ja hij baalt er ook van. Is eigen zaak, nu van zijn vader, straks van hem. Ik werk zelf vier volle dagen, doe daarbuiten t volledige huishouden en trek dat erg slecht. Straks met een kleintje erbij.. Tis de bedoeling dat t bedrijf volledig gedigitaliseerd gaat worden en dat er iemand extra bij kan, zodat man minder lange dagen maakt. Maar dat riedeltje heb ik al eens vaker gehoord. Voor man is t ook niet fijn, in de weekenden moet hij klussen, dus weinig ruimte om bij te tankenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Lastig Cassandra! Vindt hij dat zelf ook?
Yeah!quote:
Valt wel mee tochquote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:53 schreef pinquit het volgende:
[edit] Ik merk altijd naderhand pas dat mijn posts weinig toevoegends bevatten
Lastig Cassandra, maar ik denk dat je moet doen waar je je het best bij voelt (en wat mogelijk is), en ik denk dat dat heel lastig te voorspellen is als babylief er nog niet is..
lastige is dat mijn schoonvader heel veel verwacht en mijn man zich verantwoordelijk voelt. Toestemming voor een poets heb ik maar dat vind ik dan weer engquote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:38 schreef kazy het volgende:
Gefeliciteerd L0t!
Lastig inderdaad Cassandra! De mijne werkt nu ook vaak over, maar bij een gewoon bedrijf. We hebben het er laatst wel over gehad en toen zei hij dat als de kleine er is, het straks gewoon niet meer kan (in ieder geval niet het onverwachts overwerken, vaak zat dat ik aan het einde van de middag hoor dat hij 's avonds niet thuis eet). Ben benieuwd.. Bij jullie gaat dat een stuk lastiger zo te lezen.
Hier draait trouwens ook zeker 90% van het huishouden op mij (terwijl ik 36 uur werk en man feitelijk 37,5 uur in 5 dagen, maarja ik ben degene die op vrijdag vrij is en man heeft rugklachten dus dan sta ik al snel zelf het huishouden te doen). Kortom, mocht het niet meer gaan straks, dan huur ik wel een poets in
Zou goed kunnen! Mijn oudste (quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:44 schreef gestreeptestoel het volgende:
Lot gefeliciteerd!
Ik heb jou hier ook eerder gezien toch?
Begrijpelijk, zeker met een eigen bedrijf!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 12:41 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
lastige is dat mijn schoonvader heel veel verwacht en mijn man zich verantwoordelijk voelt. Toestemming voor een poets heb ik maar dat vind ik dan weer engwant vind maar eens een betrouwbaar iemand. De poets van mijn ouders wil een keer in de twee weken maar met een hond en twee katten wil ik wekelijks iemand
Oeh wat naar!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 10:45 schreef gestreeptestoel het volgende:
Sicilia, daar blijft t bij hoop ik!
Ik voel me draaierig vandaag.. Pff.. Heb nu al last vd warmte.
En als t volgende week nog warmer wordt, kan ik zo echt niet werken. Ben gisteren bijna van mijn stokkie gegaan.
haha ja..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 08:17 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ah, dus dat is de truc om jezelf nog te kunnen ontharen.
Ze hebben de vader van hun kind en kleinkind opgegetenquote:Op donderdag 25 juni 2015 23:08 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wait, whut?
wtf heb ik nou net gelezen?
daar kunnen we wat aan doenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:27 schreef Stippelrientje het volgende:
De OP klopt niet. Ik sta nu al ineens 10de! O.o
Dat kan nooit! Ik ben nog niet heel lang zwanger!!
Maart 2013quote:Op vrijdag 26 juni 2015 13:12 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Zou goed kunnen! Mijn oudste () is van april 2013 en de jouwe?
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:04 schreef Krisvc het volgende:
Ik geloof dat ik net 2 minuten naar de OP heb gestaard.
Precies datquote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:04 schreef Krisvc het volgende:
Wat heerlijk. Dat is in Duitsland (en veel andere landen) toch standaard?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb 390 verlof dagen, die vanaf 1 september ingaan. Ik kan dus rustig het eerste jaar van het kind thuisblijven, en ook wel langer. Eens kijken hoe we dat gaan doen...
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:04 schreef Krisvc het volgende:
Morgen?!quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:27 schreef Sekhmet het volgende:
Btw...ik kan iedereen nog een plaatsje omlaag schuiven in de OP als het al te dichtbij komt voor sommige![]()
Morgen UD
Sorryquote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:28 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Morgen?!Waarom sta je niet in de OP dan?
Gaat m'n top-3-notering
Ik werk in Zweden, dus dit zijn de Zweedse regelingen. Maar ik geloof dat onder EU landen het verlof in Nederland inderdaad redelijk kort is, maar dat weet ik niet zeker...quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:24 schreef Sekhmet het volgende:
LOt.. Gefeliciteerd
[..]
Wat heerlijk. Dat is in Duitsland (en veel andere landen) toch standaard?
Zou NL een voorbeeld aan kunnen nemen. Niet dat het verplicht moet zijn, maar wel dat je de mogelijkheid hebt. Evt. verdeeld tussen de partners.
In Duitsland kun je volgens mij zelfs twee of drie jaar thuisblijven.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik werk in Zweden, dus dit zijn de Zweedse regelingen. Maar ik geloof dat onder EU landen het verlof in Nederland inderdaad redelijk kort is, maar dat weet ik niet zeker...
Zo da's lekker! Hoeveel loon krijg je dan eigenlijk doorbetaald?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Vanmorgen glucose-test gedaan. Ik ben altijd zo moeilijk te prikken, irritant is dat.
Over werken: Hier werk ik full-time, en zijn we op dit moment van mijn salaris afhankelijk. Hopelijk vindt de duutser een voltijd baan straks.
Ik heb 390 verlof dagen, die vanaf 1 september ingaan. Ik kan dus rustig het eerste jaar van het kind thuisblijven, en ook wel langer. Eens kijken hoe we dat gaan doen...
*haalt opgelucht adem*quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:27 schreef Sekhmet het volgende:
Btw...ik kan iedereen nog een plaatsje omlaag schuiven in de OP als het al te dichtbij komt voor sommige![]()
Morgen UD
80%, maar mijn werkgever betaald daar het eerste jaar nog 10 % bovenop..quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:54 schreef kazy het volgende:
[..]
Zo da's lekker! Hoeveel loon krijg je dan eigenlijk doorbetaald?
[..]
*haalt opgelucht adem*
En spannend!
Oh sorry, brain on hormones...dacht iets te hebben meegekregen over Duitsland.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 14:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik werk in Zweden, dus dit zijn de Zweedse regelingen. Maar ik geloof dat onder EU landen het verlof in Nederland inderdaad redelijk kort is, maar dat weet ik niet zeker...
ik woon ook in duitsland, om het gecompliceerder te maken.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:21 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Oh sorry, brain on hormones...dacht iets te hebben meegekregen over Duitsland.
Zweden heeft het volgens mij al helemaal goed geregeld, hoor iig vaak positieve verhalen over de regelingen in de Scandinavische landen.
Zag laatst op -brandpunt- een stuk over hechting het eerste jaar en dat NL een vrij uitzonderlijke positie had met zijn 'maar 16 weken verlof'.
Was veelal langer in andere landen wat positief was voor de hechting tussen baby en ouders.
Mij lijkt het wel wat, helemaal als je het kan verdelen tussen beide ouders. Of dat je iig de keus ervoor kan maken.
nee, niet zo gewoon inderdaad.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:23 schreef Kuukske het volgende:
Maar in Zweden gaan de meesten daarna weer fulltime werken toch? Daar is parttime niet zo gebruikelijk begreep ik.
Goed wel, eigenlijk. Sowieso hebben we een enorm fijne therapeut, waar vriend ook een hele goede klik mee heeft. Hard werken voor ons allebei, maar wel met resultaat, gelukkig.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe gaat het nu tussen jou en je vriend, sillie?
Wow dat is best een uitdaging, maar wel fijn! Hopelijk heeft Jagarman snel een baan.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 15:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, niet zo gewoon inderdaad.
Nee, ik reis niet op en neer. We zijn net verhuisd (2 weken geleden, hiervoor woonden we in Zweden). We zijn verhuisd omdat we nadat ik mijn proefschrift af heb niet in Zweden wil blijven wonen, en ik me niet kon voorstellen een jaar lang ouderschapsverlof te hebben daar. Verder is mijn partner op zoek naar werk, en is hij Duits en zijn de kansen hier hoger. Dus, deze maand werk ik van huis, daarna heb ik vakantie en gaat mijn verlof in. Na m'n verlof (dus ergens eind 2016) ga ik ook van een afstand werken, en regelmatig op en neer voor meetings met m'n begeleiders. Ik hoef geen les meer te geven ofzo, dus ben vrij flexibel in hoe en wanneer en waar ik werk...
Eigenlijk heb je dan geen BSA. Maar wel een positief studieadvies. Officieel is het ook DSA. De B hoort bij de B van Bindende afwijzing, dat gekoppeld wordt aan een negatief studieadvies. En de D is dan van definitief studieadvies. Dat volgt na een voorlopig advies. VSA.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:55 schreef Bloesem. het volgende:
Welkom L0t!
Ik heb vakantie! En volgens mij heb ik een positief BSAIk mag dus over hoi hoi hoi hoi! Nu nog afwachten en kijken of ik mijn propedeuse ook heb gehaald..
Ja, die optie ben ik dus ook aan het overdenken! Dan zou het gemiddeld 31,5 uur zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 11:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik werk dus al vier dagen, man wil thuis werken maar heb er een hard hoofd in.. Ik zie m nu al zelden.
Ik vind de optie van 27 om 36 wel aantrekkelijk klinken.
Mini gaat twee dagen naar de opvang en twee dagen naar mijn ouders/oma, tenzij ik dus een dag minder ga werken.
Oh ik begreep Bindend StudieAdvies! Mijn SLB'er heeft het steeds over een negatief BSA, dus ik ging er vanuit dat er ook een positief BSA zou zijn haha! Ik PM je evenquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:41 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je dan geen BSA. Maar wel een positief studieadvies. Officieel is het ook DSA. De B hoort bij de B van Bindende afwijzing, dat gekoppeld wordt aan een negatief studieadvies. En de D is dan van definitief studieadvies. Dat volgt na een voorlopig advies. VSA.
/beroepsdeformatie.
Maar das goed nieuws!. Wat studeer je?
Mja, zo heet het in de volksmond. Is ook wel makkelijker.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:51 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Oh ik begreep Bindend StudieAdvies! Mijn SLB'er heeft het steeds over een negatief BSA, dus ik ging er vanuit dat er ook een positief BSA zou zijn haha! Ik PM je even
Herformulering: ik ben over naar het tweede jaar! Werd net definitief gemaakt <3 Ik ben echt zo opgelucht. Even spuien maar na een paar hele, hele zware jaren met o.a. een burnout en sterfgeval dichtbij en weet ik het wat allemaal, waarin ik heel hard gewerkt heb om weer wat bij mezelf te komen ging ik afgelopen september voorzichtig en nerveus weer studeren (op mijn 27e, fel tegen het advies in van mijn therapeut, gelukkig ook met alle steun uit mijn omgeving) en ik heb het gewoon gehaald. En ik sta nog. En ik ben zwanger. Dus ik zit echt even een potje keihard te jankenEn te duimen voor mijn propedeuse.
Ja is even ontladen ook denk ikquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:56 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Mja, zo heet het in de volksmond. Is ook wel makkelijker.Haske goed
. En lekker huilen, dat mag. Nu op naar je Ad of Bachelor? [ afbeelding ]
Nou tegen de tijd dat we halverwege in het peutertopic zitten, dan is het feest.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:59 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ja is even ontladen ook denk ikOp naar m'n hbo-bachelor! En nou ja, als ik dit kan, dan moet dat toch ook wel lukken
Hahaha hou op schei uit, daar durf ik echt nog niet aan te denken. Maar nu plan ik alvast een kleine BBQquote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:00 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Nou tegen de tijd dat we halverwege in het peutertopic zitten, dan is het feest.
Nee zo te zien valt het mee. Denk niet heel diep. Maar toch even naar laten kijken want gaat zo snel openstaan daar. kunnen over half uurtje terecht.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 19:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Goed bezig Bloesem
Oh, shit Estrys.. is het een grote wond?
Hmm die 32 uur in 3,5 dag klinkt voor mij ook wel aantrekkelijk. Misschien dat ik zoiets kan regelen na mijn ouderschapsverlof. Als ik dan überhaupt gelijk weer minder mag werken, maar dat zien we dan wel weerquote:Op vrijdag 26 juni 2015 18:41 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Zit ook te denken aan de optie elke week een dag en een middag vrij, dus 32 uur in 3,5 dag (3x9 + 1x5), maar dan is om de week 3 dagen / 4 dagen misschien toch wel relaxter.
quote:Op vrijdag 26 juni 2015 17:15 schreef Mariposas het volgende:
Je gaat toch niet straks ook een tuinbroek kopen, sillie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anders probeer je toch 4 dagen? Als het tōch niet bevalt, kun je altijd nog naar die mindere functie.quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Wij werken beide fulltime nu (ik 40u/vriend 43u op papier). Ik kan in deze functie wss niet minder dan 4dgn gaan werken. Idealiter zie ik mn vriend ook graag 4 dgn werken, dan hoeven we maar 3dgn opvang te regelen.
Hij kan en mag en wil echter niet minder gaan werken want hij is bezig met de opstap naar deel van het bedrijf overnemen waar ie nu werkt..
Best lastig want ik sta nu voor de keuze of zelf 3dgn gaan werken en mindere functie of andere baan accepteren waar ik mss niet gelukkig van wordt, of 4 dgn en kind 4dgn opvang.. Ben er nog niet uit.
Het is ook zijn kind toch? Jij bent niet de enige die daarvoor in moet gaan leveren hoor. Begrijpelijk dat de functie van je vriend belangrijk is en dat hij in een cruciaal punt op zijn carričre is, maar dat betekent natuurlijk niet dat de onderhandeling van zijn kant af per direct op slot is en dat jij degene bent die mogelijk een werk-concessie zou moeten doen als je dat niet wilt. Wie weet is er wel iets te regelen met je vriend zn werk met 4x9 en een zaterdagochtend thuis werken als jij ook thuis bent?quote:Op vrijdag 26 juni 2015 22:08 schreef hetzusjevan het volgende:
Wij werken beide fulltime nu (ik 40u/vriend 43u op papier). Ik kan in deze functie wss niet minder dan 4dgn gaan werken. Idealiter zie ik mn vriend ook graag 4 dgn werken, dan hoeven we maar 3dgn opvang te regelen.
Hij kan en mag en wil echter niet minder gaan werken want hij is bezig met de opstap naar deel van het bedrijf overnemen waar ie nu werkt..
Best lastig want ik sta nu voor de keuze of zelf 3dgn gaan werken en mindere functie of andere baan accepteren waar ik mss niet gelukkig van wordt, of 4 dgn en kind 4dgn opvang.. Ben er nog niet uit.
Nee hij heeft er geen last van. Heeft 1 hechtpleister en wat lijm. Zegt die dokter: 'ga hem nou niet in bad zetten of onder water laten zwemmen' euhm... Morgen moet hij proefzwemmen voor B.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 09:46 schreef silliegirl het volgende:
Mijn buik is scheef! Volgens mij heeft baby zich aan de rechterkant geparkeerd ofzo! Die lijkt nu net wat meer uit te steken.![]()
Estrys; dat lijmen en plakken klinkt toch niet echt leuk.. Heeft 'ie er geen last van toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht dat die krapte bij kdv's verleden tijd was? Ik weet dat er hier in Zoetermeer iig plek zat is bij vrijwel alle kdv's.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:04 schreef Krisvc het volgende:
Hier nog onzekerheid qua werk. Als alles gaat zoals ik wil werk ik 4 dagen en man 4 dagen. Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en de kleine gaat 2 dagen naar het kdv. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik werkloos ben na m'n verlof. Dan houden we trouwens hetzelfde opvangsysteem aan, ook het kdv. Dure optie, maar ik vertrouw erop snel weer werk te vinden en wil mijn plekje op dit kdv niet kwijtraken.
Oooo en is het vandaag niet UD voor Sekhmet?![]()
![]()
Ik geloof niet dat ik zou gaan rijden als een partner dronken isquote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:29 schreef Mariposas het volgende:
Jammer sekhmet, maar klinkt wel als een leuke avond!![]()
Dat je vriend nog beschonken wordt! Ik zou dat niet meer aandurven met het oog op rijden naar het ziekenhuis. Gisteren was mijn man tot 's nachts borrelen in de stad en ik vond dat eigenlijk wel voorlopig de laatste keer. Als t er op aan zou komen zou de vk vast wel kunnen rijden maar ik zou het niet erg prettig en zelfs gęnant vinden. Voordeel is wel dat ie dan niet zo gestrest is.
Vandaag 37 weken!![]()
Wouldn't be a first zeg maarquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:17 schreef Estrys het volgende:
Zo'n kerel met een enorme bierwalm naast het bed. Mignonne?
De feestgangers hier hadden besloten, dat als het zou gaan gebeuren, ze met z'n allen rond het bed zouden komen staan aanmoedigen...zou dat een first geweest zijn?quote:
haha helaasquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:26 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
De feestgangers hier hadden besloten, dat als het zou gaan gebeuren, ze met z'n allen rond het bed zouden komen staan aanmoedigen...zou dat een first geweest zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Hier volop wachtlijsten in de plaats waar wij wonen, vooral voor maandag, dinsdag en donderdag. Had ik ook niet gedacht dus wij waren rijkelijk laat met aanmelden.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik dacht dat die krapte bij kdv's verleden tijd was? Ik weet dat er hier in Zoetermeer iig plek zat is bij vrijwel alle kdv's.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
haha helaas
Ooh vreselijk zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er toch echt het liefst zo min mogelijk mensen bij
@KDV's Bizar die verschillen in wachtlijsten. Wij hebben er eentje uitgezocht in de stad waar we werken (Rotjeknor) maar daar werd aangegeven dat het momenteel niet zo heel druk is, behalve de dinsdag en in mindere mate de donderdag. Wij hebben nu de dinsdag geregeld.
De kleinschalige en biologische kdv's zijn wel populair hier, zeker als je dan favoriete dagen wilt afnemen zoals dinsdag en donderdag. Die van ons zit tot volgend jaar ergens vol.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik dacht dat die krapte bij kdv's verleden tijd was? Ik weet dat er hier in Zoetermeer iig plek zat is bij vrijwel alle kdv's.
Dat aanmelden voor de basisschool voor/bij de geboorte is ook belachelijk. Daar zouden ze vanuit de overheid wel wat aan mogen doen imo. Overal inschrijven vanaf begin van het schooljaar waarin ze 4 worden lijkt me een beter plan en evt voor peuterschool vanaf het begin van het schooljaar waarin ze 2 worden. Wij weten nog helemaal niet waar we over 2 jaar wonen, dus dan zou ik nu op meerdere locaties moeten inschrijven voor de zekerheidquote:Op zaterdag 27 juni 2015 12:52 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, hier in Delft viel het bij de meeste wel mee. Maar wij willen graag de vrije school-opvang (voor kinderen van 2 tot 4 jaar), en daar moesten we hem/haar nu al aanmelden... en voor de vrije school zelf (vanaf 4 jaar dus) meteen na de geboorte aanmelden.
Een 'sollicitatiegesprek' vind ik bij scholen met een specifieke educatieve insteek (vrije school, jenaplan, dalton etc.) dan wel weer nuttig. Dan kan je wel filteren op motivatie en zien of ouders ook duidelijk met een reden voor bepaald onderwijs kiezen ipv enkel 'dichtbij' en daardoor wordt de selectie van leerlingen wel eerlijker en waarschijnlijk beter passend met minder uitval. Bij een reguliere openbare of christelijke/katholieke school is zoiets wel overbodig.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 13:59 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, het is wel belachelijk idd. Maarja, andere systemen zijn net zo oneerlijk denk ik. En het is hier alleen echt dringen voor de vrije school, de rest heeft geen wachtlijsten. Overigens moet je ook nog een soort sollicitatiegesprek doen voordat je kind er echt heen mag
Ik zou gewoon even informeren bij wat kdv's in jouw buurt. Sommige kdv's ghebben geen wachtlijst en soms plek te over, sommige hebben een wachtlijst van een jaar. Soms kan je ook een plek reserveren, die je pas definitief maakt als je start met de opvang door het tekenen van een contract.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:17 schreef JantinaGr het volgende:
Hoelang zijn die wachtlijsten bij de KDV over het algemeen?
Hier kunnen we nog weinig anticiperen... vriend nog werkloos, wil wel werk hebben z.s.m.
Hmm.. maar eens met vriend over hebben binnenkort...quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:36 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even informeren bij wat kdv's in jouw buurt. Sommige kdv's ghebben geen wachtlijst en soms plek te over, sommige hebben een wachtlijst van een jaar. Soms kan je ook een plek reserveren, die je pas definitief maakt als je start met de opvang door het tekenen van een contract.
Klinkt als een beginnetje denk ik! Kom maar door babytje!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:10 schreef Krisvc het volgende:
Zeg jongens, "Als je een wee hebt dan weet je het echt wel dat het een wee is" is wat ik altijd lees. Maar ik heb al de hele dag om de 10-12 minuten behoorlijk stekende krampen. Om nou te zeggen, nou, dat is een wee, dan nee. Maar het doet wel meer pijn dan menstruatie krampen.
Flink voorwerk ga ik dan vanuit?
Ik wist bij m'n eerste ook pas na een paar uur dat het echtecht was, ik zou even rustig afwachten! Voorwerk heb ik nooit gehad maar kan volgens mij ook best 'hardnekkig' zijn, regelmatig komen en lang aanhouden. Heerlijk duidelijk dus.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:10 schreef Krisvc het volgende:
Zeg jongens, "Als je een wee hebt dan weet je het echt wel dat het een wee is" is wat ik altijd lees. Maar ik heb al de hele dag om de 10-12 minuten behoorlijk stekende krampen. Om nou te zeggen, nou, dat is een wee, dan nee. Maar het doet wel meer pijn dan menstruatie krampen.
Flink voorwerk ga ik dan vanuit?
Welnee, als zo'n kindje al ergens naartoe zou draaien, dan liever naar jouw hartslag ipv naar zo'n belletje. Overleg anders bij de volgende controle met je vk wat die vindtquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:17 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klinkt als een beginnetje denk ik! Kom maar door babytje!
Ik heb een Bola gehad van een vriendinnetje. (Zo'n bel aan een ketting). Nu leek me dat onwijs irritant, maar ik vind het een heel prettig, zacht en beetje magisch klinkend tingeltje. Dus ik wil 'm om, want als ik het leuk vind is Uk er vast ook wel blij mee.
Maar ehm. Nu hoorde ik op de yoga dat je zo'n bel goed laag moet hangen omdat je kindje anders in een stuit kan gaan liggen om te luisteren.
Maar hoe laag is laag genoeg? Weet iemand dat?
Ik zou hetzelfde zeggenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Welnee, als zo'n kindje al ergens naartoe zou draaien, dan liever naar jouw hartslag ipv naar zo'n belletje. Overleg anders bij de volgende controle met je vk wat die vindt.
In door je neus en lang uitblazenquote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:23 schreef Krisvc het volgende:
Nou, dan hoop ik dat het gewoon toch wat doet allemaal. Hoe dan ook is het afwachten, want niet lang en regelmatig genoeg om te bellen. Dus of het zet door, of niet, maar ik ga mezelf wel toestaan om te denken dat het minstens voorwerk is. Dat is al spannend genoeg.
Hoe zit die theorie met in bad trouwens? Want net in bad hield het gewoon aan.
quote:Op zaterdag 27 juni 2015 17:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik zou hetzelfde zeggen![]()
Als dat hard te maken was dan zou elke zwangere namelijk vanaf x aantal weken zo'n ding moeten dragen waarna het aantal stuiten drastisch zou verminderen![]()
Water dempt geluid overigens hč en zorgt ervoor dat het wat difuus klinkt, ik vraag me af of het voor een foetus te onderscheiden is of het geluid van plek X of 10 cm hoger of lager komt. Als je het mooi vindt, gewoon dragen.
Misschien een lekker stuk gaan wandelen ofzo? Afleiding en beweging zijn altijd goed. Bij mij in t durp in t park is vanavond en morgen van alles te doen/zien voor de samenloop voor hoop ofzoiets. Mocht je op zoek zijn naar afleidingquote:Op zaterdag 27 juni 2015 21:04 schreef Krisvc het volgende:
Ik weet het allemaal zo net nog niet hoor.Iedere keer als ik denk dat ik me heb aangesteld en het over is krijg ik weer een steek waar je u tegen zegt. Ik hou het op voorwerk en dat het nog wel een tijdje kan duren.
Vriendin had het ook, smeren met olijfolie heeft haar de 2e helft door geholpen. Succes!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 22:37 schreef Sethiwe het volgende:
Herkent iemand zo vroeg al jeuk in de zwangerschap? Kreeg erop vakantie last van en de uitslag breit zich iets uit en jeukt met name 's avonds en 's nachts, lig er soms tijden wakker van(kan natuurlijk ook wat anders zijn en hoeft niet perse met de zwangerschap te maken hebben). Dacht eerst iets van zonneallergie, maar laatste dagen zon vermeden en uitslag neemt toe.
Wat zegt je VK?quote:Op zondag 28 juni 2015 11:02 schreef -Spring het volgende:
Ff een vraagje van een heel andere orde.![]()
Hoort je kraamzuivering (goorste woord evah) na een aantal weken enkel uit oud bloed te bestaan of is het normaal dat het zo af en toe weer helderrood wordt?
Oja dat spul bedoelde ik! Twijfelde alleen of het ook tegen jeuk was (en dacht dat er alleen een poedervorm van was; gel klinkt wel iets lekkerder dan poeder)quote:Op zondag 28 juni 2015 10:55 schreef gestreeptestoel het volgende:
http://www.mentho10.nl/producten/mentholgel
Dit keer ik vd vk tegen de jeuk
Ik hoop het laatstequote:Op zondag 28 juni 2015 11:02 schreef -Spring het volgende:
Ff een vraagje van een heel andere orde.![]()
Hoort je kraamzuivering (goorste woord evah) na een aantal weken enkel uit oud bloed te bestaan of is het normaal dat het zo af en toe weer helderrood wordt?
Is er ook van Kruidvat huismerk, net zo goed, maar goedkoper. En niet op huid smeren die beschadigd is, dat doet veeeeeel pijnquote:Op zondag 28 juni 2015 11:10 schreef kazy het volgende:
[..]
Oja dat spul bedoelde ik! Twijfelde alleen of het ook tegen jeuk was (en dacht dat er alleen een poedervorm van was; gel klinkt wel iets lekkerder dan poeder)
keurig advies!quote:Op zondag 28 juni 2015 11:30 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat ik het eerst even op fok moet vragen.
Ik zocht die dus, maar kan het nergens vinden. Hier bij de apotheek kwamen ze met anti-striae van Vichy, maar dat was eigenlijk voor je gezicht.. Klopt dat?quote:Op zondag 28 juni 2015 10:05 schreef Buurpoes het volgende:
Ik smeerde de anti-striemen-lotion van Vichy tegen de jeuk. Werkte prima, maar is wel duur spul.
Ja, nu je het zegt klinkt dat wel lomp. Maar dat mens zei dat het eigenlijk anti-verouderingscreme wasquote:
deze? http://www.vichy.nl/silho(...)y-destock/p1478.aspxquote:Op zondag 28 juni 2015 12:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja, nu je het zegt klinkt dat wel lomp. Maar dat mens zei dat het eigenlijk anti-verouderingscreme was
Misschien toch ander spul dan. Ik zal 't wel is bij een grotere apotheek proberen.
Ah! Das vast de goeie. Daar staat body creme bij.quote:Op zondag 28 juni 2015 12:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
deze? http://www.vichy.nl/silho(...)y-destock/p1478.aspx
Ik zie die aanbiedingen ook wel eens voorbij komen maar echt geen idee welke maatjes ik dan ik welke hoeveelheid moet aanschaffen! Iemand tips?quote:Op zondag 28 juni 2015 12:58 schreef DJMO het volgende:
http://www.ah.nl/bonus/volgende-week?groupId=wi210457 even voor de mama's (en papa's to be: komende week 40 % korting op pampers bij de appie: http://www.ah.nl/bonus/volgende-week?groupId=wi210457
Gefeliciteerd met je achter nichtjequote:Op zondag 28 juni 2015 09:35 schreef kazy het volgende:
Meld! Met 38 wekenwissel alweer
Sethiwe vervelend van de jeuk! Nu ik de reactie van JM lees, schiet me ineens te binnen dat mijn huisarts ook ooit adviseerde om met sojaolie te smeren toen ik ondefinieerbare jeuk op mijn rug had (jaren geleden inmiddels). Dat hielp ook wel. En anders mentholpoeder of zoiets (of was dat niet tegen jeuk??)
Jammer Kris nog geen babyIk hoop toch dat het doorzet voor je, want dagen met kramp lijkt me ook niet prettig.
Hoorde net dat mijn nichtje is bevallen van een meisjeConform mijn voorspelling met ruim 38 weken. Ben benieuwd of mijn eigen voorspelling voor mezelf ook klopt nu haha!
New baby is er maar in formaat pakquote:Op zondag 28 juni 2015 14:55 schreef Stippelrientje het volgende:
Hangt ook een beetje af van af welke pakken je koopt. Groot of klein ^^,
de proefpakketjes nietquote:Op zondag 28 juni 2015 15:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
New baby is er maar in formaat pak
Maar die koop je niet toch? Anyways, ze zijn zo bijgekocht als t nodig is en bijna wekelijks wel ergens in de aanbieding.quote:
Ja, bij verkeersdrempels als ik bijrijder ben. Als ik zelf rijd, heb ik er geen last van.quote:Op zondag 28 juni 2015 16:57 schreef Fuente het volgende:
Nog meer mensen die harde buiken van autorijden krijgen? Nu al een tijdje last van. Net 25 minuutjes in de auto gezeten (als bijrijder) en zodra we de eerste hobbel over gaan krijg ik harde buiken die de hele weg aanhouden. Autorijden is niet echt meer fijn zo, want ze doen ook best pijn dan
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2015 19:59:47 ]
quote:Op zondag 28 juni 2015 19:53 schreef Myrr het volgende:
Ga nu de elfde week in, en na de darmenbuik begin ik nu een vrij duidelijke punt te krijgen volgens anderen. Was het er zelf nog niet mee eens omdat ik dat van mezelf al wel kon hebben af en toe, maar hoe ik ook lig, zit, sta en mijn buik inhou, die punt blijft gewoon zitten waar die zit en m'n broeken zitten al ff voor geen meter meer. Had gehoopt dat het nog even zou wachten tot week 15/16. Helaas voor mij is zo'n beetje iedereen om me heen zelf al zijn positiegarderobe aan het dragen en mag ik alles nieuw gaan kopen.Ik draag wel al een hele tijd positiebroeken maar duik eens de H&M in en google even voor zwangerboetiekjes in jouw omgeving ipv de mega-babyzaken. Daar zit echt wat tussen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik was gewoon wat vaker dan normaal, ga echt geen complete zwangergarderobe aanschaffen.
Qua bovenkleding, ik draag nog veel gewone kleding en koop nu soms een maatje groter dan ik normaal heb, zodat het niet te kort is. En ik ben nu ruim 28 weken zwanger en 3 cupmaten gegroeid.
Verder weet ik niet of je het type bent voor jurkjes? Maar ik draag nog 4 van mijn jurkjes die ik voor de zwangerschap ook al had. Lang leve stretch!
Gewoon de standaard jurken nu. Ik ben best veel bezig met mode (of nou ja... bezig, het gebeurt gewoon) dus het is lastig, maar moet maar even een periode overbruggen waarin er wat minder keuze is. Heb op de site gekeken, maar dat vind ik eigenlijk tien keer niets allemaal. Bedenk me nu trouwens…. Asosquote:Op zondag 28 juni 2015 20:09 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ik draag wel al een hele tijd positiebroeken maar duik eens de H&M in en google even voor zwangerboetiekjes in jouw omgeving ipv de mega-babyzaken. Daar zit echt wat tussen!
En ik was gewoon wat vaker dan normaal, ga echt geen complete zwangergarderobe aanschaffen.
Qua bovenkleding, ik draag nog veel gewone kleding en koop nu soms een maatje groter dan ik normaal heb, zodat het niet te kort is. En ik ben nu ruim 28 weken zwanger en 3 cupmaten gegroeid.
Verder weet ik niet of je het type bent voor jurkjes? Maar ik draag nog 4 van mijn jurkjes die ik voor de zwangerschap ook al had. Lang leve stretch!
Wel leuk werken dan!quote:Op zondag 28 juni 2015 20:34 schreef Bloesem. het volgende:
Joh je kunt de komende week toch geen kleren aan door de hitte
Ik had een iets te groot spijkercolbert als jas, sjaal erbij om de ruimte tussen de voorpanden op te vullen en een elastiek aan mijn knoopsgat om hem ook met 35+weken dicht te krijgen.quote:Op zondag 28 juni 2015 20:48 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb 12 broeken, 4 rokjes, 2 korte broeken en een stapeltje shirts en vesten. Lang leve marktplaats idd. Heb denk ik de helft van wat ik heb liggen nog niet eens aangehad, omdat het mijn smaak niet is of niet erg lekker zit. Maar het voordeel van zo'n pakket is wel dat ik een knalgele positiebroek had voor naar de toppers, en een blauwe panterbroek voor bij het verfen.
Ik heb alleen zelf nog een simpel jurkje voor thuis gekocht en wat lange neutrale shirtjes in zwart en wit bij de primark als ondershirt.
Ik had alleen na week 20 geen jas meer die nog dicht kan, maar daar geld aan uitgeven vond ik met de lente en zomer op komst onzin.
Hoop voor je dat dat kanquote:Op zondag 28 juni 2015 21:49 schreef kazy het volgende:
Ik kan niet wachten om straks eens flink kleding te gaan shoppen en mijn hakken weer uit de kast te trekken
Voor een sjaal is het nou ook niet echt het goede weer nuquote:Op zondag 28 juni 2015 21:52 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik had een iets te groot spijkercolbert als jas, sjaal erbij om de ruimte tussen de voorpanden op te vullen en een elastiek aan mijn knoopsgat om hem ook met 35+weken dicht te krijgen.
quote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Ik mag hier ook weer komen meeschrijven![]()
Whaaa, weer zon leuk elfje!quote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Wat tof! Gefeliciteerd! Hoe ver ben je?quote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Woop woop!quote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Goeiemorgen!
Dank! En je hebt gelijk, hoor! Maar als ik zo blijf 'hangen' weet ik dat ik even mijn energie beter moet verdelenquote:Op maandag 29 juni 2015 07:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Vervelend dat je zo'n gedoe hebt Limone! Maar ik neem aan dat het einde ervan wel in zicht is, dus dat is iets om naar uit te kunnen kijken! En verder gewoon alleen reageren op dingen waar je op wil reageren. Dat is het fijne van een forum, heb je geen zin in een discussie dan meng je je er gewoon niet in. Een pagina verder gaat het toch alweer ergens anders over
Joehoeee!quote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
quote:Op maandag 29 juni 2015 08:36 schreef Kyara het volgende:
Jeej LB, daar ben je!![]()
Ik heb je op 5 maart gezet. Gezellig samen met L0t
quote:Op maandag 29 juni 2015 08:36 schreef Kyara het volgende:
Jeej LB, daar ben je!![]()
Ik heb je op 5 maart gezet. Gezellig samen met L0t
Woah LB! Gefeliciteerd!!quote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Nooh wat tofquote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Whoah, wat gaaf!! Gefeliciteerdquote:Op maandag 29 juni 2015 09:02 schreef LadyBlack het volgende:
Dank jullie allemaal!
Ik zweef alweer ergens hoog in de lucht volgens mijHad vrijdag 2 dagen voor NOD al een aardig positieve test, en vanochtend (1 dag na NOD) was ie veel donkerder!
Wat tof!quote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 29 juni 2015 09:39 schreef LadyBlack het volgende:
IUI #4 was dit, we waren al sinds november ofzo weer in het ziekenhuis, en sinds maart iui-pogingen.
Eerste en derde leken ook raak, maar dan was t een licht streepje voor NOD en daarna op NOD ongesteld, dus dit is zo anders dat ik er wel vertrouwen in heb
Mondje dicht graag op fb!!
quote:Op maandag 29 juni 2015 09:39 schreef LadyBlack het volgende:
IUI #4 was dit, we waren al sinds november ofzo weer in het ziekenhuis, en sinds maart iui-pogingen.
Eerste en derde leken ook raak, maar dan was t een licht streepje voor NOD en daarna op NOD ongesteld, dus dit is zo anders dat ik er wel vertrouwen in heb
Bij mij staat dat er niet op, en heb het nog nooit gezien op eerdere kraamlijsten. Dus neequote:Op maandag 29 juni 2015 10:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
In de uitzetlijst van de kraamzorg staat een ruggensteun? Is dat echt nodig?
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Voor in bed? Mijn bed kan gewoon omhoog bij het hoofdeind, is toch ook prima?quote:Op maandag 29 juni 2015 10:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Stond erbij mij niet op... kussens werken net zo goed.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Niet nodig maar het zou fijn kunnen zijn. Je kan die huren bij de thuiszorg winkel geloof ik.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ja, schone kleren voor je partner meenemenquote:Op maandag 29 juni 2015 10:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
@ruggensteun, ok, geen must dus! We hebben genoeg extra kussens mocht dat prettig zijn.
Dan nog een andere vraag (regeldagje vandaag, 38 weken![]()
), zijn er naast de aangifte van de geboorte hele praktische dingen die je makkelijk vergeet om te doen?
Bij de verzekering doorgeven? En op je werk?quote:Op maandag 29 juni 2015 10:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
@ruggensteun, ok, geen must dus! We hebben genoeg extra kussens mocht dat prettig zijn.
Dan nog een andere vraag (regeldagje vandaag, 38 weken![]()
), zijn er naast de aangifte van de geboorte hele praktische dingen die je makkelijk vergeet om te doen?
Edit: ik bedoel niet dat je makkelijk vergeet om aangifte te doen, maar dingen in die categorie, papierwerk en zuks..
Ohja, zal meteen even wat klaarleggen!quote:Op maandag 29 juni 2015 10:32 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ja, schone kleren voor je partner meenemen
Mocht je een ziekenhuisbevalling krijgen/doen, mijn man is me daar eeuwig dankbaar voor, want ook hij kon lekker douchen en knapte daar goed van op!
En een pyjama, voor als hij mag blijven slapen.quote:Op maandag 29 juni 2015 10:32 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ja, schone kleren voor je partner meenemen
Mocht je een ziekenhuisbevalling krijgen/doen, mijn man is me daar eeuwig dankbaar voor, want ook hij kon lekker douchen en knapte daar goed van op!
Jaaa!!!quote:Op maandag 29 juni 2015 08:03 schreef LadyBlack het volgende:
Goeiemorgen!
Gefeliciteerd lieve LBquote:Op maandag 29 juni 2015 09:39 schreef LadyBlack het volgende:
Ja psies, eerst baalde ik dat ik niks kon doen, maar nu vind ik het geloof ik niet zo ergquote:Op maandag 29 juni 2015 13:14 schreef Mariposas het volgende:
Wat fijn dat guo #2 goed was, Daui!! En toffe plaatjes zeg!!
Pinq wat een weer heb je om te verhuizen! Echt snikheet wordt het vrijdag! Pfoe! Gelukkig heb je een excuus om niet mee te hoeven doen.
quote:Op maandag 29 juni 2015 07:39 schreef Limone het volgende:
Gefeliciteerd Laura, Lijnloos en Minarosa!![]()
Ik had even de energie niet meer om te posten. Mineola vroeg nog hoe het mij ging en inmiddels gaat het weer een stuk beter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Superherkenbaar, dat cynische en idd die focus op leuke dingen helpt dan. Maar ondanks dat het best ok gaat, lijkt me het toch best heftig hoor. Je bedrijf is toch ook je kindje lijkt me. Sterkte!
Hoe is het met de baby? Lekker beweeglijk? Grote zus die over je buik aait en zo?
[ Bericht 7% gewijzigd door Mineola op 29-06-2015 15:07:42 ]
Goeiemorgen!
Wat een leuke cadeaus!quote:Op maandag 29 juni 2015 14:59 schreef Krisvc het volgende:
Daui, wat fijn dat alles goed is nu! Wat zal je opgelucht zijn. Onwijs schattige plaatjes. Lepeltje-lepeltje.![]()
Pinq, pff, verhuizen met warm weer. Verhuizen überhaupt eigenlijk.Maar het ordenen en inruimen daarna is wel lekker.
Hoe voel je je buiten heet Joyce?
En bedankt voor alle felicitaties!Ik heb een storchenwiege en een mooi boxkleed gekregen. Mijn moeder kwam net langs en samen hebben we even grote schoonmaak gehouden. Mijn nesteldrang is extreem happy. Schone keuken, schone badkamer, opgeruimde en gezellige tuin, het hele huis stofvrij. Daarna zijn we wezen lunchen en heb ik net een ijsje gegeten. Life is good. Laat die baby maar komen. Alhoewel, tegelijk met Barbie in het geboortehotel zit ik niet op te wachten.
Ik mag 10 juli, woeei! Ben dan 9+3 als het goed is, volgens mij is een echo dan echt al een beetje baby en niet alleen boontje. Ben zo benieuwd!quote:
Ik heb met precies die termijn een echo gehad, momentje...quote:Op maandag 29 juni 2015 15:44 schreef Svane het volgende:
[..]
Ik mag 10 juli, woeei! Ben dan 9+3 als het goed is, volgens mij is een echo dan echt al een beetje baby en niet alleen boontje. Ben zo benieuwd!
quote:Op maandag 29 juni 2015 15:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik heb met precies die termijn een echo gehad, momentje...Zooooo leuk! Vooral omdat jouwe nu natuurlijk al zoveel groter is. Bij mijn eerste had ik de eerste echo met 8+5, bedenk me nu pas dat dat stiekem natuurlijk niet bijzonder veel scheelt met 9+3.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Spannend! Mss zie je al wel wat gespartel dan jaquote:Op maandag 29 juni 2015 15:44 schreef Svane het volgende:
[..]
Ik mag 10 juli, woeei! Ben dan 9+3 als het goed is, volgens mij is een echo dan echt al een beetje baby en niet alleen boontje. Ben zo benieuwd!
En jij dus in die week daarna al toch voor een echo?quote:Op maandag 29 juni 2015 15:58 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Spannend! Mss zie je al wel wat gespartel dan ja. Weet eigenlijk niet meer precies wanneer ik toen die echo had met J.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |