abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:20:03 #101
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153957748
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein :'(

Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153957810
Dat heeft mignonne een tijdje geleden heel mooi uitgelegd. Kwam erop neer dat er verschillende methodes zijn om het te meten, maar inderdaad gaat het op buikformaat. Vanaf week 30 meten ze bij elk bezoek je buik om te zien of alles blijft groeien.
Maar een kleine buik wil niks zeggen over de grootte van de baby, ik heb ook een kleine buik (jij ook wel zo te zien uit het fototopic ;) ). Maar mij baby was gewoon gemiddeld.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_153957813
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein :'(

Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Dat verschilt denk ik? Als er redenen zijn om extra groeiecho's te maken sowieso, dan houden ze het op die manier in de gaten. Als er verder geen bijzonderheden zijn meten ze volgens mij gewoon je buik op en mocht dat 'te' bescheiden zijn dan zullen ze wel een keer een groeiecho maken.
pi_153957858
quote:

Bij mij ging dat niet op buikformaat. Het kwam bij ons naar voren tijdens de GUO en het wordt nu gecontroleerd middels aan mijn buik te voelen (VK) en iedere twee weken een echo waarbij ze hoofdomtrek, buikomtrek en beenlengte van de baby opmeten (gyn).
Ik heb begrepen dat het niet alleen om eigen buikformaat gaat. De een draagt rondom, de ander naar voren, de een heeft een kleine buik, de ander een grote.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:27:50 #105
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153957925
Oke, bedankt dames. Dan zullen ze vrijdag wel gaan meten, dan ben ik 31 + 3.

Bij onze SEO zei de dame wel dat het niet de grootste baby van Amsterdam zou worden, maar verder niet te klein dus het zal wel loslopen :)
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_153957933
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
pi_153957943
Het gaat ook niet om omvang nee, maar eigenlijk om de grootte van de baarmoeder. Die meten ze door van je schaambeen tot je borstbeen te meten en door te voelen idd.
DIt is wel handig (officële VK-site), de Grow-methode gebruiken ze bij ons ook: http://www.deverloskundig(...)133/groeivertraging/
pi_153957956
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
Verschilt... bij ons kwam ze vrij vroeg voor de intake, met de 26 weken ongeveer. En in die week kreeg ik ook het kraampakket (van CZ).
pi_153957971
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:27 schreef MissBliss het volgende:
Oke, bedankt dames. Dan zullen ze vrijdag wel gaan meten, dan ben ik 31 + 3.

Bij onze SEO zei de dame wel dat het niet de grootste baby van Amsterdam zou worden, maar verder niet te klein dus het zal wel loslopen :)
Vraag het vrijdag anders sowieso even na bij je vk. Ze heeft vast een antwoord voor je over wat hun werkwijze is.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:32:43 #110
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153958036
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:30 schreef Malteser het volgende:

[..]

Vraag het vrijdag anders sowieso even na bij je vk. Ze heeft vast een antwoord voor je over wat hun werkwijze is.
Ja, ik wil het sowieso navragen :Y

Ik kreeg het kraampakket in week 25 ofzo.
Ziggy played guitar
pi_153958139
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:32 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, ik wil het sowieso navragen :Y

Er valt wrs niet veel te vragen - ik lag daar zo, begon ze gelijk te meten en alles. Dus ik van 'huh, wat doe je??' Toen legde ze het vanzelf allemaal uit :)
  dinsdag 30 juni 2015 @ 18:39:06 #112
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153958185
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:36 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Er valt wrs niet veel te vragen - ik lag daar zo, begon ze gelijk te meten en alles. Dus ik van 'huh, wat doe je??' Toen legde ze het vanzelf allemaal uit :)
Oke :D Ik merk het wel dan. Ik zal iig vertellen over mn 'zorgen'.
Ziggy played guitar
pi_153958568
Oké, het is nu niet zo dat ik sta te springen om het kraampakket te ontvangen maar dacht er ineens aan...

Ben nu 28w3d dus tijd genoeg nog maar aangezien de medewerker van de zorgverzekeraar wat suf reageerde toen ik in februari mijn zwangerschap meldde, zal ik er eerdaags misschien toch eens een telefoontje aan wagen.
pi_153958753
Ik kreeg m'n kraampakket ergens tussen de 6 en 7 maanden. Intake van de kraamzorg was met 33 weken, afspraak daarvoor werd 2 weken eerder telefonisch gemaakt.
pi_153958782
Woah, UD van maart al?
Wat gaat de tijd snel
pi_153958837
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 08:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Succes Kuukske!

Hier heb ik al weken niet meer goed geslapen. Frustrerend. Ik slaap heel licht, droom vrij gek en moet minstnes 3x plassen...Het feit dat we in Zweden in zoveel stilte sliepen, en het hier iets drukkker is maakt het niet makkelijker..
Oordoppen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_153958852
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 09:06 schreef Kuukske het volgende:
SEO was prima in orde :)
*O*
pi_153959058
En voor de rest van de goede echo's & stickers *O*

Hier ook weer een sticker van de VK.
Bloeddruk mooi laag & baarmoeder groei precies op schema & ik werd nog even als studie object gebruikt, je kon de baby goed voelen, dus de stagiaire moest voelen hoe hij lag.
pi_153959589
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Ik ben nu 29+1. Vorige week ergens kwam t kraampakket. 10 juli intake kraamzorg. Daar kreeg ik 1,5 week geleden ofzo bericht over.
pi_153959975
Ik hou het wel even in de gaten. Als ik over een paar weken nog niks gehoord of gezien heb qua kraamzorg/kraampakket, waag ik er een belletje aan.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 19:56:11 #121
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_153960093
quote:

Ook kleine baby's kunnen sterk zijn! :)
Dat heeft mijn dame bewezen!

Ik heb dus ervaring met een dysmatuur kindje, als je meer informatie wil stuur maar een DM/PM :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:01:47 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_153960240
quote:

Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.
Na eerst een foutieve meting bleek het gewoon allemaal goed.
Uiteindelijk was O. vrij licht voor zijn termijn maar niet zodanig dat ie dysmatuur was.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_153960556
Zo vandaag vind ik de warmte beter te handelen als gisteren! Hoofdpijn minder.
En vanmorgen een heel fijn gesprek gehad met mijn vriend bij de praktijkondersteuner ggz. Hij is nu doorverwezen voor cesartherapie en daar kan hij donderdag al terecht. Hoop ontzettend dat dit hem gaat helpen. Maar samen komen we er wel.

Verder heb ik vandaag wisseldag! 27 weekjes alweer. O+

Verder las ik over goede echo's , SEO's!! *O*
En over kraampakketen en intakegesprekken met de kraamzorg. Hier het kraampakket nog niet binnen. Maar 15 juli wel al een afspraak staan met de kraamzorg voor een intake! Ben benieuwd!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:23:48 #124
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_153960833
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ook kleine baby's kunnen sterk zijn! :)
Dat heeft mijn dame bewezen!

Ik heb dus ervaring met een dysmatuur kindje, als je meer informatie wil stuur maar een DM/PM :)
Oh, dat geloof ik wel!
Dank je wel :* ik wacht eerst even af wat ze vrijdag zeggen, er kan net zo goed niks aan de hand zijn natuurlijk :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2015 20:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.
Na eerst een foutieve meting bleek het gewoon allemaal goed.
Uiteindelijk was O. vrij licht voor zijn termijn maar niet zodanig dat ie dysmatuur was.
Aha, nou ja, toch wel fijn dat ze het checken dan (en dat het gewoon goed bleek natuurlijk :Y )
Ziggy played guitar
  dinsdag 30 juni 2015 @ 20:42:47 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_153961278
Ik had bijna geen buik en werd ook klein geschat, maar bleek toch 4140 gr te zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')