abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154948991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:22 schreef L-E het volgende:
En ik zou zeker wel even bellen om aan te geven dat je hulp nodig hebt, anders kunnen ze dat ook niet weten natuurlijk :) Zo'n ctg-band kun je ook zelf losmaken als het je heel hoog zit allemaal.

Maar FF, zorgverleners aso noemen omdat ze iemand 'laten liggen' terwijl je geen idee hebt van waar ze mee bezig zijn en als patient expres 'moeilijk gaan doen' vind ik niet netjes. De kans dat ze nu om het hoekje staan te gniffelen en expres geen zorg verlenen lijkt me vrij klein. Misschien zijn ze wel iemands leven aan het redden he, dat gebeurt ook op verloskunde/gynaecologie :)
Tuurlijk, als ze bezig zijn met een spoedgeval oid is het een ander verhaal, maar dat is het meestal niet. In 10 minuten heb je een goede CTG, daar heb je geen uur voor nodig en dan mag je best even op je strepen staan als je dat niet fijn vindt. Dat heeft niks te maken met expres de lastige patiënt uithangen, maar ook met prioriteiten die de zorgverleners aan dingen geven, en een ctg loskoppelen heeft daarbij meestal de laagste prioriteit (begrijpelijk ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar braaf op je bed hoeft te wachten tot ze een keertje aan je denken. Op bed moeten liggen is niet bevorderlijk voor je bevalling, en al helemaal niet als je je daar niet fijn bij voelt.

Edit: ik zit mobiel dus kan de OP niet mee kopiëren in een nieuw topic. Zou iemand anders het topic kunnen openen met OP?
  donderdag 6 augustus 2015 @ 09:35:10 #302
149959 SQ
snelle trees
pi_154949106
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 09:29 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Tuurlijk, als ze bezig zijn met een spoedgeval oid is het een ander verhaal, maar dat is het meestal niet. In 10 minuten heb je een goede CTG, daar heb je geen uur voor nodig en dan mag je best even op je strepen staan als je dat niet fijn vindt. Dat heeft niks te maken met expres de lastige patiënt uithangen, maar ook met prioriteiten die de zorgverleners aan dingen geven, en een ctg loskoppelen heeft daarbij meestal de laagste prioriteit (begrijpelijk ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar braaf op je bed hoeft te wachten tot ze een keertje aan je denken. Op bed moeten liggen is niet bevorderlijk voor je bevalling, en al helemaal niet als je je daar niet fijn bij voelt.

Edit: ik zit mobiel dus kan de OP niet mee kopiëren in een nieuw topic. Zou iemand anders het topic kunnen openen met OP?
yes ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')