Dan zal ik voor de 1e keer en met grote tegenzin op Wilders stemmen. Want dan is de Euro verloren en daar wil ik niet de verantwoordelijkheid voor nemen en ik wil ook niet voor de Griekse schulden opdraaien [2x zelfs]. Dan organiseer ik m'n eigen referendum wel.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:15 schreef bascross het volgende:
Als er straks een ''nee'' komt en ze gaan morgen weer met elkaar in gesprek dan verdient Tsipras een standbeeld.![]()
En Dijsselbloem ontslag.
Dat is ook precies wat er gaat gebeuren, Dijsselbloem wilde met zijn bangmakerij alleen het referendum in Griekenland beinvloeden. Net als Schauble overigens, schauble is overigens wel zo slim dat hij al is bijgedraaid, zodat de rest van de draai straks niet meer zo opvalt. Dijsselbloem daarintegen gaat gigantisch gezichtsverlies lijden.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:15 schreef bascross het volgende:
Als er straks een ''nee'' komt en ze gaan morgen weer met elkaar in gesprek dan verdient Tsipras een standbeeld.![]()
En Dijsselbloem ontslag.
Ik weet niet of ik meteen doorsla naar Wilders, maar een euro-sceptische partij zeker wel.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:35 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dan zal ik voor de 1e keer en met grote tegenzin op Wilders stemmen. Want dan is de Euro verloren en daar wil ik niet de verantwoordelijkheid voor nemen en ik wil ook niet voor de Griekse schulden opdraaien [2x zelfs]. Dan organiseer ik m'n eigen referendum wel.
Als er nu weer onderhandeld gaat worden en de Grieken krijgen ineens een veel betere deal, lijkt me de positie van Dijsselbloem onhoudbaar.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:27 schreef Ill-Skillz het volgende:
Het is helemaal geen kwestie van door de knieën gaan of gezichtsverlies lijden. Het is allemaal puur pragmatisme.
Dijsselbloem verwoorde als voorzitter van de EURO-groep het meerderheidsstandpunt. De dingen die hij geroepen heeft waren inderdaad enkel demagogisch bedoeld, maar hij riep ze niet op persoonlijke titel.
Het lijkt me vooral vergelijkbare partijen in andere landen in de kaart te spelen, zoals in Spanje. Als spanjaard zou ik het wel weten. Als Europa nu voor een deal in het voordeel van Griekenland gaat, zijn ze voor de lange termijn bijzonder onverstandig bezig.quote:Op zondag 5 juli 2015 22:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Als er nu weer onderhandeld gaat worden en de Grieken krijgen ineens een veel betere deal, lijkt me de positie van Dijsselbloem onhoudbaar.
Dat zou wel een meesterzet zijn, jullie willen geen bezuinigingen dus dan lossen we het begrotingstekort zo maar opquote:Op zondag 5 juli 2015 22:55 schreef HiZ het volgende:
En wat als Syriza morgen een grootschalige bail-in doordrukt?
Zou niet de eerste keer zijn he, die gast was ook tegen salarisverhogingen bij ABN Amro...quote:Op zondag 5 juli 2015 21:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat er gaat gebeuren, Dijsselbloem wilde met zijn bangmakerij alleen het referendum in Griekenland beinvloeden. Net als Schauble overigens, schauble is overigens wel zo slim dat hij al is bijgedraaid, zodat de rest van de draai straks niet meer zo opvalt. Dijsselbloem daarintegen gaat gigantisch gezichtsverlies lijden.
Het is heel simpel. De schuld is onhoudbaar. Als Griekenland de huidige plan van de Eurogroup doordrukt dan zullen ze uiteindelijk minder kunnen terugbetalen dan als er een betere deal komt.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou wel een meesterzet zijn, jullie willen geen bezuinigingen dus dan lossen we het begrotingstekort zo maar op.
Overigens versterkt dit referendum niet tegelijkertijd de harde houding van de EU.
Het is duidelijk dat het griekse volk wil doorgaan met het leven op andermans geld, je kunt niet meer zeggen dat een minderheid is die niet wil afbetalen.
Er zijn ook andere opties. SP, piratenpartij.quote:Op zondag 5 juli 2015 21:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik meteen doorsla naar Wilders, maar een euro-sceptische partij zeker wel.
Dat is je goed recht, maar vergeet niet dat we in deze crisis zijn beland omdat de regering het zonodig vonden om de schulden van Griekenland richting commerciele banken over te nemen. Die bankiers zitten nu op een tropisch eiland met een yacht terwijl wij de burgers deze crisis mogen afhandelen.quote:Op zondag 5 juli 2015 19:35 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dan zal ik voor de 1e keer en met grote tegenzin op Wilders stemmen. Want dan is de Euro verloren en daar wil ik niet de verantwoordelijkheid voor nemen en ik wil ook niet voor de Griekse schulden opdraaien [2x zelfs]. Dan organiseer ik m'n eigen referendum wel.
Het rare is dat dat dus wel het geval is omdat de voorwaarden al zo versoepelt zijn dat de lasten relatief lager zijn dan die van Spanje.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:25 schreef de_ier het volgende:
[..]
Het is heel simpel. De schuld is onhoudbaar. Als Griekenland de huidige plan van de Eurogroup doordrukt dan zullen ze uiteindelijk minder kunnen terugbetalen dan als er een betere deal komt.
Varoufakis wil zo veel mogelijk geld terug betalen. Alles terugbetalen kan niet meer, maar dat is de schuld van de voorgaande regeringen.
En daarna moet men maar een lesje leren en geen geld meer aan Griekenland lenen tegen lage rente. Maar ja, de banken zullen dat nog een keer doen he, want die kregen een bailout van ons toen ze fouten hebben gemaakt in Griekenland. Die denken van, he, we hebben een soort staatsgarantie.
Kijjk, als je boos wilt worden dan had je dat moeten worden in 2010, toen de Nederlandse regering Griekse papieren overnam van commerciele banken. Toen zijn we allemaal in Europa beroofd.
quote:Op maandag 6 juli 2015 07:48 schreef lolnoob123 het volgende:
Als je echt democratie wil uitoefenen zou je in heel de EU behalve Griekenland een referendum moeten houden met als vraag, gaan we de banken meer geld geven?
quote:Op maandag 6 juli 2015 08:02 schreef lolnoob123 het volgende:
De soap gaat door: http://www.nu.nl/buitenla(...)aroufakis-stapt.html
Welke regels zijn dat?quote:Op zondag 5 juli 2015 19:13 schreef HiZ het volgende:
Als de ECB zich niet aan de regels gaat houden na een Grieks nee, dan ga ik bij de volgende verkiezingen stemmen op een euro-sceptische partij.
De SP moet dan wel eerst die clown Roemer de laan uitsturen.quote:Op maandag 6 juli 2015 00:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zijn ook andere opties. SP, piratenpartij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |