abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2015 @ 19:27:32 #1
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933289

Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

GDP in prices of the previous year (economic growth)

Unemployment rate (as a % of labour force)

10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Italie (l) en Spanje (r)
Feyenoord!
pi_153933296
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.
Ja. Maar ik denk niet dat Tsipras en Varoufake dat hadden verwacht; die dachten dat het licht uit zou gaan in Portugal (wat de Portugezen overigens niet lief vonden).
  maandag 29 juni 2015 @ 19:28:01 #3
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933302
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.
-3,5 % vandaag. Dat noem ik niet al ingeprijsd hoor.....
Feyenoord!
pi_153933306
He ik had net een leuke TT :(
  maandag 29 juni 2015 @ 19:28:16 #5
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153933310
Even hier op door

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:24 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Is het mogelijk kunstmatig te tornen aan dat soort handel?

Kunnen bijvoorbeeld Mark Rutte & Dijsselbloem de hele dag achter hun laptop hebben gezeten ons geld uit te geven aan aandelen zodat de AEX niet 20% zou dalen? :D

Theoretisch gezien dan even.
Japie stelt dat er wordt gemanipuleerd. Van welk geld wordt dat dan gedaan?

Een ander stelt dat er niet wordt gemanipuleerd. Waarom wordt er niet gemanipuleerd dan?

Of zijn we enorm aan het speculeren.

Het is wel vreemd dat de beurzen niet reageerden trouwens.
pi_153933336
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En dat is dan de AEX inclusief fondsen die niks met Griekenland te maken hebben...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:29:19 #7
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933343
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef eenjongen... het volgende:
He ik had net een leuke TT :(
Oeps sorry. :P
Feyenoord!
pi_153933356
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Even hier op door

[..]

Een ander stelt dat er niet wordt gemanipuleerd. Waarom wordt er niet gemanipuleerd dan?

Illuminati natuurlijk :)
pi_153933379
quote:

[..]

Ik denk dat de eerste reactie is. Daarna herstelt t zich rap.
3,5 is niet zoveel.
Als het niet ingeprijsd was, was t echt veel lager gegaan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_153933389
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:48 schreef Japie77 het volgende:
Het eerste ‘convergentieproces’ was namelijk een groot succes: sinds de introductie van de euro zijn de macro-economische verschillen tussen de lidstaten niet zo groot geweest als nu. En welke les trekken de Presidenten daaruit? Precies: we proberen het doodleuk opnieuw.
Hier heeft hij wel een punt.

Sinds de euro bestaat zijn de verschillen tussen de eurolanden alleen maar gegroeid (en ook in de periode 2002 - 2008 niet kleiner geworden).

Maar de verschillen tussen de EU-lidstaten die geen euro hebben zijn juist net zo sterk kleiner geworden!
pi_153933392
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Even hier op door

[..]

Als je ING -5,5% ''niet reageren'' noemt vraag ik me af wat je dan wel reageren noemt. En wat denk je dat er vandaag gebeurt was als de beurs van Griekenland open was geweest? :')
pi_153933401
quote:

[..]

Het ging over de eurokoers. Die eindigde ongeveer waar ze begon.
pi_153933416
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef marsan het volgende:

[..]

3,5 is niet zoveel.
Ik vindt de beurs een veel mindere graadmeter dan de wisselkoers en obligatie-markt; en daar zie je dus eigenlijk niks terug van een Grexit besmetting na de eerste schrik.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:32:19 #14
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933436
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef marsan het volgende:

[..]

3,5 is niet zoveel.
Dit is al jaren niet meer voorgekomen zo'n daling. In 2008 begon het ook zo. Elke dag weer 3, 4 of 5 % omlaag.
Feyenoord!
pi_153933443
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het ging over de eurokoers. Die eindigde ongeveer waar ze begon.
Ooh, nee daar snap ik ook helemaal niks van
  maandag 29 juni 2015 @ 19:32:34 #16
440653 BarryOSeven
pi_153933444
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Illuminati natuurlijk :)
Nouja het wordt met dat woord allemaal het ridicule in getrokken.

Maar dat er een selecte groep stervelingen gewoon aan de touwtjes trekt dat is volgens mij niet echt meer een publiek geheim.

Het feit dat er aliens, chemtrails, onstervelijkheid en allemaal van dat soort gedoe wordt bijgehaald. Dat maakt het ongeloofwaardig.
pi_153933452
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dit is al jaren niet meer voorgekomen zo'n daling. In 2008 begon het ook zo. Elke dag weer 3, 4 of 5 % omlaag.
Oók de beurs was aanvankelijk meer omlaag gegaan.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:33:45 #18
440653 BarryOSeven
pi_153933475
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Als je ING -5,5% ''niet reageren'' noemt vraag ik me af wat je dan wel reageren noemt. En wat denk je dat er vandaag gebeurt was als de beurs van Griekenland open was geweest? :')
Daarvan ben ik op de hoogte. De greek tracker op de dow stond -20% geloof ik.

Maar dan nog zou je van de gehele beurs wel wat meer reactie verwachten op toch wel wereldschokkend nieuws.

Vooral na Juncker zijn zielige hypocriete relaas.
pi_153933505
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de eigen regering.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:35:37 #20
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933529
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Maar dat er een selecte groep stervelingen gewoon aan de touwtjes trekt dat is volgens mij niet echt meer een publiek geheim.

Het feit dat er aliens, chemtrails, onstervelijkheid en allemaal van dat soort gedoe wordt bijgehaald. Dat maakt het ongeloofwaardig.
Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.

Complottheorieen worden werkelijkheid. En zo zal het trouwens ook met Chemtrails en Aliens gebeuren maar dat is offtopic. :)
Feyenoord!
pi_153933531
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:34 schreef HiZ het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de eigen regering.
Ja en dat terwijl in ''de deal'' humanitaire hulp was aangeboden voor Grieken die echt in de diepste dalen zaten...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:36:06 #22
440653 BarryOSeven
pi_153933547
quote:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door zowel de eigen regering als de EU.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:36:47 #23
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933564
quote:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de banken.
Feyenoord!
pi_153933582
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ja en dat terwijl in ''de deal'' humanitaire hulp was aangeboden voor Grieken die echt in de diepste dalen zaten...
Ik ga er wel vanuit dat we ze niet echt zullen laten verhongeren als puntje bij paaltje komt.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:38:21 #25
440653 BarryOSeven
pi_153933606
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.

Complottheorieen worden werkelijkheid. En zo zal het trouwens ook met Chemtrails en Aliens gebeuren maar dat is offtopic. :)
Even offtopic doorgaande:

Van die laatste dingen heb ik ook nog maar nooit een bewijs gezien dus dat kan ik niet bevestigen noch ontkrachten. Een agnostische visie op een niet religieus vraagstuk zeg maar.

Maar dat ons monetair systeem een bak drijfzand is waar iedereen in weg zakt dat is geen geheim meer.

Vandaar dat ik zelf graag bij de bewijsbare waarheden blijf. Als er een alien is, dan wil ik die wel eerst zien voordat ik daar mee instem.

Deze complottheorie heeft zichzelf bewezen als zijnde waar, en daar mogen we als wereld wel heel hard tegen in actie komen willen we niet allemaal als Griekenland eindigen over 20 jaar.
pi_153933614
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat we ze niet echt zullen laten verhongeren als puntje bij paaltje komt.
Dan denk ik dat je nu een vliegticket kan boeken, want dat gebeurt al geruime tijd.
pi_153933640
Overigens en meer praktische vraag:
Kunnen grieken wel buitenlandse obligaties kopen (bv $ genoteerd)?
Hoe wordt er omgegaan met een beleggingsrekening in $?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_153933689
quote:
Eens, voor die mensen is het bijzonder wrang wat er allemaal gebeurt...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:43:31 #29
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933717
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Even offtopic doorgaande:

Van die laatste dingen heb ik ook nog maar nooit een bewijs gezien dus dat kan ik niet bevestigen noch ontkrachten. Een agnostische visie op een niet religieus vraagstuk zeg maar.

Maar dat ons monetair systeem een berg drijfzand is waar iedereen in weg zakt dat is geen geheim meer.

Vandaar dat ik zelf graag bij de bewijsbare waarheden blijf. Als er een alien is, dan wil ik die wel eerst zien voordat ik daar mee instem.

Deze complottheorie heeft zichzelf bewezen als zijnde waar, en daar mogen we als wereld wel heel hard tegen in actie komen willen we niet allemaal als Griekenland eindigen over 20 jaar.
Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.

Maar goed weer on topic. Laten we eerst ons financiele stelsel maar eens op orde krijgen. :)
Feyenoord!
pi_153933746
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.

Maar goed weer on topic. Laten we eerst ons financiele stelsel maar eens op orde krijgen. :)
Tja, in de VS zijn ze soms zo opgefokt dat de Gouverneur van Texas een onderzoek laat instellen naar de mogelijkheid dat een geplande oefening van het leger geen invasie van Texas is.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:45:44 #31
440653 BarryOSeven
pi_153933765
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja heb wel vaker zoiets gehoord. Maar voordat ik dat geloof en mijn argumenten daarop ga stoelen wil ik wel eerst zo'n ding gezien hebben. Nogmaals: ik sluit het niet uit maar bevestig dit ook niet.

Maar laten we inderdaad on topic gaan.
pi_153933873
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee, het zijn geen complottheorieën; het is gewoon onzin. Reken het zelf maar na, het klopt gewoon niet.

Vergelijk het maar met zoiets als wanneer boer Jansen zegt "Ik heb vijf koeien, als ik tien daarvan verkoop en van elk van de drie overgebleven koeien een kalf groot laat groeien, dan heb ik er volgend jaar zes". Dat is ook geen complot maar gewoon lulkoek.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:50:39 #33
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933876
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja heb wel vaker zoiets gehoord. Maar voordat ik dat geloof en mijn argumenten daarop ga stoelen wil ik wel eerst zo'n ding gezien hebben. Nogmaals: ik sluit het niet uit maar bevestig dit ook niet.

Maar laten we inderdaad on topic gaan.

Wat dan wel weer jammer is, is dat er op dit moment een hoop mensen aan de antipsychotica zitten omdat ze dingen geroepen hebben over dit monetair systeem. En wijs gemaakt zijn dat ze psychotisch zijn: Je ziet spoken! (wanen)
We leven helaas in een wereld waarin je als je kritiek hebt op de gevestige machten. Politici, banken multinationals je kapot gemaakt word. Dat zie je nu ook wel aan hoe er aan alle macht gespind word om de Griekse regering als de boosdoener neer te zetten.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 19:52:56 #34
440653 BarryOSeven
pi_153933928
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het zijn geen complottheorieën; het is gewoon onzin. Reken het zelf maar na, het klopt gewoon niet.

Vergelijk het maar met zoiets als wanneer boer Jansen zegt "Ik heb vijf koeien, als ik tien daarvan verkoop en van elk van de drie overgebleven koeien een kalf groot laat groeien, dan heb ik er volgend jaar zes". Dat is ook geen complot maar gewoon lulkoek.
Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Dan zijn crashes niet zo heel erg onlogisch vind je wel?

Maar jij hebt het zoals je stelt nagerekend, dus kom maar door met die cijfers.
pi_153933970
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Hey, wanneer ga je naar het Kalifaat ?
  maandag 29 juni 2015 @ 19:55:47 #36
440653 BarryOSeven
pi_153934030
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hey, wanneer ga je naar het Kalifaat ?
Waaruit kun jij concluderen dat wanneer ik het niet eens ben met onze huidige systeem ik naar het kalifaat zou moeten afreizen?

Jij bent het voorbeeld van domheid, en dat demonstreer je wel aardig.
pi_153934075
quote:

[..]

Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:58:36 #38
440653 BarryOSeven
pi_153934113
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.
En wat gebeurt er dan als dat niet het geval is? Griekenland bijvoorbeeld.

Tevens is er een verschil tussen "kunnen" en "kunnen". Wij kunnen dat niet. Maar zoals je ziet zijn er genoeg instanties die dat wel kunnen.

Verder hoef ik niet perse gelijk. Maar zoals ik probeerde te schetsen schiet ik zaken niet bij voorbaat af. Dat zou behoorlijk dom zijn.

Jij stelt gewoon dat het onzin is, niet onderbouwd. Je hebt het zelf ook niet nagerekend.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:59:41 #39
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153934135
quote:

[..]

Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Dat is gewoon geniaal! Wie daarmee wegkomt zou de Nobelprijs moeten krijgen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_153934145
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En wat gebeurt er dan als dat niet het geval is? Griekenland bijvoorbeeld,
Dan krijg je faillissementen. Wat geloof ik normaal gesproken trouwens ook helemaal geen wereldramp is.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:00:19 #41
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153934151
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet onbeperkt nee. Wel geld uit het niets. Waarvan banken enorm profiteren. En als het fout gaat worden ze toch wel uit de brand geholpen door de burger. En de regels die het systeem zouden moeten reguleren werken voor geen meter.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:02:43 #42
440653 BarryOSeven
pi_153934215
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan krijg je faillissementen. Wat geloof ik normaal gesproken trouwens ook helemaal geen wereldramp is.
Nee geen wereldramp, wel een ramp voor het volk.

Is dat het risico wat je wilt nemen? Bankiers en politici wel, maar vraag het eens het volk. We zijn toch zo democratisch?

Geld vanuit het niets geven aan bijvoorbeeld een bedrijf, is gewoon iemand een voorrangspositie geven. De concurrenten kunnen niet anders dan mee doen om niet achter te blijven.

Dat is gewoon vragen om problemen.
pi_153934237
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niet onbeperkt nee. Wel geld uit het niets. Waarvan banken enorm profiteren.
Nee, want het is alleen een trucje. Fractionele reserve zonder geldcreatie door banken (dus waarbij banken eerlijk alleen het geld uitlenen dat eerst door spaarders is gestort) is precies hetzelfde, alleen heb je dan wat meer transacties nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:04:46 #44
440653 BarryOSeven
pi_153934263
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want het is alleen een trucje. Fractionele reserve zonder geldcreatie door banken (dus waarbij banken eerlijk alleen het geld uitlenen dat eerst door spaarders is gestort) is precies hetzelfde, alleen heb je dan wat meer transacties nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.
Laten we dat dan eerst eens even invoeren. Dan zien we uiteindelijk het resultaat wel.

Dat het zo niet werkt, en enorme bubbles genereert die ineen klappen lijkt me inmiddels bewezen. Laten we het nou eens eerlijk doen dan.

Dat ineen klappende bubbles mogelijk zijn is toch een bewijs dat er meer geld gecreëerd wordt dan dat er is. Met je trucje, ja een heel erg vals trucje ja.
pi_153934551
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Laten we dat dan eerst eens even invoeren. Dan zien we uiteindelijk het resultaat wel.

Dat het zo niet werkt, en enorme bubbles genereert die ineen klappen lijkt me inmiddels bewezen. Laten we het nou eens eerlijk doen dan.

Dat ineen klappende bubbles mogelijk zijn is toch een bewijs dat er meer geld gecreëerd wordt dan dat er is. Met je trucje, ja een heel erg vals trucje ja.
Het is geen "heel erg vals" trucje.

10% fractionele reserve, met geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank creëert een lening voor Jantje: 9 euro schuldverplichting + 9 euro spaartegoed.

10% fractionele reserve, zonder geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank leent daarvan 90 cent uit aan Jantje, die die 90 cent op z'n rekening stort. De bank leent nu 81 cent uit aan Jantje, die dat weer op z'n rekening stort. (......) De bank leent 1 cent uit aan Jantje, die die cent op z'n rekening stort en nu een schuld van 8,99 en een spaartegoed van 8,99 euro heeft.
pi_153934790
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef HiZ het volgende:

Ik vindt de beurs een veel mindere graadmeter dan de wisselkoers en obligatie-markt; en daar zie je dus eigenlijk niks terug van een Grexit besmetting na de eerste schrik.
http://www.zerohedge.com/(...)es-most-over-7-years

Het gaat nu trouwens echt spannend worden: Als Griekenland morgen op het IMF default, gaat de ECB mogelijk de ELA-sluizen dichtgooien en staan de Griekse banken er alleen voor. Dan volgt het Cyprus-scenario waarbij de rekeninghouders een zeer zomers kapseltje aangemeten krijgen.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:32:32 #47
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153935011
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Pietje stort 1 euro op de bank. De bank creëert een lening voor Jantje: 9 euro schuldverplichting + 9 euro spaartegoed.

Pietje stort 1 euro op de bank. De bank leent daarvan 90 cent uit aan Jantje, die die 90 cent op z'n rekening stort. De bank leent nu 81 cent uit aan Jantje, die dat weer op z'n rekening stort. (......) De bank leent 1 cent uit aan Jantje, die die cent op z'n rekening stort en nu een schuld van 8,99 en een spaartegoed van 8,99 euro heeft.
Hou toch een op met die onzin man. Echt. Die rare wiskundige berekeningen van je. Hoe kan je nou serieus beweren dat al die experts, economen (Chicago-Plan, Positive Money etc etc) het fout hebben en dat fractioneel reserve bankieren een prima systeem is? Wat is jouw drijfveer om deze onzin te verkondigen?

"niet eens zo heel erg vals trucje".....

Daarom proberen de banken ook uit alle macht dit systeem te beschermen tegen veranderingen. Ze hebben de kip met de gouden eieren en loopjongens als jou om dat corrupte systeem te verdedigen....
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:34:37 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153935066
quote:

[..]

Op zo'n niveau stond de AEX twee weken geleden ook. Het is een forse daling natuurlijk, maar niet heel rampzalig allemaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 29 juni 2015 @ 20:37:00 #49
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153935121
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Op zo'n niveau stond de AEX twee weken geleden ook. Het is een forse daling natuurlijk, maar niet heel rampzalig allemaal.
Nog niet nee. Als we net als in 2008 dit een paar weken achter elkaar gaan krijgen wel. Maar goed de tijd zal het leren.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:51:49 #50
440653 BarryOSeven
pi_153935540
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar is die cent heen dan?
pi_153935722
Mag de slowchat en het geleuter over fractioneel bankieren s.v.p. ergens plaatsvinden waar het misschien wél on-topic is? }:|
  maandag 29 juni 2015 @ 20:59:33 #52
440653 BarryOSeven
pi_153935753
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:58 schreef dvr het volgende:
Mag de slowchat en het geleuter over fractioneel bankieren s.v.p. ergens plaatsvinden waar het misschien wél on-topic is? }:|

On Topic

Live in Griekenland, voorstanders van de NO
  maandag 29 juni 2015 @ 21:06:39 #53
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153935941
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

On Topic

Live in Griekenland, voorstanders van de NO
Ben echt benieuwd. Denk dat het er heel erg om gaat spannen.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 21:08:23 #54
440653 BarryOSeven
pi_153935989
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als ik uitga van de berichtgeving van de afgelopen week. Het uitblijven van vorderingen tijdens de onderhandelingen, maar de EU propagandamachines die tegendeel beweren. Dan denk ik dat die NO er wel gaat komen.

Men schat de kans hier in op een meerderheid voor YES. Net zoals er van de week grote stappen zijn gezet.

Ik denk dat de kans op een NO veel groter is dan dat we hier meekrijgen.
pi_153936072
De euro staat met $1,12 intussen zelfs in de plus? :o
  maandag 29 juni 2015 @ 21:13:18 #56
440653 BarryOSeven
pi_153936122
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:11 schreef Igen het volgende:
De euro staat met $1,12 intussen zelfs in de plus? :o
Kan het niet laten, is speculatie maar kom op. Welke belegger heeft er nu meer vertrouwen in de euro dan voorheen. Even logisch nadenken. Het moet toch een grap zijn dit.
pi_153936174
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kan het niet laten, is speculatie maar kom op. Welke belegger heeft er nu meer vertrouwen in de euro dan voorheen. Even logisch nadenken. Het moet toch een grap zijn dit.
Ja iemand haalt wel een leuke grap uit met miljarden :P
  maandag 29 juni 2015 @ 21:16:23 #58
440653 BarryOSeven
pi_153936237
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:14 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ja iemand haalt wel een leuke grap uit met miljarden :P
Nouja de VS heeft vandaag toegezegd (aan wie weet ik niet meer, Hollande?) om te gaan helpen.

Het lijkt me nou niet dat dit het ware sentiment reflecteert. Maar ik hoop nog minder dat die koers gemanipuleerd wordt eigenlijk want dan zitten we echt in de shit namelijk.

Wat zou een reden kunnen zijn voor het vertrouwen?
pi_153936245
wat doet goud ?
pi_153936269
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja de VS heeft vandaag toegezegd (aan wie weet ik niet meer, Hollande?) om te gaan helpen.

Het lijkt me nou niet dat dit het ware sentiment reflecteert. Maar ik hoop nog minder dat die koers gemanipuleerd wordt eigenlijk want dan zitten we echt in de shit namelijk.

de EU is economisch sterker dan de VS en Japan
  maandag 29 juni 2015 @ 21:17:53 #61
440653 BarryOSeven
pi_153936295
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de EU is economisch sterker dan de VS en Japan
Kan de VS niet devalueren om de euro op te krikken? Of werkt dat niet zo?
pi_153936326
nee de dollar is uber sterk

iedereen gaat ervan uit dat de rente over 2 jaar op 5% staat

dus de u.s dollar gaat alleen maar meer waard worden

en obligaties en aandelen van derde wereld landen gaan -90%
pi_153936346
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef arjan1112 het volgende:
wat doet goud ?
19.320 kg/m3
pi_153936362
quote:

[..]

Koersen worden elke dag gemanipuleerd
pi_153936363
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

19.320 kg/m3
per troy ounce in u.s dollar aub
pi_153936377
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef arjan1112 het volgende:
wat doet goud ?
Niet noemenswaardige stijging
  maandag 29 juni 2015 @ 21:21:08 #67
440653 BarryOSeven
pi_153936380
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:20 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Goud is 0.60% gestegen, niet echt een enorm percentage dus.
pi_153936383
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:20 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dat voegt net zo weinig toe aan deze discussie...
  maandag 29 juni 2015 @ 21:21:32 #69
440653 BarryOSeven
pi_153936396
Maar goed stel he, stel dat je weet dat mensen de goudkoers gaan checken.

Welk element zou je dan in stappen?
pi_153936417
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat voegt net zo weinig toe aan deze discussie...
Tuurlijk wel

als Goud enorm stijgt, dan wil iedereen van paper assets af

dollar euro aandelen obligaties , spaargeld
pi_153936426
quote:

[..]

Beurskoersen niet dramatisch ingestort, plus de ECB is streng geweest en laat daarmee zien dat ze niet onbeperkt eindeloos veel geld zullen printen om zwakke landen te helpen, dus minder kans op inflatie. Denk ik, maar ik weet het ook niet precies.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2015 21:23:00 ]
  maandag 29 juni 2015 @ 21:26:33 #72
440653 BarryOSeven
pi_153936574
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Beurskoersen niet dramatisch ingestort, plus de ECB is streng geweest en laat daarmee zien dat ze niet onbeperkt eindeloos veel geld zullen printen om zwakke landen te helpen, dus minder kans op inflatie. Denk ik, maar ik weet het ook niet precies.
Hoop dat je gelijk hebt.

Het valt in volgens mij niet logisch te beredeneren waarom die koerst stijgt.

Je zou toch verwachten dat hoe langer dit gezeik aanhoudt het vertrouwen daalt. Maar goed, gelukkig ben ik geen econoom.
pi_153936670
quote:

[..]

Denk eigenlijk dat een nipte uitslag juist is wat het minst wenselijk is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 29 juni 2015 @ 21:43:02 #74
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153937085
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Denk eigenlijk dat een nipte uitslag juist is wat het minst wenselijk is.
Ja ik ook maar goed. Ik hoop natuurlijk dat een dikke vette NO word.
Feyenoord!
pi_153937836
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:23 schreef dvr het volgende:

[..]

http://www.zerohedge.com/(...)es-most-over-7-years

Het gaat nu trouwens echt spannend worden: Als Griekenland morgen op het IMF default, gaat de ECB mogelijk de ELA-sluizen dichtgooien en staan de Griekse banken er alleen voor. Dan volgt het Cyprus-scenario waarbij de rekeninghouders een zeer zomers kapseltje aangemeten krijgen.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de ECB eventjes een paar dagen de neus dicht gaat houden en de ELA bevroren houdt tot op zijn minst het moment dat we weten wat de uitslag van dat Greferendum is.
pi_153937919
quote:

[..]

Dat is ongeveer 1% van het aantal mensen dat moet komen stemmen in het Greferendum om het zelfs maar rechtsgeldig te laten zijn :D

Weet iemand hoeveel Grieken hebben gestemd in de laatste verkiezingen?

Oops, ongeveer 4 miljoen. Als alle Syriza stemmers nee stemmen in het Greferedum en de rest wegblijft, dan is het resultaat niet geldig :)

[ Bericht 13% gewijzigd door HiZ op 29-06-2015 22:13:35 ]
pi_153938301
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:55 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Als de ECB mij de garantie geeft dat die junk kredietwaardig is en, door de extreem lage rente [door diezelfde ECB bepaald], de concurentie moordend is dan leen ik inderdaad 100 euro aan die junk.
Zit wat in. Dus: wie is hier nu gek?
pi_153938416
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

PPT. Nog zo'n mythe (?).
  maandag 29 juni 2015 @ 22:23:48 #79
440653 BarryOSeven
pi_153938454
quote:
12s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

PPT. Nog zo'n mythe (?).
Powerpoint?

TPP en TTIP bedoel je, ja dat is nou niet echt een mythe te noemen. Dat is een van de voorbeelden waarom de EU niet vertrouwen is.

Bijna niemand weet hiervan, het zelfde geldt trans pacific.

Maar het gekke is, dat in de VS ook veel mensen tegen zijn. De vraag is dan waar de belangen nog liggen. Maar goed, misschien bedoelde je wel echt een powerpoint.
pi_153938655
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Powerpoint?

TPP en TTIP bedoel je, ja dat is nou niet echt een mythe te noemen. Dat is een van de voorbeelden waarom de EU niet vertrouwen is.

Bijna niemand weet hiervan, het zelfde geldt trans pacific.

Maar het gekke is, dat in de VS ook veel mensen tegen zijn. De vraag is dan waar de belangen nog liggen. Maar goed, misschien bedoelde je wel echt een powerpoint.
Plunge Protection Team. Zeer actief in 2008 (al dan niet zogenaamd).
  dinsdag 30 juni 2015 @ 06:50:19 #81
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153945658
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is ongeveer 1% van het aantal mensen dat moet komen stemmen in het Greferendum om het zelfs maar rechtsgeldig te laten zijn :D

Weet iemand hoeveel Grieken hebben gestemd in de laatste verkiezingen?

Oops, ongeveer 4 miljoen. Als alle Syriza stemmers nee stemmen in het Greferedum en de rest wegblijft, dan is het resultaat niet geldig :)
tsipras liet weten dat er nieuwe verkiezingen komen als er "ja" gezegd wordt bij het referendum, het wordt spannend dus! Is er al bekend welke vraag er op het stemformulier komt te staan? Laten we hopen dat de grieken verstandig zijn en "nee" kiezen..
pi_153945791
Waarom hoop je voor de Grieken op extra armoede en ellende?
pi_153945823
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:30 schreef 99.999 het volgende:
Waarom hoop je voor de Grieken op extra armoede en ellende?
Een ja levert instant welvaart en geluk op? De afgelopen 5 jaar hebben de Grieken gezien wat een ja opleverde, ik kan me goed voorstellen dat ze voor nee gaan. Dat wil dan nog lang niet zeggen dat ze dan uit de euro liggen want binnen de Eurogroep wil men liever niet dat een land eruit gaat.
pi_153945849
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een ja levert instant welvaart en geluk op?
Nee maar volgens beweert ook niemand dat. De Grieken moeten hoe dan ook pijnlijke maatregelen nemen. Alleen bijneen Grexit of faillissement zijn de benodigde maatregelen veel zwaarder en ingrijpender.

quote:
De afgelopen 5 jaar hebben de Grieken gezien wat een ja opleverde, ik kan me goed voorstellen dat ze voor nee gaan. Dat wil dan nog lang niet zeggen dat ze dan uit de euro liggen want binnen de Eurogroep wil men liever niet dat een land eruit gaat.
Op een gegeven moment is een land wat zich weigert aan de afspraken te houden natuurlijk onhoudbaar. Die positie is Tsipras zijn land wel in aan het werken.
pi_153946026
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:42 schreef 99.999 het volgende:

Nee maar volgens beweert ook niemand dat. De Grieken moeten hoe dan ook pijnlijke maatregelen nemen. Alleen bijneen Grexit of faillissement zijn de benodigde maatregelen veel zwaarder en ingrijpender.

Dit is maar de vraag de voorspellingen van het IMF dat er maar enkel procenten krimp zou zijn waren ook niet uitgekomen, waarom zou jou voorspelling bij een ja dan wel uitkomen.
pi_153946068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit is maar de vraag de voorspellingen van het IMF dat er maar enkel procenten krimp zou zijn waren ook niet uitgekomen, waarom zou jou voorspelling bij een ja dan wel uitkomen.
Als je zo cynisch bent, waarom zou een faillissement dan wél de omslag naar groei betekenen?
pi_153946593
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je zo cynisch bent, waarom zou een faillissement dan wél de omslag naar groei betekenen?
Een nee houdt niet perse een faillisement in.

Waarom zou nog meer austerity wel opeens binnen 5 jaar tot groei leiden. Als jullie zo lovend zijn over het troika beleid waarom zou het nu wel gaan werken terwijl het de afgelopen 5 jaar desatreuze gevolgen voor de griekse economie gehad heeft.
pi_153947056
Vraagje. Is er nu een harde deadline, of blijft men eeuwig aan de onderhandelingstafel terugkomen. Van de Griekse kant wordt er gezegd dat men een sterkere onderhandelingspositie heeft als het Griekse referendum op een "Nee" uitdraait, aan Europeesche kant wordt gezegd dat een "Nee" een Grexit betekend. Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?
pi_153947700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het helpt niet bepaald dat de Grieken de hervormingsmaatregelen nogal halfslachtig hebben genomen...

Maar wat zie jij dan voor gunstige ontwikkelingen bij een Grieks Nee voor je? Waarom zou het dan wel beter gaan?

Daar laat je namelijk helaas nooit iets over los...
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:34:07 #90
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153947776
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:45 schreef zoost het volgende:
Vraagje. Is er nu een harde deadline, of blijft men eeuwig aan de onderhandelingstafel terugkomen. Van de Griekse kant wordt er gezegd dat men een sterkere onderhandelingspositie heeft als het Griekse referendum op een "Nee" uitdraait, aan Europeesche kant wordt gezegd dat een "Nee" een Grexit betekend. Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?
Er is absoluut geen deadline aangezien de EU niet wil dat Griekenland vertrekt uit de euro of de EU. Wat er ook gebeurt Griekenland moet in de EU blijven anders is het prestigeproject wat de heren opgezet hebben voorbij en dat is het ergste wat er kan gebeuren. Veel erger dan al die armoede in landen als Griekenland en Spanje......
Feyenoord!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:34:44 #91
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153947782
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het helpt niet bepaald dat de Grieken de hervormingsmaatregelen nogal halfslachtig hebben genomen...

Maar wat zie jij dan voor gunstige ontwikkelingen bij een Grieks Nee voor je? Waarom zou het dan wel beter gaan?

Omdat mensen nou eenmaal tot veel betere maategelen komen ZONDER een gun tegen hun hoofd....
Feyenoord!
pi_153947809
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij een euro exit wordt men door de tucht van de markt gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen, nu is het gewoon drijfzand waarbij we als europa maar moeten afwachten of overheden zich wel aan de gemaakte afspraken houden.

Wij moeten als mensen niet teveel in economische processen die zichzelf redelijk goed regelen willen ingrijpen. Helaas doen we dat wel en hierdoor hebben we zoveel problemen op dit moment.
Het enigste wat we nog moeten doen is een omgekeerd evenredige bankenbalans invoeren waardoor te grote banken zoveel reseverse hebben dat ze nooit to big to fail worden maar ook nooit meer zo groot groeien omdat er dan een ander optimum zal zijn. Werkt dat niet dan moeten we iets anders bedenken zodat er minimaal 10 banken per land zijn waarbij er geen 1 to big fo fail is.
pi_153947852
Ik wil mij er toch tussen mengen omdat ik het ook vreemd vind dat er elke keer een "harde" deadline komt, maar deze elke keer verworpen wordt alsof het niks is. Een broodje kaas die je weg gooit omdat je toch niet zo honger hebt, zo makkelijk lijkt het te gaan.

Wordt Europa niet gewoon belazerd door de Grieken? Zien zij niet in wat voor een gevolgen dit kan hebben? Ik heb het gevoel dat Griekenland dit gedoe niet serieus nemen. Ze willen "nee" eerst op het stembiljet hebben, wat niet gebruikelijk is. Zij zeggen dat de Grieken "nee" moeten gaan stemmen, wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.
Kan je dan niet op voorhand zeggen dat ze het referendum totaal niet serieus nemen?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:44:30 #94
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153947923
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:39 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil mij er toch tussen mengen omdat ik het ook vreemd vind dat er elke keer een "harde" deadline komt, maar deze elke keer verworpen wordt alsof het niks is. Een broodje kaas die je weg gooit omdat je toch niet zo honger hebt, zo makkelijk lijkt het te gaan.

Wordt Europa niet gewoon belazerd door de Grieken? Zien zij niet in wat voor een gevolgen dit kan hebben? Ik heb het gevoel dat Griekenland dit gedoe niet serieus nemen. Ze willen "nee" eerst op het stembiljet hebben, wat niet gebruikelijk is. Zij zeggen dat de Grieken "nee" moeten gaan stemmen, wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.
Kan je dan niet op voorhand zeggen dat ze het referendum totaal niet serieus nemen?
Nee de Grieken worden belazerd door Europa. Waarom liegt Europa constant over die deadline? " nu moet Griekenland echt met goeie voorstellen komen anders knikkeren we ze eruit". Nee ze knikkeren ze helemaal niet eruit, dus stop met die leugens.
Feyenoord!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:45:29 #95
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153947943
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij een euro exit wordt men door de tucht van de markt gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen, nu is het gewoon drijfzand waarbij we als europa maar moeten afwachten of overheden zich wel aan de gemaakte afspraken houden.

Wij moeten als mensen niet teveel in economische processen die zichzelf redelijk goed regelen willen ingrijpen. Helaas doen we dat wel en hierdoor hebben we zoveel problemen op dit moment.
Het enigste wat we nog moeten doen is een omgekeerd evenredige bankenbalans invoeren waardoor te grote banken zoveel reseverse hebben dat ze nooit to big to fail worden maar ook nooit meer zo groot groeien omdat er dan een ander optimum zal zijn. Werkt dat niet dan moeten we iets anders bedenken zodat er minimaal 10 banken per land zijn waarbij er geen 1 to big fo fail is.
We moeten zeker iets doen met banken die too big too fail zijn maar dat gaat veel verder dan alleen een andere bankenbalans invoeren. Het complete monetaire stelsel moet op de schop want de problemen liggen veel dieper.
Feyenoord!
pi_153948068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:44 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee de Grieken worden belazerd door Europa. Waarom liegt Europa constant over die deadline? " nu moet Griekenland echt met goeie voorstellen komen anders knikkeren we ze eruit". Nee ze knikkeren ze helemaal niet eruit, dus stop met die leugens.
Ja en Griekenland weet dat "wij" bluffen en maken daar gretig gebruik van.

Maar zoals het er nu naar uit ziet is Griekenland al vrijwel failliet. Banken en de beurs zitten dicht. De Grieken zelf hebben al miljarden van de banken gehaald. Hun grootste(?) inkomensbron, de toerisme, word al afgeschrikt van alle verhalen en worden gewaarschuwd als ze die kant op gaan. Dus veel toeristen zullen uiteindelijk toch een andere land gaan kiezen om op vakantie te gaan.
De Grieken zelf gaan niet akkoord met de eisen van Europa dus die gaan staken tot ze een ons wegen.

Mijn mening, een faillissement hangt zeker in de lucht.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:55:26 #97
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153948111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:52 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ja en Griekenland weet dat "wij" bluffen en maken daar gretig gebruik van.
Precies. En terecht ook. Griekenland is de enige met een regering die echt voor het volk staat. De regeringen van de meeste andere landen zijn slechts loopjongens voor de banken en de EUdroom. Totaal geen zicht meer op de werkelijheid.
Feyenoord!
pi_153948153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

We moeten zeker iets doen met banken die too big too fail zijn maar dat gaat veel verder dan alleen een andere bankenbalans invoeren. Het complete monetaire stelsel moet op de schop want de problemen liggen veel dieper.
Ga naar je andere topic met je gezever over fractioneel bankieren. (hoeveel mensen moeten dat nog zeggen :') )
pi_153948168
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Precies. En terecht ook. Griekenland is de enige met een regering die echt voor het volk staat. De regeringen van de meeste andere landen zijn slechts loopjongens voor de banken en de EUdroom. Totaal geen zicht meer op de werkelijheid.
Ja en dat vind ik ook knap van die jongens daar, dat zij op hun standpunt blijven staan.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:05:19 #100
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153948291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga naar je andere topic met je gezever over fractioneel bankieren. (hoeveel mensen moeten dat nog zeggen :') )
Jij begint zelf over wat er moet veranderen bij banken. Jij mag dat wel in dit topic zeggen? Beetje hypocriet lijkt me. Zal ik hier ook eens over gaan klagen?
Feyenoord!
pi_153948425
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een nee houdt niet perse een faillisement in.

Waarom zou nog meer austerity wel opeens binnen 5 jaar tot groei leiden. Als jullie zo lovend zijn over het troika beleid waarom zou het nu wel gaan werken terwijl het de afgelopen 5 jaar desatreuze gevolgen voor de griekse economie gehad heeft.
Ik denk - eerlijk gezegd - dat het niet zo veel uitmaakt. Ik denk dat Griekenland een bubbel heeft gehad die is leeggelopen, en dat met meer bezuinigingen de bodem vanaf waar het weer langzaam bergop gaat sneller en met minder schulden had kunnen worden bereikt. Een punt dat nu na vjijf jaar alsnog wel is bereikt.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:22:58 #102
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_153948593
Maar stel je voor, stel je eens voor. Dat de Grieken toch "ja" gaan stemmen. Dan stapt Tsipras en zijn vriendjes op en komt er een nieuwe regering in Griekenland. Die accepteren de eisen van Europa, die krijgen daarna steun van Europa en alles loopt af met een sisser.

Ik denk te makkelijk waarschijnlijk... :')
pi_153948613
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Maar stel je voor, stel je eens voor. Dat de Grieken toch "ja" gaan stemmen. Dan stapt Tsipras en zijn vriendjes op en komt er een nieuwe regering in Griekenland. Die accepteren de eisen van Europa, die krijgen daarna steun van Europa en alles loopt af met een sisser.

Ja, ik ben bang dat je te makkelijk denkt; want het centrale punt blijft het ontbreken van echte hervormingen in Griekenland.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:38:29 #104
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153948908
De Amerikaanse econoom Joseph Stiglitz, winnaar van de Prijs van de Zweedse Rijksbank voor de economie in 2011, sympathiseert met Griekenland in een opiniestuk in The Guardian.

Hij verwijt de eurolanden de democratie in Griekenland te negeren en schrijft dat de eurozone eigenlijk nooit een democratisch project is geweest. Hij adviseert de Grieken ‘nee’ te stemmentegen de voorgestelde hervormingen van de schuldeisers. Zo zou Griekenland de toekomst weer in eigen handen kunnen nemen.

http://www.theguardian.co(...)the-greek-referendum
Feyenoord!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:39:10 #105
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153948923
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:22 schreef DrSnuggle het volgende:

Zo denken Dijsselbloem en zijn vriendjes al weken, alleen dan gewoon een ''ja'' van Tsipras. :D
Bedankt Hans.
pi_153949087
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:38 schreef Japie77 het volgende:
De Amerikaanse econoom Joseph Stiglitz, winnaar van de Prijs van de Zweedse Rijksbank voor de economie in 2011, sympathiseert met Griekenland in een opiniestuk in The Guardian.

Hij verwijt de eurolanden de democratie in Griekenland te negeren en schrijft dat de eurozone eigenlijk nooit een democratisch project is geweest. Hij adviseert de Grieken ‘nee’ te stemmentegen de voorgestelde hervormingen van de schuldeisers. Zo zou Griekenland de toekomst weer in eigen handen kunnen nemen.

http://www.theguardian.co(...)the-greek-referendum
Ik wil graag een referendum in Nederland over de toe-eigening van het het eiland Rhodos. Elke bewering dat wij niet het recht hebben op Rhodos als wij dat besluiten in een referendum getuigt van een ondraaglijk gebrek aan respect voor diepe democratische gevoelens.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:46:36 #107
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_153949105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Zo denken Dijsselbloem en zijn vriendjes al weken, alleen dan gewoon een ''ja'' van Tsipras. :D
Maar moet Tsipras dat ook niet doen dan?
Say Yes, go to Winchester, have a pint and wait for this all to blow over!
pi_153949653
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat mensen nou eenmaal tot veel betere maategelen komen ZONDER een gun tegen hun hoofd....
Kun je niet zeggen van Griekenland. Die hebben al 30 jaar geen enekele goede beslissing weten te nemen. Met gun of zonder.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_153950069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik wil graag een referendum in Nederland over de toe-eigening van het het eiland Rhodos. Elke bewering dat wij niet het recht hebben op Rhodos als wij dat besluiten in een referendum getuigt van een ondraaglijk gebrek aan respect voor diepe democratische gevoelens.
inderdaad. Griekenland mag zelf, democratisch beslissen wat ie doet, zolang ie de gemaakte afspraken nakomt (dus terugbetaalt) en niet van iemand anders vraagt (geen extra geld). Beide zijn nu niet het geval en zijn ze afhankelijk van de democratische gevoelens van elk van de andere 18 euro landen.
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:30:52 #110
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153950327
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er is absoluut geen deadline aangezien de EU niet wil dat Griekenland vertrekt uit de euro of de EU. Wat er ook gebeurt Griekenland moet in de EU blijven anders is het prestigeproject wat de heren opgezet hebben voorbij en dat is het ergste wat er kan gebeuren.
Waarom spant Griekenland nu dan een rechtszaak aan om juist in de EU te mogen blijven?
pi_153950609
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:30 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Waarom spant Griekenland nu dan een rechtszaak aan om juist in de EU te mogen blijven?
Doen ze dat dan? Ik las dat ze "de opties aan het bestuderen zijn voor als ze uit de EU getrapt worden."

Oftewel, een (nietszeggend) bericht wat niet aan ons bestemd is, maar aan de Griekse pro-European.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:53:18 #112
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153950852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:43 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Doen ze dat dan? Ik las dat ze "de opties aan het bestuderen zijn voor als ze uit de EU getrapt worden."

Oftewel, een (nietszeggend) bericht wat niet aan ons bestemd is, maar aan de Griekse pro-European.
Dat geeft toch aan dat ze in de EU willen blijven. Verder maakt het niet uit voor wie het bestemd is nog afgezien van het feit dat het niet aan jou is om uit te maken voor wie het bestemd zou moeten zijn.
pi_153955467
Uit nu.nl

quote:
Griekenland vraagt om nieuw steunprogramma van twee jaar

De Griekse regering heeft voorgesteld dat er voor de komende twee jaar een nieuw steunprogramma komt voor Griekenland.

Dit blijkt dinsdag uit een verklaring van de Griekse premier Alexis Tsipras.

Als onderdeel van het steunprogramma willen de Grieken financiering van het permanente Europese noodfonds ESM. Dit geld zou alleen worden gebruiken om bestaanden leningen van de Griekse staat te herfinancieren.

Ook stelt Tsipras voor dat de schulden van Griekenland vanuit het EFSF, het tijdelijke noodfonds, worden geherstructureerd. Dit betekent dat de schuld simpelweg deels wordt geschrapt, waardoor de schuldenlast van Griekenland moet dalen naar een "duurzaam" niveau.

Het voorstel van Griekenland komt enkele enkele uren voordat het huidige Europese steunprogramma, het tweede, afloopt. Een paar uur later, om 06.00 uur Nederlandse tijd op woensdag, loopt de deadline voor het terugbetalen van een lening van zo'n 1,5 miljard euro aan het Internationaal Monetair Fonds (IMF) af.

De Griekse minister van Financiën, Yanis Varoufakis, bevestigde dinsdag nog dat de Grieken de lening niet gaan terugbetalen waardoor het land ingebreke blijft.

De Griekse overheid zegt zich verder te blijven inzetten voor een "levensvatbaar akkoord" tussen Griekenland en de schuldeisers van het land. Naar verluidt is Tsipras ook naar Brussel onderweg voor onderhandelingen.

Eurogroepvoorzitter Jeroen Dijsselbloem schrapte dinsdag een interview bij RTL Z om 'acute verplichtingen', zonder op details in te gaan. Volgens een bron van persbureau Reuters zou Angela Merkel hebben gezegd dat er geen nieuwe ontwikkelingen komen op dinsdag.
pi_153955611
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:20 schreef miro86 het volgende:

[..]

inderdaad. Griekenland mag zelf, democratisch beslissen wat ie doet, zolang ie de gemaakte afspraken nakomt (dus terugbetaalt) en niet van iemand anders vraagt (geen extra geld). Beide zijn nu niet het geval en zijn ze afhankelijk van de democratische gevoelens van elk van de andere 18 euro landen.
Yep, 19 nationale parliamenten moeten er mee eens om zelfs te bepalen hoe laat de koffiepauze zal zijn bij de vergaderingen van de Eurogroep.

En mededaarom is de euro vanaf 01/01/1999 gedoemd om te falen.

De Amerikanen zitten ons gewoon uit te lachen.
pi_153955689
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:30 schreef de_ier het volgende:

[..]

En mededaarom is de euro vanaf 01/01/1999 gedoemd om te falen.

Toch functioneert de Euro in de praktijk eigenlijk al heel lang prima.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 16:51:08 #116
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153955993
quote:
Extraordinary Eurogroup teleconference tonight 19:00 Brussels time to discuss official request of Greek government received this afternoon

https://twitter.com/j_dijsselbloem
Hoe groot moet dat bord voor je kop zijn als je nu wéér gaat praten over een ongeloofwaardig voorstel? _O-
Bedankt Hans.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 17:53:18 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153957205
Dit Griekse voorstel slaat echt kant noch wal: "Geef maar een derde steunprogramma, ook al is het tweede steunprogramma nu één grote zooi geworden". De telco om 19:00 zal wel voor de vorm zijn, aangezien meerdere malen is benadrukt dat de deur open staat. Denk dat ze binnen een uurtje er wel uit zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_153957333
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:51 schreef bascross het volgende:

[..]

Hoe groot moet dat bord voor je kop zijn als je nu wéér gaat praten over een ongeloofwaardig voorstel? _O-
En hoe toevallig dat ze het spel zo spelen dat het IMF voor de deur wordt gezet.
pi_153958466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:51 schreef bascross het volgende:

[..]

Wellicht staat ergens in een reglement dat men over officiële voorstellen van lidstaten. Die videoconferentie hoeft natuurlijk ook niet erg lang te duren.
pi_153958482
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:53 schreef Falco het volgende:
Dit Griekse voorstel slaat echt kant noch wal: "Geef maar een derde steunprogramma, ook al is het tweede steunprogramma nu één grote zooi geworden". De telco om 19:00 zal wel voor de vorm zijn, aangezien meerdere malen is benadrukt dat de deur open staat. Denk dat ze binnen een uurtje er wel uit zijn.
Dit dus.
pi_153958972
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:53 schreef Falco het volgende:
Geef nog wat geld, scheld de vorige schulden kwijt.

En dan huilen als ze hun zin niet krijgen.
Wat een klapjosti's
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:11:43 #122
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153959035
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:09 schreef marsan het volgende:

[..]

Geef nog wat geld, scheld de vorige schulden kwijt.

En dan huilen als ze hun zin niet krijgen.
Wat een klapjosti's
Terechte eisen. De EU is toch degene die Griekenland niet kwijt willen? Dan kan je flinke eisen stellen.
Feyenoord!
pi_153959436
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch functioneert de Euro in de praktijk eigenlijk al heel lang prima.
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er is een eurocrisis geweest die de belastingbetalers in heel Europa enorm veel geld heeft gekost.
pi_153960492
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:28 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er is een eurocrisis geweest die de belastingbetalers in heel Europa enorm veel geld heeft gekost.
Was die crisis er niet geweest als de euro er niet was geweest?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:24:30 #125
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_153962242
pi_153963088
quote:

[..]

he he, kan gaan kosten. Het heeft ons nog maar relatief weinig gekost.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:25:57 #127
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_153963901
Ik blijf wachten op het persbericht van Varoufakis dat hij stiekem een hedge fonds heeft opgericht die door elke keer contrair op zijn uitspraken te handelen de 1.6 miljard heeft verdient en nu naar het IMF overmaakt.
pi_153964977
quote:

[..]

Er zijn genoeg crises door en over dollars en olie geweest, maar nog nooit heeft iemand voorgesteld een van beiden af te schaffen.
pi_153965971
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:58 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Er zijn genoeg crises door en over dollars en olie geweest, maar nog nooit heeft iemand voorgesteld een van beiden af te schaffen.
Ik ga er wel van uit dat hij binnenkort een pensioenvoorziening nodig heeft, net zoals zijn baas. Game-theory in de praktijk is kennelijk wat lastiger dan in de studeerkamer.
pi_153966466
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:58 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

In het geval van de dollar kunnen ze hun crises oplossen i.p.v. een decennia lang laten doormodderen.
pi_153966647
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:44 schreef de_ier het volgende:

[..]

In het geval van de dollar kunnen ze hun crises oplossen i.p.v. een decennia lang laten doormodderen.
Wat er nu gebeurt komt anders gevaarlijk dicht in de buurt van een oplossing.
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:19:08 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153967571
IMF statement:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_153968431
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:10 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Was die crisis er niet geweest als de euro er niet was geweest?
Nee, het was er niet geweest. Want dan had elke euroland nog een afzonderlijke centrale bank met afzonderlijke rente en was overkreditiering in het zuiden domweg niet mogelijk geweest omdat er een valuatakoers was geweest.
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:55:08 #134
38496 Perrin
pi_153968603
pi_153971091
Griekenland moet koste wat het kost in de EU en euro blijven.

De staatschuld van Griekenland is nu 300 miljard, het begrotingstekort is 0

Laat de hele staatschuld van Griekenland overnemen door Duitsland en schrap de rente erop

Weg met het imf en de ecb , en die 60 miljard die nog uitstaat bij normale schuldeisers ook overnemen.

Vervolgens meer geld uit structuurfondsen en landbouwfondsen naar Griekenland en meer geld van de wereldbank en europese investeringsbank

Dit vervolgens ook doen bij alle andere landen die in de problemen zitten of komen.

En élk europees land toelaten tot de EU en de euro
pi_153971101
De staatschuld van de EU is 12000 miljard, 300 miljard is niks

er is geen probleem

de europese economie is sterker dan die van welk ander land dan ook
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:09:08 #137
38496 Perrin
pi_153971105
En dan is de volgende Italie, Spanje of Frankrijk?
pi_153971120
Nee want Super Mario drukt de rente van die 3 landen wel, door alles op te kopen
pi_153971122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:09 schreef Perrin het volgende:
En dan is de volgende Italie, Spanje of Frankrijk?
De problematiek is daar niet te vergelijken met die in Griekenland. Waarom verwacht jij dat het daar nu mis zal gaan?
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:25:40 #140
38496 Perrin
pi_153971238
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De problematiek is daar niet te vergelijken met die in Griekenland. Waarom verwacht jij dat het daar nu mis zal gaan?
Onhoudbaarheid van schulden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Perrin op 01-07-2015 09:39:26 ]
pi_153971300
de rente is irrelevant

zogenaamd is er een probleem als de rente boven de 7% is

in 1982 was de Nederlandse rente 12%

maakt niks uit
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:16:47 #142
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153971830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:06 schreef arjan1112 het volgende:

Laat de hele staatschuld van Griekenland overnemen door Duitsland en schrap de rente erop

Weg met het imf en de ecb , en die 60 miljard die nog uitstaat bij normale schuldeisers ook overnemen.

Vervolgens meer geld uit structuurfondsen en landbouwfondsen naar Griekenland en meer geld van de wereldbank en europese investeringsbank

Dit vervolgens ook doen bij alle andere landen die in de problemen zitten of komen.

Wel een interessant gezichtspunt. Toch kan ik me voorstellen dat het niet goed valt bij de kiezers van de landen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_153971924
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Onhoudbaarheid van schulden.

[ afbeelding ]
Dit is bepaald geen spectaculair plaatje.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:29:39 #144
38496 Perrin
pi_153971982
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is bepaald geen spectaculair plaatje.
Nóg niet :P
pi_153972095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nóg niet :P
Maar waarom zou je op basis hiervan dan concluderen dat het mis zal gaan met deze landen?
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:38:23 #146
38496 Perrin
pi_153972119
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waarom zou je op basis hiervan dan concluderen dat het mis zal gaan met deze landen?
Gezien de opzet van de euro, de wereldwijde economische problemen en het zeer matige effect van de 'austerity'-maatregelen slechts een kwestie van tijd.
pi_153972241
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gezien de opzet van de euro, de wereldwijde economische problemen en het zeer matige effect van de 'austerity'-maatregelen slechts een kwestie van tijd.
Is dit niet vooral een vorm van wensdenken? Je komt niet echt met serieuze argumenten waarom voor die landen het Griekse scenario op zou kunnen gaan.
pi_153972261
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:06 schreef arjan1112 het volgende:

Duitsland als melkkoe? Zullen ze zeker ja op zeggen.
pi_153972861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:32 schreef arjan1112 het volgende:
de rente is irrelevant

zogenaamd is er een probleem als de rente boven de 7% is

in 1982 was de Nederlandse rente 12%

maakt niks uit
En hoeveel staatsschuld hadden we toen in verhouding tot ons bnp?
pi_153973401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoeveel staatsschuld hadden we toen in verhouding tot ons bnp?
80%
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:15:43 #151
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153973776
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:19 schreef Perrin het volgende:
IMF statement:
[ afbeelding ]
De ecb moet bepalen of het de ela gaat verlengen en verhogen na zondag, dat wordt interessante discussie nu de grieken als wanbetaler te boek staan bij het IMF
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:24:54 #152
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_153973989
Wat gebeurt er nu dan? Volgens de berichtgeving "blinked" Tsipras, maar die "blink" zorgt toch niet voor een +2% op de beurs?

Edit: Het zal hier mee te maken hebben: http://www.iex.nl/Column/(...)d&utm_medium=twitter
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:31:52 #153
38496 Perrin
pi_153974175
beursanalist twitterde op woensdag 01-07-2015 om 11:16:00 *TSIPRAS SAID TO BE READY TO ACCEPT MOST BAILOUT CONDITIONS: FT http://t.co/lJF1KJ7LNm reageer retweet
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:10:14 #154
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153975084
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:31 schreef Perrin het volgende:
beursanalist twitterde op woensdag 01-07-2015 om 11:16:00 *TSIPRAS SAID TO BE READY TO ACCEPT MOST BAILOUT CONDITIONS: FT http://t.co/lJF1KJ7LNm reageer retweet
Lijkt me stug...
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:02:32 #155
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153976177
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zeer matig? De Spaanse economie groeit dit jaar met minstens 3%.
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:19:16 #156
38496 Perrin
pi_153976606
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:02 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Zeer matig? De Spaanse economie groeit dit jaar met minstens 3%.
Het is niet voor niets dat Podemos zo populair aan het worden is..

http://fortune.com/2015/05/11/spain-economic-recovery/
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:50:16 #157
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153977563
Vandaag en belangrijk ecb besluit, want blijft men de geldkraan open houden, ondanks de wanbetaling aan het imf? Griekse banken zijn immers ook naar de letter niet meer solvabel. Het lijkt erop dat de mening binnen de board verdeeld is. De fransen dringen aan op steun aan de griekse banken en zelfs verdere ophogen van het plafond", zolang als het nodig is, " terwijl de duitsers bij monde van Weidmann de steun direct willen in trekken. Meestal wint het zuidelijke kamp de stemming, maar de wanbetaling aan het imf zou ervoor hebben gezorgd dat er steeds minder steun is de levenslijn aan de griekse banken te handhaven of uit te breiden...

Vanmiddag kome ze bijeen!!
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:08:39 #158
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153978126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is niet voor niets dat Podemos zo populair aan het worden is..

http://fortune.com/2015/05/11/spain-economic-recovery/
Maar daar ging het niet om. Ik hoop trouwens wel dat de Spanjaarden daarop stemmen want dat geeft ons AEX forum weer extra bestaansrecht (en veel lol).
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:09:55 #159
38496 Perrin
pi_153978156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:08 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Maar daar ging het niet om. Ik hoop trouwens wel dat de Spanjaarden daarop stemmen want dat geeft ons AEX forum weer extra bestaansrecht (en veel lol).
Zie vooral ook dat artikel, de spaanse groeicijfers zijn behoorlijk te nuanceren.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:37:53 #160
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153978863
Mijn persoonlijke mening is verigens dat je de grieken de schulden volledig kwijt zou moeten schelden en vervolgens mbv de europese structuurfondsen werkgelegenheid creeeren en de economie en het land heropbouwen. Doordat de Grieken dan wel een realistische oplossing wordt geboden is er straks wel degelijk de mogelijkheidheid om die gelden terug te verdienen.... Men heeft weinig geleerd van het verdrag van Versailles wat dat betreft..

.. Ik snap dat mijn oplossing politiek onverkoopbaar is, maar ik ben ervan overtuigd dat dit een betere en goedkopere oplossing is dan het eeuwig dooronderhandelen en onwerkbare economische programmas doorvoeren die de griekse economie nog verder kapot maken, of het volledig laten vallen van Griekenland. Helaas ontbreekt elke realiteitszin in europa op dit vlak. Precies de reden dat een monetaire unie altijd een sluitstuk moet zijn van integratie en niet een begin. De monetaire unie zorgt ervoor de europa uit elkaar gedreven wordt.
pi_153979208
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Mijn persoonlijke mening is verigens dat je de grieken de schulden volledig kwijt zou moeten schelden en vervolgens mbv de europese structuurfondsen werkgelegenheid creeeren en de economie en het land heropbouwen. Doordat de Grieken dan wel een realistische oplossing wordt geboden is er straks wel degelijk de mogelijkheidheid om die gelden terug te verdienen.... Men heeft weinig geleerd van het verdrag van Versailles wat dat betreft..

.. Ik snap dat mijn oplossing politiek onverkoopbaar is, maar ik ben ervan overtuigd dat dit een betere en goedkopere oplossing is dan het eeuwig dooronderhandelen en onwerkbare economische programmas doorvoeren die de griekse economie nog verder kapot maken, of het volledig laten vallen van Griekenland. Helaas ontbreekt elke realiteitszin in europa op dit vlak. Precies de reden dat een monetaire unie altijd een sluitstuk moet zijn van integratie en niet een begin. De monetaire unie zorgt ervoor de europa uit elkaar gedreven wordt.
Kwijtschelding is een vorm van vergeving. Voorwaarde daarvoor is dat de Grieken berouw tonen, erkennen dat ze er een puinhoop van hebben gemaakt en Europa toestaan om Griekenland direct onder curatele te stellen (wmb. met Nederlandse ambtenaren in de Griekse belastingdienst oid.). Want dat stond in Duitsland ook tegenover die kwijtschelding!
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:57:36 #162
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153979342
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zie vooral ook dat artikel, de spaanse groeicijfers zijn behoorlijk te nuanceren.
Sindsdien is het alweer een 0,5% minder genuanceerd (plus dat ze toegeven dat de toekomst er toch wel goed uitziet).
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:53:23 #163
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153980736
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Kwijtschelding is een vorm van vergeving. Voorwaarde daarvoor is dat de Grieken berouw tonen, erkennen dat ze er een puinhoop van hebben gemaakt en Europa toestaan om Griekenland direct onder curatele te stellen (wmb. met Nederlandse ambtenaren in de Griekse belastingdienst oid.). Want dat stond in Duitsland ook tegenover die kwijtschelding!
Hoezo berouw. De grieken zijn niet de hoofdschuldige van deze puinhoop. Het idiote programma dat de grieken hebben moeten doorvoeren de afgelopen 5 jaar heeft ervoor gezorgd dat de schuld isngestegen van 105 naar bijna 180% van het bbp , dat er inmiddels meer dan 25 % werkeloosheid is, waarbij de werkeloosheid van jongeren bijna 70% is en iedereen moet leven van de afgeknepen pensioentjes , die al gemiddeld 30% zijn gedaald. Wat wil men nu, hogere pensioenleeftijd en pre pensioen helemaal afschaffen terwijl er al geen werk is, verder nog de btw verhogen, zodat er nog minder werk komt. Men is helemaal krankjorum en de grieken kunnen hier ook niet mee accoord gaan!! Dit is allemaal niet de schuld van de Grieken, want waren zij in 2010 failliet gegaan was het lang zo slecht niet verlopen

Wil je de grieken in de euro houden zijn dit de enige oplossingen

1 de schulden zullen voor het grootste deel kwijtgescholden moeten worden
2 er moet een riant investeringsplan komen om de economie op gang te helpen en de werkeloosheid aan te pakken.
3 als aan 1 en 2 is voldaan en het begint zijn vruchten af te werpen kun je pas weer aan andere zaken gaan denken, zoals het aanpakken van de belastingmoraal en kapitaalvlucht. En efficienter maken van het griekse bedrijfsleven.
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:55:29 #164
440653 BarryOSeven
pi_153980790
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:31 schreef Perrin het volgende:
Als ik Griekenland was zou ik nu put (toch dat ie gaat dalen?) opties kopen met al het geld wat je nog hebt. En dan de EU wel zo geweldig in de bek schijten dat de hele beurs naar beneden klapt. Dan incasseren, en je koopt Brussel zo over. :D
pi_153980804
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Hoezo berouw. De grieken zijn niet de hoofdschuldige van deze puinhoop. Het idiote programma dat de grieken hebben moeten doorvoeren de afgelopen 5 jaar heeft ervoor gezorgd dat de schuld isngestegen van 105 naar bijna 180% van het bbp , dat er inmiddels meer dan 25 % werkeloosheid is, waarbij de werkeloosheid van jongeren bijna 70% is en iedereen moet leven van de afgeknepen pensioentjes , die al gemiddeld 30% zijn gedaald. Wat wil men nu, hogere pensioenleeftijd en pre pensioen helemaal afschaffen terwijl er al geen werk is, verder nog de btw verhogen, zodat er nog minder werk komt. Men is helemaal krankjorum en de grieken kunnen hier ook niet mee accoord gaan!! Dit is allemaal niet de schuld van de Grieken, want waren zij in 2010 failliet gegaan was het lang zo slecht niet verlopen

Wil je de grieken in de euro houden zijn dit de enige oplossingen

1 de schulden zullen voor het grootste deel kwijtgescholden moeten worden
2 er moet een riant investeringsplan komen om de economie op gang te helpen en de werkeloosheid aan te pakken.
3 als aan 1 en 2 is voldaan en het begint zijn vruchten af te werpen kun je pas weer aan andere zaken gaan denken, zoals het aanpakken van de belastingmoraal en kapitaalvlucht. En efficienter maken van het griekse bedrijfsleven.
Als dank voor het maken van die schulden geven we ze nog een berg geld in de hoop dat het nu wel goedkomt.
Ja, dat is wss de droom van elke griek.
pi_153981423
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vond eerst het idee van 'berouw' wat over de top, maar het is wel iets wat past bij een situatie waar de nationale mythologie is dat het allemaal van buitenlandse makelij is.
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:44:43 #167
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153981917
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:55 schreef marsan het volgende:

[..]

Als dank voor het maken van die schulden geven we ze nog een berg geld in de hoop dat het nu wel goedkomt.
Ja, dat is wss de droom van elke griek.
Tja wie is er zo dom geweest om al dat geld te geven? Als je een drugsverslaafde drugs gaat voeren, gaat het ook mis. In 2010 was er de mogelijkheid de grieken te laten defaulten en zo hun schulden kwijt te raken, de duitsers en fransen hadden vervolgens hun banken kunnen helpen en de eurolanden hadden met een schone lei de grieken voor relatief geringe kosten hun economie kunnen laten hervormen.. Toen was daar ook nog draagvlak voor.... Nu ruim 5 jaar in een absurd programma die de situatie alleen maar veel erger heeft gemaakt en waar alle schulden zijn overgegaan van private schuldeisers naar overheden, zijn de kosten vele malen hoger en is het onmogelijk om zonder grote schuldkwijtschelding en het opruimen van het door dit troijka programma veroorzaakte puihopen orde op zaken te stellen.... We moeten niet naar de grieken kijken , maar naar ons eigen gefaalde leiderschap, denk dan onmiddelijk weer an jk de jager met zijn "elke euro komt terug met rente..."
pi_153982242
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Tja wie is er zo dom geweest om al dat geld te geven? Als je een drugsverslaafde drugs gaat voeren, gaat het ook mis.
Bij een drugsverslaafde wil je ook dat die erkent verslaafd te zijn en afkickt, voor je een privefaillissement gunt.
pi_153982297
quote:

[..]

Tja wie is er zo dom geweest om al dat geld te geven? Als je een drugsverslaafde drugs gaat voeren, gaat het ook mis. In 2010 was er de mogelijkheid de grieken te laten defaulten en zo hun schulden kwijt te raken, de duitsers en fransen hadden vervolgens hun banken kunnen helpen en de eurolanden hadden met een schone lei de grieken voor relatief geringe kosten hun economie kunnen laten hervormen.. Toen was daar ook nog draagvlak voor.... Nu ruim 5 jaar in een absurd programma die de situatie alleen maar veel erger heeft gemaakt en waar alle schulden zijn overgegaan van private schuldeisers naar overheden, zijn de kosten vele malen hoger en is het onmogelijk om zonder grote schuldkwijtschelding en het opruimen van het door dit troijka programma veroorzaakte puihopen orde op zaken te stellen.... We moeten niet naar de grieken kijken , maar naar ons eigen gefaalde leiderschap, denk dan onmiddelijk weer an jk de jager met zijn "elke euro komt terug met rente..."
Een beetje gemakkelijke terugkijk actie wel he? Ten eerste waren alleen de Grieken echt op de hoogte van de omvang van het probleem (omdat ze er domweg keihard over logen) en daarna zaten 'wij' al met ons hoofd in de strop op het moment dat we wisten dat de Grieken 'eigenlijk al failliet' waren. Na 5 jaar Griekse onwil om te hervormen kan ik ook wel zeggen dat we het beter niet hadden kunnen proberen, maar het is natuurlijk wel zo dat we dan óók de Ieren, Portugezen, Spanjaarden en god mag weten wie nog meer over de klif hadden geduwd. En voor die landen is het bailout mechanisme helemaal niet zo dramatisch slecht geweest.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:05:46 #170
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153982398
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij een drugsverslaafde wil je ook dat die erkent verslaafd te zijn en afkickt, voor je een privefaillissement gunt.
Tja dat doe je dan door nog meer drugs te geven?? De griekse problemen hebben hun oorsprong in het goedkope geld dat de oneigenlijke toetreding tot de muntunie met zich meebracht. De private investeerders hadden oogkleppen op mbt de risico's die ze bewust hebben genomen.. Alleen daarom al hadden zij de verliezen moeten nemen en dus niet de europese belastingbetaler...en zoals ik al zei, toen het klimaat nog gunstig om samen met het afstrepen van de private schulden de grieken op een goede manier te hervormen.. het failllissement was in 2010 al een feit, we hebben de wonden alleen nog 5 jaar door laten etteren zodat de politien en financiele schade nu vele malen groter is , de grieken in armoede en chaos leven en alle verliezen worden afgewenteld op de belastingbetaler...... Gefeliciteerd!
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:08:20 #171
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153982464
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een beetje gemakkelijke terugkijk actie wel he? Ten eerste waren alleen de Grieken echt op de hoogte van de omvang van het probleem (omdat ze er domweg keihard over logen) en daarna zaten 'wij' al met ons hoofd in de strop op het moment dat we wisten dat de Grieken 'eigenlijk al failliet' waren. Na 5 jaar Griekse onwil om te hervormen kan ik ook wel zeggen dat we het beter niet hadden kunnen proberen, maar het is natuurlijk wel zo dat we dan óók de Ieren, Portugezen, Spanjaarden en god mag weten wie nog meer over de klif hadden geduwd. En voor die landen is het bailout mechanisme helemaal niet zo dramatisch slecht geweest.
Dan hadden we wel een echte systeemreset gehad en waren we nu zonder euro en verziekt bankensysteem een stuk beter af geweest.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:55:28 #172
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153983498
@tsipras_eu: We owe it to our parents, our children, ourselves. It is our duty.
We owe it to history. #Greece #Greferendum #dimopsifisma #OXI
  woensdag 1 juli 2015 @ 18:08:18 #173
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153983748
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Het egoïsme straalt er weer vanaf.
  woensdag 1 juli 2015 @ 18:12:50 #174
440653 BarryOSeven
pi_153983826
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
OXI?

OXI betekent ja toch? :')
  woensdag 1 juli 2015 @ 18:28:17 #175
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153984096
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:12 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

OXI?

OXI betekent ja toch? :')
Oxi=nee , nai =ja
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:29:48 #176
440653 BarryOSeven
pi_153985321
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Oxi=nee , nai =ja
Oke dan, tegen alle logica in dus weer.
pi_153985360
quote:

[..]

Dat zal allemaal best, maar het is de junk die de boel voorliegt om die naald in zijn arm te zetten. En nu eist dat we hem van meer dope voorzien want daar heeft hij recht op vindt hij.

Grootste fout ligt nog steeds bij de junk.
pi_153985590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oke dan, tegen alle logica in dus weer.
Ik geloof dat Bassie en Adriaan dat ooit nog uitgelegd hebben, in hun serie over de EU E(E)G. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 19:41:12 ]
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:54:44 #179
440653 BarryOSeven
pi_153985878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik geloof dat Bassie en Adriaan dat ooit nog uitgelegd hebben, in hun serie over de EU E(E)G. :D
Zou kunnen, dat kijk ik niet zo vaak :P
  woensdag 1 juli 2015 @ 20:00:53 #180
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153985992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:40 schreef Igen het volgende:

[..]

In de Verzonken Stad of in De Geheimzinnige Opdracht :D?

Overigens :D:
pi_153986607
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De ecb moet bepalen of het de ela gaat verlengen en verhogen na zondag, dat wordt interessante discussie nu de grieken als wanbetaler te boek staan bij het IMF
En als wanbetaler bij de Griekse Centrale Bank.
pi_154001508
Hoe functioneert eigenlijk een land zonder banken?

Ik zat te spelen met de gedachte wat er nou gebeurt als de Grieken weigeren de euro te verlaten ondanks een nee. De ECB zal toch ooit moeten besluiten dan om de ELA in te trekken waarna de Griekse banken omvallen. Maar anders dan in andere landen is er geen regering die het geld kan opbrengen om die banken te nationaliseren en te (her)kapitaliseren. M.a.w. alle Griekse banken zijn tot op de grond afgebrand.

Moet de Griekse overheid dan gaan fuctioneren op basis van een budget waar er niet meer uitgaat dan er binnenkomt en zelfs op cash-basis tot een andere (buitenlandse) partij het kapitaal ophoest om een bank te starten in Griekenland?
  donderdag 2 juli 2015 @ 12:31:03 #183
440653 BarryOSeven
pi_154001540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 12:29 schreef HiZ het volgende:
Hoe functioneert eigenlijk een land zonder banken?

Ik zat te spelen met de gedachte wat er nou gebeurt als de Grieken weigeren de euro te verlaten ondanks een nee. De ECB zal toch ooit moeten besluiten dan om de ELA in te trekken waarna de Griekse banken omvallen. Maar anders dan in andere landen is er geen regering die het geld kan opbrengen om die banken te nationaliseren en te (her)kapitaliseren. M.a.w. alle Griekse banken zijn tot op de grond afgebrand.

Moet de Griekse overheid dan gaan fuctioneren op basis van een budget waar er niet meer uitgaat dan er binnenkomt en zelfs op cash-basis tot een andere (buitenlandse) partij het kapitaal ophoest om een bank te starten in Griekenland?
Nou neem bitcoins. Dan heb je je money gewoon op een usb stick.

Als je naar de winkel gaat maak je ff wat geld over naar de wallet van een ander.

Het verschil is dat iedereen dus z'n fortuin thuis heeft liggen. Of in een kluisje bij de bank :')
  donderdag 2 juli 2015 @ 13:16:17 #184
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154002565
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:00 schreef Falco het volgende:

[..]

In de Verzonken Stad of in De Geheimzinnige Opdracht :D?

Overigens :D:
Toch wel pijnlijk dat zelfs een clown meer visie heeft dan Dijsselbloem.
Bedankt Hans.
pi_154009223
Woord van de dag : oxi-dent.
pi_154011509
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juli 2015 13:16 schreef bascross het volgende:

[..]

Toch wel pijnlijk dat zelfs een clown meer visie heeft dan Dijsselbloem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_154012996
Volgens het IMF is er nog eens 50 miljard nodig en tegelijkertijd een haircut van 30% van het BNP

Wat is dat nou weer? Eerst 50 miljard geven en vervolgens gelijk 50 miljard afschrijven ???
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:18:04 #188
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154015390
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 19:55 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens het IMF is er nog eens 50 miljard nodig en tegelijkertijd een haircut van 30% van het BNP

Wat is dat nou weer? Eerst 50 miljard geven en vervolgens gelijk 50 miljard afschrijven ???
Wat de grieken nodig hebben zijn investeringen en geld dat niet alleen gaat naar aflossingen, maar ook in de economie van het land gestoken kan worden. Daarom schulafschrijvingen+nieuw geld.

Wil je de grieken echt helpen, gaat het om veel grotere bedragen. schuldreductie naar 0 en bovendien zon 300 miljard nieuw geld aan investeringen. Als je zon pakket biedt, weet ik zeker dat de grieken stukken bereidwilliger zullen zijn de nodige maatregelen te nemen.. Ik las in de volkskrant een aardige vergelijking met de ddr en de investeringen die west duitsland zich heeft moeten getroosten om de ddr op hetzelfde niveau te krijgen als de brd. De Duitsers betalen hier nog steeds een extra belasting voor,
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:26:04 #189
181126 MouzurX
Misschien?
pi_154015657
Wat eerder gaat gebeuren is dat griekenland gaat branden zodat de EU nog sneller naar een federaal europa kan gaan( zonder de UK die er uitstappen)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:53:18 #191
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154016555
quote:
Ik verwacht dan dat Varoufakis al zijn economische theorieën kan herschrijven.
  donderdag 2 juli 2015 @ 21:55:36 #192
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154016644
@tsipras_eu: For 5 months now, #Greece has dealt w/unprecedented blackmail to accept recessionary measures. Our people will decide freely. #Greferendum
pi_154019558
Die vent is gek! Er komt alleen een deal als de Grieken JA stemmen
  vrijdag 3 juli 2015 @ 09:13:48 #194
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_154024168
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2015 21:18 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Wat de grieken nodig hebben zijn investeringen en geld dat niet alleen gaat naar aflossingen, maar ook in de economie van het land gestoken kan worden. Daarom schulafschrijvingen+nieuw geld.

Wil je de grieken echt helpen, gaat het om veel grotere bedragen. schuldreductie naar 0 en bovendien zon 300 miljard nieuw geld aan investeringen. Als je zon pakket biedt, weet ik zeker dat de grieken stukken bereidwilliger zullen zijn de nodige maatregelen te nemen.. Ik las in de volkskrant een aardige vergelijking met de ddr en de investeringen die west duitsland zich heeft moeten getroosten om de ddr op hetzelfde niveau te krijgen als de brd. De Duitsers betalen hier nog steeds een extra belasting voor,
Even een triljard krijgen, vanzelfsprekend dat de Grieken dat schitterend vinden.
Sterker nog ik stel het zelfde voor NL voor.
pi_154024503
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 09:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Even een triljard krijgen, vanzelfsprekend dat de Grieken dat schitterend vinden.
Sterker nog ik stel het zelfde voor NL voor.
Gewoon een jubel jaar voor alle westerse landen instellen dus een reset van alle schulden. :D
  vrijdag 3 juli 2015 @ 11:13:18 #196
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_154026281
pi_154031966
EFSF heeft Griekenland in default verklaard.
pi_154032627
Een niet-betaling richting IMF is een trigger tot een beslissing voor de EFSF en de GLF. Ze hebben besloten om te wachten tot ze een beslissing nemen over wel of niet accelereren van de terugbetaling van Griekenland.
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:45:29 #199
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154046302
@tsipras_eu: We have justice on our side.
We will succeed.
With integrity, boldness and freedom.
#Syntagma #OXI #Greferendum #dimopsifisma
  vrijdag 3 juli 2015 @ 23:46:31 #200
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154046338
@tsipras_eu: Our people are fighting without swords or bullets. They have something stronger on their side: Justice. #Syntagma #Greferendum #OXI #Greece
  zaterdag 4 juli 2015 @ 00:42:08 #201
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154048112
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 23:45 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
@tsipras_eu: We have justice on our side.
We will succeed.
With integrity, boldness and freedom.
#Syntagma #OXI #Greferendum #dimopsifisma
Laten we hopen op een OXI. Dan zijn we maandag bevrijd van die junk en is de EU gered.
Toegeven aan Griekenland [en onvermijdelijk dan ook aan Spanje en Italie] is het einde van de EU.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 08:43:55 #202
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154052507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2015 15:37 schreef miro86 het volgende:
Een niet-betaling richting IMF is een trigger tot een beslissing voor de EFSF en de GLF. Ze hebben besloten om te wachten tot ze een beslissing nemen over wel of niet accelereren van de terugbetaling van Griekenland.
Vandaag een stuk in het ad dat de griekse banken ook bij een nee overeind zullen wordengehouden door de ecb dmv het esfs. De griekse banken moeten dan wel genationaliseerd worden als voorwaarde. De Fransen achijnen dit al met de Griekse overheid te hebben afgesproken, daarom zijn tsioras en varoufakis ook zo zeker van hun zaak dat ze bij een oxi een betere deal krijgen, die hebben ze bilateraal al met parijs namelijk al doorgesproken.
pi_154052574
Dat de Grieken iets hebben afgesproken met de Fransen lijkt me mogelijk. Dan ben je er nog niet. Je hebt altijd Duitsland nodig. Daarnaast is EFSF onmogelijk. Ze hebben in 2011 afgesproken dat ze vanaf 2013 alleen nog de ESM zullen gebruiken - niet dat het veel uitmaakt de ESM en de EFSF lijken heel erg op elkaar.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 08:53:59 #204
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154052581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:53 schreef miro86 het volgende:
Dat de Grieken iets hebben afgesproken met de Fransen lijkt me mogelijk. Dan ben je er nog niet. Je hebt altijd Duitsland nodig. Daarnaast is EFSF onmogelijk. Ze hebben in 2011 afgesproken dat ze vanaf 2013 alleen nog de ESM zullen gebruiken - niet dat het veel uitmaakt de ESM en de EFSF lijken heel erg op elkaar.
Zie onderstaande quote: (onderdeel van het franse plan)

quote:
Maar ook als de Grieken het voorstel verwerpen is de deur nog niet helemaal dicht, denkt Brosens. "Bij een 'nee' mag de ECB nog steeds niet de Griekse banken steunen, dan is het mogelijk dat de Europese landen de banken 'nationaliseren' via het permanente noodfonds ESM. Dan kunnen de banken weer open."

Zo kunnen de eurolanden volhouden dat zij zich aan hun woord hebben gehouden door niet meer met de Griekse regering te onderhandelen. Maar de banken, en daarmee de financiële stabiliteit in het land, zijn wel gered.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 09:01:45 #205
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154052617
Overigens is de halsstarrige houding van Dijsselbloem en Schauble nu alleen maar bedoeld om het referendum te beinvloeden. zij hopen zo dat mensen bang worden en "ja" gaan stemmen zodat de Griekse regering opstapt en er weer met een Griekse jaknikker als Samaras, of papandreu gepraat kan worden....daar worden de Grieken echt niet beter van, maar voor europa is het lekker makkelijk, want die geven toxh geen tegengas.

Ook bij een "nee" wordt er straks gewoon weer onderhandeld, alleen staan de Grieken een stukje sterker. zoals ik al zei, ik ben ervan overtuigd dat er al een beter voorstel voor de grieken klaar ligt, waarbij het nationaliseren van de Griekse banken door het Efsf een onderdeel is.
pi_154053204
Yep. Griekenland wordt helemaal niet uit de euro en de EU gegooid als men Nee stemt. Daar gaat de referendum niet over, en Dijsselbloem en Schauble hebben helemaal niet de bevoegdheid om Griekenland uit de euro te gooien. Ze zeggen het omdat het een stelletje leugenaars zijn.

De Ja-stemmers in Griekenland profileren zich als "pro-Europa", maar je kan ook "pro-Europa" zijn en Nee stemmen.

De Europese landen probeerde ook nog het rapport van het IMF waarin staat dat de schuld van Griekenland onhoudbaar is tegen te houden tot na de referendum. Of je nou Ja of Nee aanhanger bent, het is te triest voor woorden hoe die Euroministers omgaan met democratie. Gelukkig hebben de Amerikanen er voor gezorgd dat het rapport wel gepubliceerd werd.

[ Bericht 25% gewijzigd door de_ier op 04-07-2015 10:24:00 ]
pi_154055714
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 10:15 schreef de_ier het volgende:
Yep. Griekenland wordt helemaal niet uit de euro en de EU gegooid als men Nee stemt. Daar gaat de referendum niet over, en Dijsselbloem en Schauble hebben helemaal niet de bevoegdheid om Griekenland uit de euro te gooien. Ze zeggen het omdat het een stelletje leugenaars zijn.
Waar zeggen ze dat de Grieken uit de Euro en de EU worden gegooid als ze nee stemmen? Volgens mij zeggen ze alleen dat nee stemmen niet zorgt voor een betere onderhandelingspositie voor de Grieken.
pi_154055981
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

[..]

maar de.banken blijven.dan.wel.overeind
waar haalt de.overheid.dan.geld.vandaan.om.bv.de.pensioenen.en.ambtenaren.mee.te.betalen?

buiten.dat t alleen een.plan.is
  zaterdag 4 juli 2015 @ 13:03:04 #209
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154056224
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 10:15 schreef de_ier het volgende:
Yep. Griekenland wordt helemaal niet uit de euro en de EU gegooid als men Nee stemt. Daar gaat de referendum niet over, en Dijsselbloem en Schauble hebben helemaal niet de bevoegdheid om Griekenland uit de euro te gooien.
Maar de EU-bevolking [en dan vooral de bevolking uit de noordelijke landen die de beurs moeten trekken] gaat daar wel over en Schauble is nu al een grote held in Duitsland. Als aan de chantage van Griekenland wordt toegegeven dan zullen de (extreem)rechtse partijen heel groot worden en dan zal de EU daardoor, paradoxaal genoeg, verantwoordelijk zijn voor WO3. Nu kunnen we nog, zonder kleerscheuren, Wilders en co gelijk geven en ermee stoppen. Straks is het te laat.

En Dijsselbloem en Schauble (=Eurozone) hebben wel de bevoegheid om te beslissen of ze nog wel verder willen onderhandelen met [het huidige] Griekenland.

Trouwens, dat de EU het IMF rapport probeerde tegen te houden is niet helemaal waar. Juist de VS publiceerde dit rapport om politieke redenen en hoewel ik altijd dacht dat de VS Griekenland juist in de EU wilde houden is de kans daarop, door dit rapport vroegtijdig te publiceren, wel heel erg klein geworden nu iedereen weet, door dat rapport, dat wij ons geld nooit meer terugkrijgen en daar bovenop nog eens honderden miljarden euro's naar Griekenland moeten overmaken die we uiteraard ook nooit meer zullen terugzien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Opa2012 op 04-07-2015 14:00:25 ]
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:26:08 #210
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154058325
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:03 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Maar de EU-bevolking [en dan vooral de bevolking uit de noordelijke landen die de beurs moeten trekken] gaat daar wel over en Schauble is nu al een grote held in Duitsland. Als aan de chantage van Griekenland wordt toegegeven dan zullen de (extreem)rechtse partijen heel groot worden en dan zal de EU daardoor, paradoxaal genoeg, verantwoordelijk zijn voor WO3. Nu kunnen we nog, zonder kleerscheuren, Wilders en co gelijk geven en ermee stoppen. Straks is het te laat.

En Dijsselbloem en Schauble (=Eurozone) hebben wel de bevoegheid om te beslissen of ze nog wel verder willen onderhandelen met [het huidige] Griekenland.

Trouwens, dat de EU het IMF rapport probeerde tegen te houden is niet helemaal waar. Juist de VS publiceerde dit rapport om politieke redenen en hoewel ik altijd dacht dat de VS Griekenland juist in de EU wilde houden is de kans daarop, door dit rapport vroegtijdig te publiceren, wel heel erg klein geworden nu iedereen weet, door dat rapport, dat wij ons geld nooit meer terugkrijgen en daar bovenop nog eens honderden miljarden euro's naar Griekenland moeten overmaken die we uiteraard ook nooit meer zullen terugzien.
Reden te meer om zo snel als het kan de stekker uit het hele mislukt euro project te trekken. De euro is een grote splijtzwam geworden in euro , die inderdaad gigantisch polariseert en de verhoudingen volledig verziekt. het wordt tijd dat de euro evangelisten eens de wind uit de zeilen genomen wordt. Er is geen enkel rationeel argument om de euro instand te houden. De euro heeft ons ook niets opgeleverd dan ellende, het idee dat door de euro er een politieke unie zou komen is nu toch wel achterhaald. Het staat eerder een politieke unie in de weg, omdat er geen enkele solidariteit meer is in europa. Ik ben ervan overtuigd dat er zonder de euro geen enkel probleem was geweest de vluchtelingenproblematiek europees op te lossen...
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:28:30 #211
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154058402
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:03 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Stoppen met griekenland is prima, maar trek de lijn dan door en stop met de hele euro. Ook al gaat griekenland uit de euro, dan nog heb je de problemen van dit onevenwichtige monetair stelsel niet opgelost.

http://www.volkskrant.nl/(...)er-de-euro~a4094066/

Aardig stukje trouwens in de volkskrant vandaag, steeds Meer mensen worden verstandig en zien de noodzaak van het opbreken van de eurozone..

[ Bericht 4% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 04-07-2015 14:36:38 ]
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:37:58 #212
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154058732
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Stoppen met griekenland is prima, maar trek de lijn dan door en stop met de hele euro. Ook al gaat griekenland uit de euro, dan nog heb je de problemen van dit onevenwichtige monetair stelsel niet opgelost.
De Euro(zone) is juist een uiterst succesvol project. Wel moet het in de toekomst eenvoudiger zijn om bepaalde leden, die weigeren mee te werken of bijv. frauderen, eruit te kunnen zetten.
De huidige EU-landen met een eigen munt hebben in werkelijkheid geen enkele controle over hun eigen munt (nog afgezien van het feit dat devaluatie pure diefstal van het volk is) en zullen uiteindelijk ook toetreden tot de Euro; die gaat niet meer weg.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 15:10:37 #213
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154059855
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:37 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

De Euro(zone) is juist een uiterst succesvol project. Wel moet het in de toekomst eenvoudiger zijn om bepaalde leden, die weigeren mee te werken of bijv. frauderen, eruit te kunnen zetten.
De huidige EU-landen met een eigen munt hebben in werkelijkheid geen enkele controle over hun eigen munt (nog afgezien van het feit dat devaluatie pure diefstal van het volk is) en zullen uiteindelijk ook toetreden tot de Euro; die gaat niet meer weg.
Hoezo succesvol, de euro heeft ons niets goeds gebracht. noem maar eens 1 voordeel van de euro tov de oude situatie.. Dat is er buiten dat het voor toeristen wat makkelijker is niet. uitholling van onze pensioenen bijvoorbeeld is een direct gevolg van het idiote rentebeleid van de ecb. Landen moeten de eigen economie weer kunnen sturen. Nu is er 1 beleid dat totaal verschillende economieen moet sturen, dat kan gewoon niet! wat voor Duitsland goed is, is niet perse goed voor Griekenland ,of Spanje.
pi_154060331
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 08:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

[..]

daar staat dus duidelijk ESM en niet EFSF.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 15:32:23 #215
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154060406
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 15:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Hoezo succesvol, de euro heeft ons niets goeds gebracht. noem maar eens 1 voordeel van de euro tov de oude situatie.. Dat is er buiten dat het voor toeristen wat makkelijker is niet. uitholling van onze pensioenen bijvoorbeeld is een direct gevolg van het idiote rentebeleid van de ecb. Landen moeten de eigen economie weer kunnen sturen. Nu is er 1 beleid dat totaal verschillende economieen moet sturen, dat kan gewoon niet! wat voor Duitsland goed is, is niet perse goed voor Griekenland ,of Spanje.
Noem dan eens een Westers land, met een eigen munt, die niet hun rente hebben verlaagd (De Zweden hebben nu zelfs een negatieve rente).
En leg eens uit waarom een Griek of een Spanjaard, met gelijke rechten, plichten en kansen niet net zo succesvol kan zijn als een Duitser. Je hebt helemaal geen eigen munt nodig om de economie bij te sturen, dat is gewoon oplichterij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Opa2012 op 04-07-2015 15:39:38 ]
  zaterdag 4 juli 2015 @ 15:32:44 #216
181126 MouzurX
Misschien?
pi_154060414
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 15:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Bedrijven hoeven maar met 1 valuta te werken
pi_154064036
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 15:32 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Noem dan eens een Westers land, met een eigen munt, die niet hun rente hebben verlaagd (De Zweden hebben nu zelfs een negatieve rente).
En leg eens uit waarom een Griek of een Spanjaard, met gelijke rechten, plichten en kansen niet net zo succesvol kan zijn als een Duitser. Je hebt helemaal geen eigen munt nodig om de economie bij te sturen, dat is gewoon oplichterij.
Inderdaad. Nederland met de gulden had eigenlijk geen eigen monetair beleid. Duitsland werd te alle tijden gevolgd. In ieder geval vanaf 1983 en eigenlijk ook een lang stuk tot 1982.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:40:38 #218
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154064158
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 15:32 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Bedrijven hoeven maar met 1 valuta te werken
In de huidige tijd van automatisering is dat nauwelijks een voordeel te noemen,
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:41:46 #219
181126 MouzurX
Misschien?
pi_154064184
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

In de huidige tijd van automatisering is dat nauwelijks een. Oordeel te noemen,
Niet mbt koerswisselingen.Voorraad die in waarde verandert etc.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:41:59 #220
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154064193
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:36 schreef miro86 het volgende:

[..]

Inderdaad. Nederland met de gulden had eigenlijk geen eigen monetair beleid. Duitsland werd te alle tijden gevolgd. In ieder geval vanaf 1983 en eigenlijk ook een lang stuk tot 1982.
Inderdaad, landen met een vergelijkbare economie en monetair beleid kunnen prima hun munten koppelem. Het gaat erom dat je uitersten niet in 1 keurslijf moet dwingen. Dan werkt het namelijk voor niemand.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:43:54 #221
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154064230
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 15:32 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Zonder de euro waren we nooit in zo'n langdurige crisis gekomen en had ieder land zijn eigen beleid kunnen voeren. Ook de zweden en zwitsers zijn de dupe van de euro.
pi_154064255
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

In de huidige tijd van automatisering is dat nauwelijks een voordeel te noemen,
Koop maar eens iets in dollars met PayPal, mag je iedere keer een procent of 3 commissie betalen. Als ieder Europees land een eigen munt zou hebben telt dat onderling wel aardig op.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:47:32 #223
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154064327
quote:
'Grieks compromis ook bij 'nee' mogelijk'
Een compromis met Griekenland blijft mogelijk, ook als de Grieken zondag de voorwaarden voor verdere noodsteun verwerpen. Dat zei de Franse minister van Economische Zaken Emmanuel Macron zaterdag bij de Tourstart in Utrecht.

,,Ik ben er volledig van overtuigd dat de Grieken het beste ja kunnen stemmen'', zei Macron. ,,Maar ik denk ook dat er solidariteit moet zijn, ongeacht de uitkomst.''

,,We moeten onze verantwoordelijkheid nemen en blijven werken aan een nieuw programma voor de Grieken'', stelde de minister. ,,We zijn daarbij niet naïef: er moet eerst duidelijkheid komen over hervormingen en de aanpak van de belastingen. We bieden geen schuldverlichting op voorhand.''

Intermediair

Het is volgens Macron vooral noodzakelijk om de angel uit de politieke discussie te halen. Hij voorziet daarbij een belangrijke rol voor de Fransen, als intermediair tussen de Grieken aan de ene kant en Duitsland en de toezichthouders van de instituties aan de andere kant.

Hoe de onderhandelingen volgende week kunnen of zullen verlopen, valt volgens Macron niet te voorspellen. ,,Daar wil ik niet op vooruitlopen. Maar ik wil ook geen angstgevoelens verder aanjagen. Er moet hoe dan ook een discussie op politiek niveau worden gevoerd. Ik ben redelijk optimistisch.''
Zo, daar is de draai alweer zichtbaar. Natuurlijk zal er opnieuw onderhandeld gaan worden na een Grieks nee. Staat Dijsselbloem weer in zijn hemd.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 17:52:15 #224
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154064441
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:44 schreef J.B. het volgende:

[..]

Koop maar eens iets in dollars met PayPal, mag je iedere keer een procent of 3 commissie betalen. Als ieder Europees land een eigen munt zou hebben telt dat onderling wel aardig op.
Dat is echt een onzin argument. Die valutakosten zijn een leuk extraatje voor banken, maar hebben nauwelijks invloed op de economie en kunnen ook eenvoudig aan banden worden gelegd. Binnen europa was dit voor de invoering van de euro al niet eens meer een issue. Maw, Er wordt geen cent meer handel gedreven door de euro, ondanks wat de euro evangelisten je ook willen doen geloven.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:38:17 #225
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154068463
quote:

[..]

De Euro(zone) is juist een uiterst succesvol project.
_O- _O-

Heb je daar bronnen voor?
Feyenoord!
pi_154072759
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:44 schreef J.B. het volgende:

[..]

Valt mee, ik maak regelmatig geld over naar Zweden en weer terug. Met transferwise.com is de fee 0,5% en krijg je gewoon de echte koers.

Als je het slim speelt kan je zelfs op lange termijn winst mee maken :)
pi_154072811
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Inderdaad, landen met een vergelijkbare economie en monetair beleid kunnen prima hun munten koppelem. Het gaat erom dat je uitersten niet in 1 keurslijf moet dwingen. Dan werkt het namelijk voor niemand.
Jawel. Het werkt voor Noord-Europa omdat de euro laag staat, de rente laag is en daardoor bijna iedereen een baan heeft, en het werkt voor Zuid-Europa omdat daar iedereen met een baan, een pensioen of met spaargeld de zekerheid heeft dat dat niet stiekem wordt opgegeten door inflatie en devaluatie.

Het probleem van de lage rente en de pensioenfondsen is alleen een verminderde groei maar geen opeten, en sowieso ook een specifiek Nederlands probleem veroorzaakt door de gedachte dat het geen mensen maar bankbiljetten zijn die bejaarden verzorgen.
pi_154076241
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel. Het werkt voor Noord-Europa omdat de euro laag staat, de rente laag is en daardoor bijna iedereen een baan heeft, en het werkt voor Zuid-Europa omdat daar iedereen met een baan, een pensioen of met spaargeld de zekerheid heeft dat dat niet stiekem wordt opgegeten door inflatie en devaluatie.
De pensioen van mijn oom in Ierland is met 50% verminderd na de crisis in Ierland omdat de bank waarin zijn werkgever zijn pensioen had gezet enorm in de problemen is gekomen door een enorme vastgoedzeepbel die mede mogelijk is gemaakt door... de Euro.

Dit na 44 jaar continu voltijd werken.
  zondag 5 juli 2015 @ 08:23:31 #229
38496 Perrin
pi_154077729
quote:

[..]

De Euro(zone) is juist een uiterst succesvol project.
Steeds meer mensen twijfelen daar openlijk aan. Iedereen kan inmiddels de (voorspelde) economische, politieke en maatschappelijke problemen zien die de euro oplevert.

http://www.volkskrant.nl/(...)er-de-euro~a4094066/ (betaalmuur helaas)

[ Bericht 3% gewijzigd door Perrin op 05-07-2015 08:33:15 ]
  zondag 5 juli 2015 @ 08:24:59 #230
440653 BarryOSeven
pi_154077734
Happy Voting Day!

Kies maar, de strop of de kogel.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Nizno op 05-07-2015 10:47:50 ]
  zondag 5 juli 2015 @ 08:25:53 #231
440653 BarryOSeven
pi_154077738
quote:
Griekse stembussen open voor referendum
Foto: ANP
Gepubliceerd: 05 juli 2015 07:13
Laatste update: 05 juli 2015 08:14

In Griekenland zijn zondag om 6.00 uur (Nederlandse tijd) de stembussen opengegaan. De regering houdt een referendum over een akkoord met de internationale geldschieters.
Als de Grieken tegen de voorstellen stemmen, krijgt het land geen nieuwe noodlening en wordt de huidige hulp stopgezet. Als ze voor stemmen, krijgen ze te maken met nieuwe hervormingen.

De Griekse premier Alex Tsipras is faliekant tegen het akkoord en stuurt aan op een nee-stem. Zowel hij als de Griekse minister Yanis Varoufakis van Financiën denkt dat een akkoord ook mogelijk is als de Grieken 'nee' zeggen tegen de overeenkomst.

Griekenland stemt

1 / 5
Eurogroepvoorzitter Jeroen Dijsselbloem waarschuwde vorige week dat het bij een 'nee' maar zeer de vraag is of Griekenland in de eurozone kan blijven.

Omstreden
De tien miljoen stemgerechtigde Grieken kunnen tot 18.00 uur (Nederlandse tijd) hun stem uitbrengen. De uitslag wordt rond middernacht verwacht.

De stemmers kunnen naar verluidt kiezen tussen 'niet mee eens/nee’ of 'ja/mee eens’. De volledige tekst van de vraag in het referendum staat niet op het stembiljet.

De eerste zin van die tekst luidt: ''Moeten we het ontwerpakkoord dat door de Europese Commissie, de Europese Centrale Bank en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in de Eurogroep van 25 juni naar voren is gebracht, accepteren?''

AchtergrondZie ook: Dit is waar de Grieken over stemmen
De volksraadpleging geldt zowel binnen als buiten Griekenland als omstreden. Zo klaagde de burgemeester van Athene vrijdag dat veel kiezers de vraagstelling niet begrijpen.

De Raad van Europa oordeelde deze week dat het referendum niet voldoet aan internationale maatstaven, omdat kiezers ten minste twee weken de tijd zouden moeten krijgen om een mening te vormen.
http://www.nu.nl/griekenl(...)open-referendum.html
  zondag 5 juli 2015 @ 09:24:27 #232
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154077999
Polandball weet het weer mooi uit te leggen :P

zondag 5 juli 2015 @ 09:28:18 #233
440653 BarryOSeven
pi_154078029
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:24 schreef Erasmo het volgende:
Polandball weet het weer mooi uit te leggen :P

[ afbeelding ]
Aan de andere kant kun je ook je vraagtekens zetten wanneer Griekeland boven haar stand aan het leven is, hoe dat kan. En waarom dat niet opgemerkt is.

Een beetje betrokkenheid zeg maar. Maar dat bestaat niet binnen de EU. Allemaal zelfstandige staten met eigen belangen, zolang het goed gaat gaat het goed.
  zondag 5 juli 2015 @ 09:34:57 #234
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_154078078
Klopt was niet handig van de andere landen, aan de andere kant als Griekenland zelf niet eens weet hoe het met de financiën zit is het als ander land helemaal moeilijk.
pi_154078096
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:28 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je ook je vraagtekens zetten wanneer Griekeland boven haar stand aan het leven is, hoe dat kan. En waarom dat niet opgemerkt is.

Zo gaat het nou eenmaal met bubbels.

Denk ook maar aan de huizenmarkt. Sommigen wezen daar ook op een bubbel. Bijvoorbeeld in 2008, vlak voor de crisis:

Maar nee, dat was maar doemdenkerij, het was echt geen bubbel, dat kwam gewoon doordat in Nederland woningen zo extreem schaars zijn, écht écht geen bubbel hoor!

Even een paar jaar vooruit spoelen:

Q.E.D.

De meesten willen gewoon graag in bubbels geloven. Daarom ontstaan ze natuurlijk ook.
  zondag 5 juli 2015 @ 09:39:12 #236
440653 BarryOSeven
pi_154078106
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:34 schreef Erasmo het volgende:
Klopt was niet handig van de andere landen, aan de andere kant als Griekenland zelf niet eens weet hoe het met de financiën zit is het als ander land helemaal moeilijk.
Je geeft zelf het voorbeeld toch.

Wanneer de grieken geen cent te makken hebben maar met een dikke kar zichzelf zitten te bezatten (de metafoor)

Dan kun je toch aan je water wel aanvoelen welke kant dit op gaat.

Trouwens als ik dit zo zie gaat het een nee worden, CNN laat alleen maar NEE's zien iig.
  zondag 5 juli 2015 @ 10:57:43 #237
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154079219
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:38 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo gaat het nou eenmaal met bubbels.

Denk ook maar aan de huizenmarkt. Sommigen wezen daar ook op een bubbel. Bijvoorbeeld in 2008, vlak voor de crisis:
[ afbeelding ]
Maar nee, dat was maar doemdenkerij, het was echt geen bubbel, dat kwam gewoon doordat in Nederland woningen zo extreem schaars zijn, écht écht geen bubbel hoor!

Even een paar jaar vooruit spoelen:
[ afbeelding ]
Q.E.D.

De meesten willen gewoon graag in bubbels geloven. Daarom ontstaan ze natuurlijk ook.
Nee bubbels worden gecreeerd door het soort monetaire stelsel dat we hebben. Dat zit ingebakken in het stelsel.
Feyenoord!
pi_154079232
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 10:57 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee bubbels worden gecreeerd door het soort monetaire stelsel dat we hebben. Dat zit ingebakken in het stelsel.
Niet dit weer. Kun je daar niet een apart topic voor openen?
  zondag 5 juli 2015 @ 11:38:49 #239
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154080006
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 02:08 schreef de_ier het volgende:

[..]

De pensioen van mijn oom in Ierland is met 50% verminderd na de crisis in Ierland omdat de bank waarin zijn werkgever zijn pensioen had gezet enorm in de problemen is gekomen door een enorme vastgoedzeepbel die mede mogelijk is gemaakt door... de Euro.

Dit na 44 jaar continu voltijd werken.
Niet door de euro maar door de Ierse hebzucht.
pi_154080354
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 17:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nederland en Duitsland hebben niet echt een vergelijkbare economie. Het is gewoon dat Nederland voor een heel groot deel afhankelijk is van Duitsland als doorvoerpartner..
  zondag 5 juli 2015 @ 11:57:39 #241
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154080405
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 09:39 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je geeft zelf het voorbeeld toch.

Wanneer de grieken geen cent te makken hebben maar met een dikke kar zichzelf zitten te bezatten (de metafoor)

Dan kun je toch aan je water wel aanvoelen welke kant dit op gaat.

Trouwens als ik dit zo zie gaat het een nee worden, CNN laat alleen maar NEE's zien iig.
De Fransen zullen niet toestaan dat de Grieken europa verlaten en zij hebben al een plan klaar liggen voor de Grieken. zelfs Schauble draait al bij. Hij heeft het nu nog over een overgangsperiode , waarbij de Grieken "tijdelijk" de euro verlaten, de schulden deels worden weggestreept, binnen de eu blijven en "noodhulp" ontvangen uit de europese structuurfondsen om het land weer in balans te laten komen, zonder de absurde eisen van de eurogroep, lijkt me ee prima oplossing. De europese parlementen worden zo buitenspel gezet, omdat er geen bailoutplan nodig is, maar alleen "noodhulp"
  zondag 5 juli 2015 @ 12:09:50 #242
440653 BarryOSeven
pi_154080652
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De Fransen zullen niet toestaan dat de Grieken europa verlaten en zij hebben al een plan klaar liggen voor de Grieken. zelfs Schauble draait al bij. Hij heeft het nu nog over een overgangsperiode , waarbij de Grieken "tijdelijk" de euro verlaten, de schulden deels worden weggestreept, binnen de eu blijven en "noodhulp" ontvangen uit de europese structuurfondsen om het land weer in balans te laten komen, zonder de absurde eisen van de eurogroep, lijkt me ee prima oplossing. De europese parlementen worden zo buitenspel gezet, omdat er geen bailoutplan nodig is, maar alleen "noodhulp"
Ja goed idee, betalen ze dat zelf?

Weet niet of je het doorhebt, maar die miljarden die zogenaamd naar Griekenland zouden zijn gegaan zijn miljarden op papier.

Er is fysiek geen cent naar Griekenland gegaan. Wij hebben gewoon een extra lening afgesloten en die naar Griekenland gestort, die het overmaakte naar schuldeisers.

Als Griekenland de EU tijdelijk uitgaat, dan zijn wij niet alleen ons geld kwijt. Dan hebben wij er een lening bij, met rente! Dat is niet gewoon geld storten, dat is garant staan voor jaren lang, en dan wil Griekenland over een paar jaartjes schuldenvrij gewoon weer bij de EU terwijl wij nog steeds krom liggen voor hun leningen?

Dacht het niet.

[ Bericht 24% gewijzigd door BarryOSeven op 05-07-2015 12:14:54 ]
  zondag 5 juli 2015 @ 12:18:10 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_154080856
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

. Hij heeft het nu nog over een overgangsperiode , waarbij de Grieken "tijdelijk" de euro verlaten,
tijdelijk uit de euro ??

En gij denk dat een terugkeer in de euro op steun kan rekenen??

met een omwisselkoers van 1000 papieren drachmen tegen een euro , kun je beter gewoon 50 miljard Euro aan hen schenken of de schulden wegstrepen en bij de lidstaten staatsschuld optellen

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 05-07-2015 12:40:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_154080971
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 11:38 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Niet door de euro maar door de Ierse hebzucht.
Jij slikt het allemaal voor zoete koek he.

Leuke analyse hier, de laatste twee paragraafjes zet ik hier beneden:

quote:
I think the explanation is quite simple, though. Having recast a crisis caused by a combustible mix of regulatory failure and elite venality into a morality play about profligate Greeks who must be punished, Eurocrats are now engaged in what might be described as “loan-shark theater”. They are putting on a show for the electorates they inflamed in order to preserve their own prestige. The show must go on.

Throughout the crisis, European elites have faced a simple choice: Acknowledge and explain to electorates their own mistakes, which do not line up along national borders of virtue and vice, or revert to a much older playbook and manufacture scapegoats.

Such tiny, tiny people.
pi_154081432
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 12:22 schreef de_ier het volgende:

[..]

Jij slikt het allemaal voor zoete koek he.

Leuke analyse hier, de laatste twee paragraafjes zet ik hier beneden:

[..]

Interessant stuk, maar mag ik dan ook even een paragraafje citeren:
quote:
Greece should see its debts forgiven, pretty much wholesale. That forgiveness should be understood as a default, with future investors warned. Insured deposits in Greek bank accounts should be made whole, uninsured deposits should be “bailed in”, Greece’s banking system should be integrated into a much more carefully regulated European banking system that eschews investment in individual sovereigns entirely, Germany as much as Greece. Let sovereigns sell securities to the market, where incentives for careful credit allocation are sharper than they are within banks. Let European banks hold only claims against the ECB when they want a risk-free instrument. If Spain or Portugal or Italy wish to haircut or repudiate their existing debt, let them, at cost of future market access. Sovereigns have an option to default full stop. Investors in sovereign securities must price that. If perceived credit risk leaves public finance too expensive Europe-wide, then the EU should develop a mechanism whereunder states are permitted to sell equity securities to the ECB up to a fixed limit, set uniformly across Europe in per capita terms.
Denk jij dat hier draagvlak voor is in Griekenland? Ik denk absoluut van niet. De nummer 1 prioriteit voor de Grieken, naar mijn idee, is juist dat alle spaartegoeden gered moeten worden en dat de vraag alleen is hoe dat het beste onderhandeld kan worden. Tsipras heeft i.i.g. beloofd dat (ook/juist) bij een 'nee' Griekenland nooit uit de euro zal stappen en alle spaartegoeden veilig zullen zijn en dat Griekenland nooit akkoord zal gaan met een constructie zoals in Cyprus.

En in Nederland hetzelfde verhaal. Het verhaal over "moral hazard" is economisch gezien steekhoudend, maar politiek niet verkoopbaar. Vandaar dat ABN Amro en SNS zijn gered, dat de hypotheekregels maar heel mondjesmaat zijn aangepast, etc. "Pech gehad" zeggen tegen grote groepen burgers die hun hele vermogen bewust of onbewust verkeerd hebben geïnvesteerd en dan in één klap tot armoede worden gedegradeerd, is niet politiek verkoopbaar.

Maar de hele boel op Griekenland afschuiven en tegen hun "pech gehad" zeggen, zal uiteindelijk ongetwijfeld ook niet werken. Het blijft denk ik een stoelendans totdat de verliezen een beetje gelijkmatig zijn verdeeld. Ongeacht of dat nou economisch gezien de optimale keuze is of niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2015 12:53:30 ]
pi_154081878
Daar zit ook wat in. Probleem met Europa is dat die stoelendans veeeeeel langer duurt dan in de VS.
pi_154094000
Als de ECB zich niet aan de regels gaat houden na een Grieks nee, dan ga ik bij de volgende verkiezingen stemmen op een euro-sceptische partij.
  zondag 5 juli 2015 @ 19:15:20 #248
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154094061
Als er straks een ''nee'' komt en ze gaan morgen weer met elkaar in gesprek dan verdient Tsipras een standbeeld. :D

En Dijsselbloem ontslag.
Bedankt Hans.
pi_154094106
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:15 schreef bascross het volgende:
Als er straks een ''nee'' komt en ze gaan morgen weer met elkaar in gesprek dan verdient Tsipras een standbeeld. :D

En Dijsselbloem ontslag.
Wat heeft Dijsselbloem verkeerd gedaan dan?
  zondag 5 juli 2015 @ 19:18:57 #250
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154094183
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:16 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Wat heeft Dijsselbloem verkeerd gedaan dan?
Wat niet? Het feit dat er een überhaupt een referendum is toegestaan waarbij een ''ja'' mogelijkheden biedt voor nieuwe onderhandelingen is al lachwekkend. Vervolgens lees ik dit weekend dat er bij een ''nee'' ook nog ruimte is. Bizar.
Bedankt Hans.
  zondag 5 juli 2015 @ 19:35:06 #251
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_154094788
quote:

En Dijsselbloem ontslag.
Dan zal ik voor de 1e keer en met grote tegenzin op Wilders stemmen. Want dan is de Euro verloren en daar wil ik niet de verantwoordelijkheid voor nemen en ik wil ook niet voor de Griekse schulden opdraaien [2x zelfs]. Dan organiseer ik m'n eigen referendum wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Opa2012 op 05-07-2015 19:42:19 ]
  zondag 5 juli 2015 @ 21:15:39 #252
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154097979
quote:

En Dijsselbloem ontslag.
Dat is ook precies wat er gaat gebeuren, Dijsselbloem wilde met zijn bangmakerij alleen het referendum in Griekenland beinvloeden. Net als Schauble overigens, schauble is overigens wel zo slim dat hij al is bijgedraaid, zodat de rest van de draai straks niet meer zo opvalt. Dijsselbloem daarintegen gaat gigantisch gezichtsverlies lijden.
pi_154099117
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:35 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dan zal ik voor de 1e keer en met grote tegenzin op Wilders stemmen. Want dan is de Euro verloren en daar wil ik niet de verantwoordelijkheid voor nemen en ik wil ook niet voor de Griekse schulden opdraaien [2x zelfs]. Dan organiseer ik m'n eigen referendum wel.
Ik weet niet of ik meteen doorsla naar Wilders, maar een euro-sceptische partij zeker wel.
  zondag 5 juli 2015 @ 22:15:41 #254
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154100462
Een zeer ruime meerderheid dus heeft nee gestemd, ondanks alle propaganda en dreigementen uit Europa. tsioras en Varoufakis kunnen zich nu hard blijven opstellen. Europa zal door de knieen moeten en de griekse schulden moeten kwijtschelden, met als kop van jut de zure Dijsselbloem.
pi_154100561
Nu moet Europa toch gewoon zeggen, ok jullie willen je niet aanpassen, dan krijgen jullie ook geen geld. Zoek het maar lekker uit.

Of gaat Europa toch door de knieën? Ik ben benieuwd.
  zondag 5 juli 2015 @ 22:27:38 #256
70982 Ill-Skillz
Allegretto
pi_154100842
Het is helemaal geen kwestie van door de knieën gaan of gezichtsverlies lijden. Het is allemaal puur pragmatisme.

Dijsselbloem verwoorde als voorzitter van de EURO-groep het meerderheidsstandpunt. De dingen die hij geroepen heeft waren inderdaad enkel demagogisch bedoeld, maar hij riep ze niet op persoonlijke titel.
  zondag 5 juli 2015 @ 22:42:27 #257
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154101303
quote:
3s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
Het is helemaal geen kwestie van door de knieën gaan of gezichtsverlies lijden. Het is allemaal puur pragmatisme.

Dijsselbloem verwoorde als voorzitter van de EURO-groep het meerderheidsstandpunt. De dingen die hij geroepen heeft waren inderdaad enkel demagogisch bedoeld, maar hij riep ze niet op persoonlijke titel.
Als er nu weer onderhandeld gaat worden en de Grieken krijgen ineens een veel betere deal, lijkt me de positie van Dijsselbloem onhoudbaar.
pi_154101460
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Als er nu weer onderhandeld gaat worden en de Grieken krijgen ineens een veel betere deal, lijkt me de positie van Dijsselbloem onhoudbaar.
Het lijkt me vooral vergelijkbare partijen in andere landen in de kaart te spelen, zoals in Spanje. Als spanjaard zou ik het wel weten. Als Europa nu voor een deal in het voordeel van Griekenland gaat, zijn ze voor de lange termijn bijzonder onverstandig bezig.
pi_154101754
En wat als Syriza morgen een grootschalige bail-in doordrukt?
  zondag 5 juli 2015 @ 23:08:23 #260
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_154102182
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 22:55 schreef HiZ het volgende:
En wat als Syriza morgen een grootschalige bail-in doordrukt?
Dat zou wel een meesterzet zijn, jullie willen geen bezuinigingen dus dan lossen we het begrotingstekort zo maar op _O- .

Overigens versterkt dit referendum niet tegelijkertijd de harde houding van de EU.
Het is duidelijk dat het griekse volk wil doorgaan met het leven op andermans geld, je kunt niet meer zeggen dat een minderheid is die niet wil afbetalen.
pi_154102525
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat is ook precies wat er gaat gebeuren, Dijsselbloem wilde met zijn bangmakerij alleen het referendum in Griekenland beinvloeden. Net als Schauble overigens, schauble is overigens wel zo slim dat hij al is bijgedraaid, zodat de rest van de draai straks niet meer zo opvalt. Dijsselbloem daarintegen gaat gigantisch gezichtsverlies lijden.
Zou niet de eerste keer zijn he, die gast was ook tegen salarisverhogingen bij ABN Amro...
pi_154102717
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat zou wel een meesterzet zijn, jullie willen geen bezuinigingen dus dan lossen we het begrotingstekort zo maar op _O- .

Overigens versterkt dit referendum niet tegelijkertijd de harde houding van de EU.
Het is duidelijk dat het griekse volk wil doorgaan met het leven op andermans geld, je kunt niet meer zeggen dat een minderheid is die niet wil afbetalen.
Het is heel simpel. De schuld is onhoudbaar. Als Griekenland de huidige plan van de Eurogroup doordrukt dan zullen ze uiteindelijk minder kunnen terugbetalen dan als er een betere deal komt.

Varoufakis wil zo veel mogelijk geld terug betalen. Alles terugbetalen kan niet meer, maar dat is de schuld van de voorgaande regeringen.

En daarna moet men maar een lesje leren en geen geld meer aan Griekenland lenen tegen lage rente. Maar ja, de banken zullen dat nog een keer doen he, want die kregen een bailout van ons toen ze fouten hebben gemaakt in Griekenland. Die denken van, he, we hebben een soort staatsgarantie.

Kijjk, als je boos wilt worden dan had je dat moeten worden in 2010, toen de Nederlandse regering Griekse papieren overnam van commerciele banken. Toen zijn we allemaal in Europa beroofd.
  maandag 6 juli 2015 @ 00:36:28 #263
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154104827
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik meteen doorsla naar Wilders, maar een euro-sceptische partij zeker wel.
Er zijn ook andere opties. SP, piratenpartij.
Feyenoord!
pi_154105140
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:35 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat is je goed recht, maar vergeet niet dat we in deze crisis zijn beland omdat de regering het zonodig vonden om de schulden van Griekenland richting commerciele banken over te nemen. Die bankiers zitten nu op een tropisch eiland met een yacht terwijl wij de burgers deze crisis mogen afhandelen.

Denk daar over na voordat je Wilders gaat stemmen, want ik neem aan dat je weet van welke partij hij oorspronkelijk afkomstig is.
  maandag 6 juli 2015 @ 06:53:14 #265
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154107021
De zure Dijsselbloem "betreurt" de uitslag, zegt hij , wat een slechte democraat is het toch! hij zou blij moeten zijn met zo'n prachtig democratisch feest in een europa dat steeds meer op een dictatuur begint te lijken... De Grieken laten zien dat je als klein volk ook kunt opstaan tegen de dictaten die uit europa komen en je ook tegen de macht van de bankiers kunt verzetten die de democratie de nek om willen draaien.. *O* *O* Hup Griekenland *O* *O*
pi_154107239
Als je echt democratie wil uitoefenen zou je in heel de EU behalve Griekenland een referendum moeten houden met als vraag, gaan we Griekenland meer geld geven?
  maandag 6 juli 2015 @ 07:50:22 #267
38496 Perrin
pi_154107252
Aex opent -3%?
pi_154107454
_O- het spel wordt tot het bittere einde gespeeld!!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 6 juli 2015 @ 08:45:05 #270
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_154107622
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 23:25 schreef de_ier het volgende:

[..]

Het is heel simpel. De schuld is onhoudbaar. Als Griekenland de huidige plan van de Eurogroup doordrukt dan zullen ze uiteindelijk minder kunnen terugbetalen dan als er een betere deal komt.

Varoufakis wil zo veel mogelijk geld terug betalen. Alles terugbetalen kan niet meer, maar dat is de schuld van de voorgaande regeringen.

En daarna moet men maar een lesje leren en geen geld meer aan Griekenland lenen tegen lage rente. Maar ja, de banken zullen dat nog een keer doen he, want die kregen een bailout van ons toen ze fouten hebben gemaakt in Griekenland. Die denken van, he, we hebben een soort staatsgarantie.

Kijjk, als je boos wilt worden dan had je dat moeten worden in 2010, toen de Nederlandse regering Griekse papieren overnam van commerciele banken. Toen zijn we allemaal in Europa beroofd.
Het rare is dat dat dus wel het geval is omdat de voorwaarden al zo versoepelt zijn dat de lasten relatief lager zijn dan die van Spanje.

Overigens wat ze eigenlijk vragen is: leen ons geld en scheld onze andere lening kwijt.
  maandag 6 juli 2015 @ 10:29:46 #271
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154108919
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 07:48 schreef lolnoob123 het volgende:
Als je echt democratie wil uitoefenen zou je in heel de EU behalve Griekenland een referendum moeten houden met als vraag, gaan we de banken meer geld geven?
Feyenoord!
  maandag 6 juli 2015 @ 10:32:10 #272
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154108958
quote:
-O- -O-

Jammer zeg. Hoop dat hij achter de schermen wel verbonden blijft aan de partij. Zou zonde zijn als zijn ideeen en intellect verloren zouden gaan.
Feyenoord!
pi_154108986
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 19:13 schreef HiZ het volgende:
Als de ECB zich niet aan de regels gaat houden na een Grieks nee, dan ga ik bij de volgende verkiezingen stemmen op een euro-sceptische partij.
Welke regels zijn dat?
pi_154109963
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 00:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er zijn ook andere opties. SP, piratenpartij.
De SP moet dan wel eerst die clown Roemer de laan uitsturen.
pi_154109987
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:33 schreef de_ier het volgende:

[..]

Welke regels zijn dat?
Dat insolvente banken geen steun mogen krijgen. Ik vind het al onacceptabel dat ze de ELA op het huidige niveau hebben bevroren, maar een verhoging zou onvergeeflijk zijn.
  maandag 6 juli 2015 @ 11:34:26 #276
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154109999
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 11:32 schreef HiZ het volgende:

[..]

De SP moet dan wel eerst die clown Roemer de laan uitsturen.
Roemer is niet perfect maar altijd nog stukken beter als de andere leiders van onze politieke partijen. Op Jesse Klaver na trouwens.
Feyenoord!
pi_154110284
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 11:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Roemer is niet perfect maar altijd nog stukken beter als de andere leiders van onze politieke partijen. Op Jesse Klaver na trouwens.
Whatever.
  maandag 6 juli 2015 @ 16:00:21 #278
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154115962
quote:

En Dijsselbloem ontslag.
http://nos.nl/artikel/204(...)-in-euro-houden.html

Hij wil de boel gaan ''verkennen'' en het doel is om de Grieken in de euro te houden. Wat zijn het toch voorspelbare mannetjes. :D
Bedankt Hans.
  maandag 6 juli 2015 @ 16:33:04 #279
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_154117283

Zelf maar een plaatje in elkaar geflatst omdat de data nergens goed te vinden is.
Eurostat heeft zelfs alle Griekse GDP cijfers van voor 2011 verwijderd dus had google cache nodig om de dat te achter halen.

De ratio is dus met name gestegen doordat het GDP in 2008 instortte. Echter laat het ook zien dat de regeringen ondanks alle beloften nog vrolijk door zijn gegaan met lenen voor een jaar of twee en dat er een haircut is geweest van zo'n ¤50 miljard.
Tevens laat het zien dat de schuld nu op ongeveer het niveau van 2009 ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 06-07-2015 19:42:33 ]
pi_154117461
drie honderd duizend miljoen euro. Echt een bedrag waar je je helemaal niets meer bij kan voorstellen.
  maandag 6 juli 2015 @ 17:10:59 #281
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154118380
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 10:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

-O- -O-

Jammer zeg. Hoop dat hij achter de schermen wel verbonden blijft aan de partij. Zou zonde zijn als zijn ideeen en intellect verloren zouden gaan.
Reken maar dat Varoufakis zich met het proces blijft bemoeien. Voordeel is nu wel dat hij zijn handen vrij heeft op twitter en zijn blog. Messcherpe analyses en hij legt moeiteloos de vinger op de zere plek. Geniale man, die samen met Tsipras de eu op de knieen heeft gekregen.. Want natuurlijk gaat men weer praten en natuurlijk komt er een veel betere deal voor de Grieken en natuurlijk blijven ze binnen de eu... Zo niet hebben zij enorm veel leverage om het de eu En de navo bijzonder lastig te maken in allerlei besluitvorming, alleen daarom al gaan de grieken europa nooit verlaten. Ze hebben een machtspositie.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:17:33 #282
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_154121572
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Reken maar dat Varoufakis zich met het proces blijft bemoeien. Voordeel is nu wel dat hij zijn handen vrij heeft op twitter en zijn blog. Messcherpe analyses en hij legt moeiteloos de vinger op de zere plek. Geniale man, die samen met Tsipras de eu op de knieen heeft gekregen.. Want natuurlijk gaat men weer praten en natuurlijk komt er een veel betere deal voor de Grieken en natuurlijk blijven ze binnen de eu... Zo niet hebben zij enorm veel leverage om het de eu En de navo bijzonder lastig te maken in allerlei besluitvorming, alleen daarom al gaan de grieken europa nooit verlaten. Ze hebben een machtspositie.
100% mee eens. Ik roep ook al een hele tijd dat ze de Grieken niet uit de Eu willen. Dat is gewoon allemaal angst aan proberen te jagen zodat mensen precies doen wat de hoge heren willen. Maar het belangrijkste doel van de hoge heren is de EU bij elkaar houden en zelfs nog verder richting een soort van VS van Europa brengen. En voor dat doel mag Griekenland natuurlijk niet uit de EU of de euro want dat zou het begin van het einde voor dat plan betekenen. En dat weten big V en Tsipras ook.
Feyenoord!
pi_154121983
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[ afbeelding ]

Zelf maar een plaatje in elkaar geflatst omdat de data nergens goed te vinden is.
Eurostat heeft zelfs alle Griekse GDP cijfers van voor 2011 verwijderd dus had google cache nodig om de dat te achter halen.

De ratio is dus met name gestegen doordat het GDP in 2008 instortte. Echter laat het ook zien dat de regeringen ondanks alle beloften nog vrolijk door is gegaan met lenen voor een jaar of twee en dat er een haircut is geweest van zo'n ¤50 miljard.
Tevens laat het zien dat de schuld nu op ongeveer het niveau van 2009 ligt.
Mooi plaatje. Maar hoe heeft Europa het verdrag van Maastricht zo laten versloffen. In 1997 hadden we afgesproken dat de schuld maximaal 60% van het BBP zou mogen zijn. 4 jaar later zitten de Grieken al boven de 100%. :')
  maandag 6 juli 2015 @ 19:36:27 #284
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154122190
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mooi plaatje. Maar hoe heeft Europa het verdrag van Maastricht zo laten versloffen. In 1997 hadden we afgesproken dat de schuld maximaal 60% van het BBP zou mogen zijn. 4 jaar later zitten de Grieken al boven de 100%. :')
Daar is Gerrit het niet mee eens.

Bedankt Hans.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:40:50 #285
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_154122333
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is dus die fijne fraude geweest. Eurostat gelooft die grieken al helemaal niet meer en heeft de cijfers van voor 2011 uit de database gehaald. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat zelfs deze cijfers niet kloppen.
  maandag 6 juli 2015 @ 19:41:17 #286
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_154122349
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:36 schreef bascross het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Maar dat waren ze ook volgens de officiele cijfers :')
  maandag 6 juli 2015 @ 19:50:04 #287
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_154122621
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar dat waren ze ook volgens de officiele cijfers :')
Zelfs Bassie en Adriaan zongen al over luie en ongeloofwaardige Grieken in de jaren 80, maar de grote leiders van Europa kon je blijkbaar alles wijs maken.
Bedankt Hans.
pi_154122683
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:36 schreef bascross het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je kan veel over Zalm zeggen, maar hij was volgens mij destijds wel degene die zich het kwaadste maakte van iedereen over dat Duitsland en Frankrijk zich niet aan de Maastricht-regels hielden en daarmee het verkeerde voorbeeld gaven. Waarschijnlijk geloofde hij de Griekse cijfers dus echt.
pi_154123143
ELA dus ongewijzigd voortgezet. En de Grieken doen net alsof Donderdag de banken open kunnen.
  maandag 6 juli 2015 @ 20:56:40 #290
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_154124525
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:06 schreef HiZ het volgende:
ELA dus ongewijzigd voortgezet. En de Grieken doen net alsof Donderdag de banken open kunnen.
De ecb speelt een politiek spel om de Grieken onder druk te zetten. Zij zullen zich echter niet laten chanteren. "liever dood met eer dan buigen voor de duivel" (Mooie uitspraak die ik vandaag hoorde van een Grieks politicus)
pi_154124602
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De ecb speelt een politiek spel om de Grieken onder druk te zetten. Zij zullen zich echter niet laten chanteren. "liever dood met eer dan buigen voor de duivel" (Mooie uitspraak die ik vandaag hoorde van een Grieks politicus)
Het is op zich al erg gul dat de ECB 90 miljard euro aan de Griekse banken heeft uitgeleend. Dit chantage noemen is echt een gevalletje "geef ze een vinger..."
pi_154124988
Debat op dit moment op NPO Nieuws is interessant; lijkt er serieus op dat er geen schijn van kans is dat er echt een accoord uit gaat komen.
pi_154125035
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is op zich al erg gul dat de ECB 90 miljard euro aan de Griekse banken heeft uitgeleend. Dit chantage noemen is echt een gevalletje "geef ze een vinger..."
Inderdaad, de ECB heeft de Tsipras chaos van de laatste maanden met 30 miljard gesubsidieerd. Het is werkelijk te gek voor woorden om dat chantage te noemen. Zonder die chantage was Griekenland 5 maanden terug failliet gegaan.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:16:35 #294
38496 Perrin
pi_154125170
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:11 schreef HiZ het volgende:
Debat op dit moment op NPO Nieuws is interessant; lijkt er serieus op dat er geen schijn van kans is dat er echt een accoord uit gaat komen.
Terwijl de burger daar steeds meer klem komt te zitten en de economische schade voor de Griekse economie toeneemt. Wat een puinzooi.
pi_154126082
quote:
15s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Terwijl de burger daar steeds meer klem komt te zitten en de economische schade voor de Griekse economie toeneemt. Wat een puinzooi.
Je bedoelt die burger die zich voor het karretje van een clubje marxisten heeft laten spannen omdat ze het verdommen hun economie naar de 21e eeuw te halen?

Overigens, de SP is geen alternatief voor mij kennelijk. Ik was het helemaal eens met Dijnselbloem toen hij zei dat Merkies liefde voor Syriza zijn logisch inzicht in de weg zat :)
  maandag 6 juli 2015 @ 21:44:13 #296
38496 Perrin
pi_154126138
Of je 't nu geheel verdiend vindt of niet, het draait daar wel de vernieling in zo. Depressie- of burgeroorlog-stijl, zeg maar.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:46:50 #297
181126 MouzurX
Misschien?
pi_154126248
Wel grappig overigens dat een land blijkbaar binnen een week een referendum kan regelen. Zouden we hier dus ook makkelijk weer kunnen doen.
pi_154126272
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:44 schreef Perrin het volgende:
Of je 't nu geheel verdiend vindt of niet, het draait daar wel de vernieling in zo. Depressie- of burgeroorlog-stijl, zeg maar.
Wie hebben er gestemd voor een bende van marxistische chaoten? Wie hebben vervolgens die chaoten toen ze het weinige wat er bereikt was de grond in hadden gewerkt beloond met een steun van 60% ?

Ik geloof dat het serieus tijd word om de Grieken zelf verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun keuzes in plaats van te proberen ze te behandelen als kleine kinderen die moeten worden behoed voor elke fout die ze maken. Het linkse betuttelgedrag is in de Griekenland crisis net zo weerzinwekkend als in de nederlandse samenleving.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:49:59 #299
38496 Perrin
pi_154126343
Yup. Eindeloos geduld en geen duidelijke grenzen stellen, daar kweek je onbeschofte etters mee..
  maandag 6 juli 2015 @ 21:53:36 #300
181126 MouzurX
Misschien?
pi_154126434
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wie hebben er gestemd voor een bende van marxistische chaoten? Wie hebben vervolgens die chaoten toen ze het weinige wat er bereikt was de grond in hadden gewerkt beloond met een steun van 60% ?

Ik geloof dat het serieus tijd word om de Grieken zelf verantwoordelijkheid te laten nemen voor hun keuzes in plaats van te proberen ze te behandelen als kleine kinderen die moeten worden behoed voor elke fout die ze maken. Het linkse betuttelgedrag is in de Griekenland crisis net zo weerzinwekkend als in de nederlandse samenleving.
Dit. Gewoon lekker laten doen. Ze defaulten maar op alles en of ze in de euro blijven of niet maakt niet uit, ze zoeken het zelf maar uit.

Humanitaire hulp klaar zetten en voor de rest kunnen ze in hun eigen pap gaarkoken. Zoals de cijfers eerder op de pagina al aangaven zaten ze in 2000 al op 100% schuld vegeleken met het bbp. Al voor de crisis en voor de euro was Griekenland dus al een teringzooi.
pi_154126485
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die "marxistische idioten" hebben anders wel gelijk dat na vijf jaar de situatie nog steeds uitzichtloos is, dat er gewoon een schuldenherstructurering moet komen en dat het daarom voor heel Europa beter is om in ieder geval niet op dezelfde manier door te gaan. Het was beter geweest als de Troika zélf tot dat inzicht was gekomen, maar goed, dat was blijkbaar ijdele hoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2015 21:55:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')