abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155206519
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar we maken onderscheid tussen oorzaak, gevolg. Als oorzaak was: irritante kansenpareltjes, en gevolg een wannabe journo die gaat zwaaien met wapens, dan begonnen de kansenpareltjes.
Zoals ik al uitlegde zit daar een keuze van een volwassen man tussen, in dit geval de keuze om niet weg te rijden maar naar de kofferbak te lopen om een heel groot kapmes te pakken om daarmee te gaan dreigen. Irritant zijn is daar geen oorzaak van.

quote:
En je mag hopen dat inderdaad de volwassen man de tegenwoordigheid van geest heeft om het te negeren en weg te rijden.

En heeft die volwassen man die tegenwoordigheid van geest niet? Is dat dan kwalijk? In zekere zin. Op de ergheidsschaal van 1 tot 10 wmb een 6 ofzo. Er is immers niks ernstigs gebeurt.

En dat is los van dat machete's/knuppels niet mogen.
Ik kan me nog best voorstellen dat iemand in zijn positie een slagwapen in de auto heeft. Maar met die beslissing komt ook de verantwoordelijkheid om die slechts in te zetten als het echt nodig is. Mensen die het in hun broek doen wanneer ze aangesproken worden door kinderen moeten zo'n ding thuis laten. Ook had hij hem niet eens in de auto liggen, de logische plek wanneer het op zelfverdediging aankomt, maar in de kofferbak. Dat gaf hem dus de gelegenheid tot enig kalm beraad, het is niet dat hij in paniek naar iets greep wat voor handen lag. In het geval het op zware mishandeling of de dood zou uitdraaien, niet eens heel onwaarschijnlijk bij wapens van een dergelijk formaat, dan zou dat ook meteen met voorbedachte rade zijn.

Veel interessanter is eigenlijk dat hij het in de kofferbak had liggen, en het daarom eigenlijk niet geschikt was voor zeflverdediging, want als je aangevallen wordt is dat zelden terwijl je bij een geopende kofferbak staat. Kennelijk heeft hij dat ding dus in de kofferbak gelegd om te kunnen besluiten om het te pakken en dan iemand mee aan te vallen of te bedreigen wanneer zich een aanleiding zou voordoen. Dan werpt zich de vraag op of hij de aanleiding bij het wapen heeft gezocht, ipv dat het het zomaar overkwam.

quote:
En je mag me ook quoten, waar ik zou rechtvaardigen dat dat zou mogen :') Vervelende vorm van projectie.
Dus je ging niet uit van een rechtvaardiging van Roos' gedrag?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Eindredactie Games vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:25:16 #52
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155206544
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Of een racist.
Vrij apart inderdaad. Ik heb echt vrij weinig met PowNews of geenstijl, het strookt ook niet echt met mijn eigen visie. Je zou welhaast kunnen stellen dat ik een relatief linksig type ben, als je waarde hecht aan dergelijke stempels. Toch heb ik in het verleden wel eens smakelijk gelachen om Jan Roos zijn 'interviews', die overigens niet politiek georiënteerd waren. Wel kut dat ik nu een puberende racist ben ;(
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:27:07 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155206580
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:25 schreef 2dope het volgende:

[..]

Vrij apart inderdaad. Ik heb echt vrij weinig met PowNews of geenstijl, het strookt ook niet echt met mijn eigen visie. Je zou welhaast kunnen stellen dat ik een relatief linksig type ben, als je waarde hecht aan dergelijke stempels. Toch heb ik in het verleden wel eens smakelijk gelachen om Jan Roos zijn 'interviews', die overigens niet politiek georiënteerd waren. Wel kut dat ik nu een puberende racist ben ;(
Het is gewoon platte humor ten koste van anderen. Leedvermaak. Daar kun je om lachen of niet, prima, maar dat heeft niks met je leeftijd of eventuele rassenhaat ( :') ) te maken. Al zouden veel mensen maar wat graag iets anders geloven, al is het maar om hun eigen lange tenen goed te praten.
pi_155206663
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zoals ik al uitlegde zit daar een keuze van een volwassen man tussen, in dit geval de keuze om niet weg te rijden maar naar de kofferbak te lopen om een heel groot kapmes te pakken om daarmee te gaan dreigen. Irritant zijn is daar geen oorzaak van.
Je vond het nodig om iets te herhalen wat ik een alinea verder onderschrijf?:

quote:
En je mag hopen dat inderdaad de volwassen man de tegenwoordigheid van geest heeft om het te negeren en weg te rijden.
Dat komt nogal autistisch over.

quote:
Dan werpt zich de vraag op of hij de aanleiding bij het wapen heeft gezocht, ipv dat het het zomaar overkwam.
Leuk geprobeerd. Met die redenering bestaan er sowieso geen wapens ter zelfverdediging, behalve die je op je lijf draagt. Maar laat het nou niet zo simpel zijn.

quote:
Dus je ging niet uit van een rechtvaardiging van Roos' gedrag?
Een rechtvaardiging in de vorm van zelfverdediging kan bestaan. Hoe je jezelf verdedigd, is een andere.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_155207102
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je vond het nodig om iets te herhalen wat ik een alinea verder onderschrijf?:
Jij zet iets neer als oorzaak en gevolg, terwijl het dat niet is.

quote:
Leuk geprobeerd. Met die redenering bestaan er sowieso geen wapens ter zelfverdediging, behalve die je op je lijf draagt. Maar laat het nou niet zo simpel zijn.
Het is wel vrij simpel, van zelfverdediging kan alleen sprake zijn bij een onmiddellijke aanranding of dreiging. Als je dan de tijd hebt om naar de kofferbak te lopen, die open te maken, het hakmes van een meter uit de hoes te halen, dan is er geen sprake van een onmiddellijke aanranding.

Het besluit om dit wapen in de kofferbak te leggen was dus hoogstwaarschijnlijk niet genomen met het oog op zelfverdediging. Dan is de vraag, met welk oogmerk dan wel?

quote:
Een rechtvaardiging in de vorm van zelfverdediging kan bestaan. Hoe je jezelf verdedigd, is een andere.
Die kan slechts bestaan in de noodzaak, die noodzaak brengt met zich mee dat het 'hoe' er niet zo snel toe doet, als het middel maar adequaat is niet al te veel meer dan adequaat.
pi_155207372
Ook mooi dat Roos blijkbaar altijd wapens in z'n auto heeft liggen, 'voor het geval hij agressieve Marokkanen tegen het lijf loopt'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155207460
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:03 schreef spierbal het volgende:

Respect voor Jan.
Nou nee.. Die kerel deed eerst voorkomen of hij een soort nieuwe superhero was omdat de hele groep terugdeinsde toen hij in zijn eentje hun richting op liep. Als je dan voor het gemak verzwijgt dat je een groot kapmes in je handen hebt dan ben je gewoon extreem zielig.
pi_155207639
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ook mooi dat Roos blijkbaar altijd wapens in z'n auto heeft liggen, 'voor het geval hij agressieve Marokkanen tegen het lijf loopt'.
Zelf echt een extreme bangerik blijkbaar.
pi_155207797
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jij zet iets neer als oorzaak en gevolg, terwijl het dat niet is.
Want het had ook gebeurt als ze hem met rust hadden gelaten?

quote:
Het is wel vrij simpel, van zelfverdediging kan alleen sprake zijn bij een onmiddellijke aanranding of dreiging.
Nogal formeel standpunt.

quote:
Dan is de vraag, met welk oogmerk dan wel?
Laat ik je een plezier doen: om ruzie te zoeken met marokkaantjes? :)

Want die kant wil je toch zo graag uit? ;)

Had ik toch al voorspeld?

Maar helaas. Er lopen ook zat proleten rond met knipmes, vanuit het misplaatste idee 'ter zelfverdediging'. Heeft 0,0 te maken met intenties om wat anders te doen. Hell, toen ik 17 was had ik ook een knipmes. Ter 'zelfverdediging'. Nooit gebruikt. En er was nooit enige intentie om ruzie te zoeken ofzo.

quote:
Die kan slechts bestaan in de noodzaak, die noodzaak brengt met zich mee dat het 'hoe' er niet zo snel toe doet, als het middel maar adequaat is niet al te veel meer dan adequaat.
En de noodzaak heb je zeer netjes formeel weggeredeneerd. Maar laat de realiteit zich nou wel vaker niks aantrekken van studeerkamerlezingen.
pi_155207944
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nou nee.. Die kerel deed eerst voorkomen of hij een soort nieuwe superhero was omdat de hele groep terugdeinsde toen hij in zijn eentje hun richting op liep. Als je dan voor het gemak verzwijgt dat je een groot kapmes in je handen hebt dan ben je gewoon extreem zielig.
nee hoor.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_155208053
Eerder foto van het incident:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_155208237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:21 schreef raptorix het volgende:
Eerder foto van het incident:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baas 8-)

Die is van deel 2, die moet ik nog zien.
pi_155208846
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:11 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want het had ook gebeurt als ze hem met rust hadden gelaten?
Dat is de allereerste voorwaarde om van een oorzaak te kunnen spreken, het maakt nog geen oorzaak.

quote:
Nogal formeel standpunt.
Er zijn honderden en honderden praktijkgevallen waarin het zo werkt, Het klinkt allemaal wel heel formeel, maar het blijkt doorgaans helemaal in lijn met hoe gewone mensen het in de praktijk zelf ervaren en wat ze daarin juist en onjuist gedrag vinden.

quote:
Laat ik je een plezier doen: om ruzie te zoeken met marokkaantjes? :)

Want die kant wil je toch zo graag uit? ;)

Had ik toch al voorspeld?
Nee. Als ik ga speculeren dan denk ik dat hij bang is voor reacties op zijn tv-werk, met name van Marokkaanse jongeren. Dan bemachtigt hij een mega kapmes, dat helpt zijn gevoel van angst, pak zo'n ding vast en je voelt meteen de macht van zo'n wapen. Hij denkt niet na over het beste wapen om zich te verdedigen, maar hetgeen waar hij zich het beste bij voelt. Maar ja, dat past dan weer niet naast de voorstoel dus legt hij het maar in de kofferbak, weer zonder na te denken over hoe dat in een bedreigende situatie zou moeten werken.

Als dan een paar Marokkaanse kinderen hem lopen te trollen wordt hij pissig, voor zover hij dat nog niet op alle Marokkaantjes was, en is juist de wetenschap dat hij dat machtige wapen in de kofferbak heeft liggen dat maakt dat hij niet wegrijdt, maar ze wel eens eventjes zal laten zien wie de baas is. Vervolgens heeft hij een adrenalinekickje en kan hij het niet laten om te tweeten hoe stoer hij zich voelt en ziet hij tevens een mooie gelegenheid om die bevolkingsgroep nog even in een kwaad daglicht te stellen. Dat gaat er bij zijn publiek toch altijd makkelijk en kritiekloos in. Alleen had in zijn enthousiasme, zelfingenomenheid en euforie even buiten een meer kritisch publiek gerekend.

quote:
Maar helaas. Er lopen ook zat proleten rond met knipmes, vanuit het misplaatste idee 'ter zelfverdediging'. Heeft 0,0 te maken met intenties om wat anders te doen. Hell, toen ik 17 was had ik ook een knipmes. Ter 'zelfverdediging'. Nooit gebruikt. En er was nooit enige intentie om ruzie te zoeken ofzo.
Zoals ik al aangaf doe ik daar ook niet zo moeilijk over, ik heb zelf ook slagwapens aan de kapstok hangen, voor verschillende situaties een, speak softly and carry a big stick, het recept voor succesvol de diplomatieke oplossing vinden. Steekwapens heb ik altijd de dramatisch gevonden om mij een gevoel van veiligheid te geven. Maar met een groot lekker in de hand liggend slagwapen voel je je ook heel sterk, dat kan je agressie een extra impuls geven. Dus moet je ook meer zelfbeheersing aan de dag leggen.

quote:
En de noodzaak heb je zeer netjes formeel weggeredeneerd. Maar laat de realiteit zich nou wel vaker niks aantrekken van studeerkamerlezingen.
Het is waar dat het in de studeerkamer helemaal mis kan gaan, maar dat is terzake van zelfverdediging niet het geval. Zie boven.
pi_155209218
Jan Roos is een baas ^O^
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:25:15 #65
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_155209956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Hij komt in ieder geval heel vreemd over en profileert zich ook altijd op een debiele manier. Ook in items gedraagt hij zich redelijk seksistisch bijvoorbeeld.

Gewoon een beetje simpele provocaties. :') Het is echt een misselijk naar mannetje.
Tja het is pubertelevisie hè. :P
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_155210457
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Hij komt in ieder geval heel vreemd over en profileert zich ook altijd op een debiele manier. Ook in items gedraagt hij zich redelijk seksistisch bijvoorbeeld.

Gewoon een beetje simpele provocaties. :') Het is echt een misselijk naar mannetje.
En deze mensen werpen zich op als hoeder van 's lands moraal. :') Het ergste is dat veel mensen daar nog ontvankelijk voor zijn ook, getuige het feit dat de zender nog bestaat.
-
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:55:44 #67
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_155210931
Dat publiek op de achtergrond :')
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_155211703
Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets had gehad, had hij misschien nog geleefd.
pi_155211754
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:22 schreef Loekie1 het volgende:
Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets had gehad, had hij misschien nog geleefd.
pi_155211864
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:22 schreef Loekie1 het volgende:
Lijkt mij erg onbelangrijk dat we nu gaan analyseren of een honkbalknuppel achterop de bagagedrager van een fiets een goede bescherming is tegen kogels.
pi_155211866
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_155211879
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:24 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heb ik weer iets verkeerds gezegd?
Edit: ik dacht dat hij alleen met messen belaagd was.
pi_155211903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is de allereerste voorwaarde om van een oorzaak te kunnen spreken, het maakt nog geen oorzaak.
We proberen het nog een keer:

Als de pareltjes niet vervelend waren geweest, denk jij dat Roos dan een knuppel had gepakt?

Ik vind de redenering waar er nogal tactisch de chronologische gang van zaken losgelaten word, nogal bedenkelijk, hoeveel bakken "maar van een volwassen persoon mag je meer verwachten" je er ook tegenaan gooit.

quote:
Nee. Als ik ga speculeren dan denk ik dat hij bang is voor reacties op zijn tv-werk, met name van Marokkaanse jongeren. Dan bemachtigt hij een mega kapmes, dat helpt zijn gevoel van angst, pak zo'n ding vast en je voelt meteen de macht van zo'n wapen. Hij denkt niet na over het beste wapen om zich te verdedigen, maar hetgeen waar hij zich het beste bij voelt. Maar ja, dat past dan weer niet naast de voorstoel dus legt hij het maar in de kofferbak, weer zonder na te denken over hoe dat in een bedreigende situatie zou moeten werken.

Als dan een paar Marokkaanse kinderen hem lopen te trollen wordt hij pissig, voor zover hij dat nog niet op alle Marokkaantjes was, en is juist de wetenschap dat hij dat machtige wapen in de kofferbak heeft liggen dat maakt dat hij niet wegrijdt, maar ze wel eens eventjes zal laten zien wie de baas is. Vervolgens heeft hij een adrenalinekickje en kan hij het niet laten om te tweeten hoe stoer hij zich voelt en ziet hij tevens een mooie gelegenheid om die bevolkingsgroep nog even in een kwaad daglicht te stellen. Dat gaat er bij zijn publiek toch altijd makkelijk en kritiekloos in. Alleen had in zijn enthousiasme, zelfingenomenheid en euforie even buiten een meer kritisch publiek gerekend.
Deze vind ik al helemaal geweldig.

En die afsluiter ook. :')

Want waar zou nederland zijn, zonder "kritische geesten" zoals jij, toch? :D :') _O-

Grenzeloze zelfoverschatting.

Ik kan er ook wat van hoor, daar niet van. Maar ik ken m'n beperkingen. Figuren zoals jij zijn bloedserieus.
pi_155211945
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:29 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

We proberen het nog een keer:

Als de pareltjes niet vervelend waren geweest, denk jij dat Roos dan een knuppel had gepakt?
Moeilijk te zeggen. Die Roos komt op mij over als een labiel, licht ontvlambaar type.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155212018
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Die Roos komt op mij over als een labiel, licht ontvlambaar type.
En ik vind 'm eigenlijk altijd vervelend. Zou ik hem dan ook met een knuppel of een hakmes tegemoet mogen treden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')