Ja die heb ik, maar die beperkt zich tot "6 broekjes, 6 truitjes, 10 rompers".quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:37 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Heb je geen uitzetlijst van je kraamzorg gekregen? Ik houd die aan in elk geval...
http://m.dekraamvogel.nl/uitzetlijst/
62 was ik ook niet van plan veel te kopen al. En met internet kan je tegenwoordig toch alles binnen 24 uur in huis hebben, dus zelfs als de baby heel groot is en ik ben nog niet mobiel genoeg voor een tripje stad kank altijd wat online kopen natuurlijk.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:39 schreef Mineola het volgende:
Zoveel als je mooi vindt
Bij mij zit er in de map van de kraamzorg geloof ik een uitzetlijst. Maar er valt niet veel te zeggen over hoeveel je precies nodig hebt. Ook afhankelijk van hoe vaak je wast, hoe hard je kind groeit, en hoe vaak je kind de kleding vies maakt.
Zeven outfits per maat lijkt mij niet onredelijk veel, misschien in 50 wat minder en in 62 wat meer? Mijn oudste groeide supergeleidelijk dus die heeft wel zes weken in 50 gezeten geloof ik, maar andere kindjes hebben echte spurts en slaan hele maten over.
62 heb je overigens echt niet meteen nodig, dus daarvan hoef je geen voorraad in te slaan, dat kan je prima (bij)kopen als je kind er is.
Kloptquote:Op donderdag 6 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
In welke maat een pasgeboren baby zit hangt meer af van de lengte dan van het gewicht, toch?
Ik hoef dus met een eventuele 8 ponder (tis altijd maar afwachten of dat echt zo is) niet perse uit te gaan van maat 56?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaaaaanyroads... Het pakket is in huis, binnenkort bij kruidvat ofzo even een setje extra onderleggers kopen en dan zijn we good to go![]()
En qua verzorgingsspul... ik ben niet zo moeilijk, ik heb zelfs nog spul staan uit de pakketten van de meiden![]()
Maar ik heb laatst toch als soort verwenproduct wat dingetjes van Weleda gehaald. Gewoon omdat het kan zeg maar
:)
Ik ga mijn baby sowieso een maatje 56 aandoen als eerste pakje, want we hebben 2 superleuke (jongen en meisje) gekocht daarvoor.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt![]()
hoewel je wel maat 50 en maat 50 hebt. (En willekeurig welke andere maat zeg maar...)
Mijn jongste heeft ook gewoon maat 50 gedragen, maar dat was wel Hema en H&M. Een petit bateau rompertje in maat 56 heb ik maar ongedragen opzij gelegd wegens potentiële kindermishandeling als ik die aan zou doen
En navelbandjes, als mensen ze in huis hebben en er is twijfel over of een baby wel of niet plast dan wil ik nog wel eens een navelbandje opgevouwen in de luier laten doen. Magoe, tegenwoordig hebben luiers vaak plasstrips enzo.
Ik ben iig blij dat ik de hele uitzet in principe compleet heb nu, hoef ik daar niet meer over na te denken
Ja, beetje sociaal awkward zeg maar.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:16 schreef mignonne het volgende:
quirky kanten![]()
![]()
Maar fijn LuDann! Dat is een heel lief aanbod zo.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:11 schreef mignonne het volgende:
Oh en Sillie, ik kreeg ook het kraampakket net
Haha! Kan ook bijna niet anders met dezelfde UD toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaaaaanyroads... Het pakket is in huis, binnenkort bij kruidvat ofzo even een setje extra onderleggers kopen en dan zijn we good to go![]()
En qua verzorgingsspul... ik ben niet zo moeilijk, ik heb zelfs nog spul staan uit de pakketten van de meiden![]()
Maar ik heb laatst toch als soort verwenproduct wat dingetjes van Weleda gehaald. Gewoon omdat het kan zeg maar
Wat een maffe bezorger. Was 'ie een tikje (of een groot tikje) auti misschien?
Hier kwam het met selektvracht. Ik vind die bezorgers daarvan altijd nogal eeeh.. Typisch, zeg maar.
En ik trakteer mezelf maar op een rituals-setje dan. Als een ander het niet doet..
![]()
Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:06 schreef Bloesem. het volgende:
Nou als iemand toevallig nog een kraampakket over heeft, houd ik me van harte aanbevolenIk ben niet aanvullend verzekerd en 't scheelt toch 20-30 euro.
Oeh dat zou ik ook doen <3 Rituals <3quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Haha! Kan ook bijna niet anders met dezelfde UD toch?
Wat een maffe bezorger. Was 'ie een tikje (of een groot tikje) auti misschien?
Hier kwam het met selektvracht. Ik vind die bezorgers daarvan altijd nogal eeeh.. Typisch, zeg maar.
En ik trakteer mezelf maar op een rituals-setje dan. Als een ander het niet doet..
Snap dat je prioriteit dan anders ligt ja. Is die man toch wel weggegaan toen jij 't pakket aannam?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oeh dat zou ik ook doen <3 Rituals <3
Ik denk het wel ja, zo kwam hij wel over. En echt normaliter ben ik niet zo aso en heb ik er echt geen moeite mee even wat langer te wachten ofzo maar dit sloeg nergens op en als dan mn kind staat te krijsen dan heb k andere prioriteiten dan beleefdheid tegen die man
Ohja dat is wel fijn. Er zit gewoon echt een verschil tussen stelselmatig oppassen en grootouders die dat niet doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, beetje sociaal awkward zeg maar.Mja, ze heeft wel aangegeven onze opvoedkundige visie over te nemen en niet zomaar dingen te doen zoals zij ze zelf altijd heeft gedaan dus dat vind ik een groot pluspunt. Daar vrees ik bij mijn schoonouders wel voor namelijk, zo'n ''alles mag bij opa en oma'' houding.
Mwhehe ook weer zo. Even stil ik kan die meneer niet verstaan!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Snap dat je prioriteit dan anders ligt ja. Is die man toch wel weggegaan toen jij 't pakket aannam?![]()
Ik vind het trouwens niet aso dat je iets aanpakt en je kind snel gaat troosten hoor. Ik zou het aso vinden als je een heel verhaal met die man staat uit te wisselen terwijl je kind loopt te brullen.
Waar vond je de maat 44 pakjes? Ik zit te twijfelen of ik die ook niet moet aanschaffen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.
Oh, ik zie nu het bericht van LE, nou ja, misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.
Ja, eerste pakje. Ik heb wat kleertjes gekocht maat 44, omdat wij dus een kleintje verwachten. Maar wat een verschil zit daarin1 romper is echt poppenformaat (en dat is nog maat 48 zelfs, maar die is echt het kleinst), tussen 2 broekjes 44 zit echt meer dan 5 cm verschil en 1 pakje is gewoon nog groter dan sommig spul wat ik in maat 50 heb
Nou ja, ik neem alledrie de pakjes maar mee, dan zie ik wel wat het best past.
Volgens mij zijn die dekbedden ook dekens, maar je hebt er inderdaad die je dan wel weer in zo'n overtrek doet. En je hebt er ook die je over een lakentje heen legt zeg maar. Net wat je zelf wilt!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Van maat 50 tot 68 ik heb alles(maar nog niet genoeg). Nu probeer ik in alle maten baby berenpakjes te scoren. En op de hm site zag ik van die toffe boxpakjes
. Ik baal er wel van dat ik niet in september naar al die winterkleding beurzen kan gaan.
Op de uitzetlijst zag ik dekens staan maar in heel veel winkels verkopen ze baby dekbedden...?
Mijn man heeft er een paar gekocht online bij babypark en mijn moeder in een winkeltje met babykleertjes (ik heb ze dus niet zelf gekocht).quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:35 schreef Daui het volgende:
[..]
Waar vond je de maat 44 pakjes? Ik zit te twijfelen of ik die ook niet moet aanschaffen.
Hoe gaat het thuiszitten?
Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Op de uitzetlijst zag ik dekens staan maar in heel veel winkels verkopen ze baby dekbedden...?
Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.
Oh, ik zie nu het bericht van LE, nou ja, misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.
Oke, nou ik wacht even de bevalling afquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Precies. Ze hebben het over katoenen wieg- en of ledikantdekens. Niet dekbedden en ook geen fleece dekentjes. Bijvoorbeeld die van Jollein zijn redelijk geprijsd.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:41 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.
Graag!quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:49 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Oke, nou ik wacht even de bevalling afWant wellicht heb ik nog dingen nodig als ik thuis kom uit het zkh, maar zo nee kan die zo naar jou toe.
Ik heb nog wel wat verband liggen als je in de buurt van (040) woont mag je het zo hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:47 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.
Waarom? Wil me nergens mee bemoeienquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb nog wel twee rode ledikantdekens van jollein te koop.
Ook nog 2 andere grijs en beige maar ik neem aan dat je bij een tweeling het liefst twee dezelfde hebt.
Ik zie dat veel tweelingmoeders dat zo doen. Net als matchende kleding. Ik heb zelf geen tweeling maar gewoon twee dezelfde dekentjes.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:57 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Waarom? Wil me nergens mee bemoeien![]()
maar waarom bij een tweeling alles hetzelfde? Het lijkt mij veel handiger om overal 1 v te hebben. Net als kleding. Heb je 1 garderobe nodig, alleen wat meer variatie. Of wel hetzelfde, maar dan een andere kleur ofzo.
Ik vroeg me meer af of die dekbedden ook mogenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:41 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.
Nee.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:59 schreef Daui het volgende:
[..]
Ik vroeg me meer af of die dekbedden ook mogen
Dat weet ik welquote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:59 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik zie dat veel tweelingmoeders dat zo doen. Net als matchende kleding. Ik heb zelf geen tweeling maar gewoon twee dezelfde dekentjes.
Thanks. Maar woon in de buurt van 020.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:53 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik heb nog wel wat verband liggen als je in de buurt van (040) woont mag je het zo hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En maat 62-68SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopig heb ik wel even genoeg zeg maar![]()
En als t manneke een enorme spuger blijkt te zijn dan zijn extra dingen zo bijgekocht.
Qua beddengoed voor wieg en ledikant, hydrofielen en badcapes en weet ik veel ben ik ook (meer dan) compleet dus yay. En nu kraampakket binnen en verzorgingsspul is ook al gekocht. Nu alleen het kamertje nog afmaken en het eerste pakje maken.:)
Ter geruststelling Stoel bij ons geen matchende outfits.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:08 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Dat weet ik wel![]()
Maar vind dat altijd zo typisch. Niks mis mee overigens..
Hier in het begin ook nietquote:Op donderdag 6 augustus 2015 16:13 schreef Daui het volgende:
[..]
Ter geruststelling Stoel bij ons geen matchende outfits.
Oh, dat lijkt me ook erg irritant ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ohja dat is wel fijn. Er zit gewoon echt een verschil tussen stelselmatig oppassen en grootouders die dat niet doen.
Als opa en oma structureel oppassen dan is het idd belangrijk dat je ideeën over de opvoeding gewoon gerespecteerd worden en dat je daar over kunt praten met elkaar.
Hier is het juist omgekeerdonze ouders passen beiden niet structureel op, afgezien van dat dat niet kon wilden wij dat ook niet. Maar mijn schoonmoeder heeft er een handje van om alles heel verantwoord aan te willen pakken terwijl ik juist zoiets heb van mens... geníet toch gewoon een beetje van je kleinkinderen. Ze zien ze maar 1 keer per maand ofzo, doe niet zo spastisch over van alles.
Dat ze dan zeg maar komen eten omdat dat zo uit komt met mijn werk, en dat ze dan bedacht heeft rijst met sperzieboontjes en weet ik veel te gaan eten. Want "voedzaam en verantwoord"Laat dat soort dingen nou maar gewoon aan ons over... Als je 1 keer in de zes tot twaalf maanden een keertje komt eten met de kinderen, maak er dan gewoon een feestje van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |