Dit doet dus werkelijk elk land tegenwoordig. Dus slecht voorbeeld.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, ik heb ook een credit card, met die kaart in mijn hand kan ik mezelf tot over mijn oren in de schulden werken omdat ik een lekker hoge limiet heb. Als ik tot die limiet ga en vervolgens alleen nog het minimumbedrag aflos ben ik aan het einde kennelijk toch niet zo rijk als ik dacht.
Neuh, Estland heeft bijna helemaal geen staatsschuld bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit doet dus werkelijk elk land tegenwoordig. Dus slecht voorbeeld.
Bijna elk land dan.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Neuh, Estland heeft bijna helemaal geen staatsschuld bijvoorbeeld.
En wie heeft de schulden bij de banken gemaakt?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right. Jij kan de dingen echt totaal niet meer in perspectief zien.... Het IMF en de EU zijn er ingetrokken omdat anders de schade voor westeuropese banken veel te groot zou worden. Het was eigenlijk een tweede verdekte bailout. Niet uit sociaal oogpunt maar gewoon puur eigenbelang dus.
Democratie bestaat niet in Brussel, het draait om de poen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:11 schreef de_ier het volgende:
Hoe in godsnaam is Juncker de EC president geworden.
25 jaar lang heeft ie de banken geholpen om geld te verbergen in Luxembourg.
En wij moeten geloven dat hij objectief is als EC president.
Aangezien ik geen goudvissen geheugen heb begint voor mij, anders dan bij Varoufanboys als jij de geschiedenis niet in 2010.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Yeah right. Jij kan de dingen echt totaal niet meer in perspectief zien.... Het IMF en de EU zijn er ingetrokken omdat anders de schade voor westeuropese banken veel te groot zou worden. Het was eigenlijk een tweede verdekte bailout. Niet uit sociaal oogpunt maar gewoon puur eigenbelang dus.
Nee in Athene draait het ook echt niet om de poen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:13 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Democratie bestaat niet in Brussel, het draait om de poen.
Op dit moment meer om de toekomst van het volk dan de poen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee in Athene draait het ook echt niet om de poen.
Ja hoor, wel eens een broodje nationale trots gegeten? En de kachel brandt er ook al niet op.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:41 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Op dit moment meer om de toekomst van het volk dan de poen.
Als we over lange termijn kijken is het gewoon ook de EU geweest die door maar teveel vertrouwen te hebben in landen hun boekhouding ze al het gesjoemel maar geloofden om maar zoveel mogelijk landen bij de euro te krijgen. Hadden de EU bestuurders maar net zo'n sterk geheugen als jou gehad dan wist men ook dat griekenland een niet te verklaren spurt gemaakt heeft om de cijfers op te poetsen en had men ook niet griekenland tot de euro toegelaten.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:33 schreef HiZ het volgende:
Aangezien ik geen goudvissen geheugen heb begint voor mij, anders dan bij Varoufanboys als jij de geschiedenis niet in 2010.
En... .. who cares ?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we over lange termijn kijken is het gewoon ook de EU geweest die door maar teveel vertrouwen te hebben in landen hun boekhouding ze al het gesjoemel maar geloofden om maar zoveel mogelijk landen bij de euro te krijgen. Hadden de EU bestuurders maar net zo'n sterk geheugen als jou gehad dan wist men ook dat griekenland een niet te verklaren spurt gemaakt heeft om de cijfers op te poetsen en had men ook niet griekenland tot de euro toegelaten.
Weer dezeflde dooddoenerquote:
Ik heb al de hele tijd gezegd dat die discussie over de schulden me geen reet interesseert. Wat me interesseert is dat ik niet verplicht wordt om het eindeloze gat in de Griekse begroting te stoppen.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weer dezeflde dooddoenerWaar is je feilloze geheugen waar je mee loopt te pochen, niets aan argumenten in te brengen?
Dus omdat er ooit fouten gemaakt zijn moet griekenland maar doodbloeden alles ten faveure van het falen van de eu bestuurders te verbloemen.
Nee, maar iedereen heeft moeten inleveren en zich moeten aanpassen aan de nieuwe realiteit alleen is Griekenland het enige land dat weigert daaraan mee te werken ondanks de enorme hulp van hun Eurozone collega's waaronder landen die het ook net zo moeilijk hebben gehad.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weer dezeflde dooddoenerWaar is je feilloze geheugen waar je mee loopt te pochen, niets aan argumenten in te brengen?
Dus omdat er ooit fouten gemaakt zijn moet griekenland maar doodbloeden alles ten faveure van het falen van de eu bestuurders te verbloemen.
Eens. Alleen jij geeft af op Varoufakis en Tspiras, terwijl dat juist de personen zijn die hiervoor gaan zorgen. Als het aan Dijsselbloem en co had gelegen was er nog meer geld heengegaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 14:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb al de hele tijd gezegd dat die discussie over de schulden me geen reet interesseert. Wat me interesseert is dat ik niet verplicht wordt om het eindeloze gat in de Griekse begroting te stoppen.
qftquote:Op maandag 29 juni 2015 15:54 schreef bascross het volgende:
[..]
Eens. Alleen jij geeft af op Varoufakis en Tspiras, terwijl dat juist de personen zijn die hiervoor gaan zorgen. Als het aan Dijsselbloem en co had gelegen was er nog meer geld heengegaan.
Ik heb geen enkele reden om twee marxisten op dat punt te vertrouwen.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:54 schreef bascross het volgende:
[..]
Eens. Alleen jij geeft af op Varoufakis en Tspiras, terwijl dat juist de personen zijn die hiervoor gaan zorgen. Als het aan Dijsselbloem en co had gelegen was er nog meer geld heengegaan.
Nee blijf lekker de rechts conservatieve neoliberale kliek vertrouwen die ons al jaren voorliegen we krijgen echt al het geld uit griekenland terug met rente.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele reden om twee marxisten op dat punt te vertrouwen.
Varoufakis is absoluut geen Marxist.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze meer succes en vrijheid onder de duim van broeder Poetin.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee blijf lekker de rechts conservatieve neoliberale kliek vertrouwen die ons al jaren voorliegen we krijgen echt al het geld uit griekenland terug met rente.
In ieder geval wel absoluut een gevaarlijke psychopaat (hoewel dat voor de slachtoffers niet veel verschil uitmaakt).quote:
Kom nou eens met die argumenten man slapzak. Weer zo'n stelling uit de lucht gegrepen.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:29 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
In ieder geval wel absoluut een gevaarlijke psychopaat (hoewel dat voor de slachtoffers niet veel verschil uitmaakt).
Ik wel, want ze hebben de afgelopen maanden te weinig gedaan om aan de eisen te voldoen, waardoor de ogen van Dijsselbloem en zijn vrienden blijkbaar zijn geopend.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Met het verschil dat die landen het kunnen terugbetalenquote:Op maandag 29 juni 2015 14:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit doet dus werkelijk elk land tegenwoordig. Dus slecht voorbeeld.
En wie hebben de banken gered? Hoeveel geld is daar wel niet ingepompt?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:06 schreef marsan het volgende:
[..]
En wie heeft de schulden bij de banken gemaakt?
Hier kan ik geen tabak van maken. Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 29 juni 2015 14:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Aangezien ik geen goudvissen geheugen heb begint voor mij, anders dan bij Varoufanboys als jij de geschiedenis niet in 2010.
Schaakmat.quote:Op maandag 29 juni 2015 15:54 schreef bascross het volgende:
[..]
Daar begint het probleem natuurlijk niet. Wie maakte de schulden?quote:Op maandag 29 juni 2015 17:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En wie hebben de banken gered? Hoeveel geld is daar wel niet ingepompt?
Als ik 100 euro leen aan een junk, is het dan de schuld van de junk als ik het niet terugkrijg of had ik gewoon wat beter moeten nadenken?quote:Op maandag 29 juni 2015 18:22 schreef marsan het volgende:
[..]
Daar begint het probleem natuurlijk niet. Wie maakte de schulden?
Als pietje dan de schuld voor de junk betaalt en de junk afspreekt dat hij pietje terug zal betalen. Gaat pietje natuurlijk niet nog meer geld aan de junk geven als de junk zijn afspraak niet nakomt, maar zegt dat hij meer geld van pietje wil op voorwaarde dat hij die vorige 100 niet meer betaalt. Pietje zegt dan wss je kan de pot op.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als ik 100 euro leen aan een junk, is het dan de schuld van de junk als ik het niet terugkrijg of had ik gewoon wat beter moeten nadenken?
En is het terecht als nationale overheden vervolgens die schuld van me overnemen of lag het risico toch echt bij mij?
Het probleem begint bij het monetaire stelsel wat wij hebben. Banken die geld creeeren en zo zorgen voor bubbels door enorm veel te investeren als het goed gaat met een economie. En banken die de macht hebben waar te investeren in een maatschappij. Totaal onwenselijk.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:22 schreef marsan het volgende:
[..]
Daar begint het probleem natuurlijk niet. Wie maakte de schulden?
Als de ECB mij de garantie geeft dat die junk kredietwaardig is en, door de extreem lage rente [door diezelfde ECB bepaald], de concurentie moordend is dan leen ik inderdaad 100 euro aan die junk.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als ik 100 euro leen aan een junk, is het dan de schuld van de junk als ik het niet terugkrijg of had ik gewoon wat beter moeten nadenken?
En is het terecht als nationale overheden vervolgens die schuld van me overnemen of lag het risico toch echt bij mij?
Ik hoop maar voor Ewald Engelen dat hij een domme vrouw of een hond heeft.quote:
Dat zou anders de eerste keer in de Griekse geschiedenis zijn.quote:
Ik zag het meer in het kader van de huidige crisis, als de ECB zich aan zijn regels zou houden zou nu de ELA ingetrokken moeten worden.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:13 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat zou anders de eerste keer in de Griekse geschiedenis zijn.
Dus na 1 dag vrijheid en op eigen benen staan zitten ze al in de problemen.quote:
Het is nu weer wachten op de eerste irritante debiel die uit de lucht trekt dat dat allemaal "maar RTL sneukoppen" zijn en dat het ware sentiment toch heel anders ligt.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:19 schreef Japie77 het volgende:
Juncker voelt zich 'beetje verraden'
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)zich-beetje-verraden
Moet je voor de grap de reacties eronder eens lezen. Nederlanders worden wakker!
Is het mogelijk kunstmatig te tornen aan dat soort handel?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:23 schreef HiZ het volgende:
De euro/dollar koers staat overigens op 1,12. Dat is een fors herstel, ondanks het feit dat de kans op een Grexit fors is toegenomen.
Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:23 schreef HiZ het volgende:
De euro/dollar koers staat overigens op 1,12. Dat is een fors herstel, ondanks het feit dat de kans op een Grexit fors is toegenomen.
Ja, dat is nou precies wat Poetin doet om de Roebel nog een beetje levend te houden.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Is het mogelijk kunstmatig te tornen aan dat soort handel?
Kunnen bijvoorbeeld Mark Rutte & Dijsselbloem de hele dag achter hun laptop hebben gezeten ons geld uit te geven aan aandelen zodat de AEX niet 20% zou dalen?
Theoretisch gezien dan even.
Alles is mogelijk, maar niet waarschijnlijk.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kan bijvoorbeeld Mark Rutte & Dijsselbloem de hele dag achter zijn laptop hebben gezeten ons geld uit te geven aan aandelen zodat de AEX niet 20% zou dalen?
Er word constant gemanipuleerd op de beurzen. Anders zou de beurs bv nu ook niet zo hoog staan. Het is al jammer kommer en kwel met de werkloosheid en de economie maar de beurs blijft gewoon doorstijgen.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kunnen bijvoorbeeld Mark Rutte & Dijsselbloem de hele dag achter hun laptop hebben gezeten ons geld uit te geven aan aandelen zodat de AEX niet 20% zou dalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |