Ook. Het uiteidelijke gevecht is namelijk tussen burgers aan de de ene kant en superrijke graaiende bankiers aan de andere kant.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:24 schreef miro86 het volgende:
[..]
Het nut voor wie is de grote vraag. Voor Varoufakis (en de Grieken) zeker. Maar voor Dijsselbloem en Schaeuble en hun kiezers? Geen idee.
Wie moet er precies in deze simplistische drivel trappen? Het gaat toch helemaal niet over die schulden of over de vraag of Griekenland in staat is om ze te betalen.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:25 schreef de_ier het volgende:
[..]
Bij de onderhandelingen van de Ierse bailout was de IMF onwijs boos op de EU-ECB.
[..]
De IMF wilt graag domme geldschieters straffen. In het geval van Ierland waren de domme geldschieters Duitse en Franse banken. Maar de regeringen van Duitsland en Frankrijk kwamen op voor die banken.
De hele opzet van de euro deugt gewoon niet. Er is geen overkoepelende organisatie en alles valt terug op nationale politiek. Daarom wordt de verstandige aanpak van Varoufakis gewoon genegeerd.
Op de Griekse manier beloofd (10x keren) maar uiteraard nooit uitgevoerd en dan blijft alleen nog bezuinigen over.quote:Op maandag 29 juni 2015 09:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar blijkbaar heeft men dus wel degelijk austertiy maatregelen genomen in tegenstelling tot wat er hier door sommigen beweert wordt. .![]()
Mooi, daar kunnen de SP'ers hun geld op storten.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:25 schreef HiZ het volgende:
I hoorde dat Gyros 555 is opengesteld voor steun aan de Grieken.
Graaiende bankiers? Het zijn juist de arme leden van het IMF en de Eurozone die willen dat Griekenland over de brug komt.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ook. Het uiteidelijke gevecht is namelijk tussen burgers aan de de ene kant en superrijke graaiende bankiers aan de andere kant.
Voor de duizendste keer, want volgens mij wil dit maar niet doordringen: Griekenland is nu fors minder in staat om terug te betalen dan vijf jaar geleden, voordat de Troika "reddingspakket" werd begonnen...quote:Op maandag 29 juni 2015 11:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wie moet er precies in deze simplistische drivel trappen? Het gaat toch helemaal niet over die schulden of over de vraag of Griekenland in staat is om ze te betalen.
Nee, want het hoge bbp van toen was gebaseerd op een bubbel door krediet dat naar Griekenland stroomde, en dat kun je dus niet als basis nemen om leningen terug te betalen.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:39 schreef de_ier het volgende:
[..]
Voor de duizendste keer, want volgens mij wil dit maar niet doordringen: Griekenland is nu fors minder in staat om terug te betalen dan vijf jaar geleden, voordat de Troika "reddingspakket" werd begonnen...
Varoufakis zei dat hij de onderhandelingen als een economische kwestie ziet, en dat de trojka ze als een juridische ziet.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:04 schreef miro86 het volgende:
Ik geloof eerder dat het verschil is dat zowel Dijsselbloem als Schaeuble dit behandelen als een reeel politieke kwestie, terwijl Varoufakis dit ziet als een speltheorie spelletje.
En wat doen de ECB en de FED dan? De hele wereld is die bubbel verder aan het opblazen. Meer schulden om schulden mee af te betalen.quote:Op maandag 29 juni 2015 11:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, want het hoge bbp van toen was gebaseerd op een bubbel door krediet dat naar Griekenland stroomde, en dat kun je dus niet als basis nemen om leningen terug te betalen.
En nu in hoofdletters : WHO CARES ?quote:Op maandag 29 juni 2015 11:39 schreef de_ier het volgende:
[..]
Voor de duizendste keer, want volgens mij wil dit maar niet doordringen: Griekenland is nu fors minder in staat om terug te betalen dan vijf jaar geleden, voordat de Troika "reddingspakket" werd begonnen...
We care a lot:quote:Op maandag 29 juni 2015 12:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
En nu in hoofdletters : WHO CARES ?
Ik heb geen interesse in de oude koeien in de sloot, die zijn alleen een drukmiddel om de Grieken bij de les te houden. Ik heb alleen interesse in hoe het verder moet, en daarvoor geeft Varoufake & cie geen enkele oplossing.
Het (Griekse) volk moet zich realiseren dat ze in een derde wereld land wonen dat zijn eigen broek niet kan ophouden als het niet leeft naar de middelen die het heeft. In plaats van naar de middelen die het wenst te hebben.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de optiek van de grieken geeft het IMF & ECB geen enkele werkbare oplossing voor de bevolking. Maar blijkbaar moet het volk nog veel meer geknecht gaan worden wil het IMF & ECB het wel goed vinden.
En het IMF en de EU wel dan?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
En nu in hoofdletters : WHO CARES ?
Ik heb geen interesse in de oude koeien in de sloot, die zijn alleen een drukmiddel om de Grieken bij de les te houden. Ik heb alleen interesse in hoe het verder moet, en daarvoor geeft Varoufake & cie geen enkele oplossing.
De Grieken zijn daar zelf voor verantwoordelijk. Het IMF en EU zijn er vooral ingetrokken omdat de Grieken zelf niks uitvoeren om de economie concurrerend te maken. En dat gaat op voor alle Griekse regeringen, deze Syriza bende is alleen erger omdat het amateurs zijn.quote:
Wat fijn dat ze eerst worden lekker gemaakt met de belofte van één europa en een groeiende welvaart die zogenaamd daarbij zou horen en nu keihard de deksel op hun neus gegooid wordt omdat wij ze helemaal zat zijn en als europa zelf niet goed toegezien hebben op alle gemaakt afspraken omtrent de euro en begrotingsdiscipline.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het (Griekse) volk moet zich realiseren dat ze in een derde wereld land wonen dat zijn eigen broek niet kan ophouden als het niet leeft naar de middelen die het heeft. In plaats van naar de middelen die het wenst te hebben.
Tja, ik heb ook een credit card, met die kaart in mijn hand kan ik mezelf tot over mijn oren in de schulden werken omdat ik een lekker hoge limiet heb. Als ik tot die limiet ga en vervolgens alleen nog het minimumbedrag aflos ben ik aan het einde kennelijk toch niet zo rijk als ik dacht.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze eerst worden lekker gemaakt met de belofte van één europa en een groeiende welvaart die zogenaamd daarbij zou horen en nu keihard de deksel op hun neus gegooid wordt omdat wij ze helemaal zat zijn en als europa zelf niet goed toegezien hebben op alle gemaakt afspraken omtrent de euro en begrotingsdiscipline.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Je vergeet denk ik dat griekenland Europa 7 jaar lang had voorgelogen over hun situatie. Wat was het... een herziening van 3,7% naar 12%? Lekker toch?quote:Op maandag 29 juni 2015 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat fijn dat ze eerst worden lekker gemaakt met de belofte van één europa en een groeiende welvaart die zogenaamd daarbij zou horen en nu keihard de deksel op hun neus gegooid wordt omdat wij ze helemaal zat zijn en als europa zelf niet goed toegezien hebben op alle gemaakt afspraken omtrent de euro en begrotingsdiscipline.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Maar de bank staat niet toe dat jij je limiet zo hoog kan zetten als er niet voldoende inkomsten tegenover staan.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, ik heb ook een credit card, met die kaart in mijn hand kan ik mezelf tot over mijn oren in de schulden werken omdat ik een lekker hoge limiet heb. Als ik tot die limiet ga en vervolgens alleen nog het minimumbedrag aflos ben ik aan het einde kennelijk toch niet zo rijk als ik dacht.
Dat vergeet ik niet, dat vind ik gewoon een van de vele fouten in het systeem bij de invoering van de euro. Bij bedrijven moet je je boeken jaarlijks door een onafhankelijke accountant laten checken, maar bij landen waar het over veel grotere bedragen en zwaar wegende belangen gaat maken we daar geen afspraak over en geloven we ze op hun zwarte ogen. Hoe dom zijn onze economen en bestuurders wel niet geweest.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:54 schreef miro86 het volgende:
[..]
Je vergeet denk ik dat griekenland Europa 7 jaar lang had voorgelogen over hun situatie. Wat was het... een herziening van 3,7% naar 12%? Lekker toch?
Nu krijg je in ider geval wel een boete als je liegt over je tekort: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-4939_en.htm
Wel jammer dat je elkaar niet kunt vertrouwen. Met bedrijven heb je een duidelijke hierarchie waaraan je onderworpen bent. Met lidstaten en de EU is het anders, het zijn immers de lidstaten zelf die de EU uitmaken en direct meebeslissen over elke wet. Dat het een fout was, ben ik wel met je eens.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat vergeet ik niet, dat vind ik gewoon een van de vele fouten in het systeem bij de invoering van de euro. Bij bedrijven moet je je boeken jaarlijks door een onafhankelijke accountant laten checken, maar bij landen waar het over veel grotere bedragen en zwaar wegende belangen gaat maken we daar geen afspraak over en geloven we ze op hun zwarte ogen. Hoe dom zijn onze economen en bestuurders wel niet geweest.![]()
De wissel van ESA 95 naar ESA2010 is omdat de EU de geupdate VN standaard gaat volgen. Die update was al bezig sinds 1993. Landen mochten zwarte geld meerekenen onder ESA95, maar vele deden dat niet. Onder ESA2010 zijn ze verplicht om drugs en prostitutie mee te rekenen.quote:En tekorten, wij hebben in 2014 opeens een GPD stijging gehad omdat er een bureaucratische boekhouder in europa bedacht heeft dat het zwarte geld uit drugshandel en prostitutie op een of andere manier ook mee moet tellen. Hoe zit het met de griekse cijfers hebben hun de zwarte markt er ook al bij geteld? En hoe vaak worden op zulke manieren rekenregels aangepast ten faveure van landen die het het beste uit komt.
http://www.nrcq.nl/2014/0(...)ankzij-drugs-en-seks
Griekenland heeft een begrotingsoverschot vóór rentelasten. De schulden zorgen ervoor dat Griekenland geen cent te makken heeft.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het (Griekse) volk moet zich realiseren dat ze in een derde wereld land wonen dat zijn eigen broek niet kan ophouden als het niet leeft naar de middelen die het heeft. In plaats van naar de middelen die het wenst te hebben.
De belangrijkste reden waarom niemand wil praten over verlichting van de schulden is niet omdat gedacht wordt dat de Grieken kunnen terug betalen of zullen terugbetalen, maar omdat ze letterlijk totaal niks doen aan het verbeteren van hun concurrentiekracht.
Er is natuurlijk ook al een deel kwijtgescholden en de rente op het restant is sterk naar beneden gebracht. In die zin zijn er al forse stappen gezet.quote:Op maandag 29 juni 2015 13:30 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Griekenland heeft een begrotingsoverschot vóór rentelasten. De schulden zorgen ervoor dat Griekenland geen cent te makken heeft.
Dat betekent overigens niet dat alles maar kwijtgescholden moet worden.
Wel als jij liegt over je inkomsten. Al zijn die bij een bedrijf/persoon een heel stuk makkelijker te controleren dan bij een land.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar de bank staat niet toe dat jij je limiet zo hoog kan zetten als er niet voldoende inkomsten tegenover staan.
Yeah right. Jij kan de dingen echt totaal niet meer in perspectief zien.... Het IMF en de EU zijn er ingetrokken omdat anders de schade voor westeuropese banken veel te groot zou worden. Het was eigenlijk een tweede verdekte bailout. Niet uit sociaal oogpunt maar gewoon puur eigenbelang dus.quote:Op maandag 29 juni 2015 12:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Grieken zijn daar zelf voor verantwoordelijk. Het IMF en EU zijn er vooral ingetrokken omdat de Grieken zelf niks uitvoeren om de economie concurrerend te maken. En dat gaat op voor alle Griekse regeringen, deze Syriza bende is alleen erger omdat het amateurs zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |