abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 juni 2015 @ 19:27:32 #1
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933289

Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

GDP in prices of the previous year (economic growth)

Unemployment rate (as a % of labour force)

10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Italie (l) en Spanje (r)
Feyenoord!
pi_153933296
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.
Ja. Maar ik denk niet dat Tsipras en Varoufake dat hadden verwacht; die dachten dat het licht uit zou gaan in Portugal (wat de Portugezen overigens niet lief vonden).
  maandag 29 juni 2015 @ 19:28:01 #3
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933302
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.
-3,5 % vandaag. Dat noem ik niet al ingeprijsd hoor.....
Feyenoord!
pi_153933306
He ik had net een leuke TT :(
  maandag 29 juni 2015 @ 19:28:16 #5
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_153933310
Even hier op door

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:24 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Is het mogelijk kunstmatig te tornen aan dat soort handel?

Kunnen bijvoorbeeld Mark Rutte & Dijsselbloem de hele dag achter hun laptop hebben gezeten ons geld uit te geven aan aandelen zodat de AEX niet 20% zou dalen? :D

Theoretisch gezien dan even.
Japie stelt dat er wordt gemanipuleerd. Van welk geld wordt dat dan gedaan?

Een ander stelt dat er niet wordt gemanipuleerd. Waarom wordt er niet gemanipuleerd dan?

Of zijn we enorm aan het speculeren.

Het is wel vreemd dat de beurzen niet reageerden trouwens.
pi_153933336
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En dat is dan de AEX inclusief fondsen die niks met Griekenland te maken hebben...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:29:19 #7
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933343
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef eenjongen... het volgende:
He ik had net een leuke TT :(
Oeps sorry. :P
Feyenoord!
pi_153933356
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Even hier op door

[..]

Een ander stelt dat er niet wordt gemanipuleerd. Waarom wordt er niet gemanipuleerd dan?

Illuminati natuurlijk :)
pi_153933379
quote:

[..]

Ik denk dat de eerste reactie is. Daarna herstelt t zich rap.
3,5 is niet zoveel.
Als het niet ingeprijsd was, was t echt veel lager gegaan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_153933389
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 18:48 schreef Japie77 het volgende:
Het eerste ‘convergentieproces’ was namelijk een groot succes: sinds de introductie van de euro zijn de macro-economische verschillen tussen de lidstaten niet zo groot geweest als nu. En welke les trekken de Presidenten daaruit? Precies: we proberen het doodleuk opnieuw.
Hier heeft hij wel een punt.

Sinds de euro bestaat zijn de verschillen tussen de eurolanden alleen maar gegroeid (en ook in de periode 2002 - 2008 niet kleiner geworden).

Maar de verschillen tussen de EU-lidstaten die geen euro hebben zijn juist net zo sterk kleiner geworden!
pi_153933392
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Even hier op door

[..]

Als je ING -5,5% ''niet reageren'' noemt vraag ik me af wat je dan wel reageren noemt. En wat denk je dat er vandaag gebeurt was als de beurs van Griekenland open was geweest? :')
pi_153933401
quote:

[..]

Het ging over de eurokoers. Die eindigde ongeveer waar ze begon.
pi_153933416
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef marsan het volgende:

[..]

3,5 is niet zoveel.
Ik vindt de beurs een veel mindere graadmeter dan de wisselkoers en obligatie-markt; en daar zie je dus eigenlijk niks terug van een Grexit besmetting na de eerste schrik.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:32:19 #14
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933436
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef marsan het volgende:

[..]

3,5 is niet zoveel.
Dit is al jaren niet meer voorgekomen zo'n daling. In 2008 begon het ook zo. Elke dag weer 3, 4 of 5 % omlaag.
Feyenoord!
pi_153933443
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het ging over de eurokoers. Die eindigde ongeveer waar ze begon.
Ooh, nee daar snap ik ook helemaal niks van
  maandag 29 juni 2015 @ 19:32:34 #16
440653 BarryOSeven
pi_153933444
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Illuminati natuurlijk :)
Nouja het wordt met dat woord allemaal het ridicule in getrokken.

Maar dat er een selecte groep stervelingen gewoon aan de touwtjes trekt dat is volgens mij niet echt meer een publiek geheim.

Het feit dat er aliens, chemtrails, onstervelijkheid en allemaal van dat soort gedoe wordt bijgehaald. Dat maakt het ongeloofwaardig.
pi_153933452
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dit is al jaren niet meer voorgekomen zo'n daling. In 2008 begon het ook zo. Elke dag weer 3, 4 of 5 % omlaag.
Oók de beurs was aanvankelijk meer omlaag gegaan.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:33:45 #18
440653 BarryOSeven
pi_153933475
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Als je ING -5,5% ''niet reageren'' noemt vraag ik me af wat je dan wel reageren noemt. En wat denk je dat er vandaag gebeurt was als de beurs van Griekenland open was geweest? :')
Daarvan ben ik op de hoogte. De greek tracker op de dow stond -20% geloof ik.

Maar dan nog zou je van de gehele beurs wel wat meer reactie verwachten op toch wel wereldschokkend nieuws.

Vooral na Juncker zijn zielige hypocriete relaas.
pi_153933505
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de eigen regering.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:35:37 #20
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933529
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nouja het wordt met dat woord allemaal het ridicule in getrokken.

Maar dat er een selecte groep stervelingen gewoon aan de touwtjes trekt dat is volgens mij niet echt meer een publiek geheim.

Het feit dat er aliens, chemtrails, onstervelijkheid en allemaal van dat soort gedoe wordt bijgehaald. Dat maakt het ongeloofwaardig.
Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.

Complottheorieen worden werkelijkheid. En zo zal het trouwens ook met Chemtrails en Aliens gebeuren maar dat is offtopic. :)
Feyenoord!
pi_153933531
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:34 schreef HiZ het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de eigen regering.
Ja en dat terwijl in ''de deal'' humanitaire hulp was aangeboden voor Grieken die echt in de diepste dalen zaten...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:36:06 #22
440653 BarryOSeven
pi_153933547
quote:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door zowel de eigen regering als de EU.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:36:47 #23
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933564
quote:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de banken.
Feyenoord!
pi_153933582
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ja en dat terwijl in ''de deal'' humanitaire hulp was aangeboden voor Grieken die echt in de diepste dalen zaten...
Ik ga er wel vanuit dat we ze niet echt zullen laten verhongeren als puntje bij paaltje komt.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:38:21 #25
440653 BarryOSeven
pi_153933606
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.

Complottheorieen worden werkelijkheid. En zo zal het trouwens ook met Chemtrails en Aliens gebeuren maar dat is offtopic. :)
Even offtopic doorgaande:

Van die laatste dingen heb ik ook nog maar nooit een bewijs gezien dus dat kan ik niet bevestigen noch ontkrachten. Een agnostische visie op een niet religieus vraagstuk zeg maar.

Maar dat ons monetair systeem een bak drijfzand is waar iedereen in weg zakt dat is geen geheim meer.

Vandaar dat ik zelf graag bij de bewijsbare waarheden blijf. Als er een alien is, dan wil ik die wel eerst zien voordat ik daar mee instem.

Deze complottheorie heeft zichzelf bewezen als zijnde waar, en daar mogen we als wereld wel heel hard tegen in actie komen willen we niet allemaal als Griekenland eindigen over 20 jaar.
pi_153933614
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ga er wel vanuit dat we ze niet echt zullen laten verhongeren als puntje bij paaltje komt.
Dan denk ik dat je nu een vliegticket kan boeken, want dat gebeurt al geruime tijd.
pi_153933640
Overigens en meer praktische vraag:
Kunnen grieken wel buitenlandse obligaties kopen (bv $ genoteerd)?
Hoe wordt er omgegaan met een beleggingsrekening in $?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_153933689
quote:
Eens, voor die mensen is het bijzonder wrang wat er allemaal gebeurt...
  maandag 29 juni 2015 @ 19:43:31 #29
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933717
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:38 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Even offtopic doorgaande:

Van die laatste dingen heb ik ook nog maar nooit een bewijs gezien dus dat kan ik niet bevestigen noch ontkrachten. Een agnostische visie op een niet religieus vraagstuk zeg maar.

Maar dat ons monetair systeem een berg drijfzand is waar iedereen in weg zakt dat is geen geheim meer.

Vandaar dat ik zelf graag bij de bewijsbare waarheden blijf. Als er een alien is, dan wil ik die wel eerst zien voordat ik daar mee instem.

Deze complottheorie heeft zichzelf bewezen als zijnde waar, en daar mogen we als wereld wel heel hard tegen in actie komen willen we niet allemaal als Griekenland eindigen over 20 jaar.
Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.

Maar goed weer on topic. Laten we eerst ons financiele stelsel maar eens op orde krijgen. :)
Feyenoord!
pi_153933746
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.

Maar goed weer on topic. Laten we eerst ons financiele stelsel maar eens op orde krijgen. :)
Tja, in de VS zijn ze soms zo opgefokt dat de Gouverneur van Texas een onderzoek laat instellen naar de mogelijkheid dat een geplande oefening van het leger geen invasie van Texas is.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:45:44 #31
440653 BarryOSeven
pi_153933765
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja heb wel vaker zoiets gehoord. Maar voordat ik dat geloof en mijn argumenten daarop ga stoelen wil ik wel eerst zo'n ding gezien hebben. Nogmaals: ik sluit het niet uit maar bevestig dit ook niet.

Maar laten we inderdaad on topic gaan.
pi_153933873
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee, het zijn geen complottheorieën; het is gewoon onzin. Reken het zelf maar na, het klopt gewoon niet.

Vergelijk het maar met zoiets als wanneer boer Jansen zegt "Ik heb vijf koeien, als ik tien daarvan verkoop en van elk van de drie overgebleven koeien een kalf groot laat groeien, dan heb ik er volgend jaar zes". Dat is ook geen complot maar gewoon lulkoek.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:50:39 #33
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153933876
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja heb wel vaker zoiets gehoord. Maar voordat ik dat geloof en mijn argumenten daarop ga stoelen wil ik wel eerst zo'n ding gezien hebben. Nogmaals: ik sluit het niet uit maar bevestig dit ook niet.

Maar laten we inderdaad on topic gaan.

Wat dan wel weer jammer is, is dat er op dit moment een hoop mensen aan de antipsychotica zitten omdat ze dingen geroepen hebben over dit monetair systeem. En wijs gemaakt zijn dat ze psychotisch zijn: Je ziet spoken! (wanen)
We leven helaas in een wereld waarin je als je kritiek hebt op de gevestige machten. Politici, banken multinationals je kapot gemaakt word. Dat zie je nu ook wel aan hoe er aan alle macht gespind word om de Griekse regering als de boosdoener neer te zetten.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 19:52:56 #34
440653 BarryOSeven
pi_153933928
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het zijn geen complottheorieën; het is gewoon onzin. Reken het zelf maar na, het klopt gewoon niet.

Vergelijk het maar met zoiets als wanneer boer Jansen zegt "Ik heb vijf koeien, als ik tien daarvan verkoop en van elk van de drie overgebleven koeien een kalf groot laat groeien, dan heb ik er volgend jaar zes". Dat is ook geen complot maar gewoon lulkoek.
Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Dan zijn crashes niet zo heel erg onlogisch vind je wel?

Maar jij hebt het zoals je stelt nagerekend, dus kom maar door met die cijfers.
pi_153933970
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Hey, wanneer ga je naar het Kalifaat ?
  maandag 29 juni 2015 @ 19:55:47 #36
440653 BarryOSeven
pi_153934030
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hey, wanneer ga je naar het Kalifaat ?
Waaruit kun jij concluderen dat wanneer ik het niet eens ben met onze huidige systeem ik naar het kalifaat zou moeten afreizen?

Jij bent het voorbeeld van domheid, en dat demonstreer je wel aardig.
pi_153934075
quote:

[..]

Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:58:36 #38
440653 BarryOSeven
pi_153934113
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.
En wat gebeurt er dan als dat niet het geval is? Griekenland bijvoorbeeld.

Tevens is er een verschil tussen "kunnen" en "kunnen". Wij kunnen dat niet. Maar zoals je ziet zijn er genoeg instanties die dat wel kunnen.

Verder hoef ik niet perse gelijk. Maar zoals ik probeerde te schetsen schiet ik zaken niet bij voorbaat af. Dat zou behoorlijk dom zijn.

Jij stelt gewoon dat het onzin is, niet onderbouwd. Je hebt het zelf ook niet nagerekend.
  maandag 29 juni 2015 @ 19:59:41 #39
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_153934135
quote:

[..]

Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.

Dat is gewoon geniaal! Wie daarmee wegkomt zou de Nobelprijs moeten krijgen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_153934145
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:58 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En wat gebeurt er dan als dat niet het geval is? Griekenland bijvoorbeeld,
Dan krijg je faillissementen. Wat geloof ik normaal gesproken trouwens ook helemaal geen wereldramp is.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:00:19 #41
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153934151
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet onbeperkt nee. Wel geld uit het niets. Waarvan banken enorm profiteren. En als het fout gaat worden ze toch wel uit de brand geholpen door de burger. En de regels die het systeem zouden moeten reguleren werken voor geen meter.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:02:43 #42
440653 BarryOSeven
pi_153934215
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan krijg je faillissementen. Wat geloof ik normaal gesproken trouwens ook helemaal geen wereldramp is.
Nee geen wereldramp, wel een ramp voor het volk.

Is dat het risico wat je wilt nemen? Bankiers en politici wel, maar vraag het eens het volk. We zijn toch zo democratisch?

Geld vanuit het niets geven aan bijvoorbeeld een bedrijf, is gewoon iemand een voorrangspositie geven. De concurrenten kunnen niet anders dan mee doen om niet achter te blijven.

Dat is gewoon vragen om problemen.
pi_153934237
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Niet onbeperkt nee. Wel geld uit het niets. Waarvan banken enorm profiteren.
Nee, want het is alleen een trucje. Fractionele reserve zonder geldcreatie door banken (dus waarbij banken eerlijk alleen het geld uitlenen dat eerst door spaarders is gestort) is precies hetzelfde, alleen heb je dan wat meer transacties nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:04:46 #44
440653 BarryOSeven
pi_153934263
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want het is alleen een trucje. Fractionele reserve zonder geldcreatie door banken (dus waarbij banken eerlijk alleen het geld uitlenen dat eerst door spaarders is gestort) is precies hetzelfde, alleen heb je dan wat meer transacties nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.
Laten we dat dan eerst eens even invoeren. Dan zien we uiteindelijk het resultaat wel.

Dat het zo niet werkt, en enorme bubbles genereert die ineen klappen lijkt me inmiddels bewezen. Laten we het nou eens eerlijk doen dan.

Dat ineen klappende bubbles mogelijk zijn is toch een bewijs dat er meer geld gecreëerd wordt dan dat er is. Met je trucje, ja een heel erg vals trucje ja.
pi_153934551
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Laten we dat dan eerst eens even invoeren. Dan zien we uiteindelijk het resultaat wel.

Dat het zo niet werkt, en enorme bubbles genereert die ineen klappen lijkt me inmiddels bewezen. Laten we het nou eens eerlijk doen dan.

Dat ineen klappende bubbles mogelijk zijn is toch een bewijs dat er meer geld gecreëerd wordt dan dat er is. Met je trucje, ja een heel erg vals trucje ja.
Het is geen "heel erg vals" trucje.

10% fractionele reserve, met geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank creëert een lening voor Jantje: 9 euro schuldverplichting + 9 euro spaartegoed.

10% fractionele reserve, zonder geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank leent daarvan 90 cent uit aan Jantje, die die 90 cent op z'n rekening stort. De bank leent nu 81 cent uit aan Jantje, die dat weer op z'n rekening stort. (......) De bank leent 1 cent uit aan Jantje, die die cent op z'n rekening stort en nu een schuld van 8,99 en een spaartegoed van 8,99 euro heeft.
pi_153934790
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef HiZ het volgende:

Ik vindt de beurs een veel mindere graadmeter dan de wisselkoers en obligatie-markt; en daar zie je dus eigenlijk niks terug van een Grexit besmetting na de eerste schrik.
http://www.zerohedge.com/(...)es-most-over-7-years

Het gaat nu trouwens echt spannend worden: Als Griekenland morgen op het IMF default, gaat de ECB mogelijk de ELA-sluizen dichtgooien en staan de Griekse banken er alleen voor. Dan volgt het Cyprus-scenario waarbij de rekeninghouders een zeer zomers kapseltje aangemeten krijgen.
  maandag 29 juni 2015 @ 20:32:32 #47
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153935011
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Pietje stort 1 euro op de bank. De bank creëert een lening voor Jantje: 9 euro schuldverplichting + 9 euro spaartegoed.

Pietje stort 1 euro op de bank. De bank leent daarvan 90 cent uit aan Jantje, die die 90 cent op z'n rekening stort. De bank leent nu 81 cent uit aan Jantje, die dat weer op z'n rekening stort. (......) De bank leent 1 cent uit aan Jantje, die die cent op z'n rekening stort en nu een schuld van 8,99 en een spaartegoed van 8,99 euro heeft.
Hou toch een op met die onzin man. Echt. Die rare wiskundige berekeningen van je. Hoe kan je nou serieus beweren dat al die experts, economen (Chicago-Plan, Positive Money etc etc) het fout hebben en dat fractioneel reserve bankieren een prima systeem is? Wat is jouw drijfveer om deze onzin te verkondigen?

"niet eens zo heel erg vals trucje".....

Daarom proberen de banken ook uit alle macht dit systeem te beschermen tegen veranderingen. Ze hebben de kip met de gouden eieren en loopjongens als jou om dat corrupte systeem te verdedigen....
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:34:37 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_153935066
quote:

[..]

Op zo'n niveau stond de AEX twee weken geleden ook. Het is een forse daling natuurlijk, maar niet heel rampzalig allemaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 29 juni 2015 @ 20:37:00 #49
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_153935121
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Op zo'n niveau stond de AEX twee weken geleden ook. Het is een forse daling natuurlijk, maar niet heel rampzalig allemaal.
Nog niet nee. Als we net als in 2008 dit een paar weken achter elkaar gaan krijgen wel. Maar goed de tijd zal het leren.
Feyenoord!
  maandag 29 juni 2015 @ 20:51:49 #50
440653 BarryOSeven
pi_153935540
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar is die cent heen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')