Dan zul je fysiek een computer (thuis of werk) moeten doorlichten. Maar aan de hand van de verbinding zelf richting Fok kom je er niet achter.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan is dat nog te achterhalen.
Nee, maar in deze zaak is het al een politieonderzoek en dan ben je als potentiële dader al snel je pc en telefoons kwijt, in belang van het onderzoek.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan zul je fysiek een computer (thuis of werk) moeten doorlichten. Maar aan de hand van de verbinding zelf richting Fok kom je er niet achter.
Dan wel. Maar goed, dat was mijn punt niet helemaal in dit geval.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, maar in deze zaak is het al een politieonderzoek en dan ben je als potentiële dader al snel je pc en telefoons kwijt, in belang van het onderzoek.
Die gegevens zijn dan zo boven water.
Is een lastige zaak. Ik had een vriendin die er niet tegen kon als haar zoon tegen haar loog. Ze hield bij hoog en laag vol dat hij niet tegen haar kon liegen. Als hij haar recht in de ogen keek en tot 3x toe volhield dat iets waar was dan sprak hij de waarheid. Ze ging bijna huilen toen ik zei dat hij echt wel in haar ogen kon kijken en liegen. Nee dat was onmogelijk dat kon hij niet. Om de een of andere reden kon ze dat idee niet aan.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar wat als het kind volhoud?
Nu moet ik wel in alle eerlijkheid zeggen dat deze reactie van moeder het niet makkelijker maakt voor dat kind om toe te geven dat hij gelogen heeft.
Daar heb ik me expres niet over uitgelaten. Haar FB al bekeken?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:53 schreef kurk_droog het volgende:
Is het mensen al opgevallen wel soort ouders daar staat te klagen?
Belachelijk dat die vrouw nu moet gaan aantonen dat ze dat kind niet heeft opgehangen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan wel. Maar goed, dat was mijn punt niet helemaal in dit geval.
Het gaat mij er in dit geval meer om dat Erodome hard bewijs wil hebben dat die juf daadwerkelijk niet in de buurt van dat kind was, het woord van de school en andere leraren/ leraressen is schijnbaar niet genoeg voor haar. Wat moet je dan nog meer gaan aanvoeren? Telefoon? Schoenzolen? DNA? Videobeelden? Wanneer is dat bewijs dan wel hard?
Ja precies.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:59 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Belachelijk dat die vrouw nu moet gaan aantonen dat ze dat kind niet heeft opgehangen.
Wereld op zijn kop...
Idd.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:10 schreef Childofthe90s het volgende:
Wat ook meespeelt is dat dit kind 5 jaar oud is. Je moet een vijfjarige niet zomaar op zijn woord geloven, het moet eerst uitgezocht worden voordat je op basis van een vijfjarige een heksenjacht start tegen een leerkracht.
Overigens: waarom zou een juf een kind aan zijn nek ophangen op het schoolplein, daar zouden dan toch collega's, andere (oudere) leerlingen bij zijn geweest of in ieder geval het risico heel groot zijn dat het wordt opgemerkt door anderen. Het lijkt mij heel, heel erg onwaarschijnlijk dat een leerkracht zo boos is geworden op een kleuter dat zij die heeft opgehangen aan zijn nek.
Het lijkt mij vele malen waarschijnlijker dat er met het springtouw (dat de moeder zelf liet zien) is gespeeld en dat dit te strak om de nek is komen te zitten. Kinderen van vijf zien in een touw niet alleen iets om mee te springen.
Daarbij wil je als vijfjarige misschien niet tegen je uitzinnige moeder vertellen dat het de schuld is van een van je vriendjes/vriendinnetjes of jezelf. "Wie heeft dit gedaan?!! De juf?!"quote:Op donderdag 10 september 2015 21:13 schreef Wombcat het volgende:
Nou snap ik ook nog wel dat je als ouder in eerste instantie de neiging zult hebben je kind te geloven, maar als je kind zoiets verteld???
Je moet als school ook wel heel sterk in je schoenen staan om een juf te schorsen voor iets waar ze niet eens fysiek bij aanwezig was.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
Goede zaak dat die school niet tot schorsing is overgegaan, trouwens. Daarmee ben je als juf eigenlijk al afgekaart, of je nu wel of niet schuldig bent.
Toch is het de reflex van veel scholen, zorginstellingen en dergelijken. Al is het alleen maar uit PR-overwegingen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je moet als school ook wel heel sterk in je schoenen staan om een juf te schorsen voor iets waar ze niet eens fysiek bij aanwezig was.
Klopt, dat zie je vaak. En vaak is dat ook terecht, in het belang van het onderzoek en om de rust te bewaren, maar hier is het blijkbaar zó onwaarschijnlijk dat het de geloofwaardigheid van hun eigen standpunt zou aantasten (namelijk dat ze er niet bij was) als ze haar zouden schorsen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch is het de reflex van veel scholen, zorginstellingen en dergelijken. Al is het alleen maar uit PR-overwegingen.
Op 00:13 zegt hij eerst nog dat niemand het heeft gezien, nog geen minuut later hebben alle kinderen het gezien. Hopelijk zijn er toch nog anderen die hebben gezien wat er daadwerkelijk is gebeurd, hier kun je in ieder geval niet van op aan.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ouders interviewen kind
op gsm opgenomen
http://nieuws.vtm.be/binn(...)iewen-gefolterd-kind
niemand aanwezig en toch hebben alle kinderen het gezien
Mag die jongen uit huis geplaatst worden?quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ouders interviewen kind
op gsm opgenomen
Dan kun je die hele wijk wel uit huis plaatsenquote:Op donderdag 10 september 2015 21:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mag die jongen uit huis geplaatst worden?
Wat een zielig menneke.
Het klimrek.. aan de andere kant zitten allemaal appartementen.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ouders interviewen kind
op gsm opgenomen
Ze spreekt geen Nederlands, kijk nou zelf ff op d'r fb. Die vrouwen die voor de school stonden waren haar turkse vriendinnen. Geen andere moeders van die school.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan kun je die hele wijk wel uit huis plaatsen
Daarnaast: waarom stuurt ze dat interview op naar een Turkse krant, het is toch in een wijk in Antwerpen gebeurd, of is die al geannexeerd?
Zo heet dat in PKK begrippen nu eenmaal.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:06 schreef deedeetee het volgende:
gefolterd ????? eejjjj overdrijven is ook een kunst hoor
Die reacties eronder...quote:Op donderdag 10 september 2015 21:38 schreef Dance99Vv het volgende:
Ouders interviewen kind
op gsm opgenomen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |