Ik had het over "ruzie maken" zoals te lezen is in de OP. Schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc. We hadden het over die ruzie namelijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoh, dat was jouw definitie hoor, als je ruzie zoekt ben je een tokkie, ik constateer alleen dat Roos dan ook een tokkie is, die heeft van ruzie zoeken zelfs zijn beroep gemaakt.
Wauw, nog meer nuance, toe maarquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:18 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik had het over "ruzie maken" zoals te lezen is in de OP. Schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc. We hadden het over die ruzie namelijk.
Dat snap ikquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuk bedacht, provocerende journalistiek, maar in de volksmond heet zoiets gewoon ruzie zoeken.
Het is mij opgevallen dat een tokkie hier op Fok! wordt gebruikt als goedpratertje als de daders gewoon autochtonen zijn. Als autochtonen iets flikken, zijn het 'tokkies'.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wanneer je ruzie zoekt ben je een tokkie wat mij betreft.
Nou je hebt het ineens niet meer over ruzie zoekenquote:
maar over ruzie maken, en dan expliciet 'ruzie' met schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc .. verder nuanceren om dat liegbeest uit de wind te houden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
Wanneer je ruzie zoekt ben je een tokkie wat mij betreft.
Waarom had hij dan een kapmes van een meter in zijn auto gelegd?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat Jan degene was die een confrontatie aan wilde gaan met een groepje tokkies.
Omdat hij vaker wordt aangevallen, naar eigen zeggen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom had hij dan een kapmes van een meter in zijn auto gelegd?
quote:'Roedel bloeddorstige honden'
Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen.'
Oh gut, ruzie zoeken of ruzie maken. Heb geen zin in taalspelletjes. Ik vind dat groepje in de OP tokkies, ongeacht huidskleur. Zo goed?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou je hebt het ineens niet meer over ruzie zoeken
[..]
maar over ruzie maken, en dan expliciet 'ruzie' met schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc .. verder nuanceren om dat liegbeest uit de wind te houden.
Ik probeer nergens iets goed te praten. Ik geef alleen aan dat ik het gedrag van dat groepje als tokkiegedrag zie. Meer niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is mij opgevallen dat een tokkie hier op Fok! wordt gebruikt als goedpratertje als de daders gewoon autochtonen zijn. Als autochtonen iets flikken, zijn het 'tokkies'.
En het is allang enorm saai, aangezien er helemaal geen nieuws meer komt.quote:
Op zich in het begin nog wel. Toen 'de' andere kant van het verhaal kwam al minder, en toen Roos daar halfslachtig op reageerde was het definitief saai.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:43 schreef bamibij het volgende:
Het is nooit niet-saai geweest. Jan Roos is kut. End of the story.
Alleen dat het mij niet ging om dat groepje in de OP maar om de getuigen, die zijn volgens jou ook Marokkaans en daarom onbetrouwbaar. Dat heeft de ervaring jou geleerd zei je, dat is de reden waarom je liever een blank liegbeest geloofd dan onschuldige omstanders die het algeheel gezien hebben. Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Oh gut, ruzie zoeken of ruzie maken. Heb geen zin in taalspelletjes. Ik vind dat groepje in de OP tokkies, ongeacht huidskleur. Zo goed?
Dat groepje en de omstanders hebben toch dezelfde verklaring? Dat Jan "zomaar" een kapmes tevoorschijn haalde. Die verklaring geloof ik niet. Maakt mij niet uit wat voor kleur ze hebben!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Alleen dat het mij niet ging om dat groepje in de OP maar om de getuigen, die zijn volgens jou ook Marokkaans en daarom onbetrouwbaar. Dat heeft de ervaring jou geleerd zei je, dat is de reden waarom je liever een blank liegbeest geloofd dan onschuldige omstanders die het algeheel gezien hebben. Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:12 schreef moussie het volgende:
Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.
Hij zal het inderdaad allemaal verzonnen hebben, zodat ie helemaal niet meer over straat kan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Oh Jan Roos zegt het, dat verandert de zaak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |