Ja, dat is inderdaad een verwarrende situatie, denken ze eerst dat ie van GeenStijl/Powned is en dan blijkt het toch een IS-er te zijn 😉quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er valt sowieso over te zeggen dat Jan dreigend met een hakmes achter een stel tieners is aangegaan, dreigende dat hij hun kop eraf zou hakken.
Geldt dat voor alle nieuwsberichten waar Marokkanen bij betrokken zijn of zouden zijn, of alleen als Indiana Roos erbij betrokken is?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Maar we weten niet wat er precies gebeurd is dus valt er niets over te zeggen.
Er zullen vast wel nieuwstopics zijn waar ongegrond gebashed wordt op Marokkanen, zoals hier op Jan Roos gedaan wordt maar daar kan ik niets aan doen. Ik reageerde daar enkel op iemand die een foutieve aanname deed.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geldt dat voor alle nieuwsberichten waar Marokkanen bij betrokken zijn of zouden zijn, of alleen als Indiana Roos erbij betrokken is?
Ik wacht nog even rustig af hoe het zit tenzij er vandaag beelden zijn opgedoken waaruit het blijkt die ik nog heb gemist. Waren die jochies inderdaad 'enkel' aan het etteren of waren ze hem ook aan het bedreigen? Indien het eerste het geval was dan is het een overtrokken reactie, indien het laatste het geval was is het te begrijpen. Sowieso zijn die kindjes blijkbaar slecht opgevoed, kindjes van die leeftijd horen zich niet op deze manier te gedragen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jan vond blijkbaar dat die jochies NIET alles mochten zeggen, want hij pakt meteen een hakmes en dreigt hun koppen eraf te slaan.
Oftewel, zoals wel vaker bij deze types, ze staan voorop om te roepen 'vrijheid van meningsuiting', maar oh wee wanneer iemand dan iets zegt wat ze niet aanstaat...
Maar goed, puberende jochies dus bedreigd door een dikke rel-dwerg van middelbare leeftijd die door een soort Indiana Jan fase gaat in zijn leven...
Ik zal wel even tolken. Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets zou hebben gehad dan had het geen enkel verschil gemaakt aangezien iemand met een mes stak en dit dermate snel gebeurde, op het moment dat hij nog op zijn fiets zat, dat hij niet de kans had gekregen om die knuppel te pakken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:28 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Heb ik weer iets verkeerds gezegd?
Edit: ik dacht dat hij alleen met messen belaagd was.
Volgens mij is hij eerst van dichtbij beschoten, en pas daarna met een mes bewerkt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zal wel even tolken. Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets zou hebben gehad dan had het geen enkel verschil gemaakt aangezien iemand met een mes stak en dit dermate snel gebeurde, op het moment dat hij nog op zijn fiets zat, dat hij niet de kans had gekregen om die knuppel te pakken.
Dat kan maar de conclusie is hetzelfde: TvG had niets gehad aan een honkbalknuppel achter op zijn fiets. Hiermee komen we tevens bij de kern van het vuurwapendebat: defensief gezien heb je er weinig aan maar ondertussen gebeuren er wel veel ongelukken en krijgen labiele mensen ook zo'n vuurwapen in hun handen. Ik roep dit terwijl ik weinig enthousiast ben over het vuurwapenmonopolie (m.u.v. de schietsport) van de overheid, zeker zolang de ambtenaren (in dit geval politie-agenten) ook schieten zonder dat er een goede aanleiding voor is, namelijk om iemand aan te houden op het moment dat er geen genkel acuut gevaar is. Laat oom agent met zijn bierbuik maar wat fitter worden, dan kan je iemand ook gewoon pakken zonder als een cowboy te schieten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Volgens mij is hij eerst van dichtbij beschoten, en pas daarna met een mes bewerkt.
Daar kunnen we enkel naar specleren, laten we dat maar niet doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:15 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom heb je überhaupt een hakmes in de auto liggen
Roos klust bij voor een hoveniersbedrijf.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:15 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom heb je überhaupt een hakmes in de auto liggen
Of hij is helderziend. Wellicht heeft hij hiermee voorkomen dat hij in het ziekenhuis belandde.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Roos klust bij voor een hoveniersbedrijf.
We weten wel dat Roos bij navraag iets anders zegt dan die in eerste instantie beweerde, en dat hij de helft van het verhaal verzwegen heeft tot hij betrapt wordt door het Parool. Dat maakt zijn kant van het verhaal niet echt geloofwaardig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Maar we weten niet wat er precies gebeurd is dus valt er niets over te zeggen.
Neemt niet weg dat de mogelijkheid bestaat dat hij zich werkelijk zo bedreigd heeft gevoeld dat hij zich genoodzaakt voelde om tot zo'n actie over te gaan. Ik heb juist meer de neiging om de getuigenissen van dat groepje en omstanders met een grote korrel zout te nemen en denk eerder dat er wel sprake was van noodweer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:46 schreef moussie het volgende:
[..]
We weten wel dat Roos bij navraag iets anders zegt dan die in eerste instantie beweerde, en dat hij de helft van het verhaal verzwegen heeft tot hij betrapt wordt door het Parool. Dat maakt zijn kant van het verhaal niet echt geloofwaardig.
Prima, het zijn misschien verschrikkelijke etters, maar draai het om, en jouw autochtone buurjochies en zoontje(s) hebben een grote bek tegen een Marokkaanse buurman van 40+, die vervolgens achter ze aan gaat met een hakmes, waarbij hij roept dat hij hun koppen eraf zal gaan hakken...!?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wacht nog even rustig af hoe het zit tenzij er vandaag beelden zijn opgedoken waaruit het blijkt die ik nog heb gemist. Waren die jochies inderdaad 'enkel' aan het etteren of waren ze hem ook aan het bedreigen? Indien het eerste het geval was dan is het een overtrokken reactie, indien het laatste het geval was is het begrijpen. Sowieso zijn die kindjes blijkbaar slecht opgevoed, kindjes van die leeftijd horen zich niet op deze manier te gedragen.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:15 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Discussieren met sommige mensen is net schaken met een duif. Hoe goed je ook kunt schaken die duif gooit gewoon alle stukken om, schijt op het bord en loopt vervolgens rond alsof ie gewonnen heeft.
Glock...ik kan het niet vaak genoeg herhalen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:02 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Of hij is helderziend. Wellicht heeft hij hiermee voorkomen dat hij in het ziekenhuis belandde.
Valt me toch een beetje tegen van hem, altijd maar met die grote bek. Alles heeft een grens en jouw typetje lijkt nu uitgespeeld.twitter:LavieJanRoos twitterde op vrijdag 14-08-2015 om 00:13:14Na tientallen bedreigingen ben ik het hier wel zat. Ik ga u tijdelijk verlaten. Succes met dit doodzieke land. reageer retweet
Natuurlijk bestaat die mogelijkheid, er bestaan ook mensen die bang worden van hun eigen schaduw. Maar op het moment dat je het nodig vindt om te overdrijven en te liegen wordt het uiterst twijfelachtig of er echt een noodzaak was om tot actie over te gaan. En dat jij de neiging heeft om getuigenissen af te schrijven op basis van je vooroordelen was inmiddels wel duidelijk, mensen die zich in zulke buurten ophouden of wonen zijn immers per definitie onbetrouwbaar .. tenzij ze Jan Roos heten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 02:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de mogelijkheid bestaat dat hij zich werkelijk zo bedreigd heeft gevoeld dat hij zich genoodzaakt voelde om tot zo'n actie over te gaan. Ik heb juist meer de neiging om de getuigenissen van dat groepje en omstanders met een grote korrel zout te nemen en denk eerder dat er wel sprake was van noodweer.
Gebeurt andersom net zo goed. Het (aangepaste) verhaal van Jan Roos kan niet kloppen, want het is Jan Roos.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:59 schreef moussie het volgende:
En dat jij de neiging heeft om getuigenissen af te schrijven op basis van je vooroordelen was inmiddels wel duidelijk, mensen die zich in zulke buurten ophouden of wonen zijn immers per definitie onbetrouwbaar .. tenzij ze Jan Roos heten.
Roos is zelf verantwoordelijk voor die twijfel. Zijn eerste versie van het verhaal is immers gelul gebleken. Tsja, dan heb je de schijn aardig tegen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:50 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Gebeurt andersom net zo goed. Het (aangepaste) verhaal van Jan Roos kan niet kloppen, want het is Jan Roos.
Ik snap best dat er twijfel is omtrent zijn verklaring maar om dan meteen zijn hele verhaal aan de kant te schuiven als onzin vind ik dan weer te vergaan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Roos is zelf verantwoordelijk voor die twijfel. Zijn eerste versie van het verhaal is immers gelul gebleken. Tsja, dan heb je de schijn aardig tegen.
Als iemand blijkt te hebben gelogen over wat er gebeurd is dan zal er toch wel iets van waar zjin, zoiets?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:54 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik snap best dat er twijfel is omtrent zijn verklaring maar om dan meteen zijn hele verhaal aan de kant te schuiven als onzin vind ik dan weer te vergaan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen denk ik.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als iemand blijkt te hebben gelogen over wat er gebeurd is dan zal er toch wel iets van waar zjin, zoiets?
Alleen dat het in dat geval geen vooroordeel is, uit de verhalen van die man zelf blijkt dat hij gelogen heeft, dat zijn verhaal niet klopt!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:50 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Gebeurt andersom net zo goed. Het (aangepaste) verhaal van Jan Roos kan niet kloppen, want het is Jan Roos.
Wat maakt het eigenlijk uit wie wie gelooft? Ik geloof Jan, jij gelooft dat groepje Marokkanen. We kunnen er verder niets over zeggen toch zolang er niet meer bekend is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Alleen dat het in dat geval geen vooroordeel is, uit de verhalen van die man zelf blijkt dat hij gelogen heeft, dat zijn verhaal niet klopt!
Jij geloofd dus iemands verhaal ondanks er gebleken is dat hij over het een en ander gelogen heeft, terwijl je de getuigenissen van de anderen afwijst omdat het volgens jou allemaal Marokkanen zijn die elkaar toch wel dekken. En dat terwijl je nog niet eens weet of de getuigen allemaal Marokkaans zijn, daar ga je gewoon van uit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:29 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wat maakt het eigenlijk uit wie wie gelooft? Ik geloof Jan, jij gelooft dat groepje Marokkanen. We kunnen er verder niets over zeggen toch zolang er niet meer bekend is.
Jan Roos gelovenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:29 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wat maakt het eigenlijk uit wie wie gelooft? Ik geloof Jan, jij gelooft dat groepje Marokkanen. We kunnen er verder niets over zeggen toch zolang er niet meer bekend is.
Tsja, als Jan nou aangifte had gedaan, dan waren we misschien wat wijzer geworden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:29 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Hopelijk doen die jochies wel gewoon aangifte...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, als Jan nou aangifte had gedaan, dan waren we misschien wat wijzer geworden.
Omdat dat mij het meest waarschijnlijk lijkt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Jij geloofd dus iemands verhaal ondanks er gebleken is dat hij over het een en ander gelogen heeft, terwijl je de getuigenissen van de anderen afwijst omdat het volgens jou allemaal Marokkanen zijn die elkaar toch wel dekken. En dat terwijl je nog niet eens weet of de getuigen allemaal Marokkaans zijn, daar ga je gewoon van uit.
Waarom wil je eigenlijk zo graag gaan geloven dat die man inderdaad aangevallen is? Dat die jongens hem zijn gaan zitten sarren met domme vragen, net zoals hij blijkbaar normaal doet bij anderen, en dat hij daardoor over de rooie ging en met zijn hakmes begon te zwaaien .. nee dat kan niet, we hebben het hier wel over Marokkanen hoor, die zijn per definitie gewelddadig en onbetrouwbaar .. ?
Het is voor mij heel simpel, als je echt bedreigt bent en voor je leven hebt moeten vrezen hoef je het niet aan te dikken, dan kan je de feiten voor je laten spreken.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Jan Roos Een groepje Marokkanen op hun woord geloven. Zet je ook nog ieder jaar trouw je schoen voor de radiator?
Klopt maar dat heeft ie niet dus we kunnen er verder niets over zeggen wie hier de dader/slachtoffer is geweest.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, als Jan nou aangifte had gedaan, dan waren we misschien wat wijzer geworden.
Misschien wat vaker buiten komenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Jan Roos geloven![]()
Zelden zo'n mongool gezien.
Nog vaker? Pfffff. Jan Roosje is een kleine Geert Wilders, een klapviool die we kunnen missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:48 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Misschien wat vaker buiten komenLopen genoeg veel ziekere mensen rond.
"We" als in "iedereen die Jan een eikel vindt"...quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nog vaker? Pfffff. Jan Roosje is een kleine Geert Wilders, een klapviool die we kunnen missen als kiespijn.
Iedereen met verstand.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:54 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
"We" als in "iedereen die Jan een eikel vindt"...
Geert Wilders kunnen we niet missen, is niet voor niets een van de grootste politici van het land.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Nog vaker? Pfffff. Jan Roosje is een kleine Geert Wilders, een klapviool die we kunnen missen als kiespijn.
Je negeert dus de weinige feiten die wel bekend zijn .. Jan Roos die zichzelf tegenspreekt over de aantallen aan stokken en ijzeren staven en toegeeft dat hij delen weg gelaten heeft uit het verhaal .. om zo je vooroordeel tegenover Marokkanen te kunnen bevestigen. Je bent Marokkaan dus je bent vast schuldig, zelfs als blijkt dat de ander gelogen heeft, want dat is gewoon het meest waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:30 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Omdat dat mij het meest waarschijnlijk lijkt.
Verslaggever? Mijn kind van 5 jaar kan het nog beter.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:00 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Iemand met verstand zal zich nooit zo uitlaten over een verslaggever.
Ik ga er geen woordenspelletje van maken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Verslaggever? Mijn kind van 5 jaar kan het nog beter.
Tja, ervaring is de beste leermeester he.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Je negeert dus de weinige feiten die wel bekend zijn .. Jan Roos die zichzelf tegenspreekt over de aantallen aan stokken en ijzeren staven en toegeeft dat hij delen weg gelaten heeft uit het verhaal .. om zo je vooroordeel tegenover Marokkanen te kunnen bevestigen. Je bent Marokkaan dus je bent vast schuldig, zelfs als blijkt dat de ander gelogen heeft, want dat is gewoon het meest waarschijnlijk.
En dan verwijt je de getuigen, waarvan je op eentje na nog niet eens weet wat ze zijn, dat ze 'hun eigen soort' indekken? Vertel, en wat is het dat jij aan het doen bent, anders dan 'je eigen soort' indekken?
Ik wist niet dat Geertje een meervoud was.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:03 schreef YazooW het volgende:
[..]
Geert Wilders kunnen we niet missen, is niet voor niets een van de grootste politici van het land.
Waarmee ik overigens niet zeg dat ik een fan ben van hem...
Een van de grootste zeg ik ook ei. Grootste als in politici met de grootste achterban.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Geertje een meervoud was.
Grootste politicus van het land![]()
Het is een haatzaaiende xenofoob.
Iemand met een microfoon in zijn hand is niet meteen een verslaggever. In dit geval is het een mongool met een microfoon die een hoop poep uitkraamt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:05 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik ga er geen woordenspelletje van maken.
Je hebt het over de verslagen van Jan Roos?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:10 schreef RobbieRonald het volgende:
En de onderbuik voert weer de boventoon.
Ik laat je maar even met rust nu, komt niet veel zinnigs meer uit.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt het over de verslagen van Jan Roos?
Grote bek? Ze belaagden hem met stenen en ijzeren stokken. Met een groep van 12 man.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 02:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Prima, het zijn misschien verschrikkelijke etters, maar draai het om, en jouw autochtone buurjochies en zoontje(s) hebben een grote bek tegen een Marokkaanse buurman van 40+, die vervolgens achter ze aan gaat met een hakmes, waarbij hij roept dat hij hun koppen eraf zal gaan hakken...!?
Wat is de maatschappelijke reactie dan...!?
Als we dat nu ook met Jan Roos en alle andere xenofoben doen komt het nog wel goed in Nederland.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:13 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik laat je maar even met rust nu, komt niet veel zinnigs meer uit.
Ik heb nog geen greintje bewijs gezien voor het verhaal van Roos.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Grote bek? Ze belaagden hem met stenen en ijzeren stokken. Met een groep van 12 man.
In dat geval zou ik mijn Marokkaanse buurman steunen, ja, en het goed begrijpen dat hij zijn hakmes pakt om dat tuig weg te jagen, zeker als hij niet de intentie had iemand kwaad te doen. En ik weet vrij zeker dat de maatschappij achter hem zou staan.
Sorry, je lamme omdraaiing werkt niet.
Twitter van Jan Roos, is voldoende om die mensen op te pakken en te berechten!!!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nog geen greintje bewijs gezien voor het verhaal van Roos.
Apart iedere keer weer, als er generaliserend gesproken wordt over de schuld van een blanke is zoiets not done en weet men ineens te nuanceren tot in de puntjes, zelf tot tig generaties in het verleden, dat er niets zoiets bestaat als een 'gemeenschappelijke schuld'. Maar als het over een getint persoon gaat is deze individualiteit ineens in geen velden en wegen meer te bekennen, dan is het ineens doodnormaal om iemand de ervaringen waar die helemaal niets mee te maken heeft aan te rekenen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:06 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Tja, ervaring is de beste leermeester he.
Dat heeft die later zelf tegengesproken, toen was er ineens sprake van 1 stok en 1 metalen pijp.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Grote bek? Ze belaagden hem met stenen en ijzeren stokken. Met een groep van 12 man.
In dat geval zou ik mijn Marokkaanse buurman steunen, ja, en het goed begrijpen dat hij zijn hakmes pakt om dat tuig weg te jagen, zeker als hij niet de intentie had iemand kwaad te doen. En ik weet vrij zeker dat de maatschappij achter hem zou staan.
Sorry, je lamme omdraaiing werkt niet.
Hij ontvlucht niet zomaar het land natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog geen greintje bewijs gezien voor het verhaal van die ettertjes. Dat ze aan het etteren waren en dat hij een mes trok kunnen we inmiddels wel voor waar aannemen. De grote onbeantwoorde vraag is of dat die 'kinderen' alleen gruwelijk aan het etteren waren - door een 'verslaggever' te spelen - of dat ze hem ook concreet bedreigden. Pas als we dat weten kunnen we misschien voorzichtig gaan oordelen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien wordt er inderdaad tot op zekere hoogte met twee maten gemeten (wat sowieso fout is), anderzijds is er ook geen sprake van gelijke monniken, dit uiteraard geheel los van de huidskleur of een ander niet relevant kenmerk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 02:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Prima, het zijn misschien verschrikkelijke etters, maar draai het om, en jouw autochtone buurjochies en zoontje(s) hebben een grote bek tegen een Marokkaanse buurman van 40+, die vervolgens achter ze aan gaat met een hakmes, waarbij hij roept dat hij hun koppen eraf zal gaan hakken...!?
Wat is de maatschappelijke reactie dan...!?
Ik voel me niet aangesproken hoor. Wanneer het om een groepje blanke tokkies zou gaan die ruzie zochten met een getinte verslaggever, had ik net zo gereageerd. Dan zou ik ook eerder de verslaggever geloven dan dat groepje ruziemakers.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Apart iedere keer weer, als er generaliserend gesproken wordt over de schuld van een blanke is zoiets not done en weet men ineens te nuanceren tot in de puntjes, zelf tot tig generaties in het verleden, dat er niets zoiets bestaat als een 'gemeenschappelijke schuld'. Maar als het over een getint persoon gaat is deze individualiteit ineens in geen velden en wegen meer te bekennen, dan is het ineens doodnormaal om iemand de ervaringen waar die helemaal niets mee te maken heeft aan te rekenen.
We gaan niets te weten komen, want Roos gaat geen aangifte doen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog geen greintje bewijs gezien voor het verhaal van die ettertjes. Dat ze aan het etteren waren en dat hij een mes trok kunnen we inmiddels wel voor waar aannemen. De grote onbeantwoorde vraag is of dat die 'kinderen' alleen gruwelijk aan het etteren waren - door een 'verslaggever' te spelen - of dat ze hem ook concreet bedreigden. Pas als we dat weten kunnen we misschien voorzichtig gaan oordelen.
Dan is het aan de pers om het uit te zoeken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We gaan niets te weten komen, want Roos gaat geen aangifte doen.
Dat heeft het Parool geprobeerd, maar dat verhaal wordt hier dus weer niet geloofd.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan is het aan de pers om het uit te zoeken.
lol, ik heb het over blanken en het eerste wat je doet is nuanceren, blanke tokkies ..quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:44 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangesproken hoor. Wanneer het om een groepje blanke tokkies zou gaan die ruzie zochten met een getinte verslaggever, had ik net zo gereageerd. Dan zou ik ook eerder de verslaggever geloven dan dat groepje ruziemakers.
Wanneer je ruzie zoekt ben je een tokkie wat mij betreft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:50 schreef moussie het volgende:
[..]
lol, ik heb het over blanken en het eerste wat je doet is nuanceren, blanke tokkies ..
En toch geloof je in dit geval de tokkie, nota bene iemand die met ruzie zoeken zijn geld verdient!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wanneer je ruzie zoekt ben je een tokkie wat mij betreft.
Nee, ik geloof niet dat Jan degene was die een confrontatie aan wilde gaan met een groepje tokkies.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
En toch geloof je in dit geval de tokkie, nota bene iemand die met ruzie zoeken zijn geld verdient!
Dat Jan een ruziezoeker is is meer dan eens te zien geweest, en dat is volgens je eigen definitie een tokkiequote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat Jan degene was die een confrontatie aan wilde gaan met een groepje tokkies.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Prima, jij vindt Jan een tokkie, ik niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat Jan een ruziezoeker is is meer dan eens te zien geweest, en dat is volgens je eigen definitie een tokkie
[..]
Gaat het wel lekker kerel?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Je hebt het over de verslagen van Jan Roos?
Hoh, dat was jouw definitie hoor, als je ruzie zoekt ben je een tokkie, ik constateer alleen dat Roos dan ook een tokkie is, die heeft van ruzie zoeken zelfs zijn beroep gemaakt.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:00 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Prima, jij vindt Jan een tokkie, ik niet.
Ja hoor, prima zelfs.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Gaat het wel lekker kerel?wat een frusti.
Nee, dat is provocerende journalistiek.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoh, dat was jouw definitie hoor, als je ruzie zoekt ben je een tokkie, ik constateer alleen dat Roos dan ook een tokkie is, die heeft van ruzie zoeken zelfs zijn beroep gemaakt.
Leuk bedacht, provocerende journalistiek, maar in de volksmond heet zoiets gewoon ruzie zoeken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, dat is provocerende journalistiek.
Ik had het over "ruzie maken" zoals te lezen is in de OP. Schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc. We hadden het over die ruzie namelijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoh, dat was jouw definitie hoor, als je ruzie zoekt ben je een tokkie, ik constateer alleen dat Roos dan ook een tokkie is, die heeft van ruzie zoeken zelfs zijn beroep gemaakt.
Wauw, nog meer nuance, toe maarquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:18 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ik had het over "ruzie maken" zoals te lezen is in de OP. Schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc. We hadden het over die ruzie namelijk.
Dat snap ikquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Leuk bedacht, provocerende journalistiek, maar in de volksmond heet zoiets gewoon ruzie zoeken.
Het is mij opgevallen dat een tokkie hier op Fok! wordt gebruikt als goedpratertje als de daders gewoon autochtonen zijn. Als autochtonen iets flikken, zijn het 'tokkies'.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nou je hebt het ineens niet meer over ruzie zoekenquote:
maar over ruzie maken, en dan expliciet 'ruzie' met schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc .. verder nuanceren om dat liegbeest uit de wind te houden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef RobbieRonald het volgende:
Waarom had hij dan een kapmes van een meter in zijn auto gelegd?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat Jan degene was die een confrontatie aan wilde gaan met een groepje tokkies.
Omdat hij vaker wordt aangevallen, naar eigen zeggen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom had hij dan een kapmes van een meter in zijn auto gelegd?
quote:'Roedel bloeddorstige honden'
Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen.'
Oh gut, ruzie zoeken of ruzie maken. Heb geen zin in taalspelletjes. Ik vind dat groepje in de OP tokkies, ongeacht huidskleur. Zo goed?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou je hebt het ineens niet meer over ruzie zoeken
[..]
maar over ruzie maken, en dan expliciet 'ruzie' met schelden, bedreigen, met stok zwaaien, bekogelen, etc .. verder nuanceren om dat liegbeest uit de wind te houden.
Ik probeer nergens iets goed te praten. Ik geef alleen aan dat ik het gedrag van dat groepje als tokkiegedrag zie. Meer niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is mij opgevallen dat een tokkie hier op Fok! wordt gebruikt als goedpratertje als de daders gewoon autochtonen zijn. Als autochtonen iets flikken, zijn het 'tokkies'.
En het is allang enorm saai, aangezien er helemaal geen nieuws meer komt.quote:
Op zich in het begin nog wel. Toen 'de' andere kant van het verhaal kwam al minder, en toen Roos daar halfslachtig op reageerde was het definitief saai.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:43 schreef bamibij het volgende:
Het is nooit niet-saai geweest. Jan Roos is kut. End of the story.
Alleen dat het mij niet ging om dat groepje in de OP maar om de getuigen, die zijn volgens jou ook Marokkaans en daarom onbetrouwbaar. Dat heeft de ervaring jou geleerd zei je, dat is de reden waarom je liever een blank liegbeest geloofd dan onschuldige omstanders die het algeheel gezien hebben. Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:55 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Oh gut, ruzie zoeken of ruzie maken. Heb geen zin in taalspelletjes. Ik vind dat groepje in de OP tokkies, ongeacht huidskleur. Zo goed?
Dat groepje en de omstanders hebben toch dezelfde verklaring? Dat Jan "zomaar" een kapmes tevoorschijn haalde. Die verklaring geloof ik niet. Maakt mij niet uit wat voor kleur ze hebben!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:12 schreef moussie het volgende:
[..]
Alleen dat het mij niet ging om dat groepje in de OP maar om de getuigen, die zijn volgens jou ook Marokkaans en daarom onbetrouwbaar. Dat heeft de ervaring jou geleerd zei je, dat is de reden waarom je liever een blank liegbeest geloofd dan onschuldige omstanders die het algeheel gezien hebben. Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:12 schreef moussie het volgende:
Blijkbaar is het hebben van een tintje voor jou voldoende om iemands getuigenis van tafel te vegen, voor hun bestaat die 'gemeenschappelijke schuld' wel.
Hij zal het inderdaad allemaal verzonnen hebben, zodat ie helemaal niet meer over straat kan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Oh Jan Roos zegt het, dat verandert de zaak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |