Maar als je niet weet of ze bezig zijn met een spoedgeval, dan is dat negatieve richting het personeel toch niet terecht?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:29 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Tuurlijk, als ze bezig zijn met een spoedgeval oid is het een ander verhaal, maar dat is het meestal niet. In 10 minuten heb je een goede CTG, daar heb je geen uur voor nodig en dan mag je best even op je strepen staan als je dat niet fijn vindt. Dat heeft niks te maken met expres de lastige patiënt uithangen, maar ook met prioriteiten die de zorgverleners aan dingen geven, en een ctg loskoppelen heeft daarbij meestal de laagste prioriteit (begrijpelijk ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar braaf op je bed hoeft te wachten tot ze een keertje aan je denken. Op bed moeten liggen is niet bevorderlijk voor je bevalling, en al helemaal niet als je je daar niet fijn bij voelt.
Mag mijn datum dan naar 19 februariquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
Geen idee, roep maar en ik draai wel
Ik sta ook helemaal niet negatief tegenover het ziekenhuis personeel. Die mensen doen hun werk zo goed als ze kunnen en daar heb ik ook echt respect voor, maar dat wil niet zeggen dat je je alles maar moet laten overkomen als je dat niet wil. De ctg die Saskia kreeg leek mij een duidelijk voorbeeld van een ctg omdat het protocol is, en dan heb je in tien minuten wel een goed beeld, dat is heel wat anders dan een ctg met een onderliggende reden (waarbij ze dan wel uitleggen waarom het lang duurt). En dan hoef je je imo echt niet asociaal te voelen als je dan iemand roept om het weg te halen. Daar was mijn reactie over aso op bedoeld, niet alsof het ziekenhuispersoneel expres zijn werk niet goed doet ofzo. Die zijn waarschijnlijk druk met andere dingen bezig en niet met iemand die niet 'klaagt'. Het is misschien niet handig verwoord, maar was dus op een andere manier bedoeld dan 'stom medisch personeel dat alleen maar koffie drinkt' ofzo.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar als je niet weet of ze bezig zijn met een spoedgeval, dan is dat negatieve richting het personeel toch niet terecht?
En het is niet aan jou of ons om te beoordelen of tien minuten genoeg is voor dat ctg. Ik heb er wel eens uren aan gelegen, omdat het steeds net niet helemaal goed was. Dan mag je dus gewoon blijven liggen tot een gyn vindt dat het genoeg is.
En natuurlijk moet je aangeven wat je nodig hebt tijdens je bevalling, maar dat staat mi helemaal los van het ziekenhuispersoneel vervelende eigenschappen toedichten die nergens op gebaseerd zijn. Ik weet niet beter dan dat zulke mensen alles uit de kast halen voor hun patienten, ze verdienen wel iets meer credits imo
Wat Mineola zegt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nou, ik mag los van de ctg... Maar nu vraag ik me af wat beter helpt: rondlopen of blijven liggen ontspannen. De afgelopen twee nachten had ik wel weeen (nouja, rugkramp) maar overdag niet, en hoe meer ik doe hoe minder weeen. Dus toch maar blijven liggen??
Oh nou maar zonder weeën al 2 cm lijkt me behoorlijk chill! Ik vond die eerste 3 cm de vorige keer superpittig en was dolblij dat er toen een ruggenprik in konquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:32 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, om 12 uur moet ik 3 cm ontsluiting hebben (heb er nu 2), dan mag ik aant infuus en dan gaat het hopelijk sneller. Anders moet ik nog minimaal tot 17 uur wachten voordat er uberhaupt een infuus in kan.
Ik had vannacht wel wat weeen hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:43 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh nou maar zonder weeën al 2 cm lijkt me behoorlijk chill! Ik vond die eerste 3 cm de vorige keer superpittig en was dolblij dat er toen een ruggenprik in kon(en van die 7 cm daarna heb ik niks gemerkt)
Hoezo kan je pas weer om 17u een infuus krijgen, heeft dat te maken met diensten of zo?
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:53 schreef Mineola het volgende:
Oh daar zou ik ook wel bezorgd om zijn Jantina, maakt dat half uurtje nog uit voor het bellen?
Heb je al geprobeerd iets zoets te drinken, appelsap of cola of zo? Dat schijnt wat activiteit uit te lokken heb ik hier wel eens gelezen.
Alsof ze het erom doet! Ze begint nu spontaan te schoppen. Grote en kleine schopjes. En volgens mij is ze gedraaid...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:02 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou nu al bellen ipv dat half uurtje wachten JantinaGr. Heb daar eens een enorme preek over gehad van mijn vk toen ik vertelde dat ik minder dacht te voelen maar dacht van ach, heb morgen toch een afspraak.
Saskia go girl, je bent al goed op weg!
Ik heb dat infuus nooit gehaald, want na de derde pil kreeg ik gewoon weeen en mocht ik zelf aan de slag. Kan ook komen doordat we toen de nachtdienst ingingen en ik me voor kan stellen dat een infuus dan niet zo handig isquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:09 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik had vannacht wel wat weeen hoormaar het inleiden houdt in dat ze eerst een hormoonpil erin stoppen, die moet 4 uur inwerken. Dat blijven ze doen tot je 3 cm hebt, elke 4 uur dus. Dus om 12 uur checken ze het weer, en als het geen 3 cm is, moet er weer voor 4 uur een pil in. Pas daarna mag je een infuus. Het meisje naast me ligt er al sinds gister, het werkt blijkbaar niet zo goed bij haar.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:12 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
[..]
Alsof ze het erom doet! Ze begint nu spontaan te schoppen. Grote en kleine schopjes. En volgens mij is ze gedraaid...
Heb ik jou al gefeliciteerd trouwensquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb dat infuus nooit gehaald, want na de derde pil kreeg ik gewoon weeen en mocht ik zelf aan de slag. Kan ook komen doordat we toen de nachtdienst ingingen en ik me voor kan stellen dat een infuus dan niet zo handig is![]()
Maar je baby komt eraan!En voor Fuente ook veel succes!
Gelukkig Jantina! Das toch schrikken!
Ik ga zo naar een vriendin die vandaag is uitgerekend. Eens even die baby eruit kletsen hoor
Bij twijfel altijd bellen! Jij voelt je kindje en alleen jij kan aangeven als het anders voelt. Als het jou niet lekker zit, is dat een reden om te bellen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Hihi sillie dat had ik twee weken geleden ook.
Even ego want op vakantie en mijn lief beloofd niet veel te internetten. We zitten in Duitsland en hebben daar geen wifi. Vandaag een middag Groningen shoppen.
Vraag, sinds gisteren voel ik ook minder leven. Morgen 29 weken. Hij doet t wel maar het is dat ik mijn buik zie bewegen, ik voel het niet . Op porren krijg ik een schop terug en dan is t weer stil. Angelsound hebben we mee en t hartje klinkt luid en duidelijk. Zou hij een groei stuip hebben en heel veel slapen? T zit me niet heel lekker in de middle of nowhere in Duitsland. Aan de ene kant heb ik nu om de twee weken een tot drie rustige dagen, aan de andere kant hoor ik dat ik nu toch veel meer moet voelen. Kennis van ons is vorige week haar tweeling met 24 weken verloren dus de doemscenario's heb ik goed voor ogen..
Jij bent al aan 't bevallen, dus je kan niet meer terug! Maaar! Je kunt wel straks je kleintje vasthouden!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 12:58 schreef SaskiaR het volgende:
T infuus zit erin, maar zonder dat zijn die rugweeen ook al best auw
Ik vraag me nog steeds af of ik nog terug kan silliemaar idd toen ik het kraampakket kreeg had ik er ook ff helemaal geen zin mee in.
dat snap ik maar t punt is dat ik in Duitsland zit. Ik voel m wel schuifelen en bewegen, is gewoon anders/lichter als normaalquote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:03 schreef Malteser het volgende:
[..]
Bij twijfel altijd bellen! Jij voelt je kindje en alleen jij kan aangeven als het anders voelt. Als het jou niet lekker zit, is dat een reden om te bellen.
Misschien is 'ie wat gedraaid?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
dat snap ik maar t punt is dat ik in Duitsland zit. Ik voel m wel schuifelen en bewegen, is gewoon anders/lichter als normaal
Ik kreeg er een badcapeje bij, een knisperknuffel en een 40-weken zwanger agenda met weetjesquote:[b]Op donderdag 6 augustus 2015 13:12 schreef silliegirl het volgende
En dat kraampakket; ik snap dat het een medisch verhaal is, maar hadden ze er nou niet iéts leuks in kunnen stoppen voor de newbee mama's? Al ist maar een fles bodylotion ofzo.
Dan kun je toch nog steeds bellen?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
dat snap ik maar t punt is dat ik in Duitsland zit. Ik voel m wel schuifelen en bewegen, is gewoon anders/lichter als normaal
Bij twijfel mag je altijd bellen ook als je in het buitenland zit. Daar maakte ik mij ook druk om toen we weg waren.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja! Het verschilt erg per verzekeraar en soms moet je het pakket zelfs zelf kopen, maar ik vond dat ook jammer. Maar goed, een ander had vast weer morele bezwaren tegen een fles bodylotion met parabenen erin.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:12 schreef silliegirl het volgende:
En dat kraampakket; ik snap dat het een medisch verhaal is, maar hadden ze er nou niet iéts leuks in kunnen stoppen voor de newbee mama's? Al ist maar een fles bodylotion ofzo.
Zag ze vd week nog bij de Hema, maar heb je niet nodig. Althans hier nooit in huis gehad en weet eigenlijk ook niet precies wat je er mee moet doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:26 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; weet iemand wat navelbandjes zijn? Mijn moeder schijnt te denken dat ik die straks nodig heb. Ze staan alleen niet op mijn uitzetlijst.
Klinkt niet heel fris neequote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Die worden volgens mijn kraam van A niet meer gebruikt. Navelstompje laten ze nu drogen aan de lucht totdat het er af valt (ik vond het heel vies) . Vroeger bonden ze dat onder een navelbandje. Heb je dus niet nodig! Ik kreeg er ook een stuk of 30 van beide oma's
Heb je geen uitzetlijst van je kraamzorg gekregen? Ik houd die aan in elk geval...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:32 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klinkt niet heel fris nee![]()
Ok, geen navelbandjes dus! Thanks!
Mijn mama neemt me morgen mee babyshoppen. Ik maak maar een lijstje met wat ik nog echt nodig heb, anders weet ik het wel weer...
Voor de ervaren mama's: hoeveel setjes kleding haal je in de maatjes 50, 56 en 62 in huis?
Ja die heb ik, maar die beperkt zich tot "6 broekjes, 6 truitjes, 10 rompers".quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:37 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Heb je geen uitzetlijst van je kraamzorg gekregen? Ik houd die aan in elk geval...
http://m.dekraamvogel.nl/uitzetlijst/
62 was ik ook niet van plan veel te kopen al. En met internet kan je tegenwoordig toch alles binnen 24 uur in huis hebben, dus zelfs als de baby heel groot is en ik ben nog niet mobiel genoeg voor een tripje stad kank altijd wat online kopen natuurlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:39 schreef Mineola het volgende:
Zoveel als je mooi vindt
Bij mij zit er in de map van de kraamzorg geloof ik een uitzetlijst. Maar er valt niet veel te zeggen over hoeveel je precies nodig hebt. Ook afhankelijk van hoe vaak je wast, hoe hard je kind groeit, en hoe vaak je kind de kleding vies maakt.
Zeven outfits per maat lijkt mij niet onredelijk veel, misschien in 50 wat minder en in 62 wat meer? Mijn oudste groeide supergeleidelijk dus die heeft wel zes weken in 50 gezeten geloof ik, maar andere kindjes hebben echte spurts en slaan hele maten over.
62 heb je overigens echt niet meteen nodig, dus daarvan hoef je geen voorraad in te slaan, dat kan je prima (bij)kopen als je kind er is.
Kloptquote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
In welke maat een pasgeboren baby zit hangt meer af van de lengte dan van het gewicht, toch?
Ik hoef dus met een eventuele 8 ponder (tis altijd maar afwachten of dat echt zo is) niet perse uit te gaan van maat 56?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaaaaanyroads... Het pakket is in huis, binnenkort bij kruidvat ofzo even een setje extra onderleggers kopen en dan zijn we good to go![]()
En qua verzorgingsspul... ik ben niet zo moeilijk, ik heb zelfs nog spul staan uit de pakketten van de meiden![]()
Maar ik heb laatst toch als soort verwenproduct wat dingetjes van Weleda gehaald. Gewoon omdat het kan zeg maar
:)
Ik ga mijn baby sowieso een maatje 56 aandoen als eerste pakje, want we hebben 2 superleuke (jongen en meisje) gekocht daarvoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt![]()
hoewel je wel maat 50 en maat 50 hebt. (En willekeurig welke andere maat zeg maar...)
Mijn jongste heeft ook gewoon maat 50 gedragen, maar dat was wel Hema en H&M. Een petit bateau rompertje in maat 56 heb ik maar ongedragen opzij gelegd wegens potentiële kindermishandeling als ik die aan zou doen
En navelbandjes, als mensen ze in huis hebben en er is twijfel over of een baby wel of niet plast dan wil ik nog wel eens een navelbandje opgevouwen in de luier laten doen. Magoe, tegenwoordig hebben luiers vaak plasstrips enzo.
Ik ben iig blij dat ik de hele uitzet in principe compleet heb nu, hoef ik daar niet meer over na te denken
Ja, beetje sociaal awkward zeg maar.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:16 schreef mignonne het volgende:
quirky kanten![]()
![]()
Maar fijn LuDann! Dat is een heel lief aanbod zo.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:11 schreef mignonne het volgende:
Oh en Sillie, ik kreeg ook het kraampakket net
Haha! Kan ook bijna niet anders met dezelfde UD toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaaaaanyroads... Het pakket is in huis, binnenkort bij kruidvat ofzo even een setje extra onderleggers kopen en dan zijn we good to go![]()
En qua verzorgingsspul... ik ben niet zo moeilijk, ik heb zelfs nog spul staan uit de pakketten van de meiden![]()
Maar ik heb laatst toch als soort verwenproduct wat dingetjes van Weleda gehaald. Gewoon omdat het kan zeg maar
Wat een maffe bezorger. Was 'ie een tikje (of een groot tikje) auti misschien?
Hier kwam het met selektvracht. Ik vind die bezorgers daarvan altijd nogal eeeh.. Typisch, zeg maar.
En ik trakteer mezelf maar op een rituals-setje dan. Als een ander het niet doet..
![]()
Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:06 schreef Bloesem. het volgende:
Nou als iemand toevallig nog een kraampakket over heeft, houd ik me van harte aanbevolenIk ben niet aanvullend verzekerd en 't scheelt toch 20-30 euro.
Oeh dat zou ik ook doen <3 Rituals <3quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Haha! Kan ook bijna niet anders met dezelfde UD toch?
Wat een maffe bezorger. Was 'ie een tikje (of een groot tikje) auti misschien?
Hier kwam het met selektvracht. Ik vind die bezorgers daarvan altijd nogal eeeh.. Typisch, zeg maar.
En ik trakteer mezelf maar op een rituals-setje dan. Als een ander het niet doet..
Snap dat je prioriteit dan anders ligt ja. Is die man toch wel weggegaan toen jij 't pakket aannam?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oeh dat zou ik ook doen <3 Rituals <3
Ik denk het wel ja, zo kwam hij wel over. En echt normaliter ben ik niet zo aso en heb ik er echt geen moeite mee even wat langer te wachten ofzo maar dit sloeg nergens op en als dan mn kind staat te krijsen dan heb k andere prioriteiten dan beleefdheid tegen die man
Ohja dat is wel fijn. Er zit gewoon echt een verschil tussen stelselmatig oppassen en grootouders die dat niet doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, beetje sociaal awkward zeg maar.Mja, ze heeft wel aangegeven onze opvoedkundige visie over te nemen en niet zomaar dingen te doen zoals zij ze zelf altijd heeft gedaan dus dat vind ik een groot pluspunt. Daar vrees ik bij mijn schoonouders wel voor namelijk, zo'n ''alles mag bij opa en oma'' houding.
Mwhehe ook weer zo. Even stil ik kan die meneer niet verstaan!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Snap dat je prioriteit dan anders ligt ja. Is die man toch wel weggegaan toen jij 't pakket aannam?![]()
Ik vind het trouwens niet aso dat je iets aanpakt en je kind snel gaat troosten hoor. Ik zou het aso vinden als je een heel verhaal met die man staat uit te wisselen terwijl je kind loopt te brullen.
Waar vond je de maat 44 pakjes? Ik zit te twijfelen of ik die ook niet moet aanschaffen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.
Oh, ik zie nu het bericht van LE, nou ja, misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.
Ja, eerste pakje. Ik heb wat kleertjes gekocht maat 44, omdat wij dus een kleintje verwachten. Maar wat een verschil zit daarin1 romper is echt poppenformaat (en dat is nog maat 48 zelfs, maar die is echt het kleinst), tussen 2 broekjes 44 zit echt meer dan 5 cm verschil en 1 pakje is gewoon nog groter dan sommig spul wat ik in maat 50 heb
Nou ja, ik neem alledrie de pakjes maar mee, dan zie ik wel wat het best past.
Volgens mij zijn die dekbedden ook dekens, maar je hebt er inderdaad die je dan wel weer in zo'n overtrek doet. En je hebt er ook die je over een lakentje heen legt zeg maar. Net wat je zelf wilt!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Van maat 50 tot 68 ik heb alles(maar nog niet genoeg). Nu probeer ik in alle maten baby berenpakjes te scoren. En op de hm site zag ik van die toffe boxpakjes
. Ik baal er wel van dat ik niet in september naar al die winterkleding beurzen kan gaan.
Op de uitzetlijst zag ik dekens staan maar in heel veel winkels verkopen ze baby dekbedden...?
Mijn man heeft er een paar gekocht online bij babypark en mijn moeder in een winkeltje met babykleertjes (ik heb ze dus niet zelf gekocht).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:35 schreef Daui het volgende:
[..]
Waar vond je de maat 44 pakjes? Ik zit te twijfelen of ik die ook niet moet aanschaffen.
Hoe gaat het thuiszitten?
Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Op de uitzetlijst zag ik dekens staan maar in heel veel winkels verkopen ze baby dekbedden...?
Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.
Oh, ik zie nu het bericht van LE, nou ja, misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.
Oke, nou ik wacht even de bevalling afquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Precies. Ze hebben het over katoenen wieg- en of ledikantdekens. Niet dekbedden en ook geen fleece dekentjes. Bijvoorbeeld die van Jollein zijn redelijk geprijsd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:41 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.
Graag!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:49 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oke, nou ik wacht even de bevalling afWant wellicht heb ik nog dingen nodig als ik thuis kom uit het zkh, maar zo nee kan die zo naar jou toe.
Ik heb nog wel wat verband liggen als je in de buurt van (040) woont mag je het zo hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.
Waarom? Wil me nergens mee bemoeienquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog wel twee rode ledikantdekens van jollein te koop.
Ook nog 2 andere grijs en beige maar ik neem aan dat je bij een tweeling het liefst twee dezelfde hebt.
Ik zie dat veel tweelingmoeders dat zo doen. Net als matchende kleding. Ik heb zelf geen tweeling maar gewoon twee dezelfde dekentjes.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Waarom? Wil me nergens mee bemoeien![]()
maar waarom bij een tweeling alles hetzelfde? Het lijkt mij veel handiger om overal 1 v te hebben. Net als kleding. Heb je 1 garderobe nodig, alleen wat meer variatie. Of wel hetzelfde, maar dan een andere kleur ofzo.
Ik vroeg me meer af of die dekbedden ook mogenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:41 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.
Nee.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:59 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik vroeg me meer af of die dekbedden ook mogen
Dat weet ik welquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:59 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik zie dat veel tweelingmoeders dat zo doen. Net als matchende kleding. Ik heb zelf geen tweeling maar gewoon twee dezelfde dekentjes.
Thanks. Maar woon in de buurt van 020.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:53 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat verband liggen als je in de buurt van (040) woont mag je het zo hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En maat 62-68SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopig heb ik wel even genoeg zeg maar![]()
En als t manneke een enorme spuger blijkt te zijn dan zijn extra dingen zo bijgekocht.
Qua beddengoed voor wieg en ledikant, hydrofielen en badcapes en weet ik veel ben ik ook (meer dan) compleet dus yay. En nu kraampakket binnen en verzorgingsspul is ook al gekocht. Nu alleen het kamertje nog afmaken en het eerste pakje maken.:)
Ter geruststelling Stoel bij ons geen matchende outfits.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:08 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat weet ik wel![]()
Maar vind dat altijd zo typisch. Niks mis mee overigens..
Hier in het begin ook nietquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:13 schreef Daui het volgende:
[..]
Ter geruststelling Stoel bij ons geen matchende outfits.
Oh, dat lijkt me ook erg irritant ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ohja dat is wel fijn. Er zit gewoon echt een verschil tussen stelselmatig oppassen en grootouders die dat niet doen.
Als opa en oma structureel oppassen dan is het idd belangrijk dat je ideeën over de opvoeding gewoon gerespecteerd worden en dat je daar over kunt praten met elkaar.
Hier is het juist omgekeerdonze ouders passen beiden niet structureel op, afgezien van dat dat niet kon wilden wij dat ook niet. Maar mijn schoonmoeder heeft er een handje van om alles heel verantwoord aan te willen pakken terwijl ik juist zoiets heb van mens... geníet toch gewoon een beetje van je kleinkinderen. Ze zien ze maar 1 keer per maand ofzo, doe niet zo spastisch over van alles.
Dat ze dan zeg maar komen eten omdat dat zo uit komt met mijn werk, en dat ze dan bedacht heeft rijst met sperzieboontjes en weet ik veel te gaan eten. Want "voedzaam en verantwoord"Laat dat soort dingen nou maar gewoon aan ons over... Als je 1 keer in de zes tot twaalf maanden een keertje komt eten met de kinderen, maak er dan gewoon een feestje van.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:
Ik heb net in een hormonale bui al mn uitzet-meuk op een rijtje gelegd![]()
![]()
![]()
maat 56SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En maat 62-68Ik heb echt twee keer zoveelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopig heb ik wel even genoeg zeg maar![]()
En als t manneke een enorme spuger blijkt te zijn dan zijn extra dingen zo bijgekocht.
Qua beddengoed voor wieg en ledikant, hydrofielen en badcapes en weet ik veel ben ik ook (meer dan) compleet dus yay. En nu kraampakket binnen en verzorgingsspul is ook al gekocht. Nu alleen het kamertje nog afmaken en het eerste pakje maken.vooral qua rompers was ik een beetje uitgeschoten (maar die waren heel goedkoop...) ik hou me maar voor dat het uiteindelijk voor een goed doel is, want veel kan straks door naar m'n schoonzusje. En ik zit nog niet op de 100 euro qua totale uitgaven (verspreid over maat 50 tot en met 68) dus dat valt nog mee! Toch?
Saskia, hoe gaat het? Mag je aan het infuus of zit je aan een nieuw tablet?
Fuente, ik hoop dat het bij jou ook opschiet!
Hier vanavond pannenkoeken eten! Zeg al maanden tegen iedereen dat de baby op de 7e komt, maar niks wat erop wijst dus dan maar de bakerpraatjes uitproberen!
Lief!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:14 schreef L-E het volgende:
Bloesem, ik heb mijn pakket hier nog staan. Mag je hebben als je wil
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:25 schreef Fuente het volgende:
Hoi
Ons meisje Berit besloot om toch maar uit zichzelf te komen. Om 5 uur begonnen de weeën, half 6 waren we in het ziekenhuis met 9 cm ontsluiting. Toen even door gepuft zodat ze wat meer zou zakken, 6:20 werden de vliezen gebroken en 6:24 is ze geboren. Echt een droombevalling Heel relaxed en geen weeenstorm ondanks dat het megasnel ging. Om 11 uur waren we weer thuis Ze weegt 4215 gram en is 53 cm lang. Wel volgende week even terug voor een echo van haar nieren en nu preventief antibiotica, maar ze verwachten geen problemen.
We zijn totaal verliefd
Haha ja maar het is mijn derde hè... Bij de eerste had ik enorme bergen kleding. Gewoon alles kopen wat je leuk vindt zeg maar en er dan achter komen dat je heul zoveel niet nodig hebtquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:38 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb echt twee keer zoveelvooral qua rompers was ik een beetje uitgeschoten (maar die waren heel goedkoop...) ik hou me maar voor dat het uiteindelijk voor een goed doel is, want veel kan straks door naar m'n schoonzusje. En ik zit nog niet op de 100 euro qua totale uitgaven (verspreid over maat 50 tot en met 68) dus dat valt nog mee! Toch?
Saskia, hoe gaat het? Mag je aan het infuus of zit je aan een nieuw tablet?
Fuente, ik hoop dat het bij jou ook opschiet!
Hier vanavond pannenkoeken eten! Zeg al maanden tegen iedereen dat de baby op de 7e komt, maar niks wat erop wijst dus dan maar de bakerpraatjes uitproberen!
haha leuk!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:38 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Lief!Ruilen voor wat moois of lekkers? Ik PM je straks even
Fuente, van harte gefeliciteerd met je dochter![]()
Mignonne, wij hebben qua kleertjes echt dezelfde smaak, haha! Startgarderobe komt redelijk overeen
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:
Ik heb net in een hormonale bui al mn uitzet-meuk op een rijtje gelegd![]()
![]()
![]()
maat 56SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En maat 62-68Wha, hebberig word je hiervan! Hele mooie kleertjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopig heb ik wel even genoeg zeg maar![]()
Qua beddengoed voor wieg en ledikant, hydrofielen en badcapes en weet ik veel ben ik ook (meer dan) compleet dus yay. En nu kraampakket binnen en verzorgingsspul is ook al gekocht. Nu alleen het kamertje nog afmaken en het eerste pakje maken.. Dat eendjesvestje heb je zelf gemaakt toch? Vind hem heel tof.
Fuente! Gefeliciteerd!En mooie naam!
Ja, snap die angst. Hier is ze zo van 'Ja als jullie van tevoren even alles zeggen dan hou ik mij daar aan hoor!' maar ik zie al dat die kleine van m'n zwager compleet ontregeld wordt als ze bij oma slaapt. Veel te laat eten, als ze gaat dutten erbij liggen en dan gewoon lopen kleppen en daarna zeggen 'Ja jeetje dat kind dat slaapt niet meer hoor!' joh, als jij er tegen gaat liggen praten en giebelen is dat niet erg raar.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, beetje sociaal awkward zeg maar.Mja, ze heeft wel aangegeven onze opvoedkundige visie over te nemen en niet zomaar dingen te doen zoals zij ze zelf altijd heeft gedaan dus dat vind ik een groot pluspunt. Daar vrees ik bij mijn schoonouders wel voor namelijk, zo'n ''alles mag bij opa en oma'' houding.
Dus ja, even kijken hoe dat aangepakt gaat worden. Is wel een paar keer woordenwisseling ontstaan ook tussen zwager en moeder omdat hij dan iets niet wilde, en zij zoiets had van 'Mijn huis, mijn regels.' ehmmm, zijn kind.
Wij proberen dus zo min mogelijk al zal het niet onontkoombaar zijn gezien we nog studie moeten afronden. Ahja, ff streng zijn en op de strepen staan. Anders pech en niet oppassen.
Heb trouwens ook echt heel veel zin om dingen te kopen, alleen zijn er twee jongetjes in onze kring waarvan wij al alles gaan krijgen. Wil ook geen onnodig geld uitgeven. Wil wel heel graag zelf setjes gaan breien voor in de kamer (dekens, kruikzakken e.d.), kan alleen nog niet breien.![]()
Zo maar even wat naalden en oefenwol kopen.
Ja klopt. Dat groene vestje en mutsje en een van de broekjes heb k ook zelf gemaakt. Ik ben nu bezig met beenwarmers voor in de doek strakjes en ik ga nog een jumpsuit maken.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:56 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wha, hebberig word je hiervan! Hele mooie kleertjes. Dat eendjesvestje heb je zelf gemaakt toch? Vind hem heel tof.
Fuente! Gefeliciteerd!En mooie naam!
[..]
Ja, snap die angst. Hier is ze zo van 'Ja als jullie van tevoren even alles zeggen dan hou ik mij daar aan hoor!' maar ik zie al dat die kleine van m'n zwager compleet ontregeld wordt als ze bij oma slaapt. Veel te laat eten, als ze gaat dutten erbij liggen en dan gewoon lopen kleppen en daarna zeggen 'Ja jeetje dat kind dat slaapt niet meer hoor!' joh, als jij er tegen gaat liggen praten en giebelen is dat niet erg raar.
Dus ja, even kijken hoe dat aangepakt gaat worden. Is wel een paar keer woordenwisseling ontstaan ook tussen zwager en moeder omdat hij dan iets niet wilde, en zij zoiets had van 'Mijn huis, mijn regels.' ehmmm, zijn kind.
Wij proberen dus zo min mogelijk al zal het niet onontkoombaar zijn gezien we nog studie moeten afronden. Ahja, ff streng zijn en op de strepen staan. Anders pech en niet oppassen.
Heb trouwens ook echt heel veel zin om dingen te kopen, alleen zijn er twee jongetjes in onze kring waarvan wij al alles gaan krijgen. Wil ook geen onnodig geld uitgeven. Wil wel heel graag zelf setjes gaan breien voor in de kamer (dekens, kruikzakken e.d.), kan alleen nog niet breien.![]()
Zo maar even wat naalden en oefenwol kopen.
Heel handig, dank je! Ga even de stad in en dan heel die site uitpluizen. Zou niet weten waar en hoe ik moet beginnen. Kleertjes die je gemaakt hebt zijn echt heel mooi.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja klopt. Dat groene vestje en mutsje en een van de broekjes heb k ook zelf gemaakt. Ik ben nu bezig met beenwarmers voor in de doek strakjes en ik ga nog een jumpsuit maken.
Voor breien, kijk hier eens! http://tincanknits.com/thesimplecollection.html
Ik neem aan dat je Engels verder prima is? Deze dame heeft een hele set van tutorials gemaakt waarbij je ook daadwerkelijk iets maakt ipv alleen maar lapjes breitze begint echt vanaf het begin, van opzetten van steken enzo tot rechttoe rechtaan breien en afkanten. Later gaat ze ook leren hoe je op rondbrei-naalden breit en hoe je simpele technieken zoals meerdere/minderen/knoopsgaten enz kunt maken.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:25 schreef Fuente het volgende:
Hoi![]()
Ons meisje Berit besloot om toch maar uit zichzelf te komen. Om 5 uur begonnen de weeën, half 6 waren we in het ziekenhuis met 9 cm ontsluiting. Toen even door gepuft zodat ze wat meer zou zakken, 6:20 werden de vliezen gebroken en 6:24 is ze geboren. Echt een droombevallingHeel relaxed en geen weeenstorm ondanks dat het megasnel ging. Om 11 uur waren we weer thuis
Ze weegt 4215 gram en is 53 cm lang. Wel volgende week even terug voor een echo van haar nieren en nu preventief antibiotica, maar ze verwachten geen problemen.
We zijn totaal verliefd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was het niet deze keerquote:Op donderdag 6 augustus 2015 13:35 schreef Wizzy het volgende:
Saskia en Fuente, veel succes![]()
Malteser, bellen bij twijfelAl is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
Jantine, altijd weer fijn om gepijnigd te worden door de baby![]()
.
Sillie, volgens mij is er geen weg meer terug. Hier afgelopen week ook het kraampakket opgehaald. Er zat een invulboekje in over het eerste jaar. Verder de doos achter de bank gezet.
Vanmorgen ook een sticker gehaald bij de VK. Alles weer in orde. Wel goed op de klachten letten en mijn rust proberen te pakken.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:19 schreef Ggirl het volgende:
Gefeliciteerd Fuente!!
Kan ik hier nog een baby eruit rammelen? Wij zijn van dinsdagavond thuis met T.obias en oh, dat is genieten 😍Wat een mooi kereltjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En wat fijn om thuis te zijn!
Ik ben blij dat het mooi weer is. Dan verruil ik mijn supersonisch bed met afstandsbediening voor de ligstoel in de tuin. Ik mis mijn werk wel. Beetje lezen, gamen, tv kijken en leren haken. Wandelingen zijn beperkt tot de wc, keuken en tuin. 1× per dag naar boven om te douchen en slapen. Ga mijnquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:40 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Mijn man heeft er een paar gekocht online bij babypark en mijn moeder in een winkeltje met babykleertjes (ik heb ze dus niet zelf gekocht).
Het thuiszitten, mja, het gaat wel. Ik heb nu echt niks meer te doen, dus ik verveel me wel. En dingen die ik wil doen (het hele huis schoonmaken) mag ik niet meer doenIk heb net wel een klein wandelingetje naar de winkel gemaakt, want ik had brood nodig en dat is dan wel lekker
Hoe gaat het met jou?
Simsquote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:43 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het mooi weer is. Dan verruil ik mijn supersonisch bed met afstandsbediening voor de ligstoel in de tuin. Ik mis mijn werk wel. Beetje lezen, gamen, tv kijken en leren haken. Wandelingen zijn beperkt tot de wc, keuken en tuin. 1× per dag naar boven om te douchen en slapen. Ga mijnvragen mijn oude laptop van zolder te halen en dan old school sims 2 en rollercoaster tycoon spelen
Maar alles om zo veel mogelijk weken erbij te krijgen.
Gefeliciteerd Fuente!!
Kan ik hier nog een baby eruit rammelen? Wij zijn van dinsdagavond thuis met T.obias en oh, dat is genieten 😍SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Life is what happens while you are busy making other plans...
Whoooooo jaloers! Toffe spellen!quote:
Eindelijk! E.leonora welkom!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:07 schreef SaskiaR het volgende:
Geboren E.leonora![]()
Infuus erin om 13 uur, geboren om 17.05. ging wel erg snel, dus vacuumpomp erop en ze ligt nu nog een nachtje in de couveuse, maar dat komt goed
ze heeft haar !!!
Ooooh wauw!! Dat is snel gegaan zegquote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:07 schreef SaskiaR het volgende:
Geboren E.leonora![]()
Infuus erin om 13 uur, geboren om 17.05. ging wel erg snel, dus vacuumpomp erop en ze ligt nu nog een nachtje in de couveuse, maar dat komt goed
ze heeft haar !!!
Beritquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:25 schreef Fuente het volgende:
Hoi![]()
Ons meisje Berit besloot om toch maar uit zichzelf te komen. Om 5 uur begonnen de weeën, half 6 waren we in het ziekenhuis met 9 cm ontsluiting. Toen even door gepuft zodat ze wat meer zou zakken, 6:20 werden de vliezen gebroken en 6:24 is ze geboren. Echt een droombevallingHeel relaxed en geen weeenstorm ondanks dat het megasnel ging. Om 11 uur waren we weer thuis
Ze weegt 4215 gram en is 53 cm lang. Wel volgende week even terug voor een echo van haar nieren en nu preventief antibiotica, maar ze verwachten geen problemen.
We zijn totaal verliefd
Gefeliciteerd Fuente!!
Kan ik hier nog een baby eruit rammelen? Wij zijn van dinsdagavond thuis met T.obias en oh, dat is genieten 😍het is dat de mijne er al uit isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
wat een heerlijk bekkie!Schudden voor gebruik
wat een prachtige naam!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:07 schreef SaskiaR het volgende:
Geboren E.leonora![]()
ze heeft haar !!!
En bijna week 33!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:21 schreef J0ycie88 het volgende:
En ik doe nog even een jompel, want ik heb de top 10 gehaald!
T is nog wel een beetje gek hoor, ik zit hier nu een uur bij de couveuse, beetje aanraken enzo... Maar vasthouden nog niet gedaan. En ik heb haar na de geboorte ook anderhalf uur niet gezien. Echt raar gevoel !quote:Op donderdag 6 augustus 2015 18:25 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Saskia! Uiteindelijk is het laatste stukje dan toch nog wel snel gegaan! Is het moeder-gevoel er nu ook al? ik kan me daar nog weinig bij voorstellen, en jij stond daar vooraf ongeveer hetzelfde in als ik nu nog, vandaar
Ik hoop dat ze snel helemaal op adem komt en jullie morgen lekker naar huis kunnen! Geniet ervan!
Hoe gaat het met jou? En met Lars? En met meneer Stippelrientje?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:12 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
wat een prachtige naam!
dat is zeker nog snel gegaan met infuus.
Gefeliciteerd!!
Ik was alleen maar blij dat het geen pijn meer deed... Dat deed t echt wel, bijna geen pauze tussen de weeen en alleen maar rugweeen auawauauawquote:Op donderdag 6 augustus 2015 20:00 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd Saskia! Echt een meisjesbuik had je!![]()
Heftig dat je haar 1,5 uur niet hebt gezien en nog niet hebt kunnen vasthouden. Ik hoop dat je snel kan knuffelen!
Vandaag 32+2quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:35 schreef Daui het volgende:
[..]
En bijna week 33!![]()
Over je vriend. 26,5 weken dertig jaar terug en nu met bijna 33 weken lijkt mij een wereld van verschil. En met jouw meisje is alles goed toch.
Je telt helemaal verkeerdquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Vandaag 32+2
Yes, dat beseft hij zich verstandelijk wel maar het is confronterend.
Morgen om 10 uur mogen we naar ons meisje kijken
Lars doet het fantastisch!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:43 schreef Daui het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou? En met Lars? En met meneer Stippelrientje?
Dat lijkt me wel erg vervelend, ook voor het bonden. Ik hoop dat ze snel uit de couveuse mag en je haar beet kan houden!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:43 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
T is nog wel een beetje gek hoor, ik zit hier nu een uur bij de couveuse, beetje aanraken enzo... Maar vasthouden nog niet gedaan. En ik heb haar na de geboorte ook anderhalf uur niet gezien. Echt raar gevoel !
Maar ze is mooi
Die 33 lijkt ook alwel dichterbij als toen ik vanmorgen wakker werdquote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:18 schreef Daui het volgende:
[..]
Je telt helemaal verkeerd. Nog maar vier dagen en het is alweer week 33. Vandaag is zo goed als om
![]()
Ik wist niet dat je vriend zich zorgen maakte.
Gefeliciteerd Fuente!!
Kan ik hier nog een baby eruit rammelen? Wij zijn van dinsdagavond thuis met T.obias en oh, dat is genieten 😍Wat een prachtige naam voor een prachtig ventje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Volgens mij net als Merit met een B. Beerit. T is de zweudse of deense verkleinvorm van Birgitta.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:23 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd Fuente en Saskia!![]()
![]()
![]()
Hoe spreek je Berit uit?![]()
Er is een heel topic over: OUD / Geboortekaartjes deel 27quote:Op donderdag 6 augustus 2015 22:30 schreef JantinaGr het volgende:
Gefeliciteerd Fuente en Saskia met jullie dochters!
----
Waar bestellen jullie de geboortekaartjes?
Voorwerk! Hopelijk doet het al wat, heb je datquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:43 schreef mousemicky het volgende:
Woot woot, LuDann!
En Sillie, da's tof! Vriend's opa zou zoiets ook zomaar kunnen doen, al is die wel al behoorlijk op leeftijd...
Hier vannacht gerommel in mijn buik, behoorlijk wat menstruatie-achtige krampen en harde buiken. Ik gok zo dat het voorwerk is, want echt pijnlijk was t niet, hoogstens oncomfortabel. Nu wel wat rustiger gelukkig, en uk laat zichzelf regelmatig even voelen![]()
Wel jammer van mijn plan voor vandaag. Voel me nu moe (want slecht geslapen) dus mijn geplande tripje naar de mediamarkt om een nieuwe iPad te kopen moet maar even wachten (ik heb mijn oude iPad vorige week laten vallen, grote barsten in het schermNa 4 jaar trouwe dienst dus toch maar tijd voor een nieuwe denk ik....)
Peuter is net opgehaald door opa en oma om naar de speeltuin te gaan, dus van mij mag t doorzetten hoorquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Voorwerk! Hopelijk doet het al wat, heb je dat al in the pocket!
Is een ipad online kopen geen optie? Heb je 'm waarschijnlijk morgen in huis!
Wat ga je hard man!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:39 schreef pinquit het volgende:
Yes Ludann, the big 40!
Ik ben vandaag 30wktijd, wat doe je!
Ah! Wist ik niet, ga ik eens doorspitten. Vriend en ik zijn te druk om ons nog bezig te houden met een eigen ontwerp qua geboortekaartje, en ook weinig zin in eigenlijk. Wel wil ik, nu de naam er door is, een beetje vaart erachter zetten, is dat ook maar gedaan!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:22 schreef LuDann het volgende:
[..]
Er is een heel topic over: OUD / Geboortekaartjes deel 27
De echte creatievelingen ontwerpen ze zelf of laten ze ontwerpen. Wij hebben echter gewoon bestaande kaartjes uitgezocht (bij kaartje2go) en aangepast naar onze smaak (kleur, lettertype en eigen gedichtje). Handige van zo'n site vind ik dat je alle adressen erin kan zetten, dan is het straks alleen een kwestie van alles aanvinken en op laten sturen.
Dat is inderdaad tof! En fijn he om met het kamertje bezig te zijn. Maakt het allemaal zo echt!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:41 schreef silliegirl het volgende:
Vandaag komen mijn vader en opa de babykamer behangen! Ik vind het echt supertof dat mijn opa dat nog kán doen voor z'n achterkleinkind
![]()
.
Spannend!!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:43 schreef mousemicky het volgende:
Hier vannacht gerommel in mijn buik, behoorlijk wat menstruatie-achtige krampen en harde buiken. Ik gok zo dat het voorwerk is, want echt pijnlijk was t niet, hoogstens oncomfortabel. Nu wel wat rustiger gelukkig, en uk laat zichzelf regelmatig even voelen![]()
Het is nog vroeg!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:35 schreef FlyingFish het volgende:
UD voor LuDannwie had aan het begin gedacht dat je die gewoon zou halen!
Hier een rustige nacht gehad. Vanmorgen wel met een niet zo comfortabele buik wakker geworden, maar na een toiletbezoekje was dat weg, krampen zijn nog totaal afwezig. Ik ben dus bang dat ik verkeerd heb gegokt dat vandaag de dag zou zijndaar gaat de mooie verjaardagsdatum...
Succes met plakken Sillie! Leuk dat je opa dat nog kan doen!
Oh dat zou mij ook zomaar kunnen overkomen deze keer hoorquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:02 schreef JantinaGr het volgende:
Klinkt als een goed plan Malteser.
Ik had gisteravond een lijstje gemaakt met mensen naar wie we een geboortekaartje sturen. Zoals het lijkt zijn dat er slechts 28, dus valt mee.
Ben zelf ook niet zo van de gedichtjes, dus een oneliner zou voor mij ook prima zijn. Vriend wil natuurlijk wel iets pakkends...
Collega van mij zei zojuist dat ze bij hun vorige baby niet eens geboortekaartjes hebben verstuurd.
Nou, mijn schoonouders niet in ieder geval.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:35 schreef FlyingFish het volgende:
UD voor LuDannwie had aan het begin gedacht dat je die gewoon zou halen!
Hier een rustige nacht gehad. Vanmorgen wel met een niet zo comfortabele buik wakker geworden, maar na een toiletbezoekje was dat weg, krampen zijn nog totaal afwezig. Ik ben dus bang dat ik verkeerd heb gegokt dat vandaag de dag zou zijndaar gaat de mooie verjaardagsdatum...
Succes met plakken Sillie! Leuk dat je opa dat nog kan doen!
Goed dat je er even naar laat kijken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Gefeliciteerd Saskia en Fuente![]()
mooie namen!
Wij gaan straks even naar het ziekenhuis net over de grens, ctg laten maken op aanraden van de vk. Baby leeft nog wel, beweegt ook wel, maar alleen zichtbaar en niet voelbaar. En ik zou m wel moeten voelen. Dus onder het mom van better safe than sorry..
Straks even uitspitten waar we het beste heen kunnen.
Hier precies hetzelfde! Jongenskaartje was echt helemaal ubertof gewoon, niks meer aan doen. Maar die vinden we voor een meisje eigenlijk niet zo tof dus waarschijnlijk nemen we een wat liever, ander kaartje in dat geval.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:50 schreef Malteser het volgende:
LuDann: UD![]()
![]()
![]()
Stippel: fijn dat het goed gaat thuis en dat L. het zo goed doet! Snap dat het vertrouwen in je lijf weer moet groeien.
Jantina: heel fijn dat je de baby zo goed voelt! Zo'n geruststelling is dat dan.
Kaartjes komen hier ook van een aanbieder op internet. Wij hebben het lettertype aangepast bij zowel het jongenskaartje als het meisjeskaartje. Bij het meisjeskaartje ook de tekstkleur gewijzigd. Verder gekozen voor een oneliner ipv een gedichtje. Bij een jongetje zijn we er definitief uit welk kaartje het wordt. Voor een meisje twijfelen we over datzelfde kaartje maar dan de meisjesversie, of nog een ander kaartje wat iets liever en zoeter is maar wat we voor een jongetje daarom te zoet vinden. We hebben van alle opties een proefdruk in huis met onze aanpassingen dus van het weekend nog eens naar kijken.
Ook wil ik dan de enveloppen alvast bestellen, dan kan ik die gaan schrijven. Kaartjes die we in optie hebben, hebben allemaal hetzelfde formaat dus neutrale kleur envelop en klaar.
Goed dat je contact hebt gezocht en het even gaat laten checken. Wat je zegt, better safe than sorry. Succes!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Gefeliciteerd Saskia en Fuente![]()
mooie namen!
Wij gaan straks even naar het ziekenhuis net over de grens, ctg laten maken op aanraden van de vk. Baby leeft nog wel, beweegt ook wel, maar alleen zichtbaar en niet voelbaar. En ik zou m wel moeten voelen. Dus onder het mom van better safe than sorry..
Straks even uitspitten waar we het beste heen kunnen.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:13 schreef LuDann het volgende:
Voor mijn schoonmoeder: omdat ik zo gek van haar wordt:
http://www.haveyouhadthatbabyyet.com/
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
ik hou van dat soort sites![]()
Dit is mn lievelings
http://howdovaccinescauseautism.com/
Hahahaquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:18 schreef LuDann het volgende:
[..]Die is tof ja!
Ik heb een wazig figuur op FB die normaal gesproken wel grappige dingen post, leuke dierenfeitjes enzo. Maar hij is helemaal gegrepen door de antivaxxers helaas (tis een Amerikaan). Nu komt er de grootste nonsens voorbij over vaccinaties en daar erger ik me groen en geel aan.Mja, vind het ook wel weer interessant om te kijken hoe die mensen nou denken.
Helaas wel ja. En als je dan met een goed onderzoek komt dat het tegendeel bewijs ben je "een Slaaf van de kwaadaardige farmaceutische bedrijven"quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha![]()
er is ook zo'n boek it's met amazing measles ofzo.
Tsja, niet willen vaccineren, ieder zijn ding verder en als je je goed informeert met gedegen onderbouwde informatie dan moet je dat echt zelf weten. Maar er komt zó vreselijk veel onzin voorbij over dat soort onderwerpen
Nja, dat is het dus. Het is vooral ontzettende onzin die hij aanhaalt. Ik ben ook helemaal voor kritisch kijken naar dat soort dingen hoor (zo heb ik mijn twijfels bij het HPV vaccin omdat het zo snel is ingevoerd), maar nog steeds aankomen met dat autisme verhaal bij vaccinaties die al tientallen jaren gegeven worden... Nee.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha![]()
er is ook zo'n boek it's met amazing measles ofzo.
Tsja, niet willen vaccineren, ieder zijn ding verder en als je je goed informeert met gedegen onderbouwde informatie dan moet je dat echt zelf weten. Maar er komt zó vreselijk veel onzin voorbij over dat soort onderwerpen
Uiteraard! Maar dat ben jij sowieso natuurlijk. En ik in mindere mate ookquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:22 schreef Skittles het volgende:
[..]
Helaas wel ja. En als je dan met een goed onderzoek komt dat het tegendeel bewijs ben je "een Slaaf van de kwaadaardige farmaceutische bedrijven"![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
En andersom! Als je goed geinformeerd en geheel op aarde (ok bijna geheel, beetje koekoek ben ik welquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:22 schreef Skittles het volgende:
[..]
Helaas wel ja. En als je dan met een goed onderzoek komt dat het tegendeel bewijs ben je "een Slaaf van de kwaadaardige farmaceutische bedrijven"![]()
Nou wat mij betreft niet hoor!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:30 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
En andersom! Als je goed geinformeerd en geheel op aarde (ok bijna geheel, beetje koekoek ben ik wel) besluit om niet te vaccineren (of pijnstillers te slikken of noem maar op) ben je gelijk een aluhoedje
![]()
LuDannnn hoi hoi hoigefeliciteerd met deze mijlpaal!
je 40 weken gewoon gehaald!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 09:25 schreef LuDann het volgende:
Vandaag dé grote mijlpaal: 40 weken.![]()
Toch leuk dat ik dat gehaald heb.Ik heb mezelf voor het eerst sinds ik 28 weken was (ofzo) gewogen, ik ben afgevallen. Ik snap niet hoe dat kan, maar ik vind het niet erg.
Ik ben van 49 (ondergewicht) naar 80 gegaan, dus dat is 31 kilo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die evangelie-drift vind ik ook altijd... heftig. Enerzijds kan ik het echt gaaf vinden hoe mensen gaan staan voor wat zij vinden. Tegelijkertijd blijft het iets wat ZIJ vinden en vind ik het opdringen ervan not done. Discussieren a la, maar discussies zijn er imho niet om te winnen, maar om je visie te verbreden. Het verbaasd me hoe close-minded mensen worden zodra ze 'gekozen' hebben voor een mening. Het blijft een mening, een gevoel wat hopelijk een beetje geïnformeerd is en eenieder heeft (en dat is soms echt wel lastig, haha) evenveel recht op zo'n ding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed, genoeg persoonlijk gelulTijd om gordijnen om te gaan zomen.
Ja!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 11:55 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
je 40 weken gewoon gehaald!
En dan kom je uit de kloonkast?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:38 schreef Mapiya het volgende:
Saskia en Fuente Gefeliciteerd met jullie dochters! <3
LuDann 40 wk![]()
Die sites zijn echt briljant!
Nog 4 nachtjes tot Vk intake! Ik hoop zo dat ze even de echo erop zet
Wat een schatje!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:43 schreef SaskiaR het volgende:
Alvast een actiefoto:
http://s119.photobucket.c(...)/image.jpg1.jpg.html
O, waarom niet? Als er een gynaecoloog dienst heeft, kan die je toch ontslaan? Of denk ik dan te simpel? Bij mijn ziekenhuis heeft er altijd iemand dienst...quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:01 schreef SaskiaR het volgende:
Morgen denk ik, we moesten sowieso tot 17 uur blijven vanwege de gebroken vliezen, en zo laat ontslaan ze je niet meer. Dus morgenochtend
Geen admin staf voor de ontslagpapieren, denk ik....quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:08 schreef mousemicky het volgende:
[..]
O, waarom niet? Als er een gynaecoloog dienst heeft, kan die je toch ontslaan? Of denk ik dan te simpel? Bij mijn ziekenhuis heeft er altijd iemand dienst...
Roepnaam is Noraquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:17 schreef Mineola het volgende:
SaskiaVan harte gefeliciteerd met je mooie, toch nog opeens heel snelle dochter! Mooie naam, ik ben benieuwd naar de roepnaam (dat waren jullie toch, met de klassieke officiele naam maar de kortere roepnaam? Of is E al de roepnaam?) Anyhow, wat een popje
Hopelijk mogen jullie snel naar huis samen!
Ik ben destijds met A om 19:00 nog ontslagen. Dus het kan!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:01 schreef SaskiaR het volgende:
Morgen denk ik, we moesten sowieso tot 17 uur blijven vanwege de gebroken vliezen, en zo laat ontslaan ze je niet meer. Dus morgenochtend
Wanneer iedereen het weet die het moeten wetenquote:
Das een kwestie van uitprinten en er zijn altijd artsen op de verloskamers aanwezig.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:24 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Geen admin staf voor de ontslagpapieren, denk ik....
Ik weet het niet! Ik ben slecht met klonen. Maar wel nieuwsgierigquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:08 schreef Mapiya het volgende:
[..]
Wanneer iedereen het weet die het moeten wetenMaar ws zal dat wel in de week na goed bericht zijn. Ik heb mijzelf dus nog niet dusdanig versproken dat achter de schermen stiekem iedereen het al weet?
![]()
Saskiawat een wangetjes
dat laatste, zei de kinderarts netquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 14:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
Das een kwestie van uitprinten en er zijn altijd artsen op de verloskamers aanwezig.
Reden waarom ze later in de avond geen mensen naar huis sturen kan zijn omdat er dan geen kraamzorg meer komt om de boel thuis op te starten, maar dat hangt ook een beetje van je kraamzorgbureau af.
Kan ook zijn dat ze nog iets langer willen observeren ivm opname op de couv.
37.4 vandaag, het gaat opeens hard!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:17 schreef Mineola het volgende:
MM heeft voorwerk! Spannend! Ben jij nou al bijna 38 weken? Je hebt ook al drie weken of zo verlof gehad, meer dan genoeg natuurlijk
lekker armen zwaaien!!!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 12:43 schreef SaskiaR het volgende:
Alvast een actiefoto:
http://s119.photobucket.c(...)/image.jpg1.jpg.html
Ja dacht k al. Nou hopelijk kun je morgenochtend lekker naar huis dan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:19 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
dat laatste, zei de kinderarts net
Super!! Geniet van de vakantie!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 15:05 schreef Cassandra87 het volgende:
LuDann 40 weken! Wie had dat gedacht![]()
Hier snelle update,ctg in orde, echo in orde, vw en groei in orde, geschat gewicht 1300 gram. Vandaag precies 29 weken. Waar de stilte vandaan kwam? Hij ligt met zijn hoofd in mijn bekken, vond ik vrij vroeg maar schijnt normaal te zijn? Is well gedraaid, rug links, voetjes en handjes rechts. Dus misschien dat het daardoor komt. Maar hij doet het prima dus ik hoop dat hij weer wat drukker wordt en ga weer lekker genieten van de vakantie
Das wel een idee ja, thanks.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:20 schreef gestreeptestoel het volgende:
Helpt t misschien om natte doeken op je buik Te leggen als je lekker op de bank ligt?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:32 schreef LuDann het volgende:
Ik heb even huils gedaan bij manlief, die net thuis kwam. Toen even gedoucht en zere buik ingesmeerd. Het moest er even uit, ik denk dat ik er nu weer een paar dagen tegenaan kan, dingen weer een beetje kan relativeren.
Misschien dat ik morgen inderdaad even ga bellen of ik niet tussendoor nog een keer gezien kan worden. Ik wil gewoon zeker weten dat beeb het nog goed heeft daarbinnen.
*bemoeit*quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 21:19 schreef LuDann het volgende:
Bedankt.![]()
Ik voel me weer wat beter nu, soms moet je gewoon even instorten denk ik.
Baal wel een beetje dat ik zo weinig vertrouwen in mijn eigen lichaam heb, ben wat dat betreft jaloers op Bloesem! Mja, door de epilepsie en EDS ben ik dat een beetje kwijtgeraakt denkt ik. In principe gaat alles prima, maar het zou me toch gerust stellen als ik tussendoor nog even gezien wordt dus daar ga ik morgen voor bellen.
Nu even lekker een serie kijken.
Ik denk het.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 22:23 schreef ingee het volgende:
[..]
*bemoeit*
Dat vertrouwen had ik ook niet! De angelsound kwam veel te vaak in actie en nu nog check ik iets te vaak of ze niet stuk is tijdens het slapen.
Hoort erbij soms!
Dat laatste doe ik nog steeds, net nog en zoon is bijna 2,5 jaarquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 22:23 schreef ingee het volgende:
[..]
*bemoeit*
Dat vertrouwen had ik ook niet! De angelsound kwam veel te vaak in actie en nu nog check ik iets te vaak of ze niet stuk is tijdens het slapen.
Hoort erbij soms!
Second thatquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 22:43 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat laatste doe ik nog steeds, net nog en zoon is bijna 2,5 jaar
Terechte reden tot klagen hoor. Bedden en banken die niet goed liggen. Horror.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:12 schreef pinquit het volgende:
Nu op vakantie in een chalet en het bed is zo baggerecht ik mag niet klagen want vakantie enzulks, maar mijn ruuuuug, en ik lig pas 10 mins
Ik wil t heel graag maar ben veel te bang dat ik m wakker maak en er weer een fles in moet om'm in slaap te krijgen en ik dan een obesibaby kweekquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wacht maar.. Over een tijdje doen de anderen hier dit allemaal ook (als ze dat al niet deden als er al we uk is)
WD40 op de scharnieren?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil t heel graag maar ben veel te bang dat ik m wakker maak en er weer een fles in moet om'm in slaap te krijgen en ik dan een obesibaby kweek![]()
nee srsly ik ben dolgelukkig met de doorslaaps, die ga ik niet riskeren.
Mijn regel is: don't mess with the sleeping baby...
Leukquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:00 schreef silliegirl het volgende:
Ludann: je mag er soms best doorheen zitten hoor! Gewoon lekker er uit gooien. En wie weet is je baby er allang voor de volgende controle!
Babykamer is behangen!![]()
'T is echt tof geworden. En ik betrapte man, die stond heel zwijmelend met het mini spijkerbroekje dat mijn moeder meebracht als cadeautje.
Slechte bedden mag je over klagen! Ik krijg spontaan weer last van m'n rug als ik denk aan de bedden die we in centerparcs hadden, toen ik rond de 12 weken was. Die hadden allemaal zo'n enorme kuil erin dat je alleen daarin op je rug kon slapen. Ik was blij dat ik overdag op de bank nog wat bij kon slapen. En sindsdien kan ik ook niet meer pijnloos op m'n rug liggen of omdraaien (maar dat kan toeval zijn, is m'n bekken die dat niet zo fijn vindt). Sterkte ermee iig!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:12 schreef pinquit het volgende:
Nu op vakantie in een chalet en het bed is zo baggerecht ik mag niet klagen want vakantie enzulks, maar mijn ruuuuug, en ik lig pas 10 mins
Één van de muren is behang met print (wit met zandkleurige sterren erop) en de rest van de muren is zandkleurig!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:39 schreef Myrr het volgende:
[..]
Leukwelke behang heb je er tegenaan geplakt?
Hier zit vent ook steeds met het berenpakje te knuffelen.
Ja, wordt hij daar wakker van?quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik wil t heel graag maar ben veel te bang dat ik m wakker maak en er weer een fles in moet om'm in slaap te krijgen en ik dan een obesibaby kweek![]()
nee srsly ik ben dolgelukkig met de doorslaaps, die ga ik niet riskeren.
Mijn regel is: don't mess with the sleeping baby...
quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:12 schreef pinquit het volgende:
die gebruiken we in huis niet meer (en heb expres een zonder camera). ik vind t wel lekker, om t wat meer los te laten nu.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 08:19 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Ja, wordt hij daar wakker van?
Of ff spieken op de babyfoon
Heb ik hier ook gehad hoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 09:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
die gebruiken we in huis niet meer (en heb expres een zonder camera). ik vind t wel lekker, om t wat meer los te laten nu.
Niet allemaal!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 23:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wacht maar.. Over een tijdje doen de anderen hier dit allemaal ook (als ze dat al niet deden als er al we uk is)
ik had zoveel zin om er op uit te gaan, nu ik verlof heb. Maar, nu zit ik liever op de bank voor de ventilator...quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:58 schreef mignonne het volgende:
Poeh dat is wel erg pittig zeg Jagärdaar zou ik ook niet gelukkig van worden geloof ik
Ik was deze week in Berlijn en het is inderdaad snikheet. Wel vond ik het minder benauwend dan wanneer het in Nederland zo heet is. Zwanger lijkt het me helemaal geen pretje, sterktequote:Op zaterdag 8 augustus 2015 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier alles goed. 35 weken alweer.
Het is hier alleen bloed en bloedheet, gister hebben we een warmterecord gehaald, 38,9 graden. Morgen is de enige dag in de komende week waar ze temperaturen onder de 30 graden voorspellen, de meeste komende dagen wordt het 34 graden ofzo. En ik heb er geen zin meer in, voel me zo opgesloten met die hitte...Beuh. Laat het maar winter worden voor mij....
Bebe-jou heeft ook gewoon effen witte waskussensquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:32 schreef silliegirl het volgende:
Help!
Ik ben op zoek naar een goed waskussen, beetje stevig. Die van de hema vond ik bijvoorbeeld nogal dunnetjes.
Nu zie ik van bebe-joe wel mooie, maar die hebben printjes. Niks mis mee, maar volgens de uitzetlijst moet je ook weer hoezen hebben.. Kan je die dingen met print dan ook zonder hoes gebruiken of wat mis ik hiee?
Overigens: klacht: wat zijn die babybadsets duur. Ik ga maar is op tweedehandsjesjacht.
Ik zag inderdaad al de verschillen, die dikkere lijken me prettiger voor de baby. En ik zag ook de witte kussens, ook prima, maar ik snap het nut van die printjes niet als je er een hoes over doet..? Hoes lijkt me inderdaad wel zachter voor baby.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:41 schreef Malteser het volgende:
[..]
Bebe-jou heeft ook gewoon effen witte waskussens. Die heb ik namelijk en die zijn zelfs een paar euro goedkoper dan degene met print. Hier een hoes er omheen omdat dat me fijner lijkt voor baby dan op dat plastic te liggen.
Overigens heeft Bebe-jou 2 soorten. De stevige (die ze dus ook met allerlei printjes hebben) en een ietsje kleinere. De kleinere is herkenbaar aan de opstaande randen bovenop, dat zijn meer een soort driehoeken. Bij het dikke Bebe-jou kussen lopen de opstaande randen bovenop meer in een golfbeweging vanaf het midden van het kussen.
Overigens zijn Hema/Prénatal enz ook prima, is maar net wat je fijn vindt/lijkt. Ik wilde graag twee waskussens, zodat ik niet voor iedere luier naar boven hoef. En Bebe-jou was toen in de actie, 2 voor 1.
Uhm... Misschien als je er eentje op de badkamer gebruikt? Na bad/douche wikkel je je baby in een hydrofiel en dan geen hoes op het kussen want dat wordt dan ook nat? Dan ziet het er toch nog kek uit?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:54 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik zag inderdaad al de verschillen, die dikkere lijken me prettiger voor de baby. En ik zag ook de witte kussens, ook prima, maar ik snap het nut van die printjes niet als je er een hoes over doet..? Hoes lijkt me inderdaad wel zachter voor baby.
Bad + standaard + slang is bij de Hema al ¤50,- ja, maar met een emmer (DIY tummytub) voor de eerste maanden, een flexibele wasmand (action, 3 euro?) voor daarna krijg je je kind ook schoon!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 11:32 schreef silliegirl het volgende:
Help!
Ik ben op zoek naar een goed waskussen, beetje stevig. Die van de hema vond ik bijvoorbeeld nogal dunnetjes.
Nu zie ik van bebe-joe wel mooie, maar die hebben printjes. Niks mis mee, maar volgens de uitzetlijst moet je ook weer hoezen hebben.. Kan je die dingen met print dan ook zonder hoes gebruiken of wat mis ik hiee?
Overigens: klacht: wat zijn die babybadsets duur. Ik ga maar is op tweedehandsjesjacht.
Ik heb nu voor 30 euri een tweedehands thermobadje van bebe joe met standaard gekocht via marktplaats. Primaaa!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:34 schreef mignonne het volgende:
Overigens is alles waar baby voor staat 10 x zo duur en niet per se nuttig![]()
marketing enzo pffrt.
Ik vind het ook absurd duur allemaal. Sta me over sommige dingen ook echt te verbazen steeds. En zelfs als je het geld hebt, moet je het er nog maar aan uitgeven. Ik heb heel bewust nieuw en tweedehands gecombineerd, sommige zaken vond ik echt de nieuwprijzen niet waard.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:21 schreef mignonne het volgende:
Dat is idd een prima deal![]()
En och die kleden, het is net wat je fijn vindt, als je je er niet prettig bij voelt moet je idd gewoon een dikkere kopen, maar kindjes hebben er echt geen last van die twee tellen dat ze er op liggen dus voel je ook niet schuldig als je ergens anders toch een keer van zo'n dun kussen gebruik moet maken.![]()
En echt ik blijf me er gewoon over verbazen. Kinderspul is vaak al behoorlijk aan de prijs, maar kinderen zijn wat makkelijker om geld aan te verdienen I guess. Die zeuren zelf wel om alles wat los en vast zit zeg maar... Maar baby's... mijn hemel. Als je er over nadenkt is het absurd natuurlijk, honderden euro's voor een wandelwagen, autostoeltjes van 200 euro zijn ook niet meer abnormaal. Babywinkels staan vol met kamertjes voor 1000+ euro. Als je het geld hebt/het belangrijk vindt of het gewoonweg graag wil moet je het vooral doen hoor daar niet van. Maar ik verbaas me er echt over dat alles wat baby is ineens 10 x zo duur is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |