Dat verschilt denk ik? Als er redenen zijn om extra groeiecho's te maken sowieso, dan houden ze het op die manier in de gaten. Als er verder geen bijzonderheden zijn meten ze volgens mij gewoon je buik op en mocht dat 'te' bescheiden zijn dan zullen ze wel een keer een groeiecho maken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein
Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Bij mij ging dat niet op buikformaat. Het kwam bij ons naar voren tijdens de GUO en het wordt nu gecontroleerd middels aan mijn buik te voelen (VK) en iedere twee weken een echo waarbij ze hoofdomtrek, buikomtrek en beenlengte van de baby opmeten (gyn).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein
Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Verschilt... bij ons kwam ze vrij vroeg voor de intake, met de 26 weken ongeveer. En in die week kreeg ik ook het kraampakket (van CZ).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
Vraag het vrijdag anders sowieso even na bij je vk. Ze heeft vast een antwoord voor je over wat hun werkwijze is.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:27 schreef MissBliss het volgende:
Oke, bedankt dames. Dan zullen ze vrijdag wel gaan meten, dan ben ik 31 + 3.
Bij onze SEO zei de dame wel dat het niet de grootste baby van Amsterdam zou worden, maar verder niet te klein dus het zal wel loslopen
Ja, ik wil het sowieso navragenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:30 schreef Malteser het volgende:
[..]
Vraag het vrijdag anders sowieso even na bij je vk. Ze heeft vast een antwoord voor je over wat hun werkwijze is.
Er valt wrs niet veel te vragen - ik lag daar zo, begon ze gelijk te meten en alles. Dus ik van 'huh, wat doe je??' Toen legde ze het vanzelf allemaal uitquote:
Okequote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:36 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Er valt wrs niet veel te vragen - ik lag daar zo, begon ze gelijk te meten en alles. Dus ik van 'huh, wat doe je??' Toen legde ze het vanzelf allemaal uit
Oordoppen!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 08:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Succes Kuukske!
Hier heb ik al weken niet meer goed geslapen. Frustrerend. Ik slaap heel licht, droom vrij gek en moet minstnes 3x plassen...Het feit dat we in Zweden in zoveel stilte sliepen, en het hier iets drukkker is maakt het niet makkelijker..
Ik ben nu 29+1. Vorige week ergens kwam t kraampakket. 10 juli intake kraamzorg. Daar kreeg ik 1,5 week geleden ofzo bericht over.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
Ook kleine baby's kunnen sterk zijn!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Oh, dat geloof ik wel!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ook kleine baby's kunnen sterk zijn!
Dat heeft mijn dame bewezen!
Ik heb dus ervaring met een dysmatuur kindje, als je meer informatie wil stuur maar een DM/PM
Aha, nou ja, toch wel fijn dat ze het checken dan (en dat het gewoon goed bleek natuurlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.
Na eerst een foutieve meting bleek het gewoon allemaal goed.
Uiteindelijk was O. vrij licht voor zijn termijn maar niet zodanig dat ie dysmatuur was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |