abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156055908
Ik was ook wel 'bang' (onzeker) voor de reacties op de naam maar iedereen vindt hem prachtig. Zeggen ze :+ Met mijn multiculti-achtergrond was dat wel een opluchting. (We wilden een naam die alle (ook buitenlandse) familieleden konden uitspreken.) Voor een evt. jongensnaam in de toekomst gaat dat wel lastiger worden vrees ik, gezien onze smaak daarin :P
pi_156056028
Ik mag er bij voorbaat al vanuit gaan dat er opmerkingen komen over de naam denk ik haha! Al is het maar omdat we zo lang wachten met het geven van de naam (tot zij zich 'voorstelt', dus pas even na de geboorte) Vind 't altijd zo suf als mensen daar opmerkingen over hebben :s Houd lekker voor je. Bij jouw kindje mag je zelf wat bedenken. ;)

Sillie, is het eigenlijk gelukt met je bevallingsplan? (ben er net zelf mee aan de gang)
pi_156056170
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ik mag er bij voorbaat al vanuit gaan dat er opmerkingen komen over de naam denk ik haha! Al is het maar omdat we zo lang wachten met het geven van de naam (tot zij zich 'voorstelt', dus pas even na de geboorte) Vind 't altijd zo suf als mensen daar opmerkingen over hebben :s Houd lekker voor je. Bij jouw kindje mag je zelf wat bedenken. ;)

Sillie, is het eigenlijk gelukt met je bevallingsplan? (ben er net zelf mee aan de gang)
Hebben jullie wel al namen in gedachten en kijken jullie bij de geboorte welke past of echt nog blank?

Ik vind dat mooi maar mijn controledwang kan dat niet.. :')
S. 2014
J. 2016
pi_156056533
Ik had me ingesteld op heel veel 'wat een aparte naam', maar achteraf waren mensen echt onverwachts positief over de naam.

Wat ik wel raar vond, en eigenlijk nog steeds vind, is om m'n kind als 'L.exi' te zien. Het is hier nog steeds vaak 'de baby' of 'm'n kind'. Het is raar om de naam te gebruiken, want we hebben het zo lang geheim moeten houden. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156056590
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:39 schreef Krisvc het volgende:
Ik had me ingesteld op heel veel 'wat een aparte naam', maar achteraf waren mensen echt onverwachts positief over de naam.

Wat ik wel raar vond, en eigenlijk nog steeds vind, is om m'n kind als 'L.exi' te zien. Het is hier nog steeds vaak 'de baby' of 'm'n kind'. Het is raar om de naam te gebruiken, want we hebben het zo lang geheim moeten houden. :P
Wij noemen haar onderling vaak de aap :+
pi_156056635
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wij noemen haar onderling vaak de aap :+
Dikbil, speklap, schreeuwlelijk, het kleine monster :@
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156056656
Ik vind onze naam echt heel gewoon, maar hoor heel vaak 'apart maar niet raar' (M.elle). Voor mij is het echt een noordelijke standaardnaam. :?
Kwak
pi_156056662
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:42 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Dikbil, speklap, schreeuwlelijk, het kleine monster :@
:D
pi_156056674
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hebben jullie wel al namen in gedachten en kijken jullie bij de geboorte welke past of echt nog blank?

Ik vind dat mooi maar mijn controledwang kan dat niet.. :')
Namen in gedachten hebben we niet echt, al zijn er wel namen die we tegenkomen waarvan we echt denken NEE. En dan niet omdat we de naam lelijk vinden, maar omdat we nu het idee hebben dat die niet past? Zo denk ik bijvoorbeeld dat het een korte naam wordt, niet langer dan 2 lettergrepen, omdat ze een onwijze druktemaker is en ik denk dat ze helemaal geen tijd heeft voor een lange naam, haha! En zo zijn er ook namen die dan voorbij komen op tv waarvan je denkt oe, mooi! Een lijstje hebben we niet. En mocht ze geboren worden en ineens een Josefina-Catharina zijn, tsja, wie zijn wij dan om haar anders te noemen ;)

tl;dr: we staan er blanco in en laten ons verrassen :) Ik vertrouw er volledig op dat we weten hoe ze heet zodra ze er is.

Krisvc :D Speklap O+
pi_156056699
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:43 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind onze naam echt heel gewoon, maar hoor heel vaak 'apart maar niet raar' (M.elle). Voor mij is het echt een noordelijke standaardnaam. :?
Fries dan? Ik hoor hem hier in de omgeving nooit eigenlijk, maar dat maakt hem niet heel apart wmb
pi_156056712
quote:

Ik vind dat ook wel gek, wij wisten het geslacht niet, dus was het 'de baby'. Dat zeg ik nog steeds vaak, of 'haar'i.p.v. N.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156056775
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:43 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Namen in gedachten hebben we niet echt, al zijn er wel namen die we tegenkomen waarvan we echt denken NEE. En dan niet omdat we de naam lelijk vinden, maar omdat we nu het idee hebben dat die niet past? Zo denk ik bijvoorbeeld dat het een korte naam wordt, niet langer dan 2 lettergrepen, omdat ze een onwijze druktemaker is en ik denk dat ze helemaal geen tijd heeft voor een lange naam, haha! En zo zijn er ook namen die dan voorbij komen op tv waarvan je denkt oe, mooi! Een lijstje hebben we niet. En mocht ze geboren worden en ineens een Josefina-Catharina zijn, tsja, wie zijn wij dan om haar anders te noemen ;)

Ik zou dan echt geen idee meer hebben... en dan na drie dagen zeggen 'doe maar Jantien' ofzo, omdat me niks anders te binnen schiet
:')
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156057014
Nou sorry maar als mijn baby zich voor komt stellen als een cheeeevanoooo of d'shontay dan weet ik wel wie ik ben om hem anders te noemen... Zijn moeder :( ;)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_156057178
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 19:54 schreef Estrys het volgende:
Nou sorry maar als mijn baby zich voor komt stellen als een cheeeevanoooo of d'shontay dan weet ik wel wie ik ben om hem anders te noemen... Zijn moeder :( ;)
_O- "Deze is niet van mij, hoor!"
  zondag 13 september 2015 @ 20:07:59 #140
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156057445
quote:

Ja dat heb ik ook. Wij hebben ook pas een naamkeuze gemaakt toen ik 35 weken ofzo was, en we hadden het altijd over 'baby' toen hij nog in m'n buik zat. Heb ook nog tot de laatste week gedacht of dit nu wel dé naam was.

Wat trouwens wel lelijk is, wij wisten al wat de naam zou zijn als het een meisje was, nog voor ik zwanger was. Maar mijn man heeft die naam dus verteld tegen familie. Als een tweede een meisje is wil ik alsnog wel die naam want ik vind 'm geweldig. Maar wel stom dat zijn halve familie dan al de naam weet. }:|
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156057777
Wij kregen over de naam An.ne van een buurvrouw de opmerking "Oh.. Wel wat gewoontjes, niet?". Ik moest daar van huilen toen ze weg was :') kraamtranen.. Nu zou ik haar slaan.

Goed, ik hou weer wat eten binnen. Heb de emmer doorgegeven aan m'n man, die heeft het nu. Ik hoop zķ dat het het A overslaat, morgen krijgt ze de 11maandencheck+inentingen en woensdag is ze jarig...

Ohja en ik heb net uit pure KLOTEBUIKGRIEP woede de badkamer en wc met chloor geboend. Dat zal ze leren, die bacillen }:| .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 20:21:39 ]
pi_156057913
Laat die bacillen maar even een poepie ruiken, Razz :{w
:*
  zondag 13 september 2015 @ 20:22:59 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156057985
Ohhh Razz, wel fijn als jullie allemaal weer opgeknapt zijn dan woensdag!

Wij hebben het tot E's eerste verjaardag nog vaak over 'de baby' gehad :') Soort running gag. Daarna noemde ik dr vaak Eefje, tot een vriendin haar dochter zo noemde 8)7
pi_156058296
Hier is Hielke nog steeds de baby :+ zit er gewoon ingebakken en het kind is al bijna 5 maanden _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_156058416
Wij hebben het nog vrij lang over 'die kleine' gehad.
Helemaal leuk als je weet dat man en ik beiden nogal klein zijn. :D
Professioneel gifmenger.
pi_156058796
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 18:32 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben ook benieuwd hoe het met cassandra gaat. En met Joycie haar meisje...
Ik wilde vandaag net nog even posten hier, om een beetje afscheid te nemen. Afgelopen week is het allemaal heel snel gegaan. Dinsdagmorgen kwamen we bij E. in het ziekenhuis voor de voeding en verzorging en toen werden we een beetje "voor het blok gezet". Of ik niet die dag meteen kon blijven in-roomen want dan kon E. woensdag mee naar huis als ze haar minimale intake qua voeding via de fles zou drinken.
Beetje overrompelt heb ik daar ja op gezegd en toen werd meteen de sonde eruit gehaald, E. naar een ander kamertje gereden en daar begon het avontuur. Ik mocht haar op verzoek voeden en proberen haar lekker veel aan de borst te leggen.
En ja hoor alles gedronken wat ze moest en de volgende dag weer aangekomen. Even wachten op de visite met de arts en toen mocht E. met ons mee naar huis. Spannend!!
Ik was namelijk nog best wel heel onzeker (en nog steeds wel) maar eigenlijk gaat het alleen maar beter nu ze thuis is. Ok, ik temperatuur haar nog wel 3 keer op een dag :P Om te kijken of ze zich op temperatuur houdt en omdat ze een beetje verkouden lijkt af en toe.

E. is nu ruim 2,5 week oud maar al 500 gram zwaarder als haar geboorte gewicht. Ze groeit als kool. Geboren met 1830 gram en ze weegt nu 2305 gram.

Met mij gaat het langzaamaan ook steeds beter, bloeddrukmedicatie wordt afgebouwd en dat vind ik best spannend. Heb vandaag ook echt een hoofdpijndagje en dan ben ik weer bang dat hij te hoog is nu er een pilletje vanaf is. De onzekerheid zit nog steeds best wel in mijn hoofd. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts, dat die angst er zo zit, maar die gooide de angst en onzekerheid een beetje op de hormonen. Maar morgen heb ik een belafspraak en dan ga ik het denk ik toch weer aangeven. Ik weet namelijk dat ik er in door kan slaan en dat wil ik heel graag voor zijn.

L. gaat morgen weer werken dus dan ben ik voor het eerst 2 dagen en een nacht met haar alleen, dat vind ik wel spannend, maar goed eens moet de eerste keer zijn. Morgen in ieder geval een bezoekje van de wijkverpleegkundige, en voor de rest ga ik het lekker rustig aan doen, en gaan we eens kijken hoe we de dagen met zijn 2 het beste kunnen invullen.

Nou dames hopelijk zien we elkaar binnenkort of over een paar maanden in het babytopic! Ik ga daar vast eens een beetje rondneuzen.
En iedereen nog superbedankt voor alle berichtjes voor, tijdens en na mijn ziekenhuisopname, heb het zo enorm fijn gevonden om hier mijn verhaal kwijt te kunnen :) :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_156058880
Namen :D
Ik ben echt zo benieuwd naar de reacties weer. Meisje is al zo goed als zeker
(Hoewel er nog een runner up is waarvan ik nog twijfel of ik hem 'durf')
Jongen blijft naamloos gok ik 8-)

Bij O. idd eigenlijk altijd... "Wat een aparte naam! Waar komt hij vandaan? Klinkt eigenlijk al snel gewoon"

Razz beterschap! Klinkt heel naar :/

Misselijkheid hier is wat minder aan het worden..
Start nu rond uurtje of 7/8 in de avond ipv uurtje of 4/5 in de middag.

Vandaag vooral in en in moe.
Maarja :Y) was gisteren hele dag op een festival..
(Wel braaf veel gaan zitten)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156059057
Ik heb zelf al weken terug aan een aantal mensen verteld wat de namen zijn. Mijn moeder en schoonouders willen het niet weten dus voor hun is het nog een geheim
pi_156059155
Joycie goed om te horen dat het goed gaat!
pi_156059798
Fijn om te horen dat het goed gaat, joycie. Wat fijn dat ze thuis is. Lijkt me inderdaad spannend als je vriend weer gaat werken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')