Vandaag werd er door de slinkse policormafia in samenwerking met de moslimfundamentalistische kopschoppers een poging ondernomen om er een heel andere draai aan te geven:quote:Jan Roos is vanavond aangevallen door maar liefst twaalf kansenparels. De Marokkanen vielen hem aan omdat hij bij PowNed heeft gewerkt.
Dit heeft hij zojuist bekendgemaakt via twitter. Verdere informatie ontbreekt vooralsnog.twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:29:54Net aangevallen door 12 Marokkanen in Amsterdam-West met stokken, ijzeren staven en stenen. Omdat ik bij PowNed heb gewerkt. reageer retweet
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:31:36Werd met stenen begooid. Onder een luid "ik neuk je kanker moeder" vielen ze aan. reageer retweet
Jan Roos belaagd door 12 Marokkanentwitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:32:49We maken je dood, gilden ze. Ze hadden alleen niet gerekend op dat sommige Nederlandse mannen de tegenaanval inzetten. reageer retweet
AT5 heeft zelfs een geluidsopname en interviews met de kinderen:quote:Het incident met Jan Roos liep toch nét wat anders
12-08-15 17:40 uur - Bron: Het Parool
Er was gisteravond inderdaad een confrontatie tussen Geenstijlverslaggever Jan Roos en hangjongeren in de Joos de Moorstraat in West, maar in zijn Twitterverslag liet Roos achterwege dat hij zelf een flink wapen uit zijn achterbak trok.
Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen
Jan Roos
'Ik stond bij mijn auto toen een groepje Marokkanen mij begon uit te schelden. Ze riepen: 'Kankerlijer, 'ik neuk je kankermoeder' en dergelijke. Maar kort daarna begonnen ze stenen naar me te gooien. Die trokken ze uit de grond en sloegen ze kapot,' vertelde Roos vanochtend over de confrontatie die hij gisteravond rond half negen had met 'twaalf Marokkanen'. 'Ze liepen op me af met een stuk hout en een ijzeren pijp. Ze zeiden dat ze me gingen doodslaan. Ik wilde wegrennen, maar toen bedacht ik me dat ik helemaal niet goed kan rennen. Dus ben ik op ze afgerend, met veel kabaal. Daarna renden ze weg.'
Uit navraag in de buurt blijkt dat er inderdaad sprake is geweest van een confrontatie met over en weer geschreeuw, maar wat zich precies heeft afgespeeld blijft onduidelijk. Volgens drie omwonenden had Roos op enig moment een matzwart kapmes in zijn hand van zeker een halve meter lang, waarmee hij de groep wegjoeg. 'Ik zag hem met dat mes zwaaien, om te intimideren,' zegt overbuurman Khaled Omeraat (45). 'Ik vroeg hem of hij hier woonde, maar hij was druk met het uiten van allerlei racistische teksten.'
Kapmes
Volgens drie jongens die deel waren van de groep op het plein, herkende één van hen Roos als verslaggever van Geenstijl. 'Een bn'er!' riep iemand,' zegt een van de jongens. 'Toen liepen we met maximaal vijf van ons naar hem toe. We zeiden: 'Mogen we je wat vragen, ben jij van Pownews?'
Volgens de jongens trok Roos op enig moment het kapmes uit de achterbak van zijn auto en trok de hoes er af. 'Hij zei: 'Ik hak jullie kankerkoppen er af!'
Volgens de getuigen, waaronder een overbuurvrouw, stond Roos tegenover minder dan twaalf jongens en gooiden ze niet met straatstenen, laat staan dat er stokken en ijzeren staven aan te pas kwamen, zoals de verslaggever stelde. 'Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw.
'Roedel bloeddorstige honden'
Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen.'
Roos zegt het eerder 'niet relevant' te hebben gevonden om te vermelden dat hij een wapen had en dat hij het daarom vandaag bewust onvermeld liet in de uitvoerige discussie over het incident op social media. 'Het lijkt mij interessanter dat ik door een roedel bloeddorstige honden werd aangevallen dan dat ik mij heb geprobeerd te verdedigen.'
De aanwezigheid van het kapmes zou kunnen verklaren waarom Roos geen aangifte heeft gedaan van het incident, ook niet nadat de politie én stadsdeel West hem gisteren en vandaag vroegen dat wel te doen. Zelf zegt Roos weinig vertrouwen te hebben in een aangifte. De jongens op het plein denken evenmin aan aangifte - 'Als-ie een man is, komt-ie vandaag terug' - en willen ook niet hun naam geven.
(Door: Merel Straathof en Maarten van Dun)
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Het zijn ook vooroordelen. Ik vind het plausibel dat die Roos een klapjosti is, is hij dan maar meteen schuldig? Nee, zo werkt ons rechtsysteem niet.
Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:19 schreef Twiitch het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen. Volgens veel media kwamen die jongens rustig vragen of Meneer Roos misschien bij Pownews werkt? Seems legit
En dat is nou precies waar het in deze topicreeks over gaat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:12 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik vraag me eigenlijk wel af wat er gebeurt is. Ik denk niet dat het relaas van Dhr. Roos 100% voor waarheid aangenomen kan worden
Maar: -ga ik weer- kom niet met dat deze of gene uitleg de "feitelijke waarheid is", want dat gaan we waarschijnlijk nooit weten.
Als de helft (?) van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar (?) met poltie en justitie in aanraking is geweest, dan is de kans dat de betreffende jongens van 15 of zo crimineel zijn een stuk kleiner dan dat ze dat wel zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je hebt wel eens gehoord van de foute lijstjes?
Dat een schrikbarend groot gedeelte van bekende is van justitie?
Wat is daar vooroordeel aan?
Ik vind dat wel vreemd. En we moeten het vooral niet normaal gaan vinden. Anders kun je dadelijk iedereen met een mening gaan beveiligen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.
Je verwacht het niet, inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.
50%?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als de helft (?) van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar (?) met poltie en justitie in aanraking is geweest, dan is de kans dat de betreffende jongens van 15 of zo crimineel zijn een stuk kleiner dan dat ze dat wel zijn.
Dan lijkt me jouw aanname dat ze waarschijnlijk wel iets gedaan zullen hebben wat niet mag getuigen van een vooroordeel.
Er is nogal een verschil tussen mensen zieken en je mening ventileren. Powned maakt zuig-tv en hoewel dat geweld niet goedpraat, vergroot dat wel de kans dat ze een keer een tik oplopen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind dat wel vreemd. En we moeten het vooral niet normaal gaan vinden. Anders kun je dadelijk iedereen met een mening gaan beveiligen.
Als het 50% is, is de mogelijkheid dat ze vervelend waren precies even plausibel als niet plausibel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
50%?
Lijkt me weinig relevant, tenzij je je ineens wilt vastbijten op cijfertjes.
De foute lijstjes signaleren natuurlijk een trend. En is het -komt'ie weer- plausibel dat die jeugd vervelend was?
Ja.
Sommige mensen vinden nogal snel dat ze "geziekt" worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen mensen zieken en je mening ventileren.
Als je zo'n Roos of Castricum voor je neus hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat je niet vindt dat je geziekt wordt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden nogal snel dat ze "geziekt" worden.
We wonen in een wereld met 7 miljard mensen. Niet iedereen heeft dezelfde humor. En eigenlijk hebben alleen pubers en racisten de humor van Jan Roos.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden nogal snel dat ze "geziekt" worden.
Niet per se, ze signaleren wel een probleem. Ik heb geen enkel probleem met het constateren van een oververtegenwoordiging en ook niet om die als zorgwekkend te duiden. Het probleem met het duiden van een oververtegenwoordiging zit hem juist bij de mensen die doen alsof ze een probleem zo graag benoemd willen hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
50%?
Lijkt me weinig relevant, tenzij je je ineens wilt vastbijten op cijfertjes.
De foute lijstjes signaleren natuurlijk een trend.
Het lijkt me heel waarschijnlijk dat het vervelende pubers waren die Jan Roos probeerden te trollen, sterker nog, dat is zo ongeveer wat ze zelf verklaard hebben. Maar dat lijkt me geen reden om in plaats van weg te rijden je kofferbak te openen en daar een enorm kapmes uit te halen om ze al scheldend mee te bedreigen.quote:En is het -komt'ie weer- plausibel dat die jeugd vervelend was?
Ja.
Dat heeft hier werkelijk niks mee te maken. Denk dat het gros geen Powned kijkt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:37 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
We wonen in een wereld met 7 miljard mensen.
Het lijkt me wel humor als overal waar Roos met de camera verschijnt mensen een kapmes van een meter tevoorschijn halen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je zo'n Roos of Castricum voor je neus hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat je niet vindt dat je geziekt wordt.
Ik vind het verwerpelijke televisie voor verwerpelijke mensen. Dat zo'n klootzak dan een keer op een klootzakkerige manier benaderd wordt en dan ineens een kapmes tevoorschijn tovert...
Dan gaat 'ie toch lekker naar de VS of zo?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ik begrijp dat Jan niet zo goed is incasseren. Las iets over dat hij ons land spuugzat is.
En uiteraard direct op 'm afrennen en hard schreeuwen. Altijd, iedereen, overal.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me wel humor als overal waar Roos met de camera verschijnt mensen een kapmes van een meter tevoorschijn halen.
Misschien kan hij daar solliciteren bij de politie.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan gaat 'ie toch lekker naar de VS of zo?
Correct.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als het 50% is, is de mogelijkheid dat ze vervelend waren precies even plausibel als niet plausibel.
quote:Roos zegt het eerder 'niet relevant' te hebben gevonden om te vermelden dat hij een wapen had en dat hij het daarom vandaag bewust onvermeld liet in de uitvoerige discussie over het incident op social media. 'Het lijkt mij interessanter dat ik door een roedel bloeddorstige honden werd aangevallen dan dat ik mij heb geprobeerd te verdedigen.'
Daarover zal weinig discussie bestaan. Wmb in ieder geval dan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar dat lijkt me geen reden om in plaats van weg te rijden je kofferbak te openen en daar een enorm kapmes uit te halen om ze al scheldend mee te bedreigen.
Dat doen ze anders noooooit bij die tokkiezender...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:46 schreef HPLC het volgende:
Die verklaring van Roos
[..]
Beetje goedkoop scoren
Dat lijkt me dan handig om in je stellingname te betrekken, ipv er van alles bij te verzinnen dat het zwaaien met een enorm kapmes zou rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:46 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Daarover zal weinig discussie bestaan. Wmb in ieder geval dan.
Ja, ik denk altijd dat hij een loopje met zijn eigen mening neemt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:50 schreef robin007bond het volgende:
Vinden jullie Jan Roos trouwens ook altijd zo dommig praten? Niet alleen qua inhoud, maar zijn hele manier van spreken alleen al.
Goed puntquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:46 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat doen ze anders noooooit bij die tokkiezender...
Zou best kunnen. Hij komt in ieder geval heel vreemd over en profileert zich ook altijd op een debiele manier. Ook in items gedraagt hij zich redelijk seksistisch bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik denk altijd dat hij een loopje met zijn eigen mening neemt.
Nee, jij stelt net dat het plausibel is dat ze vervelend waren, maar als iemand zegt dat de Marokkanen dat niet waren is dat 'goedpraten', want er zijn immers 'foute lijstjes', terwijl dat scenario, volgens jou, precies even plausibel is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Correct.
Moet ik nog een keer quoten dat ik toch duidelijk heb gezegd, dat mijn punt was, dat geen van de 2 kanten als feitelijkheden opgediend kunnen worden?![]()
Of ben jij ook zo'n figuur: "JA IK LEES NIET ALLES MAAR DENK WEL DAT IK MEE KAN PRATEN!"?
Het is precies even ongeloofwaardig als dat ze het wel begonnen zijn, maar jij vindt de ene optie, vervelende Marokkanen, geloofwaardiger, dat staat hier letterlijk. Dat mag, maar ga dan niet net doen alsof jij de neutraliteit zelve bent en de linksche gutmensch alleen maar bezig is met het lynchen van Jan Roos.quote:En jij vertelt jezelf vastdat de lieve kansenpareltjes begonnen met ' meneer, mogen we u wat vragen?' , maar neem je het me kwalijk dat ik dat vrij ongeloofwaardig vind?
Als je de helft van de opmerking weg laat heeft het er inderdaad niets mee te maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:40 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat heeft hier werkelijk niks mee te maken. Denk dat het gros geen Powned kijkt.
Maar we maken onderscheid tussen oorzaak, gevolg. Als oorzaak was: irritante kansenpareltjes, en gevolg een wannabe journo die gaat zwaaien met wapens, dan begonnen de kansenpareltjes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan handig om in je stellingname te betrekken, ipv er van alles bij te verzinnen dat het zwaaien met een enorm kapmes zou rechtvaardigen.
Toch blijf je hameren op de tekortkomingen van de allochtone jongeren en heb ik je niet 1x gehoord over de tekortkomingen van Jan Roos. Sterker nog je verdedigd hem alleen maar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Correct.
Moet ik nog een keer quoten dat ik toch duidelijk heb gezegd, dat mijn punt was, dat geen van de 2 kanten als feitelijkheden opgediend kunnen worden?![]()
Of ben jij ook zo'n figuur: "JA IK LEES NIET ALLES MAAR DENK WEL DAT IK MEE KAN PRATEN!"?
Heeft ook vrij weinig zin om in te gaan op een hysterische opmerking in de trend van: als je om hem lacht ben je puber of racist!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Als je de helft van de opmerking weg laat heeft het er inderdaad niets mee te maken.
Uiteraard? Nope.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:55 schreef Ludachrist het volgende:
Wat er hier gebeurt is dat je (s)links verwijt het oordeel al klaar te hebben omdat ze per definitie kansenparels verdedigen en alle misdaden goedpraten, waarmee je uiteraard impliciet beargumenteert dat jij vindt dat dat in dit geval onterecht is.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:57 schreef Smack-a-jack het volgende:
[..]
Toch blijf je hameren op de tekortkomingen van de allochtone jongeren en heb ik je niet 1x gehoord over de tekortkomingen van Jan Roos. Sterker nog je verdedigd hem alleen maar.
Het is moeilijk te geloven dat hij alles wat hij zegt ook meent, maar het schijnt zo te zijn. Zoals ik elders al zei, ik moet alleen maar om zijn domheid lachen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Hij komt in ieder geval heel vreemd over en profileert zich ook altijd op een debiele manier. Ook in items gedraagt hij zich redelijk seksistisch bijvoorbeeld.
Gewoon een beetje simpele provocaties.Het is echt een misselijk naar mannetje.
Misschien is dat een betere houding dan jezelf op te winden inderdaad.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is moeilijk te geloven dat hij alles wat hij zegt ook meent, maar het schijnt zo te zijn. Zoals ik elders al zei, ik moet alleen maar om zijn domheid lachen.
Best tof. Als je een puberende jongen van 14 bent tenminste.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Hij komt in ieder geval heel vreemd over en profileert zich ook altijd op een debiele manier. Ook in items gedraagt hij zich redelijk seksistisch bijvoorbeeld.
Of een racist.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Best tof. Als je een puberende jongen van 14 bent tenminste.
Discussieren met sommige mensen is net schaken met een duif. Hoe goed je ook kunt schaken die duif gooit gewoon alle stukken om, schijt op het bord en loopt vervolgens rond alsof ie gewonnen heeft.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:02 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Zwakzinnige vorm van politieke-correctheid, er moet blijkbaar ook wat over de andere kant gezegd worden.
Daarbij heb ik dat wel, maar je was te druk bezig met goedkoop scoren om dat mee te krijgen
Dat is mij wat te simpel. Dat hele GS circus is natuurlijk een act. De permanent geveinsde verontwaardiging. Ik vind het best vermakelijk vaak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is moeilijk te geloven dat hij alles wat hij zegt ook meent, maar het schijnt zo te zijn.
Zoals ik al uitlegde zit daar een keuze van een volwassen man tussen, in dit geval de keuze om niet weg te rijden maar naar de kofferbak te lopen om een heel groot kapmes te pakken om daarmee te gaan dreigen. Irritant zijn is daar geen oorzaak van.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar we maken onderscheid tussen oorzaak, gevolg. Als oorzaak was: irritante kansenpareltjes, en gevolg een wannabe journo die gaat zwaaien met wapens, dan begonnen de kansenpareltjes.
Ik kan me nog best voorstellen dat iemand in zijn positie een slagwapen in de auto heeft. Maar met die beslissing komt ook de verantwoordelijkheid om die slechts in te zetten als het echt nodig is. Mensen die het in hun broek doen wanneer ze aangesproken worden door kinderen moeten zo'n ding thuis laten. Ook had hij hem niet eens in de auto liggen, de logische plek wanneer het op zelfverdediging aankomt, maar in de kofferbak. Dat gaf hem dus de gelegenheid tot enig kalm beraad, het is niet dat hij in paniek naar iets greep wat voor handen lag. In het geval het op zware mishandeling of de dood zou uitdraaien, niet eens heel onwaarschijnlijk bij wapens van een dergelijk formaat, dan zou dat ook meteen met voorbedachte rade zijn.quote:En je mag hopen dat inderdaad de volwassen man de tegenwoordigheid van geest heeft om het te negeren en weg te rijden.
En heeft die volwassen man die tegenwoordigheid van geest niet? Is dat dan kwalijk? In zekere zin. Op de ergheidsschaal van 1 tot 10 wmb een 6 ofzo. Er is immers niks ernstigs gebeurt.
En dat is los van dat machete's/knuppels niet mogen.
Dus je ging niet uit van een rechtvaardiging van Roos' gedrag?quote:En je mag me ook quoten, waar ik zou rechtvaardigen dat dat zou mogenVervelende vorm van projectie.
Vrij apart inderdaad. Ik heb echt vrij weinig met PowNews of geenstijl, het strookt ook niet echt met mijn eigen visie. Je zou welhaast kunnen stellen dat ik een relatief linksig type ben, als je waarde hecht aan dergelijke stempels. Toch heb ik in het verleden wel eens smakelijk gelachen om Jan Roos zijn 'interviews', die overigens niet politiek georiënteerd waren. Wel kut dat ik nu een puberende racist benquote:
Het is gewoon platte humor ten koste van anderen. Leedvermaak. Daar kun je om lachen of niet, prima, maar dat heeft niks met je leeftijd of eventuele rassenhaat (quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:25 schreef 2dope het volgende:
[..]
Vrij apart inderdaad. Ik heb echt vrij weinig met PowNews of geenstijl, het strookt ook niet echt met mijn eigen visie. Je zou welhaast kunnen stellen dat ik een relatief linksig type ben, als je waarde hecht aan dergelijke stempels. Toch heb ik in het verleden wel eens smakelijk gelachen om Jan Roos zijn 'interviews', die overigens niet politiek georiënteerd waren. Wel kut dat ik nu een puberende racist ben
Je vond het nodig om iets te herhalen wat ik een alinea verder onderschrijf?:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zoals ik al uitlegde zit daar een keuze van een volwassen man tussen, in dit geval de keuze om niet weg te rijden maar naar de kofferbak te lopen om een heel groot kapmes te pakken om daarmee te gaan dreigen. Irritant zijn is daar geen oorzaak van.
Dat komt nogal autistisch over.quote:En je mag hopen dat inderdaad de volwassen man de tegenwoordigheid van geest heeft om het te negeren en weg te rijden.
Leuk geprobeerd. Met die redenering bestaan er sowieso geen wapens ter zelfverdediging, behalve die je op je lijf draagt. Maar laat het nou niet zo simpel zijn.quote:Dan werpt zich de vraag op of hij de aanleiding bij het wapen heeft gezocht, ipv dat het het zomaar overkwam.
Een rechtvaardiging in de vorm van zelfverdediging kan bestaan. Hoe je jezelf verdedigd, is een andere.quote:Dus je ging niet uit van een rechtvaardiging van Roos' gedrag?
Jij zet iets neer als oorzaak en gevolg, terwijl het dat niet is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je vond het nodig om iets te herhalen wat ik een alinea verder onderschrijf?:
Het is wel vrij simpel, van zelfverdediging kan alleen sprake zijn bij een onmiddellijke aanranding of dreiging. Als je dan de tijd hebt om naar de kofferbak te lopen, die open te maken, het hakmes van een meter uit de hoes te halen, dan is er geen sprake van een onmiddellijke aanranding.quote:Leuk geprobeerd. Met die redenering bestaan er sowieso geen wapens ter zelfverdediging, behalve die je op je lijf draagt. Maar laat het nou niet zo simpel zijn.
Die kan slechts bestaan in de noodzaak, die noodzaak brengt met zich mee dat het 'hoe' er niet zo snel toe doet, als het middel maar adequaat is niet al te veel meer dan adequaat.quote:Een rechtvaardiging in de vorm van zelfverdediging kan bestaan. Hoe je jezelf verdedigd, is een andere.
Nou nee.. Die kerel deed eerst voorkomen of hij een soort nieuwe superhero was omdat de hele groep terugdeinsde toen hij in zijn eentje hun richting op liep. Als je dan voor het gemak verzwijgt dat je een groot kapmes in je handen hebt dan ben je gewoon extreem zielig.quote:
Zelf echt een extreme bangerik blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ook mooi dat Roos blijkbaar altijd wapens in z'n auto heeft liggen, 'voor het geval hij agressieve Marokkanen tegen het lijf loopt'.
Want het had ook gebeurt als ze hem met rust hadden gelaten?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij zet iets neer als oorzaak en gevolg, terwijl het dat niet is.
Nogal formeel standpunt.quote:Het is wel vrij simpel, van zelfverdediging kan alleen sprake zijn bij een onmiddellijke aanranding of dreiging.
Laat ik je een plezier doen: om ruzie te zoeken met marokkaantjes?quote:Dan is de vraag, met welk oogmerk dan wel?
En de noodzaak heb je zeer netjes formeel weggeredeneerd. Maar laat de realiteit zich nou wel vaker niks aantrekken van studeerkamerlezingen.quote:Die kan slechts bestaan in de noodzaak, die noodzaak brengt met zich mee dat het 'hoe' er niet zo snel toe doet, als het middel maar adequaat is niet al te veel meer dan adequaat.
nee hoor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nou nee.. Die kerel deed eerst voorkomen of hij een soort nieuwe superhero was omdat de hele groep terugdeinsde toen hij in zijn eentje hun richting op liep. Als je dan voor het gemak verzwijgt dat je een groot kapmes in je handen hebt dan ben je gewoon extreem zielig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:21 schreef raptorix het volgende:
Eerder foto van het incident:BaasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die is van deel 2, die moet ik nog zien.Seculier-Fundamentalistisch
Dat is de allereerste voorwaarde om van een oorzaak te kunnen spreken, het maakt nog geen oorzaak.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:11 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want het had ook gebeurt als ze hem met rust hadden gelaten?
Er zijn honderden en honderden praktijkgevallen waarin het zo werkt, Het klinkt allemaal wel heel formeel, maar het blijkt doorgaans helemaal in lijn met hoe gewone mensen het in de praktijk zelf ervaren en wat ze daarin juist en onjuist gedrag vinden.quote:Nogal formeel standpunt.
Nee. Als ik ga speculeren dan denk ik dat hij bang is voor reacties op zijn tv-werk, met name van Marokkaanse jongeren. Dan bemachtigt hij een mega kapmes, dat helpt zijn gevoel van angst, pak zo'n ding vast en je voelt meteen de macht van zo'n wapen. Hij denkt niet na over het beste wapen om zich te verdedigen, maar hetgeen waar hij zich het beste bij voelt. Maar ja, dat past dan weer niet naast de voorstoel dus legt hij het maar in de kofferbak, weer zonder na te denken over hoe dat in een bedreigende situatie zou moeten werken.quote:Laat ik je een plezier doen: om ruzie te zoeken met marokkaantjes?
Want die kant wil je toch zo graag uit?
Had ik toch al voorspeld?
Zoals ik al aangaf doe ik daar ook niet zo moeilijk over, ik heb zelf ook slagwapens aan de kapstok hangen, voor verschillende situaties een, speak softly and carry a big stick, het recept voor succesvol de diplomatieke oplossing vinden. Steekwapens heb ik altijd de dramatisch gevonden om mij een gevoel van veiligheid te geven. Maar met een groot lekker in de hand liggend slagwapen voel je je ook heel sterk, dat kan je agressie een extra impuls geven. Dus moet je ook meer zelfbeheersing aan de dag leggen.quote:Maar helaas. Er lopen ook zat proleten rond met knipmes, vanuit het misplaatste idee 'ter zelfverdediging'. Heeft 0,0 te maken met intenties om wat anders te doen. Hell, toen ik 17 was had ik ook een knipmes. Ter 'zelfverdediging'. Nooit gebruikt. En er was nooit enige intentie om ruzie te zoeken ofzo.
Het is waar dat het in de studeerkamer helemaal mis kan gaan, maar dat is terzake van zelfverdediging niet het geval. Zie boven.quote:En de noodzaak heb je zeer netjes formeel weggeredeneerd. Maar laat de realiteit zich nou wel vaker niks aantrekken van studeerkamerlezingen.
Tja het is pubertelevisie hè.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En deze mensen werpen zich op als hoeder van 's lands moraal.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:22 schreef Loekie1 het volgende:
Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets had gehad, had hij misschien nog geleefd.
Lijkt mij erg onbelangrijk dat we nu gaan analyseren of een honkbalknuppel achterop de bagagedrager van een fiets een goede bescherming is tegen kogels.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:22 schreef Loekie1 het volgende:
Als Theo van Gogh een honkbalknuppel achter op zijn fiets had gehad, had hij misschien nog geleefd.
We proberen het nog een keer:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is de allereerste voorwaarde om van een oorzaak te kunnen spreken, het maakt nog geen oorzaak.
Deze vind ik al helemaal geweldig.quote:Nee. Als ik ga speculeren dan denk ik dat hij bang is voor reacties op zijn tv-werk, met name van Marokkaanse jongeren. Dan bemachtigt hij een mega kapmes, dat helpt zijn gevoel van angst, pak zo'n ding vast en je voelt meteen de macht van zo'n wapen. Hij denkt niet na over het beste wapen om zich te verdedigen, maar hetgeen waar hij zich het beste bij voelt. Maar ja, dat past dan weer niet naast de voorstoel dus legt hij het maar in de kofferbak, weer zonder na te denken over hoe dat in een bedreigende situatie zou moeten werken.
Als dan een paar Marokkaanse kinderen hem lopen te trollen wordt hij pissig, voor zover hij dat nog niet op alle Marokkaantjes was, en is juist de wetenschap dat hij dat machtige wapen in de kofferbak heeft liggen dat maakt dat hij niet wegrijdt, maar ze wel eens eventjes zal laten zien wie de baas is. Vervolgens heeft hij een adrenalinekickje en kan hij het niet laten om te tweeten hoe stoer hij zich voelt en ziet hij tevens een mooie gelegenheid om die bevolkingsgroep nog even in een kwaad daglicht te stellen. Dat gaat er bij zijn publiek toch altijd makkelijk en kritiekloos in. Alleen had in zijn enthousiasme, zelfingenomenheid en euforie even buiten een meer kritisch publiek gerekend.
Moeilijk te zeggen. Die Roos komt op mij over als een labiel, licht ontvlambaar type.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
We proberen het nog een keer:
Als de pareltjes niet vervelend waren geweest, denk jij dat Roos dan een knuppel had gepakt?
En ik vind 'm eigenlijk altijd vervelend. Zou ik hem dan ook met een knuppel of een hakmes tegemoet mogen treden?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Die Roos komt op mij over als een labiel, licht ontvlambaar type.
Ja.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
En ik vind 'm eigenlijk altijd vervelend. Zou ik hem dan ook met een knuppel of een hakmes tegemoet mogen treden?
Bij `Echte Jannen´ werden alleen de politica van D66, Groen Links, SP of de PvdA alleen maar een beetje vriendelijk bejegend als ze maar een beetje lekkere babe-uitstraling hadden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:54 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nee, ik denk ook niet dat hij in de bosjes gaat liggen wachten met kapmes om de eerste Marokkaan die voorbij fietst eens even lekker te bedreigen. Maar een aanleiding is geen oorzaak, en een aanleiding kun je ook zelf ergens in vinden, ook als je niet op zoek bent.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
We proberen het nog een keer:
Als de pareltjes niet vervelend waren geweest, denk jij dat Roos dan een knuppel had gepakt?
Ik kan hier niets in ontdekken wat op een argument lijkt.quote:Ik vind de redenering waar er nogal tactisch de chronologische gang van zaken losgelaten word, nogal bedenkelijk, hoeveel bakken "maar van een volwassen persoon mag je meer verwachten" je er ook tegenaan gooit.
Teleurgesteld dat het niet is wat je dacht?quote:Deze vind ik al helemaal geweldig.
Ik doelde meer op het Parool, die zijn immers op onderzoek uitgegaan, ik niet. Maar ik wil best toegeven dat ik een neus voor onzin en stemmingmakerij heb, dat dit stonk rook ik al bij de eerste tweet.quote:En die afsluiter ook.
Want waar zou nederland zijn, zonder "kritische geesten" zoals jij, toch?![]()
![]()
![]()
Grenzeloze zelfoverschatting.
Ik ken jouw beperkingen ook, die springen nogal in het oog.quote:Ik kan er ook wat van hoor, daar niet van. Maar ik ken m'n beperkingen. Figuren zoals jij zijn bloedserieus.
+1 voor eerlijkheid.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 15:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Die Roos komt op mij over als een labiel, licht ontvlambaar type.
Dan is er bij deze vastgesteld dat de oorzaak is: vervelende maroc jochies, en het gevolg is dat Dhr. Roos nogal overboard ging.quote:
Nee, volledig wat ik dacht.quote:Teleurgesteld dat het niet is wat je dacht?
Ongetwijfeld; iedere gek immers z'n gebrek, gelukkig zijn messias-complexen en grootheidswaanzin niet de mijne.quote:Ik ken jouw beperkingen ook, die springen nogal in het oog.
Jan vond blijkbaar dat die jochies NIET alles mochten zeggen, want hij pakt meteen een hakmes en dreigt hun koppen eraf te slaan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:22 schreef Wespensteek het volgende:
Jochies die vinden dat ze alles mogen zeggen komen iemand tegen die ook vindt dat hij alles mag zeggen, dan moet het wel uit de hand lopen als ze het niet eens zijn.
Bron?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:24 schreef Yi-Long het volgende:
Jan vond blijkbaar dat die jochies NIET alles mochten zeggen, want hij pakt meteen een hakmes en dreigt hun koppen eraf te slaan.
Als je op die toer gaat: de meeste misdaden worden al niet eens gemeld bij de politie en als ze wel gemeld worden, dan levert dat in slechts een fractie van de gevallen een verdachte op.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als de helft (?) van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar (?) met poltie en justitie in aanraking is geweest, dan is de kans dat de betreffende jongens van 15 of zo crimineel zijn een stuk kleiner dan dat ze dat wel zijn.
Dan lijkt me jouw aanname dat ze waarschijnlijk wel iets gedaan zullen hebben wat niet mag getuigen van een vooroordeel.
Omstanders hebben gezien dat er gegooid is met dingen dus daar gaat je argument al dat er alleen gesproken zou zijn. Of is die buurvrouw nu ineens niet betrouwbaar meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Alle andere betrokkenen, omstanders, videobeelden.
Bron? Want gisteren was ik die buurvrouw nog niet tegengekomen. En was dat voor of nadat Jan flipte en een hakmes pakte?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:08 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Omstanders hebben gezien dat er gegooid is met dingen dus daar gaat je argument al dat er alleen gesproken zou zijn. Of is die buurvrouw nu ineens niet betrouwbaar meer.
Staat gewoon in de OP hoor:quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Bron? Want gisteren was ik die buurvrouw nog niet tegengekomen. En was dat voor of nadat Jan flipte en een hakmes pakte?
.quote:Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je een puber bent vast wel.
Als die jochies eerst gewoon wat zeggen en Jan pakt meteen een hakmes en gaat dreigen, dan is dat vrij relevant. Als zij zijn begonnen met dreigen en gooien, dan is dat ook relevant.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:22 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Staat gewoon in de OP hoor:
[..]
.
Is niet relevant wie begon wanneer je zegt dat er enkel gesproken is. Dat is dus niet zo, volgens jouw eigen bron.
Maar we weten niet wat er precies gebeurd is dus valt er niets over te zeggen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als die jochies eerst gewoon wat zeggen en Jan pakt meteen een hakmes en gaat dreigen, dan is dat vrij relevant. Als zij zijn begonnen met dreigen en gooien, dan is dat ook relevant.
Is dat de bedoeling, 'nut'? Fans van Jan Roos zijn toch snel tevreden met nietszeggende bagger?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:30 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Ga je nog wat nuttigs typen?
Ik voel me niet aangesproken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat de bedoeling, 'nut'? Fans van Jan Roos zijn toch snel tevreden met nietszeggende bagger?
Er valt sowieso over te zeggen dat Jan dreigend met een hakmes achter een stel tieners is aangegaan, dreigende dat hij hun kop eraf zou hakken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Maar we weten niet wat er precies gebeurd is dus valt er niets over te zeggen.
En er valt sowieso over te zeggen dat er niet alleen gesproken is, zoals je eerder beweerde.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er valt sowieso over te zeggen dat Jan dreigend met een hakmes achter een stel tieners is aangegaan, dreigende dat hij hun kop eraf zou hakken.
😄😄😄quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het lijkt me wel humor als overal waar Roos met de camera verschijnt mensen een kapmes van een meter tevoorschijn halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |