abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153928325
2015

7 juli: Krisvc (meisje)
12 juli: kazy
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas (jongen)
25 juli: Zomerzon01 (meisje)
30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
6 januari: Xanteh
26 januari: Myrr

9 februari: Svane
14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

3 maart: L0t..
5 maart: LadyBlack

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via dm!
  maandag 29 juni 2015 @ 16:10:16 #2
409579 LuDann
All the way
pi_153928523
Ik kom me weer eens melden. Een oude rugblessure is op gaan spelen door de zwangerschap en ik kan hierdoor erg weinig met mijn handen (het is een hoge blessure, tussen mijn schouderbladen). Ik heb een paar jaar terug een half jaar intensief gerevalideerd hiervoor en wil daarom weinig risico nemen qua computers enz.

Heb dus acuut mijn computer aan de kant gegooid toen het echt vervelend begon te worden en ook mijn telefoon heb ik minder in handen. Ik had zo in mijn hoofd om wel weer even een update te plaatsen, maar de tijd gaat zo snel en ik slaap zo veel en lekker weer enzo... :@

Ik heb nog niets bijgelezen, ik hoop dat het goed gaat met iedereen. :)
  maandag 29 juni 2015 @ 16:11:09 #3
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_153928553
LB!!! *O* *O*

*O* voor alle goede echo's en berichten.

:* voor de dames die al flink zitten te puffen vandaag.

Ondanks dat ik nog helemaal geen buik heb, vind ik het met die misselijkheid en moeheid ook best pittig... Maar zomer! O+ Daar word ik wel blij van.
  maandag 29 juni 2015 @ 16:23:09 #4
409579 LuDann
All the way
pi_153928908
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:11 schreef Frummeltje86 het volgende:
LB!!! *O* *O*

*O* voor alle goede echo's en berichten.

:* voor de dames die al flink zitten te puffen vandaag.

Ondanks dat ik nog helemaal geen buik heb, vind ik het met die misselijkheid en moeheid ook best pittig... Maar zomer! O+ Daar word ik wel blij van.
Zomer. O+
pi_153929405
Daui, yes! *O*
En wat een mooie echo's!

Limone, fijn dajje d'r weer bent!

Gefeliciteerd, ladyblack!

Hier een mijlpaalmoment ;) : ik hoefde gisteren van de toiletjuffrouw niet te betalen! "Nee, loop maar gauw door meisje..." whoopwhoop! :7
pi_153929553
Hee LuDann *zwaait* Vervelend dat die oude blessure weer opspeelt. Groot gelijk dat je accuut bent gaan minderen met de pc enzo! Sterkte!
(Ik heb sinds januari een vroegere gekneusde rib die ik weer voel als ik een verkeerde houding aanneem met als resultaat regelmatig flinke rugpijn. Het is nu met de laatste loodjes wel minder aan het worden dus hopelijk trekt het bij jou ook nog weg!!)

Verder ook iedereen sterkte met de warmte! Wij hebben een grote parasol gekocht, dus ik hoop dat ik lekker in de schaduw met een voetenbadje, ijsje en goed boek de hitte ga overleven. Mijn schoonmoeder appte al heel lief of ik hun airco wilde lenen, maar dan zou ik me weer schuldig voelen als mijn schoonpa (met zwak hart en overall slechte gezondheid) in die hitte binnen moet zitten.. :@
pi_153929617
Ooh ik vergeet te zeggen dat ik de tweelingecho echt O+ O+ O+ vond. En dan dat lepeltje-lepeltje liggen aahw.. En belangrijker: fijn dat alles goed was Daui!
pi_153929727
LuDann, goed je weer te lezen. Vervelend dan die klachten weer opspelen, hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Hier weer terug van de huisarts en vriend gaat morgen met de praktijkondersteuner praten. De huisarts verwacht dat de klachten stressgerelateerd zijn, om het lichamelijke deel uit te sluiten net nog geprikt op een rvt. Longembolie en daar krijgen we woensdag de uitslag van, maar ze vereac4ht niet dat dat het is. Ik hoop dat mijn vriend een positieve ervaring heeft morgen bij de praktijkondersteuner en daar ook iets aan heeft.

Stippelrientje, mangoijs ga ik van de week proberen. Ga zo wat rijpe mango's de vriezer in gooien ;) En veel plassen snachts: CHECK!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_153929901
Daui die echo O+
  maandag 29 juni 2015 @ 17:01:52 #10
409579 LuDann
All the way
pi_153930012
Even een beetje bijgelezen...

L0t en LadyBlack beiden van harte gefeliciteerd met de verse positieve test. *O*

Setiwe: leuke UD; de verjaardag van mijn man. :P

Krisvc: gefeliciteerd met je verjaardag nog, nu hopen dat je meisje wil komen. Spannend. :Y

Daui: tussen de regels door lees ik dat de eerste GUO wat onzeker was qua uitslag, wat fijn dat de tweede wel gewoon goed was! En superleuk dat je die foto's mee hebt gekregen (en hier gepost hebt ;) )

Bloesem gefeliciteerd met het positieve studieadvies! Heel erg fijn joh, ik hoop dat die propedeuse er ook doorkomt. :)

Nog een late felicitatie voor Lijnloos, McLaura en Minarosa met allemaal een verse baby! O+ *O*

Dat is even wat ik onthouden heb. :P

*zwaait terug naar kazy* Vervelend van die rib zeg! Ik hoop ook dat het hier wat minder wordt straks, maar de kans is groot dat dat tot na de bevalling zal moeten wachten. Lekker zo'n parasol + voetenbad + ijs!

En dank je Joycie, wat vervelend dat het allemaal niet van een leien dakje gaat met je zwangerschap.
pi_153932188
LB gefeliciteerd *O* *O*
pi_153932682
LuDann :W, fijn om even wat van je te horen. Groot gelijk dat je de laptop aan de kant gooit. Beterschap voor jou!
pi_153932795
LuDann, wat naar van je blessure! Lekker je laptop aan de kant inderdaad en hopelijk herstelt 't snel.

Goed volgedronken baby voor Daui!! Fijn, was vast een opluchting voor jullie!

Ik heb last van de warmte. Mijn zolderkamertje op het werk (in een monumentenpand) wordt snel warm en we hebben geen airco. Ik wist vandaag al niet hoe ik 't had, hou m'n hart vast voor de rest van de week. Als het echt niet gaat maar thuiswerken. Nu ik thuis ben gaat 't weer beter, maar ben wel heel moe.
pi_153933585
Ze voelen het echt he? Die buikbaby's? Wanneer je de videocamera op je telefoon aanzet. Complete verbouwingen hier en zodra ik op het rode knopje druk ligt meneer of mevrouw weer stil :')
  maandag 29 juni 2015 @ 19:47:21 #15
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_153933802
:o bijna gemist! Wat gaaf LB!! Gefeliciteerd!! O+
Kwak
pi_153934450
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 19:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ze voelen het echt he? Die buikbaby's? Wanneer je de videocamera op je telefoon aanzet. Complete verbouwingen hier en zodra ik op het rode knopje druk ligt meneer of mevrouw weer stil :')
Ja. Handen en ogen van lief hebben hetzelfde effect. }:|
pi_153934578
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:10 schreef Sara82 het volgende:

[..]

+1, tot frustratie van vriend ;)
pi_153934728
quote:

[..]

Ja, dat blijft ook lastig inderdaad! De laatste tijd gaat vriend 's ochtends als de wekker gaat nog een tijdje rustig met zijn hand op mijn buik liggen, dan komt er na een paar minuten altijd wel beweging O+
pi_153935498
LadyBlack gefeliciteerd met je streepjes *O* Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Daui zo schattig die tweelingecho O+ En wat fijn dat alles goed is!

Krisvc gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Vandaag termijnecho gepland, dinsdag 14 juli weer kijken naar ons kindje O+ Morgen ga ik mijn moeder vertellen dat ze oma wordt en ik moet al bijna huilen als ik er aan denk. Ze gaat zo blij zijn O+ Donderdag schoonouders en maandag mijn teamleider. Vader en broers moet ik nog bedenken wanneer O-) en vrienden pas na de goede termijnecho.

En verder kan ik mijn buik nu al nauwelijks meer verbergen, dus ik weet niet hoe ik dat met die tropische temperaturen moet gaan doen aankomende week. Ik probeer voorlopig maar niet zo veel af te spreken, maar dat is lastig met het zomerse weer en tig verjaardagen en festivals e.d. :D
pi_153937123
Fuchsia: dat is ook heel bijzonder! Geniet van het moment van vertellen!
pi_153937447
Ludann, wat rot! Beterschap!

Mensen.. Succes deze week met werken in de hitte.. :o Morgen alleen n ochtend.. Maar donderdag hele dag.

Morgen weer controle bij de vk.
pi_153937503
Ik lag net op bed. Zat op mijn buik te duwen. En voel voor t allereerst (vorige zwangerschap nooit meegemaakt) echt iets hards onder mijn hand. Ik zat volgens mij gewoon op baby's hoofd te duwen. Brr! Ik schrok er echt van!
  maandag 29 juni 2015 @ 21:56:50 #23
381212 Gulara
From the future
pi_153937564
LB *O* Wat leuk! Gefeliciteerd!

En je UD O+ O+ O+
  maandag 29 juni 2015 @ 22:46:59 #24
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153939302
Hmm mijn baby is een echte handensloerie, iedereen die maar z'n handen op mn buik legt krijgt meteen met zijn voeten te maken. :D

Wat leuk fuchsia, veel plezier met vertellen morgen!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  Moderator dinsdag 30 juni 2015 @ 02:02:39 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_153944810
LB! *O* :o nog een elfje erbij O+

Ik wist stiekem al dat jullie weer bezig waren maar als het dan raak is is het toch weer even een verrassing :D hopelijk volg ik snel ;)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 30 juni 2015 @ 06:15:46 #26
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153945574
Wat een klotenacht zeg. :Z Werd steeds wakker omdat ik moest plassen, maar het was steeds maar een beetje. Uiteindelijk om 5 uur uit bed gegaan en staand geprobeerd met die MvM kan die ik nog had liggen, pies ik zo dat ding halfvol. :') voorlopig dus alleen maar naar het mannentoilet voor een urinoir. :7
pi_153945587
Goedemorgen. Om half 9 de SEO, in ieder geval op tijd wakker.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_153945665
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 06:15 schreef Mariposas het volgende:
Wat een klotenacht zeg. :Z Werd steeds wakker omdat ik moest plassen, maar het was steeds maar een beetje. Uiteindelijk om 5 uur uit bed gegaan en staand geprobeerd met die MvM kan die ik nog had liggen, pies ik zo dat ding halfvol. :') voorlopig dus alleen maar naar het mannentoilet voor een urinoir. :7
Briljant. Dat had ik nou nooit zelf bedacht. :D
pi_153945679
Brakke nachten :O Voel me inmiddels een zombie. En nu vliegt er ook een verkoudheid langs.

Succes met de warmte allemaal. Hier in huis is het gelukkig nog wel redelijk koel :)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_153945752
Succes kuukske!

En LuDann fijn om wat van je te horen!
pi_153945753
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 06:20 schreef Kuukske het volgende:
Succes!
pi_153945985
Succes kuukske! Ik heb vriendlief net uitgezwaaid en kruip nog 'n uurtje in bed, slapen zonder snurks naast me! 😇
pi_153945992
Veel te vroeg in het ziekenhuis natuurlijk. :'). Ik las brakke nachten, hopelijk kun je hier en daar wat slaap bijplakken deze week!
pi_153946024
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 06:20 schreef Kuukske het volgende:
Heel veel succes!

LB nog gefeliciteerd *O*

:* voor de brakke nachten, kan erg slopend zijn.

Gisteren 13 weken alweer (waar blijft die tijd?)
Je ziet nog nauwelijks wat, behalve ploftieten :9
pi_153946143
Succes Kuukske!
pi_153946185
Succes Kuukske!

Wat lucht het op als het dan toch lukt he Mariposas. :D

Ik heb op 2 plaspauzes na heerlijk geslapen. Vanmiddag naar de vk, want vandaag 39 weken. *O* Nog steeds af en toe wat voorwerk hier, maar het zakt nog steeds iedere keer af.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_153946280
Succes Kuukske!

Hier heb ik al weken niet meer goed geslapen. Frustrerend. Ik slaap heel licht, droom vrij gek en moet minstnes 3x plassen...Het feit dat we in Zweden in zoveel stilte sliepen, en het hier iets drukkker is maakt het niet makkelijker..
pi_153946318
:* voor alle brakke nachten!

Succes met de SEO Kuukse!

En 39 weken voor Kris *O*

Zei ik gister nog dat ik me niet zo heel zwanger voel deze keer, ben ik sonds gisteravond steeds super misselijk en mn borsten doen ook pijn :') En tijdens de zwangerschap van mijn zoontje had ik de eerste weken echt flinke maagpijn. Daar heb ik toen omeprazol voor gekregen en dat slik ik sindsdien standaard. Maar het lijkt nu niet meer te helpen, want heb nu dus weer die maagpijn. Loop er gewoon krom van. Iemand tips daarvoor?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_153946539
SEO was prima in orde :)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:08:15 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153946564
Silicilia, waarom ben je die pillen blijven gebruiken? Bleef je na je zwangersxhap maagpijn houden?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_153946567
Wat fijn Kuukske *O*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:08:36 #42
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153946572
Ohh altijd toch fijn Kuuk! *O*
pi_153946707
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:08 schreef pinquit het volgende:
Silicilia, waarom ben je die pillen blijven gebruiken? Bleef je na je zwangersxhap maagpijn houden?
Ik ben in eerste instantie langzaam gaan afbouwen, maar de klachten (vooral brandend maagzuur) kwamen terug. Op advies van de huisarts slik ik ze dus nog steeds.
pi_153946711
Kuuk wat fijn *O*
pi_153946781
Ja toch wel weer erg fijn te horen dat het een gemiddeld kindje is.

Is er geen andere oplossing dan Omeprazol sicilia?
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:29:03 #46
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153946835
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:19 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Ik ben in eerste instantie langzaam gaan afbouwen, maar de klachten (vooral brandend maagzuur) kwamen terug. Op advies van de huisarts slik ik ze dus nog steeds.
Ik zou het even met je huisarts bespreken :)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 09:30:45 #47
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153946852
Zei ik nou silicilia? :') ohh ochtend, wat doe je met me :+ :')
pi_153946959
O haha dat is mij ook niet opgevallen hoor! Maar ik zal inderdaad even bellen met de ha!
pi_153946968
Kuuk wat fijn van de goede SEO! Opluchting! Nog mooie plaatjes?

Qua slaap, hier slaap ik juist zo goed, ben zo moe :') val steeds bij serie of film kijken 's avonds op de bank in slaap, terwijl ik dat normaal echt nooit heb. Vroeg opstaan is wel des te moeilijker!

En hier 8 weken alweer, ik ben nu live oogleden en kraakbeen aan het creëeren. :+
pi_153947412
Fijn van de goede SEO Kuuks!

Slapen gaat hier nog wel oké, val na de wc bezoekjes altijd weer snel in slaap. Ik kan alleen niet meer uitslapen, ben meestal rond half 7 al weer wakker. En we gaan pas rond 12 uur slapen, dus ergens kom ik wat slaap-uren tekort lijkt me maar heb nergens last van, alleen als ik ga zwemmen of een drukke dag heb ga ik nog een extra uurtje slapen overdag.

Vandaag leek me een mooie dag om de vriezer te ontdooien! Is dat dan toch de eerste nesteldrang die de kop op steekt? :D
pi_153947769
quote:
Vandaag leek me een mooie dag om de vriezer te ontdooien! Is dat dan toch de eerste nesteldrang die de kop op steekt? :D
Ik zou het 'drang naar verkoeling' noemen! Succes..
pi_153947922
Kuukske: *O* voor de goede SEO
pi_153947990
Goeie SEO voor Kuuk (nog steeds een jochie?) en mijlpaal voor Svane! Supernuttige features! *O*

Mijn eigen mijlpaal was dat ik alleen mijn trouwring nog pas en de andere niet meer. Ik denk dat ik ook sokken in mijn enkels zou hebben staan, in het geval dat ik die aan zou hebben.

Ik slaap eigenlijk zoals altijd, wat meer behoefte aan dan normaal, maar dat is het. Hoef er ook nooit uit 's nachts. Maar dit heb ik uiteraard niet hardop gezegd he O-)

En mijn voeten zijn gegroeid :( Serieus AL mijn schoenen zitten strak, al wekenlang. Ik hoop dat ze wel weer terugkrimpen na de zwangerschap.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:43:17 #54
409579 LuDann
All the way
pi_153949022
Bedankt voor de beterschapswensen. :)

Grappig gestreeptestoel. Ik heb hier ook heel lang het hoofd voelen zitten, vooral als ik zat, dan legde ik mijn handen op mijn buik, precies op het hoofd van baby. :P Inmiddels is Gup weer gedraaid dus als ik dat nu doe dan word ik geschopt. Opvallend dat je het de eerste zwangerschap niet voelde!

Fuchsia_roze: wat leuk om zo uit te kijken naar het vertellen!

Kuukske: superfijn dat de SEO goed was zeg, dat moet een opluchting zijn. Weer een mijlpaaltje achter de rug. :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 10:48 schreef Mineola het volgende:

En mijn voeten zijn gegroeid :( Serieus AL mijn schoenen zitten strak, al wekenlang. Ik hoop dat ze wel weer terugkrimpen na de zwangerschap.
Is het vocht of zijn ze serieus gegroeid? Ik heb daar wel over gehoord, dat je voeten blijvend kunnen groeien.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 11:47:26 #55
409579 LuDann
All the way
pi_153949125
Ik heb een vraagje.

Ik heb een afspraak gehad bij de anesthesist en ik mag geen ruggenprik. Ook niet bij een (al dan niet geplande) keizersnede. En aangezien ik in dat geval helemaal onder zeil ga mag mijn man er niet bij zijn. Dat zou dus betekenen dat we geen van beiden bij de geboorte zouden zijn. Hoe is dit normaal gesproken bij een keizersnede? Ik heb donderdag weer een afspraak bij de gyn en wil dan onderhandelen over zijn aanwezigheid en anders over de baby zo snel mogelijk bij hem krijgen. Niet dat ik nu uitga van een keizersnede, maar als het toch zover zou komen wil ik wel dat duidelijk is wat er gaat gebeuren.
pi_153949191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:47 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een vraagje.

Ik heb een afspraak gehad bij de anesthesist en ik mag geen ruggenprik. Ook niet bij een (al dan niet geplande) keizersnede. En aangezien ik in dat geval helemaal onder zeil ga mag mijn man er niet bij zijn. Dat zou dus betekenen dat we geen van beiden bij de geboorte zouden zijn. Hoe is dit normaal gesproken bij een keizersnede? Ik heb donderdag weer een afspraak bij de gyn en wil dan onderhandelen over zijn aanwezigheid en anders over de baby zo snel mogelijk bij hem krijgen. Niet dat ik nu uitga van een keizersnede, maar als het toch zover zou komen wil ik wel dat duidelijk is wat er gaat gebeuren.
Dat zou wel heel jammer zijn, dat jullie het beiden niet zouden meemaken. -O-
Professioneel gifmenger.
pi_153949410
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:47 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een vraagje.

In het geval van een keizersnede onder algehele narcose, gaat de partner meestal niet de OK zelf in, maar blijft hij bij de kinderarts en is dus bij de opvang van de baby. Er valt wel over te praten hoor, dus als jullie wens anders is, doe dat dan zeker! Ik denk wel dat het goed is om je partner dan goed voor te bereiden op wat hij mee gaat maken. Zo zal jij bijvoorbeeld geīntubeerd zijn.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:06:46 #58
409579 LuDann
All the way
pi_153949677
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat zou wel heel jammer zijn, dat jullie het beiden niet zouden meemaken. -O-
Ja, zeker. Het geeft me wel des te meer motivatie om echt te gaan voor 'gewoon' bevallen maar het idee van alles of niets (of vrijwel natuurlijk bevallen of meteen helemaal onder narcose een keizersnede) is wel wat beangstigend
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:57 schreef WupWup het volgende:

[..]

In het geval van een keizersnede onder algehele narcose, gaat de partner meestal niet de OK zelf in, maar blijft hij bij de kinderarts en is dus bij de opvang van de baby. Er valt wel over te praten hoor, dus als jullie wens anders is, doe dat dan zeker! Ik denk wel dat het goed is om je partner dan goed voor te bereiden op wat hij mee gaat maken. Zo zal jij bijvoorbeeld geīntubeerd zijn.
.
Dank je we voor je antwoord. :)

Mijn man is gek op alles wat medisch is, dus ik denk dat hij het wel aankan (en belangrijker, hij ook). Hij heeft me al vaker in dergelijke situaties gezien, dus dat helpt ook wel. Maar fijn om te weten dat er misschien wat speelruimte is dus! Dan ga ik hier zeker op aansturen. :Y
pi_153949731
Ludann, mooi kak zo'n rugblessure! :* Goed voor jezelf zorgen hoor (wat je wel doet, zo te horen)

Fuchsia, wat leuk van het vertellen O+ toch erg emotioneel en bijzonder

Svane _O- live oogleden en kraakbeen aan 't maken, het klinkt toch wat luguber.

Kuuks een goede SEO *O*

Ik verga hier van de hitte }:| Ik heb ontzettend buikpijn en misselijk en blech en ik heb straks een bbq :'( Leuk joh, zomer. Gelukkig vanaf morgen airco *O* Hoe gaat 't bij jullie met de warmte?
pi_153950045
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:08 schreef Bloesem. het volgende:
Ludann, mooi kak zo'n rugblessure! :* Goed voor jezelf zorgen hoor (wat je wel doet, zo te horen)

Fuchsia, wat leuk van het vertellen O+ toch erg emotioneel en bijzonder

Svane _O- live oogleden en kraakbeen aan 't maken, het klinkt toch wat luguber.

Kuuks een goede SEO *O*

Ik verga hier van de hitte }:| Ik heb ontzettend buikpijn en misselijk en blech en ik heb straks een bbq :'( Leuk joh, zomer. Gelukkig vanaf morgen airco *O* Hoe gaat 't bij jullie met de warmte?
Ik heb er ook last van. Mijn enkels zijn dik, ik ben moe en lamlendig en ik voel mezelf vooral viezig en plakkerig en hormonaal. Ik wil graag een zwembad en een ijsje.

Helaas heb ik een warme zolderkamer, geen airco en een hoop cliënten die mijn volle aandacht willen. :'(
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:36:34 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153950456
Sillie heb je geen ventilator? Dat helpt misschien wel iets als je die richting jou laat blazen.

Heb geen last van de warmte, ik ben juist helemaal in mijn element nu. O+
Alleen die matrasbeschermer uit het kraampakket die skip ik even, veel te warm en zweterig in bed. Matrasbeschermer van ikea en handdoek moeten het maar opvangen, als m'n vliezen al in bed breken.

Kuukske, fijn dat de SEO helemaal goed was!

Vervelend LuDann, ik hoop dat een keizersnede überhaupt niet nodig zal zijn. Gaat alles qua zwangerschap nog goed, afgezien je blessure?
pi_153950754
Kuukske, wat fijn van de SEO!

Ludann, de vorige keer zat de placenta voor. Denk dat dat er mee te maken heeft.

@ hitte.

Ik moest de ochtend werken, maar mocht lekker iets eerder naar huis. Zo nog naar de vk.

Morgen mooi vrij.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:51:00 #63
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153950782
Ik kom ook bijdragen aan de feestvreugde, naast de kloppende hartjes en goede SEO's hier ook een goede groeiecho *O* .

De gynaecoloog verwacht deze keer een gemiddelde baby, met een gemiddeld hoofd en een gemiddelde buik en iets kortere beentjes (net als mama dus ;( ) Verder het belinstructie-praatje gehad, en het wat-zijn-je-wensen-tijdens-de-bevalling praatje... Nou, ik hoop dat t allemaal nog minstens 5 weken duurt voordat ik daar aan hoef te gaan denken :{

En ja, hier is het ook warm (Midden-Brabant), de thermometer geeft nu 29 graden aan :(. Ookal is zoonlief bij oma, ik ga denk ik zo het zwembadje zoeken en opzetten, kunnen iig mijn kont en mijn voeten koel blijven :+
  dinsdag 30 juni 2015 @ 12:55:32 #64
409579 LuDann
All the way
pi_153950917
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:36 schreef Mariposas het volgende:
Sillie heb je geen ventilator? Dat helpt misschien wel iets als je die richting jou laat blazen.

Heb geen last van de warmte, ik ben juist helemaal in mijn element nu. O+
Alleen die matrasbeschermer uit het kraampakket die skip ik even, veel te warm en zweterig in bed. Matrasbeschermer van ikea en handdoek moeten het maar opvangen, als m'n vliezen al in bed breken.

Kuukske, fijn dat de SEO helemaal goed was!

Vervelend LuDann, ik hoop dat een keizersnede überhaupt niet nodig zal zijn. Gaat alles qua zwangerschap nog goed, afgezien je blessure?
Ik voel me ook wel goed met die warmte! O+ Behalve slapen dan, ben er vannacht nog even uit geweest om koud te douchen.

Mijn zwangerschap gaat eigenlijk erg goed. Ik heb waarschijnlijk wat meer ongemakken dan gemiddeld (nierstuwing, erg vroeg last van BI, carpaal tunnel en nog wat meer van die dingetjes) maar de belangrijke dingen zijn allemaal goed. Geen te hoge bloeddruk ofzo en de baby is tot nu toe netjes P50. Geen redenen om in te grijpen dus ik ben erg happy! Lief dat je ernaar vraagt.

Jij gaat ook goed geloof ik he?
pi_153950931
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 11:43 schreef LuDann het volgende:
Is het vocht of zijn ze serieus gegroeid? Ik heb daar wel over gehoord, dat je voeten blijvend kunnen groeien.
Ik denk serieus gegroeid, het is niet warmteafhankelijk heb ik het idee. Als ik google mag geloven trekt het niet meer weg ook :o Dat biedt op zich shopmogelijkheden *O* maar ik vind het ook wel jammer van mijn huidige schoenen.

Fijn MM! Ben jij erg bezig met je vorige bevaltermijn of schiet het gewoon soms door je hoofd? Ik merk dat het mij best bezig houdt sinds ik voorbij de dertig weken ben. Niet dat ik erg bezorgd ben voor herhaling, maar zo'n enorme realitycheck opeens. En toch ook wel de drang om dingetjes klaar te hebben voor ik met verlof ga.
pi_153951042
Hier is het mijn man die ineens begon 'we gaan nu die luiers en babydoekjes enzo kopen, straks is het te laat!!'
Uhm... ik ben pas 35 weken hoor...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 13:01:49 #67
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153951065
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Mineola het volgende:
Fijn MM! Ben jij erg bezig met je vorige bevaltermijn of schiet het gewoon soms door je hoofd? Ik merk dat het mij best bezig houdt sinds ik voorbij de dertig weken ben. Niet dat ik erg bezorgd ben voor herhaling, maar zo'n enorme realitycheck opeens. En toch ook wel de drang om dingetjes klaar te hebben voor ik met verlof ga.
Mijn verlof begint deze keer exact met de termijn dat J is geboren. Die dag is ook de diploma-uitreiking op school. Ik hoop dus vooral dat ik die gewoon haal, en dat het me die dag afleidt...

En ik denk dat een dag erna de vluchttas klaar staat idd ;) Vind t nu nog te vroeg om daar aan te denken (want: als ie nu komt, blijft ie toch nog wel een tijdje in het ziekenhuis), maar als dat verlof/ de vakantie eenmaal is begonnen moet het waarschijnlijk jetzt gerade gleich gebeuren (zelfkennis ;( ;) )

De babykleertjes zijn iig net allemaal gewassen, en alle spullen die we nog aan wilden schaffen hebben we afgelopen zaterdag gehaald, dus het huis is klaar voor een nieuwe baby *O* (mijn hormonen gaan waarschijnlijk vriendlief ergens in de komende weken ook opdragen de box te gaan opzetten en de wieg in elkaar te zetten ;))

Edit: luiers kopen, dat moet nog wel. Heb alleen zo'n klein proefpakje uit de blije doos... Maar goed, ik wacht wel tot ze in de aanbieding zijn bij de kruidvat of jumbo, geen zin om er voor om te fietsen...
pi_153951095
Kuukske fijn van de goede seo.

Ludann dat is wel rot om te horen, hopelijk gaat een keizersnede niet nodig zijn. Wat is eigenlijk de reden dat partner erbij algehele narcose niet bij mag zijn en bij een ruggenprik wel?

Hier nog laatste vakantie dagje, zittend in de schaduw prima uit te houden. Zwembadje alvast opgezet, zodat ik af en toe een verkoelende duik kan nemen.
pi_153951114
Ik ben vandaag de keuken aan het uitsoppen en babykleding aan het wassen. De keuken ligt nu nog in de schaduw, over een uurtje niet meer. Gisteren alle bovenkastjes en apparatuur gedaan, vandaag de onderkastjes. Bijna klaar :P
Qua warmte vind ik het nog wel te doen, zolang ik maar binnen ben of in de schaduw.
Sara
Merel
Ukje
pi_153951370
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Mijn verlof begint deze keer exact met de termijn dat J is geboren. Die dag is ook de diploma-uitreiking op school. Ik hoop dus vooral dat ik die gewoon haal, en dat het me die dag afleidt...

En ik denk dat een dag erna de vluchttas klaar staat idd ;) Vind t nu nog te vroeg om daar aan te denken (want: als ie nu komt, blijft ie toch nog wel een tijdje in het ziekenhuis), maar als dat verlof/ de vakantie eenmaal is begonnen moet het waarschijnlijk jetzt gerade gleich gebeuren (zelfkennis ;( ;) )

De babykleertjes zijn iig net allemaal gewassen, en alle spullen die we nog aan wilden schaffen hebben we afgelopen zaterdag gehaald, dus het huis is klaar voor een nieuwe baby *O* (mijn hormonen gaan waarschijnlijk vriendlief ergens in de komende weken ook opdragen de box te gaan opzetten en de wieg in elkaar te zetten ;))

Edit: luiers kopen, dat moet nog wel. Heb alleen zo'n klein proefpakje uit de blije doos... Maar goed, ik wacht wel tot ze in de aanbieding zijn bij de kruidvat of jumbo, geen zin om er voor om te fietsen...

Goeie dag voor verlof! :D Je hebt inderdaad een goeie afleiding dan. Het lijkt me zo'n gek idee dat die dag deze keer hopelijk gewoon voorbij gaat zonder dat er iets gebeurt!

Ik heb deze keer een weekje eerder verlof dan met de oudste, maar ik wil dan wel graag het huis (kamertje) echt klaar hebben. Er ligt nu alleen een vloer, de grote moet eerst nog een nieuw bed zodat het ledikantje door kan, de kinderwagen moet nog bij elkaar gezocht worden, etc.

Dingen als luiers of een naam heb ik dan weer niet zo'n haast mee. Sterker nog, ik heb nog geen moment aan kleine maatjes luiers gedacht tot ik daar gister hier over las, haha.
pi_153951584
Fijn dat je een goede SEO had Kuukske! *O*

En balen zeg LuDann.. Dat is inderdaad wel 2 uitersten. Ik heb helaas geen adviezen.

@Saskia: haha heb jij ook zo'n man. De mijne was zo rond 35 weken ook ineens aan het stressen over luiers en de vluchttas :+

@warmte: Ik moet zeggen dat ik de warmte nog wel goed trek (maarja het is pas dag 1 van de hitte pas he en de dag is nog niet voorbij :P ). Net nog even een rondje huishouden gedaan en nu buiten onder de parasol met een stapel leesvoer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153951686
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:20 schreef kazy het volgende:

@Saskia: haha heb jij ook zo'n man. De mijne was zo rond 35 weken ook ineens aan het stressen over luiers en de vluchttas :+

Ja, we doen nu een pufcursus, dus is ie er eindelijk ook mee bezig. Gisteren de les over complicaties enzo gehad, aiai....
We gaan vanmiddag wel even wat dingetjes halen, dan is dat maar gebeurd.
pi_153951864
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:39 schreef Sara82 het volgende:
Daui, yes! *O*
En wat een mooie echo's!

Limone, fijn dajje d'r weer bent!

Gefeliciteerd, ladyblack!

Hier een mijlpaalmoment ;) : ik hoefde gisteren van de toiletjuffrouw niet te betalen! "Nee, loop maar gauw door meisje..." whoopwhoop! :7
Deze mijlpaal heb ik nog nooit gehaald! O.o

_O-
Schudden voor gebruik
pi_153951903
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 16:50 schreef J0ycie88 het volgende:
LuDann, goed je weer te lezen. Vervelend dan die klachten weer opspelen, hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Hier weer terug van de huisarts en vriend gaat morgen met de praktijkondersteuner praten. De huisarts verwacht dat de klachten stressgerelateerd zijn, om het lichamelijke deel uit te sluiten net nog geprikt op een rvt. Longembolie en daar krijgen we woensdag de uitslag van, maar ze vereac4ht niet dat dat het is. Ik hoop dat mijn vriend een positieve ervaring heeft morgen bij de praktijkondersteuner en daar ook iets aan heeft.

Stippelrientje, mangoijs ga ik van de week proberen. Ga zo wat rijpe mango's de vriezer in gooien ;) En veel plassen snachts: CHECK!
Wat vervelend zeg van de mogelijk door stress factor ziek zijn. Drukte makers zijn jullie ;)

Mangoijs O+ Ik ben benieuwd!
Schudden voor gebruik
pi_153952135
Hier binnen is het gelukkig nog koel en te doen. Ventilator staat nog niet aan, dus dat is nog een optie. :)

Kazy, krampjes, yay! *O*
Ik doe mee. :P
pi_153952219
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:00 schreef SaskiaR het volgende:
Hier is het mijn man die ineens begon 'we gaan nu die luiers en babydoekjes enzo kopen, straks is het te laat!!'
Uhm... ik ben pas 35 weken hoor...
Mannen die het op hun heupen krijgen O+

quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:24 schreef Kuukske het volgende:
Ja toch wel weer erg fijn te horen dat het een gemiddeld kindje is.

Is er geen andere oplossing dan Omeprazol sicilia?
Fijn van de goede SEO *O*
quote:

[..]

Als onze wurm weer de boel aan het verbouwen is vraag ik soms expres of hij zijn hand er even op wil leggen en tegen mijn buik wil kletsen. Het is dan gelijk heerlijk stil en dat voelt soms echt als een verademing O+ Mijn meneer vindt het tof dat hij de skill heeft de baby rustig te krijgen en zegt dat het alleen maar wat beloofd voor buiten de buik O+
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 20:50 schreef Fuchsia_roze het volgende:
LadyBlack gefeliciteerd met je streepjes *O* Ik wens je een voorspoedige zwangerschap!

Daui zo schattig die tweelingecho O+ En wat fijn dat alles goed is!

Krisvc gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Vandaag termijnecho gepland, dinsdag 14 juli weer kijken naar ons kindje O+ Morgen ga ik mijn moeder vertellen dat ze oma wordt en ik moet al bijna huilen als ik er aan denk. Ze gaat zo blij zijn O+ Donderdag schoonouders en maandag mijn teamleider. Vader en broers moet ik nog bedenken wanneer O-) en vrienden pas na de goede termijnecho.

En verder kan ik mijn buik nu al nauwelijks meer verbergen, dus ik weet niet hoe ik dat met die tropische temperaturen moet gaan doen aankomende week. Ik probeer voorlopig maar niet zo veel af te spreken, maar dat is lastig met het zomerse weer en tig verjaardagen en festivals e.d. :D
Hield je het een beetje droog of stond het later op de planning voor vandaag? Het eerste vertel moment O+
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2015 22:46 schreef Mariposas het volgende:
Hmm mijn baby is een echte handensloerie, iedereen die maar z'n handen op mn buik legt krijgt meteen met zijn voeten te maken. :D

Wat leuk fuchsia, veel plezier met vertellen morgen!
Een handensloerie O.o _O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 06:15 schreef Mariposas het volgende:
Staand plassen! _O_
Schudden voor gebruik
pi_153952419
Ego/echopost:
Gisteren onze 34 weken groeiecho gehad (ivm BMI wilde ze dat ik die liet maken met 30 en 34 weken) Nou prima. Vergoed en een keer extra loeren naar onze wurm O+

Ik gaf aan voor we startte dat we echt hoopte zijn snoet te zien, want tot nu toe was dat echt een mysterie. Het eerste beste wat we zagen was een schattig neusje en wenkbrauw frons O+ Mondje die aan het slikken en sabbelen was O+ Hij lijkt volgens mij op mijn meneer tot groot genoegen van meneer zelf die gelijk zat te stralen. De echoscopiste was helemaal blij dat ze zijn gezicht nog zo goed te voorschijn kreeg en ging er ook echt lang naar kijken uit allerlei hoeken voor ons. Zo lief!

Vruchtwater voldoende en prima, placenta zag en prima de luxe uit. Navelstreng deed ook zijn werk, want wurm was weer goed gegroeid. Ik ben de P getallen even vergeten (die krijg ik later nog eens op een briefje via de vk toegestuurd). Alles liep netjes in zijn eigen lijntje volgens de grafiek en goddank was het lijntje aan het afbuigen van zijn hoofd :p Kans op een beetje heel blijven bij de bevalling is dus aanwezig _O-

Gewicht geschat op 2500 gram.

Foto's zijn weer lekker vaag. In ieder geval hebben we het op beeld beter gezien, maar het lijkt altijd wel net of ze een paar seconde later shot pakken dan waar het mooi en duidelijk op te zien is.
Ach ja.. Nog maar eventjes en dan kunnen we al het moois er dagelijks vanaf kijken O+
Schudden voor gebruik
pi_153952684
Herinneren jullie de dame nog die door een varken in het ootje was "genomen"? En haar vader de vader van zijn kleinkind had geslacht onder het mom van ze eet nu toch voor twee .... :')

Nou er is een vervolg! Hoera!

Na spareribs werd het nu tijd voor een lekker paardenbiefje of zo :') :Y)
http://trendingstylist.com/actually-a-horse/
Schudden voor gebruik
pi_153952914
Net terug van vk. In 3 wkn tijd Ben ik 0,2 kg afgevallen. Buik 1 cm gegroeid.

Baby ligt bibi. Over 2 weken. groeiecho. Dit wordt waarschijnlijk geen grote baby.

[ Bericht 0% gewijzigd door gestreeptestoel op 30-06-2015 14:20:38 ]
pi_153953039
Fijn dat alles goed was Stippel! En wat leuk dat je eindelijk het gezichtje hebt gezien.

Gestreeptestoel, krijg je de groeiecho omdat ze denken dat de baby klein wordt?

Mijn man is zoveel zenuwachtiger en ongeduldiger dan ik ben. Ik vind het zo aandoenlijk. *; "Ja, ik wil gewoon heel graag pappa worden." Veeg mij maar op. *;
pi_153953098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:16 schreef Krisvc het volgende:

Mijn man is zoveel zenuwachtiger en ongeduldiger dan ik ben. Ik vind het zo aandoenlijk. *; "Ja, ik wil gewoon heel graag pappa worden." Veeg mij maar op. *;
Lief he :) mijne praat ook steeds tegen m'n buik, smelt :)
pi_153953144
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:04 schreef Stippelrientje het volgende:
Herinneren jullie de dame nog die door een varken in het ootje was "genomen"? En haar vader de vader van zijn kleinkind had geslacht onder het mom van ze eet nu toch voor twee .... :')

Nou er is een vervolg! Hoera!

Na spareribs werd het nu tijd voor een lekker paardenbiefje of zo :') :Y)
http://trendingstylist.com/actually-a-horse/
Ik denk dat dat kind ook last heeft van de hitte ofzo, echt, wtf. 8)7 8)7 8)7

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:18 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Lief he :) mijne praat ook steeds tegen m'n buik, smelt :)
Ik ving bij de mijne op dat 'ie het tegen een collega over "zijn ongeboren zoon" had. Ik smolt daar al van.
pi_153953174
Kris, volgens mij doen ze dat standaard? Ze geeft er in ieder geval niks specifieks over gezegd.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:24:15 #84
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153953219
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:16 schreef Krisvc het volgende:

Ja bij mijn man begint het ook te komen, elke avond gaat hij ook even in het kamertje kijken, muziekdingetje aan enzo O+

Heeft de vk bij jou ook al een foto van je met de iPad gemaakt? ;(
pi_153953238
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:22 schreef gestreeptestoel het volgende:
Kris, volgens mij doen ze dat standaard? Ze geeft er in ieder geval niks specifieks over gezegd.
Nee, alleen als er reden voor is om aan effe te checken of alles wel goed groeit. Bij mij was met 30 weken de buik te klein ten opichte van het gemiddelde, dus een extra echo. Toen bleek dat de baby wel groot genoeg was en verder ook genoeg vruchtwater enzo. Dus zolang mijn buik nu verder doorgroeit op z'n eigen lijntje, hoef ik verder geen groeicho's meer.
Maarr het lijkt me logisch dat je als buik maar 1 cm groeit in 3 weken, ze even willen kijken of er wat is.
pi_153953480
Volgens mij heeft mijn man nog geen idee wat een vluchttas überhaupt is, laat staan dat hij wil dat die al klaar staat :D zenuwen zijn hier ook nog niet te bekennen. Komt pas als er daadwerkelijk iets op wijst dat het gaat beginnen denk ik, en dat laat hopelijk nog even op zich wachten.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:43:05 #87
409579 LuDann
All the way
pi_153953601
MM een goede groeiecho! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik denk serieus gegroeid, het is niet warmteafhankelijk heb ik het idee. Als ik google mag geloven trekt het niet meer weg ook :o Dat biedt op zich shopmogelijkheden *O* maar ik vind het ook wel jammer van mijn huidige schoenen.

Ja, dat is zeker zonde van je huidige schoenen! :o
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Deze mijlpaal heb ik nog nooit gehaald! O.o

_O-
Ik ook niet hoor! :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:03 schreef Sethiwe het volgende:
Kuukske fijn van de goede seo.

Ludann dat is wel rot om te horen, hopelijk gaat een keizersnede niet nodig zijn. Wat is eigenlijk de reden dat partner erbij algehele narcose niet bij mag zijn en bij een ruggenprik wel?

Hier nog laatste vakantie dagje, zittend in de schaduw prima uit te houden. Zwembadje alvast opgezet, zodat ik af en toe een verkoelende duik kan nemen.
Ik denk omdat het best heftig kan zijn om iemand geīntubeerd te zien liggen en dan opengesneden (om het maar even cru te zeggen :+). Bovendien kun je als partner niets doen op zo'n moment natuurlijk. Bij een ruggenprik kun je met elkaar praten en kan de partner steun geven.

Kazy en Kris allebei krampjes! *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:54 schreef Stippelrientje het volgende:

O+ O+ O+ O+ O+
  dinsdag 30 juni 2015 @ 14:50:29 #88
409579 LuDann
All the way
pi_153953771
Vluchttas moet ik hier ook gaan klaarzetten, vanwege de EDS zou elk moment vanaf vrijdag (dan ben ik 35 weken) een 'normale' termijn zijn. Ik ben er alleen tot nu toe te lui voor geweest. :+

Heb ook geen enkel voorgevoel over wanneer de baby zou kunnen komen. Kan vroeg zijn, kan laat zijn.

We moeten eigenlijk nog best wel wat doen ook... Van het weekend maar eens de base voor het autostoeltje in de auto zetten, is dat in ieder geval gedaan. Dan nog in de geboortekaartjes duiken, eindelijk de knoop doorhakken waar het op namen aankomt, bed op klossen zetten, de laatste kleertjes wassen... Ik word al moe als ik eraan denk. :')
pi_153953983
O god nee, geen foto met de ipad nog. Ik denk dat ik daar ook heel vriendelijk voor bedank. :P

Hier een halve sticker bij de vk. Bloeddruk van 140/80. Dus ik mag donderdag weer terug om een plasje in te leveren en bloeddruk nog een keer te laten meten. En daardoor heb ik nu ineens zo'n realitycheck; ik word echt écht bijna mamma. En daar word ik dan weer overdreven emotioneel van. :')
  dinsdag 30 juni 2015 @ 15:21:45 #90
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153954269
Ik moet nog steeds betalen als ik ga plassen bij de V&D en Hema :(. De baliedame bij de Jumbo was dan wel weer heel snel met me de sleutel van het toilet geven ^O^

Hier is de 32w groeiecho trouwens wel 'standaard', net als de 36w liggingsecho. Ze zullen er wel een labeltje aanhangen, maar ik hoef iig niet te betalen, en ik heb er zelf ook niet om gevraagd.

Over zenuwachtige mannen: Ik was vandaag alleen in zkh, en vriend wilde zo ongeveer elke 15 minuten updates :D (na echo, na gesprek assistente, na gesprek verpleegkundige, en na gesprek gynaecoloog...). Kreeg nog een toffe foto mee (zwaai zwaai :D):

- poef - photobucket snapt t niet als ik knip, helaasch

Mijn bloeddruk was trouwens wel heel langzaam aan het stijgen (onderdruk van 75-76-78-79-82-84, kon de historie in mijn dossier zien). Nog geen reden voor paniek volgens de gyn, maar dat zit me dan toch niet helemaal lekker...

Over 2 weken terug, als ie dan weer hoger is, vraag ik wel naar wat en hoe, bij J. ging het ook van redelijk normaal naar veel te hoog in een paar dagen :(

[ Bericht 6% gewijzigd door mousemicky op 30-06-2015 18:05:52 ]
pi_153954280
Oh balen van de halve sticker Krisvc! En ja, dat duurt echt niet zo lang meer ;)

Vluchttas is voor het grootste deel klaar hier. Het ligt allemaal op de commode. Maar moet nog even kijken of het allemaal in de luiertas kan en zo ja, dan moet daar nog even zo'n geurbuideltje in want hij stinkt naar nieuw.. Maar bij nood ligt alles wel bij elkaar ;)

Net ook 90% van de enveloppen geschreven en postzegels besteld, dus dat scheelt ook weer!

Verder geen last van de warmte, hier in huis is het heerlijk koel!
pi_153954492
Kuukske mooi van de SEO!

Sara die mijlpaal mot ik ook. In de trein plassen is een drama. Zie maar nog in de wc te komen met een dikke buik

Stippelrientje gelukkig heb je nog een preview gekregen.

En Mouse O+

Ik zit nu in de schaduw met een kan koud water. De trein was niet te harden. Normaal staat de airco loeihard aan. Mensen op werk die ik niet goed ken vragen nu wel oh jij moet zeker wel heel snel bevallen _O- . Als ik dan mijn UD vertel zijn ze in shock :D
pi_153954639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:25 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nee, alleen als er reden voor is om aan effe te checken of alles wel goed groeit. Bij mij was met 30 weken de buik te klein ten opichte van het gemiddelde, dus een extra echo. Toen bleek dat de baby wel groot genoeg was en verder ook genoeg vruchtwater enzo. Dus zolang mijn buik nu verder doorgroeit op z'n eigen lijntje, hoef ik verder geen groeicho's meer.
Maarr het lijkt me logisch dat je als buik maar 1 cm groeit in 3 weken, ze even willen kijken of er wat is.
Hmm.. Dat heeft ze me zo niet gezegd. ZE zei: Voor nu is alles netjes!

@ moysemickey
Dat inderdaad. Met 32 wkn groeiecho en met 36 wkn liggingsecho. Dat zei ze straks ook. Volgens mij was dat vorige zwangerschap ook zo.
pi_153954768
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:46 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Hmm.. Dat heeft ze me zo niet gezegd. ZE zei: Voor nu is alles netjes!

@ moysemickey
Dat inderdaad. Met 32 wkn groeiecho en met 36 wkn liggingsecho. Dat zei ze straks ook. Volgens mij was dat vorige zwangerschap ook zo.
Ah, dan is het bij jouw praktijk gewoon anders. Ik dacht dat het overal hetzelfde was, maar blijkbaar niet dus.
pi_153954770
O+ voor zenuwachtige mannen!

Net 15 min met zoon in mijn auto gezeten zonder airco. Bah! Hij had gewoon z'n hoofd nat toen we thuiskwamen. Ik vind t niet prettig zo in de auto te zitten met hem. Zelf heb ik er nog niet zo last van. Morgen zwembadje in de tuin.
pi_153954793
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:52 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ah, dan is het bij jouw praktijk gewoon anders. Ik dacht dat het overal hetzelfde was, maar blijkbaar niet dus.
Wel raar dat t niet overal t zelfde is
pi_153954798
Mooie echofoto MM!

Wat leuk Stippel dat jullie het gezichtje eindelijk hebben kunnen zien én dat er al gelijkenissen met papa zichtbaar zijn O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:41 schreef Krisvc het volgende:

Kazy, krampjes, yay! *O*
Ik doe mee. :P
Gezellig! *O* Het is hier alweer gezakt.
Man gelijk in de zenuwen toen ik appte dat ik wat kramp had. Hij hing gelijk aan de telefoon en ik moest beloven dat ik de vk ging bellen als ik me ongerust ging maken of als het erger werd. Och arme.. Dat wordt wat als de bevalling echt begint :D Normaal is hij degene die rustig blijft en ben ik degene die loopt te hyperen.
pi_153956131
MM: je naam is volledig in beeld op de echo-foto. Maakt mij verder niks uit maar wist niet of je dat in de gaten had.
Mooi plaatje hoor van jullie kindje!! En fijn dat alles goed is!
pi_153956216
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 15:36 schreef Daui het volgende:

Sara die mijlpaal mot ik ook. In de trein plassen is een drama. Zie maar nog in de wc te komen met een dikke buik

Erin komen lukt nog wel, maar als je er dan in bent is het toilet ķf te vies, ķf er is geen wc papier, of geen water om je handen te wassen...
Daarbij is ook de helft van de treintoiletten permanent bezet of buiten gebruik, lijkt het wel. Gelukkig werk ik meestal thuis ;)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:01:01 #100
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153957384
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 16:59 schreef Malteser het volgende:
MM: je naam is volledig in beeld op de echo-foto. Maakt mij verder niks uit maar wist niet of je dat in de gaten had.
Mooi plaatje hoor van jullie kindje!! En fijn dat alles goed is!
:( Ik had m aangepast, maar b.ijkbaar heeft dat even niet gepakt in photobucket :(

ff fixen...
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:20:03 #101
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153957748
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein :'(

Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153957810
Dat heeft mignonne een tijdje geleden heel mooi uitgelegd. Kwam erop neer dat er verschillende methodes zijn om het te meten, maar inderdaad gaat het op buikformaat. Vanaf week 30 meten ze bij elk bezoek je buik om te zien of alles blijft groeien.
Maar een kleine buik wil niks zeggen over de grootte van de baby, ik heb ook een kleine buik (jij ook wel zo te zien uit het fototopic ;) ). Maar mij baby was gewoon gemiddeld.
pi_153957813
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein :'(

Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Dat verschilt denk ik? Als er redenen zijn om extra groeiecho's te maken sowieso, dan houden ze het op die manier in de gaten. Als er verder geen bijzonderheden zijn meten ze volgens mij gewoon je buik op en mocht dat 'te' bescheiden zijn dan zullen ze wel een keer een groeiecho maken.
pi_153957858
quote:

Bij mij ging dat niet op buikformaat. Het kwam bij ons naar voren tijdens de GUO en het wordt nu gecontroleerd middels aan mijn buik te voelen (VK) en iedere twee weken een echo waarbij ze hoofdomtrek, buikomtrek en beenlengte van de baby opmeten (gyn).
Ik heb begrepen dat het niet alleen om eigen buikformaat gaat. De een draagt rondom, de ander naar voren, de een heeft een kleine buik, de ander een grote.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:27:50 #105
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153957925
Oke, bedankt dames. Dan zullen ze vrijdag wel gaan meten, dan ben ik 31 + 3.

Bij onze SEO zei de dame wel dat het niet de grootste baby van Amsterdam zou worden, maar verder niet te klein dus het zal wel loslopen :)
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153957933
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
pi_153957943
Het gaat ook niet om omvang nee, maar eigenlijk om de grootte van de baarmoeder. Die meten ze door van je schaambeen tot je borstbeen te meten en door te voelen idd.
DIt is wel handig (officële VK-site), de Grow-methode gebruiken ze bij ons ook: http://www.deverloskundig(...)133/groeivertraging/
pi_153957956
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
Verschilt... bij ons kwam ze vrij vroeg voor de intake, met de 26 weken ongeveer. En in die week kreeg ik ook het kraampakket (van CZ).
pi_153957971
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:27 schreef MissBliss het volgende:
Oke, bedankt dames. Dan zullen ze vrijdag wel gaan meten, dan ben ik 31 + 3.

Bij onze SEO zei de dame wel dat het niet de grootste baby van Amsterdam zou worden, maar verder niet te klein dus het zal wel loslopen :)
Vraag het vrijdag anders sowieso even na bij je vk. Ze heeft vast een antwoord voor je over wat hun werkwijze is.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:32:43 #110
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153958036
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:30 schreef Malteser het volgende:

[..]

Vraag het vrijdag anders sowieso even na bij je vk. Ze heeft vast een antwoord voor je over wat hun werkwijze is.
Ja, ik wil het sowieso navragen :Y

Ik kreeg het kraampakket in week 25 ofzo.
Ziggy played guitar
pi_153958139
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:32 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, ik wil het sowieso navragen :Y

Er valt wrs niet veel te vragen - ik lag daar zo, begon ze gelijk te meten en alles. Dus ik van 'huh, wat doe je??' Toen legde ze het vanzelf allemaal uit :)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:39:06 #112
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153958185
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:36 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Er valt wrs niet veel te vragen - ik lag daar zo, begon ze gelijk te meten en alles. Dus ik van 'huh, wat doe je??' Toen legde ze het vanzelf allemaal uit :)
Oke :D Ik merk het wel dan. Ik zal iig vertellen over mn 'zorgen'.
Ziggy played guitar
pi_153958568
Oké, het is nu niet zo dat ik sta te springen om het kraampakket te ontvangen maar dacht er ineens aan...

Ben nu 28w3d dus tijd genoeg nog maar aangezien de medewerker van de zorgverzekeraar wat suf reageerde toen ik in februari mijn zwangerschap meldde, zal ik er eerdaags misschien toch eens een telefoontje aan wagen.
pi_153958753
Ik kreeg m'n kraampakket ergens tussen de 6 en 7 maanden. Intake van de kraamzorg was met 33 weken, afspraak daarvoor werd 2 weken eerder telefonisch gemaakt.
pi_153958782
Woah, UD van maart al?
Wat gaat de tijd snel
pi_153958837
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Succes Kuukske!

Hier heb ik al weken niet meer goed geslapen. Frustrerend. Ik slaap heel licht, droom vrij gek en moet minstnes 3x plassen...Het feit dat we in Zweden in zoveel stilte sliepen, en het hier iets drukkker is maakt het niet makkelijker..
Oordoppen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153958852
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:06 schreef Kuukske het volgende:
SEO was prima in orde :)
*O*
pi_153959058
En voor de rest van de goede echo's & stickers *O*

Hier ook weer een sticker van de VK.
Bloeddruk mooi laag & baarmoeder groei precies op schema & ik werd nog even als studie object gebruikt, je kon de baby goed voelen, dus de stagiaire moest voelen hoe hij lag.
pi_153959589
quote:
Ik ben nu 29+1. Vorige week ergens kwam t kraampakket. 10 juli intake kraamzorg. Daar kreeg ik 1,5 week geleden ofzo bericht over.
pi_153959975
Ik hou het wel even in de gaten. Als ik over een paar weken nog niks gehoord of gezien heb qua kraamzorg/kraampakket, waag ik er een belletje aan.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:56:11 #121
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153960093
quote:

Ook kleine baby's kunnen sterk zijn! :)
Dat heeft mijn dame bewezen!

Ik heb dus ervaring met een dysmatuur kindje, als je meer informatie wil stuur maar een DM/PM :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:01:47 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153960240
quote:

Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.
Na eerst een foutieve meting bleek het gewoon allemaal goed.
Uiteindelijk was O. vrij licht voor zijn termijn maar niet zodanig dat ie dysmatuur was.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153960556
Zo vandaag vind ik de warmte beter te handelen als gisteren! Hoofdpijn minder.
En vanmorgen een heel fijn gesprek gehad met mijn vriend bij de praktijkondersteuner ggz. Hij is nu doorverwezen voor cesartherapie en daar kan hij donderdag al terecht. Hoop ontzettend dat dit hem gaat helpen. Maar samen komen we er wel.

Verder heb ik vandaag wisseldag! 27 weekjes alweer. O+

Verder las ik over goede echo's , SEO's!! *O*
En over kraampakketen en intakegesprekken met de kraamzorg. Hier het kraampakket nog niet binnen. Maar 15 juli wel al een afspraak staan met de kraamzorg voor een intake! Ben benieuwd!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:23:48 #124
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153960833
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ook kleine baby's kunnen sterk zijn! :)
Dat heeft mijn dame bewezen!

Ik heb dus ervaring met een dysmatuur kindje, als je meer informatie wil stuur maar een DM/PM :)
Oh, dat geloof ik wel!
Dank je wel :* ik wacht eerst even af wat ze vrijdag zeggen, er kan net zo goed niks aan de hand zijn natuurlijk :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.
Na eerst een foutieve meting bleek het gewoon allemaal goed.
Uiteindelijk was O. vrij licht voor zijn termijn maar niet zodanig dat ie dysmatuur was.
Aha, nou ja, toch wel fijn dat ze het checken dan (en dat het gewoon goed bleek natuurlijk :Y )
Ziggy played guitar
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:42:47 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_153961278
Ik had bijna geen buik en werd ook klein geschat, maar bleek toch 4140 gr te zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:04:03 #126
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153961764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik had bijna geen buik en werd ook klein geschat, maar bleek toch 4140 gr te zijn.
Oh wauw! Het zegt niks dus :D
Ziggy played guitar
  dinsdag 30 juni 2015 @ 21:12:03 #127
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_153961952
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:04 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Oh wauw! Het zegt niks dus :D
Nee, ze verschoten er in het zkh ook van haha
Hier zat die spekbol in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door _evenstar_ op 30-06-2015 21:26:22 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_153962016
quote:
De intake was bij mij de dag voor de bevalling. _O-

Bevalling was met 39+6. :+
Professioneel gifmenger.
pi_153962257
Ik had de intake eind april, dus dat zal met een week of 30 zijn geweest dan. Wanneer het kraampakket kwam weet ik eigenlijk niet meer. In de 7e maand volgens mij. Ik was in ieder geval net op tijd met het aanvragen kwam ik toen achter (FBTO) en toen was hij er ook al na een paar dagen.
pi_153963424
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 13:45 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hield je het een beetje droog of stond het later op de planning voor vandaag? Het eerste vertel moment O+

Vanavond gedaan! Het eerste wat mijn mama zei is dat ze bijna ging huilen en ik riep heel hard "ik ook". Klein traantje weggepinkt, maar viel mee :D Ik was gewoon serieus nerveus :+ Haar op haar hart gedrukt dat ze het echt nog niemand mag vertellen en ze heeft het plechtig beloofd (anders ziet ze haar kleinkind voorlopig niet, heb ik gezegd :+ )

Goede SEO voor Kuuske, goede groeiecho voor mousemicky en Stippelrientje *O*

Balen van de halve sticker Krisvc, hopelijk snel je hele sticker ;)
pi_153963738
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:08 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Vanavond gedaan! Het eerste wat mijn mama zei is dat ze bijna ging huilen en ik riep heel hard "ik ook". Klein traantje weggepinkt, maar viel mee :D Ik was gewoon serieus nerveus :+ Haar op haar hart gedrukt dat ze het echt nog niemand mag vertellen en ze heeft het plechtig beloofd (anders ziet ze haar kleinkind voorlopig niet, heb ik gezegd :+ )

Wat tof! Zo spannend! En klonk het gek zo hardop? Wacht je nog tot de termijn tot je het goede vrienden gaat vertellen?
pi_153963822
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 14:43 schreef LuDann het volgende:

Ik denk omdat het best heftig kan zijn om iemand geīntubeerd te zien liggen en dan opengesneden (om het maar even cru te zeggen :+). Bovendien kun je als partner niets doen op zo'n moment natuurlijk. Bij een ruggenprik kun je met elkaar praten en kan de partner steun geven.
Nee, dat is idd zo dat je niet kan praten met je partner en dat geintubeerd zijn niet prettig is om te zien, maar opengesneden word je in beide gevallen. En het is toch de geboorte van je kind, waar ik me voor kan stellen dat je graag bij wil zijn als partner zijnde.
(Komt misschien dat bij een vriendin man er niet bij mocht zijn, hij moest toen op de kamer wachten, wat ik toen zo vreemd vond, want het is toch ook zijn kind die het levenslicht ziet en waarna ze hem later kwamen zeggen dat z'n zoon er was en dat hij mee mocht lopen naar de afdeling).

Fuchsia-roze wat leuk om het te vertellen.

Ik las dat er goede groeiecho's waren, altijd weer een geruststelling.

Bescheiden buik hoeft niets te zeggen, de vorige zwangerschap had ik ook echt een bescheiden buik, maar zoon was toch 54cm en ruim 3800 gram. Waren kraamverzorgster en vk ook verbaasd over.
Maar als ik mijn buik nu zie, zal die wel niet zo bescheiden blijven.
pi_153964332
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:20 schreef Svane het volgende:

[..]

Wat tof! Zo spannend! En klonk het gek zo hardop? Wacht je nog tot de termijn tot je het goede vrienden gaat vertellen?
Ja heel gek hoor! Nu is het net echt O+ Ja met vrienden wachten we tot na de termijnecho. Al hebben een aantal al wel hun vermoedens en wordt er flink gevist :D Wanneer ga jij het vertellen? Buiten de vrienden die het al weten ;)
pi_153964622
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:38 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Ja heel gek hoor! Nu is het net echt O+ Ja met vrienden wachten we tot na de termijnecho. Al hebben een aantal al wel hun vermoedens en wordt er flink gevist :D Wanneer ga jij het vertellen? Buiten de vrienden die het al weten ;)
Na de eerste echo gaan we het eerst families vertellen en dan ook een paar goede vrienden! Wel nog een beetje lowkey, want op werk wil ik nog best even wachten tot een week of 14, en ook de hele wijde wereld op zn vroegst na 12 weken. Eerst eens hard hopen dat het echt allemaal goede echo's zijn! Heb afgelopen weekeinde wel geshinet met bier nepdrinken. :+
pi_153964653
Hoooo voordat er halve dysmaturen aangepraat worden :P
je zwangere buikje, zeker wanneer je staat, zegt niets over of je een groot of klein kind gaat verwachten. Je kunt de groei pas beoordelen op moment dat je ligt en je echt met de handen kunt voelen wat wat is. Ik voel zoveel buiken en sommige kleine buikjes zitten vol met flink veel kind, andere grote buiken hebben veel valse ruimte en een bescheiden kindje.

Bovendien hebben mensen eigenlijk altijd wel een mening over je buik. Als ik je foto's zie dan schrik ik daar niet van ofzo. Mensen horen alleen 30+ weken en stellen zich daar dan vaak een bijna-hoogzwangere bol bij voor.

Kortom, je kunt echt niet zo aan je buik afzien of baby te klein is. Geen worries en vrijdag gewoon maar ff afwachten :) (grow doen ze nog niet overal trouwens. Net als dat de ene praktijk wel standaard groeiecho's doet en de ander niet. )
:)
pi_153964947
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:47 schreef Svane het volgende:

[..]

Na de eerste echo gaan we het eerst families vertellen en dan ook een paar goede vrienden! Wel nog een beetje lowkey, want op werk wil ik nog best even wachten tot een week of 14, en ook de hele wijde wereld op zn vroegst na 12 weken. Eerst eens hard hopen dat het echt allemaal goede echo's zijn! Heb afgelopen weekeinde wel geshinet met bier nepdrinken. :+
Haha, nepdrinken. Ik zie het al voor me :Dik heb hier zo'n geluk dat ik al nooit drink en altijd de BOB ben, valt gewoon niet op en goed excuus.
Wanneer heb je de 1e echo?

Ik ga het volgende week aan mijn teamleider vertellen, omdat ik die dan toch 1 op 1 spreek (functioneringsgesprek) en daarna zien we elkaar een aantal weken nauwelijks. Mocht het dan alsnog mis gaan, dan heb ik aan een half woord genoeg. Collega's denk ik nog niet volgende week, maar dat ligt er ook aan hoelang ik mijn pens buik nog verborgen kan houden.
pi_153965922
Valse ruimte :D Ik begon al met wat valse ruimte :+
  dinsdag 30 juni 2015 @ 23:28:04 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_153965986
Valse ruimte :D

Heeft ook te maken met hoe je draagt toch? Ik droeg heel erg naar boven (lekker veel ruimte voor je eigen ingewanden en zo *O*) dus buik leek groot, maar wel gemiddeld kind.
pi_153966022
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 21:12 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Nee, ze verschoten er in het zkh ook van haha
Hier zat die spekbol in
SPOILER
Jeetje, dat is wel een heel bescheiden buik. Lijkt me heerlijk! Dit was op het einde? :o

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:47 schreef Svane het volgende:

[..]

Nou dan hoop ik dat je je niet ziek hoeft te melden voor werk. Hier niet echt meer te voorkomen, heb als kind niet eens zoveel overgegeven en toen had ik er af en toe al hele nachtdiensten aan (heel zielig met m'n paardendeken- en kussen naar de badkamer verplaatsen omdat je er anders toch de hele tijd wel uit moet, en niet iedereen wakker wil maken). _O-

In het begin inderdaad de hele tijd met anderen hun bier rondhuppelen en niet aangestoken peuken rondlopen. :') Niemand die het door had. :7
pi_153966026
Kijk, altijd handig zo'n verloskundige op het forum! :Y

Hier ook een kleine buik en volgens de laatste groeiecho (was met 30 wkn) wordt de mini op 8 pond geschat bij de bevalling :+ Ik zie het wel wat het wordt :D

Mijn (iets minder verdere) medezwangere buuf net: huh ben je over anderhalve week uitgerekend? Maar je bent helemaal niet opgezwollen! :D

En leuk die vertelmomentjes O+
pi_153966444
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:28 schreef Kyara het volgende:
Valse ruimte :D

Heeft ook te maken met hoe je draagt toch? Ik droeg heel erg naar boven (lekker veel ruimte voor je eigen ingewanden en zo *O*) dus buik leek groot, maar wel gemiddeld kind.
Jup, lengte van je bovenlijf, hoe je draagt, kracht van je buikspieren, eerste kind of niet, hoeveelheid vruchtwater, in hoeverre je borstkas uitzet om ruimte te geven aan je organen of dat je organen denken screw you ik was hier eerst enzo , en nog veel meer.

En valse ruimte ja echt hoor ;( dat iemand ligt en dan denk je nog dat het heel wat lijkt en dan voel je en dan is heel die bovenkant of onderkant van de buik gewoon leeg :') een beetje het luchtig-toetje-effect maar dan anders :P
pi_153966850
Net als een aflevering van 'one born every minute' waarbij de midwife vraagt aan de zwangere of ze zelf kan aanwijzen waar ze denkt dat de baby ligt zodat ze niet tijden moesten zoeken. Maar die vrouw was dan ook enorm en je zag dus niet dat ze zwanger was ivm heel veel valse ruimte.

Vanavond informatieavond gehad in het ziekenhuis en ze hebben een bubbelbad! *O* Beetje jammer dat je er niet in mag met een infuus, en laat ik die nou preventief krijgen }:|
  woensdag 1 juli 2015 @ 01:03:12 #143
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153968783
Thanks Mignonne! O+
Ik ga idd rustig vrijdag afwachten.
Ziggy played guitar
pi_153970800
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 23:55 schreef coccinelle het volgende:
Net als een aflevering van 'one born every minute' waarbij de midwife vraagt aan de zwangere of ze zelf kan aanwijzen waar ze denkt dat de baby ligt zodat ze niet tijden moesten zoeken. Maar die vrouw was dan ook enorm en je zag dus niet dat ze zwanger was ivm heel veel valse ruimte.

Vanavond informatieavond gehad in het ziekenhuis en ze hebben een bubbelbad! *O* Beetje jammer dat je er niet in mag met een infuus, en laat ik die nou preventief krijgen }:|
oh ja maar dan heb je t gewoon over dikke mensen toch? Wat ik bedoel gebeurd ook bij dunne vrouwen. Gewoon dan lijkt die baarmoeder heel groot maar valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee.
pi_153970802
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juli 2015 01:03 schreef MissBliss het volgende:
Thanks Mignonne! O+
Ik ga idd rustig vrijdag afwachten.
komt vast goed :)
  woensdag 1 juli 2015 @ 07:21:11 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_153970843
quote:
Hier werd baby op 6 pond geschat, maar hij woog exact wat jouw baby woog :P
pi_153971009
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh ja maar dan heb je t gewoon over dikke mensen toch? Wat ik bedoel gebeurd ook bij dunne vrouwen. Gewoon dan lijkt die baarmoeder heel groot maar valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee.
deze was echt gigantisch dik ja.

Hier dacht de gynaecoloog dat ik of een enorm grote baby heb of veel vruchtwater om mijn formaat buik met 21 weken. Gelukkig groeit mijn buik nu niet meer zo hard.
pi_153971076
Ik hoor nu dat het goed begint te groeien. De buik dan ;) Maar ja met 24 weken mag dat ook wel. Ik hoorde mezelf gisteren zeggen: over 15 weken dan... Djeez dat klinkt kort! :o

Dat bloedprikken voor resus-negatief met 27 weken. Moet dat perse met 27 of kan dat ook eerder of later? Want we gaan rond die tijd met vakantie. En de eerstvolgende controle is twee dagen voordat we gaan. Weinig zin om op een inpakdag nog bloed te moeten gaan prikken. Vandaag ook eens voor bellen dat ik vast dat formulier ophaal.

Ikwacht echt op iets van vijf dingen waar ik telefoontjes en bericht over moet krijgen maar steeds niks van hoor. Om gek van te worden! Vandaag weer even mijn hormonen inzetten :+
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_153971130
Ik begin de voordelen van de airco die mijn man al jaren wil kopen in te zien. :O
pi_153971193
Ik ben er klaar voor. Gestofzuigd, aardappels geschild, alles gelucht.. Aan de zonkant zit alles weer potdicht, wasmachine aan, vaatwasser aan, zonnescherm omlaag, parasol neergezet.. Zometeen zwembadje erbij..

Nu wachten op speelvriendinnetje voor zoon! Kom maar op!
pi_153971209
Dat bloedprikken.. Ik dacht ook dat t veel vaker moest. Ben nu 1x geweest.. Ergens aan t begin en heb t gister gevraagd wanneer ik weer moest. Rond de 36 weken was dat geloof ik.

(ik heb wel n keer zelf bloed laten prikken via ha, misschien dat ik daarom tussen door niet hoef)
pi_153971220
Vannacht wel 5x wezen plassen.. En baby heeft me wakker gehouden.
pi_153971343
Aaaargh, nachtdiensten werken is leuk, maar overdag slapen met deze temperaturen is Serieus Moeilijk. Ben bijna aan het overwegen om een luchtbedje voor het koelvak van de buurtsuper neer te gooien. ;(

cocci, ze kunnen dat infuus toch ook pas zetten als het echt nodig is? Of is dat preventieve prikken superonwijsverplicht in het ziekenhuis?
Of gewoon een vuilniszakkie om je arm, dat kan ook! ;)
pi_153971496
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:22 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat bloedprikken.. Ik dacht ook dat t veel vaker moest. Ben nu 1x geweest.. Ergens aan t begin en heb t gister gevraagd wanneer ik weer moest. Rond de 36 weken was dat geloof ik.

(ik heb wel n keer zelf bloed laten prikken via ha, misschien dat ik daarom tussen door niet hoef)
In principe hoef je maar 1 keer volgens mij. Tenzij je rhesusnegatief bent, dan moet je ergens tegen de 27 weken nog eens.
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:55:42 #155
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153971568
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:03 schreef Estrys het volgende:
Dat bloedprikken voor resus-negatief met 27 weken. Moet dat perse met 27 of kan dat ook eerder of later? Want we gaan rond die tijd met vakantie. En de eerstvolgende controle is twee dagen voordat we gaan. Weinig zin om op een inpakdag nog bloed te moeten gaan prikken. Vandaag ook eens voor bellen dat ik vast dat formulier ophaal.
Hier moest het echt tussen 27.0 en 28.0, eerder mocht niet iig, later misschien wel?
pi_153971589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:36 schreef Sara82 het volgende:
Aaaargh, nachtdiensten werken is leuk, maar overdag slapen met deze temperaturen is Serieus Moeilijk. Ben bijna aan het overwegen om een luchtbedje voor het koelvak van de buurtsuper neer te gooien. ;(

cocci, ze kunnen dat infuus toch ook pas zetten als het echt nodig is? Of is dat preventieve prikken superonwijsverplicht in het ziekenhuis?
Of gewoon een vuilniszakkie om je arm, dat kan ook! ;)
Ik ga het morgen vragen aan de gynaecoloog. Voor de baby eruit is moet ik sowieso een waaknaald hebben i.v.m. verhoogd kans op een fluxus. Maar als het in augustus ook zo warm is als nu hoef ik niet in bad :')
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:58:55 #157
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153971594
Na een baggernacht gisteren (elk uur op de wekker gezien, lekgeprikt door 1 mug), vannacht eindelijk eens goed geslapen. Ok, 2 keer wakker geworden om te plassen, maar de mega-super-killer-deet uit Canada die ik nog had staan heeft iig die mug verjaagd >:)

En over buikgrootte, ik hoor hier geregeld op 1 dag dat 'ik ontploft ben' (mijn zeer subtiele collega ;)) of dat ik 'een bescheiden buikje' heb. Ook de ene keer verbazing dat ik nog werk, en de andere keer verbazing dat ik na de zomervakantie niet meer kom werken (nee, dan hoop ik bevallen te zijn 8)7 ).

Volgens verloskundige en gynaecoloog zijn zowel buik als baby precies gemiddeld ^O^
  woensdag 1 juli 2015 @ 08:59:33 #158
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_153971600
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:58 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Ik ga het morgen vragen aan de gynaecoloog. Voor de baby eruit is moet ik sowieso een waaknaald hebben i.v.m. verhoogd kans op een fluxus. Maar als het in augustus ook zo warm is als nu hoef ik niet in bad :')
Koudwaterbad _O_ , lekker op 30 graden zetten, lijkt me heerlijk :D
pi_153971615
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 08:55 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Hier moest het echt tussen 27.0 en 28.0, eerder mocht niet iig, later misschien wel?
Ja maar dan zou het echt pas met 31 weken zijn. Dat zal wel te laat zijn. Ik bel wel even dat ze het formulier vast klaarmaken kan ik dat alvast ophalen en dan begin week 27 gaan prikken
pi_153971653
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hier werd baby op 6 pond geschat, maar hij woog exact wat jouw baby woog :P
quote:
Hier ook 6 pond geschat, was werkelijk 4280 gr :7
pi_153971709
Het prikken kan niet eerder dan 27 weken en 0 dagen zegt de vk. Geloof dat dat die vrijdag is, als we op vakantie gaan dus :') Assistente ging vragen bij het lab of het twee dagen eerder zou kunnen. Anders wordt het met 31 weken. Was ook geen probleem.

Nou ja maak me er niet druk om, bij de eerste in 2008 was dat extra onderzoek er nog niet eens en ging het ook prima :)
pi_153971812
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 09:08 schreef Estrys het volgende:
Het prikken kan niet eerder dan 27 weken en 0 dagen zegt de vk. Geloof dat dat die vrijdag is, als we op vakantie gaan dus :') Assistente ging vragen bij het lab of het twee dagen eerder zou kunnen. Anders wordt het met 31 weken. Was ook geen probleem.

Nou ja maak me er niet druk om, bij de eerste in 2008 was dat extra onderzoek er nog niet eens en ging het ook prima :)
Mocht niet eerder inderdaad. VK had een keer iets van 26w6d opgestuurd, kreeg ze weer terug!
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:45:09 #163
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153972236
Wat raar :'D waarom is dat?
pi_153972343
Misschien worden bepaalde stoffen pas na een x termijn aangemaakt?

Nog dank voor alle goeie SEO-jompels O+. Gisteren enorm drukke dag op het werk geweest dus had wel even snel gelezen maar geen tijd om te reageren. Het is nog steeds een jongen Mineola :D.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:53:31 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153972365
Maar die ene dag kan toch geen verschil maken :P
pi_153972372
Hm.. Mja. True. Geen idee :D. Mignonne kan daar vast haar lichtje op laten schijnen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:55:49 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153972407
Ik heb t aan mn privé-analist gevraagd, kan ie t op t lab navragen :7

Ik vind het wel heel rigoreus, dat je t met 26wk6dg teruggestuurd krijgt. Hoe groot is de kans dat je er met de termijnbepaling een dagje naast zit bijvoorbeeld?
pi_153972447
Ja die kans is ook aanzienlijk, moest ik ook net aan denken.
Misschien zijn het gewoon de regels.
  woensdag 1 juli 2015 @ 09:58:23 #169
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153972461
Ja, das opzich ook niet verkeerd natuurlijk ;) Ergens een grens trekken is wel helder.
pi_153972663
t mag echt pas vanaf 27+0 Bij 26+6 krijgen we het echt weer teruggestuurd door sanquin. Ze kijken er dan niet eens naar. Dus als het moet, dan later. Het hoeft strikt genomen ook niet voor de 28e week hoor, als t niet anders kan ivm vakanties enzo dan maar later.
pi_153972674
oh nog een pagina. Nouja t heeft echt met regeltjes te maken. Ergens moet een grens enzo en die hanteren ze vrij strikt.
pi_153972785
:O jeetje sinds ik verlof heb slaap ik echt bizar veel en lang. (Niet dat ik hierover klaag :+) Nu weer tot 10 uur en dat terwijl hier vlak achter nog volop herrie gemaakt wordt ivm de bouw van een paar nieuwe huizen.

En *shock* het is al juli! Ik ga hoe dan ook deze maand bevallen!
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:19:37 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153972814
Heerlijk! Je kan t nog goed gebruiken, lekker aan toegeven toch? :)

Ik heb de laatste tijd steeds maagpijn en misselijk als ik in bed lig :{ Echt naar. Verder slaap ik wel heerlijk en word ik pijnloos wakker, dus ik heb eigenlijk niks te klagen! :)
pi_153972821
Lekker kazy! En spannend! :D
pi_153972906
Zo hier ook weer een goede nacht gehad na een aantal nachten met weinig slaap! Heerlijk! Schrok om half 10 wakker!

Vanmiddag naar een vriendin die het zwembad heeft staan en waar het vast koeler is in huis als hier. Nu al 26 graden binnen.. dus lekker met de voetjes in het water!
pi_153972981
Ergens rond 31 weken kon ook nog wel als ik voor die tijd op vakantie was.
Op vrijdag hebben wij wisseldag toch Pinq? Dan kan ik ook wel nog vrijdagochtend gaan. Ze halen er alleen wat uit en stoppen er niks in dus ziek zal ik er niet van worden.
pi_153973091
Ik ben aan het nadenken over mijn bevalplan nav de cursus van gisteren waarbij het oa over kunstverlossingen ging. Hier wordt vaak een beetje panisch over gedaan is mijn idee, maar waarom? Bij een spoedkeizersnede snap ik dat nog wel vanwege het niet meemaken van de geboorte zelf, het lange herstel en een paar extra dagen ziekenhuis, maar wat is er nou echt vervelend aan de vacuümpomp? Dat de baby eruit komt met een conehead lijkt me niet zo ernstig. Dat hij een week hoofdpijn heeft lijkt me voor hem niet fijn maar daar herinnert hij zich toch niks van. 1 dag extra in het ziekenhuis lijkt me ook geen ramp, dus vanwaar die afkeer? Mis ik iets?

Persoonlijk lijkt me dat elke manier waardoor het kind er sneller uit komt fijn is, en ik neig ernaar om in mijn plan te zetten dat ze bij de kleinste twijfel al een kunstverlossing toe mogen passen. Achterliggende gedachte is niet dat ik zo snel mogelijk wil bevallen vanwege pijn oid, maar dat ik pas gerust ben als de baby eruit is en goed ademt, en hoe langer het duurt voordat hij eruit is, des te meer kans op complicaties en met name zuurstofgebrek.

zoontje van mijn zus is ernstig gehandicapt door zuurstofgebrek bij de geboorte, vandaar dat dit voor mij een issue is
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:38:32 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153973148
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:30 schreef Estrys het volgende:
Ergens rond 31 weken kon ook nog wel als ik voor die tijd op vakantie was.
Op vrijdag hebben wij wisseldag toch Pinq? Dan kan ik ook wel nog vrijdagochtend gaan. Ze halen er alleen wat uit en stoppen er niks in dus ziek zal ik er niet van worden.
Volgens mij vrijdag ja!
pi_153973175
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:38 schreef pinquit het volgende:

[..]

Volgens mij vrijdag ja!
Heel zeker weten we het ook niet he :')
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:41:05 #180
56471 pinquit
oh my lama!
pi_153973195
Neuh :') :+
pi_153973236
Bij de eerste Is het nog: 24 weken en 3 en een halve dag. Bij volgende wordt dat al snel: ja iets van 24 weken of zo :D
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:43:18 #182
409579 LuDann
All the way
pi_153973245
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 22:23 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

Nee, dat is idd zo dat je niet kan praten met je partner en dat geintubeerd zijn niet prettig is om te zien, maar opengesneden word je in beide gevallen. En het is toch de geboorte van je kind, waar ik me voor kan stellen dat je graag bij wil zijn als partner zijnde.
(Komt misschien dat bij een vriendin man er niet bij mocht zijn, hij moest toen op de kamer wachten, wat ik toen zo vreemd vond, want het is toch ook zijn kind die het levenslicht ziet en waarna ze hem later kwamen zeggen dat z'n zoon er was en dat hij mee mocht lopen naar de afdeling).

Fuchsia-roze wat leuk om het te vertellen.

Ik las dat er goede groeiecho's waren, altijd weer een geruststelling.

Bescheiden buik hoeft niets te zeggen, de vorige zwangerschap had ik ook echt een bescheiden buik, maar zoon was toch 54cm en ruim 3800 gram. Waren kraamverzorgster en vk ook verbaasd over.
Maar als ik mijn buik nu zie, zal die wel niet zo bescheiden blijven.

Oh maar ik ben het met je eens hoor! Daarom ga ik morgen ook overleggen om te kijken of we van tevoren vast kunnen leggen dat in het geval van een keizersnede mijn man er wel bij mag zijn. Maar ik denk dat wat ik noemde wel de argumenten zijn die over het algemeen gebruikt worden.
  woensdag 1 juli 2015 @ 10:54:21 #183
409579 LuDann
All the way
pi_153973393
Bloedprikken voor rhesus factor heb ik hier nog niet hoeven doen? Of misschien is het ergens tussendoor gebeurd, ik heb zo vaak bloed moeten prikken, misschien is het ergens bij gestopt. Dat doen ze wel overal?

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben aan het nadenken over mijn bevalplan nav de cursus van gisteren waarbij het oa over kunstverlossingen ging. Hier wordt vaak een beetje panisch over gedaan is mijn idee, maar waarom? Bij een spoedkeizersnede snap ik dat nog wel vanwege het niet meemaken van de geboorte zelf, het lange herstel en een paar extra dagen ziekenhuis, maar wat is er nou echt vervelend aan de vacuümpomp? Dat de baby eruit komt met een conehead lijkt me niet zo ernstig. Dat hij een week hoofdpijn heeft lijkt me voor hem niet fijn maar daar herinnert hij zich toch niks van. 1 dag extra in het ziekenhuis lijkt me ook geen ramp, dus vanwaar die afkeer? Mis ik iets?

Persoonlijk lijkt me dat elke manier waardoor het kind er sneller uit komt fijn is, en ik neig ernaar om in mijn plan te zetten dat ze bij de kleinste twijfel al een kunstverlossing toe mogen passen. Achterliggende gedachte is niet dat ik zo snel mogelijk wil bevallen vanwege pijn oid, maar dat ik pas gerust ben als de baby eruit is en goed ademt, en hoe langer het duurt voordat hij eruit is, des te meer kans op complicaties en met name zuurstofgebrek.

zoontje van mijn zus is ernstig gehandicapt door zuurstofgebrek bij de geboorte, vandaar dat dit voor mij een issue is
Waar het de vacuümpomp aangaat weet ik het niet zo snel, kans op uitscheuren is groter misschien? Maar ik zag laatst een filmpje van een tangverlossing en dat zag er ronduit gewelddadig uit, zeg maar. Kan me voorstellen dat mensen dat niet willen.

Begrijpelijk dat dat een zorg van je is! Een gezond kindje is natuurlijk het allerbelangrijkst, dat ben ik met je eens. Ik loop liever wat schade op dan dat ik het risico loop dat mijn baby iets mankeert.
pi_153973487
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:54 schreef LuDann het volgende:
Bloedprikken voor rhesus factor heb ik hier nog niet hoeven doen? Of misschien is het ergens tussendoor gebeurd, ik heb zo vaak bloed moeten prikken, misschien is het ergens bij gestopt. Dat doen ze wel overal?

[..]

Waar het de vacuümpomp aangaat weet ik het niet zo snel, kans op uitscheuren is groter misschien? Maar ik zag laatst een filmpje van een tangverlossing en dat zag er ronduit gewelddadig uit, zeg maar. Kan me voorstellen dat mensen dat niet willen.

Begrijpelijk dat dat een zorg van je is! Een gezond kindje is natuurlijk het allerbelangrijkst, dat ben ik met je eens. Ik loop liever wat schade op dan dat ik het risico loop dat mijn baby iets mankeert.
Alleen als je negatief bent moet je nog eens met 27 weken. Ze bekijken het met de 12 weken.
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:00:33 #185
409579 LuDann
All the way
pi_153973496
Ik heb weer ongelooflijk bagger geslapen en dat komt door mijn man. }:| Hij gaat veel te laat slapen, rond 1 of 2 uur (en maakt mij dan wakker omdat ik dan al op bed lig) en 's morgens vanaf 5 uur blijft die wekker dan maar gaan tot hij zichzelf er dan eindelijk uitsleept rond een uur of 7.

Ik ga dus alvast mijn moederskills oefenen; ik heb hem een bedtijd opgelegd. :P Vanavond half 11 op bed.

Gisteren heb ik trouwens meteen klossen voor onder het bed gehaald en ik kreeg er meteen een ruggensteun voor bed bij en een douchestoel. Die laatste bevalt prima, ik voel me echt niet te goed om daar nu al gebruik van te maken. :7

Nu ga ik een zwembadje kopen voor in de tuin. Bizar genoeg is het zwembad hier om de hoek net dicht gegaan voor de zomer. -O-
pi_153973512
quote:

Ik heb een vacuümverlossing gehad en voor mijn dochter was het wel heftig. Ze had maar een dag hoofdpijn en was niet enorm overprikkeld (schijn je vaak te zien), maar het ging met zo'n rotvaart (nadat ik haar eerst 1,5 uur heb moeten tegenhouden terwijl ik al persdrang had) dat ze nog lang last heeft gehad van haar wervels. Ze wilde écht niet op haar rug liggen. Overigens was dat na twee behandelingen verholpen door de osteopaat. Al met al was het geen ramp, maar fijn was anders. Wel liever zo dan een keizersnee denk ik.

Overigens knippen ze preventief in bij een vacuümverlossing zodat je niet extreem uitscheurt.
  woensdag 1 juli 2015 @ 11:01:25 #187
409579 LuDann
All the way
pi_153973514
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 10:59 schreef Estrys het volgende:

[..]

Alleen als je negatief bent moet je nog eens met 27 weken. Ze bekijken het met de 12 weken.
Ah oke, dan verklaart dat het. :Y
pi_153973853
Ik zit te wachten tot de verloskundige langskomt. Na de hoge bloeddruk van gister werd me op het hart gedrukt bij andere symptomen meteen te bellen. En nu heb ik vlagen van hoofdpijn en ben ik met vlagen misselijk. Voelde me bezwaard om te bellen, want het kan best aan de hitte liggen. Of dat ik ineens hyperalert ben en het daardoor opvalt. Maargoed, het was goed dat ik had gebeld en ze komt zo even langs om alles te controleren.

Dus nu ben ik spontaan nog misselijker maar denk ik dat dat komt omdat ik zenuwachtig word hiervan. M'n vluchttas staat wel ineens 100% klaar. :')
pi_153973867
Liever een keer te veel bellen dan te weinig Kris.
pi_153973977
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 11:01 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik heb een vacuümverlossing gehad en voor mijn dochter was het wel heftig. Ze had maar een dag hoofdpijn en was niet enorm overprikkeld (schijn je vaak te zien), maar het ging met zo'n rotvaart (nadat ik haar eerst 1,5 uur heb moeten tegenhouden terwijl ik al persdrang had) dat ze nog lang last heeft gehad van haar wervels. Ze wilde écht niet op haar rug liggen. Overigens was dat na twee behandelingen verholpen door de osteopaat. Al met al was het geen ramp, maar fijn was anders. Wel liever zo dan een keizersnee denk ik.

Overigens knippen ze preventief in bij een vacuümverlossing zodat je niet extreem uitscheurt.
Same here. Ook met Billie naar de osteopaat naderhand, hij had (waarschijnlijk) door de bevalling een voorkeurshouding omdat z'n nekje pijn deed of iets was geblokkeerd.

Geen last v/d knip noch hechtingen gehad dus ik zou het zo weer doen. Maar ik begreep dat de kans wat kleiner is nu, omdat Billie de weg al heeft vrijgemaakt voor Smurf. We gaan het beleven.

Maar ik begrijp je angst hoor FlyingFish, maak het ook gewoon bespreekbaar en leg het eventueel in plan vast. Dat plan spreek je nog door met je gyn/vk. Oeh en print het plan uit op een andere kleur papier. Dan valt het goed op in het ziekenhuis in je dossier.
pi_153974353
quote:

SPOILER
pi_153974825
quote:

Ik zou je zorgen over zuurstofgebrek etcetera goed bespreken met je arts of vk.

In principe zal een arts niet zomaar overgaan tot een kunstverlossing. De vacuüm met pomp of de uitgangsvacuüm (de wat mildere 'kiwi') zijn dan de voorkeursmethoden, tang wordt nauwelijks meer gedaan.
Overigens kan ook bij een keizersnede nog een vacuüm/kiwi/tang nodig zijn.

Er zitten wel meer nadelen aan de een beetje hoofdpijn. We weten gewoonweg nog niet zo heel goed wat er allemaal gebeurd met de kindjes die dat ondergaan, ze kunnen zo weinig aangeven. Voorkeurshoudingen, verschoven wervels en huilbaby's zijn wel verhalen die vaker voorkomen bij kindjes met een kunstverlossing. Moet wel bijgezegd worden dat veel van deze kindjes klachten hebben zoals overmatig huilen en voorkeurshouding, de ouders gaan dan op zoek naar hulp, komen veelal terecht bij een osteopaat of manueel therapeut en dezen leggen het probleem bij de kunstverlossing. Er is geen harde evidence om dit te onderbouwen dat dit de oorzaak daarvan ook daadwerkelijk is. Aan de andere kant is er ook geen harde evidence om dat te weerleggen, het klinkt logisch en zou best zo kunnen zijn.

Bewezen risico's onder spoiler. Geen vreselijke drama's verder maar je weet wel :)
SPOILER
Let wel, dit zijn risico's, dit gebeurt echt niet bij ieder kind. Maar het is wel de reden waarom het voor een arts een afweging is of je nu wel of geen vacuüm gaat doen. Het risico waar je het kind aan bloot stelt moet namelijk wel opwegen tegen het risico wat het loopt door géén vacuüm te doen.

Verder zijn er ook nog risico's voor moeder, met name bekkenbodemschade is een risico. Er wordt inderdaad een knip gezet over het algemeen, niet altijd. Een knip voorkomt geen totaalruptuur zoals ik hier al ergens las. In geval van een vacuüm verkleint het de kans er op, maar ook een knip kan doorscheuren. Dus ook voor moeders geldt dat er wel echt afgewogen moet worden of die risico's opwegen tegen het risico van geen vacuüm.

Nogmaals, bespreek je angst, benoem in je bevalplan ook je angst. Misschien vind je het fijn om het hartje wat vaker te horen of vind je dat juist helemaal niet fijn, dat zijn ook dingen die ze voor je kunnen doen hč.
Het is overigens niet zo dat hoe langer het duurt hoe meer kans op zuurstofgebrek, maar dat is wel een heel technisch gebeuren. Het heeft allemaal te maken met de conditie van het kind enz. Bij een eerste kind is het normaal dat je een uur (gemiddeld) tot anderhalf uur perst voordat het kind er is, baby's kunnen dat doorgaans ook prima hebben. Als ze dat niet kunnen hebben dan merk je dat aan de hartslag. Er wordt na iedere perswee geluisterd na de hartslag van de baby, hoe reageert baby op het persen, hoe herstelt de hartslag zich weer enzovoorts.
pi_153975285
Ik ga zo een rondje ziekenhuis doen. Bloeddruk was hoger dan gister, urine was schoon, maar liever het zekere voor het onzekere nemen. Zit nu te wachten tot man over een kwartiertje thuis is om die kant op te gaan.
pi_153975440
Altijd goed om dan te checken lijkt me Kris! Succes zo!

Hier was ie vanochtend 122/68. Na de controle nog even de stad in voor wat laatste dingen en boodschappen en nu even op de bank! Bij de H&M twee van die harembroeken gehaald van soepele dunne stof, heerlijk! Nu luchtig met het warme weer en in de kraamweek ook vast prettig!
pi_153975453
Bedankt allemaal voor de info en ervaringen. Ik heb mijn angst al besproken met de vk en die raadde me aan om goed na te denken over wat zij kunnen doen zodat ik me daar minder zorgen om maak. Extra ctg's en regelmatig hartje luisteren droeg ze zelf al aan als opties, en ze raadde aan om een bevalplan te schrijven en mijn angst er ook zeker in te zetten. Ik ga dit iig ook nog even met mijn vk bespreken, maar was wel benieuwd naar hoe iedereen hier tegen kunstverlossingen aankijkt. Het werd gisteren namelijk gepresenteerd als iets dat je echt wil voorkomen terwijl het niet klonk als een big deal.

En ik ga er sowieso vanuit dat ze niet ingrijpen als er geen aanleiding voor is, maar als er wel enigszins aanleiding voor is heb ik liever dat ze dan snel ingrijpen dan er (te) lang mee wachten vanwege twijfel/afwachten.
  woensdag 1 juli 2015 @ 12:31:17 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153975519
Balen Kris! Sterkte!
Mijn bloeddruk stijgt de laatste tijd ook wel wat meer, zal ook wel door de warmte komen. Maarja, stijgende en te hoge bloeddruk blijft risicovol, dus goed dat je hebt gebeld!

Ik las ook nog 10 uur slapen! Wow, dat red ik echt nooit. Vannacht weer matig geslapen, had continue een krampgevoel en ik heb voor het eerst sinds week 20 weer harde buiken, alleen nu komen ze vanuit het niets. Nu geen kramp meer, zit in de tuin onder parasol met deze attributen:

pi_153975816
Mijn navel staat op het punt van ploppen!! :D
  woensdag 1 juli 2015 @ 13:15:18 #198
105850 Fuente
mamamuts
pi_153976490
Succes Kris, hopelijk is het niets bijzonders verder :*

Hier vanmorgen weer een sticker gehaald. Bloeddruk blijft netjes, baby ligt met hoofd naar beneden maar totaal niet ingedaald. Schijnt bij de derde vaak pas tijdens de bevalling te gebeuren.
Over 2 weken terug, dan ben ik 38 weken :)
Sara
Merel
Ukje
pi_153976901
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 12:31 schreef Mariposas het volgende:
Balen Kris! Sterkte!
Mijn bloeddruk stijgt de laatste tijd ook wel wat meer, zal ook wel door de warmte komen. Maarja, stijgende en te hoge bloeddruk blijft risicovol, dus goed dat je hebt gebeld!

Ik las ook nog 10 uur slapen! Wow, dat red ik echt nooit. Vannacht weer matig geslapen, had continue een krampgevoel en ik heb voor het eerst sinds week 20 weer harde buiken, alleen nu komen ze vanuit het niets. Nu geen kramp meer, zit in de tuin onder parasol met deze attributen:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Schuif je een stukje op? Dan kom ik er graag bij zitten ;) .

Men, wat is het warm. Ik weet niet waar ik 't moet zoeken. Mijn laatste afspraak voor vandaag wilde echter naar 't strand (geef ze is ongelijk) dus ik kan om 16:00 naar huis. En dat ga ik doen ook! Niet te doen dit.

Ventilator heb ik al trouwens, maar dat wil ook weinig helpen op 't moment hoor.
pi_153976936
Je zit toch op een zolderkamer of zo Sillie? Zijn er betere ruimtes? Misschien vragen om te ruilen?
pi_153976979
Goed voor elkaar Mariposas!

Geinig Saskia :D Hier gaat niks meer ploppen volgens mij. Ik heb een soort snavelnavel als ik sta.

Fijn Fuente!
pi_153977125
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:31 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Je zit toch op een zolderkamer of zo Sillie? Zijn er betere ruimtes? Misschien vragen om te ruilen?
Klopt. Helaas is er weinig anders; er is 1 kamer beneden maar die is ongeschikt als behandelruimte.

Nadat ik gisteren van mijn stokje ging hebben ze wel besloten om airco aan te leggen omdat het onverantwoord werken is zo (zeker als zwangere), dus dat komt over een week of 2.
pi_153977158
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt. Helaas is er weinig anders; er is 1 kamer beneden maar die is ongeschikt als behandelruimte.

Nadat ik gisteren van mijn stokje ging hebben ze wel besloten om airco aan te leggen omdat het onverantwoord werken is zo (zeker als zwangere), dus dat komt over een week of 2.
Joh! Maar daar heb je de komende dagen toch niks aan? Pas je wel een beetje op?
pi_153977174
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:33 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Geinig Saskia :D Hier gaat niks meer ploppen volgens mij. Ik heb een soort snavelnavel als ik sta.

Die krijg ik dus binnenkort, denk ik ;)
Het is nu ook wel echt heet hier zeg... gisteren woei het nog een beetje door.
Straks maar eens een yoghurt-bananen-ingevroren bessen smoothie maken!
pi_153977215
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 13:38 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Joh! Maar daar heb je de komende dagen toch niks aan? Pas je wel een beetje op?
Nee, helaas. Maar goed, morgen zou het iets cooler moeten zijn. Vrijdag ben ik vrij, dus dat scheelt al. Volgende week is het voor mij nog 3 halve dagen werken en dan vakantie, dus tot die tijd moet het maar even.
Vanmiddag dus maar eerder weg. Dan zoeken ze 't maar even uit hier.
pi_153977938
Sillie als je er echt zon last van hebt. Kun je die ongeschikte ruimte dan niet een beetje geschikt maken voor de komende 2 dagen?

Ik zei net tegen mijn vriend dat ik blij ben dat ik niet meer werk en dat ik dus kan doen wat ik wil nu met de warmte.
We hebben hier de ventilator op de zithoek staan en dat is redelijk uit te houden met lekker wat drinken een ijsje en niets doen.
Maar als ik even naar de keuken loop, wat een klap is dat!

Straks naar een vriendin. Daar in de tuin met mijn voeten in het water. Maar eerst wachten op een pakketje van Bol met een grote ventilator zodat we het nog wat beter kunnen koelen hier. Tussen 14.00 en 16.00 dus hopelijk is hij er om 14.00 ;)
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:05:00 #207
409579 LuDann
All the way
pi_153978012
Succes Kris! Balen dat het nu zo op het laatst nog even te hoog is, hopelijk valt het mee.

Heerlijk Mariposas, zo lekker in de tuin. Ik heb hier een heel erg klein babyopblaasbadje staan inmiddels. :P

Wat rot dat je in zo'n warme omgeving moet werken sillie. :{ Geef je groot gelijk dat je er vanmiddag vroeg mee stopt.

Toen ik mijn buik ontblootte na een tijdje met natte bikini rond te hebben gelopen vroeg mijn man opeens ''wat is dat nou!'' Op mijn buik heb ik een warm gebied wat rood is en duidelijk zichtbaar. Precies waar mijn placenta zit voor zover ik weet. Dus nou vraag ik me af of dat dan dus ook is wat er te zien is. Ik bedoel, kan dat? :o

SPOILER
Hier geen plopnavel, ik denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. Hij is wel ontzettend uitgerekt. :P
pi_153978310
Weet ik niet LuDann! Maar zie het bij mezelf ook wel eens na het douchen
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:16:22 #209
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153978346
Huh wat raar, LuDann. Ben je niet een beetje verbrand ofzo? Je kan zelfs door een t-shirt heen verbranden he.
pi_153978406
Doet t geen zeer Ludann?

Ik zit in t donker op de bank tv te kijken, zoon slaapt en baby verbouwd mijn buik.

Ik denk dat ik morgen pokke snel ga werken bij de cliënten, zodat ik vroeg klaar ben en misschien wel eerder weg kan
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:18:47 #211
409579 LuDann
All the way
pi_153978417
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:16 schreef Mariposas het volgende:
Huh wat raar, LuDann. Ben je niet een beetje verbrand ofzo? Je kan zelfs door een t-shirt heen verbranden he.
Nee, ik ben echt maar 10 minuten buiten geweest. Ik smeer mijn buik ook altijd in en daar gaat die bikinitop nog grotendeels overheen.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Weet ik niet LuDann! Maar zie het bij mezelf ook wel eens na het douchen
Tis nu weer weg ook nu mijn buik weer wat is opgewarmd. :) Doet geen zeer hoor! Dat rode voelde alleen wat warmer aan.
pi_153978578
LuDann, bij mij net zo. Een rode warme pannenkoek wat links op mij buik. En zit verder in de schaduw.
Geen idee wat het kan zijn.

Trekt nu overigens wel wat weg nu ik ondergedompeld ben in het koude water.
pi_153978625
Pff weertje zeg voor een zwangere. mag straks ook nog naar het zwembad. En geloof me... Dat klinkt fijner dan dat het is. Ik mag helaas niet zelf te water :'(

Wat grappig al die rode 'pannenkoeken' op de buiken. Nog nooit gezien of gehad
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:31:43 #214
409579 LuDann
All the way
pi_153978731
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:25 schreef Sekhmet het volgende:
LuDann, bij mij net zo. Een rode warme pannenkoek wat links op mij buik. En zit verder in de schaduw.
Geen idee wat het kan zijn.

Trekt nu overigens wel wat weg nu ik ondergedompeld ben in het koude water.
Zit je placenta ook op die plek voor zover je weet? Zelfde vraag voor IMA trouwens, ben wel benieuwd nu. :+
pi_153978784
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Zit je placenta ook op die plek voor zover je weet? Zelfde vraag voor IMA trouwens, ben wel benieuwd nu. :+
Mijn placenta zit wel voor ja, weet niet precies waar.
pi_153978860
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ze hebben wel gezegd dat hij aan de voorzijde ligt. Maar of dat precies in het midden of hoog of laag was weet ik niet meer.
Ook geen idee hoe groot de placenta zou moeten zijn. Dit was een plek van 25x20 schat ik.
Is nu weer bijgetrokken, alleen wat licht rode stippen nog te zien.
  woensdag 1 juli 2015 @ 14:43:32 #217
409579 LuDann
All the way
pi_153978981
Lachen, dan zou het dus best placenta kunnen zijn. Das namelijk best een groot ding heb ik begrepen Sekhmet.

Zijn er al tekenen van baby op komst trouwens?
pi_153979234
Zou wel grappig zijn als het de placenta is. Ga het vrijdag even navragen of dat idd kan :)

Nope, alleen wat meer pijn in mijn bekken als ik lig of net op wil staan.
Schijnt vannacht of morgen (2 juli iig) volle maan te zijn. Is mij verteld dat er dan meer kindjes geboren worden :P
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:05:53 #219
409579 LuDann
All the way
pi_153979567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:53 schreef Sekhmet het volgende:
Zou wel grappig zijn als het de placenta is. Ga het vrijdag even navragen of dat idd kan :)

Schijnt vannacht of morgen (2 juli iig) volle maan te zijn. Is mij verteld dat er dan meer kindjes geboren worden :P
Ik zal het morgen ook even navragen als ik eraan denk. :Y

Gaan ze wat doen vrijdag om je een beetje op weg te helpen of vind je het wel even prima zo?

Pas maar op dat je geen weerwolfje baart. :P
pi_153979580
Ik heb net het eerste babywasje maar gedaan, hoeft het niet in de droger. Het lijkt wel alsof alles gekrompen is, zo klein is het :D

En m'n schoonzusje heeft een goede uitslag van een punctie gehad vandaag *O* mijn kind krijgt twee neefjes en een nichtje erbij! Maar hopelijk duurt dat nog een lange tijd.
pi_153979660
En weer thuis. Bloeddruk in het ziekenhuis was keurig (120/70 en 120/75 de tweede keer), urine schoon, bloedwaardes waren allemaal goed, ctg was zoals ze het graag zien en baby heeft het nog prima naar haar zin.

Morgen bloeddruk meten bij de verloskundige en dan zien we wel weer verder.

Nu ijs en voeten omhoog. :9

Sekhmet, vanavond klinkt als een mooie avond. :D

Mariposas, dat ziet er heerlijk uit!

LuDann, wat bizar! Ik herken het helemaal niet.

Estrys, ik zou er niet aan moeten denken, nu naar het zwembad. Succes met de warme chlooromgeving.
pi_153979675
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 14:53 schreef Sekhmet het volgende:

Ik hoop het voor je, lijkt me niet fijn, hoogzwanger met dit weer. En in het ziekenhuis hebben ze airco *O* mocht je daarheen gaan, anders heb je er niet zoveel aan.
  woensdag 1 juli 2015 @ 15:16:15 #223
327807 Mariposas
יה&#14
pi_153979876
Fijn dat het in orde was Kris!

Oh ja FF, jouw schoonzus was van die verrassingsdrieling! O+ Wat fijn dat alles goed was! Zijn ze al een beetje aan het idee gewend, ook in praktisch opzicht enzo? Wat leuk joh, twee jongens en een meisje! O+

Mijn moeder komt as dinsdag een dagje langs, maar ik bedacht me later dat ik dan ook controle heb bij de vk heb. Gaf door via whatsapp dat we dan wel even langs de vk moeten. Ik kreeg 100 hartjes ofzo als antwoord terug. :+ O+
pi_153979939
Fijn dat alles goed was Kris!
pi_153980122
Ip vrijdag gewoon extra controle van mijn bloeddruk en urine (bloeddruk is iets verhoogd, maar urine was laatste 2 keer schoon).
We hebben het er helemaal nog niet over gehad of ze iets gaan doen om het op gang te helpen.
Hoop dat de natuur gewoon zijn gang gaat en het een thuisbevalling kan zijn...ondanks de hitte boven.
En dan maar een weerwolfje, met zijn vaders genen is hij dat haar na zijn 20ste toch wel kwijt :P

Krisvc, fijn dat alles weer goed is. Volgens mij lopen veel zwangere te klungelen nu met wisselende bloeddruk en klachten als hoofdpijn en misselijkheid.

FlyingFish, de hitte overdag vind ik goed te doen. Lig ook echt al sinds vanmorgen languit in ons opblaasbare zwembad in de tuin. ^O^ Heerlijk!
Alleen 's nachts is minder.
Vrienden hebben ons een airco aangeboden, maar heb daar echt een hekel aan. Vaak direct verkouden daardoor. Liever thuis dan het ZKH.
pi_153980298
Kris wat fijn dat alles gewoon goed blijkt te zijn! Goed dat je ff extra bent gecontroleerd!!
pi_153980372
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:16 schreef Mariposas het volgende:
Fijn dat het in orde was Kris!

Oh ja FF, jouw schoonzus was van die verrassingsdrieling! O+ Wat fijn dat alles goed was! Zijn ze al een beetje aan het idee gewend, ook in praktisch opzicht enzo? Wat leuk joh, twee jongens en een meisje! O+

Mijn moeder komt as dinsdag een dagje langs, maar ik bedacht me later dat ik dan ook controle heb bij de vk heb. Gaf door via whatsapp dat we dan wel even langs de vk moeten. Ik kreeg 100 hartjes ofzo als antwoord terug. :+ O+
Ze hebben het wonderbaarlijk genoeg voor elkaar gekregen om hun huis te verkopen, alleen moeten ze er wel half augustus uit zijn en moeten ze nu dus snel nog een ander (groter) huis zoeken. M'n schoonzusje is helemaal blij met een drieling, ziet alleen de positieve kanten, m'n broer heeft zich er bij neergelegd dat het niet anders is en ziet vooral de nadelen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen voor ze (en vooral heel blij dat ik niet in hun schoenen sta). Ik hoop iig dat ze tot een goede termijn blijven zitten!

Leuk dat je moeder zo enthousiast is dat ze mee mag :D

En ik ben jaloers op alle zwembadjes in de tuin. Zeker op zulk soort dagen is het toch wel erg jammer dat ik alleen een balkon heb. Ik wil ook een zwembadje :( heb niet eens een teiltje voor m'n voeten hier, alleen een emmer en dat is niet zo comfortabel :')
pi_153980466
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:38 schreef FlyingFish het volgende:

En ik ben jaloers op alle zwembadjes in de tuin. Zeker op zulk soort dagen is het toch wel erg jammer dat ik alleen een balkon heb. Ik wil ook een zwembadje :( heb niet eens een teiltje voor m'n voeten hier, alleen een emmer en dat is niet zo comfortabel :')
Wordt tijd dat ze een tummytub voor volwassenen op de markt brengen.
Sterkte ^O^
pi_153980502
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb net het eerste babywasje maar gedaan, hoeft het niet in de droger. Het lijkt wel alsof alles gekrompen is, zo klein is het :D

En m'n schoonzusje heeft een goede uitslag van een punctie gehad vandaag *O* mijn kind krijgt twee neefjes en een nichtje erbij! Maar hopelijk duurt dat nog een lange tijd.
is je schoonzusje zwanger van een drieling? :o
pi_153980523
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

is je schoonzusje zwanger van een drieling? :o
ah, spuit elf.
pi_153980820
Ik kom even afscheid nemen! Posten lukte de afgelopen dagen niet zo goed met verse baby :+ Hij doet het supergoed, is meestal heel rustig (op een huiluurtje na) en is tegelijkertijd ook leuk alert. We zijn verliefd O+

En wat gaat het herstel na een(/mijn) bevalling snel zeg :o Ik voel me bijna normaal, wel sneller moe en mijn buik is nog aan het terugplooien maar verder gaat het zoveel sneller dan verwacht. Ik kreeg vanochtend van de vk toen ze mijn twee hechtingen verwijderde het 'compliment' dat het 'eruit zag alsof er nooit een kind doorheen gegaan was' (of zeggen ze dat allemaal, als troost?) en vervolgens begon ze over anticonceptie :D (en vriend zei net dat een tweede toch helemaal niet erg was :D :D :D Ehh zoonlief is zes dagen oud...)

Kortom het gaat goed tot nu toe :s)

Ik las nog veel over warmte (verder slecht bijgelezen), veel sterkte met alle grote en kleine buiken en :* voor alle extra controles en *O* voor de goede. Tot in het babytopic *O* Hopelijk kan ik daar gaan posten en niet alleen maar snel bijlezen tijdens het voeden.
pi_153981030
Fijn dat het zo goed gaat Minarosa! Zes dagen alweer, gaat toch ook wel snel die eerste dagen denk ik!
pi_153981205
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat Minarosa! Zes dagen alweer, gaat toch ook wel snel die eerste dagen denk ik!
Ja joh dat vliegt voorbij. Je wordt een beetje geleefd. Wij hadden toen nog wen tv gids en die lag na anderhalve nog oo de dag voor billies geboorte :D
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:29:12 #234
409579 LuDann
All the way
pi_153981569
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:42 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Sterkte ^O^
Dat is echt een wereldidee. :D
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 15:56 schreef Minarosa het volgende:
Ik kom even afscheid nemen! Posten lukte de afgelopen dagen niet zo goed met verse baby :+ Hij doet het supergoed, is meestal heel rustig (op een huiluurtje na) en is tegelijkertijd ook leuk alert. We zijn verliefd O+

En wat gaat het herstel na een(/mijn) bevalling snel zeg :o Ik voel me bijna normaal, wel sneller moe en mijn buik is nog aan het terugplooien maar verder gaat het zoveel sneller dan verwacht. Ik kreeg vanochtend van de vk toen ze mijn twee hechtingen verwijderde het 'compliment' dat het 'eruit zag alsof er nooit een kind doorheen gegaan was' (of zeggen ze dat allemaal, als troost?) en vervolgens begon ze over anticonceptie :D (en vriend zei net dat een tweede toch helemaal niet erg was :D :D :D Ehh zoonlief is zes dagen oud...)

Kortom het gaat goed tot nu toe :s)

Ik las nog veel over warmte (verder slecht bijgelezen), veel sterkte met alle grote en kleine buiken en :* voor alle extra controles en *O* voor de goede. Tot in het babytopic *O* Hopelijk kan ik daar gaan posten en niet alleen maar snel bijlezen tijdens het voeden.
Wat fijn dat het herstel zo voorspoedig gaat. Geniet van je baby en tot snel! *O*
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:30:15 #235
409579 LuDann
All the way
pi_153981590
Mensen, zou het nou echt 41 graden worden zaterdag? Ik kan redelijk tegen de warmte, maar ik weet niet hoe ik dat zou trekken hoor. :o

http://nos.nl/artikel/204(...)rdag-historisch.html
pi_153981612
Flyingfish.. Schaf ff n afwasbak aan ofzo!
pi_153981646
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:30 schreef LuDann het volgende:
Mensen, zou het nou echt 41 graden worden zaterdag? Ik kan redelijk tegen de warmte, maar ik weet niet hoe ik dat zou trekken hoor. :o

niets aan, inderdaad! HIer voorspellen ze voor zaterdag 'maar' 37 graden..Tot nu toe is het hier maar een graad of 27, dat is best goed te doen, en de was droogt voorspoedig!

Net m'n eerste draagdoek binnen gekregen, erg blij mee! :)
pi_153981819
quote:

Mja.. Ik blijf iig binnen. Tuin op het zuiden dus dat is hels warm. Beetje dutten, Netflix kijken.. Spelletjes doen met peuter. Vooral rustig blijven enzo :P en laat je boodschappen lekker bezorgen door Albert als dat kan!

Zag net de foto Jagar! Leuk!!
pi_153981844
quote:

[..]

Sterkte ^O^
Dat heet een kliko. Uitschrobben, vullen en ja...hoe kom je er dan in??
Professioneel gifmenger.
pi_153981846
Sodeknetters, 40 graden?! Zo, heb me al jaren niet ziekgemeld, maar geen airco+mensen zeulen+bukken+ plastic schorten voor=dikke vette Rot Op. Of het moet 's avonds ineens keihard afkoelen...?
pi_153981847
quote:

[..]

Sterkte ^O^
Dat lijkt me een goed idee voor zulk weer :D of gewoon een lang smal zwembadje dat op een balkon past, waar je als volwassene net languit in kan liggen... Nouja, morgen maar gewoon een afwasteiltje halen idd, dat soort dingen hoor je in huis te hebben en kosten ook bijna niks.

Fijn dat alles zo goed gaat Mina en veel succes in het baby-topic!
pi_153981905
quote:
12s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat heet een kliko. Uitschrobben, vullen en ja...hoe kom je er dan in??
Trappetje of stoel ervoor! Maar eruit lijkt me lastiger :D
pi_153981918
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

je partner vragen het ding om te kiepen, natuurlijk! Kun je daarna gelijk het balkon schrobben..
pi_153981938
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Trappetje langs je lijf op de bodem wurmen?
Professioneel gifmenger.
pi_153981962
Ik voel de aangespoelde walvis opmerkingen wel al aankomen als partner de kliko omkiept.
pi_153981978
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:41 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goed idee voor zulk weer :D of gewoon een lang smal zwembadje dat op een balkon past, waar je als volwassene net languit in kan liggen... Nouja, morgen maar gewoon een afwasteiltje halen idd, dat soort dingen hoor je in huis te hebben en kosten ook bijna niks.

Fijn dat alles zo goed gaat Mina en veel succes in het baby-topic!
Zoiets?
Professioneel gifmenger.
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:47:28 #247
409579 LuDann
All the way
pi_153981989
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Zoiets?
[ afbeelding ]
Linkje alsjeblieft? :D
pi_153982021
Hier een veel te grote tuin, maar geen zwembadje.. Wel een voormalig mestgat waar altijd water in stond, maar mwah :+

Hier is het binnen veel koeler dan buiten!
pi_153982092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:46 schreef Krisvc het volgende:
Ik voel de aangespoelde walvis opmerkingen wel al aankomen als partner de kliko omkiept.
_O-

Gewoon zo'n tillift regelen bij de thuiszorg jongens. Het moet ff. We gaan niet lopen harken met trappetjes enzo, da's volstrekt onverantwoord.

Kris, mooi dat je bloeddruk weer goed is!
pi_153982140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Linkje alsjeblieft? :D
Ik zocht op 'opblaasbaar bad'. Als je wat betaalbaars vindt hou ik mij aanbevolen. :+
Professioneel gifmenger.
  woensdag 1 juli 2015 @ 16:56:33 #251
409579 LuDann
All the way
pi_153982176
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik zocht op 'opblaasbaar bad'. Als je wat betaalbaars vindt hou ik mij aanbevolen. :+
Ik ga even zoeken, het babybadje waar ik vandaag inzat was teleurstellend krap. :')
pi_153982192
JONGENS, JONGENS, ik krijg een meisje O+ O+ O+
pi_153982246
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:57 schreef Bloesem. het volgende:
JONGENS, JONGENS, ik krijg een meisje O+ O+ O+
Oeh leuk!! Eindelijk na al die jongens 8-) *O*
pi_153982361
Wat leuk Bloesem!!

Hier zijn best veel mensen die niet willen geloven dat we echt niet weten wat het wordt :')
pi_153982378
quote:

Hier onder Den Haag is het wel echt 39 graden nu en het is bijna windstil. Mijn meiden zitten al vanaf 12 uur in het zwembad. Binnen is het niet fijn maar buiten ook niet. Fijne plekken zijn dat zwembad en de auto met airco :P
pi_153982458
Ik wist 't ook echt niet, had wel m'n vermoedens.. 't maakte me niet zoveel uit om 't wel of niet te weten en ineens zei de dokter per ongeluk: "hier de beentjes, billetjes, schaamli.. Oh! :@ Jullie dachten dat toch al? :@" Hahaha <3 Geen probleem gelukkig :)
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:18:09 #257
409579 LuDann
All the way
pi_153982692
Wat leuk Bloesem! O+

Ik kan geen goedkoop klein ruim opblaasbad vinden. Er staan er wel wat online, maar allemaal via Aliexpress en minimaal 100 euro.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hier onder Den Haag is het wel echt 39 graden nu en het is bijna windstil. Mijn meiden zitten al vanaf 12 uur in het zwembad. Binnen is het niet fijn maar buiten ook niet. Fijne plekken zijn dat zwembad en de auto met airco :P
Buhhh. Hier is het zo'n 34 graden en dat is wel uit te houden. Maar eens denken wat ik zaterdag ga doen dan.
pi_153982699
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 16:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

http://www.intertoys.nl/opblaasbaar-zwembad-rechthoekig

Wij hebben deze...en sinds de verhuizing ook werkelijk de ruimte ervoor. Nu ¤10, als je ze nog kan krijgen
pi_153982702
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:04 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Hier zijn best veel mensen die niet willen geloven dat we echt niet weten wat het wordt :')
Gefeli Bloesem! Het zou eens tijd worden voor een meisje idd!

Wij weten het ook niet, dat vinden mensen vaak lastig te geloven. Maar aangezien werkelijk iedereen om ons heen jongens krijgt moet het bij ons toch een meisje worden (al heb ik er verder geen enkel gevoel over).
pi_153982910
Een meisje voor Bloesem *O*

Wij weten wel wat het wordt, maar verder niemand (of misschien wat mensen hier op Fok die goed opletten), maar dan gaan mensen ook overal wat achter zoeken. Een bruidstaart met blauw -> jongen! Een roze flesje en boek in de kast -> meisje. Een blauw/groene aankleedkussenhoes -> jongen.

Zo leuk ook van die mensen die helemaal overtuigd zijn van hun gelijk terwijl je weet dat ze het fout hebben :D

Bij een evt volgende willen we het zelf ook niet weten, maar dat was nu wel handig om het wat echter te maken.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:30:07 #261
409579 LuDann
All the way
pi_153982951
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:18 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

http://www.intertoys.nl/opblaasbaar-zwembad-rechthoekig

Wij hebben deze...en sinds de verhuizing ook werkelijk de ruimte ervoor. Nu ¤10, als je ze nog kan krijgen
Heee, das niet duur. Is de bodem ook opblaasbaar?
pi_153982966
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:18 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Gefeli Bloesem! Het zou eens tijd worden voor een meisje idd!

Wij weten het ook niet, dat vinden mensen vaak lastig te geloven. Maar aangezien werkelijk iedereen om ons heen jongens krijgt moet het bij ons toch een meisje worden (al heb ik er verder geen enkel gevoel over).
Ik heb ook geen voorgevoel. De meeste mensen zeggen een jongetje. Ik heb wel een enorme zwangerschapsstreep op mijn buik, die theorie zou dan wel kloppen ;)
pi_153982990
*O* go meisjes *O*

Hier ook alleen maar jongetjes om mij heen. 1 meisje tov 8 jongens het afgelopen jaar.
Bij ons op het werk lijkt het besmettelijk te zijn. Alleen maar jongetjes. Zou dat komen doordat het vooral vrouwelijke collega's zijn :P
pi_153983001
Yay, een meisje Bloesem! Leuk! *O*

En mensen zoeken overal iets achter. Ik vertel heel makkelijk aan iedereen dat we een meisje krijgen. Laatst had ik iets blauws aan en kreeg ik commentaar dat dat niet kon, want ik kreeg toch een meisje. Euhhh, mag ik zelf dragen wat ik leuk vind? :P Dat is vandaag trouwens een blauwe pre-zwangerschaps maxidress die nu is veranderd in een mididress. :')
pi_153983010
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef LuDann het volgende:

[..]

Heee, das niet duur. Is de bodem ook opblaasbaar?
Dat niet. Wij hebben piepschuimplaten van de praxis eronder gelegd. Werkt uitstekend!
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:36:02 #266
409579 LuDann
All the way
pi_153983081
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:32 schreef Krisvc het volgende:
Yay, een meisje Bloesem! Leuk! *O*

En mensen zoeken overal iets achter. Ik vertel heel makkelijk aan iedereen dat we een meisje krijgen. Laatst had ik iets blauws aan en kreeg ik commentaar dat dat niet kon, want ik kreeg toch een meisje. Euhhh, mag ik zelf dragen wat ik leuk vind? :P Dat is vandaag trouwens een blauwe pre-zwangerschaps maxidress die nu is veranderd in een mididress. :')
Wut.
  woensdag 1 juli 2015 @ 17:36:42 #267
409579 LuDann
All the way
pi_153983092
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:32 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Dat niet. Wij hebben piepschuimplaten van de praxis eronder gelegd. Werkt uitstekend!
Ik heb hem besteld, voor dat geld... Flikker ik hem ook gewoon weer weg als het weer over is deze zomer.
pi_153983098
*O* meisje!

Nou, zo komt het wel weer dichterbij allemaal. En het is nog maar het begin… :')

quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik heb ook geen voorgevoel. De meeste mensen zeggen een jongetje. Ik heb wel een enorme zwangerschapsstreep op mijn buik, die theorie zou dan wel kloppen ;)
Oh, dan krijg ik die ook. :+

Nee, ik weet niet, het neigt naar een meisje maar iedereen roept jongen. Zie het over een paar weken wel. :P
pi_153983166
Dan ben je er snel bij Myrr, meestal verschijnt die streep pas later zeggen ze, in het tweede trimester.
pi_153983281
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dan ben je er snel bij Myrr, meestal verschijnt die streep pas later zeggen ze, in het tweede trimester.
Ik kreeg hem een week/twee weken terug al, vond het ook raar. Denk dat mijn tintje meespeelt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2015 17:45:44 ]
pi_153983403
Leuk een meisje *O*
Ze zijn allebei leuk O+

Man man man het was HEET bij de zwemles
pi_153983423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:50 schreef Estrys het volgende:
Leuk een meisje *O*
Ze zijn allebei leuk O+

Man man man het was HEET bij de zwemles
Binnen of buiten? Heerlijk ook die dampende ruimtes als je zelf gewoon aangekleed bent. *;
pi_153983478
Heeft iemand mijn enkels gezien? Ik ben ze kwijt.
}:|
pi_153983575
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:51 schreef Myrr het volgende:

[..]

Binnen of buiten? Heerlijk ook die dampende ruimtes als je zelf gewoon aangekleed bent. *;
Binnen. Ja met zo'n hyper nat kind met opstropende onderbroek

[ Bericht 4% gewijzigd door Estrys op 01-07-2015 18:07:14 ]
pi_153983874
Bloesem een meisje *O*

quote:

Hebben wij ook! Of ze zeggen: "jullie weten het stiekem wel maar zeggen dat jullie het niet weten."
pi_153984018
Bloesem een meisje jeuj! *O*

En badjes lekkerrrr! maar hier niet handig met nog een gedeeltelijk metalen open hek in de tuin (vanuit de bouw geplaatst) en bouwvakkers die daarachter aan het werk zijn :+ Het komt er maar niet van om het hek helemaal dicht te vlechten, dus tsja.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:28 schreef FlyingFish het volgende:
Een meisje voor Bloesem *O*

Wij weten wel wat het wordt, maar verder niemand (of misschien wat mensen hier op Fok die goed opletten), maar dan gaan mensen ook overal wat achter zoeken. Een bruidstaart met blauw -> jongen! Een roze flesje en boek in de kast -> meisje. Een blauw/groene aankleedkussenhoes -> jongen.

Zo leuk ook van die mensen die helemaal overtuigd zijn van hun gelijk terwijl je weet dat ze het fout hebben :D

Bij een evt volgende willen we het zelf ook niet weten, maar dat was nu wel handig om het wat echter te maken.
+1

Bij alles wat je zegt of doet wordt er druk geanalyseerd wat het wordt. Ach nog ff en dan weet iedereen het. Bij de evt. volgende willen we het ook niet weten (of we zeggen dat we het niet weten :+ ) Mijn moeder weet het volgens mij wel. We hebben ons toch te vaak versproken denk ik :D
pi_153984164
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:15 schreef Malteser het volgende:
Bloesem een meisje *O*

[..]

Hebben wij ook! Of ze zeggen: "jullie weten het stiekem wel maar zeggen dat jullie het niet weten."
Dat laatste bedoel ik inderdaad! Ze geloven niet dat we het niet weten :D
pi_153984398
Tip van Flip: watergevecht binnenshuis met koud water met man zorgt voor verkoeling. :7
pi_153984525
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:45 schreef Krisvc het volgende:
Tip van Flip: watergevecht binnenshuis met koud water met man zorgt voor verkoeling. :7
Haha nee dank je. Mijn huis ziet er zo al uit of er een bom ontploft is. :P
pi_153984608
Hier binnen is het nog heerlijk koel (23 graden), heb al de hele dag hermetisch alles dicht en daar waar we rolluiken hebben, zijn die ook gesloten. Nu heb ik toch een vraagje, heb de hele dag door al harde buiken. Het komt en het gaat een beetje, er zit geen regelmaat in maar ook als ik rustig ga zitten of liggen gaat het door. Kan dat door de warmte komen?
Heb Frummel vanmorgen wel goed gevoeld. Sinds vanmiddag doet hij/zij een dutje denk ik.
pi_153984617
quote:
Wat leuk Bloesem!!

Ja, hier ook. De Duutsers vader vraagt elke keer als ze bellen of we het echt nog niet weten.... 8)7
pi_153984660
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 17:31 schreef Sekhmet het volgende:
*O* go meisjes *O*

Hier ook alleen maar jongetjes om mij heen. 1 meisje tov 8 jongens het afgelopen jaar.
Bij ons op het werk lijkt het besmettelijk te zijn. Alleen maar jongetjes. Zou dat komen doordat het vooral vrouwelijke collega's zijn :P
ja, want alleen vrouwen kunnen jongetjes krijgen..

Waar de meisjes vandaan komen blijft een raadsel..
pi_153984730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:55 schreef Malteser het volgende:
Hier binnen is het nog heerlijk koel (23 graden), heb al de hele dag hermetisch alles dicht en daar waar we rolluiken hebben, zijn die ook gesloten. Nu heb ik toch een vraagje, heb de hele dag door al harde buiken. Het komt en het gaat een beetje, er zit geen regelmaat in maar ook als ik rustig ga zitten of liggen gaat het door. Kan dat door de warmte komen?
Heb Frummel vanmorgen wel goed gevoeld. Sinds vanmiddag doet hij/zij een dutje denk ik.
Ik heb eigenlijk geen idee, maar zou zo niet weten hoe je van warmte harde buiken krijgt. Zeker niet als je het binnen koel hebt. Misschien wat voorwerk? Zou anders gewoon de VK even bellen en vragen.

Edit: Minarosa, Malteser, Mariposas.. Ik kan het niet uit elkaar houden :') Voor voorwerk is het nog wel te vroeg natuurlijk. Ben je de afgelopen dagen druk geweest? Ik zou even bellen en navragen.
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:06:59 #284
409579 LuDann
All the way
pi_153984830
Heb je genoeg gedronken Malteser?

Hier ook redelijk wat harde buiken, maar dat zal bij deze termijn horen denk ik. Ik heb toen ik begin de 20 weken zat ergens (dacht rond de 23 weken ofzo) ook een tijdje veel harde buiken gehad zonder oorzaak.

Blaasontsteking kan ze ook veroorzaken bedenk ik me.
pi_153984871
Ik heb geloof ik nog nooit een harde buik gehad...
pi_153984893
Ik ook niet... maar dat komt vast nog wel!
pi_153984901
Hoeft ook niet hoor, zegt niks als je ze niet hebt. Ook heel weinig last van gehad eigenlijk hier. Laatste weken langzaamaan wat vaker, maar dat past ook wel bij de termijn.
pi_153984912
Ben nu 28w4d dus voorwerk kan het niet zijn inderdaad. Urine is vorige week nog gecheckt op blaasontsteking, toen was er niks.
Misschien toch wat teveel gedaan vandaag. Het is hier ook zo lekker koel binnen.
pi_153984955
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik dacht ook van niet, wist ook niet hoe het voelde tot ik bij de vk was en zei dat mijn buik soms zo strak werd. Toen ik 10 min later op de tafel lag en het weer voelde, zei de vk: "dat is nu een harde buik."
pi_153984967
Jeetje dames, wat gaan jullie weer snel. Het is niet bij te houden!

Ik las over kraamzorg intake. Heb ik hem nou zo vroeg? Ik heb hem over 2 weken, met 26 + 3 al.

Bloesem een meisje!!

En LuDann, dat ziet er vervelend uit. Hopelijk trekt het snel weg.

Vandaag op de fiets naar het werk, toch weer 16km gedaan! Wel drijfnat toen ik thuiskwam.

Enn.. kreeg vandaag de subtiele opmerking van collega: "Je buik wordt nu echt dik". Ik kan dat wel hebben, dus reageerde gewoon met "Ja, klopt. Het wordt nog eens wat he?" Maar een andere collega was verontwaardigd over de opmerking :') "Dat zeg je toch niet!!!"
Haha. :D
  woensdag 1 juli 2015 @ 19:15:40 #291
409579 LuDann
All the way
pi_153985000
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:10 schreef Malteser het volgende:
Ben nu 28w4d dus voorwerk kan het niet zijn inderdaad. Urine is vorige week nog gecheckt op blaasontsteking, toen was er niks.
Misschien toch wat teveel gedaan vandaag. Het is hier ook zo lekker koel binnen.
Ik zou even wat extra water drinken, bananen eten (of iets anders met magnesium erin) en rustig aandoen inderdaad. Warm douchen misschien, maar dat lijkt me niet zo fijn nu. :P

En als je je zorgen maakt natuurlijk gewoon bellen. :Y
pi_153985641
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ook helemaal nog niet. Had in ander topic ook al gevraagd of dat wel 'normaal' was aangezien ik de meeste vrouwen daar wel over hoor. Toch goed om te horen dat er meer zijn die daar geen last van hebben.

Eigenlijk hoop ik er zo langzamerhand een beetje op...en dat ze dan gelijk aanhouden en doorzetten :)
quote:
11s.gif Op woensdag 1 juli 2015 18:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, want alleen vrouwen kunnen jongetjes krijgen..

Waar de meisjes vandaan komen blijft een raadsel..
:D :P
Staat er wat verkeerd...bedoel dat al die jongetjes het weer wat gelijk trekken. Ach laat ook maar...hitte tast mijn hersencellen aan -O-
pi_153985754
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 19:13 schreef JantinaGr het volgende:
Jeetje dames, wat gaan jullie weer snel. Het is niet bij te houden!

Ik las over kraamzorg intake. Heb ik hem nou zo vroeg? Ik heb hem over 2 weken, met 26 + 3 al.

Bloesem een meisje!!

En LuDann, dat ziet er vervelend uit. Hopelijk trekt het snel weg.

Vandaag op de fiets naar het werk, toch weer 16km gedaan! Wel drijfnat toen ik thuiskwam.

Enn.. kreeg vandaag de subtiele opmerking van collega: "Je buik wordt nu echt dik". Ik kan dat wel hebben, dus reageerde gewoon met "Ja, klopt. Het wordt nog eens wat he?" Maar een andere collega was verontwaardigd over de opmerking :') "Dat zeg je toch niet!!!"
Haha. :D
Ugh. Collega's en opmerkingen :X. Ik heb er een die iedere maandag (vaker zie ik haar niet) zegt:"Goh gaat wel hard he nu??!" Dus afgelopen maandag zei ik dat het keurig bij de termijn past. 'Oh.. dan komt het zeker door wat je aan hebt?". 8)7 :X |:(
pi_153986220
Bloesem een meisje! !! O+

Ben naar het zwembad geweest en voor de rest binnen gezeten. Ventilator aan en alles dicht. Alleen het boodschappen doen was een beetje warrum. Overweeg wel om tijdelijk bij de supermarkt te gaan werken ;)
pi_153986801
pfffrt volgens mij heb k een groeispurtje. Ik heb t al een paar dagen enorm benauwd en kortademig enzo :') gedoe. Heel charmant zo. Dit weer helpt ook niet erg. Ik heb nog niet heel veel extra vocht gemerkt maar zou me niet verbazen als ik na t weekend helemaal opgezwollen ben xD
pi_153986810
yay een meisje voor bloesem *O*
pi_153987040
Bedankt voor jullie jompels :* Zit (na lekker etentje met man) nog altijd even verliefd als ik al was op de bank. Hij heeft haar als klap op de vuurpijl voor 't eerst gevoeld vandaag, onze kleine druktemaker O+ En hij had 't over "mijn meisjes" O+ emo-tranen-met-hormoon-tuiten

Pff mignonne dat is ook niks met dit weer! Sterkte de komende dagen. Voor allemaal trouwens haha

Al die buik-bemoeiers :') let it gooo.

Sekhmet en Jagar, laat die harde buiken maar voor wat ze zijn hoor ;) Zonder is ook prima.
pi_153987926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2015 20:48 schreef Bloesem. het volgende:

Sekhmet en Jagar, laat die harde buiken maar voor wat ze zijn hoor ;) Zonder is ook prima.
Dit!! Ik vind er namelijk niks aan...
pi_153987988
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:21 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hoe is het nu?
pi_153988000
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2015 21:21 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik ook niet! En ik heb net zoiets als jij. Zodra ik ook maar iets beweeg in deze hitte, gelijk protest in de vorm van harde buiken en schoppend meisje }:| Succes ermee :*
pi_153990299
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2015 15:02 schreef Mineola het volgende:

[..]

:*

Superherkenbaar, dat cynische en idd die focus op leuke dingen helpt dan. Maar ondanks dat het best ok gaat, lijkt me het toch best heftig hoor. Je bedrijf is toch ook je kindje lijkt me. Sterkte!

Hoe is het met de baby? Lekker beweeglijk? Grote zus die over je buik aait en zo? O+

Met de buikbaby gaat het heel goed. Hij beweegt, maar niet extreem veel. Het is een rustige boiii

Bedrijfsbaby voelt al een tijdje niet meer als een kindje, meer als een puist tussen mijn schouderbladen. Nog even en ik mag ‘m uitknijpen! Maar de virtuele aaien-over-mijn-bol doen goed. Ik vond het maar een rare emotionele achtbaan. Ik heb er veel van geleerd, zullen we maar zeggen. ;)

Oh jongens, ik kan wel wat met dit weer! Eigenlijk kan ik met al het weer wel wat. Ik hou van weer. Weer O+ Mooie generale repetitie voor onze vakantie. Ik merk wel dat ik wel een tandje rustiger moet lopen. Ik dacht even snel naar de HEMA te wandelen, maar toen ik daar was voelde ik mij toch wel een beetje high. :’)

Weetje wat ik het allerleukste vind aan dit weer? Dat mijn dreumes in haar blootje over het balkon rent en in en om het badje speelt (en vervolgens binnen op het kleedje dat ik net heb gewassen, plast. Het zijn net poezen, die kinderen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')