Vandaag werd er door de slinkse policormafia in samenwerking met de moslimfundamentalistische kopschoppers een poging ondernomen om er een heel andere draai aan te geven:quote:Jan Roos is vanavond aangevallen door maar liefst twaalf kansenparels. De Marokkanen vielen hem aan omdat hij bij PowNed heeft gewerkt.
Dit heeft hij zojuist bekendgemaakt via twitter. Verdere informatie ontbreekt vooralsnog.twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:29:54Net aangevallen door 12 Marokkanen in Amsterdam-West met stokken, ijzeren staven en stenen. Omdat ik bij PowNed heb gewerkt. reageer retweet
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:31:36Werd met stenen begooid. Onder een luid "ik neuk je kanker moeder" vielen ze aan. reageer retweet
Jan Roos belaagd door 12 Marokkanentwitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:32:49We maken je dood, gilden ze. Ze hadden alleen niet gerekend op dat sommige Nederlandse mannen de tegenaanval inzetten. reageer retweet
AT5 heeft zelfs een geluidsopname en interviews met de kinderen:quote:Het incident met Jan Roos liep toch nét wat anders
12-08-15 17:40 uur - Bron: Het Parool
Er was gisteravond inderdaad een confrontatie tussen Geenstijlverslaggever Jan Roos en hangjongeren in de Joos de Moorstraat in West, maar in zijn Twitterverslag liet Roos achterwege dat hij zelf een flink wapen uit zijn achterbak trok.
Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen
Jan Roos
'Ik stond bij mijn auto toen een groepje Marokkanen mij begon uit te schelden. Ze riepen: 'Kankerlijer, 'ik neuk je kankermoeder' en dergelijke. Maar kort daarna begonnen ze stenen naar me te gooien. Die trokken ze uit de grond en sloegen ze kapot,' vertelde Roos vanochtend over de confrontatie die hij gisteravond rond half negen had met 'twaalf Marokkanen'. 'Ze liepen op me af met een stuk hout en een ijzeren pijp. Ze zeiden dat ze me gingen doodslaan. Ik wilde wegrennen, maar toen bedacht ik me dat ik helemaal niet goed kan rennen. Dus ben ik op ze afgerend, met veel kabaal. Daarna renden ze weg.'
Uit navraag in de buurt blijkt dat er inderdaad sprake is geweest van een confrontatie met over en weer geschreeuw, maar wat zich precies heeft afgespeeld blijft onduidelijk. Volgens drie omwonenden had Roos op enig moment een matzwart kapmes in zijn hand van zeker een halve meter lang, waarmee hij de groep wegjoeg. 'Ik zag hem met dat mes zwaaien, om te intimideren,' zegt overbuurman Khaled Omeraat (45). 'Ik vroeg hem of hij hier woonde, maar hij was druk met het uiten van allerlei racistische teksten.'
Kapmes
Volgens drie jongens die deel waren van de groep op het plein, herkende één van hen Roos als verslaggever van Geenstijl. 'Een bn'er!' riep iemand,' zegt een van de jongens. 'Toen liepen we met maximaal vijf van ons naar hem toe. We zeiden: 'Mogen we je wat vragen, ben jij van Pownews?'
Volgens de jongens trok Roos op enig moment het kapmes uit de achterbak van zijn auto en trok de hoes er af. 'Hij zei: 'Ik hak jullie kankerkoppen er af!'
Volgens de getuigen, waaronder een overbuurvrouw, stond Roos tegenover minder dan twaalf jongens en gooiden ze niet met straatstenen, laat staan dat er stokken en ijzeren staven aan te pas kwamen, zoals de verslaggever stelde. 'Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw.
'Roedel bloeddorstige honden'
Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen.'
Roos zegt het eerder 'niet relevant' te hebben gevonden om te vermelden dat hij een wapen had en dat hij het daarom vandaag bewust onvermeld liet in de uitvoerige discussie over het incident op social media. 'Het lijkt mij interessanter dat ik door een roedel bloeddorstige honden werd aangevallen dan dat ik mij heb geprobeerd te verdedigen.'
De aanwezigheid van het kapmes zou kunnen verklaren waarom Roos geen aangifte heeft gedaan van het incident, ook niet nadat de politie én stadsdeel West hem gisteren en vandaag vroegen dat wel te doen. Zelf zegt Roos weinig vertrouwen te hebben in een aangifte. De jongens op het plein denken evenmin aan aangifte - 'Als-ie een man is, komt-ie vandaag terug' - en willen ook niet hun naam geven.
(Door: Merel Straathof en Maarten van Dun)
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Het zijn ook vooroordelen. Ik vind het plausibel dat die Roos een klapjosti is, is hij dan maar meteen schuldig? Nee, zo werkt ons rechtsysteem niet.
Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:19 schreef Twiitch het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen. Volgens veel media kwamen die jongens rustig vragen of Meneer Roos misschien bij Pownews werkt? Seems legit
En dat is nou precies waar het in deze topicreeks over gaat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk wel af wat er gebeurt is. Ik denk niet dat het relaas van Dhr. Roos 100% voor waarheid aangenomen kan worden
Maar: -ga ik weer- kom niet met dat deze of gene uitleg de "feitelijke waarheid is", want dat gaan we waarschijnlijk nooit weten.
Als de helft (?) van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar (?) met poltie en justitie in aanraking is geweest, dan is de kans dat de betreffende jongens van 15 of zo crimineel zijn een stuk kleiner dan dat ze dat wel zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je hebt wel eens gehoord van de foute lijstjes?
Dat een schrikbarend groot gedeelte van bekende is van justitie?
Wat is daar vooroordeel aan?
Ik vind dat wel vreemd. En we moeten het vooral niet normaal gaan vinden. Anders kun je dadelijk iedereen met een mening gaan beveiligen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.
Je verwacht het niet, inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.
50%?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als de helft (?) van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar (?) met poltie en justitie in aanraking is geweest, dan is de kans dat de betreffende jongens van 15 of zo crimineel zijn een stuk kleiner dan dat ze dat wel zijn.
Dan lijkt me jouw aanname dat ze waarschijnlijk wel iets gedaan zullen hebben wat niet mag getuigen van een vooroordeel.
Er is nogal een verschil tussen mensen zieken en je mening ventileren. Powned maakt zuig-tv en hoewel dat geweld niet goedpraat, vergroot dat wel de kans dat ze een keer een tik oplopen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind dat wel vreemd. En we moeten het vooral niet normaal gaan vinden. Anders kun je dadelijk iedereen met een mening gaan beveiligen.
Als het 50% is, is de mogelijkheid dat ze vervelend waren precies even plausibel als niet plausibel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
50%?
Lijkt me weinig relevant, tenzij je je ineens wilt vastbijten op cijfertjes.
De foute lijstjes signaleren natuurlijk een trend. En is het -komt'ie weer- plausibel dat die jeugd vervelend was?
Ja.
Sommige mensen vinden nogal snel dat ze "geziekt" worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen mensen zieken en je mening ventileren.
Als je zo'n Roos of Castricum voor je neus hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat je niet vindt dat je geziekt wordt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden nogal snel dat ze "geziekt" worden.
We wonen in een wereld met 7 miljard mensen. Niet iedereen heeft dezelfde humor. En eigenlijk hebben alleen pubers en racisten de humor van Jan Roos.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden nogal snel dat ze "geziekt" worden.
Niet per se, ze signaleren wel een probleem. Ik heb geen enkel probleem met het constateren van een oververtegenwoordiging en ook niet om die als zorgwekkend te duiden. Het probleem met het duiden van een oververtegenwoordiging zit hem juist bij de mensen die doen alsof ze een probleem zo graag benoemd willen hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
50%?
Lijkt me weinig relevant, tenzij je je ineens wilt vastbijten op cijfertjes.
De foute lijstjes signaleren natuurlijk een trend.
Het lijkt me heel waarschijnlijk dat het vervelende pubers waren die Jan Roos probeerden te trollen, sterker nog, dat is zo ongeveer wat ze zelf verklaard hebben. Maar dat lijkt me geen reden om in plaats van weg te rijden je kofferbak te openen en daar een enorm kapmes uit te halen om ze al scheldend mee te bedreigen.quote:En is het -komt'ie weer- plausibel dat die jeugd vervelend was?
Ja.
Dat heeft hier werkelijk niks mee te maken. Denk dat het gros geen Powned kijkt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
We wonen in een wereld met 7 miljard mensen.
Het lijkt me wel humor als overal waar Roos met de camera verschijnt mensen een kapmes van een meter tevoorschijn halen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je zo'n Roos of Castricum voor je neus hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat je niet vindt dat je geziekt wordt.
Ik vind het verwerpelijke televisie voor verwerpelijke mensen. Dat zo'n klootzak dan een keer op een klootzakkerige manier benaderd wordt en dan ineens een kapmes tevoorschijn tovert...
Dan gaat 'ie toch lekker naar de VS of zo?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ik begrijp dat Jan niet zo goed is incasseren. Las iets over dat hij ons land spuugzat is.
En uiteraard direct op 'm afrennen en hard schreeuwen. Altijd, iedereen, overal.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me wel humor als overal waar Roos met de camera verschijnt mensen een kapmes van een meter tevoorschijn halen.
Misschien kan hij daar solliciteren bij de politie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan gaat 'ie toch lekker naar de VS of zo?
Correct.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als het 50% is, is de mogelijkheid dat ze vervelend waren precies even plausibel als niet plausibel.
quote:Roos zegt het eerder 'niet relevant' te hebben gevonden om te vermelden dat hij een wapen had en dat hij het daarom vandaag bewust onvermeld liet in de uitvoerige discussie over het incident op social media. 'Het lijkt mij interessanter dat ik door een roedel bloeddorstige honden werd aangevallen dan dat ik mij heb geprobeerd te verdedigen.'
Daarover zal weinig discussie bestaan. Wmb in ieder geval dan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat lijkt me geen reden om in plaats van weg te rijden je kofferbak te openen en daar een enorm kapmes uit te halen om ze al scheldend mee te bedreigen.
Dat doen ze anders noooooit bij die tokkiezender...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:46 schreef HPLC het volgende:
Die verklaring van Roos
[..]
Beetje goedkoop scoren
Dat lijkt me dan handig om in je stellingname te betrekken, ipv er van alles bij te verzinnen dat het zwaaien met een enorm kapmes zou rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:46 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Daarover zal weinig discussie bestaan. Wmb in ieder geval dan.
Ja, ik denk altijd dat hij een loopje met zijn eigen mening neemt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:50 schreef robin007bond het volgende:
Vinden jullie Jan Roos trouwens ook altijd zo dommig praten? Niet alleen qua inhoud, maar zijn hele manier van spreken alleen al.
Goed puntquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat doen ze anders noooooit bij die tokkiezender...
Zou best kunnen. Hij komt in ieder geval heel vreemd over en profileert zich ook altijd op een debiele manier. Ook in items gedraagt hij zich redelijk seksistisch bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik denk altijd dat hij een loopje met zijn eigen mening neemt.
Nee, jij stelt net dat het plausibel is dat ze vervelend waren, maar als iemand zegt dat de Marokkanen dat niet waren is dat 'goedpraten', want er zijn immers 'foute lijstjes', terwijl dat scenario, volgens jou, precies even plausibel is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Correct.
Moet ik nog een keer quoten dat ik toch duidelijk heb gezegd, dat mijn punt was, dat geen van de 2 kanten als feitelijkheden opgediend kunnen worden?![]()
Of ben jij ook zo'n figuur: "JA IK LEES NIET ALLES MAAR DENK WEL DAT IK MEE KAN PRATEN!"?
Het is precies even ongeloofwaardig als dat ze het wel begonnen zijn, maar jij vindt de ene optie, vervelende Marokkanen, geloofwaardiger, dat staat hier letterlijk. Dat mag, maar ga dan niet net doen alsof jij de neutraliteit zelve bent en de linksche gutmensch alleen maar bezig is met het lynchen van Jan Roos.quote:En jij vertelt jezelf vastdat de lieve kansenpareltjes begonnen met ' meneer, mogen we u wat vragen?' , maar neem je het me kwalijk dat ik dat vrij ongeloofwaardig vind?
Als je de helft van de opmerking weg laat heeft het er inderdaad niets mee te maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:40 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat heeft hier werkelijk niks mee te maken. Denk dat het gros geen Powned kijkt.
Maar we maken onderscheid tussen oorzaak, gevolg. Als oorzaak was: irritante kansenpareltjes, en gevolg een wannabe journo die gaat zwaaien met wapens, dan begonnen de kansenpareltjes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan handig om in je stellingname te betrekken, ipv er van alles bij te verzinnen dat het zwaaien met een enorm kapmes zou rechtvaardigen.
Toch blijf je hameren op de tekortkomingen van de allochtone jongeren en heb ik je niet 1x gehoord over de tekortkomingen van Jan Roos. Sterker nog je verdedigd hem alleen maar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Correct.
Moet ik nog een keer quoten dat ik toch duidelijk heb gezegd, dat mijn punt was, dat geen van de 2 kanten als feitelijkheden opgediend kunnen worden?![]()
Of ben jij ook zo'n figuur: "JA IK LEES NIET ALLES MAAR DENK WEL DAT IK MEE KAN PRATEN!"?
Heeft ook vrij weinig zin om in te gaan op een hysterische opmerking in de trend van: als je om hem lacht ben je puber of racist!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Als je de helft van de opmerking weg laat heeft het er inderdaad niets mee te maken.
Uiteraard? Nope.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:55 schreef Ludachrist het volgende:
Wat er hier gebeurt is dat je (s)links verwijt het oordeel al klaar te hebben omdat ze per definitie kansenparels verdedigen en alle misdaden goedpraten, waarmee je uiteraard impliciet beargumenteert dat jij vindt dat dat in dit geval onterecht is.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:57 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Toch blijf je hameren op de tekortkomingen van de allochtone jongeren en heb ik je niet 1x gehoord over de tekortkomingen van Jan Roos. Sterker nog je verdedigd hem alleen maar.
Het is moeilijk te geloven dat hij alles wat hij zegt ook meent, maar het schijnt zo te zijn. Zoals ik elders al zei, ik moet alleen maar om zijn domheid lachen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Hij komt in ieder geval heel vreemd over en profileert zich ook altijd op een debiele manier. Ook in items gedraagt hij zich redelijk seksistisch bijvoorbeeld.
Gewoon een beetje simpele provocaties.Het is echt een misselijk naar mannetje.
Misschien is dat een betere houding dan jezelf op te winden inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is moeilijk te geloven dat hij alles wat hij zegt ook meent, maar het schijnt zo te zijn. Zoals ik elders al zei, ik moet alleen maar om zijn domheid lachen.
Best tof. Als je een puberende jongen van 14 bent tenminste.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Hij komt in ieder geval heel vreemd over en profileert zich ook altijd op een debiele manier. Ook in items gedraagt hij zich redelijk seksistisch bijvoorbeeld.
Of een racist.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Best tof. Als je een puberende jongen van 14 bent tenminste.
Discussieren met sommige mensen is net schaken met een duif. Hoe goed je ook kunt schaken die duif gooit gewoon alle stukken om, schijt op het bord en loopt vervolgens rond alsof ie gewonnen heeft.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:02 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Zwakzinnige vorm van politieke-correctheid, er moet blijkbaar ook wat over de andere kant gezegd worden.
Daarbij heb ik dat wel, maar je was te druk bezig met goedkoop scoren om dat mee te krijgen
Dat is mij wat te simpel. Dat hele GS circus is natuurlijk een act. De permanent geveinsde verontwaardiging. Ik vind het best vermakelijk vaak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is moeilijk te geloven dat hij alles wat hij zegt ook meent, maar het schijnt zo te zijn.
Zoals ik al uitlegde zit daar een keuze van een volwassen man tussen, in dit geval de keuze om niet weg te rijden maar naar de kofferbak te lopen om een heel groot kapmes te pakken om daarmee te gaan dreigen. Irritant zijn is daar geen oorzaak van.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar we maken onderscheid tussen oorzaak, gevolg. Als oorzaak was: irritante kansenpareltjes, en gevolg een wannabe journo die gaat zwaaien met wapens, dan begonnen de kansenpareltjes.
Ik kan me nog best voorstellen dat iemand in zijn positie een slagwapen in de auto heeft. Maar met die beslissing komt ook de verantwoordelijkheid om die slechts in te zetten als het echt nodig is. Mensen die het in hun broek doen wanneer ze aangesproken worden door kinderen moeten zo'n ding thuis laten. Ook had hij hem niet eens in de auto liggen, de logische plek wanneer het op zelfverdediging aankomt, maar in de kofferbak. Dat gaf hem dus de gelegenheid tot enig kalm beraad, het is niet dat hij in paniek naar iets greep wat voor handen lag. In het geval het op zware mishandeling of de dood zou uitdraaien, niet eens heel onwaarschijnlijk bij wapens van een dergelijk formaat, dan zou dat ook meteen met voorbedachte rade zijn.quote:En je mag hopen dat inderdaad de volwassen man de tegenwoordigheid van geest heeft om het te negeren en weg te rijden.
En heeft die volwassen man die tegenwoordigheid van geest niet? Is dat dan kwalijk? In zekere zin. Op de ergheidsschaal van 1 tot 10 wmb een 6 ofzo. Er is immers niks ernstigs gebeurt.
En dat is los van dat machete's/knuppels niet mogen.
Dus je ging niet uit van een rechtvaardiging van Roos' gedrag?quote:En je mag me ook quoten, waar ik zou rechtvaardigen dat dat zou mogenVervelende vorm van projectie.
Vrij apart inderdaad. Ik heb echt vrij weinig met PowNews of geenstijl, het strookt ook niet echt met mijn eigen visie. Je zou welhaast kunnen stellen dat ik een relatief linksig type ben, als je waarde hecht aan dergelijke stempels. Toch heb ik in het verleden wel eens smakelijk gelachen om Jan Roos zijn 'interviews', die overigens niet politiek georiënteerd waren. Wel kut dat ik nu een puberende racist benquote:
Het is gewoon platte humor ten koste van anderen. Leedvermaak. Daar kun je om lachen of niet, prima, maar dat heeft niks met je leeftijd of eventuele rassenhaat (quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Vrij apart inderdaad. Ik heb echt vrij weinig met PowNews of geenstijl, het strookt ook niet echt met mijn eigen visie. Je zou welhaast kunnen stellen dat ik een relatief linksig type ben, als je waarde hecht aan dergelijke stempels. Toch heb ik in het verleden wel eens smakelijk gelachen om Jan Roos zijn 'interviews', die overigens niet politiek georiënteerd waren. Wel kut dat ik nu een puberende racist ben
Je vond het nodig om iets te herhalen wat ik een alinea verder onderschrijf?:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals ik al uitlegde zit daar een keuze van een volwassen man tussen, in dit geval de keuze om niet weg te rijden maar naar de kofferbak te lopen om een heel groot kapmes te pakken om daarmee te gaan dreigen. Irritant zijn is daar geen oorzaak van.
Dat komt nogal autistisch over.quote:En je mag hopen dat inderdaad de volwassen man de tegenwoordigheid van geest heeft om het te negeren en weg te rijden.
Leuk geprobeerd. Met die redenering bestaan er sowieso geen wapens ter zelfverdediging, behalve die je op je lijf draagt. Maar laat het nou niet zo simpel zijn.quote:Dan werpt zich de vraag op of hij de aanleiding bij het wapen heeft gezocht, ipv dat het het zomaar overkwam.
Een rechtvaardiging in de vorm van zelfverdediging kan bestaan. Hoe je jezelf verdedigd, is een andere.quote:Dus je ging niet uit van een rechtvaardiging van Roos' gedrag?
Jij zet iets neer als oorzaak en gevolg, terwijl het dat niet is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je vond het nodig om iets te herhalen wat ik een alinea verder onderschrijf?:
Het is wel vrij simpel, van zelfverdediging kan alleen sprake zijn bij een onmiddellijke aanranding of dreiging. Als je dan de tijd hebt om naar de kofferbak te lopen, die open te maken, het hakmes van een meter uit de hoes te halen, dan is er geen sprake van een onmiddellijke aanranding.quote:Leuk geprobeerd. Met die redenering bestaan er sowieso geen wapens ter zelfverdediging, behalve die je op je lijf draagt. Maar laat het nou niet zo simpel zijn.
Die kan slechts bestaan in de noodzaak, die noodzaak brengt met zich mee dat het 'hoe' er niet zo snel toe doet, als het middel maar adequaat is niet al te veel meer dan adequaat.quote:Een rechtvaardiging in de vorm van zelfverdediging kan bestaan. Hoe je jezelf verdedigd, is een andere.
Nou nee.. Die kerel deed eerst voorkomen of hij een soort nieuwe superhero was omdat de hele groep terugdeinsde toen hij in zijn eentje hun richting op liep. Als je dan voor het gemak verzwijgt dat je een groot kapmes in je handen hebt dan ben je gewoon extreem zielig.quote:
Zelf echt een extreme bangerik blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ook mooi dat Roos blijkbaar altijd wapens in z'n auto heeft liggen, 'voor het geval hij agressieve Marokkanen tegen het lijf loopt'.
Want het had ook gebeurt als ze hem met rust hadden gelaten?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij zet iets neer als oorzaak en gevolg, terwijl het dat niet is.
Nogal formeel standpunt.quote:Het is wel vrij simpel, van zelfverdediging kan alleen sprake zijn bij een onmiddellijke aanranding of dreiging.
Laat ik je een plezier doen: om ruzie te zoeken met marokkaantjes?quote:Dan is de vraag, met welk oogmerk dan wel?
En de noodzaak heb je zeer netjes formeel weggeredeneerd. Maar laat de realiteit zich nou wel vaker niks aantrekken van studeerkamerlezingen.quote:Die kan slechts bestaan in de noodzaak, die noodzaak brengt met zich mee dat het 'hoe' er niet zo snel toe doet, als het middel maar adequaat is niet al te veel meer dan adequaat.
nee hoor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou nee.. Die kerel deed eerst voorkomen of hij een soort nieuwe superhero was omdat de hele groep terugdeinsde toen hij in zijn eentje hun richting op liep. Als je dan voor het gemak verzwijgt dat je een groot kapmes in je handen hebt dan ben je gewoon extreem zielig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:21 schreef raptorix het volgende:
Eerder foto van het incident:BaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is van deel 2, die moet ik nog zien.Seculier-Fundamentalistisch
Dat is de allereerste voorwaarde om van een oorzaak te kunnen spreken, het maakt nog geen oorzaak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:11 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want het had ook gebeurt als ze hem met rust hadden gelaten?
Er zijn honderden en honderden praktijkgevallen waarin het zo werkt, Het klinkt allemaal wel heel formeel, maar het blijkt doorgaans helemaal in lijn met hoe gewone mensen het in de praktijk zelf ervaren en wat ze daarin juist en onjuist gedrag vinden.quote:Nogal formeel standpunt.
Nee. Als ik ga speculeren dan denk ik dat hij bang is voor reacties op zijn tv-werk, met name van Marokkaanse jongeren. Dan bemachtigt hij een mega kapmes, dat helpt zijn gevoel van angst, pak zo'n ding vast en je voelt meteen de macht van zo'n wapen. Hij denkt niet na over het beste wapen om zich te verdedigen, maar hetgeen waar hij zich het beste bij voelt. Maar ja, dat past dan weer niet naast de voorstoel dus legt hij het maar in de kofferbak, weer zonder na te denken over hoe dat in een bedreigende situatie zou moeten werken.quote:Laat ik je een plezier doen: om ruzie te zoeken met marokkaantjes?
Want die kant wil je toch zo graag uit?
Had ik toch al voorspeld?
Zoals ik al aangaf doe ik daar ook niet zo moeilijk over, ik heb zelf ook slagwapens aan de kapstok hangen, voor verschillende situaties een, speak softly and carry a big stick, het recept voor succesvol de diplomatieke oplossing vinden. Steekwapens heb ik altijd de dramatisch gevonden om mij een gevoel van veiligheid te geven. Maar met een groot lekker in de hand liggend slagwapen voel je je ook heel sterk, dat kan je agressie een extra impuls geven. Dus moet je ook meer zelfbeheersing aan de dag leggen.quote:Maar helaas. Er lopen ook zat proleten rond met knipmes, vanuit het misplaatste idee 'ter zelfverdediging'. Heeft 0,0 te maken met intenties om wat anders te doen. Hell, toen ik 17 was had ik ook een knipmes. Ter 'zelfverdediging'. Nooit gebruikt. En er was nooit enige intentie om ruzie te zoeken ofzo.
Het is waar dat het in de studeerkamer helemaal mis kan gaan, maar dat is terzake van zelfverdediging niet het geval. Zie boven.quote:En de noodzaak heb je zeer netjes formeel weggeredeneerd. Maar laat de realiteit zich nou wel vaker niks aantrekken van studeerkamerlezingen.
Tja het is pubertelevisie hè.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En deze mensen werpen zich op als hoeder van 's lands moraal.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:22 schreef Loekie1 het volgende:
Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets had gehad, had hij misschien nog geleefd.
Lijkt mij erg onbelangrijk dat we nu gaan analyseren of een honkbalknuppel achterop de bagagedrager van een fiets een goede bescherming is tegen kogels.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:22 schreef Loekie1 het volgende:
Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets had gehad, had hij misschien nog geleefd.
We proberen het nog een keer:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de allereerste voorwaarde om van een oorzaak te kunnen spreken, het maakt nog geen oorzaak.
Deze vind ik al helemaal geweldig.quote:Nee. Als ik ga speculeren dan denk ik dat hij bang is voor reacties op zijn tv-werk, met name van Marokkaanse jongeren. Dan bemachtigt hij een mega kapmes, dat helpt zijn gevoel van angst, pak zo'n ding vast en je voelt meteen de macht van zo'n wapen. Hij denkt niet na over het beste wapen om zich te verdedigen, maar hetgeen waar hij zich het beste bij voelt. Maar ja, dat past dan weer niet naast de voorstoel dus legt hij het maar in de kofferbak, weer zonder na te denken over hoe dat in een bedreigende situatie zou moeten werken.
Als dan een paar Marokkaanse kinderen hem lopen te trollen wordt hij pissig, voor zover hij dat nog niet op alle Marokkaantjes was, en is juist de wetenschap dat hij dat machtige wapen in de kofferbak heeft liggen dat maakt dat hij niet wegrijdt, maar ze wel eens eventjes zal laten zien wie de baas is. Vervolgens heeft hij een adrenalinekickje en kan hij het niet laten om te tweeten hoe stoer hij zich voelt en ziet hij tevens een mooie gelegenheid om die bevolkingsgroep nog even in een kwaad daglicht te stellen. Dat gaat er bij zijn publiek toch altijd makkelijk en kritiekloos in. Alleen had in zijn enthousiasme, zelfingenomenheid en euforie even buiten een meer kritisch publiek gerekend.
Moeilijk te zeggen. Die Roos komt op mij over als een labiel, licht ontvlambaar type.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
We proberen het nog een keer:
Als de pareltjes niet vervelend waren geweest, denk jij dat Roos dan een knuppel had gepakt?
En ik vind 'm eigenlijk altijd vervelend. Zou ik hem dan ook met een knuppel of een hakmes tegemoet mogen treden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Die Roos komt op mij over als een labiel, licht ontvlambaar type.
Ja.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En ik vind 'm eigenlijk altijd vervelend. Zou ik hem dan ook met een knuppel of een hakmes tegemoet mogen treden?
Bij `Echte Jannen´ werden alleen de politica van D66, Groen Links, SP of de PvdA alleen maar een beetje vriendelijk bejegend als ze maar een beetje lekkere babe-uitstraling hadden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, ik denk ook niet dat hij in de bosjes gaat liggen wachten met kapmes om de eerste Marokkaan die voorbij fietst eens even lekker te bedreigen. Maar een aanleiding is geen oorzaak, en een aanleiding kun je ook zelf ergens in vinden, ook als je niet op zoek bent.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
We proberen het nog een keer:
Als de pareltjes niet vervelend waren geweest, denk jij dat Roos dan een knuppel had gepakt?
Ik kan hier niets in ontdekken wat op een argument lijkt.quote:Ik vind de redenering waar er nogal tactisch de chronologische gang van zaken losgelaten word, nogal bedenkelijk, hoeveel bakken "maar van een volwassen persoon mag je meer verwachten" je er ook tegenaan gooit.
Teleurgesteld dat het niet is wat je dacht?quote:Deze vind ik al helemaal geweldig.
Ik doelde meer op het Parool, die zijn immers op onderzoek uitgegaan, ik niet. Maar ik wil best toegeven dat ik een neus voor onzin en stemmingmakerij heb, dat dit stonk rook ik al bij de eerste tweet.quote:En die afsluiter ook.
Want waar zou nederland zijn, zonder "kritische geesten" zoals jij, toch?![]()
![]()
![]()
Grenzeloze zelfoverschatting.
Ik ken jouw beperkingen ook, die springen nogal in het oog.quote:Ik kan er ook wat van hoor, daar niet van. Maar ik ken m'n beperkingen. Figuren zoals jij zijn bloedserieus.
+1 voor eerlijkheid.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Die Roos komt op mij over als een labiel, licht ontvlambaar type.
Dan is er bij deze vastgesteld dat de oorzaak is: vervelende maroc jochies, en het gevolg is dat Dhr. Roos nogal overboard ging.quote:
Nee, volledig wat ik dacht.quote:Teleurgesteld dat het niet is wat je dacht?
Ongetwijfeld; iedere gek immers z'n gebrek, gelukkig zijn messias-complexen en grootheidswaanzin niet de mijne.quote:Ik ken jouw beperkingen ook, die springen nogal in het oog.
Jan vond blijkbaar dat die jochies NIET alles mochten zeggen, want hij pakt meteen een hakmes en dreigt hun koppen eraf te slaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:22 schreef Wespensteek het volgende:
Jochies die vinden dat ze alles mogen zeggen komen iemand tegen die ook vindt dat hij alles mag zeggen, dan moet het wel uit de hand lopen als ze het niet eens zijn.
Bron?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:24 schreef Yi-Long het volgende:
Jan vond blijkbaar dat die jochies NIET alles mochten zeggen, want hij pakt meteen een hakmes en dreigt hun koppen eraf te slaan.
Als je op die toer gaat: de meeste misdaden worden al niet eens gemeld bij de politie en als ze wel gemeld worden, dan levert dat in slechts een fractie van de gevallen een verdachte op.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als de helft (?) van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar (?) met poltie en justitie in aanraking is geweest, dan is de kans dat de betreffende jongens van 15 of zo crimineel zijn een stuk kleiner dan dat ze dat wel zijn.
Dan lijkt me jouw aanname dat ze waarschijnlijk wel iets gedaan zullen hebben wat niet mag getuigen van een vooroordeel.
Omstanders hebben gezien dat er gegooid is met dingen dus daar gaat je argument al dat er alleen gesproken zou zijn. Of is die buurvrouw nu ineens niet betrouwbaar meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Alle andere betrokkenen, omstanders, videobeelden.
Bron? Want gisteren was ik die buurvrouw nog niet tegengekomen. En was dat voor of nadat Jan flipte en een hakmes pakte?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:08 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Omstanders hebben gezien dat er gegooid is met dingen dus daar gaat je argument al dat er alleen gesproken zou zijn. Of is die buurvrouw nu ineens niet betrouwbaar meer.
Staat gewoon in de OP hoor:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Bron? Want gisteren was ik die buurvrouw nog niet tegengekomen. En was dat voor of nadat Jan flipte en een hakmes pakte?
.quote:Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je een puber bent vast wel.
Als die jochies eerst gewoon wat zeggen en Jan pakt meteen een hakmes en gaat dreigen, dan is dat vrij relevant. Als zij zijn begonnen met dreigen en gooien, dan is dat ook relevant.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:22 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Staat gewoon in de OP hoor:
[..]
.
Is niet relevant wie begon wanneer je zegt dat er enkel gesproken is. Dat is dus niet zo, volgens jouw eigen bron.
Maar we weten niet wat er precies gebeurd is dus valt er niets over te zeggen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als die jochies eerst gewoon wat zeggen en Jan pakt meteen een hakmes en gaat dreigen, dan is dat vrij relevant. Als zij zijn begonnen met dreigen en gooien, dan is dat ook relevant.
Is dat de bedoeling, 'nut'? Fans van Jan Roos zijn toch snel tevreden met nietszeggende bagger?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:30 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ga je nog wat nuttigs typen?
Ik voel me niet aangesproken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat de bedoeling, 'nut'? Fans van Jan Roos zijn toch snel tevreden met nietszeggende bagger?
Er valt sowieso over te zeggen dat Jan dreigend met een hakmes achter een stel tieners is aangegaan, dreigende dat hij hun kop eraf zou hakken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Maar we weten niet wat er precies gebeurd is dus valt er niets over te zeggen.
En er valt sowieso over te zeggen dat er niet alleen gesproken is, zoals je eerder beweerde.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er valt sowieso over te zeggen dat Jan dreigend met een hakmes achter een stel tieners is aangegaan, dreigende dat hij hun kop eraf zou hakken.
😄😄😄quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me wel humor als overal waar Roos met de camera verschijnt mensen een kapmes van een meter tevoorschijn halen.
Ja, dat is inderdaad een verwarrende situatie, denken ze eerst dat ie van GeenStijl/Powned is en dan blijkt het toch een IS-er te zijn 😉quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er valt sowieso over te zeggen dat Jan dreigend met een hakmes achter een stel tieners is aangegaan, dreigende dat hij hun kop eraf zou hakken.
Geldt dat voor alle nieuwsberichten waar Marokkanen bij betrokken zijn of zouden zijn, of alleen als Indiana Roos erbij betrokken is?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Er zullen vast wel nieuwstopics zijn waar ongegrond gebashed wordt op Marokkanen, zoals hier op Jan Roos gedaan wordt maar daar kan ik niets aan doen. Ik reageerde daar enkel op iemand die een foutieve aanname deed.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geldt dat voor alle nieuwsberichten waar Marokkanen bij betrokken zijn of zouden zijn, of alleen als Indiana Roos erbij betrokken is?
Ik wacht nog even rustig af hoe het zit tenzij er vandaag beelden zijn opgedoken waaruit het blijkt die ik nog heb gemist. Waren die jochies inderdaad 'enkel' aan het etteren of waren ze hem ook aan het bedreigen? Indien het eerste het geval was dan is het een overtrokken reactie, indien het laatste het geval was is het te begrijpen. Sowieso zijn die kindjes blijkbaar slecht opgevoed, kindjes van die leeftijd horen zich niet op deze manier te gedragen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jan vond blijkbaar dat die jochies NIET alles mochten zeggen, want hij pakt meteen een hakmes en dreigt hun koppen eraf te slaan.
Oftewel, zoals wel vaker bij deze types, ze staan voorop om te roepen 'vrijheid van meningsuiting', maar oh wee wanneer iemand dan iets zegt wat ze niet aanstaat...
Maar goed, puberende jochies dus bedreigd door een dikke rel-dwerg van middelbare leeftijd die door een soort Indiana Jan fase gaat in zijn leven...
Ik zal wel even tolken. Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets zou hebben gehad dan had het geen enkel verschil gemaakt aangezien iemand met een mes stak en dit dermate snel gebeurde, op het moment dat hij nog op zijn fiets zat, dat hij niet de kans had gekregen om die knuppel te pakken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Heb ik weer iets verkeerds gezegd?
Edit: ik dacht dat hij alleen met messen belaagd was.
Volgens mij is hij eerst van dichtbij beschoten, en pas daarna met een mes bewerkt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal wel even tolken. Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets zou hebben gehad dan had het geen enkel verschil gemaakt aangezien iemand met een mes stak en dit dermate snel gebeurde, op het moment dat hij nog op zijn fiets zat, dat hij niet de kans had gekregen om die knuppel te pakken.
Dat kan maar de conclusie is hetzelfde: TvG had niets gehad aan een honkbalknuppel achter op zijn fiets. Hiermee komen we tevens bij de kern van het vuurwapendebat: defensief gezien heb je er weinig aan maar ondertussen gebeuren er wel veel ongelukken en krijgen labiele mensen ook zo'n vuurwapen in hun handen. Ik roep dit terwijl ik weinig enthousiast ben over het vuurwapenmonopolie (m.u.v. de schietsport) van de overheid, zeker zolang de ambtenaren (in dit geval politie-agenten) ook schieten zonder dat er een goede aanleiding voor is, namelijk om iemand aan te houden op het moment dat er geen genkel acuut gevaar is. Laat oom agent met zijn bierbuik maar wat fitter worden, dan kan je iemand ook gewoon pakken zonder als een cowboy te schieten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij is hij eerst van dichtbij beschoten, en pas daarna met een mes bewerkt.
Daar kunnen we enkel naar specleren, laten we dat maar niet doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:15 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom heb je überhaupt een hakmes in de auto liggen
Roos klust bij voor een hoveniersbedrijf.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:15 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom heb je überhaupt een hakmes in de auto liggen
Of hij is helderziend. Wellicht heeft hij hiermee voorkomen dat hij in het ziekenhuis belandde.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Roos klust bij voor een hoveniersbedrijf.
We weten wel dat Roos bij navraag iets anders zegt dan die in eerste instantie beweerde, en dat hij de helft van het verhaal verzwegen heeft tot hij betrapt wordt door het Parool. Dat maakt zijn kant van het verhaal niet echt geloofwaardig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de mogelijkheid bestaat dat hij zich werkelijk zo bedreigd heeft gevoeld dat hij zich genoodzaakt voelde om tot zo'n actie over te gaan. Ik heb juist meer de neiging om de getuigenissen van dat groepje en omstanders met een grote korrel zout te nemen en denk eerder dat er wel sprake was van noodweer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:46 schreef moussie het volgende:
[..]
We weten wel dat Roos bij navraag iets anders zegt dan die in eerste instantie beweerde, en dat hij de helft van het verhaal verzwegen heeft tot hij betrapt wordt door het Parool. Dat maakt zijn kant van het verhaal niet echt geloofwaardig.
Prima, het zijn misschien verschrikkelijke etters, maar draai het om, en jouw autochtone buurjochies en zoontje(s) hebben een grote bek tegen een Marokkaanse buurman van 40+, die vervolgens achter ze aan gaat met een hakmes, waarbij hij roept dat hij hun koppen eraf zal gaan hakken...!?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wacht nog even rustig af hoe het zit tenzij er vandaag beelden zijn opgedoken waaruit het blijkt die ik nog heb gemist. Waren die jochies inderdaad 'enkel' aan het etteren of waren ze hem ook aan het bedreigen? Indien het eerste het geval was dan is het een overtrokken reactie, indien het laatste het geval was is het begrijpen. Sowieso zijn die kindjes blijkbaar slecht opgevoed, kindjes van die leeftijd horen zich niet op deze manier te gedragen.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:15 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Discussieren met sommige mensen is net schaken met een duif. Hoe goed je ook kunt schaken die duif gooit gewoon alle stukken om, schijt op het bord en loopt vervolgens rond alsof ie gewonnen heeft.
Glock...ik kan het niet vaak genoeg herhalen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:02 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Of hij is helderziend. Wellicht heeft hij hiermee voorkomen dat hij in het ziekenhuis belandde.
Valt me toch een beetje tegen van hem, altijd maar met die grote bek. Alles heeft een grens en jouw typetje lijkt nu uitgespeeld.twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 14-08-2015 om 00:13:14Na tientallen bedreigingen ben ik het hier wel zat. Ik ga u tijdelijk verlaten. Succes met dit doodzieke land. reageer retweet
Natuurlijk bestaat die mogelijkheid, er bestaan ook mensen die bang worden van hun eigen schaduw. Maar op het moment dat je het nodig vindt om te overdrijven en te liegen wordt het uiterst twijfelachtig of er echt een noodzaak was om tot actie over te gaan. En dat jij de neiging heeft om getuigenissen af te schrijven op basis van je vooroordelen was inmiddels wel duidelijk, mensen die zich in zulke buurten ophouden of wonen zijn immers per definitie onbetrouwbaar .. tenzij ze Jan Roos heten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 02:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de mogelijkheid bestaat dat hij zich werkelijk zo bedreigd heeft gevoeld dat hij zich genoodzaakt voelde om tot zo'n actie over te gaan. Ik heb juist meer de neiging om de getuigenissen van dat groepje en omstanders met een grote korrel zout te nemen en denk eerder dat er wel sprake was van noodweer.
Gebeurt andersom net zo goed. Het (aangepaste) verhaal van Jan Roos kan niet kloppen, want het is Jan Roos.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:59 schreef moussie het volgende:
En dat jij de neiging heeft om getuigenissen af te schrijven op basis van je vooroordelen was inmiddels wel duidelijk, mensen die zich in zulke buurten ophouden of wonen zijn immers per definitie onbetrouwbaar .. tenzij ze Jan Roos heten.
Roos is zelf verantwoordelijk voor die twijfel. Zijn eerste versie van het verhaal is immers gelul gebleken. Tsja, dan heb je de schijn aardig tegen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:50 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Gebeurt andersom net zo goed. Het (aangepaste) verhaal van Jan Roos kan niet kloppen, want het is Jan Roos.
Ik snap best dat er twijfel is omtrent zijn verklaring maar om dan meteen zijn hele verhaal aan de kant te schuiven als onzin vind ik dan weer te vergaan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Roos is zelf verantwoordelijk voor die twijfel. Zijn eerste versie van het verhaal is immers gelul gebleken. Tsja, dan heb je de schijn aardig tegen.
Als iemand blijkt te hebben gelogen over wat er gebeurd is dan zal er toch wel iets van waar zjin, zoiets?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:54 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik snap best dat er twijfel is omtrent zijn verklaring maar om dan meteen zijn hele verhaal aan de kant te schuiven als onzin vind ik dan weer te vergaan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als iemand blijkt te hebben gelogen over wat er gebeurd is dan zal er toch wel iets van waar zjin, zoiets?
Alleen dat het in dat geval geen vooroordeel is, uit de verhalen van die man zelf blijkt dat hij gelogen heeft, dat zijn verhaal niet klopt!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:50 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Gebeurt andersom net zo goed. Het (aangepaste) verhaal van Jan Roos kan niet kloppen, want het is Jan Roos.
Wat maakt het eigenlijk uit wie wie gelooft? Ik geloof Jan, jij gelooft dat groepje Marokkanen. We kunnen er verder niets over zeggen toch zolang er niet meer bekend is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Alleen dat het in dat geval geen vooroordeel is, uit de verhalen van die man zelf blijkt dat hij gelogen heeft, dat zijn verhaal niet klopt!
Jij geloofd dus iemands verhaal ondanks er gebleken is dat hij over het een en ander gelogen heeft, terwijl je de getuigenissen van de anderen afwijst omdat het volgens jou allemaal Marokkanen zijn die elkaar toch wel dekken. En dat terwijl je nog niet eens weet of de getuigen allemaal Marokkaans zijn, daar ga je gewoon van uit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:29 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wat maakt het eigenlijk uit wie wie gelooft? Ik geloof Jan, jij gelooft dat groepje Marokkanen. We kunnen er verder niets over zeggen toch zolang er niet meer bekend is.
Jan Roos gelovenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:29 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wat maakt het eigenlijk uit wie wie gelooft? Ik geloof Jan, jij gelooft dat groepje Marokkanen. We kunnen er verder niets over zeggen toch zolang er niet meer bekend is.
Tsja, als Jan nou aangifte had gedaan, dan waren we misschien wat wijzer geworden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:29 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Hopelijk doen die jochies wel gewoon aangifte...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, als Jan nou aangifte had gedaan, dan waren we misschien wat wijzer geworden.
Omdat dat mij het meest waarschijnlijk lijkt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij geloofd dus iemands verhaal ondanks er gebleken is dat hij over het een en ander gelogen heeft, terwijl je de getuigenissen van de anderen afwijst omdat het volgens jou allemaal Marokkanen zijn die elkaar toch wel dekken. En dat terwijl je nog niet eens weet of de getuigen allemaal Marokkaans zijn, daar ga je gewoon van uit.
Waarom wil je eigenlijk zo graag gaan geloven dat die man inderdaad aangevallen is? Dat die jongens hem zijn gaan zitten sarren met domme vragen, net zoals hij blijkbaar normaal doet bij anderen, en dat hij daardoor over de rooie ging en met zijn hakmes begon te zwaaien .. nee dat kan niet, we hebben het hier wel over Marokkanen hoor, die zijn per definitie gewelddadig en onbetrouwbaar .. ?
Het is voor mij heel simpel, als je echt bedreigt bent en voor je leven hebt moeten vrezen hoef je het niet aan te dikken, dan kan je de feiten voor je laten spreken.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Jan Roos Een groepje Marokkanen op hun woord geloven. Zet je ook nog ieder jaar trouw je schoen voor de radiator?
Klopt maar dat heeft ie niet dus we kunnen er verder niets over zeggen wie hier de dader/slachtoffer is geweest.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, als Jan nou aangifte had gedaan, dan waren we misschien wat wijzer geworden.
Misschien wat vaker buiten komenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Jan Roos geloven![]()
Zelden zo'n mongool gezien.
Nog vaker? Pfffff. Jan Roosje is een kleine Geert Wilders, een klapviool die we kunnen missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:48 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Misschien wat vaker buiten komenLopen genoeg veel ziekere mensen rond.
"We" als in "iedereen die Jan een eikel vindt"...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nog vaker? Pfffff. Jan Roosje is een kleine Geert Wilders, een klapviool die we kunnen missen als kiespijn.
Iedereen met verstand.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:54 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
"We" als in "iedereen die Jan een eikel vindt"...
Geert Wilders kunnen we niet missen, is niet voor niets een van de grootste politici van het land.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nog vaker? Pfffff. Jan Roosje is een kleine Geert Wilders, een klapviool die we kunnen missen als kiespijn.
Je negeert dus de weinige feiten die wel bekend zijn .. Jan Roos die zichzelf tegenspreekt over de aantallen aan stokken en ijzeren staven en toegeeft dat hij delen weg gelaten heeft uit het verhaal .. om zo je vooroordeel tegenover Marokkanen te kunnen bevestigen. Je bent Marokkaan dus je bent vast schuldig, zelfs als blijkt dat de ander gelogen heeft, want dat is gewoon het meest waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:30 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Omdat dat mij het meest waarschijnlijk lijkt.
Verslaggever? Mijn kind van 5 jaar kan het nog beter.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:00 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Iemand met verstand zal zich nooit zo uitlaten over een verslaggever.
Ik ga er geen woordenspelletje van maken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Verslaggever? Mijn kind van 5 jaar kan het nog beter.
Tja, ervaring is de beste leermeester he.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Je negeert dus de weinige feiten die wel bekend zijn .. Jan Roos die zichzelf tegenspreekt over de aantallen aan stokken en ijzeren staven en toegeeft dat hij delen weg gelaten heeft uit het verhaal .. om zo je vooroordeel tegenover Marokkanen te kunnen bevestigen. Je bent Marokkaan dus je bent vast schuldig, zelfs als blijkt dat de ander gelogen heeft, want dat is gewoon het meest waarschijnlijk.
En dan verwijt je de getuigen, waarvan je op eentje na nog niet eens weet wat ze zijn, dat ze 'hun eigen soort' indekken? Vertel, en wat is het dat jij aan het doen bent, anders dan 'je eigen soort' indekken?
Ik wist niet dat Geertje een meervoud was.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:03 schreef YazooW het volgende:
[..]
Geert Wilders kunnen we niet missen, is niet voor niets een van de grootste politici van het land.
Waarmee ik overigens niet zeg dat ik een fan ben van hem...
Een van de grootste zeg ik ook ei. Grootste als in politici met de grootste achterban.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Geertje een meervoud was.
Grootste politicus van het land![]()
Het is een haatzaaiende xenofoob.
Iemand met een microfoon in zijn hand is niet meteen een verslaggever. In dit geval is het een mongool met een microfoon die een hoop poep uitkraamt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:05 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik ga er geen woordenspelletje van maken.
Je hebt het over de verslagen van Jan Roos?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:10 schreef RobbieRonald het volgende:
En de onderbuik voert weer de boventoon.
Ik laat je maar even met rust nu, komt niet veel zinnigs meer uit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt het over de verslagen van Jan Roos?
Grote bek? Ze belaagden hem met stenen en ijzeren stokken. Met een groep van 12 man.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 02:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Prima, het zijn misschien verschrikkelijke etters, maar draai het om, en jouw autochtone buurjochies en zoontje(s) hebben een grote bek tegen een Marokkaanse buurman van 40+, die vervolgens achter ze aan gaat met een hakmes, waarbij hij roept dat hij hun koppen eraf zal gaan hakken...!?
Wat is de maatschappelijke reactie dan...!?
Als we dat nu ook met Jan Roos en alle andere xenofoben doen komt het nog wel goed in Nederland.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:13 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik laat je maar even met rust nu, komt niet veel zinnigs meer uit.
Ik heb nog geen greintje bewijs gezien voor het verhaal van Roos.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Grote bek? Ze belaagden hem met stenen en ijzeren stokken. Met een groep van 12 man.
In dat geval zou ik mijn Marokkaanse buurman steunen, ja, en het goed begrijpen dat hij zijn hakmes pakt om dat tuig weg te jagen, zeker als hij niet de intentie had iemand kwaad te doen. En ik weet vrij zeker dat de maatschappij achter hem zou staan.
Sorry, je lamme omdraaiing werkt niet.
Twitter van Jan Roos, is voldoende om die mensen op te pakken en te berechten!!!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog geen greintje bewijs gezien voor het verhaal van Roos.
Apart iedere keer weer, als er generaliserend gesproken wordt over de schuld van een blanke is zoiets not done en weet men ineens te nuanceren tot in de puntjes, zelf tot tig generaties in het verleden, dat er niets zoiets bestaat als een 'gemeenschappelijke schuld'. Maar als het over een getint persoon gaat is deze individualiteit ineens in geen velden en wegen meer te bekennen, dan is het ineens doodnormaal om iemand de ervaringen waar die helemaal niets mee te maken heeft aan te rekenen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:06 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Tja, ervaring is de beste leermeester he.
Dat heeft die later zelf tegengesproken, toen was er ineens sprake van 1 stok en 1 metalen pijp.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Grote bek? Ze belaagden hem met stenen en ijzeren stokken. Met een groep van 12 man.
In dat geval zou ik mijn Marokkaanse buurman steunen, ja, en het goed begrijpen dat hij zijn hakmes pakt om dat tuig weg te jagen, zeker als hij niet de intentie had iemand kwaad te doen. En ik weet vrij zeker dat de maatschappij achter hem zou staan.
Sorry, je lamme omdraaiing werkt niet.
Hij ontvlucht niet zomaar het land natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog geen greintje bewijs gezien voor het verhaal van die ettertjes. Dat ze aan het etteren waren en dat hij een mes trok kunnen we inmiddels wel voor waar aannemen. De grote onbeantwoorde vraag is of dat die 'kinderen' alleen gruwelijk aan het etteren waren - door een 'verslaggever' te spelen - of dat ze hem ook concreet bedreigden. Pas als we dat weten kunnen we misschien voorzichtig gaan oordelen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien wordt er inderdaad tot op zekere hoogte met twee maten gemeten (wat sowieso fout is), anderzijds is er ook geen sprake van gelijke monniken, dit uiteraard geheel los van de huidskleur of een ander niet relevant kenmerk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 02:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Prima, het zijn misschien verschrikkelijke etters, maar draai het om, en jouw autochtone buurjochies en zoontje(s) hebben een grote bek tegen een Marokkaanse buurman van 40+, die vervolgens achter ze aan gaat met een hakmes, waarbij hij roept dat hij hun koppen eraf zal gaan hakken...!?
Wat is de maatschappelijke reactie dan...!?
Ik voel me niet aangesproken hoor. Wanneer het om een groepje blanke tokkies zou gaan die ruzie zochten met een getinte verslaggever, had ik net zo gereageerd. Dan zou ik ook eerder de verslaggever geloven dan dat groepje ruziemakers.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Apart iedere keer weer, als er generaliserend gesproken wordt over de schuld van een blanke is zoiets not done en weet men ineens te nuanceren tot in de puntjes, zelf tot tig generaties in het verleden, dat er niets zoiets bestaat als een 'gemeenschappelijke schuld'. Maar als het over een getint persoon gaat is deze individualiteit ineens in geen velden en wegen meer te bekennen, dan is het ineens doodnormaal om iemand de ervaringen waar die helemaal niets mee te maken heeft aan te rekenen.
We gaan niets te weten komen, want Roos gaat geen aangifte doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog geen greintje bewijs gezien voor het verhaal van die ettertjes. Dat ze aan het etteren waren en dat hij een mes trok kunnen we inmiddels wel voor waar aannemen. De grote onbeantwoorde vraag is of dat die 'kinderen' alleen gruwelijk aan het etteren waren - door een 'verslaggever' te spelen - of dat ze hem ook concreet bedreigden. Pas als we dat weten kunnen we misschien voorzichtig gaan oordelen.
Dan is het aan de pers om het uit te zoeken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan niets te weten komen, want Roos gaat geen aangifte doen.
Dat heeft het Parool geprobeerd, maar dat verhaal wordt hier dus weer niet geloofd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan is het aan de pers om het uit te zoeken.
lol, ik heb het over blanken en het eerste wat je doet is nuanceren, blanke tokkies ..quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:44 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangesproken hoor. Wanneer het om een groepje blanke tokkies zou gaan die ruzie zochten met een getinte verslaggever, had ik net zo gereageerd. Dan zou ik ook eerder de verslaggever geloven dan dat groepje ruziemakers.
Wanneer je ruzie zoekt ben je een tokkie wat mij betreft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:50 schreef moussie het volgende:
[..]
lol, ik heb het over blanken en het eerste wat je doet is nuanceren, blanke tokkies ..
En toch geloof je in dit geval de tokkie, nota bene iemand die met ruzie zoeken zijn geld verdient!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wanneer je ruzie zoekt ben je een tokkie wat mij betreft.
Nee, ik geloof niet dat Jan degene was die een confrontatie aan wilde gaan met een groepje tokkies.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
En toch geloof je in dit geval de tokkie, nota bene iemand die met ruzie zoeken zijn geld verdient!
Dat Jan een ruziezoeker is is meer dan eens te zien geweest, en dat is volgens je eigen definitie een tokkiequote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat Jan degene was die een confrontatie aan wilde gaan met een groepje tokkies.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Prima, jij vindt Jan een tokkie, ik niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat Jan een ruziezoeker is is meer dan eens te zien geweest, en dat is volgens je eigen definitie een tokkie
[..]
Gaat het wel lekker kerel?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt het over de verslagen van Jan Roos?
Hoh, dat was jouw definitie hoor, als je ruzie zoekt ben je een tokkie, ik constateer alleen dat Roos dan ook een tokkie is, die heeft van ruzie zoeken zelfs zijn beroep gemaakt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:00 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Prima, jij vindt Jan een tokkie, ik niet.
Ja hoor, prima zelfs.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Gaat het wel lekker kerel?wat een frusti.
Nee, dat is provocerende journalistiek.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoh, dat was jouw definitie hoor, als je ruzie zoekt ben je een tokkie, ik constateer alleen dat Roos dan ook een tokkie is, die heeft van ruzie zoeken zelfs zijn beroep gemaakt.
Leuk bedacht, provocerende journalistiek, maar in de volksmond heet zoiets gewoon ruzie zoeken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dat is provocerende journalistiek.
Ik had het over "ruzie maken" zoals te lezen is in de OP. Schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc. We hadden het over die ruzie namelijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoh, dat was jouw definitie hoor, als je ruzie zoekt ben je een tokkie, ik constateer alleen dat Roos dan ook een tokkie is, die heeft van ruzie zoeken zelfs zijn beroep gemaakt.
Wauw, nog meer nuance, toe maarquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:18 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik had het over "ruzie maken" zoals te lezen is in de OP. Schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc. We hadden het over die ruzie namelijk.
Dat snap ikquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuk bedacht, provocerende journalistiek, maar in de volksmond heet zoiets gewoon ruzie zoeken.
Het is mij opgevallen dat een tokkie hier op Fok! wordt gebruikt als goedpratertje als de daders gewoon autochtonen zijn. Als autochtonen iets flikken, zijn het 'tokkies'.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nou je hebt het ineens niet meer over ruzie zoekenquote:
maar over ruzie maken, en dan expliciet 'ruzie' met schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc .. verder nuanceren om dat liegbeest uit de wind te houden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
Waarom had hij dan een kapmes van een meter in zijn auto gelegd?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat Jan degene was die een confrontatie aan wilde gaan met een groepje tokkies.
Omdat hij vaker wordt aangevallen, naar eigen zeggen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom had hij dan een kapmes van een meter in zijn auto gelegd?
quote:'Roedel bloeddorstige honden'
Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen.'
Oh gut, ruzie zoeken of ruzie maken. Heb geen zin in taalspelletjes. Ik vind dat groepje in de OP tokkies, ongeacht huidskleur. Zo goed?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou je hebt het ineens niet meer over ruzie zoeken
[..]
maar over ruzie maken, en dan expliciet 'ruzie' met schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc .. verder nuanceren om dat liegbeest uit de wind te houden.
Ik probeer nergens iets goed te praten. Ik geef alleen aan dat ik het gedrag van dat groepje als tokkiegedrag zie. Meer niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is mij opgevallen dat een tokkie hier op Fok! wordt gebruikt als goedpratertje als de daders gewoon autochtonen zijn. Als autochtonen iets flikken, zijn het 'tokkies'.
En het is allang enorm saai, aangezien er helemaal geen nieuws meer komt.quote:
Op zich in het begin nog wel. Toen 'de' andere kant van het verhaal kwam al minder, en toen Roos daar halfslachtig op reageerde was het definitief saai.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:43 schreef bamibij het volgende:
Het is nooit niet-saai geweest. Jan Roos is kut. End of the story.
Alleen dat het mij niet ging om dat groepje in de OP maar om de getuigen, die zijn volgens jou ook Marokkaans en daarom onbetrouwbaar. Dat heeft de ervaring jou geleerd zei je, dat is de reden waarom je liever een blank liegbeest geloofd dan onschuldige omstanders die het algeheel gezien hebben. Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Oh gut, ruzie zoeken of ruzie maken. Heb geen zin in taalspelletjes. Ik vind dat groepje in de OP tokkies, ongeacht huidskleur. Zo goed?
Dat groepje en de omstanders hebben toch dezelfde verklaring? Dat Jan "zomaar" een kapmes tevoorschijn haalde. Die verklaring geloof ik niet. Maakt mij niet uit wat voor kleur ze hebben!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Alleen dat het mij niet ging om dat groepje in de OP maar om de getuigen, die zijn volgens jou ook Marokkaans en daarom onbetrouwbaar. Dat heeft de ervaring jou geleerd zei je, dat is de reden waarom je liever een blank liegbeest geloofd dan onschuldige omstanders die het algeheel gezien hebben. Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:12 schreef moussie het volgende:
Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.
Hij zal het inderdaad allemaal verzonnen hebben, zodat ie helemaal niet meer over straat kan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Oh Jan Roos zegt het, dat verandert de zaak
Nou nee, moet je toch echt eens wat beter lezen. Dat groepje zei dat ze op hem af gingen stappen om hem net zo te interviewen als hij dat altijd doet, en dat vond die niet zo leuk, daarom ging die dat kapmes pakken. De omstander zeiden geen stokken, staven of stenen te hebben gezien, alleen dat kapmes en dat die jongens wel iets hebben gegooid, maar dat dat een flink stuk lichter was dan stenen. Helemaal niemand beweerd dat hij dat kapmes zomaar gepakt heeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:25 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat groepje en de omstanders hebben toch dezelfde verklaring? Dat Jan "zomaar" een kapmes tevoorschijn haalde. Die verklaring geloof ik niet. Maakt mij niet uit wat voor kleur ze hebben!
Zou ik ook gezegd hebben als het om blanke jochies ging in een blanke tokkiewijk, die nemen elkaar ook in bescherming.
< ̄`ヽ、 / ̄>quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:46 schreef bamibij het volgende:
Het werd dus pas saai toen je geen Marokkanen meer kon bashen?
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:37 schreef Aresje het volgende:
Ahhhhh een subjectieve verhaal van 2 kanten met subjectieve kanttekeningen.
Ik kies denk ik kant voor links.
We weten niet hoe de situatie precies was en wat er door hun koppies ging. Als je er niet bij bent geweest kun je er niets zinnigs over zeggen lijkt me.Iedere situatie is weer anders.quote:
Ja ok, ik kan vanaf hier inderdaad nooit inschatten in hoeverre die situatie mogelijk anders had kunnen verlopen. Maar een wapen in de kofferbak is volgens mij in Nederland nog gewoon strafbaar. En terecht, volgens mij onder andere om bovengenoemde reden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:50 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
We weten niet hoe de situatie precies was en wat er door hun koppies ging. Als je er niet bij bent geweest kun je er niets zinnigs over zeggen lijkt me.Iedere situatie is weer anders.
Jawel, dat is volkomen imbeciel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat Jan strafbaar is wegens verboden wapenbezit is logisch, met zo'n kapmes in je auto. Neemt niet weg dat iemand zijn leven mag verdedigen met alles wat voor handen is. Al was het een pistool, dat mag gewoon. Terecht!quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja ok, ik kan vanaf hier inderdaad nooit inschatten in hoeverre die situatie mogelijk anders had kunnen verlopen. Maar een wapen in de kofferbak is volgens mij in Nederland nog gewoon strafbaar. En terecht, volgens mij onder andere om bovengenoemde reden.
Voor handen ja. En volgens mij (maar hier mag iemand met meer juridische kennis me verbeteren hoor) valt 'in de kofferbak' niet meer onder 'voor handen' en is dat de voornaamste reden waarom het bewaren van een wapen in de kofferbak van je auto (zonder geldige reden, blabla honkballer honkbalknuppel etc) dus daadwerkelijk verboden is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:10 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat Jan strafbaar is wegens verboden wapenbezit is logisch, met zo'n kapmes in je auto. Neemt niet weg dat iemand zijn leven mag verdedigen met alles wat voor handen is. Al was het een pistool, dat mag gewoon.
Alles wat op dat moment binnen bereik is mag je gebruiken om je leven te verdedigen. Lijkt me ook wel logisch. Dat het bezitten van een wapen strafbaar is is een tweede, daar zal hij dan ook voor beboet worden als er een aanklacht volgt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Voor handen ja. En volgens mij (maar hier mag iemand met meer juridische kennis me verbeteren hoor) valt 'in de kofferbak' niet meer onder 'voor handen' en is dat de voornaamste reden waarom het bewaren van een wapen in de kofferbak van je auto (zonder geldige reden, blabla honkballer honkbalknuppel etc) dus daadwerkelijk verboden is.
Als jij hier spreekt over 'mag je', bedoel je dan 'volgens de wet' of 'volgens jouw persoonlijke ethische waarden'?quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:19 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Alles wat op dat moment binnen bereik is mag je gebruiken om je leven te verdedigen. Lijkt me ook wel logisch. Dat het bezitten van een wapen strafbaar is is een tweede, daar zal hij dan ook voor beboet worden als er een aanklacht volgt.
Ja, volgens de wet. Onlangs is een juweliersvrouw ook niet vervolgd wegens doodslag toen ze een overvaller doodschoot met een illegaal wapen, aangezien ze haar leven aan het verdedigen was.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Als jij hier spreekt over 'mag je', bedoel je dan 'volgens de wet' of 'volgens jouw persoonlijke ethische waarden'?
Maar goed dat dat meisje dat vorige week vermoord werd door haar stalker geen wapen bij zich had hè.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ook mooi dat Roos blijkbaar altijd wapens in z'n auto heeft liggen, 'voor het geval hij agressieve Marokkanen tegen het lijf loopt'.
Dan is de vraag of het klopt wat hij zegt en we op zijn woorden kunnen afgaan, het antwoord is nee, hij is reeds leugenachtig gebleken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:52 schreef 2dope het volgende:
[..]
Omdat hij vaker wordt aangevallen, naar eigen zeggen.
Als je voor dergelijke gelegenheden een kapmes van een meter in de auto hebt liggen, ben je natuurlijk ook sneller geneigd om een situatie te zien waarin je dat kan gebruiken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:06 schreef Angst het volgende:
Ik denk dat het best beangstigend is als een groep van zes pubers op je af komt, die duidelijk negatief en irritant doen en je provoceren. Al dan niet met een stok in de hand.
Kan me voorstellen dat je dan impulsief iets doms doet, en even vergeet dat het gewoon pubers zijn...
En als Jan Roos iemand zonder goede bedoelingen aanspreekt met de camera erbij, is dat dan ook een reden om een enorm kapmes te pakken en Jan Roos te bedreigen en te verjagen?quote:Als je alleen tegenover een groep staat is dat al heel snel beangstigend.
De jongens zelf hebben ook nergens gezegd dat ze met goede bedoeling hem aanspraken.
Nee, dat is vals, leugenachtig en stemmingmakend. Het domme was de manier waarop, hij heeft zijn hand overspeeld.quote:Maar het is natuurlijk dom om het dan na afloop verdraaid op internet te gooien.
Als iedere situatie weer anders is, hoe kan jij je dan op je ervaring beroepen die je geleerd heeft dat Marokkanen in het algemeen en Tokkies in het bijzonder niet te vertrouwen zijn, die dekken elkaar toch zei je?quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:50 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
We weten niet hoe de situatie precies was en wat er door hun koppies ging. Als je er niet bij bent geweest kun je er niets zinnigs over zeggen lijkt me.Iedere situatie is weer anders.
Een kapmes is uiterst effectief tegen een pistool inderdaad.quote:Op zondag 16 augustus 2015 06:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar goed dat dat meisje dat vorige week vermoord werd door haar stalker geen wapen bij zich had hè.
Waar gaat dit land naartoe als mensen hun eigen leven gaan verdedigen?
Hangt van de situatie af. Ik zou als er zo'n bewapende overmacht op me afkomt iig geen wapen pakken, dat is een optie bij 2 of 3 man maximaal .. voor mij dan, oudere ongetrainde vrouw van 60 kilo en 1.65 groot, voor Chuck Norris and the likes en al die toetsenboordhelden kan je er nog 12 bijdoen .. maar bij 12 man is dat voor 'normale' hun eigen doodvonnis tekenen. Als ik me dan al uit die situatie moet gaan bluffen, dan niet met een wapen, daarmee maak ik namelijk zeker dat die overmacht hun wapens ook gaat gebruiken. Duidelijk laten zien dat je geen bedreiging bent, laten horen dat je niet bang bent, en aan het denken zetten (oftewel even op een ander been zetten) zonder te kleineren, te dreigen en te beledigen, en je dan omdraaien en weglopen. In mijn ervaring is een vraag/opmerking wat dat aangaat heel effectief, zeker bij de culturen met sterke familiebanden zoals Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers: Maak je moeder niet aan het huilen, jonge!quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:29 schreef RobbieRonald het volgende:
Wat zou jij trouwens doen wanneer je in Jan's schoenen stond en er een groepje bontkraagjes dreigend op je af kwam lopen?
Soms moet je afwegingen maken he. Wie vertrouw je meer.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Als iedere situatie weer anders is, hoe kan jij je dan op je ervaring beroepen die je geleerd heeft dat Marokkanen in het algemeen en Tokkies in het bijzonder niet te vertrouwen zijn, die dekken elkaar toch zei je?
Goed punt. En kan je als geïnterviewde ook nog alles zeggen tegen GeenStijl-verslaggevers als het normaal is dat ze zichzelf bewapenen? Ook dat vraag ik me af.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:54 schreef Weltschmerz het volgende: En als Jan Roos iemand zonder goede bedoelingen aanspreekt met de camera erbij, is dat dan ook een reden om een enorm kapmes te pakken en Jan Roos te bedreigen en te verjagen?
Zoals Charlie Hebdo een zuigblad maakte zeg maar?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen mensen zieken en je mening ventileren. Powned maakt zuig-tv en hoewel dat geweld niet goedpraat, vergroot dat wel de kans dat ze een keer een tik oplopen.
Tegen mij?quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:22 schreef skrn het volgende:
Blij met mensen die van liegen en bedriegen hun beroep hebben gemaakt?
In de handen van Steven Seagal wel.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een kapmes is uiterst effectief tegen een pistool inderdaad.
Heb jij hem ooit betrapt op een leugen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Oh Jan Roos zegt het, dat verandert de zaak
Dat zeiden ze achteraf, zoals Roos niet direct aangaf dat hij op een gegeven moment een mes pakte lieten zij gemakshalve even weg dat ze hem bedreigden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, moet je toch echt eens wat beter lezen. Dat groepje zei dat ze op hem af gingen stappen om hem net zo te interviewen als hij dat altijd doet
Denk dat ze die man beter tegen zichzelf in bescherming kunnen nemenquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:14 schreef aanstootgevende het volgende:
Hulde voor Roos. Niet over je heen laten lopen door dat tuig. Het recht om jezelf te beschermen heb je ook in Nederland.
Policor!quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij hem ooit betrapt op een leugen?
Hij heeft niet altijd alles verteld, je mag dat een leugen door verzwijging noemen als je dat wil, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op liegen.
Ik heb ook niks met Jan Roos persoonlijk, vind hem één van de vervelendste journalisten daar maar toch blijf je met je poten van journalisten af! Al helemaal door zo'n stomme reden, omdat hij ergens heeft gewerkt waar mensen, terecht, kritisch naar Islam en Marokkanen kijken. Bewijst maar weer hoe de aard van dat volk ligt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Denk dat ze die man beter tegen zichzelf in bescherming kunnen nemen
Op zich is dat een goede vraag, afgaande op zijn media-optredens schat ik in dat hij daar niet in uitblinkt, alleen zijn er ook grenzen aan het vermogen tot de-escaleren. Soms willen mensen daar niet aan meewerken, wat dan? Groepjes van Marokkaanse/Antilliaanse jongeren, het is lastig om die te de-escaleren, veel van die groepjes hebben juist als doelstelling om te escaleren.quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:08 schreef moussie het volgende:
Wat ik mij overigens afvraag, met de manier waarop Roos zijn werk doet moet die vaker dan eens aardig wat agressie oproepen, heeft die man nooit geleerd hoe hij de-escalerend moet optreden, voor zijn eigen veiligheid?
Ook ik zie veel liever RC op het Binnenhof en dat kleine Marokkaantje (het ettertje van PowNed die een sympathieke strijd voerde tegen wildparkerende hufterdiplomaten) op straat maar inderdaad, je hebt met je poten van journalisten af te blijven, ook al ontstijgen ze niet altijd het niveau van riooljournalistiek maar dat geldt tevens voor >90% van de Telegraafmedewerkers en >50% van de overige krantenmedewerkers.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:36 schreef aanstootgevende het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met Jan Roos persoonlijk, vind hem één van de vervelendste journalisten daar maar toch blijf je met je poten van journalisten af!
Jan Roos is echt de enige die beweert als eerste te zijn aangevallenquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:36 schreef aanstootgevende het volgende:
Ik heb ook niks met Jan Roos persoonlijk, vind hem één van de vervelendste journalisten daar maar toch blijf je met je poten van journalisten af!
Mensen die een groot kapmes meenemen en trots leugenachtig twitteren als onderdeel van een grote anti-Marokkanencampagne houden niet van escalatie?quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op zich is dat een goede vraag, afgaande op zijn media-optredens schat ik in dat hij daar niet in uitblinkt, alleen zijn er ook grenzen aan het vermogen tot de-escaleren. Soms willen mensen daar niet aan meewerken, wat dan? Groepjes van Marokkaanse/Antilliaanse jongeren, het is lastig om die te de-escaleren, veel van die groepjes hebben juist als doelstelling om te escaleren.
Nee.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals Charlie Hebdo een zuigblad maakte zeg maar?
Vergelijk: iemand die mensen in het dagelijks leven mensen lastigvalt wordt in het dagelijks leven lastiggevallen.quote:
Dat ze beide in de media iemand irriteren en jij vind het blijkbaar geoorloofd dat mediamensen die iemand irriteren met geweld te maken krijgen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vergelijk: iemand die mensen in het dagelijks leven mensen lastigvalt wordt in het dagelijks leven lastiggevallen.
met:
Iemand die in het dagelijks leven tekeningen maakt wordt vermoord.
Hoe is dat een zinnige vergelijking?
Zie de eerste zin in het citaat. Het lijkt een geval te zijn van een journalist die niet handig de-escaleert - waarmee ik niet stel dat hij het had kunnen de-escaleren - en een groep ettertjes die hem bedreigde en graag de boel wilde laten escaleren.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die een groot kapmes meenemen en trots leugenachtig twitteren als onderdeel van een grote anti-Marokkanencampagne houden niet van escalatie?
Het is nogal contradictorisch, nietwaar? Geweld goed praten omdat je tegen geweld bent.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat ze beide in de media iemand irriteren en jij vind het blijkbaar geoorloofd dat mediamensen die iemand irriteren met geweld te maken krijgen.
Geweld valt niet te nuanceren.
Wel hoor. Gelijksoortig geweld valt prima te beantwoorden met gelijksoortig geweld en een tekening beantwoorden met massamoord is beestachtig. Hoe kun je dat verschil nou niet zien?quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat ze beide in de media iemand irriteren en jij vind het blijkbaar geoorloofd dat mediamensen die iemand irriteren met geweld te maken krijgen.
Geweld valt niet te nuanceren.
Jammer, maar het is algemeen bekend dat filmpjes bij PowNews vrij regelmatig zodanig worden geknipt dat de tegenpartij voor lul wordt gezet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:24 schreef aanstootgevende het volgende:
[..]
Tegen mij?
Blij met mensen die niet censureren en niet bukken voor intimidatie door moslimtuig.
Hij zat in eerste instantie te twitteren dat hij werd aangevallen met ijzeren staven en stokken, de volgende dag zegt hij tegen het Parool dat ze op hem afkwamen met een stok en een metalen pijp. Dat is geen verzwijgen, dat is liegen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij hem ooit betrapt op een leugen?
Hij heeft niet altijd alles verteld, je mag dat een leugen door verzwijging noemen als je dat wil, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op liegen.
Achteraf? Ze hebben nooit wat anders gezegd, ze liepen hem te sarren, net zoals hij dat doet, dat is geen bedreigen toch? Of voelen mensen zich soms bedreigt als zo'n mafkees je IN-YOUR-FACE lekkah puh nogal agressief zit te provoceren met domme vragen?quote:Dat zeiden ze achteraf, zoals Roos niet direct aangaf dat hij op een gegeven moment een mes pakte lieten zij gemakshalve even weg dat ze hem bedreigden.
Dat is wat het ettertje zegt, ik heb minder vertrouwen in zijn woord dan in dat van Roos. HIj loog niet, hij liet slechts wat informatie weg.quote:Op maandag 17 augustus 2015 01:13 schreef moussie het volgende:
Achteraf? Ze hebben nooit wat anders gezegd, ze liepen hem te sarren
Linkse logica hè. Ze draaien oorzaak en gevolg altijd om als het ze uitkomt. 43% van Nederland wil minder Marokkanen. Dus omdat 43% van Nederland racistisch is, vertonen Marokkanen zo vaak ongepast gedag. Het zou niet in ze opkomen dat wegens het ongepaste gedrag van veel Marokkanen 43% van de Nederlanders er minder van wil hebben.quote:
Ik snap dat hoge percentage niet, is dat echt 43%.... Dus 43% van alle Nederlanders (op de eilanden, Oosten en Noorden van het land) hebben overlast van Marokkanen? Westen en Randstad snap ik dat wel enigzins al woon ik daar en heb er zelden last van. Alleen 1 keer op de school van mijn dochter maar dat waren er maar een paar.quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Linkse logica hè. Ze draaien oorzaak en gevolg altijd om als het ze uitkomt. 43% van Nederland wil minder Marokkanen. Dus omdat 43% van Nederland racistisch is, vertonen Marokkanen zo vaak ongepast gedag. Het zou niet in ze opkomen dat wegens het ongepaste gedrag van veel Marokkanen 43% van de Nederlanders er minder van wil hebben.
Je hoeft natuurlijk niet persoonlijk van iets overlast te hebben om tot de conclusie te komen dat iets een slechte ontwikkeling is.quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:17 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ik snap dat hoge percentage niet, is dat echt 43%.... Dus 43% van alle Nederlanders (op de eilanden, Oosten en Noorden van het land) hebben overlast van Marokkanen? Westen en Randstad snap ik dat wel enigzins al woon ik daar en heb er zelden last van. Alleen 1 keer op de school van mijn dochter maar dat waren er maar een paar.
Is het niet net zoiets als "Heel Nederland" kijkt naar Sterren dansen op het ijs ed programma's.
Vergeet niet te vermelden dat de reljongeren ook nog "kinderen" worden genoemd. Dan lijkt het allemaal nog wat erger.quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Linkse logica hè. Ze draaien oorzaak en gevolg altijd om als het ze uitkomt. 43% van Nederland wil minder Marokkanen. Dus omdat 43% van Nederland racistisch is, vertonen Marokkanen zo vaak ongepast gedag. Het zou niet in ze opkomen dat wegens het ongepaste gedrag van veel Marokkanen 43% van de Nederlanders er minder van wil hebben.
Die braindead moet je niet serieus nemen, dat is een linkse trolquote:Op maandag 17 augustus 2015 02:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vergeet niet te vermelden dat de reljongeren ook nog "kinderen" worden genoemd. Dan lijkt het allemaal nog wat erger.
De percentages gaan de komende jaren nog veel verder oplopen, vrees ik. Het wangedrag wordt immers niet of nauwelijks aangepakt.
Ja, als je kan kiezen tussen "meer" of "minder"quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:28 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet persoonlijk van iets overlast te hebben om tot de conclusie te komen dat iets een slechte ontwikkeling is.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)il-minder-marokkanen
Natuurlijk, waarschijnlijk kwamen er 20 Marokkaanse prachtjongeren op hem af en vroegen ze hem: "Meneer Roos, we zouden graag met u in discussie willen aangaande uw opvattingen over de multiculturele maatschappij."quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vergeet niet te vermelden dat de reljongeren ook nog "kinderen" worden genoemd. Dan lijkt het allemaal nog wat erger.
Dat weet ik niet. Zoals je waarschijnlijk zelf gemerkt hebt hebben zo ontzettend veel mensen hun kop zo diep in het zand gestoken dat die er in Australië weer uitkomt. Dan heb je nog te maken met het feit dat het overgrote gedeelte wat in Nederland jaarlijks dood gaat autochtoon is en er jaarlijks tienduizenden mensen door naturalisatie Nederlander worden (wat de komende jaren fors toe zal nemen).quote:De percentages gaan de komende jaren nog veel verder oplopen, vrees ik. Het wangedrag wordt immers niet of nauwelijks aangepakt.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:33 schreef Joezi het volgende:
[..]
Die braindead moet je niet serieus nemen, dat is een linkse trol
Dit lees ik op een andere site:quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:35 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ja, als je kan kiezen tussen "meer" of "minder"Het is maar net wat de antwoordkeuzes zijn, staat er "Maakt mij niks uit" dan klikt 70% van de Nederlanders daarop. Of als er 7 keuzes zijn van "Ja" tot "Nee" en dus nog 5 keuzen van "Misschien wel" en "Misschien niet" en alles daartussen. Vraagstelling plus keuzes maken de uitslag.
Ik denk dat hij een serieus punt heeft, maar dat jij het gewoon niet ziet. Het valt je ook moeilijk kwalijk te nemen zo op het eerste oog.quote:Op maandag 17 augustus 2015 02:33 schreef Joezi het volgende:
[..]
Die braindead moet je niet serieus nemen, dat is een linkse trol
Kan wel begrijpen dat ie bang is, het is ook wel heel beangstigend allemaal. Het wordt tijd om ons te bewapen en met scherp te schieten. Onze hele cultuur gaat eraan, mijn vriendin kan niet meer kort gerokt over straat, dit gaat echt te ver.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een serieus punt heeft, maar dat jij het gewoon niet ziet. Het valt je ook moeilijk kwalijk te nemen zo op het eerste oog.
Ik ben al bewapend, maar ga vooral verder met mensen afzeiken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:13 schreef Joezi het volgende:
[..]
Kan wel begrijpen dat ie bang is, het is ook wel heel beangstigend allemaal. Het wordt tijd om ons te bewapen en met scherp te schieten. Onze hele cultuur gaat eraan, mijn vriendin kan niet meer kort gerokt over straat, dit gaat echt te ver.
Welk wapen heb jij? Ik zou wel een echte blaffer willen hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik ben al bewapend, maar ga vooral verder met mensen afzeiken.
Je kan zoveel willenquote:Op maandag 17 augustus 2015 05:18 schreef Joezi het volgende:
[..]
Welk wapen heb jij? Ik zou wel een echte blaffer willen hebben.
okquote:Op maandag 17 augustus 2015 05:20 schreef Joezi het volgende:
[..]
Waarom ben je nu boos op mij, ik sta aan jouw kant.
Voor mij is de huidige situatie al ongewenst. Voor jou waarschijnlijk niet. Het moet nog slechter worden voordat jij inziet dat het verkeerd gaat. Geschiedenis zal ons leren. Ik betaal 10 tegen 1 uit dat het over 10 jaar hier onplezieriger leven is. Place your bets now.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:13 schreef Joezi het volgende:
[..]
Kan wel begrijpen dat ie bang is, het is ook wel heel beangstigend allemaal. Het wordt tijd om ons te bewapen en met scherp te schieten. Onze hele cultuur gaat eraan, mijn vriendin kan niet meer kort gerokt over straat, dit gaat echt te ver.
Enige verschil is dat ik inzie dat "de wereld" het aan zichzelf te danken heeft, en dat je er totaal geen invloed hebt met de geïndoctrineerde mening van ons zieke brein. En jij staat dichter bij degene die je zogenaamd haat dan ik.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor mij is de huidige situatie al ongewenst. Voor jou waarschijnlijk niet. Het moet nog slechter worden voordat jij inziet dat het verkeerd gaat. Geschiedenis zal ons leren. Ik betaal 10 tegen 1 uit dat het over 10 jaar hier onplezieriger leven is. Place your bets now.
Hahahaquote:Op maandag 17 augustus 2015 05:26 schreef Joezi het volgende:
[..]
Enigste verschil is dat ik inzie dat "de wereld" het aan zichzelf te danken heeft, en dat je er totaal geen invloed hebt met je geïndoctrineerde mening ons zieke brein. En jij staat dichter bij degene die je zogenaamd haat dan ik.
No worries bitchquote:Op maandag 17 augustus 2015 05:27 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij maakt het verschil, bedankt hans
Jij doet er toe, al die rommel in je kop bedenk je helemaal zelf want jij hebt een echte eigen mening.quote:
Juistquote:Op maandag 17 augustus 2015 05:29 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jij doet er toe, al die rommel in je kop bedenk je helemaal zelf want jij hebt een echte eigen mening.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:31 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als in een god geloven, allahu akbar
Ach, als we ons nu nog steeds hadden laten afschrikken door de progressieve übermensch zoals 30 jaar geleden dan hadden we er nog slechter voor gestaan. Het zijn kleine stapjes maar in ieder geval kan je tegenwoordig zeggen dat het land overvol is. Daar probeer ik wat aan bij te dragen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:26 schreef Joezi het volgende:
[..]
Enigste verschil is dat ik inzie dat "de wereld" het aan zichzelf te danken heeft, en dat je er totaal geen invloed hebt met je geïndoctrineerde mening ons zieke brein. En jij staat dichter bij degene die je zogenaamd haat dan ik.
Ja 30 jaar geleden was het precies hetzelfde, denk het ook wel ja. En toen kwam rechts Nederland met het idee om gastarbeiders te halen voor het economisch belang van ons vaderland, om ze daarna een paspoort te geven en gezinsmigratie toe te staan. Dat was jouw soort, jouw ras, jouw religie die dat deed. Dit land walgt van jouw soort.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:32 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ach, als we ons nu nog steeds hadden laten afschrikken door de progressieve übermensch zoals 30 jaar geleden dan hadden we er nog slechter voor gestaan. Het zijn kleine stapjes maar in ieder geval kan je tegenwoordig zeggen dat het land overvol is. Daar probeer ik wat aan bij te dragen.
Kijk nou uit wat je hier zegt, dit is UTO-sc niet.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:37 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ja 30 jaar geleden was het precies hetzelfde, denk het ook wel ja. En toen kwam rechts Nederland met het idee om gastarbeiders te halen voor het economisch belang van ons vaderland, om ze daarna een paspoort te geven en gezinsmigratie toe te staan. Dat was jouw soort, jouw ras, jouw religie die dat deed. Dit land walgt van jouw soort.
Maar je haalde net 30 jaar geleden aan, een kabinet christenhonden/kapitalisten. Je politieke helden van weleer.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:40 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kijk nou uit wat je hier zegt, dit is UTO-sc niet.Maar goed, ik heb niks te maken met 30, 100 of 1000 jaar geleden. De mensen die nu binnenkomen kunnen we missen als kiespijn.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:32 schreef Braindead2000 het volgende:
Ach, als we ons nu nog steeds hadden laten afschrikken door de progressieve übermensch zoals 30 jaar geleden dan hadden we er nog slechter voor gestaan.
Je stemt op de minst schadelijke partij. Toen was dat de VVD. Dat betekent niet dat ik het overal mee eens was. Begin jaren 80 zag ik al met lede ogen aan dat er steeds meer buitenlanders in Rotterdam kwamen wonen. Als ik al verantwoordelijk was wat die partij veroorzaakt heeft dan kan ik nog van mening veranderen en zeggen: Nu komt er niemand meer in.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:47 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar je haalde net 30 jaar geleden aan, een kabinet christenhonden/kapitalisten. Je politieke helden van weleer.
[..]
Jan Roos is een held.quote:Op maandag 17 augustus 2015 05:53 schreef Joezi het volgende:
Oh dit topic gaat over Jantje Roos met zijn lelijke grafkopDie miet is net 1 van die hele enge IS-soldaten met zijn zwaaiende zwaard van Allah. 1 pot nat.
Goh lekker op tijd, dat had je toen al allemaal moeten voorzien met je glazen bol en je christenhondelijke godje. Nu is er niks meer aan te doen, nahja je kunt altijd zelfmoord plegen gelukkig.quote:Op maandag 17 augustus 2015 06:02 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Je stemt op de minst schadelijke partij. Toen was dat de VVD. Dat betekent niet dat ik het overal mee eens was. Begin jaren 80 zag ik al met lede ogen aan dat er steeds meer buitenlanders in Rotterdam kwamen wonen. Als ik al verantwoordelijk was wat die partij veroorzaakt heeft dan kan ik nog van mening veranderen en zeggen: Nu komt er niemand meer in.
lol zonder enige beheersing, mietje liet zich leiden door zijn angstige brein gepaard met verwarrende hormoontjesquote:Op maandag 17 augustus 2015 06:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Jan Roos is een held.Tegenwoordig durft bijna niemand meer wat te zeggen als straattuig zich misdraagt. Hij rende niet weg, hij ging erop af.
Wat kan je doen? Stemmen op partijen die liegen en niet naar hun achterban luisteren. Ik zit mijn tijd wel uit hoor. Het is ook interessant te volgen hoe een volk de vernieling in gaat. Ik had liever een feelgood movie gezien maar een drama kan ook vermakelijk zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2015 06:06 schreef Joezi het volgende:
[..]
Goh lekker op tijd, dat had je toen al allemaal moeten voorzien met je glazen bol en je christenhondelijke godje. Nu is er niks meer aan te doen, nahja je kunt altijd zelfmoord plegen gelukkig.
Stemmen, 1 pot nat.quote:Op maandag 17 augustus 2015 06:13 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wat kan je doen? Stemmen op partijen die liegen en niet naar hun achterban luisteren. Ik zit mijn tijd wel uit hoor. Het is ook interessant te volgen hoe een volk de vernieling in gaat. Ik had liever een feelgood movie gezien maar een drama kan ook vermakelijk zijn.
Angst is een gezonde eigenschap, zeker als je dagelijks bedreigd wordt. Knap van hem dat hij zijn angst overwon.quote:Op maandag 17 augustus 2015 06:09 schreef Joezi het volgende:
[..]
lol zonder enige beheersing, mietje liet zich leiden door zijn angstige brein gepaard met verwarrende hormoontjesNet als 1 van hen! 1 van den slechten! 1 pot nat! 1 voor allen, allen voor 1!!
Hij gaf opzettelijk een totaal verkeerde voorstelling van zaken. Dan vind ik het nogal raar om alles wat hij erover gezegd heeft maar nog geen volledige onzin is gebleken maar voor waar aan te nemen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is wat het ettertje zegt, ik heb minder vertrouwen in zijn woord dan in dat van Roos. HIj loog niet, hij liet slechts wat informatie weg.
Hij liet slechts wat informatie weg.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij gaf opzettelijk een totaal verkeerde voorstelling van zaken. Dan vind ik het nogal raar om alles wat hij erover gezegd heeft maar nog geen volledige onzin is gebleken maar voor waar aan te nemen.
Probeer het eens bij je belastingaangifte zou ik zeggen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Hij liet slechts wat informatie weg.![]()
Man, man, man. Kijk, dat vind ik nou politiek-correct geleuter.
Of bij politie en justitie. Een kennelijk leugenachtige verklaring telt doorgaans mee voor het bewijs, nog los van een valse aangifte.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Probeer het eens bij je belastingaangifte zou ik zeggen.
Dus als iemand eerst verteld dat ze allemaal met stokken en ijzeren staven op hem afkwamen en dat later terug draait naar 1 stok en 1 metalen pijp is die niet aan het liegen? Rare definitie van liegen hou jij er dan op na.quote:Op maandag 17 augustus 2015 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
... HIj loog niet, hij liet slechts wat informatie weg.
Deze dooddoener bezigde men twintig jaar geleden ook al. Wanneer ga je actie ondernemen?quote:
Dat was bespottend/sarkádzoo bedoeld.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:01 schreef 2dope het volgende:
[..]
Deze dooddoener bezigde men twintig jaar geleden ook al. Wanneer ga je actie ondernemen?
Of valt 't misschien allemaal toch wel een klein beetje mee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |