Ja. Maar ik denk niet dat Tsipras en Varoufake dat hadden verwacht; die dachten dat het licht uit zou gaan in Portugal (wat de Portugezen overigens niet lief vonden).quote:Op maandag 29 juni 2015 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.
-3,5 % vandaag. Dat noem ik niet al ingeprijsd hoor.....quote:Op maandag 29 juni 2015 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is de conclusie niet vooral dat het eigenlijk amper invloed heeft gehad allemaal? Blijkbaar heeft de markt dit al ingeprijsd.
Japie stelt dat er wordt gemanipuleerd. Van welk geld wordt dat dan gedaan?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:24 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Is het mogelijk kunstmatig te tornen aan dat soort handel?
Kunnen bijvoorbeeld Mark Rutte & Dijsselbloem de hele dag achter hun laptop hebben gezeten ons geld uit te geven aan aandelen zodat de AEX niet 20% zou dalen?
Theoretisch gezien dan even.
En dat is dan de AEX inclusief fondsen die niks met Griekenland te maken hebben...quote:Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
-3,5 % vandaag. Dat noem ik niet al ingeprijsd hoor.....
Illuminati natuurlijkquote:Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Even hier op door
[..]
Japie stelt dat er wordt gemanipuleerd. Van welk geld wordt dat dan gedaan?
Een ander stelt dat er niet wordt gemanipuleerd. Waarom wordt er niet gemanipuleerd dan?
Of zijn we enorm aan het speculeren.
Het is wel vreemd dat de beurzen niet reageerden trouwens.
Ik denk dat de eerste reactie is. Daarna herstelt t zich rap.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hier heeft hij wel een punt.quote:Op maandag 29 juni 2015 18:48 schreef Japie77 het volgende:
Het eerste ‘convergentieproces’ was namelijk een groot succes: sinds de introductie van de euro zijn de macro-economische verschillen tussen de lidstaten niet zo groot geweest als nu. En welke les trekken de Presidenten daaruit? Precies: we proberen het doodleuk opnieuw.
Als je ING -5,5% ''niet reageren'' noemt vraag ik me af wat je dan wel reageren noemt. En wat denk je dat er vandaag gebeurt was als de beurs van Griekenland open was geweest?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef BarryOSeven het volgende:
Even hier op door
[..]
Japie stelt dat er wordt gemanipuleerd. Van welk geld wordt dat dan gedaan?
Een ander stelt dat er niet wordt gemanipuleerd. Waarom wordt er niet gemanipuleerd dan?
Of zijn we enorm aan het speculeren.
Het is wel vreemd dat de beurzen niet reageerden trouwens.
Het ging over de eurokoers. Die eindigde ongeveer waar ze begon.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik vindt de beurs een veel mindere graadmeter dan de wisselkoers en obligatie-markt; en daar zie je dus eigenlijk niks terug van een Grexit besmetting na de eerste schrik.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste reactie is. Daarna herstelt t zich rap.
3,5 is niet zoveel.
Als het niet ingeprijsd was, was t echt veel lager gegaan.
Dit is al jaren niet meer voorgekomen zo'n daling. In 2008 begon het ook zo. Elke dag weer 3, 4 of 5 % omlaag.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik denk dat de eerste reactie is. Daarna herstelt t zich rap.
3,5 is niet zoveel.
Als het niet ingeprijsd was, was t echt veel lager gegaan.
Ooh, nee daar snap ik ook helemaal niks vanquote:Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het ging over de eurokoers. Die eindigde ongeveer waar ze begon.
Nouja het wordt met dat woord allemaal het ridicule in getrokken.quote:
Oók de beurs was aanvankelijk meer omlaag gegaan.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dit is al jaren niet meer voorgekomen zo'n daling. In 2008 begon het ook zo. Elke dag weer 3, 4 of 5 % omlaag.
Daarvan ben ik op de hoogte. De greek tracker op de dow stond -20% geloof ik.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:30 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Als je ING -5,5% ''niet reageren'' noemt vraag ik me af wat je dan wel reageren noemt. En wat denk je dat er vandaag gebeurt was als de beurs van Griekenland open was geweest?
Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:32 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nouja het wordt met dat woord allemaal het ridicule in getrokken.
Maar dat er een selecte groep stervelingen gewoon aan de touwtjes trekt dat is volgens mij niet echt meer een publiek geheim.
Het feit dat er aliens, chemtrails, onstervelijkheid en allemaal van dat soort gedoe wordt bijgehaald. Dat maakt het ongeloofwaardig.
Ja en dat terwijl in ''de deal'' humanitaire hulp was aangeboden voor Grieken die echt in de diepste dalen zaten...quote:Op maandag 29 juni 2015 19:34 schreef HiZ het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de eigen regering.
quote:Op maandag 29 juni 2015 19:34 schreef HiZ het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door zowel de eigen regering als de EU.
quote:Op maandag 29 juni 2015 19:34 schreef HiZ het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de banken.
Ik ga er wel vanuit dat we ze niet echt zullen laten verhongeren als puntje bij paaltje komt.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ja en dat terwijl in ''de deal'' humanitaire hulp was aangeboden voor Grieken die echt in de diepste dalen zaten...
Even offtopic doorgaande:quote:Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.
Complottheorieen worden werkelijkheid. En zo zal het trouwens ook met Chemtrails en Aliens gebeuren maar dat is offtopic.
Dan denk ik dat je nu een vliegticket kan boeken, want dat gebeurt al geruime tijd.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ga er wel vanuit dat we ze niet echt zullen laten verhongeren als puntje bij paaltje komt.
Eens, voor die mensen is het bijzonder wrang wat er allemaal gebeurt...quote:Op maandag 29 juni 2015 19:34 schreef HiZ het volgende:
Ik moet bekennen dat ik het wel een beetje zielig vind voor de gewone Grieken; het lijkt me zwaar kloten te moeten leven in een land dat in de afgrond wordt gewerkt door de eigen regering.
Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Even offtopic doorgaande:
Van die laatste dingen heb ik ook nog maar nooit een bewijs gezien dus dat kan ik niet bevestigen noch ontkrachten. Een agnostische visie op een niet religieus vraagstuk zeg maar.
Maar dat ons monetair systeem een berg drijfzand is waar iedereen in weg zakt dat is geen geheim meer.
Vandaar dat ik zelf graag bij de bewijsbare waarheden blijf. Als er een alien is, dan wil ik die wel eerst zien voordat ik daar mee instem.
Deze complottheorie heeft zichzelf bewezen als zijnde waar, en daar mogen we als wereld wel heel hard tegen in actie komen willen we niet allemaal als Griekenland eindigen over 20 jaar.
Tja, in de VS zijn ze soms zo opgefokt dat de Gouverneur van Texas een onderzoek laat instellen naar de mogelijkheid dat een geplande oefening van het leger geen invasie van Texas is.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.
Maar goed weer on topic. Laten we eerst ons financiele stelsel maar eens op orde krijgen.
Ja heb wel vaker zoiets gehoord. Maar voordat ik dat geloof en mijn argumenten daarop ga stoelen wil ik wel eerst zo'n ding gezien hebben. Nogmaals: ik sluit het niet uit maar bevestig dit ook niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Klopt. Er is inderdaad geen keihard bewijs voor bv Aliens. Maar twee jaar geleden was er bv op CNN een uitzending van een congressional hearing in de USA waar meerdere getuiges (uit het USA leger en geheime dienst) die allemaal verklaarden contact te hebben gehad met ofwel Aliens ofwel UFO's. Waaronder ook een ex minister uit Canada en een man die adviseur is geweest voor Clinton. Er is heel veel te vinden over de UFO doofpot. Officiele onderzoeken (ingesteld om de boel te debunken) waarvan de project leader na afloop opeens heilig gelooft in de aanwezigheid van UFO's. Getuigenissen van astronauten etc etc.
Maar goed weer on topic. Laten we eerst ons financiele stelsel maar eens op orde krijgen.
Nee, het zijn geen complottheorieën; het is gewoon onzin. Reken het zelf maar na, het klopt gewoon niet.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat heeft er ook helemaal niks mee te maken inderdaad. Maar bv het hele "money as debt" en "geld uit het niet" werd een paar jaar geleden ook onder de complottheorieen geschaard terwijl dat nu gewoon algemeen bekend is dat het zo werkt.
Complottheorieen worden werkelijkheid. En zo zal het trouwens ook met Chemtrails en Aliens gebeuren maar dat is offtopic.
We leven helaas in een wereld waarin je als je kritiek hebt op de gevestige machten. Politici, banken multinationals je kapot gemaakt word. Dat zie je nu ook wel aan hoe er aan alle macht gespind word om de Griekse regering als de boosdoener neer te zetten.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:45 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja heb wel vaker zoiets gehoord. Maar voordat ik dat geloof en mijn argumenten daarop ga stoelen wil ik wel eerst zo'n ding gezien hebben. Nogmaals: ik sluit het niet uit maar bevestig dit ook niet.
Maar laten we inderdaad on topic gaan.
Wat dan wel weer jammer is, is dat er op dit moment een hoop mensen aan de antipsychotica zitten omdat ze dingen geroepen hebben over dit monetair systeem. En wijs gemaakt zijn dat ze psychotisch zijn: Je ziet spoken! (wanen)
Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het zijn geen complottheorieën; het is gewoon onzin. Reken het zelf maar na, het klopt gewoon niet.
Vergelijk het maar met zoiets als wanneer boer Jansen zegt "Ik heb vijf koeien, als ik tien daarvan verkoop en van elk van de drie overgebleven koeien een kalf groot laat groeien, dan heb ik er volgend jaar zes". Dat is ook geen complot maar gewoon lulkoek.
Hey, wanneer ga je naar het Kalifaat ?quote:Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.
Dan zijn crashes niet zo heel erg onlogisch vind je wel?
Maar jij hebt het zoals je stelt nagerekend, dus kom maar door met die cijfers.
Waaruit kun jij concluderen dat wanneer ik het niet eens ben met onze huidige systeem ik naar het kalifaat zou moeten afreizen?quote:
Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee het klopt niet inderdaad. Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.
Dan zijn crashes niet zo heel erg onlogisch vind je wel?
Maar jij hebt het zoals je stelt nagerekend, dus kom maar door met die cijfers.
En wat gebeurt er dan als dat niet het geval is? Griekenland bijvoorbeeld.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.
Dat is gewoon geniaal! Wie daarmee wegkomt zou de Nobelprijs moeten krijgen.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:52 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Geld vanuit het niets creëren en daar rente over heffen en verwachten dat je het terug krijgt. En dat op mondiale schaal.
Dan krijg je faillissementen. Wat geloof ik normaal gesproken trouwens ook helemaal geen wereldramp is.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:58 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En wat gebeurt er dan als dat niet het geval is? Griekenland bijvoorbeeld,
Niet onbeperkt nee. Wel geld uit het niets. Waarvan banken enorm profiteren. En als het fout gaat worden ze toch wel uit de brand geholpen door de burger. En de regels die het systeem zouden moeten reguleren werken voor geen meter.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Zolang de rente niet hoger is dan de inflatie + reële economische groei, is er niks aan de hand. Er kan ook niet onbeperkt geld uit het niets worden gecreëerd. De hele naam van het systeem -"fractionele reserve"- is precies de limiet.
Nee geen wereldramp, wel een ramp voor het volk.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan krijg je faillissementen. Wat geloof ik normaal gesproken trouwens ook helemaal geen wereldramp is.
Nee, want het is alleen een trucje. Fractionele reserve zonder geldcreatie door banken (dus waarbij banken eerlijk alleen het geld uitlenen dat eerst door spaarders is gestort) is precies hetzelfde, alleen heb je dan wat meer transacties nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet onbeperkt nee. Wel geld uit het niets. Waarvan banken enorm profiteren.
Laten we dat dan eerst eens even invoeren. Dan zien we uiteindelijk het resultaat wel.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, want het is alleen een trucje. Fractionele reserve zonder geldcreatie door banken (dus waarbij banken eerlijk alleen het geld uitlenen dat eerst door spaarders is gestort) is precies hetzelfde, alleen heb je dan wat meer transacties nodig om hetzelfde resultaat te bereiken.
Het is geen "heel erg vals" trucje.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:04 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Laten we dat dan eerst eens even invoeren. Dan zien we uiteindelijk het resultaat wel.
Dat het zo niet werkt, en enorme bubbles genereert die ineen klappen lijkt me inmiddels bewezen. Laten we het nou eens eerlijk doen dan.
Dat ineen klappende bubbles mogelijk zijn is toch een bewijs dat er meer geld gecreëerd wordt dan dat er is. Met je trucje, ja een heel erg vals trucje ja.
http://www.zerohedge.com/(...)es-most-over-7-yearsquote:Op maandag 29 juni 2015 19:31 schreef HiZ het volgende:
Ik vindt de beurs een veel mindere graadmeter dan de wisselkoers en obligatie-markt; en daar zie je dus eigenlijk niks terug van een Grexit besmetting na de eerste schrik.
Hou toch een op met die onzin man. Echt. Die rare wiskundige berekeningen van je. Hoe kan je nou serieus beweren dat al die experts, economen (Chicago-Plan, Positive Money etc etc) het fout hebben en dat fractioneel reserve bankieren een prima systeem is? Wat is jouw drijfveer om deze onzin te verkondigen?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is geen "heel erg vals" trucje.
10% fractionele reserve, met geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank creëert een lening voor Jantje: 9 euro schuldverplichting + 9 euro spaartegoed.
10% fractionele reserve, zonder geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank leent daarvan 90 cent uit aan Jantje, die die 90 cent op z'n rekening stort. De bank leent nu 81 cent uit aan Jantje, die dat weer op z'n rekening stort. (......) De bank leent 1 cent uit aan Jantje, die die cent op z'n rekening stort en nu een schuld van 8,99 en een spaartegoed van 8,99 euro heeft.
Op zo'n niveau stond de AEX twee weken geleden ook. Het is een forse daling natuurlijk, maar niet heel rampzalig allemaal.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nog niet nee. Als we net als in 2008 dit een paar weken achter elkaar gaan krijgen wel. Maar goed de tijd zal het leren.quote:Op maandag 29 juni 2015 20:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Op zo'n niveau stond de AEX twee weken geleden ook. Het is een forse daling natuurlijk, maar niet heel rampzalig allemaal.
Waar is die cent heen dan?quote:Op maandag 29 juni 2015 20:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is geen "heel erg vals" trucje.
10% fractionele reserve, met geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank creëert een lening voor Jantje: 9 euro schuldverplichting + 9 euro spaartegoed.
10% fractionele reserve, zonder geldcreatie:
Pietje stort 1 euro op de bank. De bank leent daarvan 90 cent uit aan Jantje, die die 90 cent op z'n rekening stort. De bank leent nu 81 cent uit aan Jantje, die dat weer op z'n rekening stort. (......) De bank leent 1 cent uit aan Jantje, die die cent op z'n rekening stort en nu een schuld van 8,99 en een spaartegoed van 8,99 euro heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |