abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128075223
quote:
ANTWERPEN - Aan de kleuter- en lagere school De Pinguïn en de Blokkendoos in de Antwerpse wijk Kiel zijn de jeugdbrigade en de cel Diversiteit van de politie tussenbeide moeten komen. De gemoederen raakten verhit bij enkele ouders in verband met een vermeend geval van seksuele intimidatie door een kleuterjuf. Het Antwerpse Stedelijk Onderwijs zegt de hetze te betreuren en blijft achter het schoolteam en de juf staan totdat het tegendeel bewezen is.

Een aantal ouders klaagden vorige week over het ‘seksueel gedrag’ van hun kinderen. De ouders beschuldigen een kleuterjuf van seksuele intimidatie. ‘De school nam de aantijgingen ernstig en organiseerde gesprekken met de ouders en consulteerde het Stedelijk Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB) en de jeugdbrigade van de politie’, klinkt het in een reactie van het AG Stedelijk Onderwijs, dat zelf ook een intern onderzoek is gestart.

De betrokken juf en het schoolteam werden volgens het Stedelijk Onderwijs met de beschuldigingen geconfronteerd. Uit die gesprekken zou echter geen enkele aanwijzing blijken. Er werd maandagochtend opnieuw een gesprek met een van de ouders gevoerd.

Later op de dag kwam het dan tot het nodige tumult aan de schoolpoort. Om de gemoederen te bedaren is de betrokken juf nu tijdelijk niet op de school aanwezig, al is er voorlopig nog geen officiële klacht ingediend bij de politie. De school heeft ook contact opgenomen met het vertrouwensartsencentrum met de vraag naar een kindertherapeute. Intussen is in de school de rust opnieuw weergekeerd.
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20130617_00625777
En vervolgens escaleerde het uit de hand zodat de stront in de ventillator vloog:
slechte woordgrap, sorry :@

quote:
De ophef rond de vermeende kindermishandeling bij kleuter- en basisschool De Blokkendoos op het Antwerpse Kiel houdt aan.

Bezorgde ouders eisen het ontslag van de schooldirectie omdat die niet streng genoeg gereageerd zou hebben. Twee ouders dienden een klacht in bij de politie.

Net als heel wat andere ouders besliste een ouder dinsdag om zijn kinderen thuis te houden. “Onze kinderen hebben vannacht geen oog dichtgedaan. Wij vinden het niet veilig in De Blokkendoos”, klonk het.

De angstpsychose is het gevolg van berichten over wat de ouders ‘seksuele intimidatie’ noemen door een 23-jarige kleuterjuf. De eerste melding kreeg de school vorige donderdag binnen. Een jongetje zou zich raar zijn beginnen gedragen en een aantal dingen hebben gezegd over de juf. Zo zou hij een beschrijving hebben kunnen geven van haar geslachtsdelen.

Maandag volgde een tweede beschuldiging en dinsdag was er sprake van zes slachtoffers.

Het Antwerpse parket benadrukte dinsdag nog eens dat er voorlopig geen enkele aanwijzing van schuld is. Voor veel ouders lijkt het een uitgemaakte zaak dat de jonge kleuterjuf zes kinderen heeft verkracht.

“De schooldirectie was op de hoogte van het verhaal, maar liet die juf gewoon lesgeven”, vindt Najat Mejdoubi. Zij stapte gisteren als eerste het politiekantoor op de Sint-Bernardsesteenweg binnen om klacht in te dienen.

http://www.gva.be/regio-a(...)ele-intimidatie.aspx
quote:
Het tumult over mogelijke seksuele intimidatie en misbruik van enkele kindjes uit de eerste kleuterklas door hun juf in kleuterschool De Blokkendoos in de Antwerpse wijk Kiel heeft "een enorme emotionele ravage" aangericht bij het schoolteam aldaar. Dat zegt Antwerps onderwijsschepen Claude Marinower.

Omwille van de sfeer van conflict, verbaal geweld en zelfs bedreigingen die de voorbije dagen te merken vielen in en rond de school, is er voorlopig geen normaal lessenverloop meer mogelijk. Er wordt wel nog tot het einde van het schooljaar kinderopvang voorzien voor wie dat wenst.

http://www.gva.be/regio-a(...)-bij-schoolteam.aspx
quote:
Najet Mejdoubi, de vrouw die als eerste klacht indiende tegen de 23-jarige leerkracht van de Kielse basisschool De Blokkendoos wegens vermeende seksuele intimidatie, is niet te spreken over de manier waarop ze gisteren werd behandeld. Ze gaat een aanvraag indienen om te betogen. De bewijslast tegen de betrokken leerkracht lijkt ondertussen niet groot.

“Tijdens het overleg was er geen begrip voor de gevoelens van de slachtoffers”, vindt Najet Mejdoubi. “Er werd veel tegen ons gepraat, maar nog te weinig geluisterd. Ik vind dat ik al van bij het begin behandeld word als een verdachte en niet als een slachtoffer. Zo snel als ik kan, dien ik een aanvraag in om te mogen betogen. Vermoedelijk volgende woensdag komen we op straat. Anders is het de zaterdag daarna.” Het parket bevestigde gisteren nogmaals dat er tot nu toe geen objectieve aanwijzingen over de lerares naar voren zijn gekomen uit het dossier.

Voortrekkersrol
Bovendien zegt een bron dicht bij het onderzoek dat Mejdoubi niet aan haar proefstuk toe is als het om klachten wegens seksuele intimidatie gaat. Zelf ontkent de vrouw echter formeel dat ze ooit eerder een klacht indiende. “Ik had wel gedacht dat mensen dat soort verhalen zouden oprakelen omdat ik een voortrekkersrol vervul”, zegt ze. “Dat men echter zo ver wil gaan om mij onderuit te halen, verbaast me.” Het parket wilde geen commentaar geven op mogelijke eerdere klachten.

Doktersattest
Uw krant kon ook een doktersattest inkijken dat is gebruikt om een van de drie klachten te staven. Daarin staan geen harde bewijzen. “Het kind is bang tijdens het onderzoek en wil zijn ondergoed niet uit doen, terwijl hij voordien net wel graag werd onderzocht”, stelt het verslag.

“Er zijn tekenen van psychische traumatische toestand. Hij is stil en teruggetrokken. Momenteel zijn er ter hoogte van de benen verschillende echymosen (blauwe plekken, red.). Ter hoogte van de poep is er roodheid te bemerken. Hij heeft hier ook wat pijn.”

De conclusie van de arts: “Doorverwijzing naar kinderpsycholoog noodzakelijk indien psychische toestand aanhoudt.” Het kind moet ook drie dagen rust houden.

http://www.gva.be/regio-a(...)oging-aanvragen.aspx
Tweede topic, laten we het hier nu proper houden.

Al van het begin had ik het sterke gevoel dat heel deze affaire een storm in een glas water was.
Er zijn geen concrete beschuldigingen, alleen het vermoeden van seksuele 'intimidatie' wat voor mij toch een andere lading heeft da seksueel misbruik.

Overigens lijkt die moeder ook geen normaal geval: ze weet niet eens hoe de juf van haar kind heet, maar beschuldigt haar wel van seksueel misbruik. Hoe betrokken ben je eigenlijk bij de opvoeding van je kind?

Als de beschuldigingen waar zouden zijn is een strenge straf sowieso gepast, maar op basis van de berichtgevingen denk ik gewoon dat heel deze zaak enorm overroepen is.

[EDIT] In de TT moet voor => van zijn. :@
pi_128075384
Poeh,
word inmiddels tijd voor 24 uurs video surveillance in elke kinder opvang gebeuren.
al is het alleen maar om het personeel vrij te pleiten van enige verdenking.
pi_128075920
Wat een mooi belgisch woord is dat toch "poep"voor anus.

Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:39:08 #4
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_128075943
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:38 schreef Deetch het volgende:

:')
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_128076186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:20 schreef pagadder het volgende:

[..]

En vervolgens escaleerde het uit de hand zodat de stront in de ventillator vloog:
slechte woordgrap, sorry :@

[..]

[..]

[..]

Tweede topic, laten we het hier nu proper houden.

Al van het begin had ik het sterke gevoel dat heel deze affaire een storm in een glas water was.
Er zijn geen concrete beschuldigingen, alleen het vermoeden van seksuele 'intimidatie' wat voor mij toch een andere lading heeft da seksueel misbruik.

Overigens lijkt die moeder ook geen normaal geval: ze weet niet eens hoe de juf van haar kind heet, maar beschuldigt haar wel van seksueel misbruik. Hoe betrokken ben je eigenlijk bij de opvoeding van je kind?

Als de beschuldigingen waar zouden zijn is een strenge straf sowieso gepast, maar op basis van de berichtgevingen denk ik gewoon dat heel deze zaak enorm overroepen is.

[EDIT] In de TT moet voor => van zijn. :@
Heb je het filmpje niet bekeken? Vrij concrete beschuldigingen.

En het kind heeft bepaalde handelingen verricht (de moeder is niet in details getreden) en gezegd dat de juf dingen in bepaalde plekken van kinderen (de meisjes) stopt. Is dat nog seksuele intimidatie?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:50:06 #6
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_128076397
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:45 schreef Cerbiatto het volgende:

[..]

Heb je het filmpje niet bekeken? Vrij concrete beschuldigingen.

En het kind heeft bepaalde handelingen verricht (de moeder is niet in details getreden) en gezegd dat de juf dingen in bepaalde plekken van kinderen (de meisjes) stopt. Is dat nog seksuele intimidatie?
Binnendringen van een lichaam is in Nederland verkrachting. In Belgie eigenlijk geen flauw idee.
Je zou iig verwachten dat ze de wetten mbt tot misbruik daar onderhand op orde hebben.
pi_128076535
En een 'storm in een glas water' terwijl er 6 kleine kindjes zijn die soortgelijke ervaringen hebben met de juf, seksueel getint gedrag vertonen, over details spreken, het lichaam van de juf kunnen beschrijven en zelfs vreemde plekken op het lichaam hebben?

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat meerdere kleine kindjes (we hebben het over kleine kinderen) dit verhaal verzinnen en 'zomaar' zulk gedrag vertonen. En 'zomaar' onder rare plekken zitten.

Op zo'n leeftijd kun je dat niet eens verzinnen.
pi_128076980
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Binnendringen van een lichaam is in Nederland verkrachting. In Belgie eigenlijk geen flauw idee.
Je zou iig verwachten dat ze de wetten mbt tot misbruik daar onderhand op orde hebben.
Ja. Maar met een voorwerp, ofzo? In ieder geval zeer treurig en ik hoop echt dat dit goed wordt onderzocht.

Overigens: de topicstarter maakt zich druk omdat de moeder de naam niet weet ipv het zorgwekkende verhaal van haar :') Ik zie dat de vrouw in kwestie best ongerust/in de war is en kan best begrijpen dat iemand van alle onrust een naam vergeet. Heb ik zelf ook wel eens als ik heel erg in paniek ben en iets helemaal vreselijk vind.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:13:45 #9
241662 Jian
Well, well, well
pi_128077348
Hoop geschreeuw weer, ik vind het een beetje vaag allemaal, eerst maar eens het resultaat van het onderzoek afwachten.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 13:28:30 #10
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128077949
Ik vind de school hier erg fout. Die moeten die schreeuwerts bedaren en anders wegsturen. Het past niet in deze tijd je zo te laten gaan en eisen te stellen op basis van eigen mening.
Onderzoek afwachten en optiefen met dat geblèr.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128078314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:28 schreef 3-voud het volgende:
Ik vind de school hier erg fout. Die moeten die schreeuwerts bedaren en anders wegsturen. Het past niet in deze tijd je zo te laten gaan en eisen te stellen op basis van eigen mening.
Onderzoek afwachten en optiefen met dat geblèr.
Dit inderdaad. Je moet bezorgde ouders gewoon geen toneel geven. Meteen wegsturen.
pi_128080696
Bizar genoeg is er geen enkel bewijs voor de aantijgingen. Trouwens nog los van wat die juf wel of niet gedaan heeft: waar komen die blauwe plekken bij dat kind vandaan? Als die juf al iets deed, zou ze vast niet zo dom zijn om blauwe plekken bij die kinderen te veroorzaken. Dan zouden haar praktijken toch veel sneller aan het licht komen?
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 14:38:43 #13
341203 3-voud
pi_128080876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:34 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Bizar genoeg is er geen enkel bewijs voor de aantijgingen. Trouwens nog los van wat die juf wel of niet gedaan heeft: waar komen die blauwe plekken bij dat kind vandaan? Als die juf al iets deed, zou ze vast niet zo dom zijn om blauwe plekken bij die kinderen te veroorzaken. Dan zouden haar praktijken toch veel sneller aan het licht komen?
Dat is bedenkelijk inderdaad. Dat veroorzaak je niet snel met seksuele handelingen lijkt me. Moet je wel flink voor te keer gaan.
Dit verhaal krijgt nog wel een staartje...
pi_128080914
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is bedenkelijk inderdaad. Dat veroorzaak je niet snel met seksuele handelingen lijkt me. Moet je wel flink voor te keer gaan.
Dat idee heb ik ook.
pi_128081780
quote:

[..]

Een kind zegt sowieso dat de juf boos was en hem bij zijn keel greep en daarom heeft hij een kras. Overige leerlingen weet ik niet.

Al met al denk ik: waar rook is, is vuur. Het lijkt mij onrealistisch dat meerdere kinderen met hetzelfde gedrag en verhalen thuiskomen. Het zijn kleuters.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:20:59 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_128082412
quote:

[..]

Mwoa, tere kinderlichaampjes.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 15:28:01 #17
341203 3-voud
pi_128082692
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:04 schreef Cerbiatto het volgende:

[..]

Een kind zegt sowieso dat de juf boos was en hem bij zijn keel greep...
Plekken zaten ter hoogte van de benen.
pi_128083314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Plekken zaten ter hoogte van de benen.
Ja, dat is dus weer een ander kind. En een ander kind had een schram in z'n nek en zei dat de juf hem daar had gegrepen (en dus wordt er gezegd dat er sprake was van wurging). Ben echt benieuwd wat er naar voren komt. Lijkt mij niet best al met al.
pi_128087025
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:38 schreef Deetch het volgende:

_O- _O- _O- _O-
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:20:17 #20
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128112564
Grondig onderzoeken, maar onschuldig tot tegendeel bewezen is.

Zeker Marokkaanse jongens worden als kleine volwassen prinsjes beschouwd thuis. Terwijl ook zij fantaseren, rare dingen in reclames en media zien.

Ik vind het vergezocht. En dan die dreigende mannen van allochtone komaf. Wat een dwazen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:26:39 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_128112701
ze staan er weer goed op de habibi's :')
pi_128112755
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:20 schreef Veldkamp het volgende:

Zeker Marokkaanse jongens worden als kleine volwassen prinsjes beschouwd thuis. Terwijl ook zij fantaseren, rare dingen in reclames en media zien.
Kleuters? Dan heb je het van kinderen van 3 t/m 6 jaar, kom op zeg. Al die kleuters verzinnen massaal soortgelijke verhalen aan ouders en vertonen massaal seksueel getint gedrag? Dus dat is dan allemaal overgenomen van tv. Dát lijkt mij nou weer vergezocht. :')
pi_128112978
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:30 schreef Cerbiatto het volgende:

[..]

Kleuters? Dan heb je het van kinderen van 3 t/m 6 jaar, kom op zeg. Al die kleuters verzinnen massaal soortgelijke verhalen aan ouders en vertonen massaal seksueel getint gedrag? Dus dat is dan allemaal overgenomen van tv. Dát lijkt mij nou weer vergezocht. :')
Je doet het nu voorkomen alsof het nog niet eerder is gebeurt dat dit soort beschuldigingen (tot en met gedetailleerde verklaringen van kleuters) niet waar bleken te zijn.
pi_128113054
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:41 schreef justanick het volgende:

[..]

Je doet het nu voorkomen alsof het nog niet eerder is gebeurt dat dit soort beschuldigingen (tot en met gedetailleerde verklaringen van kleuters) niet waar bleken te zijn.
Dat zeg ik niet. Maar ik geloof er niet in dat 6 verschillende kleuters (dus niet 1) spontaan seksueel getint gedrag vertonen en spontaan met zulke verhalen aan komen zetten thuis. Het zijn kinderen van 3 t/m 6 jaar, die verzinnen zulke zaken niet spontaan. En al helemaal niet tot in de detail (en het is ook tot in de detail beschreven door sowieso 1 kind als we op het filmpje afgaan).
  † In Memoriam † zaterdag 22 juni 2013 @ 12:07:44 #25
341203 3-voud
pi_128113536

:')

Moet zo lachen om dat simpel volkje...
Dat ene mens ergens halverwege zie je kijken naar de camera om te controleren of ze goed in beeld is. Dan pas ontploft ze. Hahaha... mediageil, gespeelde drama.
En de rest van de schreeuwerts. Roepen dat ze eerder in hadden moeten grijpen. Hoe dan? Je moet er toch eerst achter komen? Of dat de school niets doet. Euh, onderzoek is aan de gang mensen, dat is "iets doen".

Teringjantje, lijkt alsof die ouders wel wat school kunnen gebruiken. Wat een onderontwikkelde bende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')