abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156075102
Bij E. had je meisje in de boom toch?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156075227

O+ aaaahh wat een tof spul zeg <3
pi_156075488
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:48 schreef pinquit het volgende:
Bij E. had je meisje in de boom toch?
Ja klopt. Dit was hem

Ik was (en ben) er echt heel blij mee. Bij A. hadden we ook een heel duidelijk beeld van wat we wilden, roze kersenbloesem enzo. Maar nu pfft. Ik weet wel wat ik wil maar de 3 kinders op 1 kaart is gewoon lastig binnen een stijl die ik mooi vind. En alleen een jongetje kan ook wel, maar dan wil ik wel een beetje wat herfstigs en het meeste is me te zomers of te winters.

-edit-
achteraf klopt er niks van het haar :D maar wist ik veel dat ik ook blond kon :+
:)
pi_156075508
Als mini nou een beetje handig mikt kunnen we er misschien een Halloween kaartje van maken :+
pi_156075709
Verlof dus tijd om wat bij te lezen *O*

Sicilia respect om nog even bij je schoonouders te zitten, lijkt me vre-se-lijk. Gelukkig is het niet héél lang.

Malteser waarom bang voor de reacties op jullie namen? Toch lekker doen wat goed voelt voor jullie? O+

Estrys hier hoop ik ook steeds dat niemand onze naam heeft. Gelukkig komt hij niet héél veel voor. Neef en nicht van mijn man verwachten een zoontje, zij is een maand later uitgerekend maar vorige keer ook wegens hoge bloeddruk eerder ingeleid. Ik heb nog heel lang gedacht, als ik overtijd ga, zal het er om hangen. En dan hoop ik echt dat zij een andere naam hebben (neef en man hebben zelfde achternaam). Maar de kans dat ik overtijd ga is heel minimaal inmiddels :')

Mijn schoonzusje is trouwens goudeerlijk met haar mening over namen. Ben benieuwd wat ze er van vindt. Maar wij zijn er blij mee en de rest zal ons aan ons r**t roesten :P

Wat bijzonder Bloesem. dat jullie zo blanco in de naam staan. Dat lijkt me echt heel moeilijk!
Ben wel heeel nieuwsgierig naar wat het uiteindelijk wordt!

Razz, voel je je inmiddels al wat beter? Ooh lees nu wat verder, lekker voor je zelf kiezen, ziek naar t werk help je je zelf en pluis 2.0 niet mee :*

Leuk, update van Joycie O+ Wat fijn dat ze mee naar huis is! Lijkt me inderdaad ook echt heel erg spannend, zo lang in t ziekenhuis, dan weer alleen thuis en baby in t ziekenhuis, en dan samen thuis. En dan zo snel al (?) zonder man, lijkt me ook erg spannend, maar ik denk dat je er vanzelf inrolt O+. Ze is thuis, wat fijn O+ *O* *Edit, zie dat t nu al morgen is, hoe gaat t?

Jagar dat is helemaal bagger zeg.. Hopelijk draait je schoonfamilie nog bij. Klinkt misschien nog erg abstract, de geboorte, maar wie weet als de kleine er is? (Mijn ouders beseften t ook niet, ik heb ze gevraagd of ze in de weekenden standby willen staan om de hond op te vangen, waarop mijn vader zei, ja áls we thuis zijn. Dus ik zeg zo, als ik je bel dat je kleinzoon eraan komt, laat je dan niet direct alles vallen om naar huis te gaan? Ehm ja eigenlijk wel. Had ie zich zelf nog niet gerealiseerd)

Sillie fijn dat je e.e.a. door hebt kunnen spreken, biedt zeker wel wat rust?

Dodoria wat een actie van je schoonmoeder. Vind ik ook behoorlijk wat 'lef' hebben, een volstrekt andere naam doorbrieven aan familieleden..

Sara, ik stem ook voor Dj'aylaneaux!

Doorslaapbaby's, waar bestel je die? Vrees dat ik te laat ben.. Al is ie snachts, als ik zelf wakker lig, aardig stil O+

Mignonne, fijn he als je eindelijk aan de slag kan. Zag foto's in t andere topic, lief kleurtje O+ Jij hebt echt een gave om van heel weinig heel veel te maken, ben heel benieuwd hoe de rest van de kamer eruit gaat zien!

Pinq doe je ook updatefoto's plaatsen? Hopelijk heeft Max het naar zijn zin op kamp.

Mijn man heeft totaal geen nesteldrang, die is echt zo onwijs nuchter! T komt zoals t komt. Hij is heel druk op zijn werk, nu met t ziekenhuis gedoe erbij ook druk, in de weekenden klussen, die heeft niet eens tijd om na te denken..

Jantina wat lief van dat neefje O+ *smelt*

Zag mijn naam een paar keer voorbij komen, lief O+
Nou update. Gisteren mijn ouders opgehaald van t station, die kwamen terug van 3 weken Afrika. Heel kort, daarna naar t ziekenhuis voor een CTG. In de auto kreeg ik t benauwd, had t gevoel alsof t 25+ graden was. CTG vond ik er mooi uitzien, bleek achteraf iets te stabiel, maar vlak voor ze er iets mee wilden begon mini te dansen, dus weer goedgekeurd voor 24 uur. Eerste keer temperatuur opmeten bleek ik koorts te hebben, dus er kwam iemand met een hele uitleg, over bloedprikken, urine inleveren, ik zag de bui alweer hangen. Maar rectale temperatuur was licht verhoogd maar geen koorts, dus we mochten naar huis. Vanmiddag een nieuwe CTG, en uitgebreide echo. Dan krijgen we een plan van aanpak voor de komende week.
Ik hoop heeel erg dat ze zeggen, mevrouw, vrijdag lag de baby er niet goed voor, daardoor hebben we een meetfout gemaakt. Alles is dikke prima!
Maar mijn man zegt dat ik daar maar niet van uit moet gaan.

Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Maar ze bekijken het (logisch) week voor week. Alleen word ik daar zo onzeker van.. En mijn man heeft alleen in de weekenden tijd om te klussen, hij moet van mij hulp regelen voor komend weekend, dat ze met 2 of 3 man de electra aanleggen, plinten plaatsen, en de meubels over verhuizen. Want dan heb ik dáár geen stress over. Maar die nuchtere Achterhoeker zegt alleen maar, komt wel goed schatje. En ik ben op deze momenten zo irrationeel als de pest :')

Gisterenmiddag nog een paar uur geslapen, toen was ik beter te pas. En daarna bij mijn ouders gegeten. We kregen geen souvenirtjes wat alles wat ze hebben gekocht is voor de baby, en dat mogen we pas na de geboorte zien. Wel lief.
Gisteren nog wel bijna mijn moeders hoofd eraf gebeten, dat is zo'n ontieglijke betweter. Ze studeert iets met voeding (epigenetica ofzo) en toen ze hoorde van het ziekenhuis traject zij ze, ja je placenta werkt niet goed omdat je niet je hele zwangerschap vitamines hebt geslikt, ik heb je nog gewaarschuwd, maar nu is het te laat. Ik heb echt gezwegen en tot 100 geteld, in de hoop dat ze de discussie zelf zou beeindigen. Mij een beetje de schuld geven van t feit dat de laatste weken niet vlekkeloos lopen ;( (En stiekem heb ik ook t zelfde gedacht, dat ik iets fout doe, ik hoop dat mini t in ieder geval nog tot week 37 fijn heeft bij me)
pi_156075752
Pinq, muts. Niet herfstig genoeg :D

Wij hebben aan de achterzijde van het kaartje (want enkel)!drie silhouetten van kindjes. Waarvan het meisje voor ons bijna onmiskenbaar J is. Terwijl het gewoon een standaard meisje is :') proef was leuk, nog wat kleine aanpassingen doen met centreren teksten en zo. Maar dan laat ik hem zo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_156075869
Ik heb ook een onwijs leuk herfstkaartje gevonden O+
Man wilde een fotokaartje, iets wat nu erg in is, maar ik wil nu toch wel een alternatief, omdat ik niet weet of we de bevalling kunnen laten fotograferen als hij inderdaad vroeger gehaald wordt. Dat herfstkaartje is er een van een seizoenen serie dus leuk voor de tweede. En ik heb mijn droomkaartje als alternatief, lekker ouderwets, potloodtekening, dat wil ik al vanaf t begin O+ Maar dat krijg ik er niet doorheen. Misschien toch maar eens de hormonale kaart spelen :+
pi_156075953
Cassandra, wat lomp van je moeder. Als je door geen vitamines slikken in je zwangerschap je kindje iets zou aandoen dan zouden ze wel verplicht zijn voor iedereen toch :? En van je moeder verwacht je een hart onder de riem en geen steek. Hopelijk maken ze het goed met de babysouvenirs ;)
pi_156076166
Dan zou ik al drie keer het medische traject in hebben gemoeten dan. Ik ben zo slecht in vitaminen/ medicijnen slikken. Ik denk er nooit aan.
pi_156076230
Ik moest lachen om het woord 'mamatas' wat een raar woord. :D

Het lijkt mij vreselijk om de man te zijn bij de bevalling. Of althans mijn man.

Wat onaardig van je moeder Cassandra. Maar het is sowieso een pittige, toch? Wat ik uit je verhalen begreep. Ene oor in en andere uit. :*
pi_156076283
Ik denk dat ik op sommige momenten toch liever de man zou willen zijn tijdens de bevalling :+
pi_156076325
Mijn moeder is een geval apart ja :Y Zo doe ik t ook meestal, laat haar raak kletsen, en dat negeer ik vervolgens. Maar soms heb ik even tot 100 tellen wel nodig.
pi_156076499
Ik heb al een tijdje gruwelijk jeukende voeten en handen (bovenop, niet palmen/zolen). Het komt en het gaat, krabben maakt het erger :X dan ziet het er ook meteen netelroos-ish uit. Vlekjes en dikkig dus na krabben en wrijven.
Het lijkt samen te komen met vocht, waarbij ik dus ook stomme gewrichtspijnen krijg in voeten en handen :') ik vind het zon raar iets, iemand enig idee wat dit is?
pi_156076540
Tis geen galstuwing, daar ben k al op getest
pi_156076955
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:32 schreef pinquit het volgende:
Ik heb al een tijdje gruwelijk jeukende voeten en handen (bovenop, niet palmen/zolen). Het komt en het gaat, krabben maakt het erger :X dan ziet het er ook meteen netelroos-ish uit. Vlekjes en dikkig dus na krabben en wrijven.
Het lijkt samen te komen met vocht, waarbij ik dus ook stomme gewrichtspijnen krijg in voeten en handen :') ik vind het zon raar iets, iemand enig idee wat dit is?
Zou goed door t vocht kunnen komen hoor. Net zoals striae enorm kan jeuken zeg maar. Als de huid onderhuids aan het werken en rekken is kun je daar jeuk van krijgen. Vervelend wel want smeren zal weinig uitmaken denk ik zo.
pi_156077071
Oef je moeder Cassandra :{
Wat jij nu meemaakt is toeval en stomme pech en daar kun jij zelf echt helemaal niets aan doen. :*

Overigens durf ik te stellen dat de meeste zwangeren heul geen vitamines slikken, behoudens in t eerste trimester, of dat ze dat iig niet trouw doen. En dat bij zeker de helft van alle vrouwen de voedingsstatus ook niet optimaal is (moi included).
Die 2 ons groenten en 2 stuks fruit en gebalanceerd qua vetten/koolhydraten en eiwitten enz redden de meesten van ons nie hoor.
  maandag 14 september 2015 @ 13:58:17 #267
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156077267
Ik had mazzel, ik had een buurjongen die mij elke ochtend bakje met fruit, zoals: walnoten, 5 stuks cherrytomaatjes, een gesneden perziken en nectarine, aardbeien, een gesneden kiwi, stukjes mango, een gepelde mandarijn, stukjes peen, zwarte druiven, ongezouten pijnboompitten en zonnepitten bracht. Ook kocht hij elke week voor mij een kuipje hüttenkäse, fetakaas, broccoli en enkele flesjes Floradix. De floradix moest ik wel eerst met mijn arts overleggen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156077288
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn moeder is een geval apart ja :Y Zo doe ik t ook meestal, laat haar raak kletsen, en dat negeer ik vervolgens. Maar soms heb ik even tot 100 tellen wel nodig.
Ik vind het knap dat je dat lukt! Maar wat hierboven al gezegd wordt: 't is gewoon pech dat jij dit hebt. Daar hadden vitamines weinig in uitgemaakt hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:25 schreef Limone het volgende:
Ik moest lachen om het woord 'mamatas' wat een raar woord. :D

Misschien heb ik het ook wel zelf verzonnen :D Volgens mij heet het officieel "je mama en kind voordeeltas" ofzo. Veel boeiends zit er in ieder geval niet in, een pak kruidvat new born luiertjes, een fles baby badschuim en een bijtring. Maarja, 't is gratis! Dus who cares :D
pi_156077306
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 13:58 schreef Mariposas het volgende:
Ik had mazzel, ik had een buurjongen die mij elke ochtend bakje met fruit, zoals: walnoten, 5 stuks cherrytomaatjes, een gesneden perziken en nectarine, aardbeien, een gesneden kiwi, stukjes mango, een gepelde mandarijn, stukjes peen, zwarte druiven, ongezouten pijnboompitten en zonnepitten bracht. Ook kocht hij elke week voor mij een kuipje hüttenkäse, fetakaas, broccoli en enkele flesjes Floradix. De floradix moest ik wel eerst met mijn arts overleggen.
Oke. Ik moet nu aan mijn collega's gaan uitleggen waarom ik ineens in een deuk achter mijn laptop zit. o|O _O-
pi_156077308
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:51 schreef mignonne het volgende:
Oef je moeder Cassandra :{
Wat jij nu meemaakt is toeval en stomme pech en daar kun jij zelf echt helemaal niets aan doen. :*

Overigens durf ik te stellen dat de meeste zwangeren heul geen vitamines slikken, behoudens in t eerste trimester, of dat ze dat iig niet trouw doen. En dat bij zeker de helft van alle vrouwen de voedingsstatus ook niet optimaal is (moi included).
Die 2 ons groenten en 2 stuks fruit en gebalanceerd qua vetten/koolhydraten en eiwitten enz redden de meesten van ons nie hoor.
Ook niet gek als je 't eerste trimester alleen maar whoppers lust of alleen maar braakt! Nu in 't derde trimester toevallig veel zin in fruit, maar valt verder geen peil op te trekken.

Cassandra, jou kan niets verweten worden hoor! Wat vervelend dat je moeder zo reageert. Zelfs al zou het jouw eigen schuld zijn, wat draagt 't bij aan de situatie om dat zo te benoemen? Je doet 't goed :* & verlof *O*

Mignonne, andere vitaminevraag: wordt vitamine K eigenlijk standaard (direct) na elke bevalling gegeven?
pi_156077368
quote:
7s.gif Op maandag 14 september 2015 13:58 schreef Mariposas het volgende:
_O- _O-

Cassandra, wat stom van je moeder zeg!

Hier zijn we weer goedgekeurd bij de gyn. CTG prima, urine prima, bloeddruk prima, genoeg vruchtwater.

Ik vind het wel grappig, ik heb het idee dat ik in NL het onderwerp strippen wel voorbij had horen komen bij controles, als ik dat zo van jullie lees. En dat er ook wel gevoeld zou worden of ik ontsluiting heb. Hier is dat nog helemaal geen onderwerp geweest. Alleen dit ik ingeleid zal worden bij 42 weken...
pi_156077369
Volgens de kraamhulp en t CB is vit. K wel standaard ja, dus ik geef het braaf.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156077405
Ik weet niet of ze vitamine K krijgen als je sowieso flesvoeding gaat geven? Want dan hoef je het later ook niet meer apart te geven.
pi_156077408
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

_O- _O-

Cassandra, wat stom van je moeder zeg!

Hier zijn we weer goedgekeurd bij de gyn. CTG prima, urine prima, bloeddruk prima, genoeg vruchtwater.

Ik vind het wel grappig, ik heb het idee dat ik in NL het onderwerp strippen wel voorbij had horen komen bij controles, als ik dat zo van jullie lees. En dat er ook wel gevoeld zou worden of ik ontsluiting heb. Hier is dat nog helemaal geen onderwerp geweest. Alleen dit ik ingeleid zal worden bij 42 weken...
Wel fijn om te weten dat je nog even hebt voor ze gaan inleiden toch? :) Heb je nog wel controles in de tussentijd?
pi_156077419
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 14:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wel fijn om te weten dat je nog even hebt voor ze gaan inleiden toch? :) Heb je nog wel controles in de tussentijd?
Ja, donderdag weer ctg en vruchtwatermeting. Dan in het weekend naar het ziekenhuis waarschijnlijk voor controle...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')