abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154955893
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:37 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Heb je geen uitzetlijst van je kraamzorg gekregen? Ik houd die aan in elk geval...
http://m.dekraamvogel.nl/uitzetlijst/
Ja die heb ik, maar die beperkt zich tot "6 broekjes, 6 truitjes, 10 rompers".
Vandaar dat ik me af vroeg in welke maat dan.
Jouw lijstje is duidelijker! 6 setjes 50/56 dus! Thanks again :).
pi_154955964
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:39 schreef Mineola het volgende:
Zoveel als je mooi vindt :+

Bij mij zit er in de map van de kraamzorg geloof ik een uitzetlijst. Maar er valt niet veel te zeggen over hoeveel je precies nodig hebt. Ook afhankelijk van hoe vaak je wast, hoe hard je kind groeit, en hoe vaak je kind de kleding vies maakt.

Zeven outfits per maat lijkt mij niet onredelijk veel, misschien in 50 wat minder en in 62 wat meer? Mijn oudste groeide supergeleidelijk dus die heeft wel zes weken in 50 gezeten geloof ik, maar andere kindjes hebben echte spurts en slaan hele maten over.

62 heb je overigens echt niet meteen nodig, dus daarvan hoef je geen voorraad in te slaan, dat kan je prima (bij)kopen als je kind er is.
62 was ik ook niet van plan veel te kopen al. En met internet kan je tegenwoordig toch alles binnen 24 uur in huis hebben, dus zelfs als de baby heel groot is en ik ben nog niet mobiel genoeg voor een tripje stad kank altijd wat online kopen natuurlijk.

En zoveel als ik mooi vind.. Tsja. Laten we baby maar niet opschepen met een gaderobe zo groot als die van z'n moeder.. Dan rent z'n vader gillend weg denk ik :D
pi_154956098
In welke maat een pasgeboren baby zit hangt meer af van de lengte dan van het gewicht, toch?

Ik hoef dus met een eventuele 8 ponder (tis altijd maar afwachten of dat echt zo is) niet perse uit te gaan van maat 56?
pi_154956112
Zoon zat best lang in mt 50. Spuugde best veel.. Dus was zo door de kleertjes heen.
pi_154956518
Nou als iemand toevallig nog een kraampakket over heeft, houd ik me van harte aanbevolen :@ Ik ben niet aanvullend verzekerd en 't scheelt toch 20-30 euro.
pi_154956527
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:52 schreef LuDann het volgende:
In welke maat een pasgeboren baby zit hangt meer af van de lengte dan van het gewicht, toch?

Ik hoef dus met een eventuele 8 ponder (tis altijd maar afwachten of dat echt zo is) niet perse uit te gaan van maat 56?
Klopt :Y
hoewel je wel maat 50 en maat 50 hebt. (En willekeurig welke andere maat zeg maar...)

Mijn jongste heeft ook gewoon maat 50 gedragen, maar dat was wel Hema en H&M. Een petit bateau rompertje in maat 56 heb ik maar ongedragen opzij gelegd wegens potentiële kindermishandeling als ik die aan zou doen :P

En navelbandjes, als mensen ze in huis hebben en er is twijfel over of een baby wel of niet plast dan wil ik nog wel eens een navelbandje opgevouwen in de luier laten doen. Magoe, tegenwoordig hebben luiers vaak plasstrips enzo.

Ik ben iig blij dat ik de hele uitzet in principe compleet heb nu, hoef ik daar niet meer over na te denken :P
:)
pi_154956640
Oh en Sillie, ik kreeg ook het kraampakket net :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaaaanyroads... Het pakket is in huis, binnenkort bij kruidvat ofzo even een setje extra onderleggers kopen en dan zijn we good to go *O*

En qua verzorgingsspul... ik ben niet zo moeilijk, ik heb zelfs nog spul staan uit de pakketten van de meiden :') :D Maar ik heb laatst toch als soort verwenproduct wat dingetjes van Weleda gehaald. Gewoon omdat het kan zeg maar :+
pi_154956691
Mijn moeder is vandaag onverwachts langs geweest, en heeft zowaar voorgesteld dat ze 1 dag in de week op gaan passen. :o

Ik viel bijna van mijn stoel. :')

Ze hebben best uitgebreide plannen enzo, als wij daarmee akkoord gaan. Willen in overleg met ons een goed autostoeltje en bedje aanschaffen en wat voorheen de kamer van mijn broer was inrichten ervoor. Vooral mijn moeder moest erg lang wennen aan het idee maar nu hebben ze er wel zin in.

Ik denk dat we dat wel gaan doen, ondanks mijn moeders quirky kanten (''moeten we wel even kijken na de geboorte of het kind niet gehandicapt is hoor!'' :') ) heb ik er wel vertrouwen in dat ze dit kunnen op een manier die wij ook fijn vinden.

Happy. *O*
pi_154956722
Bloesem, ik heb mijn pakket hier nog staan. Mag je hebben als je wil :)
pi_154956765
quirky kanten :') :D
Maar fijn LuDann! Dat is een heel lief aanbod zo.
pi_154956817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Klopt :Y
hoewel je wel maat 50 en maat 50 hebt. (En willekeurig welke andere maat zeg maar...)

Mijn jongste heeft ook gewoon maat 50 gedragen, maar dat was wel Hema en H&M. Een petit bateau rompertje in maat 56 heb ik maar ongedragen opzij gelegd wegens potentiële kindermishandeling als ik die aan zou doen :P

En navelbandjes, als mensen ze in huis hebben en er is twijfel over of een baby wel of niet plast dan wil ik nog wel eens een navelbandje opgevouwen in de luier laten doen. Magoe, tegenwoordig hebben luiers vaak plasstrips enzo.

Ik ben iig blij dat ik de hele uitzet in principe compleet heb nu, hoef ik daar niet meer over na te denken :P
Ik ga mijn baby sowieso een maatje 56 aandoen als eerste pakje, want we hebben 2 superleuke (jongen en meisje) gekocht daarvoor. :P

Zitten navelbandjes niet in het kraampakket? Ik weet het niet uit mijn hoofd, heb die doos amper doorgekeken.

Fijn dat je je uitzet compleet hebt! *O* Ik heb gisteren de laatste hand aan de kamer gelegd, muurstickers plakken. Baby mag nu echt komen. :Y
pi_154956873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:16 schreef mignonne het volgende:
quirky kanten :') :D
Maar fijn LuDann! Dat is een heel lief aanbod zo.
Ja, beetje sociaal awkward zeg maar. :P Mja, ze heeft wel aangegeven onze opvoedkundige visie over te nemen en niet zomaar dingen te doen zoals zij ze zelf altijd heeft gedaan dus dat vind ik een groot pluspunt. Daar vrees ik bij mijn schoonouders wel voor namelijk, zo'n ''alles mag bij opa en oma'' houding. :X
pi_154956937
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:11 schreef mignonne het volgende:
Oh en Sillie, ik kreeg ook het kraampakket net :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaaaaanyroads... Het pakket is in huis, binnenkort bij kruidvat ofzo even een setje extra onderleggers kopen en dan zijn we good to go *O*

En qua verzorgingsspul... ik ben niet zo moeilijk, ik heb zelfs nog spul staan uit de pakketten van de meiden :') :D Maar ik heb laatst toch als soort verwenproduct wat dingetjes van Weleda gehaald. Gewoon omdat het kan zeg maar :+
Haha! Kan ook bijna niet anders met dezelfde UD toch?

Wat een maffe bezorger. Was 'ie een tikje (of een groot tikje) auti misschien?
Hier kwam het met selektvracht. Ik vind die bezorgers daarvan altijd nogal eeeh.. Typisch, zeg maar.

En ik trakteer mezelf maar op een rituals-setje dan. Als een ander het niet doet..
*)
pi_154957024
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:06 schreef Bloesem. het volgende:
Nou als iemand toevallig nog een kraampakket over heeft, houd ik me van harte aanbevolen :@ Ik ben niet aanvullend verzekerd en 't scheelt toch 20-30 euro.
Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.
Oh, ik zie nu het bericht van LE, nou ja, misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.

Ja, eerste pakje. Ik heb wat kleertjes gekocht maat 44, omdat wij dus een kleintje verwachten. Maar wat een verschil zit daarin :o 1 romper is echt poppenformaat (en dat is nog maat 48 zelfs, maar die is echt het kleinst), tussen 2 broekjes 44 zit echt meer dan 5 cm verschil en 1 pakje is gewoon nog groter dan sommig spul wat ik in maat 50 heb :')
Nou ja, ik neem alledrie de pakjes maar mee, dan zie ik wel wat het best past.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154957025
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Haha! Kan ook bijna niet anders met dezelfde UD toch?

Wat een maffe bezorger. Was 'ie een tikje (of een groot tikje) auti misschien?
Hier kwam het met selektvracht. Ik vind die bezorgers daarvan altijd nogal eeeh.. Typisch, zeg maar.

En ik trakteer mezelf maar op een rituals-setje dan. Als een ander het niet doet..
*)
Oeh dat zou ik ook doen <3 Rituals <3

Ik denk het wel ja, zo kwam hij wel over. En echt normaliter ben ik niet zo aso en heb ik er echt geen moeite mee even wat langer te wachten ofzo maar dit sloeg nergens op en als dan mn kind staat te krijsen dan heb k andere prioriteiten dan beleefdheid tegen die man :X
pi_154957108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oeh dat zou ik ook doen <3 Rituals <3

Ik denk het wel ja, zo kwam hij wel over. En echt normaliter ben ik niet zo aso en heb ik er echt geen moeite mee even wat langer te wachten ofzo maar dit sloeg nergens op en als dan mn kind staat te krijsen dan heb k andere prioriteiten dan beleefdheid tegen die man :X
Snap dat je prioriteit dan anders ligt ja. Is die man toch wel weggegaan toen jij 't pakket aannam? :D
Ik vind het trouwens niet aso dat je iets aanpakt en je kind snel gaat troosten hoor. Ik zou het aso vinden als je een heel verhaal met die man staat uit te wisselen terwijl je kind loopt te brullen :X .
pi_154957110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:20 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, beetje sociaal awkward zeg maar. :P Mja, ze heeft wel aangegeven onze opvoedkundige visie over te nemen en niet zomaar dingen te doen zoals zij ze zelf altijd heeft gedaan dus dat vind ik een groot pluspunt. Daar vrees ik bij mijn schoonouders wel voor namelijk, zo'n ''alles mag bij opa en oma'' houding. :X
Ohja dat is wel fijn. Er zit gewoon echt een verschil tussen stelselmatig oppassen en grootouders die dat niet doen.
Als opa en oma structureel oppassen dan is het idd belangrijk dat je ideeën over de opvoeding gewoon gerespecteerd worden en dat je daar over kunt praten met elkaar.

Hier is het juist omgekeerd :') onze ouders passen beiden niet structureel op, afgezien van dat dat niet kon wilden wij dat ook niet. Maar mijn schoonmoeder heeft er een handje van om alles heel verantwoord aan te willen pakken terwijl ik juist zoiets heb van mens... geníet toch gewoon een beetje van je kleinkinderen. Ze zien ze maar 1 keer per maand ofzo, doe niet zo spastisch over van alles.

Dat ze dan zeg maar komen eten omdat dat zo uit komt met mijn werk, en dat ze dan bedacht heeft rijst met sperzieboontjes en weet ik veel te gaan eten. Want "voedzaam en verantwoord" :') Laat dat soort dingen nou maar gewoon aan ons over... Als je 1 keer in de zes tot twaalf maanden een keertje komt eten met de kinderen, maak er dan gewoon een feestje van.
pi_154957150
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Snap dat je prioriteit dan anders ligt ja. Is die man toch wel weggegaan toen jij 't pakket aannam? :D
Ik vind het trouwens niet aso dat je iets aanpakt en je kind snel gaat troosten hoor. Ik zou het aso vinden als je een heel verhaal met die man staat uit te wisselen terwijl je kind loopt te brullen :X .
Mwhehe ook weer zo. Even stil ik kan die meneer niet verstaan!
Nee hij stond er nog toen ik me een minuut later omdraaide. Daarna ging hij wel weg. Beetje zielig wel maar ik kan daar op dat moment niet zoveel mee.

Dit was DHL trouwens, normaal altijd prima. Selektvracht dan krijg ik mn pakketjes altijd van zo'n halve sjonnie en dat alles dan naar sigaretten ruikt enzo :') en altijd op een belachelijk tijdstip. Half tien 's avonds of half 7 's morgens ofzo :D
pi_154957165
Van maat 50 tot 68 ik heb alles :s) (maar nog niet genoeg). Nu probeer ik in alle maten baby berenpakjes te scoren. En op de hm site zag ik van die toffe boxpakjes O+. Ik baal er wel van dat ik niet in september naar al die winterkleding beurzen kan gaan.

Op de uitzetlijst zag ik dekens staan maar in heel veel winkels verkopen ze baby dekbedden...?
pi_154957209
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb, waarschijnlijk, mijn kraampakket wel over want ik beval in het ziekenhuis.
Oh, ik zie nu het bericht van LE, nou ja, misschien kan ik er iemand anders blij mee maken.

Ja, eerste pakje. Ik heb wat kleertjes gekocht maat 44, omdat wij dus een kleintje verwachten. Maar wat een verschil zit daarin :o 1 romper is echt poppenformaat (en dat is nog maat 48 zelfs, maar die is echt het kleinst), tussen 2 broekjes 44 zit echt meer dan 5 cm verschil en 1 pakje is gewoon nog groter dan sommig spul wat ik in maat 50 heb :')
Nou ja, ik neem alledrie de pakjes maar mee, dan zie ik wel wat het best past.
Waar vond je de maat 44 pakjes? Ik zit te twijfelen of ik die ook niet moet aanschaffen.
Hoe gaat het thuiszitten?
pi_154957238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Van maat 50 tot 68 ik heb alles :s) (maar nog niet genoeg). Nu probeer ik in alle maten baby berenpakjes te scoren. En op de hm site zag ik van die toffe boxpakjes O+. Ik baal er wel van dat ik niet in september naar al die winterkleding beurzen kan gaan.

Op de uitzetlijst zag ik dekens staan maar in heel veel winkels verkopen ze baby dekbedden...?
Volgens mij zijn die dekbedden ook dekens, maar je hebt er inderdaad die je dan wel weer in zo'n overtrek doet. En je hebt er ook die je over een lakentje heen legt zeg maar. Net wat je zelf wilt!

Echte dekbedden (van die dons dingen) mochten niet voor een baby dacht ik.
pi_154957303
En dat allemaal voor het kraampakket Mignonne ;)
pi_154957304
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:35 schreef Daui het volgende:

[..]

Waar vond je de maat 44 pakjes? Ik zit te twijfelen of ik die ook niet moet aanschaffen.
Hoe gaat het thuiszitten?
Mijn man heeft er een paar gekocht online bij babypark en mijn moeder in een winkeltje met babykleertjes (ik heb ze dus niet zelf gekocht).

Het thuiszitten, mja, het gaat wel. Ik heb nu echt niks meer te doen, dus ik verveel me wel. En dingen die ik wil doen (het hele huis schoonmaken) mag ik niet meer doen :') Ik heb net wel een klein wandelingetje naar de winkel gemaakt, want ik had brood nodig en dat is dan wel lekker :P

Hoe gaat het met jou?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_154957321
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
Nee joh, wieg-/ledikantdekens zijn overal te vinden toch? Hema, H&M, Zara Home, Prenatal, die talloze babywinkelsites... Denk dat zelfs bol ze nog wel heeft.
pi_154957442
quote:
11s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 15:26 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Je kunt mij er blij mee maken als je 't over hebt! Ik heb ook geen aanvullend pakket, dus zal het grootste deel ook nog zelf moeten kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')