Volgens mij vrijdag ja!quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:30 schreef Estrys het volgende:
Ergens rond 31 weken kon ook nog wel als ik voor die tijd op vakantie was.
Op vrijdag hebben wij wisseldag toch Pinq? Dan kan ik ook wel nog vrijdagochtend gaan. Ze halen er alleen wat uit en stoppen er niks in dus ziek zal ik er niet van worden.
Oh maar ik ben het met je eens hoor! Daarom ga ik morgen ook overleggen om te kijken of we van tevoren vast kunnen leggen dat in het geval van een keizersnede mijn man er wel bij mag zijn. Maar ik denk dat wat ik noemde wel de argumenten zijn die over het algemeen gebruikt worden.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:23 schreef Sethiwe het volgende:
[..]
Nee, dat is idd zo dat je niet kan praten met je partner en dat geintubeerd zijn niet prettig is om te zien, maar opengesneden word je in beide gevallen. En het is toch de geboorte van je kind, waar ik me voor kan stellen dat je graag bij wil zijn als partner zijnde.
(Komt misschien dat bij een vriendin man er niet bij mocht zijn, hij moest toen op de kamer wachten, wat ik toen zo vreemd vond, want het is toch ook zijn kind die het levenslicht ziet en waarna ze hem later kwamen zeggen dat z'n zoon er was en dat hij mee mocht lopen naar de afdeling).
Fuchsia-roze wat leuk om het te vertellen.
Ik las dat er goede groeiecho's waren, altijd weer een geruststelling.
Bescheiden buik hoeft niets te zeggen, de vorige zwangerschap had ik ook echt een bescheiden buik, maar zoon was toch 54cm en ruim 3800 gram. Waren kraamverzorgster en vk ook verbaasd over.
Maar als ik mijn buik nu zie, zal die wel niet zo bescheiden blijven.
Waar het de vacuümpomp aangaat weet ik het niet zo snel, kans op uitscheuren is groter misschien? Maar ik zag laatst een filmpje van een tangverlossing en dat zag er ronduit gewelddadig uit, zeg maar. Kan me voorstellen dat mensen dat niet willen.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben aan het nadenken over mijn bevalplan nav de cursus van gisteren waarbij het oa over kunstverlossingen ging. Hier wordt vaak een beetje panisch over gedaan is mijn idee, maar waarom? Bij een spoedkeizersnede snap ik dat nog wel vanwege het niet meemaken van de geboorte zelf, het lange herstel en een paar extra dagen ziekenhuis, maar wat is er nou echt vervelend aan de vacuümpomp? Dat de baby eruit komt met een conehead lijkt me niet zo ernstig. Dat hij een week hoofdpijn heeft lijkt me voor hem niet fijn maar daar herinnert hij zich toch niks van. 1 dag extra in het ziekenhuis lijkt me ook geen ramp, dus vanwaar die afkeer? Mis ik iets?
Persoonlijk lijkt me dat elke manier waardoor het kind er sneller uit komt fijn is, en ik neig ernaar om in mijn plan te zetten dat ze bij de kleinste twijfel al een kunstverlossing toe mogen passen. Achterliggende gedachte is niet dat ik zo snel mogelijk wil bevallen vanwege pijn oid, maar dat ik pas gerust ben als de baby eruit is en goed ademt, en hoe langer het duurt voordat hij eruit is, des te meer kans op complicaties en met name zuurstofgebrek.
zoontje van mijn zus is ernstig gehandicapt door zuurstofgebrek bij de geboorte, vandaar dat dit voor mij een issue is
Alleen als je negatief bent moet je nog eens met 27 weken. Ze bekijken het met de 12 weken.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:54 schreef LuDann het volgende:
Bloedprikken voor rhesus factor heb ik hier nog niet hoeven doen? Of misschien is het ergens tussendoor gebeurd, ik heb zo vaak bloed moeten prikken, misschien is het ergens bij gestopt. Dat doen ze wel overal?
[..]
Waar het de vacuümpomp aangaat weet ik het niet zo snel, kans op uitscheuren is groter misschien? Maar ik zag laatst een filmpje van een tangverlossing en dat zag er ronduit gewelddadig uit, zeg maar. Kan me voorstellen dat mensen dat niet willen.
Begrijpelijk dat dat een zorg van je is! Een gezond kindje is natuurlijk het allerbelangrijkst, dat ben ik met je eens. Ik loop liever wat schade op dan dat ik het risico loop dat mijn baby iets mankeert.
Ik heb een vacuümverlossing gehad en voor mijn dochter was het wel heftig. Ze had maar een dag hoofdpijn en was niet enorm overprikkeld (schijn je vaak te zien), maar het ging met zo'n rotvaart (nadat ik haar eerst 1,5 uur heb moeten tegenhouden terwijl ik al persdrang had) dat ze nog lang last heeft gehad van haar wervels. Ze wilde écht niet op haar rug liggen. Overigens was dat na twee behandelingen verholpen door de osteopaat. Al met al was het geen ramp, maar fijn was anders. Wel liever zo dan een keizersnee denk ik.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben aan het nadenken over mijn bevalplan nav de cursus van gisteren waarbij het oa over kunstverlossingen ging. Hier wordt vaak een beetje panisch over gedaan is mijn idee, maar waarom? Bij een spoedkeizersnede snap ik dat nog wel vanwege het niet meemaken van de geboorte zelf, het lange herstel en een paar extra dagen ziekenhuis, maar wat is er nou echt vervelend aan de vacuümpomp? Dat de baby eruit komt met een conehead lijkt me niet zo ernstig. Dat hij een week hoofdpijn heeft lijkt me voor hem niet fijn maar daar herinnert hij zich toch niks van. 1 dag extra in het ziekenhuis lijkt me ook geen ramp, dus vanwaar die afkeer? Mis ik iets?
Persoonlijk lijkt me dat elke manier waardoor het kind er sneller uit komt fijn is, en ik neig ernaar om in mijn plan te zetten dat ze bij de kleinste twijfel al een kunstverlossing toe mogen passen. Achterliggende gedachte is niet dat ik zo snel mogelijk wil bevallen vanwege pijn oid, maar dat ik pas gerust ben als de baby eruit is en goed ademt, en hoe langer het duurt voordat hij eruit is, des te meer kans op complicaties en met name zuurstofgebrek.
zoontje van mijn zus is ernstig gehandicapt door zuurstofgebrek bij de geboorte, vandaar dat dit voor mij een issue is
Ah oke, dan verklaart dat het.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Alleen als je negatief bent moet je nog eens met 27 weken. Ze bekijken het met de 12 weken.
Same here. Ook met Billie naar de osteopaat naderhand, hij had (waarschijnlijk) door de bevalling een voorkeurshouding omdat z'n nekje pijn deed of iets was geblokkeerd.quote:Op woensdag 1 juli 2015 11:01 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Ik heb een vacuümverlossing gehad en voor mijn dochter was het wel heftig. Ze had maar een dag hoofdpijn en was niet enorm overprikkeld (schijn je vaak te zien), maar het ging met zo'n rotvaart (nadat ik haar eerst 1,5 uur heb moeten tegenhouden terwijl ik al persdrang had) dat ze nog lang last heeft gehad van haar wervels. Ze wilde écht niet op haar rug liggen. Overigens was dat na twee behandelingen verholpen door de osteopaat. Al met al was het geen ramp, maar fijn was anders. Wel liever zo dan een keizersnee denk ik.
Overigens knippen ze preventief in bij een vacuümverlossing zodat je niet extreem uitscheurt.
quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou je zorgen over zuurstofgebrek etcetera goed bespreken met je arts of vk.quote:Op woensdag 1 juli 2015 10:36 schreef FlyingFish het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let wel, dit zijn risico's, dit gebeurt echt niet bij ieder kind. Maar het is wel de reden waarom het voor een arts een afweging is of je nu wel of geen vacuüm gaat doen. Het risico waar je het kind aan bloot stelt moet namelijk wel opwegen tegen het risico wat het loopt door géén vacuüm te doen.
Verder zijn er ook nog risico's voor moeder, met name bekkenbodemschade is een risico. Er wordt inderdaad een knip gezet over het algemeen, niet altijd. Een knip voorkomt geen totaalruptuur zoals ik hier al ergens las. In geval van een vacuüm verkleint het de kans er op, maar ook een knip kan doorscheuren. Dus ook voor moeders geldt dat er wel echt afgewogen moet worden of die risico's opwegen tegen het risico van geen vacuüm.
Nogmaals, bespreek je angst, benoem in je bevalplan ook je angst. Misschien vind je het fijn om het hartje wat vaker te horen of vind je dat juist helemaal niet fijn, dat zijn ook dingen die ze voor je kunnen doen hè.
Het is overigens niet zo dat hoe langer het duurt hoe meer kans op zuurstofgebrek, maar dat is wel een heel technisch gebeuren. Het heeft allemaal te maken met de conditie van het kind enz. Bij een eerste kind is het normaal dat je een uur (gemiddeld) tot anderhalf uur perst voordat het kind er is, baby's kunnen dat doorgaans ook prima hebben. Als ze dat niet kunnen hebben dan merk je dat aan de hartslag. Er wordt na iedere perswee geluisterd na de hartslag van de baby, hoe reageert baby op het persen, hoe herstelt de hartslag zich weer enzovoorts.:)
Schuif je een stukje op? Dan kom ik er graag bij zittenquote:Op woensdag 1 juli 2015 12:31 schreef Mariposas het volgende:
Balen Kris! Sterkte!
Mijn bloeddruk stijgt de laatste tijd ook wel wat meer, zal ook wel door de warmte komen. Maarja, stijgende en te hoge bloeddruk blijft risicovol, dus goed dat je hebt gebeld!
Ik las ook nog 10 uur slapen! Wow, dat red ik echt nooit. Vannacht weer matig geslapen, had continue een krampgevoel en ik heb voor het eerst sinds week 20 weer harde buiken, alleen nu komen ze vanuit het niets. Nu geen kramp meer, zit in de tuin onder parasol met deze attributen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |