Nou nee, moet je toch echt eens wat beter lezen. Dat groepje zei dat ze op hem af gingen stappen om hem net zo te interviewen als hij dat altijd doet, en dat vond die niet zo leuk, daarom ging die dat kapmes pakken. De omstander zeiden geen stokken, staven of stenen te hebben gezien, alleen dat kapmes en dat die jongens wel iets hebben gegooid, maar dat dat een flink stuk lichter was dan stenen. Helemaal niemand beweerd dat hij dat kapmes zomaar gepakt heeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:25 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat groepje en de omstanders hebben toch dezelfde verklaring? Dat Jan "zomaar" een kapmes tevoorschijn haalde. Die verklaring geloof ik niet. Maakt mij niet uit wat voor kleur ze hebben!
Zou ik ook gezegd hebben als het om blanke jochies ging in een blanke tokkiewijk, die nemen elkaar ook in bescherming.
< ̄`ヽ、 / ̄>quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:46 schreef bamibij het volgende:
Het werd dus pas saai toen je geen Marokkanen meer kon bashen?
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:37 schreef Aresje het volgende:
Ahhhhh een subjectieve verhaal van 2 kanten met subjectieve kanttekeningen.
Ik kies denk ik kant voor links.
We weten niet hoe de situatie precies was en wat er door hun koppies ging. Als je er niet bij bent geweest kun je er niets zinnigs over zeggen lijkt me.Iedere situatie is weer anders.quote:
Ja ok, ik kan vanaf hier inderdaad nooit inschatten in hoeverre die situatie mogelijk anders had kunnen verlopen. Maar een wapen in de kofferbak is volgens mij in Nederland nog gewoon strafbaar. En terecht, volgens mij onder andere om bovengenoemde reden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:50 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
We weten niet hoe de situatie precies was en wat er door hun koppies ging. Als je er niet bij bent geweest kun je er niets zinnigs over zeggen lijkt me.Iedere situatie is weer anders.
Jawel, dat is volkomen imbeciel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.
Dat Jan strafbaar is wegens verboden wapenbezit is logisch, met zo'n kapmes in je auto. Neemt niet weg dat iemand zijn leven mag verdedigen met alles wat voor handen is. Al was het een pistool, dat mag gewoon. Terecht!quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja ok, ik kan vanaf hier inderdaad nooit inschatten in hoeverre die situatie mogelijk anders had kunnen verlopen. Maar een wapen in de kofferbak is volgens mij in Nederland nog gewoon strafbaar. En terecht, volgens mij onder andere om bovengenoemde reden.
Voor handen ja. En volgens mij (maar hier mag iemand met meer juridische kennis me verbeteren hoor) valt 'in de kofferbak' niet meer onder 'voor handen' en is dat de voornaamste reden waarom het bewaren van een wapen in de kofferbak van je auto (zonder geldige reden, blabla honkballer honkbalknuppel etc) dus daadwerkelijk verboden is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:10 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Dat Jan strafbaar is wegens verboden wapenbezit is logisch, met zo'n kapmes in je auto. Neemt niet weg dat iemand zijn leven mag verdedigen met alles wat voor handen is. Al was het een pistool, dat mag gewoon.
Alles wat op dat moment binnen bereik is mag je gebruiken om je leven te verdedigen. Lijkt me ook wel logisch. Dat het bezitten van een wapen strafbaar is is een tweede, daar zal hij dan ook voor beboet worden als er een aanklacht volgt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Voor handen ja. En volgens mij (maar hier mag iemand met meer juridische kennis me verbeteren hoor) valt 'in de kofferbak' niet meer onder 'voor handen' en is dat de voornaamste reden waarom het bewaren van een wapen in de kofferbak van je auto (zonder geldige reden, blabla honkballer honkbalknuppel etc) dus daadwerkelijk verboden is.
Als jij hier spreekt over 'mag je', bedoel je dan 'volgens de wet' of 'volgens jouw persoonlijke ethische waarden'?quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:19 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Alles wat op dat moment binnen bereik is mag je gebruiken om je leven te verdedigen. Lijkt me ook wel logisch. Dat het bezitten van een wapen strafbaar is is een tweede, daar zal hij dan ook voor beboet worden als er een aanklacht volgt.
Ja, volgens de wet. Onlangs is een juweliersvrouw ook niet vervolgd wegens doodslag toen ze een overvaller doodschoot met een illegaal wapen, aangezien ze haar leven aan het verdedigen was.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Als jij hier spreekt over 'mag je', bedoel je dan 'volgens de wet' of 'volgens jouw persoonlijke ethische waarden'?
Maar goed dat dat meisje dat vorige week vermoord werd door haar stalker geen wapen bij zich had hè.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ook mooi dat Roos blijkbaar altijd wapens in z'n auto heeft liggen, 'voor het geval hij agressieve Marokkanen tegen het lijf loopt'.
Dan is de vraag of het klopt wat hij zegt en we op zijn woorden kunnen afgaan, het antwoord is nee, hij is reeds leugenachtig gebleken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:52 schreef 2dope het volgende:
[..]
Omdat hij vaker wordt aangevallen, naar eigen zeggen.
Als je voor dergelijke gelegenheden een kapmes van een meter in de auto hebt liggen, ben je natuurlijk ook sneller geneigd om een situatie te zien waarin je dat kan gebruiken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 21:06 schreef Angst het volgende:
Ik denk dat het best beangstigend is als een groep van zes pubers op je af komt, die duidelijk negatief en irritant doen en je provoceren. Al dan niet met een stok in de hand.
Kan me voorstellen dat je dan impulsief iets doms doet, en even vergeet dat het gewoon pubers zijn...
En als Jan Roos iemand zonder goede bedoelingen aanspreekt met de camera erbij, is dat dan ook een reden om een enorm kapmes te pakken en Jan Roos te bedreigen en te verjagen?quote:Als je alleen tegenover een groep staat is dat al heel snel beangstigend.
De jongens zelf hebben ook nergens gezegd dat ze met goede bedoeling hem aanspraken.
Nee, dat is vals, leugenachtig en stemmingmakend. Het domme was de manier waarop, hij heeft zijn hand overspeeld.quote:Maar het is natuurlijk dom om het dan na afloop verdraaid op internet te gooien.
Als iedere situatie weer anders is, hoe kan jij je dan op je ervaring beroepen die je geleerd heeft dat Marokkanen in het algemeen en Tokkies in het bijzonder niet te vertrouwen zijn, die dekken elkaar toch zei je?quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:50 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
We weten niet hoe de situatie precies was en wat er door hun koppies ging. Als je er niet bij bent geweest kun je er niets zinnigs over zeggen lijkt me.Iedere situatie is weer anders.
Een kapmes is uiterst effectief tegen een pistool inderdaad.quote:Op zondag 16 augustus 2015 06:16 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar goed dat dat meisje dat vorige week vermoord werd door haar stalker geen wapen bij zich had hè.
Waar gaat dit land naartoe als mensen hun eigen leven gaan verdedigen?
Hangt van de situatie af. Ik zou als er zo'n bewapende overmacht op me afkomt iig geen wapen pakken, dat is een optie bij 2 of 3 man maximaal .. voor mij dan, oudere ongetrainde vrouw van 60 kilo en 1.65 groot, voor Chuck Norris and the likes en al die toetsenboordhelden kan je er nog 12 bijdoen .. maar bij 12 man is dat voor 'normale' hun eigen doodvonnis tekenen. Als ik me dan al uit die situatie moet gaan bluffen, dan niet met een wapen, daarmee maak ik namelijk zeker dat die overmacht hun wapens ook gaat gebruiken. Duidelijk laten zien dat je geen bedreiging bent, laten horen dat je niet bang bent, en aan het denken zetten (oftewel even op een ander been zetten) zonder te kleineren, te dreigen en te beledigen, en je dan omdraaien en weglopen. In mijn ervaring is een vraag/opmerking wat dat aangaat heel effectief, zeker bij de culturen met sterke familiebanden zoals Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers: Maak je moeder niet aan het huilen, jonge!quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:29 schreef RobbieRonald het volgende:
Wat zou jij trouwens doen wanneer je in Jan's schoenen stond en er een groepje bontkraagjes dreigend op je af kwam lopen?
Soms moet je afwegingen maken he. Wie vertrouw je meer.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:52 schreef moussie het volgende:
[..]
Als iedere situatie weer anders is, hoe kan jij je dan op je ervaring beroepen die je geleerd heeft dat Marokkanen in het algemeen en Tokkies in het bijzonder niet te vertrouwen zijn, die dekken elkaar toch zei je?
Goed punt. En kan je als geïnterviewde ook nog alles zeggen tegen GeenStijl-verslaggevers als het normaal is dat ze zichzelf bewapenen? Ook dat vraag ik me af.quote:Op zondag 16 augustus 2015 12:54 schreef Weltschmerz het volgende: En als Jan Roos iemand zonder goede bedoelingen aanspreekt met de camera erbij, is dat dan ook een reden om een enorm kapmes te pakken en Jan Roos te bedreigen en te verjagen?
Zoals Charlie Hebdo een zuigblad maakte zeg maar?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen mensen zieken en je mening ventileren. Powned maakt zuig-tv en hoewel dat geweld niet goedpraat, vergroot dat wel de kans dat ze een keer een tik oplopen.
Tegen mij?quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:22 schreef skrn het volgende:
Blij met mensen die van liegen en bedriegen hun beroep hebben gemaakt?
In de handen van Steven Seagal wel.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een kapmes is uiterst effectief tegen een pistool inderdaad.
Heb jij hem ooit betrapt op een leugen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Oh Jan Roos zegt het, dat verandert de zaak
Dat zeiden ze achteraf, zoals Roos niet direct aangaf dat hij op een gegeven moment een mes pakte lieten zij gemakshalve even weg dat ze hem bedreigden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, moet je toch echt eens wat beter lezen. Dat groepje zei dat ze op hem af gingen stappen om hem net zo te interviewen als hij dat altijd doet
Denk dat ze die man beter tegen zichzelf in bescherming kunnen nemenquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:14 schreef aanstootgevende het volgende:
Hulde voor Roos. Niet over je heen laten lopen door dat tuig. Het recht om jezelf te beschermen heb je ook in Nederland.
Policor!quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij hem ooit betrapt op een leugen?
Hij heeft niet altijd alles verteld, je mag dat een leugen door verzwijging noemen als je dat wil, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op liegen.
Ik heb ook niks met Jan Roos persoonlijk, vind hem één van de vervelendste journalisten daar maar toch blijf je met je poten van journalisten af! Al helemaal door zo'n stomme reden, omdat hij ergens heeft gewerkt waar mensen, terecht, kritisch naar Islam en Marokkanen kijken. Bewijst maar weer hoe de aard van dat volk ligt.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:33 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Denk dat ze die man beter tegen zichzelf in bescherming kunnen nemen
Op zich is dat een goede vraag, afgaande op zijn media-optredens schat ik in dat hij daar niet in uitblinkt, alleen zijn er ook grenzen aan het vermogen tot de-escaleren. Soms willen mensen daar niet aan meewerken, wat dan? Groepjes van Marokkaanse/Antilliaanse jongeren, het is lastig om die te de-escaleren, veel van die groepjes hebben juist als doelstelling om te escaleren.quote:Op zondag 16 augustus 2015 17:08 schreef moussie het volgende:
Wat ik mij overigens afvraag, met de manier waarop Roos zijn werk doet moet die vaker dan eens aardig wat agressie oproepen, heeft die man nooit geleerd hoe hij de-escalerend moet optreden, voor zijn eigen veiligheid?
Ook ik zie veel liever RC op het Binnenhof en dat kleine Marokkaantje (het ettertje van PowNed die een sympathieke strijd voerde tegen wildparkerende hufterdiplomaten) op straat maar inderdaad, je hebt met je poten van journalisten af te blijven, ook al ontstijgen ze niet altijd het niveau van riooljournalistiek maar dat geldt tevens voor >90% van de Telegraafmedewerkers en >50% van de overige krantenmedewerkers.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:36 schreef aanstootgevende het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met Jan Roos persoonlijk, vind hem één van de vervelendste journalisten daar maar toch blijf je met je poten van journalisten af!
Jan Roos is echt de enige die beweert als eerste te zijn aangevallenquote:Op zondag 16 augustus 2015 20:36 schreef aanstootgevende het volgende:
Ik heb ook niks met Jan Roos persoonlijk, vind hem één van de vervelendste journalisten daar maar toch blijf je met je poten van journalisten af!
Mensen die een groot kapmes meenemen en trots leugenachtig twitteren als onderdeel van een grote anti-Marokkanencampagne houden niet van escalatie?quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op zich is dat een goede vraag, afgaande op zijn media-optredens schat ik in dat hij daar niet in uitblinkt, alleen zijn er ook grenzen aan het vermogen tot de-escaleren. Soms willen mensen daar niet aan meewerken, wat dan? Groepjes van Marokkaanse/Antilliaanse jongeren, het is lastig om die te de-escaleren, veel van die groepjes hebben juist als doelstelling om te escaleren.
Nee.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals Charlie Hebdo een zuigblad maakte zeg maar?
Vergelijk: iemand die mensen in het dagelijks leven mensen lastigvalt wordt in het dagelijks leven lastiggevallen.quote:
Dat ze beide in de media iemand irriteren en jij vind het blijkbaar geoorloofd dat mediamensen die iemand irriteren met geweld te maken krijgen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:43 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vergelijk: iemand die mensen in het dagelijks leven mensen lastigvalt wordt in het dagelijks leven lastiggevallen.
met:
Iemand die in het dagelijks leven tekeningen maakt wordt vermoord.
Hoe is dat een zinnige vergelijking?
Zie de eerste zin in het citaat. Het lijkt een geval te zijn van een journalist die niet handig de-escaleert - waarmee ik niet stel dat hij het had kunnen de-escaleren - en een groep ettertjes die hem bedreigde en graag de boel wilde laten escaleren.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen die een groot kapmes meenemen en trots leugenachtig twitteren als onderdeel van een grote anti-Marokkanencampagne houden niet van escalatie?
Het is nogal contradictorisch, nietwaar? Geweld goed praten omdat je tegen geweld bent.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat ze beide in de media iemand irriteren en jij vind het blijkbaar geoorloofd dat mediamensen die iemand irriteren met geweld te maken krijgen.
Geweld valt niet te nuanceren.
Wel hoor. Gelijksoortig geweld valt prima te beantwoorden met gelijksoortig geweld en een tekening beantwoorden met massamoord is beestachtig. Hoe kun je dat verschil nou niet zien?quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat ze beide in de media iemand irriteren en jij vind het blijkbaar geoorloofd dat mediamensen die iemand irriteren met geweld te maken krijgen.
Geweld valt niet te nuanceren.
Jammer, maar het is algemeen bekend dat filmpjes bij PowNews vrij regelmatig zodanig worden geknipt dat de tegenpartij voor lul wordt gezet.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:24 schreef aanstootgevende het volgende:
[..]
Tegen mij?
Blij met mensen die niet censureren en niet bukken voor intimidatie door moslimtuig.
Hij zat in eerste instantie te twitteren dat hij werd aangevallen met ijzeren staven en stokken, de volgende dag zegt hij tegen het Parool dat ze op hem afkwamen met een stok en een metalen pijp. Dat is geen verzwijgen, dat is liegen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij hem ooit betrapt op een leugen?
Hij heeft niet altijd alles verteld, je mag dat een leugen door verzwijging noemen als je dat wil, maar ik heb hem nog niet kunnen betrappen op liegen.
Achteraf? Ze hebben nooit wat anders gezegd, ze liepen hem te sarren, net zoals hij dat doet, dat is geen bedreigen toch? Of voelen mensen zich soms bedreigt als zo'n mafkees je IN-YOUR-FACE lekkah puh nogal agressief zit te provoceren met domme vragen?quote:Dat zeiden ze achteraf, zoals Roos niet direct aangaf dat hij op een gegeven moment een mes pakte lieten zij gemakshalve even weg dat ze hem bedreigden.
Dat is wat het ettertje zegt, ik heb minder vertrouwen in zijn woord dan in dat van Roos. HIj loog niet, hij liet slechts wat informatie weg.quote:Op maandag 17 augustus 2015 01:13 schreef moussie het volgende:
Achteraf? Ze hebben nooit wat anders gezegd, ze liepen hem te sarren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |