abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 augustus 2015 @ 09:34:47 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_154949095
2015

6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86
19 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
9 maart: LadyBlack
14 maart: Razztwizzle
29 maart: Mapiya

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via DM :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 06-08-2015 23:04:59 ]
disclaimer
pi_154949140
Haha ik was ook al bezig.

Volgens mij had Myrr nog gemeld dat ze jongen achter haar naam wou!

Enne, waarom staan Razz en Dot nog niet in de OP?

Tenslotte: ik mag naar 9 maart aub O+
  donderdag 6 augustus 2015 @ 09:37:42 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_154949163
Geen idee, roep maar en ik draai wel :7
disclaimer
pi_154949188
Ik wil er wel in hoor, voorlopige datum is 14 maart.
pi_154949227
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:29 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Tuurlijk, als ze bezig zijn met een spoedgeval oid is het een ander verhaal, maar dat is het meestal niet. In 10 minuten heb je een goede CTG, daar heb je geen uur voor nodig en dan mag je best even op je strepen staan als je dat niet fijn vindt. Dat heeft niks te maken met expres de lastige patiënt uithangen, maar ook met prioriteiten die de zorgverleners aan dingen geven, en een ctg loskoppelen heeft daarbij meestal de laagste prioriteit (begrijpelijk ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar braaf op je bed hoeft te wachten tot ze een keertje aan je denken. Op bed moeten liggen is niet bevorderlijk voor je bevalling, en al helemaal niet als je je daar niet fijn bij voelt.
Maar als je niet weet of ze bezig zijn met een spoedgeval, dan is dat negatieve richting het personeel toch niet terecht? :)

En het is niet aan jou of ons om te beoordelen of tien minuten genoeg is voor dat ctg. Ik heb er wel eens uren aan gelegen, omdat het steeds net niet helemaal goed was. Dan mag je dus gewoon blijven liggen tot een gyn vindt dat het genoeg is.

En natuurlijk moet je aangeven wat je nodig hebt tijdens je bevalling, maar dat staat mi helemaal los van het ziekenhuispersoneel vervelende eigenschappen toedichten die nergens op gebaseerd zijn. Ik weet niet beter dan dat zulke mensen alles uit de kast halen voor hun patienten, ze verdienen wel iets meer credits imo :)
pi_154949231
Nou, ik mag los van de ctg... Maar nu vraag ik me af wat beter helpt: rondlopen of blijven liggen ontspannen. De afgelopen twee nachten had ik wel weeen (nouja, rugkramp) maar overdag niet, en hoe meer ik doe hoe minder weeen. Dus toch maar blijven liggen??
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154949354
Voor wie ook graag een schommelstoel wil op de babykamer. Bij de ikea is een goede aanbieding. Helaas niet via de webshop.

En mijn O+ heeft zojuist zijn theorie examen gehaald :) . Misschien kan hij mij naar het ziekenhuis brengen als de grote dag is aangebroken.

Enne als je in het ziekenhuis ligt en je wilt iets druk gewoon op het knopje. Ik hoop dat je al naar de wc bent geweest. Zelf kan ik het echt niet zo lang meer ophouden
pi_154949490
Wat jammer dat het niet zo vlot zoals je had gehoopt Saskia! Als je al weeën hebt was lopen (of in elk geval verticaal blijven) juist goed want zwaartekracht. Maar ik heb geen idee hoe dat zit als je nog geen weeën hebt. Zo te horen zit er meer beweging in bij jou als je ligt, maar ja, er is ook al twee nachten niks gebeurd, dus of liggen zoveel effect heeft?
Dus ik zou maar gewoon doen waar je zin in hebt :+

Fuente, succes vandaag! Zet m op!

Daui wat fijn voor je man! Het zou echt heel relaxed zijn als hij zijn rijbewijs binnen heeft voor de baby's er zijn!

Gister kwam mijn H&M bestelling incl het zwarte maanpakje binnen O+ Zo leuk!
pi_154949498
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
Geen idee, roep maar en ik draai wel :7
Mag mijn datum dan naar 19 februari :)?

Heel veel succes Saskia! En Fuente gaat ook haar kleintje ontmoeten vandaag O+ Ik hoop op relaxte bevallingen voor jullie!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154949559
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:41 schreef L-E het volgende:

[..]

Maar als je niet weet of ze bezig zijn met een spoedgeval, dan is dat negatieve richting het personeel toch niet terecht? :)

En het is niet aan jou of ons om te beoordelen of tien minuten genoeg is voor dat ctg. Ik heb er wel eens uren aan gelegen, omdat het steeds net niet helemaal goed was. Dan mag je dus gewoon blijven liggen tot een gyn vindt dat het genoeg is.

En natuurlijk moet je aangeven wat je nodig hebt tijdens je bevalling, maar dat staat mi helemaal los van het ziekenhuispersoneel vervelende eigenschappen toedichten die nergens op gebaseerd zijn. Ik weet niet beter dan dat zulke mensen alles uit de kast halen voor hun patienten, ze verdienen wel iets meer credits imo :)
Ik sta ook helemaal niet negatief tegenover het ziekenhuis personeel. Die mensen doen hun werk zo goed als ze kunnen en daar heb ik ook echt respect voor, maar dat wil niet zeggen dat je je alles maar moet laten overkomen als je dat niet wil. De ctg die Saskia kreeg leek mij een duidelijk voorbeeld van een ctg omdat het protocol is, en dan heb je in tien minuten wel een goed beeld, dat is heel wat anders dan een ctg met een onderliggende reden (waarbij ze dan wel uitleggen waarom het lang duurt). En dan hoef je je imo echt niet asociaal te voelen als je dan iemand roept om het weg te halen. Daar was mijn reactie over aso op bedoeld, niet alsof het ziekenhuispersoneel expres zijn werk niet goed doet ofzo. Die zijn waarschijnlijk druk met andere dingen bezig en niet met iemand die niet 'klaagt'. Het is misschien niet handig verwoord, maar was dus op een andere manier bedoeld dan 'stom medisch personeel dat alleen maar koffie drinkt' ofzo.

[ Bericht 22% gewijzigd door FlyingFish op 06-08-2015 10:03:27 (Dubbele quote) ]
pi_154949943
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nou, ik mag los van de ctg... Maar nu vraag ik me af wat beter helpt: rondlopen of blijven liggen ontspannen. De afgelopen twee nachten had ik wel weeen (nouja, rugkramp) maar overdag niet, en hoe meer ik doe hoe minder weeen. Dus toch maar blijven liggen??
Wat Mineola zegt. :Y

Sowieso, het gaat nu echt gebeuren en je moet nog wel even als het goed is, dus ik zou het jezelf zo comfortabel mogelijk maken. Kan me indenken dat de hele tijd op bed liggen niet fijn is.

Zet hem op! Zelfde voor Fuente: ik hoop op een voorspoedige bevalling!
pi_154950098
Nouja, om 12 uur moet ik 3 cm ontsluiting hebben (heb er nu 2), dan mag ik aant infuus en dan gaat het hopelijk sneller. Anders moet ik nog minimaal tot 17 uur wachten voordat er uberhaupt een infuus in kan.
pi_154950212
Ik duim voor jullie :Y
pi_154950300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:32 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, om 12 uur moet ik 3 cm ontsluiting hebben (heb er nu 2), dan mag ik aant infuus en dan gaat het hopelijk sneller. Anders moet ik nog minimaal tot 17 uur wachten voordat er uberhaupt een infuus in kan.
Oh nou maar zonder weeën al 2 cm lijkt me behoorlijk chill! Ik vond die eerste 3 cm de vorige keer superpittig en was dolblij dat er toen een ruggenprik in kon _O- (en van die 7 cm daarna heb ik niks gemerkt)

Hoezo kan je pas weer om 17u een infuus krijgen, heeft dat te maken met diensten of zo?
pi_154950383
Ik ga over een half uurtje VK bellen als ik nog geen bewegingen heb gevoeld.
Normaal sowieso rond 10.00 veel activiteit en 's avonds met naar bed gaan als ik op mijn rug lig. Maar sinds gisteravond al niets meer (bewust) gevoeld, dus maak mij nu wel een beetje zorgen.
pi_154950448
Oh daar zou ik ook wel bezorgd om zijn Jantina, maakt dat half uurtje nog uit voor het bellen?
Heb je al geprobeerd iets zoets te drinken, appelsap of cola of zo? Dat schijnt wat activiteit uit te lokken heb ik hier wel eens gelezen.
pi_154950645
Ik zou nu al bellen ipv dat half uurtje wachten JantinaGr. Heb daar eens een enorme preek over gehad van mijn vk toen ik vertelde dat ik minder dacht te voelen maar dacht van ach, heb morgen toch een afspraak.

Saskia go girl, je bent al goed op weg!
pi_154950775
Heel veel succes Saskia! Hopelijk gaat het nu echt beginnen!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_154950782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:43 schreef Mineola het volgende:

[..]

Oh nou maar zonder weeën al 2 cm lijkt me behoorlijk chill! Ik vond die eerste 3 cm de vorige keer superpittig en was dolblij dat er toen een ruggenprik in kon _O- (en van die 7 cm daarna heb ik niks gemerkt)

Hoezo kan je pas weer om 17u een infuus krijgen, heeft dat te maken met diensten of zo?
Ik had vannacht wel wat weeen hoor :) maar het inleiden houdt in dat ze eerst een hormoonpil erin stoppen, die moet 4 uur inwerken. Dat blijven ze doen tot je 3 cm hebt, elke 4 uur dus. Dus om 12 uur checken ze het weer, en als het geen 3 cm is, moet er weer voor 4 uur een pil in. Pas daarna mag je een infuus. Het meisje naast me ligt er al sinds gister, het werkt blijkbaar niet zo goed bij haar.
pi_154950822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 10:53 schreef Mineola het volgende:
Oh daar zou ik ook wel bezorgd om zijn Jantina, maakt dat half uurtje nog uit voor het bellen?
Heb je al geprobeerd iets zoets te drinken, appelsap of cola of zo? Dat schijnt wat activiteit uit te lokken heb ik hier wel eens gelezen.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:02 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou nu al bellen ipv dat half uurtje wachten JantinaGr. Heb daar eens een enorme preek over gehad van mijn vk toen ik vertelde dat ik minder dacht te voelen maar dacht van ach, heb morgen toch een afspraak.

Saskia go girl, je bent al goed op weg!
Alsof ze het erom doet! Ze begint nu spontaan te schoppen. Grote en kleine schopjes. En volgens mij is ze gedraaid...
pi_154951053
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:09 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik had vannacht wel wat weeen hoor :) maar het inleiden houdt in dat ze eerst een hormoonpil erin stoppen, die moet 4 uur inwerken. Dat blijven ze doen tot je 3 cm hebt, elke 4 uur dus. Dus om 12 uur checken ze het weer, en als het geen 3 cm is, moet er weer voor 4 uur een pil in. Pas daarna mag je een infuus. Het meisje naast me ligt er al sinds gister, het werkt blijkbaar niet zo goed bij haar.
Ik heb dat infuus nooit gehaald, want na de derde pil kreeg ik gewoon weeen en mocht ik zelf aan de slag. Kan ook komen doordat we toen de nachtdienst ingingen en ik me voor kan stellen dat een infuus dan niet zo handig is :+

Maar je baby komt eraan! *O* En voor Fuente ook veel succes!

Gelukkig Jantina! Das toch schrikken!

Ik ga zo naar een vriendin die vandaag is uitgerekend. Eens even die baby eruit kletsen hoor :P
pi_154951128
Jantina, wat fijn!
pi_154951494
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:12 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

[..]

Alsof ze het erom doet! Ze begint nu spontaan te schoppen. Grote en kleine schopjes. En volgens mij is ze gedraaid...
O+
pi_154951526
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik heb dat infuus nooit gehaald, want na de derde pil kreeg ik gewoon weeen en mocht ik zelf aan de slag. Kan ook komen doordat we toen de nachtdienst ingingen en ik me voor kan stellen dat een infuus dan niet zo handig is :+

Maar je baby komt eraan! *O* En voor Fuente ook veel succes!

Gelukkig Jantina! Das toch schrikken!

Ik ga zo naar een vriendin die vandaag is uitgerekend. Eens even die baby eruit kletsen hoor :P
Heb ik jou al gefeliciteerd trouwens :D
*O* leuk!
pi_154951541
Succes Saskia en Fuente! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154951765
Zet hem op Fuente en Saskia! :% *O*
pi_154952896
Ik hoop dat je inmiddels aan 't infuus ligt Saskia!

Hier werd net 't kraampakket bezorgd. Kan ik nog terug? :X
pi_154953265
Hihi sillie dat had ik twee weken geleden ook.

Even ego want op vakantie en mijn lief beloofd niet veel te internetten. We zitten in Duitsland en hebben daar geen wifi. Vandaag een middag Groningen shoppen.
Vraag, sinds gisteren voel ik ook minder leven. Morgen 29 weken. Hij doet t wel maar het is dat ik mijn buik zie bewegen, ik voel het niet . Op porren krijg ik een schop terug en dan is t weer stil. Angelsound hebben we mee en t hartje klinkt luid en duidelijk. Zou hij een groei stuip hebben en heel veel slapen? T zit me niet heel lekker in de middle of nowhere in Duitsland. Aan de ene kant heb ik nu om de twee weken een tot drie rustige dagen, aan de andere kant hoor ik dat ik nu toch veel meer moet voelen. Kennis van ons is vorige week haar tweeling met 24 weken verloren dus de doemscenario's heb ik goed voor ogen..
pi_154953295
Succes Saskia en Fuente :%

Sillie, te laat :P

Hier weer goedgekeurd door de verloskundige. Over anderhalve week al de 20 weken echo :o
pi_154953418
T infuus zit erin, maar zonder dat zijn die rugweeen ook al best auw ;)
Ik vraag me nog steeds af of ik nog terug kan sillie ;) maar idd toen ik het kraampakket kreeg had ik er ook ff helemaal geen zin mee in.
pi_154953525
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Hihi sillie dat had ik twee weken geleden ook.

Even ego want op vakantie en mijn lief beloofd niet veel te internetten. We zitten in Duitsland en hebben daar geen wifi. Vandaag een middag Groningen shoppen.
Vraag, sinds gisteren voel ik ook minder leven. Morgen 29 weken. Hij doet t wel maar het is dat ik mijn buik zie bewegen, ik voel het niet . Op porren krijg ik een schop terug en dan is t weer stil. Angelsound hebben we mee en t hartje klinkt luid en duidelijk. Zou hij een groei stuip hebben en heel veel slapen? T zit me niet heel lekker in de middle of nowhere in Duitsland. Aan de ene kant heb ik nu om de twee weken een tot drie rustige dagen, aan de andere kant hoor ik dat ik nu toch veel meer moet voelen. Kennis van ons is vorige week haar tweeling met 24 weken verloren dus de doemscenario's heb ik goed voor ogen..
Bij twijfel altijd bellen! Jij voelt je kindje en alleen jij kan aangeven als het anders voelt. Als het jou niet lekker zit, is dat een reden om te bellen.
pi_154953730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:58 schreef SaskiaR het volgende:
T infuus zit erin, maar zonder dat zijn die rugweeen ook al best auw ;)
Ik vraag me nog steeds af of ik nog terug kan sillie ;) maar idd toen ik het kraampakket kreeg had ik er ook ff helemaal geen zin mee in.
Jij bent al aan 't bevallen, dus je kan niet meer terug! Maaar! Je kunt wel straks je kleintje vasthouden! O+ *O*

Zet 'm op! :%

En dat kraampakket; ik snap dat het een medisch verhaal is, maar hadden ze er nou niet iéts leuks in kunnen stoppen voor de newbee mama's? Al ist maar een fles bodylotion ofzo.
pi_154954247
Saskia en Fuente, veel succes :%

Malteser, bellen bij twijfel :* Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Jantine, altijd weer fijn om gepijnigd te worden door de baby O+ :@ .

Sillie, volgens mij is er geen weg meer terug :6 . Hier afgelopen week ook het kraampakket opgehaald. Er zat een invulboekje in over het eerste jaar. Verder de doos achter de bank gezet.

Vanmorgen ook een sticker gehaald bij de VK. Alles weer in orde *O* . Wel goed op de klachten letten en mijn rust proberen te pakken.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_154954471
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:03 schreef Malteser het volgende:

[..]

Bij twijfel altijd bellen! Jij voelt je kindje en alleen jij kan aangeven als het anders voelt. Als het jou niet lekker zit, is dat een reden om te bellen.
dat snap ik maar t punt is dat ik in Duitsland zit. Ik voel m wel schuifelen en bewegen, is gewoon anders/lichter als normaal
pi_154954523
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:44 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

dat snap ik maar t punt is dat ik in Duitsland zit. Ik voel m wel schuifelen en bewegen, is gewoon anders/lichter als normaal
Misschien is 'ie wat gedraaid?
pi_154954760
quote:
1s.gif [b]Op donderdag 6 augustus 2015 13:12 schreef silliegirl het volgende

En dat kraampakket; ik snap dat het een medisch verhaal is, maar hadden ze er nou niet iéts leuks in kunnen stoppen voor de newbee mama's? Al ist maar een fles bodylotion ofzo.

Ik kreeg er een badcapeje bij, een knisperknuffel en een 40-weken zwanger agenda met weetjes :)
pi_154954895
Hier ook spulletjes bij t kraampakket gekregen. Zo'n hele set haarlotion, doychespuk, shampoo, handzeep etc
pi_154954985
quote:

[..]

Dan kun je toch nog steeds bellen?
Leg de situatie uit en kijk wat zij zeggen. Of ze stellen je gerust en dan ben jij ook wat geruster, of ze hebben liever dat je toch even naar een ziekenhuis in de buurt gaat. either way, je vk kan jou hierin het beste adviseren.
pi_154955000
quote:
Bij twijfel mag je altijd bellen ook als je in het buitenland zit. Daar maakte ik mij ook druk om toen we weg waren.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_154955018
Hup Fuente! *O*

En hup Saskia! *O* En een extra knuffel voor de teleurstelling eerder. :*

Ohja. Kraampakket. Die moet ik nog even kopen. Koop ik er zelf wel een extraatje bij. ;)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 14:15:03 #41
327807 Mariposas
יה&#14
pi_154955188
Ik heb bijna alles nog uit het kraampakket mocht iemand interesse hebben.... Alleen paar celstofmatjes gebruikt, kraamverband, alcohol en de watten. Stuur het tegen verzendkosten op. (En anders breng ik het wel naar zo'n derdewereld ophaalpunt hoor)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_154955432
Cassandra, ik voel ook geen getrap. Het is nu ook alleen nog maar meer geduw en geschuif.

Als jij denkt dat dat niet voldoende is, bel je op om te vragen of dat genoeg is.

Ik heb t pakket vd vorige keer ook nog. Heb er nu dus 2 :+
pi_154955440
Vraag; weet iemand wat navelbandjes zijn? Mijn moeder schijnt te denken dat ik die straks nodig heb. Ze staan alleen niet op mijn uitzetlijst.
pi_154955473
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:12 schreef silliegirl het volgende:
Ja! Het verschilt erg per verzekeraar en soms moet je het pakket zelfs zelf kopen, maar ik vond dat ook jammer. Maar goed, een ander had vast weer morele bezwaren tegen een fles bodylotion met parabenen erin.

Navelbandjes zitten bij mij in het kraampakket dacht ik, geloof dat ik die zag zitten. Ik geloof niet dat ik die de vorige keer gebruikt heb.

Stoel, ik heb mn pakket de vorige keer met de kraam of de vk of zo meegegeven, die bracht dat weer naar een inzamelpunt/organisatie voor Afrika of zo.
pi_154955482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:26 schreef silliegirl het volgende:
Vraag; weet iemand wat navelbandjes zijn? Mijn moeder schijnt te denken dat ik die straks nodig heb. Ze staan alleen niet op mijn uitzetlijst.
Zag ze vd week nog bij de Hema, maar heb je niet nodig. Althans hier nooit in huis gehad en weet eigenlijk ook niet precies wat je er mee moet doen.
pi_154955488
Die worden volgens mijn kraam van A niet meer gebruikt. Navelstompje laten ze nu drogen aan de lucht totdat het er af valt (ik vond het heel vies :@ ) . Vroeger bonden ze dat onder een navelbandje. Heb je dus niet nodig! Ik kreeg er ook een stuk of 30 van beide oma's :')
pi_154955578
Navelbandjes heb ik nog een miljoen ongebruikte van liggen, want was volgens mn moeder heel noodzakelijk. :') :')
pi_154955615
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Die worden volgens mijn kraam van A niet meer gebruikt. Navelstompje laten ze nu drogen aan de lucht totdat het er af valt (ik vond het heel vies :@ ) . Vroeger bonden ze dat onder een navelbandje. Heb je dus niet nodig! Ik kreeg er ook een stuk of 30 van beide oma's :')
Klinkt niet heel fris nee :X

Ok, geen navelbandjes dus! Thanks!
Mijn mama neemt me morgen mee babyshoppen. Ik maak maar een lijstje met wat ik nog echt nodig heb, anders weet ik het wel weer...

Voor de ervaren mama's: hoeveel setjes kleding haal je in de maatjes 50, 56 en 62 in huis?
pi_154955735
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klinkt niet heel fris nee :X

Ok, geen navelbandjes dus! Thanks!
Mijn mama neemt me morgen mee babyshoppen. Ik maak maar een lijstje met wat ik nog echt nodig heb, anders weet ik het wel weer...

Voor de ervaren mama's: hoeveel setjes kleding haal je in de maatjes 50, 56 en 62 in huis?
Heb je geen uitzetlijst van je kraamzorg gekregen? Ik houd die aan in elk geval...
http://m.dekraamvogel.nl/uitzetlijst/
pi_154955783
Zoveel als je mooi vindt :+

Bij mij zit er in de map van de kraamzorg geloof ik een uitzetlijst. Maar er valt niet veel te zeggen over hoeveel je precies nodig hebt. Ook afhankelijk van hoe vaak je wast, hoe hard je kind groeit, en hoe vaak je kind de kleding vies maakt.

Zeven outfits per maat lijkt mij niet onredelijk veel, misschien in 50 wat minder en in 62 wat meer? Mijn oudste groeide supergeleidelijk dus die heeft wel zes weken in 50 gezeten geloof ik, maar andere kindjes hebben echte spurts en slaan hele maten over.

62 heb je overigens echt niet meteen nodig, dus daarvan hoef je geen voorraad in te slaan, dat kan je prima (bij)kopen als je kind er is.
pi_154955893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:37 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Heb je geen uitzetlijst van je kraamzorg gekregen? Ik houd die aan in elk geval...
http://m.dekraamvogel.nl/uitzetlijst/
Ja die heb ik, maar die beperkt zich tot "6 broekjes, 6 truitjes, 10 rompers".
Vandaar dat ik me af vroeg in welke maat dan.
Jouw lijstje is duidelijker! 6 setjes 50/56 dus! Thanks again :).
pi_154955964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:39 schreef Mineola het volgende:
Zoveel als je mooi vindt :+

Bij mij zit er in de map van de kraamzorg geloof ik een uitzetlijst. Maar er valt niet veel te zeggen over hoeveel je precies nodig hebt. Ook afhankelijk van hoe vaak je wast, hoe hard je kind groeit, en hoe vaak je kind de kleding vies maakt.

Zeven outfits per maat lijkt mij niet onredelijk veel, misschien in 50 wat minder en in 62 wat meer? Mijn oudste groeide supergeleidelijk dus die heeft wel zes weken in 50 gezeten geloof ik, maar andere kindjes hebben echte spurts en slaan hele maten over.

62 heb je overigens echt niet meteen nodig, dus daarvan hoef je geen voorraad in te slaan, dat kan je prima (bij)kopen als je kind er is.
62 was ik ook niet van plan veel te kopen al. En met internet kan je tegenwoordig toch alles binnen 24 uur in huis hebben, dus zelfs als de baby heel groot is en ik ben nog niet mobiel genoeg voor een tripje stad kank altijd wat online kopen natuurlijk.

En zoveel als ik mooi vind.. Tsja. Laten we baby maar niet opschepen met een gaderobe zo groot als die van z'n moeder.. Dan rent z'n vader gillend weg denk ik :D
pi_154956098
In welke maat een pasgeboren baby zit hangt meer af van de lengte dan van het gewicht, toch?

Ik hoef dus met een eventuele 8 ponder (tis altijd maar afwachten of dat echt zo is) niet perse uit te gaan van maat 56?
pi_154956112
Zoon zat best lang in mt 50. Spuugde best veel.. Dus was zo door de kleertjes heen.
pi_154956518
Nou als iemand toevallig nog een kraampakket over heeft, houd ik me van harte aanbevolen :@ Ik ben niet aanvullend verzekerd en 't scheelt toch 20-30 euro.
pi_154956527
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
In welke maat een pasgeboren baby zit hangt meer af van de lengte dan van het gewicht, toch?

Ik hoef dus met een eventuele 8 ponder (tis altijd maar afwachten of dat echt zo is) niet perse uit te gaan van maat 56?
Klopt :Y
hoewel je wel maat 50 en maat 50 hebt. (En willekeurig welke andere maat zeg maar...)

Mijn jongste heeft ook gewoon maat 50 gedragen, maar dat was wel Hema en H&M. Een petit bateau rompertje in maat 56 heb ik maar ongedragen opzij gelegd wegens potentiële kindermishandeling als ik die aan zou doen :P

En navelbandjes, als mensen ze in huis hebben en er is twijfel over of een baby wel of niet plast dan wil ik nog wel eens een navelbandje opgevouwen in de luier laten doen. Magoe, tegenwoordig hebben luiers vaak plasstrips enzo.

Ik ben iig blij dat ik de hele uitzet in principe compleet heb nu, hoef ik daar niet meer over na te denken :P
:)
pi_154956640
Oh en Sillie, ik kreeg ook het kraampakket net :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaaaanyroads... Het pakket is in huis, binnenkort bij kruidvat ofzo even een setje extra onderleggers kopen en dan zijn we good to go *O*

En qua verzorgingsspul... ik ben niet zo moeilijk, ik heb zelfs nog spul staan uit de pakketten van de meiden :') :D Maar ik heb laatst toch als soort verwenproduct wat dingetjes van Weleda gehaald. Gewoon omdat het kan zeg maar :+
pi_154956691
Mijn moeder is vandaag onverwachts langs geweest, en heeft zowaar voorgesteld dat ze 1 dag in de week op gaan passen. :o

Ik viel bijna van mijn stoel. :')

Ze hebben best uitgebreide plannen enzo, als wij daarmee akkoord gaan. Willen in overleg met ons een goed autostoeltje en bedje aanschaffen en wat voorheen de kamer van mijn broer was inrichten ervoor. Vooral mijn moeder moest erg lang wennen aan het idee maar nu hebben ze er wel zin in.

Ik denk dat we dat wel gaan doen, ondanks mijn moeders quirky kanten (''moeten we wel even kijken na de geboorte of het kind niet gehandicapt is hoor!'' :') ) heb ik er wel vertrouwen in dat ze dit kunnen op een manier die wij ook fijn vinden.

Happy. *O*
pi_154956722
Bloesem, ik heb mijn pakket hier nog staan. Mag je hebben als je wil :)
pi_154956765
quirky kanten :') :D
Maar fijn LuDann! Dat is een heel lief aanbod zo.
pi_154956817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt :Y
hoewel je wel maat 50 en maat 50 hebt. (En willekeurig welke andere maat zeg maar...)

Mijn jongste heeft ook gewoon maat 50 gedragen, maar dat was wel Hema en H&M. Een petit bateau rompertje in maat 56 heb ik maar ongedragen opzij gelegd wegens potentiële kindermishandeling als ik die aan zou doen :P

En navelbandjes, als mensen ze in huis hebben en er is twijfel over of een baby wel of niet plast dan wil ik nog wel eens een navelbandje opgevouwen in de luier laten doen. Magoe, tegenwoordig hebben luiers vaak plasstrips enzo.

Ik ben iig blij dat ik de hele uitzet in principe compleet heb nu, hoef ik daar niet meer over na te denken :P
Ik ga mijn baby sowieso een maatje 56 aandoen als eerste pakje, want we hebben 2 superleuke (jongen en meisje) gekocht daarvoor. :P

Zitten navelbandjes niet in het kraampakket? Ik weet het niet uit mijn hoofd, heb die doos amper doorgekeken.

Fijn dat je je uitzet compleet hebt! *O* Ik heb gisteren de laatste hand aan de kamer gelegd, muurstickers plakken. Baby mag nu echt komen. :Y
pi_154956873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:16 schreef mignonne het volgende:
quirky kanten :') :D
Maar fijn LuDann! Dat is een heel lief aanbod zo.
Ja, beetje sociaal awkward zeg maar. :P Mja, ze heeft wel aangegeven onze opvoedkundige visie over te nemen en niet zomaar dingen te doen zoals zij ze zelf altijd heeft gedaan dus dat vind ik een groot pluspunt. Daar vrees ik bij mijn schoonouders wel voor namelijk, zo'n ''alles mag bij opa en oma'' houding. :X
pi_154956937
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:11 schreef mignonne het volgende:
Oh en Sillie, ik kreeg ook het kraampakket net :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaaaanyroads... Het pakket is in huis, binnenkort bij kruidvat ofzo even een setje extra onderleggers kopen en dan zijn we good to go *O*

En qua verzorgingsspul... ik ben niet zo moeilijk, ik heb zelfs nog spul staan uit de pakketten van de meiden :') :D Maar ik heb laatst toch als soort verwenproduct wat dingetjes van Weleda gehaald. Gewoon omdat het kan zeg maar :+
Haha! Kan ook bijna niet anders met dezelfde UD toch?

Wat een maffe bezorger. Was 'ie een tikje (of een groot tikje) auti misschien?
Hier kwam het met selektvracht. Ik vind die bezorgers daarvan altijd nogal eeeh.. Typisch, zeg maar.

En ik trakteer mezelf maar op een rituals-setje dan. Als een ander het niet doet..
*)
pi_154957024
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:06 schreef Bloesem. het volgende:
Nou als iemand toevallig nog een kraampakket over heeft, houd ik me van harte aanbevolen :@ Ik ben niet aanvullend verzekerd en 't scheelt toch 20-30 euro.
Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.
Oh, ik zie nu het bericht van LE, nou ja, misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.

Ja, eerste pakje. Ik heb wat kleertjes gekocht maat 44, omdat wij dus een kleintje verwachten. Maar wat een verschil zit daarin :o 1 romper is echt poppenformaat (en dat is nog maat 48 zelfs, maar die is echt het kleinst), tussen 2 broekjes 44 zit echt meer dan 5 cm verschil en 1 pakje is gewoon nog groter dan sommig spul wat ik in maat 50 heb :')
Nou ja, ik neem alledrie de pakjes maar mee, dan zie ik wel wat het best past.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154957025
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Haha! Kan ook bijna niet anders met dezelfde UD toch?

Wat een maffe bezorger. Was 'ie een tikje (of een groot tikje) auti misschien?
Hier kwam het met selektvracht. Ik vind die bezorgers daarvan altijd nogal eeeh.. Typisch, zeg maar.

En ik trakteer mezelf maar op een rituals-setje dan. Als een ander het niet doet..
*)
Oeh dat zou ik ook doen <3 Rituals <3

Ik denk het wel ja, zo kwam hij wel over. En echt normaliter ben ik niet zo aso en heb ik er echt geen moeite mee even wat langer te wachten ofzo maar dit sloeg nergens op en als dan mn kind staat te krijsen dan heb k andere prioriteiten dan beleefdheid tegen die man :X
pi_154957108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oeh dat zou ik ook doen <3 Rituals <3

Ik denk het wel ja, zo kwam hij wel over. En echt normaliter ben ik niet zo aso en heb ik er echt geen moeite mee even wat langer te wachten ofzo maar dit sloeg nergens op en als dan mn kind staat te krijsen dan heb k andere prioriteiten dan beleefdheid tegen die man :X
Snap dat je prioriteit dan anders ligt ja. Is die man toch wel weggegaan toen jij 't pakket aannam? :D
Ik vind het trouwens niet aso dat je iets aanpakt en je kind snel gaat troosten hoor. Ik zou het aso vinden als je een heel verhaal met die man staat uit te wisselen terwijl je kind loopt te brullen :X .
pi_154957110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, beetje sociaal awkward zeg maar. :P Mja, ze heeft wel aangegeven onze opvoedkundige visie over te nemen en niet zomaar dingen te doen zoals zij ze zelf altijd heeft gedaan dus dat vind ik een groot pluspunt. Daar vrees ik bij mijn schoonouders wel voor namelijk, zo'n ''alles mag bij opa en oma'' houding. :X
Ohja dat is wel fijn. Er zit gewoon echt een verschil tussen stelselmatig oppassen en grootouders die dat niet doen.
Als opa en oma structureel oppassen dan is het idd belangrijk dat je ideeën over de opvoeding gewoon gerespecteerd worden en dat je daar over kunt praten met elkaar.

Hier is het juist omgekeerd :') onze ouders passen beiden niet structureel op, afgezien van dat dat niet kon wilden wij dat ook niet. Maar mijn schoonmoeder heeft er een handje van om alles heel verantwoord aan te willen pakken terwijl ik juist zoiets heb van mens... geníet toch gewoon een beetje van je kleinkinderen. Ze zien ze maar 1 keer per maand ofzo, doe niet zo spastisch over van alles.

Dat ze dan zeg maar komen eten omdat dat zo uit komt met mijn werk, en dat ze dan bedacht heeft rijst met sperzieboontjes en weet ik veel te gaan eten. Want "voedzaam en verantwoord" :') Laat dat soort dingen nou maar gewoon aan ons over... Als je 1 keer in de zes tot twaalf maanden een keertje komt eten met de kinderen, maak er dan gewoon een feestje van.
pi_154957150
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Snap dat je prioriteit dan anders ligt ja. Is die man toch wel weggegaan toen jij 't pakket aannam? :D
Ik vind het trouwens niet aso dat je iets aanpakt en je kind snel gaat troosten hoor. Ik zou het aso vinden als je een heel verhaal met die man staat uit te wisselen terwijl je kind loopt te brullen :X .
Mwhehe ook weer zo. Even stil ik kan die meneer niet verstaan!
Nee hij stond er nog toen ik me een minuut later omdraaide. Daarna ging hij wel weg. Beetje zielig wel maar ik kan daar op dat moment niet zoveel mee.

Dit was DHL trouwens, normaal altijd prima. Selektvracht dan krijg ik mn pakketjes altijd van zo'n halve sjonnie en dat alles dan naar sigaretten ruikt enzo :') en altijd op een belachelijk tijdstip. Half tien 's avonds of half 7 's morgens ofzo :D
pi_154957165
Van maat 50 tot 68 ik heb alles :s) (maar nog niet genoeg). Nu probeer ik in alle maten baby berenpakjes te scoren. En op de hm site zag ik van die toffe boxpakjes O+. Ik baal er wel van dat ik niet in september naar al die winterkleding beurzen kan gaan.

Op de uitzetlijst zag ik dekens staan maar in heel veel winkels verkopen ze baby dekbedden...?
pi_154957209
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.
Oh, ik zie nu het bericht van LE, nou ja, misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.

Ja, eerste pakje. Ik heb wat kleertjes gekocht maat 44, omdat wij dus een kleintje verwachten. Maar wat een verschil zit daarin :o 1 romper is echt poppenformaat (en dat is nog maat 48 zelfs, maar die is echt het kleinst), tussen 2 broekjes 44 zit echt meer dan 5 cm verschil en 1 pakje is gewoon nog groter dan sommig spul wat ik in maat 50 heb :')
Nou ja, ik neem alledrie de pakjes maar mee, dan zie ik wel wat het best past.
Waar vond je de maat 44 pakjes? Ik zit te twijfelen of ik die ook niet moet aanschaffen.
Hoe gaat het thuiszitten?
pi_154957238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Van maat 50 tot 68 ik heb alles :s) (maar nog niet genoeg). Nu probeer ik in alle maten baby berenpakjes te scoren. En op de hm site zag ik van die toffe boxpakjes O+. Ik baal er wel van dat ik niet in september naar al die winterkleding beurzen kan gaan.

Op de uitzetlijst zag ik dekens staan maar in heel veel winkels verkopen ze baby dekbedden...?
Volgens mij zijn die dekbedden ook dekens, maar je hebt er inderdaad die je dan wel weer in zo'n overtrek doet. En je hebt er ook die je over een lakentje heen legt zeg maar. Net wat je zelf wilt!

Echte dekbedden (van die dons dingen) mochten niet voor een baby dacht ik.
pi_154957303
En dat allemaal voor het kraampakket Mignonne ;)
pi_154957304
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:35 schreef Daui het volgende:

[..]

Waar vond je de maat 44 pakjes? Ik zit te twijfelen of ik die ook niet moet aanschaffen.
Hoe gaat het thuiszitten?
Mijn man heeft er een paar gekocht online bij babypark en mijn moeder in een winkeltje met babykleertjes (ik heb ze dus niet zelf gekocht).

Het thuiszitten, mja, het gaat wel. Ik heb nu echt niks meer te doen, dus ik verveel me wel. En dingen die ik wil doen (het hele huis schoonmaken) mag ik niet meer doen :') Ik heb net wel een klein wandelingetje naar de winkel gemaakt, want ik had brood nodig en dat is dan wel lekker :P

Hoe gaat het met jou?
Ziggy played guitar
pi_154957321
quote:
Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.
pi_154957442
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.
pi_154957474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:47 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.
Oke, nou ik wacht even de bevalling af :P Want wellicht heb ik nog dingen nodig als ik thuis kom uit het zkh, maar zo nee kan die zo naar jou toe.
Ziggy played guitar
pi_154957491
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:41 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.
Precies. Ze hebben het over katoenen wieg- en of ledikantdekens. Niet dekbedden en ook geen fleece dekentjes. Bijvoorbeeld die van Jollein zijn redelijk geprijsd.
pi_154957509
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:49 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Oke, nou ik wacht even de bevalling af :P Want wellicht heb ik nog dingen nodig als ik thuis kom uit het zkh, maar zo nee kan die zo naar jou toe.
Graag!
pi_154957525
Ik heb nog wel twee rode ledikantdekens van jollein te koop.
Ook nog 2 andere grijs en beige maar ik neem aan dat je bij een tweeling het liefst twee dezelfde hebt.
pi_154957542
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:47 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ik heb nog wel wat verband liggen als je in de buurt van (040) woont mag je het zo hebben.
pi_154957578
Als ik bevallen ben, mag iemand de meuk wel overnemen wat mij betreft
pi_154957657
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog wel twee rode ledikantdekens van jollein te koop.
Ook nog 2 andere grijs en beige maar ik neem aan dat je bij een tweeling het liefst twee dezelfde hebt.
Waarom? Wil me nergens mee bemoeien :+ :P maar waarom bij een tweeling alles hetzelfde? Het lijkt mij veel handiger om overal 1 v te hebben. Net als kleding. Heb je 1 garderobe nodig, alleen wat meer variatie. Of wel hetzelfde, maar dan een andere kleur ofzo.
pi_154957690
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:57 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Waarom? Wil me nergens mee bemoeien :+ :P maar waarom bij een tweeling alles hetzelfde? Het lijkt mij veel handiger om overal 1 v te hebben. Net als kleding. Heb je 1 garderobe nodig, alleen wat meer variatie. Of wel hetzelfde, maar dan een andere kleur ofzo.
Ik zie dat veel tweelingmoeders dat zo doen. Net als matchende kleding. Ik heb zelf geen tweeling maar gewoon twee dezelfde dekentjes.
pi_154957706
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:41 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik vroeg me meer af of die dekbedden ook mogen
pi_154957796
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:59 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik vroeg me meer af of die dekbedden ook mogen
Nee.
Het officiële advies is tot 2 jaar geen dekbedden ivm warmtestuwing etc. Vandaar ook dat van die synthethische dekentjes ook niet mogen. Uiteraard moet je zelf weten wat je wel of niet doet, het advies is iig om dat niet te doen en om natuurlijke materialen zoals wol of katoen in de bedjes te hebben.
pi_154957911
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:59 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik zie dat veel tweelingmoeders dat zo doen. Net als matchende kleding. Ik heb zelf geen tweeling maar gewoon twee dezelfde dekentjes.
Dat weet ik wel ;)

Maar vind dat altijd zo typisch. Niks mis mee overigens..
pi_154957968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:53 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb nog wel wat verband liggen als je in de buurt van (040) woont mag je het zo hebben.
Thanks. Maar woon in de buurt van 020.
pi_154957977
Ik heb net in een hormonale bui al mn uitzet-meuk op een rijtje gelegd :D O+ *O*

maat 56
SPOILER
En maat 62-68
SPOILER
Voorlopig heb ik wel even genoeg zeg maar :D
En als t manneke een enorme spuger blijkt te zijn dan zijn extra dingen zo bijgekocht.
Qua beddengoed voor wieg en ledikant, hydrofielen en badcapes en weet ik veel ben ik ook (meer dan) compleet dus yay. En nu kraampakket binnen en verzorgingsspul is ook al gekocht. Nu alleen het kamertje nog afmaken en het eerste pakje maken.
pi_154958019
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:08 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Dat weet ik wel ;)

Maar vind dat altijd zo typisch. Niks mis mee overigens..
Ter geruststelling Stoel bij ons geen matchende outfits.
pi_154958122
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:13 schreef Daui het volgende:

[..]

Ter geruststelling Stoel bij ons geen matchende outfits.
Hier in het begin ook niet O-)
pi_154958173
Ik ga zo even kijken waar de dekentjes die ik heb eigenlijk van gemaakt zijn. Zou best kunnen dat ik nieuwe moet aanschaffen als ik dat zo lees. :@

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ohja dat is wel fijn. Er zit gewoon echt een verschil tussen stelselmatig oppassen en grootouders die dat niet doen.
Als opa en oma structureel oppassen dan is het idd belangrijk dat je ideeën over de opvoeding gewoon gerespecteerd worden en dat je daar over kunt praten met elkaar.

Hier is het juist omgekeerd :') onze ouders passen beiden niet structureel op, afgezien van dat dat niet kon wilden wij dat ook niet. Maar mijn schoonmoeder heeft er een handje van om alles heel verantwoord aan te willen pakken terwijl ik juist zoiets heb van mens... geníet toch gewoon een beetje van je kleinkinderen. Ze zien ze maar 1 keer per maand ofzo, doe niet zo spastisch over van alles.

Dat ze dan zeg maar komen eten omdat dat zo uit komt met mijn werk, en dat ze dan bedacht heeft rijst met sperzieboontjes en weet ik veel te gaan eten. Want "voedzaam en verantwoord" :') Laat dat soort dingen nou maar gewoon aan ons over... Als je 1 keer in de zes tot twaalf maanden een keertje komt eten met de kinderen, maak er dan gewoon een feestje van.
Oh, dat lijkt me ook erg irritant ja. :')

Ben het met je eens hoor, bij opa en oma zijn hoort ook dat gedeelte van verwennen en genieten. Juist als ze de kinderen niet zo vaak zien. Maar stelselmatig is idd anders.

Ik vind het ook wel erg leuk dat ze een band met ons kind willen opbouwen, die heb ik zelf nooit zo gehad met mijn opa's en oma's.
pi_154958199
Oh Mignonne, wat een berg! Supertof! O+
pi_154958314
Hoi O+
Ons meisje Berit besloot om toch maar uit zichzelf te komen. Om 5 uur begonnen de weeën, half 6 waren we in het ziekenhuis met 9 cm ontsluiting. Toen even door gepuft zodat ze wat meer zou zakken, 6:20 werden de vliezen gebroken en 6:24 is ze geboren. Echt een droombevalling O+ Heel relaxed en geen weeenstorm ondanks dat het megasnel ging. Om 11 uur waren we weer thuis :) Ze weegt 4215 gram en is 53 cm lang. Wel volgende week even terug voor een echo van haar nieren en nu preventief antibiotica, maar ze verwachten geen problemen.
We zijn totaal verliefd O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_154958346
Fuente, wat tof! Van harte gefeliciteerd met jullie meisje! *O* Leuke naam en wat een droombevalling zeg, idd. :o
pi_154958348
Oooooh Fuente O+ O+
Geweldig!! Prachtige stats en wat een geweldige bevalling!! _O_ daar teken ik voor. Kom lekker bij en veel geluk met je prachtige gezin :*
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:29:39 #96
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154958441
Wauw Fuente! Wat een droombevalling, fantastisch! *O* Gefeliciteerd met jullie dochter O+
pi_154958452
Gefeliciteerd Fuente!! Dat klinkt heerlijk!
pi_154958541
Gefeliciteerd met jullie dochter Fuente! Wat een snelle bevalling en fijn dat het zo voorspoedig ging. Mooie stats!
pi_154958545
Van harte gefeliciteerd Fuente! Wat een heerlijke bevalling en een prachtige naam! O+
pi_154958643
Dat ging in sneltrein vaart Fuente! Gefeliciteerd!
pi_154958659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:
Ik heb net in een hormonale bui al mn uitzet-meuk op een rijtje gelegd :D O+ *O*

maat 56
SPOILER
En maat 62-68
SPOILER
En als t manneke een enorme spuger blijkt te zijn dan zijn extra dingen zo bijgekocht.
Qua beddengoed voor wieg en ledikant, hydrofielen en badcapes en weet ik veel ben ik ook (meer dan) compleet dus yay. En nu kraampakket binnen en verzorgingsspul is ook al gekocht. Nu alleen het kamertje nog afmaken en het eerste pakje maken.
Ik heb echt twee keer zoveel :X vooral qua rompers was ik een beetje uitgeschoten (maar die waren heel goedkoop...) ik hou me maar voor dat het uiteindelijk voor een goed doel is, want veel kan straks door naar m'n schoonzusje. En ik zit nog niet op de 100 euro qua totale uitgaven (verspreid over maat 50 tot en met 68) dus dat valt nog mee! Toch?

Saskia, hoe gaat het? Mag je aan het infuus of zit je aan een nieuw tablet?

Fuente, ik hoop dat het bij jou ook opschiet!

Hier vanavond pannenkoeken eten! Zeg al maanden tegen iedereen dat de baby op de 7e komt, maar niks wat erop wijst dus dan maar de bakerpraatjes uitproberen!
pi_154958677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:14 schreef L-E het volgende:
Bloesem, ik heb mijn pakket hier nog staan. Mag je hebben als je wil :)
Lief! O+ Ruilen voor wat moois of lekkers? Ik PM je straks even :)

Fuente, van harte gefeliciteerd met je dochter O+ *O*

Mignonne, wij hebben qua kleertjes echt dezelfde smaak, haha! Startgarderobe komt redelijk overeen :D
pi_154958690
Nu wordt t lijstje boven mij wel erg kort! Brrrr :X

En tweelingmamas, ga gerust jullie gang met de kleertjes hoor ;)
pi_154958733
Gefeliciteerd met je dochter Fuente! Fijn dat ze toch uit zichzelf besloot te komen en dat het zo vlot ging en jullie zelfs alweer thuis zijn! Geniet ervan!
pi_154958757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:25 schreef Fuente het volgende:
Hoi
Ons meisje Berit besloot om toch maar uit zichzelf te komen. Om 5 uur begonnen de weeën, half 6 waren we in het ziekenhuis met 9 cm ontsluiting. Toen even door gepuft zodat ze wat meer zou zakken, 6:20 werden de vliezen gebroken en 6:24 is ze geboren. Echt een droombevalling Heel relaxed en geen weeenstorm ondanks dat het megasnel ging. Om 11 uur waren we weer thuis Ze weegt 4215 gram en is 53 cm lang. Wel volgende week even terug voor een echo van haar nieren en nu preventief antibiotica, maar ze verwachten geen problemen.
We zijn totaal verliefd
O+ O+ O+ Gefeliciteerd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154958758
Fuente gefeliciteerd en wat een snelle droombevalling. *O*
pi_154958875
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:38 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb echt twee keer zoveel :X vooral qua rompers was ik een beetje uitgeschoten (maar die waren heel goedkoop...) ik hou me maar voor dat het uiteindelijk voor een goed doel is, want veel kan straks door naar m'n schoonzusje. En ik zit nog niet op de 100 euro qua totale uitgaven (verspreid over maat 50 tot en met 68) dus dat valt nog mee! Toch?

Saskia, hoe gaat het? Mag je aan het infuus of zit je aan een nieuw tablet?

Fuente, ik hoop dat het bij jou ook opschiet!

Hier vanavond pannenkoeken eten! Zeg al maanden tegen iedereen dat de baby op de 7e komt, maar niks wat erop wijst dus dan maar de bakerpraatjes uitproberen!
Haha ja maar het is mijn derde hè... Bij de eerste had ik enorme bergen kleding. Gewoon alles kopen wat je leuk vindt zeg maar en er dan achter komen dat je heul zoveel niet nodig hebt :+ Hoort er ook een beetje bij I guess.

Saskia hing om twaalf uur aan het infuus toch? Ik hoop dat ze een voorspoedige en vlotte bevalling heeft *O* :% :%
pi_154958880
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:38 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Lief! O+ Ruilen voor wat moois of lekkers? Ik PM je straks even :)

Fuente, van harte gefeliciteerd met je dochter O+ *O*

Mignonne, wij hebben qua kleertjes echt dezelfde smaak, haha! Startgarderobe komt redelijk overeen :D
haha leuk! :D
pi_154958942
Gefeliciteerd met jullie meisje Berit!! *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:51:39 #110
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154958977
Fuente, gefeliciteerd met jullie meisje! O+ *O*
Wat een heerlijke bevalling! *O*
Ziggy played guitar
pi_154959101
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:11 schreef mignonne het volgende:

maat 56
SPOILER
En maat 62-68
SPOILER
Wha, hebberig word je hiervan! Hele mooie kleertjes :Y. Dat eendjesvestje heb je zelf gemaakt toch? Vind hem heel tof.

Fuente! Gefeliciteerd! O+ En mooie naam!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, snap die angst. Hier is ze zo van 'Ja als jullie van tevoren even alles zeggen dan hou ik mij daar aan hoor!' maar ik zie al dat die kleine van m'n zwager compleet ontregeld wordt als ze bij oma slaapt. Veel te laat eten, als ze gaat dutten erbij liggen en dan gewoon lopen kleppen en daarna zeggen 'Ja jeetje dat kind dat slaapt niet meer hoor!' joh, als jij er tegen gaat liggen praten en giebelen is dat niet erg raar.

Dus ja, even kijken hoe dat aangepakt gaat worden. Is wel een paar keer woordenwisseling ontstaan ook tussen zwager en moeder omdat hij dan iets niet wilde, en zij zoiets had van 'Mijn huis, mijn regels.' ehmmm, zijn kind.

Wij proberen dus zo min mogelijk al zal het niet onontkoombaar zijn gezien we nog studie moeten afronden. Ahja, ff streng zijn en op de strepen staan. Anders pech en niet oppassen.

Heb trouwens ook echt heel veel zin om dingen te kopen, alleen zijn er twee jongetjes in onze kring waarvan wij al alles gaan krijgen. Wil ook geen onnodig geld uitgeven. Wil wel heel graag zelf setjes gaan breien voor in de kamer (dekens, kruikzakken e.d.), kan alleen nog niet breien. O-)
Zo maar even wat naalden en oefenwol kopen.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 16:57:53 #112
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154959130
Fuente gefeliciteerd! Wat klinkt dat fijn allemaal! En een prachtige naam!

Ik hoop dat Saskia ook vandaag haar baby in haar armen heeft!
pi_154959160
Fuente van harte gefeliciteerd!! *O* Veel geluk met jullie meisje! O+
Waar kan ik tekenen voor zo'n bevalling? :D
pi_154959243
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 16:56 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wha, hebberig word je hiervan! Hele mooie kleertjes :Y. Dat eendjesvestje heb je zelf gemaakt toch? Vind hem heel tof.

Fuente! Gefeliciteerd! O+ En mooie naam!

[..]

Ja, snap die angst. Hier is ze zo van 'Ja als jullie van tevoren even alles zeggen dan hou ik mij daar aan hoor!' maar ik zie al dat die kleine van m'n zwager compleet ontregeld wordt als ze bij oma slaapt. Veel te laat eten, als ze gaat dutten erbij liggen en dan gewoon lopen kleppen en daarna zeggen 'Ja jeetje dat kind dat slaapt niet meer hoor!' joh, als jij er tegen gaat liggen praten en giebelen is dat niet erg raar.

Dus ja, even kijken hoe dat aangepakt gaat worden. Is wel een paar keer woordenwisseling ontstaan ook tussen zwager en moeder omdat hij dan iets niet wilde, en zij zoiets had van 'Mijn huis, mijn regels.' ehmmm, zijn kind.

Wij proberen dus zo min mogelijk al zal het niet onontkoombaar zijn gezien we nog studie moeten afronden. Ahja, ff streng zijn en op de strepen staan. Anders pech en niet oppassen.

Heb trouwens ook echt heel veel zin om dingen te kopen, alleen zijn er twee jongetjes in onze kring waarvan wij al alles gaan krijgen. Wil ook geen onnodig geld uitgeven. Wil wel heel graag zelf setjes gaan breien voor in de kamer (dekens, kruikzakken e.d.), kan alleen nog niet breien. O-)
Zo maar even wat naalden en oefenwol kopen.
Ja klopt. Dat groene vestje en mutsje en een van de broekjes heb k ook zelf gemaakt. Ik ben nu bezig met beenwarmers voor in de doek strakjes en ik ga nog een jumpsuit maken.

Voor breien, kijk hier eens! http://tincanknits.com/thesimplecollection.html
Ik neem aan dat je Engels verder prima is? Deze dame heeft een hele set van tutorials gemaakt waarbij je ook daadwerkelijk iets maakt ipv alleen maar lapjes breit ;) ze begint echt vanaf het begin, van opzetten van steken enzo tot rechttoe rechtaan breien en afkanten. Later gaat ze ook leren hoe je op rondbrei-naalden breit en hoe je simpele technieken zoals meerdere/minderen/knoopsgaten enz kunt maken.
pi_154959347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja klopt. Dat groene vestje en mutsje en een van de broekjes heb k ook zelf gemaakt. Ik ben nu bezig met beenwarmers voor in de doek strakjes en ik ga nog een jumpsuit maken.

Voor breien, kijk hier eens! http://tincanknits.com/thesimplecollection.html
Ik neem aan dat je Engels verder prima is? Deze dame heeft een hele set van tutorials gemaakt waarbij je ook daadwerkelijk iets maakt ipv alleen maar lapjes breit ;) ze begint echt vanaf het begin, van opzetten van steken enzo tot rechttoe rechtaan breien en afkanten. Later gaat ze ook leren hoe je op rondbrei-naalden breit en hoe je simpele technieken zoals meerdere/minderen/knoopsgaten enz kunt maken.
Heel handig, dank je! Ga even de stad in en dan heel die site uitpluizen. Zou niet weten waar en hoe ik moet beginnen. Kleertjes die je gemaakt hebt zijn echt heel mooi. O+

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 17:06:06 ]
pi_154959410
Fuente, wat klinkt dat heerlijk zeg! :o O+
Van harte gefeliciteerd met jullie derde dochter! Mooie naam O+

Geniet van je kraamtijd! En wat een lieve laatste buikfoto was het O+
pi_154959411
Fuente van harte gefeliciteerd met je dochter! Wat ontzettend fijn dat je bevalling zo vlot en fijn ging! Geniet van je gezinnetje nu :).

En voor Saskia: wat balen dat het niet loopt zoals je gehoopt had, ik duim voor je dat je bevalling nu echt snel op gang komt en dat alles goed gaat. Succes!
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:09:45 #118
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_154959438
quote:
Hoi O+
Ons meisje Berit besloot om toch maar uit zichzelf te komen. Om 5 uur begonnen de weeën, half 6 waren we in het ziekenhuis met 9 cm ontsluiting. Toen even door gepuft zodat ze wat meer zou zakken, 6:20 werden de vliezen gebroken en 6:24 is ze geboren. Echt een droombevalling O+ Heel relaxed en geen weeenstorm ondanks dat het megasnel ging. Om 11 uur waren we weer thuis :) Ze weegt 4215 gram en is 53 cm lang. Wel volgende week even terug voor een echo van haar nieren en nu preventief antibiotica, maar ze verwachten geen problemen.
Gefeliciteerd!
*O* voor je droombevalling O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_154959610
Gefeliciteerd Fuente en man! Ze is kleiner dan je grote 2tal :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:19:24 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_154959736
Gefeliciteerd Fuente en collega-buuf! Wat een prachtige naam en een meisje als haar zussen. Veel geluk met elkaar!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_154959737
Gefeliciteerd Fuente!!

Kan ik hier nog een baby eruit rammelen? Wij zijn van dinsdagavond thuis met T.obias en oh, dat is genieten 😍

SPOILER
pi_154959776
Fuente: Wow, gefeliciteerd met jullie dochter *O*. Het klinkt echt als een droombevalling. Mooie naam ook!
pi_154959796
Ggirl: O+ Prachtig mannetje!!
pi_154959832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:35 schreef Wizzy het volgende:
Saskia en Fuente, veel succes :%

Malteser, bellen bij twijfel :* Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

Jantine, altijd weer fijn om gepijnigd te worden door de baby O+ :@ .

Sillie, volgens mij is er geen weg meer terug :6 . Hier afgelopen week ook het kraampakket opgehaald. Er zat een invulboekje in over het eerste jaar. Verder de doos achter de bank gezet.

Vanmorgen ook een sticker gehaald bij de VK. Alles weer in orde *O* . Wel goed op de klachten letten en mijn rust proberen te pakken.
Ik was het niet deze keer ;). Ik gaf alleen het advies waar ik zelf soms ook beter naar moet luisteren ;). Fijn dat alles goed is!! Heb je veel klachten?
pi_154959951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:19 schreef Ggirl het volgende:
Gefeliciteerd Fuente!!

Kan ik hier nog een baby eruit rammelen? Wij zijn van dinsdagavond thuis met T.obias en oh, dat is genieten 😍

SPOILER
Wat een mooi kereltje O+

En wat fijn om thuis te zijn!
pi_154959985
Fuente! Gefeliciteerd met jullie meisje. Prachtige naam! *O*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_154960257
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:40 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Mijn man heeft er een paar gekocht online bij babypark en mijn moeder in een winkeltje met babykleertjes (ik heb ze dus niet zelf gekocht).

Het thuiszitten, mja, het gaat wel. Ik heb nu echt niks meer te doen, dus ik verveel me wel. En dingen die ik wil doen (het hele huis schoonmaken) mag ik niet meer doen :') Ik heb net wel een klein wandelingetje naar de winkel gemaakt, want ik had brood nodig en dat is dan wel lekker :P

Hoe gaat het met jou?
Ik ben blij dat het mooi weer is. Dan verruil ik mijn supersonisch bed met afstandsbediening voor de ligstoel in de tuin. Ik mis mijn werk wel. Beetje lezen, gamen, tv kijken en leren haken. Wandelingen zijn beperkt tot de wc, keuken en tuin. 1× per dag naar boven om te douchen en slapen. Ga mijn O+ vragen mijn oude laptop van zolder te halen en dan old school sims 2 en rollercoaster tycoon spelen
Maar alles om zo veel mogelijk weken erbij te krijgen.
pi_154960385
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:43 schreef Daui het volgende:

[..]

Ik ben blij dat het mooi weer is. Dan verruil ik mijn supersonisch bed met afstandsbediening voor de ligstoel in de tuin. Ik mis mijn werk wel. Beetje lezen, gamen, tv kijken en leren haken. Wandelingen zijn beperkt tot de wc, keuken en tuin. 1× per dag naar boven om te douchen en slapen. Ga mijn O+ vragen mijn oude laptop van zolder te halen en dan old school sims 2 en rollercoaster tycoon spelen
Maar alles om zo veel mogelijk weken erbij te krijgen.
Sims _O_
Rollercoaster _O_
pi_154960654
quote:
Gefeliciteerd Fuente!!

SPOILER
O+ O+ O+
pi_154960764
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:48 schreef Myrr het volgende:

[..]

Sims _O_
Rollercoaster _O_
Whoooooo jaloers! Toffe spellen!

Fuente gefeliciteerd met jullie derde dochter! Waar komt de naam vandaan? Scandinavisch?
pi_154960784
Geboren E.leonora :)
Infuus erin om 13 uur, geboren om 17.05. ging wel erg snel, dus vacuumpomp erop en ze ligt nu nog een nachtje in de couveuse, maar dat komt goed :)
ze heeft haar !!!
pi_154960803
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:07 schreef SaskiaR het volgende:
Infuus erin om 13 uur, geboren om 17.05. ging wel erg snel, dus vacuumpomp erop en ze ligt nu nog een nachtje in de couveuse, maar dat komt goed :)
ze heeft haar !!!
Eindelijk! E.leonora welkom! O+
Gefeliciteerd Saskia! Wat een rit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 18:09:01 ]
pi_154960928
quote:
ze heeft haar !!!
Ooooh wauw!! Dat is snel gegaan zeg :o práchtige naam O+
kom lekker bij, hopelijk knapt jullie dametje snel op (waarom ligt ze in de couv?) en ik hoop dat jullie snel met zn allen thuis zijn. Gefeliciteerd!! :* *O*
pi_154960931
Oooh Fuente daar is ze eindelijk O+ gefeliciteerd met Berit! Ik ken de naam niet, en heb geen idee hoe je haar uitspreekt! Iemand?

En ook de dame van Saskia is er *O* van harte!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_154960946
Saskia gefeliciteerd!
pi_154960971
2 dametjes geboren vandaag! Gefeliciteerd Saskia! *O*
pi_154961018
[quote]0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ooooh wauw!! Dat is snel gegaan zeg :o práchtige naam O+
kom lekker bij, hopelijk knapt jullie dametje snel op (waarom ligt ze in de couv?) en ik hoop dat jullie snel met zn allen thuis zijn. Gefeliciteerd!! :* *O*
[/quote

thanks! het persen ging erg snel , dus ze kreeg het benauwd en was nogal blauw. dus even hulp met doorademen nodig.
pi_154961037
Gefeliciteerd Fuente! *O* Ken de naam ook niet, maar wel leuk!

Gefeliciteerd Saskia! *O* mooie naam!

En ohhhh wat schattig Ggirl!!
pi_154961038
en Fuente ook gefeliciteerd, ook zo'n mooie naam :)
pi_154961099
Gefeliciteerd Saskia! Ik zag in het buikentopic dat er al gehint werd naar een meisje. Mooie naam!
pi_154961182
ik heb net zo vaak jongetje horen zeggen hoor :)
pi_154961215
Gefeliciteerd Saskia! Uiteindelijk is het laatste stukje dan toch nog wel snel gegaan! Is het moeder-gevoel er nu ook al? ik kan me daar nog weinig bij voorstellen, en jij stond daar vooraf ongeveer hetzelfde in als ik nu nog, vandaar

Ik hoop dat ze snel helemaal op adem komt en jullie morgen lekker naar huis kunnen! Geniet ervan!
pi_154961225
Eleonora O+

Van harte Saskia *O*
pi_154961428
Saskia ze is er! Heerlijk genieten nu.
pi_154961682
Saskia gefeliciteerd *O*
  donderdag 6 augustus 2015 @ 18:59:38 #146
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_154962039
Gefeliciteerd Saskia! Je bent mama O+ *O*
pi_154962126
Gefeliciteerd met jullie dochter Saskia!!
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:03:39 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154962157
Saskia en Fuente, gefeliciteerd! *O* *O* Beide mooie namen O+
Volgens mij is B.erit een Scandinavische naam? En de naam van Saskia's dochter is ook O+ . Gaan jullie hem voluit gebruiken, of wordt het een afgekorte versie (E.llie of N.ora O+ )
pi_154962229
*O* Fuente gefeliciteerd met jullie 3e dochter!

Saskia ook een dochter! *O* Gefeliciteerd! Wat een prachtige naam. Hopelijk komen jullie snel bij en kunnen jullie als gezin naar huis.
pi_154962257
quote:
Hoi O+
Berit O+ welkom!
wat fijn dat het allemaal zo goed en vlot is gegaan!
Schudden voor gebruik
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:07:39 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_154962273
Fuente, wat een fijne bevalling, en gefeliciteerd!! Kan niet wachten op de foto's O-)

Saskia, bij jou uiteindelijk toch nog snel dus! Gefeliciteerd en hopelijk snel naar huis *O*
disclaimer
pi_154962332
quote:
Gefeliciteerd Fuente!!

SPOILER
het is dat de mijne er al uit is O+
wat een heerlijk bekkie!
Schudden voor gebruik
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:10:20 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154962340
Twee meiskes geboren! *O* *O*

Gefeliciteerd Fuente en Saskia!
pi_154962392
quote:
ze heeft haar !!!
wat een prachtige naam!
dat is zeker nog snel gegaan met infuus.
Gefeliciteerd!!
Schudden voor gebruik
pi_154962477
Saskia *O* gefeliciteerd! En wat een mooie naam.
pi_154962524
Gefeliciteerd Saskia *O*
pi_154962563
Gefeliciteerd Fuente en Saskia! *O*
pi_154962583
Ik zal ook even een ziekenhuisupdatje doen. Maar dan met baby in de buik ;)

De afgelopen dagen waren heftig. Gisteren het uitstapje naar de kinderafdeling/high care. Dat hakte er even in. Achteraf wel goed dat we het gezien hebben. Vandaag heb ik bezoek gehad van de kinderarts.
De artsen/verpleegkundigen hier denken ontzettend mee, en dat is heel fijn. Veel laagdrempelige gesprekken ter voorbereiding zodat dat wat rust geeft.
We krijgen ook een gesprek met een maatschappelijk werker.
L.is zelf met 26,5 week geboren, hij was van een tweeling en zijn broertje was niet sterk genoeg. En daar wordt ook over nagedacht en bij stil gestaan.

Verder gaat het naar omstandigheden goed. Bloeddrukken bleven hoog ondanks de verhogingen van de adalat. Dus heb nu ook labetalol erbij in een lage dosering en daar lijkt hij op te reageren. Vanmorgen zondervbegonnen met 150/100 en vanmiddag was hij 140/85. Bloeduitslag van vanmorgen was goed, geen verandering en dus stabiel. Urine was ook goed, zelfs iets minder eiwitverlies. En stabiel is goed. Niemand weet hoe het gaat lopen. Maar dit hebben we in de zak.

En iedereen bedankt voor de tips en berichtjes. Is heel fijn. Ik ga zo 2 leuke schriftjes bestellen. 1 voor mezelf en 1 voor de baby straks. Zodat ik later het een en ander kan teruglezen :) Want het is en blijft een roes waar we nu in zitten. Misschien wil ik het de eerste tijd niet lezen, maar uiteindelijk zal het goed zijn om dit alles een plekje te geven.
pi_154962608
En ik doe nog even een jompel, want ik heb de top 10 gehaald! *O*
pi_154962838
Saskia en Fuente *O*
pi_154962981
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:21 schreef J0ycie88 het volgende:
En ik doe nog even een jompel, want ik heb de top 10 gehaald! *O*
En bijna week 33! *O*

Over je vriend. 26,5 weken dertig jaar terug en nu met bijna 33 weken lijkt mij een wereld van verschil. En met jouw meisje is alles goed toch.

[ Bericht 9% gewijzigd door Daui op 06-08-2015 20:14:42 ]
pi_154963153
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 18:25 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Saskia! Uiteindelijk is het laatste stukje dan toch nog wel snel gegaan! Is het moeder-gevoel er nu ook al? ik kan me daar nog weinig bij voorstellen, en jij stond daar vooraf ongeveer hetzelfde in als ik nu nog, vandaar

Ik hoop dat ze snel helemaal op adem komt en jullie morgen lekker naar huis kunnen! Geniet ervan!
T is nog wel een beetje gek hoor, ik zit hier nu een uur bij de couveuse, beetje aanraken enzo... Maar vasthouden nog niet gedaan. En ik heb haar na de geboorte ook anderhalf uur niet gezien. Echt raar gevoel !
Maar ze is mooi :)
pi_154963175
quote:
17s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

wat een prachtige naam!
dat is zeker nog snel gegaan met infuus.
Gefeliciteerd!!
Hoe gaat het met jou? En met Lars? En met meneer Stippelrientje?
pi_154963310
Verse babymeisjes! *O*
Gefeliciteerd Fuente en Saskia.

En Joycie; kan me voorstellen dat het heftig was om op de kinder/high care afdeling te kijken. Zeker met de geschiedenis van je vriend in je achterhoofd! Gelukkig dat ze zo fijn met jullie meedenken.
En goed te horen dat alles stabiel is. Dan blijft jullie meisje gewoon nog even lekker zitten!
pi_154963312
Fuente en Saskia *O* gefeliciteerd met de dames!
  donderdag 6 augustus 2015 @ 20:00:46 #166
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154963654
Gefeliciteerd Saskia! Echt een meisjesbuik had je! :D
Heftig dat je haar 1,5 uur niet hebt gezien en nog niet hebt kunnen vasthouden. Ik hoop dat je snel kan knuffelen!
pi_154964173
Fuente en Saskia van harte met jullie dochters *O*
S. 2014
J. 2016
pi_154964451
Saskia *O* van harte!
pi_154964511
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 20:00 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd Saskia! Echt een meisjesbuik had je! :D
Heftig dat je haar 1,5 uur niet hebt gezien en nog niet hebt kunnen vasthouden. Ik hoop dat je snel kan knuffelen!
Ik was alleen maar blij dat het geen pijn meer deed... Dat deed t echt wel, bijna geen pauze tussen de weeen en alleen maar rugweeen auawauauaw
pi_154965436
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:35 schreef Daui het volgende:

[..]

En bijna week 33! *O*

Over je vriend. 26,5 weken dertig jaar terug en nu met bijna 33 weken lijkt mij een wereld van verschil. En met jouw meisje is alles goed toch.
Vandaag 32+2 :)

Yes, dat beseft hij zich verstandelijk wel maar het is confronterend.
Morgen om 10 uur mogen we naar ons meisje kijken :)
  donderdag 6 augustus 2015 @ 21:11:34 #171
409579 LuDann
All the way
pi_154965584
Gefeliciteerd met jullie dochter, Saskia! *O* Wat tof dat ze er eindelijk is! Kan me helemaal voorstellen dat het wennen is. :Y
pi_154965768
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:07 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Vandaag 32+2 :)

Yes, dat beseft hij zich verstandelijk wel maar het is confronterend.
Morgen om 10 uur mogen we naar ons meisje kijken :)
Je telt helemaal verkeerd ;) . Nog maar vier dagen en het is alweer week 33. Vandaag is zo goed als om :Y

Ik wist niet dat je vriend zich zorgen maakte.
pi_154966107
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:43 schreef Daui het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou? En met Lars? En met meneer Stippelrientje?
Lars doet het fantastisch!
hij is lekker chill. Ik hoorde hem vandaag pas weer voor het eerst huilen toen de kraamverzorgster aan het stoeien was met zijn outfit ^^,
Hij is al goed aangekomen en drinkt goed. Hij slaapt tussendoor als hij niet regelt drie a vier uur. Vandaag even buiten gezeten toen de temp nog niet zo hoog was.

Zelf mis ik het vertrouwen in mijn lijf, maar blijf vasthouden aan de positieve dingen. Terugplooi van de baarmoeder zat nog net op een vinger boven het schaambot en ik vloei amper nog. Ook dat mijn tieten al lekken als ik naar mijn baby kijk is vermakelijk. Stippelmeneer roept vaak je lekt!!!! als mijn borst nog buitenboord hangt ofzo. Ik ben het tijdsbesef kwijt. voor mijn gevoel is wurm net twee dagen oud, maar dat is gewoon al een week! ik denk dat het tijd moet hebben.
We hebben tm zaterdag kraamzorg gelukkig. Niet dat ze veel verzorging hoeft te doen, maar het is fijn om hulp te hebben voor mijn stippelmeneer zodat hij ook wat rust in zijn donder krijgt.

De hitte vind ik trouwens echt beroerd...

Bedankt voor het vragen :*
Schudden voor gebruik
pi_154966138
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:43 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

T is nog wel een beetje gek hoor, ik zit hier nu een uur bij de couveuse, beetje aanraken enzo... Maar vasthouden nog niet gedaan. En ik heb haar na de geboorte ook anderhalf uur niet gezien. Echt raar gevoel !
Maar ze is mooi :)
Dat lijkt me wel erg vervelend, ook voor het bonden. Ik hoop dat ze snel uit de couveuse mag en je haar beet kan houden!

Fijn dat je uitslagen iets beter zijn Joycie! Elke dag dat de baby langer blijft zitten is er weer een en de 33 weken is alweer in zicht!
pi_154967144
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:18 schreef Daui het volgende:

[..]

Je telt helemaal verkeerd ;) . Nog maar vier dagen en het is alweer week 33. Vandaag is zo goed als om :Y

Ik wist niet dat je vriend zich zorgen maakte.
Die 33 lijkt ook alwel dichterbij als toen ik vanmorgen wakker werd ;)
pi_154967492
Saskia, gefeliciteerd! Daar is ze dan! Klinkt toch best wel als een heftige middag. Hopelijk mag je morgen een grote knuffel en snuffel inhaalslag maken!

Fuente op gefeliciteerd met je dochter!

Nu kruip ik weer weg in standje lurk. Hopelijk kom ik snel officieel meeschrijven!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_154967745
Verse meisjes O+ Saskia en Fuente gefeliciteerd :* !
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:22:32 #178
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154967937
Gefeliciteerd Saskia! *O*
Ziggy played guitar
pi_154967969
Gefeliciteerd Fuente en Saskia! *O* *O* *O*

Hoe spreek je Berit uit? :@
pi_154968199
Gefeliciteerd Fuente en Saskia met jullie dochters!

----

Waar bestellen jullie de geboortekaartjes?
pi_154968208
Saskia gefeliciteerd! *O*

Fijn om te lezen dat het met de meeste danes weer wat beter gaat trouwens, al is het maar een klein beetje (vorig topic was veel zkh.. Niet fijn).
  donderdag 6 augustus 2015 @ 22:40:28 #182
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_154968529
quote:
Gefeliciteerd Fuente!!

SPOILER
Wat een prachtige naam voor een prachtig ventje!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_154968711
Fuente en Saskia van harte met jullie meisjes O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_154969324
Verse babymeisjes! *O* Gefeliciteerd Fuente en Saskia! Geniet ervan.

En Ggirl wat is T. een leukerd O+
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:54:05 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_154972425
Gefeliciteerd Fuente en Saskia!! *O*

En wat een knapperd ggirl O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 01:27:25 #186
50430 Yuki
Student Midwife
pi_154973231
Gefeliciteerd Fuente en Saskia *O*

En ook goed bericht van Stippel, fijn! ^O^
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_154975253
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:23 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd Fuente en Saskia! *O* *O* *O*

Hoe spreek je Berit uit? :@
Volgens mij net als Merit met een B. Beerit. T is de zweudse of deense verkleinvorm van Birgitta.

Grappig dat t zo'n onbekende naam is, ik heb hem echt wel vaker gehoord!
Kwak
pi_154975270
Zoals Birgit zonder 'g' :+
pi_154975403
M'n aftel appje staat onder de 100 dagen. Nog 99 *O*

Ggirl wat een knap mannetje O+
pi_154976587
Van harte gefeliciteerd met jullie meisjes SaskiaR en Fuente *O*
Geniet ervan :)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:22:43 #191
409579 LuDann
All the way
pi_154976677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 22:30 schreef JantinaGr het volgende:
Gefeliciteerd Fuente en Saskia met jullie dochters!

----

Waar bestellen jullie de geboortekaartjes?
Er is een heel topic over: OUD / Geboortekaartjes deel 27

De echte creatievelingen ontwerpen ze zelf of laten ze ontwerpen. Wij hebben echter gewoon bestaande kaartjes uitgezocht (bij kaartje2go) en aangepast naar onze smaak (kleur, lettertype en eigen gedichtje). Handige van zo'n site vind ik dat je alle adressen erin kan zetten, dan is het straks alleen een kwestie van alles aanvinken en op laten sturen.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:25:16 #192
409579 LuDann
All the way
pi_154976707
Vandaag dé grote mijlpaal: 40 weken. *O*

Toch leuk dat ik dat gehaald heb. :Y Ik heb mezelf voor het eerst sinds ik 28 weken was (ofzo) gewogen, ik ben afgevallen. Ik snap niet hoe dat kan, maar ik vind het niet erg. :P Ik ben van 49 (ondergewicht) naar 80 gegaan, dus dat is 31 kilo. :)
pi_154976843
Gefeliciteerd Saskia! Prachtige naam. O+

Jippieeee LuDann! Je mag trots zijn! *O*
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:39:17 #194
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154976946
Yes Ludann, the big 40! *O*

Ik ben vandaag 30wk :o tijd, wat doe je!
pi_154976970
Goedemorgen!

Gefeliciteerd met je 40-weken mijlpaal Ludann! *O*

Vandaag komen mijn vader en opa de babykamer behangen *O*! Ik vind het echt supertof dat mijn opa dat nog kán doen voor z'n achterkleinkind O+ O+.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:43:53 #196
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154977015
Woot woot, LuDann!

En Sillie, da's tof! Vriend's opa zou zoiets ook zomaar kunnen doen, al is die wel al behoorlijk op leeftijd...

Hier vannacht gerommel in mijn buik, behoorlijk wat menstruatie-achtige krampen en harde buiken. Ik gok zo dat het voorwerk is, want echt pijnlijk was t niet, hoogstens oncomfortabel. Nu wel wat rustiger gelukkig, en uk laat zichzelf regelmatig even voelen O+

Wel jammer van mijn plan voor vandaag. Voel me nu moe (want slecht geslapen) dus mijn geplande tripje naar de mediamarkt om een nieuwe iPad te kopen moet maar even wachten (ik heb mijn oude iPad vorige week laten vallen, grote barsten in het scherm :'( Na 4 jaar trouwe dienst dus toch maar tijd voor een nieuwe denk ik....)
pi_154977150
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:43 schreef mousemicky het volgende:
Woot woot, LuDann!

En Sillie, da's tof! Vriend's opa zou zoiets ook zomaar kunnen doen, al is die wel al behoorlijk op leeftijd...

Hier vannacht gerommel in mijn buik, behoorlijk wat menstruatie-achtige krampen en harde buiken. Ik gok zo dat het voorwerk is, want echt pijnlijk was t niet, hoogstens oncomfortabel. Nu wel wat rustiger gelukkig, en uk laat zichzelf regelmatig even voelen O+

Wel jammer van mijn plan voor vandaag. Voel me nu moe (want slecht geslapen) dus mijn geplande tripje naar de mediamarkt om een nieuwe iPad te kopen moet maar even wachten (ik heb mijn oude iPad vorige week laten vallen, grote barsten in het scherm :'( Na 4 jaar trouwe dienst dus toch maar tijd voor een nieuwe denk ik....)
Voorwerk! Hopelijk doet het al wat, heb je dat
al in the pocket!
Is een ipad online kopen geen optie? Heb je 'm waarschijnlijk morgen in huis!

Ik heb mijn "schoonopa" expres niet ingelicht over het behangen, anders weet ik zeker dat hij ook komt helpen. En dan weer meer doet dan 'ie nog kan..

Mijn opa heeft alleen een gebroken teen Ik ben gewoon erfelijk belast hoor, qua pech maar wilde toch persé komen behangen. Hopelijk doet 'ie zichzelf niet teveel zeer..
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:58:34 #198
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154977250
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Voorwerk! Hopelijk doet het al wat, heb je dat al in the pocket!
Is een ipad online kopen geen optie? Heb je 'm waarschijnlijk morgen in huis!
Peuter is net opgehaald door opa en oma om naar de speeltuin te gaan, dus van mij mag t doorzetten hoor ;) Ik verwacht t niet hoor, is nu even weggezakt, en misschien had t gerommel ook wel te maken met mijn darmen die over de zeik waren dat probleem is inmiddels wel opgelost :+

iPad online kopen is een optie, maar ik twijfel tussen air en mini, dus wil ze even in t echt zien en vasthouden. Weet niet of de mini groot genoeg is voor me ;)

O, en fijne planning ook weer van de gemeente, de komende 3 weken is hier in de stad de (voor ons) gerichtste weg naar het ziekenhuis afgesloten ivm werkzaamheden. Nu moeten we dus verplicht een stukje snelweg nemen, wat natuurlijk in de spits vaak vast staat :(
pi_154977685
Rommelende darmen boks, mm! Ik heb vannacht een de hele lindex collectie bekeken op de plee. :') Hopelijk was dat omdat de baby boy een paar centimeter naar beneden is verhuisd.

Voorwerk klinkt goed. Bij mij leverde voorwerk uiteindelijk een hele vlotte bevalling op. Ik hoop voor jou op hetzelfde!

Wat leuk sillie, die twee generaties die de derde helpen om voor de vierde een mooi kamertje te maken. Wel foto's maken, hoor! O+
pi_154977749
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:39 schreef pinquit het volgende:
Yes Ludann, the big 40! *O*

Ik ben vandaag 30wk :o tijd, wat doe je!
Wat ga je hard man! :o O+
pi_154977830
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:22 schreef LuDann het volgende:

[..]

Er is een heel topic over: OUD / Geboortekaartjes deel 27

De echte creatievelingen ontwerpen ze zelf of laten ze ontwerpen. Wij hebben echter gewoon bestaande kaartjes uitgezocht (bij kaartje2go) en aangepast naar onze smaak (kleur, lettertype en eigen gedichtje). Handige van zo'n site vind ik dat je alle adressen erin kan zetten, dan is het straks alleen een kwestie van alles aanvinken en op laten sturen.
Ah! Wist ik niet, ga ik eens doorspitten. Vriend en ik zijn te druk om ons nog bezig te houden met een eigen ontwerp qua geboortekaartje, en ook weinig zin in eigenlijk. Wel wil ik, nu de naam er door is, een beetje vaart erachter zetten, is dat ook maar gedaan!

Moet straks ook nog genoeg kopen, voor mezelf en voor de baby. Als ik zie hoe sommigen hier al voorzien zijn in o.a. kleding en ander klein spul, daarmee vergeleken loop ik chronisch achter. :')

40 weken, spannend hoor! Over maximaal 2 weken een baby'tje in je armen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:41 schreef silliegirl het volgende:

Vandaag komen mijn vader en opa de babykamer behangen *O*! Ik vind het echt supertof dat mijn opa dat nog kán doen voor z'n achterkleinkind O+ O+.
Dat is inderdaad tof! En fijn he om met het kamertje bezig te zijn. Maakt het allemaal zo echt!
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:43 schreef mousemicky het volgende:

Spannend!! :D

Gisteren hier nog gemeld dat ik de baby zo weinig voelde. Dat is het tegenovergestelde geworden. _O- Vannacht om 4:00 zelfs zoveel activiteit, niet normaal. Alsof ze aan het rondstuiteren was. Vriend nog de hand op de buik gedrukt, want hij heeft tot nu toe nog niet zo vaak de kans gehad.
En nu is ze sinds een uur of 9:00 ook al continu bezig met schuiven en schoppen. Zelfs tijdens een toiletbezoek en als ik rondwandel. Normaal is het dan per definitie weer rustig.

Leuk. :D
pi_154977864
UD voor LuDann *O* wie had aan het begin gedacht dat je die gewoon zou halen!

Hier een rustige nacht gehad. Vanmorgen wel met een niet zo comfortabele buik wakker geworden, maar na een toiletbezoekje was dat weg, krampen zijn nog totaal afwezig. Ik ben dus bang dat ik verkeerd heb gegokt dat vandaag de dag zou zijn -O- daar gaat de mooie verjaardagsdatum...

Succes met plakken Sillie! Leuk dat je opa dat nog kan doen!
pi_154977890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:35 schreef FlyingFish het volgende:

Hier een rustige nacht gehad. Vanmorgen wel met een niet zo comfortabele buik wakker geworden, maar na een toiletbezoekje was dat weg, krampen zijn nog totaal afwezig. Ik ben dus bang dat ik verkeerd heb gegokt dat vandaag de dag zou zijn -O- daar gaat de mooie verjaardagsdatum...

Het is nog vroeg!
pi_154978181
LuDann: UD *O* *G* *O*

Stippel: fijn dat het goed gaat thuis en dat L. het zo goed doet! Snap dat het vertrouwen in je lijf weer moet groeien.

Jantina: heel fijn dat je de baby zo goed voelt! Zo'n geruststelling is dat dan.
Kaartjes komen hier ook van een aanbieder op internet. Wij hebben het lettertype aangepast bij zowel het jongenskaartje als het meisjeskaartje. Bij het meisjeskaartje ook de tekstkleur gewijzigd. Verder gekozen voor een oneliner ipv een gedichtje. Bij een jongetje zijn we er definitief uit welk kaartje het wordt. Voor een meisje twijfelen we over datzelfde kaartje maar dan de meisjesversie, of nog een ander kaartje wat iets liever en zoeter is maar wat we voor een jongetje daarom te zoet vinden. We hebben van alle opties een proefdruk in huis met onze aanpassingen dus van het weekend nog eens naar kijken.
Ook wil ik dan de enveloppen alvast bestellen, dan kan ik die gaan schrijven. Kaartjes die we in optie hebben, hebben allemaal hetzelfde formaat dus neutrale kleur envelop en klaar :).
pi_154978376
Gefeliciteerd Saskia en Fuente O+ *O* mooie namen!

Wij gaan straks even naar het ziekenhuis net over de grens, ctg laten maken op aanraden van de vk. Baby leeft nog wel, beweegt ook wel, maar alleen zichtbaar en niet voelbaar. En ik zou m wel moeten voelen. Dus onder het mom van better safe than sorry..
Straks even uitspitten waar we het beste heen kunnen.
pi_154978474
Klinkt als een goed plan Malteser.
Ik had gisteravond een lijstje gemaakt met mensen naar wie we een geboortekaartje sturen. Zoals het lijkt zijn dat er slechts 28, dus valt mee.

Ben zelf ook niet zo van de gedichtjes, dus een oneliner zou voor mij ook prima zijn. Vriend wil natuurlijk wel iets pakkends...

Collega van mij zei zojuist dat ze bij hun vorige baby niet eens geboortekaartjes hebben verstuurd. -O-
pi_154978558
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:02 schreef JantinaGr het volgende:
Klinkt als een goed plan Malteser.
Ik had gisteravond een lijstje gemaakt met mensen naar wie we een geboortekaartje sturen. Zoals het lijkt zijn dat er slechts 28, dus valt mee.

Ben zelf ook niet zo van de gedichtjes, dus een oneliner zou voor mij ook prima zijn. Vriend wil natuurlijk wel iets pakkends...

Collega van mij zei zojuist dat ze bij hun vorige baby niet eens geboortekaartjes hebben verstuurd. -O-
Oh dat zou mij ook zomaar kunnen overkomen deze keer hoor :') :D

We moeten nog een kamertje opleuken maar ik kan maar geen behang vinden wat ik leuk genoeg vind en B. moet nog een kast klussen op zolder zodat onze spullen naar boven kunnen enz enz.
En daarbij moeten we nog een naam verzinnen (klein detail...) wat ook nog steeds voor geen meter lukt.

Een geboortekaartje staat echt way onderaan mn prioriteitenlijst xD ik zou het zo kunnen vergeten.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:07:18 #208
409579 LuDann
All the way
pi_154978602
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:35 schreef FlyingFish het volgende:

Nou, mijn schoonouders niet in ieder geval. >:)

Maar goed, niemand eigenlijk.

Hier is ook alles rustig. Ben benieuwd wie van ons als eerste gaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:57 schreef Cassandra87 het volgende:

Wij gaan straks even naar het ziekenhuis net over de grens, ctg laten maken op aanraden van de vk. Baby leeft nog wel, beweegt ook wel, maar alleen zichtbaar en niet voelbaar. En ik zou m wel moeten voelen. Dus onder het mom van better safe than sorry..
Goed dat je er even naar laat kijken. :Y Succes.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:50 schreef Malteser het volgende:
LuDann: UD *O* *G* *O*

Stippel: fijn dat het goed gaat thuis en dat L. het zo goed doet! Snap dat het vertrouwen in je lijf weer moet groeien.

Jantina: heel fijn dat je de baby zo goed voelt! Zo'n geruststelling is dat dan.
Kaartjes komen hier ook van een aanbieder op internet. Wij hebben het lettertype aangepast bij zowel het jongenskaartje als het meisjeskaartje. Bij het meisjeskaartje ook de tekstkleur gewijzigd. Verder gekozen voor een oneliner ipv een gedichtje. Bij een jongetje zijn we er definitief uit welk kaartje het wordt. Voor een meisje twijfelen we over datzelfde kaartje maar dan de meisjesversie, of nog een ander kaartje wat iets liever en zoeter is maar wat we voor een jongetje daarom te zoet vinden. We hebben van alle opties een proefdruk in huis met onze aanpassingen dus van het weekend nog eens naar kijken.
Ook wil ik dan de enveloppen alvast bestellen, dan kan ik die gaan schrijven. Kaartjes die we in optie hebben, hebben allemaal hetzelfde formaat dus neutrale kleur envelop en klaar :).
Hier precies hetzelfde! Jongenskaartje was echt helemaal ubertof gewoon, niks meer aan doen. Maar die vinden we voor een meisje eigenlijk niet zo tof dus waarschijnlijk nemen we een wat liever, ander kaartje in dat geval.
pi_154978678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:57 schreef Cassandra87 het volgende:

Goed dat je contact hebt gezocht en het even gaat laten checken. Wat je zegt, better safe than sorry. Succes!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:13:27 #210
409579 LuDann
All the way
pi_154978757
Voor mijn schoonmoeder: omdat ik zo gek van haar wordt:

http://www.haveyouhadthatbabyyet.com/

:+
pi_154978823
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:13 schreef LuDann het volgende:
Voor mijn schoonmoeder: omdat ik zo gek van haar wordt:

http://www.haveyouhadthatbabyyet.com/

:+
_O-

ik hou van dat soort sites :D
Dit is mn lievelings O+

http://howdovaccinescauseautism.com/
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:18:43 #212
409579 LuDann
All the way
pi_154978887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O-

ik hou van dat soort sites :D
Dit is mn lievelings O+

http://howdovaccinescauseautism.com/
:D Die is tof ja!

Ik heb een wazig figuur op FB die normaal gesproken wel grappige dingen post, leuke dierenfeitjes enzo. Maar hij is helemaal gegrepen door de antivaxxers helaas (tis een Amerikaan). Nu komt er de grootste nonsens voorbij over vaccinaties en daar erger ik me groen en geel aan. :') Mja, vind het ook wel weer interessant om te kijken hoe die mensen nou denken. :P
pi_154978937
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

:D Die is tof ja!

Ik heb een wazig figuur op FB die normaal gesproken wel grappige dingen post, leuke dierenfeitjes enzo. Maar hij is helemaal gegrepen door de antivaxxers helaas (tis een Amerikaan). Nu komt er de grootste nonsens voorbij over vaccinaties en daar erger ik me groen en geel aan. :') Mja, vind het ook wel weer interessant om te kijken hoe die mensen nou denken. :P
Hahaha :D
er is ook zo'n boek it's met amazing measles ofzo.

Tsja, niet willen vaccineren, ieder zijn ding verder en als je je goed informeert met gedegen onderbouwde informatie dan moet je dat echt zelf weten. Maar er komt zó vreselijk veel onzin voorbij over dat soort onderwerpen :X
pi_154978991
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Tsja, niet willen vaccineren, ieder zijn ding verder en als je je goed informeert met gedegen onderbouwde informatie dan moet je dat echt zelf weten. Maar er komt zó vreselijk veel onzin voorbij over dat soort onderwerpen :X
Helaas wel ja. En als je dan met een goed onderzoek komt dat het tegendeel bewijs ben je "een Slaaf van de kwaadaardige farmaceutische bedrijven" O+ :')
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:24:26 #215
409579 LuDann
All the way
pi_154979023
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nja, dat is het dus. Het is vooral ontzettende onzin die hij aanhaalt. Ik ben ook helemaal voor kritisch kijken naar dat soort dingen hoor (zo heb ik mijn twijfels bij het HPV vaccin omdat het zo snel is ingevoerd), maar nog steeds aankomen met dat autisme verhaal bij vaccinaties die al tientallen jaren gegeven worden... Nee.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:25:11 #216
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_154979046
Hehe, die websites :') Geniaal!

40 weken voor Ludann! *O* Dat had ik ook niet gedacht :D

Ik heb zelf een kaartje ontworpen in Photoshop en heb een drukker gevonden om het te laten drukken. Er moet alleen nog een foto op en die moet ik eerst nog maken van de baby. Nu moet ie misschien eerst in de couveuse dus het zal wel even duren dan voor het kaartje klaar is, ach ja.
Ziggy played guitar
pi_154979101
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:22 schreef Skittles het volgende:

[..]

Helaas wel ja. En als je dan met een goed onderzoek komt dat het tegendeel bewijs ben je "een Slaaf van de kwaadaardige farmaceutische bedrijven" O+ :')
Uiteraard! Maar dat ben jij sowieso natuurlijk. En ik in mindere mate ook :Y
Iedereen in de medische wereld is gewoon in dienst van farmaceutische industrie en is er enkel op gericht om zoveel mogelijk winst te maken.

SPOILER
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:29:05 #218
409579 LuDann
All the way
pi_154979139
Hier is een facebook group waar die gast post: https://www.facebook.com/(...)ting/626985363998850

Voor andere mensen die zich even lekker willen ergeren. :+

[/offtopic]
pi_154979169
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:22 schreef Skittles het volgende:

[..]

En andersom! Als je goed geinformeerd en geheel op aarde (ok bijna geheel, beetje koekoek ben ik wel ;) ) besluit om niet te vaccineren (of pijnstillers te slikken of noem maar op) ben je gelijk een aluhoedje O+

LuDannnn hoi hoi hoi *O* gefeliciteerd met deze mijlpaal!
pi_154979254
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:30 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

En andersom! Als je goed geinformeerd en geheel op aarde (ok bijna geheel, beetje koekoek ben ik wel ;) ) besluit om niet te vaccineren (of pijnstillers te slikken of noem maar op) ben je gelijk een aluhoedje O+

LuDannnn hoi hoi hoi *O* gefeliciteerd met deze mijlpaal!
Nou wat mij betreft niet hoor!
Maar de clue zit hem wat mij betreft enerzijds in goed geïnformeerd. (en wat dan goed is daar kun je discussie over hebben, maar dat is wat mij betreft vooral persoonlijk...) En anderzijds zit het hem er ook wel een beetje ni hoeveel evangelie-drift je zelf hebt zeg maar.

Er is maar weinig irritanter als zo iemand die op je bericht dat baby zn prikjes heeft gehad reageert met allerlei linkjes en dingetjes. Dat geldt twee kanten op natuurlijk magoed.

Ik denk dat de HPV vaccins er idd een goed voorbeeld van kunnen zijn.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:41:56 #221
409579 LuDann
All the way
pi_154979398
Wat mij betreft ook niet hoor, Bloesem.

Kijk, als je stelt goed geïnformeerd te zijn door alleen dingen zoals die facebookgroep te lezen en dat voor waar aan te nemen, ja dan vind ik je behoorlijk getikt inderdaad. :') Maar zoals je hier overkomt ben je prima in staat om weloverwogen beslissingen te maken die vast niet gebaseerd zijn op eenzijdige informatie.

En dank je wel voor de jompel! *O*
pi_154979706
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 09:25 schreef LuDann het volgende:
Vandaag dé grote mijlpaal: 40 weken. *O*

Toch leuk dat ik dat gehaald heb. :Y Ik heb mezelf voor het eerst sinds ik 28 weken was (ofzo) gewogen, ik ben afgevallen. Ik snap niet hoe dat kan, maar ik vind het niet erg. :P Ik ben van 49 (ondergewicht) naar 80 gegaan, dus dat is 31 kilo. :)
je 40 weken gewoon gehaald!
O+
Schudden voor gebruik
pi_154979944
Haha dank jullie wel <3 Helaas zijn er genoeg mensen die bij niet-vaccineren enkel superheavy anti-vaxxers voor zich zien en dan is 't moeilijk nog te vertellen waarom je ergens wel of niet voor kiest. Overigens ben ik er wat vaccinaties betreft nog steeds niet over uit, behalve wat HPV betreft, dat gaan we tzt samen onderzoeken en daar mag zij zelf de keuze in maken.

SPOILER
Die evangelie-drift vind ik ook altijd... heftig. Enerzijds kan ik het echt gaaf vinden hoe mensen gaan staan voor wat zij vinden. Tegelijkertijd blijft het iets wat ZIJ vinden en vind ik het opdringen ervan not done. Discussieren a la, maar discussies zijn er imho niet om te winnen, maar om je visie te verbreden. Het verbaasd me hoe close-minded mensen worden zodra ze 'gekozen' hebben voor een mening. Het blijft een mening, een gevoel wat hopelijk een beetje geïnformeerd is en eenieder heeft (en dat is soms echt wel lastig, haha) evenveel recht op zo'n ding.

SPOILER
Goed, genoeg persoonlijk gelul 8)7 Tijd om gordijnen om te gaan zomen.
pi_154980452
Ik mag niet mee behangen ;( . Ik liep in de weg. :@

Vaccineren.. Tsja. Overal zijn voors- en tegens voor te vinden. Net als voor inbakeren, voeding, luiers.. Je doet het altijd goed volgens de een en fout volgens een ander. Ik denk dat ik maar doe wat voor mij goed voelt :) . ^O^
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:28:30 #225
409579 LuDann
All the way
pi_154980544
Even iets heel anders:

We hadden het hier gisteren over dekentjes. Ik bleek een synthetische te hebben gekocht, dus we zijn gisteravond nog even naar de Prenatal gegaan om een andere te halen. Daar lag ook het dekentje wat ik al had en daar stond op het kaartje dat uit onderzoek is gebleken dat het niet uitmaakt van welk materiaal een dekentje gemaakt is zolang het bedje maar kort en strak opgemaakt wordt.

Wat is nu waarheid?

Ik heb uiteindelijk wel gewoon nog 2 katoenen dekentjes gekocht, want hormonen, maar maakt het nu uit of niet?
pi_154980549
Half bijgelezen

Cassandra, ben benieuwd!

Ludann gewoon 40 weken. Wie had dat gedacht!

Kaartje, via de drukkerij hier in de straat. 40 stuks.

Vandaag kwam de naam vd baby binnen in van die houten letters met behangprint er op. O+
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:28:48 #227
409579 LuDann
All the way
pi_154980553
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:55 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

je 40 weken gewoon gehaald!
O+
Ja! :D
pi_154980749
Saskia en Fuente Gefeliciteerd met jullie dochters! <3

LuDann 40 wk *O*

:D Die sites zijn echt briljant!

Nog 4 nachtjes tot Vk intake! Ik hoop zo dat ze even de echo erop zet
pi_154980869
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:38 schreef Mapiya het volgende:
Saskia en Fuente Gefeliciteerd met jullie dochters! <3

LuDann 40 wk *O*

:D Die sites zijn echt briljant!

Nog 4 nachtjes tot Vk intake! Ik hoop zo dat ze even de echo erop zet
En dan kom je uit de kloonkast?
pi_154980882
pi_154980944
och wat een popje Saskia O+ O+
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:46:29 #232
409579 LuDann
All the way
pi_154980972
quote:
Wat een schatje! O+ !

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 07-08-2015 12:57:57 ]
pi_154981031
Saskia O+ Hou op O+ Wat een schatje!
pi_154981271
Wat een mooierd Saskia! Mogen jullie vandaag naar huis?
pi_154981442
Morgen denk ik, we moesten sowieso tot 17 uur blijven vanwege de gebroken vliezen, en zo laat ontslaan ze je niet meer. Dus morgenochtend :)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:08:32 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154981683
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:01 schreef SaskiaR het volgende:
Morgen denk ik, we moesten sowieso tot 17 uur blijven vanwege de gebroken vliezen, en zo laat ontslaan ze je niet meer. Dus morgenochtend :)
O, waarom niet? Als er een gynaecoloog dienst heeft, kan die je toch ontslaan? Of denk ik dan te simpel? Bij mijn ziekenhuis heeft er altijd iemand dienst...
pi_154982011
Saskia *O* Van harte gefeliciteerd met je mooie, toch nog opeens heel snelle dochter! Mooie naam, ik ben benieuwd naar de roepnaam (dat waren jullie toch, met de klassieke officiele naam maar de kortere roepnaam? Of is E al de roepnaam?) Anyhow, wat een popje O+ Hopelijk mogen jullie snel naar huis samen!

Ggirl, wat een prachtig jongetje O+ O+ O+ Ik rammel niet zo snel maar wel van T!

LuDann 40 weken, woohooooo! *O* Taart! Virgin margarita's! Dansjes! Of gewoon bevallen :P In elk geval de mijlpaal der mijlpalen!

Geboortekaartje komt hier waarschijnlijk van een webshop. Nog geen keuze gemaakt. Vorige keer besteld bij Greetz geloof ik.

MM heeft voorwerk! Spannend! Ben jij nou al bijna 38 weken? Je hebt ook al drie weken of zo verlof gehad, meer dan genoeg natuurlijk :P
pi_154982248
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:08 schreef mousemicky het volgende:

[..]

O, waarom niet? Als er een gynaecoloog dienst heeft, kan die je toch ontslaan? Of denk ik dan te simpel? Bij mijn ziekenhuis heeft er altijd iemand dienst...
Geen admin staf voor de ontslagpapieren, denk ik....
pi_154982281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:17 schreef Mineola het volgende:
Saskia *O* Van harte gefeliciteerd met je mooie, toch nog opeens heel snelle dochter! Mooie naam, ik ben benieuwd naar de roepnaam (dat waren jullie toch, met de klassieke officiele naam maar de kortere roepnaam? Of is E al de roepnaam?) Anyhow, wat een popje O+ Hopelijk mogen jullie snel naar huis samen!

Roepnaam is Nora :)
pi_154982725
Kan de foto niet zien op mijn mobiel.

Saskia, bijna lekker naar huis toe. En gaan genieten!

Ik plas steeds bijna in mijn broek :X
pi_154983325
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:01 schreef SaskiaR het volgende:
Ik ben destijds met A om 19:00 nog ontslagen. Dus het kan!

Wat heeft je meisje een prachtige naam O+ en wat is ze mooi!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2015 14:01:55 ]
pi_154983606
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:42 schreef Kuukske het volgende:

[..]

En dan kom je uit de kloonkast?
Wanneer iedereen het weet die het moeten weten :+ Maar ws zal dat wel in de week na goed bericht zijn. Ik heb mijzelf dus nog niet dusdanig versproken dat achter de schermen stiekem iedereen het al weet? :X

Saskia O+ wat een wangetjes
pi_154983826
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:24 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Geen admin staf voor de ontslagpapieren, denk ik....
Das een kwestie van uitprinten en er zijn altijd artsen op de verloskamers aanwezig.
Reden waarom ze later in de avond geen mensen naar huis sturen kan zijn omdat er dan geen kraamzorg meer komt om de boel thuis op te starten, maar dat hangt ook een beetje van je kraamzorgbureau af.
Kan ook zijn dat ze nog iets langer willen observeren ivm opname op de couv.
pi_154985253
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:08 schreef Mapiya het volgende:

[..]

Wanneer iedereen het weet die het moeten weten :+ Maar ws zal dat wel in de week na goed bericht zijn. Ik heb mijzelf dus nog niet dusdanig versproken dat achter de schermen stiekem iedereen het al weet? :X

Saskia O+ wat een wangetjes
Ik weet het niet! Ik ben slecht met klonen. Maar wel nieuwsgierig :')
pi_154985340
LuDann 40 weken! Wie had dat gedacht *O*

Hier snelle update,ctg in orde, echo in orde, vw en groei in orde, geschat gewicht 1300 gram. Vandaag precies 29 weken. Waar de stilte vandaan kwam? Hij ligt met zijn hoofd in mijn bekken, vond ik vrij vroeg maar schijnt normaal te zijn? Is well gedraaid, rug links, voetjes en handjes rechts. Dus misschien dat het daardoor komt. Maar hij doet het prima dus ik hoop dat hij weer wat drukker wordt en ga weer lekker genieten van de vakantie
pi_154985794
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Das een kwestie van uitprinten en er zijn altijd artsen op de verloskamers aanwezig.
Reden waarom ze later in de avond geen mensen naar huis sturen kan zijn omdat er dan geen kraamzorg meer komt om de boel thuis op te starten, maar dat hangt ook een beetje van je kraamzorgbureau af.
Kan ook zijn dat ze nog iets langer willen observeren ivm opname op de couv.
dat laatste, zei de kinderarts net :)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:21:20 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154985845
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:17 schreef Mineola het volgende:
MM heeft voorwerk! Spannend! Ben jij nou al bijna 38 weken? Je hebt ook al drie weken of zo verlof gehad, meer dan genoeg natuurlijk :P
37.4 vandaag, het gaat opeens hard!

En ik heb idd alweer 3 weken verlof :o Gaat snel als het mooi weer is, voelt nu ook echt als vakantie, omdat mensen om me heen ook vrij zijn :D (behalve vriend, die is vandaag aan z'n laatste werkdag voor bouwvak bezig). Maar dat verlof duurt nog tot 2016, dus ik heb geen haast :+
pi_154986081
quote:
lekker armen zwaaien!!! O+
Schudden voor gebruik
pi_154986141
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:19 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

dat laatste, zei de kinderarts net :)
Ja dacht k al. Nou hopelijk kun je morgenochtend lekker naar huis dan.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:39:02 #250
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_154986369
Hoe kijk je nu eigenlijk op de bevalling en erna terug Saskia? :) vrede mee of baal je nog steeds?
pi_154987908
Achteraf gezien ben ik blij dat ik in het ziekenhuis was, thuis had ik het echt niet gered. En ook omdat Nora extra hulp nodig had. En iedereen hier is superlief :)
En al die fancy puf- en persstandjes enzo, dat mocht niet, maar ik kon me toch niet meer bewegen van de pijn, dus dat was toch niks geworden. Dus eigenlijk ben ik wel blij dat het zo is gegaan :)
pi_154989127
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:05 schreef Cassandra87 het volgende:
LuDann 40 weken! Wie had dat gedacht *O*

Hier snelle update,ctg in orde, echo in orde, vw en groei in orde, geschat gewicht 1300 gram. Vandaag precies 29 weken. Waar de stilte vandaan kwam? Hij ligt met zijn hoofd in mijn bekken, vond ik vrij vroeg maar schijnt normaal te zijn? Is well gedraaid, rug links, voetjes en handjes rechts. Dus misschien dat het daardoor komt. Maar hij doet het prima dus ik hoop dat hij weer wat drukker wordt en ga weer lekker genieten van de vakantie
Super!! Geniet van de vakantie!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:09:41 #253
409579 LuDann
All the way
pi_154990158
[zwelg]

Ik heb sinds gisteren een brandende pijn in de huid op mijn bovenbuik. Voelde gister ook een zweepslag en een stekende pijn in die regio, ik vermoed een spiertje dat het begeven heeft. Voelt alsof alles op springen staat.

Ik hoop echt dat het niet lang meer gaat duren, voel me door al die klachten helemaal niet op mijn gemak. Vind het ook niet fijn dat de controles naar mijn idee nog steeds vrij ver uit elkaar liggen. Ben nu gezien met 39+5 en de volgende controle is met 41+0. Negen dagen dus.

Ben er gewoon zo klaar mee. ;( :'(

[/zwelg] :@
pi_154990178
Cassandra, dat is goed nieuws!
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:17:30 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154990354
Behh Ludann, niet gek dat je het zat bent. Alles wordt zo oncomfortabel, en pijn is gewoon niet fijn. Daarnaast is het nu vooral afwachten, en dat duurt zo lang :o

Kan je niet aangeven dat je graag nog een keer eerder door de vk gezien wordt?
pi_154990421
Helpt t misschien om natte doeken op je buik Te leggen als je lekker op de bank ligt?
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:32:06 #257
409579 LuDann
All the way
pi_154992161
Ik heb even huils gedaan bij manlief, die net thuis kwam. Toen even gedoucht en zere buik ingesmeerd. Het moest er even uit, ik denk dat ik er nu weer een paar dagen tegenaan kan, dingen weer een beetje kan relativeren.

Misschien dat ik morgen inderdaad even ga bellen of ik niet tussendoor nog een keer gezien kan worden. Ik wil gewoon zeker weten dat beeb het nog goed heeft daarbinnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:20 schreef gestreeptestoel het volgende:
Helpt t misschien om natte doeken op je buik Te leggen als je lekker op de bank ligt?
Das wel een idee ja, thanks. :)
pi_154993164
Ik kom even jompelen voor de mijlpaal der mijlpalen van LuDann! *O*
pi_154993938
Gefeliciteerd met je mijlpaal LuDann!

Saskia: Fijn dat je toch positief terugkijkt op de ziekenhuisbevalling. Foto krijg ik helaas niet geopend hier mobiel, maar ik ben wel helemaal weg van de naam O+
pi_154994401
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:32 schreef LuDann het volgende:
Ik heb even huils gedaan bij manlief, die net thuis kwam. Toen even gedoucht en zere buik ingesmeerd. Het moest er even uit, ik denk dat ik er nu weer een paar dagen tegenaan kan, dingen weer een beetje kan relativeren.

Misschien dat ik morgen inderdaad even ga bellen of ik niet tussendoor nog een keer gezien kan worden. Ik wil gewoon zeker weten dat beeb het nog goed heeft daarbinnen.
:*
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:19:40 #261
409579 LuDann
All the way
pi_154995479
Bedankt. :)

Ik voel me weer wat beter nu, soms moet je gewoon even instorten denk ik. :P

Baal wel een beetje dat ik zo weinig vertrouwen in mijn eigen lichaam heb, ben wat dat betreft jaloers op Bloesem! Mja, door de epilepsie en EDS ben ik dat een beetje kwijtgeraakt denkt ik. In principe gaat alles prima, maar het zou me toch gerust stellen als ik tussendoor nog even gezien wordt dus daar ga ik morgen voor bellen. :Y

Nu even lekker een serie kijken.
pi_154997276
Lekker rustig aan dan maar LuDann. :*

Hier zijn we ineens op weg naar een naam :o B. vindt een van mijn voorkeuren ineens wel okay genoeg dus yay *O* helaas niet mn favoriete maar je kan niet alles hebben :P
pi_154998153
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:19 schreef LuDann het volgende:
Bedankt. :)

Ik voel me weer wat beter nu, soms moet je gewoon even instorten denk ik. :P

Baal wel een beetje dat ik zo weinig vertrouwen in mijn eigen lichaam heb, ben wat dat betreft jaloers op Bloesem! Mja, door de epilepsie en EDS ben ik dat een beetje kwijtgeraakt denkt ik. In principe gaat alles prima, maar het zou me toch gerust stellen als ik tussendoor nog even gezien wordt dus daar ga ik morgen voor bellen. :Y

Nu even lekker een serie kijken.
*bemoeit*
Dat vertrouwen had ik ook niet! De angelsound kwam veel te vaak in actie en nu nog check ik iets te vaak of ze niet stuk is tijdens het slapen.
Hoort erbij soms! :*
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:35:12 #264
409579 LuDann
All the way
pi_154998549
Wat tof mignonne!

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:23 schreef ingee het volgende:

[..]

*bemoeit*
Dat vertrouwen had ik ook niet! De angelsound kwam veel te vaak in actie en nu nog check ik iets te vaak of ze niet stuk is tijdens het slapen.
Ik denk het. :Y Iemand uit mijn pufcursus had een afspraak zich te laten inleiden met 39 nogwat omdat ze de spanning niet meer trok (haar vliezen braken alsnog spontaan die ochtend). Ze was in de laatste week iets van 3 keer op de verloskamers geweest met vage klachten, maakte zich de hele tijd zorgen en vond die laatste loodjes zenuwslopend.

Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben!

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 07-08-2015 22:41:56 ]
pi_154998900
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:23 schreef ingee het volgende:

[..]

*bemoeit*
Dat laatste doe ik nog steeds, net nog en zoon is bijna 2,5 jaar :7
pi_154999221
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:43 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Dat laatste doe ik nog steeds, net nog en zoon is bijna 2,5 jaar :7
Second that :Y
over 2.5 week wordt ze 6. En de jongste is 4.5.

Elke avond voor ik ga slapen ga ik even bij ze kijken. Sowieso om ze nog even te zien en toe te stoppen. Maar ik moet echt gezien of gehoord hebben dat ze t nog doen voor ik weer weg ga :P

En als ze ziek zijn/koorts hebben slapen ze bij mij.
pi_154999313
Heerlijk om te lezen allemaal. *;
pi_154999486
Haha Mignonne! Hier ook. Ik vraag wel s aan mijn man of hij al is wezen kijken.. Maar of hij nu ja of nee zegt, ik ga toch nog zelf kijken. Luister altijd even of hij nog ademt.. Leg hem even goed, kusje en dan ga ik weer. O+

En binnenkort mag dat bij 2 kinderen :Y
pi_154999513
Ik kan geen uur rijden met slapende baby achterin. Dan sta ik minstens 1 keer op een parkeerplaats te checken of ze nog ademt. Terwijl ik haar zie in de spiegel. :')
pi_154999702
Ludann: je mag er soms best doorheen zitten hoor! Gewoon lekker er uit gooien. En wie weet is je baby er allang voor de volgende controle!

Babykamer is behangen! *O*
'T is echt tof geworden. En ik betrapte man, die stond heel zwijmelend met het mini spijkerbroekje dat mijn moeder meebracht als cadeautje :D .

Verder goed geshopt en nu een zooi hydrofielen etc, rijker. :) En mijn moeder wil me een draagdoek/zak cadeau doen. Ik heb volgende week zo'n consult bij een draagconsulente en dan kan ik verschillende zaken uitproberen om te zien wat ik fijn vind. :D :Z
pi_154999707
Wacht maar.. Over een tijdje doen de anderen hier dit allemaal ook (als ze dat al niet deden als er al we uk is)

;)
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:12:06 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155000285
Nu op vakantie in een chalet en het bed is zo bagger :') echt ik mag niet klagen want vakantie enzulks, maar mijn ruuuuug, en ik lig pas 10 mins :X
pi_155000442
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:12 schreef pinquit het volgende:
Nu op vakantie in een chalet en het bed is zo bagger :') echt ik mag niet klagen want vakantie enzulks, maar mijn ruuuuug, en ik lig pas 10 mins :X
Terechte reden tot klagen hoor. Bedden en banken die niet goed liggen. Horror.
pi_155000518
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:00 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wacht maar.. Over een tijdje doen de anderen hier dit allemaal ook (als ze dat al niet deden als er al we uk is)

;)
Ik wil t heel graag maar ben veel te bang dat ik m wakker maak en er weer een fles in moet om'm in slaap te krijgen en ik dan een obesibaby kweek :+ ;) nee srsly ik ben dolgelukkig met de doorslaaps, die ga ik niet riskeren.

Mijn regel is: don't mess with the sleeping baby...
Kwak
pi_155000710
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik wil t heel graag maar ben veel te bang dat ik m wakker maak en er weer een fles in moet om'm in slaap te krijgen en ik dan een obesibaby kweek :+ ;) nee srsly ik ben dolgelukkig met de doorslaaps, die ga ik niet riskeren.

WD40 op de scharnieren? :D

In de schoonfamilie gebruiken ze van die webcams die op de ledikantjes gericht staan. Aan zoiets zat ik ook te denken. Is heel grappig om te zien wat voor doerakken het zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2015 23:21:24 ]
pi_155001332
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:00 schreef silliegirl het volgende:
Ludann: je mag er soms best doorheen zitten hoor! Gewoon lekker er uit gooien. En wie weet is je baby er allang voor de volgende controle!

Babykamer is behangen! *O*
'T is echt tof geworden. En ik betrapte man, die stond heel zwijmelend met het mini spijkerbroekje dat mijn moeder meebracht als cadeautje :D .

Leuk :Y welke behang heb je er tegenaan geplakt?
Hier zit vent ook steeds met het berenpakje te knuffelen. O+
pi_155002910
quote:
Slechte bedden mag je over klagen! Ik krijg spontaan weer last van m'n rug als ik denk aan de bedden die we in centerparcs hadden, toen ik rond de 12 weken was. Die hadden allemaal zo'n enorme kuil erin dat je alleen daarin op je rug kon slapen. Ik was blij dat ik overdag op de bank nog wat bij kon slapen. En sindsdien kan ik ook niet meer pijnloos op m'n rug liggen of omdraaien (maar dat kan toeval zijn, is m'n bekken die dat niet zo fijn vindt). Sterkte ermee iig!
pi_155007588
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:39 schreef Myrr het volgende:

[..]

Leuk :Y welke behang heb je er tegenaan geplakt?
Hier zit vent ook steeds met het berenpakje te knuffelen. O+
Één van de muren is behang met print (wit met zandkleurige sterren erop) en de rest van de muren is zandkleurig! O+
pi_155007739
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, wordt hij daar wakker van?

Of ff spieken op de babyfoon ;)
pi_155007912
Fuente en Saskia gefeliciteerd *O*

Ludann de mijlpaal der mijlpalen gehaald.

Baby (dreumes) spieken O+ zo leuk om te zien hoe hij ligt te slapen en in welke houding.
pi_155007956
Ik check mijn dochter van drie ook voordat ik naar bed ga. Maar meestal slaapt ze bij mij in bed, zelfs dan word ik midden in de nacht wakker en check ik even ;)
En straks slaapt de baby ook bij mij op de kamer, heb een oude jaren 70 wieg met nieuwe bekleding :)
pi_155008177
quote:
:*

Dat is dus precies de reden dat ik niet echt (ver weg) op vakantie wilde nu ik zwanger ben. Echt dat lijkt mij echt drama. Succes :*
pi_155008254
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:19 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ja, wordt hij daar wakker van?

Of ff spieken op de babyfoon ;)
die gebruiken we in huis niet meer (en heb expres een zonder camera). ik vind t wel lekker, om t wat meer los te laten nu. :Y
Kwak
pi_155008612
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die gebruiken we in huis niet meer (en heb expres een zonder camera). ik vind t wel lekker, om t wat meer los te laten nu. :Y
Heb ik hier ook gehad hoor :Y
Ze werd gegarandeerd wakker van de bovenste tree van de trap en als de deur open ging dan precies ganglicht in dat snoetje enz. :') Toen ging ik ook niet kijken. Maar tegenwoordig kan ik een kanon afschieten en ze worden nog niet wakker, blijkbaar verandert dat dan toch ofzo :D
pi_155009232
:W Hier alles goed. 35 weken alweer.

Het is hier alleen bloed en bloedheet, gister hebben we een warmterecord gehaald, 38,9 graden. Morgen is de enige dag in de komende week waar ze temperaturen onder de 30 graden voorspellen, de meeste komende dagen wordt het 34 graden ofzo. En ik heb er geen zin meer in, voel me zo opgesloten met die hitte...Beuh. Laat het maar winter worden voor mij....
pi_155009256
Poeh dat is wel erg pittig zeg Jagär :o daar zou ik ook niet gelukkig van worden geloof ik :X
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:01:09 #287
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155009287
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:00 schreef gestreeptestoel het volgende:

;)
Niet allemaal!

Ik kijk nooit voor het naar bed gaan. Nooit gedaan ook.

Riskeer niks wat betreft de slaap :D .

Ben ik nu ontaard :o :P .

Oh en babycams vind ik niks. Dan zou ik blijven kijken of ik tekenen van leven zie en als ik ze niet zie ze wakker gaan maken denk ik :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_155009348
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:58 schreef mignonne het volgende:
Poeh dat is wel erg pittig zeg Jagär :o daar zou ik ook niet gelukkig van worden geloof ik :X
ik had zoveel zin om er op uit te gaan, nu ik verlof heb. Maar, nu zit ik liever op de bank voor de ventilator...

het grote voordeel: de was droogt in no-time...
pi_155009501
Away, nee hoor! ;)

Jager, pff zo warm! Blegh..
  Moderator zaterdag 8 augustus 2015 @ 11:20:23 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155009515
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:56 schreef Jagärtrut het volgende:
:W Hier alles goed. 35 weken alweer.

Het is hier alleen bloed en bloedheet, gister hebben we een warmterecord gehaald, 38,9 graden. Morgen is de enige dag in de komende week waar ze temperaturen onder de 30 graden voorspellen, de meeste komende dagen wordt het 34 graden ofzo. En ik heb er geen zin meer in, voel me zo opgesloten met die hitte...Beuh. Laat het maar winter worden voor mij....
Ik was deze week in Berlijn en het is inderdaad snikheet. Wel vond ik het minder benauwend dan wanneer het in Nederland zo heet is. Zwanger lijkt het me helemaal geen pretje, sterkte :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_155009707
Help!

Ik ben op zoek naar een goed waskussen, beetje stevig. Die van de hema vond ik bijvoorbeeld nogal dunnetjes :@ .
Nu zie ik van bebe-joe wel mooie, maar die hebben printjes. Niks mis mee, maar volgens de uitzetlijst moet je ook weer hoezen hebben.. Kan je die dingen met print dan ook zonder hoes gebruiken of wat mis ik hiee? :{

Overigens: klacht: wat zijn die babybadsets duur. Ik ga maar is op tweedehandsjesjacht.
pi_155009826
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:32 schreef silliegirl het volgende:
Help!

Ik ben op zoek naar een goed waskussen, beetje stevig. Die van de hema vond ik bijvoorbeeld nogal dunnetjes :@ .
Nu zie ik van bebe-joe wel mooie, maar die hebben printjes. Niks mis mee, maar volgens de uitzetlijst moet je ook weer hoezen hebben.. Kan je die dingen met print dan ook zonder hoes gebruiken of wat mis ik hiee? :{

Overigens: klacht: wat zijn die babybadsets duur. Ik ga maar is op tweedehandsjesjacht.
Bebe-jou heeft ook gewoon effen witte waskussens :). Die heb ik namelijk en die zijn zelfs een paar euro goedkoper dan degene met print. Hier een hoes er omheen omdat dat me fijner lijkt voor baby dan op dat plastic te liggen.

Overigens heeft Bebe-jou 2 soorten. De stevige (die ze dus ook met allerlei printjes hebben) en een ietsje kleinere. De kleinere is herkenbaar aan de opstaande randen bovenop, dat zijn meer een soort driehoeken. Bij het dikke Bebe-jou kussen lopen de opstaande randen bovenop meer in een golfbeweging vanaf het midden van het kussen.

Overigens zijn Hema/Prénatal enz ook prima, is maar net wat je fijn vindt/lijkt. Ik wilde graag twee waskussens, zodat ik niet voor iedere luier naar boven hoef. En Bebe-jou was toen in de actie, 2 voor 1 :).
pi_155010005
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:41 schreef Malteser het volgende:

[..]

Bebe-jou heeft ook gewoon effen witte waskussens :). Die heb ik namelijk en die zijn zelfs een paar euro goedkoper dan degene met print. Hier een hoes er omheen omdat dat me fijner lijkt voor baby dan op dat plastic te liggen.

Overigens heeft Bebe-jou 2 soorten. De stevige (die ze dus ook met allerlei printjes hebben) en een ietsje kleinere. De kleinere is herkenbaar aan de opstaande randen bovenop, dat zijn meer een soort driehoeken. Bij het dikke Bebe-jou kussen lopen de opstaande randen bovenop meer in een golfbeweging vanaf het midden van het kussen.

Overigens zijn Hema/Prénatal enz ook prima, is maar net wat je fijn vindt/lijkt. Ik wilde graag twee waskussens, zodat ik niet voor iedere luier naar boven hoef. En Bebe-jou was toen in de actie, 2 voor 1 :).
Ik zag inderdaad al de verschillen, die dikkere lijken me prettiger voor de baby. En ik zag ook de witte kussens, ook prima, maar ik snap het nut van die printjes niet als je er een hoes over doet..? Hoes lijkt me inderdaad wel zachter voor baby.
pi_155010198
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik zag inderdaad al de verschillen, die dikkere lijken me prettiger voor de baby. En ik zag ook de witte kussens, ook prima, maar ik snap het nut van die printjes niet als je er een hoes over doet..? Hoes lijkt me inderdaad wel zachter voor baby.
Uhm... Misschien als je er eentje op de badkamer gebruikt? Na bad/douche wikkel je je baby in een hydrofiel en dan geen hoes op het kussen want dat wordt dan ook nat? Dan ziet het er toch nog kek uit?
Ik heb werkelijk geen idee, haha. Vandaar dat wij gewoon twee dikkere, witte hebben ;).
pi_155010502
Dat snap ik ook niet, waarom die printjes erop zitten. Hier 1 vd Hema geloof ik en 1 vd Prenatal.

Mijn handen en voeten tintelen.. En ben zo lui als wat vandaag.
pi_155010618
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:32 schreef silliegirl het volgende:
Help!

Bad + standaard + slang is bij de Hema al ¤50,- ja, maar met een emmer (DIY tummytub) voor de eerste maanden, een flexibele wasmand (action, 3 euro?) voor daarna krijg je je kind ook schoon!
Gootsteen als bad + mee onder de douche werkt ook prima en is gratiesch! :D
Ik heb wel een badje, maar achteraf zou ik het niet gekocht hebben eerlijk gezegd.

En dunne waskussens: een baby weegt niet veel, dus het is niet snel te dun. R slaapt bijvoorbeeld prima in een campingbedje met het bijgeleverde matrasje en dat is een plank met een halve cm matras denk ik.
pi_155010646
Ik heb een Hema aankleedkussen, vindt het wel best :P Baby's wegen nog erg weinig en t is niet alsof ze de nacht doorbrengen op zo'n kussen. Een gemiddeld boxkleed is dunner :P 's nachts verschoon ik op een hydrofiel op mn eigen bed en overdag idem maar dan op de bank.

Ik heb net een waterdichte beschermtoestand gekocht bij de Zeeman *O* 2 keer eerder gehad dat mn bevalling begon met breken van de vliezen in bed dus ik neem de gok maar niet :+

Oh en badje enzo. Nooit een badje gehad, nooit gemist. Ik heb een tummytub en die hadden we gewoon op een tafeltje of het aanrecht staan, ging prima. Later op de vloer van de badkamer en dan ging ik er bij zitten. E. is nu 4,5 en gaat nog steeds in de tummytub :') :D
pi_155010675
Overigens is alles waar baby voor staat 10 x zo duur en niet per se nuttig :') :X marketing enzo pffrt.
pi_155011456
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:34 schreef mignonne het volgende:
Overigens is alles waar baby voor staat 10 x zo duur en niet per se nuttig :') :X marketing enzo pffrt.
Ik heb nu voor 30 euri een tweedehands thermobadje van bebe joe met standaard gekocht via marktplaats. Primaaa!

En boxkleed dunner dan een aankleedkussen; ja. Die boxkleden vond ik ook te dun :@. Dus ik heb een boxmatras gekocht ook. :@
pi_155011615
Dat is idd een prima deal :Y
En och die kleden, het is net wat je fijn vindt, als je je er niet prettig bij voelt moet je idd gewoon een dikkere kopen, maar kindjes hebben er echt geen last van die twee tellen dat ze er op liggen dus voel je ook niet schuldig als je ergens anders toch een keer van zo'n dun kussen gebruik moet maken. :)

En echt ik blijf me er gewoon over verbazen. Kinderspul is vaak al behoorlijk aan de prijs, maar kinderen zijn wat makkelijker om geld aan te verdienen I guess. Die zeuren zelf wel om alles wat los en vast zit zeg maar... Maar baby's... mijn hemel. Als je er over nadenkt is het absurd natuurlijk, honderden euro's voor een wandelwagen, autostoeltjes van 200 euro zijn ook niet meer abnormaal. Babywinkels staan vol met kamertjes voor 1000+ euro. Als je het geld hebt/het belangrijk vindt of het gewoonweg graag wil moet je het vooral doen hoor daar niet van. Maar ik verbaas me er echt over dat alles wat baby is ineens 10 x zo duur is.
pi_155011993
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:21 schreef mignonne het volgende:
Dat is idd een prima deal :Y
En och die kleden, het is net wat je fijn vindt, als je je er niet prettig bij voelt moet je idd gewoon een dikkere kopen, maar kindjes hebben er echt geen last van die twee tellen dat ze er op liggen dus voel je ook niet schuldig als je ergens anders toch een keer van zo'n dun kussen gebruik moet maken. :)

En echt ik blijf me er gewoon over verbazen. Kinderspul is vaak al behoorlijk aan de prijs, maar kinderen zijn wat makkelijker om geld aan te verdienen I guess. Die zeuren zelf wel om alles wat los en vast zit zeg maar... Maar baby's... mijn hemel. Als je er over nadenkt is het absurd natuurlijk, honderden euro's voor een wandelwagen, autostoeltjes van 200 euro zijn ook niet meer abnormaal. Babywinkels staan vol met kamertjes voor 1000+ euro. Als je het geld hebt/het belangrijk vindt of het gewoonweg graag wil moet je het vooral doen hoor daar niet van. Maar ik verbaas me er echt over dat alles wat baby is ineens 10 x zo duur is.
Ik vind het ook absurd duur allemaal. Sta me over sommige dingen ook echt te verbazen steeds. En zelfs als je het geld hebt, moet je het er nog maar aan uitgeven. Ik heb heel bewust nieuw en tweedehands gecombineerd, sommige zaken vond ik echt de nieuwprijzen niet waard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')