat weer uitlopenquote:Op donderdag 24 september 2015 14:39 schreef Dagoduck het volgende:
Het regent hier al de hele dag.
[ afbeelding ]
Hier is het wel 18 graden.... En vanmiddag scheen de zon. Maar nu is het hier ook grijs. Maar nog niet geregend vandaag.quote:Op donderdag 24 september 2015 16:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vanaf donderdag, my ass!
hier is het schitterend weer , blauwe lucht, hier en daar een stapelwolkje, heerlijk zonnetje bij ..quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:39 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het mooi weer zou worden? Het is hier maar één grijze benden, saai soepkippenweer
Te Amsterdam is het zonnig met af en toe een wolkquote:Op zaterdag 26 september 2015 13:39 schreef Djeez het volgende:
Ik dacht dat het mooi weer zou worden? Het is hier maar één grijze benden, saai soepkippenweer
Meen je dat? Waar is dat dan? Hier in het zuiden echt prachtig weer, blauwe lucht, zon, bijna geen wind, lekker nazomerweer.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:39 schreef Djeez het volgende:
Temperaturen komen niet boven de 17 graag. Dat is misschien prachtig herfstweer maar dus geen nazomerweer!!!!quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Meen je dat? Waar is dat dan? Hier in het zuiden echt prachtig weer, blauwe lucht, zon, bijna geen wind, lekker nazomerweer.
19 momenteelquote:Op zaterdag 26 september 2015 14:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Temperaturen komen niet boven de 17 graag. Dat is misschien prachtig herfstweer maar dus geen nazomerweer!!!!
Geen officieel station komt aan die waarden. Anyway, nazomer zijn zomerse temperaturen nadat de zomer al voorbij is. Een exacte grens is er uiteraard dus niet, maar 19 graden is wmb veel te karig en mag je eerder aan ten minste 21/22 graden denken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
19 momenteelVanaf wanneer mag je het nazomerweer noemen?
Duitsland telt nietquote:Op zaterdag 26 september 2015 13:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Meen je dat? Waar is dat dan? Hier in het zuiden echt prachtig weer, blauwe lucht, zon, bijna geen wind, lekker nazomerweer.
Nee je hebt gelijk Indian summer is september oktober tussen 20 en 25 en in november tussen 15 en 20. Nog effe wat er bij dan.quote:Op zaterdag 26 september 2015 14:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen officieel station komt aan die waarden. Anyway, nazomer zijn zomerse temperaturen nadat de zomer al voorbij is. Een exacte grens is er uiteraard dus niet, maar 19 graden is wmb veel te karig en mag je eerder aan ten minste 21/22 graden denken.
Maar misschien zijn meer mensen het niet met mij eens
bedankt voor de foto !!quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:56 schreef Koelkastje het volgende:
Onderweg naar huis kwam dit voorbij gevaren.
[ afbeelding ]
Nicequote:Op zaterdag 26 september 2015 17:56 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi gevaartequote:Op zaterdag 26 september 2015 17:56 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Burendag? niets van gemerkt hier.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:39 schreef Burner82 het volgende:
lekker weer, mooi zonnetje. Ideaal voor burendag. Alleen jammer voor de organisatie: Er komt geen hond![]()
![]()
[ afbeelding ]
(dit was op het hoogtepunt. Zitten nu nog 12 man![]()
)
Haha ik zit dat filmpje op te zetten wat gelijk bovenaan in het topic staat terwijl "Here comes the sun" van The Beatles door de speakers klinkt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:12 schreef Rabieluh het volgende:
Waar blijven de opnames uit Brisbane?
Brisbane telt in 2 uur 10.000 blikseminslagen
Paar foto's: http://www.abc.net.au/new(...)s-queensland/6813502
Ow ik zie nu dat er een topic over is.
Zal Bulgaarse foto's sturen om de FP te irriteren.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:43 schreef DJMO het volgende:
hoi! Ik heb sinds een goeie week het weerbericht op de frontpage op me genomen. Daarvoor ben ik op zoek naar (weer) foto's. En nou weet ik toevallig dat jullie de mooiste foto's (kunnen) maken. Dus kom ik bedelen of jullie ze willen delen met mij door ze naar frontpage@fok.nl te mailen met als onderwerp weerfotoUiteraard wordt je username (of echte naam als je dat liever wil) vermeld bij de foto als ik hem gebruik
![]()
mijn dank is groot!
waarom irriteren? Ik ben gewoon op zoek naar mooie foto's. Of ze nou uit nederland of bulgarije komen dat maakt me echt niet uit hoorquote:Op woensdag 30 september 2015 11:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Zal Bulgaarse foto's sturen om de FP te irriteren.
Omdat ze op de FP Bulgarije hatenquote:Op woensdag 30 september 2015 11:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
waarom irriteren? Ik ben gewoon op zoek naar mooie foto's. Of ze nou uit nederland of bulgarije komen dat maakt me echt niet uit hoor
Ook foto's van regen / sneeuw / onweer kunnen mooi zijn!quote:Op woensdag 30 september 2015 11:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat ze op de FP Bulgarije hatenHelaas kan ik vandaag geen mooie foto's maken. Het is al drie dagen afschuwelijk weer
Snap ik. Maar kil en druilerig grijs weer is hier toch niet echt een succesquote:Op woensdag 30 september 2015 11:32 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ook foto's van regen / sneeuw / onweer kunnen mooi zijn!
Zelfde gedachte alleen wat meer hoge bewolking erbij om het geheel nog iets mooier te makenquote:Op woensdag 30 september 2015 20:32 schreef WEST het volgende:
Prachtige zons opkomst gezien vanmorgen. Hoop morgenochtend weer en ga ik iets eerder naar het werk om daar een paar foto's te maken.
En nu was het iets mistig.., maar niet de plaats waar ik heen wou gaan. Dan maar een keer met mooi weer in het weekend.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zelfde gedachte alleen wat meer hoge bewolking erbij om het geheel nog iets mooier te maken![]()
Ik zou gister avond naar de Holwerder Pier gaan, maar het is wat saai zo al die blauwvanavond maar eens kijken hoe het ervoor staat
Volgens http://pogoda.ru/pogoda_v_Bolgarii/pogoda_v_Varne.html is het nu 22 graden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:47 schreef Dven het volgende:
Voor het eerst sinds 4 dagen eindelijk weer eens boven de 15 graden hierIk zie zelfs een beetje blauwe lucht
Ik zit 150 verder in het binnenland en 400 meter hoger dan Varna, dat ook nog eens aan de kust ligt en dus een pak gematigder isquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens http://pogoda.ru/pogoda_v_Bolgarii/pogoda_v_Varne.html is het nu 22 graden.
Maar wellicht zijn er regionale verschillen.
In Albanië is het nu wel mooi weer, wellicht kan je een trein nemen richting Tirana of zo als je de zon zoekt.![]()
Op de site www.idos.cz kan ik de bestemming Tirana niet vinden trouwens, Sofia staat wel aangegeven.Er rijden treinen in Albanie, dus vreemd dat deze niet in het spoorboekje staan.
http://www.foreca.ru/Albania/Durres
zondag slaat het weer om, is het bewolkt maar nog wel droog, maandag is het voorlopig voorbij idd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nazomerweer na komend weekend over?
Is nu al voorbij. Het is weekend, en het is weer eens grauw, grijs en koudquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:10 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nazomerweer na komend weekend over?
Nee hoor, hier nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:07 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is nu al voorbij. Het is weekend, en het is weer eens grauw, grijs en koud
Hier in omg. Heerenveen schijnt al uren de zonquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:03 schreef tralalala het volgende:
Waar is de zon? Alleen 's ochtends in het noorden een wolkje zeiden ze.
Hier (Limburg) vanmorgen bewolkt, maar nu wordt het steeds blauwer. En het is 20 graden!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:07 schreef Djeez het volgende:
[..]
Is nu al voorbij. Het is weekend, en het is weer eens grauw, grijs en koud
29 decemberquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er al een datum voor de Elfstedentocht?
Wel bijzonder. Ik was langs de Amstel aan het hardlopen en je zag soms gewoon maar 50 meter voor je.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
En of.
Kon in Amsterdam bijna niks zien, maar zit nu in Utrecht en zon komt hier al door
quote:Het KNMI waarschuwt dat ten noorden van de grote rivieren lokaal dichte mist kan voorkomen met een zicht van minder dan 200 meter. Het weerinstituut heeft voor dat gebied waarschuwingscode geel (mogelijk kans op gevaarlijk weer) afgegeven.
In de tweede helft van maandagochtend lost de mist weer op. In de noordelijke provincies en het IJsselmeergebied kan dit tot de middag duren. Zondagochtend kwam in het grootste deel van het land ook al mist voor. Het KNMI had toen ook code geel afgegeven voor het hele land met uitzondering van de Waddeneilanden.
En dadelijk kun je misschien ook nog onweer zien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:37 schreef Frutsel het volgende:
Zow...regen...dat was weer ff geleden dat ik dat had gezien
Laat maar komenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En dadelijk kun je misschien ook nog onweer zien.
Beetje mislukte forecast van sommige modellen, er waren er wel die de buien in Duitsland en op zee plaatsten.quote:
Dus er gaat nu niks meer vallen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:39 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Beetje mislukte forecast van sommige modellen, er waren er wel die de buien in Duitsland en op zee plaatsten.
Lijkt er niet op zo, de buien gaan allemaal naar 't noordwesten of naar 't oosten, kleine kans dat er in het midden nog wat ontstaat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dus er gaat nu niks meer vallen?
Domperquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:42 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Lijkt er niet op zo, de buien gaan allemaal naar 't noordwesten of naar 't oosten, kleine kans dat er in het midden nog wat ontstaat.
Vorige week nog éénquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 19:54 schreef DJMO het volgende:
Niemand die een mooi plaatje heeft geschoten de afgelopen dagen?
die van vorige week heb ik zeker gemist? deze is mooi!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:06 schreef WEST het volgende:
[..]
Vorige week nog één
maar vooruit
[ afbeelding ]
Nog één dan.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
die van vorige week heb ik zeker gemist? deze is mooi!
ik vind die je hierboven postte, toch de mooistequote:
Ja dat klopt, ik had een andere positie in gedachten alleen gooide de nieuwe brug bij ons in het dorp roet in het eten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:34 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik vind die je hierboven postte, toch de mooiste
ze zijn wel mooi hoor, maar ik vind liggende / panoramafoto's sowieso een streepje voor hebben. Ik krijg af en toe via google foto's een door hen gemaakte panorama op basis van een serie foto's die genomen zijn. Dat levert soms ook wel grappige plaatjes opquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:36 schreef WEST het volgende:
[..]
Ja dat klopt, ik had een andere positie in gedachten alleen gooide de nieuwe brug bij ons in het dorp roet in het eten.
Ik hou wat meer van close up's zeker bij zulke toren's. Die leveren bij een opkomende zon wat meer contrast. Maar het is nu wel voorbij met deze foto's tot het voorjaar. Kom nu namelijk in het donker aan op het werk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
ze zijn wel mooi hoor, maar ik vind liggende / panoramafoto's sowieso een streepje voor hebben. Ik krijg af en toe via google foto's een door hen gemaakte panorama op basis van een serie foto's die genomen zijn. Dat levert soms ook wel grappige plaatjes op
https://goo.gl/photos/cgSVp8zHVGpLf1sD9
wellicht op de weg naar huis, van de zonsondergang?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:43 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik hou wat meer van close up's zeker bij zulke toren's. Die leveren bij een opkomende zon wat meer contrast. Maar het is nu wel voorbij met deze foto's tot het voorjaar. Kom nu namelijk in het donker aan op het werk.
Dat kan wel van de andere kantquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:44 schreef DJMO het volgende:
[..]
wellicht op de weg naar huis, van de zonsondergang?
dan heb ik in december iig alvast weer wat mooie foto'squote:Op dinsdag 6 oktober 2015 20:46 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat kan wel van de andere kantalleen nu nog niet. Dan moet ik tot december wachten. En moet ik eerst nog een goede plek vinden aangezien het een 100km weg is.
Hier gelukkig nauwelijks regen. Maar ik heb het wel NU al koud en de kou moet nog komenquote:
mooie buiquote:Op woensdag 7 oktober 2015 17:13 schreef Fred0w het volgende:
Deze kwam ik nog tegen van gisteravond, gemaakt (niet door mij) in Brabant
kijkend richting Zeeland.
[ afbeelding ]
twitter:erbenwennemars twitterde op donderdag 08-10-2015 om 12:56:46Heel veel eikels dit jaar. Strenge winter? #landelijkwonen #elfstedentocht http://t.co/myX0wmzQNV reageer retweet
Veel eikels op de weg ja.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:25 schreef aloa het volgende:
twitter:erbenwennemars twitterde op donderdag 08-10-2015 om 12:56:46Heel veel eikels dit jaar. Strenge winter? #landelijkwonen #elfstedentocht http://t.co/myX0wmzQNV reageer retweet
Herfst... dat seizoen wat we van vorig jaar oktober tot ergens begin juli hebben gehad? Vind je het heel gek als ik daar geen fan van ben?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word ondertussen echt schijtziek van al dat gespeur naar enige winterse aspiraties. Mensen, het is net oktober. Eind september begonnen die diehard autisten op diverse winterfora ook al uit hun hol te kruipen, like srsly. Blijkbaar bestaat er niet meer zoiets als herfst met al z'n glorie, stormen en wisselvalligheid. (en het voorjaar is blijkbaar ook gewoon nog ''de grote winter'' in de ogen van veel van die pannenkoeken)
Alleen al daarom hoop ik op een keiharde westercirculatie winter.al is het maar omdat voor veel mensen blijkbaar niets ander bestaat dan de winter
Gelukkig zit die west circulatie er voorlopig niet inquote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik word ondertussen echt schijtziek van al dat gespeur naar enige winterse aspiraties. Mensen, het is net oktober. Eind september begonnen die diehard autisten op diverse winterfora ook al uit hun hol te kruipen, like srsly. Blijkbaar bestaat er niet meer zoiets als herfst met al z'n glorie, stormen en wisselvalligheid. (en het voorjaar is blijkbaar ook gewoon nog ''de grote winter'' in de ogen van veel van die pannenkoeken)
Alleen al daarom hoop ik op een keiharde westercirculatie winter.al is het maar omdat voor veel mensen blijkbaar niets ander bestaat dan de winter
circulatie niet zozeer, maar eind volgende week komt de wind weer gewoon uit het westenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig zit die west circulatie er voorlopig niet in
Ziet er nog steeds indrukwekkend uit!quote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
circulatie niet zozeer, maar eind volgende week komt de wind weer gewoon uit het westen.
Daar kump tie an:
[ afbeelding ]
Inderdeed.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ziet er nog steeds indrukwekkend uit!
Recht op de blokkade af, daar blijft weinig van over bij landfall.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 21:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
circulatie niet zozeer, maar eind volgende week komt de wind weer gewoon uit het westen.
Daar kump tie an:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |