Zomer.quote:Op maandag 29 juni 2015 16:11 schreef Frummeltje86 het volgende:
LB!!!![]()
![]()
voor alle goede echo's en berichten.
voor de dames die al flink zitten te puffen vandaag.
Ondanks dat ik nog helemaal geen buik heb, vind ik het met die misselijkheid en moeheid ook best pittig... Maar zomer!Daar word ik wel blij van.
Ja. Handen en ogen van lief hebben hetzelfde effect.quote:Op maandag 29 juni 2015 19:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ze voelen het echt he? Die buikbaby's? Wanneer je de videocamera op je telefoon aanzet. Complete verbouwingen hier en zodra ik op het rode knopje druk ligt meneer of mevrouw weer stil
+1, tot frustratie van vriendquote:Op maandag 29 juni 2015 20:10 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Ja. Handen en ogen van lief hebben hetzelfde effect.
Ja, dat blijft ook lastig inderdaad! De laatste tijd gaat vriend 's ochtends als de wekker gaat nog een tijdje rustig met zijn hand op mijn buik liggen, dan komt er na een paar minuten altijd wel bewegingquote:Op maandag 29 juni 2015 20:10 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Briljant. Dat had ik nou nooit zelf bedacht.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:15 schreef Mariposas het volgende:
Wat een klotenacht zeg.Werd steeds wakker omdat ik moest plassen, maar het was steeds maar een beetje. Uiteindelijk om 5 uur uit bed gegaan en staand geprobeerd met die MvM kan die ik nog had liggen, pies ik zo dat ding halfvol.
voorlopig dus alleen maar naar het mannentoilet voor een urinoir.
Succes!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:20 schreef Kuukske het volgende:
Goedemorgen. Om half 9 de SEO, in ieder geval op tijd wakker.
Heel veel succes!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:20 schreef Kuukske het volgende:
Goedemorgen. Om half 9 de SEO, in ieder geval op tijd wakker.
Ik ben in eerste instantie langzaam gaan afbouwen, maar de klachten (vooral brandend maagzuur) kwamen terug. Op advies van de huisarts slik ik ze dus nog steeds.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:08 schreef pinquit het volgende:
Silicilia, waarom ben je die pillen blijven gebruiken? Bleef je na je zwangersxhap maagpijn houden?
Ik zou het even met je huisarts besprekenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:19 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ik ben in eerste instantie langzaam gaan afbouwen, maar de klachten (vooral brandend maagzuur) kwamen terug. Op advies van de huisarts slik ik ze dus nog steeds.
Ik zou het 'drang naar verkoeling' noemen! Succes..quote:Vandaag leek me een mooie dag om de vriezer te ontdooien! Is dat dan toch de eerste nesteldrang die de kop op steekt?
Is het vocht of zijn ze serieus gegroeid? Ik heb daar wel over gehoord, dat je voeten blijvend kunnen groeien.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:48 schreef Mineola het volgende:
En mijn voeten zijn gegroeidSerieus AL mijn schoenen zitten strak, al wekenlang. Ik hoop dat ze wel weer terugkrimpen na de zwangerschap.
Dat zou wel heel jammer zijn, dat jullie het beiden niet zouden meemaken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:47 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een afspraak gehad bij de anesthesist en ik mag geen ruggenprik. Ook niet bij een (al dan niet geplande) keizersnede. En aangezien ik in dat geval helemaal onder zeil ga mag mijn man er niet bij zijn. Dat zou dus betekenen dat we geen van beiden bij de geboorte zouden zijn. Hoe is dit normaal gesproken bij een keizersnede? Ik heb donderdag weer een afspraak bij de gyn en wil dan onderhandelen over zijn aanwezigheid en anders over de baby zo snel mogelijk bij hem krijgen. Niet dat ik nu uitga van een keizersnede, maar als het toch zover zou komen wil ik wel dat duidelijk is wat er gaat gebeuren.
In het geval van een keizersnede onder algehele narcose, gaat de partner meestal niet de OK zelf in, maar blijft hij bij de kinderarts en is dus bij de opvang van de baby. Er valt wel over te praten hoor, dus als jullie wens anders is, doe dat dan zeker! Ik denk wel dat het goed is om je partner dan goed voor te bereiden op wat hij mee gaat maken. Zo zal jij bijvoorbeeld geīntubeerd zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:47 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een afspraak gehad bij de anesthesist en ik mag geen ruggenprik. Ook niet bij een (al dan niet geplande) keizersnede. En aangezien ik in dat geval helemaal onder zeil ga mag mijn man er niet bij zijn. Dat zou dus betekenen dat we geen van beiden bij de geboorte zouden zijn. Hoe is dit normaal gesproken bij een keizersnede? Ik heb donderdag weer een afspraak bij de gyn en wil dan onderhandelen over zijn aanwezigheid en anders over de baby zo snel mogelijk bij hem krijgen. Niet dat ik nu uitga van een keizersnede, maar als het toch zover zou komen wil ik wel dat duidelijk is wat er gaat gebeuren.
Ja, zeker. Het geeft me wel des te meer motivatie om echt te gaan voor 'gewoon' bevallen maar het idee van alles of niets (of vrijwel natuurlijk bevallen of meteen helemaal onder narcose een keizersnede) is wel wat beangstigendquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat zou wel heel jammer zijn, dat jullie het beiden niet zouden meemaken.
.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
In het geval van een keizersnede onder algehele narcose, gaat de partner meestal niet de OK zelf in, maar blijft hij bij de kinderarts en is dus bij de opvang van de baby. Er valt wel over te praten hoor, dus als jullie wens anders is, doe dat dan zeker! Ik denk wel dat het goed is om je partner dan goed voor te bereiden op wat hij mee gaat maken. Zo zal jij bijvoorbeeld geīntubeerd zijn.
Ik heb er ook last van. Mijn enkels zijn dik, ik ben moe en lamlendig en ik voel mezelf vooral viezig en plakkerig en hormonaal. Ik wil graag een zwembad en een ijsje.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:08 schreef Bloesem. het volgende:
Ludann, mooi kak zo'n rugblessure!Goed voor jezelf zorgen hoor (wat je wel doet, zo te horen)
Fuchsia, wat leuk van het vertellentoch erg emotioneel en bijzonder
Svanelive oogleden en kraakbeen aan 't maken, het klinkt toch wat luguber.
Kuuks een goede SEO
Ik verga hier van de hitteIk heb ontzettend buikpijn en misselijk en blech en ik heb straks een bbq
Leuk joh, zomer. Gelukkig vanaf morgen airco
Hoe gaat 't bij jullie met de warmte?
Ik voel me ook wel goed met die warmte!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:36 schreef Mariposas het volgende:
Sillie heb je geen ventilator? Dat helpt misschien wel iets als je die richting jou laat blazen.
Heb geen last van de warmte, ik ben juist helemaal in mijn element nu.
Alleen die matrasbeschermer uit het kraampakket die skip ik even, veel te warm en zweterig in bed. Matrasbeschermer van ikea en handdoek moeten het maar opvangen, als m'n vliezen al in bed breken.
Kuukske, fijn dat de SEO helemaal goed was!
Vervelend LuDann, ik hoop dat een keizersnede überhaupt niet nodig zal zijn. Gaat alles qua zwangerschap nog goed, afgezien je blessure?
Ik denk serieus gegroeid, het is niet warmteafhankelijk heb ik het idee. Als ik google mag geloven trekt het niet meer weg ookquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:43 schreef LuDann het volgende:
Is het vocht of zijn ze serieus gegroeid? Ik heb daar wel over gehoord, dat je voeten blijvend kunnen groeien.
Mijn verlof begint deze keer exact met de termijn dat J is geboren. Die dag is ook de diploma-uitreiking op school. Ik hoop dus vooral dat ik die gewoon haal, en dat het me die dag afleidt...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Mineola het volgende:
Fijn MM! Ben jij erg bezig met je vorige bevaltermijn of schiet het gewoon soms door je hoofd? Ik merk dat het mij best bezig houdt sinds ik voorbij de dertig weken ben. Niet dat ik erg bezorgd ben voor herhaling, maar zo'n enorme realitycheck opeens. En toch ook wel de drang om dingetjes klaar te hebben voor ik met verlof ga.
Goeie dag voor verlof!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn verlof begint deze keer exact met de termijn dat J is geboren. Die dag is ook de diploma-uitreiking op school. Ik hoop dus vooral dat ik die gewoon haal, en dat het me die dag afleidt...
En ik denk dat een dag erna de vluchttas klaar staat iddVind t nu nog te vroeg om daar aan te denken (want: als ie nu komt, blijft ie toch nog wel een tijdje in het ziekenhuis), maar als dat verlof/ de vakantie eenmaal is begonnen moet het waarschijnlijk jetzt gerade gleich gebeuren (zelfkennis
![]()
)
De babykleertjes zijn iig net allemaal gewassen, en alle spullen die we nog aan wilden schaffen hebben we afgelopen zaterdag gehaald, dus het huis is klaar voor een nieuwe baby(mijn hormonen gaan waarschijnlijk vriendlief ergens in de komende weken ook opdragen de box te gaan opzetten en de wieg in elkaar te zetten
)
Edit: luiers kopen, dat moet nog wel. Heb alleen zo'n klein proefpakje uit de blije doos... Maar goed, ik wacht wel tot ze in de aanbieding zijn bij de kruidvat of jumbo, geen zin om er voor om te fietsen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, we doen nu een pufcursus, dus is ie er eindelijk ook mee bezig. Gisteren de les over complicaties enzo gehad, aiai....quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:20 schreef kazy het volgende:
@Saskia: haha heb jij ook zo'n man. De mijne was zo rond 35 weken ook ineens aan het stressen over luiers en de vluchttas![]()
Deze mijlpaal heb ik nog nooit gehaald! O.oquote:Op maandag 29 juni 2015 16:39 schreef Sara82 het volgende:
Daui, yes!![]()
En wat een mooie echo's!
Limone, fijn dajje d'r weer bent!
Gefeliciteerd, ladyblack!
Hier een mijlpaalmoment: ik hoefde gisteren van de toiletjuffrouw niet te betalen! "Nee, loop maar gauw door meisje..." whoopwhoop!
Wat vervelend zeg van de mogelijk door stress factor ziek zijn. Drukte makers zijn julliequote:Op maandag 29 juni 2015 16:50 schreef J0ycie88 het volgende:
LuDann, goed je weer te lezen. Vervelend dan die klachten weer opspelen, hopelijk ben je er snel weer vanaf!
Hier weer terug van de huisarts en vriend gaat morgen met de praktijkondersteuner praten. De huisarts verwacht dat de klachten stressgerelateerd zijn, om het lichamelijke deel uit te sluiten net nog geprikt op een rvt. Longembolie en daar krijgen we woensdag de uitslag van, maar ze vereac4ht niet dat dat het is. Ik hoop dat mijn vriend een positieve ervaring heeft morgen bij de praktijkondersteuner en daar ook iets aan heeft.
Stippelrientje, mangoijs ga ik van de week proberen. Ga zo wat rijpe mango's de vriezer in gooienEn veel plassen snachts: CHECK!
Mannen die het op hun heupen krijgenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:00 schreef SaskiaR het volgende:
Hier is het mijn man die ineens begon 'we gaan nu die luiers en babydoekjes enzo kopen, straks is het te laat!!'
Uhm... ik ben pas 35 weken hoor...
Fijn van de goede SEOquote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:24 schreef Kuukske het volgende:
Ja toch wel weer erg fijn te horen dat het een gemiddeld kindje is.
Is er geen andere oplossing dan Omeprazol sicilia?
Als onze wurm weer de boel aan het verbouwen is vraag ik soms expres of hij zijn hand er even op wil leggen en tegen mijn buik wil kletsen. Het is dan gelijk heerlijk stil en dat voelt soms echt als een verademingquote:Op maandag 29 juni 2015 20:10 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Hield je het een beetje droog of stond het later op de planning voor vandaag? Het eerste vertel momentquote:Op maandag 29 juni 2015 20:50 schreef Fuchsia_roze het volgende:
LadyBlack gefeliciteerd met je streepjesIk wens je een voorspoedige zwangerschap!
Daui zo schattig die tweelingechoEn wat fijn dat alles goed is!
Krisvc gefeliciteerd met je verjaardag
Vandaag termijnecho gepland, dinsdag 14 juli weer kijken naar ons kindjeMorgen ga ik mijn moeder vertellen dat ze oma wordt en ik moet al bijna huilen als ik er aan denk. Ze gaat zo blij zijn
Donderdag schoonouders en maandag mijn teamleider. Vader en broers moet ik nog bedenken wanneer
en vrienden pas na de goede termijnecho.
En verder kan ik mijn buik nu al nauwelijks meer verbergen, dus ik weet niet hoe ik dat met die tropische temperaturen moet gaan doen aankomende week. Ik probeer voorlopig maar niet zo veel af te spreken, maar dat is lastig met het zomerse weer en tig verjaardagen en festivals e.d.
Een handensloerie O.oquote:Op maandag 29 juni 2015 22:46 schreef Mariposas het volgende:
Hmm mijn baby is een echte handensloerie, iedereen die maar z'n handen op mn buik legt krijgt meteen met zijn voeten te maken.
Wat leuk fuchsia, veel plezier met vertellen morgen!
Staand plassen!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:15 schreef Mariposas het volgende:
Wat een klotenacht zeg.Werd steeds wakker omdat ik moest plassen, maar het was steeds maar een beetje. Uiteindelijk om 5 uur uit bed gegaan en staand geprobeerd met die MvM kan die ik nog had liggen, pies ik zo dat ding halfvol.
voorlopig dus alleen maar naar het mannentoilet voor een urinoir.
Lief hequote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:16 schreef Krisvc het volgende:
Mijn man is zoveel zenuwachtiger en ongeduldiger dan ik ben. Ik vind het zo aandoenlijk."Ja, ik wil gewoon heel graag pappa worden." Veeg mij maar op.
Ik denk dat dat kind ook last heeft van de hitte ofzo, echt, wtf.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:04 schreef Stippelrientje het volgende:
Herinneren jullie de dame nog die door een varken in het ootje was "genomen"? En haar vader de vader van zijn kleinkind had geslacht onder het mom van ze eet nu toch voor twee ....![]()
Nou er is een vervolg! Hoera!
Na spareribs werd het nu tijd voor een lekker paardenbiefje of zo![]()
![]()
http://trendingstylist.com/actually-a-horse/
Ik ving bij de mijne op dat 'ie het tegen een collega over "zijn ongeboren zoon" had. Ik smolt daar al van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Lief hemijne praat ook steeds tegen m'n buik, smelt
Ja bij mijn man begint het ook te komen, elke avond gaat hij ook even in het kamertje kijken, muziekdingetje aan enzoquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:16 schreef Krisvc het volgende:
Mijn man is zoveel zenuwachtiger en ongeduldiger dan ik ben. Ik vind het zo aandoenlijk."Ja, ik wil gewoon heel graag pappa worden." Veeg mij maar op.
Nee, alleen als er reden voor is om aan effe te checken of alles wel goed groeit. Bij mij was met 30 weken de buik te klein ten opichte van het gemiddelde, dus een extra echo. Toen bleek dat de baby wel groot genoeg was en verder ook genoeg vruchtwater enzo. Dus zolang mijn buik nu verder doorgroeit op z'n eigen lijntje, hoef ik verder geen groeicho's meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:22 schreef gestreeptestoel het volgende:
Kris, volgens mij doen ze dat standaard? Ze geeft er in ieder geval niks specifieks over gezegd.
Ja, dat is zeker zonde van je huidige schoenen!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik denk serieus gegroeid, het is niet warmteafhankelijk heb ik het idee. Als ik google mag geloven trekt het niet meer weg ookDat biedt op zich shopmogelijkheden
maar ik vind het ook wel jammer van mijn huidige schoenen.
Ik ook niet hoor!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Deze mijlpaal heb ik nog nooit gehaald! O.o
Ik denk omdat het best heftig kan zijn om iemand geīntubeerd te zien liggen en dan opengesneden (om het maar even cru te zeggenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:03 schreef Sethiwe het volgende:
Kuukske fijn van de goede seo.
Ludann dat is wel rot om te horen, hopelijk gaat een keizersnede niet nodig zijn. Wat is eigenlijk de reden dat partner erbij algehele narcose niet bij mag zijn en bij een ruggenprik wel?
Hier nog laatste vakantie dagje, zittend in de schaduw prima uit te houden. Zwembadje alvast opgezet, zodat ik af en toe een verkoelende duik kan nemen.
quote:
Hmm.. Dat heeft ze me zo niet gezegd. ZE zei: Voor nu is alles netjes!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:25 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nee, alleen als er reden voor is om aan effe te checken of alles wel goed groeit. Bij mij was met 30 weken de buik te klein ten opichte van het gemiddelde, dus een extra echo. Toen bleek dat de baby wel groot genoeg was en verder ook genoeg vruchtwater enzo. Dus zolang mijn buik nu verder doorgroeit op z'n eigen lijntje, hoef ik verder geen groeicho's meer.
Maarr het lijkt me logisch dat je als buik maar 1 cm groeit in 3 weken, ze even willen kijken of er wat is.
Ah, dan is het bij jouw praktijk gewoon anders. Ik dacht dat het overal hetzelfde was, maar blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:46 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Hmm.. Dat heeft ze me zo niet gezegd. ZE zei: Voor nu is alles netjes!
@ moysemickey
Dat inderdaad. Met 32 wkn groeiecho en met 36 wkn liggingsecho. Dat zei ze straks ook. Volgens mij was dat vorige zwangerschap ook zo.
Wel raar dat t niet overal t zelfde isquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:52 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ah, dan is het bij jouw praktijk gewoon anders. Ik dacht dat het overal hetzelfde was, maar blijkbaar niet dus.
Gezellig!quote:
Erin komen lukt nog wel, maar als je er dan in bent is het toilet ķf te vies, ķf er is geen wc papier, of geen water om je handen te wassen...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:36 schreef Daui het volgende:
Sara die mijlpaal mot ik ook. In de trein plassen is een drama. Zie maar nog in de wc te komen met een dikke buik
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:59 schreef Malteser het volgende:
MM: je naam is volledig in beeld op de echo-foto. Maakt mij verder niks uit maar wist niet of je dat in de gaten had.
Mooi plaatje hoor van jullie kindje!! En fijn dat alles goed is!
Dat verschilt denk ik? Als er redenen zijn om extra groeiecho's te maken sowieso, dan houden ze het op die manier in de gaten. Als er verder geen bijzonderheden zijn meten ze volgens mij gewoon je buik op en mocht dat 'te' bescheiden zijn dan zullen ze wel een keer een groeiecho maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein
Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Bij mij ging dat niet op buikformaat. Het kwam bij ons naar voren tijdens de GUO en het wordt nu gecontroleerd middels aan mijn buik te voelen (VK) en iedere twee weken een echo waarbij ze hoofdomtrek, buikomtrek en beenlengte van de baby opmeten (gyn).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein
Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Verschilt... bij ons kwam ze vrij vroeg voor de intake, met de 26 weken ongeveer. En in die week kreeg ik ook het kraampakket (van CZ).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
Vraag het vrijdag anders sowieso even na bij je vk. Ze heeft vast een antwoord voor je over wat hun werkwijze is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:27 schreef MissBliss het volgende:
Oke, bedankt dames. Dan zullen ze vrijdag wel gaan meten, dan ben ik 31 + 3.
Bij onze SEO zei de dame wel dat het niet de grootste baby van Amsterdam zou worden, maar verder niet te klein dus het zal wel loslopen
Ja, ik wil het sowieso navragenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Vraag het vrijdag anders sowieso even na bij je vk. Ze heeft vast een antwoord voor je over wat hun werkwijze is.
Er valt wrs niet veel te vragen - ik lag daar zo, begon ze gelijk te meten en alles. Dus ik van 'huh, wat doe je??' Toen legde ze het vanzelf allemaal uitquote:
Okequote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:36 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Er valt wrs niet veel te vragen - ik lag daar zo, begon ze gelijk te meten en alles. Dus ik van 'huh, wat doe je??' Toen legde ze het vanzelf allemaal uit
Oordoppen!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Succes Kuukske!
Hier heb ik al weken niet meer goed geslapen. Frustrerend. Ik slaap heel licht, droom vrij gek en moet minstnes 3x plassen...Het feit dat we in Zweden in zoveel stilte sliepen, en het hier iets drukkker is maakt het niet makkelijker..
Ik ben nu 29+1. Vorige week ergens kwam t kraampakket. 10 juli intake kraamzorg. Daar kreeg ik 1,5 week geleden ofzo bericht over.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
Ook kleine baby's kunnen sterk zijn!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Oh, dat geloof ik wel!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ook kleine baby's kunnen sterk zijn!
Dat heeft mijn dame bewezen!
Ik heb dus ervaring met een dysmatuur kindje, als je meer informatie wil stuur maar een DM/PM
Aha, nou ja, toch wel fijn dat ze het checken dan (en dat het gewoon goed bleek natuurlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.
Na eerst een foutieve meting bleek het gewoon allemaal goed.
Uiteindelijk was O. vrij licht voor zijn termijn maar niet zodanig dat ie dysmatuur was.
Oh wauw! Het zegt niks dusquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik had bijna geen buik en werd ook klein geschat, maar bleek toch 4140 gr te zijn.
Nee, ze verschoten er in het zkh ook van hahaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door _evenstar_ op 30-06-2015 21:26:22 ]Engaging Infinite Improbability Drive..
De intake was bij mij de dag voor de bevalling.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Vanavond gedaan! Het eerste wat mijn mama zei is dat ze bijna ging huilen en ik riep heel hard "ik ook". Klein traantje weggepinkt, maar viel meequote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:45 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hield je het een beetje droog of stond het later op de planning voor vandaag? Het eerste vertel moment
Wat tof! Zo spannend! En klonk het gek zo hardop? Wacht je nog tot de termijn tot je het goede vrienden gaat vertellen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:08 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Vanavond gedaan! Het eerste wat mijn mama zei is dat ze bijna ging huilen en ik riep heel hard "ik ook". Klein traantje weggepinkt, maar viel meeIk was gewoon serieus nerveus
Haar op haar hart gedrukt dat ze het echt nog niemand mag vertellen en ze heeft het plechtig beloofd (anders ziet ze haar kleinkind voorlopig niet, heb ik gezegd
)
Nee, dat is idd zo dat je niet kan praten met je partner en dat geintubeerd zijn niet prettig is om te zien, maar opengesneden word je in beide gevallen. En het is toch de geboorte van je kind, waar ik me voor kan stellen dat je graag bij wil zijn als partner zijnde.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:43 schreef LuDann het volgende:
Ik denk omdat het best heftig kan zijn om iemand geīntubeerd te zien liggen en dan opengesneden (om het maar even cru te zeggen). Bovendien kun je als partner niets doen op zo'n moment natuurlijk. Bij een ruggenprik kun je met elkaar praten en kan de partner steun geven.
Ja heel gek hoor! Nu is het net echtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:20 schreef Svane het volgende:
[..]
Wat tof! Zo spannend! En klonk het gek zo hardop? Wacht je nog tot de termijn tot je het goede vrienden gaat vertellen?
Na de eerste echo gaan we het eerst families vertellen en dan ook een paar goede vrienden! Wel nog een beetje lowkey, want op werk wil ik nog best even wachten tot een week of 14, en ook de hele wijde wereld op zn vroegst na 12 weken. Eerst eens hard hopen dat het echt allemaal goede echo's zijn! Heb afgelopen weekeinde wel geshinet met bier nepdrinken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:38 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ja heel gek hoor! Nu is het net echtJa met vrienden wachten we tot na de termijnecho. Al hebben een aantal al wel hun vermoedens en wordt er flink gevist
Wanneer ga jij het vertellen? Buiten de vrienden die het al weten
Haha, nepdrinken. Ik zie het al voor mequote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:47 schreef Svane het volgende:
[..]
Na de eerste echo gaan we het eerst families vertellen en dan ook een paar goede vrienden! Wel nog een beetje lowkey, want op werk wil ik nog best even wachten tot een week of 14, en ook de hele wijde wereld op zn vroegst na 12 weken. Eerst eens hard hopen dat het echt allemaal goede echo's zijn! Heb afgelopen weekeinde wel geshinet met bier nepdrinken.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:12 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee, ze verschoten er in het zkh ook van haha
Hier zat die spekbol inJeetje, dat is wel een heel bescheiden buik. Lijkt me heerlijk! Dit was op het einde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou dan hoop ik dat je je niet ziek hoeft te melden voor werk. Hier niet echt meer te voorkomen, heb als kind niet eens zoveel overgegeven en toen had ik er af en toe al hele nachtdiensten aan (heel zielig met m'n paardendeken- en kussen naar de badkamer verplaatsen omdat je er anders toch de hele tijd wel uit moet, en niet iedereen wakker wil maken).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:47 schreef Svane het volgende:
[..]
Na de eerste echo gaan we het eerst families vertellen en dan ook een paar goede vrienden! Wel nog een beetje lowkey, want op werk wil ik nog best even wachten tot een week of 14, en ook de hele wijde wereld op zn vroegst na 12 weken. Eerst eens hard hopen dat het echt allemaal goede echo's zijn! Heb afgelopen weekeinde wel geshinet met bier nepdrinken.
In het begin inderdaad de hele tijd met anderen hun bier rondhuppelen en niet aangestoken peuken rondlopen.Niemand die het door had.
![]()
Jup, lengte van je bovenlijf, hoe je draagt, kracht van je buikspieren, eerste kind of niet, hoeveelheid vruchtwater, in hoeverre je borstkas uitzet om ruimte te geven aan je organen of dat je organen denken screw you ik was hier eerst enzo , en nog veel meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:28 schreef Kyara het volgende:
Valse ruimte
Heeft ook te maken met hoe je draagt toch? Ik droeg heel erg naar boven (lekker veel ruimte voor je eigen ingewanden en zo) dus buik leek groot, maar wel gemiddeld kind.
oh ja maar dan heb je t gewoon over dikke mensen toch? Wat ik bedoel gebeurd ook bij dunne vrouwen. Gewoon dan lijkt die baarmoeder heel groot maar valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:55 schreef coccinelle het volgende:
Net als een aflevering van 'one born every minute' waarbij de midwife vraagt aan de zwangere of ze zelf kan aanwijzen waar ze denkt dat de baby ligt zodat ze niet tijden moesten zoeken. Maar die vrouw was dan ook enorm en je zag dus niet dat ze zwanger was ivm heel veel valse ruimte.
Vanavond informatieavond gehad in het ziekenhuis en ze hebben een bubbelbad!Beetje jammer dat je er niet in mag met een infuus, en laat ik die nou preventief krijgen
komt vast goedquote:Op woensdag 1 juli 2015 01:03 schreef MissBliss het volgende:
Thanks Mignonne!
Ik ga idd rustig vrijdag afwachten.
Hier werd baby op 6 pond geschat, maar hij woog exact wat jouw baby woogquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik had bijna geen buik en werd ook klein geschat, maar bleek toch 4140 gr te zijn.
deze was echt gigantisch dik ja.quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh ja maar dan heb je t gewoon over dikke mensen toch? Wat ik bedoel gebeurd ook bij dunne vrouwen. Gewoon dan lijkt die baarmoeder heel groot maar valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee.
In principe hoef je maar 1 keer volgens mij. Tenzij je rhesusnegatief bent, dan moet je ergens tegen de 27 weken nog eens.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:22 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat bloedprikken.. Ik dacht ook dat t veel vaker moest. Ben nu 1x geweest.. Ergens aan t begin en heb t gister gevraagd wanneer ik weer moest. Rond de 36 weken was dat geloof ik.
(ik heb wel n keer zelf bloed laten prikken via ha, misschien dat ik daarom tussen door niet hoef)
Hier moest het echt tussen 27.0 en 28.0, eerder mocht niet iig, later misschien wel?quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:03 schreef Estrys het volgende:
Dat bloedprikken voor resus-negatief met 27 weken. Moet dat perse met 27 of kan dat ook eerder of later? Want we gaan rond die tijd met vakantie. En de eerstvolgende controle is twee dagen voordat we gaan. Weinig zin om op een inpakdag nog bloed te moeten gaan prikken. Vandaag ook eens voor bellen dat ik vast dat formulier ophaal.
Ik ga het morgen vragen aan de gynaecoloog. Voor de baby eruit is moet ik sowieso een waaknaald hebben i.v.m. verhoogd kans op een fluxus. Maar als het in augustus ook zo warm is als nu hoef ik niet in badquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:36 schreef Sara82 het volgende:
Aaaargh, nachtdiensten werken is leuk, maar overdag slapen met deze temperaturen is Serieus Moeilijk. Ben bijna aan het overwegen om een luchtbedje voor het koelvak van de buurtsuper neer te gooien.![]()
cocci, ze kunnen dat infuus toch ook pas zetten als het echt nodig is? Of is dat preventieve prikken superonwijsverplicht in het ziekenhuis?
Of gewoon een vuilniszakkie om je arm, dat kan ook!
Koudwaterbadquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:58 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Ik ga het morgen vragen aan de gynaecoloog. Voor de baby eruit is moet ik sowieso een waaknaald hebben i.v.m. verhoogd kans op een fluxus. Maar als het in augustus ook zo warm is als nu hoef ik niet in bad
Ja maar dan zou het echt pas met 31 weken zijn. Dat zal wel te laat zijn. Ik bel wel even dat ze het formulier vast klaarmaken kan ik dat alvast ophalen en dan begin week 27 gaan prikkenquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:55 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hier moest het echt tussen 27.0 en 28.0, eerder mocht niet iig, later misschien wel?
quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier werd baby op 6 pond geschat, maar hij woog exact wat jouw baby woog
Hier ook 6 pond geschat, was werkelijk 4280 grquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Mocht niet eerder inderdaad. VK had een keer iets van 26w6d opgestuurd, kreeg ze weer terug!quote:Op woensdag 1 juli 2015 09:08 schreef Estrys het volgende:
Het prikken kan niet eerder dan 27 weken en 0 dagen zegt de vk. Geloof dat dat die vrijdag is, als we op vakantie gaan dusAssistente ging vragen bij het lab of het twee dagen eerder zou kunnen. Anders wordt het met 31 weken. Was ook geen probleem.
Nou ja maak me er niet druk om, bij de eerste in 2008 was dat extra onderzoek er nog niet eens en ging het ook prima
Volgens mij vrijdag ja!quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:30 schreef Estrys het volgende:
Ergens rond 31 weken kon ook nog wel als ik voor die tijd op vakantie was.
Op vrijdag hebben wij wisseldag toch Pinq? Dan kan ik ook wel nog vrijdagochtend gaan. Ze halen er alleen wat uit en stoppen er niks in dus ziek zal ik er niet van worden.
Oh maar ik ben het met je eens hoor! Daarom ga ik morgen ook overleggen om te kijken of we van tevoren vast kunnen leggen dat in het geval van een keizersnede mijn man er wel bij mag zijn. Maar ik denk dat wat ik noemde wel de argumenten zijn die over het algemeen gebruikt worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:23 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Nee, dat is idd zo dat je niet kan praten met je partner en dat geintubeerd zijn niet prettig is om te zien, maar opengesneden word je in beide gevallen. En het is toch de geboorte van je kind, waar ik me voor kan stellen dat je graag bij wil zijn als partner zijnde.
(Komt misschien dat bij een vriendin man er niet bij mocht zijn, hij moest toen op de kamer wachten, wat ik toen zo vreemd vond, want het is toch ook zijn kind die het levenslicht ziet en waarna ze hem later kwamen zeggen dat z'n zoon er was en dat hij mee mocht lopen naar de afdeling).
Fuchsia-roze wat leuk om het te vertellen.
Ik las dat er goede groeiecho's waren, altijd weer een geruststelling.
Bescheiden buik hoeft niets te zeggen, de vorige zwangerschap had ik ook echt een bescheiden buik, maar zoon was toch 54cm en ruim 3800 gram. Waren kraamverzorgster en vk ook verbaasd over.
Maar als ik mijn buik nu zie, zal die wel niet zo bescheiden blijven.
Waar het de vacuümpomp aangaat weet ik het niet zo snel, kans op uitscheuren is groter misschien? Maar ik zag laatst een filmpje van een tangverlossing en dat zag er ronduit gewelddadig uit, zeg maar. Kan me voorstellen dat mensen dat niet willen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben aan het nadenken over mijn bevalplan nav de cursus van gisteren waarbij het oa over kunstverlossingen ging. Hier wordt vaak een beetje panisch over gedaan is mijn idee, maar waarom? Bij een spoedkeizersnede snap ik dat nog wel vanwege het niet meemaken van de geboorte zelf, het lange herstel en een paar extra dagen ziekenhuis, maar wat is er nou echt vervelend aan de vacuümpomp? Dat de baby eruit komt met een conehead lijkt me niet zo ernstig. Dat hij een week hoofdpijn heeft lijkt me voor hem niet fijn maar daar herinnert hij zich toch niks van. 1 dag extra in het ziekenhuis lijkt me ook geen ramp, dus vanwaar die afkeer? Mis ik iets?
Persoonlijk lijkt me dat elke manier waardoor het kind er sneller uit komt fijn is, en ik neig ernaar om in mijn plan te zetten dat ze bij de kleinste twijfel al een kunstverlossing toe mogen passen. Achterliggende gedachte is niet dat ik zo snel mogelijk wil bevallen vanwege pijn oid, maar dat ik pas gerust ben als de baby eruit is en goed ademt, en hoe langer het duurt voordat hij eruit is, des te meer kans op complicaties en met name zuurstofgebrek.
zoontje van mijn zus is ernstig gehandicapt door zuurstofgebrek bij de geboorte, vandaar dat dit voor mij een issue is
Alleen als je negatief bent moet je nog eens met 27 weken. Ze bekijken het met de 12 weken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:54 schreef LuDann het volgende:
Bloedprikken voor rhesus factor heb ik hier nog niet hoeven doen? Of misschien is het ergens tussendoor gebeurd, ik heb zo vaak bloed moeten prikken, misschien is het ergens bij gestopt. Dat doen ze wel overal?
[..]
Waar het de vacuümpomp aangaat weet ik het niet zo snel, kans op uitscheuren is groter misschien? Maar ik zag laatst een filmpje van een tangverlossing en dat zag er ronduit gewelddadig uit, zeg maar. Kan me voorstellen dat mensen dat niet willen.
Begrijpelijk dat dat een zorg van je is! Een gezond kindje is natuurlijk het allerbelangrijkst, dat ben ik met je eens. Ik loop liever wat schade op dan dat ik het risico loop dat mijn baby iets mankeert.
Ik heb een vacuümverlossing gehad en voor mijn dochter was het wel heftig. Ze had maar een dag hoofdpijn en was niet enorm overprikkeld (schijn je vaak te zien), maar het ging met zo'n rotvaart (nadat ik haar eerst 1,5 uur heb moeten tegenhouden terwijl ik al persdrang had) dat ze nog lang last heeft gehad van haar wervels. Ze wilde écht niet op haar rug liggen. Overigens was dat na twee behandelingen verholpen door de osteopaat. Al met al was het geen ramp, maar fijn was anders. Wel liever zo dan een keizersnee denk ik.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben aan het nadenken over mijn bevalplan nav de cursus van gisteren waarbij het oa over kunstverlossingen ging. Hier wordt vaak een beetje panisch over gedaan is mijn idee, maar waarom? Bij een spoedkeizersnede snap ik dat nog wel vanwege het niet meemaken van de geboorte zelf, het lange herstel en een paar extra dagen ziekenhuis, maar wat is er nou echt vervelend aan de vacuümpomp? Dat de baby eruit komt met een conehead lijkt me niet zo ernstig. Dat hij een week hoofdpijn heeft lijkt me voor hem niet fijn maar daar herinnert hij zich toch niks van. 1 dag extra in het ziekenhuis lijkt me ook geen ramp, dus vanwaar die afkeer? Mis ik iets?
Persoonlijk lijkt me dat elke manier waardoor het kind er sneller uit komt fijn is, en ik neig ernaar om in mijn plan te zetten dat ze bij de kleinste twijfel al een kunstverlossing toe mogen passen. Achterliggende gedachte is niet dat ik zo snel mogelijk wil bevallen vanwege pijn oid, maar dat ik pas gerust ben als de baby eruit is en goed ademt, en hoe langer het duurt voordat hij eruit is, des te meer kans op complicaties en met name zuurstofgebrek.
zoontje van mijn zus is ernstig gehandicapt door zuurstofgebrek bij de geboorte, vandaar dat dit voor mij een issue is
Ah oke, dan verklaart dat het.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Alleen als je negatief bent moet je nog eens met 27 weken. Ze bekijken het met de 12 weken.
Same here. Ook met Billie naar de osteopaat naderhand, hij had (waarschijnlijk) door de bevalling een voorkeurshouding omdat z'n nekje pijn deed of iets was geblokkeerd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:01 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik heb een vacuümverlossing gehad en voor mijn dochter was het wel heftig. Ze had maar een dag hoofdpijn en was niet enorm overprikkeld (schijn je vaak te zien), maar het ging met zo'n rotvaart (nadat ik haar eerst 1,5 uur heb moeten tegenhouden terwijl ik al persdrang had) dat ze nog lang last heeft gehad van haar wervels. Ze wilde écht niet op haar rug liggen. Overigens was dat na twee behandelingen verholpen door de osteopaat. Al met al was het geen ramp, maar fijn was anders. Wel liever zo dan een keizersnee denk ik.
Overigens knippen ze preventief in bij een vacuümverlossing zodat je niet extreem uitscheurt.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zou je zorgen over zuurstofgebrek etcetera goed bespreken met je arts of vk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let wel, dit zijn risico's, dit gebeurt echt niet bij ieder kind. Maar het is wel de reden waarom het voor een arts een afweging is of je nu wel of geen vacuüm gaat doen. Het risico waar je het kind aan bloot stelt moet namelijk wel opwegen tegen het risico wat het loopt door géén vacuüm te doen.
Verder zijn er ook nog risico's voor moeder, met name bekkenbodemschade is een risico. Er wordt inderdaad een knip gezet over het algemeen, niet altijd. Een knip voorkomt geen totaalruptuur zoals ik hier al ergens las. In geval van een vacuüm verkleint het de kans er op, maar ook een knip kan doorscheuren. Dus ook voor moeders geldt dat er wel echt afgewogen moet worden of die risico's opwegen tegen het risico van geen vacuüm.
Nogmaals, bespreek je angst, benoem in je bevalplan ook je angst. Misschien vind je het fijn om het hartje wat vaker te horen of vind je dat juist helemaal niet fijn, dat zijn ook dingen die ze voor je kunnen doen hč.
Het is overigens niet zo dat hoe langer het duurt hoe meer kans op zuurstofgebrek, maar dat is wel een heel technisch gebeuren. Het heeft allemaal te maken met de conditie van het kind enz. Bij een eerste kind is het normaal dat je een uur (gemiddeld) tot anderhalf uur perst voordat het kind er is, baby's kunnen dat doorgaans ook prima hebben. Als ze dat niet kunnen hebben dan merk je dat aan de hartslag. Er wordt na iedere perswee geluisterd na de hartslag van de baby, hoe reageert baby op het persen, hoe herstelt de hartslag zich weer enzovoorts.:)
Schuif je een stukje op? Dan kom ik er graag bij zittenquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:31 schreef Mariposas het volgende:
Balen Kris! Sterkte!
Mijn bloeddruk stijgt de laatste tijd ook wel wat meer, zal ook wel door de warmte komen. Maarja, stijgende en te hoge bloeddruk blijft risicovol, dus goed dat je hebt gebeld!
Ik las ook nog 10 uur slapen! Wow, dat red ik echt nooit. Vannacht weer matig geslapen, had continue een krampgevoel en ik heb voor het eerst sinds week 20 weer harde buiken, alleen nu komen ze vanuit het niets. Nu geen kramp meer, zit in de tuin onder parasol met deze attributen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt. Helaas is er weinig anders; er is 1 kamer beneden maar die is ongeschikt als behandelruimte.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Je zit toch op een zolderkamer of zo Sillie? Zijn er betere ruimtes? Misschien vragen om te ruilen?
Joh! Maar daar heb je de komende dagen toch niks aan? Pas je wel een beetje op?quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt. Helaas is er weinig anders; er is 1 kamer beneden maar die is ongeschikt als behandelruimte.
Nadat ik gisteren van mijn stokje ging hebben ze wel besloten om airco aan te leggen omdat het onverantwoord werken is zo (zeker als zwangere), dus dat komt over een week of 2.
Die krijg ik dus binnenkort, denk ikquote:Op woensdag 1 juli 2015 13:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Geinig SaskiaHier gaat niks meer ploppen volgens mij. Ik heb een soort snavelnavel als ik sta.
Nee, helaas. Maar goed, morgen zou het iets cooler moeten zijn. Vrijdag ben ik vrij, dus dat scheelt al. Volgende week is het voor mij nog 3 halve dagen werken en dan vakantie, dus tot die tijd moet het maar even.quote:Op woensdag 1 juli 2015 13:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Joh! Maar daar heb je de komende dagen toch niks aan? Pas je wel een beetje op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier geen plopnavel, ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. Hij is wel ontzettend uitgerekt.![]()
Nee, ik ben echt maar 10 minuten buiten geweest. Ik smeer mijn buik ook altijd in en daar gaat die bikinitop nog grotendeels overheen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Huh wat raar, LuDann. Ben je niet een beetje verbrand ofzo? Je kan zelfs door een t-shirt heen verbranden he.
Tis nu weer weg ook nu mijn buik weer wat is opgewarmd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Weet ik niet LuDann! Maar zie het bij mezelf ook wel eens na het douchen
Zit je placenta ook op die plek voor zover je weet? Zelfde vraag voor IMA trouwens, ben wel benieuwd nu.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:25 schreef Sekhmet het volgende:
LuDann, bij mij net zo. Een rode warme pannenkoek wat links op mij buik. En zit verder in de schaduw.
Geen idee wat het kan zijn.
Trekt nu overigens wel wat weg nu ik ondergedompeld ben in het koude water.
Mijn placenta zit wel voor ja, weet niet precies waar.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:31 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zit je placenta ook op die plek voor zover je weet? Zelfde vraag voor IMA trouwens, ben wel benieuwd nu.
Ze hebben wel gezegd dat hij aan de voorzijde ligt. Maar of dat precies in het midden of hoog of laag was weet ik niet meer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:31 schreef LuDann het volgende:
[..]
Zit je placenta ook op die plek voor zover je weet? Zelfde vraag voor IMA trouwens, ben wel benieuwd nu.
Ik zal het morgen ook even navragen als ik eraan denk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 14:53 schreef Sekhmet het volgende:
Zou wel grappig zijn als het de placenta is. Ga het vrijdag even navragen of dat idd kan
Nope, alleen wat meer pijn in mijn bekken als ik lig of net op wil staan.
Schijnt vannacht of morgen (2 juli iig) volle maan te zijn. Is mij verteld dat er dan meer kindjes geboren worden
Ik hoop het voor je, lijkt me niet fijn, hoogzwanger met dit weer. En in het ziekenhuis hebben ze aircoquote:Op woensdag 1 juli 2015 14:53 schreef Sekhmet het volgende:
Zou wel grappig zijn als het de placenta is. Ga het vrijdag even navragen of dat idd kan
Nope, alleen wat meer pijn in mijn bekken als ik lig of net op wil staan.
Schijnt vannacht of morgen (2 juli iig) volle maan te zijn. Is mij verteld dat er dan meer kindjes geboren worden
Ze hebben het wonderbaarlijk genoeg voor elkaar gekregen om hun huis te verkopen, alleen moeten ze er wel half augustus uit zijn en moeten ze nu dus snel nog een ander (groter) huis zoeken. M'n schoonzusje is helemaal blij met een drieling, ziet alleen de positieve kanten, m'n broer heeft zich er bij neergelegd dat het niet anders is en ziet vooral de nadelen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen voor ze (en vooral heel blij dat ik niet in hun schoenen sta). Ik hoop iig dat ze tot een goede termijn blijven zitten!quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:16 schreef Mariposas het volgende:
Fijn dat het in orde was Kris!
Oh ja FF, jouw schoonzus was van die verrassingsdrieling!Wat fijn dat alles goed was! Zijn ze al een beetje aan het idee gewend, ook in praktisch opzicht enzo? Wat leuk joh, twee jongens en een meisje!
![]()
Mijn moeder komt as dinsdag een dagje langs, maar ik bedacht me later dat ik dan ook controle heb bij de vk heb. Gaf door via whatsapp dat we dan wel even langs de vk moeten. Ik kreeg 100 hartjes ofzo als antwoord terug.![]()
Wordt tijd dat ze een tummytub voor volwassenen op de markt brengen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:38 schreef FlyingFish het volgende:
En ik ben jaloers op alle zwembadjes in de tuin. Zeker op zulk soort dagen is het toch wel erg jammer dat ik alleen een balkon heb. Ik wil ook een zwembadjeheb niet eens een teiltje voor m'n voeten hier, alleen een emmer en dat is niet zo comfortabel
is je schoonzusje zwanger van een drieling?quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb net het eerste babywasje maar gedaan, hoeft het niet in de droger. Het lijkt wel alsof alles gekrompen is, zo klein is het
En m'n schoonzusje heeft een goede uitslag van een punctie gehad vandaagmijn kind krijgt twee neefjes en een nichtje erbij! Maar hopelijk duurt dat nog een lange tijd.
ah, spuit elf.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
is je schoonzusje zwanger van een drieling?
Ja joh dat vliegt voorbij. Je wordt een beetje geleefd. Wij hadden toen nog wen tv gids en die lag na anderhalve nog oo de dag voor billies geboortequote:Op woensdag 1 juli 2015 16:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Minarosa! Zes dagen alweer, gaat toch ook wel snel die eerste dagen denk ik!
Dat is echt een wereldidee.quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:42 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Wordt tijd dat ze een tummytub voor volwassenen op de markt brengen.
Sterkte
Wat fijn dat het herstel zo voorspoedig gaat. Geniet van je baby en tot snel!quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:56 schreef Minarosa het volgende:
Ik kom even afscheid nemen! Posten lukte de afgelopen dagen niet zo goed met verse babyHij doet het supergoed, is meestal heel rustig (op een huiluurtje na) en is tegelijkertijd ook leuk alert. We zijn verliefd
![]()
En wat gaat het herstel na een(/mijn) bevalling snel zegIk voel me bijna normaal, wel sneller moe en mijn buik is nog aan het terugplooien maar verder gaat het zoveel sneller dan verwacht. Ik kreeg vanochtend van de vk toen ze mijn twee hechtingen verwijderde het 'compliment' dat het 'eruit zag alsof er nooit een kind doorheen gegaan was' (of zeggen ze dat allemaal, als troost?) en vervolgens begon ze over anticonceptie
(en vriend zei net dat een tweede toch helemaal niet erg was
![]()
![]()
Ehh zoonlief is zes dagen oud...)
Kortom het gaat goed tot nu toe
Ik las nog veel over warmte (verder slecht bijgelezen), veel sterkte met alle grote en kleine buiken envoor alle extra controles en
voor de goede. Tot in het babytopic
Hopelijk kan ik daar gaan posten en niet alleen maar snel bijlezen tijdens het voeden.
niets aan, inderdaad! HIer voorspellen ze voor zaterdag 'maar' 37 graden..Tot nu toe is het hier maar een graad of 27, dat is best goed te doen, en de was droogt voorspoedig!quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:30 schreef LuDann het volgende:
Mensen, zou het nou echt 41 graden worden zaterdag? Ik kan redelijk tegen de warmte, maar ik weet niet hoe ik dat zou trekken hoor.![]()
http://nos.nl/artikel/204(...)rdag-historisch.html
Mja.. Ik blijf iig binnen. Tuin op het zuiden dus dat is hels warm. Beetje dutten, Netflix kijken.. Spelletjes doen met peuter. Vooral rustig blijven enzoquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:30 schreef LuDann het volgende:
Mensen, zou het nou echt 41 graden worden zaterdag? Ik kan redelijk tegen de warmte, maar ik weet niet hoe ik dat zou trekken hoor.![]()
Dat heet een kliko. Uitschrobben, vullen en ja...hoe kom je er dan in??quote:Op woensdag 1 juli 2015 15:42 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Sterkte
Dat lijkt me een goed idee voor zulk weerquote:Op woensdag 1 juli 2015 15:42 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Sterkte
Trappetje of stoel ervoor! Maar eruit lijkt me lastigerquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat heet een kliko. Uitschrobben, vullen en ja...hoe kom je er dan in??
je partner vragen het ding om te kiepen, natuurlijk! Kun je daarna gelijk het balkon schrobben..quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:44 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Trappetje of stoel ervoor! Maar eruit lijkt me lastiger
Trappetje langs je lijf op de bodem wurmen?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:44 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Trappetje of stoel ervoor! Maar eruit lijkt me lastiger
Zoiets?quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat lijkt me een goed idee voor zulk weerof gewoon een lang smal zwembadje dat op een balkon past, waar je als volwassene net languit in kan liggen... Nouja, morgen maar gewoon een afwasteiltje halen idd, dat soort dingen hoor je in huis te hebben en kosten ook bijna niks.
Fijn dat alles zo goed gaat Mina en veel succes in het baby-topic!
quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Krisvc het volgende:
Ik voel de aangespoelde walvis opmerkingen wel al aankomen als partner de kliko omkiept.
Ik zocht op 'opblaasbaar bad'. Als je wat betaalbaars vindt hou ik mij aanbevolen.quote:
Ik ga even zoeken, het babybadje waar ik vandaag inzat was teleurstellend krap.quote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zocht op 'opblaasbaar bad'. Als je wat betaalbaars vindt hou ik mij aanbevolen.
Oeh leuk!! Eindelijk na al die jongensquote:
Hier onder Den Haag is het wel echt 39 graden nu en het is bijna windstil. Mijn meiden zitten al vanaf 12 uur in het zwembad. Binnen is het niet fijn maar buiten ook niet. Fijne plekken zijn dat zwembad en de auto met aircoquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:30 schreef LuDann het volgende:
Buhhh. Hier is het zo'n 34 graden en dat is wel uit te houden. Maar eens denken wat ik zaterdag ga doen dan.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hier onder Den Haag is het wel echt 39 graden nu en het is bijna windstil. Mijn meiden zitten al vanaf 12 uur in het zwembad. Binnen is het niet fijn maar buiten ook niet. Fijne plekken zijn dat zwembad en de auto met airco
http://www.intertoys.nl/opblaasbaar-zwembad-rechthoekigquote:Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zocht op 'opblaasbaar bad'. Als je wat betaalbaars vindt hou ik mij aanbevolen.
Gefeli Bloesem! Het zou eens tijd worden voor een meisje idd!quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier zijn best veel mensen die niet willen geloven dat we echt niet weten wat het wordt
Heee, das niet duur. Is de bodem ook opblaasbaar?quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:18 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
http://www.intertoys.nl/opblaasbaar-zwembad-rechthoekig
Wij hebben deze...en sinds de verhuizing ook werkelijk de ruimte ervoor. Nu ¤10, als je ze nog kan krijgen
Ik heb ook geen voorgevoel. De meeste mensen zeggen een jongetje. Ik heb wel een enorme zwangerschapsstreep op mijn buik, die theorie zou dan wel kloppenquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Gefeli Bloesem! Het zou eens tijd worden voor een meisje idd!
Wij weten het ook niet, dat vinden mensen vaak lastig te geloven. Maar aangezien werkelijk iedereen om ons heen jongens krijgt moet het bij ons toch een meisje worden (al heb ik er verder geen enkel gevoel over).
Dat niet. Wij hebben piepschuimplaten van de praxis eronder gelegd. Werkt uitstekend!quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef LuDann het volgende:
[..]
Heee, das niet duur. Is de bodem ook opblaasbaar?
Wut.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:32 schreef Krisvc het volgende:
Yay, een meisje Bloesem! Leuk!![]()
En mensen zoeken overal iets achter. Ik vertel heel makkelijk aan iedereen dat we een meisje krijgen. Laatst had ik iets blauws aan en kreeg ik commentaar dat dat niet kon, want ik kreeg toch een meisje. Euhhh, mag ik zelf dragen wat ik leuk vind?Dat is vandaag trouwens een blauwe pre-zwangerschaps maxidress die nu is veranderd in een mididress.
Ik heb hem besteld, voor dat geld... Flikker ik hem ook gewoon weer weg als het weer over is deze zomer.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:32 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Dat niet. Wij hebben piepschuimplaten van de praxis eronder gelegd. Werkt uitstekend!
Oh, dan krijg ik die ook.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik heb ook geen voorgevoel. De meeste mensen zeggen een jongetje. Ik heb wel een enorme zwangerschapsstreep op mijn buik, die theorie zou dan wel kloppen
Ik kreeg hem een week/twee weken terug al, vond het ook raar. Denk dat mijn tintje meespeelt.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dan ben je er snel bij Myrr, meestal verschijnt die streep pas later zeggen ze, in het tweede trimester.
Binnen of buiten? Heerlijk ook die dampende ruimtes als je zelf gewoon aangekleed bent.quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:50 schreef Estrys het volgende:
Leuk een meisje![]()
Ze zijn allebei leuk![]()
Man man man het was HEET bij de zwemles
Binnen. Ja met zo'n hyper nat kind met opstropende onderbroekquote:Op woensdag 1 juli 2015 17:51 schreef Myrr het volgende:
[..]
Binnen of buiten? Heerlijk ook die dampende ruimtes als je zelf gewoon aangekleed bent.
Hebben wij ook! Of ze zeggen: "jullie weten het stiekem wel maar zeggen dat jullie het niet weten."quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier zijn best veel mensen die niet willen geloven dat we echt niet weten wat het wordt
+1quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef FlyingFish het volgende:
Een meisje voor Bloesem
Wij weten wel wat het wordt, maar verder niemand (of misschien wat mensen hier op Fok die goed opletten), maar dan gaan mensen ook overal wat achter zoeken. Een bruidstaart met blauw -> jongen! Een roze flesje en boek in de kast -> meisje. Een blauw/groene aankleedkussenhoes -> jongen.
Zo leuk ook van die mensen die helemaal overtuigd zijn van hun gelijk terwijl je weet dat ze het fout hebben
Bij een evt volgende willen we het zelf ook niet weten, maar dat was nu wel handig om het wat echter te maken.
Dat laatste bedoel ik inderdaad! Ze geloven niet dat we het niet wetenquote:Op woensdag 1 juli 2015 18:15 schreef Malteser het volgende:
Bloesem een meisje
[..]
Hebben wij ook! Of ze zeggen: "jullie weten het stiekem wel maar zeggen dat jullie het niet weten."
Haha nee dank je. Mijn huis ziet er zo al uit of er een bom ontploft is.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:45 schreef Krisvc het volgende:
Tip van Flip: watergevecht binnenshuis met koud water met man zorgt voor verkoeling.
Ja, hier ook. De Duutsers vader vraagt elke keer als ze bellen of we het echt nog niet weten....quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat leuk Bloesem!!
ja, want alleen vrouwen kunnen jongetjes krijgen..quote:Op woensdag 1 juli 2015 17:31 schreef Sekhmet het volgende:
go meisjes
![]()
Hier ook alleen maar jongetjes om mij heen. 1 meisje tov 8 jongens het afgelopen jaar.
Bij ons op het werk lijkt het besmettelijk te zijn. Alleen maar jongetjes. Zou dat komen doordat het vooral vrouwelijke collega's zijn
Ik heb eigenlijk geen idee, maar zou zo niet weten hoe je van warmte harde buiken krijgt. Zeker niet als je het binnen koel hebt. Misschien wat voorwerk? Zou anders gewoon de VK even bellen en vragen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:55 schreef Malteser het volgende:
Hier binnen is het nog heerlijk koel (23 graden), heb al de hele dag hermetisch alles dicht en daar waar we rolluiken hebben, zijn die ook gesloten. Nu heb ik toch een vraagje, heb de hele dag door al harde buiken. Het komt en het gaat een beetje, er zit geen regelmaat in maar ook als ik rustig ga zitten of liggen gaat het door. Kan dat door de warmte komen?
Heb Frummel vanmorgen wel goed gevoeld. Sinds vanmiddag doet hij/zij een dutje denk ik.
Ik dacht ook van niet, wist ook niet hoe het voelde tot ik bij de vk was en zei dat mijn buik soms zo strak werd. Toen ik 10 min later op de tafel lag en het weer voelde, zei de vk: "dat is nu een harde buik."quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb geloof ik nog nooit een harde buik gehad...
Ik zou even wat extra water drinken, bananen eten (of iets anders met magnesium erin) en rustig aandoen inderdaad. Warm douchen misschien, maar dat lijkt me niet zo fijn nu.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:10 schreef Malteser het volgende:
Ben nu 28w4d dus voorwerk kan het niet zijn inderdaad. Urine is vorige week nog gecheckt op blaasontsteking, toen was er niks.
Misschien toch wat teveel gedaan vandaag. Het is hier ook zo lekker koel binnen.
Ik ook helemaal nog niet. Had in ander topic ook al gevraagd of dat wel 'normaal' was aangezien ik de meeste vrouwen daar wel over hoor. Toch goed om te horen dat er meer zijn die daar geen last van hebben.quote:Op woensdag 1 juli 2015 19:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb geloof ik nog nooit een harde buik gehad...
quote:Op woensdag 1 juli 2015 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ja, want alleen vrouwen kunnen jongetjes krijgen..
Waar de meisjes vandaan komen blijft een raadsel..
Ugh. Collega's en opmerkingenquote:Op woensdag 1 juli 2015 19:13 schreef JantinaGr het volgende:
Jeetje dames, wat gaan jullie weer snel. Het is niet bij te houden!
Ik las over kraamzorg intake. Heb ik hem nou zo vroeg? Ik heb hem over 2 weken, met 26 + 3 al.
Bloesem een meisje!!
En LuDann, dat ziet er vervelend uit. Hopelijk trekt het snel weg.
Vandaag op de fiets naar het werk, toch weer 16km gedaan! Wel drijfnat toen ik thuiskwam.
Enn.. kreeg vandaag de subtiele opmerking van collega: "Je buik wordt nu echt dik". Ik kan dat wel hebben, dus reageerde gewoon met "Ja, klopt. Het wordt nog eens wat he?" Maar een andere collega was verontwaardigd over de opmerking"Dat zeg je toch niet!!!"
Haha.
Dit!! Ik vind er namelijk niks aan...quote:Op woensdag 1 juli 2015 20:48 schreef Bloesem. het volgende:
Sekhmet en Jagar, laat die harde buiken maar voor wat ze zijn hoorZonder is ook prima.
Hoe is het nu?quote:Op woensdag 1 juli 2015 21:21 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit!! Ik vind er namelijk niks aan...
Ik ook niet! En ik heb net zoiets als jij. Zodra ik ook maar iets beweeg in deze hitte, gelijk protest in de vorm van harde buiken en schoppend meisjequote:Op woensdag 1 juli 2015 21:21 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit!! Ik vind er namelijk niks aan...
Met de buikbaby gaat het heel goed. Hij beweegt, maar niet extreem veel. Het is een rustige boiiiquote:Op maandag 29 juni 2015 15:02 schreef Mineola het volgende:
[..]![]()
Superherkenbaar, dat cynische en idd die focus op leuke dingen helpt dan. Maar ondanks dat het best ok gaat, lijkt me het toch best heftig hoor. Je bedrijf is toch ook je kindje lijkt me. Sterkte!
Hoe is het met de baby? Lekker beweeglijk? Grote zus die over je buik aait en zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |