Dat is ongeveer 1% van het aantal mensen dat moet komen stemmen in het Greferendum om het zelfs maar rechtsgeldig te laten zijnquote:Op maandag 29 juni 2015 21:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ben echt benieuwd. Denk dat het er heel erg om gaat spannen.
Zit wat in. Dus: wie is hier nu gek?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:55 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Als de ECB mij de garantie geeft dat die junk kredietwaardig is en, door de extreem lage rente [door diezelfde ECB bepaald], de concurentie moordend is dan leen ik inderdaad 100 euro aan die junk.
PPT. Nog zo'n mythe (?).quote:Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja het wordt met dat woord allemaal het ridicule in getrokken.
Maar dat er een selecte groep stervelingen gewoon aan de touwtjes trekt dat is volgens mij niet echt meer een publiek geheim.
Het feit dat er aliens, chemtrails, onstervelijkheid en allemaal van dat soort gedoe wordt bijgehaald. Dat maakt het ongeloofwaardig.
Powerpoint?quote:
Plunge Protection Team. Zeer actief in 2008 (al dan niet zogenaamd).quote:Op maandag 29 juni 2015 22:23 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Powerpoint?
TPP en TTIP bedoel je, ja dat is nou niet echt een mythe te noemen. Dat is een van de voorbeelden waarom de EU niet vertrouwen is.
Bijna niemand weet hiervan, het zelfde geldt trans pacific.
Maar het gekke is, dat in de VS ook veel mensen tegen zijn. De vraag is dan waar de belangen nog liggen. Maar goed, misschien bedoelde je wel echt een powerpoint.
tsipras liet weten dat er nieuwe verkiezingen komen als er "ja" gezegd wordt bij het referendum, het wordt spannend dus! Is er al bekend welke vraag er op het stemformulier komt te staan? Laten we hopen dat de grieken verstandig zijn en "nee" kiezen..quote:Op maandag 29 juni 2015 22:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is ongeveer 1% van het aantal mensen dat moet komen stemmen in het Greferendum om het zelfs maar rechtsgeldig te laten zijn
Weet iemand hoeveel Grieken hebben gestemd in de laatste verkiezingen?
Oops, ongeveer 4 miljoen. Als alle Syriza stemmers nee stemmen in het Greferedum en de rest wegblijft, dan is het resultaat niet geldig![]()
Een ja levert instant welvaart en geluk op? De afgelopen 5 jaar hebben de Grieken gezien wat een ja opleverde, ik kan me goed voorstellen dat ze voor nee gaan. Dat wil dan nog lang niet zeggen dat ze dan uit de euro liggen want binnen de Eurogroep wil men liever niet dat een land eruit gaat.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:30 schreef 99.999 het volgende:
Waarom hoop je voor de Grieken op extra armoede en ellende?
Nee maar volgens beweert ook niemand dat. De Grieken moeten hoe dan ook pijnlijke maatregelen nemen. Alleen bijneen Grexit of faillissement zijn de benodigde maatregelen veel zwaarder en ingrijpender.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een ja levert instant welvaart en geluk op?
Op een gegeven moment is een land wat zich weigert aan de afspraken te houden natuurlijk onhoudbaar. Die positie is Tsipras zijn land wel in aan het werken.quote:De afgelopen 5 jaar hebben de Grieken gezien wat een ja opleverde, ik kan me goed voorstellen dat ze voor nee gaan. Dat wil dan nog lang niet zeggen dat ze dan uit de euro liggen want binnen de Eurogroep wil men liever niet dat een land eruit gaat.
Dit is maar de vraag de voorspellingen van het IMF dat er maar enkel procenten krimp zou zijn waren ook niet uitgekomen, waarom zou jou voorspelling bij een ja dan wel uitkomen.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 07:42 schreef 99.999 het volgende:
Nee maar volgens beweert ook niemand dat. De Grieken moeten hoe dan ook pijnlijke maatregelen nemen. Alleen bijneen Grexit of faillissement zijn de benodigde maatregelen veel zwaarder en ingrijpender.
Als je zo cynisch bent, waarom zou een faillissement dan wél de omslag naar groei betekenen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit is maar de vraag de voorspellingen van het IMF dat er maar enkel procenten krimp zou zijn waren ook niet uitgekomen, waarom zou jou voorspelling bij een ja dan wel uitkomen.
Een nee houdt niet perse een faillisement in.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je zo cynisch bent, waarom zou een faillissement dan wél de omslag naar groei betekenen?
Het helpt niet bepaald dat de Grieken de hervormingsmaatregelen nogal halfslachtig hebben genomen...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit is maar de vraag de voorspellingen van het IMF dat er maar enkel procenten krimp zou zijn waren ook niet uitgekomen, waarom zou jou voorspelling bij een ja dan wel uitkomen.
Er is absoluut geen deadline aangezien de EU niet wil dat Griekenland vertrekt uit de euro of de EU. Wat er ook gebeurt Griekenland moet in de EU blijven anders is het prestigeproject wat de heren opgezet hebben voorbij en dat is het ergste wat er kan gebeuren. Veel erger dan al die armoede in landen als Griekenland en Spanje......quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:45 schreef zoost het volgende:
Vraagje. Is er nu een harde deadline, of blijft men eeuwig aan de onderhandelingstafel terugkomen. Van de Griekse kant wordt er gezegd dat men een sterkere onderhandelingspositie heeft als het Griekse referendum op een "Nee" uitdraait, aan Europeesche kant wordt gezegd dat een "Nee" een Grexit betekend. Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?
Omdat mensen nou eenmaal tot veel betere maategelen komen ZONDER een gun tegen hun hoofd....quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het helpt niet bepaald dat de Grieken de hervormingsmaatregelen nogal halfslachtig hebben genomen...
Maar wat zie jij dan voor gunstige ontwikkelingen bij een Grieks Nee voor je? Waarom zou het dan wel beter gaan?
Daar laat je namelijk helaas nooit iets over los...
Bij een euro exit wordt men door de tucht van de markt gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen, nu is het gewoon drijfzand waarbij we als europa maar moeten afwachten of overheden zich wel aan de gemaakte afspraken houden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het helpt niet bepaald dat de Grieken de hervormingsmaatregelen nogal halfslachtig hebben genomen...
Maar wat zie jij dan voor gunstige ontwikkelingen bij een Grieks Nee voor je? Waarom zou het dan wel beter gaan?
Daar laat je namelijk helaas nooit iets over los...
Nee de Grieken worden belazerd door Europa. Waarom liegt Europa constant over die deadline? " nu moet Griekenland echt met goeie voorstellen komen anders knikkeren we ze eruit". Nee ze knikkeren ze helemaal niet eruit, dus stop met die leugens.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:39 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil mij er toch tussen mengen omdat ik het ook vreemd vind dat er elke keer een "harde" deadline komt, maar deze elke keer verworpen wordt alsof het niks is. Een broodje kaas die je weg gooit omdat je toch niet zo honger hebt, zo makkelijk lijkt het te gaan.
Wordt Europa niet gewoon belazerd door de Grieken? Zien zij niet in wat voor een gevolgen dit kan hebben? Ik heb het gevoel dat Griekenland dit gedoe niet serieus nemen. Ze willen "nee" eerst op het stembiljet hebben, wat niet gebruikelijk is. Zij zeggen dat de Grieken "nee" moeten gaan stemmen, wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.
Kan je dan niet op voorhand zeggen dat ze het referendum totaal niet serieus nemen?
We moeten zeker iets doen met banken die too big too fail zijn maar dat gaat veel verder dan alleen een andere bankenbalans invoeren. Het complete monetaire stelsel moet op de schop want de problemen liggen veel dieper.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij een euro exit wordt men door de tucht van de markt gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen, nu is het gewoon drijfzand waarbij we als europa maar moeten afwachten of overheden zich wel aan de gemaakte afspraken houden.
Wij moeten als mensen niet teveel in economische processen die zichzelf redelijk goed regelen willen ingrijpen. Helaas doen we dat wel en hierdoor hebben we zoveel problemen op dit moment.
Het enigste wat we nog moeten doen is een omgekeerd evenredige bankenbalans invoeren waardoor te grote banken zoveel reseverse hebben dat ze nooit to big to fail worden maar ook nooit meer zo groot groeien omdat er dan een ander optimum zal zijn. Werkt dat niet dan moeten we iets anders bedenken zodat er minimaal 10 banken per land zijn waarbij er geen 1 to big fo fail is.
Ja en Griekenland weet dat "wij" bluffen en maken daar gretig gebruik van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee de Grieken worden belazerd door Europa. Waarom liegt Europa constant over die deadline? " nu moet Griekenland echt met goeie voorstellen komen anders knikkeren we ze eruit". Nee ze knikkeren ze helemaal niet eruit, dus stop met die leugens.
Precies. En terecht ook. Griekenland is de enige met een regering die echt voor het volk staat. De regeringen van de meeste andere landen zijn slechts loopjongens voor de banken en de EUdroom. Totaal geen zicht meer op de werkelijheid.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:52 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ja en Griekenland weet dat "wij" bluffen en maken daar gretig gebruik van.
Ga naar je andere topic met je gezever over fractioneel bankieren. (hoeveel mensen moeten dat nog zeggenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We moeten zeker iets doen met banken die too big too fail zijn maar dat gaat veel verder dan alleen een andere bankenbalans invoeren. Het complete monetaire stelsel moet op de schop want de problemen liggen veel dieper.
Ja en dat vind ik ook knap van die jongens daar, dat zij op hun standpunt blijven staan.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Precies. En terecht ook. Griekenland is de enige met een regering die echt voor het volk staat. De regeringen van de meeste andere landen zijn slechts loopjongens voor de banken en de EUdroom. Totaal geen zicht meer op de werkelijheid.
Jij begint zelf over wat er moet veranderen bij banken. Jij mag dat wel in dit topic zeggen? Beetje hypocriet lijkt me. Zal ik hier ook eens over gaan klagen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga naar je andere topic met je gezever over fractioneel bankieren. (hoeveel mensen moeten dat nog zeggen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |