abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156060122
Joycie, wat super O+. Je onzekerheid is heel begrijpelijk maar E. en jij doen het super!!
pi_156060432
Joycie wat fijn dat alles goed gaat en dat ze zo goed groeit. Ik kan me voorstellen dat het nu even spannend is, als je vriend gaat werken, maar dat gaat helemaal goed komen met jullie. Lekker genieten van je kleine meid O+.
pi_156060659
oh, de schoonouder saga continues:

De ouders van de duutser zijn gescheiden, en nu blijkt dat niet alleen de moeder waarschijnlijk niet snle kan komen, ook de vader van de duutser heeft z'n agenda volgepland met de familie van z'n vrouw tot volgende week vrijdag.

We zijn vast blij dat we niet de hele tijd bezoek hebben en niet iedereen gelijk op de stoep staat, maar ik voel me wel een beetje 2e rangs familie...
pi_156060681
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 19:24 schreef Bloesem. het volgende:
Ik mag er bij voorbaat al vanuit gaan dat er opmerkingen komen over de naam denk ik haha! Al is het maar omdat we zo lang wachten met het geven van de naam (tot zij zich 'voorstelt', dus pas even na de geboorte) Vind 't altijd zo suf als mensen daar opmerkingen over hebben :s Houd lekker voor je. Bij jouw kindje mag je zelf wat bedenken. ;)

Sillie, is het eigenlijk gelukt met je bevallingsplan? (ben er net zelf mee aan de gang)
Yep, dat is nog gelukt! Heb het vrijdag besproken met de klinisch VK!

De belangrijkste zaken waren voor hun:
1. Wie wil je bij je bevalling hebben (kennelijk zijn er mensen die echt de hele familie meenemen en dan wordt het te druk in de verloskamer...)
2. Hoe wil je weeen opvangen, welke houdingen, bad of douche bijv.
Ze hebben in mijn ziekenhuis bevalkamers met bad, dus indien mogelijk krijg ik die omdat ik daar in zou willen. We hebben ook doorgesproken wanneer dat niet kan (als je aan een ctg moet bijv. Maar dat doen ze hier niet standaard).
3. Sfeer in de verloskamer; eigen muziek mag
mee en op verzoek loopt personeel zo min mogelijk binnen. Aanwezigheid stagaires werd ook besproken.
4. Aanpakken van kindje, wie knipt de navelstreng door, laten uitkloppen etc.
5. Huid op huid, mijn wens was Kindje op mn buik en dat doen ze; ze laten kindje dan sowieso een uur daar liggen voor ze controles gaan doen.
6. Pijnstilling. Ze heeft de mogelijkheden uitgelegd en ik kon aangeven wat ik wel en niet wil. Er staat nu een dikke streep door de pethidine prikken.

En verder hebben we het gehad over wat na de bevalling; kindje mag, mits alles goed gaat, bij mij op de kamer blijven. Afhankelijk van tijdstip bevalling en verloop mogen we kort erna wsl naar huis, bij nacht blijven dus op één kamer. Tenzij ik wakker zou blijven door babygeluidjes, dan mag je 't weer aangeven etc.
pi_156061092
Ohh de naam, ik wist het al 2,5 jaar voor d'r geboorte <3 Ik wist het gewoon, ze had zich al voorgesteld!
En nu ook, we weten het al <3
  zondag 13 september 2015 @ 21:41:52 #156
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_156061290
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:37 schreef elamanilo het volgende:
Ohh de naam, ik wist het al 2,5 jaar voor d'r geboorte <3 Ik wist het gewoon, ze had zich al voorgesteld!
O+
Weet/voel je dan ook al of het een jongetje of meisje is, of weet je van allebei al de naam?

Gefeliciteerd trouwens! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_156061419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 12:26 schreef MaJo het volgende:
Gefeliciteerd stoel! Wat is het opeens snel gegaan :% *O* mooie naam ook O+ Ben benieuwd naar de eerste foto!

En fijn razz en LB dat de uitslag goed was!! *O* ik vraag me wel eens af of iemand ook wel eens een slechte uitslag heeft gehad hier? Elke keer blijkt het gelukkig mee te vallen!
Ik weet er in elk geval 1. De baby bleek trisomie 13 of 18 te hebben.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_156061887
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:41 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

O+
Weet/voel je dan ook al of het een jongetje of meisje is, of weet je van allebei al de naam?

Gefeliciteerd trouwens! *O*
De eerste keer wisten we de meisjesnaam al ver voor de zwangerschap, tijdens de zwangerschap nog heel lang gezocht of we toch niet stiekem een naam over het hoofd zagen, maar het kon alleen maar deze naam zijn. De jongensnaam daarentegen, die wisten we pas later (week of 36) in de zwangerschap. Ik had zelf niet een bepaald gevoel wat betreft geslacht, maar mijn lief, mama en oma dachten heel sterk een meisje, die hadden het ongemerkt over 'zij' bijvoorbeeld. Het was inderdaad een meisje.
Nu hebben we beide namen, de jongensnaam van vorige keer (kan ook voor een meisje) en nog een andere meisjesnaam die ik 1,5 jaar geleden opeens 'erbij' had. Ik ben nieuwsgierig of mensen weer voorgevoelens gaan hebben. Ik heb het zelf nog niet echt, maar ik kan me alleen maar een meisje voorstellen omdat ik daarvan al (minstens :P ) eentje heb. ;)
pi_156061930
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:44 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik weet er in elk geval 1. De baby bleek trisomie 13 of 18 te hebben.
18 :Y als we t over dezelfde hebben. Maar dat denk ik wel.
:)
pi_156062055
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:37 schreef elamanilo het volgende:
Leuk Ela O+ Ik weet dus zeker hoe ze eruit ziet :@ Dat is vast ook heel ehh.. raar voor veel mensen. Maar zodra ik ging vertrouwen op de zwangerschap, wist ik 't gewoon. En zo kan ik er dus ook op vertrouwen dat ze zich voorstelt. Want ze is er al.

Joycie, wat fijn om van je te horen. Niet gek dat je wat onzeker en angstig bent, maar je klinkt als een echte mama O+

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 21:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Yep, dat is nog gelukt! Heb het vrijdag besproken met de klinisch VK!
Klinkt goed! Fijn dat je je wensen hebt kunnen doorgeven en dat je zoveel vrijheid hebt. :)

Edit: wij zijn tekst voor op het geboortekaartje aan het bedenken, komt een vriendinnetje hinnikend met: "ik kom uit mama's gaatje, kijk nou, ben ik geen plaatje?" _O-
pi_156062122
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Leuk Ela O+ Ik weet dus zeker hoe ze eruit ziet :@ Dat is vast ook heel ehh.. raar voor veel mensen. Maar zodra ik ging vertrouwen op de zwangerschap, wist ik 't gewoon. En zo kan ik er dus ook op vertrouwen dat ze zich voorstelt. Want ze is er al.

Ja, ik vind het tof dat je dat ook zo voelt! Ik herken dat :) Dat gevoel van vertrouwen.
pi_156062435
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 21:55 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Joycie, wat fijn om van je te horen. Niet gek dat je wat onzeker en angstig bent, maar je klinkt als een echte mama O+

[..]

Klinkt goed! Fijn dat je je wensen hebt kunnen doorgeven en dat je zoveel vrijheid hebt. :)

Edit: wij zijn tekst voor op het geboortekaartje aan het bedenken, komt een vriendinnetje hinnikend met: "ik kom uit mama's gaatje, kijk nou, ben ik geen plaatje?" _O-
ochja je wil ze niet op de koffie hebben die zulke wanstaltigheden op geboortekaartjes knallen ;(
brrr...
:)
  zondag 13 september 2015 @ 22:01:55 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156062500
Ik vind t zo fascinerend dat ik nu al vanaf t begin het onwankelbare idee heb dat het een jongetje is.

De vorige keer had ik echt geeeeen idee.

Ik durf er niet altijd op te vertrouwen, maar je eigen gevoel moet je iig altijd serieus nemen denk ik.
  zondag 13 september 2015 @ 22:02:18 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156062536
Mama's gaatje ;( OMG
pi_156062692
Whehehehehe mama's gaatje :') :'(
pi_156062716
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:01 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind t zo fascinerend dat ik nu al vanaf t begin het onwankelbare idee heb dat het een jongetje is.

De vorige keer had ik echt geeeeen idee.

Ik durf er niet altijd op te vertrouwen, maar je eigen gevoel moet je iig altijd serieus nemen denk ik.
Ik denk ook sterk een jongetje bij jou! Ga je d'r nog achteraan bellen ;)
pi_156062746
:o dat kan alleen maar op het kaartje van een Deshanty, Djivano of iets anders van zulks staan toch?!
  zondag 13 september 2015 @ 22:08:47 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_156063028
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:04 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ik denk ook sterk een jongetje bij jou! Ga je d'r nog achteraan bellen ;)
Ik weet niet... ik vind t wat bezwaarlijk om voor zoiets triviaals te bellen naar een afdeling die me heeft verteld dat mijn kind in elk geval geen vreselijke afwijking heeft...

Ik heb een gezķnd kind, en kan dus opzich ook nog wel even wachten tot de 20 weken echo.
pi_156063300
LB krijgt sowieso een jongen! Ela en lot een meisje. Ik zit al op 1/3 goed maar de rest gaat ook volgen *)
pi_156063326
Ik heb dit keer zo werkelijk geen enkel idee..
Omgeving is ook echt 50/50 in jongetjes of meisjes voorspellingen.

Bij O hadden we beide sterk het idee dat het een meisje was..
en zeiden "Dus het zal wel een jongetje zijn" Not :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_156063371
Hoe zit het eigenlijk met de voorspellende gaven van mariposas? Hoe zijn die uitgekomen tot nu toe?
pi_156064591
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de voorspellende gaven van mariposas? Hoe zijn die uitgekomen tot nu toe?
Volgens mij had ze bij mij een meisje gezet, maar de echo zegt toch echt dat het een hij is..

Maar ze had er wel een flink aantal goed ook volgens mij!
pi_156065293
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 22:14 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik zou een jongen krijgen, maar het werd een meisje. Overigens dacht 99% van de mensen dat we een jongen kregen hehe :P (Sommigen waren ook oprecht verbaasd dat het een meisje bleek..)

Stom van de schoonfamilie trouwens. Ik kan me voorstellen dat je je tweederangs gaat voelen zo..
pi_156065761
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 20:44 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik wilde vandaag net nog even posten hier, om een beetje afscheid te nemen. Afgelopen week is het allemaal heel snel gegaan. Dinsdagmorgen kwamen we bij E. in het ziekenhuis voor de voeding en verzorging en toen werden we een beetje "voor het blok gezet". Of ik niet die dag meteen kon blijven in-roomen want dan kon E. woensdag mee naar huis als ze haar minimale intake qua voeding via de fles zou drinken.
Beetje overrompelt heb ik daar ja op gezegd en toen werd meteen de sonde eruit gehaald, E. naar een ander kamertje gereden en daar begon het avontuur. Ik mocht haar op verzoek voeden en proberen haar lekker veel aan de borst te leggen.
En ja hoor alles gedronken wat ze moest en de volgende dag weer aangekomen. Even wachten op de visite met de arts en toen mocht E. met ons mee naar huis. Spannend!!
Ik was namelijk nog best wel heel onzeker (en nog steeds wel) maar eigenlijk gaat het alleen maar beter nu ze thuis is. Ok, ik temperatuur haar nog wel 3 keer op een dag :P Om te kijken of ze zich op temperatuur houdt en omdat ze een beetje verkouden lijkt af en toe.

E. is nu ruim 2,5 week oud maar al 500 gram zwaarder als haar geboorte gewicht. Ze groeit als kool. Geboren met 1830 gram en ze weegt nu 2305 gram.

Met mij gaat het langzaamaan ook steeds beter, bloeddrukmedicatie wordt afgebouwd en dat vind ik best spannend. Heb vandaag ook echt een hoofdpijndagje en dan ben ik weer bang dat hij te hoog is nu er een pilletje vanaf is. De onzekerheid zit nog steeds best wel in mijn hoofd. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts, dat die angst er zo zit, maar die gooide de angst en onzekerheid een beetje op de hormonen. Maar morgen heb ik een belafspraak en dan ga ik het denk ik toch weer aangeven. Ik weet namelijk dat ik er in door kan slaan en dat wil ik heel graag voor zijn.

L. gaat morgen weer werken dus dan ben ik voor het eerst 2 dagen en een nacht met haar alleen, dat vind ik wel spannend, maar goed eens moet de eerste keer zijn. Morgen in ieder geval een bezoekje van de wijkverpleegkundige, en voor de rest ga ik het lekker rustig aan doen, en gaan we eens kijken hoe we de dagen met zijn 2 het beste kunnen invullen.

Nou dames hopelijk zien we elkaar binnenkort of over een paar maanden in het babytopic! Ik ga daar vast eens een beetje rondneuzen.
En iedereen nog superbedankt voor alle berichtjes voor, tijdens en na mijn ziekenhuisopname, heb het zo enorm fijn gevonden om hier mijn verhaal kwijt te kunnen :) :*
Ik heb dat ook lang gehad hoor, bang dat de bloeddruk toch weer te hoog was, misschien een idee om een meter te huren?

Verder, fijn dat jullie.thuis zijn en die 2 dagen gaan helemaal goed komen :*
S. 2014
J. 2016
pi_156068043
Ik ben nog even aan het bijlezen, maar ik haak even in op de naam-discussie.
Bij ons ging ik er van uit dat Beide oma's de naam lelijk zouden vinden. Mijn schoonmoeder vindt alles wat ik doe raar (maar ja ik ben de vreemde buitenlander he, Dus dan mag het). En ze will alleen naar Engelse bijbelse namen als John en Matthew.
En mijn moeder had vlak voor de bevalling gezegd "ik vind alles best, als het maar niet H wordt, dat vind ik zooooo lelijk!". Dus onze verwachtingen waren laag.
Mijn zoon werd uiteindelijk H met een echte oudhollandse tweede naam (tweede naam want niet uit te spreken in het Engels) en ook nog eens een 'heidense' derde naam.
Mijn moeder heeft er verder niets meer over gezegd. Mijn schoonmoeder ook niet, maar we kwamen er later achter dat ze gewoon tegen al haar vrienden en zussen gelogen heeft over de naam!!! Ze heeft er zelf iets korts Engels van gemaakt ('Harry'), terwijl hij dus niet zo heet en zijn overige namen verzwegen! Dan ben je toch een beetje getikt of niet?!
Nu worden geboortekaartjes hier veel later verstuurd (na een paar maanden), maar toen zagen de tantes en schoonmoeder's vrienden dus pas de echte naam. Maar ze heeft ze allemaal verteld dat hij zichzelf toch heus wel gewoon Harry zal noemen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')