abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155204455
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:40 schreef Smack-a-jack het volgende:

Je praat de hele tijd wel over feiten, maar ik zou eerst even in de spiegel kijken.
Gast, jij let echt niet op hé :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:26 schreef SeculasStatius het volgende:
Ik ben me er prima van bewust dat we het waarschijnlijk nooit gaan weten. Maar ik laat me niet verleiden tot de door mij gewenste uitkomst proberen op te poetsen tot de "feitelijke waarheid".
Lees eens goed joh.
Seculier-Fundamentalistisch
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:55:14 #277
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155204498
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:53 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Gast, jij let echt niet op hé :')

[..]

Lees eens goed joh.
:')

Weer een typische reactie van iemand die zijn vooroordelen niet onder ogen durft te komen.
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_155204505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:53 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Nogmaals, hoe weet jij zo zeker dat dit "kansenpareltjes" zijn? ken je ze? Of ga je af op de getuigenverklaring van Jan Roos, net zoals sommigen hier op de getuigenverklaringen van de rest van de getuigen afgaan.
Nee, het is wat jij zegt.

Het waren allemaal WO studenten die niemand ooit een vlieg kwaad hebben gedaan ;) :D
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:56:40 #279
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155204533
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:55 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, het is wat jij zegt.

Het waren allemaal WO studenten die niemand ooit een vlieg kwaad hebben gedaan ;) :D
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik niet weet wat het zijn. Jij claimt te weten wat voor jongens het zijn gebaseerd op hun achtergrond. Kan je m'n woorden wel blijven verdraaien om je beter over jezelf te voelen, mar je gaat hier toch echt op je onderbuikgevoelens af..
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_155204536
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:55 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

:')

Weer een typische reactie van iemand die zijn vooroordelen niet onder ogen durft te komen.
Het is geen vooroordeel als het waar is.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:57:41 #281
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155204557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het is geen vooroordeel als het waar is.
Je stopt met schijnheilig doen?
pi_155204574
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:56 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik niet weet wat het zijn. Jij claimt te weten wat voor jongens het zijn gebaseerd op hun achtergrond.
Nope, ook ik weet dat niet.

Dan blijft over: wat is meest waarschijnlijk?

Jouw WO studenten?

Of kansenpareltjes.

Kies maar :)
pi_155204610
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:49 schreef Twiitch het volgende:
Hoe heet die andere kerel van Pownews? Die vond ik zo af en toe nog wel grappig. Jan Roos komt echt over als een incapabel/agressief mannetje.
Rutger van Castricum
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:59:57 #284
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155204621
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:58 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nope, ook ik weet dat niet.

Dan blijft over: wat is meest waarschijnlijk?

Jouw WO studenten?

Of kansenpareltjes.

Kies maar :)
Anders dan sommigen hier, baseer ik mijn mening op feiten. Ik ga geen oordeel vellen op basis van de huidskleur van de jongens.
pi_155204639
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:57 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Je stopt met schijnheilig doen?
Je hebt wel eens gehoord van de foute lijstjes?

Dat een schrikbarend groot gedeelte van bekende is van justitie?

Wat is daar vooroordeel aan? :')
pi_155204708
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nou kunnen Marokkaantjes inderdaad erg vervelend zijn, maar dat wil toch niet zeggen dat onze Roos meteen een heilige is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155204723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:59 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

Anders dan sommigen hier, baseer ik mijn mening op feiten.
Maar de feiten zijn niet bekend, er rest je niks anders dan een educated guess doen.

Wat gaat het worden, WO studenten of kansenpareltjes?

Of je zegt: ik weet het niet. Dat kan. Niemand weet het.

Maar dat is maar 4 woorden, stuk minder dan wat je nu post.
pi_155204731
quote:

[..]

Misschien als je het van iemand anders hoort komen snap je het wel.

Zolang er niks bekend is over de daadwerkelijke toedracht kunnen wij er weinig nuttigs over zeggen. We weten niet wat de situatie was, beide partijen zullen het verhaal in hun voordeel willen spinnen. Misschien waren het kutjochies, misschien werd hij gewoon aangesproken op een powned-manier en greep de flap naar zn kapmes.

Belangrijkste punt hier is: we weten het niet

Al het andere zijn aannames, waar we niks mee opschieten.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:05:08 #289
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155204747
quote:

[..]

quote:
voor·oor·deel (het; o; meervoud: vooroordelen)
1
op een gebrek aan kennis berustende mening of afkeer
- See more at: http://www.vandale.nl/opz(...)lang=nn#.Vc2u1ybtmko
Het vooroordeel, en daarmee de discriminatie, zit hem in het feit dat jij deze jongens met denigrerende termen aanduid, ervan uitgaat dat ze liegen en dat ze bepaalde handelingen hebben verricht. Het enige "bewijs" wat je hiervoor levert is:

"ja maar marrokkanen staan op lijstjes"

Dat is het vooroordeel. Er staan ook genoeg Nederlanders op lijstjes, maar je hoort mij ook niet roepen dat Jan Roos pedo is.
pi_155204749
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nou kunnen Marokkaantjes inderdaad erg vervelend zijn, maar dat wil toch niet zeggen dat onze Roos meteen een heilige is?
Want dat heb ik gezegd?

Even teruglezen....

Nee, dat heb ik niet gezegd :W :W :W
pi_155204785
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:05 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want dat heb ik gezegd?

Even teruglezen....

Nee, dat heb ik niet gezegd :W :W :W
Dat klopt, maar je focus ligt nogal op de Marokkaantjes terwijl er in dit onderwerp nog een andere partij aanwezig was die zich nogal vreemd gedroeg en gedraagt. Dus ik vroeg me af of je daar ook nog een mening over had :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155204826
Ook ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeurd is.

Voorlopig lijkt me dit plausibel. Marokkanen hebben mot gezocht met Jan Roos, waarbij de Marokkanen gedreigd hebben met fysiek geweld en met voorwerpen hebben gegooid.

Hierna heeft Jan Roos een wapen uit zijn kofferbak gehaald, waarschijnlijk een kapmes, en deze mensen weggejaagd.

Eind goed, al goed, zou ik bijna zeggen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:09:35 #293
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155204842
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:59 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

Rutger van Castricum
Nee. Zo'n andere vent, heeft ook een bril. Godverdomme ik ben de naam kwijt. Die Rutger is net zo'n kwal als Jan.
pi_155204857
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:04 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Misschien als je het van iemand anders hoort komen snap je het wel.

Zolang er niks bekend is over de daadwerkelijke toedracht kunnen wij er weinig nuttigs over zeggen. We weten niet wat de situatie was, beide partijen zullen het verhaal in hun voordeel willen spinnen. Misschien waren het kutjochies, misschien werd hij gewoon aangesproken op een powned-manier en greep de flap naar zn kapmes.

Belangrijkste punt hier is: we weten het niet

Al het andere zijn aannames, waar we niks mee opschieten.
Klopt :)

Je herhaalt mijn initiële punt.

Lees even terug wie er begon over feiten.
pi_155204878
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:09 schreef luxerobots het volgende:

Voorlopig lijkt me dit plausibel. Marokkanen hebben mot gezocht met Jan Roos, waarbij de Marokkanen gedreigd hebben met fysiek geweld en met voorwerpen hebben gegooid.

Hierna heeft Jan Roos een wapen uit zijn kofferbak gehaald, waarschijnlijk een kapmes, en deze mensen weggejaagd.

Eind goed, al goed, zou ik bijna zeggen.
Wederom pure aannames. We weten het niet, nutteloos om te speculeren, toch? Voor hetzelfde geld zaten die jochies alleen verbaal wat te treiteren, en heeft meneer Roos een kort lontje.

Of die jochies hebben stenen naar z'n kop gegooid, of wat dan ook. We weten het niet.
pi_155204901
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat klopt, maar je focus ligt nogal op de Marokkaantjes terwijl er in dit onderwerp nog een andere partij aanwezig was die zich nogal vreemd gedroeg en gedraagt. Dus ik vroeg me af of je daar ook nog een mening over had :)
Ik vraag me eigenlijk wel af wat er gebeurt is. Ik denk niet dat het relaas van Dhr. Roos 100% voor waarheid aangenomen kan worden ;)

Maar: -ga ik weer- kom niet met dat deze of gene uitleg de "feitelijke waarheid is", want dat gaan we waarschijnlijk nooit weten.
pi_155204905
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:10 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Klopt :)

Je herhaalt mijn initiële punt.

Lees even terug wie er begon over feiten.
Ik zie het jou de hele tijd het over kansenjongeren en lijstjes en bekend bij justitie hebben. Wat dan haaks staat op je 'initiële punt.', als dat klopt, ga die bagger niet teruglezen :')
pi_155204918
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:50 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Duidelijk.

Maar het lijkt mij erop neer te komen dat je dat niet kan opdissen als feitelijkheden. Het komt erop neer dat jij die kant van het verhaal gelooft.
Nee, ik kijk waar de verklaringen overeenstemmen, overeenstemmen met de opname, of overeenstemmen met elkaar. Alleen bij het kapmes moet ik constateren dat Roos het eerst verzwijgt, dan over een knuppelachtig ding spreekt. Dan kan het natuurlijk zijn dat het ondanks de getuigenverklaringen die vrij accuraat het wapen beschrijven waarmee hij eerder op straat is gesignaleerd hij een ander slagwapen ter hand had genomen. Het is alleen extreem onwaarschijnlijk.

quote:
Met de schermutseling.

Oorzaak -> gevolg. Dat lijkt me wel zo eerlijk.
Daar zit een keuze van een volwassen man tussen. Hij werd aangesproken, en koos er niet voor om weg te rijden, maar naar zijn kofferbak te lopen, die te openen en daar een zeker knuppelachtig voorwerp uit te halen, al dan niet in een regen van straatstenen, slagen met stalen buizen en schoppen.

quote:
Want anders eindigen we natuurlijk razendsnel bij: " Wat? Kansenpareltjes misdragen zich weer eens??? Shhhhht. Niet meer over hebben ;) *) Wat, pakt iemand een wapen om zich te verdedigen? OPKNOPEN AAN DE ALLERHOOGSTE BOOM! *) *) *) ".
Wie zegt dat ze zich misdroegen? Het is natuurlijk best geinig om Roos een koekje van eigen deeg te geven, en dan bedoel ik niet mensen belagen met een enorm kapmes, maar opdringering, vervelend en onbeschoft doen zoals Roos dat durft met de camera erbij. Ik weet niet wie er met bedreiging en eventueel geweld begon.

quote:
Niet dat het wenselijk is dat iemand met een knuppel rondloopt, zeker niet. Kapmes idem. En in geval dat waar is mag de gewezen heer die wmb prima inleveren en de stompzinnig lage boete die daar op staat betalen.
Normaal gesproken krijgt iemand die minderjarigen met een enorm kapmes bedreigt toch echt wel een taakstrafje. De noodweersituatie lijkt me nou niet zo kraakhelder om in dit stadium al te besluiten dat de zaak geseponeerd moet worden. Daar komt de boete voor het wapenbezit dan nog bij, plus onttrekking aan het verkeer. Of een groepje kinderen op een pleintje een voldoende concreet afgebakende groep is om strafbaar te kunnen belasteren is wel een interessante juridische vraag, mensen op de Powned manier aanspreken is blijkbaar niet strafbaar.

Ik zie trouwens dat GeenStijl, nooit te beroerd om incidentjes met Marokkanen volledig uit te melken, het nieuws over Jan Roos alweer heeft weggemoffeld. Dat duidt ook niet op een innerlijke overtuiging en diepe verontwaardiging bij Roos en zijn collega's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155204924
quote:
Toffe username trouwens.
pi_155204928
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:09 schreef luxerobots het volgende:

Voorlopig lijkt me dit plausibel.
-Nee-

Politiek correcte clowns snappen het woord plausibel niet ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Specularium op 14-08-2015 11:17:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')