abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156019735
2015

10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
19 september: Malteser

6 oktober: Limone (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh (jongen)
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje
3 maart: LadyBlack
4 maart: Dot.
14 maart: Razztwizzle
20 maart: onomatopee
23 maart: Lamb29

12 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een DM :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Malteser op 13-09-2015 20:47:11 ]
pi_156019772
Na alle goede uitslagen voel ik me nu wel een beetje gedoemd om degene te zijn waarbij het dus wel slecht uitpakt :').
pi_156019783
Aah L0t, ik snap je gevoel daarin wel een beetje. Maar gelukkig werkt het zo niet. :*
pi_156019790
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:52 schreef L0t.. het volgende:
Na alle goede uitslagen voel ik me nu wel een beetje gedoemd om degene te zijn waarbij het dus wel slecht uitpakt :').
Kan me je gevoel wel voorstellen maar we duimen gewoon door voor jullie meisje!! Wanneer volgt er duidelijkheid voor jullie?

Wil je meisje achter je naam trouwens of is het zo goed voor je?
pi_156019857
Ik heb dus medicijnen die er hopelijk voor gaan zorgen dat het hematoom verdwijnt.
En de bijwerkingen zijn slaperigheid. En eerst nam ik ze (voor iets anders) alleen 's avonds en dan maakt dat natuurlijk niks uit.
Maar de ochtendpillen vallen best een beetje tegen. Ben na uren in een soort van zombie achtige toestand van moe en misselijk nu eindelijk een beetje helder.
Gelukkig is papa ook thuis, want m'n peuter vindt me maar dodelijk saai. Vind het wel een beetje sneu voor hem dat ik niet verder kom dan wat puzzelstukjes aangeven op de bank.
pi_156019861
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Kan me je gevoel wel voorstellen maar we duimen gewoon door voor jullie meisje!! Wanneer volgt er duidelijkheid voor jullie?

Wil je meisje achter je naam trouwens of is het zo goed voor je?
Oh ja dat mag wel :).

We hebben maandag de NIPT-test en dan duurt het nog zo'n 2-3 weken tot de uitslag. Dan ben ik dus 18-19 weken.
pi_156019892
oh, dat kan ik me voorstellen Lot. Rationeel weet je dat het zo helemaal niet werkt, maar dat voelt anders. Sterkte met wachten!

En Ineffable, wat lastig. Fijn dat je partner thuis is!

Is er een record voor diegene die het langst bovenaan in de OP gestaan heeft? Voor m'n gevoel sta ik al 3 weken bovenaan!
pi_156019903
Gefeliciteerd Stoel!
pi_156019906
quote:
Neejoh, dit is een positieve flow goede energie bubble en daar past gewoon iedereen uit dit topic in. Komt goed met je meisje :* !
pi_156019922
quote:
:*
pi_156019930
Oeh Ineffable dat klinkt lastig :X

Hoe lang zou je ze moeten slikken?
pi_156019933
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, dat kan ik me voorstellen Lot. Rationeel weet je dat het zo helemaal niet werkt, maar dat voelt anders. Sterkte met wachten!

Is er een record voor diegene die het langst bovenaan in de OP gestaan heeft? Voor m'n gevoel sta ik al 3 weken bovenaan!
Stonden er heel lang geen mensen boven je? Want je kunt nog wel anderhalve week vooruit aan je UD te zien.
pi_156019958
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:04 schreef Ineffable het volgende:

[..]

Stonden er heel lang geen mensen boven je? Want je kunt nog wel anderhalve week vooruit aan je UD te zien.
Heb even teruggezocht. De laatste die boven me stond was coccinelle. Op 21 augustus stond ik voor het eerst bovenaan!
pi_156019966
quote:

Innepin haalde wel het maximale dr uit geloof ik :P en trui ging tot 43 weken dacht ik. Of 42+6 ofzo? iig, je kan nog wel ff :P
:)
pi_156019974
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:04 schreef LadyBlack het volgende:
Oeh Ineffable dat klinkt lastig :X

Hoe lang zou je ze moeten slikken?
Nog in ieder geval tot het einde van de week.
Dan een echo.
Dus het is te overzien hoor. En we hebben al wat dingen aangepast zodat ik de ochtenden lekker rustig aan kan doen. Vind het gewoon zo raar dat ik na het ontbijt weer moet gaan liggen. En dan zat ik halverwege m'n broodje ook nog een beetje misselijk te knikkebollen. :')
pi_156020080
Mijn curanol tabletten waren op en zijn in bestelling. 3x raden wie er vanochtend weer op bezoek kwam! Jawel! Mijn gezellige aambeitjes! }:|

Disclaimer: de term "gezellige aambeitjes" heb ik uit buskruit met muisjes (boek). Maar die stomme dingen zijn heel niet gezellig!
pi_156020104
He wat naar sil :X
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156020177
Zo ik was gisteren (na het verven van een kinderkamer) helemaal op :X nog haske verkouden ook, ben t zat! Ik ging om 21u naar bed en sliep (met drie onderbrekingen ofzo) tot 9u s ochtends *O* dat had ik even nodig O+

En vanmorgen dit:

O+ gekke schuine puntbuik :D
pi_156020353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:22 schreef pinquit het volgende:
Zo ik was gisteren (na het verven van een kinderkamer) helemaal op :X nog haske verkouden ook, ben t zat! Ik ging om 21u naar bed en sliep (met drie onderbrekingen ofzo) tot 9u s ochtends *O* dat had ik even nodig O+

En vanmorgen dit:

[ afbeelding ]
O+ gekke schuine puntbuik :D
Cool! Ik krijg die gekke buiken dus nooit goed op de foto. Tegen de tijd dat ik dan mijn telefoon te pakken heb is baby weer verhuisd!

Ik denk trouwens dat mijn baby regelmatig de hik heeft. Ik voel soms echt, heel ritmisch, een soort tikjes onderin mn buik. Kan dat inderdaad de hik zijn? Mijn buik golft er inmiddels een beetje op
mee, man kan het nu ook voelen O+ .
pi_156020372
Jaaa de hik O+ hier heeft baby heel vaak hik. Precies, tikjes heel regelmatig. Echt lief vind ik dat :D
pi_156020589
Aaah stoel! Gefeliciteerd! *O*

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 09:07 schreef L0t.. het volgende:
Voor degenen die de NIPT-test hebben gehad: maakten ze voor het afnemen van het bloed ook nog een echo om te kijken naar evt afwijkingen?
ik kreeg wel een echo om te zien of de zwangerschap nog intact was, maar niet om te kijken naar afwijkingen.
pi_156020621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:58 schreef Ineffable het volgende:
Ik heb dus medicijnen die er hopelijk voor gaan zorgen dat het hematoom verdwijnt.
En de bijwerkingen zijn slaperigheid. En eerst nam ik ze (voor iets anders) alleen 's avonds en dan maakt dat natuurlijk niks uit.
Maar de ochtendpillen vallen best een beetje tegen. Ben na uren in een soort van zombie achtige toestand van moe en misselijk nu eindelijk een beetje helder.
Gelukkig is papa ook thuis, want m'n peuter vindt me maar dodelijk saai. Vind het wel een beetje sneu voor hem dat ik niet verder kom dan wat puzzelstukjes aangeven op de bank.
Oh das naar zeg ;( Wat zijn dat voor pillen dan?
Gelukkig is het maar voor een korte tijd. Peuter kan lekker met papa op stap, niet schuldig om voelen maar gewoon lekker gaan slapen :* De stress van de afgelopen dagen zal ook wel bijdragen aan je vermoeidheid denk ik zo.
pi_156020632
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:47 schreef Limone het volgende:
Aaah stoel! Gefeliciteerd! *O*

[..]

ik kreeg wel een echo om te zien of de zwangerschap nog intact was, maar niet om te kijken naar afwijkingen.
Oké thnx! LB ook!
pi_156020724
Ze heet Y.ara. 49 cm en 3110 gr. Hoofdje is niks mis mee
pi_156020737
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 10:58 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Oh ja dat mag wel :).
Done!

Nog meer dames die het geslacht in de OP willen? Razz?
pi_156020742
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:56 schreef gestreeptestoel het volgende:
Een meisje O+ En wat fijn dat het hoofdje helemaal goed is :)
pi_156020754
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:56 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ow wow!! Wat ontzettend fijn! En toch Yara geworden :). Mooi hoor! *O*
pi_156021160
quote:

3 weken en 1 dag *)
  Moderator zaterdag 12 september 2015 @ 12:26:21 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156021337
Gefeliciteerd stoel! Wat is het opeens snel gegaan :% *O* mooie naam ook O+ Ben benieuwd naar de eerste foto!

En fijn razz en LB dat de uitslag goed was!! *O* ik vraag me wel eens af of iemand ook wel eens een slechte uitslag heeft gehad hier? Elke keer blijkt het gelukkig mee te vallen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_156021361
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 11:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Innepin haalde wel het maximale dr uit geloof ik :P en trui ging tot 43 weken dacht ik. Of 42+6 ofzo? iig, je kan nog wel ff :P
Nee, ik bedoelde niet met overtijd gaan, maar met op de 1e plek staan in het lijstje in de OP! :+
pi_156021393
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:17 schreef coccinelle het volgende:

[..]

3 weken en 1 dag *)
Hoe gaat het met de kleine?

En stoel, wat een mooie naam, Yara! En een mooie stats!
pi_156021416
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde niet met overtijd gaan, maar met op de 1e plek staan in het lijstje in de OP! :+
Ja Innepin stond dus een hele poos bovenaan :)
Ze had, uit mn hoofd, miss_sly en mclaura boven zich en die bevielen allebei bij 38 weken en zij dus bij 42 weken pas. Of 42+2 geloof ik zelfs dat W. uiteindelijk geboren is.
-edit-
teruggezocht, 3,5 week bovenaan gestaan heeft ze.
pi_156021515
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja Innepin stond dus een hele poos bovenaan :)
Ze had, uit mn hoofd, miss_sly en mclaura boven zich en die bevielen allebei bij 38 weken en zij dus bij 42 weken pas. Of 42+2 geloof ik zelfs dat W. uiteindelijk geboren is.
-edit-
teruggezocht, 3,5 week bovenaan gestaan heeft ze.
Ah, so! Nog een paar dagen te gaan dus! :7
pi_156021845
Mijn baby had dinsdag ook de hik O+ zag m helemaal opspringen op de echo :D O+
pi_156022142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:54 schreef LadyBlack het volgende:
Mijn baby had dinsdag ook de hik O+ zag m helemaal opspringen op de echo :D O+
O+! Jullie hebben allemaal van die leuke echo's zo te horen! Ivm werk plan ik zulke afspraken vroeg in de ochtend en dan slaapt ze meestal :'). Enige actie die ik gezien heb bij ons meisje is beentjes strekken en duimen :D.
pi_156022408
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 13:09 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

O+! Jullie hebben allemaal van die leuke echo's zo te horen! Ivm werk plan ik zulke afspraken vroeg in de ochtend en dan slaapt ze meestal :'). Enige actie die ik gezien heb bij ons meisje is beentjes strekken en duimen :D.
Die van mij deed ook altijd slaapkoppen op echo's hoor. Of hij ging met z'n kont naar voren liggen zodat we niks zagen. Ik heb bij de combitest ook flink moeten wiebelen en springen om baby zo ver te krijgen dat zijn nekplooi gemeten kon worden haha.
pi_156024555
Iemand voor vanavond escargots op het menu? Ik heb er nog eentje in de aanbieding :Y).
  zaterdag 12 september 2015 @ 15:25:01 #38
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156024684
Oh lekker Malteser! :9 Zo begon het bij mij, maar ik had er toen ook wel krampen bij.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156024843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:25 schreef Mariposas het volgende:
Oh lekker Malteser! :9 Zo begon het bij mij, maar ik had er toen ook wel krampen bij.
Hier sinds een week of twee zo'n menstruatie gevoel af en toe. Had het nagevraagd aan de gyn, kindje lag heel mooi laag en vibi dus daar kwam het waarschijnlijk van.
Merk nu niets 'nieuws'. Maar ik wist wel ineens weer waarom ik niet zo van slakken houd.
pi_156024922
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:20 schreef Malteser het volgende:
Iemand voor vanavond escargots op het menu? Ik heb er nog eentje in de aanbieding :Y).
Ik moest toch een klein beetje overgeven in mijn mond van het idee om slijmprop te eten.. :P

Maar spannend! Zeker in combinatie met je krampjes. *O*
pi_156024960
Stoeoeoel! Yeah! Gefeliciteeeerd! *O*
pi_156025005
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:33 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik moest toch een klein beetje overgeven in mijn mond van het idee om slijmprop te eten.. :P

Maar spannend! Zeker in combinatie met je krampjes. *O*
Haha, sorry.
Ik verwacht er zelf niks van eigenlijk. Die krampjes heb ik al sinds twee weken en voelen nu niet anders of zo. Ik hou het op voorwerk. Vandaag 39 weken.

Hoe is het met jou? Red je het nog een beetje?
pi_156025010
quote:

Ik begon bovenaan en bleef een week of 4 daar hangen. Eigenlijk 6 weken, maar toen schreef ik nog niet mee dus dat telt niet. :+

Duurt ineens laaaang he!
pi_156025121
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 13:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Die van mij deed ook altijd slaapkoppen op echo's hoor. Of hij ging met z'n kont naar voren liggen zodat we niks zagen. Ik heb bij de combitest ook flink moeten wiebelen en springen om baby zo ver te krijgen dat zijn nekplooi gemeten kon worden haha.
Balen is dat he! Als je het geld ervoor over hebt kun je nog overwegen om nog een pretecho in te plannen op een tactisch tijdstip? Tenminste - baby hier heeft echt een ritme, weet niet of iedereen dat heeft eigenlijk.
pi_156025236
Wie vroeg er laatste ook alweer om cadeau suggesties? Ik was aan het kijken voor een new born foto sessie. Bedacht me is ook een leuke cadeau!
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_156025239
Gefeliciteerd met jullie meisje Stoel!

En jeeeeej voor LB! *O* Goed nieuws, wat fijn!
pi_156025304
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Haha, sorry.
Ik verwacht er zelf niks van eigenlijk. Die krampjes heb ik al sinds twee weken en voelen nu niet anders of zo. Ik hou het op voorwerk. Vandaag 39 weken.

Hoe is het met jou? Red je het nog een beetje?
Ja gaat goed! Lig nu wel met voorwerk/indalingsweeen in bed, maar dat kan want we hebben een luie zaterdag. O+
pi_156025434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:20 schreef Malteser het volgende:
Ik doe die er van mij gratis bij! Voor mijn middagslaapje is hij ontsnapt }:|

(8> lief wekt mij net met zelfgebakken cake *;
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_156026004
Slakken! *O*
'T is toch prutweer dames, dus jullie kunnen net zo goed binnenblijven om babytjes te krijgen hoor! *O* *G*
pi_156026126
Spannend Malteser en Wizzy! Ik beviel binnen 24 uur na het verliezen van de slijmprop dus wie weet :+ Het is ook echt beval-weer idd O+
pi_156026305
Spannend inderdaad dames! Wij hebben een poging gedaan de baby eruit te wandelen, van 13.00 tot 16.15 onderweg geweest, met maar 1 café stop tussendoor. Nu lig ik in bed voor een middag dutje..
pi_156026321
Oh :{ wacht is ff dames.
Als er nog iemand bevalt sta ik ineens in de top 10 in de OP!

Hou ze nog maar even binnen hoor! Geen haast! :X :|W

Maar ik pas me wel aan als er toch een babytje buiten wil spelen hoor. Babytjes gaan voor! O+

Is Cassandra al langs geweest vandaag? Ik hoop dat je nog wat hebt geslapen en dat je CTG weer goed was!
pi_156026418
Ja Cassandra heb ik ook veel aan gedacht vandaag. Hoop dat alles goed gaat met haar!
pi_156026619
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Spannend inderdaad dames! Wij hebben een poging gedaan de baby eruit te wandelen, van 13.00 tot 16.15 onderweg geweest, met maar 1 café stop tussendoor. Nu lig ik in bed voor een middag dutje..
Jemig, respect. Ik ga al kapot na een loopje van 10 minuten. En jij loopt een dag na je UD nog
zo'n eind!
Welverdiend dutje gaan doen dan! :Z :z
pi_156026663
Verwacht van mij niet teveel dames! Ik heb net zoals Limone even lekker mijn bed opgezocht en alles is rustig.
Wizzy en Jagär mogen eerst!

Cassandra, hopelijk is alles oké?!
pi_156028494
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Jemig, respect. Ik ga al kapot na een loopje van 10 minuten. En jij loopt een dag na je UD nog
zo'n eind!
Welverdiend dutje gaan doen dan! :Z :z
ik moet zeggen dat ik nu de grens wel opgezocht heb. Zij net tegen de duutser dat de baby vanavond niet hoeft te komen, dat ik nu te moe ben. Ik vind het lastig m'n grens te bepalen, het was zo gezellig, het zonnetje scheen lekker en ik voelde me goed. Nu denk ik net half een uur te ver gelopen..
pi_156028868
Gestreeptestoel dat is snel gegaan, gefeliciteerd met jullie dochter.

Ontsnapte slakken, mijn eetlust is gelijk afgenomen. Gelukkig geen escargots op het menu.

Lot kan het mij goed voorstellen dat je nu zorgen maakt, ik hoop dat je meegaat met de positieve flow hier in het topic.

Cassandra hoe is het bij jou?

Sillie balen van je aambeien. Net nu de curanol op is.

Jagär bikkel nog uren wandelen, maar fijn dat dat nog lukt.
pi_156029260
Hier even snelle update, lief van de interesse :*
Net ctg gehad, en ff snelle echo. Ctg was netjes, morgen weer, echo toonde nog steeds wat vruchtwater aan dus is in de tussentijd niet verminderd. Mijn man heeft me nu mee uit eten genomen onder t mom van nu kan t nog, en eten moet je toch.

Lees straks bij :W
pi_156029276
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier even snelle update, lief van de interesse :*
Net ctg gehad, en ff snelle echo. Ctg was netjes, morgen weer, echo toonde nog steeds wat vruchtwater aan dus is in de tussentijd niet verminderd. Mijn man heeft me nu mee uit eten genomen onder t mom van nu kan t nog, en eten moet je toch.

Lees straks bij :W
Gelukkig! Geniet van jullie etentje!
pi_156029286
Ahhh Cassandra, eet smakelijk :) en wat fijn van je goede echo!
pi_156029570
Goed nieuws cassandra! En geniet van t eten <3
pi_156029604
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ahhh Cassandra, eet smakelijk :) en wat fijn van je goede echo!
Dit!

Ik heb de laatste dagen last van de zwaartekracht. Of ja, last. Ik denk dat de baby rustig z'n weg naar beneden begint te zoeken. Soms best pijnlijk :X
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_156030070
Fijn Cassandra!!

Hier is 't weer mis, ik houd niks binnen en spuug zelfs gal. Ik ben hier zo klaar mee ;( .
pi_156030449
he bah Razzt, je was er net wat vanaf niet? Hoeveel weken ben je nu? Had je dat met de eerste ook zo erg?
pi_156030646
Ja het was net weg! Twee weken ofzo. Bij A geen last van gehad. Dit voelt ook niet als zwschapsmisselijk. Zelfs 1 smintje net kwam eruit.
pi_156030778
Gefeliciteerd gestreeptestoel!!
pi_156031623
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 19:26 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja het was net weg! Twee weken ofzo. Bij A geen last van gehad. Dit voelt ook niet als zwschapsmisselijk. Zelfs 1 smintje net kwam eruit.
Ik had het 2 weken terug ook Razz! En mijn man ook, volgens mij heerst er wat. Hier was het met een dag of 2 over!
pi_156031758
Een dag of 2! Ik spuug nu al gal :')

Ik zou het zo fijn vinden me gewoon eens een hele week aan één stuk door 'OK' te voelen. Kan ik dat ook ergens bestellen :+ ?
pi_156031792
Wow er zit ineens vaart in de bevallingen zeg! Klinkt wel alsof Wizzy en Malteser er ook aan beginnen :Y

Cassandra, fijn dat er nog steeds vruchtwater zit. En jouw man is een held _O_ hartstikke goed, lekker eten!

Razz, wat naar :X Hopelijk een virusje waar je gauw vanaf bent. En die zwangerschapsmisselijkheid, als het goed is neemt die ook echt af :* Ik voel me doorgaans veel beter nu!

Ik heb net even teruggezocht, maar ik heb ook 3 weken en 1 dag bovenaan gestaan :D Van 23 maart tot 14 april. Heb die arme Ela maar 1 dag gegund waarop zij bovenaan stond :')
pi_156032540
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 20:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Een dag of 2! Ik spuug nu al gal :')

Ik zou het zo fijn vinden me gewoon eens een hele week aan één stuk door 'OK' te voelen. Kan ik dat ook ergens bestellen :+ ?
Mja sorry :(. Ik hield ook niks binnen; maar veel
blijven drinken, dat spuugt makkelijker dan gal..
pi_156033387
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 20:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mja sorry :(. Ik hield ook niks binnen; maar veel
blijven drinken, dat spuugt makkelijker dan gal..
Ja helpt dat? Ik dacht juist 'ik drink maar niks, het komt er toch uit' , maar elk kwartier gal spugen is gewoon belachelijk naar en pijnlijk.
pi_156033695
bleuh, das niet leuk Razz. Dat je nog energie hebt om hier te posten...
pi_156033778
Ik lig in bed en tussen de aanvallen door gaat het wel. Ben aan het piekeren over vanalles dus slapen lukt toch niet.
pi_156033932
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 20:51 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ja helpt dat? Ik dacht juist 'ik drink maar niks, het komt er toch uit' , maar elk kwartier gal spugen is gewoon belachelijk naar en pijnlijk.
Mja. Ik heb nog de gynaecoloog gebeld omdat ik me zorgen maakte, maar die zei juist blijven drinken. Dat kwam er ook grotendeels uit, maar dan geen of minder gal. In ieder geval minder pijnlijk. Maar 't is echt een zuur virusje helaas :(
pi_156034286
Oh Razz, dat is ook niks. Hopelijk knap je snel wat op! Ik spuug nu al de hele zwangerschap mijn ontbijt uit maar dat is dus alleen in de ochtend en daarna voel ik me goed. Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt!

Hier niks aan de hand hoor, alles weer rustig. Straks nog een stukje babyslak verloren maar krampjes zijn weg, kindje beweegt goed. Man en ik liggen samen op bed, bed omhoog, tijdschrift, tv aan, iPad erbij, drankje, chippies. We genieten gewoon van het moment, want hobbels genoeg deze zwangerschap.
pi_156034339
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:15 schreef Malteser het volgende:
Oh Razz, dat is ook niks. Hopelijk knap je snel wat op! Ik spuug nu al de hele zwangerschap mijn ontbijt uit maar dat is dus alleen in de ochtend en daarna voel ik me goed. Ik hoop dat jij je ook snel beter voelt!

Hier niks aan de hand hoor, alles weer rustig. Straks nog een stukje babyslak verloren maar krampjes zijn weg, kindje beweegt goed. Man en ik liggen samen op bed, bed omhoog, tijdschrift, tv aan, iPad erbij, drankje, chippies. We genieten gewoon van het moment, want hobbels genoeg deze zwangerschap.
Wat fijn klinkt dat.

Hier heb ik wat krampen in m'n onderbuik. Ik ga er van uit dat dit voorwerk is. Tis ook niet echt pijnlijk, en zit eigenlijk alleen linksonderin. Stiekem hoop ik dat het vannacht niet doorzet, want ik kan wel een goede nacht slaap gebruiken...Zo eens douchen, dan nog wat tv kijken en dan lekker op tijd naar bed...
pi_156034752
Cassandra goed nieuws!

Jagar wat ben je actief!

Razz weer zo misselijk.. Blugh! Beterschap

Ff korte update. Vanaf de ctg had ik dus mini weeen/harde buiken. (daarvoor ook af en toe al iets.. Was dus gewoon al bezig) de hele avond weeën om de 15 min ofzo.
Naar bed gegaan. 0.00 uur op de fitnissbal gegaan. 3x diarree tussen door. Weeën om de 2a 5 min die 25 a 40 sec aanhielden.
Man zei nog: Ik zie je niet eens puffen. Toch gebeld omdat we naar n verder ziekenhuis moeten. Zegt de vk als ze er is rond 2.30 u. Euh.. Je hebt al 7 cm hoor! :o waaatt? Niet?? Je gaat nu of rustig door en je bevalt lekker thuis. Of we gaan NU naar t ziekenhuis! Als je vliezen onderweg breken.. Beval je misschien wel voor we er zijn.. Nou euhm.. Zullen we maar thuis blijven?! Ik ging nog 2x hyperventileren, maar had t snel onder controle.
Toen moest ik op bed liggen. ZE brak de vliezen en toen ging de turbo erop. Ik voelde haar meteen naar beneden komen. Ik schrok er van! Ik moest meteen ook persen. 6 min persweeen en ze was er O+ om 4.25 uur

Placenta wilde niet goed komen.. Er miste ook n stukje. Overleg geweest of ik thuis kom blijven hierdoor. Ik kom ook gelijk plassen en aanleggen voor de bv gaat redelijk.
Hoe nu de bevalling eindigde wb heftigheid aan weeën.. Zo begon t de vorige keer. Heel apart!
pi_156034821
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:26 schreef gestreeptestoel het volgende:
Cassandra goed nieuws!

Jagar wat ben je actief!

Razz weer zo misselijk.. Blugh! Beterschap

Ff korte update. Vanaf de ctg had ik dus mini weeen/harde buiken. (daarvoor ook af en toe al iets.. Was dus gewoon al bezig) de hele avond weeën om de 15 min ofzo.
Naar bed gegaan. 0.00 uur op de fitnissbal gegaan. 3x diarree tussen door. Weeën om de 2a 5 min die 25 a 40 sec aanhielden.
Man zei nog: Ik zie je niet eens puffen. Toch gebeld omdat we naar n verder ziekenhuis moeten. Zegt de vk als ze er is rond 2.30 u. Euh.. Je hebt al 7 cm hoor! :o waaatt? Niet?? Je gaat nu of rustig door en je bevalt lekker thuis. Of we gaan NU naar t ziekenhuis! Als je vliezen onderweg breken.. Beval je misschien wel voor we er zijn.. Nou euhm.. Zullen we maar thuis blijven?! Ik ging nog 2x hyperventileren, maar had t snel onder controle.
Toen moest ik op bed liggen. ZE brak de vliezen en toen ging de turbo erop. Ik voelde haar meteen naar beneden komen. Ik schrok er van! Ik moest meter ook persen. 6 min persweeen en ze was er O+

Placenta wilde niet goed komen.. Er miste ook n stukje. Overleg geweest of ik thuis kom blijven hierdoor. Ik kom ook gelijk plassen en aanleggen voor de bv gaat redelijk.
Hoe nu de bevalling eindigde wb heftigheid aan weeën.. Zo begon t de vorige keer. Heel apart!
Wow, wat een verhaal zeg. Dat ging echt wel heel erg snel zo. Nogmaals gefeliciteerd :*
pi_156035076
Wauw stoel! Rot (en begrijpelijk!) van die paniek, maar wat een goeie bevalling zeg!! _O_

En is t nu opgelost met de placenta? Of moest je toch nog naar t ziekenhuis?
pi_156035282
Nee ben thuis. Wel met duidelijke instructies wb bloedverlies. Maar die schijn ik ook weinig te hebben voor iemand die bevallen is.
pi_156035575
Stoel, goed gedaan hoor! Geniet van jullie meisje!

Jagär, klinkt toch wel alsof er heel voorzichtig wat gebeurt... Ben benieuwd of het door zet!
pi_156036000
Goed verhaal, stoel, lekker kort. 8-)

Sterkte Razz. :* Dot had er ook al last van.. Ik drink tijdens buikgriep/overmatig braken altijd AA drink. Daar zit veeeel suiker in en wordt (naar mijn idee) snel door je lichaam opgenomen. Ik voel me dan snel een stukje beter. En oranje kots. O+
pi_156036296
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 21:59 schreef Limone het volgende:
Goed verhaal, stoel, lekker kort. 8-)

Sterkte Razz. :* Dot had er ook al last van.. Ik drink tijdens buikgriep/overmatig braken altijd AA drink. Daar zit veeeel suiker in en wordt (naar mijn idee) snel door je lichaam opgenomen. Ik voel me dan snel een stukje beter. En oranje kots. O+
Was ook het advies van mijn verloskundige toen ik niks binnenhield. Genoeg drinken en inderdaad AA drink
pi_156036315
He getver Limone :')!
pi_156037107
AA drink noteert. Ik wil ook oranjekots :7
! Ga ik man morgen voor op pad sturen. Nu steeds slokjes water. Die eruit komen maar inderdaad beter dan gal. Heerlijk weekend zo, echt.
pi_156037178
Oh, ik herken het, Razz. Niet alleen van de eerste vijf maanden van mijn zwangerschap, maar ook in het eerste jaar na de bevalling. Op de een of andere manier bleef mijn maag toen ook gevoelig en had ik af en toe een dag of twee dat ik niets binnen hield. Sterkte ermee. Het is zo uitputtend. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_156037548
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2015 22:40 schreef Razztwizzle het volgende:
AA drink noteert. Ik wil ook oranjekots :7
! Ga ik man morgen voor op pad sturen. Nu steeds slokjes water. Die eruit komen maar inderdaad beter dan gal. Heerlijk weekend zo, echt.
gooi dr een buisje van die knutselglitters door! *O* sparklepuke ftw.

:* heel naar is dat. idd goed blijven drinken. Desnoods een theelepeltje per keer. Een aa-drink of isostar en andere sportdrankjes zijn dan een goede. Qua suiker maar ook qua andere stoffen. Hopelijk voel je je snel beter. (en als t aanhoudt... even langs de huisarts voor medicatie? )
pi_156038713
Wow stoel, wat een turbo-eind zo he! Fijn en goed herstel gewenst!

Hoe irritant zeg, die misselijkheid..! Hier is het omgekeerd. Ik kan er bijna ongelimiteerd voer ingooien...Ik ga echt bijna dood van de honger. ECHT. :p De hele dag. En nacht. Ik word ook gewoon wakker van een knorrende maag. Het is echt genant hoeveel ik naar binnen stouw. Er zit ergens een seinstoring momenteel.
:@ Nou ja, beter dan oranje of glitterkots, that's for sure! Sterkte ermee...
pi_156042132
Beterschap Razz! Kan je man ook thuisblijven maandag of ben je dan alleen met Pluisje?

Bij mij was het waarschijnlijk hele lage bloeddruk volgens de VK. Daar schijn je ook aardig misselijk van te kunnen worden. Ik was het alweer vergeten, maar m'n vriend noemde het ineens.
pi_156042283
Lage bloeddruk heb ik van mezelf ja, ik zal eens vragen hoe dat zit!

Vannacht niet meer overgegeven. Nu zowaar een hongergevoel dus ik ga een beschuitje proberen. Hopelijk was het iets dat heel verkeerd viel en geen buikvirus. Vandaag rustig aan, morgen inderdaad alleen met A. Maar ik kan altijd vragen of m'n schoonmoeder eerder wil komen, dat scheelt O+ .
pi_156042297
Sara die honger had ik bij A! En ik kwam niks aan. Grappig hoe dat toch per zwangerschap kan verschillen :D .
pi_156042630
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 08:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Lage bloeddruk heb ik van mezelf ja, ik zal eens vragen hoe dat zit!
Ik had hey na de keizersnede heel eeg, vooral als ik ging douchen. Echt kots en kotsmisselijk. Volgens de vk ook lage bloeddruk verergerd door douchen. Alleen ging ik er niet van overgeven.

Fijn dat je je iets beter voelt.
Kwak
pi_156042813
Razz, fijn dat het wat beter gaat. Hopelijk blijft je beschuitje binnen!

Sara, dat enorme honger gevoel had ik tot week 20 of zo. Stapels boterhammen kon ik weg eten. Daarna werd het minder. Jij hebt dat dus nog steeds, blijkbaar heeft jouw lijf dat nodig. Je bent hartstikke mooi zwanger dus zou me er niet druk om maken.

Hier best een goede nacht gehad. Lijf doet wel zeer maar heb echt wel een paar uur onafgebroken geslapen. En maar 3 keer eruit voor een plas. Dat doet een mens goed.
pi_156042883
Honger: op het moment minder dan eerst. Moet wel op gezette tijden wat eten, anders word ik licht in m'n hoofd en gewoon echt niet lekker.

Fijn dat je je beter voelt Razz!

En ik :( HAAT :( aambeien. Ik werd elke 2 uur wakker van de pijn. Had gelukkig nog een nieuwe tube lidocaine zalf liggen van de vorige ronde (van de huisarts, die zei al "hier 1 extra, ben je me later dankbaar voor") en dat verdoofde
dus 2 uurtjes genoeg en dan werd ik WEER wakker. :X
En nu heb ik dus weer een knikker en ik weet zeker dat het wederom een getromboseerde aambei is, dus daar gaan we weer. :')
En ik ben me er van me bewust dat dit in vergelijking met bekkeninstabiliteit en minder leven voelen etc een minimale klacht is; maar mwuh :'(
pi_156043089
In tegenstelling tot malteser belabberd geslapen. Ging slapen met het idee dat als er iets door zou zetten ik wel uitgerust moest zijn. Stom, natuurlijk kon ik toen niet slapen. Vandaag maar een lekker rustig dagje thuis, denk ik. Needless to say, niets doorgezet hier....
pi_156043373
Nou Sillie, aambeien zijn anders knap vervelend. Heb er ook veel last van gehad aan het eind van de vorige zwangerschap. Sterkte :* !

En hoezo minimale klacht; ieder z'n kwaal toch? Ik zeur hier ook over m'n gespuug. Dat zal op de schaal van leed ook wel niet zo erg zijn maar hell, spui lekker waar je mee zit.
pi_156043426
Stoel, van harte gefeliciteerd met je dochter! Klinkt als een bevalling waar je met een fijn gevoel naar terug kunt kijken!
pi_156044588
Balen van jullie nachten Jagär en Sillie! Hopelijk komende nacht beter.

Ik merk echt dat ik iets beter slaap als ik overdag geen dutje doe. Dus ook al zit ik soms te knikkenbollen, ik mag overdag niet meer slapen van mezelf. Gisteren had ik dat dus ook, mezelf wakker gehouden en warempel vannacht weer goed geslapen :).
pi_156045162
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 10:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Nou Sillie, aambeien zijn anders knap vervelend. Heb er ook veel last van gehad aan het eind van de vorige zwangerschap. Sterkte :* !

En hoezo minimale klacht; ieder z'n kwaal toch? Ik zeur hier ook over m'n gespuug. Dat zal op de schaal van leed ook wel niet zo erg zijn maar hell, spui lekker waar je mee zit.
Heb je tijdens de bevalling last gehad van die stomme aambeien? Ik ben echt bang dat er gek van ga worden als het nu al zo zeer doet :X

Aan de andere kant; na de bevalling zal 't wel
nog erger zijn. Maar dan is de druk van de baby eraf, dus dan kan het in ieder geval weer goed herstellen.
pi_156045517
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Heb je tijdens de bevalling last gehad van die stomme aambeien? Ik ben echt bang dat er gek van ga worden als het nu al zo zeer doet :X

Aan de andere kant; na de bevalling zal 't wel
nog erger zijn. Maar dan is de druk van de baby eraf, dus dan kan het in ieder geval weer goed herstellen.
Tijdens de bevalling deed alles daaronder pijn, dus de aambeien heb ik niet zozeer als iets aparts gevoeld :') . Na de bevalling was er een mooi mandarijntje ontstaan, maar dat trok met lidocaīnezalf weer weg. Duurde een maand of drie, toen was ik er vanaf. (En nu begint het obstipatieprobleem weer te komen want weer zwanger, dus de Roosvicee Laxo en lijnzaad staan alweer in de kast }:| ) .
pi_156045857
Lekker weer ^O^. Lang leve de nazomer.
pi_156046910
Druk aan het inpakken, want bijna verhuizing deel 1, maar mijn bekken en buikbaby vinden mijn ijverigheid geloof ik niet zo leuk :@ Maar mijn hormonen worden wel heel blij van oude troep weggooien en volle verhuisdozen O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  zondag 13 september 2015 @ 14:36:42 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156048250
Oei Sicilia, dat is natuurlijk wel een recept voor pijn kan ik me voorstellen :X

Wat houdt deel 1 in?
pi_156049672
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 14:36 schreef LadyBlack het volgende:
Oei Sicilia, dat is natuurlijk wel een recept voor pijn kan ik me voorstellen :X

Wat houdt deel 1 in?
7 oktober moeten we uit ons huidige huisje en gaan we voor een tijdje bij mijn schoonouders wonen, want 19 november krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis. Dus nu eerst alles naar schoonouders verhuizen en hopelijk vlak voor kerst alles naar het nieuwe huis. Als alles goed en volgens schema gaat dan zit ik vlak voor mijn verlof begint in ons nieuwe paleis O+

Probeer nu steeds even te gaan zitten na het vullen van een doos, maar dat werkt blijkbaar aanstekelijk want vriend komt gezellig bij me zitten. Erg gezellig, maar niet handig, want dan gaat het allemaal te langzaam voor mijn gevoel en ga ik dus te snel weer wat doen :')
  zondag 13 september 2015 @ 15:36:53 #105
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156049860
:'D dat schiet niet op nee. Ik vond dozen inpakken heel relaxed toen wij gingen verhuizen, en heerlijk ook idd. Pas bij de grote dingen en de echte verhuizing ging mijn lichaam protesteren
  zondag 13 september 2015 @ 15:38:00 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156049888
En pooeeeh meer dan een maand bij je schoonouders :X respect :D
pi_156053343
Been there done that never going there again!

Ik ben op, m'n lijf is gewoon echt op lijkt wel. Zou het de leeftijd zijn? :P Dat het nu zo verschrikkelijk zwaar is? Voor mijn gevoel strompel ik van bed naar de stoel naar de bank en andersom. En tot zover mijn dagen.

En een collega heeft een kleinkind gekregen met onze naam. Stom vind ik dat :(

[ Bericht 8% gewijzigd door Estrys op 13-09-2015 17:55:51 ]
pi_156053990
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 17:43 schreef Estrys het volgende:
......…

En een collega heeft een kleinkind gekregen met onze naam. Stom vind ik dat :(
Balen van je lijf en van de naam! Kan me voorstellen dat het even stom voelt.

Hier in de omgeving is iedereen bevallen en niemand heeft onze namen. Wij twijfelden alleen zelf gisteren ineens over de tweede naam voor een jongen (gelukkig de tweede naam en niet de eerste). Maar net besloten dat het de hormonen waren die een loopje namen met ons, we blijven bij onze keuze.

Ben alleen wel 'bang' naar de reacties op de namen. Of mensen er iets van zeggen of niet. Weet gewoon niet hoe dat zal gaan. Onzekere muts ben ik.
pi_156054066
Nee joh, ze zeggen toch altijd 'leuke naam' of ze zeggen niks :P dan weet je ook genoeg. Naam went heel snel :Y

Ik blijf ook bij de naam. Die collega gaat met pensioen volgende maand. En het is een kleinkind, waar maak ik me druk om? Ik heb ook twee collega's met dochters met dezelfde naam. Maar vond het gewoon even stom :P Net als alles even :(
pi_156054157
haha Malteser herkenbaar hoor. Ik was bij de oudste vooral heel gespannen of mensen de naam wel net zo mooi en prachtig zouden vinden als wij. Achteraf maakte me het echt geen klap uit wat een ander ervan vond.

Bij E. waren we minder bezig met de naam an sich maar wel of anderen het wel zouden vinden passen bij de naam van de oudste. Maar ook dat maakte me uiteindelijk niets uit want ik vond het wel passen en dat was genoeg.

Nu lig ik echt nergens meer wakker van xD :') de naam is weer een heel andere richting op en ik denk dat niemand hem van ons verwacht. Ik vind het best. Wij vinden de naam mooi en dat was al een bevalling an sich :') :+
pi_156054211
Iedereen sterkte met de ongemakken, hoe klein of groot ook. Niet leuk.

Oh estrys da's idd niet leuk, maar geen reden om de naam te heroverwegen toch? Edit: lees net hierboven zeker niet dus, gelukkig ;). Ik vind het sowieso maar lastig met die namen, ik werk bij een middelgroot bedrijf waar een ware babyboom gaande is, elke maand worden er wel 2 geboren. Ik heb daarnaast maar één naam in m'n hoofd zitten die ik echt perfect vind, maar iemand met een hoge functie binnen het bedrijf heet zo en daar werk ik ook hveel mee samen dus dat vind ik stom (ja firstworldproblemsandsuch I know..).

Nog nieuws van Cassandra trouwens, vandaag weer ctg enzo toch?
pi_156054221
Wim?

Dat is S. zijn suggestie. Vroeg ik net of hij dat nog steeds zou willen: 'Mijn best' zegt ie :P O+ Misschien toch overwegen ;)
pi_156054442
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 18:15 schreef Malteser het volgende:
Hier in de omgeving is iedereen bevallen en niemand heeft onze namen. Wij twijfelden alleen zelf gisteren ineens over de tweede naam voor een jongen (gelukkig de tweede naam en niet de eerste). Maar net besloten dat het de hormonen waren die een loopje namen met ons, we blijven bij onze keuze.

Ja, dat heb ik ook een beetje, de angst voor de reacties. Stom he...
pi_156054459
ik ben ook benieuwd hoe het met cassandra gaat. En met Joycie haar meisje...
pi_156054565
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik kwam inderdaad even kijken of er nieuws van Cassandra was weer.
En Joycie heb ik ook al even niet gehoord! Hopelijk is alles goed met jullie!
  zondag 13 september 2015 @ 18:37:59 #116
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156054615
Wij kregen wel een niet zo'n leuke reactie van mijn schoonmoeder op de naam... Vond ik sneu voor mijn man maar mij interesseert het niet.
pi_156054933
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:37 schreef Mariposas het volgende:
Wij kregen wel een niet zo'n leuke reactie van mijn schoonmoeder op de naam... Vond ik sneu voor mijn man maar mij interesseert het niet.
echt? :o jemig... ik vraag me altijd af wat mensen bezielt eigenlijk om iets negatiefs er over te zeggen. Je wordt ten eerste niet om je mening gevraagd (meestal toch) maar het is een mededeling. "Zo heet hij/zij." En ten tweede, wat denk je ermee te bereiken? :') dat mensen alsnog de naam wijzigen? T is toch niet bepaald alsof je je kind Snotje hebt genoemd ofzo :?
pi_156054936
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:37 schreef Mariposas het volgende:
ik hoop dat iedereen die onze naam niet mooi vind het voor zich houdt, inderdaad. Wat stom zeg, van je schoonmoeder.
pi_156055170
We blijven ook bij onze keuzes want het is wat wij het mooiste vinden. Maar spannend vind ik het wel. We trekken ons ook altijd veel aan van de mening van anderen, zijn wat dat betreft een beetje 'watjes'.
  zondag 13 september 2015 @ 19:00:51 #120
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156055266
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mariposas op 14-09-2015 09:42:04 ]
pi_156055436
Ik had de laatste dagen juist heel veel zin in het moment dat ik de naam kon gaan vertellen :D Dat mensen hem stom zouden vinden zat niet echt in m'n systeem of zo. Daar was ie toch veel te tof voor? :+
pi_156055537
Wij ook; N. heeft 3 namen was, waarvan een de naam van de overleden moeder van mijn man. Zijn vader had het niet verwacht, hij vond het erg mooi.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156055639
Mijn vader was de laatste weken erg bezig met raden naar de naam, en 1x zat hij er heel dicht bij.. hij vond Saar wel erg leuk... gelukkig heb ik mm gezicht strak kunnen houden. :P
Maar S.arah is vernoemd naar mijn allerliefste opa (W.ilhelmina) en naar man zn liefste oma (M.aria) en dat vonden onze moeders wel erg mooi.
S. 2014
J. 2016
pi_156055687
Ja die namen! Dat blijft toch best een spannend iets hoor. Wij weten dat we niet de meest gangbare namen hebben gekozen voor onze kinderen en namen zijn natuurlijk erg smaakgevoelig, maar je hoopt toch wel op leuke reacties op de naam. Nu zijn we ook weer druk op zoek naar mooie namen, dat gaat nog wel even duren :s)
pi_156055800
En ja 2 en een halve maand bij schoonouders wonen...daar kijk ik ook echt niet naar uit :') Maar gelukkig hebben ze een hele bovenverdieping over, dus de kinderen hebben beide een eigen slaapplek en wij ook en een eigen badkamer. Zijn super blij dat we daar terrecht kunnen en dat we al onze meubels een zooi ook nog daar kunnen opslaan, scheelt een hele hoop geld dus we gaan er gewoon het beste van maken :D
pi_156055908
Ik was ook wel 'bang' (onzeker) voor de reacties op de naam maar iedereen vindt hem prachtig. Zeggen ze :+ Met mijn multiculti-achtergrond was dat wel een opluchting. (We wilden een naam die alle (ook buitenlandse) familieleden konden uitspreken.) Voor een evt. jongensnaam in de toekomst gaat dat wel lastiger worden vrees ik, gezien onze smaak daarin :P
pi_156056028
Ik mag er bij voorbaat al vanuit gaan dat er opmerkingen komen over de naam denk ik haha! Al is het maar omdat we zo lang wachten met het geven van de naam (tot zij zich 'voorstelt', dus pas even na de geboorte) Vind 't altijd zo suf als mensen daar opmerkingen over hebben :s Houd lekker voor je. Bij jouw kindje mag je zelf wat bedenken. ;)

Sillie, is het eigenlijk gelukt met je bevallingsplan? (ben er net zelf mee aan de gang)
pi_156056170
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ik mag er bij voorbaat al vanuit gaan dat er opmerkingen komen over de naam denk ik haha! Al is het maar omdat we zo lang wachten met het geven van de naam (tot zij zich 'voorstelt', dus pas even na de geboorte) Vind 't altijd zo suf als mensen daar opmerkingen over hebben :s Houd lekker voor je. Bij jouw kindje mag je zelf wat bedenken. ;)

Sillie, is het eigenlijk gelukt met je bevallingsplan? (ben er net zelf mee aan de gang)
Hebben jullie wel al namen in gedachten en kijken jullie bij de geboorte welke past of echt nog blank?

Ik vind dat mooi maar mijn controledwang kan dat niet.. :')
S. 2014
J. 2016
pi_156056533
Ik had me ingesteld op heel veel 'wat een aparte naam', maar achteraf waren mensen echt onverwachts positief over de naam.

Wat ik wel raar vond, en eigenlijk nog steeds vind, is om m'n kind als 'L.exi' te zien. Het is hier nog steeds vaak 'de baby' of 'm'n kind'. Het is raar om de naam te gebruiken, want we hebben het zo lang geheim moeten houden. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156056590
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:39 schreef Krisvc het volgende:
Ik had me ingesteld op heel veel 'wat een aparte naam', maar achteraf waren mensen echt onverwachts positief over de naam.

Wat ik wel raar vond, en eigenlijk nog steeds vind, is om m'n kind als 'L.exi' te zien. Het is hier nog steeds vaak 'de baby' of 'm'n kind'. Het is raar om de naam te gebruiken, want we hebben het zo lang geheim moeten houden. :P
Wij noemen haar onderling vaak de aap :+
pi_156056635
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wij noemen haar onderling vaak de aap :+
Dikbil, speklap, schreeuwlelijk, het kleine monster :@
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156056656
Ik vind onze naam echt heel gewoon, maar hoor heel vaak 'apart maar niet raar' (M.elle). Voor mij is het echt een noordelijke standaardnaam. :?
Kwak
pi_156056662
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:42 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Dikbil, speklap, schreeuwlelijk, het kleine monster :@
:D
pi_156056674
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hebben jullie wel al namen in gedachten en kijken jullie bij de geboorte welke past of echt nog blank?

Ik vind dat mooi maar mijn controledwang kan dat niet.. :')
Namen in gedachten hebben we niet echt, al zijn er wel namen die we tegenkomen waarvan we echt denken NEE. En dan niet omdat we de naam lelijk vinden, maar omdat we nu het idee hebben dat die niet past? Zo denk ik bijvoorbeeld dat het een korte naam wordt, niet langer dan 2 lettergrepen, omdat ze een onwijze druktemaker is en ik denk dat ze helemaal geen tijd heeft voor een lange naam, haha! En zo zijn er ook namen die dan voorbij komen op tv waarvan je denkt oe, mooi! Een lijstje hebben we niet. En mocht ze geboren worden en ineens een Josefina-Catharina zijn, tsja, wie zijn wij dan om haar anders te noemen ;)

tl;dr: we staan er blanco in en laten ons verrassen :) Ik vertrouw er volledig op dat we weten hoe ze heet zodra ze er is.

Krisvc :D Speklap O+
pi_156056699
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:43 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind onze naam echt heel gewoon, maar hoor heel vaak 'apart maar niet raar' (M.elle). Voor mij is het echt een noordelijke standaardnaam. :?
Fries dan? Ik hoor hem hier in de omgeving nooit eigenlijk, maar dat maakt hem niet heel apart wmb
pi_156056712
quote:

Ik vind dat ook wel gek, wij wisten het geslacht niet, dus was het 'de baby'. Dat zeg ik nog steeds vaak, of 'haar'i.p.v. N.
pi_156056775
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:43 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Namen in gedachten hebben we niet echt, al zijn er wel namen die we tegenkomen waarvan we echt denken NEE. En dan niet omdat we de naam lelijk vinden, maar omdat we nu het idee hebben dat die niet past? Zo denk ik bijvoorbeeld dat het een korte naam wordt, niet langer dan 2 lettergrepen, omdat ze een onwijze druktemaker is en ik denk dat ze helemaal geen tijd heeft voor een lange naam, haha! En zo zijn er ook namen die dan voorbij komen op tv waarvan je denkt oe, mooi! Een lijstje hebben we niet. En mocht ze geboren worden en ineens een Josefina-Catharina zijn, tsja, wie zijn wij dan om haar anders te noemen ;)

Ik zou dan echt geen idee meer hebben... en dan na drie dagen zeggen 'doe maar Jantien' ofzo, omdat me niks anders te binnen schiet
:')
pi_156057014
Nou sorry maar als mijn baby zich voor komt stellen als een cheeeevanoooo of d'shontay dan weet ik wel wie ik ben om hem anders te noemen... Zijn moeder :( ;)
pi_156057178
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:54 schreef Estrys het volgende:
Nou sorry maar als mijn baby zich voor komt stellen als een cheeeevanoooo of d'shontay dan weet ik wel wie ik ben om hem anders te noemen... Zijn moeder :( ;)
_O- "Deze is niet van mij, hoor!"
  zondag 13 september 2015 @ 20:07:59 #140
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156057445
quote:

Ja dat heb ik ook. Wij hebben ook pas een naamkeuze gemaakt toen ik 35 weken ofzo was, en we hadden het altijd over 'baby' toen hij nog in m'n buik zat. Heb ook nog tot de laatste week gedacht of dit nu wel dé naam was.

Wat trouwens wel lelijk is, wij wisten al wat de naam zou zijn als het een meisje was, nog voor ik zwanger was. Maar mijn man heeft die naam dus verteld tegen familie. Als een tweede een meisje is wil ik alsnog wel die naam want ik vind 'm geweldig. Maar wel stom dat zijn halve familie dan al de naam weet. }:|
pi_156057777
Wij kregen over de naam An.ne van een buurvrouw de opmerking "Oh.. Wel wat gewoontjes, niet?". Ik moest daar van huilen toen ze weg was :') kraamtranen.. Nu zou ik haar slaan.

Goed, ik hou weer wat eten binnen. Heb de emmer doorgegeven aan m'n man, die heeft het nu. Ik hoop zķ dat het het A overslaat, morgen krijgt ze de 11maandencheck+inentingen en woensdag is ze jarig...

Ohja en ik heb net uit pure KLOTEBUIKGRIEP woede de badkamer en wc met chloor geboend. Dat zal ze leren, die bacillen }:| .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 20:21:39 ]
pi_156057913
Laat die bacillen maar even een poepie ruiken, Razz :{w
:*
  zondag 13 september 2015 @ 20:22:59 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156057985
Ohhh Razz, wel fijn als jullie allemaal weer opgeknapt zijn dan woensdag!

Wij hebben het tot E's eerste verjaardag nog vaak over 'de baby' gehad :') Soort running gag. Daarna noemde ik dr vaak Eefje, tot een vriendin haar dochter zo noemde 8)7
pi_156058296
Hier is Hielke nog steeds de baby :+ zit er gewoon ingebakken en het kind is al bijna 5 maanden _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_156058416
Wij hebben het nog vrij lang over 'die kleine' gehad.
Helemaal leuk als je weet dat man en ik beiden nogal klein zijn. :D
Professioneel gifmenger.
pi_156058796
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:32 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik wilde vandaag net nog even posten hier, om een beetje afscheid te nemen. Afgelopen week is het allemaal heel snel gegaan. Dinsdagmorgen kwamen we bij E. in het ziekenhuis voor de voeding en verzorging en toen werden we een beetje "voor het blok gezet". Of ik niet die dag meteen kon blijven in-roomen want dan kon E. woensdag mee naar huis als ze haar minimale intake qua voeding via de fles zou drinken.
Beetje overrompelt heb ik daar ja op gezegd en toen werd meteen de sonde eruit gehaald, E. naar een ander kamertje gereden en daar begon het avontuur. Ik mocht haar op verzoek voeden en proberen haar lekker veel aan de borst te leggen.
En ja hoor alles gedronken wat ze moest en de volgende dag weer aangekomen. Even wachten op de visite met de arts en toen mocht E. met ons mee naar huis. Spannend!!
Ik was namelijk nog best wel heel onzeker (en nog steeds wel) maar eigenlijk gaat het alleen maar beter nu ze thuis is. Ok, ik temperatuur haar nog wel 3 keer op een dag :P Om te kijken of ze zich op temperatuur houdt en omdat ze een beetje verkouden lijkt af en toe.

E. is nu ruim 2,5 week oud maar al 500 gram zwaarder als haar geboorte gewicht. Ze groeit als kool. Geboren met 1830 gram en ze weegt nu 2305 gram.

Met mij gaat het langzaamaan ook steeds beter, bloeddrukmedicatie wordt afgebouwd en dat vind ik best spannend. Heb vandaag ook echt een hoofdpijndagje en dan ben ik weer bang dat hij te hoog is nu er een pilletje vanaf is. De onzekerheid zit nog steeds best wel in mijn hoofd. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts, dat die angst er zo zit, maar die gooide de angst en onzekerheid een beetje op de hormonen. Maar morgen heb ik een belafspraak en dan ga ik het denk ik toch weer aangeven. Ik weet namelijk dat ik er in door kan slaan en dat wil ik heel graag voor zijn.

L. gaat morgen weer werken dus dan ben ik voor het eerst 2 dagen en een nacht met haar alleen, dat vind ik wel spannend, maar goed eens moet de eerste keer zijn. Morgen in ieder geval een bezoekje van de wijkverpleegkundige, en voor de rest ga ik het lekker rustig aan doen, en gaan we eens kijken hoe we de dagen met zijn 2 het beste kunnen invullen.

Nou dames hopelijk zien we elkaar binnenkort of over een paar maanden in het babytopic! Ik ga daar vast eens een beetje rondneuzen.
En iedereen nog superbedankt voor alle berichtjes voor, tijdens en na mijn ziekenhuisopname, heb het zo enorm fijn gevonden om hier mijn verhaal kwijt te kunnen :) :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156058880
Namen :D
Ik ben echt zo benieuwd naar de reacties weer. Meisje is al zo goed als zeker
(Hoewel er nog een runner up is waarvan ik nog twijfel of ik hem 'durf')
Jongen blijft naamloos gok ik 8-)

Bij O. idd eigenlijk altijd... "Wat een aparte naam! Waar komt hij vandaan? Klinkt eigenlijk al snel gewoon"

Razz beterschap! Klinkt heel naar :/

Misselijkheid hier is wat minder aan het worden..
Start nu rond uurtje of 7/8 in de avond ipv uurtje of 4/5 in de middag.

Vandaag vooral in en in moe.
Maarja :Y) was gisteren hele dag op een festival..
(Wel braaf veel gaan zitten)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156059057
Ik heb zelf al weken terug aan een aantal mensen verteld wat de namen zijn. Mijn moeder en schoonouders willen het niet weten dus voor hun is het nog een geheim
pi_156059155
Joycie goed om te horen dat het goed gaat!
pi_156059798
Fijn om te horen dat het goed gaat, joycie. Wat fijn dat ze thuis is. Lijkt me inderdaad spannend als je vriend weer gaat werken....
pi_156060122
Joycie, wat super O+. Je onzekerheid is heel begrijpelijk maar E. en jij doen het super!!
pi_156060432
Joycie wat fijn dat alles goed gaat en dat ze zo goed groeit. Ik kan me voorstellen dat het nu even spannend is, als je vriend gaat werken, maar dat gaat helemaal goed komen met jullie. Lekker genieten van je kleine meid O+.
pi_156060659
oh, de schoonouder saga continues:

De ouders van de duutser zijn gescheiden, en nu blijkt dat niet alleen de moeder waarschijnlijk niet snle kan komen, ook de vader van de duutser heeft z'n agenda volgepland met de familie van z'n vrouw tot volgende week vrijdag.

We zijn vast blij dat we niet de hele tijd bezoek hebben en niet iedereen gelijk op de stoep staat, maar ik voel me wel een beetje 2e rangs familie...
pi_156060681
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:24 schreef Bloesem. het volgende:

Yep, dat is nog gelukt! Heb het vrijdag besproken met de klinisch VK!

De belangrijkste zaken waren voor hun:
1. Wie wil je bij je bevalling hebben (kennelijk zijn er mensen die echt de hele familie meenemen en dan wordt het te druk in de verloskamer...)
2. Hoe wil je weeen opvangen, welke houdingen, bad of douche bijv.
Ze hebben in mijn ziekenhuis bevalkamers met bad, dus indien mogelijk krijg ik die omdat ik daar in zou willen. We hebben ook doorgesproken wanneer dat niet kan (als je aan een ctg moet bijv. Maar dat doen ze hier niet standaard).
3. Sfeer in de verloskamer; eigen muziek mag
mee en op verzoek loopt personeel zo min mogelijk binnen. Aanwezigheid stagaires werd ook besproken.
4. Aanpakken van kindje, wie knipt de navelstreng door, laten uitkloppen etc.
5. Huid op huid, mijn wens was Kindje op mn buik en dat doen ze; ze laten kindje dan sowieso een uur daar liggen voor ze controles gaan doen.
6. Pijnstilling. Ze heeft de mogelijkheden uitgelegd en ik kon aangeven wat ik wel en niet wil. Er staat nu een dikke streep door de pethidine prikken.

En verder hebben we het gehad over wat na de bevalling; kindje mag, mits alles goed gaat, bij mij op de kamer blijven. Afhankelijk van tijdstip bevalling en verloop mogen we kort erna wsl naar huis, bij nacht blijven dus op één kamer. Tenzij ik wakker zou blijven door babygeluidjes, dan mag je 't weer aangeven etc.
pi_156061092
Ohh de naam, ik wist het al 2,5 jaar voor d'r geboorte <3 Ik wist het gewoon, ze had zich al voorgesteld!
En nu ook, we weten het al <3
  zondag 13 september 2015 @ 21:41:52 #156
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156061290
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:37 schreef elamanilo het volgende:
Ohh de naam, ik wist het al 2,5 jaar voor d'r geboorte <3 Ik wist het gewoon, ze had zich al voorgesteld!
O+
Weet/voel je dan ook al of het een jongetje of meisje is, of weet je van allebei al de naam?

Gefeliciteerd trouwens! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156061419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:26 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd stoel! Wat is het opeens snel gegaan :% *O* mooie naam ook O+ Ben benieuwd naar de eerste foto!

En fijn razz en LB dat de uitslag goed was!! *O* ik vraag me wel eens af of iemand ook wel eens een slechte uitslag heeft gehad hier? Elke keer blijkt het gelukkig mee te vallen!
Ik weet er in elk geval 1. De baby bleek trisomie 13 of 18 te hebben.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_156061887
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:41 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

O+
Weet/voel je dan ook al of het een jongetje of meisje is, of weet je van allebei al de naam?

Gefeliciteerd trouwens! *O*
De eerste keer wisten we de meisjesnaam al ver voor de zwangerschap, tijdens de zwangerschap nog heel lang gezocht of we toch niet stiekem een naam over het hoofd zagen, maar het kon alleen maar deze naam zijn. De jongensnaam daarentegen, die wisten we pas later (week of 36) in de zwangerschap. Ik had zelf niet een bepaald gevoel wat betreft geslacht, maar mijn lief, mama en oma dachten heel sterk een meisje, die hadden het ongemerkt over 'zij' bijvoorbeeld. Het was inderdaad een meisje.
Nu hebben we beide namen, de jongensnaam van vorige keer (kan ook voor een meisje) en nog een andere meisjesnaam die ik 1,5 jaar geleden opeens 'erbij' had. Ik ben nieuwsgierig of mensen weer voorgevoelens gaan hebben. Ik heb het zelf nog niet echt, maar ik kan me alleen maar een meisje voorstellen omdat ik daarvan al (minstens :P ) eentje heb. ;)
pi_156061930
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:44 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik weet er in elk geval 1. De baby bleek trisomie 13 of 18 te hebben.
18 :Y als we t over dezelfde hebben. Maar dat denk ik wel.
pi_156062055
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:37 schreef elamanilo het volgende:
Leuk Ela O+ Ik weet dus zeker hoe ze eruit ziet :@ Dat is vast ook heel ehh.. raar voor veel mensen. Maar zodra ik ging vertrouwen op de zwangerschap, wist ik 't gewoon. En zo kan ik er dus ook op vertrouwen dat ze zich voorstelt. Want ze is er al.

Joycie, wat fijn om van je te horen. Niet gek dat je wat onzeker en angstig bent, maar je klinkt als een echte mama O+

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Yep, dat is nog gelukt! Heb het vrijdag besproken met de klinisch VK!
Klinkt goed! Fijn dat je je wensen hebt kunnen doorgeven en dat je zoveel vrijheid hebt. :)

Edit: wij zijn tekst voor op het geboortekaartje aan het bedenken, komt een vriendinnetje hinnikend met: "ik kom uit mama's gaatje, kijk nou, ben ik geen plaatje?" _O-
pi_156062122
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Leuk Ela O+ Ik weet dus zeker hoe ze eruit ziet :@ Dat is vast ook heel ehh.. raar voor veel mensen. Maar zodra ik ging vertrouwen op de zwangerschap, wist ik 't gewoon. En zo kan ik er dus ook op vertrouwen dat ze zich voorstelt. Want ze is er al.

Ja, ik vind het tof dat je dat ook zo voelt! Ik herken dat :) Dat gevoel van vertrouwen.
pi_156062435
quote:

[..]

Joycie, wat fijn om van je te horen. Niet gek dat je wat onzeker en angstig bent, maar je klinkt als een echte mama O+

[..]

Klinkt goed! Fijn dat je je wensen hebt kunnen doorgeven en dat je zoveel vrijheid hebt. :)

Edit: wij zijn tekst voor op het geboortekaartje aan het bedenken, komt een vriendinnetje hinnikend met: "ik kom uit mama's gaatje, kijk nou, ben ik geen plaatje?" _O-
ochja je wil ze niet op de koffie hebben die zulke wanstaltigheden op geboortekaartjes knallen ;(
brrr...
  zondag 13 september 2015 @ 22:01:55 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156062500
Ik vind t zo fascinerend dat ik nu al vanaf t begin het onwankelbare idee heb dat het een jongetje is.

De vorige keer had ik echt geeeeen idee.

Ik durf er niet altijd op te vertrouwen, maar je eigen gevoel moet je iig altijd serieus nemen denk ik.
  zondag 13 september 2015 @ 22:02:18 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156062536
Mama's gaatje ;( OMG
pi_156062692
Whehehehehe mama's gaatje :') :'(
pi_156062716
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:01 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind t zo fascinerend dat ik nu al vanaf t begin het onwankelbare idee heb dat het een jongetje is.

De vorige keer had ik echt geeeeen idee.

Ik durf er niet altijd op te vertrouwen, maar je eigen gevoel moet je iig altijd serieus nemen denk ik.
Ik denk ook sterk een jongetje bij jou! Ga je d'r nog achteraan bellen ;)
pi_156062746
:o dat kan alleen maar op het kaartje van een Deshanty, Djivano of iets anders van zulks staan toch?!
  zondag 13 september 2015 @ 22:08:47 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156063028
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:04 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ik denk ook sterk een jongetje bij jou! Ga je d'r nog achteraan bellen ;)
Ik weet niet... ik vind t wat bezwaarlijk om voor zoiets triviaals te bellen naar een afdeling die me heeft verteld dat mijn kind in elk geval geen vreselijke afwijking heeft...

Ik heb een gezķnd kind, en kan dus opzich ook nog wel even wachten tot de 20 weken echo.
pi_156063300
LB krijgt sowieso een jongen! Ela en lot een meisje. Ik zit al op 1/3 goed maar de rest gaat ook volgen *)
pi_156063326
Ik heb dit keer zo werkelijk geen enkel idee..
Omgeving is ook echt 50/50 in jongetjes of meisjes voorspellingen.

Bij O hadden we beide sterk het idee dat het een meisje was..
en zeiden "Dus het zal wel een jongetje zijn" Not :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156063371
Hoe zit het eigenlijk met de voorspellende gaven van mariposas? Hoe zijn die uitgekomen tot nu toe?
pi_156064591
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de voorspellende gaven van mariposas? Hoe zijn die uitgekomen tot nu toe?
Volgens mij had ze bij mij een meisje gezet, maar de echo zegt toch echt dat het een hij is..

Maar ze had er wel een flink aantal goed ook volgens mij!
pi_156065293
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou een jongen krijgen, maar het werd een meisje. Overigens dacht 99% van de mensen dat we een jongen kregen hehe :P (Sommigen waren ook oprecht verbaasd dat het een meisje bleek..)

Stom van de schoonfamilie trouwens. Ik kan me voorstellen dat je je tweederangs gaat voelen zo..
pi_156065761
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:44 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik wilde vandaag net nog even posten hier, om een beetje afscheid te nemen. Afgelopen week is het allemaal heel snel gegaan. Dinsdagmorgen kwamen we bij E. in het ziekenhuis voor de voeding en verzorging en toen werden we een beetje "voor het blok gezet". Of ik niet die dag meteen kon blijven in-roomen want dan kon E. woensdag mee naar huis als ze haar minimale intake qua voeding via de fles zou drinken.
Beetje overrompelt heb ik daar ja op gezegd en toen werd meteen de sonde eruit gehaald, E. naar een ander kamertje gereden en daar begon het avontuur. Ik mocht haar op verzoek voeden en proberen haar lekker veel aan de borst te leggen.
En ja hoor alles gedronken wat ze moest en de volgende dag weer aangekomen. Even wachten op de visite met de arts en toen mocht E. met ons mee naar huis. Spannend!!
Ik was namelijk nog best wel heel onzeker (en nog steeds wel) maar eigenlijk gaat het alleen maar beter nu ze thuis is. Ok, ik temperatuur haar nog wel 3 keer op een dag :P Om te kijken of ze zich op temperatuur houdt en omdat ze een beetje verkouden lijkt af en toe.

E. is nu ruim 2,5 week oud maar al 500 gram zwaarder als haar geboorte gewicht. Ze groeit als kool. Geboren met 1830 gram en ze weegt nu 2305 gram.

Met mij gaat het langzaamaan ook steeds beter, bloeddrukmedicatie wordt afgebouwd en dat vind ik best spannend. Heb vandaag ook echt een hoofdpijndagje en dan ben ik weer bang dat hij te hoog is nu er een pilletje vanaf is. De onzekerheid zit nog steeds best wel in mijn hoofd. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts, dat die angst er zo zit, maar die gooide de angst en onzekerheid een beetje op de hormonen. Maar morgen heb ik een belafspraak en dan ga ik het denk ik toch weer aangeven. Ik weet namelijk dat ik er in door kan slaan en dat wil ik heel graag voor zijn.

L. gaat morgen weer werken dus dan ben ik voor het eerst 2 dagen en een nacht met haar alleen, dat vind ik wel spannend, maar goed eens moet de eerste keer zijn. Morgen in ieder geval een bezoekje van de wijkverpleegkundige, en voor de rest ga ik het lekker rustig aan doen, en gaan we eens kijken hoe we de dagen met zijn 2 het beste kunnen invullen.

Nou dames hopelijk zien we elkaar binnenkort of over een paar maanden in het babytopic! Ik ga daar vast eens een beetje rondneuzen.
En iedereen nog superbedankt voor alle berichtjes voor, tijdens en na mijn ziekenhuisopname, heb het zo enorm fijn gevonden om hier mijn verhaal kwijt te kunnen :) :*
Ik heb dat ook lang gehad hoor, bang dat de bloeddruk toch weer te hoog was, misschien een idee om een meter te huren?

Verder, fijn dat jullie.thuis zijn en die 2 dagen gaan helemaal goed komen :*
S. 2014
J. 2016
pi_156068043
Ik ben nog even aan het bijlezen, maar ik haak even in op de naam-discussie.
Bij ons ging ik er van uit dat Beide oma's de naam lelijk zouden vinden. Mijn schoonmoeder vindt alles wat ik doe raar (maar ja ik ben de vreemde buitenlander he, Dus dan mag het). En ze will alleen naar Engelse bijbelse namen als John en Matthew.
En mijn moeder had vlak voor de bevalling gezegd "ik vind alles best, als het maar niet H wordt, dat vind ik zooooo lelijk!". Dus onze verwachtingen waren laag.
Mijn zoon werd uiteindelijk H met een echte oudhollandse tweede naam (tweede naam want niet uit te spreken in het Engels) en ook nog eens een 'heidense' derde naam.
Mijn moeder heeft er verder niets meer over gezegd. Mijn schoonmoeder ook niet, maar we kwamen er later achter dat ze gewoon tegen al haar vrienden en zussen gelogen heeft over de naam!!! Ze heeft er zelf iets korts Engels van gemaakt ('Harry'), terwijl hij dus niet zo heet en zijn overige namen verzwegen! Dan ben je toch een beetje getikt of niet?!
Nu worden geboortekaartjes hier veel later verstuurd (na een paar maanden), maar toen zagen de tantes en schoonmoeder's vrienden dus pas de echte naam. Maar ze heeft ze allemaal verteld dat hij zichzelf toch heus wel gewoon Harry zal noemen....
pi_156068882
Die tekst voor op het kaartje, hahaha! Collega had -pin me dr niet op vast- iets als: papa en mama hebben flink gestoeid, en toen ben ik in mama's buik gegroeid. :') Die had al een flink "ew"-gehalte, maar deze wint met afstand hoor...

En hier ook nog geen naam. Ja, een uitvoerig uitgewerkte werktitel. Jaylano is nu Djaylaneau. We twijfelen nog over een stille x op het eind. :+ En er moet nog ergens een apostrof.

Nee, ik durf er niet vanuit te gaan dat het kind zichzelf wel voorstelt. Zie lief al zitten bij de aangifte. "...'Poepescheetje'. Nee, gewoon, zoals je het zegt." :P
pi_156068945
Joycie, super dat je kleine poppie mee mag! Komt vast helemaal goed! *O*
pi_156069781
Jagar wat een raar iets van je schoonouders - je zou toch verwachten dat ze die afspraken afzeggen als het kindje geboren is :?. De eerste mensen die je erbij wilt hebben zijn je ouders lijkt me (tenzij je een slechte band met ze hebt). Kan je dit niet een keer aangeven ofzo? Misschien hebben ze niet in de gaten hoe fijn jullie het zouden vinden als ze snel langskomen na de geboorte.

Dodoria :o whut. Noemt je schoonmoeder 'm in jouw bijzijn ook Harry dan of doet ze dat alleen achter je rug om?
pi_156069800
Joycie: wat goed te horen dat jullie thuis zijn! En ik snap je angst en onzekerheid heel goed hoor. Inderdaad goed aangeven zodat ze je er in kunnen steunen!

En dodoria: wat een absurd verhaal! Beetje jullie kind een andere naam geven! Dat is echt bizar!

Hier weer een buchtnacht. Getromboseerde aambei nummer 2 is ook op bezoek. :X Alsof 1 knikker nog niet pijnlijk genoeg. Wordt een lange werkdag zo..
pi_156069839
quote:

[..]

ik liet m aan mijn man zien, dat kan niet serieus zijn dacht hij. Dus ik was wat aan t filosoferen wat we moesten schrijven als t een keizersnede zou worden. Ik kom uit mijn mamas sneetje, ben ik geen scheetje? :')

Over de naam, naam van zoonlief lijkt wel op de naam van onze kat :') maar we zijn er weg van, zoonlief wordt vast minimaal 80 en we spreken de kat vaker aan met 'hey ksssst' dan met zijn naam. En ik heb drie naam mutsjes besteld dus we kunnen niet terug :+ (ik liet de bestelling zien aan mijn man waarop hij heel droog zei, ik wil m toch liever Harry noemen. |:(
pi_156069846
Klote sillie.. Wanneer moet je weer naar de dokter? (Wegsnijden toch?) sterkte ermee, niet fijn..

Dus, prenatal stuurt een mailtje "hoera 6 maanden zwanger!". Ik: wat stom die prenatal dat klopt helemaal niet ik ben pas 5 maanden zwanger. Maar 24 weken / 4 is toch echt 6 :'). Dat klinkt al zo ver maar in m'n hoofd was ik daar nog niet :+.
pi_156069864
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 07:09 schreef hetzusjevan het volgende:
Klote sillie.. Wanneer moet je weer naar de dokter? (Wegsnijden toch?) sterkte ermee, niet fijn..

Dus, prenatal stuurt een mailtje "hoera 6 maanden zwanger!". Ik: wat stom die prenatal dat klopt helemaal niet ik ben pas 5 maanden zwanger. Maar 24 weken / 4 is toch echt 6 :'). Dat klinkt al zo ver maar in m'n hoofd was ik daar nog niet :+.
Dat kreeg ik toen ook, vond ik ook gek! Want in mijn beleving was 26 weken pas 6 maanden, want een heel jaar heeft 52 weken.
Maar Prénatal snapt dat niet ;). Dus *O*!
pi_156069870
Sillie, moet je nu terug naar de dokter? Ik heb nog nooit aambeien gehad dus geen idee hoe en wat.

Hier een prutnacht, of in ieder geval het eerste deel. Dus weg is mijn 'zonder-dutje-slaap-ik-goed-theorie'.
pi_156069923
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 07:17 schreef Malteser het volgende:
Sillie, moet je nu terug naar de dokter? Ik heb nog nooit aambeien gehad dus geen idee hoe en wat.

Hier een prutnacht, of in ieder geval het eerste deel. Dus weg is mijn 'zonder-dutje-slaap-ik-goed-theorie'.
Nee, dat hoeft niet.
Ik heb nog zalf van de vorige keer die wel goed helpt en snijden doen ze niet meer rond mijn termijn (vorige keer vonden ze dat al twijfelachtig) ivm infectiegevaar. Ze snijden alleen als 't echt niet anders kan en zolang de zalf helpt..
Zit niks anders op dan het weer uitzingen op
Lidocaine en paracetamol, helaas.
Maar de zalf maakt de buitenkant "zachter", daardoor gingen ze vorige keer spontaan kapot en toen was het binnen een paar dagen weer pijnloos. Hoop ik nu maar weer op.
pi_156069931
neem aan dat je inmiddels wel nieuwe curanol hebt toch?
pi_156070184
Dat lijkt me een vervelende kwaal Sillie.
Heb het nog nooit gehad gelukkig.

Ik heb heel veel snot :( en keelpijn. Gelukkig komt oma vandaag. *O*
pi_156070198
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 07:32 schreef mignonne het volgende:
neem aan dat je inmiddels wel nieuwe curanol hebt toch?
Ja, die tabletjes zijn er en neem ik ook weer in. Zalf had ik nog wel, maar die helpt niet voldoende nu hoor.

Ik ga een jaarvoorraad van die tabletten bestellen iig, geen stops meer tussendoor :(
pi_156070201
Malteser ik denk dat je lichaam je alvast aan het voorbereiden is want binnenkort als de kleine er is slaap je wss een paar weken prut :P.

Sillie ohja infectiegevaar.. Ook dat nog. Ik duim voor je dat deze ook snel minder pijn gaan doen.

Cassandra alles goed? (Heb ik nou over een update heengelezen van jou verder?).
pi_156070518
Jagar dat is inderdaad niet leuk. :* En volgens mij ga je een nieuw record zetten!

Sillie, ik ben niet bekend met aambeien maar het klinkt verschrikkelijk stom.

Ik ben met Svane. LB: jongetje. O+ L0t en Ela: meisjes. O+

Ik neigde naar meisje. Na het verstoppertje spelen vond ik dat echt een jongensactie. O+ En inmiddels weet ik het niet meer. Het liefst wilde ik een j/m tweeling want dan hoefde ik niet te kiezen. :P

De namen wisten we vorige keer al best vroeg. Eigenlijk alleen maar leuke reacties op gehad. En vooral leuk dat niemand het verwacht had. Nu zijn we er voor een deel uit.
pi_156070527
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:15 schreef hetzusjevan het volgende:
Malteser ik denk dat je lichaam je alvast aan het voorbereiden is want binnenkort als de kleine er is slaap je wss een paar maanden prut :P.

Sillie ohja infectiegevaar.. Ook dat nog. Ik duim voor je dat deze ook snel minder pijn gaan doen.

Cassandra alles goed? (Heb ik nou over een update heengelezen van jou verder?).
fixed 8-)
pi_156070588
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:15 schreef hetzusjevan het volgende:
Malteser ik denk dat je lichaam je alvast aan het voorbereiden is want binnenkort als de kleine er is slaap je wss een paar jaar prut :P.
Fixed ;(
pi_156070636
Jullie zijn lekker bemoedigend weer :') :Z .

Ik krijg gewoon een meteen-doorslaap-baby hoor! *)

*klopt hard af*
pi_156070674
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:12 schreef Svane het volgende:
LB krijgt sowieso een jongen! Ela en lot een meisje. Ik zit al op 1/3 goed maar de rest gaat ook volgen *)
+1 voor deze opsomming. En ik hoop dat voor jou ook snel een complete zwangerschap volgt :*
pi_156070678
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 08:54 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Fixed ;(
Ik dacht precies hetzelfde. Maar ik dacht ik laat ze nog even in de waan. O-)

En sillie. Ik ben echt een slaapkop. Ik hou van slapen. Heel Veel! Als iemand me ooit had verteld dat ik de eerste maanden zo weinig zou slapen had ik dat echt vreselijk gevonden. Maar het viel oprecht mee. Ja er zaten *&^%^%**!weken tussen. Maar over het algemeen was het wel te doen hoor.
pi_156070729
Slaapgebrek voor/door een kindje vond ik ook echt heel anders dan slaapgebrek tijdens zwangerschap.
pi_156070757
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2015 09:04 schreef Kyara het volgende:
Slaapgebrek voor/door een kindje vond ik ook echt heel anders dan slaapgebrek tijdens zwangerschap.
Dit idd, bij slaapgebrek door kind lig je iig niet nutteloos naar t plafond te staren....
S. 2014
J. 2016
pi_156070769
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 07:17 schreef Malteser het volgende:

Hier ook weer een prutnacht. tot 6 uur wakker gelegen... -O- Zo naar de gyn, dan nog maar een paar uur slapen.

@hetzusjevan: Wij hebben een goede band met ze. En ik had ook gedacht dat we daar eigenlijk niets over hoefden te zeggen, dat we zouden waarderen dat we de geboorte van ons kind met hun kunnen elen relatief snel na het gebeurd is. Nu is het toch te laat, want binnen nu en 2 weken zullen we toch een kind hebben...Ik maak me er maar niet meer druk over, maar vind het wel stom.
pi_156070781
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 09:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dit idd, bij slaapgebrek door kind lig je iig niet nutteloos naar t plafond te staren....
En hoef je (over het algemeen) niet 10 x te schommelen om met je dikke buik uit bed te komen :')
pi_156070910
ik had bij de zwangerschap echt van die insomnia aanvallen. Dat je van 1 tot half vijf ofzo wakker was :') ik ging er dan maar gewoon uit. If you can't beat them... :Y)
pi_156070920
Ik vond het juist zwaarder eigenlijk, want toen wilde en kon ik juist wel slapen maar ging het niet vanwege baby en toen ik zwanger was ging ik gewoon even beneden zitten en later weer slapen.
pi_156070943
Vandaag weer een doe-dagje hier *O*
Lief gaat eindelijk de restanten van onze kast wegbrengen die hier al 2 weken in de gang in de weg aan t staan zijn en daarna gaat ie verder werken aan kledingkast 2.0 op zolder. En ik ga het bedje schuren enzo zodat hij dat kan gaan lakken. Hij is de perfectionist van ons twee dus hij wil graag verven. Mij best :P

Vrijdag komt mn vader behangen en wat dingen fixen dus yay O+
pi_156070976
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:16 schreef Dot. het volgende:
Ik vond het juist zwaarder eigenlijk, want toen wilde en kon ik juist wel slapen maar ging het niet vanwege baby en toen ik zwanger was ging ik gewoon even beneden zitten en later weer slapen.
Ja en dat dus ook wel een beetje ja.
Met E. ook heel erg gehad. Dat je wél doodvermoeid bent en wél kan en wil slapen maar dat er een klein persoontje is die je harder nodig heeft op dat moment. Dat hakte er meer in dan 200 x per nacht er uit gaan om te plassen en zulks.

Deze zwangerschap so far geen last van gehad eigenlijk verder. Ik slaap prima en hoef er eigenlijk nooit uit om te plassen. Nu maar hopen dat het geen stilte voor de babystorm is :')
pi_156071280
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:49 schreef Ineffable het volgende:

[..]

fixed 8-)
:7
  maandag 14 september 2015 @ 09:39:21 #204
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156071341
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:16 schreef Dot. het volgende:
Ja, ik vind het ook zwaarder hoor. Nachtvoeding of sussen duurt wel wat langer dan even plassen. En ik deed tijdens m'n verlof voor de bevalling eigenlijk nooit middagdutjes, want ik ben een slechte overdag-slaper, maar dan kon ik wel de hele dag op de bank of in de tuin op een stretcher hangen, zonder iets te hoeven. Als ik nu een slechte nacht heb gehad en moe ben kan ik overdag nauwelijks slapen omdat L overdag weinig slaapt. En een dag 'niets' doen met een baby bij je is anders dan een dag hoogzwanger niets doen... Althans zo beleef ik het. Ik had een makkelijke zwangerschap en geen gemakkelijke baby, maar 't kan natuurlijk ook net andersom zijn. Iedereen hier krijgt sowieso makkelijke baby's en dan kan je steeds lekker slapen en chillen als je baby overdag slaapt (soberso 3 x 3 uur! ^O^ *O* )! :Y)
pi_156071390
@hetzusjevan, daar moest ik even over nadenken. We zien ze niet zo vaak, maar ze gebruikt vooral koosnaampjes. Ik weet eigenlijk niet of ze het nu nog steeds stug volhoudt tegen haar vrienden hoor, of dat dit meer een rare schrik reactie van haar kant was. In de familie weet in ieder geval iedereen nu wel hoe hij echt heet.

Ik heb haar al gezegd dat ze zich weer kan voorbereiden op een 'vreemde' naam, in haar ogen dan.

Het doet me niet zoveel hoor. Ik doe alles op mijn eigen manier en dat vindt zij volgens mij nogal ongemakkelijk Omdat ze zelf super onzeker is. Ze heeft volgens mij ook wekenlang slapeloze nachten gehad omdat ik een thuisbevalling zou doen...
pi_156071401
Jagartrut, toen ik zwanger was van mijn oudste dochter, ging mijn broertje op het eind opeens 4 maanden naar Tjechie.. Ik was daar toen ook verdrietig over, dat ie er niet bij zou zijn als m'n baby dan geboren werd en zo. Maar toen ze was geboren, is hij in de auto gesprongen en x uur later, stond ie aan mijn bed <3
Ik hoop dat jouw schoonouders ook opeens doorhebben hoe graag ze jullie willen zien zodra je baby geboren is en als de wiedeweerga toch naar jullie toekomen :*

Dodoria, wow! Dat is wel heel extreem met de naam! Ze heeft zelf blijkbaar heel veel naam-issues dwars zitten, dat ze dat zo op haar kleinkind en op jullie zo projecteert.. Ontzettend jammer..
Mijn moeders eerste reactie bij de naam was ook dat ze het niet had verwacht en stiekem even moest wennen. Ik vind het vooral jammer dat ze niet even in stilte kon wennen ;) Het blijft me nu toch altijd bij..

Verder heb ik zelf nog nooit slaapgebrek gehad door/in m'n zwangerschap en ook tijdens de kleine baby-periode konden vriendlief en ik elkaar goed opvangen, ondersteunen, helpen, zodat we allebei aan slaap kwamen :) Hij stond bijv. 's ochtends op met baby zodat ik nog een uurtje kon blijven liggen. <3 De nachtvoedingen kwamen voor mijn rekening ;) En ik ging ook overdag gewoon slapen met baby als ik dat nodig had. Maar wij hebben een relaxte positie dat vriendlief ook veel thuis is <3
pi_156071507
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:39 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, ik vind het ook zwaarder hoor. Nachtvoeding of sussen duurt wel wat langer dan even plassen. En ik deed tijdens m'n verlof voor de bevalling eigenlijk nooit middagdutjes, want ik ben een slechte overdag-slaper, maar dan kon ik wel de hele dag op de bank of in de tuin op een stretcher hangen, zonder iets te hoeven. Als ik nu een slechte nacht heb gehad en moe ben kan ik overdag nauwelijks slapen omdat L overdag weinig slaapt. En een dag 'niets' doen met een baby bij je is anders dan een dag hoogzwanger niets doen... Althans zo beleef ik het. Ik had een makkelijke zwangerschap en geen gemakkelijke baby, maar 't kan natuurlijk ook net andersom zijn. Iedereen hier krijgt sowieso makkelijke baby's en dan kan je steeds lekker slapen en chillen als je baby overdag slaapt (soberso 3 x 3 uur! ^O^ *O* )! :Y)
Oh ja, ik ga dit keer ook voor een slaapbaby :Y

Ik heb dat geluk ook idd ela, maar wij wisselden elkaar vaak af, want hij was echt een huilbaby. Dus dan ging ik vaak eerst een paar uur slapen en zat mijn vriend beneden met hem en kwam hij voor de voeding mij wakker maken en ruilden we.

En kijk, ik ben het levende bewijs dat kinderen echt zo leuk zijn dat je dit nog een keer wilt :+
pi_156071528
Dat is idd heel fijn Ela :Y
hier was het vooral pittiger met de tweede vond ik. Sliep 2 eindelijk dan was 1 wakker en kon ik niet gaan liggen. En als 2 wakker was dan sliep 1 bijvoorbeeld waardoor het ook niet heel makkelijk werd om zoiets als even lekker naar buiten ofzo te ondernemen :') :D en dan idd dat als je een doorwaakte nacht hebt gehad je dan wel om 7 uur ofzo weer vol aan de bak kan. Niet erg, maar wel vermoeiend.

Maar goed, nu was E wellicht ook een verhaal apart. Ze huilde 10-14 uur per dag en ik weigerde haar neer te leggen of te laten halen. Ik kon niet de reden wegnemen waarom ze huilde maar zo huilde ze in elk geval niet alleen en was ze wel geborgen, zoiets.

Weet je, het allervermoeiendst vond ik uiteindelijk alle (goedbedoelde) adviezen over laten huilen en weet ik veel wat. Laat mij maar, laat ons maar op onze manier komen we er ook.
pi_156071558
Ik heb zon productief weekend gehad, heerlijk O+ Max zn kamer is zo goed als af, alle zooi is van de overloop af en de vliering op, oh wat een rust en ruimte geeft dat zeg!
Max gaat zo op kamp, en daarna gaan we zijn bed verhuizen naar zn kamer. Dan kunnen we ons storten op babyspul in de slaapkamer *O*
Heb er zon behoefte aan, echt heul erg.
Gisteren ook even alle babykleertjes uitgezocht, alle krijgertjes en spul van Max van vroeger bekeken en gewassen. En ineens heb ik echt extreem veel :') had zelf eigenlijk niks hoeven kopen :X :') whoeps
pi_156071592
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:50 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh ja, ik ga dit keer ook voor een slaapbaby :Y

Ik heb dat geluk ook idd ela, maar wij wisselden elkaar vaak af, want hij was echt een huilbaby. Dus dan ging ik vaak eerst een paar uur slapen en zat mijn vriend beneden met hem en kwam hij voor de voeding mij wakker maken en ruilden we.

En kijk, ik ben het levende bewijs dat kinderen echt zo leuk zijn dat je dit nog een keer wilt :+
haha +1 :+
ook hier kwam er een derde dus ze zijn gewoon heus ook heel leuk O+

mijn oudste was een slaapbaby. Voedingen per 3 of 4 uur, keurig op de klok :') (daar zit je dan met je voedenopverzoek :D ) en ze sliep idd rustig 3x 3 uur en dan een lange ruk s nachts met hooguit 1 voeding tussendoor.

Jongste... different story :') die deed hazenslaapjes. 5 tot 10 minuten max en dan alleen op schoot of in de doek.
Ik hou van allebei net zoveel en vind ze net zo leuk. Maar ik hoop wel net wat meer op een herhaling van oudste haar babytijd zeg maar...
pi_156071623
Verder was het voor mij precies zoals dot en mignonne beschrijven. Die eindeloze moeheid met een baby en dat je gewoon niet de kans krijgt om meer dan 3 uur achter elkaar te slapen, ik vond het echt killing. Ik denk dat ik dat het aller zwaarste vind van het hele kinderencircus.
pi_156071626
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 09:53 schreef pinquit het volgende:
Ik heb zon productief weekend gehad, heerlijk O+ Max zn kamer is zo goed als af, alle zooi is van de overloop af en de vliering op, oh wat een rust en ruimte geeft dat zeg!
Max gaat zo op kamp, en daarna gaan we zijn bed verhuizen naar zn kamer. Dan kunnen we ons storten op babyspul in de slaapkamer *O*
Heb er zon behoefte aan, echt heul erg.
Gisteren ook even alle babykleertjes uitgezocht, alle krijgertjes en spul van Max van vroeger bekeken en gewassen. En ineens heb ik echt extreem veel :') had zelf eigenlijk niks hoeven kopen :X :') whoeps
oooh heerlijk! O+

ik heb er ook zo'n behoefte aan nu. Nestelen enzo. Plekjes inrichten en aankleden O+
pi_156072282
Mja slapen.. Ik slaap nu ook al amper. Zelfs op "goede" nachten lig ik ineens wakker tussen 2 en 5. Als het weekend is sta ik tussendoor op, maar nu ik nog werk blijf ik maar liggen, maar ik word gek van naar 't plafond staren. Kan me voorstellen dat ik dan liever op ben om met de baby in de weer te zijn.

Maarja, we gaan het zien en meemaken. Ik heb gelukkig wel lang vrij na de bevalling (als ik door kan werken tot 36 weken heb ik 15 weken na de bevalling). Tegen die tijd hebben we hopelijk wel weer wat nachtrust.

Mijn vriend heeft trouwens ineens de kriebels. Gisteren zat 'ie ineens babyboeken te lezen "want ik weet nog niks en de baby komt al bijna! :o ".
Er moest ook meteen een weeentimer op zijn telefoon :D, er liggen van die matjes klaar in onze auto's ( :') ) voor mogelijke vruchtwater lekkages en het bed gaat komend weekend al omhoog "want dan is dat maar gedaan".

Mannen met nesteldrang, kan dat ook? :')
pi_156072294
Ja, ik heb wel tot ruim 2 jaar nooit langer dan 4 uren achter elkaar geslapen. Maar ik was daar dus wel erg aan gewend geraakt, dat was gewoon een nieuw slaapritme geworden.
En het 's nachts afwisselen herken ik ook, dat hebben wij ook gehad. Of 's nachts wandelen met baby in de draagdoek zodat zij in ieder geval lekker kon slapen ;) maar er was voor ons altijd ruimte om het in te halen. Ben benieuwd hoe dat inderdaad bij een tweede gaat.

Nu heeft mijn oudste wel heel duidelijk een eigen ritme. Ze drinkt ook nog wel 's nachts, maar dan is het nu pas rond 6-7 uur.
pi_156072366
haha ja idd dat. Alles voor je kind.
Ik doe het best prima op meerdere korte slaapjes. 3 of 4 uur en dat keer twee ofzo is echt prima voor mij. Zo'n lange ruk slaap en dan lang wakker overdag is minder mijn ding.

Qua baby hoop ik het nu niet zozeer voor mezelf, hoewel dat het wel makkelijker zou maken. Maar vooral ook voor t kind zelf. E. heeft zoveel last en pijn gehad, ze was echt ziek. Mn hart breekt gewoon nog als ik er weer aan denk. Ik hoop dat het deze baby bespaard blijft.
pi_156072420
Kan ik me heel goed voorstellen en ik hoop dat heel erg mee :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156072424
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 10:36 schreef mignonne het volgende:
haha ja idd dat. Alles voor je kind.
Ik doe het best prima op meerdere korte slaapjes. 3 of 4 uur en dat keer twee ofzo is echt prima voor mij. Zo'n lange ruk slaap en dan lang wakker overdag is minder mijn ding.

Qua baby hoop ik het nu niet zozeer voor mezelf, hoewel dat het wel makkelijker zou maken. Maar vooral ook voor t kind zelf. E. heeft zoveel last en pijn gehad, ze was echt ziek. Mn hart breekt gewoon nog als ik er weer aan denk. Ik hoop dat het deze baby bespaard blijft.
Zij had een voedselintolerantie toch waardoor ze zo ziek was? Misschien is het een geruststellend idee dat je dat nu eerder door zou hebben bij de kleine op komst?
  maandag 14 september 2015 @ 10:43:44 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156072511
Dat lijkt mij ook echt heel vreselijk Mignonne.

Oh en ik vond t verschil tussen 2 uur slaap (de eerste week oid) en 3 uur slaap echt een wereld van verschil! Op een paar slaapjes van 3 uur functioneer ik ook wel :Y
  maandag 14 september 2015 @ 10:44:58 #219
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156072534
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:39 schreef elamanilo het volgende:
Kan ik me heel goed voorstellen en ik hoop dat heel erg mee :*

SPOILER
Lieverd dat zal niemand ooit denken :* Echt niet. Die liefde spat er zo vanaf!
pi_156072535
Haha sillie, lief he die mannen met nesteldrang/baby-alertheid? Mijne wilde ineens allerlei telefoonnummers van mensen die regelmatig bij mij in de buurt zijn (klasgenoten etc) zodat hij hen kan bellen als hij zich zorgen maakt en mij niet te pakken krijgt O+ En ik kreeg een enorme lijst nummers, bij wijze van spreken zelfs van de supermarkt, zodat ik hem kan bellen als hij niet opneemt O+

Maar! Zo komen we wel ergens :) Gisteren hebben we het ontwerpen van het geboortekaartje afgerond. Ik kan dan de laatste stempels gaan maken, zodat ik binnenkort kan beginnen :) Ook het bevalplan geschreven en beslissingen genomen m.b.t. spaarrekeningen etcetera.

Pinq en mignonne, die productieve dag van jullie klinkt heerlijk <3 Lekker je nestje in orde maken en mooi maken voor de baby O+ Merk bij mezelf dat dingen die nog 'moeten' echt onrust kunnen geven! Dingen die al langer staan die dan per se NU MOETEN! WANT STRAKS IS DE BABY ER!!
pi_156072577
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 10:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Lieverd dat zal niemand ooit denken :* Echt niet. Die liefde spat er zo vanaf!
SPOILER
pi_156072686
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 10:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zij had een voedselintolerantie toch waardoor ze zo ziek was? Misschien is het een geruststellend idee dat je dat nu eerder door zou hebben bij de kleine op komst?
Klopt. Dat heeft ze nog steeds ook en t blijft, coeliakie.
Natuurlijk heb je dat eerder in de gaten. Maar dan nog. Het is denk ik meer wat Ela omschrijft ook, de ervaring die die indruk achter heeft gelaten.

Ela :* voor wat het waard is... Zulke gevoelens zijn normaal, echt. Ook bij mensen bij wie het vlekkeloos verloopt allemaal.
pi_156072743
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:45 schreef Bloesem. het volgende:
Haha sillie, lief he die mannen met nesteldrang/baby-alertheid? Mijne wilde ineens allerlei telefoonnummers van mensen die regelmatig bij mij in de buurt zijn (klasgenoten etc) zodat hij hen kan bellen als hij zich zorgen maakt en mij niet te pakken krijgt O+ En ik kreeg een enorme lijst nummers, bij wijze van spreken zelfs van de supermarkt, zodat ik hem kan bellen als hij niet opneemt O+

Maar! Zo komen we wel ergens :) Gisteren hebben we het ontwerpen van het geboortekaartje afgerond. Ik kan dan de laatste stempels gaan maken, zodat ik binnenkort kan beginnen :) Ook het bevalplan geschreven en beslissingen genomen m.b.t. spaarrekeningen etcetera.

Pinq en mignonne, die productieve dag van jullie klinkt heerlijk <3 Lekker je nestje in orde maken en mooi maken voor de baby O+ Merk bij mezelf dat dingen die nog 'moeten' echt onrust kunnen geven! Dingen die al langer staan die dan per se NU MOETEN! WANT STRAKS IS DE BABY ER!!
Hahaha ja nou zo'n momentje had B. dus een paar dagen terug. Hij zei van ah joh. Nog ruim 7 weken hebben we. Ehm... ja lief, dan ben ik 40 weken ja. Maar als je baby bij 36 weken geboren wordt en hij doet t allemaal goed dan krijg je em gewoon mee naar huis na een dag of wat. Succes dr mee. :') en das over 3 weken al. Toen viel t kwartje wel dat het toch wel handig was om eea wat meer af te hebben enzo.
Nu straks alleen t geboortekaartje nog pfff...
pi_156072931
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:47 schreef elamanilo het volgende:

[..]

SPOILER
Bij mij gloeit die liefde ook van m'n scherm! Je komt op me over als een persoon die handelt vanuit haar hart en dat is imo altijd goed. Maar kan me het gevoel zo voorstellen (zeker vanuit de wankelheid van een depressie, waarin alle eigen basis mist) en daar gaat geen enkele bevestiging van een ander tegen helpen. Daarom gewoon een :*

Mignonne, haha die vallende kwartjes <3 Ik heb 't idee dat mijn lief zich ook niet realiseert dat ik me al 25-30 weken voorbereid en dat hij nu pas iets praktisch gaat voelen. Mijn lief zit tegenwoordig ineens heel vaak te googlen op allerlei zwangerschapszaken en stelt dan vragen als: "maar hebben we dan wel genoeg hydrofielluiers?" Daarna volgde van mij: "ja hoor lieve, dozen vol." Waarop hij vroeg: "Wat zijn dat eigenlijk, hydrofielluiers?" Haha oh ja, of laatst, toen we van een nichtje een badje en wasbakje mochten lenen. Hij vroeg wat het wasbakje was, ik zei: "oh dat is de voederbak", waarop mijn lief: :? "Maar hoe werkt dat dan? Ze kunnen toch hun hoofdje nog niet zo hoog optillen in het begin?" _O- eitje.

O+ Mijn man O+

Succes met je kaartje. Daar gaat vast ook plots een kwartje vallen :Y OH EN: JEETJE mignonne!! Zeven weken!! Wat ga je ineens hard ga ik ook zo hard hou op :o O+
pi_156073094
Ach Mignonne ja, dat machteloze gevoel als zo'n kleintje pijn heeft en je er niets aan kan doen. Dat je dan alles wil doen om ze zich iets beter te laten voelen. Dat ze er niet alleen voor staan zeg maar. Dat doet echt pijn in je hart...
pi_156073115
Joycie, wat fijn dat je naar huis mocht en dat ze zo goed groeit! Heel fijn!

Dit weekend was neefje van 2,5 hier. Hij is heel erg bezig met de baby en het is zo grappig wat voor momentjes dat oplevert.

Dan zeg je tegen hem: we gaan zo weg, trek je je schoenen aan? Weet je wat we dan gaan doen?
Krijg je als antwoord: "Baby halen!" Hij spreekt baby trouwens uit als Bibi :D
pi_156073169
Sillie wat schattig die mannelijke nesteldrang! Dan begint het toch wat echte te worden voor hem zeker?
pi_156073175
Bloesem, je man :D gnorf. Die van mij dacht dat één pak maat 1 luiers wel genoeg was voor de eerste maand. "Hoeveel poepen die kleintjes nou helemaal". Maar hij leerde snel ;) .

Ik ben er nog niet over uit wat ik nou deze week moet doen. Weer gaan werken want anders is er weer zoveel lesuitval dat ik mezelf er ook weer mee heb :{ . Of thuisblijven en uitrusten. Zelfs m'n vader zei het laatste, en die bemoeit zich nooit met dat soort dingen. Hij was gisteren van me geschrokken zei hij, en hij belde er apart even voor op om dat te zeggen. Wel lief O+ zo'n papa.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2015 11:17:09 ]
  maandag 14 september 2015 @ 11:22:37 #229
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156073309
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 11:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Bloesem, je man :D gnorf. Die van mij dacht dat één pak maat 1 luiers wel genoeg was voor de eerste maand. "Hoeveel poepen die kleintjes nou helemaal". Maar hij leerde snel ;) .

Ik ben er nog niet over uit wat ik nou deze week moet doen. Weer gaan werken want anders is er weer zoveel lesuitval dat ik mezelf er ook weer mee heb :{ . Of thuisblijven en uitrusten. Zelfs m'n vader zei het laatste, en die bemoeit zich nooit met dat soort dingen. Hij was gisteren van me geschrokken zei hij, en hij belde er apart even voor op om dat te zeggen. Wel lief O+ zo'n papa.
Wat zou je een vriendin adviseren?

Volg dat advies op ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156073316
Thuisblijven razz :Y Neem nu gewoon even de tijd om jezelf te herpakken, want je hebt jezelf er harder mee als je doordendert en er lichamelijk en geestelijk aan onderdoor gaat. Hoe gaat het met de ziekenboeg thuis?

Mijn vriend wil graag helemaal klaar zijn met allerlei kleine rotklussen voor december. Ik ben benieuwd ^O^
pi_156073427
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 11:22 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Wat zou je een vriendin adviseren?

Volg dat advies op ;) .
Dit is een goeie zeg :)

Razz, ik snap je dilemma, maar ben je niet bang dat je verder naar beneden stort als je nu weer gaat werken?
pi_156073520
De ziekenboeg is mwah, man op bed met koorts, ik hou kleine beetjes binnen. A is een vrolijk snotfonteintje. Het gaat.

Ja Away, daar heb je wel een punt :') tegen ieder ander zou ik roepen dat ze thuis moeten blijven. Alleen als het over jezelf gaat is dat wat lastiger. Maar helder. Ik ga straks m'n teamleider maar eens bellen.
pi_156073611
pfrt, besef me nu pas hoe naar dat er staat 'verder naar beneden stort', ik bedoelde het niet echt zo :{
pi_156073626
Dit weer en verlof O+
Dit weer en verlof en dreumes ;(
pi_156073657
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:35 schreef pinquit het volgende:
pfrt, besef me nu pas hoe naar dat er staat 'verder naar beneden stort', ik bedoelde het niet echt zo :{
:D Ik snapte de bedoeling hoor ;) no prob.
pi_156073679
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 10:47 schreef elamanilo het volgende:

[..]

SPOILER
Herkenbaar. Ik vraag me dit ook bijna elke dag af. Verdient ze niet meer :*

Maar alles wat ik lees wat jij doet voor jouw meisje. Meer kan je niet geven. En je liefde voor haar gaat niet minder worden als je tweede pluisje geboren wordt. Je bent een superlieve mama. En je beide kindjes komen in zo'n warm nestje. Daar twijfel ik niet aan. :*
pi_156073687
Sterkte Razz! Als je nu nog een weekje thuisblijft, ben je volgende week veel meer waard. Maar zo ver ben je inmiddels zelf ook wel ;)
pi_156073886
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:16 schreef dodoria het volgende:
Sillie wat schattig die mannelijke nesteldrang! Dan begint het toch wat echte te worden voor hem zeker?
Ik denk het.
Nahjah, bij de partnerles van de yoga kwam hij al tot de conclusie dat alle vaders-in-spe het spannend vinden. Dat hielp 'm al z'n kop uit 't zand te halen.
Nu zat 'ie gisteren "ja maar ze zeiden toen bij yoga dat wij een team moeten zijn bij de bevalling maar ik ben een slecht teamlid als ik geen idee heb wat te doen!" _O-

En ohja, de hydrofielluiers. Vriend had een uitzetlijst (een andere dan ik gebruikte). Op de mijne stonden "10 hydrofielluiers", op die van vriend 20 :') . Nu heb ik er 15 in huis en bijkopen kan altijd, maar gisteren dus "nee! Hier staat 20 dus er moeten er nog bij!" * ok schat, ik zal nog wel een pak meenemen dan* "ehm. Wat is eigenlijk een hydrofielluier? We gaan toch wel gewoon pampers gebruiken ook?" :D
Oh. En op zijn lijst stond ook haarlotion voor de baby. Dus ik reageerde met "eh, misschien heeft de baby wel geen haar.."
Zegt vriend bloedserieus: *ja! Maar zonder haarlotion gaat dat ook niet groeien he!*
_O-
pi_156074001
Sillie :D :'( :D ! Heerlijk, die verhalen. Ik zou zeggen: liever 20 dan 15 hydrofielen want die dingen gingen er hier altijd rap doorheen. En haarlotion heb ik nog nooit gebruikt bij A :? Is dat om het te stylen ofzo?
pi_156074034
:D whahaha hilarisch om je man zo te horen doen Sil :D

Die van mij is vanaf het begin af aan al heel erg van het alles samen enzulks. Hij is er zoéen die het gruwelijk vindt dat mannen niet zwanger kunnen zijn, of op zn minst iets kunnen voelen van wat de zwangere vrouw voelt.
Hij heeft denk ik nog maar 2 vk-controles gemist en wil het liefst helemaal op de hoogte zijn van elk detail.

Mijn moeder heeft hem al een paar keer subtiel en minder subtiel willen waarschuwen voor de mogelijkheid dat ik tijdens de bevalling geen gedoe of hulp wil en dat ie daar echt niet verdrietig om moet worden of afgewezen moet voelen :') Ze kent me langer dan vandaag en was bij de bevalling van Max :P
Het zou goed kunnen inderdaad, maar ik denk dat het goedkomt :)
pi_156074137
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 11:38 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik vraag me dit ook bijna elke dag af. Verdient ze niet meer
Ik ook hoor, ik ben nou eenmaal niet zo'n moeder die 24 uur per dag naar haar kind wil kijken, ik ben blij als ze slaapt zodat ik wat voor mezelf kan doen. En als zs huilt geef ik haar aan mn man, die is veel geduldiger met haar troosten.
pi_156074203
En slapen... Ik functioneer prima op korte slaapjes, als ik in totaal maar 7 of meer uur slaap. Overdag slapen lukt me echt niet, maar 's nachts halen we de 7 uur meestal wel.
Mijn man vindt het juist erg moeilijk om onderbroken te worden tijdens het slapen, laatst was hij de hele dag brak, hoewel hij 10 uur geslapen had maar tijdens een diepe slaap een keer was wakker gemaakt.
pi_156074264
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 11:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Sillie :D :'( :D ! Heerlijk, die verhalen. Ik zou zeggen: liever 20 dan 15 hydrofielen want die dingen gingen er hier altijd rap doorheen. En haarlotion heb ik nog nooit gebruikt bij A :? Is dat om het te stylen ofzo?
Volgens mij is het om de haartjes naar Zwitsal te laten ruiken (want dat ruiken baby's natuurlijk nooit genoeg :') ) en ze zacht te maken. Ik zie er de meerwaarde niet zo van. Maar ik zal het wel in huis halen, anders gaan meneers hormonen wel op hol vrees ik :P.
Hydrofielen; mja, ik haal nog wel een pak bij. Ik kan me alleen niet goed voorstellen hoeveel van die dingen je nu echt gebruikt; 15 lijkt al zoveel voor 1 baby!
Hier kom ik ongetwijfeld later nog wel op terug.. :')

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 11:54 schreef pinquit het volgende:
:D whahaha hilarisch om je man zo te horen doen Sil :D

Die van mij is vanaf het begin af aan al heel erg van het alles samen enzulks. Hij is er zoéen die het gruwelijk vindt dat mannen niet zwanger kunnen zijn, of op zn minst iets kunnen voelen van wat de zwangere vrouw voelt.
Hij heeft denk ik nog maar 2 vk-controles gemist en wil het liefst helemaal op de hoogte zijn van elk detail.

Mijn moeder heeft hem al een paar keer subtiel en minder subtiel willen waarschuwen voor de mogelijkheid dat ik tijdens de bevalling geen gedoe of hulp wil en dat ie daar echt niet verdrietig om moet worden of afgewezen moet voelen :') Ze kent me langer dan vandaag en was bij de bevalling van Max :P
Het zou goed kunnen inderdaad, maar ik denk dat het goedkomt :)
Ik wissel af tussen in een deuk liggen als 'ie zo bezig is en wegsmelten O+ .
Jouw man klinkt ook O+ .
Ik vind dat ook wel lastig. Voor hetzelfde geld wil ik bij de bevalling zoveel mogelijk mijn ding doen en heb ik vriend gewoon nodig om er te "zijn", niet om actief iets te doen. Maar hij wil nu dus weten wat ie sowieso actief kan doen.. ja geen idee.. Hopelijk pakt hij het dan maar op om in de gaten te houden wat de artsen willen en doen, dan kan ik me focussen op mezelf.
pi_156074301
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:04 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik wissel af tussen in een deuk liggen als 'ie zo bezig is en wegsmelten O+ .
Jouw man klinkt ook O+ .
Ik vind dat ook wel lastig. Voor hetzelfde geld wil ik bij de bevalling zoveel mogelijk mijn ding doen en heb ik vriend gewoon nodig om er te "zijn", niet om actief iets te doen. Maar hij wil nu dus weten wat ie sowieso actief kan doen.. ja geen idee.. Hopelijk pakt hij het dan maar op om in de gaten te houden wat de artsen willen en doen, dan kan ik me focussen op mezelf.
Dat heb ik ook al gezegd idd; als je uit mij niks kan krijgen kan je vast wel iets doen voor de vk of de kraamhulp :) Het is gewoon zoiets wat je niet kan voorspellen, lijkt me echt gruwelijk lastig voor die mannen ook :o
pi_156074486
Mijn man zegt altijd: het enige wat je bij een bevalling kan doen is er zijn. En zorgen dat je altijd een armlengte afstand hebt :P Daar is het veilig.
pi_156074555
Nou, volgens mij kan die van mij aan de slag met onderrrugmassages :9

Ik ben ineens weer in twijfel over het geboortekaartje :') :{
pi_156074569
komtie hoor: Ik vind m ineens niet herfstig genoeg

:') :') ;(
pi_156074868
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:19 schreef pinquit het volgende:

Die van mij is zelfs heel zomers! :D En dat voor een herfstbaby.

Voor de mensen die de Kruidvat-pamper aanbieding willen halen: Ik heb de Pampers sensitive new born (witte pak) luiers net gehaald, maar dan doet enkel maat 1 mee in de aanbieding. Maat 2 is zonder korting.
Als je de gewone pampers new born pakt is maat 2 weer wel inbegrepen.
Oh, en voor die gratis mamatas: vraag het personeel gewoon je spullen te pakken, anders zoek je je rot in de winkel :')
pi_156074981
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:19 schreef pinquit het volgende:

haha ook de reden waarom ik de mijne steeds uitstel :') en liefst wil ik 3 kindjes er op en net als bij E. een belle&boo kaartje. Maar hmpf.
pi_156075086
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 12:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

haha ook de reden waarom ik de mijne steeds uitstel :') en liefst wil ik 3 kindjes er op en net als bij E. een belle&boo kaartje. Maar hmpf.
:D suf he. En ik was echt verliefd op 't plaatje wat ik nu heb. Dacht nog wel dat ik helemaal niet zo'n last had van die hormonsterbuien :') stiekem gewoon wel dus

Jij weet wel heel goed wat je wil, dat is al heel fijn iig. Er zijn alleen niet zoveel jongetjes belle&boo afbeeldingen :S Of heb k nog nooit goed gekeken? drie kindjes op 1 kaart is groterer uitdaging geloof ik :+
pi_156075102
Bij E. had je meisje in de boom toch?
pi_156075227

O+ aaaahh wat een tof spul zeg <3
pi_156075488
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:48 schreef pinquit het volgende:
Bij E. had je meisje in de boom toch?
Ja klopt. Dit was hem

Ik was (en ben) er echt heel blij mee. Bij A. hadden we ook een heel duidelijk beeld van wat we wilden, roze kersenbloesem enzo. Maar nu pfft. Ik weet wel wat ik wil maar de 3 kinders op 1 kaart is gewoon lastig binnen een stijl die ik mooi vind. En alleen een jongetje kan ook wel, maar dan wil ik wel een beetje wat herfstigs en het meeste is me te zomers of te winters.

-edit-
achteraf klopt er niks van het haar :D maar wist ik veel dat ik ook blond kon :+
pi_156075508
Als mini nou een beetje handig mikt kunnen we er misschien een Halloween kaartje van maken :+
pi_156075709
Verlof dus tijd om wat bij te lezen *O*

Sicilia respect om nog even bij je schoonouders te zitten, lijkt me vre-se-lijk. Gelukkig is het niet héél lang.

Malteser waarom bang voor de reacties op jullie namen? Toch lekker doen wat goed voelt voor jullie? O+

Estrys hier hoop ik ook steeds dat niemand onze naam heeft. Gelukkig komt hij niet héél veel voor. Neef en nicht van mijn man verwachten een zoontje, zij is een maand later uitgerekend maar vorige keer ook wegens hoge bloeddruk eerder ingeleid. Ik heb nog heel lang gedacht, als ik overtijd ga, zal het er om hangen. En dan hoop ik echt dat zij een andere naam hebben (neef en man hebben zelfde achternaam). Maar de kans dat ik overtijd ga is heel minimaal inmiddels :')

Mijn schoonzusje is trouwens goudeerlijk met haar mening over namen. Ben benieuwd wat ze er van vindt. Maar wij zijn er blij mee en de rest zal ons aan ons r**t roesten :P

Wat bijzonder Bloesem. dat jullie zo blanco in de naam staan. Dat lijkt me echt heel moeilijk!
Ben wel heeel nieuwsgierig naar wat het uiteindelijk wordt!

Razz, voel je je inmiddels al wat beter? Ooh lees nu wat verder, lekker voor je zelf kiezen, ziek naar t werk help je je zelf en pluis 2.0 niet mee :*

Leuk, update van Joycie O+ Wat fijn dat ze mee naar huis is! Lijkt me inderdaad ook echt heel erg spannend, zo lang in t ziekenhuis, dan weer alleen thuis en baby in t ziekenhuis, en dan samen thuis. En dan zo snel al (?) zonder man, lijkt me ook erg spannend, maar ik denk dat je er vanzelf inrolt O+. Ze is thuis, wat fijn O+ *O* *Edit, zie dat t nu al morgen is, hoe gaat t?

Jagar dat is helemaal bagger zeg.. Hopelijk draait je schoonfamilie nog bij. Klinkt misschien nog erg abstract, de geboorte, maar wie weet als de kleine er is? (Mijn ouders beseften t ook niet, ik heb ze gevraagd of ze in de weekenden standby willen staan om de hond op te vangen, waarop mijn vader zei, ja áls we thuis zijn. Dus ik zeg zo, als ik je bel dat je kleinzoon eraan komt, laat je dan niet direct alles vallen om naar huis te gaan? Ehm ja eigenlijk wel. Had ie zich zelf nog niet gerealiseerd)

Sillie fijn dat je e.e.a. door hebt kunnen spreken, biedt zeker wel wat rust?

Dodoria wat een actie van je schoonmoeder. Vind ik ook behoorlijk wat 'lef' hebben, een volstrekt andere naam doorbrieven aan familieleden..

Sara, ik stem ook voor Dj'aylaneaux!

Doorslaapbaby's, waar bestel je die? Vrees dat ik te laat ben.. Al is ie snachts, als ik zelf wakker lig, aardig stil O+

Mignonne, fijn he als je eindelijk aan de slag kan. Zag foto's in t andere topic, lief kleurtje O+ Jij hebt echt een gave om van heel weinig heel veel te maken, ben heel benieuwd hoe de rest van de kamer eruit gaat zien!

Pinq doe je ook updatefoto's plaatsen? Hopelijk heeft Max het naar zijn zin op kamp.

Mijn man heeft totaal geen nesteldrang, die is echt zo onwijs nuchter! T komt zoals t komt. Hij is heel druk op zijn werk, nu met t ziekenhuis gedoe erbij ook druk, in de weekenden klussen, die heeft niet eens tijd om na te denken..

Jantina wat lief van dat neefje O+ *smelt*

Zag mijn naam een paar keer voorbij komen, lief O+
Nou update. Gisteren mijn ouders opgehaald van t station, die kwamen terug van 3 weken Afrika. Heel kort, daarna naar t ziekenhuis voor een CTG. In de auto kreeg ik t benauwd, had t gevoel alsof t 25+ graden was. CTG vond ik er mooi uitzien, bleek achteraf iets te stabiel, maar vlak voor ze er iets mee wilden begon mini te dansen, dus weer goedgekeurd voor 24 uur. Eerste keer temperatuur opmeten bleek ik koorts te hebben, dus er kwam iemand met een hele uitleg, over bloedprikken, urine inleveren, ik zag de bui alweer hangen. Maar rectale temperatuur was licht verhoogd maar geen koorts, dus we mochten naar huis. Vanmiddag een nieuwe CTG, en uitgebreide echo. Dan krijgen we een plan van aanpak voor de komende week.
Ik hoop heeel erg dat ze zeggen, mevrouw, vrijdag lag de baby er niet goed voor, daardoor hebben we een meetfout gemaakt. Alles is dikke prima!
Maar mijn man zegt dat ik daar maar niet van uit moet gaan.

Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Maar ze bekijken het (logisch) week voor week. Alleen word ik daar zo onzeker van.. En mijn man heeft alleen in de weekenden tijd om te klussen, hij moet van mij hulp regelen voor komend weekend, dat ze met 2 of 3 man de electra aanleggen, plinten plaatsen, en de meubels over verhuizen. Want dan heb ik dáár geen stress over. Maar die nuchtere Achterhoeker zegt alleen maar, komt wel goed schatje. En ik ben op deze momenten zo irrationeel als de pest :')

Gisterenmiddag nog een paar uur geslapen, toen was ik beter te pas. En daarna bij mijn ouders gegeten. We kregen geen souvenirtjes wat alles wat ze hebben gekocht is voor de baby, en dat mogen we pas na de geboorte zien. Wel lief.
Gisteren nog wel bijna mijn moeders hoofd eraf gebeten, dat is zo'n ontieglijke betweter. Ze studeert iets met voeding (epigenetica ofzo) en toen ze hoorde van het ziekenhuis traject zij ze, ja je placenta werkt niet goed omdat je niet je hele zwangerschap vitamines hebt geslikt, ik heb je nog gewaarschuwd, maar nu is het te laat. Ik heb echt gezwegen en tot 100 geteld, in de hoop dat ze de discussie zelf zou beeindigen. Mij een beetje de schuld geven van t feit dat de laatste weken niet vlekkeloos lopen ;( (En stiekem heb ik ook t zelfde gedacht, dat ik iets fout doe, ik hoop dat mini t in ieder geval nog tot week 37 fijn heeft bij me)
pi_156075752
Pinq, muts. Niet herfstig genoeg :D

Wij hebben aan de achterzijde van het kaartje (want enkel)!drie silhouetten van kindjes. Waarvan het meisje voor ons bijna onmiskenbaar J is. Terwijl het gewoon een standaard meisje is :') proef was leuk, nog wat kleine aanpassingen doen met centreren teksten en zo. Maar dan laat ik hem zo.
pi_156075869
Ik heb ook een onwijs leuk herfstkaartje gevonden O+
Man wilde een fotokaartje, iets wat nu erg in is, maar ik wil nu toch wel een alternatief, omdat ik niet weet of we de bevalling kunnen laten fotograferen als hij inderdaad vroeger gehaald wordt. Dat herfstkaartje is er een van een seizoenen serie dus leuk voor de tweede. En ik heb mijn droomkaartje als alternatief, lekker ouderwets, potloodtekening, dat wil ik al vanaf t begin O+ Maar dat krijg ik er niet doorheen. Misschien toch maar eens de hormonale kaart spelen :+
pi_156075953
Cassandra, wat lomp van je moeder. Als je door geen vitamines slikken in je zwangerschap je kindje iets zou aandoen dan zouden ze wel verplicht zijn voor iedereen toch :? En van je moeder verwacht je een hart onder de riem en geen steek. Hopelijk maken ze het goed met de babysouvenirs ;)
pi_156076166
Dan zou ik al drie keer het medische traject in hebben gemoeten dan. Ik ben zo slecht in vitaminen/ medicijnen slikken. Ik denk er nooit aan.
pi_156076230
Ik moest lachen om het woord 'mamatas' wat een raar woord. :D

Het lijkt mij vreselijk om de man te zijn bij de bevalling. Of althans mijn man.

Wat onaardig van je moeder Cassandra. Maar het is sowieso een pittige, toch? Wat ik uit je verhalen begreep. Ene oor in en andere uit. :*
pi_156076283
Ik denk dat ik op sommige momenten toch liever de man zou willen zijn tijdens de bevalling :+
pi_156076325
Mijn moeder is een geval apart ja :Y Zo doe ik t ook meestal, laat haar raak kletsen, en dat negeer ik vervolgens. Maar soms heb ik even tot 100 tellen wel nodig.
pi_156076499
Ik heb al een tijdje gruwelijk jeukende voeten en handen (bovenop, niet palmen/zolen). Het komt en het gaat, krabben maakt het erger :X dan ziet het er ook meteen netelroos-ish uit. Vlekjes en dikkig dus na krabben en wrijven.
Het lijkt samen te komen met vocht, waarbij ik dus ook stomme gewrichtspijnen krijg in voeten en handen :') ik vind het zon raar iets, iemand enig idee wat dit is?
pi_156076540
Tis geen galstuwing, daar ben k al op getest
pi_156076955
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:32 schreef pinquit het volgende:
Ik heb al een tijdje gruwelijk jeukende voeten en handen (bovenop, niet palmen/zolen). Het komt en het gaat, krabben maakt het erger :X dan ziet het er ook meteen netelroos-ish uit. Vlekjes en dikkig dus na krabben en wrijven.
Het lijkt samen te komen met vocht, waarbij ik dus ook stomme gewrichtspijnen krijg in voeten en handen :') ik vind het zon raar iets, iemand enig idee wat dit is?
Zou goed door t vocht kunnen komen hoor. Net zoals striae enorm kan jeuken zeg maar. Als de huid onderhuids aan het werken en rekken is kun je daar jeuk van krijgen. Vervelend wel want smeren zal weinig uitmaken denk ik zo.
pi_156077071
Oef je moeder Cassandra :{
Wat jij nu meemaakt is toeval en stomme pech en daar kun jij zelf echt helemaal niets aan doen. :*

Overigens durf ik te stellen dat de meeste zwangeren heul geen vitamines slikken, behoudens in t eerste trimester, of dat ze dat iig niet trouw doen. En dat bij zeker de helft van alle vrouwen de voedingsstatus ook niet optimaal is (moi included).
Die 2 ons groenten en 2 stuks fruit en gebalanceerd qua vetten/koolhydraten en eiwitten enz redden de meesten van ons nie hoor.
  maandag 14 september 2015 @ 13:58:17 #267
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156077267
Ik had mazzel, ik had een buurjongen die mij elke ochtend bakje met fruit, zoals: walnoten, 5 stuks cherrytomaatjes, een gesneden perziken en nectarine, aardbeien, een gesneden kiwi, stukjes mango, een gepelde mandarijn, stukjes peen, zwarte druiven, ongezouten pijnboompitten en zonnepitten bracht. Ook kocht hij elke week voor mij een kuipje hüttenkäse, fetakaas, broccoli en enkele flesjes Floradix. De floradix moest ik wel eerst met mijn arts overleggen.
pi_156077288
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn moeder is een geval apart ja :Y Zo doe ik t ook meestal, laat haar raak kletsen, en dat negeer ik vervolgens. Maar soms heb ik even tot 100 tellen wel nodig.
Ik vind het knap dat je dat lukt! Maar wat hierboven al gezegd wordt: 't is gewoon pech dat jij dit hebt. Daar hadden vitamines weinig in uitgemaakt hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:25 schreef Limone het volgende:
Ik moest lachen om het woord 'mamatas' wat een raar woord. :D

Misschien heb ik het ook wel zelf verzonnen :D Volgens mij heet het officieel "je mama en kind voordeeltas" ofzo. Veel boeiends zit er in ieder geval niet in, een pak kruidvat new born luiertjes, een fles baby badschuim en een bijtring. Maarja, 't is gratis! Dus who cares :D
pi_156077306
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 13:58 schreef Mariposas het volgende:
Ik had mazzel, ik had een buurjongen die mij elke ochtend bakje met fruit, zoals: walnoten, 5 stuks cherrytomaatjes, een gesneden perziken en nectarine, aardbeien, een gesneden kiwi, stukjes mango, een gepelde mandarijn, stukjes peen, zwarte druiven, ongezouten pijnboompitten en zonnepitten bracht. Ook kocht hij elke week voor mij een kuipje hüttenkäse, fetakaas, broccoli en enkele flesjes Floradix. De floradix moest ik wel eerst met mijn arts overleggen.
Oke. Ik moet nu aan mijn collega's gaan uitleggen waarom ik ineens in een deuk achter mijn laptop zit. o|O _O-
pi_156077308
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:51 schreef mignonne het volgende:
Oef je moeder Cassandra :{
Wat jij nu meemaakt is toeval en stomme pech en daar kun jij zelf echt helemaal niets aan doen. :*

Overigens durf ik te stellen dat de meeste zwangeren heul geen vitamines slikken, behoudens in t eerste trimester, of dat ze dat iig niet trouw doen. En dat bij zeker de helft van alle vrouwen de voedingsstatus ook niet optimaal is (moi included).
Die 2 ons groenten en 2 stuks fruit en gebalanceerd qua vetten/koolhydraten en eiwitten enz redden de meesten van ons nie hoor.
Ook niet gek als je 't eerste trimester alleen maar whoppers lust of alleen maar braakt! Nu in 't derde trimester toevallig veel zin in fruit, maar valt verder geen peil op te trekken.

Cassandra, jou kan niets verweten worden hoor! Wat vervelend dat je moeder zo reageert. Zelfs al zou het jouw eigen schuld zijn, wat draagt 't bij aan de situatie om dat zo te benoemen? Je doet 't goed :* & verlof *O*

Mignonne, andere vitaminevraag: wordt vitamine K eigenlijk standaard (direct) na elke bevalling gegeven?
pi_156077368
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 13:58 schreef Mariposas het volgende:
_O- _O-

Cassandra, wat stom van je moeder zeg!

Hier zijn we weer goedgekeurd bij de gyn. CTG prima, urine prima, bloeddruk prima, genoeg vruchtwater.

Ik vind het wel grappig, ik heb het idee dat ik in NL het onderwerp strippen wel voorbij had horen komen bij controles, als ik dat zo van jullie lees. En dat er ook wel gevoeld zou worden of ik ontsluiting heb. Hier is dat nog helemaal geen onderwerp geweest. Alleen dit ik ingeleid zal worden bij 42 weken...
pi_156077369
Volgens de kraamhulp en t CB is vit. K wel standaard ja, dus ik geef het braaf.
pi_156077405
Ik weet niet of ze vitamine K krijgen als je sowieso flesvoeding gaat geven? Want dan hoef je het later ook niet meer apart te geven.
pi_156077408
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

_O- _O-

Hier zijn we weer goedgekeurd bij de gyn. CTG prima, urine prima, bloeddruk prima, genoeg vruchtwater.

Ik vind het wel grappig, ik heb het idee dat ik in NL het onderwerp strippen wel voorbij had horen komen bij controles, als ik dat zo van jullie lees. En dat er ook wel gevoeld zou worden of ik ontsluiting heb. Hier is dat nog helemaal geen onderwerp geweest. Alleen dit ik ingeleid zal worden bij 42 weken...
Wel fijn om te weten dat je nog even hebt voor ze gaan inleiden toch? :) Heb je nog wel controles in de tussentijd?
pi_156077419
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wel fijn om te weten dat je nog even hebt voor ze gaan inleiden toch? :) Heb je nog wel controles in de tussentijd?
Ja, donderdag weer ctg en vruchtwatermeting. Dan in het weekend naar het ziekenhuis waarschijnlijk voor controle...
pi_156077574
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik weet niet of ze vitamine K krijgen als je sowieso flesvoeding gaat geven? Want dan hoef je het later ook niet meer apart te geven.
Dat geldt pas vanaf dat baby 500 cc drinkt. Tot die tijd moet er ook bij flesvoeding bij gegeven worden.
pi_156077619
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

_O- _O-

Bij een eerste kind valt dat meestal wel mee hoor. Ze kijken echt niet meteen bij 40 weken of je al ontsluiting hebt, zeker niet als je geen voortekenen hebt. Bij de tweede kreeg ik pas met 41 weken een verwijzing naar het ziekenhuis en ging ze even kijken of ze kon strippen. Daarvoor was er geen woord over gerept. En is er nooit getoucheerd.
pi_156077637
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 13:59 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ook niet gek als je 't eerste trimester alleen maar whoppers lust of alleen maar braakt! Nu in 't derde trimester toevallig veel zin in fruit, maar valt verder geen peil op te trekken.

Cassandra, jou kan niets verweten worden hoor! Wat vervelend dat je moeder zo reageert. Zelfs al zou het jouw eigen schuld zijn, wat draagt 't bij aan de situatie om dat zo te benoemen? Je doet 't goed :* & verlof *O*

Mignonne, andere vitaminevraag: wordt vitamine K eigenlijk standaard (direct) na elke bevalling gegeven?
Ja dat gebeurt standaard. Het wordt oraal gegeven 1mg. Dat is een booster voor 1 week zeg maar.

Als je dat niet wilt zou ik dat tevoren heel duidelijk aangeven. Ik zelf vraag altijd expliciet of ouders het goed vinden dat ik hun kind vit. K geef maar er zijn heel veel zorgverleners die het als een soort mededeling brengen of die het überhaupt niet eens vragen en gewoon geven.

En direct. Ergens in de 2 uur na de geboorte. Meestal bij het nakijken van t kind.
pi_156077780
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 14:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat gebeurt standaard. Het wordt oraal gegeven 1mg. Dat is een booster voor 1 week zeg maar.

Als je dat niet wilt zou ik dat tevoren heel duidelijk aangeven. Ik zelf vraag altijd expliciet of ouders het goed vinden dat ik hun kind vit. K geef maar er zijn heel veel zorgverleners die het als een soort mededeling brengen of die het überhaupt niet eens vragen en gewoon geven.

En direct. Ergens in de 2 uur na de geboorte. Meestal bij het nakijken van t kind.
Waar haal je die vitamines? Gewoon bij de drogist? En wat was het ook weer, D en K toch?
pi_156077801
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 14:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

OK! Thanks :) Ik heb nu in mijn bevallingsplan (wat nog moet worden doorgesproken daar) staan bij 'na de bevalling' dat er geen supplementen worden toegediend aan moeder of dochter. Twijfel gelijk of dat dan voldoende informatie is, maar dat zullen we over 3 weken wel horen :)
pi_156078042
Wat lees ik toch weer verhalen over horken v moeders/schoonmoeders.

Niks v aantrekken.
pi_156078393
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:21 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

OK! Thanks :) Ik heb nu in mijn bevallingsplan (wat nog moet worden doorgesproken daar) staan bij 'na de bevalling' dat er geen supplementen worden toegediend aan moeder of dochter. Twijfel gelijk of dat dan voldoende informatie is, maar dat zullen we over 3 weken wel horen :)
Als iets echt belangrijk voor je is zou ik daar heel expliciet in zijn. Gewoon zeggen dus dat je dochter geen vit. K krijgt na de geboorte. Zoals het er nu staat klinkt het wat breed. Dat snap ik wel maar in geval van vitK zou ik het ook expliciet maken. Dus dochter krijgt geen vitK en moeder en dochter ontvangen geen andere supplementen ofzoiets.

Overigens... vitamine K wordt in 1e lijn doorgaans gegeven door vk. Maar in ziekenhuissituaties doet de verpleegkundige het. En die lezen niet altijd een bevalplan (en hebben daar ook niet altijd toegang toe/tijd voor). Wees er dus zelf ook alert op na de bevalling.
pi_156078578
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 14:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat geldt pas vanaf dat baby 500 cc drinkt. Tot die tijd moet er ook bij flesvoeding bij gegeven worden.
Ok! Dat wist ik niet.

Wat is trouwens een reden om geen vitamine K te geven? Ik dacht dat ze dat gewoon nodig hadden?
pi_156078658
Dacht k ook, stollingsdingetje oid.

Maargoed, je kan natuurlijk gewoon van mening zijn dat je pasgeborene niks nodig heeft, want waarom wordt het er anders niet mee geboren? Toen ik geboren werd kreeg ik ook geen vitK. wel 3 dg glucosewater geloof ik :+ dat was toen weer normaal

[ Bericht 83% gewijzigd door pinquit op 14-09-2015 14:59:22 ]
pi_156078808
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 13:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Zou goed door t vocht kunnen komen hoor. Net zoals striae enorm kan jeuken zeg maar. Als de huid onderhuids aan het werken en rekken is kun je daar jeuk van krijgen. Vervelend wel want smeren zal weinig uitmaken denk ik zo.
Oké thx :) Alleen smeren met iets jeukstillends (ik typo'de neukstillends :') :D whehehe ) zou kunnen helpen dan
pi_156080878
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ok! Dat wist ik niet.

Wat is trouwens een reden om geen vitamine K te geven? Ik dacht dat ze dat gewoon nodig hadden?
Daar kun je over discussiëren. Zoals pinq aangeeft zijn er genoeg mensen die van mening zijn dat als het de bedoeling was dat baby's meer K nodig hadden dat ze daar dan wel mee geboren waren.

Er zijn een handjevol kinderen per jaar die te maken krijgen met een tekort aan vitamine K in de eerste dagen. Letterlijk een handjevol. 5-10 ofzo. En omdat je niet weet welke kinderen dat zullen zijn wordt er standaard aan alle kinderen K gegeven. Preventief dus ter voorkoming van en niet zozeer omdat alle kinderen te weinig K zouden hebben.
Er zijn dus ook mensen die aangeven niets te zijn in dat preventieve en dat zij de kans dat het kind die K nodig heeft niet op vinden wegen tegen potentiële schade van het supplement aan de onontwikkelde darm.

En dan is er ook nog een groep tussenin die wel K wil maar dan alleen op basis van water en pas ruim na eerste borstvoeding. (de standaard K is obv arachideolie)

En ten slotte... er is op wetenschappelijk niveau wel enige discussie over de hoeveelheid en manier van toedienen. In veel landen wordt 2 mg gegeven, hier 1 mg. En in veel landen wordt het per injectie in de spier gegeven en hier dus met druppels in de mond.
pi_156081015
Ik heb een kop vol snot. Voel me hondsberoerd. Lekker een virusje te pakken, dat kon er wel bij. :( Vanavond yoga maar afzeggen. Laatste les, jammer maar met een bonkend hoofd ook niks.
pi_156081029
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2015 16:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Daar kun je over discussiëren. Zoals pinq aangeeft zijn er genoeg mensen die van mening zijn dat als het de bedoeling was dat baby's meer K nodig hadden dat ze daar dan wel mee geboren waren.

Er zijn een handjevol kinderen per jaar die te maken krijgen met een tekort aan vitamine K in de eerste dagen. Letterlijk een handjevol. 5-10 ofzo. En omdat je niet weet welke kinderen dat zullen zijn wordt er standaard aan alle kinderen K gegeven. Preventief dus ter voorkoming van en niet zozeer omdat alle kinderen te weinig K zouden hebben.
Er zijn dus ook mensen die aangeven niets te zijn in dat preventieve en dat zij de kans dat het kind die K nodig heeft niet op vinden wegen tegen potentiële schade van het supplement aan de onontwikkelde darm.

En dan is er ook nog een groep tussenin die wel K wil maar dan alleen op basis van water en pas ruim na eerste borstvoeding. (de standaard K is obv arachideolie)

En ten slotte... er is op wetenschappelijk niveau wel enige discussie over de hoeveelheid en manier van toedienen. In veel landen wordt 2 mg gegeven, hier 1 mg. En in veel landen wordt het per injectie in de spier gegeven en hier dus met druppels in de mond.
Hier wordt er inderdaad gelijk na de geboorte een injectie gegeven, en dan na een aantal weken herhaald (2x geloof ik). We twijfelen nog een beetje welke methode we willen volgen, maar moeten snel beslissen, dus waarschijnlijk gaan we voor de gangbare methode. Als we de Nederlandse methode willen volgen moeten we de vitamine bij de apotheek bestellen en zelf meenemen naar het ziekenhuis...
pi_156081058
Is arachideolie niet gevaarlijk? Of is een pinda allergie nog niet meteen iets waar je je zorgen over moet maken?
pi_156081227
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:13 schreef Dot. het volgende:
Is arachideolie niet gevaarlijk? Of is een pinda allergie nog niet meteen iets waar je je zorgen over moet maken?
Voor zover ik begrepen heb is het min of meer allergeenvrije olie. Niet vergelijkbaar met arachideolie waar je in bakt zeg maar. Heb het ooit eens uitgezocht voor iemand met die vraag en de kinderarts die ik toen sprak gaf aan dat het geen probleem was.
Er zijn mensen die zeggen dat hun kind veel huilde en toen ze stopten met de commerciële vitK dat het toen ophield. Dat kan, geen idee of dat dan aan een pindaallergie ligt of niet. In ieder geval hoef je niet bang te zijn voor anafylactische reactie van kind. Als moeder (of partner) zelf allergisch is dan tsja, afhankelijk van de ernst van die allergie zou ik denk ik gewoon het zekere voor t onzekere nemen.
pi_156081672
Mignonne, is dat met de vitamine K veranderd? Bij Billie (2012) hebben we geen K bij hoeven geven (flesvoeding). Nu kiezen we weer voor fles, moet het tegenwoordig wel? Want dan moet ik het nog halen :D
pi_156081718
in 2006 moest het al wel! ah flesvoeding zei je :P sorry
pi_156081850
Onder de 500 cc wel. Maar dat was in 2009 ook al volgens mij.
pi_156081898
Hmm, toch eens uitzoeken. Per week of per dag? Das nogal een verschil natuurlijk.
pi_156081916
Morgen nacrontrole in het ziekenhuis, nog tips over wat te vragen enzo?
Behalve dat irritante hechtdraadje dat in mn hoela prikt, dat mogen ze eruit vissen :{
pi_156081943
quote:
11s.gif Op maandag 14 september 2015 16:40 schreef Kuukske het volgende:
Hmm, toch eens uitzoeken. Per week of per dag? Das nogal een verschil natuurlijk.
Per dag, dat begrijp ik tenminste uit wat Mignonne zei om 14.11.
pi_156081946
quote:
11s.gif Op maandag 14 september 2015 16:40 schreef Kuukske het volgende:
per dag
pi_156081990
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 16:42 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Per dag, dat begrijp ik tenminste uit wat Mignonne zei om 14.11.
Ah! Mobiel lees ik soms over dingen heen :@. Bijkopen dus! Lijstje voor Kruidvat wordt steeds langer. :+
pi_156082129
Ow dat van de vitamine K bij flesvoeding wist ik ook niet! Dochter (2012) en zoon (2014) hebben flesvoeding gekregen, maar ik heb ze nooit vitamine K gegeven.
pi_156082312
onder de 500 cc per dag. Maar normaal gesproken zit een baby aan het einde van de kraamweek al wel aan toch?

Als ze op dag 8 zo'n 80 cc per fles drinken en dan 8 voedingen in 24 uur krijgen dan zitten ze op 640 cc. en dus er boven. In de regel zal het dus niet nodig zijn. Vitamine K (en D) start je pas met geven op dag 8 :)
pi_156082365
oh en dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')