Ik zou het 'drang naar verkoeling' noemen! Succes..quote:Vandaag leek me een mooie dag om de vriezer te ontdooien! Is dat dan toch de eerste nesteldrang die de kop op steekt?
Is het vocht of zijn ze serieus gegroeid? Ik heb daar wel over gehoord, dat je voeten blijvend kunnen groeien.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:48 schreef Mineola het volgende:
En mijn voeten zijn gegroeidSerieus AL mijn schoenen zitten strak, al wekenlang. Ik hoop dat ze wel weer terugkrimpen na de zwangerschap.
Dat zou wel heel jammer zijn, dat jullie het beiden niet zouden meemaken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:47 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een afspraak gehad bij de anesthesist en ik mag geen ruggenprik. Ook niet bij een (al dan niet geplande) keizersnede. En aangezien ik in dat geval helemaal onder zeil ga mag mijn man er niet bij zijn. Dat zou dus betekenen dat we geen van beiden bij de geboorte zouden zijn. Hoe is dit normaal gesproken bij een keizersnede? Ik heb donderdag weer een afspraak bij de gyn en wil dan onderhandelen over zijn aanwezigheid en anders over de baby zo snel mogelijk bij hem krijgen. Niet dat ik nu uitga van een keizersnede, maar als het toch zover zou komen wil ik wel dat duidelijk is wat er gaat gebeuren.
In het geval van een keizersnede onder algehele narcose, gaat de partner meestal niet de OK zelf in, maar blijft hij bij de kinderarts en is dus bij de opvang van de baby. Er valt wel over te praten hoor, dus als jullie wens anders is, doe dat dan zeker! Ik denk wel dat het goed is om je partner dan goed voor te bereiden op wat hij mee gaat maken. Zo zal jij bijvoorbeeld geïntubeerd zijn.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:47 schreef LuDann het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een afspraak gehad bij de anesthesist en ik mag geen ruggenprik. Ook niet bij een (al dan niet geplande) keizersnede. En aangezien ik in dat geval helemaal onder zeil ga mag mijn man er niet bij zijn. Dat zou dus betekenen dat we geen van beiden bij de geboorte zouden zijn. Hoe is dit normaal gesproken bij een keizersnede? Ik heb donderdag weer een afspraak bij de gyn en wil dan onderhandelen over zijn aanwezigheid en anders over de baby zo snel mogelijk bij hem krijgen. Niet dat ik nu uitga van een keizersnede, maar als het toch zover zou komen wil ik wel dat duidelijk is wat er gaat gebeuren.
Ja, zeker. Het geeft me wel des te meer motivatie om echt te gaan voor 'gewoon' bevallen maar het idee van alles of niets (of vrijwel natuurlijk bevallen of meteen helemaal onder narcose een keizersnede) is wel wat beangstigendquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:49 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat zou wel heel jammer zijn, dat jullie het beiden niet zouden meemaken.
.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:57 schreef WupWup het volgende:
[..]
In het geval van een keizersnede onder algehele narcose, gaat de partner meestal niet de OK zelf in, maar blijft hij bij de kinderarts en is dus bij de opvang van de baby. Er valt wel over te praten hoor, dus als jullie wens anders is, doe dat dan zeker! Ik denk wel dat het goed is om je partner dan goed voor te bereiden op wat hij mee gaat maken. Zo zal jij bijvoorbeeld geïntubeerd zijn.
Ik heb er ook last van. Mijn enkels zijn dik, ik ben moe en lamlendig en ik voel mezelf vooral viezig en plakkerig en hormonaal. Ik wil graag een zwembad en een ijsje.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:08 schreef Bloesem. het volgende:
Ludann, mooi kak zo'n rugblessure!Goed voor jezelf zorgen hoor (wat je wel doet, zo te horen)
Fuchsia, wat leuk van het vertellentoch erg emotioneel en bijzonder
Svanelive oogleden en kraakbeen aan 't maken, het klinkt toch wat luguber.
Kuuks een goede SEO
Ik verga hier van de hitteIk heb ontzettend buikpijn en misselijk en blech en ik heb straks een bbq
Leuk joh, zomer. Gelukkig vanaf morgen airco
Hoe gaat 't bij jullie met de warmte?
Ik voel me ook wel goed met die warmte!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:36 schreef Mariposas het volgende:
Sillie heb je geen ventilator? Dat helpt misschien wel iets als je die richting jou laat blazen.
Heb geen last van de warmte, ik ben juist helemaal in mijn element nu.
Alleen die matrasbeschermer uit het kraampakket die skip ik even, veel te warm en zweterig in bed. Matrasbeschermer van ikea en handdoek moeten het maar opvangen, als m'n vliezen al in bed breken.
Kuukske, fijn dat de SEO helemaal goed was!
Vervelend LuDann, ik hoop dat een keizersnede überhaupt niet nodig zal zijn. Gaat alles qua zwangerschap nog goed, afgezien je blessure?
Ik denk serieus gegroeid, het is niet warmteafhankelijk heb ik het idee. Als ik google mag geloven trekt het niet meer weg ookquote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:43 schreef LuDann het volgende:
Is het vocht of zijn ze serieus gegroeid? Ik heb daar wel over gehoord, dat je voeten blijvend kunnen groeien.
Mijn verlof begint deze keer exact met de termijn dat J is geboren. Die dag is ook de diploma-uitreiking op school. Ik hoop dus vooral dat ik die gewoon haal, en dat het me die dag afleidt...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Mineola het volgende:
Fijn MM! Ben jij erg bezig met je vorige bevaltermijn of schiet het gewoon soms door je hoofd? Ik merk dat het mij best bezig houdt sinds ik voorbij de dertig weken ben. Niet dat ik erg bezorgd ben voor herhaling, maar zo'n enorme realitycheck opeens. En toch ook wel de drang om dingetjes klaar te hebben voor ik met verlof ga.
Goeie dag voor verlof!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn verlof begint deze keer exact met de termijn dat J is geboren. Die dag is ook de diploma-uitreiking op school. Ik hoop dus vooral dat ik die gewoon haal, en dat het me die dag afleidt...
En ik denk dat een dag erna de vluchttas klaar staat iddVind t nu nog te vroeg om daar aan te denken (want: als ie nu komt, blijft ie toch nog wel een tijdje in het ziekenhuis), maar als dat verlof/ de vakantie eenmaal is begonnen moet het waarschijnlijk jetzt gerade gleich gebeuren (zelfkennis
![]()
)
De babykleertjes zijn iig net allemaal gewassen, en alle spullen die we nog aan wilden schaffen hebben we afgelopen zaterdag gehaald, dus het huis is klaar voor een nieuwe baby(mijn hormonen gaan waarschijnlijk vriendlief ergens in de komende weken ook opdragen de box te gaan opzetten en de wieg in elkaar te zetten
)
Edit: luiers kopen, dat moet nog wel. Heb alleen zo'n klein proefpakje uit de blije doos... Maar goed, ik wacht wel tot ze in de aanbieding zijn bij de kruidvat of jumbo, geen zin om er voor om te fietsen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, we doen nu een pufcursus, dus is ie er eindelijk ook mee bezig. Gisteren de les over complicaties enzo gehad, aiai....quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:20 schreef kazy het volgende:
@Saskia: haha heb jij ook zo'n man. De mijne was zo rond 35 weken ook ineens aan het stressen over luiers en de vluchttas![]()
Deze mijlpaal heb ik nog nooit gehaald! O.oquote:Op maandag 29 juni 2015 16:39 schreef Sara82 het volgende:
Daui, yes!![]()
En wat een mooie echo's!
Limone, fijn dajje d'r weer bent!
Gefeliciteerd, ladyblack!
Hier een mijlpaalmoment: ik hoefde gisteren van de toiletjuffrouw niet te betalen! "Nee, loop maar gauw door meisje..." whoopwhoop!
Wat vervelend zeg van de mogelijk door stress factor ziek zijn. Drukte makers zijn julliequote:Op maandag 29 juni 2015 16:50 schreef J0ycie88 het volgende:
LuDann, goed je weer te lezen. Vervelend dan die klachten weer opspelen, hopelijk ben je er snel weer vanaf!
Hier weer terug van de huisarts en vriend gaat morgen met de praktijkondersteuner praten. De huisarts verwacht dat de klachten stressgerelateerd zijn, om het lichamelijke deel uit te sluiten net nog geprikt op een rvt. Longembolie en daar krijgen we woensdag de uitslag van, maar ze vereac4ht niet dat dat het is. Ik hoop dat mijn vriend een positieve ervaring heeft morgen bij de praktijkondersteuner en daar ook iets aan heeft.
Stippelrientje, mangoijs ga ik van de week proberen. Ga zo wat rijpe mango's de vriezer in gooienEn veel plassen snachts: CHECK!
Mannen die het op hun heupen krijgenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:00 schreef SaskiaR het volgende:
Hier is het mijn man die ineens begon 'we gaan nu die luiers en babydoekjes enzo kopen, straks is het te laat!!'
Uhm... ik ben pas 35 weken hoor...
Fijn van de goede SEOquote:Op dinsdag 30 juni 2015 09:24 schreef Kuukske het volgende:
Ja toch wel weer erg fijn te horen dat het een gemiddeld kindje is.
Is er geen andere oplossing dan Omeprazol sicilia?
Als onze wurm weer de boel aan het verbouwen is vraag ik soms expres of hij zijn hand er even op wil leggen en tegen mijn buik wil kletsen. Het is dan gelijk heerlijk stil en dat voelt soms echt als een verademingquote:Op maandag 29 juni 2015 20:10 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Ja. Handen en ogen van lief hebben hetzelfde effect.
Hield je het een beetje droog of stond het later op de planning voor vandaag? Het eerste vertel momentquote:Op maandag 29 juni 2015 20:50 schreef Fuchsia_roze het volgende:
LadyBlack gefeliciteerd met je streepjesIk wens je een voorspoedige zwangerschap!
Daui zo schattig die tweelingechoEn wat fijn dat alles goed is!
Krisvc gefeliciteerd met je verjaardag
Vandaag termijnecho gepland, dinsdag 14 juli weer kijken naar ons kindjeMorgen ga ik mijn moeder vertellen dat ze oma wordt en ik moet al bijna huilen als ik er aan denk. Ze gaat zo blij zijn
Donderdag schoonouders en maandag mijn teamleider. Vader en broers moet ik nog bedenken wanneer
en vrienden pas na de goede termijnecho.
En verder kan ik mijn buik nu al nauwelijks meer verbergen, dus ik weet niet hoe ik dat met die tropische temperaturen moet gaan doen aankomende week. Ik probeer voorlopig maar niet zo veel af te spreken, maar dat is lastig met het zomerse weer en tig verjaardagen en festivals e.d.
Een handensloerie O.oquote:Op maandag 29 juni 2015 22:46 schreef Mariposas het volgende:
Hmm mijn baby is een echte handensloerie, iedereen die maar z'n handen op mn buik legt krijgt meteen met zijn voeten te maken.
Wat leuk fuchsia, veel plezier met vertellen morgen!
Staand plassen!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 06:15 schreef Mariposas het volgende:
Wat een klotenacht zeg.Werd steeds wakker omdat ik moest plassen, maar het was steeds maar een beetje. Uiteindelijk om 5 uur uit bed gegaan en staand geprobeerd met die MvM kan die ik nog had liggen, pies ik zo dat ding halfvol.
voorlopig dus alleen maar naar het mannentoilet voor een urinoir.
Lief hequote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:16 schreef Krisvc het volgende:
Mijn man is zoveel zenuwachtiger en ongeduldiger dan ik ben. Ik vind het zo aandoenlijk."Ja, ik wil gewoon heel graag pappa worden." Veeg mij maar op.
Ik denk dat dat kind ook last heeft van de hitte ofzo, echt, wtf.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:04 schreef Stippelrientje het volgende:
Herinneren jullie de dame nog die door een varken in het ootje was "genomen"? En haar vader de vader van zijn kleinkind had geslacht onder het mom van ze eet nu toch voor twee ....![]()
Nou er is een vervolg! Hoera!
Na spareribs werd het nu tijd voor een lekker paardenbiefje of zo![]()
![]()
http://trendingstylist.com/actually-a-horse/
Ik ving bij de mijne op dat 'ie het tegen een collega over "zijn ongeboren zoon" had. Ik smolt daar al van.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Lief hemijne praat ook steeds tegen m'n buik, smelt
Ja bij mijn man begint het ook te komen, elke avond gaat hij ook even in het kamertje kijken, muziekdingetje aan enzoquote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:16 schreef Krisvc het volgende:
Mijn man is zoveel zenuwachtiger en ongeduldiger dan ik ben. Ik vind het zo aandoenlijk."Ja, ik wil gewoon heel graag pappa worden." Veeg mij maar op.
Nee, alleen als er reden voor is om aan effe te checken of alles wel goed groeit. Bij mij was met 30 weken de buik te klein ten opichte van het gemiddelde, dus een extra echo. Toen bleek dat de baby wel groot genoeg was en verder ook genoeg vruchtwater enzo. Dus zolang mijn buik nu verder doorgroeit op z'n eigen lijntje, hoef ik verder geen groeicho's meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:22 schreef gestreeptestoel het volgende:
Kris, volgens mij doen ze dat standaard? Ze geeft er in ieder geval niks specifieks over gezegd.
Ja, dat is zeker zonde van je huidige schoenen!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 12:56 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik denk serieus gegroeid, het is niet warmteafhankelijk heb ik het idee. Als ik google mag geloven trekt het niet meer weg ookDat biedt op zich shopmogelijkheden
maar ik vind het ook wel jammer van mijn huidige schoenen.
Ik ook niet hoor!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:32 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Deze mijlpaal heb ik nog nooit gehaald! O.o
Ik denk omdat het best heftig kan zijn om iemand geïntubeerd te zien liggen en dan opengesneden (om het maar even cru te zeggenquote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:03 schreef Sethiwe het volgende:
Kuukske fijn van de goede seo.
Ludann dat is wel rot om te horen, hopelijk gaat een keizersnede niet nodig zijn. Wat is eigenlijk de reden dat partner erbij algehele narcose niet bij mag zijn en bij een ruggenprik wel?
Hier nog laatste vakantie dagje, zittend in de schaduw prima uit te houden. Zwembadje alvast opgezet, zodat ik af en toe een verkoelende duik kan nemen.
quote:
Hmm.. Dat heeft ze me zo niet gezegd. ZE zei: Voor nu is alles netjes!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:25 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nee, alleen als er reden voor is om aan effe te checken of alles wel goed groeit. Bij mij was met 30 weken de buik te klein ten opichte van het gemiddelde, dus een extra echo. Toen bleek dat de baby wel groot genoeg was en verder ook genoeg vruchtwater enzo. Dus zolang mijn buik nu verder doorgroeit op z'n eigen lijntje, hoef ik verder geen groeicho's meer.
Maarr het lijkt me logisch dat je als buik maar 1 cm groeit in 3 weken, ze even willen kijken of er wat is.
Ah, dan is het bij jouw praktijk gewoon anders. Ik dacht dat het overal hetzelfde was, maar blijkbaar niet dus.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:46 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Hmm.. Dat heeft ze me zo niet gezegd. ZE zei: Voor nu is alles netjes!
@ moysemickey
Dat inderdaad. Met 32 wkn groeiecho en met 36 wkn liggingsecho. Dat zei ze straks ook. Volgens mij was dat vorige zwangerschap ook zo.
Wel raar dat t niet overal t zelfde isquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:52 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ah, dan is het bij jouw praktijk gewoon anders. Ik dacht dat het overal hetzelfde was, maar blijkbaar niet dus.
Gezellig!quote:
Erin komen lukt nog wel, maar als je er dan in bent is het toilet óf te vies, óf er is geen wc papier, of geen water om je handen te wassen...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:36 schreef Daui het volgende:
Sara die mijlpaal mot ik ook. In de trein plassen is een drama. Zie maar nog in de wc te komen met een dikke buik
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 16:59 schreef Malteser het volgende:
MM: je naam is volledig in beeld op de echo-foto. Maakt mij verder niks uit maar wist niet of je dat in de gaten had.
Mooi plaatje hoor van jullie kindje!! En fijn dat alles goed is!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |