Ook kleine baby's kunnen sterk zijn!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein
Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:20 schreef MissBliss het volgende:
Ik lees hier wel eens dat mensen een groeiecho krijgen omdat de baby klein wordt geschat. Op basis waarvan wordt dat geschat? Gaat dat echt op buikformaat?
Reden dat ik het vraag is dat ik de laatste tijd vaak de opmerking krijg dat ik zo'n kleine, bescheiden buik heb voor mijn termijn en nu dacht ik gisteren ineens: misschien is de baby te klein
Ik ga vrijdag naar de vk en daar vraag ik het ook wel hoor, maar ik was gewoon benieuwd. (En ik hoef ook geen groeiecho, ik wil alleen weten of mn baby op het goede formaat is).
Oh, dat geloof ik wel!quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:56 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ook kleine baby's kunnen sterk zijn!
Dat heeft mijn dame bewezen!
Ik heb dus ervaring met een dysmatuur kindje, als je meer informatie wil stuur maar een DM/PM
Aha, nou ja, toch wel fijn dat ze het checken dan (en dat het gewoon goed bleek natuurlijkquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Check. Met 36 weken moest ik daarom opeens voor een groeiecho. Een andere verloskundige vond mijn buik toch wel erg klein.
Na eerst een foutieve meting bleek het gewoon allemaal goed.
Uiteindelijk was O. vrij licht voor zijn termijn maar niet zodanig dat ie dysmatuur was.
Oh wauw! Het zegt niks dusquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik had bijna geen buik en werd ook klein geschat, maar bleek toch 4140 gr te zijn.
Nee, ze verschoten er in het zkh ook van hahaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door _evenstar_ op 30-06-2015 21:26:22 ]Engaging Infinite Improbability Drive..
De intake was bij mij de dag voor de bevalling.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:28 schreef Malteser het volgende:
Vraagje: wanneer ontvang je over het algemeen je kraampakket van de zorgverzekeraar? En bij welke termijn neemt de kraamzorg contact op voor een intake?
Vanavond gedaan! Het eerste wat mijn mama zei is dat ze bijna ging huilen en ik riep heel hard "ik ook". Klein traantje weggepinkt, maar viel meequote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:45 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hield je het een beetje droog of stond het later op de planning voor vandaag? Het eerste vertel moment
Wat tof! Zo spannend! En klonk het gek zo hardop? Wacht je nog tot de termijn tot je het goede vrienden gaat vertellen?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:08 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Vanavond gedaan! Het eerste wat mijn mama zei is dat ze bijna ging huilen en ik riep heel hard "ik ook". Klein traantje weggepinkt, maar viel meeIk was gewoon serieus nerveus
Haar op haar hart gedrukt dat ze het echt nog niemand mag vertellen en ze heeft het plechtig beloofd (anders ziet ze haar kleinkind voorlopig niet, heb ik gezegd
)
Nee, dat is idd zo dat je niet kan praten met je partner en dat geintubeerd zijn niet prettig is om te zien, maar opengesneden word je in beide gevallen. En het is toch de geboorte van je kind, waar ik me voor kan stellen dat je graag bij wil zijn als partner zijnde.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:43 schreef LuDann het volgende:
Ik denk omdat het best heftig kan zijn om iemand geïntubeerd te zien liggen en dan opengesneden (om het maar even cru te zeggen). Bovendien kun je als partner niets doen op zo'n moment natuurlijk. Bij een ruggenprik kun je met elkaar praten en kan de partner steun geven.
Ja heel gek hoor! Nu is het net echtquote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:20 schreef Svane het volgende:
[..]
Wat tof! Zo spannend! En klonk het gek zo hardop? Wacht je nog tot de termijn tot je het goede vrienden gaat vertellen?
Na de eerste echo gaan we het eerst families vertellen en dan ook een paar goede vrienden! Wel nog een beetje lowkey, want op werk wil ik nog best even wachten tot een week of 14, en ook de hele wijde wereld op zn vroegst na 12 weken. Eerst eens hard hopen dat het echt allemaal goede echo's zijn! Heb afgelopen weekeinde wel geshinet met bier nepdrinken.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:38 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Ja heel gek hoor! Nu is het net echtJa met vrienden wachten we tot na de termijnecho. Al hebben een aantal al wel hun vermoedens en wordt er flink gevist
Wanneer ga jij het vertellen? Buiten de vrienden die het al weten
Haha, nepdrinken. Ik zie het al voor mequote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:47 schreef Svane het volgende:
[..]
Na de eerste echo gaan we het eerst families vertellen en dan ook een paar goede vrienden! Wel nog een beetje lowkey, want op werk wil ik nog best even wachten tot een week of 14, en ook de hele wijde wereld op zn vroegst na 12 weken. Eerst eens hard hopen dat het echt allemaal goede echo's zijn! Heb afgelopen weekeinde wel geshinet met bier nepdrinken.
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 21:12 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Nee, ze verschoten er in het zkh ook van haha
Hier zat die spekbol inJeetje, dat is wel een heel bescheiden buik. Lijkt me heerlijk! Dit was op het einde?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou dan hoop ik dat je je niet ziek hoeft te melden voor werk. Hier niet echt meer te voorkomen, heb als kind niet eens zoveel overgegeven en toen had ik er af en toe al hele nachtdiensten aan (heel zielig met m'n paardendeken- en kussen naar de badkamer verplaatsen omdat je er anders toch de hele tijd wel uit moet, en niet iedereen wakker wil maken).quote:Op dinsdag 30 juni 2015 22:47 schreef Svane het volgende:
[..]
Na de eerste echo gaan we het eerst families vertellen en dan ook een paar goede vrienden! Wel nog een beetje lowkey, want op werk wil ik nog best even wachten tot een week of 14, en ook de hele wijde wereld op zn vroegst na 12 weken. Eerst eens hard hopen dat het echt allemaal goede echo's zijn! Heb afgelopen weekeinde wel geshinet met bier nepdrinken.
In het begin inderdaad de hele tijd met anderen hun bier rondhuppelen en niet aangestoken peuken rondlopen.Niemand die het door had.
![]()
Jup, lengte van je bovenlijf, hoe je draagt, kracht van je buikspieren, eerste kind of niet, hoeveelheid vruchtwater, in hoeverre je borstkas uitzet om ruimte te geven aan je organen of dat je organen denken screw you ik was hier eerst enzo , en nog veel meer.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:28 schreef Kyara het volgende:
Valse ruimte
Heeft ook te maken met hoe je draagt toch? Ik droeg heel erg naar boven (lekker veel ruimte voor je eigen ingewanden en zo) dus buik leek groot, maar wel gemiddeld kind.
oh ja maar dan heb je t gewoon over dikke mensen toch? Wat ik bedoel gebeurd ook bij dunne vrouwen. Gewoon dan lijkt die baarmoeder heel groot maar valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 23:55 schreef coccinelle het volgende:
Net als een aflevering van 'one born every minute' waarbij de midwife vraagt aan de zwangere of ze zelf kan aanwijzen waar ze denkt dat de baby ligt zodat ze niet tijden moesten zoeken. Maar die vrouw was dan ook enorm en je zag dus niet dat ze zwanger was ivm heel veel valse ruimte.
Vanavond informatieavond gehad in het ziekenhuis en ze hebben een bubbelbad!Beetje jammer dat je er niet in mag met een infuus, en laat ik die nou preventief krijgen
komt vast goedquote:Op woensdag 1 juli 2015 01:03 schreef MissBliss het volgende:
Thanks Mignonne!
Ik ga idd rustig vrijdag afwachten.
Hier werd baby op 6 pond geschat, maar hij woog exact wat jouw baby woogquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik had bijna geen buik en werd ook klein geschat, maar bleek toch 4140 gr te zijn.
deze was echt gigantisch dik ja.quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh ja maar dan heb je t gewoon over dikke mensen toch? Wat ik bedoel gebeurd ook bij dunne vrouwen. Gewoon dan lijkt die baarmoeder heel groot maar valt het uiteindelijk allemaal heel erg mee.
In principe hoef je maar 1 keer volgens mij. Tenzij je rhesusnegatief bent, dan moet je ergens tegen de 27 weken nog eens.quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:22 schreef gestreeptestoel het volgende:
Dat bloedprikken.. Ik dacht ook dat t veel vaker moest. Ben nu 1x geweest.. Ergens aan t begin en heb t gister gevraagd wanneer ik weer moest. Rond de 36 weken was dat geloof ik.
(ik heb wel n keer zelf bloed laten prikken via ha, misschien dat ik daarom tussen door niet hoef)
Hier moest het echt tussen 27.0 en 28.0, eerder mocht niet iig, later misschien wel?quote:Op woensdag 1 juli 2015 08:03 schreef Estrys het volgende:
Dat bloedprikken voor resus-negatief met 27 weken. Moet dat perse met 27 of kan dat ook eerder of later? Want we gaan rond die tijd met vakantie. En de eerstvolgende controle is twee dagen voordat we gaan. Weinig zin om op een inpakdag nog bloed te moeten gaan prikken. Vandaag ook eens voor bellen dat ik vast dat formulier ophaal.
Ik ga het morgen vragen aan de gynaecoloog. Voor de baby eruit is moet ik sowieso een waaknaald hebben i.v.m. verhoogd kans op een fluxus. Maar als het in augustus ook zo warm is als nu hoef ik niet in badquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:36 schreef Sara82 het volgende:
Aaaargh, nachtdiensten werken is leuk, maar overdag slapen met deze temperaturen is Serieus Moeilijk. Ben bijna aan het overwegen om een luchtbedje voor het koelvak van de buurtsuper neer te gooien.![]()
cocci, ze kunnen dat infuus toch ook pas zetten als het echt nodig is? Of is dat preventieve prikken superonwijsverplicht in het ziekenhuis?
Of gewoon een vuilniszakkie om je arm, dat kan ook!
Koudwaterbadquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:58 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Ik ga het morgen vragen aan de gynaecoloog. Voor de baby eruit is moet ik sowieso een waaknaald hebben i.v.m. verhoogd kans op een fluxus. Maar als het in augustus ook zo warm is als nu hoef ik niet in bad
Ja maar dan zou het echt pas met 31 weken zijn. Dat zal wel te laat zijn. Ik bel wel even dat ze het formulier vast klaarmaken kan ik dat alvast ophalen en dan begin week 27 gaan prikkenquote:Op woensdag 1 juli 2015 08:55 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hier moest het echt tussen 27.0 en 28.0, eerder mocht niet iig, later misschien wel?
quote:Op woensdag 1 juli 2015 07:21 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier werd baby op 6 pond geschat, maar hij woog exact wat jouw baby woog
Hier ook 6 pond geschat, was werkelijk 4280 grquote:Op dinsdag 30 juni 2015 20:42 schreef _evenstar_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |