Iets zegt me dat de verhouding tussen ouders en juf niet helemaal lekker is. Ondanks dat de juf niet aanwezig was, volgende de school dan, is de moeder er van overtuigd dat ze toch schuldig is.quote:ANTWERPEN - Een juf van een Antwerpse basisschool wordt ervan beschuldigd een 5-jarige leerling op het schoolplein te hebben opgehangen omdat hij niet netjes in de rij wilde staan.
De ouders van het jongetje beschuldigen de juf ervan dat ze hem geslagen zou hebben, waarna ze hem aan zijn nek aan een touw zou hebben opgehangen. De leerling overleefde de verhanging, maar raakte gewond aan zijn nek.
Kleuterschool De Bijtjes onderzoekt de beschuldiging, maar ontkent dat de juf iets met het ophangen van de leerling te maken heeft. Ze zou op het moment van het voorval niet eens op school aanwezig zijn geweest.
Ontslag
De ouders van het gewonde jongetje nemen daar echter geen genoegen mee. De moeder plaatste de foto's van de verwondingen van haar kind op Facebook en schrijft dat ze 'er alles aan zal doen om te zorgen dat die juf haar baan kwijtraakt.' Samen met twintig andere moeders protesteerde ze bij de school om het ontslag van de juf te eisen.
Topvrouw Gonda Verhaert van de onderwijskoepel in Antwerpen zegt ook niks te weten van enige schuld van de juf bij het incident. ,,Aan het eind van de speeltijd heeft een kleuter verwondingen aan de hals opgelopen", zegt ze in de Gazet van Antwerpen. ,,Bij de rijvorming werd dit vastgesteld. De wonden werden onmiddellijk verzorgd en de school heeft de ouders zo snel mogelijk ingelicht."
Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
het is wel gebeurd op school.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:43 schreef zatoichi het volgende:
Ik denk dat de moeder van het kind het zelf gedaan heeft om zo de juf te kunnen beschuldigen!
quote:Aan het eind van de speeltijd heeft een kleuter verwondingen aan de hals opgelopen", zegt ze in de Gazet van Antwerpen. ,,Bij de rijvorming werd dit vastgesteld. De wonden werden onmiddellijk verzorgd en de school heeft de ouders zo snel mogelijk ingelicht."
Gaat er niet om of het echt is wel of niet, het gaat erom of de juf het gedaan heeft of een willekeurig ander kind. Als de school gelijk heeft en de juf was niet op school, daar slaat het natuurlijk nergens op om de juf te ontslaanquote:Op donderdag 10 september 2015 14:43 schreef RingBewoner het volgende:
Ik zag net foto's van het slachtoffer voorbij komen en dat zeg er wel echt uit.
Dat zou zo maar eens kunnen.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:43 schreef zatoichi het volgende:
Ik denk dat de moeder van het kind het zelf gedaan heeft om zo de juf te kunnen beschuldigen!
Alleen ondersteboven. En waterboarden is in uitzonderlijke omstandigheden toegestaan.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:45 schreef witteviool het volgende:
Mag je een kind niet eens meer ophangen als hij stout is??? Waar gaat het heen met deze wereld.
Dit ja, dan is toch wel duidelijk wat de juf al dan niet heeft gedaan zou je zeggen.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:44 schreef deedeetee het volgende:
De hele klas moet dan toch getuige zijn geweest van dat ophangen ? En wellicht andere klassen ook. Als niemand iets dergelijks gezien heeft geloof ik er niks van.
Dat is helemaal waar.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:46 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Gaat er niet om of het echt is wel of niet, het gaat erom of de juf het gedaan heeft of een willekeurig ander kind. Als de school gelijk heeft en de juf was niet op school, daar slaat het natuurlijk nergens op om de juf te ontslaan
Niet iedere kleuter is zo helder dat hij doorheeft wat er om hem heen gebeurt. Zelfs als de school instort is een lieveheersbeestje vaak interessanter voor een kleuter.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:46 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Dit ja, dan is toch wel duidelijk wat de juf al dan niet heeft gedaan zou je zeggen.
Bulstronk!quote:Op donderdag 10 september 2015 14:48 schreef Hexx. het volgende:
Kinderen van moeilijke ouders moeten naar een speciale school. Met een juf als wat Matilda had....
TS citeert moeder (en Telegraaf). Kan toch?quote:
Daarom! En de kinderen allemaal gehoorzaam lerenquote:Op donderdag 10 september 2015 14:50 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Bulstronk!
Maar dan zou die moeder niet durven klagen...
Er is vastgesteld dat er verwondingen waren op school; volgens mij staat niet vast of dat tijdens het speeluurtje of eerder (het is aannemelijk, dat wel).quote:Op donderdag 10 september 2015 14:45 schreef Moppert het volgende:
[..]
het is wel gebeurd op school.
[..]
Dus is het waarquote:Op donderdag 10 september 2015 14:43 schreef RingBewoner het volgende:
Ik zag net foto's van het slachtoffer voorbij komen en dat zeg er wel echt uit.
Nou, die rode striemen krijg je niet zomaar. Dat hij dus is gewurgd of opgehangen lijkt mij duidelijk.quote:
Ja, maar door wie? Misschien heeft de jongen het zelf wel gedaan. Wurgseks o.i.d.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou, die rode striemen krijg je niet zomaar. Dat hij dus is gewurgd of opgehangen lijkt mij duidelijk.
Dan zou er minstens een vraagteken achter moeten.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:52 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
TS citeert moeder (en Telegraaf). Kan toch?
Ja maar maakt dat die briezende en protesteerdende vrouwen maar eens duidelijk. Juffrouw moet hangen want moeders zegt dat.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:46 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Dit ja, dan is toch wel duidelijk wat de juf al dan niet heeft gedaan zou je zeggen.
Wild aan het spelen, struikelen en met je nek in een stuk ijzerdraad dat om bosjes heen hangt, of zo. Kan allemaal makkelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nou, die rode striemen krijg je niet zomaar. Dat hij dus is gewurgd of opgehangen lijkt mij duidelijk.
Geen idee door wie.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, maar door wie? Misschien heeft de jongen het zelf wel gedaan. Wurgseks o.i.d.
Je hebt de foto's gezien?quote:Op donderdag 10 september 2015 14:58 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Wild aan het spelen, struikelen en met je nek in een stuk ijzerdraad dat om bosjes heen hangt, of zo. Kan allemaal makkelijk.
Clickbait!quote:Op donderdag 10 september 2015 14:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan zou er minstens een vraagteken achter moeten.
Lerares was niet op school en kan derhalve nooit dat joch gewurgt hebben terwijl het in de tt staat als zijnde een feit.
Stemmingmakerij dus.
Dat bericht is duidelijk, maar waarom is er een filmpje van protesterende vrouwen in Bagdad bij geplaatst?quote:Op donderdag 10 september 2015 14:55 schreef Yasmin23 het volgende:
foto van het jongetje in het AD.
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)tje-opgehangen.dhtml
Of met het touwtje van zijn jas ergens achter blijven hangen , t jochie had ook een flinke schaafplek. Ik gok op gevallenquote:Op donderdag 10 september 2015 14:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja. Ik ben vroeger wel eens met mijn keel in vlaggetjes geflikkerd die daar hingen voor een feestje. Zag er een stuk erger uit.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:59 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Geen idee door wie.
[..]
Je hebt de foto's gezien?
En die vlaggetjes waren gemaakt van scheermesjes?quote:Op donderdag 10 september 2015 15:01 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ja. Ik ben vroeger wel eens met mijn keel in vlaggetjes geflikkerd die daar hingen voor een feestje. Zag er een stuk erger uit.
Experimenteren met springtouwen zou ook goed kunnen. Ik heb ook wel eens (op tijd) een stuk touw uit de handen van mijn kroost getrokken.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:00 schreef N.icka het volgende:
[..]
Of met het touwtje van zijn jas ergens achter blijven hangen , t jochie had ook een flinke schaafplek. Ik gok op gevallen
Harig ventje voor vijf jaar.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had vroeger gewoon beton onder de schommel.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:03 schreef 44rdbei het volgende:
En wij mochten niet eens slingertikketje spelen in de pauze omdat dat te gevaarlijk was.
quote:Op donderdag 10 september 2015 15:02 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En die vlaggetjes waren gemaakt van scheermesjes?
Er staat dat ze in overleg was met collega's en niet op het speelplein was, niet dat ze niet op school was.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dan zou er minstens een vraagteken achter moeten.
Lerares was niet op school en kan derhalve nooit dat joch gewurgt hebben terwijl het in de tt staat als zijnde een feit.
Stemmingmakerij dus.
Inderdaad. Het doet mij denken aan springtouw.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:04 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ziet die foto er uit alsof hij met messen behandeld is? Ik zie gewoon een schaafword in de vorm van een lijn in zijn nek.
Die helemaal rondom gaat. Dat is niet van vallen.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:04 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Ziet die foto er uit alsof hij met messen behandeld is? Ik zie gewoon een schaafword in de vorm van een lijn in zijn nek.
welkom in antwerpen 2015quote:Op donderdag 10 september 2015 15:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat bericht is duidelijk, maar waarom is er een filmpje van protesterende vrouwen in Bagdad bij geplaatst?
Het was toch in Antwerpen?
Ik had vroeger geen schommelquote:Op donderdag 10 september 2015 15:04 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik had vroeger gewoon beton onder de schommel.
Springtouw, koordjes aan een capuchon, hardhandig spelen.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:05 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die helemaal rondom gaat. Dat is niet van vallen.
Misschien kreeg ik vroeger wel gewoon kleding die veilig was.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Springtouw, koordjes aan een capuchon, hardhandig spelen.
Touwtjes aan een trui waren te gevaarlijk voor je? Moest je ook een helmpje op tijdens het buitenspelen?quote:Op donderdag 10 september 2015 15:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Misschien kreeg ik vroeger wel gewoon kleding die veilig was.
Ik werd compleet ingepakt met airbags.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:10 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Touwtjes aan een trui waren te gevaarlijk voor je? Moest je ook een helmpje op tijdens het buitenspelen?
Te dom om te poepen.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Doen ze in België ook aan jeugdzorg? Ouders zijn wel erg bezig met een hetze tegen de juffrouw...
Lerares was ten tijde van de pauze niet op school.
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)ident-op-speelplaats
Klinkt aannemelijk.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:48 schreef Stompzinnig het volgende:
Ging iets mis met spelen, kind heeft au aan nek, ouders vragen hoe het komt, kind heeft van zijn tokkieouders geleerd dat liegen en andere mensen beschuldigen prima is als je er zelf beter van wordt, ouders gaan als doorgedraaide debielen verhaal halen, blijkt niets van het verhaal van kind te kloppen, ouders nog bozer omdat kind in hun ogen perfect is. Zoiets?
Misschien zijn ze nog niet zolang in België, en net uit een oorlogsgebied gekomen...quote:Op donderdag 10 september 2015 15:48 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Te dom om te poepen.
Dus de ouders weigeren in gesprek te gaan (want ze weten natuurlijk dat dat enkel nadelig voor hen kan uitpakken) maar gaan wel voor de school staan schreeuwen?
Laat ze lekker een andere school zoeken voor hun kinderen, ik zou ze niet meer binnen laten.
Of het koord van z'n capuchon is ergens achter blijven haken...quote:Op donderdag 10 september 2015 14:56 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kleuterschool met elf klassen, multiculti.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:03 schreef deedeetee het volgende:
Zitten er alleen maar moslim kinderen op die school ?
Arme juf en arm kind met zulke ouders.quote:'Geen misbruik door juf in Antwerpse kleuterschool'
Er zijn geen feiten van kindermisbruik gebeurd in de kleuter- en basisschool De Blokkendoos op het Antwerpse Kiel. Dat bevestigen ‘verschillende zeer betrouwbare bronnen’ aan Gazet van Antwerpen.
‘Niets wijst erop dat er in De Blokkendoos strafbare feiten zijn gepleegd’, zegt ook de Antwerpse burgemeester Bart De Wever. 'Het gaat hier om een geval van massahysterie die nog verergerd is omdat het zich binnen een etnische groep afspeelde. Daarenboven hebben moslimextrimisten deze situatie misbruikt', zegt de Antwerpse burgemeester.
Die dames voor de poort waren ander wel culti maar niet multi hoorquote:Op donderdag 10 september 2015 16:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kleuterschool met elf klassen, multiculti.
http://www.stedelijkonderwijs.be/debijtjes/de-kleuterklassen
Ja, daar had ik het over. Precies hetzelfde hysterische/religieuze sausje erover. Zal in de moskee wel weer gestookt zijn. En de docente is uiteraard een kaffir.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:16 schreef Childofthe90s het volgende:
Doet me heel sterk hier aan denken:
[..]
Arme juf en arm kind met zulke ouders.
Edit: al gepost zie ik.
Er zitten ook antilianen en chinezen en blanken kinderen op de school.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:19 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die dames voor de poort waren ander wel culti maar niet multi hoor
D'r mogen toch geen vrouwen naar het vrijdaggebed?quote:Op donderdag 10 september 2015 16:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, daar had ik het over. Precies hetzelfde hysterische/religieuze sausje erover. Zal in de moskee wel weer gestookt zijn. En de docente is uiteraard een kaffir.
Is dus maar de vraag of die vrouwen ook kinderen op die school hebben. Dus die weten er niet meer over dan wij.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zitten ook antilianen en chinezen en blanken kinderen op de school.
De dames voor de poort waren inderdaad facebookvriendinnen..
Massahysterie en ophitsing. En dit is dan Antwerpen, niet eens Bagdad. Wat een impact moet dat ook hebben op die kinderen. Die ouders die ze komen ophalen alsof ze zijn ontsnapt aan een bomaanslag, zo emotioneel.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:19 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja, daar had ik het over. Precies hetzelfde hysterische/religieuze sausje erover. Zal in de moskee wel weer gestookt zijn. En de docente is uiteraard een kaffir.
Jeetje wat een primitief opgewonden standje. Blij dat er politie is. En die kinderen die er omheen een beetje staan te lachen, goed voorbeeld enzo.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:16 schreef Childofthe90s het volgende:
Doet me heel sterk hier aan denken:
[..]
Arme juf en arm kind met zulke ouders.
Edit: al gepost zie ik.
In een ander bericht staat dat ze niet op het schoolplein was volgens de school, maar in overleg met andere docenten was. Niet dat ze niet op school was.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Doen ze in België ook aan jeugdzorg? Ouders zijn wel erg bezig met een hetze tegen de juffrouw...
Lerares was ten tijde van de pauze niet op school.
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)ident-op-speelplaats
Maar deze moeder weigert het gesprek met school aan te gaan (omdat ze dan wel eens ongelijk zou kunnen blijken te hebben?) en hitst wel mensen op om te gaan demonstreren bij de school. Dat vind ik totaal onbegrijpelijk en onbeschoft.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:39 schreef erodome het volgende:
[..]
In een ander bericht staat dat ze niet op het schoolplein was volgens de school, maar in overleg met andere docenten was. Niet dat ze niet op school was.
Dat je als ouder het niet zo grappig vindt als je kind zo thuis komt en zegt dat de juf het heeft gedaan kan ik dan wel weer goed begrijpen. Het gaat hier niet om agressie vanuit de moeder ofzo.
Maar mss wel netter om het eerst eens goed uit te zoeken alvorens een hetse te beginnen ? Kind kan tenslotte óók liegen. Heb t helaas zelf meegemaakt en het wél eerst uitgezocht. Kind mocht daarna zijn verontschuldigingen aan gaan bieden. Heeft het geintje niet herhaaldquote:Op donderdag 10 september 2015 18:39 schreef erodome het volgende:
[..]
In een ander bericht staat dat ze niet op het schoolplein was volgens de school, maar in overleg met andere docenten was. Niet dat ze niet op school was.
Dat je als ouder het niet zo grappig vindt als je kind zo thuis komt en zegt dat de juf het heeft gedaan kan ik dan wel weer goed begrijpen. Het gaat hier niet om agressie vanuit de moeder ofzo.
Ik zou zeker wel gaan praten met school, maar wat als die niet thuis geven? Als die zeggen juf was niet op het plein terwijl je kind bij hoog en laag beweerd dat het toch die juf was?quote:Op donderdag 10 september 2015 18:45 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Maar deze moeder weigert het gesprek met school aan te gaan (omdat ze dan wel eens ongelijk zou kunnen blijken te hebben?) en hitst wel mensen op om te gaan demonstreren bij de school. Dat vind ik totaal onbegrijpelijk en onbeschoft.
Heb dan weer de andere kant meegemaakt. Kind werd beschuldigd van het zeggen van kutwijf tegen de juf, kind hield vol dat dat niet waar was. Zelfs met een freepas, dat hij geen straf zou krijgen ervoor van me bleef hij echt bij hoog en laag beweren dat hij dat niet gezegd had. Boos, verdrietig, alles erop en eraan, dat terwijl hij normaal als hij wat geflikt had het ook wel toegaf (soms moest ik het er wel een beetje uit trekken, maar tot op dat moment nog nooit gehad dat hij glashard loog en bleef liegen).quote:Op donderdag 10 september 2015 18:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar mss wel netter om het eerst eens goed uit te zoeken alvorens een hetse te beginnen ? Kind kan tenslotte óók liegen. Heb t helaas zelf meegemaakt en het wél eerst uitgezocht. Kind mocht daarna zijn verontschuldigingen aan gaan bieden. Heeft het geintje niet herhaald
Dan zijn er nog tientallen kinderen op het plein die iets gezien moeten hebben en die zullen dat zeker thuis gaan vertellen...quote:Op donderdag 10 september 2015 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zou zeker wel gaan praten met school, maar wat als die niet thuis geven? Als die zeggen juf was niet op het plein terwijl je kind bij hoog en laag beweerd dat het toch die juf was?
Dan werp eerst maar eens een blik op de fb pagina van mevrouw en haar mede demonstranten.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:39 schreef erodome het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 september 2015 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zou zeker wel gaan praten met school, maar wat als die niet thuis geven? Als die zeggen juf was niet op het plein terwijl je kind bij hoog en laag beweerd dat het toch die juf was?
Snap je visie en punt, in dit geval was de juffrouw niet op de locatie tijdens die pauze. De daad zou gezien zijn door de hele klas en reken maar dat dat impact maakt op 5 jarigen, als een mede klasgenoot gefolterd wordt door een juf. (gefolterd is een woordkeus wat afkomstig is uit kamp moeder).quote:Op donderdag 10 september 2015 18:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb dan weer de andere kant meegemaakt. Kind werd beschuldigd van het zeggen van kutwijf tegen de juf, kind hield vol dat dat niet waar was. Zelfs met een freepas, dat hij geen straf zou krijgen ervoor van me bleef hij echt bij hoog en laag beweren dat hij dat niet gezegd had. Boos, verdrietig, alles erop en eraan, dat terwijl hij normaal als hij wat geflikt had het ook wel toegaf (soms moest ik het er wel een beetje uit trekken, maar tot op dat moment nog nooit gehad dat hij glashard loog en bleef liegen).
Vond ik echt heel erg moeilijk, is lastig dan tegenover een juf die door school beschermt wordt. Een juf waar al meerdere klachten tegen waren ingediend en die niet zo mooi ervoor stond qua geloofwaardigheid.
Tot op de dag van vandaag (vele jaren later) blijft hij erbij dat hij dat niet gezegd heeft, neemt hij het die juf kwalijk dat ze dat beweerde over hem.
Kon er dus bar weinig mee, gesprekken hielpen niets, het was woord tegen woord.
In mijn verhaal waren er ook meerdere kinderen die het verhaal van mijn kind bevestigde, maakte geen enkel verschil. Maar heb dan ook weleens kinderen wat horen bevestigen wat niet waar bleek te zijn. Dus daar kan je niet zo bar veel mee op zichzelf.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan zijn er nog tientallen kinderen op het plein die iets gezien moeten hebben en die zullen dat zeker thuis gaan vertellen...
Waarom staat er dan niets over hoe hij aan die verwondingen kwam? Lijkt me dat als het een ongeluk was/ruzie met een ander kind dat dat gelijk uitgezocht wordt? Waarom wordt daar niets over gezegd? Dat had namelijk de boel kunnen sussen.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[..]
Snap je visie en punt, in dit geval was de juffrouw niet op de locatie tijdens die pauze. De daad zou gezien zijn door de hele klas en reken maar dat dat impact maakt op 5 jarigen, als een mede klasgenoot gefolterd wordt door een juf. (gefolterd is een woordkeus wat afkomstig is uit kamp moeder).
De jongen is direct geholpen aan zijn wonden, denk je zelf niet dat die persoon heeft gevraagd hoe hij in godsnaam aan die wonden kwam?
Er is niemand geslagen of gedaan door die moeder.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan werp eerst maar eens een blik op de fb pagina van mevrouw en haar mede demonstranten.
En op het artikel van de schepen van Antwerpen schreef.
Je kind van school halen.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:42 schreef erodome het volgende:
Maar wat als dat kind dit bij hoog en laag blijft beweren, wat moet je dan als ouder?
Op het moment dat het om woorden gaat kan ik me wel indenken dat daar onduidelijkheid over is, verkeerd verstaan of weet ik veel wat. Maar je hebt het hier over ophanging... Denk je nou werkelijk waar dat als een juf een kind een stuk touw om zijn nek bindt en hem ophangt dat daar geen verhalen over gaan rondzingen? En dat de rest van de ouders daar niks over horen van hun eigen kroost?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:40 schreef erodome het volgende:
[..]
In mijn verhaal waren er ook meerdere kinderen die het verhaal van mijn kind bevestigde, maakte geen enkel verschil. Maar heb dan ook weleens kinderen wat horen bevestigen wat niet waar bleek te zijn. Dus daar kan je niet zo bar veel mee op zichzelf.
Heb je de stukken gelezen?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom staat er dan niets over hoe hij aan die verwondingen kwam? Lijkt me dat als het een ongeluk was/ruzie met een ander kind dat dat gelijk uitgezocht wordt? Waarom wordt daar niets over gezegd? Dat had namelijk de boel kunnen sussen.
En er staat niet dat de juf niet op locatie was, er staat dat de school zegt dat ze op dat moment niet op het plein was, wel op school was.
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof echt niet direct dat die juf dit gedaan heeft. Maar wat als dat kind dit bij hoog en laag blijft beweren, wat moet je dan als ouder?
Nee, ze hits alleen de boel op.... maar praten wil ze nietquote:Op donderdag 10 september 2015 19:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is niemand geslagen of gedaan door die moeder.
Omdat ze het niet weten? Ik doe maar een aanname hoor...quote:Op donderdag 10 september 2015 19:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom staat er dan niets over hoe hij aan die verwondingen kwam? Lijkt me dat als het een ongeluk was/ruzie met een ander kind dat dat gelijk uitgezocht wordt? Waarom wordt daar niets over gezegd? Dat had namelijk de boel kunnen sussen.
Ja, en die striemen zijn op het plein gebeurt vlak voordat ze de school binnen kwamen... Eea lijkt me een beetje lastig dan, of ze kan heel goed lasso werpen vanuit het raam ofzo...quote:En er staat niet dat de juf niet op locatie was, er staat dat de school zegt dat ze op dat moment niet op het plein was, wel op school was.
Hem een schop onder zijn reet geven en hem te kennen geven dat hij moet kappen met die onzin.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik geloof echt niet direct dat die juf dit gedaan heeft. Maar wat als dat kind dit bij hoog en laag blijft beweren, wat moet je dan als ouder?
Heb je al wat van de andere ouders gehoord dan die wat te horen hebben gekregen van de kinderen? Dat zou duidelijkheid kunnen scheppen.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op het moment dat het om woorden gaat kan ik me wel indenken dat daar onduidelijkheid over is, verkeerd verstaan of weet ik veel wat. Maar je hebt het hier over ophanging... Denk je nou werkelijk waar dat als een juf een kind een stuk touw om zijn nek bindt en hem ophangt dat daar geen verhalen over gaan rondzingen? En dat de rest van de ouders daar niks over horen van hun eigen kroost?
Ze roept maar wat, dat schoolplein zit midden in een groot stadshuizenblok. Hier vanmiddag nog een link naar gepost.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Op het moment dat het om woorden gaat kan ik me wel indenken dat daar onduidelijkheid over is, verkeerd verstaan of weet ik veel wat. Maar je hebt het hier over ophanging... Denk je nou werkelijk waar dat als een juf een kind een stuk touw om zijn nek bindt en hem ophangt dat daar geen verhalen over gaan rondzingen? En dat de rest van de ouders daar niks over horen van hun eigen kroost?
Er was toch contact opgenomen met haar mbt die verwonding? Als dan je kind thuis een heel ander verhaal verteld dan school, wat moet je dan nog anders dan aangifte doen en een advocaat in de arm nemen?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heb je de stukken gelezen?
Ze wilden niet praten met de school
Hebben eergisteren een advocaat in de arm genomen
Mevrouw is klaar voor de rechtbank
Trommend van de week 30 vrouwen op om te gaan demonstreren...
School daarin tegen reageert rustig en beheerst, laat de juf niet vallen door haar te schorsen.
Verwacht jij niet dat die hoor en wederhoor hebben gedaan?
Wat nu als die 5 jarigen zeggen dat dat jong gepest is door andere kinderen?
Moet de school dat ook maar in de krant laten zetten? En wat gaat die moeder dan doen?
Wat nu als dat joch zegt dat zijn pa het gedaan heeft, moet de school dit aan de media melden of instanties hun werk laten doen?
School reageert goed, mevrouw reageert niet goed.
Demonstreren, rechtzaak beginnen en vooral niet praten....quote:Op donderdag 10 september 2015 19:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Er was toch contact opgenomen met haar mbt die verwonding? Als dan je kind thuis een heel ander verhaal verteld dan school, wat moet je dan nog anders dan aangifte doen en een advocaat in de arm nemen?
Nee, gaan die 30 vrouwen even verhaal halen bij dat kind...quote:Op donderdag 10 september 2015 19:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Er was toch contact opgenomen met haar mbt die verwonding? Als dan je kind thuis een heel ander verhaal verteld dan school, wat moet je dan nog anders dan aangifte doen en een advocaat in de arm nemen?
En de werkelijke toedracht vertellen lijkt mij niet zo raar nee.
Ik zou eerst beginnen met dat verhaal van mijn kind in twijfel te trekken... Maar goed, dat ben ik. En ja, ik heb er twee die ook op de lagere school zitten.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:59 schreef erodome het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 september 2015 20:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, gaan die 30 vrouwen even verhaal halen bij dat kind...
Maar wat als het kind volhoud?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou eerst beginnen met dat verhaal van mijn kind in twijfel te trekken... Maar goed, dat ben ik. En ja, ik heb er twee die ook op de lagere school zitten.
Hoe kan ze dat dan aantonen anders dan school zegt?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Demonstreren, rechtzaak beginnen en vooral niet praten....
En al helemaal niet luisteren...
Die vrouw kan aantonen dat ze niet op de locatie was.
Prima, dan ga je naar de school en stel je vragen... En dan kom je erachter dat eea niet kan omdat de juf heel ergens anders was. Vervolgens weet iemand thuis dan meteen dat hij even een paar dagen in alle rust op zijn kamer zijn zonden mag overdenken...quote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar wat als het kind volhoud?
Dat dus.quote:Nu moet ik wel in alle eerlijkheid zeggen dat deze reactie van moeder het niet makkelijker maakt voor dat kind om toe te geven dat hij gelogen heeft.
Hoe kan jij aantonen dat jij nu thuis zit?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kan ze dat dan aantonen anders dan school zegt?
Tegenover jou? Niet.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe kan jij aantonen dat jij nu thuis zit?
En als de buurvrouw of buurman ook bevestigd dat je thuis bent dan ga ik daar maar van uit. Ik zie dan niet direct een reden om daaraan te twijfelen. Net zomin dat ik een reden zie om te twijfelen mbt die juf.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Tegenover jou? Niet.
Ik kan het zeggen, ik kan mijn hond laten typen dat ik idd thuis zit, maar zeker weten kan je het niet.
Nee, dat kind zal geen namen noemen thuis. Staat straks die bende woeste vrouwen bij die klasgenoot voor de deur.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:02 schreef erodome het volgende:
[..]![]()
Er hoeft toch niet in de krant dat jantje dat heeft gedaan? Maar niets over wat dan wel vind ik een beetje apart.
Die staan achter de school.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kan ze dat dan aantonen anders dan school zegt?
Ben vooral benieuwd naar wat andere ouders zeggen, waarvan de kinderen daar op het schoolplein liepen.
Jeetje, je IPadres en inlogtijden zijn zo te achterhalen als dat moet in een belang van een onderzoek.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Tegenover jou? Niet.
Ik kan het zeggen, ik kan mijn hond laten typen dat ik idd thuis zit, maar zeker weten kan je het niet.
Wie weet is er wel degelijk gewoon bewijs voor, dat zou mooi zijn. Maar ik wacht af tot er meer bewijs is voordat ik de een of de ander gelijk geef.
Waar heb je dat vandaan?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die staan achter de school.
Mwoah, als ik op mijn werk naar huis VPN en dan hier ga reageren...quote:Op donderdag 10 september 2015 20:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jeetje, je IPadres en inlogtijden zijn zo te achterhalen als dat moet in een belang van een onderzoek.
Ik ben pro niemand in dit verhaal.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Jeetje, je IPadres en inlogtijden zijn zo te achterhalen als dat moet in een belang van een onderzoek.
Je bent anders behoorlijk pro-moeder. Wat ik me wel kan voorstellen als je kind beticht wordt door een lerares van iets wat hij niet gedaan had.
Dan is dat nog te achterhalen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mwoah, als ik op mijn werk naar huis VPN en dan hier ga reageren...
Maar goed, het ging mij er meer om dat als een huisgenoot of buurman zegt dat je thuis bent dan ga ik daar van uit.
Als jij en je buurman dikke mik zijn en een gedeeld belang hebben zou ik er niet zomaar vanuit gaan, dan wil ik gewoon echt bewijs.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mwoah, als ik op mijn werk naar huis VPN en dan hier ga reageren...
Maar goed, het ging mij er meer om dat als een huisgenoot of buurman zegt dat je thuis bent dan ga ik daar van uit.
De school en collega leraren/ leraressen zouden in dit geval liegen vanwege het "gedeelde belang"? Gewoon omdat ze erop gokken dat de waarheid toch nooit boven tafel komt? Alle kinderen hebben een spreekverbod gekregen en houden zich daar ook aan?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Als jij en je buurman dikke mik zijn en een gedeeld belang hebben zou ik er niet zomaar vanuit gaan, dan wil ik gewoon echt bewijs.
Dan zul je fysiek een computer (thuis of werk) moeten doorlichten. Maar aan de hand van de verbinding zelf richting Fok kom je er niet achter.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan is dat nog te achterhalen.
Nee, maar in deze zaak is het al een politieonderzoek en dan ben je als potentiële dader al snel je pc en telefoons kwijt, in belang van het onderzoek.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan zul je fysiek een computer (thuis of werk) moeten doorlichten. Maar aan de hand van de verbinding zelf richting Fok kom je er niet achter.
Dan wel. Maar goed, dat was mijn punt niet helemaal in dit geval.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, maar in deze zaak is het al een politieonderzoek en dan ben je als potentiële dader al snel je pc en telefoons kwijt, in belang van het onderzoek.
Die gegevens zijn dan zo boven water.
Is een lastige zaak. Ik had een vriendin die er niet tegen kon als haar zoon tegen haar loog. Ze hield bij hoog en laag vol dat hij niet tegen haar kon liegen. Als hij haar recht in de ogen keek en tot 3x toe volhield dat iets waar was dan sprak hij de waarheid. Ze ging bijna huilen toen ik zei dat hij echt wel in haar ogen kon kijken en liegen. Nee dat was onmogelijk dat kon hij niet. Om de een of andere reden kon ze dat idee niet aan.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar wat als het kind volhoud?
Nu moet ik wel in alle eerlijkheid zeggen dat deze reactie van moeder het niet makkelijker maakt voor dat kind om toe te geven dat hij gelogen heeft.
Daar heb ik me expres niet over uitgelaten. Haar FB al bekeken?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:53 schreef kurk_droog het volgende:
Is het mensen al opgevallen wel soort ouders daar staat te klagen?
Belachelijk dat die vrouw nu moet gaan aantonen dat ze dat kind niet heeft opgehangen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan wel. Maar goed, dat was mijn punt niet helemaal in dit geval.
Het gaat mij er in dit geval meer om dat Erodome hard bewijs wil hebben dat die juf daadwerkelijk niet in de buurt van dat kind was, het woord van de school en andere leraren/ leraressen is schijnbaar niet genoeg voor haar. Wat moet je dan nog meer gaan aanvoeren? Telefoon? Schoenzolen? DNA? Videobeelden? Wanneer is dat bewijs dan wel hard?
Ja precies.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Belachelijk dat die vrouw nu moet gaan aantonen dat ze dat kind niet heeft opgehangen.
Wereld op zijn kop...
Idd.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat ook meespeelt is dat dit kind 5 jaar oud is. Je moet een vijfjarige niet zomaar op zijn woord geloven, het moet eerst uitgezocht worden voordat je op basis van een vijfjarige een heksenjacht start tegen een leerkracht.
Overigens: waarom zou een juf een kind aan zijn nek ophangen op het schoolplein, daar zouden dan toch collega's, andere (oudere) leerlingen bij zijn geweest of in ieder geval het risico heel groot zijn dat het wordt opgemerkt door anderen. Het lijkt mij heel, heel erg onwaarschijnlijk dat een leerkracht zo boos is geworden op een kleuter dat zij die heeft opgehangen aan zijn nek.
Het lijkt mij vele malen waarschijnlijker dat er met het springtouw (dat de moeder zelf liet zien) is gespeeld en dat dit te strak om de nek is komen te zitten. Kinderen van vijf zien in een touw niet alleen iets om mee te springen.
Daarbij wil je als vijfjarige misschien niet tegen je uitzinnige moeder vertellen dat het de schuld is van een van je vriendjes/vriendinnetjes of jezelf. "Wie heeft dit gedaan?!! De juf?!"quote:Op donderdag 10 september 2015 21:13 schreef Wombcat het volgende:
Nou snap ik ook nog wel dat je als ouder in eerste instantie de neiging zult hebben je kind te geloven, maar als je kind zoiets verteld???
Je moet als school ook wel heel sterk in je schoenen staan om een juf te schorsen voor iets waar ze niet eens fysiek bij aanwezig was.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
Goede zaak dat die school niet tot schorsing is overgegaan, trouwens. Daarmee ben je als juf eigenlijk al afgekaart, of je nu wel of niet schuldig bent.
Toch is het de reflex van veel scholen, zorginstellingen en dergelijken. Al is het alleen maar uit PR-overwegingen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je moet als school ook wel heel sterk in je schoenen staan om een juf te schorsen voor iets waar ze niet eens fysiek bij aanwezig was.
Klopt, dat zie je vaak. En vaak is dat ook terecht, in het belang van het onderzoek en om de rust te bewaren, maar hier is het blijkbaar zó onwaarschijnlijk dat het de geloofwaardigheid van hun eigen standpunt zou aantasten (namelijk dat ze er niet bij was) als ze haar zouden schorsen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch is het de reflex van veel scholen, zorginstellingen en dergelijken. Al is het alleen maar uit PR-overwegingen.
Op 00:13 zegt hij eerst nog dat niemand het heeft gezien, nog geen minuut later hebben alle kinderen het gezien. Hopelijk zijn er toch nog anderen die hebben gezien wat er daadwerkelijk is gebeurd, hier kun je in ieder geval niet van op aan.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ouders interviewen kind
op gsm opgenomen
http://nieuws.vtm.be/binn(...)iewen-gefolterd-kind
niemand aanwezig en toch hebben alle kinderen het gezien
Mag die jongen uit huis geplaatst worden?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ouders interviewen kind
op gsm opgenomen
Dan kun je die hele wijk wel uit huis plaatsenquote:Op donderdag 10 september 2015 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mag die jongen uit huis geplaatst worden?
Wat een zielig menneke.
Het klimrek.. aan de andere kant zitten allemaal appartementen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ouders interviewen kind
op gsm opgenomen
Ze spreekt geen Nederlands, kijk nou zelf ff op d'r fb. Die vrouwen die voor de school stonden waren haar turkse vriendinnen. Geen andere moeders van die school.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan kun je die hele wijk wel uit huis plaatsen
Daarnaast: waarom stuurt ze dat interview op naar een Turkse krant, het is toch in een wijk in Antwerpen gebeurd, of is die al geannexeerd?
Zo heet dat in PKK begrippen nu eenmaal.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:06 schreef deedeetee het volgende:
gefolterd ????? eejjjj overdrijven is ook een kunst hoor
Die reacties eronder...quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ouders interviewen kind
op gsm opgenomen
quote:Op donderdag 10 september 2015 22:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die reacties eronder...![]()
![]()
Niveautje!
quote:Jajajaa luc zwigt is gwn kden nie dat da me u zoon is gebeurd dus kzou beter u mond houden gy zyt ook een racist als haar ga maar met haar trouwen ahhaha 2 racisten dus zwijh gwn hhh kgeloof er nieks vanb hebt gy da gezien ik denk het nie dus zwijg gwn
quote:Aya Madani Manieren hé, je komt hier op ons kosten leven en een beetje een grote muil opzetten. Werken ken je niet? De juf was er gdverd niet eens malloot! En aub leer deftig schrijven en gedraag u. Wees blij dat die kinderen een opvoeding krijgen die jij spijtig genoeg blijkbaar niet hebt gehad! Je zit hier niet in je " thuisland! "
quote:Ja kom agterlijke mensen, da kind gaat nie even zelf een touw rond zijn nek doen, het is zeker de leerkracht die da heeft gedaan.. natuurlijk gaan ze da nie toegeven om de naam van die school zwart te maken!
J die is hier nu al 5 keer voorbijgekomen.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:30 schreef pagadder het volgende:
Lijkt me weer een gevalletje Blokkendoos
Vlaamse/blanke juf vs boze moslimouders...
Ik begin steeds beter te begrijpen dat die vluchtelingen niet in Turkije willen blijven. Wat een reactie's weer lekker agressief.quote:
En al 3 keer vrijgesprokenquote:Op donderdag 10 september 2015 22:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
J die is hier nu al 5 keer voorbijgekomen.
Hier staan ook pareltjes onder: http://nieuws.vtm.be/binn(...)-na-klacht-tegen-jufquote:Op donderdag 10 september 2015 22:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die belgen zijn lekker duidelijk.
Maar dat zijn de foto's niet, van het z.g. touw/koort i.c.m. ophangingquote:Op donderdag 10 september 2015 22:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die belgen zijn lekker duidelijk.
Dat dat joch zelf dat touw om zijn nek deed en vervolgens over een uiteinde van dat touw gevallen is. En zo het touwtje iets te strak trok.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:02 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Maar dat zijn de foto's niet, van het z.g. touw/koort i.c.m. ophanging
Ben benieuwd wat er verder uit het onderzoek komt
Dit schijnt het bewuste touw te zijn volgens die moeder:quote:Op donderdag 10 september 2015 23:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat dat joch zelf dat touw om zijn nek deed en vervolgens over een uiteinde van dat touw gevallen is. En zo het touwtje iets te strak trok.
Mooie schaafwond op zijn wang...
Heeft ze die niet meegejat dan?quote:Op donderdag 10 september 2015 23:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit schijnt het bewuste touw te zijn volgens die moeder:
[ afbeelding ]
Tsja, ik zou mezelf ook ophangen als ik met een roze springtouw naar school gestuurd werd...
Die houden zich wijselijk stil... Voordat je het weet staat die hele horde voor je voordeur "naar buiten! naar buiten!" te schreeuwen...quote:Op donderdag 10 september 2015 23:55 schreef Dance99Vv het volgende:
Iemand al een reactie gelezen van een andere ouder met een kind in dezelfde klas?
Die waren niet bij de demonstratie, dat waren vriendinnen van de moeder, opgeroepen via haar FB.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:55 schreef Dance99Vv het volgende:
Iemand al een reactie gelezen van een andere ouder met een kind in dezelfde klas?
Ook als die een ander verhaal verteld?wat ze van haar kind meegekregen zou hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
Daarnaast als er een ouder uit die klas was geweest, dan had ma deze desnoods onderdruk voor de camera's gezet.
Nee, niets net ook even gezocht.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ook als die een ander verhaal verteld?wat ze van haar kind meegekregen zou hebben.
Dat is wat ik namelijk mis, een hoop geschreeuw en gebler, maar geen andere ooggetuigenissen
quote:Op donderdag 10 september 2015 15:07 schreef ootjekatootje het volgende:
Vroeger speelde ze soldaatje in de struiken, misschien doen ze nu de IS na?
Ja vriendinnen van moeders houden d'r niet van, zeggen ze op FB.quote:Op vrijdag 11 september 2015 00:40 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]Ja, ze moeten toch verwerken wat ze thuis allemaal te zien en te horen krijgen. Gelukkig zitten er geen joodse kinderen op die school anders zouden de zionisten de schuld krijgen.
Als het mijn kind was dan had ik bij de politie aangifte gedaan van mishandeling en het de politie van jeugd-en zedenzaken laten uitzoeken. Zij kunnen een kind correct verhoren en de lerares ook.Nu is de verklaring van het kind gekleurd door de omstanders/familie.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:42 schreef erodome het volgende:
[..]
En er staat niet dat de juf niet op locatie was, er staat dat de school zegt dat ze op dat moment niet op het plein was, wel op school was.
Begrijp me niet verkeerd, ik geloof echt niet direct dat die juf dit gedaan heeft. Maar wat als dat kind dit bij hoog en laag blijft beweren, wat moet je dan als ouder?
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)l-van-de-blokkendoosquote:Eens te meer is een Antwerps schooltje het onderwerp van een discussie die de emoties hoog doet oplaaien.
Twee jaar geleden werd een juf van De Blokkendoos op het Kiel verdacht van seksueel misbruik van een kind. Na grondig onderzoek bleek dat de juf niets te verwijten viel, maar het kwaad was geschied. Een aantal mensen hield aan dit incident blijvende letsels over.
Hetzelfde dreigt nu met het geval van vermeend gewelddadig gedrag in de school De Bijtjes in de Offerandestraat.
Weer wordt een juf beschuldigd, ditmaal zelfs van poging tot ophanging van een van haar kleuters.
Wie wordt kinderjuf met dergelijke zieke ideeën? Dat is een van de eerste gedachten die je invallen bij zo’n verhaal.
Maar uiteraard zijn feiten heilig en daarom moet alle vertrouwen worden gesteld in het gerechtelijk onderzoek.
Hysterie leidt nergens toe. Dat bleek overduidelijk in het geval van De Blokkendoos. Ouders en sympathisanten van het vermeende slachtoffertje kwamen toen op straat en eisten het vel van de juf, die achteraf na diepgaand onderzoek onschuldig bleek te zijn.
Alle betrokken partijen lijken nu van die affaire te hebben geleerd. Een groep ouders kwam weliswaar gisteren bijeen om te demonstreren bij de school, en op de sociale media was de verwachte bagger te lezen, maar over het algemeen waren de reacties sereen. Vrijwel iedereen leek vooral van plan om het incident in de kiem te smoren en vooral niet te laten escaleren.
Verdachte voorvallen met kinderen blijven een topprioriteit voor onze instellingen. Elk voorval dat vragen oproept, moet antwoorden krijgen die bevredigend zijn.
Maar incidenten mogen niet bij voorbaat worden geklasseerd in een categorie van xenofobie en racisme. Elke jonge leerkracht in ons onderwijs weet in welke multiculturele situatie hij of zij terechtkomt, en de ambitie om op een positieve manier om te gaan met die diversiteit is wellicht een van de belangrijkste drijfveren om iets te presteren in die schoolloopbaan.
Onze leerkrachten verdienen dan ook het voordeel van de twijfel. Ook in gevallen waarin sprake is van discussie, zoals bij De Blokkendoos en De Bijtjes. Ik kan mij niet voorstellen dat een juf een kleuter ophangt aan een touw. U wel? Maar ik vind wel dat zo’n geval grondig moet worden onderzocht, al is het maar om de ouders gerust te stellen.
Elk kind, ongeacht de kleur of andere achtergrondfactoren, heeft in onze samenleving recht op dezelfde menswaardige en uiteraard ook geweldloze behandeling. Ik ga ervan uit dat al onze leerkrachten daar ook zo over denken. Het is helaas niet uitgesloten dat zich heel af en toe een ziekelijke afwijking van die morele regel voordoet. Maar in het geval van De Bijtjes in Antwerpen-Noord lijkt dat vooralsnog niet het geval.
Ik ook, maar hier:quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)l-van-de-blokkendoos
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
heb ik niet al teveel vertrouwen in... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat opgewonden standje wel weer iets gaat verzinnen waardoor de schuld toch ergen bij die school komt te liggen. Al is het maar achterstallig onderhoud klimrek, geen rubberen tegels, of verzin maar wat...quote:al is het maar om de ouders gerust te stellen.
Ik denk in ieder geval niet dat ze op excuses van de ouders hoeven te rekenen mocht het allemaal een leugen van het jongetje geweest zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ook, maar hier:
[..]
heb ik niet al teveel vertrouwen in... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat opgewonden standje wel weer iets gaat verzinnen waardoor de schuld toch ergen bij die school komt te liggen. Al is het maar achterstallig onderhoud klimrek, geen rubberen tegels, of verzin maar wat...
quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)l-van-de-blokkendoos
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Maar dit geldt natuurlijk niet voor de juf, die zonder proces op de brandstapel moet.quote:Elk kind, ongeacht de kleur of andere achtergrondfactoren, heeft in onze samenleving recht op dezelfde menswaardige en uiteraard ook geweldloze behandeling.
Een beetje hetzelfde soort volk dat voor de huizen van vermeende pedo's gaat staan schreeuwen, zonder ook maar bewijs te hebben. Maar dat zijn dan weer vaak achterlijke kaalkopjes en vrouwen met een shagstem en een trampstamp.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:22 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ze dragen dan wel een hoofddoek die viswijven maar wat een goedkoop gajes zit er onder die lappen. Man, man, man, wat een ordiaire stukken vreten, die wijven.
Nou, klimrek was nieuw en geplaatst in juni 2015.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ook, maar hier:
[..]
heb ik niet al teveel vertrouwen in... Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat opgewonden standje wel weer iets gaat verzinnen waardoor de schuld toch ergen bij die school komt te liggen. Al is het maar achterstallig onderhoud klimrek, geen rubberen tegels, of verzin maar wat...
Doe maar wel wat extra bescherming.quote:Volgens de politie worden deze bedreigingen ernstig genomen en op de voet gevolgd. Maar vooralsnog zou het (nog) niet nodig zijn dat de juf extra bescherming krijgt. Ze heeft daar volgens onze informatie ook nog niet om gevraagd en diende ook nog geen klacht in. Al is dat volgens de Antwerpse parketwoordvoerder in principe niet nodig. ‘We kunnen ook zelf een proces-verbaal opstellen’, zegt hij. Indien het tot een vervolging komt, riskeren de daders zware straffen. Mogelijk zelfs tot vijf jaar gevangenis.
610quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:34 schreef Specularium het volgende:
Mis alleen nog wat fakkels, dan is het zo weer 1500.
Erg he, het is gewoon een heksenjacht.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:35 schreef HighLander het volgende:
Antwerpse kleuterjuf De Bijtjes met de dood bedreigd (nieuwsblad.be)
And so it begins...
Naja dat is op zich niets nieuws.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Erg he, het is gewoon een heksenjacht.
Die mensen zitten zo vol haat, d'r is gewoon niet mee te communiceren.
Echt he...quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:35 schreef HighLander het volgende:
Antwerpse kleuterjuf De Bijtjes met de dood bedreigd (nieuwsblad.be)
And so it begins...
Hoe zouden ze hun eigen gedrag omschrijven?quote:
Men lijkt rustiger te reageren dan met de Blokkendoos destijds vooralsnog. Echter is iets als sociale media natuurlijk wel erg gemakkelijk om beetje verspreiding in de hand te werken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:47 schreef ootjekatootje het volgende:
School en juffrouw wachten netjes af, laten we hopen de rest van de bevolking daar ook.
Denk dat we eerst even het onderzoek rustig moeten afwachten niet? Het verhaal klopt voor geen meter natuurlijk, maar de school heeft ook zijn reputatie te verliezen dus wie weet wat zij eventueel allemaal 'verzinnen'.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:36 schreef Childofthe90s het volgende:
Hopelijk doet de juf aangifte van smaad.
Eerroof, ja dat was het woord.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:14 schreef starla het volgende:
[..]
Denk dat we eerst even het onderzoek rustig moeten afwachten niet? Het verhaal klopt voor geen meter natuurlijk, maar de school heeft ook zijn reputatie te verliezen dus wie weet wat zij eventueel allemaal 'verzinnen'.
Omdat het zo uitvergroot wordt op internet zou je -mits het allemaal niet waar is- best kunnen spreken van smaadschrift.
In België echter is er alleen sprake van smaad als het slachtoffer lid is van het openbaar gezag. Daar valt een juf volgens de wet niet onder. Dus spreken ze daar van 'laster of eerroof'.
Er is dus duidelijk een verschil met de Nederlandse wetgeving waar er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de slachtoffers obv functie in het geval van smaad of laster.
Ben benieuwd wat het onderzoek aantoont; een lynching van dat jochie kan ik me haast niet voorstellen en de wond past zeker niet bij een verwurging, daar is het veel te scherp afgegrensd voor. Een koord/touw is het meest waarschijnlijk, nu nog de vraag wat de oorzaak is.
Bovendien moeten we niet vergeten dat kinderen en met name kleuters pathologische leugenaars zijn (zoals we hebben kunnen zien a.d.h.v. dat filmpje over de juf die zogenaamd kinderen misbruikt heeft; de grootste onzin kan er uit kinderen komen).
quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eerroof, ja dat was het woord.
Dat jochie kraamde gisteren in dat binnen 30 seconden al twee verschillende versie's uit.
En dan te bedenken dat dit zijn beste versie was,![]()
Houden ze die jongen nu thuis?
http://nieuws.vtm.be/binn(...)es-met-dood-bedreigdquote:De jongen zelf gaat intussen naar een andere school.
Die zal wel nog vaker van school veranderen met zo'n moeder.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:56 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
[..]
http://nieuws.vtm.be/binn(...)es-met-dood-bedreigd
Roekeloos geding is de te volgen strategie. Het gerechtelijke apparaat onverantwoord belastenquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:14 schreef starla het volgende:
[..]
Er is dus duidelijk een verschil met de Nederlandse wetgeving waar er geen onderscheid wordt gemaakt tussen de slachtoffers obv functie in het geval van smaad of laster.
Haha, dat hekwerk op de achtergrond.quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:56 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
[..]
http://nieuws.vtm.be/binn(...)es-met-dood-bedreigd
Er zijn foto's van de andere kant, onder en achter de schaafwond zit ook een striem, minder heftig als rechts maar toch. Precies op zijn kaaklijn dus wat hoger en dunner dan rechtsquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:59 schreef Physsic het volgende:
Dan zal dat kind het er wel zelf naar gemaakt hebben.
Nee, evenserieus, die striem in zijn nek zit alleen aan de rechterkant.
Zou mevrouw weten dat het strafbaar is om een valse aangifte te doen? Als de juf op haar beurt aangifte gaat doen wegen smaad/laster kan ze daar nog last van krijgen..
Heb het al weggeklikt, maar ik zag geen ononderbroken striem. Ik zag inderdaad wel iets wat op een striem leek wat onder z'n kin vandaan kwam inderdaad.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zijn foto's van de andere kant, onder en achter de schaafwond zit ook een striem, minder heftig als rechts maar toch. Precies op zijn kaaklijn dus wat hoger en dunner dan rechts
Lijkt erop dat er wat om zijn nekje heen zat en dat die naar links is getrokken/gevallen.
Dat bedoel ik ook, achterop zijn nekje zitten ook geen sporen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:14 schreef Physsic het volgende:
[..]
Heb het al weggeklikt, maar ik zag geen ononderbroken striem. Ik zag inderdaad wel iets wat op een striem leek wat onder z'n kin vandaan kwam inderdaad.
Bedoelde eigenlijk te zeggen dat het me dan zeer onwaarschijnlijk lijkt dat hij is opgehangen.
Dat er verwondingen zijn lijkt me duidelijk
Iquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:34 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde soort volk dat voor de huizen van vermeende pedo's gaat staan schreeuwen, zonder ook maar bewijs te hebben. Maar dat zijn dan weer vaak achterlijke kaalkopjes en vrouwen met een shagstem en een trampstamp.
Idd, net zo bizar. Maarre, wat is een trampstamp? Nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:34 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde soort volk dat voor de huizen van vermeende pedo's gaat staan schreeuwen, zonder ook maar bewijs te hebben. Maar dat zijn dan weer vaak achterlijke kaalkopjes en vrouwen met een shagstem en een trampstamp.
Een tattoo op je onderrug. Ook wel kontgewei.quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:52 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
I
[..]
Idd, net zo bizar. Maarre, wat is een trampstamp? Nog nooit van gehoord.
Dank voor de uitleg. Haha, ik zie het haast voor me.quote:Op vrijdag 11 september 2015 17:20 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Een tattoo op je onderrug. Ook wel kontgewei.
Vieze gekken...quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:30 schreef Berto het volgende:
Moeders heeft het er allemaal maar druk mee, om elke jaar bij verschillenden scholen protestacties te moeten organiseren.
Moeder bedreigde eerder ook al andere kleuterjuf | HLN Antwerpen
PATRICK LEFELON
ANTWERPEN 12/09/2015 - 03u15
VROUW BEWEERT DAT LEERKRACHT DE BIJTJES HAAR ZOONTJE MISHANDELDE
Hediyr S. zet haar protestacties tegen de kleuterjuf van school De Bijtjes voorlopig stop, op vraag van haar advocaat. Hij wil het onderzoek van de politie afwachten. Het is bovendien niet de eerste keer dat Hediyr S. een kleuterjuf bedreigt. Ze eiste eerder al het ontslag van een kleuterjuf in Borgerhout.
Het bleef gisterochtend uitzonderlijk kalm aan de schoolpoort van de De Bijtjes in de Offerandestraat. Mama Hediyr S., die beweert dat een kleuterjuf haar zoontje met een touw rond zijn nek heeft meegesleurd, daagde niet op. De avond voordien had zijn nog strijdlustig aangekondigd dat zij zou betogen tot De Bijtjes de kleuterjuf aan de deur zou zetten.
Mama Hediyr S. mag van haar advocaat niet meer met de pers praten. Op de vragen over een eerder gebeurd incident aan een kleuterschool in Borgerhout weigert ze dan ook te antwoorden. Volgens een goed ingelichte bron heeft Hediyr bijna twee jaar geleden al een personeelslid van een kleuterschool in Borgerhout bedreigd. Ook toen maakte ze amok aan de schoolpoort en dreigde naar de politie te stappen. Dat deed zij uiteindelijk niet.
Laster en eerroof
De kleuterjuf voelde zich wel geïntimideerd en meldde het voorval toen zelf aan de politie. Na de heisa aan De Bijtjes heeft de kleuterjuf uit Borgerhout het incident gisteren opnieuw onder de aandacht van de politie gebracht. Het wordt meegenomen in het onderzoek dat momenteel gevoerd wordt. Daarmee lijkt de parallel met de hetze tegen kleuterjuf Magalie aan school De Blokkendoos op het Kiel compleet. Ook daar nam een moeder, die eerder in Nederland al voor ophef op een school had gezorgd, het initiatief in het protest tegen juf Magalie. De klacht van de ouders werd afgewezen, maar zij gingen in beroep. Juf Magalie heeft op haar beurt wel een klacht wegens laster en eerroof ingediend en een schadevergoeding van 10.000 euro geëist. Over beide zaken moet de rechtbank in beroep binnenkort uitspraak doen.
Nog geen klacht
Vakbondssecretaris Walter Hens (ACOD) geeft aan leerkrachten de raad om zelf een klacht in te dienen als zij zich bedreigd voelen, of als iemand hen te schande maakt. De schooljuf of de directie van De Bijtjes heeft dat nu nog niet gedaan. "Schooldirecties willen de zaak liever zo stil mogelijk houden", zegt Hens. "Toch vind ik dat een leerkracht zich niet mag laten doen. Een klacht indienen maakt de leerkracht minder machteloos. De ouder wordt dan ook door de politie op de rooster gelegd. Het parket seponeert de klacht meestal maar voor de leerkracht werkt zo'n klacht toch helend."
Parketwoordvoerder Ken Witpas deelde gisteren nog mee dat de politie in zijn opdracht een proces-verbaal heeft opgemaakt over de bedreigingen tegen de juf van de Bijtjes. Zowel de protestactie aan de schoolpoort met de slogan 'Geef ons de juf' als de doodsbedreigingen op sociale media worden onderzocht.
Bron:http://www.hln.be/regio/n(...)kleuterjuf-a2453619/
Nu is het kind meegesleurd...Het veranderd steeds. Echt te gek voor woorden dit hele verhaal!!!quote:Op zaterdag 12 september 2015 09:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vieze gekken...
Heb nu al medelijden met zijn nieuwe kleuterjuf..
Zou dat kind nu ook onderzocht gaan worden? Of zit er bij die moeder een steekje los?
Gelukkig voor haar, wel een normale advocaat.
Het touwtje is dat Vlaams voor springtouw?quote:ANTWERPEN 2060 - Het Antwerpse parket heeft extra onderzoek bevolen naar de letsels van het vierjarige jongetje dat vorige week gewond raakte in kleuterschool De Bijtjes.
Het jongetje van Turkse origine raakte vorige week vrijdag gewond op de speelplaats.Alles wijst erop dat de jongen tijdens het spelen aan een touwtje is blijven hangen en ernstige schaafwonden in het gezicht en de halsstreek opliep.
De moeder van de jongen beweert bij hoog en bij laag dat de verwondingen het gevolg zijn van “folteringen” door een juffrouw. De top van het Stedelijk Onderwijs benadrukt dat het om een ongeval gaat en wijst erop dat de geviseerde kleuterjuf in vergadering zat en de beweerde feiten gewoon niet gedaan kán hebben.
Touwtje
Het Antwerpse parket heeft nu gevraagd om de verwondingen van het jongetje opnieuw te onderzoeken. Het parket wil ook dat wordt onderzocht of het touwtje dat op de speelplaats werd aangetroffen, de verwondingen bij de jongen kan hebben veroorzaakt.
Het parket heeft intussen ook een onderzoek ingesteld naar de entourage van de moeder, wegens schriftelijke bedreigingen aan het adres van de kleuterjuf.
De verwondingen werden na de speeltijd geconstateerd toen het jongetje in de rij ging staan om naar binnen te gaan. Als de moeder het zelf zou hebben gedaan, zou ze dus tijdens de pauze erheen zijn gegaan om dat te doen. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar waarschijnlijker dan dat de niet-aanwezige juf het heeft gedaanquote:Op zaterdag 12 september 2015 09:33 schreef BarryOSeven het volgende:
Er zijn toch ook van die aandoeningen waarbij moeders hun kind verwonden voor aandacht?
Dit lijkt zo'n staaltje kunst. Kan me niet voorstellen dat een juf het voor elkaar krijgt een kind aan zijn nek op het schoolplein op te hangen.
Alleen al de lynch acties van de mede docenten, die dit overigens makkelijk zouden moeten kunnen opmerken, zou voldoende moeten zijn.
Mama is de schuldige. Ik zeg het je je weet.
och, genoeg gestoorde ouders die verhaal komen halen omdat peuter/kleuter/puber een slechte beoordeling heeft gekregenquote:Op zaterdag 12 september 2015 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
En het vooroordeel wordt weer eens bevestigd.
Of is het thuis al gebeurt.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De verwondingen werden na de speeltijd geconstateerd toen het jongetje in de rij ging staan om naar binnen te gaan. Als de moeder het zelf zou hebben gedaan, zou ze dus tijdens de pauze erheen zijn gegaan om dat te doen. Dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar waarschijnlijker dan dat de niet-aanwezige juf het heeft gedaan
Amateurs. Pro´s gebruiken geen gewoon touw dat dit soort sporen achterlaat. Dus het was niet de juf.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Munchausen by proxyquote:Op zaterdag 12 september 2015 09:33 schreef BarryOSeven het volgende:
Er zijn toch ook van die aandoeningen waarbij moeders hun kind verwonden voor aandacht?
Dit lijkt zo'n staaltje kunst. Kan me niet voorstellen dat een juf het voor elkaar krijgt een kind aan zijn nek op het schoolplein op te hangen.
Alleen al de lynch acties van de mede docenten, die dit overigens makkelijk zouden moeten kunnen opmerken, zou voldoende moeten zijn.
Mama is de schuldige. Ik zeg het je je weet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was even aan het gelezen over de blokkendoos, en kwam bovenstaand pareltje tegen.
Niet luisteren of onderzoek afwachten, direct opknopen die juf en ach wat zijn we zielig..
Ik hoop dat ze deze zaak wat sneller kunnen behandelen/onderzoeken en dat er ondertussen goed op de juf wordt gelet.
quote:Op zondag 13 september 2015 23:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Marokko.nl. En maar kankeren op samenzwerende westerlingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was even aan het gelezen over de blokkendoos, en kwam bovenstaand pareltje tegen.
Niet luisteren of onderzoek afwachten, direct opknopen die juf en ach wat zijn we zielig..
Ik hoop dat ze deze zaak wat sneller kunnen behandelen/onderzoeken en dat er ondertussen goed op de juf wordt gelet.. Alles ies complot.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
Man, man, man...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was even aan het gelezen over de blokkendoos, en kwam bovenstaand pareltje tegen.
Ik hoop dat ze deze zaak wat sneller kunnen behandelen/onderzoeken en dat er ondertussen goed op de juf wordt gelet.![]()
Wat een simpele zielenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was even aan het gelezen over de blokkendoos, en kwam bovenstaand pareltje tegen.
Ik hoop dat ze deze zaak wat sneller kunnen behandelen/onderzoeken en dat er ondertussen goed op de juf wordt gelet.![]()
2060 is de postcode van het district vermoed ikquote:Op zaterdag 12 september 2015 17:34 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)n-kleuter-de-bijtjes
[..]
Het touwtje is dat Vlaams voor springtouw?
en lol, Antwerpen 2060
Hmm. Of kleuterjuffen in Vlaanderen hebben plotseling sadistische trekjes tegen kleuters ontwikkeld, of die mevrouw Heiydir heeft een steekje los zitten. Wat zou het toch zijn?quote:Op zaterdag 12 september 2015 08:30 schreef Berto het volgende:
Moeders heeft het er allemaal maar druk mee, om elke jaar bij verschillenden scholen protestacties te moeten organiseren.
Moeder bedreigde eerder ook al andere kleuterjuf | HLN Antwerpen
PATRICK LEFELON
ANTWERPEN 12/09/2015 - 03u15
VROUW BEWEERT DAT LEERKRACHT DE BIJTJES HAAR ZOONTJE MISHANDELDE
Hediyr S. zet haar protestacties tegen de kleuterjuf van school De Bijtjes voorlopig stop, op vraag van haar advocaat. Hij wil het onderzoek van de politie afwachten. Het is bovendien niet de eerste keer dat Hediyr S. een kleuterjuf bedreigt. Ze eiste eerder al het ontslag van een kleuterjuf in Borgerhout.
Het bleef gisterochtend uitzonderlijk kalm aan de schoolpoort van de De Bijtjes in de Offerandestraat. Mama Hediyr S., die beweert dat een kleuterjuf haar zoontje met een touw rond zijn nek heeft meegesleurd, daagde niet op. De avond voordien had zijn nog strijdlustig aangekondigd dat zij zou betogen tot De Bijtjes de kleuterjuf aan de deur zou zetten.
Mama Hediyr S. mag van haar advocaat niet meer met de pers praten. Op de vragen over een eerder gebeurd incident aan een kleuterschool in Borgerhout weigert ze dan ook te antwoorden. Volgens een goed ingelichte bron heeft Hediyr bijna twee jaar geleden al een personeelslid van een kleuterschool in Borgerhout bedreigd. Ook toen maakte ze amok aan de schoolpoort en dreigde naar de politie te stappen. Dat deed zij uiteindelijk niet.
Laster en eerroof
De kleuterjuf voelde zich wel geïntimideerd en meldde het voorval toen zelf aan de politie. Na de heisa aan De Bijtjes heeft de kleuterjuf uit Borgerhout het incident gisteren opnieuw onder de aandacht van de politie gebracht. Het wordt meegenomen in het onderzoek dat momenteel gevoerd wordt. Daarmee lijkt de parallel met de hetze tegen kleuterjuf Magalie aan school De Blokkendoos op het Kiel compleet. Ook daar nam een moeder, die eerder in Nederland al voor ophef op een school had gezorgd, het initiatief in het protest tegen juf Magalie. De klacht van de ouders werd afgewezen, maar zij gingen in beroep. Juf Magalie heeft op haar beurt wel een klacht wegens laster en eerroof ingediend en een schadevergoeding van 10.000 euro geëist. Over beide zaken moet de rechtbank in beroep binnenkort uitspraak doen.
Nog geen klacht
Vakbondssecretaris Walter Hens (ACOD) geeft aan leerkrachten de raad om zelf een klacht in te dienen als zij zich bedreigd voelen, of als iemand hen te schande maakt. De schooljuf of de directie van De Bijtjes heeft dat nu nog niet gedaan. "Schooldirecties willen de zaak liever zo stil mogelijk houden", zegt Hens. "Toch vind ik dat een leerkracht zich niet mag laten doen. Een klacht indienen maakt de leerkracht minder machteloos. De ouder wordt dan ook door de politie op de rooster gelegd. Het parket seponeert de klacht meestal maar voor de leerkracht werkt zo'n klacht toch helend."
Parketwoordvoerder Ken Witpas deelde gisteren nog mee dat de politie in zijn opdracht een proces-verbaal heeft opgemaakt over de bedreigingen tegen de juf van de Bijtjes. Zowel de protestactie aan de schoolpoort met de slogan 'Geef ons de juf' als de doodsbedreigingen op sociale media worden onderzocht.
Bron:http://www.hln.be/regio/n(...)kleuterjuf-a2453619/
Altijd. Ik wist al hoe laat het was toen ik het eerste bericht hierover las.quote:Op zaterdag 12 september 2015 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
En het vooroordeel wordt weer eens bevestigd.
We hebben het wel over opruien en doodsbedreigingen in groep scanderenquote:Op zaterdag 12 september 2015 18:11 schreef Re het volgende:
[..]
och, genoeg gestoorde ouders die verhaal komen halen omdat peuter/kleuter/puber een slechte beoordeling heeft gekregen
OMG. die patattenzakken hebben wel lef.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was even aan het gelezen over de blokkendoos, en kwam bovenstaand pareltje tegen.
Ik hoop dat ze deze zaak wat sneller kunnen behandelen/onderzoeken en dat er ondertussen goed op de juf wordt gelet.Werewolf
Dit is dus een representatieve weerspiegeling van de moslimbevolking. Wat een aidsgezwellen halen we binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was even aan het gelezen over de blokkendoos, en kwam bovenstaand pareltje tegen.
Ik hoop dat ze deze zaak wat sneller kunnen behandelen/onderzoeken en dat er ondertussen goed op de juf wordt gelet.
Ik vermoed dat het maar een hele kleine groep is, maar wel een met een hele grote bek.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is dus een representatieve weerspiegeling van de moslimbevolking. Wat een aidsgezwellen halen we binnen.
Nee, het zijn er echt heel veel die zo denken. Helaas.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het maar een hele kleine groep is, maar wel een met een hele grote bek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |