abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2015 @ 19:27:32 #1
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933289

Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

GDP in prices of the previous year (economic growth)

Unemployment rate (as a % of labour force)

10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Italie (l) en Spanje (r)
Feyenoord!
pi_153933296
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.
Ja. Maar ik denk niet dat Tsipras en Varoufake dat hadden verwacht; die dachten dat het licht uit zou gaan in Portugal (wat de Portugezen overigens niet lief vonden).
  maandag 29 juni 2015 @ 19:28:01 #3
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933302
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.
-3,5 % vandaag. Dat noem ik niet al ingeprijsd hoor.....
Feyenoord!
pi_153933306
He ik had net een leuke TT :(
  maandag 29 juni 2015 @ 19:28:16 #5
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153933310
Even hier op door

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:24 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Is het mogelijk kunstmatig te tornen aan dat soort handel?

Kunnen bijvoorbeeld Mark Rutte & Dijsselbloem de hele dag achter hun laptop hebben gezeten ons geld uit te geven aan aandelen zodat de AEX niet 20% zou dalen? :D

Theoretisch gezien dan even.
Japie stelt dat er wordt gemanipuleerd. Van welk geld wordt dat dan gedaan?

Een ander stelt dat er niet wordt gemanipuleerd. Waarom wordt er niet gemanipuleerd dan?

Of zijn we enorm aan het speculeren.

Het is wel vreemd dat de beurzen niet reageerden trouwens.
pi_153933336
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En dat is dan de AEX inclusief fondsen die niks met Griekenland te maken hebben...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:29:19 #7
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933343
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef eenjongen... het volgende:
He ik had net een leuke TT :(
Oeps sorry. :P
Feyenoord!
pi_153933356
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Even hier op door

[..]

Een ander stelt dat er niet wordt gemanipuleerd. Waarom wordt er niet gemanipuleerd dan?

Illuminati natuurlijk :)
pi_153933379
quote:

[..]

Ik denk dat de eerste reactie is. Daarna herstelt t zich rap.
3,5 is niet zoveel.
Als het niet ingeprijsd was, was t echt veel lager gegaan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_153933389
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:48 schreef Japie77 het volgende:
Het eerste ‘convergentieproces’ was namelijk een groot succes: sinds de introductie van de euro zijn de macro-economische verschillen tussen de lidstaten niet zo groot geweest als nu. En welke les trekken de Presidenten daaruit? Precies: we proberen het doodleuk opnieuw.
Hier heeft hij wel een punt.

Sinds de euro bestaat zijn de verschillen tussen de eurolanden alleen maar gegroeid (en ook in de periode 2002 - 2008 niet kleiner geworden).

Maar de verschillen tussen de EU-lidstaten die geen euro hebben zijn juist net zo sterk kleiner geworden!
pi_153933392
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Even hier op door

[..]

Als je ING -5,5% ''niet reageren'' noemt vraag ik me af wat je dan wel reageren noemt. En wat denk je dat er vandaag gebeurt was als de beurs van Griekenland open was geweest? :')
pi_153933401
quote:

[..]

Het ging over de eurokoers. Die eindigde ongeveer waar ze begon.
pi_153933416
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef marsan het volgende:

[..]

3,5 is niet zoveel.
Ik vindt de beurs een veel mindere graadmeter dan de wisselkoers en obligatie-markt; en daar zie je dus eigenlijk niks terug van een Grexit besmetting na de eerste schrik.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:32:19 #14
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933436
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef marsan het volgende:

[..]

3,5 is niet zoveel.
Dit is al jaren niet meer voorgekomen zo'n daling. In 2008 begon het ook zo. Elke dag weer 3, 4 of 5 % omlaag.
Feyenoord!
pi_153933443
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het ging over de eurokoers. Die eindigde ongeveer waar ze begon.
Ooh, nee daar snap ik ook helemaal niks van
  maandag 29 juni 2015 @ 19:32:34 #16
440653 BarryOSeven
pi_153933444
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Illuminati natuurlijk :)
Nouja het wordt met dat woord allemaal het ridicule in getrokken.

Maar dat er een selecte groep stervelingen gewoon aan de touwtjes trekt dat is volgens mij niet echt meer een publiek geheim.

Het feit dat er aliens, chemtrails, onstervelijkheid en allemaal van dat soort gedoe wordt bijgehaald. Dat maakt het ongeloofwaardig.
pi_153933452
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dit is al jaren niet meer voorgekomen zo'n daling. In 2008 begon het ook zo. Elke dag weer 3, 4 of 5 % omlaag.
Oók de beurs was aanvankelijk meer omlaag gegaan.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:33:45 #18
440653 BarryOSeven
pi_153933475
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Als je ING -5,5% ''niet reageren'' noemt vraag ik me af wat je dan wel reageren noemt. En wat denk je dat er vandaag gebeurt was als de beurs van Griekenland open was geweest? :')
Daarvan ben ik op de hoogte. De greek tracker op de dow stond -20% geloof ik.

Maar dan nog zou je van de gehele beurs wel wat meer reactie verwachten op toch wel wereldschokkend nieuws.

Vooral na Juncker zijn zielige hypocriete relaas.
pi_153933505
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de eigen regering.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:35:37 #20
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933529
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Maar dat er een selecte groep stervelingen gewoon aan de touwtjes trekt dat is volgens mij niet echt meer een publiek geheim.

Het feit dat er aliens, chemtrails, onstervelijkheid en allemaal van dat soort gedoe wordt bijgehaald. Dat maakt het ongeloofwaardig.
Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.

Complottheorieen worden werkelijkheid. En zo zal het trouwens ook met Chemtrails en Aliens gebeuren maar dat is offtopic. :)
Feyenoord!
pi_153933531
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:34 schreef HiZ het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de eigen regering.
Ja en dat terwijl in ''de deal'' humanitaire hulp was aangeboden voor Grieken die echt in de diepste dalen zaten...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:36:06 #22
440653 BarryOSeven
pi_153933547
quote:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door zowel de eigen regering als de EU.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:36:47 #23
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933564
quote:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de banken.
Feyenoord!
pi_153933582
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ja en dat terwijl in ''de deal'' humanitaire hulp was aangeboden voor Grieken die echt in de diepste dalen zaten...
Ik ga er wel vanuit dat we ze niet echt zullen laten verhongeren als puntje bij paaltje komt.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:38:21 #25
440653 BarryOSeven
pi_153933606
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.

Complottheorieen worden werkelijkheid. En zo zal het trouwens ook met Chemtrails en Aliens gebeuren maar dat is offtopic. :)
Even offtopic doorgaande:

Van die laatste dingen heb ik ook nog maar nooit een bewijs gezien dus dat kan ik niet bevestigen noch ontkrachten. Een agnostische visie op een niet religieus vraagstuk zeg maar.

Maar dat ons monetair systeem een bak drijfzand is waar iedereen in weg zakt dat is geen geheim meer.

Vandaar dat ik zelf graag bij de bewijsbare waarheden blijf. Als er een alien is, dan wil ik die wel eerst zien voordat ik daar mee instem.

Deze complottheorie heeft zichzelf bewezen als zijnde waar, en daar mogen we als wereld wel heel hard tegen in actie komen willen we niet allemaal als Griekenland eindigen over 20 jaar.
pi_153933614
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat we ze niet echt zullen laten verhongeren als puntje bij paaltje komt.
Dan denk ik dat je nu een vliegticket kan boeken, want dat gebeurt al geruime tijd.
pi_153933640
Overigens en meer praktische vraag:
Kunnen grieken wel buitenlandse obligaties kopen (bv $ genoteerd)?
Hoe wordt er omgegaan met een beleggingsrekening in $?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_153933689
quote:
Eens, voor die mensen is het bijzonder wrang wat er allemaal gebeurt...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:43:31 #29
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933717
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Even offtopic doorgaande:

Van die laatste dingen heb ik ook nog maar nooit een bewijs gezien dus dat kan ik niet bevestigen noch ontkrachten. Een agnostische visie op een niet religieus vraagstuk zeg maar.

Maar dat ons monetair systeem een berg drijfzand is waar iedereen in weg zakt dat is geen geheim meer.

Vandaar dat ik zelf graag bij de bewijsbare waarheden blijf. Als er een alien is, dan wil ik die wel eerst zien voordat ik daar mee instem.

Deze complottheorie heeft zichzelf bewezen als zijnde waar, en daar mogen we als wereld wel heel hard tegen in actie komen willen we niet allemaal als Griekenland eindigen over 20 jaar.
Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.

Maar goed weer on topic. Laten we eerst ons financiele stelsel maar eens op orde krijgen. :)
Feyenoord!
pi_153933746
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.

Maar goed weer on topic. Laten we eerst ons financiele stelsel maar eens op orde krijgen. :)
Tja, in de VS zijn ze soms zo opgefokt dat de Gouverneur van Texas een onderzoek laat instellen naar de mogelijkheid dat een geplande oefening van het leger geen invasie van Texas is.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:45:44 #31
440653 BarryOSeven
pi_153933765
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja heb wel vaker zoiets gehoord. Maar voordat ik dat geloof en mijn argumenten daarop ga stoelen wil ik wel eerst zo'n ding gezien hebben. Nogmaals: ik sluit het niet uit maar bevestig dit ook niet.

Maar laten we inderdaad on topic gaan.
pi_153933873
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee, het zijn geen complottheorieën; het is gewoon onzin. Reken het zelf maar na, het klopt gewoon niet.

Vergelijk het maar met zoiets als wanneer boer Jansen zegt "Ik heb vijf koeien, als ik tien daarvan verkoop en van elk van de drie overgebleven koeien een kalf groot laat groeien, dan heb ik er volgend jaar zes". Dat is ook geen complot maar gewoon lulkoek.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:50:39 #33
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933876
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja heb wel vaker zoiets gehoord. Maar voordat ik dat geloof en mijn argumenten daarop ga stoelen wil ik wel eerst zo'n ding gezien hebben. Nogmaals: ik sluit het niet uit maar bevestig dit ook niet.

Maar laten we inderdaad on topic gaan.

Wat dan wel weer jammer is, is dat er op dit moment een hoop mensen aan de antipsychotica zitten omdat ze dingen geroepen hebben over dit monetair systeem. En wijs gemaakt zijn dat ze psychotisch zijn: Je ziet spoken! (wanen)
We leven helaas in een wereld waarin je als je kritiek hebt op de gevestige machten. Politici, banken multinationals je kapot gemaakt word. Dat zie je nu ook wel aan hoe er aan alle macht gespind word om de Griekse regering als de boosdoener neer te zetten.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 19:52:56 #34
440653 BarryOSeven
pi_153933928
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het zijn geen complottheorieën; het is gewoon onzin. Reken het zelf maar na, het klopt gewoon niet.

Vergelijk het maar met zoiets als wanneer boer Jansen zegt "Ik heb vijf koeien, als ik tien daarvan verkoop en van elk van de drie overgebleven koeien een kalf groot laat groeien, dan heb ik er volgend jaar zes". Dat is ook geen complot maar gewoon lulkoek.
Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Dan zijn crashes niet zo heel erg onlogisch vind je wel?

Maar jij hebt het zoals je stelt nagerekend, dus kom maar door met die cijfers.
pi_153933970
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Hey, wanneer ga je naar het Kalifaat ?
  maandag 29 juni 2015 @ 19:55:47 #36
440653 BarryOSeven
pi_153934030
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hey, wanneer ga je naar het Kalifaat ?
Waaruit kun jij concluderen dat wanneer ik het niet eens ben met onze huidige systeem ik naar het kalifaat zou moeten afreizen?

Jij bent het voorbeeld van domheid, en dat demonstreer je wel aardig.
pi_153934075
quote:

[..]

Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:58:36 #38
440653 BarryOSeven
pi_153934113
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.
En wat gebeurt er dan als dat niet het geval is? Griekenland bijvoorbeeld.

Tevens is er een verschil tussen "kunnen" en "kunnen". Wij kunnen dat niet. Maar zoals je ziet zijn er genoeg instanties die dat wel kunnen.

Verder hoef ik niet perse gelijk. Maar zoals ik probeerde te schetsen schiet ik zaken niet bij voorbaat af. Dat zou behoorlijk dom zijn.

Jij stelt gewoon dat het onzin is, niet onderbouwd. Je hebt het zelf ook niet nagerekend.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:59:41 #39
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153934135
quote:

[..]

Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Dat is gewoon geniaal! Wie daarmee wegkomt zou de Nobelprijs moeten krijgen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_153934145
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En wat gebeurt er dan als dat niet het geval is? Griekenland bijvoorbeeld,
Dan krijg je faillissementen. Wat geloof ik normaal gesproken trouwens ook helemaal geen wereldramp is.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:00:19 #41
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153934151
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet onbeperkt nee. Wel geld uit het niets. Waarvan banken enorm profiteren. En als het fout gaat worden ze toch wel uit de brand geholpen door de burger. En de regels die het systeem zouden moeten reguleren werken voor geen meter.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:02:43 #42
440653 BarryOSeven
pi_153934215
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan krijg je faillissementen. Wat geloof ik normaal gesproken trouwens ook helemaal geen wereldramp is.
Nee geen wereldramp, wel een ramp voor het volk.

Is dat het risico wat je wilt nemen? Bankiers en politici wel, maar vraag het eens het volk. We zijn toch zo democratisch?

Geld vanuit het niets geven aan bijvoorbeeld een bedrijf, is gewoon iemand een voorrangspositie geven. De concurrenten kunnen niet anders dan mee doen om niet achter te blijven.

Dat is gewoon vragen om problemen.
pi_153934237
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niet onbeperkt nee. Wel geld uit het niets. Waarvan banken enorm profiteren.
Nee, want het is alleen een trucje. Fractionele reserve zonder geldcreatie door banken (dus waarbij banken eerlijk alleen het geld uitlenen dat eerst door spaarders is gestort) is precies hetzelfde, alleen heb je dan wat meer transacties nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:04:46 #44
440653 BarryOSeven
pi_153934263
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want het is alleen een trucje. Fractionele reserve zonder geldcreatie door banken (dus waarbij banken eerlijk alleen het geld uitlenen dat eerst door spaarders is gestort) is precies hetzelfde, alleen heb je dan wat meer transacties nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.
Laten we dat dan eerst eens even invoeren. Dan zien we uiteindelijk het resultaat wel.

Dat het zo niet werkt, en enorme bubbles genereert die ineen klappen lijkt me inmiddels bewezen. Laten we het nou eens eerlijk doen dan.

Dat ineen klappende bubbles mogelijk zijn is toch een bewijs dat er meer geld gecreëerd wordt dan dat er is. Met je trucje, ja een heel erg vals trucje ja.
pi_153934551
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Laten we dat dan eerst eens even invoeren. Dan zien we uiteindelijk het resultaat wel.

Dat het zo niet werkt, en enorme bubbles genereert die ineen klappen lijkt me inmiddels bewezen. Laten we het nou eens eerlijk doen dan.

Dat ineen klappende bubbles mogelijk zijn is toch een bewijs dat er meer geld gecreëerd wordt dan dat er is. Met je trucje, ja een heel erg vals trucje ja.
Het is geen "heel erg vals" trucje.

10% fractionele reserve, met geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank creëert een lening voor Jantje: 9 euro schuldverplichting + 9 euro spaartegoed.

10% fractionele reserve, zonder geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank leent daarvan 90 cent uit aan Jantje, die die 90 cent op z'n rekening stort. De bank leent nu 81 cent uit aan Jantje, die dat weer op z'n rekening stort. (......) De bank leent 1 cent uit aan Jantje, die die cent op z'n rekening stort en nu een schuld van 8,99 en een spaartegoed van 8,99 euro heeft.
pi_153934790
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef HiZ het volgende:

Ik vindt de beurs een veel mindere graadmeter dan de wisselkoers en obligatie-markt; en daar zie je dus eigenlijk niks terug van een Grexit besmetting na de eerste schrik.
http://www.zerohedge.com/(...)es-most-over-7-years

Het gaat nu trouwens echt spannend worden: Als Griekenland morgen op het IMF default, gaat de ECB mogelijk de ELA-sluizen dichtgooien en staan de Griekse banken er alleen voor. Dan volgt het Cyprus-scenario waarbij de rekeninghouders een zeer zomers kapseltje aangemeten krijgen.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:32:32 #47
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153935011
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Pietje stort 1 euro op de bank. De bank creëert een lening voor Jantje: 9 euro schuldverplichting + 9 euro spaartegoed.

Pietje stort 1 euro op de bank. De bank leent daarvan 90 cent uit aan Jantje, die die 90 cent op z'n rekening stort. De bank leent nu 81 cent uit aan Jantje, die dat weer op z'n rekening stort. (......) De bank leent 1 cent uit aan Jantje, die die cent op z'n rekening stort en nu een schuld van 8,99 en een spaartegoed van 8,99 euro heeft.
Hou toch een op met die onzin man. Echt. Die rare wiskundige berekeningen van je. Hoe kan je nou serieus beweren dat al die experts, economen (Chicago-Plan, Positive Money etc etc) het fout hebben en dat fractioneel reserve bankieren een prima systeem is? Wat is jouw drijfveer om deze onzin te verkondigen?

"niet eens zo heel erg vals trucje".....

Daarom proberen de banken ook uit alle macht dit systeem te beschermen tegen veranderingen. Ze hebben de kip met de gouden eieren en loopjongens als jou om dat corrupte systeem te verdedigen....
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:34:37 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153935066
quote:

[..]

Op zo'n niveau stond de AEX twee weken geleden ook. Het is een forse daling natuurlijk, maar niet heel rampzalig allemaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 29 juni 2015 @ 20:37:00 #49
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153935121
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Op zo'n niveau stond de AEX twee weken geleden ook. Het is een forse daling natuurlijk, maar niet heel rampzalig allemaal.
Nog niet nee. Als we net als in 2008 dit een paar weken achter elkaar gaan krijgen wel. Maar goed de tijd zal het leren.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:51:49 #50
440653 BarryOSeven
pi_153935540
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar is die cent heen dan?
pi_153935722
Mag de slowchat en het geleuter over fractioneel bankieren s.v.p. ergens plaatsvinden waar het misschien wél on-topic is? }:|
  maandag 29 juni 2015 @ 20:59:33 #52
440653 BarryOSeven
pi_153935753
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:58 schreef dvr het volgende:
Mag de slowchat en het geleuter over fractioneel bankieren s.v.p. ergens plaatsvinden waar het misschien wél on-topic is? }:|

On Topic

Live in Griekenland, voorstanders van de NO
  maandag 29 juni 2015 @ 21:06:39 #53
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153935941
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

On Topic

Live in Griekenland, voorstanders van de NO
Ben echt benieuwd. Denk dat het er heel erg om gaat spannen.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 21:08:23 #54
440653 BarryOSeven
pi_153935989
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als ik uitga van de berichtgeving van de afgelopen week. Het uitblijven van vorderingen tijdens de onderhandelingen, maar de EU propagandamachines die tegendeel beweren. Dan denk ik dat die NO er wel gaat komen.

Men schat de kans hier in op een meerderheid voor YES. Net zoals er van de week grote stappen zijn gezet.

Ik denk dat de kans op een NO veel groter is dan dat we hier meekrijgen.
pi_153936072
De euro staat met $1,12 intussen zelfs in de plus? :o
  maandag 29 juni 2015 @ 21:13:18 #56
440653 BarryOSeven
pi_153936122
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:11 schreef Igen het volgende:
De euro staat met $1,12 intussen zelfs in de plus? :o
Kan het niet laten, is speculatie maar kom op. Welke belegger heeft er nu meer vertrouwen in de euro dan voorheen. Even logisch nadenken. Het moet toch een grap zijn dit.
pi_153936174
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:13 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kan het niet laten, is speculatie maar kom op. Welke belegger heeft er nu meer vertrouwen in de euro dan voorheen. Even logisch nadenken. Het moet toch een grap zijn dit.
Ja iemand haalt wel een leuke grap uit met miljarden :P
  maandag 29 juni 2015 @ 21:16:23 #58
440653 BarryOSeven
pi_153936237
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:14 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ja iemand haalt wel een leuke grap uit met miljarden :P
Nouja de VS heeft vandaag toegezegd (aan wie weet ik niet meer, Hollande?) om te gaan helpen.

Het lijkt me nou niet dat dit het ware sentiment reflecteert. Maar ik hoop nog minder dat die koers gemanipuleerd wordt eigenlijk want dan zitten we echt in de shit namelijk.

Wat zou een reden kunnen zijn voor het vertrouwen?
pi_153936245
wat doet goud ?
pi_153936269
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja de VS heeft vandaag toegezegd (aan wie weet ik niet meer, Hollande?) om te gaan helpen.

Het lijkt me nou niet dat dit het ware sentiment reflecteert. Maar ik hoop nog minder dat die koers gemanipuleerd wordt eigenlijk want dan zitten we echt in de shit namelijk.

de EU is economisch sterker dan de VS en Japan
  maandag 29 juni 2015 @ 21:17:53 #61
440653 BarryOSeven
pi_153936295
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

de EU is economisch sterker dan de VS en Japan
Kan de VS niet devalueren om de euro op te krikken? Of werkt dat niet zo?
pi_153936326
nee de dollar is uber sterk

iedereen gaat ervan uit dat de rente over 2 jaar op 5% staat

dus de u.s dollar gaat alleen maar meer waard worden

en obligaties en aandelen van derde wereld landen gaan -90%
pi_153936346
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef arjan1112 het volgende:
wat doet goud ?
19.320 kg/m3
pi_153936362
quote:

[..]

Koersen worden elke dag gemanipuleerd
pi_153936363
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

19.320 kg/m3
per troy ounce in u.s dollar aub
pi_153936377
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:16 schreef arjan1112 het volgende:
wat doet goud ?
Niet noemenswaardige stijging
  maandag 29 juni 2015 @ 21:21:08 #67
440653 BarryOSeven
pi_153936380
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:20 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Goud is 0.60% gestegen, niet echt een enorm percentage dus.
pi_153936383
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:20 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dat voegt net zo weinig toe aan deze discussie...
  maandag 29 juni 2015 @ 21:21:32 #69
440653 BarryOSeven
pi_153936396
Maar goed stel he, stel dat je weet dat mensen de goudkoers gaan checken.

Welk element zou je dan in stappen?
pi_153936417
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat voegt net zo weinig toe aan deze discussie...
Tuurlijk wel

als Goud enorm stijgt, dan wil iedereen van paper assets af

dollar euro aandelen obligaties , spaargeld
pi_153936426
quote:

[..]

Beurskoersen niet dramatisch ingestort, plus de ECB is streng geweest en laat daarmee zien dat ze niet onbeperkt eindeloos veel geld zullen printen om zwakke landen te helpen, dus minder kans op inflatie. Denk ik, maar ik weet het ook niet precies.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2015 21:23:00 ]
  maandag 29 juni 2015 @ 21:26:33 #72
440653 BarryOSeven
pi_153936574
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Beurskoersen niet dramatisch ingestort, plus de ECB is streng geweest en laat daarmee zien dat ze niet onbeperkt eindeloos veel geld zullen printen om zwakke landen te helpen, dus minder kans op inflatie. Denk ik, maar ik weet het ook niet precies.
Hoop dat je gelijk hebt.

Het valt in volgens mij niet logisch te beredeneren waarom die koerst stijgt.

Je zou toch verwachten dat hoe langer dit gezeik aanhoudt het vertrouwen daalt. Maar goed, gelukkig ben ik geen econoom.
pi_153936670
quote:

[..]

Denk eigenlijk dat een nipte uitslag juist is wat het minst wenselijk is.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 29 juni 2015 @ 21:43:02 #74
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153937085
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 21:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Denk eigenlijk dat een nipte uitslag juist is wat het minst wenselijk is.
Ja ik ook maar goed. Ik hoop natuurlijk dat een dikke vette NO word.
Feyenoord!
pi_153937836
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:23 schreef dvr het volgende:

[..]

http://www.zerohedge.com/(...)es-most-over-7-years

Het gaat nu trouwens echt spannend worden: Als Griekenland morgen op het IMF default, gaat de ECB mogelijk de ELA-sluizen dichtgooien en staan de Griekse banken er alleen voor. Dan volgt het Cyprus-scenario waarbij de rekeninghouders een zeer zomers kapseltje aangemeten krijgen.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de ECB eventjes een paar dagen de neus dicht gaat houden en de ELA bevroren houdt tot op zijn minst het moment dat we weten wat de uitslag van dat Greferendum is.
pi_153937919
quote:

[..]

Dat is ongeveer 1% van het aantal mensen dat moet komen stemmen in het Greferendum om het zelfs maar rechtsgeldig te laten zijn :D

Weet iemand hoeveel Grieken hebben gestemd in de laatste verkiezingen?

Oops, ongeveer 4 miljoen. Als alle Syriza stemmers nee stemmen in het Greferedum en de rest wegblijft, dan is het resultaat niet geldig :)

[ Bericht 13% gewijzigd door HiZ op 29-06-2015 22:13:35 ]
pi_153938301
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:55 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Als de ECB mij de garantie geeft dat die junk kredietwaardig is en, door de extreem lage rente [door diezelfde ECB bepaald], de concurentie moordend is dan leen ik inderdaad 100 euro aan die junk.
Zit wat in. Dus: wie is hier nu gek?
pi_153938416
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

PPT. Nog zo'n mythe (?).
  maandag 29 juni 2015 @ 22:23:48 #79
440653 BarryOSeven
pi_153938454
quote:
12s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

PPT. Nog zo'n mythe (?).
Powerpoint?

TPP en TTIP bedoel je, ja dat is nou niet echt een mythe te noemen. Dat is een van de voorbeelden waarom de EU niet vertrouwen is.

Bijna niemand weet hiervan, het zelfde geldt trans pacific.

Maar het gekke is, dat in de VS ook veel mensen tegen zijn. De vraag is dan waar de belangen nog liggen. Maar goed, misschien bedoelde je wel echt een powerpoint.
pi_153938655
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Powerpoint?

TPP en TTIP bedoel je, ja dat is nou niet echt een mythe te noemen. Dat is een van de voorbeelden waarom de EU niet vertrouwen is.

Bijna niemand weet hiervan, het zelfde geldt trans pacific.

Maar het gekke is, dat in de VS ook veel mensen tegen zijn. De vraag is dan waar de belangen nog liggen. Maar goed, misschien bedoelde je wel echt een powerpoint.
Plunge Protection Team. Zeer actief in 2008 (al dan niet zogenaamd).
  dinsdag 30 juni 2015 @ 06:50:19 #81
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153945658
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is ongeveer 1% van het aantal mensen dat moet komen stemmen in het Greferendum om het zelfs maar rechtsgeldig te laten zijn :D

Weet iemand hoeveel Grieken hebben gestemd in de laatste verkiezingen?

Oops, ongeveer 4 miljoen. Als alle Syriza stemmers nee stemmen in het Greferedum en de rest wegblijft, dan is het resultaat niet geldig :)
tsipras liet weten dat er nieuwe verkiezingen komen als er "ja" gezegd wordt bij het referendum, het wordt spannend dus! Is er al bekend welke vraag er op het stemformulier komt te staan? Laten we hopen dat de grieken verstandig zijn en "nee" kiezen..
pi_153945791
Waarom hoop je voor de Grieken op extra armoede en ellende?
pi_153945823
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:30 schreef 99.999 het volgende:
Waarom hoop je voor de Grieken op extra armoede en ellende?
Een ja levert instant welvaart en geluk op? De afgelopen 5 jaar hebben de Grieken gezien wat een ja opleverde, ik kan me goed voorstellen dat ze voor nee gaan. Dat wil dan nog lang niet zeggen dat ze dan uit de euro liggen want binnen de Eurogroep wil men liever niet dat een land eruit gaat.
pi_153945849
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een ja levert instant welvaart en geluk op?
Nee maar volgens beweert ook niemand dat. De Grieken moeten hoe dan ook pijnlijke maatregelen nemen. Alleen bijneen Grexit of faillissement zijn de benodigde maatregelen veel zwaarder en ingrijpender.

quote:
De afgelopen 5 jaar hebben de Grieken gezien wat een ja opleverde, ik kan me goed voorstellen dat ze voor nee gaan. Dat wil dan nog lang niet zeggen dat ze dan uit de euro liggen want binnen de Eurogroep wil men liever niet dat een land eruit gaat.
Op een gegeven moment is een land wat zich weigert aan de afspraken te houden natuurlijk onhoudbaar. Die positie is Tsipras zijn land wel in aan het werken.
pi_153946026
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 07:42 schreef 99.999 het volgende:

Nee maar volgens beweert ook niemand dat. De Grieken moeten hoe dan ook pijnlijke maatregelen nemen. Alleen bijneen Grexit of faillissement zijn de benodigde maatregelen veel zwaarder en ingrijpender.

Dit is maar de vraag de voorspellingen van het IMF dat er maar enkel procenten krimp zou zijn waren ook niet uitgekomen, waarom zou jou voorspelling bij een ja dan wel uitkomen.
pi_153946068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit is maar de vraag de voorspellingen van het IMF dat er maar enkel procenten krimp zou zijn waren ook niet uitgekomen, waarom zou jou voorspelling bij een ja dan wel uitkomen.
Als je zo cynisch bent, waarom zou een faillissement dan wél de omslag naar groei betekenen?
pi_153946593
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je zo cynisch bent, waarom zou een faillissement dan wél de omslag naar groei betekenen?
Een nee houdt niet perse een faillisement in.

Waarom zou nog meer austerity wel opeens binnen 5 jaar tot groei leiden. Als jullie zo lovend zijn over het troika beleid waarom zou het nu wel gaan werken terwijl het de afgelopen 5 jaar desatreuze gevolgen voor de griekse economie gehad heeft.
pi_153947056
Vraagje. Is er nu een harde deadline, of blijft men eeuwig aan de onderhandelingstafel terugkomen. Van de Griekse kant wordt er gezegd dat men een sterkere onderhandelingspositie heeft als het Griekse referendum op een "Nee" uitdraait, aan Europeesche kant wordt gezegd dat een "Nee" een Grexit betekend. Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?
pi_153947700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het helpt niet bepaald dat de Grieken de hervormingsmaatregelen nogal halfslachtig hebben genomen...

Maar wat zie jij dan voor gunstige ontwikkelingen bij een Grieks Nee voor je? Waarom zou het dan wel beter gaan?

Daar laat je namelijk helaas nooit iets over los...
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:34:07 #90
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153947776
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:45 schreef zoost het volgende:
Vraagje. Is er nu een harde deadline, of blijft men eeuwig aan de onderhandelingstafel terugkomen. Van de Griekse kant wordt er gezegd dat men een sterkere onderhandelingspositie heeft als het Griekse referendum op een "Nee" uitdraait, aan Europeesche kant wordt gezegd dat een "Nee" een Grexit betekend. Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?
Er is absoluut geen deadline aangezien de EU niet wil dat Griekenland vertrekt uit de euro of de EU. Wat er ook gebeurt Griekenland moet in de EU blijven anders is het prestigeproject wat de heren opgezet hebben voorbij en dat is het ergste wat er kan gebeuren. Veel erger dan al die armoede in landen als Griekenland en Spanje......
Feyenoord!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:34:44 #91
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153947782
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het helpt niet bepaald dat de Grieken de hervormingsmaatregelen nogal halfslachtig hebben genomen...

Maar wat zie jij dan voor gunstige ontwikkelingen bij een Grieks Nee voor je? Waarom zou het dan wel beter gaan?

Omdat mensen nou eenmaal tot veel betere maategelen komen ZONDER een gun tegen hun hoofd....
Feyenoord!
pi_153947809
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij een euro exit wordt men door de tucht van de markt gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen, nu is het gewoon drijfzand waarbij we als europa maar moeten afwachten of overheden zich wel aan de gemaakte afspraken houden.

Wij moeten als mensen niet teveel in economische processen die zichzelf redelijk goed regelen willen ingrijpen. Helaas doen we dat wel en hierdoor hebben we zoveel problemen op dit moment.
Het enigste wat we nog moeten doen is een omgekeerd evenredige bankenbalans invoeren waardoor te grote banken zoveel reseverse hebben dat ze nooit to big to fail worden maar ook nooit meer zo groot groeien omdat er dan een ander optimum zal zijn. Werkt dat niet dan moeten we iets anders bedenken zodat er minimaal 10 banken per land zijn waarbij er geen 1 to big fo fail is.
pi_153947852
Ik wil mij er toch tussen mengen omdat ik het ook vreemd vind dat er elke keer een "harde" deadline komt, maar deze elke keer verworpen wordt alsof het niks is. Een broodje kaas die je weg gooit omdat je toch niet zo honger hebt, zo makkelijk lijkt het te gaan.

Wordt Europa niet gewoon belazerd door de Grieken? Zien zij niet in wat voor een gevolgen dit kan hebben? Ik heb het gevoel dat Griekenland dit gedoe niet serieus nemen. Ze willen "nee" eerst op het stembiljet hebben, wat niet gebruikelijk is. Zij zeggen dat de Grieken "nee" moeten gaan stemmen, wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.
Kan je dan niet op voorhand zeggen dat ze het referendum totaal niet serieus nemen?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:44:30 #94
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153947923
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:39 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil mij er toch tussen mengen omdat ik het ook vreemd vind dat er elke keer een "harde" deadline komt, maar deze elke keer verworpen wordt alsof het niks is. Een broodje kaas die je weg gooit omdat je toch niet zo honger hebt, zo makkelijk lijkt het te gaan.

Wordt Europa niet gewoon belazerd door de Grieken? Zien zij niet in wat voor een gevolgen dit kan hebben? Ik heb het gevoel dat Griekenland dit gedoe niet serieus nemen. Ze willen "nee" eerst op het stembiljet hebben, wat niet gebruikelijk is. Zij zeggen dat de Grieken "nee" moeten gaan stemmen, wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.
Kan je dan niet op voorhand zeggen dat ze het referendum totaal niet serieus nemen?
Nee de Grieken worden belazerd door Europa. Waarom liegt Europa constant over die deadline? " nu moet Griekenland echt met goeie voorstellen komen anders knikkeren we ze eruit". Nee ze knikkeren ze helemaal niet eruit, dus stop met die leugens.
Feyenoord!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:45:29 #95
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153947943
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij een euro exit wordt men door de tucht van de markt gedwongen om bepaalde maatregelen te nemen, nu is het gewoon drijfzand waarbij we als europa maar moeten afwachten of overheden zich wel aan de gemaakte afspraken houden.

Wij moeten als mensen niet teveel in economische processen die zichzelf redelijk goed regelen willen ingrijpen. Helaas doen we dat wel en hierdoor hebben we zoveel problemen op dit moment.
Het enigste wat we nog moeten doen is een omgekeerd evenredige bankenbalans invoeren waardoor te grote banken zoveel reseverse hebben dat ze nooit to big to fail worden maar ook nooit meer zo groot groeien omdat er dan een ander optimum zal zijn. Werkt dat niet dan moeten we iets anders bedenken zodat er minimaal 10 banken per land zijn waarbij er geen 1 to big fo fail is.
We moeten zeker iets doen met banken die too big too fail zijn maar dat gaat veel verder dan alleen een andere bankenbalans invoeren. Het complete monetaire stelsel moet op de schop want de problemen liggen veel dieper.
Feyenoord!
pi_153948068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:44 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee de Grieken worden belazerd door Europa. Waarom liegt Europa constant over die deadline? " nu moet Griekenland echt met goeie voorstellen komen anders knikkeren we ze eruit". Nee ze knikkeren ze helemaal niet eruit, dus stop met die leugens.
Ja en Griekenland weet dat "wij" bluffen en maken daar gretig gebruik van.

Maar zoals het er nu naar uit ziet is Griekenland al vrijwel failliet. Banken en de beurs zitten dicht. De Grieken zelf hebben al miljarden van de banken gehaald. Hun grootste(?) inkomensbron, de toerisme, word al afgeschrikt van alle verhalen en worden gewaarschuwd als ze die kant op gaan. Dus veel toeristen zullen uiteindelijk toch een andere land gaan kiezen om op vakantie te gaan.
De Grieken zelf gaan niet akkoord met de eisen van Europa dus die gaan staken tot ze een ons wegen.

Mijn mening, een faillissement hangt zeker in de lucht.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 10:55:26 #97
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153948111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:52 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ja en Griekenland weet dat "wij" bluffen en maken daar gretig gebruik van.
Precies. En terecht ook. Griekenland is de enige met een regering die echt voor het volk staat. De regeringen van de meeste andere landen zijn slechts loopjongens voor de banken en de EUdroom. Totaal geen zicht meer op de werkelijheid.
Feyenoord!
pi_153948153
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

We moeten zeker iets doen met banken die too big too fail zijn maar dat gaat veel verder dan alleen een andere bankenbalans invoeren. Het complete monetaire stelsel moet op de schop want de problemen liggen veel dieper.
Ga naar je andere topic met je gezever over fractioneel bankieren. (hoeveel mensen moeten dat nog zeggen :') )
pi_153948168
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Precies. En terecht ook. Griekenland is de enige met een regering die echt voor het volk staat. De regeringen van de meeste andere landen zijn slechts loopjongens voor de banken en de EUdroom. Totaal geen zicht meer op de werkelijheid.
Ja en dat vind ik ook knap van die jongens daar, dat zij op hun standpunt blijven staan.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:05:19 #100
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153948291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ga naar je andere topic met je gezever over fractioneel bankieren. (hoeveel mensen moeten dat nog zeggen :') )
Jij begint zelf over wat er moet veranderen bij banken. Jij mag dat wel in dit topic zeggen? Beetje hypocriet lijkt me. Zal ik hier ook eens over gaan klagen?
Feyenoord!
pi_153948425
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een nee houdt niet perse een faillisement in.

Waarom zou nog meer austerity wel opeens binnen 5 jaar tot groei leiden. Als jullie zo lovend zijn over het troika beleid waarom zou het nu wel gaan werken terwijl het de afgelopen 5 jaar desatreuze gevolgen voor de griekse economie gehad heeft.
Ik denk - eerlijk gezegd - dat het niet zo veel uitmaakt. Ik denk dat Griekenland een bubbel heeft gehad die is leeggelopen, en dat met meer bezuinigingen de bodem vanaf waar het weer langzaam bergop gaat sneller en met minder schulden had kunnen worden bereikt. Een punt dat nu na vjijf jaar alsnog wel is bereikt.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:22:58 #102
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_153948593
Maar stel je voor, stel je eens voor. Dat de Grieken toch "ja" gaan stemmen. Dan stapt Tsipras en zijn vriendjes op en komt er een nieuwe regering in Griekenland. Die accepteren de eisen van Europa, die krijgen daarna steun van Europa en alles loopt af met een sisser.

Ik denk te makkelijk waarschijnlijk... :')
pi_153948613
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Maar stel je voor, stel je eens voor. Dat de Grieken toch "ja" gaan stemmen. Dan stapt Tsipras en zijn vriendjes op en komt er een nieuwe regering in Griekenland. Die accepteren de eisen van Europa, die krijgen daarna steun van Europa en alles loopt af met een sisser.

Ja, ik ben bang dat je te makkelijk denkt; want het centrale punt blijft het ontbreken van echte hervormingen in Griekenland.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:38:29 #104
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153948908
De Amerikaanse econoom Joseph Stiglitz, winnaar van de Prijs van de Zweedse Rijksbank voor de economie in 2011, sympathiseert met Griekenland in een opiniestuk in The Guardian.

Hij verwijt de eurolanden de democratie in Griekenland te negeren en schrijft dat de eurozone eigenlijk nooit een democratisch project is geweest. Hij adviseert de Grieken ‘nee’ te stemmentegen de voorgestelde hervormingen van de schuldeisers. Zo zou Griekenland de toekomst weer in eigen handen kunnen nemen.

http://www.theguardian.co(...)the-greek-referendum
Feyenoord!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:39:10 #105
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153948923
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:22 schreef DrSnuggle het volgende:

Zo denken Dijsselbloem en zijn vriendjes al weken, alleen dan gewoon een ''ja'' van Tsipras. :D
Bedankt Hans.
pi_153949087
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:38 schreef Japie77 het volgende:
De Amerikaanse econoom Joseph Stiglitz, winnaar van de Prijs van de Zweedse Rijksbank voor de economie in 2011, sympathiseert met Griekenland in een opiniestuk in The Guardian.

Hij verwijt de eurolanden de democratie in Griekenland te negeren en schrijft dat de eurozone eigenlijk nooit een democratisch project is geweest. Hij adviseert de Grieken ‘nee’ te stemmentegen de voorgestelde hervormingen van de schuldeisers. Zo zou Griekenland de toekomst weer in eigen handen kunnen nemen.

http://www.theguardian.co(...)the-greek-referendum
Ik wil graag een referendum in Nederland over de toe-eigening van het het eiland Rhodos. Elke bewering dat wij niet het recht hebben op Rhodos als wij dat besluiten in een referendum getuigt van een ondraaglijk gebrek aan respect voor diepe democratische gevoelens.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:46:36 #107
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_153949105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Zo denken Dijsselbloem en zijn vriendjes al weken, alleen dan gewoon een ''ja'' van Tsipras. :D
Maar moet Tsipras dat ook niet doen dan?
Say Yes, go to Winchester, have a pint and wait for this all to blow over!
pi_153949653
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Omdat mensen nou eenmaal tot veel betere maategelen komen ZONDER een gun tegen hun hoofd....
Kun je niet zeggen van Griekenland. Die hebben al 30 jaar geen enekele goede beslissing weten te nemen. Met gun of zonder.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_153950069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik wil graag een referendum in Nederland over de toe-eigening van het het eiland Rhodos. Elke bewering dat wij niet het recht hebben op Rhodos als wij dat besluiten in een referendum getuigt van een ondraaglijk gebrek aan respect voor diepe democratische gevoelens.
inderdaad. Griekenland mag zelf, democratisch beslissen wat ie doet, zolang ie de gemaakte afspraken nakomt (dus terugbetaalt) en niet van iemand anders vraagt (geen extra geld). Beide zijn nu niet het geval en zijn ze afhankelijk van de democratische gevoelens van elk van de andere 18 euro landen.
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:30:52 #110
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153950327
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:34 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Er is absoluut geen deadline aangezien de EU niet wil dat Griekenland vertrekt uit de euro of de EU. Wat er ook gebeurt Griekenland moet in de EU blijven anders is het prestigeproject wat de heren opgezet hebben voorbij en dat is het ergste wat er kan gebeuren.
Waarom spant Griekenland nu dan een rechtszaak aan om juist in de EU te mogen blijven?
pi_153950609
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:30 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Waarom spant Griekenland nu dan een rechtszaak aan om juist in de EU te mogen blijven?
Doen ze dat dan? Ik las dat ze "de opties aan het bestuderen zijn voor als ze uit de EU getrapt worden."

Oftewel, een (nietszeggend) bericht wat niet aan ons bestemd is, maar aan de Griekse pro-European.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:53:18 #112
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153950852
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:43 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Doen ze dat dan? Ik las dat ze "de opties aan het bestuderen zijn voor als ze uit de EU getrapt worden."

Oftewel, een (nietszeggend) bericht wat niet aan ons bestemd is, maar aan de Griekse pro-European.
Dat geeft toch aan dat ze in de EU willen blijven. Verder maakt het niet uit voor wie het bestemd is nog afgezien van het feit dat het niet aan jou is om uit te maken voor wie het bestemd zou moeten zijn.
pi_153955467
Uit nu.nl

quote:
Griekenland vraagt om nieuw steunprogramma van twee jaar

De Griekse regering heeft voorgesteld dat er voor de komende twee jaar een nieuw steunprogramma komt voor Griekenland.

Dit blijkt dinsdag uit een verklaring van de Griekse premier Alexis Tsipras.

Als onderdeel van het steunprogramma willen de Grieken financiering van het permanente Europese noodfonds ESM. Dit geld zou alleen worden gebruiken om bestaanden leningen van de Griekse staat te herfinancieren.

Ook stelt Tsipras voor dat de schulden van Griekenland vanuit het EFSF, het tijdelijke noodfonds, worden geherstructureerd. Dit betekent dat de schuld simpelweg deels wordt geschrapt, waardoor de schuldenlast van Griekenland moet dalen naar een "duurzaam" niveau.

Het voorstel van Griekenland komt enkele enkele uren voordat het huidige Europese steunprogramma, het tweede, afloopt. Een paar uur later, om 06.00 uur Nederlandse tijd op woensdag, loopt de deadline voor het terugbetalen van een lening van zo'n 1,5 miljard euro aan het Internationaal Monetair Fonds (IMF) af.

De Griekse minister van Financiën, Yanis Varoufakis, bevestigde dinsdag nog dat de Grieken de lening niet gaan terugbetalen waardoor het land ingebreke blijft.

De Griekse overheid zegt zich verder te blijven inzetten voor een "levensvatbaar akkoord" tussen Griekenland en de schuldeisers van het land. Naar verluidt is Tsipras ook naar Brussel onderweg voor onderhandelingen.

Eurogroepvoorzitter Jeroen Dijsselbloem schrapte dinsdag een interview bij RTL Z om 'acute verplichtingen', zonder op details in te gaan. Volgens een bron van persbureau Reuters zou Angela Merkel hebben gezegd dat er geen nieuwe ontwikkelingen komen op dinsdag.
pi_153955611
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:20 schreef miro86 het volgende:

[..]

inderdaad. Griekenland mag zelf, democratisch beslissen wat ie doet, zolang ie de gemaakte afspraken nakomt (dus terugbetaalt) en niet van iemand anders vraagt (geen extra geld). Beide zijn nu niet het geval en zijn ze afhankelijk van de democratische gevoelens van elk van de andere 18 euro landen.
Yep, 19 nationale parliamenten moeten er mee eens om zelfs te bepalen hoe laat de koffiepauze zal zijn bij de vergaderingen van de Eurogroep.

En mededaarom is de euro vanaf 01/01/1999 gedoemd om te falen.

De Amerikanen zitten ons gewoon uit te lachen.
pi_153955689
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:30 schreef de_ier het volgende:

[..]

En mededaarom is de euro vanaf 01/01/1999 gedoemd om te falen.

Toch functioneert de Euro in de praktijk eigenlijk al heel lang prima.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 16:51:08 #116
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_153955993
quote:
Extraordinary Eurogroup teleconference tonight 19:00 Brussels time to discuss official request of Greek government received this afternoon

https://twitter.com/j_dijsselbloem
Hoe groot moet dat bord voor je kop zijn als je nu wéér gaat praten over een ongeloofwaardig voorstel? _O-
Bedankt Hans.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 17:53:18 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153957205
Dit Griekse voorstel slaat echt kant noch wal: "Geef maar een derde steunprogramma, ook al is het tweede steunprogramma nu één grote zooi geworden". De telco om 19:00 zal wel voor de vorm zijn, aangezien meerdere malen is benadrukt dat de deur open staat. Denk dat ze binnen een uurtje er wel uit zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_153957333
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:51 schreef bascross het volgende:

[..]

Hoe groot moet dat bord voor je kop zijn als je nu wéér gaat praten over een ongeloofwaardig voorstel? _O-
En hoe toevallig dat ze het spel zo spelen dat het IMF voor de deur wordt gezet.
pi_153958466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:51 schreef bascross het volgende:

[..]

Wellicht staat ergens in een reglement dat men over officiële voorstellen van lidstaten. Die videoconferentie hoeft natuurlijk ook niet erg lang te duren.
pi_153958482
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:53 schreef Falco het volgende:
Dit Griekse voorstel slaat echt kant noch wal: "Geef maar een derde steunprogramma, ook al is het tweede steunprogramma nu één grote zooi geworden". De telco om 19:00 zal wel voor de vorm zijn, aangezien meerdere malen is benadrukt dat de deur open staat. Denk dat ze binnen een uurtje er wel uit zijn.
Dit dus.
pi_153958972
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 17:53 schreef Falco het volgende:
Geef nog wat geld, scheld de vorige schulden kwijt.

En dan huilen als ze hun zin niet krijgen.
Wat een klapjosti's
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:11:43 #122
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153959035
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:09 schreef marsan het volgende:

[..]

Geef nog wat geld, scheld de vorige schulden kwijt.

En dan huilen als ze hun zin niet krijgen.
Wat een klapjosti's
Terechte eisen. De EU is toch degene die Griekenland niet kwijt willen? Dan kan je flinke eisen stellen.
Feyenoord!
pi_153959436
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch functioneert de Euro in de praktijk eigenlijk al heel lang prima.
Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er is een eurocrisis geweest die de belastingbetalers in heel Europa enorm veel geld heeft gekost.
pi_153960492
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:28 schreef de_ier het volgende:

[..]

Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er is een eurocrisis geweest die de belastingbetalers in heel Europa enorm veel geld heeft gekost.
Was die crisis er niet geweest als de euro er niet was geweest?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:24:30 #125
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_153962242
pi_153963088
quote:

[..]

he he, kan gaan kosten. Het heeft ons nog maar relatief weinig gekost.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 22:25:57 #127
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_153963901
Ik blijf wachten op het persbericht van Varoufakis dat hij stiekem een hedge fonds heeft opgericht die door elke keer contrair op zijn uitspraken te handelen de 1.6 miljard heeft verdient en nu naar het IMF overmaakt.
pi_153964977
quote:

[..]

Er zijn genoeg crises door en over dollars en olie geweest, maar nog nooit heeft iemand voorgesteld een van beiden af te schaffen.
pi_153965971
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:58 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Er zijn genoeg crises door en over dollars en olie geweest, maar nog nooit heeft iemand voorgesteld een van beiden af te schaffen.
Ik ga er wel van uit dat hij binnenkort een pensioenvoorziening nodig heeft, net zoals zijn baas. Game-theory in de praktijk is kennelijk wat lastiger dan in de studeerkamer.
pi_153966466
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:58 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

In het geval van de dollar kunnen ze hun crises oplossen i.p.v. een decennia lang laten doormodderen.
pi_153966647
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:44 schreef de_ier het volgende:

[..]

In het geval van de dollar kunnen ze hun crises oplossen i.p.v. een decennia lang laten doormodderen.
Wat er nu gebeurt komt anders gevaarlijk dicht in de buurt van een oplossing.
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:19:08 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_153967571
IMF statement:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_153968431
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:10 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Was die crisis er niet geweest als de euro er niet was geweest?
Nee, het was er niet geweest. Want dan had elke euroland nog een afzonderlijke centrale bank met afzonderlijke rente en was overkreditiering in het zuiden domweg niet mogelijk geweest omdat er een valuatakoers was geweest.
  woensdag 1 juli 2015 @ 00:55:08 #134
38496 Perrin
pi_153968603
pi_153971091
Griekenland moet koste wat het kost in de EU en euro blijven.

De staatschuld van Griekenland is nu 300 miljard, het begrotingstekort is 0

Laat de hele staatschuld van Griekenland overnemen door Duitsland en schrap de rente erop

Weg met het imf en de ecb , en die 60 miljard die nog uitstaat bij normale schuldeisers ook overnemen.

Vervolgens meer geld uit structuurfondsen en landbouwfondsen naar Griekenland en meer geld van de wereldbank en europese investeringsbank

Dit vervolgens ook doen bij alle andere landen die in de problemen zitten of komen.

En élk europees land toelaten tot de EU en de euro
pi_153971101
De staatschuld van de EU is 12000 miljard, 300 miljard is niks

er is geen probleem

de europese economie is sterker dan die van welk ander land dan ook
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:09:08 #137
38496 Perrin
pi_153971105
En dan is de volgende Italie, Spanje of Frankrijk?
pi_153971120
Nee want Super Mario drukt de rente van die 3 landen wel, door alles op te kopen
pi_153971122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:09 schreef Perrin het volgende:
En dan is de volgende Italie, Spanje of Frankrijk?
De problematiek is daar niet te vergelijken met die in Griekenland. Waarom verwacht jij dat het daar nu mis zal gaan?
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:25:40 #140
38496 Perrin
pi_153971238
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De problematiek is daar niet te vergelijken met die in Griekenland. Waarom verwacht jij dat het daar nu mis zal gaan?
Onhoudbaarheid van schulden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Perrin op 01-07-2015 09:39:26 ]
pi_153971300
de rente is irrelevant

zogenaamd is er een probleem als de rente boven de 7% is

in 1982 was de Nederlandse rente 12%

maakt niks uit
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:16:47 #142
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_153971830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:06 schreef arjan1112 het volgende:

Laat de hele staatschuld van Griekenland overnemen door Duitsland en schrap de rente erop

Weg met het imf en de ecb , en die 60 miljard die nog uitstaat bij normale schuldeisers ook overnemen.

Vervolgens meer geld uit structuurfondsen en landbouwfondsen naar Griekenland en meer geld van de wereldbank en europese investeringsbank

Dit vervolgens ook doen bij alle andere landen die in de problemen zitten of komen.

Wel een interessant gezichtspunt. Toch kan ik me voorstellen dat het niet goed valt bij de kiezers van de landen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_153971924
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Onhoudbaarheid van schulden.

[ afbeelding ]
Dit is bepaald geen spectaculair plaatje.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:29:39 #144
38496 Perrin
pi_153971982
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is bepaald geen spectaculair plaatje.
Nóg niet :P
pi_153972095
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nóg niet :P
Maar waarom zou je op basis hiervan dan concluderen dat het mis zal gaan met deze landen?
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:38:23 #146
38496 Perrin
pi_153972119
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar waarom zou je op basis hiervan dan concluderen dat het mis zal gaan met deze landen?
Gezien de opzet van de euro, de wereldwijde economische problemen en het zeer matige effect van de 'austerity'-maatregelen slechts een kwestie van tijd.
pi_153972241
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gezien de opzet van de euro, de wereldwijde economische problemen en het zeer matige effect van de 'austerity'-maatregelen slechts een kwestie van tijd.
Is dit niet vooral een vorm van wensdenken? Je komt niet echt met serieuze argumenten waarom voor die landen het Griekse scenario op zou kunnen gaan.
pi_153972261
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:06 schreef arjan1112 het volgende:

Duitsland als melkkoe? Zullen ze zeker ja op zeggen.
pi_153972861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:32 schreef arjan1112 het volgende:
de rente is irrelevant

zogenaamd is er een probleem als de rente boven de 7% is

in 1982 was de Nederlandse rente 12%

maakt niks uit
En hoeveel staatsschuld hadden we toen in verhouding tot ons bnp?
pi_153973401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoeveel staatsschuld hadden we toen in verhouding tot ons bnp?
80%
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:15:43 #151
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_153973776
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juli 2015 00:19 schreef Perrin het volgende:
IMF statement:
[ afbeelding ]
De ecb moet bepalen of het de ela gaat verlengen en verhogen na zondag, dat wordt interessante discussie nu de grieken als wanbetaler te boek staan bij het IMF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')